abonnement Unibet Coolblue
pi_206977473
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 december 2022 23:08 schreef capricia het volgende:

[..]
Je moet ze wel van eten voorzien. En medische hulp, warmte, kleding. Het schijnen echt grote aantallen te zijn.

Waar zijn die kampen eigenlijk? Heeft het rode kruis inzicht? Ik hoor of lees echt weinig hierover.
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
pi_206977555
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 00:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
Geen idee eigenlijk. Lijkt me als actieve deelname aan het conflict te interpreteren.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 7 december 2022 @ 02:49:58 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206977977
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 00:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
Turkije heeft Azov-soldaten uit Mariupol in hun "beheer". Kwestie van afspreken, lijkt mij.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206978088
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 02:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]
Turkije heeft Azov-soldaten uit Mariupol in hun "beheer". Kwestie van afspreken, lijkt mij.
dat zijn geen krijgsgevangenen.
pi_206978093
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 00:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
Nederland had in de 1ste WO wel een aantal interneringskampen voor oa Britse, Franse en Duitse militairen (plus 17 andere nationaliteiten) die al dan niet per ongeluk via Belgi op Nederlands grondgebied waren terecht gekomen. Maar hoe het zit met overnemen, geen idee.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 08:25:35 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206978437
Toch maar eens een poging gedaan de podcast van De Wijk te beluisteren. Podcast van maandag: De sancties werken niet.

Laat maar. :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206978509
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 00:12 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Mogen andere (neutrale) landen eigenlijk krijgsgevangenen overnemen en vastzetten? Wat zijn hier de internationale regels over?
Nee. Dat kan niet. Niet als die andere landen niet in oorlog zijn met Rusland. Dan moet je deze mensen vrij laten, zijn het gewoon burgers.
Je zou hooguit het rode kruis kunnen verzoeken om de onderkomens en voeding/kleding te faciliteren (met ons geld), in Oekraine.

Zou ook heel raar zijn, moet je je voorstellen dat wij hier in NL Russische krijgsgevangenen gaan onderbrengen, en bewaken enzo. En er proberen er een paar te ontsnappen..krijg je hele rare situaties van. We zijn namelijk niet in oorlog met Rusland.

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 07-12-2022 08:41:19 ]
Definitely not CIA
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 08:41:46 #9
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206978566
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Nederland had in de 1ste WO wel een aantal interneringskampen voor oa Britse, Franse en Duitse militairen (plus 17 andere nationaliteiten) die al dan niet per ongeluk via Belgi op Nederlands grondgebied waren terecht gekomen. Maar hoe het zit met overnemen, geen idee.
Dat is anders, dat zijn soldaten die in een derde land terechtkomen. Als er ineens een roedel Russen op Ameland staat is er ook een mogelijkheid dat Nederland die interneert.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206978780
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 06:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
dat zijn geen krijgsgevangenen.
Azov is tegenwoordig gewoon een officieel onderdeel van het Oekranse leger, derhalve zouden het wel degelijk krijgsgevangenen zijn.

Het Kraken Regiment daarentegen is geen officieel onderdeel van het Oekranse leger.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206978819
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Azov is tegenwoordig gewoon een officieel onderdeel van het Oekranse leger, derhalve zouden het wel degelijk krijgsgevangenen zijn.

Het Kraken Regiment daarentegen is geen officieel onderdeel van het Oekranse leger.
De Azov soldaten die in Turkije zitten zijn geen krijgsgevangenen meer. Die zijn al gewisseld bij een krijgsgevangenenruil. Een van de voorwaarden van die deal was dat ze niet meer terug naar Oekraine mogen zolang het oorlog is.
pi_206978856
Ah op die fiets.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206979034
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Azov is tegenwoordig gewoon een officieel onderdeel van het Oekranse leger, derhalve zouden het wel degelijk krijgsgevangenen zijn.

Het Kraken Regiment daarentegen is geen officieel onderdeel van het Oekranse leger.
Mijn punt was ze zijn geen krijgsgevangen maar vrijgelaten in een deal tussen oekraine en Rusland. En hierom zijn ze in Turkije. Dus je kunt dit voorbeeld niet helemaal een op een vergelijken als oplossing (krijgsgevangen in andere landen plaatsen) voor het te kort aan ruimte voor de russische krijgsgevangen in oerkaine.

edit: ik zie dat het hierboven al benoemd is.
pi_206979068
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:12 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Azov is tegenwoordig gewoon een officieel onderdeel van het Oekranse leger, derhalve zouden het wel degelijk krijgsgevangenen zijn.

Het Kraken Regiment daarentegen is geen officieel onderdeel van het Oekranse leger.
Je hoeft ook geen onderdeel te zijn van het officile leger.
pi_206979157
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:43 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Je hoeft ook geen onderdeel te zijn van het officile leger.
Er is hier in het verleden wel eens voorbij gekomen dat het qua Geneefse Conventie wel verschil uit zou maken of een krijgsgevangene een officieel lid van het leger is, of een combatant als in huurling of buitenlander in vrijwillige dienst.

Geen idee hoe dat precies zit, maar dat ging hier toen rond toen in Mariupol een paar Britten gepakt waren door de Russen.

Daar zouden andere regels voor gelden dan officile militairen zeg maar.

Tenminste, dat ging hier toen rond.
Vandaar.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206979212
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er is hier in het verleden wel eens voorbij gekomen dat het qua Geneefse Conventie wel verschil uit zou maken of een krijgsgevangene een officieel lid van het leger is, of een combatant als in huurling of buitenlander in vrijwillige dienst.

Geen idee hoe dat precies zit, maar dat ging hier toen rond toen in Mariupol een paar Britten gepakt waren door de Russen.

Daar zouden andere regels voor gelden dan officile militairen zeg maar.

Tenminste, dat ging hier toen rond.
Vandaar.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 7 december 2022 @ 10:11:26 #18
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206979275
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 09:53 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Er is hier in het verleden wel eens voorbij gekomen dat het qua Geneefse Conventie wel verschil uit zou maken of een krijgsgevangene een officieel lid van het leger is, of een combatant als in huurling of buitenlander in vrijwillige dienst.

Geen idee hoe dat precies zit, maar dat ging hier toen rond toen in Mariupol een paar Britten gepakt waren door de Russen.

Daar zouden andere regels voor gelden dan officile militairen zeg maar.

Tenminste, dat ging hier toen rond.
Vandaar.
Vrijwilliger krijgen vaak ook de nationaliteit kado, en doen niet onder voor reguliere militairen van een land. Huurlingen zijn mensen die plat voor de centen werken.

Voor vrijwilligers gelden dus dezelfde regels als reguliere militairen.

Huurlingen niet, daar gelden geen regels voor en mag je terplekke afschieten.

En serial-oorlogsmisdaden plegers rusland doen natuurlijk alsof elke vrijwilliger een huurling is.
&lt;signature here&gt;.
pi_206979313
Hoe is het eigenlijk met Britten afgelopen?

Die zouden de doodstraf kunnen krijgen volgens Rusland.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 10:16:25 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206979314
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vrijwilliger krijgen vaak ook de nationaliteit kado, en doen niet onder voor reguliere militairen van een land. Huurlingen zijn mensen die plat voor de centen werken.

Voor vrijwilligers gelden dus dezelfde regels als reguliere militairen.

Huurlingen niet, daar gelden geen regels voor en mag je terplekke afschieten.

En serial-oorlogsmisdaden plegers rusland doen natuurlijk alsof elke vrijwilliger een huurling is.
Die krijg je niet cadeau maar dat is gewoon noodzakelijk. Je krijgt een arbeidsovereenkomst van de Oekraense overheid. En om bij de Oekraense overheid aan het werk te gaan heb je een Oekraens paspoort nodig.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 december 2022 @ 10:19:52 #21
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206979346
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:16 schreef StateOfMind het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Britten afgelopen?

Die zouden de doodstraf kunnen krijgen volgens Rusland.
Deze high profile vrijwilliger is vrijgelaten uiteindelijk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aiden_Aslin

En dat aard meer in wat een schijtlaarzen ze zijn in rus, dan dat ze zo humaan zijn. Andere eventuele POW vrijwilligers, onbekend.
&lt;signature here&gt;.
pi_206979348
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:11 schreef ExTec het volgende:

[..]
Vrijwilliger krijgen vaak ook de nationaliteit kado, en doen niet onder voor reguliere militairen van een land. Huurlingen zijn mensen die plat voor de centen werken.

Voor vrijwilligers gelden dus dezelfde regels als reguliere militairen.

Huurlingen niet, daar gelden geen regels voor en mag je terplekke afschieten.

En serial-oorlogsmisdaden plegers rusland doen natuurlijk alsof elke vrijwilliger een huurling is.
Huurlingen mag je niet "terplekke afschieten" (Volgens de Russen dan iig, als ze zich aan hun eigen wetten houden)

When fallen into the power of the adversary, neither spies, nor mercenaries shall have the right to the prisoner-of-war status and shall be subject to punishment for their activities. However, sentences with respect to the above persons shall only be passed with previous judgment pronounced by a regularly constituted court and the accused shall be provided with the generally recognized guarantees of court defence.
pi_206979571
twitter

Hoe vaak hebben we Poetin dit zien doen eigenlijk?
  woensdag 7 december 2022 @ 10:53:26 #24
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 10:56:21 #25
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206979670
twitter


Een ongeluk of een ongeluk?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206979717
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 10:19 schreef ExTec het volgende:

[..]
Deze high profile vrijwilliger is vrijgelaten uiteindelijk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Aiden_Aslin

En dat aard meer in wat een schijtlaarzen ze zijn in rus, dan dat ze zo humaan zijn. Andere eventuele POW vrijwilligers, onbekend.
Ik kan me nog wel een foto herinneren van een paar maanden terug, van een militair die in Mariupol gevangen was genomen.

Was een voor/na foto.
Van een grote brede man naar een uitgemergeld levend skelet zoals op Auswitch foto's te zien is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:24:26 #27
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206979986
Ik had em btw ook in under 5 secs van twitter gevist.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_206980053
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:24 schreef ExTec het volgende:
Ik had em btw ook in under 5 secs van twitter gevist.

[ twitter ]
Heel erg epic inderdaad. :{
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 11:30:35 #29
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206980055
En deze man is geen uitzondering. Het zijn allemaal skeletten geworden.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206980189
Apart wel dat mijn post met die foto weggeveegd is...
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 11:47:31 #31
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206980269
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:30 schreef Jeroboam het volgende:

[..]
Heel erg epic inderdaad. :{
Niet de bewoording die ik zou gebruiken, maar dat terzijde.
&lt;signature here&gt;.
pi_206980302
Gelukkig zijn ze allemaal weer veilig inmiddels, en hopelijk ook weer aangesterkt.
Ik kan me niet voorstellen (of eigenlijk helaas wel) wat ze allemaal hebben moetten doorstaan in hun Russische gevangenschap -O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 11:57:15 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206980378
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig zijn ze allemaal weer veilig inmiddels, en hopelijk ook weer aangesterkt.
Ik kan me niet voorstellen (of eigenlijk helaas wel) wat ze allemaal hebben moetten doorstaan in hun Russische gevangenschap -O-
Er kwam onlangs een foto voorbij van de zingende dame. Zij zag er inmiddels weer goed, gezond en vrolijk uit :)
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206980409
*O*

Fysiek iig.
Mentaal zal dat de rest van je leven enorme littekens veroorzaken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206980495
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:00 schreef StateOfMind het volgende:
*O*

Fysiek iig.
Mentaal zal dat de rest van je leven enorme littekens veroorzaken.
Ben benieuwd hoe veel PTSS er gaat zijn. Aantallen zullen gigantisch zijn.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 12:13:04 #36
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206980530
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:41 schreef StateOfMind het volgende:
Apart wel dat mijn post met die foto weggeveegd is...
Ik heb gewoon die hele kansloze "discussie" en de aanleiding er van verwijderd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 7 december 2022 @ 12:17:44 #37
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206980567
Als die kwezel nou eens over de brug komt.

twitter


Anderzijds kan de VS ook gewoon over hun angst heenstappen, dat als ze Abrams met Depleted Uranium bepantsering geven, rus en of china dan ineens een idee hebben hoe effectief hun munitie is, en zelf tanks geven.
&lt;signature here&gt;.
pi_206980568
Die foto was ontopic.
Zo niet, wees dan consequent en haal die andere foto's dan ook weg ipv weer selectief te zijn.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206980603
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 11:50 schreef StateOfMind het volgende:
Gelukkig zijn ze allemaal weer veilig inmiddels, en hopelijk ook weer aangesterkt.
Ik kan me niet voorstellen (of eigenlijk helaas wel) wat ze allemaal hebben moetten doorstaan in hun Russische gevangenschap -O-
Dat zijn ze toch helemaal niet? Volgens mij hadden ze er 3000 ofzo gevangen genomen, zoveel zijn er echt niet uitgewisseld. Daarnaast hebben ze er een hoop vermoord bij die 'himars' aanval.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 7 december 2022 @ 12:24:17 #41
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206980640
Jouw foto was een reactie op een verwijderde post.

En die verwijten dat ik selectief ben stop je maar in je hol. Zolang je hier zelf de boel komt verstieren vind ik dat geen argument.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206980671
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:24 schreef Straatcommando. het volgende:
Jouw foto was een reactie op een verwijderde post.

En die verwijten dat ik selectief ben stop je maar in je hol. Zolang je hier zelf de boel komt verstieren vind ik dat geen argument.
Wat selectief !!

Waarom hebben we niet de vrijheid om die verwijten in een zelfgekozen hol te drukken? Ik gun stateofmind die dingen helemaal niet !
  woensdag 7 december 2022 @ 12:30:10 #43
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206980713
quote:
Beste Straatcommando, maakt u aub niet zo druk. ;)

Je kan toch nooit goed doen, etc.

Laat het drukmaken maar aan ons over ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206980716
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:21 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dat zijn ze toch helemaal niet? Volgens mij hadden ze er 3000 ofzo gevangen genomen, zoveel zijn er echt niet uitgewisseld. Daarnaast hebben ze er een hoop vermoord bij die 'himars' aanval.
Yeah, ik denk dat de meest vooraanstaande strijders er nog het beste uitkomen omdat meer mensen vragen stellen als ze vermist raken.

Verder gaat het leed natuurlijk veel verder dan alleen azov.
pi_206980748
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:02:48 #46
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206981103
Ondertussen bijna een coupje bij onze oosterburen.

quote:
Another suspect has been identified as Vitalia B, a Russian woman who was asked to approach Moscow on Heinrich's behalf. The Russian embassy in Berlin said in a statement that it did not "maintain contacts with representatives of terrorist groups and other illegal entities".
https://www.bbc.com/news/world-europe-63885028

Dan leef je ook wel in fantasy land, als je ff denkt met 50 man heel Duitsland op te rollen.
&lt;signature here&gt;.
pi_206981430
Dan heb je iets te veel films gekeken :D

Je kunt hooguit het parlementsgebouw of zo in handen krijgen.

En vervolgens wordt je omsingeld door de politie en het leger, en is, je 50-mans coup ook weer voorbij.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206981473
Gideon van M zal het wel geweldig hebben gevonden.
Bij wijze van spreken uiteraard :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206981476
quote:
Brr. Het spannendste wat ik vandaag gedaan heb was met een mok koffie de trap oprennen. ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206981551
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:33 schreef StateOfMind het volgende:
Dan heb je iets te veel films gekeken :D

Je kunt hooguit het parlementsgebouw of zo in handen krijgen.

En vervolgens wordt je omsingeld door de politie en het leger, en is, je 50-mans coup ook weer voorbij.
Die mensen leven zo erg in hun bubbel dat ze denken dat de meerderheid van de bevolking achter hun staat. Ze denken dat zo gauw ze hun stap zetten de politie en leger zich bij hun zullen aansluiten.
pi_206981578
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:45 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Die mensen leven zo erg in hun bubbel dat ze denken dat de meerderheid van de bevolking achter hun staat. Ze denken dat zo gauw ze hun stap zetten de politie en leger zich bij hun zullen aansluiten.
De politie was er idd rap bij.
Alleen nt iets anders als ze gedacht hadden *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206981600
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Brr. Het spannendste wat ik vandaag gedaan heb was met een mok koffie de trap oprennen. ;)
Ik ben The Callisto Protocol aan het spelen.
Is ook spannend :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 13:50:33 #53
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_206981612
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Brr. Het spannendste wat ik vandaag gedaan heb was met een mok koffie de trap oprennen. ;)
Als je hier werkte dan hadden we daar eens even een serieus gesprek over gevoerd! :7
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_206981663
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ben The Callisto Protocol aan het spelen.
Is ook spannend :7
Ik speel nu Revit. Ook zeeeer spannend.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 december 2022 @ 13:56:00 #55
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206981679
Welverdiend.

&lt;signature here&gt;.
pi_206981698
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Brr. Het spannendste wat ik vandaag gedaan heb was met een mok koffie de trap oprennen. ;)
Met koffie de trap op rennen..

Zelfs mijn vrouw mag wat dat betreft rustig aandoen als ze zondagsmorgens een bakkie koffie op bed komt brengen.
We hebben dan ook vloerbedekking op de trap, maar toch.
pi_206981785
quote:
15s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:37 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Brr. Het spannendste wat ik vandaag gedaan heb was met een mok koffie de trap oprennen. ;)
Living on the edge
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206981801
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:00 schreef Mr.Sandman het volgende:
Wat is jullie mening over rennen met een schaar in je handen?

Mij is geleerd dat het erg gevaarlijk is.
Mijn opa zei altijd over die zaken dat je dan beter verkennend richting vijandelijke stellingen kan trekken.
Daar waar het ene nogal zinloos en onverstandig is, kan het andere je ook kosten, maar dan heeft het tenminste nut als in je makkers kunnen vervolgens moederneukend hun artillerie gebruiken.

Niet altijd even wijs mijn opa, maar deze vond ik er altijd wel uitsteken.
  woensdag 7 december 2022 @ 14:10:05 #59
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_206981832
Trap af rennen met koffie is nog gevaarlijker.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_206981858
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:07 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Mijn opa zei altijd over die zaken dat je dan beter verkennend richting vijandelijke stellingen kan trekken.
Daar waar het ene nogal zinloos en onverstandig is, kan het andere je ook kosten, maar dan heeft het tenminste nut als in je makkers kunnen vervolgens moederneukend hun artillerie gebruiken.

Niet altijd even wijs mijn opa, maar deze vond ik er altijd wel uitsteken.
Als je al moederneukend in staat bent iemand zijn artillerie te gebruiken lijkt mij dat best intimiderend voor de tegenpartij.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_206981873
quote:
persoonlijk had ik het commando om de aanval vanaf de flank in te zetten gegeven

twee man laten staan van voren en schieten de rest vol aanvallen in de flank
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 14:14:38 #62
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206981874
twitter
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 14:15:16 #63
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206981879
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:56 schreef ExTec het volgende:
Welverdiend.

[ afbeelding ]
_O_

SLAVA UKRAINI
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206981898
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik snap best dat ze in landen als Rusland enigszins vreemd kijken naar het compleet doorgeslagen wokisme in het westen.

Dat doe ik ook, maar dan wel vanaf mijn wc met brilverwarming.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 14:19:29 #65
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206981913
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik snap best dat ze in landen als Rusland enigszins vreemd kijken naar het compleet doorgeslagen wokisme in het westen.

Dat doe ik ook, maar dan wel vanaf mijn wc met brilverwarming.
Heb je thuis ook WCs apart voor de dames en 1 voor de heren?
Om nog maar niet te spreken over de woke toiletten in vliegtuigen.
pi_206981919
quote:
Damn, je ziet op sommige momenten de kogels vlakbij inslaan...
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_206981925
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
persoonlijk had ik het commando om de aanval vanaf de flank in te zetten gegeven

twee man laten staan van voren en schieten de rest vol aanvallen in de flank
Pompompom kan beter via de regenpijp zijn koffie omhoog klimmen?
pi_206981943
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:20 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Pompompom kan beter via de regenpijp zijn koffie omhoog klimmen?
Lijkt me stukken veiliger idd.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206981948
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
persoonlijk had ik het commando om de aanval vanaf de flank in te zetten gegeven

twee man laten staan van voren en schieten de rest vol aanvallen in de flank
Persoonlijk zou ik geen flauw idee hebben wat ik zou moeten doen. Vooral als de professional met zijn gopro niet eens met zijn maten kan communiceren. De aanval aangaan met een gefortificeerde tegenstander met tank doe je liever met het initiatief bij je eigen team lijkt me
pi_206982020
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:21 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Persoonlijk zou ik geen flauw idee hebben wat ik zou moeten doen. Vooral als de professional met zijn gopro niet eens met zijn maten kan communiceren. De aanval aangaan met een gefortificeerde tegenstander met tank doe je liever met het initiatief bij je eigen team lijkt me
Als je veel meer tegenstand tegenkomt dan wat er vooraf ingeschat is, lijkt me terugtrekken meestal de beste optie.
pi_206982035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
persoonlijk had ik het commando om de aanval vanaf de flank in te zetten gegeven

twee man laten staan van voren en schieten de rest vol aanvallen in de flank
Ze hadden 5 tot 10 man verwacht, en dat bleken er 20 tot 30 te zijn, met een tank.
Dat verandert de zaak.
Helemaal toen ze eenmaal gespot waren.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206982039
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:21 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Lijkt me stukken veiliger idd.
Doe je wel voorzichtig ! Hou ook rekening wat voor een verstrekkende gevolgen een eventueel ongeluk voor ons allen kan hebben !
pi_206982069
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:28 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Als je veel meer tegenstand tegenkomt dan wat er vooraf ingeschat is, lijkt me terugtrekken meestal de beste optie.
Locatie van fortificaties is nu wel bekend. Terugtrekken idd, en artillerie inschakelen indien mogelijk.

Maar ik ben geen expert :P
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 14:34:28 #74
54278 crew  Tijger_m
42
pi_206982101
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:49 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik ben The Callisto Protocol aan het spelen.
Is ook spannend :7
Panzer Corps 2 DLC's is toepasselijker ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_206982514
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
Sowieso leuk om eens door te bladeren:

NWS / [Centraal] Crisis Oekrane - Rusland #221
lol. genoten van sommige oorlogsgeilen users die in dat topic opeens pro rusland zijn _O- Leuk om te lezen wel :D
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_206982675
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206982827
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
echt belachelijk dat er geen hondentoilet was voor dit sujet.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 7 december 2022 @ 15:36:16 #78
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_206982949
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:02 schreef ExTec het volgende:
Ondertussen bijna een coupje bij onze oosterburen.
[..]
https://www.bbc.com/news/world-europe-63885028

Dan leef je ook wel in fantasy land, als je ff denkt met 50 man heel Duitsland op te rollen.
Deutsche Welle schrijft dat de Reichsbrger-beweging volgens Duitse inlichtingen zo'n 19.000 aanhangers heeft. 950 van hen worden gezien als rechts- extremisten en duizend van hen hebben een wapenvergunning. Ook zijn veel leden antisemitisch.

Aldus NOS
Dan wordt het wel een ander verhaal natuurlijk
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:42:19 #79
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206983035
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:36 schreef TARAraboemdijee het volgende:

[..]
Deutsche Welle schrijft dat de Reichsbrger-beweging volgens Duitse inlichtingen zo'n 19.000 aanhangers heeft. 950 van hen worden gezien als rechts- extremisten en duizend van hen hebben een wapenvergunning. Ook zijn veel leden antisemitisch.

Aldus NOS
Dan wordt het wel een ander verhaal natuurlijk
Zoiets gaat alleen werken als je steun onder de bevolking hebt, anders niet.
&lt;signature here&gt;.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:45:10 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206983076
Duitsland als federatie zit zo in elkaar dat het echt onmogelijk om succesvol een coup te plegen, of zelfs maar sterke centrale macht te hebben. Dat hebben de Britten na de oorlog bewust zo gedaan.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 15:45:12 #81
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206983078
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:42 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zoiets gaat alleen werken als je steun onder de bevolking hebt, anders niet.
Het probleem is dat ze denken dat de hele bevolking steun geeft.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206983090
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze denken dat de hele bevolking steun geeft.
Daar hebben wel meer groeperingen last van _O-
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:47:27 #83
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206983108
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze denken dat de hele bevolking steun geeft.
Dachten wel meer terroristen, Rote Armee Fraktion, Baader Meinhof en NSU gingen ze voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 15:48:06 #84
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206983118
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Duitsland als federatie zit zo in elkaar dat het echt onmogelijk om succesvol een coup te plegen, of zelfs maar sterke centrale macht te hebben. Dat hebben de Britten na de oorlog bewust zo gedaan.
De coup van Hitler van voor de oorlog was anders ook niet zo'n succes :P
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206983142
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De coup van Hitler van voor de oorlog was anders ook niet zo'n succes :P
Je moet het ook niet houden in een bierhal natuurlijk.
Na een half uur is iedereen lam B:)B
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 7 december 2022 @ 15:52:04 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206983167
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dachten wel meer terroristen, Rote Armee Fraktion, Baader Meinhof en NSU gingen ze voor.
NSU Ro80 is wel baas. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206983170
twitter
pi_206983202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Goede propaganda stuk wel.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206983212
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Ook nog een sinaasappel overreden :N
pi_206983241
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:09 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ben benieuwd hoe veel PTSS er gaat zijn. Aantallen zullen gigantisch zijn.
Vraag me af of het 'helpt' als je uiteindelijk echt als overwinnaar uit de strijd komt. De VS trokken zich immers gewoon terug uit Vietnam, de soldaten zich afvragend 'why the fuck was I there? What did I accomplish?', terwijl de Oekrainse soldaten aan de frontlinie aan het einde kunnen zeggen 'I saved my country and my family'. PTSS zal bij de Russische ex-soldaten een stuk groter zijn. Voor hen was alles voor niets. Ze beschermden niemand, ze moesten en niemand gaf om ze.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206983242
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Dachten wel meer terroristen, Rote Armee Fraktion, Baader Meinhof en NSU gingen ze voor.
Mensen die voor een dictatuur zijn kunnen vaak ook een hele rits staatsgevaarlijken opnoemen.
pi_206983243
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Daar hebben wel meer groeperingen last van _O-
Inderdaad. Dat zal wel een of andere psychologische bias zijn ofzo.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 december 2022 @ 16:03:01 #93
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206983304
quote:
9s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Als je daar al moeite mee hebt, hoe moet je dan een oorlog winnen? :7
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206983347
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:52 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
NSU Ro80 is wel baas. :P
Mijn grootouders hadden vroeger zelfs een NSU garage.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  woensdag 7 december 2022 @ 16:08:37 #95
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206983364
quote:
14s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:06 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Mijn grootouders hadden vroeger zelfs een NSU garage.
Grijze haren van Wankel? ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206983405
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:58 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Vraag me af of het 'helpt' als je uiteindelijk echt als overwinnaar uit de strijd komt. De VS trokken zich immers gewoon terug uit Vietnam, de soldaten zich afvragend 'why the fuck was I there? What did I accomplish?', terwijl de Oekrainse soldaten aan de frontlinie aan het einde kunnen zeggen 'I saved my country and my family'. PTSS zal bij de Russische ex-soldaten een stuk groter zijn. Voor hen was alles voor niets. Ze beschermden niemand, ze moesten en niemand gaf om ze.
PTSS staat los van waar je voor vecht.
Er zullen ook verschrikkelijk veel Oekranse militairen PTSS krijgen.

Aan het front maak je de meest verschrikkelijke dingen mee en je ziet veel verschrikkelingen van nabij.
Bij elk vuurcontact en elke aanval kun je eraan gaan.

Zelfs de grootste Rambo's gaat dat niet in de koude kleren zitten.

Al denk ik wel dat Oekrane straks goed voor die militairen zal zorgen, waar de Russen als tikkende tijdbom en weer gewoon ongeholpen de maatschappij in gaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206983411
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Natuurlijk ook niet helemaal waar omdat die eckte mannen dood in Oekrane eindigen.
pi_206983491
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:56 schreef ExTec het volgende:
Welverdiend.

[ afbeelding ]
Ik ben werkelijk benieuwd hoe hij zijn legacy zal regelen. Als hij werkelijk de annalen als groots staatsman in wil gaan zal hij na de oorlog en een stukje wederopbouw het stokje moeten overgeven aan een volgende democratisch verkozen regering en niet stapje bij stapje denken dat alleen hij het kan fixen en langzaam de corruptiezaakjes op beginnen te stapelen zoals bij zoveel regeringsleiders in die gebieden en/of Afrika.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_206983506
quote:
6s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:17 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik snap best dat ze in landen als Rusland enigszins vreemd kijken naar het compleet doorgeslagen wokisme in het westen.

Dat doe ik ook, maar dan wel vanaf mijn wc met brilverwarming.
Het is eerder een enorm onnodig overblijfsel van het verstikkende christendom dat we uberhaupt zoiets als openbare gescheiden toiletten hebben :{
beter een knipoog dan een blauw oog
  woensdag 7 december 2022 @ 16:26:27 #100
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206983615
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:17 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
Ik ben werkelijk benieuwd hoe hij zijn legacy zal regelen. Als hij werkelijk de annalen als groots staatsman in wil gaan zal hij na de oorlog en een stukje wederopbouw het stokje moeten overgeven aan een volgende democratisch verkozen regering en niet stapje bij stapje denken dat alleen hij het kan fixen en langzaam de corruptiezaakjes op beginnen te stapelen zoals bij zoveel regeringsleiders in die gebieden en/of Afrika.
Eens. Als die slim is, kapt hij ermee zodra het over is.
&lt;signature here&gt;.
pi_206983689
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:26 schreef ExTec het volgende:

[..]
Eens. Als die slim is, kapt hij ermee zodra het over is.
Heeft z'n pensioen ook wel verdiend dan, me dunkt.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 16:41:22 #102
408813 crew  trein2000
pi_206983762
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Duitsland als federatie zit zo in elkaar dat het echt onmogelijk om succesvol een coup te plegen, of zelfs maar sterke centrale macht te hebben. Dat hebben de Britten na de oorlog bewust zo gedaan.
Niets is onmogelijk. Ook in Duitsland niet.

Je ziet in de VS hoe makkelijk het kan zijn om een bevolking helemaal gek te maken tot het gebruik van geweld aan toe. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat in Duitsland niet kan gebeuren.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206984018
twitter

Als je bang bent dat humor dood is zoek iets op van Pro-Rusland figuren...
  woensdag 7 december 2022 @ 17:18:37 #104
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206984261
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:41 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Niets is onmogelijk. Ook in Duitsland niet.

Je ziet in de VS hoe makkelijk het kan zijn om een bevolking helemaal gek te maken tot het gebruik van geweld aan toe. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dat in Duitsland niet kan gebeuren.
Het kon zeker, daarom is de federatie zo ingericht als ie is.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 17:24:28 #105
408813 crew  trein2000
pi_206984345
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Het kon zeker, daarom is de federatie zo ingericht als ie is.
Ik ben goed bekend met de Duitse staatsinrichting. Het is niet makkelijk, maar als je tientallen procenten van de bevolking zo gek krijgt als Trump dat deed/doet dan helpt geen enkele staatsinrichting. Dan moet je het hebben van individuele politie en legercommandanten die op het juiste pad blijven.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 7 december 2022 @ 18:07:46 #106
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206984817
Voorlopig is een nieuwe mobilisatie niet nodig... Maar geheid dat de 150k die nu nog in training zijn vanaf maart in enorme getale Bakhmut gaan bestormen. Hopelijk zijn er genoeg Tungsten raketten...

https://www.reuters.com/w(...)le-means-2022-12-07/
He said there was no reason for a second mobilisation at this point, after a call-up of at least 300,000 reservists in September and October.

Putin said 150,000 of these were deployed in Ukraine: 77,000 in combat units and the others in defensive functions. The remaining 150,000 were still at training centres.

"Under these conditions, talk about any additional mobilisation measures simply makes no sense," he said.
pi_206984859
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 12:17 schreef ExTec het volgende:
Als die kwezel nou eens over de brug komt.

[ twitter ]

Anderzijds kan de VS ook gewoon over hun angst heenstappen, dat als ze Abrams met Depleted Uranium bepantsering geven, rus en of china dan ineens een idee hebben hoe effectief hun munitie is, en zelf tanks geven.
Abrams zijn voor nu geen optie. Zijn turbinemotoren en hebben daardoor een hele sloot aan andere middelen nodig om die dingen aan de praat te houden (o.a. logistiek).
pi_206985082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 13:45 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Die mensen leven zo erg in hun bubbel dat ze denken dat de meerderheid van de bevolking achter hun staat. Ze denken dat zo gauw ze hun stap zetten de politie en leger zich bij hun zullen aansluiten.
Niet zo snel... Vooral het leger kent een strikte hirarchie waar orders van bovenaf zonder vragen worden uitgevoerd. En dat kan ook niet anders voor een leger, want anders kan het nooit effectief zijn.

Maar het heeft dus ook een grote zwakte. Als een grote meerderheid van de bevelhebbers meewerkt met de coup, hoeven ze alleen maar orders te geven, en zonder details.

Als alle bevelhebbende coupplegers hun soldaten bijvoorbeeld juist orders geven om gebouwen te bezetten omdat er een coup gepleegd wordt en Nederland beschermd moet worden (zonder te vertellen dat zijzelf de coupplegers zijn), dan zullen die soldaten dat doen.

Pas enige dagen later zullen er misschien wat kwartjes gaan vallen. Maar dan is de coup al gepleegd. En als de coupplegers de leugens goed gesponnen hebben, dan zijn er inmiddels genoeg medestanders om degenen die misschien spijt zouden krijgen onder de duim te houden. Tenslotte heeft iedereen een wapen met kogels in handen, en is iedereen dus bang voor iedere ander.

De geschiedenis vertelt dat er best een kans op succes is. Want er zijn veel coups op deze manier gepleegd, en een groot deel daarvan was toch echt succesvol.

Dat gezegd hebbende denk ik ook dat het nu nog te vroeg was voor een coup, en dat die coup niet zo heel binnenkort op de agenda stond. De Duitse inlichtingendienst kwam er op tijd achter (maar...: wie zegt dat dit geen afleidingsmanouvre was? }) ).

Maar bedenk wel: als de energieprijs omhoog vliegt en mensen deze komende winter kou en ellende hebben geleden, dan zal de bereidheid om de regering met geweld omver te werpen veel groter zijn. De bereidheid om mee te werken aan een coup zou volgend jaar maart/april al veel hoger zijn dan nu.
  woensdag 7 december 2022 @ 18:30:56 #109
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_206985148
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:26 schreef RetepV het volgende:
Als alle bevelhebbende coupplegers hun soldaten bijvoorbeeld juist orders geven om gebouwen te bezetten omdat er een coup gepleegd wordt en Nederland beschermd moet worden (zonder te vertellen dat zijzelf de coupplegers zijn), dan zullen die soldaten dat doen.
Alsof de Nederlandse militairen onder een steen leven en geen idee hebben wat zich er in de samenleving allemaal afspeelt... :')
  woensdag 7 december 2022 @ 18:33:01 #110
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206985181
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 14:14 schreef Jahr00n het volgende:

[..]
persoonlijk had ik het commando om de aanval vanaf de flank in te zetten gegeven

twee man laten staan van voren en schieten de rest vol aanvallen in de flank
Pfff... vind het wel een beetje zinloos van beide kanten. Na de 1e paar seconden heeft iedereen dekking gezocht en heeft verdere schieten geen enkele zin.
pi_206985337
quote:
7s.gif Op woensdag 7 december 2022 16:26 schreef ExTec het volgende:

[..]

Eens. Als die slim is, kapt hij ermee zodra het over is.
Dat zou egostisch zijn. Want dan zou hij, na alle moeite die hij voor Oekrane gedaan heeft, het land gewoon weer in handen van de corrupte elite terug geven. Dat zou tegen zijn verkiezingsbelofte zijn, waar 95%+ van de mensen hem uiteindelijk om hebben gekozen.

Hij zal dan denk ik deze 3 prioriteiten hebben:

1) De grondwet aanpakken zodat er meer gelijkheid in het land zal komen en nieuwe corruptie voorkomen kan worden.
2) Wetten moeten gaan aanpakken om die wetten die corruptie in de hand werken te cancellen.
3) Een ontzettend gevecht tegen de corrupte gevestigde orde moeten gaan voeren die 1) en 2) te vuur en te zwaard zullen proberen te voorkomen.

Een alternatief voor 3) zou nog kunnen zijn om een pandemie van evenwichtsstoornissen aan te richten, waardoor vele topleden van de corrupte gevestigde orde uit ramen vallen en hun macht gebroken wordt. })
pi_206985720
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206985749
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof de Nederlandse militairen onder een steen leven en geen idee hebben wat zich er in de samenleving allemaal afspeelt... :')
Maar bij gebrek aan onweerlegbare waarheden, kan een leugen niet meer van de waarheid worden onderscheiden. Als het land in rep en roer is, en het nieuws met tegenstrijdige berichten wordt volgepompt, weet jij dan nog wie de waarheid schrijft en wie de leugens? Dan leef je wel niet onder een steen en heb je bergen informatie tot je beschikking, maar weet je nog steeds niet wat waar is en wat een leugen is.

En dan kan een mens alleen nog maar op zijn onderbuik af gaan. Maar de 18 miljoen andere Nederlanders hebben ook geen keus dan op hun onderbuik af te gaan. Een deel zal dan de verkeerde keuze maken (om de coupplegers te steunen), want wat is de juiste keuze?

Dan komt er nog shock en angst bij kijken, waardoor een ander deel ook zal kiezen om met de coupplegers mee te gaan of in ieder geval niet tegen te werken. Gewoon voor het geval de coup succesvol zou zijn en er een zuivering zal volgen.

Ik ben niet zo overtuigd als jij. :)
pi_206985799
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
Alsof de Nederlandse militairen onder een steen leven en geen idee hebben wat zich er in de samenleving allemaal afspeelt... :')
Wat ik overigens wel geloof is dat andere landen van de EU in het geval van een couppoging heel snel bijstand aan de rechtmatige regering zullen geven. Dat ze soldaten zullen sturen om de coupplegers snel onschadelijk te maken.

In die zin denk ik dat een coup in deze tijden niet meer mogelijk is.
pi_206986018
twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 7 december 2022 @ 19:28:21 #118
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206986029
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 17:24 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Ik ben goed bekend met de Duitse staatsinrichting. Het is niet makkelijk, maar als je tientallen procenten van de bevolking zo gek krijgt als Trump dat deed/doet dan helpt geen enkele staatsinrichting. Dan moet je het hebben van individuele politie en legercommandanten die op het juiste pad blijven.
Waar refereer je nu aan hiermee? Die demonstratie in Washington en die dieptrieste bestorming van het Capitool daarna? Of andere zaken?
pi_206986084
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:30 schreef AchJa het volgende:

[..]

Alsof de Nederlandse militairen onder een steen leven en geen idee hebben wat zich er in de samenleving allemaal afspeelt... :')
Oh, ineens herinner ik me nog een sterk argument dat ik hierop kan inbrengen.

Herinner je je nog de 2e Golf Oorlog? Hoe die over massavernietigingswapens ging en dat de machtshebbers in de VS zelfs tegen de VN logen? En hoe wij die leugens allemaal doorprikten en het all over the news was, en we er allemaal van overtuigd waren dat de VS door de mand was gevallen en er niks zou gebeuren?

Nou, toch hebben ze het voor elkaar gekregen om een paar honderdduizend soldaten, die net als wij ook niet onder een steen leefden, naar Irak te verschepen en daar voor een leugen hun leven te gaan geven.

Dat betekent dat zelfs een militair die niet onder een steen leeft toch heel goed in staat is om te kiezen voor de leugen, zelfs als het hem zijn eigen leven zou kunnen kosten. Zeker wanneer hij alleen nog maar kan kiezen tussen nu ter plekke doodgeschoten te worden voor het weigeren van orders of de leugen te slikken en in ieder geval nog een kans te hebben het te overleven.

Nederlandse militairen zullen, denk ik, niet beter zijn dan Amerikaanse militairen bij zo'n scenario.
pi_206986171
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:31 schreef RetepV het volgende:

[..]
Oh, ineens herinner ik me nog een sterk argument dat ik hierop kan inbrengen.

Herinner je je nog de 2e Golf Oorlog? Hoe die over massavernietigingswapens ging en dat de machtshebbers in de VS zelfs tegen de VN logen? En hoe wij die leugens allemaal doorprikten en het all over the news was, en we er allemaal van overtuigd waren dat de VS door de mand was gevallen en er niks zou gebeuren?

Nou, toch hebben ze het voor elkaar gekregen om een paar honderdduizend soldaten, die net als wij ook niet onder een steen leefden, naar Irak te verschepen en daar voor een leugen hun leven te gaan geven.

Dat betekent dat zelfs een militair die niet onder een steen leeft toch heel goed in staat is om te kiezen voor de leugen, zelfs als het hem zijn eigen leven zou kunnen kosten. Zeker wanneer hij alleen nog maar kan kiezen tussen nu ter plekke doodgeschoten te worden voor het weigeren van orders of de leugen te slikken en in ieder geval nog een kans te hebben het te overleven.

Nederlandse militairen zullen, denk ik, niet beter zijn dan Amerikaanse militairen bij zo'n scenario.
Kun je je warrige ideeen c.q. onsamenhangende theorin, qua zinsopbouw bovengemiddeld verwoord overigens, misschien bewaren voor het topic over de couppoging in Duitsland? Of gelijk plaatsen in BNW of hoe dat forum waar dit soort argumentatie thuishoort ook moge heten.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:44:37 #123
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206986332
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:37 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Kun je je warrige ideeen c.q. onsamenhangende theorin, qua zinsopbouw bovengemiddeld verwoord overigens, misschien bewaren voor het topic over de couppoging in Duitsland? Of gelijk plaatsen in BNW of hoe dat forum waar dit soort argumentatie thuishoort ook moge heten.
Idd, graag weer ontopic.
Vr het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_206986350
Ziet er lekker uit:
twitter


:r
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 7 december 2022 @ 19:48:17 #125
408813 crew  trein2000
pi_206986388
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:28 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waar refereer je nu aan hiermee? Die demonstratie in Washington en die dieptrieste bestorming van het Capitool daarna? Of andere zaken?
Onder meer. Maar dat was natuurlijk maar de top van de ijsberg van een hele onderstroom die tot op heden denkt dat de verkiezingen gejat zijn en allerhande millitietjes vormen etc.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206986445
twitter

Hij is nog bezig met het schrijven er van maar kan best een interessant twitterdraadje worden.
  woensdag 7 december 2022 @ 19:53:27 #127
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206986523
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:46 schreef xpompompomx het volgende:
Ziet er lekker uit:
[ twitter ]

:r
Oekrane zit ook niet iedere dag achter een bord met n van de 3 P's. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206986634
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:53 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Oekrane zit ook niet iedere dag achter een bord met n van de 3 P's. :P
twitter

(Voor mensen er over beginnen hij kookt voor een speciale eenheid aan het front, de meeste soldaten hebben het inderdaad niet veel beter als de Russen)
pi_206986697
twitter


Jaajaa het is weer tijd voor NOEKS!!!1
pi_206986742
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 7 december 2022 @ 20:04:00 #131
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206986764
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Jaajaa het is weer tijd voor NOEKS!!!1
Maar geen poepie in broekie grapjes meer maken dan. :'(
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_206986953
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206987082
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:58 schreef ipa84 het volgende:

[..]
[ twitter ]
(Voor mensen er over beginnen hij kookt voor een speciale eenheid aan het front, de meeste soldaten hebben het inderdaad niet veel beter dan de Russen)
twitter
twitter
twitter


[ Bericht 16% gewijzigd door la_perle_rouge op 07-12-2022 20:31:20 ]
  woensdag 7 december 2022 @ 20:20:07 #134
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206987090
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:48 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Onder meer. Maar dat was natuurlijk maar de top van de ijsberg van een hele onderstroom die tot op heden denkt dat de verkiezingen gejat zijn en allerhande millitietjes vormen etc.
Op een bevolking van 330 miljoen Amerikanen vind ik dat je een nogal overtrokken beeld schetst. Die paar duizend malloten in Washington valt daarbij natuurlijk volledig in het niet. "Tientallen procenten" van de bevolking die door Trump gek zijn gemaakt wat alleen niet escaleert omdat indivudele politie en legercommandanten "op het het juiste pad blijven", vind ik ook echt een zwaar onrealistisch beeld. Je wekt daarmee (mijn interpretatie) de suggestie dat er veel gewapende Amerikanen klaarstaan om de macht over te nemen, maar dat dat tot nu toe voorkomen wordt.

Laten we 30% nemen als uitgangspunt voor jouw "tientallen procenten". Dat zijn meer dan 100 miljoen mensen. Als die echt zo gek zijn als jij beweert en massaal de wapens zouden pakken (en in sommige staten hebben burgers een behoorlijk arsenaal), dsn was er al lang een megastrijd uitgebroken daar.

Dat een aanzienlijk deel van een kiezersgroep volgens opiniepeilingen denkt dat de verkiezingen gejat zijn, wil dat natuurlijk niet zeggen dat die op het punt staan om Washington te bezetten. Als er hier een opiniepeiling wordt gehouden waaruit blijkt dat het merendeel van de kiezers vindt dat Rutte moet aftreden als premier, betekent dat ook niet dat het Binnenhof op het punt van bestormen staat.

Ik vind dit soort beeldvormingen echt zwaar overtrokken en totaal niet realistisch. Uiteraard is het gewoon een verschil van mening en dat is prima. Ik vraag me af waar jij op baseert dat de situatie zo precair is in de VS.
pi_206987694
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Jaajaa het is weer tijd voor NOEKS!!!1
Behalve dat hij hier raaskalt zegt hij ook iets wat klopt, bv op tactische plekken als Volkel staan kernwapens die Rusland kunnen raken.
Hij zou ze op Cuba kunnen zetten.

quote:
Hij voegt toe dat het risico op een kernoorlog toeneemt en beschuldigt de Verenigde Staten ervan nucleaire dreigingen te uiten. Volgens hem zijn het de Verenigde Staten, en niet Rusland, die zogenaamde “tactische” kernwapens in andere landen hebben ingezet. Hij zegt dat hij zijn eigen kernwapenarsenaal als een zuiver defensief afschrikmiddel ziet. “We zijn niet gek geworden, we begrijpen wat nucleaire wapens zijn.”
Vakman pur sang
pi_206987802
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Dat zou egostisch zijn. Want dan zou hij, na alle moeite die hij voor Oekrane gedaan heeft, het land gewoon weer in handen van de corrupte elite terug geven.
Wel nee, hij heeft hierna echt wel rust nodig en tijd met zijn vrouw en kinderen. De veranderingen en corruptiebestrijding die onder zijn regering al begonnen waren, dat kunnen anderen ook.
Zelenskyy is echt niet in zijn eentje de Oekraense regering.
En ik denk niet dat iemand, op jou na, deze man ooit nog van egosme zal betichten.
pi_206987857
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:50 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hij is nog bezig met het schrijven er van maar kan best een interessant twitterdraadje worden.
De nieuwe Kamil Galeev is uit. _O_
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_206987934
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:43 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Het gaat er weer heftig aan toe. Is dat laatste nou een zelfmoordaanslag of ontploft die auto?
Autobom. Ik zie geen directionele inslag of projectiel. En de bom gaat af, een halve seconde nadat de lampen knipperen. Ik zou een vertrager van een paar seconden gebruiken, dit is echt iets wat Oekraine kan verbeteren. Waarschijnlijk is dit de reden dat collaborateurs vaak (zwaar)gewond raken ipv overlijden.
pi_206988120
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 21:41:12 #140
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206988340
twitter


:P
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 7 december 2022 @ 21:41:37 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_206988350
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:14 schreef oheng het volgende:

[..]
Autobom. Ik zie geen directionele inslag of projectiel. En de bom gaat af, een halve seconde nadat de lampen knipperen. Ik zou een vertrager van een paar seconden gebruiken, dit is echt iets wat Oekraine kan verbeteren. Waarschijnlijk is dit de reden dat collaborateurs vaak (zwaar)gewond raken ipv overlijden.
Zwaargewond is vaak gunstiger dan direct overlijden.
Cynisch bekeken. :@
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 7 december 2022 @ 21:57:30 #142
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206988627
quote:
quote:
BP should donate its “wartime profits” in Russia to the reconstruction of Ukraine or ministers should impose a special windfall tax on the oil company to force it to do so, MPs have told parliament.

The British oil supermajor has a 19.75% stake in Rosneft, one of the Kremlin’s most important oil assets and signalled its intent to exit Russia nine months ago, after Russia invaded Ukraine.

The company took a 18.7bn hit by writing off the shareholding from its books, but still owns the stock in the Russian state-controlled firm.

In a parliamentary debate on Wednesday, MPs from all parties put pressure on the government to ensure BP completely left the country.

An analysis by Global Witness shows that a dividend Rosneft has offered BP is worth an estimated 580m, or the equivalent of a third of the UK’s direct aid to Ukraine this year.

The Labour MP Dame Margaret Hodge, who raised an urgent question on the matter, told the Commons on Wednesday: “It is utterly shameful that a large, publicly listed British company profits from the sale of oil that is funding Putin’s war.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_206988784
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 21:04 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Wel nee, hij heeft hierna echt wel rust nodig en tijd met zijn vrouw en kinderen. De veranderingen en corruptiebestrijding die onder zijn regering al begonnen waren, dat kunnen anderen ook.
Zelenskyy is echt niet in zijn eentje de Oekraense regering.
En ik denk niet dat iemand, op jou na, deze man ooit nog van egosme zal betichten.
Deze man zal de geschiedenis in gaan als de Churchill van de 21e eeuw.

Al het andere is nu bijzaak en iets voor na de oorlog.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_206988799
quote:
Die komt ook nog wel de beurt
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 22:11:42 #145
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206988934
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:00 schreef Gehrman het volgende:
[ twitter ]

Jaajaa het is weer tijd voor NOEKS!!!1
Liever noeks dan leven onder Russische dictatuur.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206988979
Zou de FSB nog iets te maken hebben met die voorkomen coup (poging) in Duitsland?
Vakman pur sang
pi_206989001
Waarom is daar geen topic over? :')
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 22:18:01 #148
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989044
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Zou de FSB nog iets te maken hebben met die voorkomen coup (poging) in Duitsland?
Ja. Er is in ieder geval 1 Rus opgepakt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 22:18:41 #149
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989055
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Waarom is daar geen topic over? :')
Die is er: NWS / [Duitsland] Anti-terrorismeactie: invallen in 130 woningen
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 7 december 2022 @ 22:18:43 #150
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206989057
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 18:10 schreef dudewhereismycar het volgende:

[..]
Abrams zijn voor nu geen optie. Zijn turbinemotoren en hebben daardoor een hele sloot aan andere middelen nodig om die dingen aan de praat te houden (o.a. logistiek).
Denk dat dat meevalt.

Oekraine heeft ook ladingen T-80 tanks gejat, ondertussen, van rus, en die hebben ook turbinemotoren.
&lt;signature here&gt;.
pi_206989076
MH17-veroordeelde Girkin terug in Moskou na weigering aan front Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65983780
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 7 december 2022 @ 22:23:39 #152
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206989144
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 20:58 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Behalve dat hij hier raaskalt zegt hij ook iets wat klopt, bv op tactische plekken als Volkel staan kernwapens die Rusland kunnen raken.
Hij zou ze op Cuba kunnen zetten.
[..]

Door intercontinentale raketten is dat toch allemaal niet zo relevant meer, als ik het goed begrijp? Zowel de VS als Rusland kunnen toch vanaf eigen bodem (of vanuit een onderzeeer) de hele wereld raken binnen een half uur?

Ik begreep alleen dat raketten van je tegenstander dichtbij je landsgrenzen een bedreiging zijn voor de effectiviteit van je eigen arsenaal, omdat de eerste 5-7 minuten na lancering nog de grootste kans is om zo'n ding te onderscheppen (wat al vrij moeilijk schijnt te zijn, maar goed). Als het eenmaal de ruimte heeft bereikt en op weg is naar zijn doel, is er eigenlijk weinig houden meer aan.

Raketten op Volkel zijn in die zin maar beperkt effectief voor dat doel, omdat het al meer dan 2.000 km van de westelijke grens van Rusland ligt. Als er installaties veel verder oostwaarts diep in Rusland liggen, zijn die al helemaal niet tijdig bereikbaar vanuit hier (het land is zo'n 9.000 km breed). Installaties direct aan je landsgrenzen maken de kans op onderschepping groter, vandaar ook het grote bezwaar daartegen.

De kortste afstand tussen Cuba en de VS (Florida) hemelsbreed is zo'n 170 km, dus in die zin pal aan hun grens. Vandaar dat we ook een Cuba-crisis hebben gehad destijds. Maar omdat de VS ook een immens land is, denk ik dat de effectiviteit vanuit daar uiteindelijk ook beperkt is.
pi_206989217
ICBMs kun je amper onderscheppen. Dat is gewoon feitelijk een post apocalypse.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_206989248
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:23 schreef Repentless het volgende:

[..]
Door intercontinentale raketten is dat toch allemaal niet zo relevant meer, als ik het goed begrijp? Zowel de VS als Rusland kunnen toch vanaf eigen bodem (of vanuit een onderzeeer) de hele wereld raken binnen een half uur?

Ik begreep alleen dat raketten van je tegenstander dichtbij je landsgrenzen een bedreiging zijn voor de effectiviteit van je eigen arsenaal, omdat de eerste 5-7 minuten na lancering nog de grootste kans is om zo'n ding te onderscheppen (wat al vrij moeilijk schijnt te zijn, maar goed). Als het eenmaal de ruimte heeft bereikt en op weg is naar zijn doel, is er eigenlijk weinig houden meer aan.

Raketten op Volkel zijn in die zin maar beperkt effectief voor dat doel, omdat het al meer dan 2.000 km van de westelijke grens van Rusland ligt. Als er installaties veel verder oostwaarts diep in Rusland liggen, zijn die al helemaal niet tijdig bereikbaar vanuit hier (het land is zo'n 9.000 km breed). Installaties direct aan je landsgrenzen maken de kans op onderschepping groter, vandaar ook het grote bezwaar daartegen.

De kortste afstand tussen Cuba en de VS (Florida) hemelsbreed is zo'n 170 km, dus in die zin pal aan hun grens. Vandaar dat we ook een Cuba-crisis hebben gehad destijds. Maar omdat de VS ook een immens land is, denk ik dat de effectiviteit vanuit daar uiteindelijk ook beperkt is.
Klopt wat je zegt.
Toch wou de Navo Amerikaanse kernwapens dichter naar de grens in het oosten verplaatsen, niet dat ik de agressor Rusland verdedig maar ik snap de weerstand wel.


quote:
Lavrov eiste in zijn toespraak ook dat westerse landen geen militaire bases zullen inrichten in de voormalige Sovjetrepublieken, waarmee hij onder meer doelde op de uitspraken van NAVO-baas Jens Stoltenberg eind vorig jaar. Stoltenberg zei toen dat de kernwapens die in Duitsland gestationeerd liggen, mogelijk naar het oosten van Europa verplaatst moeten worden. De nieuwe Duitse regering dacht er namelijk aan het beleid omtrent het stationeren van kernwapens te wijzigen. Lavrov noemde Stolentberg’s uitspraken ‘absoluut onverantwoordelijk’ en ‘schandalig’. “Het is niet alleen het aanwakkeren van confrontatie, het is een poging om een heet conflict uit te lokken”, was de reactie van de Russische minister.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ns-moeten-weg-uit-eu
Vakman pur sang
  woensdag 7 december 2022 @ 22:34:28 #155
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206989300
quote:
10s.gif Op woensdag 7 december 2022 19:27 schreef Slayage het volgende:
[ twitter ]
quote:
1100 units of Phoenix Ghost drones
Spul is blijkbaar een groot succes. Terwijl de Switchblade 300 een mislukking is vanwege te lichte explosieven

quote:
250 units of M1117
https://en.wikipedia.org/wiki/M1117_Armored_Security_Vehicle
In response to urgent United States Army requirements in the mid-2000s, production increased more than forty-fold, from one ASV every three weeks to 56 vehicles per month.

Ze kunnen 56 voertuigen per maand maken, dat zijn nog eens aantallen!

[ Bericht 13% gewijzigd door slashdotter3 op 07-12-2022 22:59:17 ]
pi_206989318
Mijn God de Duitsers wouden in 2020 nog meewerken aan een verbod op kernwapens (en NS2 openen)

https://vrede.be/nl/nieuw(...)doctrine-van-de-navo

quote:
. De gemeenschappelijke positie van de NAVO als ‘nucleaire alliantie’ lijkt evenwel onder druk te staan. Vorig jaar zei Rolf Mtzenich, de fractieleider van de sociaaldemocraten (SPD) in de Bondsdag, dat Duitsland "in de toekomst de stationering van Amerikaanse kernwapens moet uitsluiten". Duitsland heeft – net als Belgi - nooit de aanwezigheid van VS-kernwapens op zijn grondgebied (op de luchtmachtbasis Bchel) bevestigd of ontkend. Mtzenich bracht hun bestaan terug in de politieke herinnering. De SPD werd na de verkiezingen van 26 september de grootste partij en vormde vorige maand een regering met de Groenen en de liberale FDP. In het regeerakkoord verklaarde de nieuwe regering dat Duitsland als waarnemer zal deelnemen aan de eerste ‘Meeting of State Parties’ (vergadering van de staten die partij zijn) van het Verdrag inzake het verbod op kernwapens (TPNW) die volgend jaar van 22 tot 24 maart zal plaatsvinden in Wenen. Begin oktober besliste de regering van NAVO-lidstaat Noorwegen al om als waarnemer aanwezig te zijn.
Vakman pur sang
pi_206989417
quote:
81s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:19 schreef Aether het volgende:
MH17-veroordeelde Girkin terug in Moskou na weigering aan front Oekrane
https://nos.nl/liveblog/2(...)E-container-65983780
Beetje een onsamenhangend verhaal wel
Vakman pur sang
  woensdag 7 december 2022 @ 22:48:27 #158
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  woensdag 7 december 2022 @ 22:49:08 #159
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_206989511
https://fortune.com/2022/(...)id-ukraine-invasion/

Millennials and Gen Z are blaming Putin for intensifying Russia’s baby shortfall: ‘It’s pretty bad for us’

Growing up in St. Petersburg, Dasha, a 29-year-old marketer and artist, dreamed of having a “complete family.” Raised by her mother and grandmother, her father left when she was in elementary school.
  woensdag 7 december 2022 @ 22:55:44 #160
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206989603
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:49 schreef Ciclon het volgende:
Millennials and Gen Z are blaming Putin for intensifying Russia’s baby shortfall: ‘It’s pretty bad for us’
Het instorten van de USSR in 1991, de economische groei van Rusland sinds Putin aan de macht kwam, de oorlog in 2014 en het effect van Covid zijn allemaal in het plaatje te zien :7
  woensdag 7 december 2022 @ 22:56:49 #161
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_206989620
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:30 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Klopt wat je zegt.
Toch wou de Navo Amerikaanse kernwapens dichter naar de grens in het oosten verplaatsen, niet dat ik de agressor Rusland verdedig maar ik snap de weerstand wel.
[..]
https://www.bnnvara.nl/ze(...)ns-moeten-weg-uit-eu
Die weerstand snap ik ook.
pi_206989624
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Mijn God de Duitsers wouden in 2020 nog meewerken aan een verbod op kernwapens (en NS2 openen)

https://vrede.be/nl/nieuw(...)doctrine-van-de-navo
[..]

Je kan je ook ernstig afvragen of het voor de nationale veiligheid van een Duitsland wenselijk is dat er kernwapens liggen. In een nucleair conflict ben je dan zeker een zeer hoge prioriteit voor de vijand, en in defensief opzicht heb je er niet veel aan.

De Amerikanen kunnen vanuit de hele wereld lanceren, dus waarom ze dit per se vanuit West-Europa willen doen begrijp ik niet. Misschien als blikemsemafleider.
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 22:57:28 #163
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206989627
twitter


twitter
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:00:33 #164
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206989662
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan je ook ernstig afvragen of het voor de nationale veiligheid van een Duitsland wenselijk is dat er kernwapens liggen. In een nucleair conflict ben je dan zeker een zeer hoge prioriteit voor de vijand, en in defensief opzicht heb je er niet veel aan.

De Amerikanen kunnen vanuit de hele wereld lanceren, dus waarom ze dit per se vanuit West-Europa willen doen begrijp ik niet. Misschien als blikemsemafleider.
Het zijn lichte battlefield tactische nukes. Dan durven de Russen niet te escaleren. Rob de Wijk kan haarfijn uitleggen hoe dat dan werkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 7 december 2022 @ 23:01:48 #165
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206989683
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:57 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je kan je ook ernstig afvragen of het voor de nationale veiligheid van een Duitsland wenselijk is dat er kernwapens liggen. In een nucleair conflict ben je dan zeker een zeer hoge prioriteit voor de vijand, en in defensief opzicht heb je er niet veel aan.

De Amerikanen kunnen vanuit de hele wereld lanceren, dus waarom ze dit per se vanuit West-Europa willen doen begrijp ik niet. Misschien als blikemsemafleider.
Omdat het kostbare minuten scheelt. Als de Russen de eerste paar nukes lanceren dan moet de rest snel vernietigd worden en vanuit Duitsland komen ze eerder aan dan vanuit de VS
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:05:20 #166
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989721
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:57 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

[ twitter ]
Deze gruwelijke fosforbommen gebruiken die smerige ratten al maandenlang elke dag. Deze teringzooi schieten ze ook gewoon vrolijk op steden vol burgers.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206989743
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Omdat het kostbare minuten scheelt. Als de Russen de eerste paar nukes lanceren dan moet de rest snel vernietigd worden en vanuit Duitsland komen ze eerder aan dan vanuit de VS
Dat is niet waar; de nukes die hier liggen moeten met een bommenwerper worden gebracht en afgeworpen.
De lezing is, dat deze hier zijn voor het samenhorigheids gevoel van navo.
Vakman pur sang
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 23:10:03 #168
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206989766
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Deze gruwelijke fosforbommen gebruiken die smerige ratten al maandenlang elke dag. Deze teringzooi schieten ze ook gewoon vrolijk op steden vol burgers.
Dit zijn gewoon een terroristenwapens, niks tactische doeleinden.
  woensdag 7 december 2022 @ 23:12:46 #169
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206989790
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 22:57 schreef Confetti het volgende:

De Amerikanen kunnen vanuit de hele wereld lanceren, dus waarom ze dit per se vanuit West-Europa willen doen begrijp ik niet. Misschien als blikemsemafleider.
Wel ongeveer de definitie van NIMBY, dit.

Want we snappen allemaal dat veiligheid die dat soort wapens ons leveren onmisbaar is.

Maar ondertussen wel:

quote:
Wat, op onze grond? :{ Kan dat de VS dat niet lekker vanaf hun eigen continent doen ofzo? :{
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:13:47 #170
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206989799
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:01 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Omdat het kostbare minuten scheelt. Als de Russen de eerste paar nukes lanceren dan moet de rest snel vernietigd worden en vanuit Duitsland komen ze eerder aan dan vanuit de VS
Niet echt. De reden is dat de deelnemende landen. (NL, BE, DE,IT,TR) dan zelf kunnen zelf bepalen wanneer en waar ze ze inzetten. De VS zal altijd eerst toestemming moeten vragen aan Den Haag voor ze een atoombom op Nederlands grondgebied gooien, dat gaat tijd en discussies en gedoe kosten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:15:48 #171
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989824
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:10 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit zijn gewoon een terroristenwapens, niks tactische doeleinden.
Yep. Dood en verderf zaaien. Meer is het niet. Het is trouwens geen fosfor maar thermiet.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206989830
Volkel krijgt ook de B61-12 vernieuwde kernwapens.
En dan gaan mensen daartegen protesteren :')
Of er nou een verouderde mod7 ligt of een nieuwe mod12? Wat maakt dat nou uit?

https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a7e0b774/
Vakman pur sang
pi_206989848
Nh
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:13 schreef Ulx het volgende:

[..]
Niet echt. De reden is dat de deelnemende landen. (NL, BE, DE,IT,TR) dan zelf kunnen zelf bepalen wanneer en waar ze ze inzetten. De VS zal altijd eerst toestemming moeten vragen aan Den Haag voor ze een atoombom op Nederlands grondgebied gooien, dat gaat tijd en discussies en gedoe kosten.
hoe bedoel je precies?
NL heeft geen vetorecht over de wapens. De VS bezit en bepaalt.
https://www.bnnvara.nl/ze(...)toombommen-in-volkel
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:19:50 #174
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989863
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Volkel krijgt ook de B61-12 vernieuwde kernwapens.
En dan gaan mensen daartegen protesteren :')
Of er nou een verouderde mod7 ligt of een nieuwe mod12? Wat maakt dat nou uit?

https://www.ad.nl/buitenl(...)-nederland~a7e0b774/
We moeten denucleariseren. Dus niet moderniseren maar opbokken met die zooi. Gelukkig zijn Rusland en VS ondanks de oorlog in Oekraine nog steeds in gesprek om de kernbommen op te doeken.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_206989879
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We moeten denucleariseren. Dus niet moderniseren maar opbokken met die zooi. Gelukkig zijn Rusland en VS ondanks de oorlog in Oekraine nog steeds in gesprek om de kernbommen op te doeken.
Wat?
We staan verder van dat punt dan ooit :')
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:23:04 #176
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206989901
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:21 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Wat?
We staan verder van dat punt dan ooit :')
Verder dan ooit? De gesprekken gaan gewoon door en zijn niet gestaakt. Staat los van de oorlog.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Overall beste user 2022 woensdag 7 december 2022 @ 23:23:33 #177
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206989907
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:19 schreef Starhopper het volgende:

[..]
We moeten denucleariseren. Dus niet moderniseren maar opbokken met die zooi. Gelukkig zijn Rusland en VS ondanks de oorlog in Oekraine nog steeds in gesprek om de kernbommen op te doeken.
Maar China is als een gek aan het bouwen en Saoedi-Arabi heeft ook plannen. (Als die 2 Miljard voor Kushner daarvoor was dan hebben ze een flinke inhaalslag gemaakt denk ik)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206989910
quote:
84s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Verder dan ooit? De gesprekken gaan gewoon door en zijn niet gestaakt. Staat los van de oorlog.
Joh, dat gaat nu niet meer gebeuren de eerste 20 jaar.
Vakman pur sang
  woensdag 7 december 2022 @ 23:29:36 #179
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206989964
https://www.hpdetijd.nl/2019-08-07/kernwapens-wie-heeft-wat/

Pakistan, India, Isral en noord Korea, very very safe allemaal :')

Ook die geruststelling over Poetin erbij :')
quote:
. De Russen hebben met een arsenaal van 6.490 kernkoppen het grootste aantal nucleaire wapens in bezit. Er zijn echter slechts 1461 gebruiksklaar, de rest staan in opslag of worden onklaar gemaakt. Rusland heeft 524 langeafstandsraketten, onderzeers en gevechtsvliegtuigen die uitgerust kunnen worden met kernkoppen. Vladimir Poetin komt over als een koelbloedig, beheerst leider die niet impulsief op de rode knop zou drukken. Rusland heeft echter wel een aandeel in huidige conflicten in het Midden-Oosten. Zo zou een oorlog met Iran of een andere bondgenoot van de Russen mogelijk een nieuw risico zijn op een nucleair conflict.
Vakman pur sang
  woensdag 7 december 2022 @ 23:31:49 #181
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206989977
1700 ATACMS
Wat is hier de bedoeling van? De opvolger is al in ontwikkeling en/of beperkt beschikbaar en Ukraine krijgt ze toch niet omdat ze Rusland kunnen raken? Dus waarom deze order?

106.000 GMLRS
Rusland gaat een nare verrassing krijgen wanneer ze in maart/april hun 300k manschappen gaan inzetten voor human wave aanvallen op Bakhmut. Genoeg Tungsten raketten om ze allemaal in de pan te hakken en het WinterWar wapens-zijn-op scenario te voorkomen waarbij Finland gedwongen werd land op te geven voor vrede.

12.000 JAGM, 5100 AMRAAM, 3100 JASSM en 5100 Sidewinders
Allemaal bewapening voor fighterjets. Misschien wat extra besteld voor de aankomende Ukrainse F-16s

[ Bericht 5% gewijzigd door slashdotter3 op 07-12-2022 23:54:43 ]
  Moderator woensdag 7 december 2022 @ 23:39:09 #182
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_206990038
Denk eigenlijk niet dat we ooit van de nukes afkomen, en zelfs stel alle landen zouden een contract ondertekenen. Dan is gaan landen zelf wat achter houden in het geval dat. Stel alleen de VS of alleen Rusland hadden nu nukes gehad, dan sta je in een ongelijk speelveld.
  donderdag 8 december 2022 @ 00:08:45 #183
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206990195
250x M1117s zijn aangekomen in Romania _O_

video: https://www.reddit.com/r/(...)rsonnel_carriers_in/
A train of US M1117 armored personnel carriers in Romania en route to Ukraine as per the Nov 4th aide package including 250 APC's

Maar wat is nou de route? Is het via een vrachtschip door het kanaal bij Turkije gegaan of is het via een trein door Croatia, Bulgaria, Hungary gegaan?
pi_206990203
twitter
pi_206990364
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2019-08-07/kernwapens-wie-heeft-wat/

Pakistan, India, Isral en noord Korea, very very safe allemaal :')

Ook die geruststelling over Poetin erbij :')
[..]

pi_206990663
quote:
1s.gif Op woensdag 7 december 2022 23:29 schreef Lospedrosa het volgende:
https://www.hpdetijd.nl/2019-08-07/kernwapens-wie-heeft-wat/

Pakistan, India, Isral en noord Korea, very very safe allemaal :')

Ook die geruststelling over Poetin erbij :')
[..]

Poetin weet dat als hij een kernbom gooit op een land grenzend aan de NAVO, dat dan alle remmen er af gaan en hij werkelijk in oorlog tegen de NAVO is. En dan gaat zijn zeevloot eraan, zullen alle handelslijnen geblokkeerd worden, zal de steun van landen als China en India wegvallen, zal Oekrane meer een betere wapens krijgen, etc.
Er is voor Rusland geen voordeel te halen uit het gooien van een kernbom.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206990675
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:39 schreef Wantie het volgende:

[..]
Poetin weet dat als hij een kernbom gooit op een land grenzend aan de NAVO, dat dan alle remmen er af gaan en hij werkelijk in oorlog tegen de NAVO is. En dan gaat zijn zeevloot eraan, zullen alle handelslijnen geblokkeerd worden, zal de steun van landen als China en India wegvallen, zal Oekrane meer een betere wapens krijgen, etc.
Er is voor Rusland geen voordeel te halen uit het gooien van een kernbom.
Nou de steun van India en China.. ik betwijfel dat dat zal wegvallen.
pi_206990883
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:50 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou de steun van India en China.. ik betwijfel dat dat zal wegvallen.
Die neemt nu al af, China weigert bijvoorbeeld treinonderdelen aan Rusland te leveren.
En na een kernbom worden de secundaire sancties nog heftiger.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_206990952
Nucleair gaat Putin deze oorlog ook niet winnen. En aangezien de wereld dan, dankzij de Russische haatdwerg, ook een stuk minder fijn is geworden voor China en andere pauperlanden die hem nu nog een soort van ontzien, maakt hij het zichzelf nog moeilijker.
pi_206991040
Goed om te zien dat Putler's invloed in centraal Azi ook tanende is:
twitter
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 december 2022 @ 08:55:29 #191
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_206991050
Dit draadje _O-

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  donderdag 8 december 2022 @ 09:44:31 #192
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206991424
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Die neemt nu al af, China weigert bijvoorbeeld treinonderdelen aan Rusland te leveren.
En na een kernbom worden de secundaire sancties nog heftiger.
En whatabout China die een giga lange termijn gas contract afsluit met Qatar. Ja, natuurlijk ook om Europa te pesten, maar dan nog :P .
pi_206991516
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:55 schreef HSG het volgende:

[..]
Saoedi-Arabi en kernbommen. Gaan ze die op kinderen in Jemen gooien.
[..]

Dat is een goede reden om Rusland niet weg te laten komen met het spelen van landje pik. Doe je dat wel dan is de boodschap dat je overal mee weg komt als je maar noeks hebt. En dan wil iedereen ze inclusief een hoop discutabele landen in het Midden-Oosten
pi_206991603
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:05 schreef HSG het volgende:

[..]
Dubbel.
Onzin. Je kan een inhoudelijke reactie geven die toch off-topic is. En verder reageer ik niet meer op je gezuig, dat mag de moderatie doen.
pi_206991879
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 09:44 schreef bleiblei het volgende:

[..]
En whatabout China die een giga lange termijn gas contract afsluit met Qatar. Ja, natuurlijk ook om Europa te pesten, maar dan nog :P .
Wanneer is dat contract afgesloten en heb je daar een bron van?
Europese landen hebben recent langjarige contracten met Quatar afgesloten dus het effect zal beperkt blijven schat ik zo in. Voor het russische regime is het een "dolk in de rug". Vanuit China bezien, begrijpelijk die willen niet te afhankelijk worden van russisch gas nadat ze hebben gezien dat de russen dat maar al te graag als chantagemiddel gebruiken.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 8 december 2022 @ 10:48:41 #196
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206991908
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wanneer is dat contract afgesloten en heb je daar een bron van?
Europese landen hebben recent langjarige contracten met Quatar afgesloten dus het effect zal beperkt blijven schat ik zo in. Voor het russische regime is het een "dolk in de rug". Vanuit China bezien, begrijpelijk die willen niet te afhankelijk worden van russisch gas nadat ze hebben gezien dat de russen dat maar al te graag als chantagemiddel gebruiken.
Wat er met olie gaat gebeuren is interessanter. Als ze dat niet meer kwijt kunnen, bevriezen de leidingen in siberie.
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 10:56:57 #197
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206991996
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wanneer is dat contract afgesloten en heb je daar een bron van?
Europese landen hebben recent langjarige contracten met Quatar afgesloten dus het effect zal beperkt blijven schat ik zo in. Voor het russische regime is het een "dolk in de rug". Vanuit China bezien, begrijpelijk die willen niet te afhankelijk worden van russisch gas nadat ze hebben gezien dat de russen dat maar al te graag als chantagemiddel gebruiken.
Een paar weken terug was dat in het nieuws. Dat contract loopt een paar decennia dacht ik.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206992204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 06:50 schreef quirina het volgende:

[..]
Nou de steun van India en China.. ik betwijfel dat dat zal wegvallen.
Xi heeft al nope gezegd tegen het gebruik van nucleaire wapens door Rusland. Die gaan echt wel reageren als Poetin niet luistert.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_206992310
Ze kunnen ook hun kont ermee afvegen.

twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 11:39:26 #200
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_206992390
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 10:45 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Wanneer is dat contract afgesloten en heb je daar een bron van?
Europese landen hebben recent langjarige contracten met Quatar afgesloten dus het effect zal beperkt blijven schat ik zo in. Voor het russische regime is het een "dolk in de rug". Vanuit China bezien, begrijpelijk die willen niet te afhankelijk worden van russisch gas nadat ze hebben gezien dat de russen dat maar al te graag als chantagemiddel gebruiken.
https://www.reuters.com/b(...)-sinopec-2022-11-21/

21nov. Lijkt mij een redelijk betrouwbare bron ;) .
pi_206992431
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 11:39 schreef bleiblei het volgende:

[..]
https://www.reuters.com/b(...)-sinopec-2022-11-21/

21nov. Lijkt mij een redelijk betrouwbare bron ;) .
Vooral het russische regime is dus "left holding the nearly empty bag". Tsja, als je je reputatie als betrouwbare energieleverancier te grabbel gooit heeft dat ernstige langjarige consequenties.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_206992692
quote:
0s.gif Op woensdag 7 december 2022 15:45 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Duitsland als federatie zit zo in elkaar dat het echt onmogelijk om succesvol een coup te plegen, of zelfs maar sterke centrale macht te hebben. Dat hebben de Britten na de oorlog bewust zo gedaan.
Wat dat betreft hebben ze wel gelijk de geallieerden hebben idd zowel de grenzen als het staatsbestuur van het huidige Duitsland ontworpen en opgelegd.

Het punt waar het fout gaat is als je denkt dat je dat met geweld moet en kan veranderen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 8 december 2022 @ 12:13:49 #203
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206992769
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Wat dat betreft hebben ze wel gelijk de geallieerden hebben idd zowel de grenzen als het staatsbestuur van het huidige Duitsland ontworpen en opgelegd.

Het punt waar het fout gaat is als je denkt dat je dat met geweld moet en kan veranderen.
Hitler en kornuiten kregen de duitse staat er onder, niet door genoeg wetten te veranderen, maar bv. door parallelle rechtbanken in het leven te roepen. En door rechercheurs die niet akkoord gingen met de moord een zelfmoord te noemen te intimideren.

De les hieruit is: geen hoeveelheid wetten, of een bepaald staatsbestel gaat garanderen dat het nooit meer voorkomt.
&lt;signature here&gt;.
pi_206992791
Laat dit Trojaanse paard van Putin voorlopig maar buiten de poorten van de EU

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_206992850
twitter
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:15 schreef Slayage het volgende:
Laat dit Trojaanse paard van Putin voorlopig maar buiten de poorten van de EU

[ twitter ]
Over wagner paarden van Troje gesproken; die binnen Rusland is blijkbaar gewapend ! :D
pi_206992982
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:21 schreef Nebelwerfer het volgende:
[ twitter ]
[..]
Over wagner paarden van Troje gesproken; die binnen Rusland is blijkbaar gewapend ! :D
Altijd fijn, loslopende zwaarbewapende moordenaars *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 8 december 2022 @ 12:54:23 #207
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206993226
Niet op reageren, tr zetten, bvd.

Nu was ik er op tijd bij, maar regelmatig hele pagina's moeten wissen om reacties en reacties daar op.

En dan krijg ik weer te horen dat ik selectief ben :P
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 8 december 2022 @ 13:05:46 #208
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206993388
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 12:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Altijd fijn, loslopende zwaarbewapende moordenaars *O*
Als ze ophoepelen richting modda rossia zie ik daar geen problemen in :)
&lt;signature here&gt;.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 13:07:08 #209
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206993404
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206993522
Ik heb vaker video's van deze man gepost. Het is een Canadese vrijwilliger die helpt met bevoorraden van leger eenheden en het evacueren van burgers die vast zitten aan het front. Om geld in te zamelen voor medische spullen en vooral generatoren maakt het video's om te laten zien hoe het er aan het front aan toe gaat. Je ziet best heftige dingen van dode mensen, dood vee, verhalen over gemartelde mensen enzovoort.

pi_206993567
Er zijn berichten dat er al een tijdje gevochten wordt met machinegeweren op de linker/zuidelijke oever van Kherson.

Ook interessant zijn de ooggetuige verklaringen van Oekrainsche burgers, dat de russen hun soldaten verbranden na zware verliezen door HIMARS inslagen. Zoals die op 11 juli.

Als je kijkt op de satelietbeelden van 18 juli, dan zie je inderdaad dat er "iets" verbrand wordt in de bossen achter Nova Kakhova.
pi_206994114
quote:
Scholz: nucleaire dreiging afgenomen door internationale druk
Het risico dat Rusland kernwapens inzet in de oorlog in Oekrane is afgenomen dankzij de internationale druk op president Poetin, zegt de Duitse bondskanselier Scholz. "Rusland is gestopt met het dreigen met kernwapens. Als reactie op het feit dat de internationale gemeenschap een rode lijn heeft getrokken", zegt Scholz in het interview met de Duitse Funke-mediagroep.

De bondskanselier zegt dat een nucleaire escalatie voorlopig is afgewend. Volgens de Duitse regeringsleider hielp zijn recente bezoek aan China daarbij. "Tijdens mijn bezoek aan Peking hebben de Chinese president Xi en ik gezamenlijk uitgesproken dat er geen kernwapens mogen worden gebruikt. Kort daarna hebben de G20-landen dit standpunt opnieuw bevestigd."
En hoe oefent dit dan druk uit?
  donderdag 8 december 2022 @ 14:04:27 #213
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206994194
quote:
5s.gif Op donderdag 8 december 2022 13:59 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
En hoe oefent dit dan druk uit?
Je hebt geen idee h? Je snapt er he-le-maal niks van.

Grappig.
&lt;signature here&gt;.
pi_206994229
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:04 schreef ExTec het volgende:

[..]
Je hebt geen idee h? Je snapt er he-le-maal niks van.

Grappig.
Nou ja, daarom de vraag, lees graag meer details. Worden ze afgesloten van het wereldwijde handelssysteem of zo? Krijgen ze 10 nukes terug voor elke nuke die ze zelf schieten?
  donderdag 8 december 2022 @ 14:10:32 #215
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206994276
Maar het westen gaat geen draaiboek overhandigen waar tot op de komma precies staat wat de consequenties zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_206994310
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:06 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nou ja, daarom de vraag, lees graag meer details. Worden ze afgesloten van het wereldwijde handelssysteem of zo? Krijgen ze 10 nukes terug voor elke nuke die ze zelf schieten?
Verwachting is een pakket maatregelen, zowel op handelsgebied als militair.
Militair moet je zien als rechtstreekse oorlog tussen Navo en Rusland, waarbij militaire doelen in Rusland worden aangevallen, verder escaleren van oorlog in Oekrane.
Daarnaast meer beperkingen op handelsgebied, om Rusland er economisch omver te trekken.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 14:15:09 #217
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206994322
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:06 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nou ja, daarom de vraag, lees graag meer details. Worden ze afgesloten van het wereldwijde handelssysteem of zo? Krijgen ze 10 nukes terug voor elke nuke die ze zelf schieten?
Maaaaybe something goood, maaaaaybe sonething bad. I guess we'll never know. Because he's not going to push that button.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2022 @ 14:16:16 #218
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206994337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:06 schreef Alpha0 het volgende:
lees graag meer details.
Weet je wie er ook graag details wil? Het kremlin.
&lt;signature here&gt;.
  donderdag 8 december 2022 @ 14:16:35 #219
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206994342
quote:
14s.gif Op donderdag 8 december 2022 08:54 schreef xpompompomx het volgende:
Goed om te zien dat Putler's invloed in centraal Azi ook tanende is:
[ twitter ]
Kan me een bericht herinneren van zo'n malloot op Russische tv die zei dat Kazachstan ook moet worden ingelijfd na Ukraine om het grote Russische rijk te herstellen. En ook iets met alle Russen die momenteel in het Noorden van het land wonen.

En las artikels over dat Kazachstan in april al druk bezig was met wapens van China kopen en een verdedigingspact met hun heeft afgesloten.

Zij vertrouwen Rusland ook niet.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 14:19:34 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206994363
Een gijzelaar minder

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206994375
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:16 schreef ExTec het volgende:
aag det
Niet dat ik het namens hun vraag of zo hoor.
pi_206994379
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:06 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Nou ja, daarom de vraag, lees graag meer details. Worden ze afgesloten van het wereldwijde handelssysteem of zo? Krijgen ze 10 nukes terug voor elke nuke die ze zelf schieten?



X:"Jooooooooooow Vlad, hiel je kamelaad Xi."
P:"Jooooow ouwe wazzuuuup?"
X:"Zeg, betel stop je met dat geneuzel over NOEKS want dat is slecht voor onze handel met de lest van de weleld."
P:"Nou en?"
X:"Met wie denk je nog te kunnen handelen nadat je met NOEKS hebt gestlooid?"
P:"Okeej okeej, ik zal er eens eeen nachtje over slapen"
X:"Mooi. Laterrrrr"
P:"MZL"
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_206994405
Witte lijst *O* :Y)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 8 december 2022 @ 14:25:19 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_206994417
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:20 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Niet dat ik het namens hun vraag of zo hoor.
Dat denk ik ook niet.

Maar je zou zelf moeten kunnen bedenken dat als elke jan-doedel het jou tot in de details kan vertellen, het dus publieke kennis is, en het kremlin het dan ook weet.

Je vraagt wmb dus nogal naar de bekende weg.

En daarbij hebben we hier tot in het oneindige trollen de revue zien passeren die er zo inzaten:

quote:
JA, MAAR ZE ZEGGEN HELEMAAL NIET WAT ZE DAN GAAN DOEN! *) DUS GAAN ZE NIKS DOEN! *)
Dus vandaar mijn reactie ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_206994424
twitter
pi_206994457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:25 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Alcohol en oorlog voeren gaat niet samen.
pi_206994558
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206994565
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:
Een gijzelaar minder

[ twitter ]
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_206994751
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:
Een gijzelaar minder

[ twitter ]
En de ex-marinier die eerst ook in de deal zat moet er blijven.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 15:06:16 #230
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206994801
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
En de ex-marinier die eerst ook in de deal zat moet er blijven.
Yep. Poetin weigerde.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2022 @ 15:09:02 #231
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_206994825
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 14:19 schreef Ulx het volgende:
Een gijzelaar minder

[ twitter ]
Die zag ik niet aankomen :D
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 15:10:14 #232
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206994835
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:00 schreef 3rr0r het volgende:

[..]
En de ex-marinier die eerst ook in de deal zat moet er blijven.
Maar zijn familie geeft Biden gelijk.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_206994872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar zijn familie geeft Biden gelijk.

[ twitter ]
Ja, Rusland wilde meer. Hier staat meer info erover

https://eu.freep.com/stor(...)-griner/10217205002/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 8 december 2022 @ 15:35:53 #234
458283 ipa84
pi_206995046
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 15:41:02 #235
54618 3rr0r
pi_206995097
Nieuwe Boogeyman

twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 15:43:01 #236
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_206995121
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:41 schreef 3rr0r het volgende:
Nieuwe Boogeyman

[ twitter ]
Hihi, die smilies op die raketten :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 december 2022 @ 15:44:35 #237
353733 Spablauw214
pi_206995141
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Tering die is goed in de olie.
  donderdag 8 december 2022 @ 15:52:01 #238
458283 ipa84
pi_206995217
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:44 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Tering die is goed in de olie.
Ik vind het vooral arrogant overkomen. Terwijl soldaten voor je in Oekrane sterven staat hij een beetje lazarus te raaskallen met een glas champagne op tv. Als Zelensky zo iets zou doen zou dit topic ontploffen met Pro-Rusland kritische denkers dat hij een lul is en een crimineel.
  donderdag 8 december 2022 @ 15:56:39 #239
353733 Spablauw214
pi_206995247
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:52 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Ik vind het vooral arrogant overkomen. Terwijl soldaten voor je in Oekrane sterven staat hij een beetje lazarus te raaskallen met een glas champagne op tv. Als Zelensky zo iets zou doen zou dit topic ontploffen met Pro-Rusland kritische denkers dat hij een lul is en een crimineel.
Eens. Maar goed Jeltsin was jarenlang klokje rond straalbezopen en die bleef ook aan tot het echt niet meer ging.

Ik snap ook niet dat de Russen deze mafkees nog dulden.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 16:27:06 #240
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_206995531
twitter


Weer een vliegveld onder vuur.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2022 @ 16:47:45 #241
64288 Bensel
Ladderzat
pi_206995684
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 16:27 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

Weer een vliegveld onder vuur.
stoppen met roken is moeilijk, dat blijkt wel
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 8 december 2022 @ 17:01:45 #242
269809 polderturk
pi_206995796
De beste tanks ter wereld binnenkort in Oekrane. Hopelijk maken ze hun naam waar.

twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 17:04:28 #243
128271 Slayage
INFP
pi_206995824
Deze drone bestuurder. Echte pro _O_

twitter
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 december 2022 @ 17:06:54 #244
272777 Digi2
pi_206995853

Peter Zeihan komt tot dezelfde conclusie die ik ook al had getrokken. Russische raffinaderijen zijn Prime Target in alle mogelijke opzichten.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  donderdag 8 december 2022 @ 17:09:32 #245
128271 Slayage
INFP
pi_206995874
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:01 schreef polderturk het volgende:
De beste tanks ter wereld binnenkort in Oekrane. Hopelijk maken ze hun naam waar.

[ twitter ]
Alleen binnenkort als de Oekraeners al een tijdje getraind zijn met het systeem.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 december 2022 @ 17:32:24 #246
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206996092
twitter
Het zou me niet echt verbazen, maar zijn er meer bronnen die dit melden?
  donderdag 8 december 2022 @ 17:39:10 #247
353733 Spablauw214
pi_206996160
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Het zou me niet echt verbazen, maar zijn er meer bronnen die dit melden?
Slecht eten, slechte kleding, slechte hygine, waarschijnlijk ook amper medicijnen. We hebben vaak genoeg foto’s gezien van zo’n smerige zwijnenstal (letterlijk) die dan voor legerbarak moet doorgaan. Daar komt nog bij dat de meeste Russen er sowieso al niet echt een gezonde leefstijl op na houden (veel zuipen, roken, Rusland heeft een van de hoogste HIV percentages ter wereld) dus dan is dit geen wonder.
  donderdag 8 december 2022 @ 17:40:47 #248
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_206996178
twitter


Over the past 3 days alone, more than 400 🐷🐶 patients, who are brought from the combat zone, have applied to Luhansk medical facilities. But they turn not because of injuries, but because of frostbite. Naturally, the main method of treatment is amputation. Well, how do you like our winter, faggots?)
  donderdag 8 december 2022 @ 17:42:33 #249
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_206996199
Gelukkig hebben zij tegenwoordig wel sokken.
  donderdag 8 december 2022 @ 17:52:09 #250
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206996300
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 17:56:43 #251
353733 Spablauw214
pi_206996361
quote:
Het kan verkeren. Er schijnt ook al een plan te liggen om Putin en z’n inner circle te evacueren naar Venezuela. Dat houdt wel in dat verliezen niet meer ondenkbaar wordt geacht.
  donderdag 8 december 2022 @ 17:57:07 #252
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_206996368
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:32 schreef la_perle_rouge het volgende:
[ twitter ]Het zou me niet echt verbazen, maar zijn er meer bronnen die dit melden?
Ws ook veel false ziekmeldingen, net als in het bedrijfsleven hier ook daar een bekend verschijnsel.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:02:57 #253
475083 Lospedrosa
$
pi_206996464
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Dit is een Deep fake lijkt me
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 18:04:25 #254
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206996483
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:01 schreef polderturk het volgende:
De beste tanks ter wereld binnenkort in Oekrane. Hopelijk maken ze hun naam waar.

[ twitter ]
Beste tank ter wereld is de Koreaanse K2 ;)
  donderdag 8 december 2022 @ 18:06:51 #255
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206996515
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 17:04 schreef Slayage het volgende:
Deze drone bestuurder. Echte pro _O_

[ twitter ]
Hahaha _O-
Ik zie m meerdere keren naar boven kijken dus hij had de drone wel in de gaten, wordt ie toch nog geraakt _O-
  donderdag 8 december 2022 @ 18:09:48 #256
353733 Spablauw214
pi_206996555
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is een Deep fake lijkt me
Die twitteraar post over het algemeen geen troep.

Maar goed als ik in dezelfde situatie zou zitten als ome vlad, dan zou ik me ook een stuk in m’n kraag zuipen :')
  donderdag 8 december 2022 @ 18:11:08 #257
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206996577
  donderdag 8 december 2022 @ 18:16:22 #258
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_206996651
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:04 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Beste tank ter wereld is de Koreaanse K2 ;)
Er is geen "beste tank ter wereld"
Tanks zijn ontworpen voor een bepaalde rol, daarom doet de Merkava het zo goed in de omgeving van Israel, maar zou deze het veel slechter doen in de Noord-Duitse laagvlakte, waar de Leo 2 voor gemaakt is.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:17:31 #259
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206996665
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 18:30:53 #260
335449 BEFEM
pi_206996877
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 15:35 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Hij is als het goed is geheelonthouder.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:34:35 #261
475083 Lospedrosa
$
pi_206996937
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:09 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die twitteraar post over het algemeen geen troep.

Maar goed als ik in dezelfde situatie zou zitten als ome vlad, dan zou ik me ook een stuk in m’n kraag zuipen :')
Putin is een gek. Maar niet op gebied van media, hij zou nooit met drank laat staan dronken zich laten filmen.
Een Putin expert (er zijn mensen die al jaren zijn gedrag analyseren) zal dat beamen.
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 18:34:40 #262
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_206996940
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:30 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Hij is als het goed is geheelonthouder.
Nee joh. Die voor de grap eens een Google imagesearch naar 'Putin beer'.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 8 december 2022 @ 18:34:52 #263
108676 Aether
pi_206996948
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:43:31 #264
277212 stavromulabeta
LOAD "$",8,1
pi_206997086
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is een Deep fake lijkt me
Als dit echt is, dan geeft dit mij wel weer een heel ander beeld van Poetin.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 8 december 2022 @ 18:44:49 #265
192657 xpompompomx
^(;,;)^
pi_206997104
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Putin is een gek. Maar niet op gebied van media, hij zou nooit met drank laat staan dronken zich laten filmen.
Een Putin expert (er zijn mensen die al jaren zijn gedrag analyseren) zal dat beamen.
Goed verhaal joh
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator donderdag 8 december 2022 @ 18:45:43 #266
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_206997116
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:34 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Putin is een gek. Maar niet op gebied van media, hij zou nooit met drank laat staan dronken zich laten filmen.
Een Putin expert (er zijn mensen die al jaren zijn gedrag analyseren) zal dat beamen.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:51:32 #267
353733 Spablauw214
pi_206997175
quote:
88s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Bier wordt in Rusland niet echt als alcoholische drank gezien. Maar ik betwijfel of hij echt geheelonthouder is. Hitler was officieel geheelonthouder maar het is bekend dat hij bij gelegenheden wel eens een glas wijn dronk. Dus helemaal in steen gebeiteld is zoiets ook niet.
  donderdag 8 december 2022 @ 18:55:02 #268
475083 Lospedrosa
$
pi_206997237
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:51 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Bier wordt in Rusland niet echt als alcoholische drank gezien. Maar ik betwijfel of hij echt geheelonthouder is. Hitler was officieel geheelonthouder maar het is bekend dat hij bij gelegenheden wel eens een glas wijn dronk. Dus helemaal in steen gebeiteld is zoiets ook niet.
Putin is geen geheelonthouder maar heeft,als oud KGBer, een hekel aan dronken mensen (schijnt)

quote:
. But it was reported in 2014 that he tries to avoid computers, in favour of paper documents and a telephone.

And he reportedly rarely uses the internet, although his advisers may show him a satirical video mocking him from time-to-time.

After his late start, he's reportedly a night owl and stays up into the early hours working.

And at weekends, he keeps busy, with studies, although he also tries to play as much ice hockey as possible.

He also keeps a strict schedule abroad - with everything he uses, such as toiletries and bedsheets, replaced over security fears.

And he will never accept food that hasn't been tested first and avoids drinking alcohol, Politico reports, except during formal receptions
https://www.mirror.co.uk/(...)ne-includes-26425568

[ Bericht 20% gewijzigd door Lospedrosa op 08-12-2022 19:00:12 ]
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 18:55:56 #269
475083 Lospedrosa
$
pi_206997250
quote:
88s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
In zijn wilde jaren :D
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 18:57:38 #270
353733 Spablauw214
pi_206997278
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Putin is geen geheelonthouder maar heeft,als oud KGBer, een hekel aan dronken mensen (schijnt)
Ik ben geen KGBer maar ik heb ook een hekel aan dronken mensen :P
  donderdag 8 december 2022 @ 18:59:35 #271
108676 Aether
pi_206997310
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:55 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
In zijn wilde jaren :D
Die waren dan in 2014...
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:01:37 #272
353733 Spablauw214
pi_206997347
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:59 schreef Aether het volgende:

[..]
Die waren dan in 2014...
Die cringe foto was een paar maanden voordat Rusland de Krim innam.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:01:43 #273
475083 Lospedrosa
$
pi_206997350
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:59 schreef Aether het volgende:

[..]
Die waren dan in 2014...
quote:
He also keeps a strict schedule abroad - with everything he uses, such as toiletries and bedsheets, replaced over security fears.

And he will never accept food that hasn't been tested first and avoids drinking alcohol, Politico reports, except during formal receptions.
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 19:02:46 #274
108676 Aether
pi_206997369
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:03:43 #275
475083 Lospedrosa
$
pi_206997389
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee joh. Die voor de grap eens een Google imagesearch naar 'Putin beer'.
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 19:05:20 #276
108676 Aether
pi_206997425
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:13:16 #277
335449 BEFEM
pi_206997578
quote:
7s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:34 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Nee joh. Die voor de grap eens een Google imagesearch naar 'Putin beer'.
quote:
Volgens diverse artikelen drinkt de president geen alcohol, behalve tijdens formele recepties. Het beeld van Poetin als geheelonthouder kan ook een politieke zet zijn. Volgens Politico is de keuze van Poetin mogelijk symbolisch bedoeld. Rusland kampt met een groot alcoholprobleem. Op deze manier zet Poetin zich af tegen zijn voorganger Boris Jeltsin.
Geen geheelonthouder waarschijnlijk nee maar in ieder geval geen zuipschuit.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:24:08 #278
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206997739
quote:
Zie je wel dat Zelenskyy niet op reis naar het buitenland gaat? Mensen komen naar hem toe.
Een paar weken geleden was hier discussie over.
  donderdag 8 december 2022 @ 19:28:02 #279
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206997798
twitter
Zwaar gewond, krimpend van de pijn bij een gat in de weg, maar toch zingend. героям слава
  FOK!fotograaf donderdag 8 december 2022 @ 19:51:03 #280
364681 over_hedge
pi_206998233
quote:
1s.gif Op donderdag 8 december 2022 18:02 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dit is een Deep fake lijkt me
Nee. Of de genen die dit gedaan heeft maakt betere deep fakes dan heel hollywood bij elkaar :P
Deeps fakes worden steeds beter. Maar je ziet het nog vrij makkelijk als het een deepfake is.

mocht je het interessant vinden. corridor crew had ik van de week nog een video over.

sowieso een tof kanaal om te volgen. Maar dat is weer een ander verhaal
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 8 december 2022 @ 20:00:37 #281
78680 Nielsch
pi_206998458
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 19:24 schreef la_perle_rouge het volgende:

[..]
Zie je wel dat Zelenskyy niet op reis naar het buitenland gaat? Mensen komen naar hem toe.
Een paar weken geleden was hier discussie over.
Terecht, hij moet z'n land leiden. Bovendien kan hij het nooit goed doen. Als hij weggaat zullen de vredesduiven het zo spinnen dat hij vlucht.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  donderdag 8 december 2022 @ 20:11:58 #282
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206998717
Het ongeval vond plaats in een trainingscentrum dat een verzamelpunt werd voor degenen die waren opgeroepen om deel te nemen aan een speciale militaire operatie. Een gemobiliseerde man uit de regio Sverdlovsk stierf daar.

"De man was dronken, hij stikte in het braaksel, dit gebeurde drie weken geleden", vertelde de afgevaardigde van de Doema, Maxim Ivanov, aan E1.RU. Eerder meldde hij dat hij de massale dronkenschap onder de gemobiliseerden het hoofd wist te bieden toen de verkoop van alcohol beperkt was.
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 20:25:35 #283
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206998969
Poetins spreekbuis in Amerika, bezig zijn roebels te verdienen.
twitter

twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 20:28:35 #284
445753 Wantie
pi_206999022
quote:
Grappig, Tucker verwacht dat een land dat te maken heeft met een invasie hetzelfde hoort te functioneren als een democratie in vredestijd...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  donderdag 8 december 2022 @ 20:45:05 #285
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_206999255
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 21:29:06 #286
412081 Anton91
pi_206999890
Het is al een paar weken rustig rondom Israel en het leveren van wapens. Zullen zij inmiddels al leveren? Zelensky had volgens mij ook gezegd dat er landen waren die publiekelijk zeiden niet te leveren, maar dat wel deden...
  donderdag 8 december 2022 @ 21:29:21 #287
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_206999896
twitter
  donderdag 8 december 2022 @ 21:33:40 #288
128271 Slayage
INFP
pi_206999945
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 20:25 schreef la_perle_rouge het volgende:
Poetins spreekbuis in Amerika, bezig zijn roebels te verdienen.[ twitter ]
[ twitter ]
Ik vermoed dat die Carlson totaal geen kaas heeft gegeten van Oekrane, Rusland, het conflict en dat het enige wat hem drijft simpelweg contrarianism is. Biden steunt zelensky dus Carlson is tegen. Als Biden zelensky niet zou steunen, zou hij klagen over het gebrek aan steun.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 december 2022 @ 21:37:05 #289
279824 Mansjester
City>United
pi_206999998
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:29 schreef Anton91 het volgende:
Het is al een paar weken rustig rondom Israel en het leveren van wapens. Zullen zij inmiddels al leveren? Zelensky had volgens mij ook gezegd dat er landen waren die peubliekelijk zeiden niet te leveren, maar dat wel deden...
Als hij wapens van Isral aanneemt is het eigenlijk de grootste hypocriet op aarde. Isral doet met Palestina wat Rusland met Oekrane doet.
  donderdag 8 december 2022 @ 21:39:13 #290
128271 Slayage
INFP
pi_207000033
De Turken maken duidelijk dat wanneer olietankers niet goed verzekerd zijn, ze niet door de Bosporus mogen varen. Dit zorgt natuurlijk voor problemen voor de Russen vanwege de sancties https://www.karar.com/gun(...)udurlugunden-1711300
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 december 2022 @ 21:40:53 #291
412081 Anton91
pi_207000053
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:37 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Als hij wapens van Isral aanneemt is het eigenlijk de grootste hypocriet op aarde. Isral doet met Palestina wat Rusland met Oekrane doet.
Ik gok dat Zelensky op dit moment wel wat andere prioriteiten heeft. Daarnaast is hij volgens mij ook deels Joods en heeft hij wel al eerder om Isralische wapens gevraagd.
  Overall beste user 2022 donderdag 8 december 2022 @ 21:41:08 #292
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_207000059
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:37 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Als hij wapens van Isral aanneemt is het eigenlijk de grootste hypocriet op aarde. Isral doet met Palestina wat Rusland met Oekrane doet.
Vrouwen verkrachten, kinderen ontvoeren en hele steden met de grond gelijkmaken?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  donderdag 8 december 2022 @ 21:41:16 #293
128271 Slayage
INFP
pi_207000061
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:37 schreef Mansjester het volgende:

Isral doet met Palestina wat Rusland met Oekrane doet.
Dit is feitelijk correct.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  donderdag 8 december 2022 @ 21:46:26 #294
360073 la_perle_rouge
Slava Ukraini
pi_207000124
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:33 schreef Slayage het volgende:

[..]
Ik vermoed dat die Carlson totaal geen kaas heeft gegeten van Oekrane, Rusland, het conflict en dat het enige wat hem drijft simpelweg contrarianism is. Biden steunt zelensky dus Carlson is tegen. Als Biden zelensky niet zou steunen, zou hij klagen over het gebrek aan steun.
Ik zou Carlson niet voor simpel verslijten. Hij weet volgens mij wel degelijk wat hij zegt en doet, en wordt er meer dan goed voor betaald. Manipulatieve mensen kan je beter niet onderschatten. In de contramine vast wel, maar er is meer. Met enkel simpelweg handelen zat hij niet waar hij zit, en zeker niet al zolang.
  donderdag 8 december 2022 @ 21:54:06 #295
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_207000223
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:39 schreef Slayage het volgende:
De Turken maken duidelijk dat wanneer olietankers niet goed verzekerd zijn, ze niet door de Bosporus mogen varen. Dit zorgt natuurlijk voor problemen voor de Russen vanwege de sancties https://www.karar.com/gun(...)udurlugunden-1711300
De Russen kunnen ze niet verzekeren?
  donderdag 8 december 2022 @ 21:57:47 #296
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207000273
B
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:54 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
De Russen kunnen ze niet verzekeren?
Bij wie?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 8 december 2022 @ 21:59:54 #297
475083 Lospedrosa
$
pi_207000305
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:37 schreef Mansjester het volgende:

[..]
Als hij wapens van Isral aanneemt is het eigenlijk de grootste hypocriet op aarde. Isral doet met Palestina wat Rusland met Oekrane doet.
Wapens zijn wapens. Anders mag je ze ook niet van Duitsland of de VS aannemen, want die hebben ook ooit foute dingen gedaan.
Vakman pur sang
  donderdag 8 december 2022 @ 22:06:20 #298
208510 WammesWaggel
Ciao Matteo
pi_207000429
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:57 schreef kanovinnie het volgende:
B
[..]
Bij wie?
Bij de staat.
Nederlandse voertuigen van defensie verzekeren wij via de staat en niet via FBTO of Nationale Nederlanden etc
  donderdag 8 december 2022 @ 22:07:34 #299
163441 TheJanitor
pi_207000451
quote:
10s.gif Op donderdag 8 december 2022 21:41 schreef Slayage het volgende:

[..]
Dit is feitelijk INcorrect.
  donderdag 8 december 2022 @ 22:08:24 #300
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_207000462
quote:
0s.gif Op donderdag 8 december 2022 22:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]
Bij de staat.
Nederlandse voertuigen van defensie verzekeren wij via de staat en niet via FBTO of Nationale Nederlanden etc
Het gaat hier om koopvaardijschepen, niet om defensievoertuigen.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  donderdag 8 december 2022 @ 22:08:38 #301
475083 Lospedrosa
$
pi_207000468
Klinkt een beetje gek maar dit vind ik wel een slimme actie van die Russen.
https://www.nu.nl/sport-o(...)handelaar.html#nujij

Oppakken om niks en een groot succes behalen door een goede wapenleverantie terug te krijgen.
Vakman pur sang
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')