abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:21:24 #76
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219711792
Mijn leesvoornemen 2026, beginnen met franstalige boeken, tot nu toe las ik (met moeite, maar steeds minder) enkel strips in het Frans
pi_219712080
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Mijn leesvoornemen 2026, beginnen met franstalige boeken, tot nu toe las ik (met moeite, maar steeds minder) enkel strips in het Frans
Dat is toch ook een mooi voornemen en ik vind het super knap _O_
pi_219712132
Ik heb trouwens nog een doel behalve bijhouden van hoeveel

Nml: het elke dag een uur informatief lezen. Minimaal uiteraard
Lees graag over geschiedenis en kunst en biologie etc. Daar wil ik meer bij stilstaan.

Als ik op de bank ga ik een verhaal sneller gepakt dan informatief
Dus het eerste leesuur om wat te leren en daarna simpel
  donderdag 1 januari 2026 @ 14:54:24 #79
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_219712307
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 14:39 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is toch ook een mooi voornemen en ik vind het super knap _O_
In 2025 heb ik mijn Frans sterk verbeteren, 2026 wil ik dat verder doen.
pi_219725354
Ik ga "the three body problem" (de trilogie) uitlezen dit jaar.

Daarnaast ga ik ook eens kijken of ik een paar goede fantasy series kan gaan lezen. Ik hoop dat ik wat boeken tref die niet het standaardverhaal zijn.
pi_219726159
quote:
1s.gif Op maandag 10 november 2025 13:14 schreef roos94 het volgende:
https://boekbot.nl/hello

Dit is een fijne site.

Je kan een onderwerp intypen en dan geeft ie zelf aanraders. Je hoeft geen bieblid te zijn, kan ook zonder account. Heb al wat leuke boeken gevonden :)
Even als spuit elf: wat een goede tip! Dank je! Heb al wat tips opgeslagen in mijn toch al lange Nog te lezen lijst :).

Je kunt ook om een soort top 10 tips vragen en ook om Engelse en Nederlandse tips. Echt een fijne site!
pi_219726750
Ik had dit jaar 20 boeken (7100 pagina’s) mijn voornemen komend jaar is 25.
  Moderator / Colorchick vrijdag 2 januari 2026 @ 23:00:13 #83
382129 crew  Donna
pi_219726935
Ik heb een nieuwe ereader. Dus nu moet ik!
  vrijdag 2 januari 2026 @ 23:59:32 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_219727955
quote:
0s.gif Op donderdag 1 januari 2026 09:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ieder zijn meug, maar, euh, Ik snap dat boeken tellen en patinas tellen niet. Ik lees gewoon wanneer ik tijd en zin heb.
Het instellen van een streef-aantal boeken stimuleert mij soms wel om te kiezen voor een boek in plaats van eindeloos lang op m’n telefoon scrollen. Maar uiteraard gaat het niet echt om kwantiteit. Ik zit ook in een leesclubje, en daarin lezen we ongeveer elke 6 weken een boek. Ik vind het fijn als het me lukt om daarnaast ook nog boeken te lezen die ik meer zelf uitkies. Om dat voor elkaar te krijgen is zo’n challenge voor mij soms net even die stok achter de deur. Erg prettig als je een melding krijgt dat je op schema ligt of zelfs voor ligt op je schema, haha. Maar de een zal daar meer gevoelig voor zijn dan de ander.

Leuk voornemen om Franse boeken te gaan lezen! Dat deed mijn vader ook tot op hoge leeftijd, het was voor hem ook een manier om z’n hersenen wat te blijven trainen. Toen hij overleed kreeg ik zijn E-reader, en daarop zag ik dan hoever hij was gekomen in het verzameld werk van een bekende Franse schrijver (Emile Zola als ik me niet vergis). Dat vond ik altijd iets moois hebben, alsof ik weer even heel dicht bij ‘m was. Helaas heb ik op een gegeven moment toch een keer m’n eigen kobo account moeten koppelen aan de E-reader waardoor ik zijn gelezen boeken niet meer kon zien.
Mijn eigen kennis van het Frans is er denk ik net niet goed genoeg voor om een beetje vlot door een boek heen te komen. Ik kan me in spreektaal redelijk redden maar zou er denk ik het geduld niet voor hebben om veel op te moeten zoeken tussendoor.
in de haak.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')