Hij tweette altijd al de domste dingen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:05 schreef pokkerdepok het volgende:
hoe meer ik van zijn tweets lees, hoe dommer ik hem ga vinden. wow.
ja dat geloof ikquote:Op vrijdag 16 december 2022 13:07 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hij tweette altijd al de domste dingen.
Alternatieven genoeg, maar de naamsbekendheid van Twitter is dusdanig verankerd in onze samenleving, dat een massavertrek van users uitblijft. 100k volgers opgeven is voor narcistische users best heftig. Op een idealist na, zie ik dat niet op grote schaal gebeuren.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een wat incestueuze cirkel. (Sociale) media overschatten hun eigen relevantie vaak schromelijk. De vraag of er een alternatief voor Twitter komt is ook meer afhankelijk van de vraag of er een commercieel interessant platform te bedenken valt.
Na twee vette jaren in 2018 en 2019 is het bedrijf gewoon weer teruggegaan naar ouderwets verlies draaien.
Dat heeft vooral te maken met concurrentie, met het feit dat de advertentiemarkt op internet redelijk verzadigd is en ga zo maar door. Zo'n enorme focus op de hypergepolariseerde politieke niche gaat waarschijnlijk ook niet helpen op dat vlak.
quote:Europa waarschuwt Twitter voor sancties na schorsing kritische journalisten
Elon Musk kan niet zomaar journalisten schorsen die kritisch over Twitter schrijven, zo waarschuwt Brussel, dat het woord sancties in de mond neemt. Ondertussen blokkeert Twitter ook links naar de concurrentie.
https://www.volkskrant.nl(...)urnalisten~b4cfc0e4/
Denk dat als je eenmaal een monopolie hebt op een bepaalde uitingsvorm, je daar nauwelijks nog vanaf te stoten bent, tenzij je het enorm verkloot als platform. Twitter-kloons als Mastodon lijken me dan ook vrij kansloos.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Alternatieven genoeg, maar de naamsbekendheid van Twitter is dusdanig verankerd in onze samenleving, dat een massavertrek van users uitblijft. 100k volgers opgeven is voor narcistische users best heftig. Op een idealist na, zie ik dat niet op grote schaal gebeuren.
Daarnaast is het zo dat de kleinere platformen op dit moment qua commerciele mogelijkheden totaal geen return of investment kunnen aanbieden aan media-outlets. Vaak willen die kleinere platformen nieteens commerciele mogelijkheden aanbieden. Het heeft voor bedrijven weinig zin om daar dan aanwezig te zijn.
Och, niets zo veranderlijk als de markt van sociale media hoor. Als er eenmaal ergens momentum is, dan kan het hard gaan. De hyves en myspaces van deze wereld leken ook onaantastbaar. Concurrentie hoeft ook helemaal niet altijd van kleine partijtjes te komen die geleidelijk aan opkomen. Als grote partijen hun slagkracht gebruiken om een markt te betreden kan het ook hard gaan. Twitter is een dwergje vergeleken met bijvoorbeeld Meta, dat financieel gezien ook veel gezonder is.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:11 schreef Rnie het volgende:
[..]
Alternatieven genoeg, maar de naamsbekendheid van Twitter is dusdanig verankerd in onze samenleving, dat een massavertrek van users uitblijft. 100k volgers opgeven is voor narcistische users best heftig. Op een idealist na, zie ik dat niet op grote schaal gebeuren.
Daarnaast is het zo dat de kleinere platformen op dit moment qua commerciele mogelijkheden totaal geen return of investment kunnen aanbieden aan media-outlets. Vaak willen die kleinere platformen nieteens commerciele mogelijkheden aanbieden. Het heeft voor bedrijven weinig zin om daar dan aanwezig te zijn.
Dat is het ding, ja. Twitter lijkt heel wat, omdat het regelmatig in de media verschijnt en er prominente gebruikers op zitten. Maar als je naar de cijfers kijkt is het eigenlijk een relatief klein en marginaal platform.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Twitter is een dwergje vergeleken met bijvoorbeeld Meta, dat financieel gezien ook veel gezonder is.
Och ja natuurlijk, de pennenlikkers in Brussel moeten toch op een of andere manier hun salaris rechtvaardigen.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:17 schreef Tocadisco het volgende:
Ondertussen gaat Brussel zich ook mengen in deze clusterfuck:
[..]
Geinig ook dat die vinkjes eerst meer zouden moeten kosten, maar dit het resultaat was van een klagende Stephen King en Elon die er als een marktkoopman bij kwam en aangaf nog steeds fan van King te zijn.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:04 schreef Tijn het volgende:
[..]
Het probleem is ook dat Twitter weliswaar $8 voor dat vinkje krijgt, maar vervolgens $6 moet inleveren omdat die mensen minder reclame te zien krijgen
'Journalisten'.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Och ja natuurlijk, de pennenlikkers in Brussel moeten toch op een of andere manier hun salaris rechtvaardigen.
Waar waren ze eigenlijk de afgelopen jaren toen talloze journalisten op rechts zonder pardon het platform werden afgemieterd?
welke rechtse jounalisten? of ga je alex jones een journalist noemen, lijkt me duidelijk waarom jones is gebannend.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:38 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Och ja natuurlijk, de pennenlikkers in Brussel moeten toch op een of andere manier hun salaris rechtvaardigen.
Waar waren ze eigenlijk de afgelopen jaren toen talloze journalisten op rechts zonder pardon het platform werden afgemieterd?
Myspace en Hyves werden ingehaald door innovatieve features van andere partijen. Dat kan je van de kloontjes van Twitter, op decentralisatie na van Mastodon, nog niet zeggen. Users stappen nu niet meer over omdat een partij betere features heeft, ze stappen over omdat ze het niet eens zijn met het beleid en andere idealen erop nahouden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Och, niets zo veranderlijk als de markt van sociale media hoor. Als er eenmaal ergens momentum is, dan kan het hard gaan. De hyves en myspaces van deze wereld leken ook onaantastbaar. Concurrentie hoeft ook helemaal niet altijd van kleine partijtjes te komen die geleidelijk aan opkomen. Als grote partijen hun slagkracht gebruiken om een markt te betreden kan het ook hard gaan. Twitter is een dwergje vergeleken met bijvoorbeeld Meta, dat financieel gezien ook veel gezonder is.
Je ziet het ook bijvoorbeeld in de markt voor cloud computing. De concurrentie voor Amazon komt daar niet van schattige kleine partijtjes die de wereld disrupten, maar van grote partijen als Microsoft en Google en in mindere mate partijen als Oracle en CloudFlare.
Dit ja. Technisch gezien is de basis echt heel eenvoudig. Ik denk dat een klein team van goede programmeurs in een weekend de basis wel kan hebben staan. De vraag is dan idd wel hoe je het winstgevend krijgt want de benodigde cloud-infrastructuur om alles op deze schaal soepel te laten draaien is wel fors en de bijbehorende kosten ook. Al denk ik dat je voor enkele tienduizenden euro's per maand ook al wel een eind komt. De grootste kunst is marktaandeel krijgen, pas daarna kun je hopen winstgevend te worden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook een wat incestueuze cirkel. (Sociale) media overschatten hun eigen relevantie vaak schromelijk. De vraag of er een alternatief voor Twitter komt is ook meer afhankelijk van de vraag of er een commercieel interessant platform te bedenken valt.
Na twee vette jaren in 2018 en 2019 is het bedrijf gewoon weer teruggegaan naar ouderwets verlies draaien.
Dat heeft vooral te maken met concurrentie, met het feit dat de advertentiemarkt op internet redelijk verzadigd is en ga zo maar door. Zo'n enorme focus op de hypergepolariseerde politieke niche gaat waarschijnlijk ook niet helpen op dat vlak.
Die zijn nog steeds valide maar het is volledig in tegenspraak tot Musk's grote bek over free speech want daar is dus geen sprake van nu.quote:Op vrijdag 16 december 2022 12:39 schreef Chivaz het volgende:
[ twitter ]
Glen Greenwald stelt hier wel een zeer terechte vraag, wat is er nu eigenlijk gebeurt met die argumenten? Waarom zijn die nu ineens niet meer valide?
Ik heb het idee dat vooral mensen die niet op Mastodon zitten dat denken. Op het platform zelf zie ik juist iedereen mensen aanraden om vooral een kleinere instance te zoeken en je niet op mastodon.social aan te melden.quote:Op vrijdag 16 december 2022 13:47 schreef Rnie het volgende:
[..]
Neem Mastodon, ik ben echt een voorstander wat betreft hun visie op "opinion media". Alleen de consensus is dat mastodon.social, Mastodon is.Het idee van decentralisatie intresseert de nieuwe users geen reet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |