SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zeer vocale Trump hater - VEM2012
Als je dat uitroeien wil doen volgens de regels van democratie, dan is dat prima. Zo werkt democratie.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:10 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Doet me denken aan het dilemma m.b.t. tolerantie. Als je tolerant bent naar mensen die intolerant zijn, zullen de intoleranten uiteindelijk de tolerantie vernietigen. Deze lijn volgend kan je antidemocratische partijen dus maar beter uitroeien.
Je kab moeilijk ontkennen dat veel pro Rusland gasten dat zijn om het Putin verhaaltje wat ik voor het gemak maar even onder ideologie gooi.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:08 schreef RetepV het volgende:
[..]
Och, er wordt steeds meer bijgesleept. Eerst hadden we het over 'pro-Russisch', nu sleur je er al 'pro-Russische ideologie' bij om nog een weerwoord te kunnen geven.
Geef het toch gewoon op. Je forceert het te veel. Het valt op. En het is zonde van ieder's tijd.
Jammer wel, dan zal ik die rollen touw maar weer op Marktplaats zetten.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:18 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als je dat uitroeien wil doen volgens de regels van democratie, dan is dat prima. Zo werkt democratie.
Als je het uitroeien wil doen door je tegenstanders op een raket te binden en naar Moskou te schieten, dan is dat niet prima. Want dat is anti-democratisch.
Zo moeilijk is dat niet.
Klopt uiteindelijk wel wat je zegt hoor. En ook @BehoorlijkKritisch die Behoorlijktegenmetekeerging. had wel een punt.quote:Op woensdag 16 november 2022 20:39 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Hij reageerd helemaal niet haaks op de verklaring van de NAVO. Zijn info zegt op dit moment dat het een Russische raket was. Waarbij ie zegt ook dat die info incorrect kan zijn en de bewijzen daarvoor afwacht.
De rechter zal zich daar over moeten buigen. De rechtsstaat is ook onderdeel van de democratie.quote:Op woensdag 16 november 2022 21:23 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jammer wel, dan zal ik die rollen touw maar weer op Marktplaats zetten.
Maar stel nou dat we democratisch besluiten dat we Gideon aan een raket binden en naar Moskou schieten, is er dan toch nog een kansje dat het kan?
quote:Op woensdag 16 november 2022 20:36 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik verbaas me werkelijk over de vijandigheid van mensen tegen andere mensen van hun eigen volk, vanwege een oorlog die 1562 kilometer verderop is, en waar we alleen in zoverre betrokken bij zijn dat we wapens leveren en voor hen klappen.
Is de hysterie werkelijk zo hoog?
Met een nofly-zone is dat gebruiken als verdediging dan ook niet meer nodig... denk ik dan in/met mijn denkwijze.quote:Op woensdag 16 november 2022 14:01 schreef capricia het volgende:
[..]
Bovendien kan Oekraïne dan ook geen drones, afweergeschut etc gebruiken.
Ben vooral benieuwd hoeveel onontplofte granaten daar nog tussen liggenquote:
Dit lijkt echt op de Somme, misschien is dit gebruikelijk na artillerie, maar in mijn beleving was dit beeld verleden tijdquote:
In het buitenland worden de bezittingen van oligarchen afgenomen. In Amsterdam worden hun bezittingen gekraakt.quote:Russische miljardair haalt bakzeil: Amsterdamse krakers mogen in zijn pand blijven
De Russische oligarch Arkadi Volozj heeft woensdag het kort geding verloren waarin hij ontruiming verlangde van zijn pand aan het Vondelpark dat door krakers in bezit is genomen. Dat is een gevolg van het feit dat Volozj op de sanctielijst van de Europese Unie staat.
https://www.ad.nl/amsterd(...)nd-blijven~ae265348/
Go krakers :-)quote:Op woensdag 16 november 2022 22:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In het buitenland worden de bezittingen van oligarchen afgenomen. In Amsterdam worden hun bezittingen gekraakt.
Als er zo lang en veel heen en weer geschoten is, kan de mythe dat Rusland geen materieel en munitie genoeg kan aanvoeren ook wel in de koelkast, denk ik?quote:
Als hun logistiek niet zo kut was hadden ze Ukraine allang verkracht volledig bezet.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als er zo lang en veel heen en weer geschoten is, kan de mythe dat Rusland geen materieel en munitie genoeg kan aanvoeren ook wel in de koelkast, denk ik?
Dat hangt er maar net van af wat je genoeg noemt. Niet genoeg in ieder geval om snel te winnen.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:09 schreef RetepV het volgende:
[..]
Als er zo lang en veel heen en weer geschoten is, kan de mythe dat Rusland geen materieel en munitie genoeg kan aanvoeren ook wel in de koelkast, denk ik?
Ik zeg dit omdat het dwaas is om jezelf voor de gek te houden met dingen die niet kloppen.
Blijkbaar hebben ze nog wat raketten liggen. Hebben ze ook voldoende winteruniformen wordt zo langzamerhand een interessantere vraag.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat hangt er maar net van af wat je genoeg noemt. Niet genoeg in ieder geval om snel te winnen.
Lachen joh! En dooie Polen, win-win toch? En zo lekker snel ontdekt door jou ook.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:27 schreef Neef_Wuppie het volgende:
Dus Zelensky heeft zelf bommen op Polen afgeschoten?
lol
Zo dan.quote:
Nee, het is erg treurig.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:30 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Lachen joh! En dooie Polen, win-win toch? En zo lekker snel ontdekt door jou ook.
Ik denk niet met die initiële, wat was het, 60.000 man ofzo, die ze stuurden. De oorlog is duidelijk uit de hand gelopen voor Poetin. Ik denk bijvoorbeeld dat hij in het begin gewoon gezegd heeft wat hij wilde:quote:Op woensdag 16 november 2022 22:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als hun logistiek niet zo kut was hadden ze Ukraine allang verkracht volledig bezet.
Bespreek het eens in het Oekraïne topic in BNW, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
Zou me niets verbazen als het gewoon om een Russische raket was maar de NAVO uit angst voor escalatie met deze bewering komt.
Mij ook eigenlijk. Wat een timing ook trouwens want morgen is de uitspraak van de mh17 rechtszaakquote:Op woensdag 16 november 2022 22:32 schreef PzKpfw het volgende:
Zou me niets verbazen als het gewoon om een Russische raket was maar de NAVO uit angst voor escalatie met deze bewering komt.
Ga toch fietsen, reetveter.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Bespreek het eens in het Oekraïne topic in BNW, zou ik zeggen.
Als de grond bevroren raakt, kunnen de divisies zich in theorie sneller gaan verplaatsen en minder voorspelbaar. Omdat niemand de wegen meer hoeft te volgen.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Winter lijkt nu ook echt gekomen te zijn in Oekraine, ben benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op de oorlog.
Vrieskou is beter dan modder weer voor de aanvallende partij.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Winter lijkt nu ook echt gekomen te zijn in Oekraine, ben benieuwd of dat nog invloed gaat hebben op de oorlog.
Denk je dat ze altijd de waarheid vertellen dan? Als het Rusland was en het niet opzettelijk was kan ik die beslissing best begrijpen vanuit hun positiequote:Op woensdag 16 november 2022 22:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel goed kan. Maar het is wel een conspiracytheorie, vandaar dat ik naar BNW verwees.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:48 schreef madeliefff het volgende:
[..]
Denk je dat ze altijd de waarheid vertellen dan? Als het Rusland was en het niet opzettelijk was kan ik die beslissing best begrijpen vanuit hun positie
Bespreek het eens in het Oekraïne topic in BNW, zou ik zeggen.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel goed kan. Maar het is wel een conspiracytheorie, vandaar dat ik naar BNW verwees.
Het kan ook nog een false-flag van Oekraïne zijn die de VS/NAVO op deze manier onschadelijk probeert maken.
Laat je vete gewoon los.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:54 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Kan je je dat konvooi van 60km lang nog herinneren?quote:Op woensdag 16 november 2022 22:34 schreef RetepV het volgende:
Maar dan zie ik ook weer die plaatjes van een slachtveld waar een ongelooflijke hoeveelheid munitie heen en weer is geschoten. En dan begin ik me eigenlijk af te vragen of die logistiek werkelijk wel zo slecht is als wij denken.
Nu al medelijden met Russische troepen die in zomeruniform mogen gaan vechten.quote:Op woensdag 16 november 2022 22:45 schreef Slayage het volgende:
[..]
Vrieskou is beter dan modder weer voor de aanvallende partij.
Wordt je hard van. Beetje kou is wel te doen.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu al medelijden met Russische troepen die in zomeruniform mogen gaan vechten.
Gingen die Koreanen niet naaien?quote:Op woensdag 16 november 2022 23:11 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Nu al medelijden met Russische troepen die in zomeruniform mogen gaan vechten.
De Duitsers dachten er toch anders over in de winter van 41/42.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wordt je hard van. Beetje kou is wel te doen.
Dat was eind februari. Ik moest het even opzoeken. Maar wat is dan er mee? Want dat konvooi was toch prima veilig en op tijd op het punt van bestemming aangekomen? Dat daarna alles kapotgemaakt is ligt niet aan de logistieke afdeling.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Kan je je dat konvooi van 60km lang nog herinneren?
Ja. Letterijk.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:12 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Wordt je hard van. Beetje kou is wel te doen.
Welke Koreanen?quote:Op woensdag 16 november 2022 23:16 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Gingen die Koreanen niet naaien?
Het hele konvooi was een logistieke aanfluiting en er kwam nauwelijks wat zinnigs op de plaats van bestemming. Het was niet veilig en niet nuttig.quote:Op woensdag 16 november 2022 23:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat was eind februari. Ik moest het even opzoeken. Maar wat is dan er mee? Want dat konvooi was toch prima veilig en op tijd op het punt van bestemming aangekomen? Dat daarna alles kapotgemaakt is ligt niet aan de logistieke afdeling.
quote:Russian forces continued to advance on Kyiv from the northwest, capturing Bucha, Hostomel, and Vorzel by 5 March,[152][153] though Irpin remained contested as of 9 March.[154] By 11 March, the lengthy convoy had largely dispersed and taken cover.[155] On 16 March, Ukrainian forces began a counter-offensive to repel Russian forces.[156] Unable to achieve a quick victory in Kyiv, Russian forces switched their strategy to indiscriminate bombing and siege warfare.[157][158]
On 25 March, a Ukrainian counter-offensive retook several towns to the east and west of Kyiv, including Makariv.[159][160] Russian troops in the Bucha area retreated north at the end of March.
natuurlijk gaat dat invloed hebben habibiquote:Op woensdag 16 november 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
Ik heb je een duidelijk voorbeeld gegeven van Russische vijandigheid maar in plaats daarvan kies je ervoor selectief te quoten en met een of andere onzinnige lap tekst op te proppen te komen. Laat verder maar zitten, ik geloof het wel.quote:Op woensdag 16 november 2022 19:29 schreef RetepV het volgende:
[..]
Geloof je dat ECHT? Geloof je WERKELIJK dat hij de NAVO wil gaan aanvallen? Dit is de NAVO hoor... Voortgekomen uit het enige land dat ooit werkelijk atoombommen op burgers heeft gegooid en 2 steden heeft weggevaagd. Denk je werkelijk dat wij dat geen derde of vierde keer zullen doen als we het nodig vinden? Wij, het Westen, hebben bewezen dat we er toe in staat zijn. Wij, het Westen, zijn werkelijk levensgevaarlijk.
Jij bent blijkbaar nog niet zo er bewust van hoe gevaarlijk wij eigenlijk zijn. Gelukkig is Poetin zich daar wel van bewust. Hij weet heel goed dat hij ons nooit zal veroveren.
Tenzij we natuurlijk door onderling geruzie volledig uit elkaar vallen. Dan geven we hem zijn kans.
Maar dan nog vergeet je iets. Namelijk dat je een land alleen veroverd wanneer je er permanent blijft. En dat betekent dat hij een administratie moet opzetten voor heel Europa (of in ieder geval dat deel dat hij veroverd heeft).
Nou, zelfs de EU kan dat niet, hoewel die toch al best heel ver komt.
Het is compleet onrealistisch om te geloven dat Poetin ooit in zijn eentje een NAVO land zal aanvallen. Wees gerust.
Als hij het samen met China gaat doen, dan verandert dat wel één en ander. Maar China verdient te veel aan ons en wil dat nu echt niet kapot maken.
Dat Poetin ons zou willen veroveren is echt een sprookje.
"Konvooi" impliceert dat er gereden werd... Het was gewoon een file...quote:Op woensdag 16 november 2022 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Kan je je dat konvooi van 60km lang nog herinneren?
quote:In transport- en logistiektermen is een konvooi een groep bij elkaar horende (vracht)wagens die samen rijden voor een transport waarvoor een enkele vrachtwagen niet voldoende is
“This incident does not have the characteristics of an attack,” he said, adding that it had not changed Nato’s fundamental assessment of the threat to the alliance. A top priority was to provide more air defence systems to Ukraine."quote:
Het was Benny Hill theme-waardigquote:Op woensdag 16 november 2022 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Konvooi" impliceert dat er gereden werd... Het was gewoon een file...
[..]
Misschien ben ik te kritisch, maar ik heb niet het gevoel dat dit een succes gaat wordenquote:Op donderdag 17 november 2022 00:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Week geleden waren er berichten dat de Noord-Koreanen winterkleding gaat verzorgen.
Allemaal gemaakt van wasberen die Kim Jong Un persoonlijk heeft afgeschoten.quote:Op donderdag 17 november 2022 00:50 schreef Barbusse het volgende:
[..]
Misschien ben ik te kritisch, maar ik heb niet het gevoel dat dit een succes gaat worden
quote:Op woensdag 16 november 2022 23:54 schreef AchJa het volgende:
[..]
"Konvooi" impliceert dat er gereden werd... Het was gewoon een file...
[..]
Ik haat krakers meer dan Putin. Gewoon werken voor je geld. 🤬quote:Op woensdag 16 november 2022 22:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
In het buitenland worden de bezittingen van oligarchen afgenomen. In Amsterdam worden hun bezittingen gekraakt.
Winter is coming .quote:Op woensdag 16 november 2022 22:39 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]
quote:Op donderdag 17 november 2022 00:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Allemaal gemaakt van wasberen die Kim Jong Un persoonlijk heeft afgeschoten.
Wie zegt dat die krakers niet gewoon werken? Alleen valt er van een normaal salaris niets te kopen of huren in Amsterdam.quote:Op donderdag 17 november 2022 01:04 schreef superniger het volgende:
[..]
Ik haat krakers meer dan Putin. Gewoon werken voor je geld. 🤬
Heel normaal om dan maar in te gaan breken inderdaad. Strafrechtelijk ook gewoon verboden.quote:Op donderdag 17 november 2022 06:29 schreef Shotty het volgende:
[..]
Wie zegt dat die krakers niet gewoon werken? Alleen valt er van een normaal salaris niets te kopen of huren in Amsterdam.
En alles 3 maten te klein ws....quote:Op donderdag 17 november 2022 00:57 schreef Momo het volgende:
[..]
Allemaal gemaakt van wasberen die Kim Jong Un persoonlijk heeft afgeschoten.
Amsterdam heeft een lange geschiedenis van krakers. Dankzij de krakers was het in amsterdam nog te doen qua huur en koop. Tegenwoordig is 1500 voor 30 vierkante meter normaal…quote:Op donderdag 17 november 2022 07:56 schreef fetX het volgende:
[..]
Heel normaal om dan maar in te gaan breken inderdaad. Strafrechtelijk ook gewoon verboden.
De vergelijking met Putin slaat inderdaad nergens op. Dat ben ik met je eens.
Neequote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Hopen op onderhandelingen en een wapenstop voor de echte winter invalt.
Oekraïne krijgt gewoon nog betere rakettenquote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Plausibel. Maar heeft Oekraïne dat nu al? En vooral zetten ze hun systeem zo ver in het front dat Rusland het bij wijze van spreken zo kan aanraken? Ik betwijfel het.quote:Op donderdag 17 november 2022 07:54 schreef Slayage het volgende:
Zou dit de verklaring zijn?
[ twitter ]
Of het zijn drones, die heeft Oekraïne al vaker ingezet voor dergelijke aanvallen.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:30 schreef Slayage het volgende:
[..]
Oekraïne krijgt gewoon nog betere raketten
[ twitter ]
Hopen op een volledige terugtrekking van Rusland voor de echte winter invaltquote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Ah, u bent een voorstander van meer martelingen, verkrachtingen, moordpartijen, deportaties en geroof in de bezette gebieden.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Er moet ondertussen inderdaad onderhandeld worden over de inname van Moskou door het Oekrainse leger. Moskou schijnt nogal dicht bevolkt te zijn en een ineenstorting van de infra daar kan tot hongersnood leiden.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Is volgens mij ook flink aangepast.quote:Op donderdag 17 november 2022 09:12 schreef polderturk het volgende:
Ziet er een beetje nep uit.
[ twitter ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 november 2022 09:16 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Is volgens mij ook flink aangepast.Dat ziet er beter uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 17 november 2022 09:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)out_the_hard_way_it/
Russian Playing Dead Finds Out The Hard Way It Doesn't Work
Ja dat zou helemaal mooi zijn.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:58 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Hopen op een volledige terugtrekking van Rusland voor de echte winter invalt
Gruwelijkquote:Op donderdag 17 november 2022 09:24 schreef slashdotter3 het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)out_the_hard_way_it/
Russian Playing Dead Finds Out The Hard Way It Doesn't Work
Jullie kunnen allemaal stoer reageren.quote:
Ow, NATO boots on the ground?quote:Op donderdag 17 november 2022 10:17 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jullie kunnen allemaal stoer reageren.
Maar uiteraard ben je het gewoon met me eens dat het beter is dat de de VS met de navo Rusland terugschoot in hun hok en einde maakt aan die oorlog.
Hopen dat jij weer een tijdje uit dit topic verdwijnt.quote:Op donderdag 17 november 2022 08:19 schreef Lospedrosa het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |