Wat dacht je van een conflict tussen NAVO-landen? Om maar eens wat te noemen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:49 schreef ExTec het volgende:
[..]
In welk geval? Welk denkbeeldig conflict had je in gedachten? Met welke denkbeeldige vijand?
Nee hoor, het doel van de sancties is om Rusland in zijn koloniale ambities te beperken en hen de mogelijkheden te ontnemen zijn veldtocht op enig moment in bijv. de Baltische staten voort te zetten. Het verloop van deze oorlog kun je niet grootschalig met sancties sturen, daar zijn juist de westerse wapenleveringen voor nodig.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was toch het doel van die sancties, om Rusland tot de gedachten te brengen die illegale oorlog te stoppen ?
Ik snap niet goed, hoe ik het anders zou moeten afmeten.
Het omgekeerde is dan echter net zo waar; er wordt hier ook geen enkel bewijs geleverd om de kunnen stellen "dat sancties toch niet werken".quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:50 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat is een argumentatiefout die je hier begaat, een zogeheten post hoc ergo propter hoc. Je stelt nu dat sancties prima werken omdat deze landen geen oorlog beginnen. Daarmee suggereer je een causaal verband met de sancties dat je niet aantoont, noch uitdiept.
In zo'n geval is het niet waarschijnlijk dat de NAVO zich er mee gaat bemoeien?quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Wat dacht je van een conflict tussen NAVO-landen? Om maar eens wat te noemen?
Dus in jouw scenario zijn ze wel gewillig om de oorlogsindustrie aan te zwengelen voor Israël, maar niet voor europa?quote:Maar ook een combinatie van conflicten zoals nu met Rusland en bijvoorbeeld China. En als iets dergelijks gebeurt zijn er altijd opportunistische landen die zich ook gaan mengen. Die hoeven dan geen groot leger te hebben, maar als Iran op zo'n moment in Israël gaat rotzooien is dat wel een serieus extra strijdtoneel waar de VS zal willen/moeten leveren.
Het heet dan niet voor niets een Wereldoorlog hè.
Moet je kijken hoe de Oekraïners reageren op raketten op hun dak.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Want dan? Ik heb niet de indruk dat de gemiddelde Rus daar nog meer anti-westen kan worden dan ze al zijn. Uiteindelijk is het voor die lui belangrijker dat ze een BigMac kunnen eten terwijl ze die betalen uit een LV portemonnee terwijl ze even later op hun MacBook lekker gaan twitteren dan dat hun buurman geen medicijnen kan krijgen vanwege een sanctie.
Tsja, dat zijn nu eenmaal de schaakstukken die we nu op het bord hebben staan, daar hebben we zelf voor gekozen in de voorbije decennia.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:08 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als Putin het idee had gehad dat de NATO nog flink wat voorstelde en niet tot op het bot was wegbezuinigd en was verworden tot een voornamelijk expeditionaire lichte legermacht dan had hij zich een stuk tammer gehouden.
Je zult de Russen toch echt op dezelfde, nietsontziende wijze moeten bestrijden. Voor de Russen vormen Oekraïense en in mindere mate westerse burgers legitieme doelwitten in hun agressieve buitenlandpolitiek. Ik zie niet in waarom wij Russische burgers dan zouden moeten ontzien.quote:Op zaterdag 17 december 2022 13:47 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Alsof het gaat helpen geen medicijnen meer te leveren. Daar speel je Putin alleen maar mee in de kaart.
In welke mate is het relevant? Ik zie het niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:04 schreef DDDDDaaf het volgende:
Tsja, dat zijn nu eenmaal de schaakstukken die we nu op het bord hebben staan, daar hebben we zelf voor gekozen in de voorbije decennia.
Het gaat niet om NATO "boots on the ground", maar westerse wapenleveringen.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:26 schreef ExTec het volgende:
[..]
In welke mate is het relevant? Ik zie het niet.
Er is geen wil voor boots on the ground.
Dus ook al had west-europa volop grote en sterke leger, had geen impact gehad, want we willen niet naar binnen.
En nu duurt het een paar weken voor de abrams in eemshaven van de boot afkomen, en hebben we nog steeds geen wil om naar binnen te gaan.
Natuurlijk mogen en moeten we meer doen, maar het had waarschijnlijk gewoon geen gamechanger geweest. Het kremlin kapitaliseert op onze verdeeldheid en onwil, niet op ons gebrek aan metaal.
Wat schiet je ermee op ze niet te ontzien? En waar trek je de grens? Geen condoom gebruiken bij het verkrachten van kinderen?quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:25 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Je zult de Russen toch echt op dezelfde, nietsontziende wijze moeten bestrijden. Voor de Russen vormen Oekraïense en in mindere mate westerse burgers legitieme doelwitten in hun agressieve buitenlandpolitiek. Ik zie niet in waarom wij Russische burgers dan zouden moeten ontzien.
quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:40 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Voor onze nieuwe Russische trol.
Toen de Russische samenleving in de jaren '90 in een criminele, corrupte en deprimerende poel des verderfs veranderde kelderde het Russische geboortecijfer. Minder geboren Russen is simpelweg minder Russische mannen van strijdbare leeftijd om hun koloniale natte dromen mee te verwezenlijken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:35 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Wat schiet je ermee op ze niet te ontzien? En waar trek je de grens? Geen condoom gebruiken bij het verkrachten van kinderen?
Nope, deels.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:50 schreef fjs het volgende:
Wat ik mij afvraag en wat ik niet terug kan vinden is, zijn we in Europa nu al bezig met het op industriële wijze maken van tanks, munitie, etc?
Ook DEU niet, de enige nog in bedrijf zijnde MBT productielijn zit in Griekenland... Voor zover die nog in bedrijf is...quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:56 schreef ExTec het volgende:
Enige land dat snel kan opschakelen met tank productie is duitsland. Alle andere landen die ooit tanks hebben gemaakt, hebben de productielijnen volledig afgebroken, en bouwen die weer op als ze dat nodig vinden.
Je ziet nu dat er een run is ontstaan op wapensystemen en er gewoon een gigantische wachtrij is ontstaan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 14:50 schreef fjs het volgende:
Wat ik mij afvraag en wat ik niet terug kan vinden is, zijn we in Europa nu al bezig met het op industriële wijze maken van tanks, munitie, etc?
Ik kan me toch niet voorstellen dat er niemand van onze leiders niet op die gedachten gekomen is. Helemaal omdat je constant hoort van half/lege wapenopslag. Dan zou ik er als de wiedeweerga maar snel aan het werken. En als je wilt en onder druk staat, kan het snel en een hoop.
Snap ik, maar dan destemeer. Industriële opschaling en productie. Of zijn onze leiders nu zo dom?quote:Op zaterdag 17 december 2022 15:15 schreef AchJa het volgende:
[..]
Je ziet nu dat er een run is ontstaan op wapensystemen en er gewoon een gigantische wachtrij is ontstaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |