En op Eurosport moeten we het weer zonder @petervanhal doenquote:Op zondag 1 januari 2023 14:24 schreef Remco het volgende:
Ajold heeft al zijn 500 schansspring feitjes er binnen 20 minuten doorheen gejaagd.
Is als vijfde verliezer door.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:53 schreef heywoodu het volgende:
Domen Prevc er ook uit, ruim half punt te weinig om Palosaari uit de finale te houden
Oh natuurlijk, Leyhe stond boven hem in dat lijstje, maar die sprong tegen de gediskwalificeerde Lindvik en is dus geen verliezer meerquote:
quote:
En het is nog op ES2 ook. Die ik niet kan ontvangen.quote:Op zondag 1 januari 2023 14:25 schreef heywoodu het volgende:
En op Eurosport moeten we het weer zonder @:petervanhal doen
Die ongetwijfeld van een natuurlijk welverdiende vakantie geniet, dat wel.
Jong geleerd oud gedaan ... zo simpelquote:Op vrijdag 20 januari 2023 22:55 schreef 4-elements het volgende:
Gewoon al 50 en nog steeds springen. Ongelofelijk eigenlijk. Kasai.
Op zich niks mis mee op locaties waar je dat qua weer wel prima kunt 'garanderen', maar Planica (of sowieso midden-Europa) is zo'n locatie nou niet bepaald neequote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:03 schreef petervanhal het volgende:
Anno 2023 geen kunstijsspoor op een WK, hoe dan ????????
Wel geinig, ik zat de vrouwenteamwedstrijd te kijken en wilde hier nog posten dat jij volgens mij niet de allergrootste fan op aarde bent van Pinkelnig, als ik dat soms zo hoorquote:Op zaterdag 25 februari 2023 16:13 schreef petervanhal het volgende:
Die Pinkelnig ik weet het niet. Dat overdreven gebler en geschreeuw. Ik zou mij daar echt KAPOT aan ergeren wanneer ik de hele dag met zo'n figuur opgescheept zou zitten.
skispringen kan zij wel by the way!
En daar moet ik haar op beoordelen
Ik steek niets onder stoelen of banken. En ja, mijn gevoel is meestal goed. Er is iets bij die oostenrijkers wat niet ok isquote:Op zondag 26 februari 2023 00:12 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel geinig, ik zat de vrouwenteamwedstrijd te kijken en wilde hier nog posten dat jij volgens mij niet de allergrootste fan op aarde bent van Pinkelnig, als ik dat soms zo hoor
Maar inderdaad niks ten nadele van haar schansspringkwaliteiten, dat gaat erg lekker. Wat me overigens nog meer opvalt aan Pinkelnig: er is echt nóóit een Pinkelnig te zien zonder Kreuzer erbij, zodra ze allebei gesprongen hebben staan ze įltijd samen
So it shall be writtenquote:Op zaterdag 4 maart 2023 09:41 schreef petervanhal het volgende:
Straks wordt SLO nog team kampioen dan is heel het land 6 dagen dronken en worden er over 9 maanden hordes Timi"s geboren
De Tsjechische bond heeft, zonder verdere details bekend te maken, laten weten dat Hajek is overledenquote:Op zaterdag 12 november 2022 22:02 schreef heywoodu het volgende:
Ik zit nu afgelopen weekeinde te kijken en daar heeft ons aller Peter het even over Antonin Hajek, die is dus al ruim een maand vermist.
https://www.reddit.com/r/(...)missing_for_a_month/
Hij zou naar Aziė gaan, en een tijdje terug is in Maleisiė het lichaam van een Tsjech gevonden. Nog geen naam bekendgemaakt, vanwege lopend onderzoek..
RIPquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Tsjechische bond heeft, zonder verdere details bekend te maken, laten weten dat Hajek is overleden
https://www.seznamzpravy.(...)lkeho-uspechu-227610
Had er ook wel een bje een teringzooi van gemaakt. Hij was trainert van de damesploeg en vond het nodig 1 van zn pupillen te batsen terwijl moeders thuis met een klein kind zat. Was mentaal ook niet 1 van de stabielste bevestigd mijn CZE bronquote:Op zaterdag 11 maart 2023 09:33 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De Tsjechische bond heeft, zonder verdere details bekend te maken, laten weten dat Hajek is overleden
https://www.seznamzpravy.(...)lkeho-uspechu-227610
En Yuki sluit het seizoen winnend afquote:Op vrijdag 17 maart 2023 15:47 schreef petervanhal het volgende:
#LetYukiFly leverde op dat Yuki Ito mag meevliegen tijdens de eerste vliegwedstrijd ooit van de dames. Ito dreigde de wedstrijd te missen door een Disq tijdens Raw Air.
Riibert ging testvliegen in Vikersund en trof de 240 Metert en heeft nu knie au. lahti op losse schroeven voor de Noorwegert
Geen 2e ronde zag ik .. dus Kobayashi wintquote:Op zondag 26 maart 2023 17:11 schreef petervanhal het volgende:
Met dit soort omstandigheden is Lahti gewoon KUT
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Net als zaterdag. Maar vooral: Deschwanden 2e, na bijna anderhalf decennium en meer dan 230 wedstrijden éindelijk een World Cup-podiumquote:Op zondag 10 december 2023 17:51 schreef chufi het volgende:
Geiger wint in Klingenthal
[ afbeelding ]
Hulde ook voor Insam, die heb ik al heel lang niet zo goed zien springen. 2 Italianen zelfs in de finaleronde, van wanneer zou dat geleden zijn..quote:Op vrijdag 29 december 2023 17:51 schreef heywoodu het volgende:
Titelverdediger Granerud komt de eerste ronde niet door in Oberstdorf
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De vorige World Cup-wedstrijdquote:Op vrijdag 29 december 2023 18:50 schreef Stoner12 het volgende:
[..]
Hulde ook voor Insam, die heb ik al heel lang niet zo goed zien springen. 2 Italianen zelfs in de finaleronde, van wanneer zou dat geleden zijn..
Goed zo, en laat je niet afleiden door de NOS-hype altijd: het is gewoon één van de vier wedstrijden van hét hoogtepunt in het schansspringen, alleen olympisch goud is een grotere prijs dan de eindzege in deze tournee en zelfs daar is niet iedereen het helemaal mee eens (dat olympisch goud beter is)quote:Op maandag 1 januari 2024 14:04 schreef Tijn het volgende:
Ik volg dit totaal niet, maar ik kijk altijd trouw op 1 januari
En ligt er nu ook uit.quote:
Die heeft dit seizoen nogal moeite om finalerondes te halen....in de Continental Cup.quote:
Wie noemde hij een middenmoter? En 'Geen grote naam' ging dus over wereldkampioen en tweevoudig olympisch medaillewinnaar en elfvoudig World Cup-winnaar Kubacki?quote:Op maandag 1 januari 2024 15:00 schreef Toby56 het volgende:
Interessant commentaar bij de NOS.
"Middenmoter... staat top 10 op de wereldranglijst."
"Geen grote naam... vorig jaar 2e."
Ik volg het springen zelf niet meer sinds Toni Innauer... dus de namen weet ik niet meer.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:01 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wie noemde hij een middenmoter? En 'Geen grote naam' ging dus over wereldkampioen en tweevoudig olympisch medaillewinnaar en elfvoudig World Cup-winnaar Kubacki?
Ach, jij wordt er ook niet voor betaaldquote:Op maandag 1 januari 2024 15:03 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik volg het springen zelf niet meer sinds Toni Innauer... dus de namen weet ik niet meer.
De laatste springer was geen grote naam en hij liet er meteen op volgen: vorig jaar 2e.
En ergens in het begin was die top 10 springer, die hij eerst een middenmoter noemde.
Sorry voor dit vage antwoord.
Ik zou het nog beroerder doen dan die gast van de NOS.
Zou kunnen, maar het was Granerud niet.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:05 schreef Starflyer het volgende:
Middenmoter ging volgens mij over de eerste springers, die de middenmoot van de kwalificatie waren.
Klopt, het was Lanisek.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ach, jij wordt er ook niet voor betaald
Maar de laatste was Lanisek, die was vorig jaar inderdaad tweede in Garmisch (onder anderen, er is meer dan alleen Garmisch natuurlijk). En derde in de eindstand in de World Cup, meneer de commentator
Nou goed, redelijk terecht dan.quote:Op maandag 1 januari 2024 15:15 schreef Toby56 het volgende:
Persoonlijk onderzoek heeft uitgewezen dat de "middenmoter" Stephan Leye was.
13e in de kwalificatie in Innsbruck vandaagquote:Op donderdag 28 december 2023 21:59 schreef heywoodu het volgende:
De pas 17-jarige Oostenrijker Stephan Embacher met een tweede plaats in de Continental Cup in Engelberg gisteren, vandaag pakte hij de winst.
https://www.fis-ski.com/D(...)d=229566&type=result
Ik ga er stiekem van uit dat we hem in de Vierschansentournee gaan zien in de twee Oostenrijkse wedstrijden.
Oeps, begin van dit seizoen gemist..quote:Op vrijdag 29 december 2023 20:36 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De vorige World Cup-wedstrijd
Insam 25e, Bresadola 27e.
https://www.fis-ski.com/D(...)rcode=JP&raceid=6838
Jammer voor dit WK, maar verder goed nieuws voor de toekomstquote:Op zaterdag 27 januari 2024 14:06 schreef petervanhal het volgende:
Geen rechten! Dit WK is door de OESV als apart product verkocht. Dit keer geen package deal. Wb tm 2025 verzekerd bij E en een verlenging naar 32 hangt in de lucht💪🏻
Hij pakt zelfs wereldbekerpunten door top 30 te springen! Wat een ongekend fenomeen.quote:Op vrijdag 16 februari 2024 15:16 schreef heywoodu het volgende:
Kasai 45e en dus geplaatst voor morgen
Damnquote:Op donderdag 25 april 2024 16:09 schreef I.R.Baboon het volgende:
291 meter.
https://nos.nl/video/2518(...)aar-record-telt-niet
Deze schans is wel een stukkie beter ingericht op dit soort verre sprongen, want de landing was een stuk soepeler dan als ze 240-250 springen op de reguliere skivliegschansen.
(doel was 300 meter: https://www.redbull.com/s(...)umpier-makes-history dus misschien komen ze nog een keer terug..)
quote:Surreėle beelden uit het schansspringen: reclamebord komt naar beneden en duwt Noor van startbalk
Een knotsgek moment tijdens het schansspringen in Lillehammer. Kristoffer Eriksen Sundal zat te wachten op het signaal om te mogen vertrekken, toen het reclamebord achter de Noor naar beneden kwam gegleden. Eriksen Sundal schrok zich een hoedje, zette zich in positie en sprong zowaar nog 134,5 meter ver. Goed voor een plek in de top vijf. Knap.
Een nachtwedstrijd, waarbij het licht uitgaat als er 1 naar beneden komt.quote:
quote:Op zondag 15 december 2024 15:23 schreef petervanhal het volgende:
[..]
Een nachtwedstrijd, waarbij het licht uitgaat als er 1 naar beneden komt.
Echt meegemaakt
NOS boeit het schansspringen normaal gesproken ook niet, dus dan 1 januari ook gewoon overslaanquote:
Minder analisten laten lullen terwijl er sport isquote:Op vrijdag 27 december 2024 12:24 schreef Starflyer het volgende:
Gezien de 150 miljoen euro die de publieke omroep moet bezuinigen verwacht ik nog wel meer sportieve slachtoffers.
Oei, nu moet ik het via Eurosport of ARD/ZDF kijken in plaats van via Eurosport of ARD/ZDF!quote:Op vrijdag 27 december 2024 13:52 schreef superniger het volgende:
We wachten nog even op een reactie van @:Heywoodu
Maar je kunt ook nooit het marathonschaatsen zien behalve op 1 januari?quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:33 schreef butz0rs het volgende:
Jammer, ik kijk liever één keer schansspringen dan elke week de zelfde rondjes schaatsen.
Dan kun je gewoon op Eurosport terecht, met veel kundiger commentaar.quote:Op vrijdag 27 december 2024 15:33 schreef butz0rs het volgende:
Jammer, ik kijk liever één keer schansspringen dan elke week de zelfde rondjes schaatsen.
Daar ben ik het dan wel weer mee eensquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, nu moet ik het via Eurosport of ARD/ZDF kijken in plaats van via Eurosport of ARD/ZDF!
Goede zet, één wedstrijd uit een hele World Cup-reeks uitzenden is krom. Laat alles zien of laat niks zien, en dan is het gewoon logisch om voor niks te kiezen bij de NOS.
Op zich geen moeite mee en ik kijk toch bij voorkeur naar Eurosport vanwege de commentatorquote:Op vrijdag 27 december 2024 14:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Oei, nu moet ik het via Eurosport of ARD/ZDF kijken in plaats van via Eurosport of ARD/ZDF!
Goede zet, één wedstrijd uit een hele World Cup-reeks uitzenden is krom. Laat alles zien of laat niks zien, en dan is het gewoon logisch om voor niks te kiezen bij de NOS.
quote:SBS6 redt traditie en zendt schansspringen uit op nieuwjaarsdag
Nederlanders die op nieuwjaarsdag willen kijken naar het schansspringen kunnen terecht bij SBS6. Het skispringen in het Duitse Garmisch-Partenkirchen is op 1 januari live te zien van 13.30 uur tot 16.30 uur, laat Talpa weten.
Welke schansspringer viel op door heel slecht te zijn.quote:Op maandag 30 december 2024 21:42 schreef Abrikozentaart het volgende:
https://www.ad.nl/show/sb(...)uwjaarsdag~a771f0fb/
[..]
Chris Woerts gisterenquote:"Het hele skischansspringgebeuren zegt ons niet zoveel. Het is behangtelevisie, je weet niet wie er springt, je kent die mensen niet. Voor Nederlandse begrippen is het een non-event."
En waarschijnlijk werkt het ook nogquote:Op dinsdag 31 december 2024 11:01 schreef Marcoss het volgende:
Chris Woerts een paar dagen geleden
[..]
Chris Woerts gisteren
[ x ]
Ik ga voor het eerst sinds, ik denk, 1993 kijken.quote:Op woensdag 1 januari 2025 11:13 schreef Remco het volgende:
Ze hebben zelfs Evert ten Napel weten te strikken.
Eurosport heeft tegenwoordig volgens mij veldrijden op 1 januariquote:Op woensdag 1 januari 2025 10:18 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
En waarschijnlijk werkt het ook nog
Beter zou zijn als mensen die normaal op NPO1 kijken gewoon over schakelen naar eurosport, dan steken ze ook nog wat op van @:petervanhal
Geen idee! Ik weet wel dat er wat jaren terug geen dag rust zat tussen O en GAP. De wens was om even lucht te krijgen en is dit verzonnen. Na 2026 is alles anders, dan komen de dames erbij.quote:Op zondag 5 januari 2025 00:04 schreef Sjoerd102 het volgende:
@:petervanhal
Wellicht dat jij de reden weet.
Het is mij al eens eerder opgevallen.
Tussen Oberstdorf en Garmisch.
En Tussen Garmisch en Innsbruck zit steeds 1 dag 'rust'.
Terwijl kwalificatie Bisschofshofen vrijwel altijd de dag na Innsbruck is.
Dit terwijl reisafstand tussen Innsbruck en Bisschofshofen juist de grootste is.
Garmisch is 'traditioneel' op 31 december (kwalificatie) en wedstrijd op 1 januari.
Bischofshofen is 'traditioneel' op 5 januari (kwalificatie) en wedstrijd op 6 januari.
Logischer zou het naar mijn inziens zijn als je Innsbruck meteen na Garmisch plant (dus 2 en 3 januari).
Temeer Innsbruck de schans die het meest weergevoelig is, waarbij je dan kwalificatie en/of wedstrijd met 1 dag kan uitstellen mocht dit nodig blijken.
Zeker waar. Maar al was de finale één minuut vroeger begonnen, hadden we denk ik wel een andere uitslag gehad.quote:Op maandag 6 januari 2025 19:40 schreef petervanhal het volgende:
Tschofenig is een prima winnaar.
Volgende week niets, daarna Zakopane
Dat kan alleen Noriaki Kasai zijnquote:Op zondag 19 januari 2025 09:52 schreef heywoodu het volgende:
Check eens even wie er sinds december weer van de partij is in de Continental Cup, met een hele dikke top-20 in Engelberg en gisteren 25e in Bischofshofen
https://medias3.fis-ski.com/pdf/2025/JP/3275/2025JP3275RL.pdf
Hint: hij is 52 jaren jong
Jij post hier nog steedsquote:Op zondag 16 februari 2025 18:47 schreef petervanhal het volgende:
Dag2 Sapporo
Kasai 45e
Ryo Kobayashi wederom 1e
Bleken de geruchten toch te kloppen. @petervanhal benoemde dat de Oostenrijkers altijd janken als het even tegenzit..quote:Op zondag 9 maart 2025 13:21 schreef wimderon het volgende:
Enorm schandaal nog wel: drie van de vier Noren gediskwalificeerd na 'manipulatie van hun pak'. En dan niet een pak wat toevallig net niet aan de eisen voldoet, maar ook echt dat de pakken vermaakt zijn nadat ze goedgekeurd waren door de FIS. Dit na protest van onder meer Oostenrijk, Sloveniė en Polen, waarna de FIS het in eerste instantie nog onder het tapijt schijnt te hebben willen vegen. Na nog meer protesten zijn de pakken na de wedstrijd opengemaakt en is de manipulatie alsnog aan het licht gekomen.
Volgens de Noorse Al-Sahaf waren de pakken net even verkeerd gestikt (en in eerste instantie zei hij nog dat het pakken waren voor RAW air, wat al snel gedebunked kon worden), maar op videos is te zien dat er een band in de pakken wordt gezet bij de cruciale plek rondom het kruis én dat er gedupliceerde chips, die manipulatie zou moeten tegengaan, in het pak genaaid worden.
Wat videos's:
https://x.com/JakubBalcerski/status/1898371814654435711
Daar is geen speld tussen te krijgenquote:
Waaronder twee atleten, niet verrassend Lindvik en Forfang.quote:Op woensdag 12 maart 2025 20:01 schreef Faraday01 het volgende:
En weer een dag verder heeft de FIS 5 Noren geschorst als gevolg van skipakken-gate
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |