SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De NATO zelf zegt dit:quote:Op vrijdag 16 december 2022 23:31 schreef trein2000 het volgende: Dat is een persoonlijke/politieke opvatting die je uiteraard mag hebben maar zeker geen feit.
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_192648.htmquote:7. Why isn’t NATO sending troops or closing the skies over Ukraine?
NATO’s actions are defensive, designed not to provoke conflict but to prevent conflict. The Alliance has a responsibility to ensure that this war does not escalate and spread beyond Ukraine, which would be even more devastating and dangerous. Enforcing a no-fly zone would bring NATO forces into direct conflict with Russia. This would significantly escalate the war and lead to more human suffering and destruction for all countries involved.
Persoonlijk heb ik weinig moeite met wat de NAVO wel of niet doet. Ik heb meer moeite met de specifieke landen die hebben beloofd de soevereiniteit van Oekrane te respecteren en beschermen toen zij hun USSR kernwapens inleverde.quote:Op zaterdag 17 december 2022 08:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO zelf zegt dit:
[..]
https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_192648.htm
Zoals ik al zei, een defensieve organisatie en zolang het conflict daar blijft is het niet ons pakkie an. Buiten de hulp om natuurlijk die geboden wordt.
Daarbij reageerde ik op de post van @:Starhopper met zijn "fuck de bedreigingen" en dat we "te laf zijn" etc.
Het hele interview met Generaal Valery Zaluzhny waar hier al een aantal keer naar verwezen is, met The Economist.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vooral de EU lidstaten (met Frankrijk en Duitsland voorop) vertonen op politiek vlak echter wel degelijk lafheid met hun bewering dat men inmiddels vrijwel alle mogelijke sancties op Rusland toepast en dus niet veel mogelijkheden meer heeft. Er staan wat Russische hotemetoten op een paar sanctielijsten, maar we leveren hen nog altijd medicijnen, (onderdelen voor) medische apparatuur en technische middelen om zichzelf van voedsel te kunnen voorzien. Maar dit staat uiteraard los van de steun aan Oekrane door de individuele NATO lidstaten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 08:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO zelf zegt dit:
[..]
Zoals ik al zei, een defensieve organisatie en zolang het conflict daar blijft is het niet ons pakkie an. Buiten de hulp om natuurlijk die geboden wordt.
Daarbij reageerde ik op de post van @:Starhopper met zijn "fuck de bedreigingen" en dat we "te laf zijn" etc.
Als Rusland de bevolking in de kou wil zetten vinden we dat ook laf..quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooral de EU lidstaten (met Frankrijk en Duitsland voorop) vertonen op politiek vlak echter wel degelijk lafheid met hun bewering dat men inmiddels vrijwel alle mogelijke sancties op Rusland toepast en dus niet veel mogelijkheden meer heeft. Er staan wat Russische hotemetoten op een paar sanctielijsten, maar we leveren hen nog altijd medicijnen, (onderdelen voor) medische apparatuur en technische middelen om zichzelf van voedsel te kunnen voorzien. Maar dit staat uiteraard los van de steun aan Oekrane door de individuele NATO lidstaten.
Wat dus betekent dat deze oorlog nog eindeloos zal blijven voortduren en de Russen hun agressieve buitenlandpolitiek en koloniale ambities ook niet aan de kant zullen zetten.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als Rusland de bevolking in de kou wil zetten vinden we dat ook laf..
Dan maar laf de Russen geen levensbehoeften ontnemen.
Precies zoals het hoort.quote:Op zaterdag 17 december 2022 08:42 schreef AchJa het volgende:
[..]
De NATO zelf zegt dit:
[..]
Het gaat ze ook echt goed af hequote:Op zaterdag 17 december 2022 10:33 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Wat dus betekent dat deze oorlog nog eindeloos zal blijven voortduren en de Russen hun agressieve buitenlandpolitiek en koloniale ambities ook niet aan de kant zullen zetten.
Je geopolitieke analyses zijn nogal puberaal. Het is geen voedbalwedstrijd waar je het over hebt.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Vooral de EU lidstaten (met Frankrijk en Duitsland voorop) vertonen op politiek vlak echter wel degelijk lafheid met hun bewering dat men inmiddels vrijwel alle mogelijke sancties op Rusland toepast en dus niet veel mogelijkheden meer heeft. Er staan wat Russische hotemetoten op een paar sanctielijsten, maar we leveren hen nog altijd medicijnen, (onderdelen voor) medische apparatuur en technische middelen om zichzelf van voedsel te kunnen voorzien. Maar dit staat uiteraard los van de steun aan Oekrane door de individuele NATO lidstaten.
Ja, eigenlijk is dat een heel westers gedachtengoed. Heb medelijden met de dader. Dat is weer precies het slappe waarom we gewoon knetterhard uitgelachen worden door agressief volk. Ik ben daar wel klaar mee eigenlijk. De makkelijkste en beste oplossing om wat te doen tegen hun problee ligt bij de Russen. Dus nee, geen medelijden met dat volkquote:Op zaterdag 17 december 2022 10:25 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Als Rusland de bevolking in de kou wil zetten vinden we dat ook laf..
Dan maar laf de Russen geen levensbehoeften ontnemen.
Dat is datzelfde gelul wat elk jaar terugkomt, dat we op 4 mei misschien toch ook gevallen Nazi’s moeten herdenken want die waren eigenlijk ook slachtoffer.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:53 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja, eigenlijk is dat een heel westers gedachtengoed. Heb medelijden met de dader. Dat is weer precies het slappe waarom we gewoon knetterhard uitgelachen worden door agressief volk. Ik ben daar wel klaar mee eigenlijk. De makkelijkste en beste oplossing om wat te doen tegen hun problee ligt bij de Russen. Dus nee, geen medelijden met dat volk.
En dan? Oekrane zal de volledige terugtrekking eisen van Rusland. Rusland zal de 4 geannexeerde regio's blijven claimen. Waar zie jij ruimte voor een compromis? Of moet Oekrane maar door de knien gaan?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:10 schreef Chadi het volgende:
Misschien tijd om met de Russen om tafel te gaan zitten. Uitzichtloze situatie voor alle partijen.
Zie je hierbij ook een uitkomst voor je die enigzins acceptabel is?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:10 schreef Chadi het volgende:
Misschien tijd om met de Russen om tafel te gaan zitten. Uitzichtloze situatie voor alle partijen.
Kijk waar de naeve westerse zijden handschoentjes ons in 2022 gebracht hebben...quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je geopolitieke analyses zijn nogal puberaal. Het is geen voedbalwedstrijd waar je het over hebt.
Gezien de Russische inmenging in Amerikaanse presidentsverkiezingen en de brexit, pro-Russische marionettenpartijen in Europese parlementen en een vijfde colonne in de vorm van o.a. vrij in het westen bewegende kinderen van Russische hotemetoten gaat hun dat inderdaad nog altijd veel te goed af.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:49 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Het gaat ze ook echt goed af he
Nee, het is dus tijd voor weer een spraakmakende aanval. Een grote militaire basis, of een schip in de zwarte zee, of nog een bom op de krimbrug.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:10 schreef Chadi het volgende:
Helemaal niemand heeft medelijden met de dader, in dit geval Rusland. Maar als je niet uitgelachen wil worden moet je wel iets achter de hand hebben en dat is waar het de afgelopen 30 jaar is misgegaan. En laten we eerlijk zijn, de Nederlanders waren ook te belazerd om maar een cent te investeren in defensie, die club kon maar beter opgeheven worden want de eeuwige wereldvrede was toch wel aangebroken dus waarom geld verspillen aan zoiets onzinnigs als bv. een F35, tien vliegtuigen waren wel genoeg en dan het liefst MIGs ofzo want die waren lekker goedkoop.quote:Op zaterdag 17 december 2022 10:53 schreef bleiblei het volgende:
Ja, eigenlijk is dat een heel westers gedachtengoed. Heb medelijden met de dader. Dat is weer precies het slappe waarom we gewoon knetterhard uitgelachen worden door agressief volk. Ik ben daar wel klaar mee eigenlijk. De makkelijkste en beste oplossing om wat te doen tegen hun problee ligt bij de Russen. Dus nee, geen medelijden met dat volk.
Dat zul je iig niet van mij horen. Vwb de reguliere wehrmacht soldaten zou ik daar nog wel begrip voor kunnen opbrengen maar zeker niet op 4 mei.quote:Op zaterdag 17 december 2022 11:03 schreef Spablauw214 het volgende:
Dat is datzelfde gelul wat elk jaar terugkomt, dat we op 4 mei misschien toch ook gevallen Nazi’s moeten herdenken want die waren eigenlijk ook slachtoffer.
Echt, hou op hoor
Het is een begin om vandaaruit te onderhandelen. De Russen zien ook wel in dat ze zo naar de vernieling gaan. En als je blijft praten vind je op een gegeven moment wel een weg. Niet praten is gewoon oorlog blijven voeren tot er eentje niet meer kan.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
En dan? Oekrane zal de volledige terugtrekking eisen van Rusland. Rusland zal de 4 geannexeerde regio's blijven claimen. Waar zie jij ruimte voor een compromis? Of moet Oekrane maar door de knien gaan?
Te laat voor wat?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:27 schreef AchJa het volgende:
Gelukkig is daar nu wel een omslag in gekomen maar ruim te laat.
Ik ben niet in de positie om dat te bepalen voor de Oekrainse bevolking. Je hebt toch niets te verliezen als je aan tafel gaat met ze. Je hoeft niet toe te geven ergens op.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:12 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Zie je hierbij ook een uitkomst voor je die enigzins acceptabel is?
Het is duidelijk dat sancties geen echt effect hebben en dat het geen discussie is om als NATO op te treden omdat het gebied niet aangevallen wordt. Ook opmerken dat de VN eveneens niet gaat (noch kan) optreden omdat dit slinks zo is ingeregeld.quote:Op zaterdag 17 december 2022 09:35 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als de enige manier waarop jij meet of sancties zin hebben is: de oorlog houd op, dan heb je gelijk. Anders niet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
Het is duidelijk dat sancties geen echt effect hebben
Zowel Iran als Noord-Korea voeren geen koloniale veroveringsoorlogen om hun buurvolkeren te onderwerpen en uit te roeien en hebben die ambitie ook niet, sancties werken dus prima. Maar dan moet je wel echte sancties instellen en niet dat laffe gedoe wat je nu tegen Rusland ziet.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:
[..]
Het is duidelijk dat sancties geen echt effect hebben en dat het geen discussie is om als NATO op te treden omdat het gebied niet aangevallen wordt. Ook opmerken dat de VN eveneens niet gaat (noch kan) optreden omdat dit slinks zo is ingeregeld.
Sancties werken alleen als er handelsbelangen zijn en zijn niet (en nooit) effectief tegen overtuigingen die voortkomen uit religie of onderdrukking.
Kortom, het stopt met leveren van hulp. Middelen die per definitie beperkt wordt tot defensief spul. Aanvalswapens zijn wel veel effectiever als het gaat om iemand het land uit te meppen maar dan escaleert het van hier tot Tokio. NATO in dit opzicht is dan een blok aan het been want je kan daarin niet individueel actie nemen dat veroorzaakt om een aanval op n=allen uit te lokken. Kortom: check-mate met best goede regels die de ander simpelweg kan negeren.
Dat was toch het doel van die sancties, om Rusland tot de gedachten te brengen die illegale oorlog te stoppen ?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:37 schreef ExTec het volgende:
[..]
Als de enige manier waarop jij meet of sancties zin hebben is: de oorlog houd op, dan heb je gelijk. Anders niet.
Nou, om het oorlogvoeren te bemoeilijken.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was toch het doel van die sancties, om Rusland tot de gedachten te brengen die illegale oorlog te stoppen ?
De vraag is ook hoelang Oekrane dit nog vol gaat houden. Er zijn twee balansen: Rusland kan en is bereid uit een dieper vat te tappen dan de Oekraners qua mankracht en ook wel wapens, heeft aan grondstoffen geen gebrek, kan nog wel een paar keer wat kanonnenvoer mobiliseren en zal ook nog wel in staat zijn om niet al te geavanceerde munitie te blijven maken door hun grondstoffen, zeker als ze overschakelen op een oorlogseconomie (wat ze de facto al hebben gedaan).quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:35 schreef sp3c het volgende:
De Oekraners hebben hun defensie gek genoeg ook compleet verwaarloosd
Daarom is het nu alle hens aan dek, als die gewoon 10 jaar geleden de transitie naar Navo standaard materiaal (hoeven echt geen leopards en F35's te zijn) dan was het nu niet zo'n gedoe om het aan te vullen
Dan is de consequentie straks een keer dat de boel op is en de verdediging van Oekrane zou niet ten koste van de verdediging van de NAVO zelf mogen gaan
Het is een prima OP inderdaadquote:
Dat is een argumentatiefout die je hier begaat, een zogeheten post hoc ergo propter hoc. Je stelt nu dat sancties prima werken omdat deze landen geen oorlog beginnen. Daarmee suggereer je een causaal verband met de sancties dat je niet aantoont, noch uitdiept.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:38 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Zowel Iran als Noord-Korea voeren geen koloniale veroveringsoorlogen om hun buurvolkeren te onderwerpen en uit te roeien en hebben die ambitie ook niet, sancties werken dus prima. Maar dan moet je wel echte sancties instellen en niet dat laffe gedoe wat je nu tegen Rusland ziet.
Want ze hadden andere tanks moeten kopen die NAVO 155mm munitie gebruiken?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:35 schreef sp3c het volgende:
De Oekraners hebben hun defensie gek genoeg ook compleet verwaarloosd
Daarom is het nu alle hens aan dek, als die gewoon 10 jaar geleden de transitie naar Navo standaard materiaal (hoeven echt geen leopards
Nee, daar heb je gelijk in, maar dan is de allicht de vraag hoe snel jij dacht voordat zoiets plaats zou gaan vinden. Binnen 2 weken ofzo?quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat was toch het doel van die sancties, om Rusland tot de gedachten te brengen die illegale oorlog te stoppen ?
Ik snap niet goed, hoe ik het anders zou moeten afmeten.
Eerlijk gezegd geloof ik er geen snars van dat die YPR geraakt is door een RPG... Ik weet uit ervaring (Afghanistan) wat de uitwerking van een RPG is op een YPR zonder ERA (ERA heb ik nog niet gezien in Ukraine volgens mij)... Hij gaat er gewoon dwars doorheen... Heb ook nog wel wat foto's van RPG gaten in een YPR.quote:
ik zou beginnen met de Zuid Afrikanen de boel te laten upgraden en dan kijken wat er nog nodig isquote:Op zaterdag 17 december 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
[..]
Want ze hadden andere tanks moeten kopen die NAVO 155mm munitie gebruiken?
Welke had je in gedachten?
Leclercs? Worden niet meer gemaakt. Stridvagns? Worden niet meer gemaakt. Challengers? Worden niet meer gemaakt. Ariete's? Worden niet meer gemaakt.
De enige 2 tanks die permanent geproduceerd worden en 155mm gebruiken zijn Leo's en Abrams. Mag je anno nu die zuid-koreaanse bij doen, en Japans laat ik even buiten beschouwing, want belachelijk slechte bepantsering.
155mm Is artillerie, de tanks zijn standaard of 105mm (verouderd) of 120mm binnen de NATO.quote:Op zaterdag 17 december 2022 12:52 schreef ExTec het volgende:
Want ze hadden andere tanks moeten kopen die NAVO 155mm munitie gebruiken?
Welke had je in gedachten?
Leclercs? Worden niet meer gemaakt. Stridvagns? Worden niet meer gemaakt. Challengers? Worden niet meer gemaakt. Ariete's? Worden niet meer gemaakt.
De enige 2 tanks die permanent geproduceerd worden en 155mm gebruiken zijn Leo's en Abrams. Mag je anno nu die zuid-koreaanse bij doen, en Japans laat ik even buiten beschouwing, want belachelijk slechte bepantsering.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |