abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_207124956
twitter

Een artikel over Russische bataljon dat normaal gelegerd is bij de Noorse grens en gezien wordt als 1 van de beter bataljons bijna compleet is weg gevaagd in Oekrane.
pi_207124994
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Triest hoe die mensen volgepompt worden met onzin. Alleen de techsavvy mensen met toegang tot internet en vpn en beheersing van de Engelse taal kunnen zich eraan onttrekken en echte informatie tot zich nemen. Hoeveel zal dat zijn? 1/1000ste van de bevolking? Of nog minder...
De Russische boomergeneratie is dusdanig achterlijk dat je hen nog wijs kan maken dat wij westerlingen op industriele wijze genderneutrale babies kweken als voedselbron. :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 december 2022 @ 00:54:48 #203
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 18 december 2022 @ 01:05:13 #204
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_207125098
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:28 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Triest hoe die mensen volgepompt worden met onzin. Alleen de techsavvy mensen met toegang tot internet en vpn en beheersing van de Engelse taal kunnen zich eraan onttrekken en echte informatie tot zich nemen. Hoeveel zal dat zijn? 1/1000ste van de bevolking? Of nog minder...
Kom op zeg. 1/1000ste van 143 miljoen is 143.000. Jij denkt dat 1 videootje van een Russisch vrouwtje direct representatief is? Jij wilt beweren dat je zelf wel goed genformeerd bent als je dit soort uit de lucht gegrepen claims maakt?

Volgens dit artikel van the Washington Post had afgelopen mei al 30% van de 100 miljoen internetgebruikers VPN. Dat is dus 30 miljoen mensen. Inmiddels zijn we ook nog eens zeven maanden verder.

https://www.washingtonpos(...)ship-disinformation/

[ Bericht 0% gewijzigd door Repentless op 18-12-2022 01:15:30 ]
pi_207125128
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 23:47 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dit is de aftermath video. Een boel dode Russen in de trenches:
https://www.reddit.com/r/(...)and_up_ivan_wake_up/
Meer Russen met hun grootste kwaliteit.

twitter
pi_207125147
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 01:15 schreef polderturk het volgende:

[..]
Meer Russen met hun grootste kwaliteit.

[ twitter ]
Dat handjevol doden in die loopgraaf komt niet eens in de buurt van "veel", ik mag toch hopen dat de Oekraners vele malen meer Russen om het leven weten te brengen dan wat we in dat filmpje zien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 18 december 2022 @ 01:28:16 #207
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207125153
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 22:16 schreef Knipoogje het volgende:
Een lange longread van de NYT over hoe e.e.a. is gelopen zoals het is gelopen.
Ik lees hem net, en wilde hem juist gaan delen.

Toch al een hoop details over hoe zaken zo verkloot werden door de Russen.
pi_207125204
twitter
pi_207125317
twitter
pi_207125936
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 december 2022 19:43 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Denk het niet. De Fransen hebben zelf ook kernwapens (bommen, granaten, onderzeeer) om ze terug te pakken.
Nederland zou een goed land zijn om even voorbeeld te stellen: NL heeft geen kernwapens, en of andere navo landen voor ons in de bres gaan springen is maar zeer de vraag. Frankrijk in elk geval niet want die hebben al aangegeven alleen kernwapens te gebruiken als zij zelf aangevallen worden.
Logisch dat Frankrijk geen kernbom gaat gooien als Nederland eentje op zijn dak krijgt, want dan isde volgende voor Frankrijk.
Wel is het zo dat de NAVO op conventioneel gebied alles uit de kast gaat halen om Rusland kreupel te maken en te houden. Dan heeft Rusland de wereld duidelijk het signaal gegeven niets te schuwen om hun zin te krijgen en zal de wereld daar fel genoeg op reageren om zo een precedent te voorkomen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_207126078
Repressie in Belarus neemt toe: opgesloten oppositieleiders verliezen advocaten
https://nos.nl/artikel/24(...)-verliezen-advocaten
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 18 december 2022 @ 10:16:02 #212
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207126517

Wat zijn die oligarchen toch onhandig he :o
  zondag 18 december 2022 @ 10:18:14 #213
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207126535
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Het tempo neemt toe. Het Kremlin is de grootste vijand van de Russen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207126587
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:18 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het tempo neemt toe. Het Kremlin is de grootste vijand van de Russen.
een voorloper voor de mensen die streven naar vrijheid in het Westen....

Ja maar beide kanten gebeurd dit.....
Echt denk je dan......

De enIge dood van een publiek bekende man met zeer pikante details over een president in USA was epistein, die dus spontaan suicide pleegde in een gevangenis. Toch bijzonder dat onze wappies nooit hier een link kunnen leggen.
  zondag 18 december 2022 @ 10:23:42 #215
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207126591
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 10:16 schreef Momo het volgende:
[ afbeelding ]

Gevaarlijkste beroep ter wereld 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207126712
Wat zou er met de bemanning zijn gebeurd als dit een tank moet zijn geweest?

twitter
  zondag 18 december 2022 @ 10:45:01 #217
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_207126726
Die liggen nu overal en nergens.
Rest in pieces :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_207126857
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2022 10:45 schreef StateOfMind het volgende:
Die liggen nu overal en nergens.
Rest in pieces :D
Zullen ze missing in action zijn? Of komt er toch nog een begrafenis?
pi_207126979
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 03:05 schreef polderturk het volgende:
[ twitter ]
Wat zien we hier? Ik spreek geen Oekrains. Lijkt alsof er eentje zit te poepen op een gegeven moment en een ander zijn sokken wisselt met die van het lijk ofzo. En aan het eind vallen er ineens 2 om zonder ontploffing.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_207127191
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Wat zien we hier? Ik spreek geen Oekrains. Lijkt alsof er eentje zit te poepen op een gegeven moment en een ander zijn sokken wisselt met die van het lijk ofzo. En aan het eind vallen er ineens 2 om zonder ontploffing.
Kunnen kogels zijn. Of ze duiken om kogels.

Of misschien in scene gezet.
pi_207127240
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207127243
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2022 12:32 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het is duidelijk dat sancties geen echt effect hebben en dat het geen discussie is om als NATO op te treden omdat het gebied niet aangevallen wordt. Ook opmerken dat de VN eveneens niet gaat (noch kan) optreden omdat dit slinks zo is ingeregeld.

Sancties werken alleen als er handelsbelangen zijn en zijn niet (en nooit) effectief tegen overtuigingen die voortkomen uit religie of onderdrukking.

Kortom, het stopt met leveren van hulp. Middelen die per definitie beperkt wordt tot defensief spul. Aanvalswapens zijn wel veel effectiever als het gaat om iemand het land uit te meppen maar dan escaleert het van hier tot Tokio. NATO in dit opzicht is dan een blok aan het been want je kan daarin niet individueel actie nemen dat veroorzaakt om een aanval op n=allen uit te lokken. Kortom: check-mate met best goede regels die de ander simpelweg kan negeren.
Toevallig luisterde ik gisteren naar de podcast Streitkrfte und Strategien
quote:
Das Update zum Krieg in der Ukraine. Der Podcast erscheint dienstags und freitags um 17.30 Uhr. Die langjhrigen ARD-Korrespondent:innen Anna Engelke und Carsten Schmiester sprechen mit sicherheitspolitischen Expert:innen. Was passiert zwischen den Fronten, wann kommt die Zeitenwenden der Bundeswehr? Fragen zum Podcast: streitkraefte[at]ndr[punkt]de Ausfhrliche Interviews und Hintergrnde: https://www.ndr.de/nachri(...)trategien/index.html
Daar heeft aan het eind Ina Ruck, een Duitse omroepmedewerkster die nog steeds in Moskou verblijft het over de sancties: in het begin voelden vooral de rijkeren het, ze konden niet meer reizen, niet meer vliegen, niet meer naar hun buitenlandse huizen, konden alleen nog nieuwe auto’s van Chinese of Russische makelij kopen, waren afgesneden van andere levensbehoeften zoals bepaalde merken kleding en parfum. Nu begint ook middenklasse bepaalde zaken te missen. De armsten, die sowieso geen toegang hadden tot buitenlandse chocola of bepaalde Duitse koekjes (? Ik geloof dat het dat was, haar kennissen hadden gevraagd een paar dozen ervan uit Duitsland mee te nemen), missen nog weinig.
https://podcasts.apple.co(...)2204?i=1000590402686 al met al het beluisteren waard als je Duits een beetje verstaat. Frau Ruck zegt helaas ook dat Rusland deze oorlog nog wel een twee jaar kan volhouden en dat Poetin in de macht wordt gehouden door een net van oligarchen en regeringsmedewerkers die voor hun bestaan van hem afhankelijk zijn, een bouwwerk dat ze niet zomaar zullen laten instorten. Opstand van onderaf verwacht ze ook niet, de toplaag houdt het deksel nog stevig op de pan. (Niet dezelfde formulering, zij had het over een stevige dikke plaat).
  zondag 18 december 2022 @ 12:15:33 #223
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207127693
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 11:36 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Toevallig luisterde ik gisteren naar de podcast Streitkrfte und Strategien
[..]
Daar heeft aan het eind Ina Ruck, een Duitse omroepmedewerkster die nog steeds in Moskou verblijft het over de sancties: in het begin voelden vooral de rijkeren het, ze konden niet meer reizen, niet meer vliegen, niet meer naar hun buitenlandse huizen, konden alleen nog nieuwe auto’s van Chinese of Russische makelij kopen, waren afgesneden van andere levensbehoeften zoals bepaalde merken kleding en parfum. Nu begint ook middenklasse bepaalde zaken te missen. De armsten, die sowieso geen toegang hadden tot buitenlandse chocola of bepaalde Duitse koekjes (? Ik geloof dat het dat was, haar kennissen hadden gevraagd een paar dozen ervan uit Duitsland mee te nemen), missen nog weinig.
https://podcasts.apple.co(...)2204?i=1000590402686 al met al het beluisteren waard als je Duits een beetje verstaat. Frau Ruck zegt helaas ook dat Rusland deze oorlog nog wel een twee jaar kan volhouden en dat Poetin in de macht wordt gehouden door een net van oligarchen en regeringsmedewerkers die voor hun bestaan van hem afhankelijk zijn, een bouwwerk dat ze niet zomaar zullen laten instorten. Opstand van onderaf verwacht ze ook niet, de toplaag houdt het deksel nog stevig op de pan. (Niet dezelfde formulering, zij had het over een stevige dikke plaat).
Die Russen slikken gewoon veel te veel.

Alleen gevoelige nederlagen lijken wat te helpen.
  Moderator zondag 18 december 2022 @ 12:19:22 #224
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207127745
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:15 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Die Russen slikken gewoon veel te veel.

Alleen gevoelige nederlagen lijken wat te helpen.
Tijden van grote ellende en daarmee kunnen leven zit ook wel ingebakken in de Russische cultuur natuurlijk. Putler is ook niet dom en die buit dat aspect gewoon uit ten gunste van zijn eigen gestoorde ideen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207127829
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_207127977
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 12:26 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Of hij meldt zich in Den Haag en dan krijgt hij een normaal proces. Kan hij de rest van zijn leven in een luxe Nederlandse cel doorbrengen.
pi_207128048
twitter
Deze man moet voorlopig oppassen bij trappen en ramen. Ook boten en balkons beter maar mijden!

[ Bericht 0% gewijzigd door la_perle_rouge op 18-12-2022 14:00:43 ]
  zondag 18 december 2022 @ 12:53:19 #228
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_207128217
quote:
2s.gif Op zondag 18 december 2022 12:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Tijden van grote ellende en daarmee kunnen leven zit ook wel ingebakken in de Russische cultuur natuurlijk. Putler is ook niet dom en die buit dat aspect gewoon uit ten gunste van zijn eigen gestoorde ideen.
Ja alleen het publiekelijk falen van Rusland daar kan niemand mee leven.
pi_207128222
Hmmm

twitter
-Rabia Al-Basri
  Moderator zondag 18 december 2022 @ 12:54:49 #230
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_207128236
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 12:53 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Ja alleen het publiekelijk falen van Rusland daar kan niemand mee leven.
Jawel joh. Dat is gewoon altijd de schuld van anderen. En doorrrrrrrrrrrrrrrrr.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_207128315
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 00:36 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Een artikel over Russische bataljon dat normaal gelegerd is bij de Noorse grens en gezien wordt als 1 van de beter bataljons bijna compleet is weg gevaagd in Oekrane.
Met link zonder betaalmuur:
twitter
https://www.washingtonpos(...)HGRHwmdYsI8DzOuDLxho
  zondag 18 december 2022 @ 13:06:15 #232
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_207128372
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 01:23 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Dat handjevol doden in die loopgraaf komt niet eens in de buurt van "veel", ik mag toch hopen dat de Oekraners vele malen meer Russen om het leven weten te brengen dan wat we in dat filmpje zien.
Jij had liever een twee weken durend filmpje gehad met alle ruzzische doden?
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
  zondag 18 december 2022 @ 13:16:39 #233
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207128520
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 12:26 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Einde van het filmpje zegt ie dat als Rusland tactical nukes gebruikt dat Ukraine een maand later het ook heeft om te gebruiken. Wat bedoelt ie daarmee? Waar komen de Ukrainse nukes vandaan?
pi_207128523
twitter
-Rabia Al-Basri
  zondag 18 december 2022 @ 13:22:28 #235
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207128603
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 13:16 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
Rusland heeft een bevolking van 130~140 miljoen, daar zou je toch makkelijk 1 miljoen man van de juiste leeftijd (18-65) uit kunnen halen om te conscripten? Hoezo moeten ze nu al dit soort trucs uithalen om aan genoeg man te komen :?
  zondag 18 december 2022 @ 13:35:51 #236
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207128740
Kan me herinneren dat direct hierna de VS stopte met informatie doorgeven over de locaties van Russische generaals

https://www.reddit.com/r/(...)ne_from_killing_the/
The US tried to prevent Ukraine from killing the Chief of the Russian General Staff during his visit to the war zone. The Ukrainian military told the Americans that they had already launched an attack. "Dozens of Russians died during the strike," a senior US official said.

Replies:
Valery Gerasimov is supposedly one of three people in Russia with a nuclear football (the briefcase with the authentication codes to authorize a nuclear attack) who gets a vote whether or not to launch a nuclear strike, the other two being pootin and the defense minister (shoe-goo).

Gerasimov is reputed to be the sane one who would not authorize a nuclear attack in Ukraine. Maybe that's why the U.S. guys advising Ukrainian forces tried to stop the UAF strike on Gerasimov's purported visit to the front lines.
=====================
Nuclear nations have written rules on when they will use nukes. This prevents unwanted nuclear conflicts. The Russian nuke rules say that Russia is legally allowed to strike with nuclear weapons when: a. nuclear strike deciders are targeted ( putin+shoigu+ gerasimov here), b. when storage of nuclear weapons is targeted ( e.g. bases of nuke subs), c. when communication infrastructure to conduct a nuke strike is targeted. d. the Russian territory is attacked, e. etcetera.

Targeting Gerasimov would violate point a.

Putin tried to scare the world with violation of point d. when he kept claiming that parts of Ukraine are Russian territory. That threat did not work.

Let me share one afterthought with you . If the Russian nuclear strike force, when used in the real world, is in anyway underperforming like the other armed forces are, the end of Russia will be quick. Russia will have dealt a nuclear slap in the face of the world. A dozen fists strike back. Because despite Russia having more warheads, the deliver capability of the non-russians is larger. The level of destruction and loss will be horrible. We will be cleaning up for decades. And history will tell that the last empire war ended with the end of a nuclear Napoleon.

[ Bericht 12% gewijzigd door slashdotter3 op 18-12-2022 13:44:35 ]
pi_207128822
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 12:53 schreef Slayage het volgende:
Hmmm

[ twitter ]
Natuurlijk bang om weer een tractor te krijgen.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_207128843
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 00:54 schreef slashdotter3 het volgende:
6:00 die vrouw is een van de weinigen die de leugens van het regime door heeft O+
Wel interessant dat zij ook reflecteert dat het kremlin bezig is met een exit richting venezuela. Dat is een talkingpoint wat afgelopen weken in het westen langkwam.

Dus of de oudere pientere tante is goed met VPNs en leest ons nieuws, of het gonst ook daar rond.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
  zondag 18 december 2022 @ 13:49:18 #239
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207128882
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]
Wel interessant dat zij ook reflecteert dat het kremlin bezig is met een exit richting venezuela. Dat is een talkingpoint wat afgelopen weken in het westen langkwam.

Dus of de oudere pientere tante is goed met VPNs en leest ons nieuws, of het gonst ook daar rond.
"I probably know all the the same things you do"

Ik denk dat ze een VPN heeft :Y
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 18 december 2022 @ 13:51:29 #240
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_207128910
quote:
10s.gif Op zondag 18 december 2022 12:53 schreef Slayage het volgende:
Hmmm

[ twitter ]
Inlijving Belarus en 2e aanval vanuit Belarus op Kiev volgens de geruchten.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_207128979
twitter

Daar mag wel een extra pilaar bij.
pi_207129018
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Einde van het filmpje zegt ie dat als Rusland tactical nukes gebruikt dat Ukraine een maand later het ook heeft om te gebruiken. Wat bedoelt ie daarmee? Waar komen de Ukrainse nukes vandaan?
Oekraine heeft natuurlijk zat kerncentrales, en zat atoom geleerden. Hoe moeilijk zal het voor hun zijn om in zo'n situatie er 1 te maken.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_207129025
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 13:45 schreef ExTec het volgende:

[..]

Net als hun illustere voorgangers, de Nazi's, willen de Poetin adepten dus naar zuid-Amerika vluchten. :')
  zondag 18 december 2022 @ 14:01:22 #244
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_207129050
video: https://www.reddit.com/r/(...)e_point_when_russia/
I thought we were long past the point when Russia could surprise us, but how wrong I was. Denis Maidanov just released a song honouring the Sarmat intercontinental ballistic missile, known in the West as “Satan II” And ex-Roscosmos boss Rogozin helped him with the lyrics via @francis_scare Twitter
pi_207129101
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
3 x raden… waar komen de wapens en munitie van Oekrane nu grotendeels vandaan? als Rusland een kernbom inzet tegen Oekrane, krijgt Oekrane ter verdediging wat extra’s. Dat bedoelt hij.
pi_207129128
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:59 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Net als hun illustere voorgangers, de Nazi's, willen de Poetin adepten dus naar zuid-Amerika vluchten. :')
Ja, hilarisch h.

Alsof de CIA geen medewerkers heeft met spaans uiterlijk, en spaanstalig zijn. En alsof die al niet nek-diep in dat land zitten. Dan is het een kwestie van tijd voor putin een zak over zijn hoofd krijgt en zomaar ineens wonderbaarlijk op VS grondgebied verschijnt. En dat is als ze die moeite nemen, anders schieten ze hem gewoon af.

Enige plek waar die echt veilig zou zijn, is diep in noord-korea. Mullahland Iran is ook geen optie, want dan komt de mossad je halen.
pi_207129181
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:35 schreef slashdotter3 het volgende:
Kan me herinneren dat direct hierna de VS stopte met informatie doorgeven over de locaties van Russische generaals

https://www.reddit.com/r/(...)ne_from_killing_the/
The US tried to prevent Ukraine from killing the Chief of the Russian General Staff during his visit to the war zone. The Ukrainian military told the Americans that they had already launched an attack. "Dozens of Russians died during the strike," a senior US official said.

[ afbeelding ]

Replies:
Valery Gerasimov is supposedly one of three people in Russia with a nuclear football (the briefcase with the authentication codes to authorize a nuclear attack) who gets a vote whether or not to launch a nuclear strike, the other two being pootin and the defense minister (shoe-goo).

Gerasimov is reputed to be the sane one who would not authorize a nuclear attack in Ukraine. Maybe that's why the U.S. guys advising Ukrainian forces tried to stop the UAF strike on Gerasimov's purported visit to the front lines.
=====================
Nuclear nations have written rules on when they will use nukes. This prevents unwanted nuclear conflicts. The Russian nuke rules say that Russia is legally allowed to strike with nuclear weapons when: a. nuclear strike deciders are targeted ( putin+shoigu+ gerasimov here), b. when storage of nuclear weapons is targeted ( e.g. bases of nuke subs), c. when communication infrastructure to conduct a nuke strike is targeted. d. the Russian territory is attacked, e. etcetera.

Targeting Gerasimov would violate point a.

Putin tried to scare the world with violation of point d. when he kept claiming that parts of Ukraine are Russian territory. That threat did not work.

Let me share one afterthought with you . If the Russian nuclear strike force, when used in the real world, is in anyway underperforming like the other armed forces are, the end of Russia will be quick. Russia will have dealt a nuclear slap in the face of the world. A dozen fists strike back. Because despite Russia having more warheads, the deliver capability of the non-russians is larger. The level of destruction and loss will be horrible. We will be cleaning up for decades. And history will tell that the last empire war ended with the end of a nuclear Napoleon.
"The sane one".

Ik kan me herinneren hoe hij er helemaal beteuterd bij zat toen Putin de oorlog verklaarde
-Rabia Al-Basri
pi_207129208
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 13:22 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Rusland heeft een bevolking van 130~140 miljoen, daar zou je toch makkelijk 1 miljoen man van de juiste leeftijd (18-65) uit kunnen halen om te conscripten? Hoezo moeten ze nu al dit soort trucs uithalen om aan genoeg man te komen :?
https://www.populationpyramid.net/nl/rusland/2022/

Er zijn een boel gewonden bij, uit verschillende oorlogen, Afghanistan bijvoorbeeld, en eenbeners en eenarmers mobiliseert wat lastig. Ook zwaar getraumatiseerde mensen bij. De invasie van Afghanistan was een blamage voor het Russische leger. Van de 620.000 soldaten waren er 35.000 gewond en 450.000 ziek. Officieel sneuvelden er 14.500 soldaten, maar Afghanistan-veteranen schatten dat het er eerder 75.000 zijn. Ook verloren de Russen minstens 118 straaljagers, 333 helikopters, 147 tanks en meer dan 14.000 andere voertuigen. https://historianet.nl/ma(...)rgen-van-afghanistan
pi_207129257
quote:
7s.gif Op zondag 18 december 2022 14:07 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, hilarisch h.

Alsof de CIA geen medewerkers heeft met spaans uiterlijk, en spaanstalig zijn. En alsof die al niet nek-diep in dat land zitten. Dan is het een kwestie van tijd voor putin een zak over zijn hoofd krijgt en zomaar ineens wonderbaarlijk op VS grondgebied verschijnt. En dat is als ze die moeite nemen, anders schieten ze hem gewoon af.

Enige plek waar die echt veilig zou zijn, is diep in noord-korea. Mullahland Iran is ook geen optie, want dan komt de mossad je halen.
In Iran zie ik het bejaarde/bebaarde mannenregime ook nog wel instorten op termijn. Het aandeel jongeren in de Iraanse bevolking is nl. vele malen hoger dan het aandeel bejaarde religieuze fanatici. Hopelijk gaan we nog dit decennia zien hoe de Iraanse bevolking al die overbodige ayatollah's op dezelfde wijze opruimt als hoe de Roemenen met de afgedankte Ceaucescu's om zijn gegaan.
pi_207129379
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2022 14:16 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
In Iran zie ik het bejaarde/bebaarde mannenregime ook nog wel instorten op termijn. Het aandeel jongeren in de Iraanse bevolking is nl. vele malen hoger dan het aandeel bejaarde religieuze fanatici. Hopelijk gaan we nog dit decennia zien hoe de Iraanse bevolking al die overbodige ayatollah's op dezelfde wijze opruimt als hoe de Roemenen met de afgedankte Ceaucescu's om zijn gegaan.
Dat klopt. Die kans is niet, niet-bestaand. Overigens is die kans voor venezuela zelf, ook niet onaanwezig. Dus echt classic dat ze niet alleen qua oorlogsvoering in vorige eeuw zijn blijven hangen, maar qua vluchtplannen blijkbaar ook :')

Maar het is niet meer vorige eeuw, deze planeet is veel kleiner geworden sinds die tijd.

Proberen ergens in de anonimiteit te verdwijnen, kan niet meer. 1 selfie ergens op het internet waar jij op de achtergrond staat, en je gaat voor gaas.

Maar kan me wel voorstellen dat het kremlin geen zin heeft in noord-korea, dat dan weer wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')