76 van 75: done!quote:Op vrijdag 15 november 2024 13:25 schreef SEMTEX het volgende:
Ik hoop dat ik het nog haal, al heb ik de laatste weken van het jaar vrij om lekker te lezen
Buddenbrooks. Klein beetje begonnen, morgen hopelijk lekker in al m'n tijd verder. En wil gewoon echt doorpakken met boeken.quote:
Ik zet altijd laag in en ga er meestal 50% tot 100% over mn doel heenquote:Op dinsdag 31 december 2024 20:34 schreef kwiwi het volgende:
Gaat het lezen niet tegenstaan als je een doel hebt gezet en het aan het einde van het jaar krap wordt of dat je al weet dat je het niet meer gaat halen? Dat zou ik zelf hebben, dat de lol er dan vanaf gaat.
Nee hoor. Mijn doel is ook niet in beton gegoten. Lezen is voor de ontspanning, het is voor mij geen wedstrijd.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:34 schreef kwiwi het volgende:
Gaat het lezen niet tegenstaan als je een doel hebt gezet en het aan het einde van het jaar krap wordt of dat je al weet dat je het niet meer gaat halen? Dat zou ik zelf hebben, dat de lol er dan vanaf gaat.
De Bijensteek van Paul Murray.quote:
Het is voor mij slechts een manier om mezelf een beetje een richtlijn te geven, en misschien geeft het net dat beetje stimulans om eerder de telefoon weg te leggen en gewoon dat boek erbij te pakken. Verder zal er niemand om malen of ik mijn challenge wel of niet haal.quote:Op dinsdag 31 december 2024 20:34 schreef kwiwi het volgende:
ik vind 't juist ideaal. Ook handig om het lijstje 'wil ik nog lezen' op bij te houden. Dat groeit helaas sneller dan mijn 'gelezen' lijst.quote:Op vrijdag 15 november 2024 17:59 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ik ken het en houd er niet van
Liever dat dagboek
Zo'n lijstje heb ik ook op papierquote:Op donderdag 2 januari 2025 16:13 schreef trui het volgende:
[..]
ik vind 't juist ideaal. Ook handig om het lijstje 'wil ik nog lezen' op bij te houden. Dat groeit helaas sneller dan mijn 'gelezen' lijst.
Ik kan jullie vertellen dat ik compleet gefaald ben in mijn voornemen en meer boeken gekocht heb dan ik gelezen heb dit jaarquote:Op zaterdag 6 januari 2024 16:39 schreef herverwijderd het volgende:
Ik heb een aardig grote nog-te-lezen-stapel dus mijn voornemen is om die eerst allemaal te lezen voor ik andere boeken koop/leen.
Het probleem is vaak juist als je heel veel "to read" boeken hebt of een hele grote verlanglijst. Dan kom je er haast niet meer aan toe. Daarom zet ik nu max 10 ebooks op mijn ereadrr en voordat die klaar of weg zijn zet ik geen nieuwe eropquote:Op vrijdag 3 januari 2025 10:24 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Ik kan jullie vertellen dat ik compleet gefaald ben in mijn voornemen en meer boeken gekocht heb dan ik gelezen heb dit jaar
Nog maar een keer opnieuw hetzelfde voornemen dan. Laat ik beginnen met tijdens mijn OV-pendel niet meer naar podcasts te luisteren maar te lezen.
Mythos uitlezen vermoed ik, nu ongeveer halverwege.quote:
Ja, ik moet ook zeggen... ik ontdekte een website waar je goedkoop tweedehands boeken kon kopen, en dat was wel echt even een dingetje zeg maar.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 11:08 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het probleem is vaak juist als je heel veel "to read" boeken hebt of een hele grote verlanglijst. Dan kom je er haast niet meer aan toe. Daarom zet ik nu max 10 ebooks op mijn ereadrr en voordat die klaar of weg zijn zet ik geen nieuwe erop
Girl, 20 (van Kingsley Amis) uitlezenquote:
Dit klinkt tof! Welke stad?quote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:17 schreef herverwijderd het volgende:
Oh en de enorme ondergrondse tweedehands boekenkelder in de stad waar ik onlangs het bestaan van ontdekte ga ik dus NIET bezoeken voorlopig!
Ah mooi, veilig ver wegquote:Op vrijdag 3 januari 2025 13:40 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Maastricht!
https://boekenvoormensen.nl/de-kelder/
Oh die ga ik ook lezenquote:Op vrijdag 3 januari 2025 12:29 schreef Donna het volgende:
[..]
Mam, ik bel je zo terug.
Het boek over (de moord op) Nadine Beemsterboer.
Leuk idee, ga ik ook eens proberen. Herinner mij er maar aan als het weer beter weer is.quote:Op vrijdag 3 januari 2025 17:01 schreef Evangelion het volgende:
Misschien wat vaker gewoon met een boek in het park of langs het water zitten.
Is het al bijna zomer?
Odd and the frost giants van Neil Gaiman. Die is zelfs alweer uit en het 2e boek schiet ook opquote:
Uiteindelijk gaat het om de kwaliteit van je leesmomenten en niet om de kwantiteitquote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Nog steeds 0 voor dit jaar. Gaat niet bestben druk. En moe.
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?quote:Op maandag 13 januari 2025 19:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ben ook nog maar bij boek twee
En luisterboek drie. Alleen die tel ik niet mee
Ik heb er 1 gelezen dit jaar, een stapel van 7 papieren boeken wachtendquote:Op maandag 13 januari 2025 18:58 schreef roos94 het volgende:
Nog steeds 0 voor dit jaar. Gaat niet bestben druk. En moe.
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:01 schreef trui het volgende:
[..]
Nog maar? Een boek per week is best veel toch? En dan ook nog luisterboeken, waarom tel je die eigenlijk niet mee?
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.
De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit
Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
Daarom lees ik rustig doorquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:25 schreef drakin het volgende:
[..]
Even rustiger lezen is toch niks mis mee? Het gaat om het genieten van het boek, niet om de snelheid.
En als je geniet van een luisterboek is dat ook een boek.
Ik heb momenteel een abo op storytel, heerlijk om tijdens het wandelen naar een boek te luisteren
Jij mag nerd zijnquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:28 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Daarom lees ik rustig door
En tel even de twee bedboeken mee en idd ook de luisterboeken
Dan ben ik ineens wel een enorme nerd
Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).quote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Het huidige boek gaat trager.... nog drie uur te lezen volgens de ereader (crisis gehad waardoor ik niet kon lezen). Alleen nu heb ik even een fase waarin ik meer knutsel dan op de bank zit.
De boeken in bed vergeet ik ook mee te tellen. Daar heb ik er ook al drie van uit
Omdat ik ze niet zelf lees op. Ik zit dan te knutselen en laat het verhaal over me heen komen. Ik weet niet, het voelt gewoon anders. Al telt het eigenlijk wel. Alleen de manier van opnemen is anders
Nieuw boek uitzoeken is altijd leukquote:Op dinsdag 21 januari 2025 16:29 schreef drakin het volgende:
[..]
Jij mag nerd zijn![]()
Ik heb net een boek uit, snel een nieuwe uitzoeken
Dat helemaal! Ik ga lekker tot nu toequote:Op woensdag 22 januari 2025 14:49 schreef trui het volgende:
[..]
Alle boeken gewoon meetellen hoor, zou ik zeggen. En verder zijn aantallen inderdaad natuurlijk niet het belangrijkste. Vooral fijn als het goede boeken zijn waar je lekker in een verhaal kunt duiken (vind ik).
Dat boek ligt hier in de kast. Snel eens mee beginnenquote:Op zaterdag 1 februari 2025 11:12 schreef Serinde het volgende:
Het enige waar ik de aantallen relevant voor vind, is om te checken of ik voldoende ontspanning zonder scherm heb gezocht. De formule bevat het aantal boeken in combinatie met de voortgang van haakwerkin januari laat dat wat te wensen over. Gisteren kon ik mijn gereserveerde exemplaar van “al het blauw van de hemel” bij de bieb ophalen. Ik zit er meteen helemaal in, vind ik heerlijk net zoals @:trui schrijft.
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
Heeft iemand als eens alle 7 delen van het Het Bureau van Voskuil gelezen?
Ik wel. Al een keer of 6...![]()
Verslavend werk ideaal voor de vakantie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Bureau
Bekijk deze YouTube-video
Als het je aangrijpt dan hoef je niks anders meer. Wat de aantrekkelijkheid is is heel lastig te duiden.
Soap voor intellectuelen wordt het wel genoemd maar is m.i. net iets te gemakkelijk.
De wie is wie:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_personages_uit_Het_Bureau
Directeur "Jaap Balk" (echte naam Dick Blok) is in het echt de vader van Dieuwertje Blok.
Zoals gezegd: als deel 1 je boeit dan kom je er nooit meer vanaf en hebt 5.000 pagina's leeswerk.![]()
Er is indertijd ook een hoorspel van gemaakt met 475(!) afleveringen met ieder een lengte van ongeveer 14 minuten. Ruim 100 uur niets eigenlijk maar op onbegrijpelijke wijze heel boeiend.
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik zie dat eerste deel 900 blz is. Beetje afschrikwekkend.![]()
![]()
Ik heb m op mn wishlist gezet. Wie weetquote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:13 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Als het je aangrijpt kom je er niet meer van los en ga je een aanzienlijke tijd van je leven verspillen aan lezen van dit.Het is niet echt verklaarbaar maar m.i. wel prachtig. Indertijd werd met veel spanning gewacht op een nieuw deel. Wel een briljant levenswerk van een onvermoeibare werker.
Hier de eerste 287 podcast's.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:24 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb m op mn wishlist gezet. Wie weet
wat leuk, thanks voor de link!quote:Op zaterdag 1 februari 2025 20:30 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Hier de eerste 287 podcast's.Wel wat gedateerd en een beetje Jiskefet karakter. Nette Polygoon taal.
https://podcastluisteren.nl/pod/Het-Bureau-deel-1-van-2
Ik heb er gister even 3 geluisterd. Met een biertje erbij is het goed te doen.quote:
Mijn doel is om dat boek morgen of woensdag eindelijk uit te hebben.quote:Op maandag 3 februari 2025 07:42 schreef coinchantal het volgende:
Een leesdoel van mij dit jaar is om oorlog en vrede te lezen van Leo Tolstoy. En dan een hoofdstuk per dag. Inmiddels dus een maand bezig ermee.
Hij is in het nederlands. Ik bemerk dat ik klassieke boeken vaak moeilijk in het engels kan lezen.quote:Op maandag 3 februari 2025 21:41 schreef drakin het volgende:
[..]
Mijn doel is om dat boek morgen of woensdag eindelijk uit te hebben.
Dat was een lange rit maar het zeker waard!
Lees je hem in het Engels of Nederlands?
Het boek zei eindelijk dat ik het einde bereikt heb en nog zijn er 50 blz te gaan.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 06:41 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Hij is in het nederlands. Ik bemerk dat ik klassieke boeken vaak moeilijk in het engels kan lezen.
Hoe lang heb je er over gedaan? Niet dat het uitmaakt, gewoon nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 14:05 schreef drakin het volgende:
[..]
Het boek zei eindelijk dat ik het einde bereikt heb en nog zijn er 50 blz te gaan.
samenvattingen van de gebeurtenissen, belangrijke personages en nog het nawoord te gaan dus.
Heel lang, dan zou ik het wat lees je nu topic moeten doorspitten.quote:Op dinsdag 4 februari 2025 20:25 schreef coinchantal het volgende:
[..]
Hoe lang heb je er over gedaan? Niet dat het uitmaakt, gewoon nieuwsgierig.
En op 15 december opnieuw begonnen in het Nederlandsquote:Op donderdag 21 november 2024 21:29 schreef drakin het volgende:
Ik denk dat ik mijn dikste boek van dit jaar gevonden heb
[ afbeelding ]
Waarom wil je veel lezen en niet hoogwaardig?quote:Op zaterdag 31 december 2022 14:01 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
10.000+ pagina's. Maar blijf op 9.781 (in 26 boeken) steken.
Hoeveel boeken moet jij nog?
Heerlijke boeken, en zelden zo een vreselijk kutwijf tegengekomen in Nederlandse literatuur.quote:Op zaterdag 1 februari 2025 19:44 schreef Bart2002 het volgende:
Heeft iemand als eens alle 7 delen van het Het Bureau van Voskuil gelezen?
Ik wel. Al een keer of 6...![]()
Als je 2 boeken per maand leest kan je prima hoogwaardig lezen natuurlijkquote:Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom wil je veel lezen en niet hoogwaardig?
Ja, dat kan, maar het target was in pagina's.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:46 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Als je 2 boeken per maand leest kan je prima hoogwaardig lezen natuurlijk
Ja und?quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Ja, dat kan, maar het target was in pagina's.
Dat werd er niet bij geschreven. Mijn vraag was daarom ook, waarom een target in pagina's.quote:Op woensdag 19 februari 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ja und?
Kan je vervolgens toch kwalitatief goeie literatuur daarbij zoeken
Jij bent best goed, weet uit een aantal pagina's of het hoogwaardig is.quote:Op woensdag 19 februari 2025 15:26 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Waarom wil je veel lezen en niet hoogwaardig?
Je zet je target op aantal pagina's, verder niets, dus vandaar de vraag.quote:Op woensdag 19 februari 2025 18:57 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Jij bent best goed, weet uit een aantal pagina's of het hoogwaardig is.
En oh, wanneer is een boek hoogwaardig
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |