Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.quote:Op zondag 10 december 2023 03:14 schreef THEFXR het volgende:
Er gaan zoveel geruchten nu rond over het vuurwerk wat er nu nog meer verboden gaat worden en wat niet. In deze video gaan we weer ouderwets zeiken met Koet!
klopt het niet, wat hij zegt?quote:Op zondag 10 december 2023 19:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.quote:
ik snap het,jaquote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
kreeg als kind ook altijd flashkruit strijkers van pa.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
Ja, je bent echt een rund als je met vuurwerk stunt. Zoiets zou de boodschap kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
1000 euro. Ik zou als ouder ook niet snel cobra's aan m'n kind geven maar aan de andere kant, ik zou ze ook liever bier laten drinken op verjaardagen en ze in de gaten houden dan dat ze met vrienden gaan lopen kloten. Beter dus goede voorlichting geven en cobra's dan alles verbieden waardoor ze het toch stiekem gaan doen met vrienden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.
Het allerbelangrijkste naar mijn idee is dat ding NOOIT in je hand afsteken. Als je hem op de grond legt en aansteekt dan kan er weinig fout gaan tenzij je er echt met je smoel boven gaat hangen. En heb je een leuke knalquote:Ik zou net als de meeste ouders ook niet eens weten waar je een doos daarvan kunt kopen, behalve misschien als je bereid bent 1000 kilometer te rijden ofzo.
Cobra's zijn verder (volkomen terecht) altijd verboden in Nederland (en België) geweest. Het probleem is juist dat in de voorlichting zaken vaak schromelijk overdreven worden of gewoon onjuist worden voorgesteld, dus heel veel jongeren nemen die waarschuwingen totaal niet serieus. Feitelijk heeft de overheid sinds een paar jaar rotjes en cobra's gelijk gesteld, want het is allemaal illegaal en dus gevaarlijk knalvuurwerk. Dat is toch ook lachwekkend?
Als een rotje in je hand ontploft lach je erom, terwijl met een cobra het je onderarm of met een beetje pech zelfs je leven kan kosten.
Illegaal vuurwerk zal je altijd houden. Maar inderdaad zorg wel voor een legaal goed alternatief. Sinds de 500 gram cakes en de compounds zie je ook veel minder handel in profblokken. De vraag is veel minder geworden daarna. Nu je helemaal geen knalvuurwerk meer legaal kan krijgen en je gaat het zoeken via de illegale handel kan je het zo gek maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat het beter was geweest als we de rotjes e.d. niet verboden hadden.
Risico van het vak.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
karmaquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
Lol, zijn er serieus nog mensen die niet "geloven" in agenda 2030? Die documenten zijn gewoon online in te zien bij de instanties zelf...quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Zoveel jaquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzakenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |