Nee, ook maar eens naar kieknquote:Op zaterdag 5 november 2022 23:21 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb je het boek van Vince Neil ook gelezen?
Ben benieuwd wat je er van vind, lees eigenlijk alleen maar negatieve recensiesquote:
Een nieuwe Irving!quote:
Hij begint erg leuk Act I is op en top Irving, al zijn gebruikelijke onderwerpen passeren de reveu maar het blijft leuk (rare familie, hotels, homos, maine, new hamshire, opa's, oma's, onbekende vaders, alleenstaande moeders, vrouwen die niet praten, worstelaars, oostenrijkers) Ben alleen nog geen beer tegen gekomenquote:Op maandag 21 november 2022 21:40 schreef bazbo het volgende:
[..]
Een nieuwe Irving!![]()
Wist helemaal niet dat die eraan kwam. Koel.
Ja, ga hier even lekker de boel zitten verklappen.quote:Op dinsdag 22 november 2022 08:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hij begint erg leuk Act I is op en top Irving, al zijn gebruikelijke onderwerpen passeren de reveu maar het blijft leuk (rare familie, hotels, homos, maine, new hamshire, opa's, oma's, onbekende vaders, alleenstaande moeders, vrouwen die niet praten, worstelaars, oostenrijkers) Ben alleen nog geen beer tegen gekomen
quote:Op dinsdag 22 november 2022 21:18 schreef bazbo het volgende:
[..]
Ja, ga hier even lekker de boel zitten verklappen.![]()
Nou en?quote:Op woensdag 23 november 2022 09:23 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]En dit is pas de eerste 150 pagina's.
Oh ik moet altijd John Irvin hebben, is het wat?quote:
Gaat het over die Liberiaanse president of..?quote:Op zaterdag 10 december 2022 20:32 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]
Voor een euro op een kleine boekenmarkt. Nieuw.
Neen, magnum opus van Canadese filosoof Charles Taylor. https://en.wikipedia.org/wiki/A_Secular_Agequote:Op zondag 11 december 2022 08:30 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Gaat het over die Liberiaanse president of..?
Leuk boek niet zijn beste, nogal taai op driekwart... maar pakt naar het einde wel weer op. Verder klassiek Irving materiaal en onderwerpen.quote:Op maandag 21 november 2022 21:40 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat je er van vind, lees eigenlijk alleen maar negatieve recensies
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
Vond de programma's altijd leuk, maar zijn de boeken nog een leuke toevoeging?quote:
Heb er nu twee gelezen, Dwars door de Lage Landen en Rond de Noordzee (mijn favoriete reis) en ja, ik vond het echt een toevoeging. Bij 'Dwars door de lage landen' heb ik dankzij de uitstekende beschrijving van o.a. het Pieterpad zelf zin gekregen die een keer te lopen. Bij 'Rond de Noordzee' vond ik de reis en de bezochte plekken zo bijzonder (o.a. de plekken in Schotland, Orkney, de Shetland eilanden, Noorwegen) dat ik het graag nog eens in alle rust wilde nalezen en daar is het boek perfect voor.quote:Op maandag 27 februari 2023 14:17 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vond de programma's altijd leuk, maar zijn de boeken nog een leuke toevoeging?
Wat een goede aanbeveling, ben wel een sucker voor zulke boeken, heb bijvoorbeeld afgelopen jaar ook:quote:Op maandag 27 februari 2023 16:45 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Heb er nu twee gelezen, Dwars door de Lage Landen en Rond de Noordzee (mijn favoriete reis) en ja, ik vond het echt een toevoeging. Bij 'Dwars door de lage landen' heb ik dankzij de uitstekende beschrijving van o.a. het Pieterpad zelf zin gekregen die een keer te lopen. Bij 'Rond de Noordzee' vond ik de reis en de bezochte plekken zo bijzonder (o.a. de plekken in Schotland, Orkney, de Shetland eilanden, Noorwegen) dat ik het graag nog eens in alle rust wilde nalezen en daar is het boek perfect voor.
Tim Voors zijn Niet Alleen wil ik ook nog lezen en ik ben blij om te horen dat het daarna niet klaar is.quote:Op maandag 27 februari 2023 20:02 schreef SEMTEX het volgende:
Tim Voors heeft alweer twee nieuwe boeken uit! Ken je Tamar Valkenier ook?
Nog niet/net in begonnen dus nog geen idee. Ik zal het hier later wel even melden.quote:Op zaterdag 1 april 2023 23:02 schreef eudaemonia het volgende:
@:Bosbeetle Hoe is die?
2e hands markt, genoeg boeken meegenomen om een tijdje niet meer te hoeven FOK!ken:
- Ahmed Rashid - Decent Into Chaos (The U.S. and the Disaster in Pakistan, Afghanistan, and Central Asia)
- Paul Auster - 4321
- Oksana Tsjelisjeva - Ze volgden me op straat
- Minke Douwesz - Strikt
- Jonathan Franzen - Freedom
- Arto Paasilinna - De Huildende Molenaar
- Monika Fagerholm - Het Amerikaanse Meisje
Mooie edities zijn dat. Hij staat hier ook in de kastquote:Op donderdag 6 april 2023 19:48 schreef Discombobulate het volgende:
[ afbeelding ]
Toverberg gelezen en all time favoriet, dus ben ook zeer benieuwd naar deze.
Heb Toverberg en Buddenbroos ook hardcover. Moest en zou alledrie hardcover zijn.quote:Op donderdag 6 april 2023 21:12 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Mooie edities zijn dat. Hij staat hier ook in de kast
quote:Op zaterdag 15 april 2023 18:18 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Vast weer een opbeurend boek met een hoofdpersonage dat op mezelf lijkt.
leuke reeks al vond ik deel één verreweg het leukstequote:Op vrijdag 28 april 2023 14:00 schreef cafca het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vond op de vrijmarkt een mooie, gebonden versie van Schaduw van de Wind voor 50ct.
Leuk boek heel veel namen van leuke bandjes en wetenswaardigheden alleen wel heel erg een soort zelfde vorm per hoofdstuk waardoor het soms wat saai-ig wordt. Maar als je van post-punk houdt is het zeker de moeite waard om eens door te spitten. Ikzelf heb dankzij dit boek al gelijk wat muziek aangeschaft o.a. Malaria!quote:
Hmm in MUZ posten dat is nooit bij me opgekomen als MUZ-modquote:Op vrijdag 12 mei 2023 09:44 schreef eudaemonia het volgende:
Nice! Interessante naam voor een band ook![]()
Zelf nooit echt van de gothic subcultuur geweest, maar toen Summer Darkness ter ziele ging moet ik toch wel een traantje laten!
EDIT: Post-Punk is dan wel weer erg lekker! Als je nog wat aanraders hebt schroom niet om in MUZ te posten![]()
Toen Goth nog gewoon New Wave of Postpunk heettequote:Op vrijdag 12 mei 2023 10:03 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Hmm in MUZ posten dat is nooit bij me opgekomen als MUZ-mod![]()
Het boek gaat wel over goth maar is toch vooral een boek over de goth kant van de post-punk het focust vooral op de periode 78-83 zo'n beetje.
Ja alle bands die besproken worden hebben sowieso een hekel aan de term goth.quote:Op vrijdag 12 mei 2023 14:10 schreef cafca het volgende:
[..]
Toen Goth nog gewoon New Wave of Postpunk heette
Lijkt me een interessant boek!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.andere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
quote:GIFLANDSCHAP > REVISITED Een kwart eeuw bodemsanering in Nederland. Met foto's van Wout Berger, achtergrondteksten van Theo Edelman en Willem Hendriks en inleidingen van Hans Aarsman en Frits Gierstberg 25 jaar geleden trok fotograaf Wout Berger door Nederland en legde landschappen vast op plekken waar de bodem sterk verontreinigd was. Met deze foto's toonde Berger toentertijd hoe bedrieglijk de werkelijkheid kan zijn: de zwaar vervuilde plekken zagen er vaak idyllisch mooi uit. Met zijn fotoboek baarde hij internationaal opzien.
De afgelopen tijd keerde Wout Berger naar bijna vijftig plekken terug om ze opnieuw te fotograferen voor dit boek: Giflandschap Revisited. Dat levert fascinerende beeldcombinaties op met foto's uit de eerdere serie en maakt duidelijk hoe het landschap in een tijdsbestek van een kwart eeuw kan veranderen - of ogenschijnlijk juist helemaal niet. Veranderingen die zich in het dagelijks leven vaak onmerkbaar voltrekken, zijn nu in één - zij het dubbele - oogopslag zichtbaar. Frits Gierstberg en Hans Aarsman voorzien het fotowerk van inleidingen waarin zij het werk van Wout Berger plaatsen in de context van de fotografiegeschiedenis en in de persoonlijke beleving.
Maar Giflandschap Revisited is méér dan een fotoboek. Wout Berger werkte samen met bodemkundigen om het verhaal achter de beelden te vertellen. Dat mondde uit in achtergrondverhalen bij de verschillende locaties. Wat zat hier in de grond? Hoe kwam dat? Wat is sindsdien gebeurd? Ook schetsen de bodemkundigen een historisch overzicht van de aanpak van bodemvervuiling in Nederland, met name sinds het gifschandaal in Lekkerkerk in de jaren tachtig. Ze maken de balans op van de enorme saneringsoperatie van de Nederlandse bodem die nu goeddeels voltooid is - al zullen we ongetwijfeld nog af en toe worden opgeschrikt door de vondst van nog onontdekte vervuilingen en door nieuwe gifschandalen.
Onlangs het laatste boek uit deze mooie editie aangeschaft, had 'm ooit in het Engels gekocht, maar kwam niet verder dan 1 boek. Deze is wat behapbaarder (hopelijkquote:Op donderdag 8 juni 2023 19:43 schreef herverwijderd het volgende:
[ afbeelding ]
Boek weegt 1,5 kiilo
Maar moet er toch maar eens aan geloven.
Oh, die zijn heel mooi inderdaad!quote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:02 schreef Gehenna het volgende:
[..]
Onlangs het laatste boek uit deze mooie editie aangeschaft, had 'm ooit in het Engels gekocht, maar kwam niet verder dan 1 boek. Deze is wat behapbaarder (hopelijk):
[ afbeelding ]
Heb een keer eerder zo'n zwaar boek meegezeuld (geschiedenis van de filosofie van Russell), maar dat is het enige boek dat ik na een tijdje weg heb gelegd omdat het gewoon logistiek niet te doen was in de trein (in mijn schooltasquote:Op vrijdag 9 juni 2023 11:34 schreef herverwijderd het volgende:
[..]
Oh, die zijn heel mooi inderdaad!
Ik heb deze gekocht omdat ik ze dan allemaal in een keer heb en het was een goedkope uitgave. Dit wordt denk ik niet een boek dat ik mee ga nemen op vakantie alhoewel... misschien juist wel. Het is wel wat zwaar, maar je bent wel met 1 boek meteen klaar.
Hoe vond je dat eerste boek?quote:
Ik heb het nog niet gelezen. Teveel andere op de stapel.quote:
Van die ene collega?quote:Op dinsdag 20 juni 2023 20:40 schreef Gehenna het volgende:
[ afbeelding ]
Dikke pil, die ineens in het meeneem-rek stond op het werk
Die covers ook? Catch-22 verkopen als "now a major tv series" zou me wel een doorn in het oog zijn.quote:Op donderdag 15 juni 2023 21:48 schreef rechtsedirecte het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Bij de Hospice Shop, in "als nieuw" staat, voor NZ$4.-
Tof 'spqr' van haar was erg goed!quote:
Alles van haar is erg goed, hoor. ‘Colosseum’, ‘Pompeii’, ‘Laughter in Ancient Rome’ etc. Allemaal zeer leesbaar.quote:
Peace Love
3. Ambient modern
Vergeet Paradise Lost van Milton nietquote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dante's goddelijke comedie komt ook nog omdat ik deze twee altijd door elkaar haal, moet ik ze toch maar eens gaan lezen
quote:Op dinsdag 11 juli 2023 07:00 schreef Bosbeetle het volgende:
[ afbeelding ]
Dante's goddelijke comedie komt ook nog omdat ik deze twee altijd door elkaar haal, moet ik ze toch maar eens gaan lezen
Digitaal wordt het dan ws als ik geen geduld heb om met lezen te beginnen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 09:01 schreef cafca het volgende:
[..]
Leuk, dan heb je iets om naar op zoek te gaan!
Nicequote:Op zondag 6 augustus 2023 16:18 schreef Gehenna het volgende:
Deventerboekenmarktgenot!
[ afbeelding ]
Mijn dochter heeft hem staan, wil ik ook nog eens lezenquote:Op woensdag 30 augustus 2023 13:19 schreef UIO_AMS het volgende:
Vanmorgen eerst Pride & Prejudice in het Engels voor mijn nichtje haar 15e verjaardag gekocht, maar ik hoorde later van mijn zus dat ze die al gelezen had in het Nederlands. Dus snel vanuit kantoor naar een andere boekhandel gegaan en daar een mooie Engelse uitgave van Sense & Sensibility gevonden. Was ze heel blij mee. Pride & Prejudice hou ik dan maar zelf. Wilde die toch al een keer in het Engels lezen..
Ik heb ze ook allemaal briljant als je een Pratchett fan bent. Ben heeft veel geleerd van Terry’s werk.quote:Op woensdag 13 september 2023 14:08 schreef herverwijderd het volgende:
Vond de eerste drie boeken van deze serie in een tweedehandszaak. Nice, was al een tijdje van plan ze te lezen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ [url=https://dyn.media.forbiddenplanet.com/sWsZxVtpNbEdtHNFW5mZOMNY5Yg=/trim/fit-in/376x600/filters:format(webp)/https://media.forbiddenplanet.com/products/2701844.jpg]afbeelding[/url] ]
Dat ben ik dus dat komt heel goed uit.quote:Op vrijdag 15 september 2023 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb ze ook allemaal briljant als je een Pratchett fan bent. Ben heeft veel geleerd van Terry’s werk.
Als je meer van paleontologie wilt weten is het zeer toegankelijk.quote:Op zaterdag 16 december 2023 12:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Hoe vond je dat boek van David Bainbridge? Lijkt mij ook interessant
Deze niet, maar wel de 4 boeken die hij verspreid over een lange periode schreef over het personage Ewout Meyster (De verboden tuin, De opdracht, De hoogstapelaar, Op weg naar de Hartz). Ik vond het geweldig, een unieke stem wat mij betreft. De schrijfstijl is bijzonder maar vraagt wel wat van de lezer, en het gaat eindeloos over het innerlijke leven van een tobberige, nogal neurotische jongen.quote:Op maandag 18 december 2023 14:04 schreef bhm het volgende:
Wessel te Gussinklo - De Weergekeerde Bloem
Zag een tijdje geleden dat hij overleden was.. Had nog nooit iets van hem gelezen. Iemand wat van hem gelezen?
Wat een fijne, warme aanbeveling. Ook al gaat dit over andere boeken van hem. Dank!quote:Op maandag 18 december 2023 14:28 schreef Mykonos het volgende:
[..]
Deze niet, maar wel de 4 boeken die hij verspreid over een lange periode schreef over het personage Ewout Meyster (De verboden tuin, De opdracht, De hoogstapelaar, Op weg naar de Hartz). Ik vond het geweldig, een unieke stem wat mij betreft. De schrijfstijl is bijzonder maar vraagt wel wat van de lezer, en het gaat eindeloos over het innerlijke leven van een tobberige, nogal neurotische jongen.
Wow!quote:Op zaterdag 23 december 2023 13:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb alle boeken van Terry Pratchett op de ereader gekregen van mijn moeder
quote:Op donderdag 25 januari 2024 17:23 schreef Bosbeetle het volgende:
En nog een over een Japanse boekenwinkel waarvan ik de titel kwijt ben
quote:Op zaterdag 3 februari 2024 19:42 schreef coinchantal het volgende:
Ik had er al 4 x mee in mijn handen gestaan in de kringloop. Ik heb al een versie van dit boek maar deze heeft film foto's. Toch maar meegenomen.
[ afbeelding ]
Gisteravond deel 1 van deze serie besteld, kan ik binnenkort eraan beginnen.quote:Op maandag 7 augustus 2023 08:58 schreef drakin het volgende:
Geruild in een mini bieb tegen andere boeken:
[ afbeelding ]
Deze lijkt me zo gaaf om te lezen![]()
Alleen mist deel 1 van deze serie nog![]()
Peace Love
3. Ambient modern
Nijlpaardfetisj?quote:
Prophet Song ben ik nu ook aan het lezen. Ik vind het wel een wat moeizame schrijfstijl om er door heen te komen.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.mini boekjeandere browser🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
3. Ambient modern
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |