abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 december 2022 @ 17:39:12 #1
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207093128
niet mijn op

quote:
Na maanden van onzekerheid is het nu toch echt zover. Elon Musk is officieel eigenaar van Twitter. De man die in april vol enthousiasme een deal sloot - en daar vervolgens eenzijdig van afzag - liet deze maand weten alsnog bereid te zijn 44 miljard dollar neer te leggen. En nu is de kogel door de kerk.

Mogelijk heeft voor Musk meegespeeld dat als hij voet bij stuk had gehouden, hij naar de rechter had gemoeten. Waarschijnlijk wist hij dat zijn kansen in de rechtszaal niet zo groot waren. Zijn bewering dat Twitter niet eerlijk is geweest over de hoeveelheid nep- en spamaccounts horen we in elk geval niet meer. Ook bleek hij opeens wel weer toekomst te zien in Twitter: het zou onderdeel worden van de 'allesomvattende' app X.

Waarom is dit groot nieuws?
De kans is groot dat je dit leest, maar niet zoveel met Twitter hebt. In vergelijking met bijvoorbeeld Facebook en Instagram is het platform relatief klein - in Nederland zijn volgens onderzoeksbureau Newcom 1,1 miljoen mensen dagelijks actief.

Toch wordt Twitter gezien als invloedrijk omdat er veel journalisten, politici en opiniemakers op zitten. Gesprekken en reacties op het nieuws kunnen daardoor verstrekkende gevolgen hebben voor de 'echte wereld'. Het vervult daarmee soms een invloedrijke rol in het maatschappelijke debat. Het is spannend om te zien hoe Musk daarmee omgaat.

Wordt Musk zelf de baas bij Twitter, of wordt hij alleen eigenaar?
Het is wel de verwachting dat hij de leiding op zich zal nemen, zij het tijdelijk. Vannacht werd al bekend dat de top is ontslagen.
Het begon allemaal hiermee :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Game on!
pi_207093306
Elon "Freeze peach" Musk die rechtszaken aanspant tegen iemand die openbare informatie over de bewegingen van zijn prive jet aanspant en op Twitter alle vermelding van dat soort informatie verbied en externe links ernaar blocked.

Wat is die man intens zielig, eigenlijk.
pi_207093805
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 17:56 schreef Tijger_m het volgende:
Elon "Freeze peach" Musk die rechtszaken aanspant tegen iemand die openbare informatie over de bewegingen van zijn prive jet aanspant en op Twitter alle vermelding van dat soort informatie verbied en externe links ernaar blocked.

Wat is die man intens zielig, eigenlijk.
Je klinkt woedend.
De enige echte.
  donderdag 15 december 2022 @ 18:53:59 #4
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207093832
twitter

Ik vind Musk nog mild. Doxxing is nou eenmaal niet toegestaan. Het is zijn bedrijf dus hij mag er mee doen wat hij wil. Dat riepen de linkse engnekjes voor de overname ook over Twitter. Op de beelden ook weer een typisch linkse 'activist'.

Always keep your words soft and sweet in case you have to eat them _O_
pi_207094226
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]

Ik vind Musk nog mild. Doxxing is nou eenmaal niet toegestaan. Het is zijn bedrijf dus hij mag er mee doen wat hij wil. Dat riepen de linkse engnekjes voor de overname ook over Twitter. Op de beelden ook weer een typisch linkse 'activist'.

:')

Hij is nog mild. Wat heeft die Sweeney hier nou weer mee te maken had hij getweet dat Musks vliegtuig ergens midden in LA stond? Als dit de norm is kan Musk voor Twitter natuurlijk ook nog een berg aan rechtszaken verwachten. Bijvoorbeeld van Fauci, Musk bracht net zo goed zijn veiligheid in gevaar.
pi_207094288
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Hij is nog mild. Wat heeft die Sweeney hier nou weer mee te maken had hij getweet dat Musks vliegtuig ergens midden in LA stond? Als dit de norm is kan Musk voor Twitter natuurlijk ook nog een berg aan rechtszaken verwachten. Bijvoorbeeld van Fauci, Musk bracht net zo goed zijn veiligheid in gevaar.
Door te vertellen waar hij uithangt?
pi_207094314
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Locaties van vliegtuigen zijn gewoon openbare data?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Vis een optie? donderdag 15 december 2022 @ 19:40:15 #8
70532 loveli
N
pi_207094342
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Iemand in het vorige topic zei dat het vliegtuig van Musk anoniem is, maar dat het door een trucje toch gevolgd kon worden. Geen idee of dat klopt.
crap in = crap out
pi_207094350
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dit was bij het vliegtuig? Wat is de connectie met Sweeney? Kan deze man niet de openbare data hebben gebruikt?
pi_207094414
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:51 schreef Rnie het volgende:

[..]
Je klinkt woedend.
Niet zo projecteren, joh.
pi_207094446
quote:
2s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, voor iedereen toegangelijk wereldwijd. Public ADS-B data heet dat.
pi_207094459
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef loveli het volgende:

[..]
Iemand in het vorige topic zei dat het vliegtuig van Musk anoniem is, maar dat het door een trucje toch gevolgd kon worden. Geen idee of dat klopt.
Dat is een verzinsel, Musk heeft geen anoniem vliegtuig als het in de lucht is omdat alle vliegbewegingen geregistreerd worden en data daarvan openbaar is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2022 19:52:45 ]
pi_207094481
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ja, het was geen 'vraag' van mijn kant hoor ;)
pi_207094491
quote:
12s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ja, het was geen 'vraag' van mijn kant hoor ;)
Wist ik wel maar ik denk zeg het er even bij voordat de idioten weer over doxxing beginnen. ;)

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 15-12-2022 19:54:31 ]
pi_207094531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:51 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Er is iemand met veel te veel geld die dat maar vervelend vindt:
pi_207094558
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Er is iemand met veel te veel geld die dat maar vervelend vindt:
[ afbeelding ]
Twitter heeft nieuwe regels sinds vandaag, openbare informatie is ineens niet toegangelijk meer op Twitter. Zoals gezegd, diep triest.
pi_207094594
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Twitter heeft nieuwe regels sinds vandaag, openbare informatie is ineens niet toegangelijk meer op Twitter. Zoals gezegd, diep triest.
Niet alle openbare informatie is ineens niet meer toegankelijk op twitter natuurlijk. Daar moet wel selectief mee omgesprongen worden natuurlijk.
pi_207094808
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 18:53 schreef YoungDriller het volgende:
[ twitter ]

Doxxing is niet toegestaan zegt-ie, juichend onder het filmpje van Musk waarin duidelijk het kenteken te zien is.

Man man man...
  Overall beste user 2022 donderdag 15 december 2022 @ 20:09:23 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207094829
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef loveli het volgende:

[..]
Lijkt me niet. Want dan is het niet anoniem.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_207094995
twitter

deze al geplaatst?.

Die Musk :'). wat een kereltje.
Miljardair maar toch altijd een onzeker mannetje blijven, hunkerend naar waardering.

treurig.
  donderdag 15 december 2022 @ 20:31:21 #21
471046 YoungDriller
Stampt graag op lange tenen
pi_207095373
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:08 schreef YStec het volgende:

[..]
Doxxing is niet toegestaan zegt-ie, juichend onder het filmpje van Musk waarin duidelijk het kenteken te zien is.

Man man man...
Als je niets weet over hoe het kentekensysteem in de VS werkt houd dan gewoon je waffel. Enkel de overheidsdiensten kunnen die informatie inzien.

Je mag weer gaan zitten.
  donderdag 15 december 2022 @ 20:33:33 #22
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207095412
Ik snap nog steeds niet wat die kerel in Musks video te maken heeft met het publiceren van publieke vluchtgegevens, maar ok.

Ligt het trouwens aan mij, of ziet het design hiervan er echt niet uit?

pi_207095423
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:15 schreef koemleit het volgende:
[ twitter ]

deze al geplaatst?.

Die Musk :'). wat een kereltje.
Miljardair maar toch altijd een onzeker mannetje blijven, hunkerend naar waardering.

treurig.
Muskie heeft toch niet zitten... LIEGEN...?!?
  donderdag 15 december 2022 @ 21:09:56 #24
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_207096131
quote:
5s.gif Op donderdag 15 december 2022 20:33 schreef Tijn het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat die kerel in Musks video te maken heeft met het publiceren van publieke vluchtgegevens, maar ok.

Ligt het trouwens aan mij, of ziet het design hiervan er echt niet uit?

[ afbeelding ]
Coming soon, coming soon, coming soon,..

Maar je hebt wel direct early access to select new features! Alleen de features zijn er nog niet.
Zelfs 50% minder ads is er nog niet?!

Tesla kan ook blauwe stickers verkopen (maar 11 euro per maand!) die je op de auto kan plakken. "Coming soon: Autopilot".
Géén kloon van tvlxd!
pi_207096255
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik als student echt meteen dat aanbod van 5k voor een twitter accountje had gepakt. Dat je ruzie hebt met de rijkste man ter wereld hebt en dat grote nieuwsorganisatiees om commentaar vragen ins natuurlijk leuke kroegpraat. Maar het betaalt je biertjes niet.
pi_207096267
quote:
Op donderdag 15 december 2022 20:31 schreef YoungDriller het volgende:

Als je niets weet over hoe het kentekensysteem in de VS werkt houd dan gewoon je waffel. Enkel de overheidsdiensten kunnen die informatie inzien.

Je mag weer gaan zitten.
  donderdag 15 december 2022 @ 21:25:48 #27
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207096402
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:09 schreef Montov het volgende:

[..]
Coming soon, coming soon, coming soon,..

Maar je hebt wel direct early access to select new features! Alleen de features zijn er nog niet.
Zelfs 50% minder ads is er nog niet?!

Tesla kan ook blauwe stickers verkopen (maar 11 euro per maand!) die je op de auto kan plakken. "Coming soon: Autopilot".
Het stomme is ook dat bv het posten van langere videos allang kan voor blauwe vinkjes. Nieuwsorganisaties posten regelmatig filmpjes die langer zijn dan de 2m20 die beschikbaar is voor gewone gebruikers.
pi_207096974
Elon moet nooit meer zeggen dat hij een free speech absolutist is en al helemaal nooit meer verontwaardigd zijn dat er vroeger *gasp* de ToS werd gehandhaafd.
pi_207097150
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 21:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik moet trouwens wel zeggen dat ik als student echt meteen dat aanbod van 5k voor een twitter accountje had gepakt. Dat je ruzie hebt met de rijkste man ter wereld hebt en dat grote nieuwsorganisatiees om commentaar vragen ins natuurlijk leuke kroegpraat. Maar het betaalt je biertjes niet.
Kwestie van je hand overspelen. Na het aanbod zei hij direct: sounds doable, any chance to up that to 50k? Daarna vroeg hij om een Tesla :') Dat je dan nul op het rekest krijgt is logisch.
De enige echte.
pi_207097451
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:04 schreef Rnie het volgende:

[..]
Kwestie van je hand overspelen. Na het aanbod zei hij direct: sounds doable, any chance to up that to 50k? Daarna vroeg hij om een Tesla :') Dat je dan nul op het rekest krijgt is logisch.
Nouja 5k of een Tesla maakt voor Musk ook geen verschil. In die zin is die 5k natuurlijk extreem pinnig. Dat Musk zijn zin niet krijgt als hij zich kinderachtig gedraagt is ook logisch.
pi_207097531
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nouja 5k of een Tesla maakt voor Musk ook geen verschil. In die zin is die 5k natuurlijk extreem pinnig. Dat Musk zijn zin niet krijgt als hij zich kinderachtig gedraagt is ook logisch.
Nu heeft hij 44 miljard betaald om elonjet een ban te geven. Vrij prijzig als je het mij vraagt :o
pi_207097696
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof het om het vermogen van Musk gaat. :') Omdat je weet dat iemand veel geld tot zijn beschikking heeft, voel je je gemachtigd om direct het tienvoudige te vragen? Dit soort bijdehante acties werkt nooit in je voordeel. Vooral niet als je nat achter je oren bent.

Maargoed, ventje was 18, snapte waarschijnlijk nog niet zo goed hoe dit soort dingen in het eggie gespeeld moeten worden.
De enige echte.
pi_207098023
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef Rnie het volgende:

[..]
Alsof het om het vermogen van Musk gaat. :') Omdat je weet dat iemand veel geld tot zijn beschikking heeft, voel je je gemachtigd om direct het tienvoudige te vragen? Dit soort bijdehante acties werkt nooit in je voordeel. Vooral niet als je nat achter je oren bent.

Maargoed, ventje was 18, snapte waarschijnlijk nog niet zo goed hoe dit soort dingen in het eggie gespeeld moeten worden.
Natuurlijk is het vermogen relevant.. Als ik echt iets van iemand wil hebben bied ik die persoon toch ook niet
twee eurocent daarvoor. Blijkbaar snapt Musk niet hoe het werkt inderdaad. Voor een Tesla had hij zich deze rechtzaak kunnen besparen. Dat is voor hem equivalent aan tweeenhalve cent voor jou of mij. Tenminste ik neem aan dat je miljonair bent dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 15-12-2022 23:03:09 ]
pi_207098188
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit was bij het vliegtuig? Wat is de connectie met Sweeney? Kan deze man niet de openbare data hebben gebruikt?
Ja dat is waar, geen idee eigenlijk waarom Musk dit zo doet. Ik kan mij wel voorstellen dat Musk liever niet wilt dat zijn locatie word gedeeld maar openbare data moet wat mij betreft gewoon gedeeld kunnen worden.
  donderdag 15 december 2022 @ 23:36:37 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207098422
quote:
99s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:32 schreef Rnie het volgende:

[..]

Ja, of hij zat Musk gewoon een beetje te trollen en snap jij het zelf niet zo goed.
Huilen dan.
pi_207098523
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2022 22:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Natuurlijk is het vermogen relevant.. Als ik echt iets van iemand wil hebben bied ik die persoon toch ook niet
twee eurocent daarvoor. Blijkbaar snapt Musk niet hoe het werkt inderdaad. Voor een Tesla had hij zich deze rechtzaak kunnen besparen. Dat is voor hem equivalent aan tweeenhalve cent voor jou of mij. Tenminste ik neem aan dat je miljonair bent dan.
_O- _O- Goud

Voor mij, oprecht, de reactie van het jaar. Net op de eindstreep.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rnie op 16-12-2022 00:02:54 ]
De enige echte.
pi_207098597
quote:
7s.gif Op donderdag 15 december 2022 23:36 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, of hij zat Musk gewoon een beetje te trollen en snap jij het zelf niet zo goed.
:') Yeah right. Heb je een bron dat hij aan het trollen was? Ik heb wel een bron dat hij dat namelijk niet deed.

I was just shooting my shot Classic troll actie inderdaad :')

De enige echte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 00:53:44 #38
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207098789
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 00:53 schreef Tijn het volgende:
Free speech absolutist, jongens :+

https://twitter.com/joinmastodon

[ afbeelding ]
Heb je het violation-stukje betreffende concurrentie niet meegekregen dan? :+

Het is wel een flater als dit zonder reden gebeurd. :')

Ik ga ff twitter safety checken. _O-
De enige echte.
pi_207098798
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:02 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heb je het violation-stukje betreffende concurrentie niet meegekregen dan? :+

Het is wel een flater als dit zonder reden gebeurd. :')

Ik ga ff twitter safety checken. _O-
Is het hele punt van een free speech absolutist zijn niet juist dat je geen onderscheid maakt zolang het maar legaal is?
pi_207098802
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:06 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Is het hele punt van een free speech absolutist zijn niet juist dat je geen onderscheid maakt zolang het maar legaal is?
Yessir.

Het heeft ongetwijfeld te maken met ElonJet. Mastodon had klaarblijkelijk een tweet gepost wat naar zijn nieuwe Mastodon account verwees.
De enige echte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:14:43 #42
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207098806
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:08 schreef Rnie het volgende:

[..]
Yessir.

Het heeft ongetwijfeld te maken met ElonJet. Mastodon had klaarblijkelijk een tweet gepost wat naar zijn nieuwe Mastodon account verwees.
Waar slaat Twitter überhaupt op als je er geen dingen mee mag promoten?
pi_207098813
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:14 schreef Tijn het volgende:

[..]
Waar slaat Twitter überhaupt op als je er geen dingen mee mag promoten?
Je mag wel dingen promoten maar alleen als het de goedkeuring heeft van Musk. Zoals wel vaker bij rechtse types omvat free speech alleen speech waar hij het mee eens is.
pi_207098827
twitter

Ik denk dat de beveiliging flink is aangescherpt.
De enige echte.
pi_207098837
twitter

Ik ben zeer benieuwd naar de reden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:33:30 #46
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_207098856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:31 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Ik ben zeer benieuwd naar de reden.
echt die reacties ook, er onder. Nee free speech met extreem rechts, wanneer komen al die freespeech absolutisten nu eens op voor free speech van meningen waar ze niet achter staan? .

Echt....
pi_207098864
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:23 schreef Rnie het volgende:
[ twitter ]

Ik denk dat de beveiliging flink is aangescherpt.
:') Moet wel fijn zijn als je in zon fantasiewereld kan leven als die lui. Public enemy number one :') hoe verzin je zoiets doms.
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:47:47 #49
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_207098867
The independent heeft het ook al opgepikt: https://www.independent.c(...)pended-b2246293.html

quote:
Rupar's suspension came a day after he published a Substack article written by Noah Berlatsky criticising Mr Musk, with the headline 'Elon Musk's Reactionary Populism.'

"It's all about punching down at the already marginalized," the article stated.

[ Bericht 23% gewijzigd door kladderadatsch op 16-12-2022 01:56:40 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:49:58 #50
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207098869
twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:52:11 #51
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207098871
Waar zijn alle free speech puristen nu? Even vanuit gaande dat ze niet geband zijn omdat ze iets ergs hebben getweet ofzo(oproep tot haat/geweld etc.)
  vrijdag 16 december 2022 @ 01:52:57 #52
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_207098873
Maar goed, laten we vooral heel blij zijn dat Elon Musk nooit of te nimmer POTUS zal worden, omdat hij dus wél echt in Afrika geboren is! :Y)
pi_207098875
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:52 schreef kladderadatsch het volgende:
Maar goed, laten we vooral heel blij zijn dat Elon Musk nooit of te nimmer POTUS zal worden, omdat hij dus wél echt in Afrika geboren is! :Y)
Heb jij ook een selfie gemaakt toen je je Covid vaccinatie nam?
De enige echte.
pi_207098880
Gaat dus om dit prima artikel over Musk.

quote:
Elon Musk's reactionary populism
It's all about punching down at the already marginalized.

espite his extreme wealth, Musk loves to cosplay as a populist hero. He runs polls on Twitter to make important decisions (like whether to reinstate the account of former president Donald Trump) and then intones “Vox populi, vox die” — "the voice of the people is the voice of God.” In February he tried to cast himself as a champion of the proletariat by comparing Canadian Prime Minister Justin Trudeau to Hitler in support of Canadian anti-vax truckers. He’s said that he took over Twitter to fight for the speech of all (especially far right Nazis like Stormfront founder Andrew Anglin) because “if free speech is lost even in America, tyranny is all that lies ahead.”

Musk, one of the richest people on earth, frames himself as a brave voice of the people fighting against entrenched elites. It’s easy to call him an out-of-touch hypocrite — and everyone should call him that! — but the populist cosplay of the very rich isn’t just a deception. It’s the implementation of an ugly, more or less explicitly fascist, ideology. Musk thinks he’s “of the people” because he sees his own power as deserved. For him and his ilk the real elites are the undeserving who dare to criticize the rightful hierarchy — or who simply dare to exist.
https://aaronrupar.substack.com/p/elon-musk-chappelle-booed

Duidelijk is wel dat free speech voor Musk vooral betekent dat hij alles moet mogen zeggen zonder consequentie en dat je geen kritiek op hem mag hebben.
Wordt natuurlijk wel raar als je journalisten van Twitter gaat bannen voor een artikel elders. Duidelijk dat Twitter nu véél politieker censureert dan voorheen.
pi_207098881
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 16 december 2022 @ 02:16:57 #56
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_207098891
quote:
Naar mijn weten komen er voor journalisten die bij gerenommeerde media outlets werkzaam zijn een dubbele verificatie. Naast een gouden badge ook een blauwe/grijze. Zal het daar niet mee te maken hebben?

Het lijkt me echt sterk dat deze accounts gebanned worden zonder opgaaf. Mocht dat wel het geval zijn, en is dit echt om de critics de mond te snoeren, dan vind ik dat echt extreem zwak van Musk. Ik kan persoonlijk geen enkel argument vinden om hem hierin te verdedigen.

Minpuntjes van Rnie.
De enige echte.
pi_207098900
Vluchtgegevens van bekende mensen openbaar delen op ssm vind ik ook niet kunnen.
Die gegevens kun je zelf ook gaan zoeken ja.
Maar het promoten dat allerlei lui je volgen zal halvies en haters naar elke luchthaven dirigeren waar je land en kan zodoende schadelijk zijn voor je privé en gezinsleven.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 december 2022 @ 02:30:43 #59
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_207098903
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Vluchtgegevens van bekende mensen openbaar delen op ssm vind ik ook niet kunnen.
Maar het promoten dat allerlei lui je volgen zal halvies en haters naar elke luchthaven dirigeren waar je land en kan zodoende schadelijk zijn voor je privé en gezinsleven.
Of je gedraagt je niet zodanig dat een grote groep mensen je uitkotst. Helpt ook.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_207098909
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:30 schreef Perrin het volgende:

[..]
Of je gedraagt je niet zodanig dat een grote groep mensen je uitkotst. Helpt ook.
Maakt niks uit als je tot de rijksten behoort.
Verder vind ik niet dat hij dat doet.
Vakman pur sang
pi_207098914
twitter

twitter
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  vrijdag 16 december 2022 @ 02:48:23 #62
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207098925
twitter

Allemaal space karen memes posten!
  vrijdag 16 december 2022 @ 02:49:24 #63
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207098926
Casey Newton en Zoë Schiffer zijn niet geband :+
pi_207098932
Hij was toch zo voor free speech? Wat een laaielichter.
zie email 27 oktober
pi_207098935
Wordt er nu gejankt om elk geblokkeerd account?
Vakman pur sang
  vrijdag 16 december 2022 @ 02:55:11 #66
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207098938
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:53 schreef Lospedrosa het volgende:

Als er op een avond opeens tien prominente journalisten worden gebanned is dat wel een dingetje, ja.
pi_207098940
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Als er op een avond opeens tien prominente journalisten worden gebanned is dat wel een dingetje, ja.
Als je net 47 miljard hebt betaalt aan een verliesdraaiend media ding. Tuurlijk misbruik je dat om je ergste haters even te bannen.
Vakman pur sang
pi_207098945
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:56 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Als je net 47 miljard hebt betaalt aan een verliesdraaiend media ding. Tuurlijk misbruik je dat om je ergste haters even te bannen.
But what about FREE SPEECH?!
  vrijdag 16 december 2022 @ 03:00:17 #69
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_207098946
quote:

[..]
Dat is niet hoe-ie er een tijdje geleden nog over dacht B-)

pi_207098947
quote:

[..]
Fijn dat we het er in ieder geval over eens zijn dat het misbruik is.
zie email 27 oktober
pi_207098948
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:55 schreef Tijn het volgende:

[..]
Nacht van de lange messen vibes krijg je er van.
zie email 27 oktober
pi_207098988
Aaron Rupar in zijn substack:

twitter

quote:
Early Thursday evening, I started receiving messages that my Twitter account was suspended. I initially thought I was being trolled. But I picked up my phone to check it out and lo and behold, it’s true.

I have no idea what rules I purportedly broke. I haven’t heard anything from Twitter at all. I did publish a newsletter Wednesday morning featuring an article from Noah Berlatsky about Elon Musk’s reactionary populism. I also posted a tweet late last night noting that Musk seemed to violate Twitter’s policy against posting footage of someone without their consent in a tweet he posted yesterday. But it’s hard to imagine how either of those things violated Twitter’s policies.

I have spent more than five years painstakingly documenting major developments in US politics on Twitter with video, so losing that archive instantaneously and for no good reason is a bummer. And as an independent journalist running a newsletter business who relies on Twitter for new subscribers, being stripped of a huge part of my audience hurts.

Anyway, I’m holding out hope that Twitter will reconsider this move, so anything you can do to help me get my account restored is appreciated. At the very least it would be nice if the company would try to explain what’s going on.

UPDATE: It occurred to me just after I published this that I did post a tweet yesterday noting that the ElonJet account that was suspended from Twitter was still active on Facebook, with a link to the Facebook page. Perhaps that did it, but I still don’t know what policy that could’ve possibly violated.
pi_207098992
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 02:28 schreef Lospedrosa het volgende:
Het punt is dat dit gewoon volkomen hypocriet is.

Een paar dagen geleden hitste hij nog de hele boel op met zijn "Twitter Files" waaruit bleek dat... Twitter zijn eigen Terms of Service handhaafde voor hij het overnam. Dat was een schande volgens hem, een zelfbenoemde free speech absolutist. Nu blijkt dat hij doodleuk Terms of Service instelt die hem behagen en al z'n supporters juichen het toe. :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 04:37:24 #74
501313 Alexandrian
Oostenrijks econoom
pi_207099076
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 03:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nacht van de lange messen vibes krijg je er van.
Demonisering _O_.
Géén Oostenrijkse schilder
pi_207099088
twitter

twitter

twitter

[ Bericht 26% gewijzigd door Kijkertje op 16-12-2022 05:00:54 ]
pi_207099107
Nog eentje:

twitter
pi_207099109
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 04:37 schreef Alexandrian het volgende:

[..]
Demonisering _O_.
Dat woordje wordt altijd nogal snel gebruikt op rechts. Alle kritiek is demonisering. Vandaar ook uiteraard journalisten van je platform bannen, zeer logisch voor een vrijheid van meningsuiting absolutist. Nazis heeft hij daarentegen wel graag op zijn platform. Het masker valt snel af, doet een beetje aan Kanye denken hoe Musk zijn reputatie aan het opblazen is. Dat is opzich mooi om te zien want ik heb 0 sympathie voor dit soort fascisten.

Daarbij wat zal hij janken over demoniseren als hij zelf bijvoorbeeld prosecute Fauci tweet. Nogal sneu constant uitdelen maar dan keihard janken als je zelf wat incasseert.
pi_207099113
twitter

8)7
pi_207099121
twitter

Zou zelfs dat dan gelogen zijn?! Account zal ook wel gebanned worden in 3, 2, 1, ...
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207099130
quote:
Zeker we gaan het zelfdestructieve gedrag van nerdje musk heerlijk uitmelken. Problemen mee?
pi_207099136
pi_207099143
Elon Musk nu live op een twitter space in dezelfde call met die elonjet guy
pi_207099148
twitter

twitter

De uitslag beviel hem zeker niet :?
pi_207099152
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 05:36 schreef skysherrif het volgende:
Elon Musk nu live op een twitter space in dezelfde call met die elonjet guy
Nadat ie wat moeilijke vragen kreeg waarom hij ook journalisten bande kreeg hij het te heet onder zn voeten en was na 1 minuut weer weg
pi_207099159
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 december 2022 05:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

https://twitter.com/elonm(...)5c33mXiQYVKNJ8w&s=19

Nieuwe. Now staat voor :)
pi_207099163
quote:
Deze loopt alleen wel 24 uur :D

En kan hij natuurlijk weer een nieuwe poll verzinnen :')

Man man man hij heeft echt aandacht nodig en even laten zien wie er de baas is. Soort silverback borstklopperij zeg maar. Het dominante mannetje. Doet het ook vast goed bij zijn fanvolk :Y

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 16-12-2022 05:54:38 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 06:15:14 #87
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207099213
quote:
81s.gif Op vrijdag 16 december 2022 05:37 schreef Kijkertje het volgende:
[ twitter ]
[ twitter ]

Ah, een poll, kan ik m'n twitter account toch eens gebruiken.
are we infinite or am I alone
pi_207099219
En de space waar enorm veel journalisten aan het praten over elon, hij zelf even kwam spreken en heel slecht antwoord kon geven op hun vragen, is offline gehaald.

Rara hoe zou dat nu komen
pi_207099220
https://twitter.com/justi(...)beK3W4K1bOIJujQ&s=19

Alles verwijderd ook, wat is elon toch een kneus
pi_207099234
https://twitter.com/Forev(...)EnrFPpe5J5_yswg&s=19

Hier het fragment van de twitterspace
  vrijdag 16 december 2022 @ 06:34:43 #91
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207099239
Lol, zelfs Louise Mensch vindt dat Musk te ver gaat.

twitter
  vrijdag 16 december 2022 @ 06:51:58 #92
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_207099274
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 06:34 schreef crystal_meth het volgende:

[ twitter ]
Put these foolish ambitions to rest.
pi_207099285
twitter
pi_207099315
Sowieso hoe achterlijk is hij om mensen die voor een krant schrijven te beschuldigen van real-time doxen :')
Iedereen kan toch ook zien dat die online artikelen niet zijn locatie weggeven. Gaat hij ervanuit dat zijn fans toch te verblind door fandom zijn om zo door zijn opzichtige leugens heen te prikken?

Of is hij gewoon zo van het padje dat hij zijn zelfverzonnen bullshit als echt ziet, teveel drugs gebruikt ofzo. In dat geval zal hij binnenkort ook wel over reptielen of andere extreme wappieshit beginnen te ijlen.

Twitter lijkt me ook ten dode opgeschreven op deze manier. Dit soort fascisme spreekt geen breed publiek aan gelukkig.
pi_207099323
quote:
84s.gif Op vrijdag 16 december 2022 05:46 schreef Kijkertje het volgende:

[..]
Deze loopt alleen wel 24 uur :D

En kan hij natuurlijk weer een nieuwe poll verzinnen :')

Man man man hij heeft echt aandacht nodig en even laten zien wie er de baas is. Soort silverback borstklopperij zeg maar. Het dominante mannetje. Doet het ook vast goed bij zijn fanvolk :Y
Je zou denken dat hij ook op de achterkant wat nummertjes in de database kan vwranderen naar gelang hij wil?!

Hoewel dat gezien de vorige uitslag toen niet is gebeurd kennelijk.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_207099368
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 06:34 schreef crystal_meth het volgende:

[ twitter ]
Betekent dat blauw gele symbool dat je tegen Musk bent?
Vakman pur sang
pi_207099403
POLL
De lange arm van elon zal niet tot deze poll reiken toch?
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:14:03 #98
8369 speknek
Another day another slay
pi_207099506
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 07:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso hoe achterlijk is hij om mensen die voor een krant schrijven te beschuldigen van real-time doxen :')
Iedereen kan toch ook zien dat die online artikelen niet zijn locatie weggeven. Gaat hij ervanuit dat zijn fans toch te verblind door fandom zijn om zo door zijn opzichtige leugens heen te prikken?

Of is hij gewoon zo van het padje dat hij zijn zelfverzonnen bullshit als echt ziet, teveel drugs gebruikt ofzo. In dat geval zal hij binnenkort ook wel over reptielen of andere extreme wappieshit beginnen te ijlen.

Twitter lijkt me ook ten dode opgeschreven op deze manier. Dit soort fascisme spreekt geen breed publiek aan gelukkig.
Zijn fans gaven nooit om free speech.

Gewoon een fascist die aangemoedigd wordt door kleine fascistjes. Free speech is nooit meer dan een hypocriete dekmantel geweest.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_207099521
memelord musk _O_
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:19:48 #100
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207099532
quote:
Je hebt de memo gemist; dat gejank was er voordat Musk verscheen om 'een gelijk speelveld' te creëren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207099537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Je hebt de memo gemist; dat gejank was er voordat Musk verscheen om 'een gelijk speelveld' te creëren.
Goed zo, je bent er bijna
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:20:47 #102
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207099538
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:20 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Goed zo, je bent er bijna
Waar?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:21:39 #103
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207099544
Heb wel een beetje het gevoel van 'The only winning move is not to play' Oftwel, niet naar Twitter gaan om te stemmen op een poll voor gefabriceerde drama. Want dat is het wel een beetje allemaal.

Je ziet mensen nu juichen dat ''Now" voorstaat maar het hele doel van Musk is gewoon meer mensen naar twitter lokken. Dus in principe helpt elke stem (welke stem dan ook) Twitter een klein beetje.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_207099545
net als het vorige bestuur van Twitter heeft ook Musk gewoon een 'agenda'

pi_207099549
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 07:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Betekent dat blauw gele symbool dat je tegen Musk bent?
Het blauw gele symbool waarvan jij precies weet wat het is bedoel je? :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:22:26 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207099550
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:21 schreef aTypisch het volgende:
net als het vorige bestuur van Twitter heeft ook Musk gewoon een 'agenda'

[ afbeelding ]
Welke agenda was dat?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207099552
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb wel een beetje het gevoel van 'The only winning move is not to play' Oftwel, niet naar Twitter gaan om te stemmen op een poll voor gefabriceerde drama. Want dat is het wel een beetje allemaal.
de beste man weet de 'engagement' wel lekker aan te zwengelen ja
pi_207099558
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 11:48 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Zit daar een reden achter?
Ja. Dat soort organisaties hebben niets te zoeken bij zo'n bedrijf. Hebben al veel te veel invloed gehad op het beleid van Twitter.
pi_207099563
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:22 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het blauw gele symbool waarvan jij precies weet wat het is bedoel je? :')
I support the common thing.
Vakman pur sang
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:25:40 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_207099569
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
I support the common thing.
Een beetje als "I support the thing everyone and their grandmother is against because I'm special".
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_207099580
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke agenda was dat?
geen idee, ik heb niet de illusie dat in te kunnen schatten

meeste plannetjes van musk zijn ook gewoon herpakte zaken die er al lagen geloof ik

hij heeft dit spektakel nodig, de aandacht

zijn recente merken zijn allemaal gebouwd op hype, aandacht en een flinke dosis subsidies/overheidsgelden
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:28:27 #112
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207099581
Ik wil een ' :') ' vinkje hier op FOK!.
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:32:02 #113
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207099598
Accounts van journalisten blokkeren omdat ze schrijven over accounts die geblokkeerd zijn.

Hoe klein is je piemeltje dan?
Huilen dan.
pi_207099602
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

Je ziet mensen nu juichen dat ''Now" voorstaat maar het hele doel van Musk is gewoon meer mensen naar twitter lokken. Dus in principe helpt elke stem (welke stem dan ook) Twitter een klein beetje.
Ik denk dat enorme investeerders/sponsors echter totaal niet blij zijn met deze short term engagement. Die zien liever stabiliteit en een stabiele ceo
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:33:59 #115
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_207099608
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Ik denk dat enorme investeerders/sponsors echter totaal niet blij zijn met deze short term engagement. Die zien liever stabiliteit en een stabiele ceo
Het is ook een korte termijn 'oplossing', waarschijnlijk om straks met engagement statistieken aan te tonen dat het best druk is op Twitter.
  vrijdag 16 december 2022 @ 08:34:14 #116
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207099612
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:32 schreef skysherrif het volgende:

[..]
Denk dat je het ook beter ramptoerisme kan noemen dan engagement.
Huilen dan.
pi_207099623
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:28 schreef aTypisch het volgende:

[..]
geen idee, ik heb niet de illusie dat in te kunnen schatten

meeste plannetjes van musk zijn ook gewoon herpakte zaken die er al lagen geloof ik

hij heeft dit spektakel nodig, de aandacht

zijn recente merken zijn allemaal gebouwd op hype, aandacht en een flinke dosis subsidies/overheidsgelden
dit is niet waar.
Tesla was een paar jaar terug vrijwel het enige alternatief voor een goeie longe range EV.
Starlink, kent z'n gelijk niet.
Wat dit spektakel twitter gaat brengen zie ik eigenlijk niet. Het vermeerderen van gebruikers zou geld op kunnen leveren, echter moeten daar wel adverteerders tegenover staan. Ik denk dat de huidige "tactiek" geen adverteerders oplevert, maar juist adverteerders kost.

Verder denk ik ook dat deze Tacktiek op de lange termijn ook gebruikers kost.

Als je op Twitter trouwens kijkt naar de reacties op Musk z'n tweets, is dat bizar. Vrijwel iedereen steunt hem en vind het fantastisch, maakt niet uit wat ie doet.
Dit gedrag van afgelopen nacht kun je toch niet verdedigen? Dat is dan toch compleet in strijd met wat je eerder hebt toegejuicht? Kan ik echt met m'n kop niet bij.
pi_207099631
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:32 schreef Isdatzo het volgende:
Accounts van journalisten blokkeren omdat ze schrijven over accounts die geblokkeerd zijn.

Hoe klein is je piemeltje dan?
maar dit is toch niets nieuws? journalisten worden altijd onder druk gezet door 'de macht'

als je social media een beeeetje volgt is dit al jaren de gang van zaken

de platformhouders en moderators zijn kingmakers
pi_207099645
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]
maar dit is toch niets nieuws? journalisten worden altijd onder druk gezet door 'de macht'

ten eerste is dit niet waar. Op het "oude twitter" werden journalisten niet geband.
En Musk was voor Freespeech!!! alles moet kunnen!! Free Speech!!!.

Hoeft dat nu ineens niet meer?
en kom niet met "hij is de baas hij mag zelf weten", dat klopt helemaal, maar dan is het nog steeds hypocriet next level.
pi_207099652
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 07:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[poll=4787]
De lange arm van elon zal niet tot deze poll reiken toch?
Ik heb ja gestemd, ik ben het niet eens met de regel maar om nu massaal en moedwillig de regels te overtreden is dan ook vragen om problemen.
Het is nu duidelijk ieder geval dat de regels wel strikt en evenredig gehanteerd worden.
pi_207099665
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:35 schreef koemleit het volgende:

[..]
dit is niet waar.
Tesla was een paar jaar terug vrijwel het enige alternatief voor een goeie longe range EV.
Starlink, kent z'n gelijk niet.
Wat dit spektakel twitter gaat brengen zie ik eigenlijk niet. Het vermeerderen van gebruikers zou geld op kunnen leveren, echter moeten daar wel adverteerders tegenover staan. Ik denk dat de huidige "tactiek" geen adverteerders oplevert, maar juist adverteerders kost.

Verder denk ik ook dat deze Tacktiek op de lange termijn ook gebruikers kost.

Als je op Twitter trouwens kijkt naar de reacties op Musk z'n tweets, is dat bizar. Vrijwel iedereen steunt hem en vind het fantastisch, maakt niet uit wat ie doet.
Dit gedrag van afgelopen nacht kun je toch niet verdedigen? Dat is dan toch compleet in strijd met wat je eerder hebt toegejuicht? Kan ik echt met m'n kop niet bij.
musk wil een soort wechat maken van twitter, een platform waar je je hele leventje kunt delen en kunt beheren
aanvragen voor rol als financiële instelling zijn al de deur uit, een plan waar overigens Jack Dorsey in zijn laatste aandeelhoudersvergadering ook al over begon (met bitcoin in de hoofdrol, trouwens :+)

het doel is niet om jou te informeren over zijn plannen, of 'eerlijk beleid' of iets van 'free speech'.. die termen zijn gewoon marketing en bewust gekozen om een groep voor zich te winnen

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2022 08:42:46 ]
pi_207099672
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:37 schreef koemleit het volgende:

[..]
ten eerste is dit niet waar. Op het "oude twitter" werden journalisten niet geband.
En Musk was voor Freespeech!!! alles moet kunnen!! Free Speech!!!.

Hoeft dat nu ineens niet meer?
en kom niet met "hij is de baas hij mag zelf weten", dat klopt helemaal, maar dan is het nog steeds hypocriet next level.
leugens
pi_207099676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb ja gestemd, ik ben het niet eens met de regel maar om nu massaal en moedwillig de regels te overtreden is dan ook vragen om problemen.
Het is nu duidelijk ieder geval dat de regels wel strikt en evenredig gehanteerd worden.
Welke regels zijn er overtreden dan? Verder staat niemand er van te kijken dat uitgerekend jij het bannen van journalisten toejuicht. :)
pi_207099691
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:40 schreef aTypisch het volgende:

[..]
musk wil een soort wechat maken van twitter
aanvragen voor rol als financiële instelling zijn al de deur uit, een plan waar overigens Jack Dorsey in de laatste aandeelhoudersvergadering ook al over begon (met bitcoin in de hoofdrol, trouwens :+)

het doel is niet om jou te informeren over zijn plannen, of 'eerlijk beleid' of iets van 'free speech'.. die termen zijn gewoon marketing en bewust gekozen om een groep voor zich te winnen
dus al deze "heisa" draagt bij creëren van een betrouwbare financiële instelling?
Hoe? Hoe??
Zou dan een stabiel platform, wat voorspelbaar beleid voert niet veel beter zijn?

Ik zie het niet.
pi_207099707
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:43 schreef koemleit het volgende:

[..]
dus al deze "heisa" draagt bij creëren van een betrouwbare financiële instelling?
Hoe? Hoe??
Zou dan een stabiel platform, wat voorspelbaar beleid voert niet veel beter zijn?

Ik zie het niet.
ik zal je een geheimpje verklappen: als musk alles 'goed' of beter dan zijn voorgangers zou doen, was er ook heisa

zo'n grote overname kun je niet beoordelen op de eerste maanden
pi_207099722
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Welke regels zijn er overtreden dan? Verder staat niemand er van te kijken dat uitgerekend jij het bannen van journalisten toejuicht. :)
De regel van Musk was simpel, hij wil niet dat dit soort gegevens op zijn platform gedeeld worden.
Als de journalisten zoals maffe Keith Olberman dan toch besluiten om het te retweetten etc dan kun je dit verwachten.
Tot nu toe is Musk duidelijk met de regels en dat voor iedereen. De grote winst van Twitter wat mij betreft.
pi_207099733
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:41 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
een miljardair vindt het niet zo leuk dat de aandacht gevestigd is op zijn privéjet
hoef je verder geen regelboekje voor uit te pluizen, dat is de reden

publieke vluchtgegevens delen is niet strafbaar in de regel
pi_207099736
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:49 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De regel van Musk was simpel, hij wil niet dat dit soort gegevens op zijn platform gedeeld worden.
Als de journalisten zoals maffe Keith Olberman dan toch besluiten om het te retweetten etc dan kun je dit verwachten.
Tot nu toe is Musk duidelijk met de regels en dat voor iedereen. De grote winst van Twitter wat mij betreft.
dat weet jij helemaal niet man
pi_207099778
Duidelijke regels die als de wind draait precies omkeren. :+
pi_207099816
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:38 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Welke regels. Heb je een voorbeeld van zon overtreden regel? Musk liegt gewoon dat hij barst als hij beweert dat ze hem doxen. Hij loog ook toen hij zei alles toe te laten wat binnen de wet valt. Of toen hij zei dat hij hoopte dat critici zoudeen blijven. Of toen hij zei dat hij Kanye bande voor Nazi shit terwijl het natuurlijk om dat fototje met zijn dikke pens ging.

In ieder geval wat betreft Twitter is Musk vooral aan het liegen. Van de andere kant op die manier huichelachtig zijn is een pré bij zijn type politiek: fascisme.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:02:48 #131
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207099822
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:36 schreef aTypisch het volgende:

[..]

Of dat iets nieuws is of niet maakt me weinig uit, maar het is vrij ironisch dat iemand die zichzelf een free speech absolutist noemt de accounts van journalisten die hij maar lastig vindt blokkeert.
Huilen dan.
pi_207099836
quote:
6s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:51 schreef aTypisch het volgende:

[..]
een miljardair vindt het niet zo leuk dat de aandacht gevestigd is op zijn privéjet
hoef je verder geen regelboekje voor uit te pluizen, dat is de reden

publieke vluchtgegevens delen is niet strafbaar in de regel
Het bekende "ik wil bekend zijn, maar wel op mijn eigen voorwaarden"-syndroom. De geschiedenis leert ons dat het niet zo werkt.
pi_207099850
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:46 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik zal je een geheimpje verklappen: als musk alles 'goed' of beter dan zijn voorgangers zou doen, was er ook heisa

zo'n grote overname kun je niet beoordelen op de eerste maanden
ik beoordeel wat ik zie. En als er een "groter, logisch" plan is, hoor ik dat graag.

Als Musk alles goed en beter deed dan z'n voorganger was er wellicht ook heisa, dat weet ik niet. Maar dan had ik in elk geval niks te melden hier. En heel veel mensen niet denk ik.
Die grote Heisa heeft ie echt zelf gecreëerd.

Maar net als bij Trump.
Trump: doet iets achterlijks.
de mensen: Trump doet actherlijk.
Trump: boehoehoe iedereen zit altijd op mij te vitten.

das bij Musk net zo, of in elk geval bij z'n fanboys.

Maar goed ik ben er weg van, kun je mij een seintje geven als Musk lang genoeg aan het roer staat zodat we het wel kunnen beoordelen?
pi_207099852
Fanboys die dit nog steeds goedpraten :')
pi_207099853
Die journalisten en hun volgers gingen toch naar Mastodon? Musk heeft ze alleen het laatste zetje gegeven.
pi_207099854
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het bekende "ik wil bekend zijn, maar wel op mijn eigen voorwaarden"-syndroom. De geschiedenis leert ons dat het niet zo werkt.
nou nee, het gaat het nu in ieder geval hierover in plaats van over waar Musk zijn speeltje heen laat vliegen

wat een genie die elon
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:05:20 #137
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207099856
Ook hilarisch hoe de Musketeers dit voor zichzelf proberen recht te praten. Vereist een behoorlijke mate van hersengymnastiek wanneer je eerst weken hebt lopen blaten over dat zogenaamde free speech walhalla dat eraan zat te komen en nu worden er ineens allemaal journalisten geband tijdens de grote zuivering...
Huilen dan.
pi_207099863
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:02 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Of dat iets nieuws is of niet maakt me weinig uit, maar het is vrij ironisch dat iemand die zichzelf een free speech absolutist noemt de accounts van journalisten die hij maar lastig vindt blokkeert.
Ja dat dacht ik bij jou al wel ja, genot

Lekker aangewakkerd door de aandacht en dan nu verbolgen doen over iets wat al sinds dat er pers bestaat aan de hand is
pi_207099871
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:05 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nou nee, het gaat het nu in ieder geval hierover in plaats van over waar Musk zijn speeltje heen laat vliegen

wat een genie die elon
En echt iedereen weet nu hoe je zijn vliegtuig kunt volgen. Echt superhandig!
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:07:22 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207099879
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik
Houd daar maar gewoon mee op. Is voor iedereen beter.
Huilen dan.
pi_207099906
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:
Ook hilarisch hoe de Musketeers dit voor zichzelf proberen recht te praten. Vereist een behoorlijke mate van hersengymnastiek wanneer je eerst weken hebt lopen blaten over dat zogenaamde free speech walhalla dat eraan zat te komen en nu worden er ineens allemaal journalisten geband tijdens de grote zuivering...
mensen die denken dat een platform als twitter ook maar in de buurt kan komen van 'free speech' :')

mensen die dan vervolgens bij een ban waar ze van hebben gehoord aankomen met 'haha zie je wel free speech lol doet ie niet hahaha'' :') :')

beter gewoon nostr rocken jongens

twitter

DorseyGOD heeft 15 bitcoin gedoneerd aan dit project
pi_207099908
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:07 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Houd daar maar gewoon mee op. Is voor iedereen beter.
nog scams aangeraden de laatste tijd?

@Nattekat @GGMM

@Wereldgozer
pi_207099909
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:06 schreef PaarsBeestje het volgende:

[..]
En echt iedereen weet nu hoe je zijn vliegtuig kunt volgen. Echt superhandig!
Is de site elonjet.com al in de lucht? :+
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:12:16 #144
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_207099923
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 08:57 schreef Basp1 het volgende:
Duidelijke regels die als de wind draait precies omkeren. :+
Dat dus, sinds Musk het overgenomen heeft lijkt het alsof Twitter enkele keren per week een nieuwe CEO heeft die het grondig oneens is met de beslissingen van z'n voorganger.
pi_207099932
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:06 schreef aTypisch het volgende:

[..]
Ja dat dacht ik bij jou al wel ja, genot

Lekker aangewakkerd door de aandacht en dan nu verbolgen doen over iets wat al sinds dat er pers bestaat aan de hand is
Nee hoor 2 weken terug was het nog een groot schandaal dat Twitter één verhaaltje had gebanned. Nu is het opeens de normaalste zaak van de wereld een veelvoud van die censuur toe te passen. Dat gaat wel heel hard.
pi_207099936
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Dat dus, sinds Musk het overgenomen heeft lijkt het alsof Twitter enkele keren per week een nieuwe CEO heeft die het grondig oneens is met de beslissingen van z'n voorganger.
ligt denk ik een beetje aan welke onderwerpen je daar bespreekt

een beetje net als bij de foks
pi_207099941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee hoor 2 weken terug was het nog een groot schandaal dat Twitter één verhaaltje had gebanned. Nu is het opeens de normaalste zaak van de wereld een veelvoud van die censuur toe te passen. Dat gaat wel heel hard.
ik denk niet dat jij het inzicht hebt in of er nu meer of minder 'censuur' is

je gaat er vooral zelf erg hard op lees ik, lekker hoor

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 16-12-2022 09:15:09 ]
pi_207099947
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Is de site elonjet.com al in de lucht? :+
https://jackstech.net/falconlanding/
pi_207099949
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:12 schreef crystal_meth het volgende:

[..]
Zou elon last hebben van een dissociatieve identiteitsstoornis waarvan we met zijn extreem verschillende persoonlijkheden hier het resultaat kunnen aanschouwen?
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:26:43 #150
226981 Gehenna
Volksmenner
pi_207100056
Ok, dus als ik het goed begrijp was het verwijderen van foto's van de piemel van Hunter Biden het grootste schandaal van de wereld. Want free speech etc.. Maar journalisten verwijderen is nu wel ok?
Robert Moog died for our synths
pi_207100065
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Doorgaans werkt het zo dat iets geen censuur is als hetgeen weggepoetst is betreffende user niet aanstaat.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_207100104
Welke wet heeft elonjet en deze journalisten dan precies gebroken? Dat is mij totaal niet duidelijk.

Dat was toch Musk's definitie van free speech wat wordt toegelaten op de nieuwe Twitter? Alles wat niet tegen de wet is?

Musk :')
pi_207100112
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:14 schreef aTypisch het volgende:

[..]
ik denk niet dat jij het inzicht hebt in of er nu meer of minder 'censuur' is

je gaat er vooral zelf erg hard op lees ik, lekker hoor

:') Jij gaat ook wel hard op hier de wijze uit hangen met een zooitje open deuren. Geniet0n.

Maar prima als jij wil doen alsof die Twitter files en ook de huidige nieuwsberichten over gebande journalisten geen inzicht geven over censuur helemaal top.
pi_207100119
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Welke regels. Heb je een voorbeeld van zon overtreden regel? Musk liegt gewoon dat hij barst als hij beweert dat ze hem doxen. Hij loog ook toen hij zei alles toe te laten wat binnen de wet valt. Of toen hij zei dat hij hoopte dat critici zoudeen blijven. Of toen hij zei dat hij Kanye bande voor Nazi shit terwijl het natuurlijk om dat fototje met zijn dikke pens ging.

In ieder geval wat betreft Twitter is Musk vooral aan het liegen. Van de andere kant op die manier huichelachtig zijn is een pré bij zijn type politiek: fascisme.
Dat beschrijf ik net, de regel is dat je geen locaties mag delen van vliegtuigen. Ongeacht of ik het eens ben met de regel heb je er gewoon aan te houden. Als figuren zoals Olberman heel rebels willen retweetten dan kunnen ze op de blaren zitten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:34:51 #155
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207100166
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:31 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat beschrijf ik net, de regel is dat je geen locaties mag delen van vliegtuigen. Ongeacht of ik het eens ben met de regel heb je er gewoon aan te houden. Als figuren zoals Olberman heel rebels willen retweetten dan kunnen ze op de blaren zitten.
Van wie mag dat niet?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207100168
quote:

[..]
Staan die regels eigenlijk ergens zwart op wit?

Edit: al ergens gevonden. Net een dag of wat oud. :')

[ Bericht 10% gewijzigd door xpompompomx op 16-12-2022 09:40:07 ]
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:35:33 #157
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100178
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:10 schreef aTypisch het volgende:

[..]
nog scams aangeraden de laatste tijd?

@:nattekat @:ggmm

@:wereldgozer
Waar de neuk heb jij het over gast?
Huilen dan.
pi_207100181
quote:

[..]
Dat beschrijf ik net, de regel is dat je geen locaties mag delen van vliegtuigen. Ongeacht of ik het eens ben met de regel heb je er gewoon aan te houden.
De nieuwe regels die zomaar bedacht wordt door elon, zonder aankondiging rücksichtslos doorgevoerd wordt, hoe kunnen users daarop nu anticiperen?
pi_207100183
quote:

[..]
Dus Musk maakt zelf nieuws met een verhaal dat zijn kind in LA is lastig gevallen want vliegtuigtrackers. Maar daar mag je dan niet over schrijven want dan heb je het over zijn vliegtuig dat in LA was? Dat is toch bizar.
Als het niet belangrijk genoeg was om voor naar de politie te gaan én je wil het niet in het nieuws. Dan moet je toch achterlijk zijn om dat naar miljoenen volgers te tweeten.
  vrijdag 16 december 2022 @ 09:37:21 #160
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_207100200
Tweets die refereren naar Mastodon worden standaard geblokkeerd lees ik net. Jeetje. Wat is dit voor censuur man? Gozer slaat echt helemaal door. Kon zijn leugen niet eens een paar weken volhouden. Ongelooflijk triest.

twitter
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 09:54:42 #162
70532 loveli
N
pi_207100317
twitter
crap in = crap out
pi_207100338
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:35 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Waar de neuk heb jij het over gast?
Nog dronken van de kerstborrel misschien.
pi_207100358
Vrij subtiel:
twitter
pi_207100363
twitter
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 10:10:25 #166
70532 loveli
N
pi_207100444
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2022 19:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Dat is een verzinsel, Musk heeft geen anoniem vliegtuig als het in de lucht is omdat alle vliegbewegingen geregistreerd worden en data daarvan openbaar is.
twitter
crap in = crap out
pi_207100513
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:10 schreef loveli het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat is onzin, want burgervliegtuigen zijn altijd te volgen, militaire vliegtuigen alleen als ze daar zin in hebben. En Musk heeft geen militair vliegtuig.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:20:54 #168
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100555
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:10 schreef loveli het volgende:

[..]
[ twitter ]
Die man is werkelijk nog nooit betrapt op een leugen dus als Musk het zegt dan moet het wel zo zijn :+ .
Huilen dan.
pi_207100558
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 09:36 schreef Basp1 het volgende:

[..]
De nieuwe regels die zomaar bedacht wordt door elon, zonder aankondiging rücksichtslos doorgevoerd wordt, hoe kunnen users daarop nu anticiperen?
Wees blij dat er regels zijn die worden aangekondigd, eerst werden mensen arbitrair van het platform gegooid. En als je er dan wat van zij kreeg je het “its a private company” riedeltje.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:23:44 #170
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_207100577
Twittergod _O_
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:26:55 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100598
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Wees blij dat er regels zijn die worden aangekondigd, eerst werden mensen arbitrair van het platform gegooid. En als je er dan wat van zij kreeg je het “its a private company” riedeltje.
Mooi man, die wandelende doelpalen.

Chivaz eerst: een grof schandaal dat mensen van twitter werden geband. Vvmu ditdat. Onder Musk wordt alles beter!

Chivaz nu: het is niet erg dat mensen worden geband je moet blij zijn dat het aangekondigd wordt!
Huilen dan.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:32:05 #172
498282 Scrummie
pi_207100647
Best vreemd dat mensen zo heftig reageren op het tegen gaan van realtime delen van iemands locatie met aantoonbare gevolgen. En dat er dan wat accounts geblockt worden die daarmee doorgaan, zij het op een ander platform en daar dan naar toe linken, lijkt me ook niet meer dan logisch.

Bizar dat dat soort kinderachtig gedrag door zoveel mensen goedgekeurd/aangemoedigd lijkt te worden.
pi_207100654
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:16 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is onzin, want burgervliegtuigen zijn altijd te volgen, militaire vliegtuigen alleen als ze daar zin in hebben. En Musk heeft geen militair vliegtuig.
twitter
pi_207100689
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:32 schreef Scrummie het volgende:
Best vreemd dat mensen zo heftig reageren op het tegen gaan van realtime delen van iemands locatie met aantoonbare gevolgen. En dat er dan wat accounts geblockt worden die daarmee doorgaan, zij het op een ander platform en daar dan naar toe linken, lijkt me ook niet meer dan logisch.

Bizar dat dat soort kinderachtig gedrag door zoveel mensen goedgekeurd/aangemoedigd lijkt te worden.
Naar mijn weten is het punt vooral dat Musk op dit vlak niet consequent is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_207100699
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:20 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Arbitraire regels die afhankelijk van elon zijn bui instantaan bedacht worden, dat is nu niet een verbetering. _O-

Maar nu pas na deze overname is het echt een privaat bedrijf zonder bestuursleden, dus wat wordt het riedeltje nu "opperpropagnda meester bepaald", we gaan hem maar Elon Goebbels noemen. :D
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:35:48 #176
498282 Scrummie
pi_207100707
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Naar mijn weten is het punt vooral dat Musk op dit vlak niet consequent is.
Waaruit zou dat dan blijken?

Zijn er andere accounts die realtime locatiegegevens delen van andere mensen zonder toestemming? Ik heb geen idee in elk geval.
pi_207100719
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:35 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Waaruit zou dat dan blijken?

Zijn er andere accounts die realtime informatie delen van andere mensen? Ik heb geen idee in elk geval.
Naar ik begrijp zijn er meerdere account die vliegtuigen van prominenten volgen. Ook stelde Musk eerder dat hij die volg-account niet zou bannen, wat hij later dus wel deed.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:38:30 #178
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100737
quote:

Het is vooral bizar dat jij het klaarblijkelijk de normaalste zaak van de wereld vindt om accounts van journalisten te blokkeren wanneer die weinig meer doen dan benoemen dat andere accounts geblokkeerd zijn.
Huilen dan.
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 10:38:59 #179
70532 loveli
N
pi_207100740
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Chivaz eerst: een grof schandaal dat mensen van twitter werden geband. Vvmu ditdat. Onder Musk wordt alles beter!

Chivaz nu: het is niet erg dat mensen worden geband je moet blij zijn dat het aangekondigd wordt!
Over 7 dagen (of een paar uur) zijn ze weer terug hoor.
crap in = crap out
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:39:01 #180
498282 Scrummie
pi_207100741
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Naar ik begrijp zijn er meerdere account die vliegtuigen van prominenten volgen. Ook stelde Musk eerder dat hij die volg-account niet zou bannen, wat hij later dus wel deed.
Ik kan me voorstellen dat wanneer je kind lastig gevallen is, je misschien wat sneller van mening wil veranderen.

Maar oke, ik ken die accounts niet, maar het zou inderdaad consequent zijn als daar ook wat tegen gedaan zou worden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:41:12 #181
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100765
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:38 schreef loveli het volgende:

[..]
Over 7 dagen (of een paar uur) zijn ze weer terug hoor.
Ja, en dus ...?
Huilen dan.
pi_207100785
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Ik kan me voorstellen dat wanneer je kind lastig gevallen is, je misschien wat sneller van mening wil veranderen.

Maar oke, ik ken die accounts niet, maar het zou inderdaad consequent zijn als daar ook wat tegen gedaan zou worden.
Het is nog maar de vraag of dat ook echt zo is:
twitter
pi_207100801
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:39 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Dat kind zat niet in een vliegtuig en was ook niet in de buurt van een vliegveld, dat mensen deze onologica van opperpropagnda meester elon Goebbels zo slikken en napraten is schrikbarend.
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:43:39 #184
498282 Scrummie
pi_207100807
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Het is vooral bizar dat jij het klaarblijkelijk de normaalste zaak van de wereld vindt om accounts van journalisten te blokkeren wanneer die weinig meer doen dan benoemen dat andere accounts geblokkeerd zijn.
Volgens mij is de exacte reden van de bans niet bekend.

Misschien zijn ze wel onterecht gebanned, heb ik zelf ook wel eens mee gemaakt op Twitter en dat is vervelend maar kan gebeuren.
pi_207100879
quote:

Dit. Waarom houden journalisten zich bezig met waar hij zich op dat moment bevindt?
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 10:51:06 #186
70532 loveli
N
pi_207100885
quote:
2s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:42 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Het is nog maar de vraag of dat ook echt zo is:
[ twitter ]
twitter

Is het vliegveld niet op rijdbare afstand?
crap in = crap out
pi_207100909
Om eerlijk te zijn, ik vind dat Musk nu wat te ver gaat. Hij moet een duidelijke policy verzinnen met betrekking tot het delen van zijn locatie, ik begrijp namelijk best dat hij daar niet op zit te wachten, maar je kunt niet elke journalist maar gaan verwijderen die iets zegt wat je niet bevalt. Het gaat ook in tegen zijn oorspronkelijke uitgangspunt. Hij zal er echt mee moeten dealen dat er nu een flink deel van de journalisten nogal pissig op zijn hem zijn en die lui gewoon maar even laten uitbrommen.
quote:
99s.gif Op vrijdag 16 december 2022 01:54 schreef Rnie het volgende:

[..]
Heb jij ook een selfie gemaakt toen je je Covid vaccinatie nam?
Haha, dit geldt denk ik voor meerdere mensen die zich heel druk maken om het wel en wee bij Twitter sinds Musk daar de dienst uitmaakt. En dan weet je ook meteen met wat voor type mens je te maken hebt.
quote:
Er wordt gejankt om elke beslissing die Musk neemt. Dat zou je nu toch wel door moeten hebben.
quote:

Tja, o.a. het account van Aaron Rupar was verbannen. Die wordt gezien als een orakel in bepaalde kringen. Een man die de hele dag door Fox News zit te kijken en dan daar kleine, 10 of 15 seconde durige takes van deelt om die zender, diens presentatoren en de gasten die aanschuiven te ridiculiseren. Hele hordes mensen baseren op zo'n Twitter account hun beeld van Fox News en diens kijkers. Dus als zo'n account dan een ban krijgt, dat zorgt bij sommigen voor veel woede en frustratie.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Tja, het was ook jammer dat onder het vorige management, prominente mensen werden verwijderd van Twitter voor het benoemen van de menselijke biologie of het bekritiseren van Covid-19 vaccinaties. Maar vreemd genoeg hebben degenen die nu aan het steigeren zijn, zich daar nooit druk om gemaakt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:54:05 #188
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100919
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:53 schreef HowardRoark het volgende:

Tja, het was ook jammer dat onder het vorige management, prominente mensen werden verwijderd van Twitter voor het benoemen van de menselijke biologie of het bekritiseren van Covid-19 vaccinaties. Maar vreemd genoeg hebben degenen die nu aan het steigeren zijn, zich daar nooit druk om gemaakt.
Wie is er aan het steigeren dan?
Huilen dan.
pi_207100933
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:51 schreef loveli het volgende:

[..]
[ twitter ]
En hoeveel wegen lopen er vanaf die rijdbare afstand, hoe kan een stalker weten welke weg men met een auto zal kiezen? :D
pi_207100934
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als je kritiek hebt op de demi God dan ben je salty, woedend en steiger je. Oh en je hebt ook blauw haar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 16 december 2022 @ 10:57:29 #191
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_207100954
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Als je kritiek hebt op de demi God dan ben je salty, woedend en steiger je. Oh en je hebt ook blauw haar.
Ik mis de woorden cholerisch, driftig en heetgebakerd.
Huilen dan.
pi_207100957
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:55 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Vergeet ook het bekende links-progressieve element niet.
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 10:59:43 #193
70532 loveli
N
pi_207100984
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]
En hoeveel wegen lopen er vanaf die rijdbare afstand, hoe kan een stalker weten welke weg men met een auto zal kiezen? :D
Oh, volgde hij die niet vanaf het vliegveld?

Ik was er niet bij he.
crap in = crap out
pi_207100993
quote:

[..]
[ twitter ]
Tja, dit maakt allemaal niet uit voor sommigen. Maar oh wee als iemand kritiek heeft op Fauci! Verschrikkelijk! Dat zet aan tot geweld! Het blijft hilarisch, die dubbele standaard.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:54 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Als ik dit topic zo eens doorlees waren er mensen nog diep in de nacht zich druk aan het maken over deze gebeurtenissen. Ook op Twitter zijn de nodige individuen flink ontdaan van deze gang van zaken.
quote:

[..]
Als je mijn post goed leest, heb ik zelf ook kritiek op Musk, die verre van een 'demi God' is. En met betrekking tot blauw haar, ja dat klopt in sommige gevallen wel. Je zit in die kringen een veel hoger percentage (corpulente) individuen met roze, groen of blauw haar en allerlei piercings.
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:57 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Vergeet ook het bekende links-progressieve element niet.
Ik wilde het zelf niet noemen omdat ik weet dat dit een trigger kan zijn voor sommigen, maar ik ga jullie hier niet corrigeren natuurlijk. Uitstekende posts!
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:02:52 #195
498282 Scrummie
pi_207101035
quote:

[..]
[ twitter ]
Jawel, maar dat doet er niet toe.
pi_207101059
quote:

[..]
Ja het is allemaal vrij sneu trollgedrag van mensen die niet in staat zijn een volwassen discussie te voeren en in een waanwereld leven waarin ze aan het strijden zijn tegen mensen die ze willen dwingen om zittend te plassen ofzo.
pi_207101104
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja het is allemaal vrij sneu trollgedrag van mensen die niet in staat zijn een volwassen discussie te voeren en in een waanwereld leven waarin ze aan het strijden zijn tegen mensen die ze willen dwingen om zittend te plassen ofzo.
Aldus degene die hier eigenlijk ook alleen maar komt om sneertjes uit te delen.
pi_207101120
Er zijn schijnbaar ook journalisten gebanned die slechts hadden vermeld dat er (volgens hun bronnen) nog geen aanklacht was ingediend (door Elon) over deze aanslag op zijn familie.

En worden mensen dan ook gebanned als ze iets roepen zoals "Elon is momenteel in Amerika"? Is ook een real time locatie van hem, toch?
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 11:13:34 #199
70532 loveli
N
pi_207101193
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:08 schreef IndoorKite het volgende:
Er zijn schijnbaar ook journalisten gebanned die slechts hadden vermeld dat er (volgens hun bronnen) nog geen aanklacht was ingediend (door Elon) over deze aanslag op zijn familie.

En worden mensen dan ook gebanned als ze iets roepen zoals "Elon is momenteel in Amerika"? Is ook een real time locatie van hem, toch?
twitter
crap in = crap out
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:14:05 #200
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207101202
Echte real time locaties is natuurlijk ook niet de bedoeling, maar die jets pagina van bepaalde mensen was toch bedoeld als de jet van x is nu geland op Chicago Airport, gebaseerd op openbare data van vliegtuigen zoals bijvoorbeeld ook een Flightradar24 doet? Niet dat ze iemand real time volgen in de stad. Als je Elon Musk bij de starbucks ziet kun je dat toch ook op social media posten?
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:15:05 #201
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_207101216
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:13 schreef loveli het volgende:

[..]
[ twitter ]
Dat slaat als een tang op een varken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_207101222
quote:

[..]
[ twitter ]
Geeft Musk zichzelf geen preferential treatment door critici te bannen?
pi_207101258
quote:

[..]
[ twitter ]

Hij creërt nieuwe regels om zijn nieuwe bans goed te praten :)

Het is letterlijk "new treatment" :)
pi_207101265
Maar waarom is het nu trouwens ineens zo belangrijk dat mensen weten waar Musk zich bevindt? Wat is daar de waarde van?
quote:

[..]
[ twitter ]
Thomas Sowell _O_. En dit klopt natuurlijk volledig. Mede daarom is een bepaalde type mens ook zo'n liefhebber van allerlei quota's en DEIB beleid. Neutraliteit is voor hun discriminatie. Je moet een onevenredig speelveld creëren, pas dan is het goed en eerlijk.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:22:14 #205
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207101324
Ach ach, praten over free speech, gelijke behandeling, neutraal zijn etc. Maar dat blijkt dan toch dat wanneer puntje bij paaltje komt ze eigenlijk niet zo anders zijn als de mensen waar ze eerst over aan het klagen waren :D
pi_207101327
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Natuurlijk doet ie dat. Op zich verder ook je goed recht om als eigenaar op je eigen platformpje de Erdogan of Poetin uit te gaan hangen verder hoor.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:23:24 #207
498282 Scrummie
pi_207101330
quote:
11s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Alleen doet Musk dat niet.
pi_207101349
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
Maar waarom is het nu trouwens ineens zo belangrijk dat mensen weten waar Musk zich bevindt? Wat is daar de waarde van?
Jouw posts vind ik niet belangrijk. Waarom post je nog? Oh ja, dat mogen mensen lekker zelf weten wat ze posten en wat ze lezen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 11:25:21 #209
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207101352
Gewoon openbaar beschikbare vliegtuigdata blokken en dan an passant ook het twitter account van mastodon blokkeren. :')
Wat laat die vent zich kennen zeg. :')
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:27:03 #210
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207101363
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:23 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Alleen doet Musk dat niet.
Hij bant letterlijk accounts die kritisch op hem zijn vanwege het bannen van de volg een Jet accounts.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:28:31 #211
498282 Scrummie
pi_207101375
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:27 schreef Momo het volgende:

[..]
Hij bant letterlijk accounts die kritisch op hem zijn vanwege het bannen van de volg een Jet accounts.
Graag even de bron waar de letterlijke redenen van die bans in staan.
pi_207101379
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
Gewoon openbaar beschikbare vliegtuigdata blokken en dan an passant ook het twitter account van mastodon blokkeren. :')
Er wordt geen openbare vliegdata geblokkeerd.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:29:27 #213
498282 Scrummie
pi_207101382
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:25 schreef Netsplitter het volgende:
Nee, niet openbaar. En ja, de policy handhaven lijkt me nogal logisch, en dan moet zo'n idioot van Mastodon niet op dat moment die policy overtreden.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:31:21 #214
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207101397
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Graag even de bron waar de letterlijke redenen van die bans in staan.
Dat krijgen wij natuurlijk niet te zien.

Maar toevallig dat er net een aantal accounts geband worden die daar net over aan het posten waren. Of hebben die toevallig allemaal net een ban gehad voor iets anders?
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:33:33 #215
498282 Scrummie
pi_207101413
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:31 schreef Momo het volgende:

[..]
Dat krijgen wij natuurlijk niet te zien.
Waarom zeg je dan 'letterlijk'.

quote:
[ afbeelding ]
Maar toevallig dat er net een aantal accounts geband worden die daar net over aan het posten waren. Of hebben die toevallig allemaal net een ban gehad voor iets anders?
Geen idee, het lijkt er tot nu toe op dat ze de nieuwe policy hebben overtreden. Zal volgende week wel een keer duidelijk worden of dat echt zo is. Die van Mastodon in elk geval wel, of dat screenshot moet fake zijn.
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 11:34:53 #216
70532 loveli
N
pi_207101428
#BringThemBack
crap in = crap out
pi_207101445
Topic 31 waarin er nog steeds mensen zijn die deze frequent flyer naar het eiland van Epstein aan het verdedigen zijn. Meneertje anti kinderporno is nu ook accounts aan het bannen die het daarover hebben.
  vrijdag 16 december 2022 @ 11:39:21 #218
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207101481
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:36 schreef Glazenmaker het volgende:
Topic 31 waarin er nog steeds mensen zijn die deze frequent flyer naar het eiland van Epstein aan het verdedigen zijn. Meneertje anti kinderporno is nu ook accounts aan het bannen die het daarover hebben.
twitter

pi_207101488
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:17 schreef HowardRoark het volgende:
Naar ik begrijp gaat het om het principe en de selectiviteit.
pi_207101512
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:29 schreef Scrummie het volgende:

[..]
Nee, niet openbaar.
Data is nog steeds openbaar beschikbaar via sites zoals ADS-B Exchange. Die tracken ook gewoon vliegtuigen met PIA. En het is gewoon legaal om die te tracken want vliegtuigen, ook met PIA, moeten nog steeds die informatie verzenden. En vertrek- en arriveergegevens zijn ook gewoon publieke data. Dus je kan gewoon nog steeds elke vliegtuig tracken met publieke info.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 11:46:22 #221
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207101543
quote:
14s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:28 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Er wordt geen openbare vliegdata geblokkeerd.
- https://twitter.com/airforcetrack - O.a. Airforce One, maar ook andere regeringsvliegtuigen.
- https://twitter.com/CelebJets - Verschillende bekende personen.
- https://twitter.com/ZuccJet - Mark Zuckerberg
- https://twitter.com/SportJets - Jets van voornamelijk US sport teams.
- https://twitter.com/RUOligarchJets - Russische Oligarchen

Deze zijn ook al gesloten. Die vluchtdata is gewoon publiekelijk beschikbaar. In de VS is dat bepaald door de hoogste rechtbank.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_207101548
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Arbitraire regels die afhankelijk van elon zijn bui instantaan bedacht worden, dat is nu niet een verbetering. _O-

Maar nu pas na deze overname is het echt een privaat bedrijf zonder bestuursleden, dus wat wordt het riedeltje nu "opperpropagnda meester bepaald", we gaan hem maar Elon Goebbels noemen. :D
Het is wel degelijk een verbetering, er zijn regels en als je die overtreed dan heb je een probleem.
Hoe het eerst ging was een zeer losse interpretatie van de regels waardoor je een dubbele maat kreeg.
Project Veritas bijvoorbeeld, waar is die voor gebanned?
Daar is nooit duidelijkheid over geweest maar toen ik dat aankaartte in AMV kreeg ik vooral te horen dat Twitter een privaat bedrijf was en dat ze konden doen wat ze wilden.
Hoe ironisch is het nu dat de progressieven zitten te huilen nu dat er regels zijn die duidelijk zijn en voor iedereen gelden.
Nogmaals ik vind niet dat hier er een ban gegeven moet worden voor informatie dat gewoon openbaar is maar daar gaat het nu even niet om.
pi_207101549
Dictator in wording die Elon Musk
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_207101566
quote:
10s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Mooie verdraaiing van mijn woorden, daar ben je echt een koning in.
pi_207101602
twitter

Zelfs FOX is kritisch op Musk. Het is natuurlijk ook een wat vreemde actie, al zullen zijn fans op dit forum ongetwijfeld volhouden dat hij een goede reden had om een heel rijtje critici te bannen.
pi_207101628
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef TLC het volgende:
Dictator in wording die Elon Musk
Dat in wording kun je wel achterwege laten hoor.
pi_207101631
twitter

Hoe vaak ik dit soort gesprekken wel niet in AMV heb gehad, met als ultieme dooddoener “ja het is een privaat bedrijf.”
Toen vonden ze het prachtig om even de “libertarier” uit te hangen maar nu het hun eigen mensen betreft is de wereld te klein.
Vooral ook omdat de bans volkomen in lijn zijn met de regels waar bij veel conservatieven natuurlijk geen sprake was.
pi_207101634
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Het is wel degelijk een verbetering, er zijn regels en als je die overtreed dan heb je een probleem.
Hoe het eerst ging was een zeer losse interpretatie van de regels waardoor je een dubbele maat kreeg.
Daar is nooit duidelijkheid over geweest maar toen ik dat aankaartte in AMV kreeg ik vooral te horen dat Twitter een privaat bedrijf was en dat ze konden doen wat ze wilden.
Hoe ironisch is het nu dat de progressieven zitten te huilen nu dat er regels zijn die duidelijk zijn en voor iedereen gelden.
Nogmaals ik vind niet dat hier er een ban gegeven moet worden voor informatie dat gewoon openbaar is maar daar gaat het nu even niet om.
Omdat ze herhaaldelijk mensen gedoxxed hadden. Afgaande op je eerdere posts in dit topic zou je dat toch een perfect valide reden om ze te bannen moeten vinden?
pi_207101645
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Oh, wat mij betreft mag Musk bannen wie hij wil. Alleen staat dat nogal haaks op zijn eerdere uitlatingen.
pi_207101692
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:54 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Omdat ze herhaaldelijk mensen gedoxxed hadden. Afgaande op je eerdere posts in dit topic zou je dat toch een perfect valide reden om ze te bannen moeten vinden?
Van doxxen was geen sprake, zijn er ergens adressen of persoonlijke gegevens gedeeld? En mocht dat het geval zijn waarom is Taylor Lorenz dan niet geband ondanks het feit dat zij aantoonbaar Libs of TikTok had gedoxxed?
De smoes toen was ja dat is nu eenmaal journalistiek, althans dat was wat @Kijkertje maar bleef herhalen.
pi_207101701
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oh, wat mij betreft mag Musk bannen wie hij wil. Alleen staat dat Nogal haaks op zijn eerdere uitlatingen.
Dat ben ik met je eens, ik vind ook dat Musk hier veel te ver gaat. Maar de selectieve verontwaardiging van de progressieven is ronduit hilarisch.
pi_207101725
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Van doxxen was geen sprake, zijn er ergens adressen of persoonlijke gegevens gedeeld? En mocht dat het geval zijn waarom is Taylor Lorenz dan niet geband ondanks het feit dat zij aantoonbaar Libs of TikTok had gedoxxed?
De smoes toen was ja dat is nu eenmaal journalistiek, althans dat was wat @:kijkertje maar bleef herhalen.
Van Musk zijn toch ook alleen maar (openbaar beschikbare) vluchtgegevens van zijn vliegtuig gedeeld? Beetje vreemd dat Elon's jet meer recht op privacy heeft dan daadwerkelijke personen :').
pi_207101742
Hahaha heerlijk dit. Had ie hier een paar maanden geleden niet nog de mond van vol, dat hij vrijheid van meningsuiting zo belangrijk vond dat hij zelfs deze accounts gewoon in de lucht hield? _O-

Van mij mag Musk iedereen bannen die ie wil, het is zijn platform tenslotte. Maar je wist gewoon dat het in no-time op hypocrisie uit ging draaien. De vreemde bochten waar zijn fans zich in moeten draaien om dit te verdedigen zijn de kers op de taart.
pi_207101751
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]
Oh, wat mij betreft mag Musk bannen wie hij wil. Alleen staat dat Nogal haaks op zijn eerdere uitlatingen.
Dit inderdaad. Musk is zelf degene die roept dat hij het beter gaat doen en Twitter meer vrijheid krijgt. Ondertussen zijn er meer regels om mensen te bannen.

twitter

Kijk die Musk liegen hier.
twitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 16 december 2022 @ 12:05:14 #235
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_207101784
twitter

Hypocriet mannetje. :')
pi_207101831
twitter
  Vis een optie? vrijdag 16 december 2022 @ 12:13:27 #237
70532 loveli
N
pi_207101867
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 11:58 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Dat ben ik met je eens, ik vind ook dat Musk hier veel te ver gaat. Maar de selectieve verontwaardiging van de progressieven is ronduit hilarisch.
Dit ja.
crap in = crap out
pi_207101885
quote:
Wat een leugenaar.
pi_207101929
quote:
7s.gif Op vrijdag 16 december 2022 10:57 schreef Isdatzo het volgende:
En "kort pittig kapsel".

:P
pi_207101937
quote:
Lees je wel eens wat er er vlak voor je post is gebeurd in een topic? Musk was een vriendje van Epstein en bant accounts die bewijs laten zien dat hij regelmatig naar zijn eiland vloog.

Maar hij is super anti kindermisbruik hoor. :W
pi_207101970
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Lees je wel eens wat er er vlak voor je post is gebeurd in een topic? Musk was een vriendje van Epstein en bant accounts die bewijs laten zien dat hij regelmatig naar zijn eiland vloog.

is ie al ondervraagt door de politie voor zn vluchten naar epstein island?
pi_207101990
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Is hij al ondervraagd door de politie voor de aanslag op zijn kinderen!?
pi_207102000
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:23 schreef weetjewel5 het volgende:

[..]
Ga maar weer ontwijken hoor, waarom verdedig jij seksueel misbruik?
pi_207102009
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:26 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Ga maar weer ontwijken hoor, waarom verdedig jij seksueel misbruik?
waar doe ik dat precies?
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:28:12 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207102015
Hoe kan iemand uberhaupt nog vinden dat het goed gaat met Twitter? Wat een grote teringzooi met een megalomane man aan roer.
pi_207102040
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:28 schreef Frozen-assassin het volgende:
Hoe kan iemand uberhaupt nog vinden dat het goed gaat met Twitter? Wat een grote teringzooi met een megalomane man aan roer.
Qua useraantallen gaat het best goed, technisch blijft het tot nu toe overeind, omzet per werknemer zal ook wel gestegen zijn met de massa-ontslagen.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:31:41 #247
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_207102044
quote:
Ja, want twitter stond eerder wel die bovenste vier toe? Dat was toen ook al verboden. En wat voor een obsessie heb jij met pedoseksualiteit eigenlijk dat er elke keer over post terwijl het helemaal niet relevant is in een topic?
pi_207102048
twitter

Heerlijk dit, lmao.
pi_207102053
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Waar land hij zijn Gulfstream dan op Little James Island? Is daar een vliegveld wat geschikt is? _O- :')

De enige echte.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:32:46 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_207102058
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2022 12:31 schreef Heph844 het volgende:

[..]
Qua useraantallen gaat het best goed, technisch blijft het tot nu toe overeind, omzet per werknemer zal ook wel gestegen zijn met de massa-ontslagen.
Tsja. Omzet per werknemers is niet bepaald een goed maatstaf als je daarnaast wellicht enorme verliezen lijdt.
  vrijdag 16 december 2022 @ 12:35:19 #251
12221 Tijn