abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207116346
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:49 schreef ExTec het volgende:

[..]
In welk geval? Welk denkbeeldig conflict had je in gedachten? Met welke denkbeeldige vijand?
Wat dacht je van een conflict tussen NAVO-landen? Om maar eens wat te noemen?

Maar ook een combinatie van conflicten zoals nu met Rusland en bijvoorbeeld China. En als iets dergelijks gebeurt zijn er altijd opportunistische landen die zich ook gaan mengen. Die hoeven dan geen groot leger te hebben, maar als Iran op zo'n moment in Israël gaat rotzooien is dat wel een serieus extra strijdtoneel waar de VS zal willen/moeten leveren.

Het heet dan niet voor niets een Wereldoorlog hè.
pi_207116361
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:42 schreef Vallon het volgende:

[..]
Dat was toch het doel van die sancties, om Rusland tot de gedachten te brengen die illegale oorlog te stoppen ?
Ik snap niet goed, hoe ik het anders zou moeten afmeten.
Nee hoor, het doel van de sancties is om Rusland in zijn koloniale ambities te beperken en hen de mogelijkheden te ontnemen zijn veldtocht op enig moment in bijv. de Baltische staten voort te zetten. Het verloop van deze oorlog kun je niet grootschalig met sancties sturen, daar zijn juist de westerse wapenleveringen voor nodig.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207116404
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:50 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Dat is een argumentatiefout die je hier begaat, een zogeheten post hoc ergo propter hoc. Je stelt nu dat sancties prima werken omdat deze landen geen oorlog beginnen. Daarmee suggereer je een causaal verband met de sancties dat je niet aantoont, noch uitdiept.
Het omgekeerde is dan echter net zo waar; er wordt hier ook geen enkel bewijs geleverd om de kunnen stellen "dat sancties toch niet werken".
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207116428
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Wat dacht je van een conflict tussen NAVO-landen? Om maar eens wat te noemen?
In zo'n geval is het niet waarschijnlijk dat de NAVO zich er mee gaat bemoeien?

Case in point: turkije vs griekenland. NAVO is geen internal facing peacekeeping force.

quote:
Maar ook een combinatie van conflicten zoals nu met Rusland en bijvoorbeeld China. En als iets dergelijks gebeurt zijn er altijd opportunistische landen die zich ook gaan mengen. Die hoeven dan geen groot leger te hebben, maar als Iran op zo'n moment in Israël gaat rotzooien is dat wel een serieus extra strijdtoneel waar de VS zal willen/moeten leveren.

Het heet dan niet voor niets een Wereldoorlog hè.
Dus in jouw scenario zijn ze wel gewillig om de oorlogsindustrie aan te zwengelen voor Israël, maar niet voor europa?

Ok.

Komt nogal arbitrair over.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207116440
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:52 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Want dan? Ik heb niet de indruk dat de gemiddelde Rus daar nog meer anti-westen kan worden dan ze al zijn :') . Uiteindelijk is het voor die lui belangrijker dat ze een BigMac kunnen eten terwijl ze die betalen uit een LV portemonnee terwijl ze even later op hun MacBook lekker gaan twitteren dan dat hun buurman geen medicijnen kan krijgen vanwege een sanctie.
Moet je kijken hoe de Oekraïners reageren op raketten op hun dak.
pi_207116468
Ik wist niet dat er nog mensen over waren, maar blijkbaar waren er nog mensen over, en iig een deel daarvan neemt nu ook de benen.

twitter
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207116479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:08 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als Putin het idee had gehad dat de NATO nog flink wat voorstelde en niet tot op het bot was wegbezuinigd en was verworden tot een voornamelijk expeditionaire lichte legermacht dan had hij zich een stuk tammer gehouden.
Tsja, dat zijn nu eenmaal de schaakstukken die we nu op het bord hebben staan, daar hebben we zelf voor gekozen in de voorbije decennia.

Ik zie dat eerlijk gezegd in hetzelfde licht als bijv. de personeelstekorten in allerlei branches en de uit de hand gelopen inflatie. Tientallen jaren lang kiezen voor korte termijn winstmaximalisatie ipv lange termijn stabiliteit en vrede en dan verbaasd zijn over de huidige situatie. "Part and parcel of living in a neoliberal society" zou ik dan zeggen.
pi_207116555
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:57 schreef Slayage het volgende:
Genieten

[ twitter ]
Dat die nog niet betrokken is geweest bij een 'zwaar verkeersongeluk'. _O-
pi_207116726
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Alsof het gaat helpen geen medicijnen meer te leveren. Daar speel je Putin alleen maar mee in de kaart.
Je zult de Russen toch echt op dezelfde, nietsontziende wijze moeten bestrijden. Voor de Russen vormen Oekraïense en in mindere mate westerse burgers legitieme doelwitten in hun agressieve buitenlandpolitiek. Ik zie niet in waarom wij Russische burgers dan zouden moeten ontzien.
pi_207116736
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
Tsja, dat zijn nu eenmaal de schaakstukken die we nu op het bord hebben staan, daar hebben we zelf voor gekozen in de voorbije decennia.
In welke mate is het relevant? Ik zie het niet.

Er is geen wil voor boots on the ground.

Dus ook al had west-europa volop grote en sterke leger, had geen impact gehad, want we willen niet naar binnen.

En nu duurt het een paar weken voor de abrams in eemshaven van de boot afkomen, en hebben we nog steeds geen wil om naar binnen te gaan.

Natuurlijk mogen en moeten we meer doen, maar het had waarschijnlijk gewoon geen gamechanger geweest. Het kremlin kapitaliseert op onze verdeeldheid en onwil, niet op ons gebrek aan metaal.
pi_207116768
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
In welke mate is het relevant? Ik zie het niet.

Er is geen wil voor boots on the ground.

Dus ook al had west-europa volop grote en sterke leger, had geen impact gehad, want we willen niet naar binnen.

En nu duurt het een paar weken voor de abrams in eemshaven van de boot afkomen, en hebben we nog steeds geen wil om naar binnen te gaan.

Natuurlijk mogen en moeten we meer doen, maar het had waarschijnlijk gewoon geen gamechanger geweest. Het kremlin kapitaliseert op onze verdeeldheid en onwil, niet op ons gebrek aan metaal.
Het gaat niet om NATO "boots on the ground", maar westerse wapenleveringen. ;)
pi_207116772
Alles went...

Alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207116828
twitter

All Quiet on the Western Front Bakhmut
pi_207116833
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:25 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Je zult de Russen toch echt op dezelfde, nietsontziende wijze moeten bestrijden. Voor de Russen vormen Oekraïense en in mindere mate westerse burgers legitieme doelwitten in hun agressieve buitenlandpolitiek. Ik zie niet in waarom wij Russische burgers dan zouden moeten ontzien.
Wat schiet je ermee op ze niet te ontzien? En waar trek je de grens? Geen condoom gebruiken bij het verkrachten van kinderen?
pi_207116855
Een interessante, in mijn optiek.

twitter
pi_207116894
twitter

Voor onze nieuwe Russische trol.
pi_207116987
twitter

En nee zo zag het er niet altijd al uit !

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor onze nieuwe Russische trol.
  zaterdag 17 december 2022 @ 14:50:08 #93
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207117004
Wat ik mij afvraag en wat ik niet terug kan vinden is, zijn we in Europa nu al bezig met het op industriële wijze maken van tanks, munitie, etc?

Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand van onze leiders niet op die gedachten gekomen is. Helemaal omdat je constant hoort van half/lege wapenopslag. Dan zou ik er als de wiedeweerga maar snel aan het werken. En als je wilt en onder druk staat, kan het snel en een hoop.
pi_207117054
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:35 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Wat schiet je ermee op ze niet te ontzien? En waar trek je de grens? Geen condoom gebruiken bij het verkrachten van kinderen?
Toen de Russische samenleving in de jaren '90 in een criminele, corrupte en deprimerende poel des verderfs veranderde kelderde het Russische geboortecijfer. Minder geboren Russen is simpelweg minder Russische mannen van strijdbare leeftijd om hun koloniale natte dromen mee te verwezenlijken.
pi_207117090
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:50 schreef fjs het volgende:
Wat ik mij afvraag en wat ik niet terug kan vinden is, zijn we in Europa nu al bezig met het op industriële wijze maken van tanks, munitie, etc?
Nope, deels.

Enige land dat snel kan opschakelen met tank productie is duitsland. Alle andere landen die ooit tanks hebben gemaakt, hebben de productielijnen volledig afgebroken, en bouwen die weer op als ze dat nodig vinden.

Munitie zijn we wel deels mee bezig.
pi_207117274
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:56 schreef ExTec het volgende:

Enige land dat snel kan opschakelen met tank productie is duitsland. Alle andere landen die ooit tanks hebben gemaakt, hebben de productielijnen volledig afgebroken, en bouwen die weer op als ze dat nodig vinden.
Ook DEU niet, de enige nog in bedrijf zijnde MBT productielijn zit in Griekenland... Voor zover die nog in bedrijf is...

twitter
pi_207117294
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:50 schreef fjs het volgende:

Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand van onze leiders niet op die gedachten gekomen is. Helemaal omdat je constant hoort van half/lege wapenopslag. Dan zou ik er als de wiedeweerga maar snel aan het werken. En als je wilt en onder druk staat, kan het snel en een hoop.
Je ziet nu dat er een run is ontstaan op wapensystemen en er gewoon een gigantische wachtrij is ontstaan.
  zaterdag 17 december 2022 @ 15:27:32 #99
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_207117402
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 15:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je ziet nu dat er een run is ontstaan op wapensystemen en er gewoon een gigantische wachtrij is ontstaan.
Snap ik, maar dan destemeer. Industriële opschaling en productie. Of zijn onze leiders nu zo dom?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')