die zijn ernstig gelovig...quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)wege-zondagrust.html man man man
Triestheidquote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Dat is altijd zo. Hetzelfde met Urk en nog wat van die zwaar gelovige gemeentes. Hetzelfde als 1 januari op een zondag valt roepen de kerken ook op om je vuurwerk voor 0.00 af te steken in plaats van om 0.00.quote:Op vrijdag 20 oktober 2023 16:39 schreef mschol het volgende:
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbodquote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
Ja, maar ik heb zo'n naar gevoel dat zo'n "nee tegen een vuurwerkverbod" voor partijen als CDA, SP etc wel onderhandelbaar is "in ruil voor wat anders"quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik tel effe snel 101 zetels tegen een verbod
quote:Op woensdag 25 oktober 2023 15:46 schreef Frutsel het volgende:
Het particuliere vuurwerkverbod komt in elk geval weer terug in de stemwijzer voor november 2023
[ afbeelding ]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Zal wel karig worden dit jaar. Wat een idiote prijsstijgingen
Voorbeeld;
WCKD SIX van ¤69 naar ¤94![]()
WCKD Heroes van ¤79 naar ¤120![]()
Transbomber van ¤70 naar ¤129![]()
Nou dankje de koekkoek, zo gaat de lol er wel van af![]()
Zijn de prijsstijgingen in Duitsland en België ook zo fors?
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:01 schreef mschol het volgende:
[..]
transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
nee, die zijn minder, het heeft te maken met een import verbod uit China, geloof maar max 0,5 gr flashkruit, dus moet het vuurwerk in de EU zijn gemaakt?quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
70<>90 is nog steeds maar 20 euroquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 13:48 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Nog steeds een stijging van ¤39. Dat is een stijging van 43%
t.o.v. mijn genoemde prijs zelfs 84%
WCKD SIX +36%
WCKD Heroes +51%
Dat slaat nergens op.
Voorheen (rond 2020) moest je ongeveer een aanhanger regelen om je bestelling van ¤1000,- op te halen, nu vragen ze waarschijnlijk of het zo mee gaat of dat je een tasje nodig hebt (wel ¤0,70 voor betalen natuurlijk)
Ow ja dat is zeker, maar deze verhogingen zijn wel wat extreem. Wellicht even checken in Duitslandquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
70<>90 dusquote:
quote:Transbomber van ¤70 naar ¤129
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100quote:transbomber was voorgaande jaren hier in de regio al 90
een aantal klaagt over hoge prijzen, in Duitsland is het goedkoper en dan komt je met die negatieve reactie.quote:
Ik weet niet welke rekensom jij erop naslaat maar van 70<>129 is op mijn zakjappaner 59 en 90<>129 is 39 (niet 70<>90, dat is het verschil wat een andere user opnoemde wat hij betaalde. Ik betaalde 70, hij 90). De huidige prijs heb ik van de Driesprong Zoetermeer, die over het algemeen scherpere prijzen heeft dan de concurrentenquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 21:07 schreef mschol het volgende:
[..]
70<>90 dus
[..]
[..]
als ik dit jaar kijk is de normale prijs nu 120 bij de lokale vuurwerkboer als ik mij goed herinnerer, in de voorverkoop 100
Dat waag ik te betwijfelen, er zal vast genoeg zijn voor je. Misschien krijg je er wel een lollie bijquote:Op zaterdag 28 oktober 2023 17:10 schreef OxygeneFRL het volgende:
Alles wordt duurder, ga lekker in de dagboek schrijven. Koop je toch lekker niets. Meer voor mij
België vond ik zelf altijd wel aan de prijs. Maar ze hebben in België wel bepaalde producten en merken die hier niet te krijgen zijn of legaal zijn. In Duitsland in de vuurwerk winkels is het wel iets duurdere geworden maar niet zo erg als in Nederland de prijsstijging is. Zelf koop ik al jaren vuurwerk in Duitsland dus ben ook niet echt bekend met de Nederlandse prijzen. De supermarkt prijzen zijn nog niet bekend dat wordt pas bekend in december meestal. Maar dat is wel vaak Weco of de budget lijnen van Lesli. Maar ik zou zeggen kijk zelf even en vergelijk het met Nederlandse prijzen.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
Het blijft een zwakbegaafde mallootquote:
post zelf wat, ipv negatief commentaar.quote:Op zondag 5 november 2023 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het blijft een zwakbegaafde malloot
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.quote:Op zaterdag 28 oktober 2023 12:21 schreef Stoorzendert het volgende:
Voorbeeld;
Of is het de Fransbomberquote:Op dinsdag 7 november 2023 13:49 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.
Transbombers heb ik trouwens voor 74 kunnen bemachtigen dit jaar......en ze zijn ook wel te koop voor 89/99.
Niet leuk om je moeder zo weg te zetten.quote:Op zondag 5 november 2023 08:06 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Het blijft een zwakbegaafde malloot
gaat nog een keer echt goed fout bij palau, de echt leuke tijden ( 2009/2010/2011 ) zijn allang vervlogen.quote:
Transbomber heb ik voor 90, meteen maar toegeslagen een maandje geleden..quote:Op dinsdag 7 november 2023 13:49 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
in belgie zijn de prijzen nog wel gekker.
Transbombers heb ik trouwens voor 74 kunnen bemachtigen dit jaar......en ze zijn ook wel te koop voor 89/99.
Tournament box en Transbomber besteldquote:Op dinsdag 7 november 2023 21:26 schreef R-woud93 het volgende:
[..]
Transbomber heb ik voor 90, meteen maar toegeslagen een maandje geleden..
https://www.rechtspraak.n(...)-niet-intrekken.aspxquote:De rechtbank Rotterdam vernietigt een besluit van de burgemeester en wethouders (B&W) van Schiedam tot intrekking van de vergunningen van vier vuurwerkverkopers. Dat betekent dat de verkopers dus vuurwerk mogen blijven verkopen.
Schiedam besloot tot intrekking van de vergunningen, omdat de gemeenteraad een verbod op het afsteken van vuurwerk in Schiedam heeft ingesteld. Dat verbod maakt volgens B&W dat niemand het afsteken van vuurwerk in Schiedam nog hoeft te verwachten, zodat het afsteken van vuurwerk na het afsteekverbod een hoger risico vormt voor de veiligheid, de openbare orde, het woon- en leefklimaat en de gezondheid oplevert. Het verkopen van vuurwerk in een gemeente waar niet langer vuurwerk mag worden afgestoken, geeft bovendien een hoger risico op het illegaal afsteken van vuurwerk dan wanneer verkoop in zijn geheel verboden is.
Geen geschikt middel
De rechtbank heeft er op zichzelf begrip voor dat B&W het onwenselijk vindt om vergunningen voor de verkoop van vuurwerk in Schiedam ongemoeid te laten terwijl er in Schiedam een verbod geldt om vuurwerk af te steken. Dat betekent echter nog niet dat de intrekking van de vergunningen ook een geschikt middel is om het gewenste doel te bereiken.
De rechtbank wijst erop dat er door inwoners van Schiedam in de dagen voor de jaarwisseling onder meer in de aangrenzende gemeenten Rotterdam en Vlaardingen vuurwerk kan worden gekocht. Aannemelijk is dat inwoners van Schiedam die ondanks het verbod om vuurwerk af te steken toch van plan zijn om in Schiedam vuurwerk af te steken, zich door de intrekking van de vergunningen niet zullen laten weerhouden en in Rotterdam of Vlaardingen vuurwerk zullen kopen. Gelet daarop is niet aannemelijk dat de intrekking van de vergunningen een geschikt middel is om het daarmee nagestreefde doel te bereiken. Bovendien heeft de gemeenteraad van Schiedam weliswaar een vuurwerkafsteekverbod ingesteld, maar tegelijkertijd maakt de Algemene Plaatselijke Verordening van Schiedam waarin dat afsteekverbod staat het nog altijd mogelijk om maximaal 8 vergunningen voor de verkoop van vuurwerk te verlenen. De rechtbank vindt dat, kort gezegd, tegenstrijdig.
minimaal vier personen?quote:Op vrijdag 8 december 2023 21:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
NWS / Vuurwerk heet voortaan vierwerk vanwege slecht imago
Vierwerk om het nieuwe jaar te 'vieren' enzulks.quote:
Die 'vuurwerkbranche' hebben ons al de vuurpijlen en knallers gekost waarvoor we niets terug gekregen hebben. Laat ze hun mond maar houdenquote:Op vrijdag 8 december 2023 22:58 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vierwerk om het nieuwe jaar te 'vieren' enzulks.
? ik weet dat de prijzen gaan stijgen dit jaar in Duitsland. Maar heb nergens gelezen of gehoord dat het specifiek gaat om de grensregio. Lidl, Aldi en al die ketens zitten door heel Duitsland dus die zullen echt niet de prijzen puur verhogen in de grensregio.quote:Op zondag 10 december 2023 10:50 schreef Qunix het volgende:
De Lidl in Duitsland bij de Nederlandse grens gaat de prijzen verhogen van alle producten. De Duitsers in de grensgebieden klagen hierover op o.a. Feuerwerk-forum.
Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.quote:Op zondag 10 december 2023 03:14 schreef THEFXR het volgende:
Er gaan zoveel geruchten nu rond over het vuurwerk wat er nu nog meer verboden gaat worden en wat niet. In deze video gaan we weer ouderwets zeiken met Koet!
klopt het niet, wat hij zegt?quote:Op zondag 10 december 2023 19:34 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Geen idee wat hij gebruikt of drinkt maar daar kan Koetje beter mee stoppen wat een slap gelul weer van die knakker.
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.quote:
ik snap het,jaquote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
kreeg als kind ook altijd flashkruit strijkers van pa.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
Het is wel grappig als ouders een doos cobra's kopen voor hun kinderen en de kinderen raken ernstig gewond, terwijl ze later claimen niets van dit alles te weten.
Ze zouden beter voorlichting kunnen geven over de gevaren van vuurwerk dan een verbod te introduceren.
Ja, je bent echt een rund als je met vuurwerk stunt. Zoiets zou de boodschap kunnen zijn.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:33 schreef KingRadler het volgende:
1000 euro. Ik zou als ouder ook niet snel cobra's aan m'n kind geven maar aan de andere kant, ik zou ze ook liever bier laten drinken op verjaardagen en ze in de gaten houden dan dat ze met vrienden gaan lopen kloten. Beter dus goede voorlichting geven en cobra's dan alles verbieden waardoor ze het toch stiekem gaan doen met vrienden.quote:Op vrijdag 15 december 2023 08:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Volgens mij zijn er maar weinig ouders die voor hun kind een doos cobra's kopen, ik denk dat een doos van die dingen bovendien echt duur is ook.
Het allerbelangrijkste naar mijn idee is dat ding NOOIT in je hand afsteken. Als je hem op de grond legt en aansteekt dan kan er weinig fout gaan tenzij je er echt met je smoel boven gaat hangen. En heb je een leuke knalquote:Ik zou net als de meeste ouders ook niet eens weten waar je een doos daarvan kunt kopen, behalve misschien als je bereid bent 1000 kilometer te rijden ofzo.
Cobra's zijn verder (volkomen terecht) altijd verboden in Nederland (en België) geweest. Het probleem is juist dat in de voorlichting zaken vaak schromelijk overdreven worden of gewoon onjuist worden voorgesteld, dus heel veel jongeren nemen die waarschuwingen totaal niet serieus. Feitelijk heeft de overheid sinds een paar jaar rotjes en cobra's gelijk gesteld, want het is allemaal illegaal en dus gevaarlijk knalvuurwerk. Dat is toch ook lachwekkend?
Als een rotje in je hand ontploft lach je erom, terwijl met een cobra het je onderarm of met een beetje pech zelfs je leven kan kosten.
Illegaal vuurwerk zal je altijd houden. Maar inderdaad zorg wel voor een legaal goed alternatief. Sinds de 500 gram cakes en de compounds zie je ook veel minder handel in profblokken. De vraag is veel minder geworden daarna. Nu je helemaal geen knalvuurwerk meer legaal kan krijgen en je gaat het zoeken via de illegale handel kan je het zo gek maken als je zelf wilt.quote:Op vrijdag 15 december 2023 11:31 schreef Kickinalfa het volgende:
Ik denk dat het beter was geweest als we de rotjes e.d. niet verboden hadden.
Risico van het vak.quote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
karmaquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
Weet niet of dit ook voor ongelukken is (ik kon geen ander topic vinden), dus maar even zo.
Vanochtend tegen half acht hier tussen Nunspeet en Doornspijk (dus ik neem aan een paar kinderen op weg naar school): illegaal vuurwerk ging te snel af, één jongen is zijn volledige hand kwijt, een ander gewond aan het gezicht en een derde kwam er met de schrik van af.
Lol, zijn er serieus nog mensen die niet "geloven" in agenda 2030? Die documenten zijn gewoon online in te zien bij de instanties zelf...quote:Op zondag 10 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Nee bedoel als je begint met great reset, wef, agenda 2030 enzovoort dan haak ik snel af. Zijn filmpjes zijn leuk als het over vuurwerk gaat maar zodra hij begint te praten komt er 99 van de 100 keer alleen maar onzin uit.
Zoveel jaquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzakenquote:Op vrijdag 22 december 2023 14:47 schreef smegmanus het volgende:
Veel afgekeurd bij Magnum/Broekhoff, opvallend ook dat het vaak producten zijn die in een kooi geleverd zijn en grote(re) kalibers hebben.
Over 6 dagen de eerste ophaaldag. Zin in.
Hoe weet je of iets afgekeurd is? Ik heb altijd wel zin om een paar kleine dingetjes te halen bij de lokale boer (uiteraard geen dom geknal, maar wel iets wat ook even leuk voor het oog is), maar heb er weinig zin in als er spul ineens is afgekeurdquote:Op vrijdag 22 december 2023 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzaken
https://forum.vuurwerkcre(...)-zijn-afgekeurd-2023quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:58 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hoe weet je of iets afgekeurd is? Ik heb altijd wel zin om een paar kleine dingetjes te halen bij de lokale boer (uiteraard geen dom geknal, maar wel iets wat ook even leuk voor het oog is), maar heb er weinig zin in als er spul ineens is afgekeurd
Oja dat gezeik heb je ook nog. Maar goed ik koop toch al jaren geen vuurwerk meer in Nederland. In Duitsland heb je dat gezeik niet. Ook bijna alle Funke cakes die je kan kopen in Duitsland zouden in Nederland worden afgekeurd vanwege sterren tot aan de grond. Voordeel is dat je in Duitsland ook dat gezeik niet hebt met kooien omdat daar gewoon 1.3 verkocht mag worden. Voor de rest wordt VWC ook wel een parodie op een vuurwerkforum omdat je niet mag praten over buitenlands vuurwerk... Is te hopen voor ze dat er geen vuurwerkverbod komt want dan mag je alleen nog maar over dat veredeld kindervuurwerk uit F1 praten.quote:Op vrijdag 22 december 2023 20:41 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ook bijzonder dat je veel afgekeurde producten gewoon nog kunt bestellen bij veel vuurwerkzaken![]()
Heb zo ook de 'Color Crossette' van Broekhoff/Pyroshow besteld, en die is volgens VWC ook afgekeurd of niet leverbaar. Staat nog steeds op de sites... Staat wel een 'L' als is leverproblemen, dus misschien heb ik geluk
WCKS SIX van Magnum (geloof ik?) stond er eerder ook bij als afgekeurd, maar dat bleek om de oude variant te gaan. De nieuwe is breder dan hoog en wél goedgekeurd
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.quote:Op vrijdag 22 december 2023 21:45 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Oja dat gezeik heb je ook nog. Maar goed ik koop toch al jaren geen vuurwerk meer in Nederland. In Duitsland heb je dat gezeik niet. Ook bijna alle Funke cakes die je kan kopen in Duitsland zouden in Nederland worden afgekeurd vanwege sterren tot aan de grond. Voordeel is dat je in Duitsland ook dat gezeik niet hebt met kooien omdat daar gewoon 1.3 verkocht mag worden. Voor de rest wordt VWC ook wel een parodie op een vuurwerkforum omdat je niet mag praten over buitenlands vuurwerk... Is te hopen voor ze dat er geen vuurwerkverbod komt want dan mag je alleen nog maar over dat veredeld kindervuurwerk uit F1 praten.
Is toch ook logisch dat het niet de bedoeling is dat je op zo'n forum gaat praten over allerlei spul wat dat tuig afsteekt, van die cobra's enzo?quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.
Die FPM en AVP periode in hoogtijdagen![]()
![]()
![]()
DE en BE zijn ook vrij beperkt tegenwoordig hoor. Voor mij niet meer de moeite om te gaan
Jongen (17) verliest meerdere vingertoppen bij afsteken cobra 6 in Emmeloordquote:Op vrijdag 15 december 2023 09:31 schreef heywoodu het volgende:
quote:Na het afsteken van het illegale knalvuurwerk vond de explosie te dicht bij de jongen plaats. Hij raakte zwaargewond en werd direct naar het ziekenhuis gebracht. Het incident gebeurde in de buurt van een middelbare school aan de Kaukasus in Emmeloord. Meerdere politieauto's rukten voor de melding uit.
Jep, triest. Ik neem aan dat er wel gelijk ook even een huiszoeking gedaan wordt en de nodige troep in beslag wordt genomen.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:33 schreef maily het volgende:
[..]
Jongen (17) verliest meerdere vingertoppen bij afsteken cobra 6 in Emmeloord
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.quote:Op vrijdag 22 december 2023 22:25 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Tja, dat VWC ja. Maar dat is nog ongeveer het enige openbare forum wat er is. FPM en AVP zijn jaren geleden al gestopt. Of in ieder geval niet meer relevant. Dat verkaste toen allemaal van FPM naar AVP en toen naar VWC. Je mag er wel over buitenlands vuurwerk praten, maar niet meer over het 'zware' illigale nee.
Die FPM en AVP periode in hoogtijdagen![]()
![]()
![]()
DE en BE zijn ook vrij beperkt tegenwoordig hoor. Voor mij niet meer de moeite om te gaan
Sinds wanneer is dat dan? Niemand post meer iets (bang op gepakt te worden?), maar de laatste post is 31 okt. 2023. Zie nergens dat het gesloten is. Wel beperkt (knallers <2gram en matten/rollen. siervuurwerk tot F3)quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.
https://forum.vuurwerkcre(...)ewfull=1#post1332675
Ik lees tegenwoordig weer juist veel op FPM (ze bestaan nog) omdat daar nog wel informatie te vinden is over winkels in Duitsland bijvoorbeeld.
Zie de link die ik gepost heb is naar de uitleg. Maar is allemaal sinds 13 december gesloten en het winkel topic uit het buitenland al sinds vorige jaar.quote:Op vrijdag 22 december 2023 23:18 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Sinds wanneer is dat dan? Niemand post meer iets (bang op gepakt te worden?), maar de laatste post is 31 okt. 2023. Zie nergens dat het gesloten is. Wel beperkt (knallers <2gram en matten/rollen. siervuurwerk tot F3)
Zie editquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:23 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Zie de link die ik gepost heb is naar de uitleg. Maar is allemaal sinds 13 december gesloten en het winkel topic uit het buitenland al sinds vorige jaar.
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daarquote:Op vrijdag 22 december 2023 23:02 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Het buitenland topic is gesloten op vwc hoor. Dus ook mag je niet meer praten over de producten die Zena verkopen bijvoorbeeld of de supermarkt in Duitsland.
https://forum.vuurwerkcre(...)ewfull=1#post1332675
Ik lees tegenwoordig weer juist veel op FPM (ze bestaan nog) omdat daar nog wel informatie te vinden is over winkels in Duitsland bijvoorbeeld.
FPM en AVP discord?quote:Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daar
er zijn veel betere alternatieven
Vanuit het oogpunt van deze prachtige traditie beschermen tegen alles dat alles wat leuk is wil verbieden is dit toch niet zo'n rare actie?quote:Op zondag 24 december 2023 12:45 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
heel dat forum is gewoon compleet kut geworden.....de mods ook daar
er zijn veel betere alternatieven
Traditie beschermen.......laat me niet lachen .....beetje de brave hendrik uithangen op het forum maar ondertussen.quote:Op zondag 24 december 2023 13:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vanuit het oogpunt van deze prachtige traditie beschermen tegen alles dat alles wat leuk is wil verbieden is dit toch niet zo'n rare actie?
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.quote:Op zondag 24 december 2023 13:59 schreef rotaderp44 het volgende:
[..]
Traditie beschermen.......laat me niet lachen .....beetje de brave hendrik uithangen op het forum maar ondertussen.
Hypocriet ten top.
Het vuurwerk uit belgie/duitsland is trouwens ook het probleem niet....
ach....ze gaan vuurwerk uit nederland toch niet weg krijgen. zie wat er gebeurd in Hawaii ...en dat is een eiland!quote:Op zondag 24 december 2023 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.
Voor hier geeft ie kans op sneeuw de 30e en 31equote:Op zondag 24 december 2023 19:11 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
kletsnatte oud en nieuw
Het grootste probleem is dat haters niet begrijpen dat je met het illegaal maken van vuurwerk je de vraag niet wegneemt. Je ziet het nu ook met knalvuurwerk wat niet meer mag in Nederland. Mensen die het willen kopen het nu via de illegale kanalen en dat is er veel meer te krijgen dan alleen wat kleine nitraatjes. Voor dat er 500 gram cakes en compounds mochten was er ook een flinke handel in prof blokken. Die zie je nu amper nog want waarom zou je het risico nemen als je legaal een compound kan kopen. Je kan het beter reguleren dan verbieden. Mocht ooit F2 vuurwerk verboden worden zal je net zoals met corona zien dat er gewoon genoeg de lucht in gaat alleen zullen de haters verbaast zijn dat het vuurwerkverbod totaal niet te handhaven is en het dus niet werkt.quote:Op zondag 24 december 2023 14:27 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar gaat het niet om. Het gaat om die mongolen die alle haat voeden elk podium ontnemen. Als al het vuurwerk ieder jaar alleen uit Nederland, België of Duitsland kwam, hadden die haters veel minder bereikt dan ze nu bereikt hebben.
Kan allemaal veranderen nog. Hier is het in de afgelopen dagen van 5/7mm (31-12/01-01) naar 1/2mm gegaan juist.quote:Op zondag 24 december 2023 19:11 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
kletsnatte oud en nieuw
Waar baseer je dit op?quote:Op zondag 24 december 2023 19:44 schreef ipa84 het volgende:
Voor dat er 500 gram cakes en compounds mochten was er ook een flinke handel in prof blokken. Die zie je nu amper nog want waarom zou je het risico nemen als je legaal een compound kan kopen.
In telegram groepen zie ik ze nog amper aangeboden worden F4 blokken dan. Daarnaast zie je ook weinig bij foto's van inbeslagname enzovoort. Veel fabrikanten passen ook hun F4 blokken aan zodat ze onder F3 vallen. Meeste wat in telegram groepen wordt aangeboden wat ik zie is knalvuurwerk, shells en tunderkings. Vooral tunderkings is grappig omdat dat vaak gewoon oude tunderkings zijn die ze nu in België verkopen.quote:Op zondag 24 december 2023 23:24 schreef N22 het volgende:
[..]
Kan allemaal veranderen nog. Hier is het in de afgelopen dagen van 5/7mm (31-12/01-01) naar 1/2mm gegaan juist.
[..]
Waar baseer je dit op?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |