Het forum voor 's werelds enige universele hobby! Snaren of toetsen, vinyl of cd, eendagsvlieg of rasartiest, op de radio of op een festival! Hier kun je al je ongebreideld enthousiasme, maar ook je weldoordachte kritische noten kwijt over muziek
Vorig jaar keerde de rust alweer een beetje weer in de laatste week van december. Queen terug op 1, een voorbode op wat zou komen in de wereld. Alles weer zoals normaal. Maar er was wel veel leed en wat haat en nijd waardoor Procol Harum de derde plaats wist te bezetten. Over bezetten gesproken, daar was wel het meeste om te doen dit jaar he? Corona net voorbij, komt de immer vermoeiende Poetin ineens om de hoek. Een slepend conflict, maar een oplossing gaat er voorlopig niet komen.
Gelukkig zijn er ontsnappingsclausules aan al het leed. Zoals het WK Voetbal. Nouja, hahaha, nee dus. 6500 doden, maar Qatar wordt gedemoniseerd natuurlijk! Ook gewoon een schandvlek. Gewoon boycotten natuurlijk. Verder is er niet veel leuks te melden over de wereld: Het was aan de ene kant minder spectaculair dan 2020 en 2021, maar niet minder wreed. Boerenblokkades: Check! Energiecrisis: Check! Inflatie: Check! Ruziënde wereldmachten: Check! Problemen in Ter Apel: Check! Soep op schilderijen: Check! Wat een drama allemaal.
Waren er wat gezellige dingen? Nouja, we gunden Oekraine de winst bij het songfestival. WE deden het weer geweldig bij de winterspelen, laten we even het er niet over hebben dat die in China waren. WE konden weer eindelijk naar livemuziek: Froukje, Within Temptation en Di-rect hoeven niet wéér hun tour uit te stellen. En er waren weer festivals. Lekker van de kaart gaan en pillen poppen op Lowlands. Het verzachtte slechts de pijn.
Vandaar is het nodig om een baken van rust te hebben. Een échte ontsnappingsclausule. En wat is beter dan de Top 2000? 7 dagen nonstop muziek: Check! Nouja, nonstop is niet het goede woord als de onvermijdelijke Gijs Staverman als DJ wordt aangesteld. En die reclame. Tussendoor is er in ieder geval genoeg muziek te horen. En natuurlijk is daarbij dit topic de echte ontsnappingsclausule. Als je hier post is er geen tijd meer om aan iets anders te denken dan de standaard matige grappen, kritiek op reclames en twintig vraagtekensmilies of juichsmilies, afhankelijk van wie er aan het roer staat! Dus, komt allen ook dit jaar weer. Want we willen natuurlijk dolgraag weer topics die in 12 minuten dicht zijn!
Radio 2 Top 2000: Editie 2022 Editie 24 komt eraan van de jaarlijkse Radio 2-melkkoe. Een lijst met vele gezichten: Soms wat overblijfselen uit de tijd dat Radio 2 was zoals Radio 5 nu is, soms wat overblijfselen uit de Stenders-tijd, soms wat recente hits waarvan je zeker weet dat over 10 jaar niemand ze meer kent. En daarnaast ook de échte klassiekers die al jaren het gezicht van de Top 2000. De muzikale marathon is de laatste jaren opgerekt tot 168 uren, met meer tijd voor gelul en reclame, maar ook af en toe een albumversie van In The Garden of Eden of Bassie & Adriaan.
Wat kunnen wij doen? Stemmen. De stemweek zal begin december zijn. Of gewoon luisteren. 25-31 december. Of: Ga naar het Top 2000 café. Want dat is wel een verschil met de afgelopen twee jaar: De maatregelen lijken weg en met een kleine slag om de arm zeg ik dat ook volgende maand het nog mag. Er is weer een café vol met mensen. Ga er heen en headbangen op Rage Against The Machine ipv de polonaise.
Verder kun je nog naar de zij-evenementen: De QUIZZZZ of de A Gogo. Maar zoals altijd hier wat stemtips van onderin de lijst:
In 2014 kwam er een nummertje uit de jaren 90 binnen. Dat was de tijd dat dat eindelijk wat meer gebeurde. Dit nummer staat nu op de afgrond: Blind Melon - No Rain. Het is de enige bekende plaat van de band. Helaas overleed de zanger zeer vroeg, waardoor we er nooit meer veel van hoorden. Maar deze heerlijke plaat staat wel in de Top 2000. Nog wel, want dit jaar op 1982.
Voor de tweede plaat gaan we richting 1950. Kijken we één plaats naar beneden, vinden we Wild Places van Duncan Browne. Daar zeg ik niks over, want persoonlijke favoriet, dus zou wat makkelijk zijn. (Maar stemmen mag alsnog!) Kijken we nóg eentje omlaag: Percy Sledge met When a Man Loves A Woman. Een iconische soulklassieker die vele jaren rond plaats 1000 bivakkeerde, maar de laatste vier jaar flink is afgegleden. Er is weinig meer uit dit genre over, en hij stond er al sinds 1999 in, dus zeker een plaat die er in mag blijven. Géén andere artiest die er maar 1x in staat staat zo laag met een nummer wat er al sinds 1999 in staat.
Verder staat James Brown er nog 2x in, maar wel op 1953 en 1955, dus we kunnen zomaar een James Brownloze top 2000 krijgen. Dat voelt alleen logisch voor LA Style.
Wanneer? 25 december 0:00 beginnen we, 31 december 23:59 lallen we mee met Bohemian Rhapsody.
Vanaf wanneer stemmen? Meestal eind november/begin december pas. Ruim de tijd!
De FOK! 2000: De hele FOK! 2000, zoals samengesteld door @peaceman op basis van de ingezonden Top 2000 lijstjes van FOK'kers in de Top 2000 - editie 2022 topicreeks: FOK! 2000 - samengesteld door Peaceman
Presentatie: 00.00 – 02.00 uur Jeroen van Inkel 02.00 – 04.00 uur Frank van ‘t Hof 04.00 – 06.00 uur Desiree van der Heiden 06.00 – 08.00 uur Paul Rabbering 08.00 – 10.00 uur Jan-Willem Roodbeen & Jeroen Kijk in de Vegte 10.00 – 12.00 uur Bart Arens 12.00 – 14.00 uur Annemieke Schollaardt 14.00 – 16.00 uur Gijs Staverman 16.00 – 18.00 uur Ruud de Wild 18.00 – 20.00 uur Wouter van der Goes 20.00 – 22.00 uur Emmely de Wilt 22.00 – 00.00 uur Morad El Ouakili
De Top 2000 in beeld Cultura 24 NPO 1 Extra: Twee jaar lang zoomers is mooi geweest, dit jaar weer het CAFÉ! 24/7 te zien. Hopelijk weer met een uurtje doventolk.
Nederland 3 Diep in de nacht. Daar kijkt dus eigenlijk niemand naar.
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.NSFW in de Zoom:
SPOILER: NSFW!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FOKkers in beeld
SPOILER: PippenScottie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Dagoduck
SPOILER: ArnieAlberts
[..] Is dat ook het nummer wat vanmiddag in de Top 2000 stond? Vond het verhaal erachter wel oprecht interessant.
Oooh nee, vanmiddag kwam Love Story van TayTay voorbij. Op All Too Well moeten we nog een paar dagen wachten (terecht groots gestegen dit jaar). Helaas draaien ze bij NPO Radio 2 niet de volledige nieuwe 10 minuten versie (die vorig jaar in veel landen op #1 kwam), maar moeten we met de verkorte oudere versie doen.
Op dinsdag 27 december 2022 01:50 schreef MTheBassman het volgende: [..] 1369 Don't Bring Me Down Electric Light Orchestra 1368 Take This Waltz Leonard Cohen 1367 In My Life The Beatles 1366 Hoe Het Danst Borsato, v. Buuren & Michelle 1365 When I Was Your Man Bruno Mars 1364 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1363 Just Say Yes Snow Patrol 1362 The Living Years Mike & The Mechanics 1361 Stuck In The Middle With You Stealers Wheel 1360 All For Nothing Kensington 1359 Jumpin' Jack Flash The Rolling Stones 1358 Money Money Money ABBA 1357 Rasputin Boney M.
Twee duidelijke minpunten, rest op z'n minst dikke prima
[..] Oooh nee, vanmiddag kwam Love Story van TayTay voorbij. Op All Too Well moeten we nog een paar dagen wachten (terecht groots gestegen dit jaar). Helaas draaien ze bij NPO Radio 2 niet de volledige nieuwe 10 minuten versie (die vorig jaar in veel landen op #1 kwam), maar moeten we met de verkorte oudere versie doen.
Schande! IHeartRadio had aangegeven álle oude versies eruit te knallen in favor of de nieuwe opnames. Maar... waarom 10 minuten?
[..] Een vriendin heeft me een filmpje doorgestuurd. Ze zetten vuurwerk aan, en publiek begon massaal te wijzen. Toen draaide de camera naar in de studio, daarna vol gericht op geschokt kijkend publiek, en weg van het vuurtje zelf.
Heftigggg
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice Moderator DIG Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher 🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
[..] Schande! IHeartRadio had aangegeven álle oude versies eruit te knallen in favor of de nieuwe opnames. Maar... waarom 10 minuten?
Hmmja, Swift heeft dus ook een verkorte Taylor's Version van All Too Well gemaakt in 2021. Dus ze hebben wel gewoon een faire keuze wat dat betreft. Als Radio 2 in de keuzelijst ook geen onderscheid maakt weet je ook niet zo goed op welke versie iedereen stemt.
Beetje achtergrond met betrekking tot de 10 minuten versie (lang verhaal):
Op dinsdag 27 december 2022 02:02 schreef houdjemond het volgende: Hoe is het met zijn dochter? Dat we daar allemaal geen ban voor hebben gekregen is nogsteeds een wonder
Op dinsdag 27 december 2022 02:02 schreef ArnieAlberts het volgende: "Slachtoffers zijn ook dochters." Of net andersom, dat had ik op een papiertje gekrabbeld en voor de camera gehouden.
Ban.
Ohja
T2K; "Je posts zijn leuker dan je lijstje" -Scorpion_17
En ook niet een tijdelijke ofzo, ik kon er gewoon níet meer in. En toen dacht ik ook van, krijg dan lekker de kutschurft met je kut-zoom
Viel me ook op dat er echt een stel patjepeëers in de rooms zaten, pochend hoe ze al de heeeele tijd op de schermen te zien waren. Een kwal was echt ruim 2 uur onafgebroken aan het dansen op al die nummers
1369 Don't Bring Me Down Electric Light Orchestra 1368 Take This Waltz Leonard Cohen 1367 In My Life The Beatles 1366 Hoe Het Danst Borsato, v. Buuren & Michelle 1365 When I Was Your Man Bruno Mars 1364 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1363 Just Say Yes Snow Patrol 1362 The Living Years Mike & The Mechanics 1361 Stuck In The Middle With You Stealers Wheel 1360 All For Nothing Kensington 1359 Jumpin' Jack Flash The Rolling Stones 1358 Money Money Money ABBA 1357 Rasputin Boney M.
Op dinsdag 27 december 2022 02:05 schreef Gretzl het volgende: 1369 Don't Bring Me Down Electric Light Orchestra 1368 Take This Waltz Leonard Cohen 1367 In My Life The Beatles 1366 Hoe Het Danst Borsato, v. Buuren & Michelle 1365 When I Was Your Man Bruno Mars 1364 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1363 Just Say Yes Snow Patrol 1362 The Living Years Mike & The Mechanics 1361 Stuck In The Middle With You Stealers Wheel 1360 All For Nothing Kensington 1359 Jumpin' Jack Flash The Rolling Stones 1358 Money Money Money ABBA 1357 Rasputin Boney M.
[..] En ook niet een tijdelijke ofzo, ik kon er gewoon níet meer in. En toen dacht ik ook van, krijg dan lekker de kutschurft met je kut-zoom
Viel me ook op dat er echt een stel patjepeëers in de rooms zaten, pochend hoe ze al de heeeele tijd op de schermen te zien waren. Een kwal was echt ruim 2 uur onafgebroken aan het dansen op al die nummers
Heb je gisteren die opgewarmde lijken meegekregen dan?
1369 Don't Bring Me Down Electric Light Orchestra 1368 Take This Waltz Leonard Cohen 1367 In My Life The Beatles 1366 Hoe Het Danst Borsato, v. Buuren & Michelle 1365 When I Was Your Man Bruno Mars / 1364 The First Time Ever I Saw Your… Roberta Flack 1363 Just Say Yes Snow Patrol 1362 The Living Years Mike & The Mechanics 1361 Stuck In The Middle With You Stealers Wheel 1360 All For Nothing Kensington 1359 Jumpin' Jack Flash The Rolling Stones 1358 Money Money Money ABBA 1357 Rasputin Boney M.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
Op dinsdag 27 december 2022 02:01 schreef Hamlapjes het volgende: Voor Jools Holland wilde ik nog even wakker blijven, maar nu is het tijd om te pitten. Slaap lekker allen, ik zie u later vandaag weer!
Opa gaat even vertellen: ik heb het afgelopen jaar dus de volledige eerste editie van de Top 2000 (1999) geluisterd. En dan ook echt élk uurtje. Alleen nieuws en reclames skipte ik na verloop van tijd, maar damn, wat een wereld van verschil was dat; de muziekstukken (de bedjes) waren toen al ingespeeld door het Metropole Orkest, maar 'Je hoort nog eens wat, op radio 2(DUIZEND!)' was echt een gewaarwording.
Op dinsdag 27 december 2022 02:09 schreef ArnieAlberts het volgende: Opa gaat even vertellen: ik heb het afgelopen jaar dus de volledige eerste editie van de Top 2000 (1999) geluisterd. En dan ook echt élk uurtje. Alleen nieuws en reclames skipte ik na verloop van tijd, maar damn, wat een wereld van verschil was dat; de muziekstukken (de bedjes) waren toen al ingespeeld door het Metropole Orkest, maar 'Je hoort nog eens wat, op radio 2(DUIZEND!)' was echt een gewaarwording.
En radiogrootheden als Ferry Maat, Frits Spits, Sjors Fröhlich, Jeffrey Willems (helaas begin dit jaar op 52-jarige leeftijd overleden) of Harjo Thijs de Top horen presenteren (en Stefan Stasse, maar dat was toch een beetje anti-climax, ietwat rommelig helaas) was echt een ge-not.
Die man hoeft letterlijk maar twee uurtjes niet te eten. Hij heeft een pratend beroep. Alsof ik tijdens een businessmeeting een broodje kroket ga eten.
Nee serieus; via Twitter een paar doodsbedreigingen gehad en eentje ging mijn twitter linken aan andere socials, deelde dat met screensnaps (inclusief een foto met mijn moeder, hoe durf je ) en schreef letterlijk "aha hier werkte je. Wat zou je ervan zeggen als we al deze werkplekken gaan mailen en aanschrijven om te zeggen dat je een pedo bent?"
[..] Het is toch eigenlijk absurd dat je daar "Respect" voor hebt? Waarom zou iemand niet gewoon mogen eten tijdens z'n werk
Omdat het niet om aan te gluren is? Ik kan sowieso slecht tegen de aanblik (en het geluid) van etende mensen. Maar zo'n shift duurt maar 2 uur, dan kun je echt wel daarvoor of daarna eten en niet tijdens.
[..] Dit heb ik gehad maar dan met de Bankzitters.
Nee serieus; via Twitter een paar doodsbedreigingen gehad en eentje ging mijn twitter linken aan andere socials, deelde dat met screensnaps (inclusief een foto met mijn moeder, hoe durf je ) en schreef letterlijk "aha hier werkte je. Wat zou je ervan zeggen als we al deze werkplekken gaan mailen en aanschrijven om te zeggen dat je een pedo bent?"
Was echt ziekelijk.
Brrr, parasitaire fanbases... Het lijkt ook wel echt steeds erger te zijn met van die extreem online fanclubs
Was echt ziekelijk.
SPOILER
Ik heb zo'n hekel aan de manier van zingen van Davina Al die zangeressen zingen exact zo. Zelfde maniertjes, zelfde uithalen, zelfde vibrato. Kotskotskotskotskotskots
Op dinsdag 27 december 2022 02:19 schreef Emptystreet het volgende: Ik heb zo'n hekel aan de manier van zingen van Davina Al die zangeressen zingen exact zo. Zelfde maniertjes, zelfde uithalen, zelfde vibrato. Kotskotskotskotskotskots
Sowieso zangers die veel leunen op zo'n verschrikkelijk aangeleerde vibrato Zo karakterloos
[..] Sowieso zangers die veel leunen op zo'n verschrikkelijk aangeleerde vibrato Zo karakterloos
Ja absoluut! Het is zonde, want ze raken allemaal hun karakter kwijt. Wat dat betreft vind ik Billie Eilish echt een verademing. Muziek is niet alles (Al is haar eerste album heel goed) maar haar stem is tenminste niet zo gemaakt.
[..] Mag ik mij hier in mengen? Dan zeg ik geluid uit zeggen en praten over boobies.
Ik overwoog eenzelfde opmerking te maken, maar het is 2022 en het is te makkelijk om grensoverschrijdend te zijn. Dus laat ik maar gewoon fatsoenlijk wezen en dat niet doen
[..] Ja absoluut! Het is zonde, want ze raken allemaal hun karakter kwijt. Wat dat betreft vind ik Billie Eilish echt een verademing. Muziek is niet alles (Al is haar eerste album heel goed) maar haar stem is tenminste niet zo gemaakt.
Vind wat dat betreft Sade ook wel sterk. Ze zingt eigenlijk net een tikkie vals, maar omdat ze het zo consistent doet werkt het goed
[..] Ik overwoog eenzelfde opmerking te maken, maar het is 2022 en het is te makkelijk om grensoverschrijdend te zijn. Dus laat ik maar gewoon fatsoenlijk wezen en dat niet doen
Ach, tegenwoordig ben je al grensoverschrijdend als je als dikke man hoi zegt tegen een knappe vrouw.
Met deze van Roberta een goed moment om de mensen hier voor nu even gedag te zeggen Ik blijf luisteren en als ik iets te melden heb drop ik dat nog even hier ^_^ En zo niet dan ben ik in slaap gedonderd of wat anders gaan doen
Een van de mooiste 60s liedjes ever. Ken er denk maar 1-2 twee die nóg mooier zijn
Ik zie het toch meer als een 70s-nummer.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎♡♥︎ And I knew our joy would fill the earth And last 'til the end of time my love And it would last 'til the end of time The first time ever I saw your face Your face, your face, your face
[..] Maar zó verdomd sterk hoe ze er gewoon zich erdoorheen mept. Maar ALS is een kutziekte, ja.
Heb de moeder van een kennis van mij van sterke vrouw zien afglijden naar een zwakke vrouw die amper nog kon praten en gevoed moest worden met sondevoeding In +- 4 jaar tijd. Kutziekte is zacht uitgedrukt.
Ooooh fucking hel, de muziek die je NU hoort was in 1999 AL-TIJD de uursluiter. Hierop werd altijd het overzicht van het uur genoemd vooraf aan de laatste plaat van dat uur.
Op dinsdag 27 december 2022 02:31 schreef ArnieAlberts het volgende: Ooooh fucking hel, de muziek die je NU hoort was in 1999 AL-TIJD de uursluiter. Hierop werd altijd het overzicht van het uur genoemd vooraf aan de laatste plaat van dat uur.
[..] Heb de moeder van een kennis van mij van sterke vrouw zien afglijden naar een zwakke vrouw die amper nog kon praten en gevoed moest worden met sondevoeding In +- 4 jaar tijd. Kutziekte is zacht uitgedrukt.
Ik wil het heel wat steviger uitdrukken, maar dat wordt van het forum verwijderd. Ik kan me alleen maar voorstellen wat een hel het moet zijn. Oef.
Op dinsdag 27 december 2022 02:26 schreef ArnieAlberts het volgende: Met deze van Roberta een goed moment om de mensen hier voor nu even gedag te zeggen Ik blijf luisteren en als ik iets te melden heb drop ik dat nog even hier ^_^ En zo niet dan ben ik in slaap gedonderd of wat anders gaan doen
[..] Ik wil het heel wat steviger uitdrukken, maar dat wordt van het forum verwijderd. Ik kan me alleen maar voorstellen wat een hel het moet zijn. Oef.
Lijkt me verschrikkelijk, je takelt mentaal namelijk NIET af. Wat dat betreft lijkt het mij "prettiger" om Alzheimer te krijgen dan ALS, op een gegeven moment vergeet je namelijk gewoon dat je het hebt
Op dinsdag 27 december 2022 02:31 schreef ArnieAlberts het volgende: Ooooh fucking hel, de muziek die je NU hoort was in 1999 AL-TIJD de uursluiter. Hierop werd altijd het overzicht van het uur genoemd vooraf aan de laatste plaat van dat uur.
Het achtergrondmuziekje wat je net achter de dj hoorde die een voicememo van een luisteraar liet horen. Is ingespeeld door het Metropole Orkest.
Nowadays hoor je dat overal en nergens, bij editie 1999 hoorde je dat ALLEEN MAAR aan het eind van elk uur, als de dj een uuroverzicht gaf van wat er gedraaid was, vooraf aan de laatste plaat van dat uur
[..] Lijkt me verschrikkelijk, je takelt mentaal namelijk NIET af. Wat dat betreft lijkt het mij "prettiger" om Alzheimer te krijgen dan ALS, op een gegeven moment vergeet je namelijk gewoon dat je het hebt
Jullie mogen dan gewoon kussen op mijn hoofd duwen en stevig vasthouden.
Was echt ziekelijk.
Schandalig wel dit Iets met leven en laten leven, wat sommige die hard fans met een duidelijk steekje los blijkbaar niet laten kunnen. Die trekken elke minuscule vorm van kritiek/spot op hun favoriete artiesten persoonlijk aan. Heel gevaarlijk.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation) De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
So we open up a quarrel Between the present and the past We only sacrifice the future It's the bitterness that lasts
[..] Schandalig wel dit Iets met leven en laten leven, wat sommige die hard fans met een duidelijk steekje los blijkbaar niet laten kunnen. Die trekken elke minuscule vorm van kritiek/spot op hun favoriete artiesten persoonlijk aan. Heel gevaarlijk.
Vooral dat: alsof die artiesten op zulke obsessed types zitten te wachten. Denk het niet. Hele, hele enge figuurtjes. En heel veilig achter hun zelf dichtgetimmerde, anonieme twitteraccountjes. Fucking anti-helden.
[..] Schandalig wel dit Iets met leven en laten leven, wat sommige die hard fans met een duidelijk steekje los blijkbaar niet laten kunnen. Die trekken elke minuscule vorm van kritiek/spot op hun favoriete artiesten persoonlijk aan. Heel gevaarlijk.
Mensen denken dat ze alles kunnen maken omdat ze anoniem zijn. Triest
Ik vind kerst over het algemeen heel mooi en sfeervol (al begrijp ik bij jou dat het even niet zo is) Maar die gladheid die bij de Winter hoort, die moeten ze tegen de muur zetten. GODV*&$#*^&*^@$*
[..] Het achtergrondmuziekje wat je net achter de dj hoorde die een voicememo van een luisteraar liet horen. Is ingespeeld door het Metropole Orkest.
Nowadays hoor je dat overal en nergens, bij editie 1999 hoorde je dat ALLEEN MAAR aan het eind van elk uur, als de dj een uuroverzicht gaf van wat er gedraaid was, vooraf aan de laatste plaat van dat uur
Leuk weetje, wist ik niet. Misschien ooit nog eens die allereerste editie terugluisteren, grappig dat er zoveel dingen toen totaal anders waren dan nu.
Toevallig heb ik ook een fragment van het Metropole Orkest in m'n nieuwe Popquiz gestopt (hier te spelen, deels gemaakt om het gat van de T2000-quiz op te vullen)
Meesten hier zullen nu (om voor de hand liggende redenen) beperkte tijd overhouden om quizzen te spelen, maar als je het leuk vindt om nummers/artiesten te raden misschien iets voor begin van het nieuwe jaar
[..] Mensen denken dat ze alles kunnen maken omdat ze anoniem zijn. Triest
Ja, ik vind al jaren dat zo'n groot medium als Twitter anonieme accounts eigenlijk niet zou moeten toestaan. Net zoals dat op Facebook ook wordt tegengegaan.
Dat mensen op fora als deze of bijvoorbeeld Reddit onder een anonieme nickname willen posten, helemaal prima. Maar de grootste social media die een enorm bereik hebben zouden er zorgvuldiger mee om moeten gaan.
Tis hier niet de plek voor politiek discussies, maar die kun je vandaag de dag vrijwel onmogelijk meer op normale wijze voeren daar. Vanwege alle trollen en anonieme haatzaaiers.
Op dinsdag 27 december 2022 02:37 schreef DireStraits7 het volgende: So we open up a quarrel Between the present and the past We only sacrifice the future It's the bitterness that lasts
Snap niet dat deze band meermaals Ziggo Dome uitverkocht Alles lijkt op elkaar. Alles wat die zanger zingt klinkt hetzelfde. Na 2 liedjes ben ik er al wel weer klaar mee. Dat geforceerde meezing effect Dat geforceerde Engels, dat dunne stemmetje van die zanger. Die 3FM pop. KOTS. Valt mee hoe erg ik het vind he?!
Op dinsdag 27 december 2022 02:48 schreef Emptystreet het volgende: Snap niet dat deze band meermaals Ziggo Dome uitverkocht Alles lijkt op elkaar. Alles wat die zanger zingt klinkt hetzelfde. Na 2 liedjes ben ik er al wel weer klaar mee. Dat geforceerde meezing effect Dat geforceerde Engels, dat dunne stemmetje van die zanger. Die 3FM pop. KOTS. Valt mee hoe erg ik het vind he?!
Ja maar ja maar, de zanger ging stoppen, wereldramp enzo!!
[..] Ja maar ja maar, de zanger ging stoppen, wereldramp enzo!!
Weet je wat ik een wereldramp zou vinden? Als Mick Jagger komt te overlijden, Kensington is toch gewoon muziek voor meisjes die alleen de zanger willen naaien?
Op dinsdag 27 december 2022 02:48 schreef Emptystreet het volgende: Snap niet dat deze band meermaals Ziggo Dome uitverkocht Alles lijkt op elkaar. Alles wat die zanger zingt klinkt hetzelfde. Na 2 liedjes ben ik er al wel weer klaar mee. Dat geforceerde meezing effect Dat geforceerde Engels, dat dunne stemmetje van die zanger. Die 3FM pop. KOTS. Valt mee hoe erg ik het vind he?!
+1
Hopelijk lezen hier geen Fensingtons mee, anders hebben we een probleem
Bij Coldplay (waar ook veel recente nummers in enige mate op elkaar lijken) snap ik de populariteit nog. Bij een Imagine Dragons of NBT ook. Maar Kensington is gewoon een derderangsversie van matige stadionrockbands.
[..] Weet je wat ik een wereldramp zou vinden? Als Mick Jagger komt te overlijden, Kensington is toch gewoon muziek voor meisjes die alleen de zanger willen naaien?
Zo knap is ie nou ook weer niet. Maar goed, ik ben dan ook geen tienermeisje meer
Prima hoor. Net thuis van ergens gourmetten. Bij jou?
Hopelijk lezen hier geen Fensingtons mee, anders hebben we een probleem
Bij Coldplay (waar ook veel recente nummers in enige mate op elkaar lijken) snap ik de populariteit nog. Bij een Imagine Dragons of NBT ook. Maar Kensington is gewoon een derderangsversie van matige stadionrockbands.
Dat laatste vat het perfect samen. Heb er weleens ruzie over gemaakt met een oude kennis van mij. Helemaal leip van Kensington, toen puntje bij paaltje kwam had ik geen verstand van muziek
[..] S O W D A N. Misschien moet ik ook maar snel even wat beter leren zingen, gitaarspelen kan ik al. Dan goed geld verdienen en hatsa leuke vriendin.
Belangrijk om hier even aan herinnerd te worden, aangezien er nog steeds geen 100% gelijkheid is als het gaat om kansen in de muziek (mannen vs. vrouwen)
Belangrijk om hier even aan herinnerd te worden, aangezien er nog steeds geen 100% gelijkheid is als het gaat om kansen in de muziek (mannen vs. vrouwen)
Pff, aankomend uur die braakplaat van P!nk met d'r dochter...
1356 Sledgehammer Peter Gabriel 1355 Cover Me In Sunshine P!nk & Willow Sage Hart 1354 Something In The Way Nirvana 1353 The Gambler Kenny Rogers 1352 Scarlet Ribbons The Cats 1351 King Kunta Kendrick Lamar 1350 On Top Of The World Imagine Dragons 1349 Peter Gunn Theme Emerson, Lake & Palmer 1348 Mercedes Benz Janis Joplin 1347 Love Me Tender Elvis Presley 1346 Take Five Dave Brubeck Quartet 1345 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1344 All My Life Foo Fighters 1343 Shiny Happy People R.E.M. 1342 Friends Will Be Friends Queen
Het is dat King Kenny nog voorbij komt, anders wist ik niet waarom ik per se dit uur moest meemaken
1356 Sledgehammer Peter Gabriel 1355 Cover Me In Sunshine P!nk & Willow Sage Hart 1354 Something In The Way Nirvana (moet nog een mening vormen) 1353 The Gambler Kenny Rogers 1352 Scarlet Ribbons The Cats 1351 King Kunta Kendrick Lamar 1350 On Top Of The World Imagine Dragons 1349 Peter Gunn Theme Emerson, Lake & Palmer 1348 Mercedes Benz Janis Joplin 1347 Love Me Tender Elvis Presley 1346 Take Five Dave Brubeck Quartet 1345 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1344 All My Life Foo Fighters 1343 Shiny Happy People R.E.M. 1342 Friends Will Be Friends Queen
Op dinsdag 27 december 2022 03:10 schreef Gretzl het volgende: Het is dat King Kenny nog voorbij komt, anders wist ik niet waarom ik per se dit uur moest meemaken
1356 Sledgehammer Peter Gabriel 1355 Cover Me In Sunshine P!nk & Willow Sage Hart 1354 Something In The Way Nirvana (moet nog een mening vormen) 1353 The Gambler Kenny Rogers 1352 Scarlet Ribbons The Cats 1351 King Kunta Kendrick Lamar 1350 On Top Of The World Imagine Dragons 1349 Peter Gunn Theme Emerson, Lake & Palmer 1348 Mercedes Benz Janis Joplin 1347 Love Me Tender Elvis Presley 1346 Take Five Dave Brubeck Quartet 1345 Don't Leave Me This Way Communards & Sarah J. Morris 1344 All My Life Foo Fighters 1343 Shiny Happy People R.E.M. 1342 Friends Will Be Friends Queen
Peter Gunn Theme ga je vermoedelijk herkennen, al is het maar van de Top 2000 zelf
Ik kreeg toen een vriendin waarmee ik alles deed Als zij begon te zoenen, dan vree ik met haar mee Als ik begon te janken, kwam ze naast me staan Een mooiere vriendschap, kon er in m'n ogen niet bestaan Tot het moment dat ze spontaan mijn naam vergaat En bleek dat ze een ander vriendje had
CAFE IN VOLLE BORST:
EÉN KEER TREK JE DE CONCLUSIE VRIENDSCHAP IS EEN ILLUSIE VRIENDSCHAP IS EEN DROOM EEN PAKKETJE SCHROOT, MET EEN DUN LAAGJE CHROOM ALS HET GAAT OM GELD ALS HET GAAT OM VROUWEN ALS HET GAAT OM ALLES WAT JE LIEF HEBT WIE KUN JE DAN VERTROUWEN?
Overigens wel jammer dat Henk Westbroek en Henk Temming opnieuw met elkaar in de clinch liggen (en ik dit keer meer voorheb met Westbroek dan met Henk 'we geloven niet in de Top 2000, dus stem mijn nieuwe single die lijst in' Temming).
Overigens is het volledige album 'België' een ontzettende aanrader. 'Hou van Mij', ik heb weinig debuutplaten gehoord met een betere opener. Dat is echt een klapper. Ook 'Alleen', 'Iets van Gevoel' en 'Vechten' zijn aanraders. Eigenlijk vind ik de titeltrack erop één van de zwakkere stukken. Bizar, eigenlijk.
Op dinsdag 27 december 2022 04:31 schreef ArnieAlberts het volgende: Overigens is het volledige album 'België' een ontzettende aanrader. 'Hou van Mij', ik heb weinig debuutplaten gehoord met een betere opener. Dat is echt een klapper. Ook 'Alleen', 'Iets van Gevoel' en 'Vechten' zijn aanraders. Eigenlijk vind ik de titeltrack erop één van de zwakkere stukken. Bizar, eigenlijk.
Moet nog altijd eens het volledige oeuvre van HGD checken. Ken intussen aardig wat albumtracks, maar nog geen volledig album. Hetzelfde geldt voor Klein Orkest. Best te overzien, maar ik ben voornamelijk met nieuwe releases bezig door het jaar heen en dan komt het er niet van om oude albums te checken.
Last.fm (soort voorvanger van Spotify, waar zeg maar 10-15 jaar geleden de meeste muziekfreaks zich verzamelden). Ooit deden ze ook aan streaming, toen Spotify pas in de kinderschoenen stond.
Het primaire idee van de site is om vrij volledig bij te houden wat users qua artiesten/nummers luisteren
Nu is er wat minder leven, maar als je een enorme muzieknerd bent zoals ik is het nog steeds leuk om de website te laten bijhouden wat je draait qua muziek. En daarna ranglijsten en statistieken te bekijken Of checken hoe vaak je vrienden naar een artiest geluisterd hebben
[..] Moet nog altijd eens het volledige oeuvre van HGD checken. Ken intussen aardig wat albumtracks, maar nog geen volledig album. Hetzelfde geldt voor Klein Orkest. Best te overzien, maar ik ben voornamelijk met nieuwe releases bezig door het jaar heen en dan komt het er niet van om oude albums te checken.
Voor mij is het nu... Tering. Realitycheck. Voor mij is het nu zo'n 12 jaar geleden dat ik me aan hun hele oeuvre heb gewaagd. Dat was echt wat, toen nog met mp3'tjes op mijn smartphone. Eigenlijk valt het bij HGD echt reuze mee (Billy Joel's oeuvre is intenser).
- België - Tempo Doeloe - Mooi & Onverslijtbaar - Live!!! (kun je eerst wel even skippen, op de twee nummers '4 Films (een filmster blijft voor eeuwig leven)' & 'The Sonic Rider Rides Again' na, en zelfs die zijn optioneel - Souvenir
Met die 4,5 albums ben je er al. En écht, daar vlieg je doorheen.
Pas jaren later maakten ze wat comebacks, wat nieuwe singles en tóen gingen ze verder met drie nieuwe full-albums: - Gekkenwerk (sterkste van de drie) - Liefdewerk (redelijk sterk) - Overwerk (overkill.)
Het ergste is; hier is écht campagne voor gevoerd. Hier is gruwelijk stemactie voor gevoerd... en zij die dit stemden, slapen nu ofwel állemaal, ofwel zijn ze net wakker om druk aan de slag te gaan met hun werk en hebben geen tijd om dit nummer nu te horen
Op dinsdag 27 december 2022 04:39 schreef ArnieAlberts het volgende: Het ergste is; hier is écht campagne voor gevoerd. Hier is gruwelijk stemactie voor gevoerd... en zij die dit stemden, slapen nu ofwel állemaal, ofwel zijn ze net wakker om druk aan de slag te gaan met hun werk en hebben geen tijd om dit nummer nu te horen
Ja, nogal een hol statement op deze manier. Maar ben allang blij dat er geen Normaal (boer is de keerl) in de Top-10 staat.
En liever een vrij onschuldige stemactie voor een allertijdenlijst dan dat ze opnieuw alle wegen gaan blokkeren, van alles in de fik gaan zetten en mensen gaan lopen te bedreigen.
Maar goed, ik wou geen politieke/maatschappelijke discussie beginnen hier