abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207329611
Best wel sneu eigenlijk.
  vrijdag 30 december 2022 @ 12:49:24 #277
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207329774
Heb niks tegen die knakker (probeerde netjes binnen de lijntjes te kleuren) maar een kleine glimlach kan ik niet onderdrukken.
Sorry.
pi_207330961
Harde les om voortaan 2FA te gebruiken met een gegenereerd wachtwoord van vele karakters.
  vrijdag 30 december 2022 @ 15:45:11 #279
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_207334259
Gister in Duitsland geweest was weer een lekkere chaos.
  vrijdag 30 december 2022 @ 16:22:25 #280
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207335230
Zometeen mijn Rubro bak afhalen. Dit jaar voor het eerst met mijn zoon samen vuurwerk afsteken, daar kijk ik al 10 jaar naar uit :P Herinneringen in wording.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207336293
De tokkies zijn weer flink bezig.
Het lijkt net Bakhmut
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_207337101
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 17:08 schreef superniger het volgende:
De tokkies zijn weer flink bezig.
Het lijkt net Bakhmut
Ja? Ben je daar wel es geweest onlangs?
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 18:13:39 #283
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207337658
Gejatte post van FB. Klopt qua leeftijd wel.

quote:
Het is 29 december 2005 en je gaat met je vader vuurwerk ophalen. 1000 kanonslagen want ze waren maar 1 euro per slof. Een paar pakken babypijltjes en grondbloemen. En zelfs een heus meterpakket. En natuurlijk wat extra Romeinse kaarsen.

De komende 2 dagen slaap je niet van de ongelofelijke zenuwen. Zoveel zin heb je erin. Tot het eindelijk zover is. Oudejaarsdag 10:00!Je neven komen ook en hebben weer net een ander merk kanonslagen. De hele ochtend tot diep in de middag knallen bij mijn oma on de achtertuin.

Ik was toen 14 jaar oud en ben nu 31. En elke oud en nieuw steeds maar weer. Heb ik nog steeds dat gevoel als 14 jarig jochie. Het begint met de krantjes die komen. En de bestelling plaatsen.
Een gevoel wat niet te evenaren is met geen enkel alternatief dan het bestellen. Ophalen en uiteindelijk zelf afsteken.

Hoewel ik niet meer bestel, wel herkenbaar. M'n neven zijn wat ouder, weet nog van langer terug dat met kerst de folders altijd werden nageplozen. Oudjaarsdag was opa oliebollen aan het bakken en was "iedereen" daar. Namen m'n neven me mee naar de vuurwerkwinkel vlakbij en kreeg ik zo'n kinderpakket.

En inderdaad, toen ik later zelf vuurwerk kocht, die meterpakketten waren je-van-het :D Kanonslagen werden steeds goedkoper, eerst jaar volgens mij ¤10 voor Astronauten, later ¤2 voor Shi-Shan (oid) crackers. M'n broertje en ik hadden ieder een doos.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 december 2022 @ 18:22:43 #284
38496 Perrin
pi_207337871
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Gejatte post van FB. Klopt qua leeftijd wel.
[..]
Hoewel ik niet meer bestel, wel herkenbaar. M'n neven zijn wat ouder, weet nog van langer terug dat met kerst de folders altijd werden nageplozen. Oudjaarsdag was opa oliebollen aan het bakken en was "iedereen" daar. Namen m'n neven me mee naar de vuurwerkwinkel vlakbij en kreeg ik zo'n kinderpakket.

En inderdaad, toen ik later zelf vuurwerk kocht, die meterpakketten waren je-van-het :D Kanonslagen werden steeds goedkoper, eerst jaar volgens mij ¤10 voor Astronauten, later ¤2 voor Shi-Shan (oid) crackers. M'n broertje en ik hadden ieder een doos.
Mijn lievelingsvuurwerk was toen Tolle lola, zo'n vuurpijl die keihard gillend de lucht ingaat en een bepaald soort romeinse kaarsen waarvan de kogels wegzoefden en hard knalden.

En er waren ook goedkope fonteintjes op een voetje die verrassend gaaf waren, hoog kwamen en knettderen.. weet de naam daarvan niet meer.

edit:
Happiness bedoelde ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door Perrin op 30-12-2022 18:58:54 ]
pi_207338328
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:22 schreef Perrin het volgende:

[..]
Mijn lievelingsvuurwerk was toen Tolle lola, zo'n vuurpijl die keihard gillend de lucht ingaat en een bepaald soort romeinse kaarsen waarvan de kogels wegzoefden en hard knalden.

En er waren ook goedkope fonteintjes op een voetje die verrassend gaaf waren, hoog kwamen en knettderen.. weet de naam daarvan niet meer.

edit:
Happiness bedoelde ik.
Die Romeinse kaarsen hadden die een rode punt aan de onderkant om in de grond te steken (wat iedereen gebruikte om vast te houden)?

[ Bericht 6% gewijzigd door ipa84 op 30-12-2022 18:50:05 ]
  vrijdag 30 december 2022 @ 18:55:50 #286
38496 Perrin
pi_207338629
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:42 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Die Romeinse kaarsen hadden die een rode punt aan de onderkant om in de grond te steken (wat iedereen gebruikte om vast te houden)?
[ afbeelding ]
Ja die hele dikke, zoiets:
https://vuurwerkbieb.nl/g(...)ympic-dragon-thunder

Iig weinig ballen, maar dik en groot en met harde knal. Erg vet waren die. Levensgevaarlijk natuurlijk, ideaal om gevechten mee te houden. Maar indien netjes afgestoken echt gaaf.
pi_207338837
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 18:55 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja die hele dikke, zoiets:
https://vuurwerkbieb.nl/g(...)ympic-dragon-thunder

Iig weinig ballen, maar dik en groot en met harde knal. Erg vet waren die. Levensgevaarlijk natuurlijk, ideaal om gevechten mee te houden. Maar indien netjes afgestoken echt gaaf.
Dan ken ik ze wel waren 5 of 10 schoten. Waren leuke dingen maar tegenwoordig zie je ze nergens meer. Hopelijk dat een Duitse importeur weer is een retro versie wilt importeren. Dit jaar deze fonteintjes mee genomen uit Duitsland wat ook een oude bekende is, volgens mij ook te koop in Nederland.
  vrijdag 30 december 2022 @ 19:07:51 #288
38496 Perrin
pi_207338883
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:05 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Dan ken ik ze wel waren 5 of 10 schoten. Waren leuke dingen maar tegenwoordig zie je ze nergens meer. Hopelijk dat een Duitse importeur weer is een retro versie wilt importeren. Dit jaar deze fonteintjes mee genomen uit Duitsland wat ook een oude bekende is, volgens mij ook te koop in Nederland.
Ja met die enorm grote knetterspetters en meer effecten. Ook superveel fontein voor je centen.
pi_207339235
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja met die enorm grote knetterspetters en meer effecten. Ook superveel fontein voor je centen.
Klopt zijn leuke dingen. Als het nog mag moet je volgend jaar is naar een winkel kijken die Funke verkoopt. Dat merk heeft best veel van die oude retro items. Ik zelf haal me vuurwerk uit Duitsland dus weet niet wat precies wel en niet mag in Nederland maar ze verkopen ook in Nederland.
pi_207339855
quote:

[..]

edit:
Happiness bedoelde ik.

Die Happiness zijn er nog steeds en worden verkocht als F1 vuurwerk. Komt inderdaad een leuke onverwachte knetter uit
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  vrijdag 30 december 2022 @ 19:49:11 #291
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_207339982
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Klopt zijn leuke dingen. Als het nog mag moet je volgend jaar is naar een winkel kijken die Funke verkoopt. Dat merk heeft best veel van die oude retro items. Ik zelf haal me vuurwerk uit Duitsland dus weet niet wat precies wel en niet mag in Nederland maar ze verkopen ook in Nederland.
Die Geysir had ik vorig jaar en ook dit jaar weer. Zijn ZEER de moeite waard. Heb nog een hoop ander leuk Fünke spul. Jaar of 5? geleden had ik de Paranoid, jezus wat een geweldige bak was dat.
pi_207339994
quote:
14s.gif Op vrijdag 30 december 2022 13:28 schreef Qunix het volgende:
Harde les om voortaan 2FA te gebruiken met een gegenereerd wachtwoord van vele karakters.
het moet vooral een lang wachtwoord zijn.. niet perse een gegenereerd wachtwoord (die kunnen stukken minder veilig zijn)
en 2FA is een nobrainer voor belangrijke accounts ja..

al is die van google lachwekkend.. ik kan bijna altijd inloggen met alleen WW zonder 2FA op te geven :')
  Moderator vrijdag 30 december 2022 @ 19:49:46 #293
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_207339999
quote:

[..]

edit:
Happiness bedoelde ik.

Oh die Happiness "potjes", ja dat was ook altijd vaste prik :Yv
Kranplätze müssen verdichtet sein
  vrijdag 30 december 2022 @ 19:52:10 #294
38496 Perrin
pi_207340065
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Die Happiness zijn er nog steeds en worden verkocht als F1 vuurwerk. Komt inderdaad een leuke onverwachte knetter uit
Ja daar konden we als knullies dan lekker veel van kopen :P
pi_207341199
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:

[..]
Daar komt nu alleen een natte scheet uit vergeleken met vroeger ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2022 20:33:41 ]
  vrijdag 30 december 2022 @ 20:36:22 #296
38496 Perrin
pi_207341317
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2022 20:33 schreef PS. het volgende:

[..]
Daar komt nu alleen een natte scheet uit vergeleken met vroeger ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja vroegah waren die wel wat forser of mijn herinnering klopt niet.
pi_207341486
Normaal doe ik niets of weinig aan vuurwerk, dit jaar mijn broertje gevraagd 50/50 te doen en wat compounds gekocht.
Laatste jaar vuurwerk waarschijnlijk, en leuk met de kinderen en vrienden die hier zijn.

Vakman pur sang
  vrijdag 30 december 2022 @ 20:43:50 #298
38496 Perrin
pi_207341549
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Normaal doe ik niets of weinig aan vuurwerk, dit jaar mijn broertje gevraagd 50/50 te doen en wat compounds gekocht.
Laatste jaar vuurwerk waarschijnlijk, en leuk met de kinderen en vrienden die hier zijn.

[ afbeelding ]
Nice, ja zelfde redenatie had ik. Nog even nu het kan.
pi_207342179
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 december 2022 19:49 schreef tja77 het volgende:

[..]
Die Geysir had ik vorig jaar en ook dit jaar weer. Zijn ZEER de moeite waard. Heb nog een hoop ander leuk Fünke spul. Jaar of 5? geleden had ik de Paranoid, jezus wat een geweldige bak was dat.
Ik heb dit jaar ook redelijk wat klein spul van Funke. Maar ik heb al best veel van ze gehad. De kleine cakes zijn ook goed van ze. De Funke bollers zijn ook leuk echt de ouderwetse snipper rotjes. Heb zowel de Duitse buskruit versie gehad en de Belgische flash versie. Van hun grote cakes heb ik de Corrola Bleu gehad en de Fireball. Vooral de laatste was erg goed. Dit jaar durfde ik het niet aan. Ze zijn behoorlijk duur maar ze zijn van fabriek gewisseld de afgelopen jaren en daarom waren de prestaties van de grote bakken wat minder. Hopelijk krijgen ze de productie weer goed onder controle. Ze hebben ook iemand permanent in China zitten voor de kwaliteitscontrole. Argento is ook van hun en hebben vaak wat goedkopere producten vaak 25mm. Daar heb ik dit jaar wat cakes van en 1 compound de Raptor. Dus ben benieuwt of het wat is. Volgend jaar zal ik gewoon weer bestellen in Duitsland dan ben ik wat minder afhankelijk van waar je tegen aan loopt met de verkoop. Maar dat durfde ik dit jaar nog niet vanwege al het corona gezeik wat er in Duitsland nog was in de herfst.
pi_207342419
Jarenlang niks gekocht maar nu begint het toch weer te kriebelen, zit te twijfelen om wat te halen ondanks het plaatselijk verbod :')
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')