Hehheh, die hebben flink gespaard. Dat is meer vuurwerk dan in een gemiddelde straat wordt afgestoken en allemaal topkwaliteit zo te zien.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:18 schreef ipa84 het volgende:
Is maar goed dat er in Duitsland geen 25 kilo regeling bestaat...
Klopt die hebben een leuke collectie. Maar ze zullen ook veel kortingen hebben gekregen en dingen gratis hebben gekregen. Best een groot YouTube kanaal heeft hij dus een ideale manier voor winkels/importeurs om te adverteren.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hehheh, die hebben flink gespaard. Dat is meer vuurwerk dan in een gemiddelde straat wordt afgestoken en allemaal topkwaliteit zo te zien.
Mooi spul hoor, deze Torpedo 180 shots zou ik ook wel willen afsteken.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:36 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt die hebben een leuke collectie. Maar ze zullen ook veel kortingen hebben gekregen en dingen gratis hebben gekregen. Best een groot YouTube kanaal heeft hij dus een ideale manier voor winkels/importeurs om te adverteren.
Good riddance.quote:Op vrijdag 30 december 2022 12:45 schreef PS. het volgende:
Pyroteamdelft is gehackt is zijn vuurwerkkanaal kwijtDat is die jongen zijn leven, en net een dag voor oud en nieuw is hij alles kwijt
https://www.youtube.com/@:tesla-live2023event
Dit was zijn kanaal.
[ twitter ]
quote:Op vrijdag 30 december 2022 21:54 schreef superniger het volgende:
[..]
Nee, ik zie de beelden op het journaal.
F3 mag in Duitsland ook verkocht worden. Alleen moet je daar wel een vergunning voor hebben. Wat ik begrepen heb is het niet zo moeilijk om aan te komen als je in Duitsland woont. Je moet een verzoek in dienen bij de gemeente en aantonen dat je ervaring hebt met vuurwerk, 21 jaar of ouder bent, bekent bent met de wetgeving, dat je het vuurwerk voor privé doeleinde gebruikt en volgens mij een speciale verzekering en die vergunning kost ook wat geld. Maar dan mag je F3 vuurwerk kopen maar ook vuurwerk heel het jaar kopen in Duitsland en niet alleen de laatste 3 dagen. Bijna alle vuurwerkwinkels in Duitsland verkopen ook F3 vuurwerk alleen staan vaak de prijzen er niet bij.quote:Op vrijdag 30 december 2022 22:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mooi spul hoor, deze Torpedo 180 shots zou ik ook wel willen afsteken.
Al dat spul dat ie showt is gaaf trouwens.
En enorme compounds:
Er zit ook wel wat F3 tussen zo te zien:
Wel een mooi systeem, dan heb je nog enige controle op wat voor lui dat afsteken. Die F3 Witam bak is echt prachtig zeg, evenementenkwaliteit.quote:Op zaterdag 31 december 2022 00:57 schreef ipa84 het volgende:
[..]
F3 mag in Duitsland ook verkocht worden. Alleen moet je daar wel een vergunning voor hebben. Wat ik begrepen heb is het niet zo moeilijk om aan te komen als je in Duitsland woont. Je moet een verzoek in dienen bij de gemeente en aantonen dat je ervaring hebt met vuurwerk, 21 jaar of ouder bent, bekent bent met de wetgeving, dat je het vuurwerk voor privé doeleinde gebruikt en volgens mij een speciale verzekering en die vergunning kost ook wat geld. Maar dan mag je F3 vuurwerk kopen maar ook vuurwerk heel het jaar kopen in Duitsland en niet alleen de laatste 3 dagen. Bijna alle vuurwerkwinkels in Duitsland verkopen ook F3 vuurwerk alleen staan vaak de prijzen er niet bij.
In Duitsland is het gewoon allemaal wat relaxter, maar er zit in Duitsland ook een veel grotere vuurwerk industrie dat helpt ook. Je hebt nog verschillende bedrijven die daar zelf vuurwerk maken de bekendste is wel Zink Feuerwerk. Maar zijn ook bedrijven die workshops houden zodat je een keer mee kan helpen om een vuurwerkshow op te bouwen enzovoort.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Wel een mooi systeem, dan heb je nog enige controle op wat voor lui dat afsteken. Die F3 Witam bak is echt prachtig zeg, evenementenkwaliteit.
Ben ook wel onder de indruk van een aantal van de kleinere potten die hij showt met een stuk of 15 schoten van een wat groter kaliber zoals die Helium of de White Strobe. Echt kwalitatief uitstekend vuurwerk.
In Duitsland hebben ze geen Enschede gehad, dat helpt ook. Nederland is qua regelgeving in overdrive geslagen na 2000. Enigszins begrijpelijk, maar ons land is (helaas) roomser dan de paus door de gebeurtenissen van toen.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Duitsland is het gewoon allemaal wat relaxter, maar er zit in Duitsland ook een veel grotere vuurwerk industrie dat helpt ook.
Dat klopt nergens mag meer vuurwerk opgeslagen worden wat zwaardere is dan 1.4 in Nederland. Daarom heb je die gekke kooien want anders viel het onder 1.3. Daarom is het ook zo geinig want zonder kooi is het vuurwerk ineens niet meer geclassificeerd. Doordat we zo gek zijn gaan doen hebben we een wout aan regelgeving gekregen waardoor overal gaten gevonden moeten worden om nog iets voor elkaar te krijgen. Geld trouwens ook voor vuurwerkshows in Nederland moet je bijna verrekijkers gaan uitdelen bij een vuurwerkshow vanwege de afstanden. Tenzij er water tussen zit dan is er weer meer mogelijk.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:22 schreef N22 het volgende:
[..]
In Duitsland hebben ze geen Enschede gehad, dat helpt ook. Nederland is qua regelgeving in overdrive geslagen na 2000. Enigszins begrijpelijk, maar ons land is (helaas) roomser dan de paus door de gebeurtenissen van toen.
Jee die hebben idd ook top cakes:quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Duitsland is het gewoon allemaal wat relaxter, maar er zit in Duitsland ook een veel grotere vuurwerk industrie dat helpt ook. Je hebt nog verschillende bedrijven die daar zelf vuurwerk maken de bekendste is wel Zink Feuerwerk. Maar zijn ook bedrijven die workshops houden zodat je een keer mee kan helpen om een vuurwerkshow op te bouwen enzovoort.
Klopt in Duitsland heb je ook veel kleine vuurwerk cakejes die goed van kwaliteit zijn. Ik snap niet waarom hij geen Blackboxx heeft, die heeft ook heel leuk consumenten vuurwerk. Maar er wordt ook heel veel zooi verkocht zeker in de supermarkten. Ook steeds meer Nederlandse importeurs zijn actief op de Duitse markt waarschijnlijk omdat de regelgeving ook wat makkelijker is daarzo en misschien aan het voor sorteren mocht er een vuurwerkverbod komen dat ze gewoon nog hun brood kunnen verdienen.
Hoezo kun je in NL nog wel die grote compounds kopen dan?quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt nergens mag meer vuurwerk opgeslagen worden wat zwaardere is dan 1.4 in Nederland. Daarom heb je die gekke kooien want anders viel het onder 1.3. Daarom is het ook zo geinig want zonder kooi is het vuurwerk ineens niet meer geclassificeerd. Doordat we zo gek zijn gaan doen hebben we een wout aan regelgeving gekregen waardoor overal gaten gevonden moeten worden om nog iets voor elkaar te krijgen. Geld trouwens ook voor vuurwerkshows in Nederland moet je bijna verrekijkers gaan uitdelen bij een vuurwerkshow vanwege de afstanden. Tenzij er water tussen zit dan is er weer meer mogelijk.
Die worden verpakt in een kooi. Als je een beetje nette vuurwerkwinkel hebt dan halen ze die kooien er af voordat ze die meegeven aan je. Maar als dat niet gebeurt hoop ik dat je een goeie tang thuis hebt liggen of een betonschaar. Zonder die kooi zou die onder 1.3 vallen wat de gevarenklasse is. Zonder die kooi valt hij in Nederland ineens niet meer in een gevarenklasse. Als je een compoundbox open maakt dan zit hij daarna in een kleinere doos. Normaal zit daar tussen die kooi.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoezo kun je in NL nog wel die grote compounds kopen dan?
Precies. Een van de redenen dat het "geboden alternatief" van vuurwerkshows (gebrek aan pyrotechnici daargelaten) gewoon irreël is. Je haalt bijna nergens de vereiste 100'en meters aan afstand tussen het publiek en het vuurwerk, zelfs voor F2 showtjes zijn de (post-Enschede) eisen echt absurd.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat klopt nergens mag meer vuurwerk opgeslagen worden wat zwaardere is dan 1.4 in Nederland. Daarom heb je die gekke kooien want anders viel het onder 1.3. Daarom is het ook zo geinig want zonder kooi is het vuurwerk ineens niet meer geclassificeerd. Doordat we zo gek zijn gaan doen hebben we een wout aan regelgeving gekregen waardoor overal gaten gevonden moeten worden om nog iets voor elkaar te krijgen. Geld trouwens ook voor vuurwerkshows in Nederland moet je bijna verrekijkers gaan uitdelen bij een vuurwerkshow vanwege de afstanden. Tenzij er water tussen zit dan is er weer meer mogelijk.
En de meeste mensen vieren het liever thuis in de woonkamer om na twaalven naar buiten te lopen om het met de straat te vieren. Beetje in een menigte blauwbekken bij zo'n vuurwerkshow is toch wel echt een heel andere ervaring.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:39 schreef N22 het volgende:
[..]
Precies. Een van de redenen dat het "geboden alternatief" van vuurwerkshows (gebrek aan pyrotechnici daargelaten) gewoon irreël is. Je haalt bijna nergens de vereiste 100'en meters aan afstand tussen het publiek en het vuurwerk, zelfs voor F2 showtjes zijn de (post-Enschede) eisen echt absurd.
Ik weet het. Rotterdam is ongeveer het maximum wat mogelijk is op vuurwerkshow gebied.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:39 schreef N22 het volgende:
[..]
Precies. Een van de redenen dat het "geboden alternatief" van vuurwerkshows (gebrek aan pyrotechnici daargelaten) gewoon irreël is. Je haalt bijna nergens de vereiste 100'en meters aan afstand tussen het publiek en het vuurwerk, zelfs voor F2 showtjes zijn de (post-Enschede) eisen echt absurd.
Klopt maar niet alleen dat. Als je kleine kinderen hebt dan laten de meeste hun kind toch wel een paar uur slapen voor 0.00. Die moet je dan ook weer uit bed halen en aankleden. Daarna moet je waarschijnlijk naar de rand van je dorp of stad omdat bijna nergens een vuurwerkshow mogelijk is. Meestal rijdt openbaar vervoer niet meer rond die tijd dus moet je maar hopen dat je auto kwijt kan want het weer zit ook niet altijd mee. Maar als het tegenzit en je hebt een gezellige groene gemeente dan doen die een vuurwerkshow ook in de ban want een droneshow is milieuvriendelijker. Als een keer zo'n drone door een mankement het publiek in vliegt weet je ook wat er gebeurt. Dan moeten er eerst tig onderzoeksrapporten geschreven worden en nieuwe regelgeving komen tot dat weer mag dus dan is er gewoon niks meer.quote:Op zaterdag 31 december 2022 01:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
En de meeste mensen vieren het liever thuis in de woonkamer om na twaalven naar buiten te lopen om het met de straat te vieren. Beetje in een menigte blauwbekken bij zo'n vuurwerkshow is toch wel echt een heel andere ervaring.
Verschrikkelijke vent is dit…quote:Op zaterdag 31 december 2022 03:00 schreef N22 het volgende:
Even tussendoor
[ afbeelding ]
Ik hoop dat deze (ongekozen) """volksvertegenwoordiger""" een chaotische oudejaarsnacht tegemoet gaat.
https://www.brugnijmegen.(...)ling-zonder-vuurwerk
Hopelijk beginnen de arteriën van Burgemeester Gehaktbal zich z.s.m. te parten te spelen.![]()
dat klinkt gaaf en leerzaamquote:Op zaterdag 31 december 2022 01:16 schreef ipa84 het volgende:
[..]
In Duitsland is het gewoon allemaal wat relaxter, maar er zit in Duitsland ook een veel grotere vuurwerk industrie dat helpt ook. Je hebt nog verschillende bedrijven die daar zelf vuurwerk maken de bekendste is wel Zink Feuerwerk. Maar zijn ook bedrijven die workshops houden zodat je een keer mee kan helpen om een vuurwerkshow op te bouwen enzovoort.
Klopt in Duitsland heb je ook veel kleine vuurwerk cakejes die goed van kwaliteit zijn. Ik snap niet waarom hij geen Blackboxx heeft, die heeft ook heel leuk consumenten vuurwerk. Maar er wordt ook heel veel zooi verkocht zeker in de supermarkten. Ook steeds meer Nederlandse importeurs zijn actief op de Duitse markt waarschijnlijk omdat de regelgeving ook wat makkelijker is daarzo en misschien aan het voor sorteren mocht er een vuurwerkverbod komen dat ze gewoon nog hun brood kunnen verdienen.
Toen ik hoorde dat het baggerweer zou zijn, direct alle bestellingen geannuleerdquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:32 schreef cherrycoke het volgende:
wie gaat er in de regen vanavond staan met harde wind zijn vuurpijlen afknallen?
Hier gaat alles waarschijnlijk de opslag in voor volgend jaar.quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:35 schreef KNAK het volgende:
De eeerste publiekshows zijn al afgelast. Amsterdam, Hilversum,...
Hebben ze toch weer mooi hun zin.
[..]
Toen ik hoorde dat het baggerweer zou zijn, direct alle bestellingen geannuleerd
Het wordt vanaf 1400 alleen maar droger..quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:32 schreef cherrycoke het volgende:
wie gaat er in de regen vanavond staan met harde wind zijn vuurpijlen afknallen?
cobra met wasbenzine hoeft gelukkig niet de lucht inquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:32 schreef cherrycoke het volgende:
gewoon deur open vanuit de gang richting overburen toch? (old school)quote:Op zaterdag 31 december 2022 11:32 schreef cherrycoke het volgende:
geen vuurpijlen, dus dat komt goedquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:32 schreef cherrycoke het volgende:
https://nos.nl/liveblog/2(...)op2000-letters-terugquote:Spoedeisende hulp bezorgd over alcoholgebruik: 'alsof je een kroeg binnenkomt'
Tijdens Oud en Nieuw is er altijd veel aandacht voor vuurwerkslachtoffers, maar die zijn lang niet het grootste probleem. Volgens David Baden, voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Spoedeisende Hulp Artsen (NVSHA), komen rond de jaarwisseling per vuurwerkgewonde ongeveer tien alcoholgerelateerde letselgevallen binnen.
"Oud en Nieuw is de avond van drugs- en alcoholmisbruik helaas. Je ziet heel veel mensen die onder invloed vallen, soms op hun hoofd, en daar verwondingen aan overhouden. En er komen veel mensen op de spoed met alcoholvergiftiging", bevestigt Baden in het NOS Radio 1 Journaal, na berichtgeving in Trouw.
Volgens Baden staan de alcoholgevallen in geen verhouding met de gevallen van vuurwerkletsel. "Iemand zei laatst: 'als je met Oud en Nieuw de spoed op loopt, lijkt het alsof je de kroeg binnenkomt'." Mensen die vannacht om een andere reden naar de spoedeisende hulp moeten, hoeven volgens Baden niet te vrezen dat ze niet geholpen kunnen worden. Op veel posten worden extra mensen ingezet.
man, man, zo zieligquote:Op zaterdag 31 december 2022 11:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)op2000-letters-terug
Ojee daar gaat weer een argument voor een vuurwerkverbod
Weinig echt grote explosies hier in de buurt, wel behoorlijk wat minder oorlogszuchtig spul al de hele dag en nu helemaal nu het donker wordt.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Ging hier aardig tekeer om 18.00uurOok een beetje meegeholpen
Hier ging het om 18.00 ook flink los. Ook al de eerste shells gezien. Zelf nog niks afgestoken doe ik later wel. Woon boven een winkelcentrum dus wacht altijd tot na 19.00 tot de supermarkt ook gesloten is.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Ging hier aardig tekeer om 18.00uurOok een beetje meegeholpen
Veel vuurwerkliefhebbers hebben hun bestellingen ook gewoon 2 jaar doorgeschoven en dit jaar wat extra besteld. Maar ik hoorde ook wel om me heen van mensen die normaal nooit vuurwerk kopen dat ze er dit jaar wel over dachten. Denk toch iets van een afsluiting van lastige jaren ofzo.quote:Op zaterdag 31 december 2022 18:49 schreef Perrin het volgende:
Verkooprecord iig verpletterd deze jaarwisseling: 110 miljoen euro vs 77 miljoen 3 jaar geleden. 10% komt door inflatie, merendeel door enorme toeloop.
Shells (waarschijnlijk salutes) omdat ze hoog in de lucht ontploffen, draagt het geluid verder waardoor ze zwaarder klinken.quote:Op zondag 1 januari 2023 00:45 schreef Geerd het volgende:
Waar komen trouwens die uiterzonderlijke harde doffe klappen soms vandaan.. lijkt net beetje of je 20km van een frontlinie afzit..
Of dat ze aan het oefenen zijn, bij het harde...ofzo..
Carbidquote:Op zondag 1 januari 2023 00:45 schreef Geerd het volgende:
Waar komen trouwens die uiterzonderlijke harde doffe klappen soms vandaan.. lijkt net beetje of je 20km van een frontlinie afzit..
Of dat ze aan het oefenen zijn, bij het harde...ofzo..
Carbid ken ik...mja daar sta je dan met oordoppen in hoe het verderop.is hoor je nietquote:
Wowquote:Op zondag 1 januari 2023 01:38 schreef N22 het volgende:
Beste wensen allen![]()
Was een topavond, ondanks de wind was het mooi helder en droog.
[ afbeelding ]![]()
Event omnium, burning hearts en acetenango waren toch wel de toppers v.d. avond.
P.S. Ik heb nog nooit zoveel (grote) shells de lucht zien gaan in de verte, echt absurd. Zelf vroeger tot 8" geschoten, maar dit was echt insane. Schiet zelf geen shells meer, maar was leuk om te zien iig.
Mooie collectie. Maar over shells, klopt hier werden er ook bergen van weg geschoten en ook erg grote calibers. Maar bij mij is hetzelfde jaren lang gedaan tot max 6 inch maar er ook mee gestopt paar jaar geleden. De straffen die er opstaan is het gewoon niet meer waard.quote:Op zondag 1 januari 2023 01:38 schreef N22 het volgende:
Beste wensen allen![]()
Was een topavond, ondanks de wind was het mooi helder en droog.
[ afbeelding ]![]()
Event omnium, burning hearts en acetenango waren toch wel de toppers v.d. avond.
P.S. Ik heb nog nooit zoveel (grote) shells de lucht zien gaan in de verte, echt absurd. Zelf vroeger tot 8" geschoten, maar dit was echt insane. Schiet zelf geen shells meer, maar was leuk om te zien iig.
Mooi, maar weer besmet geraakt met het vuurwerkvirus?quote:Op zondag 1 januari 2023 01:17 schreef Perrin het volgende:
Mijn eerste compound afgestoken, Gates of Destruction van Rubro.. met mijn zoontje. Erg vet.
Ja volgend jaar weer als het niet verboden is! Zoontje was zeer enthousiast.quote:Op zondag 1 januari 2023 02:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Mooi, maar weer besmet geraakt met het vuurwerkvirus?
Ik hoop het. Altijd mooi, vaak gaat het toch over van vader op zoon. Mijn vader heeft me uit eindelijk ook helemaal gek gemaakt van vuurwerk. Hoewel hij altijd zei toen me moeder nog leefde dat hij niks om vuurwerk gaf vind hij het stiekem gewoon erg leuk. Hij stond nu ook weer constant te kijken.quote:Op zondag 1 januari 2023 02:52 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja volgend jaar weer als het niet verboden is! Zoontje was zeer enthousiast.
Hehheh ja ik had ook wat dankbare toeschouwers. Dat maakt het extra leuk.quote:Op zondag 1 januari 2023 03:17 schreef xminator het volgende:
Veel dank aan alle idioten die teveel geld aan vuurwerk spenderen
Graag gedaanquote:Op zondag 1 januari 2023 03:17 schreef xminator het volgende:
Graag gedaanquote:Op zondag 1 januari 2023 03:17 schreef xminator het volgende:
Bij het ophalen van bestellingen de 29ste/30ste zag ik veel ouders (vooral vaders) met jonge kinderen die vuurwerk kwamen kopen, en de kinderen waren helemaal in de wolken.quote:Op zondag 1 januari 2023 02:57 schreef ipa84 het volgende:
Altijd mooi, vaak gaat het toch over van vader op zoon. Mijn vader heeft me uit eindelijk ook helemaal gek gemaakt van vuurwerk.
Hier zijn ze met 6 tegelijk de lucht in gegaan, ik kan niet zonder pijlenquote:Op zondag 1 januari 2023 10:47 schreef Notorious_Roy het volgende:
Er liggen drie pijlen in mn achtertuin. Die mis ik wel
Prachtig uitzicht zeg.quote:Op zondag 1 januari 2023 08:43 schreef Resistor het volgende:
Het was weer schitterend.
Gelukkig nieuwjaar!
Haha ja dat had ik ook.quote:Op zondag 1 januari 2023 12:31 schreef Noisecontrollers het volgende:
Echt bizar veel vuurwerk hier in de straat, ik kon mijn potten nauwelijks onderscheiden van die van de buren, alles ging dwars door elkaar heen
Had je ze op het moment zelf even, met dezelfde bewoordingen, moeten bedanken.quote:Op zondag 1 januari 2023 03:17 schreef xminator het volgende:
Om welke bewoording gaat het? Als ik het woordje idioot laat vervallen dan nog geef je impliciet aan dat het idioten zijn toch?quote:Op zondag 1 januari 2023 16:32 schreef oomgovert het volgende:
[..]
Had je ze op het moment zelf even, met dezelfde bewoordingen, moeten bedanken.
24 ogen kapot!!11!quote:Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef N22 het volgende:
Amper 24u in het nieuwe jaar en de anti-vuurwerk propagandamachine draait weer op volle toerenDergelijke berichten zijn niet bevorderlijk voor m'n bloeddruk.
je bent toch niet serieus verbaasd?quote:Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef N22 het volgende:
Amper 24u in het nieuwe jaar en de anti-vuurwerk propagandamachine draait weer op volle toerenDergelijke berichten zijn niet bevorderlijk voor m'n bloeddruk.
Ik had niet anders verwacht eigenlijk. Maar ik moet vooral lachen de manier waar op. 12 gemeentes voornamelijk steden in de Randstad hebben een afsteekverbod maar dat is totaal niet te handhaven dus moet het in heel het land maar verboden worden. Of mensen die in de provincie wonen daar op zit te wachten waar nooit rellen zijn. Plus we hebben afgelopen 2 jaar gezien dat het totaal niet handhaafbaar is dus als ze het doen staat de politie ook nog is voor lul.quote:Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef N22 het volgende:
dit geldt voor alles, er komen steeds meer verboden bij, straks moet je nog CO2 belasting betalen om te mogen ademen.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht eigenlijk. Maar ik moet vooral lachen de manier waar op. 12 gemeentes voornamelijk steden in de Randstad hebben een afsteekverbod maar dat is totaal niet te handhaven dus moet het in heel het land maar verboden worden. Of mensen die in de provincie wonen daar op zit te wachten waar nooit rellen zijn. Plus we hebben afgelopen 2 jaar gezien dat het totaal niet handhaafbaar is dus als ze het doen staat de politie ook nog is voor lul.
Er werd door nieuwe stedelingen in de FB groep van het dorp gevraagd of er een uurtje stilte was om met honden te lopen. Daar waren nogal harde reacties op.quote:Op zondag 1 januari 2023 22:32 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik had niet anders verwacht eigenlijk. Maar ik moet vooral lachen de manier waar op. 12 gemeentes voornamelijk steden in de Randstad hebben een afsteekverbod maar dat is totaal niet te handhaven dus moet het in heel het land maar verboden worden. Of mensen die in de provincie wonen daar op zit te wachten waar nooit rellen zijn. Plus we hebben afgelopen 2 jaar gezien dat het totaal niet handhaafbaar is dus als ze het doen staat de politie ook nog is voor lul.
Zeker.quote:Op maandag 2 januari 2023 20:30 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/jaarwis(...)-een-traumaheli.html
en volgens deze normale hulpverleners op de grond viel alles wel mee..
zijn er wat partijen e.e.a. lekker aan het opkloppen?
Ik had ook echt niet de illusie dat D66 ooit tegen een verbod zou zijn. Ben blij dat de SP wel boerenverstand heeftquote:Op maandag 2 januari 2023 22:17 schreef Noisecontrollers het volgende:
D66 is nu ook voor een algeheel vuurwerkverbod hoorde ik op het journaal vanavond, maar er lijkt gelukkig nog steeds geen meerderheid voor te zijn!
D66 is tegen alles wat leuk en lekker is. Zolang hun eigen leden maar lekker kunnen blijven vliegen.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:17 schreef Noisecontrollers het volgende:
D66 is nu ook voor een algeheel vuurwerkverbod hoorde ik op het journaal vanavond, maar er lijkt gelukkig nog steeds geen meerderheid voor te zijn!
Jouw verstand gaat niet verder dan wat je in de media leest. Alle dingen die wel goed gaan hoor je niet.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 07:45 schreef KingRadler het volgende:
Zelfs met een vuurwerkverbod los je het probleem niet op.
Mensen blijven dom om vuurwerk veilig af te steken.
De D staat ook voor draaikont, draaideur etc etc. Draaien draaien draaien.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 08:37 schreef derLudolf het volgende:
[..]
D66 is tegen alles wat leuk en lekker is. Zolang hun eigen leden maar lekker kunnen blijven vliegen.
niet het CDA? die zijn nl dol op verboden.quote:Op maandag 2 januari 2023 22:17 schreef Noisecontrollers het volgende:
Dat ging in 2000 ook al zo lekker.quote:Op dinsdag 3 januari 2023 16:33 schreef Frutsel het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben weer goed ons best gedaan![]()
https://www.tubantia.nl/e(...)rwisseling~ac530a4d/
Zitten al op veel fijnstof vanwege de houtkachels enzo en dan straks de paasvuren.quote:
Echt hoorquote:Op zondag 1 januari 2023 21:48 schreef N22 het volgende:
Dat zullen net zo niet-representatieve polls zijn als in Nederland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:41 schreef Frutsel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Peiling: Meerderheid Duitsers voor landelijk verbod op vuurwerk
Dat zeg ik: als het straks verboden wordt gaat Duitsland meteen mee.
dan halen we het vuurwerk toch in Polenquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:41 schreef Frutsel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Peiling: Meerderheid Duitsers voor landelijk verbod op vuurwerk
Dat zeg ik: als het straks verboden wordt gaat Duitsland meteen mee.
Wanneer gaan we ?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:35 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan halen we het vuurwerk toch in Polen
Dit wou ik toch al in mijn collectie voor dit jaar en omdat ik denk dat het alleen maar duurder gaat worden in de loop van dit jaar heb ik mijn slag maar alvast geslagenquote:
Tsja wat boeit dat in godsnaam ook.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:51 schreef ipa84 het volgende:
Wist niet dat dit topic nog open was. Maar weet iemand wie er eigenlijk schieten tijdens fallas de Valencia? Kan het nergens vinden ook niet echt op de vuurwerkforums. Het lijk wel of het daar ook minder leeft.
Dat jouw het geen reet interesseert betekent niet dat andere mensen het wel interesseert. Laat me raden ook nooit naar vuurwerkshows geweest en/of vuurwerkfestivals?quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Tsja wat boeit dat in godsnaam ook.
Jazeker wel maar sta daar niet met een boekje bij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat jouw het geen reet interesseert betekent niet dat andere mensen het wel interesseert. Laat me raden ook nooit naar vuurwerkshows geweest en/of vuurwerkfestivals?
In Nederland stelt het allemaal niet veel voor. Maar in het buitenland zie je grote verschillen in shows tussen bedrijven zelfs verschillen tussen manier van schieten en tradities tussen landen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jazeker wel maar sta daar niet met een boekje bij.
Ja, ik.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:51 schreef ipa84 het volgende:
Wist niet dat dit topic nog open was. Maar weet iemand wie er eigenlijk schieten tijdens fallas de Valencia? Kan het nergens vinden ook niet echt op de vuurwerkforums. Het lijk wel of het daar ook minder leeft.
zijn rechtszaak is gestart, hebben 9000 pagina's getypt, ik denk dat ze met hem een voorbeeld willen stellen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben benieuwd wanneer koetje begint
Zou dat openbaar gebeuren?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn rechtszaak is gestart, hebben 9000 pagina's getypt, ik denk dat ze met hem een voorbeeld willen stellen.
De compound markt schijnt ook karig te worden met de nieuwe productievoorraden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:32 schreef tja77 het volgende:
Het assortiment van vuurwerk zal naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk beperkter zijn ten opzichte van vorige jaarwisseling.
Alles cakes die om kunnen vallen vanwege een grotere hoogte dan breedte/diameter zouden verdwijnen. Dan wordt een tripje België/Duitsland weer wat aantrekkelijker natuurlijk.
Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:32 schreef tja77 het volgende:
Het assortiment van vuurwerk zal naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk beperkter zijn ten opzichte van vorige jaarwisseling.
Alles cakes die om kunnen vallen vanwege een grotere hoogte dan breedte/diameter zouden verdwijnen. Dan wordt een tripje België/Duitsland weer wat aantrekkelijker natuurlijk.
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @:N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.
wappiequote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Dat was allang duidelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.quote:
Ja 3x raden waaromquote:Op woensdag 20 september 2023 09:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het nietquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Vandaar dat de 'rotjes' ook verboden worden. Meest onzinnige verbod ooit.
scheetjesquote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
Precies, het Nederlandse buskruit vuurwerk knalde amper en zorgde niet voor letsel. Het alternatief uit België, Polen, Italië e.d. zorgt juist voor de overlast en letsel.quote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Dat is best tof. Waar ga je op inzettenquote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
In Utrecht worden 100 burgers die een representatieve afspiegeling van de bevolking vormen (autochtoon/allochtoon, jong/oud, hoogopgeleid/laagopgeleid etc.) uitgenodigd voor een burgerberaad over de jaarwisseling.
De gemeente komt er zelf niet uit en vraagt dus hulp van 100 burgers.
Vuurwerk is natuurlijk het grootste discussiepunt.
Laat ik nou net de brief hebben gekregen dat ik ben geselecteerd voor het burgerberaad
Kan ik toch nog een beetje de belangen behartigen van vuurwerkliefhebbers
Confettiquote:Op donderdag 28 september 2023 22:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is best tof. Waar ga je op inzetten
En de rest van de inwoners kiest voor eigen vuurwerkquote:Op donderdag 28 september 2023 20:01 schreef Nober het volgende:
Gaan nu meerdere gemeenten een eigen show organiseren?
Dat valt vast ook onder de Global Goals doelstellingen.
Dat kan, feit blijft dat het een onzinnig verbod is. Ik vind het symboolpolitiek, iets verbieden dat totaal geen invloed heeft op het daadwerkelijke probleem.quote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
is toch leuk, alleen nu niet zo trendyquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nog nooit zon slecht advies gelezen
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:02 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenDat waren nog 's puike knallers.
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen meequote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.
Dingen zijn legaal in Duitsland. Of iemand ze de grens over neemt moet die zelf weten. Tegenwoordig is zo beetje alles op vuurwerk gebied illegaal in Nederland. Plus dit is geen VWC waar ze hypocrisie tot kunst hebben verheven.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen mee
Dat wist ik toevallig. In mijn jeugd aan de Duitse grens gewoond dus dat was elk jaar met de fiets de grens over en zakken vol mee van de sluiproutesquote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.
Zolang het geen verkoop is mag het volgens mij welquote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen mee
Je mag niet aansporen illegaal vuurwerk te gaan kopen en of afstekenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:47 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat wist ik toevallig. In mijn jeugd aan de Duitse grens gewoond dus dat was elk jaar met de fiets de grens over en zakken vol mee van de sluiproutes
[..]
Zolang het geen verkoop is mag het volgens mij wel
Is die dan al veroordeeld? Volgens mij nog niet hoor. Voor de rest gaat er echt geen rechter in mee dat als iemand op een forum schrijft in Duisland kan je Funke knallers kopen als aanzetten tot het kopen of afsteken van illegaal vuurwerk. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag niet aansporen illegaal vuurwerk te gaan kopen en of afsteken
Wat denk je dat er met Koet is gebeurt
Marcouchquote:Op donderdag 28 september 2023 20:01 schreef Nober het volgende:
Gaan nu meerdere gemeenten een eigen show organiseren?
Dat valt vast ook onder de Global Goals doelstellingen.
Een immigrant die onze tradities om zeep helpt. Maar wel een pro palestijnse demonstratie toestaan zekerquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 06:05 schreef michael-reiziger het volgende:
[..]
Marcouch
Reet mee afvegen met die dwaas
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is die dan al veroordeeld? Volgens mij nog niet hoor. Voor de rest gaat er echt geen rechter in mee dat als iemand op een forum schrijft in Duisland kan je Funke knallers kopen als aanzetten tot het kopen of afsteken van illegaal vuurwerk. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.
Wat volslagen ridicuul is…quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.
Doen ze het toch mooier dan in Leiden. In Leiden is het gewoon "wij in de politiek willen dat duivelse vuurwerk de stad uit, en we zullen niet rusten tot het weg is". Las gisteren een interview met de verantwoordelijke en echt elke vinger en teen ging krom staan van die vooringenomenheid.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
In Utrecht worden 100 burgers die een representatieve afspiegeling van de bevolking vormen (autochtoon/allochtoon, jong/oud, hoogopgeleid/laagopgeleid etc.) uitgenodigd voor een burgerberaad over de jaarwisseling.
De gemeente komt er zelf niet uit en vraagt dus hulp van 100 burgers.
Vuurwerk is natuurlijk het grootste discussiepunt.
Laat ik nou net de brief hebben gekregen dat ik ben geselecteerd voor het burgerberaad
Kan ik toch nog een beetje de belangen behartigen van vuurwerkliefhebbers
Gezien historisch verleden is illegaal vuurwerk nu crimineel geworden, net zoals er veel meer dingen verboden zijn geworden.quote:
nog niet verboden, al zijn er vast politici zijn die dat wel willen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
Mag ik nog wel met een sterretje staan of is dat ook verboden?
Bijna. Je moet gewoon werken, belasting betalen en verder je bek houden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
Mag ik nog wel met een sterretje staan of is dat ook verboden?
Zullen we gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. Zolang er geen uitspraak is valt er weinig over zeggen. Het OM kan zoveel willen maar of de rechter er in meegaat is altijd afwachten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.
Dat zeg ik nergens toch?quote:
Afsteken van illegaal vuurwerk. Aanzetten tot aankopen illegaal vuurwerk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens toch?
Maar wat heeft hij nu daadwerkelijk misdaan en waarvoor willen ze hem vervolgen?
Het aanbieden van kortingsbonnen van illegaal vuurwerk? Slaat toch nergens op?
Iedereen is toch zelf verantwoordelijk voor het bestellen van illegaal vuurwerk, niet die pipo.
Aanzetten tot? Heeft hij ooit gezegd dat je illegaal vuurwerk moet afsteken? Illegaal vuurwerk afsteken wat in Nederland illegaal is. Als je een cat. 3 cake in Polen afsteekt, is dat geen strafbaar feit toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Afsteken van illegaal vuurwerk. Aanzetten tot aankopen illegaal vuurwerk.
Volgens het OM welquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aanzetten tot? Heeft hij ooit gezegd dat je illegaal vuurwerk moet afsteken? Illegaal vuurwerk afsteken wat in Nederland illegaal is. Als je een cat. 3 cake in Polen afsteekt, is dat geen strafbaar feit toch?
En daarom is het compleet ridicuul.quote:
Dat is echt onzin. Rij regelmatig boven de 130 in duitsland waar het mag, daar krijg ik geen boete voor hoorquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En daarom is het compleet ridicuul.
Zelfde als dat je in Duitsland 180 rijdt op de snelweg (wat niet strafbaar is) maar dan toch een bekeuring krijgt in Nederland daarvoor.
er is genoeg jurisprudentie over, er zijn er voor veel minder naar de gevangenis gegaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zullen we gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. Zolang er geen uitspraak is valt er weinig over zeggen. Het OM kan zoveel willen maar of de rechter er in meegaat is altijd afwachten.
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Rij regelmatig boven de 130 in duitsland waar het mag, daar krijg ik geen boete voor hoor
ik snap je, alleen het OM omschreef het anders, dat het werd uitgezonden vanuit een Nederlands kanaal. zijn zaak stond in NL geregistreerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?
Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Z'n wijf kwijt en nu 3 van die lelijke koters grootbrengen als depressieve postbode?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met Koet is gebeurt
De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is genoeg jurisprudentie over, er zijn er voor veel minder naar de gevangenis gegaan.
hij gaat echt niet onder alles uitkomen.
Hij heeft het van yt verwijderd, hij had uitleg over zijn rechtszaak erop staan.
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @:tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.
een hoge boete en je bent dus voor de rest van je leven de zak, verder heeft hij al een strafblad, dus dat gaat ook meewegen.
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap je, alleen het OM omschreef het anders, dat het werd uitgezonden vanuit een Nederlands kanaal. zijn zaak stond in NL geregistreerd.
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.
De kortingsbonnen van de Bombashop (als ik me niet vergis), die zullen hem waarschijnlijk gaan nekken. Ze zullen het wel gooien op aanzetten tot importeren van illegaal vuurwerk.
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.
Probleem is wel dat Bombashop natuurlijk ook legale spulletjes verkocht (stickers, t-shirts e.d.) en waar je je korting aan besteedt is natuurlijk voor eenieder zelf te bepalen.
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.
hij gaat echt niet met een boete terug naar huis.
de originele links zijn weg, heb er dit nog over kunnen vinden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.
Schijnt ook dat er een hoop mensen in Nederland zijn waarvan het illegale vuurwerk in beslag is genomen en vrijwel direct vernietigd is zonder te checken of het echt vuurwerk was of slechts dummy’s.
https://www.singeladvocat(...)advocaat-sander-arts
Er worden zoveel fouten gemaakt in de heksenjacht op illegaal vuurwerk.
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificatiesquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?
Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk afquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?
Verlagen tot mijn kwalificaties?
Jij probeerde me woorden in de mond te leggen en vervolgens snap je een vergelijking niet.
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk af
gaat nog wel wat jaartjes duren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?
Of heeft hij die video’s al voor die huiszoeking van youtube gehaald?
Filmde hij het, en was het zijn vuurwerk? Jij weet dat het in Sittard was (en dat was het ook, maar is dat te bewijzen?). En is het dan ook hard te maken dat het illegaal vuurwerk was? Zie je hem in beeld, voor z’n huis, een shell afsteken? Of maakte hij de opname? Zoveel onzekere factoren en het OM moet het onomstotelijk vaststellen anders prikt iedere advocaat daar zo doorheen. Daarnaast, wat is de straf voor het afsteken van illegaal vuurwerk? En wat was die straf ten tijde van de opnames van die video’s? Voor het voorhanden hebben van 1-40 shells staat max. een taakstraf van 180 uur vandaag de dag. Maar hoe zwaar was die straf toen hij die opnames maakte?
Een paar jaar voor deze inval was die knuppel ook al 1 of meerdere keren met de politie in aanraking geweest. Volgens mij had hij al een grote opruiming gedaan en had hij dus ook geen illegaal vuurwerk meer in z’n bezit (slechts dummy’s).
Geen idee wat de bewijslast is, maar zelfs zaken die zo klaar zijn als een klontje, krijgen geen straf opgelegd wegens vormfouten of onwetendheid van deze materie bij politie en justitie.
Zie ook het voorbeeld dat ik hierboven gepost heb. In beslag genomen illegaal vuurwerk dat werd vernietigd zonder te testen of het dummy’s waren. Weg bewijs en dus vrijspraak. Bij een drugsvangst word je toch ook niet veroordeeld als het om poedersuiker gaat terwijl de politie vermoed dat het cocaine is. Maar bij illegaal vuurwerk gaat het soms om enkele honderden Euro’s, en om dan je pakketje van de Bombashop te laten testen bij TNO gaat natuurlijk te ver. Want misschien zit er in die in beslag genomen Cobra wel gewoon buskruit (ja die zijn er).
Kortom, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen medelijden met hem, maar vergis je niet dat hij met z’n youtube instructies ook veel ongelukken heeft voorkomen.
Nee joh volgens Tsja77 valt dat allemaal wel wat meequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.
Al bleef het natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker waar deze kortingsbonnen voor gebruikt gingen worden.
Het in beslag genomen spul (schijnt) legaal vuurwerk te zijn en dummy’s van illegaal spul.
Hij zegt nooit (illegaal) vuurwerk te hebben verhandeld, dus dan zouden het vooral die getuigenissen (geen idee van wie en waarover) en het beeldmateriaal van het illegale spul te zijn.
Dat laatste lijkt me stug dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een gevangenisstraf krijgt, tenzij hij recidive is of met vuurwerk mensen/materiaal schade heeft getracht toe te brengen.
Ik vermoed dat hij ervan afkomt met een geldboete van 50k en eventueel een taakstraf van 240 uur. De bak in zou zwaar overtrokken zijn.
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.
Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is simpelweg strafbaar. En juist dat gaat hem in deze zaak enorm nekken.
Ik mag Koet wel, kijk zijn andere kanaal Xtremerides graag. Beetje die kermissen en pretparken afstruinen, leuk toch.
Gezien de jurisprudentie is de kans op een gevangenisstraf zo goed als zeker. Ik vermoed dat de strafeis van het OM 2.5/3j gaat worden waarvan een deel voorwaardelijk en 50-100k boete.
Gaan t zien.
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.quote:iemand aansporen, oproepen, aanstoken of opzetten tegen iets of iemand.
ik heb de hele case niet meegekregen maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
Aanzetten tot is inderdaad vrij ruim en de duivel zit hem hierbij in de details.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
die zijn ernstig gelovig...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)wege-zondagrust.html man man man
Triestheidquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Dat is altijd zo. Hetzelfde met Urk en nog wat van die zwaar gelovige gemeentes. Hetzelfde als 1 januari op een zondag valt roepen de kerken ook op om je vuurwerk voor 0.00 af te steken in plaats van om 0.00.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbodquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
Ja, maar ik heb zo'n naar gevoel dat zo'n "nee tegen een vuurwerkverbod" voor partijen als CDA, SP etc wel onderhandelbaar is "in ruil voor wat anders"quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbod
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Zal wel karig worden dit jaar. Wat een idiote prijsstijgingen
Voorbeeld;
WCKD SIX van ¤69 naar ¤94![]()
WCKD Heroes van ¤79 naar ¤120![]()
Transbomber van ¤70 naar ¤129![]()
Nou dankje de koekkoek, zo gaat de lol er wel van af![]()
Zijn de prijsstijgingen in Duitsland en België ook zo fors?
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
nee, die zijn minder, het heeft te maken met een import verbod uit China, geloof maar max 0,5 gr flashkruit, dus moet het vuurwerk in de EU zijn gemaakt?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
70<>90 is nog steeds maar 20 euroquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%
t.o.v. mijn genoemde prijs zelfs 84%
WCKD SIX +36%
WCKD Heroes +51%
Dat slaat nergens op.
Voorheen (rond 2020) moest je ongeveer een aanhanger regelen om je bestelling van ¤1000,- op te halen, nu vragen ze waarschijnlijk of het zo mee gaat of dat je een tasje nodig hebt (wel ¤0,70 voor betalen natuurlijk)
Ow ja dat is zeker, maar deze verhogingen zijn wel wat extreem. Wellicht even checken in Duitslandquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
70<>90 dusquote:
quote:Transbomber van ¤70 naar ¤129
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100quote:transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
een aantal klaagt over hoge prijzen, in Duitsland is het goedkoper en dan komt je met die negatieve reactie.quote:
Ik weet niet welke rekensom jij erop naslaat maar van 70<>129 is op mijn zakjappaner 59 en 90<>129 is 39 (niet 70<>90, dat is het verschil wat een andere user opnoemde wat hij betaalde. Ik betaalde 70, hij 90). De huidige prijs heb ik van de Driesprong Zoetermeer, die over het algemeen scherpere prijzen heeft dan de concurrentenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:07 schreef mschol het volgende:
[..]
70<>90 dus
[..]
[..]
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100
Dat waag ik te betwijfelen, er zal vast genoeg zijn voor je. Misschien krijg je er wel een lollie bijquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
België vond ik zelf altijd wel aan de prijs. Maar ze hebben in België wel bepaalde producten en merken die hier niet te krijgen zijn of legaal zijn. In Duitsland in de vuurwerk winkels is het wel iets duurdere geworden maar niet zo erg als in Nederland de prijsstijging is. Zelf koop ik al jaren vuurwerk in Duitsland dus ben ook niet echt bekend met de Nederlandse prijzen. De supermarkt prijzen zijn nog niet bekend dat wordt pas bekend in december meestal. Maar dat is wel vaak Weco of de budget lijnen van Lesli. Maar ik zou zeggen kijk zelf even en vergelijk het met Nederlandse prijzen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
Het blijft een zwakbegaafde mallootquote:
post zelf wat, ipv negatief commentaar.quote:Op zondag 5 november 2023 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het blijft een zwakbegaafde malloot
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
Of is het de Fransbomberquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:49 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.
Transbombers heb ik trouwens voor 74 kunnen bemachtigen dit jaar......en ze zijn ook wel te koop voor 89/99.
Niet leuk om je moeder zo weg te zetten.quote:Op zondag 5 november 2023 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het blijft een zwakbegaafde malloot
gaat nog een keer echt goed fout bij palau, de echt leuke tijden ( 2009/2010/2011 ) zijn allang vervlogen.quote:
Transbomber heb ik voor 90, meteen maar toegeslagen een maandje geleden..quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:49 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.
Transbombers heb ik trouwens voor 74 kunnen bemachtigen dit jaar......en ze zijn ook wel te koop voor 89/99.
Tournament box en Transbomber besteldquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:26 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Transbomber heb ik voor 90, meteen maar toegeslagen een maandje geleden..
https://www.rechtspraak.n(...)-niet-intrekken.aspxquote:De rechtbank Rotterdam vernietigt een besluit van de burgemeester en wethouders (B&W) van Schiedam tot intrekking van de vergunningen van vier vuurwerkverkopers. Dat betekent dat de verkopers dus vuurwerk mogen blijven verkopen.
Schiedam besloot tot intrekking van de vergunningen, omdat de gemeenteraad een verbod op het afsteken van vuurwerk in Schiedam heeft ingesteld. Dat verbod maakt volgens B&W dat niemand het afsteken van vuurwerk in Schiedam nog hoeft te verwachten, zodat het afsteken van vuurwerk na het afsteekverbod een hoger risico vormt voor de veiligheid, de openbare orde, het woon- en leefklimaat en de gezondheid oplevert. Het verkopen van vuurwerk in een gemeente waar niet langer vuurwerk mag worden afgestoken, geeft bovendien een hoger risico op het illegaal afsteken van vuurwerk dan wanneer verkoop in zijn geheel verboden is.
Geen geschikt middel
De rechtbank heeft er op zichzelf begrip voor dat B&W het onwenselijk vindt om vergunningen voor de verkoop van vuurwerk in Schiedam ongemoeid te laten terwijl er in Schiedam een verbod geldt om vuurwerk af te steken. Dat betekent echter nog niet dat de intrekking van de vergunningen ook een geschikt middel is om het gewenste doel te bereiken.
De rechtbank wijst erop dat er door inwoners van Schiedam in de dagen voor de jaarwisseling onder meer in de aangrenzende gemeenten Rotterdam en Vlaardingen vuurwerk kan worden gekocht. Aannemelijk is dat inwoners van Schiedam die ondanks het verbod om vuurwerk af te steken toch van plan zijn om in Schiedam vuurwerk af te steken, zich door de intrekking van de vergunningen niet zullen laten weerhouden en in Rotterdam of Vlaardingen vuurwerk zullen kopen. Gelet daarop is niet aannemelijk dat de intrekking van de vergunningen een geschikt middel is om het daarmee nagestreefde doel te bereiken. Bovendien heeft de gemeenteraad van Schiedam weliswaar een vuurwerkafsteekverbod ingesteld, maar tegelijkertijd maakt de Algemene Plaatselijke Verordening van Schiedam waarin dat afsteekverbod staat het nog altijd mogelijk om maximaal 8 vergunningen voor de verkoop van vuurwerk te verlenen. De rechtbank vindt dat, kort gezegd, tegenstrijdig.
minimaal vier personen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Vuurwerk heet voortaan vierwerk vanwege slecht imago
Vierwerk om het nieuwe jaar te 'vieren' enzulks.quote:
Die 'vuurwerkbranche' hebben ons al de vuurpijlen en knallers gekost waarvoor we niets terug gekregen hebben. Laat ze hun mond maar houdenquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vierwerk om het nieuwe jaar te 'vieren' enzulks.
? ik weet dat de prijzen gaan stijgen dit jaar in Duitsland. Maar heb nergens gelezen of gehoord dat het specifiek gaat om de grensregio. Lidl, Aldi en al die ketens zitten door heel Duitsland dus die zullen echt niet de prijzen puur verhogen in de grensregio.quote:Op zondag 10 december 2023 10:50 schreef Qunix het volgende:
De Lidl in Duitsland bij de Nederlandse grens gaat de prijzen verhogen van alle producten. De Duitsers in de grensgebieden klagen hierover op o.a. Feuerwerk-forum.
Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.quote:Op zondag 10 december 2023 03:14 schreef THEFXR het volgende:
Er gaan zoveel geruchten nu rond over het vuurwerk wat er nu nog meer verboden gaat worden en wat niet. In deze video gaan we weer ouderwets zeiken met Koet!
klopt het niet, wat hij zegt?quote:Op zondag 10 december 2023 19:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.quote:
ik snap het,jaquote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
kreeg als kind ook altijd flashkruit strijkers van pa.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
Ja, je bent echt een rund als je met vuurwerk stunt. Zoiets zou de boodschap kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
1000 euro. Ik zou als ouder ook niet snel cobra's aan m'n kind geven maar aan de andere kant, ik zou ze ook liever bier laten drinken op verjaardagen en ze in de gaten houden dan dat ze met vrienden gaan lopen kloten. Beter dus goede voorlichting geven en cobra's dan alles verbieden waardoor ze het toch stiekem gaan doen met vrienden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.
Het allerbelangrijkste naar mijn idee is dat ding NOOIT in je hand afsteken. Als je hem op de grond legt en aansteekt dan kan er weinig fout gaan tenzij je er echt met je smoel boven gaat hangen. En heb je een leuke knalquote:Ik zou net als de meeste ouders ook niet eens weten waar je een doos daarvan kunt kopen, behalve misschien als je bereid bent 1000 kilometer te rijden ofzo.
Cobra's zijn verder (volkomen terecht) altijd verboden in Nederland (en België) geweest. Het probleem is juist dat in de voorlichting zaken vaak schromelijk overdreven worden of gewoon onjuist worden voorgesteld, dus heel veel jongeren nemen die waarschuwingen totaal niet serieus. Feitelijk heeft de overheid sinds een paar jaar rotjes en cobra's gelijk gesteld, want het is allemaal illegaal en dus gevaarlijk knalvuurwerk. Dat is toch ook lachwekkend?
Als een rotje in je hand ontploft lach je erom, terwijl met een cobra het je onderarm of met een beetje pech zelfs je leven kan kosten.
Illegaal vuurwerk zal je altijd houden. Maar inderdaad zorg wel voor een legaal goed alternatief. Sinds de 500 gram cakes en de compounds zie je ook veel minder handel in profblokken. De vraag is veel minder geworden daarna. Nu je helemaal geen knalvuurwerk meer legaal kan krijgen en je gaat het zoeken via de illegale handel kan je het zo gek maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat het beter was geweest als we de rotjes e.d. niet verboden hadden.
Risico van het vak.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
karmaquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
Lol, zijn er serieus nog mensen die niet "geloven" in agenda 2030? Die documenten zijn gewoon online in te zien bij de instanties zelf...quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Zoveel jaquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzakenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
Hoe weet je of iets afgekeurd is? Ik heb altijd wel zin om een paar kleine dingetjes te halen bij de lokale boer (uiteraard geen dom geknal, maar wel iets wat ook even leuk voor het oog is), maar heb er weinig zin in als er spul ineens is afgekeurdquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzaken
https://forum.vuurwerkcre(...)-zijn-afgekeurd-2023quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe weet je of iets afgekeurd is? Ik heb altijd wel zin om een paar kleine dingetjes te halen bij de lokale boer (uiteraard geen dom geknal, maar wel iets wat ook even leuk voor het oog is), maar heb er weinig zin in als er spul ineens is afgekeurd
Oja dat gezeik heb je ook nog. Maar goed ik koop toch al jaren geen vuurwerk meer in Nederland. In Duitsland heb je dat gezeik niet. Ook bijna alle Funke cakes die je kan kopen in Duitsland zouden in Nederland worden afgekeurd vanwege sterren tot aan de grond. Voordeel is dat je in Duitsland ook dat gezeik niet hebt met kooien omdat daar gewoon 1.3 verkocht mag worden. Voor de rest wordt VWC ook wel een parodie op een vuurwerkforum omdat je niet mag praten over buitenlands vuurwerk... Is te hopen voor ze dat er geen vuurwerkverbod komt want dan mag je alleen nog maar over dat veredeld kindervuurwerk uit F1 praten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzaken![]()
Heb zo ook de 'Color Crossette' van Broekhoff/Pyroshow besteld, en die is volgens VWC ook afgekeurd of niet leverbaar. Staat nog steeds op de sites... Staat wel een 'L' als is leverproblemen, dus misschien heb ik geluk
WCKS SIX van Magnum (geloof ik?) stond er eerder ook bij als afgekeurd, maar dat bleek om de oude variant te gaan. De nieuwe is breder dan hoog en wél goedgekeurd
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oja dat gezeik heb je ook nog. Maar goed ik koop toch al jaren geen vuurwerk meer in Nederland. In Duitsland heb je dat gezeik niet. Ook bijna alle Funke cakes die je kan kopen in Duitsland zouden in Nederland worden afgekeurd vanwege sterren tot aan de grond. Voordeel is dat je in Duitsland ook dat gezeik niet hebt met kooien omdat daar gewoon 1.3 verkocht mag worden. Voor de rest wordt VWC ook wel een parodie op een vuurwerkforum omdat je niet mag praten over buitenlands vuurwerk... Is te hopen voor ze dat er geen vuurwerkverbod komt want dan mag je alleen nog maar over dat veredeld kindervuurwerk uit F1 praten.
Is toch ook logisch dat het niet de bedoeling is dat je op zo'n forum gaat praten over allerlei spul wat dat tuig afsteekt, van die cobra's enzo?quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.
Die FPM en AVP periode in hoogtijdagen![]()
![]()
![]()
DE en BE zijn ook vrij beperkt tegenwoordig hoor. Voor mij niet meer de moeite om te gaan
Jongen (17) verliest meerdere vingertoppen bij afsteken cobra 6 in Emmeloordquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
quote:Na het afsteken van het illegale knalvuurwerk vond de explosie te dicht bij de jongen plaats. Hij raakte zwaargewond en werd direct naar het ziekenhuis gebracht. Het incident gebeurde in de buurt van een middelbare school aan de Kaukasus in Emmeloord. Meerdere politieauto's rukten voor de melding uit.
Jep, triest. Ik neem aan dat er wel gelijk ook even een huiszoeking gedaan wordt en de nodige troep in beslag wordt genomen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:33 schreef maily het volgende:
[..]
Jongen (17) verliest meerdere vingertoppen bij afsteken cobra 6 in Emmeloord
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.
Die FPM en AVP periode in hoogtijdagen![]()
![]()
![]()
DE en BE zijn ook vrij beperkt tegenwoordig hoor. Voor mij niet meer de moeite om te gaan
Sinds wanneer is dat dan? Niemand post meer iets (bang op gepakt te worden?), maar de laatste post is 31 okt. 2023. Zie nergens dat het gesloten is. Wel beperkt (knallers <2gram en matten/rollen. siervuurwerk tot F3)quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.
https://forum.vuurwerkcre(...)ewfull=1#post1332675
Ik lees tegenwoordig weer juist veel op FPM (ze bestaan nog) omdat daar nog wel informatie te vinden is over winkels in Duitsland bijvoorbeeld.
Zie de link die ik gepost heb is naar de uitleg. Maar is allemaal sinds 13 december gesloten en het winkel topic uit het buitenland al sinds vorige jaar.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan? Niemand post meer iets (bang op gepakt te worden?), maar de laatste post is 31 okt. 2023. Zie nergens dat het gesloten is. Wel beperkt (knallers <2gram en matten/rollen. siervuurwerk tot F3)
Zie editquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zie de link die ik gepost heb is naar de uitleg. Maar is allemaal sinds 13 december gesloten en het winkel topic uit het buitenland al sinds vorige jaar.
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daarquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.
https://forum.vuurwerkcre(...)ewfull=1#post1332675
Ik lees tegenwoordig weer juist veel op FPM (ze bestaan nog) omdat daar nog wel informatie te vinden is over winkels in Duitsland bijvoorbeeld.
FPM en AVP discord?quote:Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daar
er zijn veel betere alternatieven
Vanuit het oogpunt van deze prachtige traditie beschermen tegen alles dat alles wat leuk is wil verbieden is dit toch niet zo'n rare actie?quote:Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daar
er zijn veel betere alternatieven
Traditie beschermen.......laat me niet lachen .....beetje de brave hendrik uithangen op het forum maar ondertussen.quote:Op zondag 24 december 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van deze prachtige traditie beschermen tegen alles dat alles wat leuk is wil verbieden is dit toch niet zo'n rare actie?
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.quote:Op zondag 24 december 2023 13:59 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
Traditie beschermen.......laat me niet lachen .....beetje de brave hendrik uithangen op het forum maar ondertussen.
Hypocriet ten top.
Het vuurwerk uit belgie/duitsland is trouwens ook het probleem niet....
ach....ze gaan vuurwerk uit nederland toch niet weg krijgen. zie wat er gebeurd in Hawaii ...en dat is een eiland!quote:Op zondag 24 december 2023 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.
Voor hier geeft ie kans op sneeuw de 30e en 31equote:Op zondag 24 december 2023 19:11 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
kletsnatte oud en nieuw
Het grootste probleem is dat haters niet begrijpen dat je met het illegaal maken van vuurwerk je de vraag niet wegneemt. Je ziet het nu ook met knalvuurwerk wat niet meer mag in Nederland. Mensen die het willen kopen het nu via de illegale kanalen en dat is er veel meer te krijgen dan alleen wat kleine nitraatjes. Voor dat er 500 gram cakes en compounds mochten was er ook een flinke handel in prof blokken. Die zie je nu amper nog want waarom zou je het risico nemen als je legaal een compound kan kopen. Je kan het beter reguleren dan verbieden. Mocht ooit F2 vuurwerk verboden worden zal je net zoals met corona zien dat er gewoon genoeg de lucht in gaat alleen zullen de haters verbaast zijn dat het vuurwerkverbod totaal niet te handhaven is en het dus niet werkt.quote:Op zondag 24 december 2023 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.
Kan allemaal veranderen nog. Hier is het in de afgelopen dagen van 5/7mm (31-12/01-01) naar 1/2mm gegaan juist.quote:Op zondag 24 december 2023 19:11 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
kletsnatte oud en nieuw
Waar baseer je dit op?quote:Op zondag 24 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
Voor dat er 500 gram cakes en compounds mochten was er ook een flinke handel in prof blokken. Die zie je nu amper nog want waarom zou je het risico nemen als je legaal een compound kan kopen.
In telegram groepen zie ik ze nog amper aangeboden worden F4 blokken dan. Daarnaast zie je ook weinig bij foto's van inbeslagname enzovoort. Veel fabrikanten passen ook hun F4 blokken aan zodat ze onder F3 vallen. Meeste wat in telegram groepen wordt aangeboden wat ik zie is knalvuurwerk, shells en tunderkings. Vooral tunderkings is grappig omdat dat vaak gewoon oude tunderkings zijn die ze nu in België verkopen.quote:Op zondag 24 december 2023 23:24 schreef N22 het volgende:
[..]
Kan allemaal veranderen nog. Hier is het in de afgelopen dagen van 5/7mm (31-12/01-01) naar 1/2mm gegaan juist.
[..]
Waar baseer je dit op?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |