abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 9 oktober 2025 @ 13:27:14 #151
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218975082
Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. In 2020 was het omwille van corona ook verboden. Er ging iets minder de lucht in, maar het gros van de wijk stond net als andere jaren zijn Duitse vuurwerk af te steken.
Mijn woonplaats ligt 45 minuten rijden van de grens en net over de grens zit een dikke vuurwerkhandel, daar staat rond de jaarwisseling echt zo'n Efteling-wachtrij.
Dus ik gok maar zo dat volgend jaar hier nog steeds vuurwerk is.
En anders ga ik het wel halen.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  donderdag 9 oktober 2025 @ 13:55:20 #152
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218975292
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:27 schreef Kentekenplaat het volgende:
Vuurwerkverbod gaat toch niet werken. In 2020 was het omwille van corona ook verboden. Er ging iets minder de lucht in, maar het gros van de wijk stond net als andere jaren zijn Duitse vuurwerk af te steken.
Mijn woonplaats ligt 45 minuten rijden van de grens en net over de grens zit een dikke vuurwerkhandel, daar staat rond de jaarwisseling echt zo'n Efteling-wachtrij.
Dus ik gok maar zo dat volgend jaar hier nog steeds vuurwerk is.
En anders ga ik het wel halen.
In mijn gemeente en in Nijmegen, waar ik ook vrijwel dagelijks ben, is er sinds een aantal jaren een algeheel vuurwerkverbod.

En ik kan je zeggen dat daar helemaal niks van te merken is _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218979919
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:22 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
En drone shows zijn ook niet veilig want die kunnen brandend naar beneden komen
https://www.instagram.com/reel/DPeDT8SAXK0/
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_218980824
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 22:33 schreef RipCity het volgende:

[..]
Vast weer een buurtbewoner die dan protesteert omdat z'n katten 'bang' worden van het gezoem van de drones.
Ja en terecht. Zou ik ook doen
pi_218987581
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2025 14:15 schreef SuperNeger het volgende:
Morgen is het augustus, dat is meestal met september wel de maand dat ik langzamerhand wat ga bestellen.

Het mag nog één keer toch? Echt de aller laatste keer nu officieel?
Het mag vanaf de jaarwisseling 2026/2027 niet meer. Officieel. Ik verwacht ook niet dat ze daar in Brabant veel rekening mee gaan houden, eigenlijk. Als ik eerlijk ben.

[ Bericht 5% gewijzigd door tesssssssss op 11-10-2025 06:57:46 ]
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218987720
Is het al officieel dan?
pi_218989179
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 08:15 schreef OxygeneFRL het volgende:
Is het al officieel dan?
Dit heb ik gegoogled:

Ja, er is officieel al een verbod op zwaarder consumentenvuurwerk (categorie F3 en bepaalde categorieën F2) — dat is wettelijk geregeld.

Nee, er is nog géén volledig algemeen verbod voor alle consumentenvuurwerk (dus inclusief siervuurwerk) dat op dit moment direct van kracht is.

Wel is een wet aangenomen die dat volledige verbod introduceert, maar die zal pas gaan gelden wanneer de uitvoering (AMvB, handhaving, etc.) afgerond is.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218989768
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:08 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Dit heb ik gegoogled:

Ja, er is officieel al een verbod op zwaarder consumentenvuurwerk (categorie F3 en bepaalde categorieën F2) — dat is wettelijk geregeld.

Nee, er is nog géén volledig algemeen verbod voor alle consumentenvuurwerk (dus inclusief siervuurwerk) dat op dit moment direct van kracht is.

Wel is een wet aangenomen die dat volledige verbod introduceert, maar die zal pas gaan gelden wanneer de uitvoering (AMvB, handhaving, etc.) afgerond is.
Dus nog niet officeel
pi_219013035
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:28 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Dus nog niet officeel
Wanneer moet dat rond zijn?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_219013704
Dat
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 15:07 schreef Stoorzendert het volgende: