De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is genoeg jurisprudentie over, er zijn er voor veel minder naar de gevangenis gegaan.
hij gaat echt niet onder alles uitkomen.
Hij heeft het van yt verwijderd, hij had uitleg over zijn rechtszaak erop staan.
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @:tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.
een hoge boete en je bent dus voor de rest van je leven de zak, verder heeft hij al een strafblad, dus dat gaat ook meewegen.
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap je, alleen het OM omschreef het anders, dat het werd uitgezonden vanuit een Nederlands kanaal. zijn zaak stond in NL geregistreerd.
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.
De kortingsbonnen van de Bombashop (als ik me niet vergis), die zullen hem waarschijnlijk gaan nekken. Ze zullen het wel gooien op aanzetten tot importeren van illegaal vuurwerk.
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.
Probleem is wel dat Bombashop natuurlijk ook legale spulletjes verkocht (stickers, t-shirts e.d.) en waar je je korting aan besteedt is natuurlijk voor eenieder zelf te bepalen.
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.
hij gaat echt niet met een boete terug naar huis.
de originele links zijn weg, heb er dit nog over kunnen vinden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.
Schijnt ook dat er een hoop mensen in Nederland zijn waarvan het illegale vuurwerk in beslag is genomen en vrijwel direct vernietigd is zonder te checken of het echt vuurwerk was of slechts dummy’s.
https://www.singeladvocat(...)advocaat-sander-arts
Er worden zoveel fouten gemaakt in de heksenjacht op illegaal vuurwerk.
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificatiesquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?
Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk afquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?
Verlagen tot mijn kwalificaties?
Jij probeerde me woorden in de mond te leggen en vervolgens snap je een vergelijking niet.
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk af
gaat nog wel wat jaartjes duren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?
Of heeft hij die video’s al voor die huiszoeking van youtube gehaald?
Filmde hij het, en was het zijn vuurwerk? Jij weet dat het in Sittard was (en dat was het ook, maar is dat te bewijzen?). En is het dan ook hard te maken dat het illegaal vuurwerk was? Zie je hem in beeld, voor z’n huis, een shell afsteken? Of maakte hij de opname? Zoveel onzekere factoren en het OM moet het onomstotelijk vaststellen anders prikt iedere advocaat daar zo doorheen. Daarnaast, wat is de straf voor het afsteken van illegaal vuurwerk? En wat was die straf ten tijde van de opnames van die video’s? Voor het voorhanden hebben van 1-40 shells staat max. een taakstraf van 180 uur vandaag de dag. Maar hoe zwaar was die straf toen hij die opnames maakte?
Een paar jaar voor deze inval was die knuppel ook al 1 of meerdere keren met de politie in aanraking geweest. Volgens mij had hij al een grote opruiming gedaan en had hij dus ook geen illegaal vuurwerk meer in z’n bezit (slechts dummy’s).
Geen idee wat de bewijslast is, maar zelfs zaken die zo klaar zijn als een klontje, krijgen geen straf opgelegd wegens vormfouten of onwetendheid van deze materie bij politie en justitie.
Zie ook het voorbeeld dat ik hierboven gepost heb. In beslag genomen illegaal vuurwerk dat werd vernietigd zonder te testen of het dummy’s waren. Weg bewijs en dus vrijspraak. Bij een drugsvangst word je toch ook niet veroordeeld als het om poedersuiker gaat terwijl de politie vermoed dat het cocaine is. Maar bij illegaal vuurwerk gaat het soms om enkele honderden Euro’s, en om dan je pakketje van de Bombashop te laten testen bij TNO gaat natuurlijk te ver. Want misschien zit er in die in beslag genomen Cobra wel gewoon buskruit (ja die zijn er).
Kortom, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen medelijden met hem, maar vergis je niet dat hij met z’n youtube instructies ook veel ongelukken heeft voorkomen.
Nee joh volgens Tsja77 valt dat allemaal wel wat meequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.
Al bleef het natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker waar deze kortingsbonnen voor gebruikt gingen worden.
Het in beslag genomen spul (schijnt) legaal vuurwerk te zijn en dummy’s van illegaal spul.
Hij zegt nooit (illegaal) vuurwerk te hebben verhandeld, dus dan zouden het vooral die getuigenissen (geen idee van wie en waarover) en het beeldmateriaal van het illegale spul te zijn.
Dat laatste lijkt me stug dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een gevangenisstraf krijgt, tenzij hij recidive is of met vuurwerk mensen/materiaal schade heeft getracht toe te brengen.
Ik vermoed dat hij ervan afkomt met een geldboete van 50k en eventueel een taakstraf van 240 uur. De bak in zou zwaar overtrokken zijn.
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.
Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is simpelweg strafbaar. En juist dat gaat hem in deze zaak enorm nekken.
Ik mag Koet wel, kijk zijn andere kanaal Xtremerides graag. Beetje die kermissen en pretparken afstruinen, leuk toch.
Gezien de jurisprudentie is de kans op een gevangenisstraf zo goed als zeker. Ik vermoed dat de strafeis van het OM 2.5/3j gaat worden waarvan een deel voorwaardelijk en 50-100k boete.
Gaan t zien.
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.quote:iemand aansporen, oproepen, aanstoken of opzetten tegen iets of iemand.
ik heb de hele case niet meegekregen maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
Aanzetten tot is inderdaad vrij ruim en de duivel zit hem hierbij in de details.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |