Laat Achja dit maar niet zien.quote:
Het is niet iets wat je even in een paar maanden opzet natuurlijk...quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:27 schreef fjs het volgende:
Snap ik, maar dan destemeer. Industrile opschaling en productie. Of zijn onze leiders nu zo dom?
Achja had dit al lang gezien en gelooft er geen snars van dat die bak met een RPG is geraakt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laat Achja dit maar niet zien.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:55 schreef AchJa het volgende:
Eerlijk gezegd geloof ik er geen snars van dat die YPR geraakt is door een RPG... Ik weet uit ervaring (Afghanistan) wat de uitwerking van een RPG is op een YPR zonder ERA (ERA heb ik nog niet gezien in Ukraine volgens mij)... Hij gaat er gewoon dwars doorheen... Heb ook nog wel wat foto's van RPG gaten in een YPR.
Wel een cooler filmpje zoquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:36 schreef AchJa het volgende:
Ik word trouwens wel een beetje verdrietig van dat munitiedumpen met de .50... Het is geen lunabev... Minstens een halve kist munitie verspild.
Ik geloof er niets van dat Ukraine Kadyrof-achtige ophemel-promo-video's maakt om de YPRren op te hemelen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:32 schreef AchJa het volgende:
[..]
Achja had dit al lang gezien en gelooft er geen snars van dat die bak met een RPG is geraakt.
[..]
Misschien een spuitelf maar dit geldt voor Rusland net zo goed natuurlijk. Die hebben al moeite ondanks dat ze de eerste klap hebben voorbereid en uitgedeeld.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:29 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ik had een aanvulling gedaan op mijn eerdere post mbt de voorraden. Je hoeft natuurlijk maar naar de situatie ten tijde van de koude oorlog te kijken om te snappen dat de NATO nu geen schim meer is van wat ze geweest is. Wat we toen als NATO binnen 48 uur (REFORGER) op de mat konden brengen doen we nu minstens twee jaar over...
Uh, de YPR is gewoon gemaakt om aan het front te gebruiken, dat stond ook gewoon in de NLD doctrine hoor... Ik heb helemaal nergens gesteld dat het niet zo zou zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik geloof er niets van dat Ukraine Kadyrof-achtige ophemel-promo-video's maakt om de YPRren op te hemelen.
Ik denk dat ze gewoon aan en op het front gebruikt worden, ook al zijn de NATO doctrines en Achje er niet mee eens.
Exact. En ook die willen geen massa troepen richting Rusland.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:18 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Kijk waar de naeve westerse zijden handschoentjes ons in 2022 gebracht hebben...
Voor de toekomstige Europese opstelling jegens Rusland kunnen we ons oor beter te luister leggen bij onze Oost-Europese buren; die hebben immers decennialange (zo niet eeuwenlange) ervaring met hun Russische buren en ze zijn op zijn zachtst gezegd niet zo content met de onderdanige houding van bijv. de Fransen en de Duitsers.
Zelensky heeft al aangegeven wat de eisen zijn: Rusland moet optiefen uit Oekrane.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ik ben niet in de positie om dat te bepalen voor de Oekrainse bevolking. Je hebt toch niets te verliezen als je aan tafel gaat met ze. Je hoeft niet toe te geven ergens op.
Ja, dat heb je wel waarna ik je aansprak op het gevaar van beroepsdeformatie.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:42 schreef AchJa het volgende:
Ik heb helemaal nergens gesteld dat het niet zo zou zijn.
Wijs maar aan. Een doctrine is wat anders dan handig/slim.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ja, dat heb je wel waarna ik je aansprak op het gevaar van beroepsdeformatie.
Ik ga niet een paar weken terugbladeren. Je mag wat mij betreft wat kritischer op jezelf zijn.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wijs maar aan. Een doctrine is wat anders dan handig/slim.
De YPR was in het Nederlandse leger de bak van de PAINF en dat was de tip of the spear samen met de tanks ten tijde van de koude oorlog...quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik ga niet een paar weken terugbladeren. Je mag wat mij betreft wat kritischer op jezelf zijn.
Die eerste klap betekende wel het samentrekken en op pad sturen van 180.000 man in toch vrij korte tijd (maand of twee, drie?)quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:41 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Misschien een spuitelf maar dit geldt voor Rusland net zo goed natuurlijk. Die hebben al moeite ondanks dat ze de eerste klap hebben voorbereid en uitgedeeld.
Nou Rusland heeft wel te maken met de exacte intel van de US spysatelllites die de gps locaties doorspelen naar de Starlink dishes in oekrainequote:Op zaterdag 17 december 2022 15:51 schreef la_perle_rouge het volgende:
Uit het interview met Letterman.[ twitter ]
Er worden kennelijk wel nieuwe geproduceerdquote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook DEU niet, de enige nog in bedrijf zijnde MBT productielijn zit in Griekenland... Voor zover die nog in bedrijf is...
[ twitter ]
Voor zover ik weet is het alleen moderniseren van bestaande casco's.quote:Op zaterdag 17 december 2022 16:49 schreef Slayage het volgende:
Er worden kennelijk wel nieuwe geproduceerd
"For example, the Strv 122 (Sweden), Leopardo 2 (Spain), Leopard 2 A7+ (Qatar) or Leopard 2 A7HU (Hungary) tanks are considered as new production. The future Leopard 2 A7+ tanks for the Czech Army should be included among the new production. "
https://www.czdefence.com(...)re-leopards-are-born
Naar mijn indruk zijn wapenleveranciers ook volop bezig met het verder ontwikkelen van betere autonome systemen met geavanceerde AI. Daar ben ik enigszins wel over verrast want dacht dat dat een gebied is wat je niet wil betreden. Maar niemand lijkt het meer daar over te hebben. Potentieel worden dat nieuwe massavernietigingswapens maar dan zonder de schade aan milieu en omgeving.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je ziet nu dat er een run is ontstaan op wapensystemen en er gewoon een gigantische wachtrij is ontstaan.
Vechten (oorlog) kent 1 regel: Je moet winnen. Zaken als wetgeving en "wat de bedoeling is" worden irrelevant als het oorlog is. Dat zie je nu aan het gedreig met...quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Naar mijn indruk zijn wapenleveranciers ook volop bezig met het verder ontwikkelen van betere autonome systemen met geavanceerde AI. Daar ben ik enigszins wel over verrast want dacht dat dat een gebied is wat je niet wil betreden. Maar niemand lijkt het meer daar over te hebben. Potentieel worden dat nieuwe massavernietigingswapens maar dan zonder de schade aan milieu en omgeving.
Een zelfstandig vliegende drone lijkt me prima. De AI ook aan het knoppie is een ander verhaal.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:19 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Naar mijn indruk zijn wapenleveranciers ook volop bezig met het verder ontwikkelen van betere autonome systemen met geavanceerde AI. Daar ben ik enigszins wel over verrast want dacht dat dat een gebied is wat je niet wil betreden. Maar niemand lijkt het meer daar over te hebben. Potentieel worden dat nieuwe massavernietigingswapens maar dan zonder de schade aan milieu en omgeving.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ook DEU niet, de enige nog in bedrijf zijnde MBT productielijn zit in Griekenland... Voor zover die nog in bedrijf is...
[ twitter ]
Sure, maar een partij die wel doorlopend bezig is met het moderniseren van tanks, heeft een beter startpunt voor massa productie dan het VK, waarvan er naderend tot niks meer over is van wat er ooit de challenger maakte, of nexter die weliswaar zegt dat de productielijnen van de leclerc wel zijn aangehouden, maar qua personeel en ervaring dus op 0 begint.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het alleen moderniseren van bestaande casco's.
Ik zie deze ook niet echt nee. Maar ik vraag me wel af wat die rus dan precies afvuurde.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:42 schreef AchJa het volgende:
De bescherming die de YPR biedt is gewoon ruk. Een RPG gaat er gewoon dwars doorheen, simpel zat.
Die kunnen ze gelijk van een puik stukje plamuur voorzien 👌quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef ExTec het volgende:
[..]
[..]
Sure, maar een partij die wel doorlopend bezig is met het moderniseren van tanks, heeft een beter startpunt voor massa productie dan het VK, waarvan er naderend tot niks meer over is van wat er ooit de challenger maakte, of nexter die weliswaar zegt dat de productielijnen van de leclerc wel zijn aangehouden, maar qua personeel en ervaring dus op 0 begint.
Dat was iig mijn punt
En ik denk niet dat er van die productielijn in griekeland nog wat over is, 7 jaar later.
Aan de positieve kant hebben we wel Polen er bij, die anno wat tanks in elkaar kan lassen.
Die voorbereidingen waren al veel langer bezig natuurlijk dan 2/3 maanden. De 'oefeningen' waren in 2021 volgens mij al begonnen, en dan zit daar nog allerlei planning vantevoren vooraf. En dit was nog aan hun eigen grens ook.quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:50 schreef sp3c het volgende:
[..]
Die eerste klap betekende wel het samentrekken en op pad sturen van 180.000 man in toch vrij korte tijd (maand of twee, drie?)
Dat lukt NAVO niet hoor
De VS misschien maar die komen van wat verder weg
Dat klopt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:47 schreef BEFEM het volgende:
Maar mijn punt, de soviet unie kon vroeger waarschijnlijk een veelvoud van 180k man inzetten in korte tijd.
De Britten en tanks zijn iig nog nooit een gelukkige combinatie geweest...quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:36 schreef ExTec het volgende:
Sure, maar een partij die wel doorlopend bezig is met het moderniseren van tanks, heeft een beter startpunt voor massa productie dan het VK, waarvan er naderend tot niks meer over is van wat er ooit de challenger maakte, of nexter die weliswaar zegt dat de productielijnen van de leclerc wel zijn aangehouden, maar qua personeel en ervaring dus op 0 begint.
Dat was iig mijn punt
Als dat maar niet op het niveau van het gemiddelde Poolse stucadoors bedrijf is.quote:En ik denk niet dat er van die productielijn in griekeland nog wat over is, 7 jaar later.
Aan de positieve kant hebben we wel Polen er bij, die anno wat tanks in elkaar kan lassen.
Wat denk je?quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef theunderdog het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)and-is-weg~aef829ef/
Is dit uberhaupt mogelijk??
Met 1 bom? Natuurlijk niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:00 schreef theunderdog het volgende:
https://www.hln.be/buiten(...)and-is-weg~aef829ef/
Is dit uberhaupt mogelijk??
Ja, het kan, met een enorme gigantische nuke (jaja) die heel Nederland incl. Limburg onder NAP ploft. Je moet overigens niet op een dijk richten in dat geval. Maar verder is het as usual de grootste stierenschijt van de aarde wat die debiel uitbraaktquote:Op zaterdag 17 december 2022 18:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Alles kan. Als je maar wil.
Maar nee. Geen idee. Anders vroeg ik het niet.
Maar heeft Rusland raketten die zover komen dan??quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Mwoah, als die bom maar groot genoeg is kom je een heel end.
Dat schrijf ik toch ook helemaal niet?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:43 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Exact. En ook die willen geen massa troepen richting Rusland.
Jij bent veel radicaler dan onze Oost-Europese buren.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi staaltje brainwashing
[ twitter ]
We wensen de Russen veel succes met hun grootste kwaliteitquote:Op zaterdag 17 december 2022 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:58 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
We wensen de Russen veel succes met hun grootste kwaliteit
Een moeder in Rusland verliest haar zoon aan zijn grootste kwaliteit. Ze lijken niet op etnische Russen. Ik denk de Kaukasus.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
[ twitter ]
En ze krijgt geeneens:quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een moeder in Rusland verliest haar zoon aan zijn grootste kwaliteit. Ze lijken niet op etnische Russen. Ik denk de Kaukasus.
[ twitter ]
Missile Threat.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:
Maar heeft Rusland raketten die zover komen dan??
Ja natuurlijk.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind dit soort interessantdoenerij van mensen op Twitter echt hilarisch. 11 tweets nodig hebben om op te sommen wat iedereen al weet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:36 schreef ExTec het volgende:
Een interessante, in mijn optiek.
[ twitter ]
Degenen die aan het begin van de oorlog hun kind verloren hadden gelukquote:Op zaterdag 17 december 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:
[..]
En ze krijgt geeneens:
- Een lada
- Brandhout
- IJs
- Badhandoeken
- Cake
Waar gaat het heen met deze wereld.
Denk het niet. De Fransen hebben zelf ook kernwapens (bommen, granaten, onderzeeer) om ze terug te pakken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:35 schreef quirina het volgende:
Als die nuke komt dan richten de Russen hem op Frankrijk. Dat geeft de meeste schade en minste last voor Rusland.
Uiteraard. Dat is nu exact de reden waarom er niet direct door de NAVO wordt ingegrepen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En die werken ook gewoon, worden goed onderhouden enzo. Bovendien weet de VS dat ook. Van de tactische kernwapens weten we dat niet. Misschien zijn die wel over datum om het zo te zeggen. En idd onderzeers, second strike is altijd een mogelijkheid. Vandaar ook MAD.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef Repentless het volgende:
[..]
Uiteraard. Dat is nu exact de reden waarom er niet direct door de NAVO wordt ingegrepen.
Stucwerk van Polen is niet zo zeer het probleem. Dat ligt hem meer bij de andere werkzaamheden die ze erbij zeggen te kunnen doen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:
[..]
De Britten en tanks zijn iig nog nooit een gelukkige combinatie geweest...![]()
Maar idd KMW heeft wat dat betreft wel de betere papieren.
[..]
Als dat maar niet op het niveau van het gemiddelde Poolse stucadoors bedrijf is.
Terecht. Er is corruptie geconstateerd in de gemeenteraad van een of ander dorp in Limburg een tijd geleden. En moet je corrupte landen helpen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag.
Hoewel ik het niet weet, neem ik ook gewoon aan dat die goed onderhouden worden. Voor een land als Rusland, met een fractie van het defensiebudget van alleen al de VS (en al helemaal van de gehele NAVO) en een leger (zelfs inclusief alle reservisten) en materieel dat zowel in aantallen als in geavanceerdheid volledig in het niet valt bij dat van de NAVO, is het je verzekeringspolis om niet volledig overlopen te worden bij een conflict. Ik kan me daarom niet voorstellen dat ze dat verkwanselen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:10 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
En die werken ook gewoon, worden goed onderhouden enzo. Bovendien weet de VS dat ook. Van de tactische kernwapens weten we dat niet. Misschien zijn die wel over datum om het zo te zeggen. En idd onderzeers, second strike is altijd een mogelijkheid. Vandaar ook MAD.
Die corruptie en incompetentie zit volgens mij overal, ook bij de kernwapensquote:Op zaterdag 17 december 2022 20:50 schreef Repentless het volgende:
[..]
Hoewel ik het niet weet, neem ik ook gewoon aan dat die goed onderhouden worden. Voor een land als Rusland, met een fractie van het defensiebudget van alleen al de VS (en al helemaal van de gehele NAVO) en een leger (zelfs inclusief alle reservisten) en materieel dat zowel in aantallen als in geavanceerdheid volledig in het niet valt bij dat van de NAVO, is het je verzekeringspolis om niet volledig overlopen te worden bij een conflict. Ik kan me daarom niet voorstellen dat ze dat verkwanselen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren.
Wanneer door militaire inlichtingen bekend zou zijn dat hun arsenaal zo goed als onbruikbaar is, denk ik dat de NAVO al maanden geleden in Moskou had gestaan om deze oorlog zo snel mogelijk te beindigen. Niet dat het zonder slag of stoot zou gaan of een fluitje van een cent zou zijn, maar Rusland is in zijn eentje gewoon geen partij voor de voltallige NAVO. Maar dat weten ze zelf ook wel.
Ze houden Ukraine bezig met kamikaze soldaten zodat die niet terrein kunnen winnen in de winter. De echte aanval met 200k man komt eind februari.quote:
Waarop baseer je dat dan? Zoals ik aangaf, weet ik het simpelweg ook niet. Het lijkt me alleen niet logisch, omdat het je ultieme middel voor zelfbehoud is. Als dat wegvalt, heb je niets meer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 20:56 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Die corruptie en incompetentie zit volgens mij overal, ook bij de kernwapens
Het is speculatie van mijn zijde, maar ik zie niet in waarom een corrupt leger ten aanzien van deze onderdelen plots zou afwijken. Integendeel, het is logischer dat de corruptie ook hier welig tiert.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:01 schreef Repentless het volgende:
[..]
Waarop baseer je dat dan? Zoals ik aangaf, weet ik het simpelweg ook niet. Het lijkt me alleen niet logisch, omdat het je ultieme middel voor zelfbehoud is. Als dat wegvalt, heb je niets meer.
Lijkt mij niet logischer. Ik denk dat het van cruciaal belang voor je zelfbehoud is dat die dingen werken en dat je opponent dat weet, wanneer je als Rusland een invasie als deze uitvoert. Dus zelfs als al het andere een grafbende is, kun je het je niet permitteren om dit ook te laten versloffen. Ik ga ervan uit dat dit in Rusland, ondanks alles wat we nu zien, topprioriteit is en blijft.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:07 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is speculatie van mijn zijde, maar ik zie niet in waarom een corrupt leger ten aanzien van deze onderdelen plots zou afwijken. Integendeel, het is logischer dat de corruptie ook hier welig tiert.
Het ultieme middel voor zelfbehoud is slechts de suggestie dat deze wapens nog altijd zouden werken, ze zijn verder volstrekt onbruikbaar (want dat zou zelfmoord voor Poetin zijn, of wie ze ook gebruikt).
Ja die omschrijving vond ik ook opvallend. Mogelijk dat ze volledig worden gestript van alle onderdelen en dan volledig opgebouwd? Dunno.quote:Op zaterdag 17 december 2022 17:01 schreef AchJa het volgende:
[..]
Voor zover ik weet is het alleen moderniseren van bestaande casco's.
Ik kan uit dat artikel ook niet echt halen wat zou precies bedoelen met "considered"...
Maar Rusland heeft er op papier 6000. Ook al werken er 5990 niet hebben ze er genoeg om de navo hen niet aan te laten vallen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:
[..]
Lijkt mij niet logischer. Ik denk dat het van cruciaal belang voor je zelfbehoud is dat die dingen werken en dat je opponent dat weet, wanneer je als Rusland een invasie als deze uitvoert. Dus zelfs als al het andere een grafbende is, kun je het je niet permitteren om dit ook te laten versloffen. Ik ga ervan uit dat dit in Rusland, ondanks alles wat we nu zien, topprioriteit is en blijft.
Militaire inlichtingen/spionage gaan ontzettend veel verder dan wat wij als burgers te horen krijgen. Klinkt als een spannende James Bond-film, maar men weet natuurlijk veel meer van elkaar dan wat er aan de oppervlakte bekend wordt gemaakt.
Alleen de suggestie dat ze nog zouden werken, is niet genoeg. Als het allemaal uitsluitend nog oud roest is dat staat weg te rotten in silo's, zou dat vroeg of laat toch wel naar boven komen. Wanneer dat zo is, ben ik er vrij zeker van dat de NAVO per direct zou ingrijpen in dit conflict. Er is dan geen risico meer op grootschalige escalatie.
Het is ook een wat riskante strategie om erop te gokken dat een groot deel niet gaat werken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar Rusland heeft er op papier 6000. Ook al werken er 5990 niet hebben ze er genoeg om de navo hen niet aan te laten vallen.
Zeker weten dat er ook een hoop corruptie is bij dat onderdeel van het leger. Je kan gewoon niet 1 onderdeel uitsluiten van corruptie, het hele systeem werkt zo.
Nice?quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:58 schreef Slayage het volgende:
De zwaartekracht kills again [ twitter ]
Dit.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:
[..]
Een moeder in Rusland verliest haar zoon aan zijn grootste kwaliteit. Ze lijken niet op etnische Russen. Ik denk de Kaukasus.
[ twitter ]
De epiloog van het filmpje toont een enorme hoeveelheid lijken in de trenches aldaarquote:Op zaterdag 17 december 2022 21:28 schreef Slayage het volgende:
Ik vond het al een aparte explosie. Het is kennelijk een bepaalde soort door Isral geproduceerd cluster mortier.
[ twitter ]
Gevalletje viel van de trap af zo de achterbak van zijn auto in, die daardoor begon te rollen, over een vat brandende olie en vervolgens explodeerde en de Seine in gleed.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:58 schreef Slayage het volgende:
De zwaartekracht kills again [ twitter ]
Triest hoe die mensen volgepompt worden met onzin. Alleen de techsavvy mensen met toegang tot internet en vpn en beheersing van de Engelse taal kunnen zich eraan onttrekken en echte informatie tot zich nemen. Hoeveel zal dat zijn? 1/1000ste van de bevolking? Of nog minder...quote:
quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:28 schreef Slayage het volgende:
Ik vond het al een aparte explosie. Het is kennelijk een bepaalde soort door Isral geproduceerd cluster mortier.
[ twitter ]
Voor zover ik kan vinden, heeft Rusland ongeveer 1600 kernraketten die direct inzetbaar zijn. Wanneer de NAVO zou weten dat er slechts 10 daarvan nog zouden werken, waren ze al lang all-in gegaan. Met 10 kernkoppen leg je de wereld niet plat. Het zou vreselijke gevolgen hebben, maar niet zodanig dat je de wereld in de as zou leggen. Rusland kan dan behoorlijke schade berokkenen en dood en verderf zaaien op een select aantal plekken in de wereld, maar voor henzelf is het dan voor de rest volledig game over. Ze bestaan dan niet meer. De rest van de wereld leeft daarna vrolijk verder.quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:43 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maar Rusland heeft er op papier 6000. Ook al werken er 5990 niet hebben ze er genoeg om de navo hen niet aan te laten vallen.
Zeker weten dat er ook een hoop corruptie is bij dat onderdeel van het leger. Je kan gewoon niet 1 onderdeel uitsluiten van corruptie, het hele systeem werkt zo.
Dit is een veel mooiere droom.quote:
Dit is de aftermath video. Een boel dode Russen in de trenches:quote:Op zaterdag 17 december 2022 21:28 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Het enige wat in Nederland de moeite van het beschermen waard is, zijn de haven van Rotterdam en ASML. De bevolking is niets bijzonders en bovendien eenvoudig te vervangen door goedkopere FTE's.quote:Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Denk het niet. De Fransen hebben zelf ook kernwapens (bommen, granaten, onderzeeer) om ze terug te pakken.
Nederland zou een goed land zijn om even voorbeeld te stellen: NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag. Frankrijk in elk geval niet want die hebben al aangegeven alleen kernwapens te gebruiken als zij zelf aangevallen worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |