Ik kom net terug uit Duitsland half uurtje door rijden in Duitsland en het is rustig. Alleen aan de grens is het megadruk. Zelfs bij 2 vuurwerkwinkels geweest waar het goed te doen was en nog veel voorraad was van de leuke merken zoals Funke, Argento, Blackboxx enzovoort.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:59 schreef GereDathan het volgende:
Zie hierboven de reden waarom ik tijdig richting België ga elk jaar
België is dan ook het vuurwerk het gehele jaar verkrijgbaar een een STUK duurder dan Duitsland.quote:Op donderdag 29 december 2022 12:59 schreef GereDathan het volgende:
Zie hierboven de reden waarom ik tijdig richting België ga elk jaar
Geen file bij grensovergang?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:03 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik kom net terug uit Duitsland half uurtje door rijden in Duitsland en het is rustig. Alleen aan de grens is het megadruk. Zelfs bij 2 vuurwerkwinkels geweest waar het goed te doen was en nog veel voorraad was van de leuke merken zoals Funke, Argento, Blackboxx enzovoort.
Vertel eens iets nieuws?quote:Op donderdag 29 december 2022 13:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
België is dan ook het vuurwerk het gehele jaar verkrijgbaar een een STUK duurder dan Duitsland.
Nee en bij Venlo de grens over. Arnhem is altijd een drama daarzo dus daar kom ik sowieso niet blijkt ook controle te staan op dit moment. Eerst naar deze zaak gegaan in Kalderkichen. https://www.instagram.com/feuerwerk_megastore/ dat is net over de grens. Maar de Aldi en Lidl die daar ook zitten waren al om 6uur open gegaan dus om 6.30 toen ik er aankwam was het rustig. Maar toen ik 7.00 de Aldi uitkwam was het wel goed druk. Maar bij die vuurwerkwinkel rustig veel mensen gaan alleen maar naar de Aldi en Lidl. Toen door gereden naar Moers. Daar was het bij alle supermarkten rustig en nog even bij deze zaak langs geweest https://www.xpyro.de/ daar was het ook goed te doen. Daarna de Trinkgut voor wat drank en terug naar huis nergens file gehad op wegwerkzaamheden na.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:05 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen file bij grensovergang?
Welke dorp(jes) ben je geweest?
Ik ga nooit halverwege het jaar naar België en vergelijk niets en geef enkel aan dat ik dat soort drukte omtrent vuurwerk verafschuw.quote:Op donderdag 29 december 2022 13:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Waarom vergelijk je een trip naar Belgie halverwege het jaar dan met eentje naar Duitsland?
Je vergelijkt het wel slimpie, je geeft de drukte in Duitsland als reden om tijdig naar België te gaan.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:01 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik ga nooit halverwege het jaar naar België en vergelijk niets en geef enkel aan dat ik dat soort drukte omtrent vuurwerk verafschuw.
Nou zo te zien half nederlandquote:Op donderdag 29 december 2022 14:15 schreef PzKpfw het volgende:
Lol wie koopt er nu vuurwerk met de huidige weersverwachting
Ik heb enkel de drukte aangewezen als reden. En tijdig is niet "halverwege het jaar" bij mij.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je vergelijkt het wel slimpie, je geeft de drukte in Duitsland als reden om tijdig naar België te gaan.
Prima, moet jij weten maar in Duitsland is het dermate goedkoop, dat het niet te vergelijken is met België, tevens ben je in Duitsland (zonder kvk) gebonden aan de laatste 3 dagen van het jaar.
Zucht….quote:Op donderdag 29 december 2022 15:40 schreef GereDathan het volgende:
[..]
Ik heb enkel de drukte aangewezen als reden. En tijdig is niet "halverwege het jaar" bij mij.
Voor de rest weer niets nieuws te melden over Duitsland? Iets wat ik niet weet bijvoorbeeld.
droog, met een beetje wind, primaquote:Op donderdag 29 december 2022 14:15 schreef PzKpfw het volgende:
Steek je toch later af..lekker boeiendquote:Op donderdag 29 december 2022 14:15 schreef PzKpfw het volgende:
Hier vooral kutweer (regen) oudjaarsochtend/middag, vanaf 15u droog. Die windkracht 4-5 is wel te doen.quote:Op donderdag 29 december 2022 14:15 schreef PzKpfw het volgende:
Man en dochter in Bad Bentheim vanmiddag, was ook prima te doen!quote:Op donderdag 29 december 2022 16:00 schreef Donna het volgende:
Wij waren in Nordhorn, viel echt mee met de drukte.
en maar 25 kilo per persoonquote:Op donderdag 29 december 2022 14:14 schreef tja77 het volgende:
[..]
Je vergelijkt het wel slimpie, je geeft de drukte in Duitsland als reden om tijdig naar België te gaan.
Prima, moet jij weten maar in Duitsland is het dermate goedkoop, dat het niet te vergelijken is met België, tevens ben je in Duitsland (zonder kvk) gebonden aan de laatste 3 dagen van het jaar.
jawel, maar wordt vaak gebruikt voor pro vuurwerkquote:Op donderdag 29 december 2022 17:36 schreef tja77 het volgende:
Wat is dit dan?
Mag je ook al geen viscolont hebben?
https://www.politie.nl/ni(...)tie-aan-de-deur.html
Heb het ff nagezocht maar viscolont is dus illegaal.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jawel, maar wordt vaak gebruikt voor pro vuurwerk
moet niet gekker worden, wat een land.......quote:Op donderdag 29 december 2022 18:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Heb het ff nagezocht maar viscolont is dus illegaal.
Ik dacht zelf dat alleen quickfuse illegaal was (vanwege snelle ontbranding), maar gewoon viscolont (het groene lont dat brand met 1 cm per seconde) mag je dus NIET in bezit hebben.
Valt schijnbaar onder 1.4Gquote:Op donderdag 29 december 2022 18:39 schreef THEFXR het volgende:
[..]
moet niet gekker worden, wat een land.......
quote:Op donderdag 29 december 2022 17:36 schreef tja77 het volgende:
Wat is dit dan?
Mag je ook al geen viscolont hebben?
https://www.politie.nl/ni(...)tie-aan-de-deur.html
Die invallen zijn al ruim 2 weken aan de gang, hier in de gemeente hadden ze er ook een paar te pakken. Erg zuur zo vlak voor de jaarwisseling. M.b.t. tot de legaliteit zie erg veel dubbelzinnige berichten/informatie. Het doorlonten van meerdere stukken vuurwerk is per definitie verboden, maar of het bezit an sich nou strafbaar is mij niet helemaal duidelijk. Voor de politie is in ieder geval het aankopen van lont reden genoeg tot huiszoeking.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Valt schijnbaar onder 1.4G
Geen officieel artikel…
https://www.aanstekerwebs(...)en-in-nederland.html
Eens, ook de foto met wat doorgelonte cat. 1 fonteintjes is simpelweg ridicuul.quote:Op donderdag 29 december 2022 19:16 schreef N22 het volgende:
[..]
[..]
Die invallen zijn al ruim 2 weken aan de gang, hier in de gemeente hadden ze er ook een paar te pakken. Erg zuur zo vlak voor de jaarwisseling. M.b.t. tot de legaliteit zie erg veel dubbelzinnige berichten/informatie. Het doorlonten van meerdere stukken vuurwerk is per definitie verboden, maar of het bezit an sich nou strafbaar is mij niet helemaal duidelijk. Voor de politie is in ieder geval het aankopen van lont reden genoeg tot huiszoeking.
Heb online diverse berichten gelezen van mensen die bezoek hebben gekregen, sommigen hebben alleen (telefonisch) moeten uitleggen waarom ze het lont hadden gekocht en mochten het houden.
Voor de mensen die een huiszoeking hebben gehad lijkt de tendens te zijn dat als je alleen wat lont en (toegestaan) F2 vuurwerk (<25kg) in huis dan lijk je veilig te zitten en moet je alleen 't lont inleveren. Heb je meer dan 25kg F2 en/of doorgelont vuurwerk, dan wel "verboden" (F2) vuurwerk, dan ben je alles kwijt.
Desalniettemin een absurde verspilling van politiecapaciteit.
Ik wist dat visco onder 1,4G valt maar een verbod is nieuw voor me. Ik heb daar nooit besteld en als ik visco nodig heb/had kocht ik het wel in België of Duitsland. In Duitsland kan je allemaal verschillende soorten lonten kopen met verschillende brand snelheden. Door verbinden is daar volgens mij ook niet illegaal. Maar hier is dat wel altijd zo geweest helaas en voor die foto's met dat F1 vuurwerk aan elkaar verbonden moet je niet gek staan te kijken dat daar de E.O.D. voor moet komen opdraven. Het word hier steeds gekker.quote:Op donderdag 29 december 2022 18:46 schreef tja77 het volgende:
[..]
Valt schijnbaar onder 1.4G
Geen officieel artikel…
https://www.aanstekerwebs(...)en-in-nederland.html
quote:Op donderdag 29 december 2022 20:59 schreef PS. het volgende:
Politie weet zelf ook niet wat ze doen.
Kwam net dit filmpje tegen, visco lont is zeer gevaarlijk omdat het sneller tot ontbranding komt dan lont van normaal vuurwerkVanaf 1:07
Knalvuurwerk is sowieso verboden in Nederland.quote:Op vrijdag 30 december 2022 07:52 schreef KingRadler het volgende:
F1 is toch legaal knal vuurwerk.
Kan je ook veel plezier mee beleven.
Godver wat een hoop stront komt er uit deze man z’n mond. Hij doet het laten lijken alsof shells en cobra’s in het buitenland WEL legaal zijn. Cat. 4 is verboden voor consumenten, en dat is Europees vastgelegd.quote:Op donderdag 29 december 2022 20:59 schreef PS. het volgende:
Kwam net dit filmpje tegen, visco lont is zeer gevaarlijk omdat het sneller tot ontbranding komt dan lont van normaal vuurwerkVanaf 1:07
Knalerwtenquote:Op vrijdag 30 december 2022 07:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Knalvuurwerk is sowieso verboden in Nederland.
F1 knalvuurwerk bestaat dat überhaupt?
Die accu lader gebruik ik ook voor m'n autoquote:Op donderdag 29 december 2022 20:59 schreef PS. het volgende:
met 2 man op oudjaar kopen, buiten neerzetten en afstekenquote:Op vrijdag 30 december 2022 09:42 schreef tja77 het volgende:
Of nog eentje, waarom mag dit WEL verkocht worden, maar mag je het niet in bezit hebben?
https://kevinsvuurwerkhal.nl/artikel/the-titaan-xxl
Dit kreng weegt 35 kg. en is 1 doos/compound.
Feitelijk zou je dit ding uit elkaar moeten slopen, en de buurman en jij ieder een deel opslaan. Vervolgens weer aan elkaar knopen (wat levensgevaarlijk is en verboden) en afsteken.
En duimen dat het droog blijft en een voorbijganger het niet stiekem voortijdig afsteekt.quote:Op vrijdag 30 december 2022 09:58 schreef mschol het volgende:
[..]
met 2 man op oudjaar kopen, buiten neerzetten en afsteken
Waar worden Cobra's legaal gebruikt dan? Vast ergens aangezien er keurig CE op zit (van horen zeggenquote:Op vrijdag 30 december 2022 07:56 schreef tja77 het volgende:
[..]
Godver wat een hoop stront komt er uit deze man z’n mond. Hij doet het laten lijken alsof shells en cobra’s in het buitenland WEL legaal zijn. Cat. 4 is verboden voor consumenten, en dat is Europees vastgelegd.
Ook je buurman eraan naaien als je denkt dat hij meer dan 25 kg. legaal vuurwerk heeft omdat hij ook jouw gezin ermee in gevaar brengt.
lekker gevaarlijk om het zo neer te leggen en hoe gaan zit dit opbergen? ze hebben geen kluizen op het bureau ofzoquote:Op donderdag 29 december 2022 20:59 schreef PS. het volgende:
Ja? Ben je daar wel es geweest onlangs?quote:Op vrijdag 30 december 2022 17:08 schreef superniger het volgende:
De tokkies zijn weer flink bezig.
Het lijkt net Bakhmut
Hoewel ik niet meer bestel, wel herkenbaar. M'n neven zijn wat ouder, weet nog van langer terug dat met kerst de folders altijd werden nageplozen. Oudjaarsdag was opa oliebollen aan het bakken en was "iedereen" daar. Namen m'n neven me mee naar de vuurwerkwinkel vlakbij en kreeg ik zo'n kinderpakket.quote:Het is 29 december 2005 en je gaat met je vader vuurwerk ophalen. 1000 kanonslagen want ze waren maar 1 euro per slof. Een paar pakken babypijltjes en grondbloemen. En zelfs een heus meterpakket. En natuurlijk wat extra Romeinse kaarsen.
De komende 2 dagen slaap je niet van de ongelofelijke zenuwen. Zoveel zin heb je erin. Tot het eindelijk zover is. Oudejaarsdag 10:00!Je neven komen ook en hebben weer net een ander merk kanonslagen. De hele ochtend tot diep in de middag knallen bij mijn oma on de achtertuin.
Ik was toen 14 jaar oud en ben nu 31. En elke oud en nieuw steeds maar weer. Heb ik nog steeds dat gevoel als 14 jarig jochie. Het begint met de krantjes die komen. En de bestelling plaatsen.
Een gevoel wat niet te evenaren is met geen enkel alternatief dan het bestellen. Ophalen en uiteindelijk zelf afsteken.
Mijn lievelingsvuurwerk was toen Tolle lola, zo'n vuurpijl die keihard gillend de lucht ingaat en een bepaald soort romeinse kaarsen waarvan de kogels wegzoefden en hard knalden.quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:13 schreef derLudolf het volgende:
Gejatte post van FB. Klopt qua leeftijd wel.
[..]
Hoewel ik niet meer bestel, wel herkenbaar. M'n neven zijn wat ouder, weet nog van langer terug dat met kerst de folders altijd werden nageplozen. Oudjaarsdag was opa oliebollen aan het bakken en was "iedereen" daar. Namen m'n neven me mee naar de vuurwerkwinkel vlakbij en kreeg ik zo'n kinderpakket.
En inderdaad, toen ik later zelf vuurwerk kocht, die meterpakketten waren je-van-hetKanonslagen werden steeds goedkoper, eerst jaar volgens mij ¤10 voor Astronauten, later ¤2 voor Shi-Shan (oid) crackers. M'n broertje en ik hadden ieder een doos.
Die Romeinse kaarsen hadden die een rode punt aan de onderkant om in de grond te steken (wat iedereen gebruikte om vast te houden)?quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn lievelingsvuurwerk was toen Tolle lola, zo'n vuurpijl die keihard gillend de lucht ingaat en een bepaald soort romeinse kaarsen waarvan de kogels wegzoefden en hard knalden.
En er waren ook goedkope fonteintjes op een voetje die verrassend gaaf waren, hoog kwamen en knettderen.. weet de naam daarvan niet meer.
edit:
Happiness bedoelde ik.
Ja die hele dikke, zoiets:quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:42 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die Romeinse kaarsen hadden die een rode punt aan de onderkant om in de grond te steken (wat iedereen gebruikte om vast te houden)?
[ afbeelding ]
Dan ken ik ze wel waren 5 of 10 schoten. Waren leuke dingen maar tegenwoordig zie je ze nergens meer. Hopelijk dat een Duitse importeur weer is een retro versie wilt importeren. Dit jaar deze fonteintjes mee genomen uit Duitsland wat ook een oude bekende is, volgens mij ook te koop in Nederland.quote:Op vrijdag 30 december 2022 18:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja die hele dikke, zoiets:
https://vuurwerkbieb.nl/g(...)ympic-dragon-thunder
Iig weinig ballen, maar dik en groot en met harde knal. Erg vet waren die. Levensgevaarlijk natuurlijk, ideaal om gevechten mee te houden. Maar indien netjes afgestoken echt gaaf.
Ja met die enorm grote knetterspetters en meer effecten. Ook superveel fontein voor je centen.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:05 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dan ken ik ze wel waren 5 of 10 schoten. Waren leuke dingen maar tegenwoordig zie je ze nergens meer. Hopelijk dat een Duitse importeur weer is een retro versie wilt importeren. Dit jaar deze fonteintjes mee genomen uit Duitsland wat ook een oude bekende is, volgens mij ook te koop in Nederland.
Klopt zijn leuke dingen. Als het nog mag moet je volgend jaar is naar een winkel kijken die Funke verkoopt. Dat merk heeft best veel van die oude retro items. Ik zelf haal me vuurwerk uit Duitsland dus weet niet wat precies wel en niet mag in Nederland maar ze verkopen ook in Nederland.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja met die enorm grote knetterspetters en meer effecten. Ook superveel fontein voor je centen.
Die Happiness zijn er nog steeds en worden verkocht als F1 vuurwerk. Komt inderdaad een leuke onverwachte knetter uitquote:Op vrijdag 30 december 2022 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn lievelingsvuurwerk was toen Tolle lola, zo'n vuurpijl die keihard gillend de lucht ingaat en een bepaald soort romeinse kaarsen waarvan de kogels wegzoefden en hard knalden.
En er waren ook goedkope fonteintjes op een voetje die verrassend gaaf waren, hoog kwamen en knettderen.. weet de naam daarvan niet meer.
edit:
Happiness bedoelde ik.
Die Geysir had ik vorig jaar en ook dit jaar weer. Zijn ZEER de moeite waard. Heb nog een hoop ander leuk Fünke spul. Jaar of 5? geleden had ik de Paranoid, jezus wat een geweldige bak was dat.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Klopt zijn leuke dingen. Als het nog mag moet je volgend jaar is naar een winkel kijken die Funke verkoopt. Dat merk heeft best veel van die oude retro items. Ik zelf haal me vuurwerk uit Duitsland dus weet niet wat precies wel en niet mag in Nederland maar ze verkopen ook in Nederland.
het moet vooral een lang wachtwoord zijn.. niet perse een gegenereerd wachtwoord (die kunnen stukken minder veilig zijn)quote:Op vrijdag 30 december 2022 13:28 schreef Qunix het volgende:
Harde les om voortaan 2FA te gebruiken met een gegenereerd wachtwoord van vele karakters.
Oh die Happiness "potjes", ja dat was ook altijd vaste prikquote:Op vrijdag 30 december 2022 18:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
edit:
Happiness bedoelde ik.
Ja daar konden we als knullies dan lekker veel van kopenquote:Op vrijdag 30 december 2022 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die Happiness zijn er nog steeds en worden verkocht als F1 vuurwerk. Komt inderdaad een leuke onverwachte knetter uit
Daar komt nu alleen een natte scheet uit vergeleken met vroegerquote:Op vrijdag 30 december 2022 19:43 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Die Happiness zijn er nog steeds en worden verkocht als F1 vuurwerk. Komt inderdaad een leuke onverwachte knetter uit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2022 20:33:41 ]
quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:33 schreef PS. het volgende:
[..]
Daar komt nu alleen een natte scheet uit vergeleken met vroegerJa vroegah waren die wel wat forser of mijn herinnering klopt niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
Nice, ja zelfde redenatie had ik. Nog even nu het kan.quote:Op vrijdag 30 december 2022 20:42 schreef Lospedrosa het volgende:
Normaal doe ik niets of weinig aan vuurwerk, dit jaar mijn broertje gevraagd 50/50 te doen en wat compounds gekocht.
Laatste jaar vuurwerk waarschijnlijk, en leuk met de kinderen en vrienden die hier zijn.
[ afbeelding ]
Ik heb dit jaar ook redelijk wat klein spul van Funke. Maar ik heb al best veel van ze gehad. De kleine cakes zijn ook goed van ze. De Funke bollers zijn ook leuk echt de ouderwetse snipper rotjes. Heb zowel de Duitse buskruit versie gehad en de Belgische flash versie. Van hun grote cakes heb ik de Corrola Bleu gehad en de Fireball. Vooral de laatste was erg goed. Dit jaar durfde ik het niet aan. Ze zijn behoorlijk duur maar ze zijn van fabriek gewisseld de afgelopen jaren en daarom waren de prestaties van de grote bakken wat minder. Hopelijk krijgen ze de productie weer goed onder controle. Ze hebben ook iemand permanent in China zitten voor de kwaliteitscontrole. Argento is ook van hun en hebben vaak wat goedkopere producten vaak 25mm. Daar heb ik dit jaar wat cakes van en 1 compound de Raptor. Dus ben benieuwt of het wat is. Volgend jaar zal ik gewoon weer bestellen in Duitsland dan ben ik wat minder afhankelijk van waar je tegen aan loopt met de verkoop. Maar dat durfde ik dit jaar nog niet vanwege al het corona gezeik wat er in Duitsland nog was in de herfst.quote:Op vrijdag 30 december 2022 19:49 schreef tja77 het volgende:
[..]
Die Geysir had ik vorig jaar en ook dit jaar weer. Zijn ZEER de moeite waard. Heb nog een hoop ander leuk Fünke spul. Jaar of 5? geleden had ik de Paranoid, jezus wat een geweldige bak was dat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |