abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207120179
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:54 schreef slashdotter3 het volgende:
Mooi staaltje brainwashing

[ twitter ]
Een moeder in Rusland verliest haar zoon aan zijn grootste kwaliteit. Ze lijken niet op etnische Russen. Ik denk de Kaukasus.

twitter
pi_207120286
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:

[..]
Een moeder in Rusland verliest haar zoon aan zijn grootste kwaliteit. Ze lijken niet op etnische Russen. Ik denk de Kaukasus.

[ twitter ]
En ze krijgt geeneens:

- Een lada
- Brandhout
- IJs
- Badhandoeken
- Cake

Waar gaat het heen met deze wereld.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zaterdag 17 december 2022 @ 19:25:10 #153
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207120374
Waardeloos :(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207120416
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar heeft Rusland raketten die zover komen dan??
Ja natuurlijk.
pi_207120423
quote:
En anders vuren ze hem wel af vanuit een onderzeer.
pi_207120536
quote:
2s.gif Op zaterdag 17 december 2022 14:36 schreef ExTec het volgende:
Een interessante, in mijn optiek.

[ twitter ]
Ik vind dit soort interessantdoenerij van mensen op Twitter echt hilarisch. 11 tweets nodig hebben om op te sommen wat iedereen al weet.
pi_207120603
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
En ze krijgt geeneens:

- Een lada
- Brandhout
- IJs
- Badhandoeken
- Cake

Waar gaat het heen met deze wereld.
Degenen die aan het begin van de oorlog hun kind verloren hadden geluk

:')
  zaterdag 17 december 2022 @ 19:43:11 #159
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_207120611
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:35 schreef quirina het volgende:
Als die nuke komt dan richten de Russen hem op Frankrijk. Dat geeft de meeste schade en minste last voor Rusland.
Denk het niet. De Fransen hebben zelf ook kernwapens (bommen, granaten, onderzeeer) om ze terug te pakken.
Nederland zou een goed land zijn om even voorbeeld te stellen: NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag. Frankrijk in elk geval niet want die hebben al aangegeven alleen kernwapens te gebruiken als zij zelf aangevallen worden.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zaterdag 17 december 2022 @ 19:43:16 #160
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207120614
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 18:48 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Maar heeft Rusland raketten die zover komen dan??
Uiteraard. Dat is nu exact de reden waarom er niet direct door de NAVO wordt ingegrepen.
pi_207120673
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef phpmystyle het volgende:
bommen, granaten
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207120739
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zaterdag 17 december 2022 @ 19:58:38 #163
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207121037
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef Repentless het volgende:

[..]
Uiteraard. Dat is nu exact de reden waarom er niet direct door de NAVO wordt ingegrepen.
En die werken ook gewoon, worden goed onderhouden enzo. Bovendien weet de VS dat ook. Van de tactische kernwapens weten we dat niet. Misschien zijn die wel over datum om het zo te zeggen. En idd onderzeers, second strike is altijd een mogelijkheid. Vandaar ook MAD.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_207121213
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:57 schreef AchJa het volgende:

[..]
De Britten en tanks zijn iig nog nooit een gelukkige combinatie geweest... :D

Maar idd KMW heeft wat dat betreft wel de betere papieren.
[..]
Als dat maar niet op het niveau van het gemiddelde Poolse stucadoors bedrijf is.
Stucwerk van Polen is niet zo zeer het probleem. Dat ligt hem meer bij de andere werkzaamheden die ze erbij zeggen te kunnen doen. :P
pi_207121270
quote:
NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag.
Terecht. Er is corruptie geconstateerd in de gemeenteraad van een of ander dorp in Limburg een tijd geleden. En moet je corrupte landen helpen?
pi_207121471
Er komt een nieuwe terreurbarrage aan.

twitter
  zaterdag 17 december 2022 @ 20:50:48 #169
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207121570
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:10 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
En die werken ook gewoon, worden goed onderhouden enzo. Bovendien weet de VS dat ook. Van de tactische kernwapens weten we dat niet. Misschien zijn die wel over datum om het zo te zeggen. En idd onderzeers, second strike is altijd een mogelijkheid. Vandaar ook MAD.
Hoewel ik het niet weet, neem ik ook gewoon aan dat die goed onderhouden worden. Voor een land als Rusland, met een fractie van het defensiebudget van alleen al de VS (en al helemaal van de gehele NAVO) en een leger (zelfs inclusief alle reservisten) en materieel dat zowel in aantallen als in geavanceerdheid volledig in het niet valt bij dat van de NAVO, is het je verzekeringspolis om niet volledig overlopen te worden bij een conflict. Ik kan me daarom niet voorstellen dat ze dat verkwanselen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren.

Wanneer door militaire inlichtingen bekend zou zijn dat hun arsenaal zo goed als onbruikbaar is, denk ik dat de NAVO al maanden geleden in Moskou had gestaan om deze oorlog zo snel mogelijk te beindigen. Niet dat het zonder slag of stoot zou gaan of een fluitje van een cent zou zijn, maar Rusland is in zijn eentje gewoon geen partij voor de voltallige NAVO. Maar dat weten ze zelf ook wel.
pi_207121645
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Hoewel ik het niet weet, neem ik ook gewoon aan dat die goed onderhouden worden. Voor een land als Rusland, met een fractie van het defensiebudget van alleen al de VS (en al helemaal van de gehele NAVO) en een leger (zelfs inclusief alle reservisten) en materieel dat zowel in aantallen als in geavanceerdheid volledig in het niet valt bij dat van de NAVO, is het je verzekeringspolis om niet volledig overlopen te worden bij een conflict. Ik kan me daarom niet voorstellen dat ze dat verkwanselen, dat kunnen ze zich gewoon niet permitteren.

Wanneer door militaire inlichtingen bekend zou zijn dat hun arsenaal zo goed als onbruikbaar is, denk ik dat de NAVO al maanden geleden in Moskou had gestaan om deze oorlog zo snel mogelijk te beindigen. Niet dat het zonder slag of stoot zou gaan of een fluitje van een cent zou zijn, maar Rusland is in zijn eentje gewoon geen partij voor de voltallige NAVO. Maar dat weten ze zelf ook wel.
Die corruptie en incompetentie zit volgens mij overal, ook bij de kernwapens
  zaterdag 17 december 2022 @ 20:58:09 #171
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zaterdag 17 december 2022 @ 21:01:08 #173
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207121736
quote:
Ze houden Ukraine bezig met kamikaze soldaten zodat die niet terrein kunnen winnen in de winter. De echte aanval met 200k man komt eind februari.
  zaterdag 17 december 2022 @ 21:01:24 #174
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207121740
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 20:56 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Die corruptie en incompetentie zit volgens mij overal, ook bij de kernwapens
Waarop baseer je dat dan? Zoals ik aangaf, weet ik het simpelweg ook niet. Het lijkt me alleen niet logisch, omdat het je ultieme middel voor zelfbehoud is. Als dat wegvalt, heb je niets meer.
pi_207121834
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:01 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarop baseer je dat dan? Zoals ik aangaf, weet ik het simpelweg ook niet. Het lijkt me alleen niet logisch, omdat het je ultieme middel voor zelfbehoud is. Als dat wegvalt, heb je niets meer.
Het is speculatie van mijn zijde, maar ik zie niet in waarom een corrupt leger ten aanzien van deze onderdelen plots zou afwijken. Integendeel, het is logischer dat de corruptie ook hier welig tiert.

Het ultieme middel voor zelfbehoud is slechts de suggestie dat deze wapens nog altijd zouden werken, ze zijn verder volstrekt onbruikbaar (want dat zou zelfmoord voor Poetin zijn, of wie ze ook gebruikt).
pi_207121842
quote:
Nou fijn. Nederland gaat naar de knoppen.
  zaterdag 17 december 2022 @ 21:24:55 #177
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207122078
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:07 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het is speculatie van mijn zijde, maar ik zie niet in waarom een corrupt leger ten aanzien van deze onderdelen plots zou afwijken. Integendeel, het is logischer dat de corruptie ook hier welig tiert.

Het ultieme middel voor zelfbehoud is slechts de suggestie dat deze wapens nog altijd zouden werken, ze zijn verder volstrekt onbruikbaar (want dat zou zelfmoord voor Poetin zijn, of wie ze ook gebruikt).
Lijkt mij niet logischer. Ik denk dat het van cruciaal belang voor je zelfbehoud is dat die dingen werken en dat je opponent dat weet, wanneer je als Rusland een invasie als deze uitvoert. Dus zelfs als al het andere een grafbende is, kun je het je niet permitteren om dit ook te laten versloffen. Ik ga ervan uit dat dit in Rusland, ondanks alles wat we nu zien, topprioriteit is en blijft.

Militaire inlichtingen/spionage gaan ontzettend veel verder dan wat wij als burgers te horen krijgen. Klinkt als een spannende James Bond-film, maar men weet natuurlijk veel meer van elkaar dan wat er aan de oppervlakte bekend wordt gemaakt.

Alleen de suggestie dat ze nog zouden werken, is niet genoeg. Als het allemaal uitsluitend nog oud roest is dat staat weg te rotten in silo's, zou dat vroeg of laat toch wel naar boven komen. Wanneer dat zo is, ben ik er vrij zeker van dat de NAVO per direct zou ingrijpen in dit conflict. Er is dan geen risico meer op grootschalige escalatie.
pi_207122124
Ik vond het al een aparte explosie. Het is kennelijk een bepaalde soort door Isral geproduceerd cluster mortier.

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207122184
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 17:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voor zover ik weet is het alleen moderniseren van bestaande casco's.

Ik kan uit dat artikel ook niet echt halen wat zou precies bedoelen met "considered"...
Ja die omschrijving vond ik ook opvallend. Mogelijk dat ze volledig worden gestript van alle onderdelen en dan volledig opgebouwd? Dunno.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207122348
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:24 schreef Repentless het volgende:

[..]
Lijkt mij niet logischer. Ik denk dat het van cruciaal belang voor je zelfbehoud is dat die dingen werken en dat je opponent dat weet, wanneer je als Rusland een invasie als deze uitvoert. Dus zelfs als al het andere een grafbende is, kun je het je niet permitteren om dit ook te laten versloffen. Ik ga ervan uit dat dit in Rusland, ondanks alles wat we nu zien, topprioriteit is en blijft.

Militaire inlichtingen/spionage gaan ontzettend veel verder dan wat wij als burgers te horen krijgen. Klinkt als een spannende James Bond-film, maar men weet natuurlijk veel meer van elkaar dan wat er aan de oppervlakte bekend wordt gemaakt.

Alleen de suggestie dat ze nog zouden werken, is niet genoeg. Als het allemaal uitsluitend nog oud roest is dat staat weg te rotten in silo's, zou dat vroeg of laat toch wel naar boven komen. Wanneer dat zo is, ben ik er vrij zeker van dat de NAVO per direct zou ingrijpen in dit conflict. Er is dan geen risico meer op grootschalige escalatie.
Maar Rusland heeft er op papier 6000. Ook al werken er 5990 niet hebben ze er genoeg om de navo hen niet aan te laten vallen.

Zeker weten dat er ook een hoop corruptie is bij dat onderdeel van het leger. Je kan gewoon niet 1 onderdeel uitsluiten van corruptie, het hele systeem werkt zo.
pi_207122447
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Maar Rusland heeft er op papier 6000. Ook al werken er 5990 niet hebben ze er genoeg om de navo hen niet aan te laten vallen.

Zeker weten dat er ook een hoop corruptie is bij dat onderdeel van het leger. Je kan gewoon niet 1 onderdeel uitsluiten van corruptie, het hele systeem werkt zo.
Het is ook een wat riskante strategie om erop te gokken dat een groot deel niet gaat werken.

Gevaarlijk zelfs om over zoiets te speculeren. Het feit dat er al zo lang geen bovengronde explosies van kernwapens zijn geweest maakt dat de huidige generatie langzamerhand de vernietigingskracht aan het onderschatten is.
pi_207122535
De zwaartekracht kills again
twitter
-Rabia Al-Basri
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:04:51 #183
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_207122620
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:58 schreef Slayage het volgende:
De zwaartekracht kills again [ twitter ]
Nice? :+
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_207122625
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:09 schreef polderturk het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dit.

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207122628
What's this?

twitter
pi_207122746
Mooie droom wel

twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207122793
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:05 schreef polderturk het volgende:
What's this?

[ twitter ]
Clustermunitie lijkt me
Dit, dus.
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:14:34 #188
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207122834
Een lange longread van de NYT over hoe e.e.a. is gelopen zoals het is gelopen.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207122839
twitter
pi_207122870
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:28 schreef Slayage het volgende:
Ik vond het al een aparte explosie. Het is kennelijk een bepaalde soort door Isral geproduceerd cluster mortier.

[ twitter ]
De epiloog van het filmpje toont een enorme hoeveelheid lijken in de trenches aldaar :X
pi_207122918
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:05 schreef polderturk het volgende:
What's this?

[ twitter ]
Kijk eens op deze pagina... Post 178
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:25:55 #193
8369 speknek
Another day another slay
pi_207123014
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:58 schreef Slayage het volgende:
De zwaartekracht kills again [ twitter ]
Gevalletje viel van de trap af zo de achterbak van zijn auto in, die daardoor begon te rollen, over een vat brandende olie en vervolgens explodeerde en de Seine in gleed.

Erg onfortuinlijk, wat is de kans, maarja, het gebeurt, meer kan je er niet over zeggen, tovarisch.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:28:04 #194
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207123048
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:16 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Triest hoe die mensen volgepompt worden met onzin. Alleen de techsavvy mensen met toegang tot internet en vpn en beheersing van de Engelse taal kunnen zich eraan onttrekken en echte informatie tot zich nemen. Hoeveel zal dat zijn? 1/1000ste van de bevolking? Of nog minder...
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:35:05 #195
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207123155
quote:

[ twitter ]
twitter
pi_207123305
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:16 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ja, ook in Rusland kennen ze wappies.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  zaterdag 17 december 2022 @ 22:55:54 #197
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207123510
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 21:43 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Voor zover ik kan vinden, heeft Rusland ongeveer 1600 kernraketten die direct inzetbaar zijn. Wanneer de NAVO zou weten dat er slechts 10 daarvan nog zouden werken, waren ze al lang all-in gegaan. Met 10 kernkoppen leg je de wereld niet plat. Het zou vreselijke gevolgen hebben, maar niet zodanig dat je de wereld in de as zou leggen. Rusland kan dan behoorlijke schade berokkenen en dood en verderf zaaien op een select aantal plekken in de wereld, maar voor henzelf is het dan voor de rest volledig game over. Ze bestaan dan niet meer. De rest van de wereld leeft daarna vrolijk verder.
pi_207123612
quote:
10s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:12 schreef Slayage het volgende:
Mooie droom wel

[ twitter ]
Dit is een veel mooiere droom.

zaterdag 17 december 2022 @ 23:47:17 #199
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207124468
quote:

[ twitter ]
Dit is de aftermath video. Een boel dode Russen in de trenches:
https://www.reddit.com/r/(...)and_up_ivan_wake_up/
pi_207124928
quote:

[..]
Denk het niet. De Fransen hebben zelf ook kernwapens (bommen, granaten, onderzeeer) om ze terug te pakken.
Nederland zou een goed land zijn om even voorbeeld te stellen: NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag. Frankrijk in elk geval niet want die hebben al aangegeven alleen kernwapens te gebruiken als zij zelf aangevallen worden.
Het enige wat in Nederland de moeite van het beschermen waard is, zijn de haven van Rotterdam en ASML. De bevolking is niets bijzonders en bovendien eenvoudig te vervangen door goedkopere FTE's.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_207124956
twitter

Een artikel over Russische bataljon dat normaal gelegerd is bij de Noorse grens en gezien wordt als 1 van de beter bataljons bijna compleet is weg gevaagd in Oekrane.
pi_207124994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Triest hoe die mensen volgepompt worden met onzin. Alleen de techsavvy mensen met toegang tot internet en vpn en beheersing van de Engelse taal kunnen zich eraan onttrekken en echte informatie tot zich nemen. Hoeveel zal dat zijn? 1/1000ste van de bevolking? Of nog minder...
De Russische boomergeneratie is dusdanig achterlijk dat je hen nog wijs kan maken dat wij westerlingen op industriele wijze genderneutrale babies kweken als voedselbron. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 december 2022 @ 00:54:48 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 december 2022 @ 01:05:13 #204
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207125098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Kom op zeg. 1/1000ste van 143 miljoen is 143.000. Jij denkt dat 1 videootje van een Russisch vrouwtje direct representatief is? Jij wilt beweren dat je zelf wel goed genformeerd bent als je dit soort uit de lucht gegrepen claims maakt?

Volgens dit artikel van the Washington Post had afgelopen mei al 30% van de 100 miljoen internetgebruikers VPN. Dat is dus 30 miljoen mensen. Inmiddels zijn we ook nog eens zeven maanden verder.

https://www.washingtonpos(...)ship-disinformation/

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 18-12-2022 01:15:30 ]
pi_207125128
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 23:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is de aftermath video. Een boel dode Russen in de trenches:
https://www.reddit.com/r/(...)and_up_ivan_wake_up/
Meer Russen met hun grootste kwaliteit.

twitter
pi_207125147
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 01:15 schreef polderturk het volgende:

[..]
Meer Russen met hun grootste kwaliteit.

[ twitter ]
Dat handjevol doden in die loopgraaf komt niet eens in de buurt van "veel", ik mag toch hopen dat de Oekraners vele malen meer Russen om het leven weten te brengen dan wat we in dat filmpje zien.
  zondag 18 december 2022 @ 01:28:16 #207
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207125153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:16 schreef Knipoogje het volgende:
Een lange longread van de NYT over hoe e.e.a. is gelopen zoals het is gelopen.
Ik lees hem net, en wilde hem juist gaan delen.

Toch al een hoop details over hoe zaken zo verkloot werden door de Russen.
pi_207125204
twitter
pi_207125317
twitter
pi_207125936
quote:

[..]
Logisch dat Frankrijk geen kernbom gaat gooien als Nederland eentje op zijn dak krijgt, want dan isde volgende voor Frankrijk.
Wel is het zo dat de NAVO op conventioneel gebied alles uit de kast gaat halen om Rusland kreupel te maken en te houden. Dan heeft Rusland de wereld duidelijk het signaal gegeven niets te schuwen om hun zin te krijgen en zal de wereld daar fel genoeg op reageren om zo een precedent te voorkomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207126078
Repressie in Belarus neemt toe: opgesloten oppositieleiders verliezen advocaten
https://nos.nl/artikel/24(...)-verliezen-advocaten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 18 december 2022 @ 10:16:02 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207126517

Wat zijn die oligarchen toch onhandig he :o
  zondag 18 december 2022 @ 10:18:14 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207126535
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Het tempo neemt toe. Het Kremlin is de grootste vijand van de Russen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207126587
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het tempo neemt toe. Het Kremlin is de grootste vijand van de Russen.
een voorloper voor de mensen die streven naar vrijheid in het Westen....

Ja maar beide kanten gebeurd dit.....
Echt denk je dan......

De enIge dood van een publiek bekende man met zeer pikante details over een president in USA was epistein, die dus spontaan suicide pleegde in een gevangenis. Toch bijzonder dat onze wappies nooit hier een link kunnen leggen.
  zondag 18 december 2022 @ 10:23:42 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207126591
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Gevaarlijkste beroep ter wereld 😱
A murky, forgotten land.
pi_207126712
Wat zou er met de bemanning zijn gebeurd als dit een tank moet zijn geweest?

twitter
  zondag 18 december 2022 @ 10:45:01 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207126726
Die liggen nu overal en nergens.
Rest in pieces :D
A murky, forgotten land.
pi_207126857
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 10:45 schreef StateOfMind het volgende:
Die liggen nu overal en nergens.
Rest in pieces :D
Zullen ze missing in action zijn? Of komt er toch nog een begrafenis?
pi_207126979
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 03:05 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wat zien we hier? Ik spreek geen Oekrains. Lijkt alsof er eentje zit te poepen op een gegeven moment en een ander zijn sokken wisselt met die van het lijk ofzo. En aan het eind vallen er ineens 2 om zonder ontploffing.
pi_207127191
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat zien we hier? Ik spreek geen Oekrains. Lijkt alsof er eentje zit te poepen op een gegeven moment en een ander zijn sokken wisselt met die van het lijk ofzo. En aan het eind vallen er ineens 2 om zonder ontploffing.
Kunnen kogels zijn. Of ze duiken om kogels.

Of misschien in scene gezet.
pi_207127240
twitter
-Rabia Al-Basri
pi_207127243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat sancties geen echt effect hebben en dat het geen discussie is om als NATO op te treden omdat het gebied niet aangevallen wordt. Ook opmerken dat de VN eveneens niet gaat (noch kan) optreden omdat dit slinks zo is ingeregeld.

Sancties werken alleen als er handelsbelangen zijn en zijn niet (en nooit) effectief tegen overtuigingen die voortkomen uit religie of onderdrukking.

Kortom, het stopt met leveren van hulp. Middelen die per definitie beperkt wordt tot defensief spul. Aanvalswapens zijn wel veel effectiever als het gaat om iemand het land uit te meppen maar dan escaleert het van hier tot Tokio. NATO in dit opzicht is dan een blok aan het been want je kan daarin niet individueel actie nemen dat veroorzaakt om een aanval op n=allen uit te lokken. Kortom: check-mate met best goede regels die de ander simpelweg kan negeren.
Toevallig luisterde ik gisteren naar de podcast Streitkrfte und Strategien
quote:
Das Update zum Krieg in der Ukraine. Der Podcast erscheint dienstags und freitags um 17.30 Uhr. Die langjhrigen ARD-Korrespondent:innen Anna Engelke und Carsten Schmiester sprechen mit sicherheitspolitischen Expert:innen. Was passiert zwischen den Fronten, wann kommt die Zeitenwenden der Bundeswehr? Fragen zum Podcast: streitkraefte[at]ndr[punkt]de Ausfhrliche Interviews und Hintergrnde: https://www.ndr.de/nachri(...)trategien/index.html
Daar heeft aan het eind Ina Ruck, een Duitse omroepmedewerkster die nog steeds in Moskou verblijft het over de sancties: in het begin voelden vooral de rijkeren het, ze konden niet meer reizen, niet meer vliegen, niet meer naar hun buitenlandse huizen, konden alleen nog nieuwe auto’s van Chinese of Russische makelij kopen, waren afgesneden van andere levensbehoeften zoals bepaalde merken kleding en parfum. Nu begint ook middenklasse bepaalde zaken te missen. De armsten, die sowieso geen toegang hadden tot buitenlandse chocola of bepaalde Duitse koekjes (? Ik geloof dat het dat was, haar kennissen hadden gevraagd een paar dozen ervan uit Duitsland mee te nemen), missen nog weinig.
https://podcasts.apple.co(...)2204?i=1000590402686 al met al het beluisteren waard als je Duits een beetje verstaat. Frau Ruck zegt helaas ook dat Rusland deze oorlog nog wel een twee jaar kan volhouden en dat Poetin in de macht wordt gehouden door een net van oligarchen en regeringsmedewerkers die voor hun bestaan van hem afhankelijk zijn, een bouwwerk dat ze niet zomaar zullen laten instorten. Opstand van onderaf verwacht ze ook niet, de toplaag houdt het deksel nog stevig op de pan. (Niet dezelfde formulering, zij had het over een stevige dikke plaat).
  zondag 18 december 2022 @ 12:15:33 #223
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207127693
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Toevallig luisterde ik gisteren naar de podcast Streitkrfte und Strategien
[..]
Daar heeft aan het eind Ina Ruck, een Duitse omroepmedewerkster die nog steeds in Moskou verblijft het over de sancties: in het begin voelden vooral de rijkeren het, ze konden niet meer reizen, niet meer vliegen, niet meer naar hun buitenlandse huizen, konden alleen nog nieuwe auto’s van Chinese of Russische makelij kopen, waren afgesneden van andere levensbehoeften zoals bepaalde merken kleding en parfum. Nu begint ook middenklasse bepaalde zaken te missen. De armsten, die sowieso geen toegang hadden tot buitenlandse chocola of bepaalde Duitse koekjes (? Ik geloof dat het dat was, haar kennissen hadden gevraagd een paar dozen ervan uit Duitsland mee te nemen), missen nog weinig.
https://podcasts.apple.co(...)2204?i=1000590402686 al met al het beluisteren waard als je Duits een beetje verstaat. Frau Ruck zegt helaas ook dat Rusland deze oorlog nog wel een twee jaar kan volhouden en dat Poetin in de macht wordt gehouden door een net van oligarchen en regeringsmedewerkers die voor hun bestaan van hem afhankelijk zijn, een bouwwerk dat ze niet zomaar zullen laten instorten. Opstand van onderaf verwacht ze ook niet, de toplaag houdt het deksel nog stevig op de pan. (Niet dezelfde formulering, zij had het over een stevige dikke plaat).
Die Russen slikken gewoon veel te veel.

Alleen gevoelige nederlagen lijken wat te helpen.
  Moderator zondag 18 december 2022 @ 12:19:22 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207127745
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die Russen slikken gewoon veel te veel.

Alleen gevoelige nederlagen lijken wat te helpen.
Tijden van grote ellende en daarmee kunnen leven zit ook wel ingebakken in de Russische cultuur natuurlijk. Putler is ook niet dom en die buit dat aspect gewoon uit ten gunste van zijn eigen gestoorde ideen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207127829
twitter
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')