die zijn ernstig gelovig...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)wege-zondagrust.html man man man
Triestheidquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Dat is altijd zo. Hetzelfde met Urk en nog wat van die zwaar gelovige gemeentes. Hetzelfde als 1 januari op een zondag valt roepen de kerken ook op om je vuurwerk voor 0.00 af te steken in plaats van om 0.00.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbodquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
Ja, maar ik heb zo'n naar gevoel dat zo'n "nee tegen een vuurwerkverbod" voor partijen als CDA, SP etc wel onderhandelbaar is "in ruil voor wat anders"quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbod
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Zal wel karig worden dit jaar. Wat een idiote prijsstijgingen
Voorbeeld;
WCKD SIX van ¤69 naar ¤94![]()
WCKD Heroes van ¤79 naar ¤120![]()
Transbomber van ¤70 naar ¤129![]()
Nou dankje de koekkoek, zo gaat de lol er wel van af![]()
Zijn de prijsstijgingen in Duitsland en België ook zo fors?
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
nee, die zijn minder, het heeft te maken met een import verbod uit China, geloof maar max 0,5 gr flashkruit, dus moet het vuurwerk in de EU zijn gemaakt?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
70<>90 is nog steeds maar 20 euroquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%
t.o.v. mijn genoemde prijs zelfs 84%
WCKD SIX +36%
WCKD Heroes +51%
Dat slaat nergens op.
Voorheen (rond 2020) moest je ongeveer een aanhanger regelen om je bestelling van ¤1000,- op te halen, nu vragen ze waarschijnlijk of het zo mee gaat of dat je een tasje nodig hebt (wel ¤0,70 voor betalen natuurlijk)
Ow ja dat is zeker, maar deze verhogingen zijn wel wat extreem. Wellicht even checken in Duitslandquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
70<>90 dusquote:
quote:Transbomber van ¤70 naar ¤129
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100quote:transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
een aantal klaagt over hoge prijzen, in Duitsland is het goedkoper en dan komt je met die negatieve reactie.quote:
Ik weet niet welke rekensom jij erop naslaat maar van 70<>129 is op mijn zakjappaner 59 en 90<>129 is 39 (niet 70<>90, dat is het verschil wat een andere user opnoemde wat hij betaalde. Ik betaalde 70, hij 90). De huidige prijs heb ik van de Driesprong Zoetermeer, die over het algemeen scherpere prijzen heeft dan de concurrentenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:07 schreef mschol het volgende:
[..]
70<>90 dus
[..]
[..]
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100
Dat waag ik te betwijfelen, er zal vast genoeg zijn voor je. Misschien krijg je er wel een lollie bijquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
België vond ik zelf altijd wel aan de prijs. Maar ze hebben in België wel bepaalde producten en merken die hier niet te krijgen zijn of legaal zijn. In Duitsland in de vuurwerk winkels is het wel iets duurdere geworden maar niet zo erg als in Nederland de prijsstijging is. Zelf koop ik al jaren vuurwerk in Duitsland dus ben ook niet echt bekend met de Nederlandse prijzen. De supermarkt prijzen zijn nog niet bekend dat wordt pas bekend in december meestal. Maar dat is wel vaak Weco of de budget lijnen van Lesli. Maar ik zou zeggen kijk zelf even en vergelijk het met Nederlandse prijzen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |