Ah mooi, veilig ver wegquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:40 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Maastricht!
https://boekenvoormensen.nl/de-kelder/
Oh die ga ik ook lezenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Mam, ik bel je zo terug.
Het boek over (de moord op) Nadine Beemsterboer.
Leuk idee, ga ik ook eens proberen. Herinner mij er maar aan als het weer beter weer is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:01 schreef Evangelion het volgende:
Misschien wat vaker gewoon met een boek in het park of langs het water zitten.
Is het al bijna zomer?
Odd and the frost giants van Neil Gaiman. Die is zelfs alweer uit en het 2e boek schiet ook opquote:
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je leesmomenten en niet om de kwantiteitquote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Nog steeds 0 voor dit jaar. Gaat niet bestben druk. En moe.
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?quote:Op maandag 13 januari 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben ook nog maar bij boek twee
En luisterboek drie. Alleen die tel ik niet mee
Ik heb er 1 gelezen dit jaar, een stapel van 7 papieren boeken wachtendquote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Nog steeds 0 voor dit jaar. Gaat niet bestben druk. En moe.
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:01 schreef trui het volgende:
[..]
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.
De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit
Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
Daarom lees ik rustig doorquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.
En als je geniet van een luisterboek is dat ook een boek.
Ik heb momenteel een abo op storytel, heerlijk om tijdens het wandelen naar een boek te luisteren
Jij mag nerd zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom lees ik rustig door
En tel even de twee bedboeken mee en idd ook de luisterboeken
Dan ben ik ineens wel een enorme nerd
Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.
De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit
Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
Nieuw boek uitzoeken is altijd leukquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij mag nerd zijn![]()
Ik heb net een boek uit, snel een nieuwe uitzoeken
Dat helemaal! Ik ga lekker tot nu toequote:Op woensdag 22 januari 2025 14:49 schreef trui het volgende:
[..]
Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).
Dat boek ligt hier in de kast. Snel eens mee beginnenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:12 schreef Serinde het volgende:
Het enige waar ik de aantallen relevant voor vind, is om te checken of ik voldoende ontspanning zonder scherm heb gezocht. De formule bevat het aantal boeken in combinatie met de voortgang van haakwerkin januari laat dat wat te wensen over. Gisteren kon ik mijn gereserveerde exemplaar van “al het blauw van de hemel” bij de bieb ophalen. Ik zit er meteen helemaal in, vind ik heerlijk net zoals @:trui schrijft.
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
Heeft iemand als eens alle 7 delen van het Het Bureau van Voskuil gelezen?
Ik wel. Al een keer of 6...![]()
Verslavend werk ideaal voor de vakantie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Bureau
Bekijk deze YouTube-video
Als het je aangrijpt dan hoef je niks anders meer. Wat de aantrekkelijkheid is is heel lastig te duiden.
Soap voor intellectuelen wordt het wel genoemd maar is m.i. net iets te gemakkelijk.
De wie is wie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_Het_Bureau
Directeur "Jaap Balk" (echte naam Dick Blok) is in het echt de vader van Dieuwertje Blok.
Zoals gezegd: als deel 1 je boeit dan kom je er nooit meer vanaf en hebt 5.000 pagina's leeswerk.![]()
Er is indertijd ook een hoorspel van gemaakt met 475(!) afleveringen met ieder een lengte van ongeveer 14 minuten. Ruim 100 uur niets eigenlijk maar op onbegrijpelijke wijze heel boeiend.
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend.![]()
![]()
Ik heb m op mn wishlist gezet. Wie weetquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit.Het is niet echt verklaarbaar maar m.i. wel prachtig. Indertijd werd met veel spanning gewacht op een nieuw deel. Wel een briljant levenswerk van een onvermoeibare werker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |