Dat zullen net zo niet-representatieve polls zijn als in Nederland.quote:Op donderdag 5 januari 2023 15:41 schreef Frutsel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Peiling: Meerderheid Duitsers voor landelijk verbod op vuurwerk
Dat zeg ik: als het straks verboden wordt gaat Duitsland meteen mee.
dan halen we het vuurwerk toch in Polenquote:Op donderdag 5 januari 2023 15:41 schreef Frutsel het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)gn=seeding-telegraaf
Peiling: Meerderheid Duitsers voor landelijk verbod op vuurwerk
Dat zeg ik: als het straks verboden wordt gaat Duitsland meteen mee.
Wanneer gaan we ?quote:Op dinsdag 10 januari 2023 10:35 schreef KingRadler het volgende:
[..]
dan halen we het vuurwerk toch in Polen
Dit wou ik toch al in mijn collectie voor dit jaar en omdat ik denk dat het alleen maar duurder gaat worden in de loop van dit jaar heb ik mijn slag maar alvast geslagenquote:
Tsja wat boeit dat in godsnaam ook.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:51 schreef ipa84 het volgende:
Wist niet dat dit topic nog open was. Maar weet iemand wie er eigenlijk schieten tijdens fallas de Valencia? Kan het nergens vinden ook niet echt op de vuurwerkforums. Het lijk wel of het daar ook minder leeft.
Dat jouw het geen reet interesseert betekent niet dat andere mensen het wel interesseert. Laat me raden ook nooit naar vuurwerkshows geweest en/of vuurwerkfestivals?quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:27 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Tsja wat boeit dat in godsnaam ook.
Jazeker wel maar sta daar niet met een boekje bij.quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:41 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Dat jouw het geen reet interesseert betekent niet dat andere mensen het wel interesseert. Laat me raden ook nooit naar vuurwerkshows geweest en/of vuurwerkfestivals?
In Nederland stelt het allemaal niet veel voor. Maar in het buitenland zie je grote verschillen in shows tussen bedrijven zelfs verschillen tussen manier van schieten en tradities tussen landen.quote:Op woensdag 15 maart 2023 20:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Jazeker wel maar sta daar niet met een boekje bij.
Ja, ik.quote:Op woensdag 15 maart 2023 16:51 schreef ipa84 het volgende:
Wist niet dat dit topic nog open was. Maar weet iemand wie er eigenlijk schieten tijdens fallas de Valencia? Kan het nergens vinden ook niet echt op de vuurwerkforums. Het lijk wel of het daar ook minder leeft.
zijn rechtszaak is gestart, hebben 9000 pagina's getypt, ik denk dat ze met hem een voorbeeld willen stellen.quote:Op donderdag 31 augustus 2023 07:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ben benieuwd wanneer koetje begint
Zou dat openbaar gebeuren?quote:Op dinsdag 12 september 2023 14:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
zijn rechtszaak is gestart, hebben 9000 pagina's getypt, ik denk dat ze met hem een voorbeeld willen stellen.
De compound markt schijnt ook karig te worden met de nieuwe productievoorraden.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:32 schreef tja77 het volgende:
Het assortiment van vuurwerk zal naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk beperkter zijn ten opzichte van vorige jaarwisseling.
Alles cakes die om kunnen vallen vanwege een grotere hoogte dan breedte/diameter zouden verdwijnen. Dan wordt een tripje België/Duitsland weer wat aantrekkelijker natuurlijk.
Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.quote:Op dinsdag 12 september 2023 13:32 schreef tja77 het volgende:
Het assortiment van vuurwerk zal naar alle waarschijnlijkheid weer een stuk beperkter zijn ten opzichte van vorige jaarwisseling.
Alles cakes die om kunnen vallen vanwege een grotere hoogte dan breedte/diameter zouden verdwijnen. Dan wordt een tripje België/Duitsland weer wat aantrekkelijker natuurlijk.
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.quote:Op dinsdag 19 september 2023 12:27 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Ik zag het voorbij komen dat kleine cakes nu ook al verboden zijn. Heb steeds meer het gevoel dat ze richting compounds en fonteinen willen gaan. Als je VWC dan de adviesprijzen ziet staan van sommige compounds word je daar ook niet vrolijk van. Plus was @:N22 al zei veel kleinere calibers en/of minder schoten. In Duitsland valt het nog wel mee met prijzen als je goed zoekt alleen kennen ze daar niet de acties die ze in Nederland hebben. Voordeel is dat 1.3 daar gewoon verkocht mag worden dus geen kooien gezeik. In België wat altijd wat duurdere is dan Duitsland en Nederland valt me weer op dat tegenwoordig bij heel veel compounds staat dat je ze met 2 personen moet ophalen. Dus daar is ook het ene en andere veranderd. Dus geen idee of het ook geld als je een berg kleine cakes koopt.
wappiequote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Dat was allang duidelijk natuurlijk.quote:Op dinsdag 19 september 2023 14:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze werken gewoon langzaam naar een totaal verbod toe, volgend jaar mag er nog minder.
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.quote:
Ja 3x raden waaromquote:Op woensdag 20 september 2023 09:21 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Heeft niks met 'wappie' te maken. Er worden al enkele jaren steeds meer dinger verboden. Van Romeinse kaars en 'babypijltjes' naar knalvuurwerk naar single shots.
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het nietquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Vandaar dat de 'rotjes' ook verboden worden. Meest onzinnige verbod ooit.
scheetjesquote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
Precies, het Nederlandse buskruit vuurwerk knalde amper en zorgde niet voor letsel. Het alternatief uit België, Polen, Italië e.d. zorgt juist voor de overlast en letsel.quote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Dat is best tof. Waar ga je op inzettenquote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
In Utrecht worden 100 burgers die een representatieve afspiegeling van de bevolking vormen (autochtoon/allochtoon, jong/oud, hoogopgeleid/laagopgeleid etc.) uitgenodigd voor een burgerberaad over de jaarwisseling.
De gemeente komt er zelf niet uit en vraagt dus hulp van 100 burgers.
Vuurwerk is natuurlijk het grootste discussiepunt.
Laat ik nou net de brief hebben gekregen dat ik ben geselecteerd voor het burgerberaad
Kan ik toch nog een beetje de belangen behartigen van vuurwerkliefhebbers
Confettiquote:Op donderdag 28 september 2023 22:25 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Dat is best tof. Waar ga je op inzetten
En de rest van de inwoners kiest voor eigen vuurwerkquote:Op donderdag 28 september 2023 20:01 schreef Nober het volgende:
Gaan nu meerdere gemeenten een eigen show organiseren?
Dat valt vast ook onder de Global Goals doelstellingen.
Dat kan, feit blijft dat het een onzinnig verbod is. Ik vind het symboolpolitiek, iets verbieden dat totaal geen invloed heeft op het daadwerkelijke probleem.quote:Op maandag 25 september 2023 18:31 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Heb zelf ook hekel aan knalvuurwerk dus ik mis het niet
is toch leuk, alleen nu niet zo trendyquote:Op vrijdag 29 september 2023 10:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nog nooit zon slecht advies gelezen
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenquote:Op maandag 25 september 2023 16:17 schreef smegmanus het volgende:
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 11:02 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
De rotjes van de jaren 90, die nog voor snippers zorgdenDat waren nog 's puike knallers.
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen meequote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.
Dingen zijn legaal in Duitsland. Of iemand ze de grens over neemt moet die zelf weten. Tegenwoordig is zo beetje alles op vuurwerk gebied illegaal in Nederland. Plus dit is geen VWC waar ze hypocrisie tot kunst hebben verheven.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen mee
Dat wist ik toevallig. In mijn jeugd aan de Duitse grens gewoond dus dat was elk jaar met de fiets de grens over en zakken vol mee van de sluiproutesquote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:37 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je die nog wilt hebben in Duitsland de Funke Bollers bestellen. Wel duur maar zijn nog van die echte ouderwetse snipper knallers met grijs lont. Of van Fire Event zijn ook goed en beetje hetzelfde als Funke.
Zolang het geen verkoop is mag het volgens mij welquote:Op donderdag 5 oktober 2023 13:44 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Zit je nou illegaal vuurwerk aan te bevelen? pas op hoor de modjes lezen mee
Je mag niet aansporen illegaal vuurwerk te gaan kopen en of afstekenquote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:47 schreef Gibson88 het volgende:
[..]
Dat wist ik toevallig. In mijn jeugd aan de Duitse grens gewoond dus dat was elk jaar met de fiets de grens over en zakken vol mee van de sluiproutes
[..]
Zolang het geen verkoop is mag het volgens mij wel
Is die dan al veroordeeld? Volgens mij nog niet hoor. Voor de rest gaat er echt geen rechter in mee dat als iemand op een forum schrijft in Duisland kan je Funke knallers kopen als aanzetten tot het kopen of afsteken van illegaal vuurwerk. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Je mag niet aansporen illegaal vuurwerk te gaan kopen en of afsteken
Wat denk je dat er met Koet is gebeurt
Marcouchquote:Op donderdag 28 september 2023 20:01 schreef Nober het volgende:
Gaan nu meerdere gemeenten een eigen show organiseren?
Dat valt vast ook onder de Global Goals doelstellingen.
Een immigrant die onze tradities om zeep helpt. Maar wel een pro palestijnse demonstratie toestaan zekerquote:Op zaterdag 14 oktober 2023 06:05 schreef michael-reiziger het volgende:
[..]
Marcouch
Reet mee afvegen met die dwaas
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.quote:Op donderdag 5 oktober 2023 16:59 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Is die dan al veroordeeld? Volgens mij nog niet hoor. Voor de rest gaat er echt geen rechter in mee dat als iemand op een forum schrijft in Duisland kan je Funke knallers kopen als aanzetten tot het kopen of afsteken van illegaal vuurwerk. Je bent gewoon spijkers op laag water aan het zoeken.
Wat volslagen ridicuul is…quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.
Doen ze het toch mooier dan in Leiden. In Leiden is het gewoon "wij in de politiek willen dat duivelse vuurwerk de stad uit, en we zullen niet rusten tot het weg is". Las gisteren een interview met de verantwoordelijke en echt elke vinger en teen ging krom staan van die vooringenomenheid.quote:Op donderdag 28 september 2023 21:57 schreef Noisecontrollers het volgende:
In Utrecht worden 100 burgers die een representatieve afspiegeling van de bevolking vormen (autochtoon/allochtoon, jong/oud, hoogopgeleid/laagopgeleid etc.) uitgenodigd voor een burgerberaad over de jaarwisseling.
De gemeente komt er zelf niet uit en vraagt dus hulp van 100 burgers.
Vuurwerk is natuurlijk het grootste discussiepunt.
Laat ik nou net de brief hebben gekregen dat ik ben geselecteerd voor het burgerberaad
Kan ik toch nog een beetje de belangen behartigen van vuurwerkliefhebbers
Gezien historisch verleden is illegaal vuurwerk nu crimineel geworden, net zoals er veel meer dingen verboden zijn geworden.quote:
nog niet verboden, al zijn er vast politici zijn die dat wel willen.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
Mag ik nog wel met een sterretje staan of is dat ook verboden?
Bijna. Je moet gewoon werken, belasting betalen en verder je bek houden.quote:Op zondag 15 oktober 2023 22:10 schreef cherrycoke het volgende:
Mag ik nog wel met een sterretje staan of is dat ook verboden?
Zullen we gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. Zolang er geen uitspraak is valt er weinig over zeggen. Het OM kan zoveel willen maar of de rechter er in meegaat is altijd afwachten.quote:Op zondag 15 oktober 2023 13:15 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze gaan die gast echt wel als voorbeeld stellen, zijn advocaat had een dossier gekregen van maar liefst duizend pagina's, die gaan ze financieel pakken en gevangenis straf.
Dat zeg ik nergens toch?quote:
Afsteken van illegaal vuurwerk. Aanzetten tot aankopen illegaal vuurwerk.quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dat zeg ik nergens toch?
Maar wat heeft hij nu daadwerkelijk misdaan en waarvoor willen ze hem vervolgen?
Het aanbieden van kortingsbonnen van illegaal vuurwerk? Slaat toch nergens op?
Iedereen is toch zelf verantwoordelijk voor het bestellen van illegaal vuurwerk, niet die pipo.
Aanzetten tot? Heeft hij ooit gezegd dat je illegaal vuurwerk moet afsteken? Illegaal vuurwerk afsteken wat in Nederland illegaal is. Als je een cat. 3 cake in Polen afsteekt, is dat geen strafbaar feit toch?quote:Op maandag 16 oktober 2023 12:50 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Afsteken van illegaal vuurwerk. Aanzetten tot aankopen illegaal vuurwerk.
Volgens het OM welquote:Op maandag 16 oktober 2023 14:44 schreef tja77 het volgende:
[..]
Aanzetten tot? Heeft hij ooit gezegd dat je illegaal vuurwerk moet afsteken? Illegaal vuurwerk afsteken wat in Nederland illegaal is. Als je een cat. 3 cake in Polen afsteekt, is dat geen strafbaar feit toch?
En daarom is het compleet ridicuul.quote:
Dat is echt onzin. Rij regelmatig boven de 130 in duitsland waar het mag, daar krijg ik geen boete voor hoorquote:Op maandag 16 oktober 2023 15:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En daarom is het compleet ridicuul.
Zelfde als dat je in Duitsland 180 rijdt op de snelweg (wat niet strafbaar is) maar dan toch een bekeuring krijgt in Nederland daarvoor.
er is genoeg jurisprudentie over, er zijn er voor veel minder naar de gevangenis gegaan.quote:Op maandag 16 oktober 2023 11:50 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zullen we gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. Zolang er geen uitspraak is valt er weinig over zeggen. Het OM kan zoveel willen maar of de rechter er in meegaat is altijd afwachten.
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:42 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Dat is echt onzin. Rij regelmatig boven de 130 in duitsland waar het mag, daar krijg ik geen boete voor hoor
ik snap je, alleen het OM omschreef het anders, dat het werd uitgezonden vanuit een Nederlands kanaal. zijn zaak stond in NL geregistreerd.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?
Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Z'n wijf kwijt en nu 3 van die lelijke koters grootbrengen als depressieve postbode?quote:Op donderdag 5 oktober 2023 14:58 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Wat denk je dat er met Koet is gebeurt
De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.quote:Op maandag 16 oktober 2023 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
er is genoeg jurisprudentie over, er zijn er voor veel minder naar de gevangenis gegaan.
hij gaat echt niet onder alles uitkomen.
Hij heeft het van yt verwijderd, hij had uitleg over zijn rechtszaak erop staan.
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.quote:Op maandag 16 oktober 2023 17:18 schreef ipa84 het volgende:
[..]
De enige gevallen die ik ken die de gevangenis in gegaan zijn waren mensen die in de handel zaten of in hun proeftijd de fout in gingen. Vergeet niet die inval was in 2019 dus dingen die sinds kort onder de wapen en munitie wet vallen was toen nog niet het geval. Vanwege die kortingscoupons voor de Bombashop verwacht ik niet dat hij vrijuit zal gaan. Maar denk dat hij wel minder gestraft wordt dan waar sommige op hopen. Dat hij dingen van zijn kanaal afhaalt snap ik ook wel. Denk dat, dat gewoon een advies is van zijn advocaat. Voor de rest ben ik het wel eens met @:tja77 want als je even niet kijkt naar Polen maar naar Spanje dan komen heel wat kanalen in de problemen vanwege Fallas.
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:22 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ze hadden toen zijn hele kanaal in beslag genomen, alle pc's server,laptop, geclaimd wat hij met zijn kanaal verdient had.
een hoge boete en je bent dus voor de rest van je leven de zak, verder heeft hij al een strafblad, dus dat gaat ook meewegen.
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.quote:Op maandag 16 oktober 2023 16:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik snap je, alleen het OM omschreef het anders, dat het werd uitgezonden vanuit een Nederlands kanaal. zijn zaak stond in NL geregistreerd.
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is toch niet relevant waar vanuit het wordt uitgezonden? Die regels in Polen en bijv. Spanje (Fallas) gelden toch niet alleen voor de lokale bevolking? Een Nederlands kanaal, gerund door een Nederlander, die zich in het buitenland aan de daar geldende regels houdt, is simpelweg niet strafbaar.
De kortingsbonnen van de Bombashop (als ik me niet vergis), die zullen hem waarschijnlijk gaan nekken. Ze zullen het wel gooien op aanzetten tot importeren van illegaal vuurwerk.
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.quote:Op maandag 16 oktober 2023 18:40 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Als je gepakt wordt met illegaal vuurwerk en ze verdenken je ook van handel dan is het standaard dat ze je pc enzovoort in beslag nemen. Ze hopen dan je klanten te vinden en wat je verdient hebt. Daarom ook (zeker vroeger) waren heel wat handelaartjes die een administratie bij hielden om als ze gepakt werden een deal konden maken. Geen idee of dat nog is. Maar dat moeten ze dan wel hard kunnen maken.
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
wat ik toen gezien hebt, dat er veel mensen tegen hem gaan getuigen in ruil voor een milde straf, die dus bij de bombashop hadden besteld.
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Tegen hem getuigen omdat ze onder dwang van Koet wat moesten bestellen? Kijk, ik heb helemaal niks met Koet maar tegen hem getuigen omdat je via hem korting hebt gekregen op illegaal vuurwerk is wel heel sneu.
Probleem is wel dat Bombashop natuurlijk ook legale spulletjes verkocht (stickers, t-shirts e.d.) en waar je je korting aan besteedt is natuurlijk voor eenieder zelf te bepalen.
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een van de zes aanklachten, het OM gaat niet verliezen met een dossier van 1000 pagina's.
hij gaat echt niet met een boete terug naar huis.
de originele links zijn weg, heb er dit nog over kunnen vinden.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen idee wat de aanklachten zijn en wat de bewijslast is.
Schijnt ook dat er een hoop mensen in Nederland zijn waarvan het illegale vuurwerk in beslag is genomen en vrijwel direct vernietigd is zonder te checken of het echt vuurwerk was of slechts dummy’s.
https://www.singeladvocat(...)advocaat-sander-arts
Er worden zoveel fouten gemaakt in de heksenjacht op illegaal vuurwerk.
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.quote:Op maandag 16 oktober 2023 19:03 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ook, maar meer dat hij met zijn kanaal had verdiend met het afsteken van illegaal vuurwerk, hij had ook dummy's liggen, dus dat zullen ze hem wel kwijtschelden. het waren zes aanklachten, dus dan blijven er vijf over.
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificatiesquote:Op maandag 16 oktober 2023 16:27 schreef tja77 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk krijg je daar geen boete voor, omdat je je in het land waar je 130 rijdt, aan de aldaar geldende regels houdt. Dus waarom zou je berecht moeten worden als je in Polen vuurwerk dat in Nederland illegaal is, maar in Polen legaal?
Godver, echt een helder licht ben je niet hè?
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 07:59 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hij heeft ook in NL illegaal vuurwerk afgeschoten. Ik ga verder mezelf niet verlagen tot jouw kwalificaties
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk afquote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:26 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is daar bewijs van, en is dat te bewijzen dat hij het afstak, en hoe zeker was het dat het illegaal vuurwerk was en in Nederland was? Is dat ook een aanklacht?
Verlagen tot mijn kwalificaties?
Jij probeerde me woorden in de mond te leggen en vervolgens snap je een vergelijking niet.
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 08:33 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ja het bewijs is in de vorm van zijn youtube video's. Ik heb ze destijds namelijk altijd gezien en hij stak in Sittard ook gewoon voor zijn deur en in zijn wijk illegaal vuurwerk af
gaat nog wel wat jaartjes duren.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 00:21 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wacht gewoon op de rechtszaak en uitspraak dan weten we meer. Wat ook de uitspraak zal zijn het zal echt wel ergens op de vuurwerkforums te vinden zijn. Zo populair was hij daar sowieso niet.
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 09:06 schreef tja77 het volgende:
[..]
Is op dat beeldmateriaal beslag gelegd?
Of heeft hij die video’s al voor die huiszoeking van youtube gehaald?
Filmde hij het, en was het zijn vuurwerk? Jij weet dat het in Sittard was (en dat was het ook, maar is dat te bewijzen?). En is het dan ook hard te maken dat het illegaal vuurwerk was? Zie je hem in beeld, voor z’n huis, een shell afsteken? Of maakte hij de opname? Zoveel onzekere factoren en het OM moet het onomstotelijk vaststellen anders prikt iedere advocaat daar zo doorheen. Daarnaast, wat is de straf voor het afsteken van illegaal vuurwerk? En wat was die straf ten tijde van de opnames van die video’s? Voor het voorhanden hebben van 1-40 shells staat max. een taakstraf van 180 uur vandaag de dag. Maar hoe zwaar was die straf toen hij die opnames maakte?
Een paar jaar voor deze inval was die knuppel ook al 1 of meerdere keren met de politie in aanraking geweest. Volgens mij had hij al een grote opruiming gedaan en had hij dus ook geen illegaal vuurwerk meer in z’n bezit (slechts dummy’s).
Geen idee wat de bewijslast is, maar zelfs zaken die zo klaar zijn als een klontje, krijgen geen straf opgelegd wegens vormfouten of onwetendheid van deze materie bij politie en justitie.
Zie ook het voorbeeld dat ik hierboven gepost heb. In beslag genomen illegaal vuurwerk dat werd vernietigd zonder te testen of het dummy’s waren. Weg bewijs en dus vrijspraak. Bij een drugsvangst word je toch ook niet veroordeeld als het om poedersuiker gaat terwijl de politie vermoed dat het cocaine is. Maar bij illegaal vuurwerk gaat het soms om enkele honderden Euro’s, en om dan je pakketje van de Bombashop te laten testen bij TNO gaat natuurlijk te ver. Want misschien zit er in die in beslag genomen Cobra wel gewoon buskruit (ja die zijn er).
Kortom, ik ben benieuwd hoe het gaat lopen. Ik heb geen medelijden met hem, maar vergis je niet dat hij met z’n youtube instructies ook veel ongelukken heeft voorkomen.
Nee joh volgens Tsja77 valt dat allemaal wel wat meequote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 12:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je moet het zo zien, zijn hebben alle video's in beslag genomen, zelfs wat nog niet of meer op yt stond.
ze hebben 4 jaar over zijn ten laste legging gedaan, 1000 pagina's dossier verzameld.
we hebben het hier over max 5 jaar gevangenis tot 100.000 euro boete.
hij gaat er echt niet onderuit komen, misschien ligt de waarheid wel in het midden en wordt het dus 2,5 jaar en 50K boete. kan je pas over 10 jaar een huis kopen.
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.quote:Op dinsdag 17 oktober 2023 18:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook nergens dat hij er onderuit gaat komen. Maar of ze hem gaan pakken op alle ten laste gelegde feiten is natuurlijk de vraag. Volgens mij zit Koet het meest in de maag met die kortingsbonnen van de Bombashop.
Al bleef het natuurlijk altijd de verantwoordelijkheid van de gebruiker waar deze kortingsbonnen voor gebruikt gingen worden.
Het in beslag genomen spul (schijnt) legaal vuurwerk te zijn en dummy’s van illegaal spul.
Hij zegt nooit (illegaal) vuurwerk te hebben verhandeld, dus dan zouden het vooral die getuigenissen (geen idee van wie en waarover) en het beeldmateriaal van het illegale spul te zijn.
Dat laatste lijkt me stug dat je voor het afsteken van illegaal vuurwerk een gevangenisstraf krijgt, tenzij hij recidive is of met vuurwerk mensen/materiaal schade heeft getracht toe te brengen.
Ik vermoed dat hij ervan afkomt met een geldboete van 50k en eventueel een taakstraf van 240 uur. De bak in zou zwaar overtrokken zijn.
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.quote:Op woensdag 18 oktober 2023 22:20 schreef dudewhereismycar het volgende:
[..]
Oef, nee natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker. Dat heeft met deze zaak niets te maken.
Aanzetten tot het plegen van strafbare feiten is simpelweg strafbaar. En juist dat gaat hem in deze zaak enorm nekken.
Ik mag Koet wel, kijk zijn andere kanaal Xtremerides graag. Beetje die kermissen en pretparken afstruinen, leuk toch.
Gezien de jurisprudentie is de kans op een gevangenisstraf zo goed als zeker. Ik vermoed dat de strafeis van het OM 2.5/3j gaat worden waarvan een deel voorwaardelijk en 50-100k boete.
Gaan t zien.
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.quote:iemand aansporen, oproepen, aanstoken of opzetten tegen iets of iemand.
ik heb de hele case niet meegekregen maar:quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
Aanzetten tot is inderdaad vrij ruim en de duivel zit hem hierbij in de details.quote:Op donderdag 19 oktober 2023 05:59 schreef tja77 het volgende:
[..]
Hoezo is dat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker van die bonnen? Koet heeft toch nooit gezegd dat je illegaal vuurwerk MOET importeren? Je kon d.m.v. die bonnen ook legale zaken kopen. Er is namelijk niks illegaals aan het importeren van t-shirts, stickers e.d.
Daarnaast is “aanzetten tot” een vaag begrip natuurlijk. Hij liet zien dat het mogelijk was maar heeft hij ook gezegd dat de youtube kijker het moest doen?
Letterlijk betekent aanzetten tot…
[..]
Geen idee wie de getuigen zijn of wat ze zullen verklaren maar die kunnen ook nog een belangrijke rol gaan spelen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |