abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:00:56 #181
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210974243
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:53 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.
De kortingsbonnen van de Bombashop (als ik me niet vergis), die zullen hem waarschijnlijk gaan nekken. Ze zullen het wel gooien op aanzetten tot importeren van illegaal vuurwerk.
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:03:28 #182
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210974258
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 18:40 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:11:26 #183
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_210974332
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.

Probleem is wel dat Bombashop natuurlijk ook legale spulletjes verkocht (stickers, t-shirts e.d.) en waar je je korting aan besteedt is natuurlijk voor eenieder zelf te bepalen.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:19:32 #184
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210974423
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:11 schreef tja77 het volgende:

[..]
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.

Probleem is wel dat Bombashop natuurlijk ook legale spulletjes verkocht (stickers, t-shirts e.d.) en waar je je korting aan besteedt is natuurlijk voor eenieder zelf te bepalen.
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.
hij gaat echt niet met een boete terug naar huis.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:26:29 #185
342627 tja77
pi_210974517
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:19 schreef THEFXR het volgende:

[..]
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.
hij gaat echt niet met een boete terug naar huis.
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.
Schijnt ook dat er een hoop mensen in Nederland zijn waarvan het illegale vuurwerk in beslag is genomen en vrijwel direct vernietigd is zonder te checken of het echt vuurwerk was of slechts dummy’s.

https://www.singeladvocat(...)advocaat-sander-arts

Er worden zoveel fouten gemaakt in de heksenjacht op illegaal vuurwerk.
  maandag 16 oktober 2023 @ 19:36:31 #186
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210974673
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.
Schijnt ook dat er een hoop mensen in Nederland zijn waarvan het illegale vuurwerk in beslag is genomen en vrijwel direct vernietigd is zonder te checken of het echt vuurwerk was of slechts dummy’s.

https://www.singeladvocat(...)advocaat-sander-arts

Er worden zoveel fouten gemaakt in de heksenjacht op illegaal vuurwerk.
de originele links zijn weg, heb er dit nog over kunnen vinden.

https://freakpyromaniacs.(...)t.60232/#post-500203
pi_210980382
quote:
0s.gif Op maandag 16 oktober 2023 19:03 schreef THEFXR het volgende:

[..]
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.
pi_210981207
quote:
1s.gif Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:

[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?

Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 08:26:26 #189
342627 tja77
pi_210981360
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?
Verlagen tot mijn kwalificaties?
Jij probeerde me woorden in de mond te leggen en vervolgens snap je een vergelijking niet.

:')
pi_210981420
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?
Verlagen tot mijn kwalificaties?
Jij probeerde me woorden in de mond te leggen en vervolgens snap je een vergelijking niet.

:')
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk af
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:06:26 #191
342627 tja77
pi_210981603
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk af
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?
Of heeft hij die video’s al voor die huiszoeking van youtube gehaald?
Filmde hij het, en was het zijn vuurwerk? Jij weet dat het in Sittard was (en dat was het ook, maar is dat te bewijzen?). En is het dan ook hard te maken dat het illegaal vuurwerk was? Zie je hem in beeld, voor z’n huis, een shell afsteken? Of maakte hij de opname? Zoveel onzekere factoren en het OM moet het onomstotelijk vaststellen anders prikt iedere advocaat daar zo doorheen. Daarnaast, wat is de straf voor het afsteken van illegaal vuurwerk? En wat was die straf ten tijde van de opnames van die video’s? Voor het voorhanden hebben van 1-40 shells staat max. een taakstraf van 180 uur vandaag de dag. Maar hoe zwaar was die straf toen hij die opnames maakte?

Een paar jaar voor deze inval was die knuppel ook al 1 of meerdere keren met de politie in aanraking geweest. Volgens mij had hij al een grote opruiming gedaan en had hij dus ook geen illegaal vuurwerk meer in z’n bezit (slechts dummy’s).

Geen idee wat de bewijslast is, maar zelfs zaken die zo klaar zijn als een klontje, krijgen geen straf opgelegd wegens vormfouten of onwetendheid van deze materie bij politie en justitie.
Zie ook het voorbeeld dat ik hierboven gepost heb. In beslag genomen illegaal vuurwerk dat werd vernietigd zonder te testen of het dummy’s waren. Weg bewijs en dus vrijspraak. Bij een drugsvangst word je toch ook niet veroordeeld als het om poedersuiker gaat terwijl de politie vermoed dat het cocaine is. Maar bij illegaal vuurwerk gaat het soms om enkele honderden Euro’s, en om dan je pakketje van de Bombashop te laten testen bij TNO gaat natuurlijk te ver. Want misschien zit er in die in beslag genomen Cobra wel gewoon buskruit (ja die zijn er).

Kortom, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen medelijden met hem, maar vergis je niet dat hij met z’n youtube instructies ook veel ongelukken heeft voorkomen.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 09:28:22 #192
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210981714
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.
gaat nog wel wat jaartjes duren.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:26:26 #193
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_210983081
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 09:06 schreef tja77 het volgende:

[..]
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?
Of heeft hij die video’s al voor die huiszoeking van youtube gehaald?
Filmde hij het, en was het zijn vuurwerk? Jij weet dat het in Sittard was (en dat was het ook, maar is dat te bewijzen?). En is het dan ook hard te maken dat het illegaal vuurwerk was? Zie je hem in beeld, voor z’n huis, een shell afsteken? Of maakte hij de opname? Zoveel onzekere factoren en het OM moet het onomstotelijk vaststellen anders prikt iedere advocaat daar zo doorheen. Daarnaast, wat is de straf voor het afsteken van illegaal vuurwerk? En wat was die straf ten tijde van de opnames van die video’s? Voor het voorhanden hebben van 1-40 shells staat max. een taakstraf van 180 uur vandaag de dag. Maar hoe zwaar was die straf toen hij die opnames maakte?

Een paar jaar voor deze inval was die knuppel ook al 1 of meerdere keren met de politie in aanraking geweest. Volgens mij had hij al een grote opruiming gedaan en had hij dus ook geen illegaal vuurwerk meer in z’n bezit (slechts dummy’s).

Geen idee wat de bewijslast is, maar zelfs zaken die zo klaar zijn als een klontje, krijgen geen straf opgelegd wegens vormfouten of onwetendheid van deze materie bij politie en justitie.
Zie ook het voorbeeld dat ik hierboven gepost heb. In beslag genomen illegaal vuurwerk dat werd vernietigd zonder te testen of het dummy’s waren. Weg bewijs en dus vrijspraak. Bij een drugsvangst word je toch ook niet veroordeeld als het om poedersuiker gaat terwijl de politie vermoed dat het cocaine is. Maar bij illegaal vuurwerk gaat het soms om enkele honderden Euro’s, en om dan je pakketje van de Bombashop te laten testen bij TNO gaat natuurlijk te ver. Want misschien zit er in die in beslag genomen Cobra wel gewoon buskruit (ja die zijn er).

Kortom, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen medelijden met hem, maar vergis je niet dat hij met z’n youtube instructies ook veel ongelukken heeft voorkomen.
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
pi_210984764
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Nee joh volgens Tsja77 valt dat allemaal wel wat mee :')
pi_210986116
Ik vind het trouwens ergens wel komisch, hoe hij in eerdere filmpjes politie en justitie de huid vol scheld, stoere praatjes heeft met mij maken ze niks dit dat
Ook in moeilijke tijden.
  dinsdag 17 oktober 2023 @ 18:11:58 #196
342627 tja77
pi_210986215
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.
Al bleef het natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker waar deze kortingsbonnen voor gebruikt gingen worden.
Het in beslag genomen spul (schijnt) legaal vuurwerk te zijn en dummy’s van illegaal spul.
Hij zegt nooit (illegaal) vuurwerk te hebben verhandeld, dus dan zouden het vooral die getuigenissen (geen idee van wie en waarover) en het beeldmateriaal van het illegale spul te zijn.
Dat laatste lijkt me stug dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een gevangenisstraf krijgt, tenzij hij recidive is of met vuurwerk mensen/materiaal schade heeft getracht toe te brengen.
Ik vermoed dat hij ervan afkomt met een geldboete van 50k en eventueel een taakstraf van 240 uur. De bak in zou zwaar overtrokken zijn.
pi_211001585
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2023 18:11 schreef tja77 het volgende:

[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.
Al bleef het natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker waar deze kortingsbonnen voor gebruikt gingen worden.
Het in beslag genomen spul (schijnt) legaal vuurwerk te zijn en dummy’s van illegaal spul.
Hij zegt nooit (illegaal) vuurwerk te hebben verhandeld, dus dan zouden het vooral die getuigenissen (geen idee van wie en waarover) en het beeldmateriaal van het illegale spul te zijn.
Dat laatste lijkt me stug dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een gevangenisstraf krijgt, tenzij hij recidive is of met vuurwerk mensen/materiaal schade heeft getracht toe te brengen.
Ik vermoed dat hij ervan afkomt met een geldboete van 50k en eventueel een taakstraf van 240 uur. De bak in zou zwaar overtrokken zijn.
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.

Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is simpelweg strafbaar. En juist dat gaat hem in deze zaak enorm nekken.

Ik mag Koet wel, kijk zijn andere kanaal Xtremerides graag. Beetje die kermissen en pretparken afstruinen, leuk toch.

Gezien de jurisprudentie is de kans op een gevangenisstraf zo goed als zeker. Ik vermoed dat de strafeis van het OM 2.5/3j gaat worden waarvan een deel voorwaardelijk en 50-100k boete.

Gaan t zien.
  donderdag 19 oktober 2023 @ 05:59:41 #198
342627 tja77
pi_211003062
quote:
0s.gif Op woensdag 18 oktober 2023 22:20 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.

Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is simpelweg strafbaar. En juist dat gaat hem in deze zaak enorm nekken.

Ik mag Koet wel, kijk zijn andere kanaal Xtremerides graag. Beetje die kermissen en pretparken afstruinen, leuk toch.

Gezien de jurisprudentie is de kans op een gevangenisstraf zo goed als zeker. Ik vermoed dat de strafeis van het OM 2.5/3j gaat worden waarvan een deel voorwaardelijk en 50-100k boete.

Gaan t zien.
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
quote:
iemand aansporen, oproepen, aanstoken of opzetten tegen iets of iemand.
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
pi_211003337
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:

[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
ik heb de hele case niet meegekregen maar:
Aanzetten tot is een vrij ruim begrip; Als jij zegt dat je bonnen hebt waarmee je vuurwerk kan halen dat illegaal is en andere dit ook kunnen als ze die bonnen hebben, valt dit vaak al onder aanzetten tot
pi_211003537
quote:
1s.gif Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:

[..]
[..]
Aanzetten tot is inderdaad vrij ruim en de duivel zit hem hierbij in de details.

De bonnen faciliteren is aanzetten tot. Net als reclame of het geven van couponnen of kortingsbonnen etc. Je hebt als doel dat daarmee het product wordt verkocht.

Het zal mij verder niet verbazen als ze zelfs zijn youtube account gebruiken als "bewijs" om het aanzetten tot aankoop van illegaal vuurwerk te gebruiken. Wanneer is er sprake van entertainment en wanneer is er sprake van promotie. Ik denk dat dat een interessante gaat worden, ook voor de jurisprudentie.

De kans dat hij niet de cel in gaat acht ik bijna nihil helaas.
  vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:35:10 #202
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_211019490
quote:
die zijn ernstig gelovig...
pi_211019907
quote:
Triestheid _O-
pi_211022081
quote:
Dat is altijd zo. Hetzelfde met Urk en nog wat van die zwaar gelovige gemeentes. Hetzelfde als 1 januari op een zondag valt roepen de kerken ook op om je vuurwerk voor 0.00 af te steken in plaats van om 0.00.
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 15:46:08 #205
8781 crew  Frutsel
pi_211077121
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023 :)

pi_211077127
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023 :)

[ afbeelding ]
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbod
  Moderator woensdag 25 oktober 2023 @ 15:52:57 #207
8781 crew  Frutsel
pi_211077189
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbod
Ja, maar ik heb zo'n naar gevoel dat zo'n "nee tegen een vuurwerkverbod" voor partijen als CDA, SP etc wel onderhandelbaar is "in ruil voor wat anders"
pi_211077438
quote:
0s.gif Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:

[ afbeelding ]
*O*
pi_211109929
Zal wel karig worden dit jaar. Wat een idiote prijsstijgingen :')

Voorbeeld;
WCKD SIX van ¤69 naar ¤94 :')
WCKD Heroes van ¤79 naar ¤120 :')
Transbomber van ¤70 naar ¤129 |:(

Nou dankje de koekkoek, zo gaat de lol er wel van af -O-

Zijn de prijsstijgingen in Duitsland en België ook zo fors?
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
pi_211110215
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Zal wel karig worden dit jaar. Wat een idiote prijsstijgingen :')

Voorbeeld;
WCKD SIX van ¤69 naar ¤94 :')
WCKD Heroes van ¤79 naar ¤120 :')
Transbomber van ¤70 naar ¤129 |:(

Nou dankje de koekkoek, zo gaat de lol er wel van af -O-

Zijn de prijsstijgingen in Duitsland en België ook zo fors?
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')