Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:58 schreef Aure het volgende:
Ik zie dit bij Ellaone Donna:
De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).
Same here. Heb nog nooit een gezinsshoot gehad ofzo. Misschien toch eens doen, wil ook wel eens mooi op de foto met ons allen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling isquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven.
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is
Wij maken ook relatief weinig foto’s met/van elkaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.
Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doenquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.
Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
Haha. Ja dat is waar. Ik noem het maar gewoon in 1 adem, want als er iets mis gegaan is, blijkt het achteraf onbeschermd geweest te zijn haha.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:20 schreef Aure het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen
Ja, dat is natuurlijk een verschil.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.
De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwektequote:Op maandag 24 oktober 2022 12:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.
De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.
Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.
De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
Maar dan heb je sowieso een eiquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is
Haten niet perse maar ik zou het zelf niet gauw organiseren. Ik heb ook geen zwangerschap -en geboorteshoots gedaan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.
Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
De horrorquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een verschil.
Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
Echt? Geen enkele aanhang? Dat zou ik wel echt stom vinden...quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:21 schreef Schanu het volgende:
[..]
De horrorDit is denk ik de reden dat mijn schoonouders alle vorm van aanhang op familiefoto's altijd hebben geweigerd. Het familieportret dat er hangt is al 10 jaar oud en ik verwacht niet dat deze ooit vervangen zal worden waardoor de helft van de familie (inclusief kleinkinderen) er nooit op zal komen
Die mensen kunnen niet omgaan met het heden of het verledenquote:Op maandag 24 oktober 2022 14:21 schreef Schanu het volgende:
[..]
De horrorDit is denk ik de reden dat mijn schoonouders alle vorm van aanhang op familiefoto's altijd hebben geweigerd. Het familieportret dat er hangt is al 10 jaar oud en ik verwacht niet dat deze ooit vervangen zal worden waardoor de helft van de familie (inclusief kleinkinderen) er nooit op zal komen
Geen idee. Ik dacht ook dat het per definitie je hele cyclus in de war brengt, maar als ik die sites moet geloven is dat juist meestal niet zo. Maar de laatste keer dat ik er info over opzocht is minstens 16 jaar geleden als het niet langer is.quote:Op maandag 24 oktober 2022 14:07 schreef Troel het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwekteAls het alleen maar de eisprong uitstelt, waarom krijg je dan van die enorme krampen en een menstruatie waar je normaal gesproken drie maanden mee kan doen zeg maar?
Of zijn die dingen tegenwoordig anders
Oh nee ik vind het wel prima, ik ben geen fan van statige familieportretten dus ik ben er niet rouwig omquote:Op maandag 24 oktober 2022 14:39 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Echt? Geen enkele aanhang? Dat zou ik wel echt stom vinden...
Wij maken wel altijd op bruiloften enzo foto's met en zonder aanhang, maar met familiefoto's mag iedereen erop. Scheelt ook wel dat alle aanhang ook vader of moeder van een of meerdere kleinkinderen is, dus familie blijft het dan toch altijd...
Spannende weken welquote:Op maandag 24 oktober 2022 15:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Geen idee. Ik dacht ook dat het per definitie je hele cyclus in de war brengt, maar als ik die sites moet geloven is dat juist meestal niet zo. Maar de laatste keer dat ik er info over opzocht is minstens 16 jaar geleden als het niet langer is.
Anyway. De huisarts zegt ook dat het idd zo werkt als ik dacht en het dus nu geen zin meer heeft.
To be continued, over een kleine 2 weken.
2 jaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:55 schreef trui het volgende:
Haha Amaranta, die voorbeelden van fotoshoots vind ik ook erg fout ja. En die pose met die in elkaar gehaakte benen kende ik nog niet eens. Wat het probleem van je zwager betreft: misschien een iets hogere drempel opwerpen voor de vriendin van de zwager ook op de foto mag (bijv. als voorwaarde stellen dat ze minimaal 2 jaar verkering moeten hebben o.i.d.). Dan hoef je in elk geval wat minder vaak.![]()
Donna, spannend! Ik wist dat eigenlijk ook niet, dat de MAP alleen maar de ei-sprong uitstelde. Hopelijk krijg je over een paar weken geruststellend nieuws.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:27 schreef amaranta het volgende:
[..]
2 jaar.![]()
Helen goeden garp trui.
Ik was even de revue aan het passeren in mijn hoofd. En dit zijn dan de dames die voorgesteld zijn aan o.a. zijn kinderen.
Ik denk dat hij nu ong 13 jaar bij de moeder van z’n kinderen weg is.
Ik kan me er op dit moment 7 actief herinneren, maar ik weet dat het er meer waren.
Die zijn inmiddels 17 en 16 en hebben daar indd weinig behoefte aan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef LeSage het volgende:
[..]![]()
Lijkt me heerlijk stabiel voor de kinderen…
Ik had altijd bedacht dat het gewoon een soort "leegvegen" was met die MAP, maar niet dus.quote:Op maandag 24 oktober 2022 15:07 schreef Donna het volgende:
[..]
Geen idee. Ik dacht ook dat het per definitie je hele cyclus in de war brengt, maar als ik die sites moet geloven is dat juist meestal niet zo. Maar de laatste keer dat ik er info over opzocht is minstens 16 jaar geleden als het niet langer is.
Anyway. De huisarts zegt ook dat het idd zo werkt als ik dacht en het dus nu geen zin meer heeft.
To be continued, over een kleine 2 weken.
Voor tieners lijkt het me niet wenselijk, maar voor jonge kindjes ook niet. Maar ja, om daar dan óók nog rekening mee te moeten houdenquote:Op maandag 24 oktober 2022 16:51 schreef amaranta het volgende:
[..]
Die zijn inmiddels 17 en 16 en hebben daar indd weinig behoefte aan.
Nee, stel je voor.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:00 schreef LeSage het volgende:
[..]
Voor tieners lijkt het me niet wenselijk, maar voor jonge kindjes ook niet. Maar ja, om daar dan óók nog rekening mee te moeten houden
Ik heb ze destijds online besteld.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef Quoi het volgende:
Even een schot voor de boeg: kent iemand een winkel waar je top-down-plissé gordijnen met een breedte van 200cm uit voorraad kunt meenemen? Wil er best een eindje voor rijden. In bouwmarkten enzo gaat alles tot 180cm
JYSKquote:Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef Quoi het volgende:
Even een schot voor de boeg: kent iemand een winkel waar je top-down-plissé gordijnen met een breedte van 200cm uit voorraad kunt meenemen? Wil er best een eindje voor rijden. In bouwmarkten enzo gaat alles tot 180cm
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:38 schreef F_r het volgende:
Oudste dochter test net ook positief. Precies in de vakantie.
Je kunt ook binnen 5 dagen na het onbeschermde contact een koperspiraal laten plaatsen. Lees ook hier op thuisarts.nl.quote:Op maandag 24 oktober 2022 17:15 schreef Donna het volgende:
Ja spannend wel. Beide keren is het goed hoor. Op zich willen we waarschijnlijk wel een derde in de toekomst, maar ik wil liever niet nog een keer zwanger zijn (miskramen, HG, zwangerschapsdiabetes en ga maar door) dus het is een beetje dubbel.![]()
Ik wist ook niet of ik wel een MAP wilde nemen hoor, maar bij opzoeken van de info bleek dat dus ook geen nut meer te hebben. Een een vriendin was er van overtuigd van wel want je kan 'm op elk moment in je cyclus nemen staat overal.
quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:35 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
JYSK
Zwarte zeker?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Thanks voor dit linkje. Ik had deze nog niet gezien.
wij hebben ze van een bouwmarkt (grijzige) volgens mij de praxis (maar kan ook een andere zijnquote:Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef Quoi het volgende:
Hier de oudste ook gisteren. Net NA de vakantie.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:38 schreef F_r het volgende:
Ja dat had ik ook gelezen, maar dat zie ik sowieso helemaal niet zitten. Toch bedankt.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:52 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Je kunt ook binnen 5 dagen na het onbeschermde contact een koperspiraal laten plaatsen. Lees ook hier op thuisarts.nl.
Grrr.quote:Op maandag 24 oktober 2022 18:38 schreef F_r het volgende:
Wij zaten met zijn 2en klaar vanochtend om 11 uur! Alles in 1x weg. Diep verdriet.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:12 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde kaartjes kopen voor Lovejoy (ik ken ze verder ook niet). Was binnen 3 minuten uitverkocht. Voor zowel Amsterdam als Antwerpen
Ik keek op Twitter. En daar werden ze al aangeboden.
Zijn wij ook geweest is leukquote:Op maandag 24 oktober 2022 20:36 schreef LeSage het volgende:
Ik ga morgen met de jongens en mijn moeder naar Geofort, ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Mama kon een uitje kiezen met een loterij en dit klonk goed, vooral ook omdat dit nog op een prima afstand was
Stom is dat hèquote:Op maandag 24 oktober 2022 20:35 schreef LeSage het volgende:
Zo jammer dat die tickets allemaal gekocht worden om duurder door te verkopen. Daar zou toch iets op bedacht moeten worden
Sjaak vond Geofort mwoh, maar de magische tafel met zand vond hij echt helemaal geweldig. Daar hebben we verreweg de meeste tijd doorgebracht.quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:36 schreef LeSage het volgende:
Ik ga morgen met de jongens en mijn moeder naar Geofort, ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Mama kon een uitje kiezen met een loterij en dit klonk goed, vooral ook omdat dit nog op een prima afstand was
Ooooooh leuk!quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak vond Geofort mwoh, maar de magische tafel met zand vond hij echt helemaal geweldig. Daar hebben we verreweg de meeste tijd doorgebracht.
Wij gaan morgen naar Lego House! Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe dat is.
Wij waren dus bij o.a. die winkel en fietsten daarna naar Mooie Boules (voor IEDEREEN een aanrader trouwensquote:
Beterschap ookquote:Op maandag 24 oktober 2022 19:32 schreef Troel het volgende:
[..]
Hier de oudste ook gisteren. Net NA de vakantie.
Ik ga mijn best doen om te onthouden.quote:Op maandag 24 oktober 2022 21:37 schreef exode het volgende:
[..]
Ooooooh leuk!
Als het tafereel met de elfjes er nog staat, wil je dan foto's maken? Legohouse heeft er alleen een filmpje van geplaatst.
Vooral lekker genieten, wij houden van Lego Housequote:Op maandag 24 oktober 2022 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Ik ga mijn best doen om te onthouden.
Veel plezier!quote:Op maandag 24 oktober 2022 20:36 schreef LeSage het volgende:
ik vind het pannenkoekenhuisje daar wel leuk!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 11:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips om met een 5-jarige kleuter ergens een hapje te eten op / rond Scheveningen (einde middag/begin avond)?
Dat ligt er maar net aan of er controle is van de bond natuurlijk. Als een kindje niet goed genoeg zwemt en er zit iemand van de bond, dan mag dat kindje geen diploma krijgen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef Amsel het volgende:
Is afzwemmen bij jullie dan echt nog erop of eronder @:Phaidra? Hier is het alleen een formaliteit, tijdens de laatste zwemles voor het afzwemmen wordt alles al beoordeeld (zonder dat de kinderen het door hebben) en je gaat dus alleen afzwemmen als je het eigenlijk al hebt gehaald. Die wetenschap hielp mijn kinderen heel erg, want ik had het "grote geheim" aan ze verklapt: je diploma ligt gewoon al klaar en zolang je maar in het zwembad springt en laat zien dat je enigszins kan zwemmen komt het wel goed.
Met de oudste hebben we het helaas meegemaakt. Ik weet niet zeker of er iemand van de bond bij was, maar de oudste is toen publiekelijk te kijk gezet. Echt door de microfoon: “Heeft iedereen zijn B-diploma? Nouuuuu iedereen behalve 1, die moet nog een keer door het gat!” En dat was dus onze zoon. Hij was toen zo boos en verdrietig dat het bijna echt niet meer lukte (terwijl hij normaal nooit moeite had met het gat). Uiteindelijk toch gered, maar hij had zijn diploma echt niet gekregen anders. En wij hadden hem ook verteld dat het alleen voor de ouders was, dat iedereen sowieso het diploma kreeg. Dus nu maak ik die fout niet nog eens…quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef Amsel het volgende:
Is afzwemmen bij jullie dan echt nog erop of eronder @:Phaidra? Hier is het alleen een formaliteit, tijdens de laatste zwemles voor het afzwemmen wordt alles al beoordeeld (zonder dat de kinderen het door hebben) en je gaat dus alleen afzwemmen als je het eigenlijk al hebt gehaald. Die wetenschap hielp mijn kinderen heel erg, want ik had het "grote geheim" aan ze verklapt: je diploma ligt gewoon al klaar en zolang je maar in het zwembad springt en laat zien dat je enigszins kan zwemmen komt het wel goed.
Behoorlijk. Zijn eigen juf gaf er nog een leuke draai aan dat ze extra trots was omdat hij niet opgaf, maar de manier waarop was gewoon niet netjes. Dat had anders gekund. Als dit zwembad niet zo verrekte handig was geweest ivm planning van de trainingen van de oudste (die turnt in de zaal naast het zwembad), had ik voor de jongste een andere zwemschool gezocht. Maar de zwemjuf die de jongste nu heeft, is wel goud waard. Ik heb ook een bloemetje gekocht voor haar, het is geweldig wat zij voor elkaar heeft gekregenquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra wat moeten jullie je machteloos en boos gevoeld hebben op dat moment.![]()
Ik hoop dat het morgen gewoon een formaliteit wordt. Dat was het hier vorige week toen mijn nichtje op mocht voor A wel. Er kwam een meisje 10 minuten te laat binnen. Die heeft de helft van de zwemmeters niet afgelegd en toch een diploma gekregen. Gelukkig maar, want ik had echt met het meiske te doen. Ze kreeg wel het hardste applaus ever toen ze door het gat gegaan was.
Je nichtje heeft het prima goedgemaaktquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:43 schreef Phaidra het volgende:
Die koprol, daar is mijn nichtje ook op afgehaakt. Jammer is dat hè. Maar zij zit inmiddels al een paar jaar op reddingszwemmen en heeft zwemvaardigheid 1, 2 en 3 gehaald, dus lekker puh naar het zwem-ABC
Niet bij het restaurant gegeten (gewoon zelf broodjes meegenomen) en strand hebben we volgens mij wel gezien. Sjaak vond de Mood Mixers het leukst. Ik ook, overigens.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:53 schreef exode het volgende:
MevrC, wat gaaf! Stond het strand er nog wel? Heb je bij het Brick restaurant gegeten?
Nu wil ik oooook!
Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hadden.
Maat dit is toch gewoon pesten? Zo ga je toch niet met kinderen om?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 17:24 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Met de oudste hebben we het helaas meegemaakt. Ik weet niet zeker of er iemand van de bond bij was, maar de oudste is toen publiekelijk te kijk gezet. Echt door de microfoon: “Heeft iedereen zijn B-diploma? Nouuuuu iedereen behalve 1, die moet nog een keer door het gat!” En dat was dus onze zoon. Hij was toen zo boos en verdrietig dat het bijna echt niet meer lukte (terwijl hij normaal nooit moeite had met het gat). Uiteindelijk toch gered, maar hij had zijn diploma echt niet gekregen anders. En wij hadden hem ook verteld dat het alleen voor de ouders was, dat iedereen sowieso het diploma kreeg. Dus nu maak ik die fout niet nog eens…
Ik ga er niet vanuit dat het bewust ging. Maar niet iedereen is pedagogisch onderlegd en dan krijg je ditquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:24 schreef Troel het volgende:
[..]
Maat dit is toch gewoon pesten? Zo ga je toch niet met kinderen om?
Oh, absoluut prima dat er steekproeven gedaan worden. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat ermee gesjoemeld zou kunnen worden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef Hupje het volgende:
Er zit echt heel veel verschil in vaardigheid van kinderen die mogen afzwemmen bij verschillende zwemscholen. Ik vind het heel goed dat er steekproeven gedaan worden bij het examen.
De eisen van verschillende bonden/organisaties zijn wel verschillend, maar overal moet je basis techniek op orde zijn, zeg maar.
Er zijn wachtlijsten van meer dan een jaar, dus dat is wel een goede reden om kinderen vlotjes te laten afzwemmen. Wij merkten dat vooral bij wisseling van badjes. Als het dan te lang duurde dan mochten ze toch vast door ‘want dan konden er ook weer andere kinderen starten’.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:05 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Oh, absoluut prima dat er steekproeven gedaan worden. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat ermee gesjoemeld zou kunnen worden.
Op die manier. Alvast naar een badje verder is op zich niet erg als ze dan alsnog leren wat ze moeten weten. Maar om eerder te laten afzwemmen om wachtlijsten te verminderen, daar schrik ik van. Gaat toch om veilig en goed te kunnen zwemmen?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:12 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Er zijn wachtlijsten van meer dan een jaar, dus dat is wel een goede reden om kinderen vlotjes te laten afzwemmen. Wij merkten dat vooral bij wisseling van badjes. Als het dan te lang duurde dan mochten ze toch vast door ‘want dan konden er ook weer andere kinderen starten’.
Sinds Corona zijn de wachtlijsten enorm. Het zwembad heeft in de afgelopen 2 jaar in totaal een half jaar moeten sluiten, volgens mij. Sjaaks zwemjuf had ook nog eens lang Corona, dus hij heeft 7/8 maanden gemist in de 2 jaar dat hij nu bezig is. En hij heeft nog lang geen A-diploma.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Op die manier. Alvast naar een badje verder is op zich niet erg als ze dan alsnog leren wat ze moeten weten. Maar om eerder te laten afzwemmen om wachtlijsten te verminderen, daar schrik ik van. Gaat toch om veilig en goed te kunnen zwemmen?
Men weet ook overal geld mee te verdienen![]()
Hier toen geen wachtlijst, maar das al 3 jaar geleden.
Ik heb corona gewist, geloof ikquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sinds Corona zijn de wachtlijsten enorm. Het zwembad heeft in de afgelopen 2 jaar in totaal een half jaar moeten sluiten, volgens mij. Sjaaks zwemjuf had ook nog eens lang Corona, dus hij heeft 7/8 maanden gemist in de 2 jaar dat hij nu bezig is. En hij heeft nog lang geen A-diploma.
Ik had vroeger badjes, maar de kinderen nu ook niet. Sterker nog, les 2 moest Mijm nu al bij de juf in de armen springen in het diepe bad. Meteen oefenen, niet te lang hangen in het ondiepe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:19 schreef exode het volgende:
Wij staan voor Juul ook op de wachtlijst, als het goed is mag ze in september starten.
Ik ken juist dat hele badjes gedoe niet, zo werkte dat bij B iig niet en waar Juul gaat zwemmen ook niet. Ik ben ook 1 van de weinige ouders die zwemles niet vervelend vond geloof ik. B zit op reddingszwemmen dus ik zit nog steeds elke week in het zwembad.
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb corona gewist, geloof ik![]()
Zoon heeft net voor corona zn A gehaald en B en C hebben idd ook erg lang geduurd vanwege de lockdowns.
Ik lig er dus al ffies uit qua zwemmen en wachtlijsten.
Hebben jullie geen zwemschool in de buurt die turbolessen geeft? Scheelt echt in tijd als ze 1,5 uur zwemmen ipv 45 minuten. Bij dochter duurde het ook zo lang, vandaar dat ik voor turbo ben gaan kijken voor zoon
Oh, wat fijn! Ik hoop dat jullie snel iets vinden dat voor jullie werkt. Dat wachten is zó frustrerend en vermoeiend.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee
Dat is hier met ouder&kind zwemmen zelfs al.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:22 schreef LeSage het volgende:
Kleding zwemmen is ook standaard eens in de maand voor alle niveaus. Per niveau verschilt het hoeveel kleding.
Is er geen geldpotje voor medische indicatie? Er staat mij iets van bij dat er zoiets was voor mijn broertje al is daar uiteindelijk geen aanspraak op gemaakt want mijn vader of ik gingen met hem mee voor extra begeleiding.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:29 schreef SaskiaR het volgende:
Leuk Cactus![]()
Bij ons is de selectieles voor het afzwemmen inderdaad het belangrijkst. Maar dat betekent dat je daar dus bij moet zijn, want blijkbaar kijken ze alleen daar wat een kind kan en hebben ze geen mogelijkheid om dat tussendoor bij te houden. N was er de vorige keer niet, omdat ze hechtingen had en dus niet mocht zwemmen. Dus moet ze nu nog 6 lessen extra (duuuur) en dan de volgende selectieles echt aanwezig zijn. Terwijl ze volgens mij alles voor C al kan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Er was wel een alternatieve selectieles mogelijk, maar toen mocht N nog steeds niet zwemmen, dus het werd te krap. Gelukkig hebben ze elke maand afzwemmen tegenwoordigquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.
Maar nu dus wel S. 2 keer per week en Mijm 1 keer per week…Hier 14 euro per les inmiddelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
Niet dat ik weet, heb het bij de TOS-begeleiding ook eens gevraagd maar die hadden ook geen concrete tips. En Welpje heeft nog geen officiële diagnose (dat kan bij TOS pas vanaf circa 6 jaar, tot die tijd kan het ook nog 'gewoon' een fikse achterstand zijn) dus dat maakt dergelijke dingen aanvragen ook gecompliceerder.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:45 schreef Elleska het volgende:
Is er geen geldpotje voor medische indicatie?
Dan is 1,5 uur écht te lang. Nog ffies volhouden dan maarquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.
Met Sjaak ben ik kleinschalig begonnen, hij was toen 5,5 jaar oud (wachtlijst daar was een jaar voor Corona). We zijn deze zomer overgestapt en omdat hij 7,5 is, kwam hij gelijk bovenaan de wachtlijst. Dus dat kan je ook nog checken bij verschillende zwemscholen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.![]()
En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
Wij hebben Juul ingeschreven bij MnW in M'rsen. Misschien is dat ook wat voor welpje?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.![]()
En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.
Maar nu dus wel S. 2 keer per week en Mijm 1 keer per week…Hier betaal ik voor groepjes van 4 kinderen ¤24 per les van 30 min. Maar goed, in groepjes van 12 gooiden we het geld gewoon over de balk, want dan speelde hij alleen maar en leerde niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Wat fijn!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee
Ik zwem werkelijk NOOIT en ik weet na 30 jaar nog steeds hoe ik moet zwemmen hoor.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 10:20 schreef Nijna het volgende:
Ik heb geen idee meer wat de zwemlessen hebben gekost. Oudste heeft ABC, de jongste heeft AB, daar zijn we gestopt toen ze bezig was met C omdat ze allerlei voorwaarden ging bedenken om door het gat te kunnen zwemmen. Daar was ze zoveel mee bezig dat ze dat hele gat niet meer haalde. Ze zwom verder prima, dus we hebben het erbij gelaten.
Volgens mij moet je vooral regelmatig blijven zwemmen met je kind ook na de zwemlessen... want je kan een diploma hebben, maar als je vervolgens bijna nooit meer zwemt, dan raak je het ook wel weer een beetje kwijt.
Haha ditquote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zwem werkelijk NOOIT en ik weet na 30 jaar nog steeds hoe ik moet zwemmen hoor.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik stop even mijn vingers in mijn oren voor zwemlessen en wachtlijsten. Wat een geklooi zeg
Haha inderdaad, same here.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ik zwem werkelijk NOOIT en ik weet na 30 jaar nog steeds hoe ik moet zwemmen hoor.
Bij kinderen die net hun diploma hebben, zie je echt wel dat de techniek verslechtert na een paar maanden niet zwemmen. Net zoiets als dat het leesniveau in de zomervakantie altijd achteruitgaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wait...what?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 09:01 schreef Clubsoda het volgende:
Ik stop even mijn vingers in mijn oren voor zwemlessen en wachtlijsten. Wat een geklooi zeg
Ik denk dat dat als volwassene toch anders is dan voor kinderen. Je verleert het niet, maar het zakt wel wat weg. Misschien pak je dat als volwassene makkelijker weer op, je hebt denk ik ook meer kracht over het algemeen als volwassene en ik verwacht dat je ook wat minder snel paniekt als je kopje onder gaat.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:11 schreef amaranta het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 11:53 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wait...what?
Mag jij die zwemlesmallemolen opnieuw in?
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Dat is wel het plan althans, over een jaar of 5 dus.
Heeft ze dat niet net gedaan dan?quote:
Uhuh, drama is hetquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:05 schreef Aure het volgende:
Gefeliciteerd clubvergeet de beeb naast zwemles ook niet alvast in te schrijven voor de beoogde kinderopvang, school en bso
Wat leuk!!!! Van harte gefeliciteerd!!!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Dankjewelquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:40 schreef Kyara het volgende:
[..]
Wat leuk!!!! Van harte gefeliciteerd!!!![]()
![]()
Wat kunnen wij nog heel lang ergens?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:39 schreef F_r het volgende:
Gefeliciteerd clubsoda
Zwemlesprijzen geen idee meer. Wij proberen regelmatig met ze te zwemmen. Mijn man kan heel goed zwemmen ik vind vooral het water weg koud. Voordeel van volwassenen tegenover kinderen wij kunnen nog heel lang ergens. Oké niet in het 50 meter bad maar dat kom ik dan ook bijna nooit.
Ik heb net mijn nieuwe fiets opgehaald.
staanquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:48 schreef amaranta het volgende:
[..]
Wat kunnen wij nog heel lang ergens?
En, wat voor fiets? Weer elektrisch? Die andere had je toch nog niet zo lang?
Ik wist niet of het al zo ver was of dat het een wens wasquote:
Mijn grote is 11 op het moment dat ik uitgerekend ben.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:21 schreef PoesInDoos het volgende:
@:Clubsoda gefeliciteerd!Hoe oud zijn je andere kinderen?
Wat heerlijk zeg, geniet ervan!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn grote is 11 op het moment dat ik uitgerekend ben.
Oeh, fijn voor jouw oudste. En altijd lekker zo’n korting.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:52 schreef F_r het volgende:
[..]
staan
Weer elektrisch ja. De ander is 4 jaar oud. Fietsenwinkel gaat sluiten dus leuke korting en mijn oude fiets geef ik door aan mijn oudste.
Ik had het Leandra al uitgelegdquote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:59 schreef Vanyel het volgende:
Daarom dus Leandra½ @:Leandra
Gefeli Leandra½![]()
![]()
![]()
Maar dat mag toch niet? Iets met vaste boekenprijs?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 15:32 schreef vencodark het volgende:
Gefeliciteerd @:Clubsoda![]()
![]()
Mensen, ik wil best de lokale boekenwinkel steunen hoor maar als ze ¤25 méér vragen voor 1 boek dan bijv. bij Bol.com wordt de keus wel heel gemakkelijk gemaakt.![]()
Gefeliciteerd en geniet ervanquote:Op woensdag 26 oktober 2022 14:32 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Mijn grote is 11 op het moment dat ik uitgerekend ben.
Nee, het boek bij Bol is afgeprijsd van de originele prijs. Bij de lokale boekenwinkel staat de originele prijs er nog.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:27 schreef Donna het volgende:
[..]
Maar dat mag toch niet? Iets met vaste boekenprijs?
Of was het een giftset ofzo?
Ik zou dan gewoon bij bol bestellen als het zoveel scheeltquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:33 schreef vencodark het volgende:
[..]
Nee, het boek bij Bol is afgeprijsd van de originele prijs. Bij de lokale boekenwinkel staat de originele prijs er nog.
Denk je dat onderhandelen zin heeft?
Jaa, maar bij de boekenwinkel staat een grote promotiebanner van Prince. Die mag ik in januari komen ophalen voor een vriendin. Maar met voorwaarde dat ik dat boek daar haal.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:37 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik zou dan gewoon bij bol bestellen als het zoveel scheelt
Nee. De andere.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:00 schreef amaranta het volgende:
[..]
Oeh, fijn voor jouw oudste. En altijd lekker zo’n korting.
Is dat de winkel in jouw dorp op het plein?
Dan moet je maar denken: een echte fan koopt het dan maar gewoonquote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:40 schreef vencodark het volgende:
[..]
Jaa, maar bij de boekenwinkel staat een grote promotiebanner van Prince. Die mag ik in januari komen ophalen voor een vriendin. Maar met voorwaarde dat ik dat boek daar haal.
Ook voor die vriendin overigens.
En nu blijkt dus dat prijsverschil. Ik heb dus nog niks gekocht maar die banner is wel echt heel tof voor de echte fan.
Het lullige vind ik dus dat ze nu alsnog voor de banner zou betalen als dit prijsverschil er is.![]()
True. Dan betaal je alsnog voor een banner die eigenlijk gewoon gratis is. Het stoort mij gewoon dat het prijsverschil zo groot is.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 16:57 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan moet je maar denken: een echte fan koopt het dan maar gewoon![]()
Als het van Toto was, wist ik het wel![]()
Ben toen met dochter verschillende platenzaken in de stad afgeweest om een speciale single van Toto te scoren. Beperkte oplage dus zo uitverkocht. Paar zaken later hadden we mazzel. Je moet wat over hebben om fan te zijn
Snap ikquote:Op woensdag 26 oktober 2022 17:20 schreef vencodark het volgende:
[..]
True. Dan betaal je alsnog voor een banner die eigenlijk gewoon gratis is. Het stoort mij gewoon dat het prijsverschil zo groot is.
Wat fijnquote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef Phaidra het volgende:
Het is gelukt!!! A-diploma in the pocket![]()
![]()
![]()
Hoera! Wat fijn!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef Phaidra het volgende:
![]()
![]()
Hou je van Champagne? Want drie dagen in de Champagne regio is echt een heerlijk uitstapje. Reims, Epernay daar. Tatinger, Veuve Cliquotquote:Op woensdag 26 oktober 2022 13:52 schreef Vanyel het volgende:
Crosspost.
Als ik in december met de Mrs naar Duitslandergens wil, het mag wat kosten, ik heb 3 nachten tijd, en ik wil maximaal 6 uur rijden vanuit Utrecht. Welke stad wil ik dan en wat is een retecool hotel?
En wat wil ik daar voor specialiteit eten?
De vrouw vindt een kuuroordachtige dingest in de buurt ook tof. Of kuuroord überhaupt, als het een fijne plek is.
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:01 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Hou je van Champagne? Want drie dagen in de Champagne regio is echt een heerlijk uitstapje. Reims, Epernay daar. Tatinger, Veuve Cliquot
Ik zeg doen! Het is daar prachtig, de champagne huizen zijn fantastisch (wel allemaal boeken!) en er is mooie accommodatie te vinden. O en lees het boek over weduwe Veuve Cliquotquote:
Ik moet wel bekennen, als ik zeg het mag wat kosten denk ik niet aan 650 per nachtquote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:12 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Ik zeg doen! Het is daar prachtig, de champagne huizen zijn fantastisch (wel allemaal boeken!) en er is mooie accommodatie te vinden. O en lees het boek over weduwe Veuve Cliquot
Yesssss, gefeliciteerd!quote:Op woensdag 26 oktober 2022 18:43 schreef Phaidra het volgende:
![]()
![]()
Zie mijn DM. Er zijn ook dingen die iets minder bizar duur zijn.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 19:27 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik moet wel bekennen, als ik zeg het mag wat kosten denk ik niet aan 650 per nacht
quote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Geweldige aankondiging ditquote:Op woensdag 26 oktober 2022 12:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]![]()
Snap ik, maar ik heb het nergens neergezet. Maar je mag me rustig P/DM-en hoor, bij nieuwsgierigheid.quote:Op woensdag 26 oktober 2022 22:57 schreef Lemijn het volgende:
Wat tof Clubsoda! Gefeliciteerd!
Zee benieuwd naar het hoe/wat/waarom natuurlijk, is dat ergens na te lezen?.
Van mij ook een gefeliciteerd, CS! Leuk en spannend zeg!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 07:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Snap ik, maar ik heb het nergens neergezet. Maar je mag me rustig P/DM-en hoor, bij nieuwsgierigheid.
Ik ken de verraders helemaal niet, maar dat is een aanrader dus? Kan je die Halloween versie los kijken? Of is het doorlopend?quote:Op woensdag 26 oktober 2022 21:37 schreef Mushanga71 het volgende:
Zo. Wij hebben nu ook Videoland. Vanwege de Halloween versie van de verraders![]()
Had voor de zomervakantie een Disney plus abo genomen maar die gooi ik eruit. Hebben geen verraders
Jupquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ken de verraders helemaal niet, maar dat is een aanrader dus? Kan je die Halloween versie los kijken? Of is het doorlopend?
Het is Weerwolven voor BN-ers. Best grappig om te zien jaquote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Ik ken de verraders helemaal niet, maar dat is een aanrader dus? Kan je die Halloween versie los kijken? Of is het doorlopend?
Oh ja heerlijke serie!! Mooie mannen kijken en actiequote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Ben nu met Vikings bezig op Netflix. Gewelddadig, grof en bloederig. Love it
Ragnarquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:13 schreef Mushanga71 het volgende:
Ben nu met Vikings bezig op Netflix. Gewelddadig, grof en bloederig. Love it
Echt hequote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
Oh ja heerlijke serie!! Mooie mannen kijken en actie
Rolloquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:21 schreef PoesInDoos het volgende:
[..]
Ragnar
Daarna The Last Kingdom ook even meepakken!
Zoon en ik hebben alleen het laatste seizoen op tv gezien en dat was gaaf.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ik vind de verraders enorm wisselen per seizoen en het duurt een tijdje voor het op gang komt en het eind is ook niet zo interessant. Eerste seizoen was saai, de volgende twee seizoenen wel leuk. Het hangt er enorm van af wie de kandidaten zijn. Ik zou er iig nooit Videoland voor afsluiten, en wie is de mol is echt wel een aantal stappen beter qua niveau, ook omdat de opdrachten bij de verraders niets toevoegen aan het spel.
Iemand de widm op Netflix al gezien?
Dat kan ik me voorstellen! Heb je er een bijzondere band met je jongere broer door gekregen?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 09:59 schreef trui het volgende:
Gefeliciteerd, Clubsoda! Een voorspoedige zwangerschap gewenst! Ik was zelf bijna 9 toen ik nog een broertje kreeg en vond het fantastisch.
Ik heb Outlander seizoen 6 al gezien 🥰🥰quote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt he
[..]
Rollo![]()
Last kingdom heb ik toen het eerste seizoen van gezien, daarna afgehaakt. Misschien toch maar weer es mee beginnen.
Zit te wachten op Outlander seizoen 6![]()
Lees net dat je via een omweg bij Netflix India al kan kijken is maar das me teveel gedoe. Wil um ook op dvd hebben, heb de rest ook al.
Aaaah, ik wil ook!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:02 schreef Vicky het volgende:
[..]
Ik heb Outlander seizoen 6 al gezien 🥰🥰
Ik ben nu met seizoen 5 bezig nog, ik wilde eerst de boeken lezen voor ik verder ging kijken. Maar waar de eerdere seizoenen nog heel goed in lijn liepen met de boeken (deel 1 t/m 3 zeker), gaat het nu steeds meer een eigen lijn volgen. Begrijpelijk als je ziet hoe complex de boeken zijn en hoeveel verschillende verhaallijnen erin zitten, maar ik mis wel een aantal kleurrijke personages uit de boeken. Sommige keuzes in de serie vind ik ronduit stom en out-of-character. Ik ben toch een beetje teleurgesteldquote:Op donderdag 27 oktober 2022 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Echt he
[..]
Rollo![]()
Last kingdom heb ik toen het eerste seizoen van gezien, daarna afgehaakt. Misschien toch maar weer es mee beginnen.
Zit te wachten op Outlander seizoen 6![]()
Lees net dat je via een omweg bij Netflix India al kan kijken is maar das me teveel gedoe. Wil um ook op dvd hebben, heb de rest ook al.
Andersom was beter geweest, denk ik. Bij een boek heb je toch je eigen beelden en bij film krijg je het voorgeschoteld.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:10 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben nu met seizoen 5 bezig nog, ik wilde eerst de boeken lezen voor ik verder ging kijken. Maar waar de eerdere seizoenen nog heel goed in lijn liepen met de boeken (deel 1 t/m 3 zeker), gaat het nu steeds meer een eigen lijn volgen. Begrijpelijk als je ziet hoe complex de boeken zijn en hoeveel verschillende verhaallijnen erin zitten, maar ik mis wel een aantal kleurrijke personages uit de boeken. Sommige keuzes in de serie vind ik ronduit stom en out-of-character. Ik ben toch een beetje teleurgesteld. Maar het blijft heerlijk om naar te kijken, dat dan weer wel
![]()
.
Serie 1 t/m 3 heb ik eerst gekeken en toen pas gelezen. Het viel me toen juist op hoe dicht de boeken bij de serie bleven, alleen met iets meer detail. Daarna heb ik alle andere boeken gelezen en had dus de verwachting dat de serie ook hier dicht bij de boeken zou blijven. Vandaar waarschijnlijk de grotere teleurstelling.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:18 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Andersom was beter geweest, denk ik. Bij een boek heb je toch je eigen beelden en bij film krijg je het voorgeschoteld.
Hoewel, als je eerst kijkt en dan leest, heb je de beelden er al bij en heb je je fantasie niet meer nodig![]()
Maar snap heel goed dat de serie dan wat tegen valt.
Had het met Karin Slaughter, boek gelezen (álle boeken) en daarna de serie. Was compleet anders dan wat ik in mijn hoofd had.
Dochter had het ook bij GoT, geloof ik. Boeken zijn veel uitgebreider dan de serie.
Maar Outlander, echt
Dan is het idd wel heel jammer dat de boeken zo afwijken van de serie. Zeker ook jammer voor degenen die alleen de serie kijken want van mij had ie veel meer afleveringen mogen hebbenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:23 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Serie 1 t/m 3 heb ik eerst gekeken en toen pas gelezen. Het viel me toen juist op hoe dicht de boeken bij de serie bleven, alleen met iets meer detail. Daarna heb ik alle andere boeken gelezen en had dus de verwachting dat de serie ook hier dicht bij de boeken zou blijven. Vandaar waarschijnlijk de grotere teleurstelling.
GoT heeft het ook wel ja. Maar met die veelheid aan personages is het ook echt niet te doen in de serie. En we zullen nooit weten hoe de boeken aflopen ben ik bang
.
De tweede.quote:
De Outlander-boekenserie bestaat - tot nu toe - uit totaal 9 delen en 10.630 13.500 zelfs! pagina's. Dus op zich niet gek dat niet alles in de serie kan zittenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:31 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Dan is het idd wel heel jammer dat de boeken zo afwijken van de serie. Zeker ook jammer voor degenen die alleen de serie kijken want van mij had ie veel meer afleveringen mogen hebben![]()
Dat zei dochter ook over de boeken jah![]()
Heb pas het einde van de serie gezien en het viel mij tegen.
Vond wel dit over het laatste boek, dus wie weet
https://www.serietotaal.n(...)game-of-thrones-boek
En toch had het van mij gemogen, elke pagina en elk woordquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De Outlander-boekenserie bestaat - tot nu toe - uit totaal 9 delen en 10.630 pagina's. Dus op zich niet gek dat niet alles in de serie kan zitten.
Ik was nog een deel vergeten mee te tellen. 13.500 pagina's leesplezierquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:41 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
En toch had het van mij gemogen, elke pagina en elk woord![]()
Maar lezen is gewoon heerlijk en als het een goed verhaal is, kan het niet lang genoeg duren
Bijna allemaal gelezen. Nog even nr 9 doen. Ik heb ze alleen in het nederlands gelezen. Dus fijner om die ook in het nederlands te lezen. Ga even zoeken of die er al is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:39 schreef Phaidra het volgende:
[..]
De Outlander-boekenserie bestaat - tot nu toe - uit totaal 9 delen en 10.630 13.500 zelfs! pagina's. Dus op zich niet gek dat niet alles in de serie kan zitten.
Haha, nóg meer leesplezierquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:50 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik was nog een deel vergeten mee te tellen. 13.500 pagina's leesplezier. Ik moet zeggen dat ik op een gegeven moment tijdens veldslagen in Amerika alles wel wat langdradig vond worden. De beschrijvingen van de kampen en het eindeloze wachten en dan 1 hoofstukje over de daadwerkelijke veldslag. Dat werd wel een beetje vermoeiend op den duur.
In een kussensloop met een tie-wrap dichtgetrokken. Mijn ervaring is dat een waszak niet tegen de scherpe hoeken opgewassen is.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:24 schreef Ynske het volgende:
Lego fanaten onder ons. Ik heb een hele grote doos Lego gekregen voor de kleine vriend hier.
Maar ik wil het graag wassen wat t is wat vies.
Laat de tips maar doorkomen hoe ik dat het beste kan doen.
Dat laatste klinkt leuk!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:30 schreef BE het volgende:
[..]
In een kussensloop met een tie-wrap dichtgetrokken. Mijn ervaring is dat een waszak niet tegen de scherpe hoeken opgewassen is.
Of gewoon met wat sop in je badkuip gooien en laten weken en er doorheen woelen en roeren.
Mannen...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:22 schreef livelink het volgende:
Verschil tussen vaders en moeders:
Ik al de hele week tegen zoon: "Vergeet niet dat je ook nog moet leren voor je tentamens in de herfstvakantie!"
Man vandaag tegen zoon: "Zullen we morgen samen gezellig op pad gaan?"
Zoon antwoordt tot mijn grote vreugde dat hij morgen moet leren. Man: "Ach, je kunt er best wel een paar uur tussenuit"
Nee ziggoquote:Op donderdag 27 oktober 2022 11:09 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Aaaah, ik wil ook!
Via de omweg gekeken?
Die optie is er idd ook nogquote:
Ik merk dat bij mijn kinderen ook. 2, 3 of 4 kinderen is voor mij een stuk rustiger dan 1. 1 kind is alleen rustiger als ik er mee op pad ga, dan is meer juist weer een stuk drukker.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:07 schreef LeSage het volgende:
Oh man, jongste is logeren bij opa en oma en dat is in theorie heel lekker rustig met maar 1 kind thuis. Maar nu kom ik er dus weer achter hoeveel aandacht oudste nodig heeft. Iedere stap die hij zet moet met mij gedeeld worden, iedere activiteit moet ik (mee)doen.
Zó heftig, en ik weet meteen weer waarom ik het ook heel lekker vind als hij op school is![]()
Vrijdag gaat hij logeren, dus zaterdag hebben we alleen de jongste in huis, die is wat zelfstandiger
Zucht.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:22 schreef livelink het volgende:
Verschil tussen vaders en moeders:
Ik al de hele week tegen zoon: "Vergeet niet dat je ook nog moet leren voor je tentamens in de herfstvakantie!"
Man vandaag tegen zoon: "Zullen we morgen samen gezellig op pad gaan?"
Zoon antwoordt tot mijn grote vreugde dat hij morgen moet leren. Man: "Ach, je kunt er best wel een paar uur tussenuit"
Ik lees wel snel. Dat scheelt waarschijnlijk wel in de beleving.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:02 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Haha, nóg meer leesplezier![]()
Das dan weer jammer, dat sommige stukken dan toch wat langdradig zijn. Helemaal de aanloop naar een veldslag. Spanning opbouwen ofzoSnellezen wil dan wel es helpen
![]()
Zat te kijken voor de boeken. Misschien als de reeks compleet is dat ik het doe. Maar eerst een nieuwe boekenkast want ik heb geen plek meer
Deel twee is er ook alquote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:31 schreef Deepfreeze het volgende:
@:MevrouwCactus veel plezier!!
[..]
Zucht.
Ik had gisteren geen puf om oudste te helpen met zijn economie toets. En man heeft het als eindexamenvak gehad. Dus die heb ik aan elkaar geknoopt na het avondeten. Mijn man kwam anderhalf uur later beneden en gunt oudste nu alle ruimte om te leren voor zijn toetsweek![]()
Ze willen ook graag het belastingstelsel herontwerpen. Dat moet simpeler kunnen
[..]
Ik lees wel snel. Dat scheelt waarschijnlijk wel in de beleving.
Ik zag dat dit boek 9 deel 1 was. Dus denk dat ik deel 2 even afwacht voordat ik begin met lezen.
Ah. Dan ga ik die binnenkort eens zoeken als e-book. Ze hebben die serie niet in de ebook-bibliotheek helaas. Maar misschien al cadeautje voor sinterklaasquote:Op donderdag 27 oktober 2022 14:34 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Deel twee is er ook al![]()
https://www.bol.com/nl/nl(...)-2/9300000042875089/
In het Engels is boek 9 gewoon volledig in 1 boek uitgekomen, geen idee waarom er in het Nederlands twee vertalingen van zijn gemaakt...
Niet in de wasmachine! En geen zeep gebruiken. Maar wij zijn er wel ultra zuinig mee.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 12:24 schreef Ynske het volgende:
Lego fanaten onder ons. Ik heb een hele grote doos Lego gekregen voor de kleine vriend hier.
Maar ik wil het graag wassen wat t is wat vies.
Laat de tips maar doorkomen hoe ik dat het beste kan doen.
quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Legoland is slecht voor mijn portemonnee…
De eerste lading ligt in de badkuip. Straks maar afborstelen en dan op een handdoek laten drogen. En de volgende lading erin. Denk dat ik wel een lading of 5 kom aan het doen.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:27 schreef exode het volgende:
[..]
Niet in de wasmachine! En geen zeep gebruiken. Maar wij zijn er wel ultra zuinig mee.
Verloofde heeft gisteren nog 2 bakken gewassen. Gewoon wassen in de badkuip, of een emmer of een andere bak. Alleen water. Wel goed laten drogen, Lego kan enorm meuren als het niet goed gedroogd is.
Jaaaaa, wat hebben jullie gekocht?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:05 schreef MevrouwCactus het volgende:
Legoland is slecht voor mijn portemonnee…
Haha wat nietquote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:32 schreef exode het volgende:
[..]
Jaaaaa, wat hebben jullie gekocht?
Leuk!quote:Op donderdag 27 oktober 2022 17:46 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Haha wat nietNee, we hebben ons ingehouden. Wat sets van Harry Potter (Sjaak is fan), vrouw iets van Star Wars en we hebben wat sleutelhangers en een magneet meegenomen.
Pfff niet schoon te krijgen daarmeequote:Op donderdag 27 oktober 2022 15:27 schreef exode het volgende:
[..]
Niet in de wasmachine! En geen zeep gebruiken. Maar wij zijn er wel ultra zuinig mee.
Verloofde heeft gisteren nog 2 bakken gewassen. Gewoon wassen in de badkuip, of een emmer of een andere bak. Alleen water. Wel goed laten drogen, Lego kan enorm meuren als het niet goed gedroogd is.
Ze hebben samen 1300+ paginaquote:Op donderdag 27 oktober 2022 16:59 schreef Mushanga71 het volgende:
Is boek 9 misschien te dik anders?
Ik heb toen Pillars of the earth de serie gezien. Vond ik goed dus kocht dochter het boek voor me. Das alleen zó dik dat het niet fijn leest. 1005 pagina's 😳
Je moet het ook laten weken. Erg vieze laten we soms een paar dagen in emmers weken.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Pfff niet schoon te krijgen daarmee
Dagen... Ok, t heeft nu een halve dag gelegenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:47 schreef exode het volgende:
[..]
Je moet het ook laten weken. Erg vieze laten we soms een paar dagen in emmers weken.
Dat is hoe wij het doen he, de bakken die gisteren zijn schoongemaakt waren alleen plakkerig en zo schoon. Dan is het bij jou wel echt vies, of niet?quote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:55 schreef Ynske het volgende:
[..]
Dagen... Ok, t heeft nu een halve dag gelegen
Dát zal de reden zijn dat ie in 2 is gesplitstquote:
Stof, hondenharen, plakkerige zooi, vlekken, tandpasta en andere niet verklaarbare substantiesquote:Op donderdag 27 oktober 2022 18:59 schreef exode het volgende:
[..]
Dat is hoe wij het doen he, de bakken die gisteren zijn schoongemaakt waren alleen plakkerig en zo schoon. Dan is het bij jou wel echt vies, of niet?
Mijn broer heeft ooit over de Lego gekotst als kind. Dat was wel next level vies.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:27 schreef Ynske het volgende:
[..]
Stof, hondenharen, plakkerige zooi, vlekken, tandpasta en andere niet verklaarbare substanties
Maar in het Engels hebben ze dat toch net zo goed? Of is het Engels zoveel bondiger?quote:
Laat maar. De orginele is ook zo groot. Had de verkeerde titelquote:Op donderdag 27 oktober 2022 19:48 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Maar in het Engels hebben ze dat toch net zo goed? Of is het Engels zoveel bondiger?
Dat kon ik al, vandaar de verwarringquote:Op donderdag 27 oktober 2022 20:12 schreef Phaidra het volgende:
Mysterie opgelost, kunnen we weer slapen vanavond![]()
.
Ik heb nog nooit vans gehad, weet jij hoe ze vallen? Ook volwassen matenquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:19 schreef littledrummergirl het volgende:
weet niet of er hier iemand heeft wiens kind graag vans schoenen draagt, de gehele webshop heeft nu 50%korting (mogelijk een foutje) met de code EXCLUSIVE50
Heb net even vier paar besteld voor mijn jongensbest de moeite waard
Goed op maat. Ik heb heel veel Vans en altijd gewoon m'n eigen maat. M'n dochters ook gewoon de maat die ze 'overal' hebben.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit vans gehad, weet jij hoe ze vallen? Ook volwassen maten…
Voor mij vallen ze precies op maat of een fractie groter. Ik probeer nu nieuwe te bestellen maar de site klapt er steeds uit dus ik stop er zo weer mee.quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:14 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit vans gehad, weet jij hoe ze vallen? Ook volwassen maten…
Thnx.. dochter wil graag Vans..quote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:19 schreef littledrummergirl het volgende:
weet niet of er hier iemand heeft wiens kind graag vans schoenen draagt, de gehele webshop heeft nu 50%korting (mogelijk een foutje) met de code EXCLUSIVE50
Krijg ik ookquote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:38 schreef Phaidra het volgende:
Ik krijg nu een maintenance melding. Ik was bijna door het bestelproces heen.
Edit: het lijkt nu toch gelukt!
Na een paar keer refreshen zat ik er ineens weer in en alle producten stonden nog in de winkelmand. Keep tryingquote:
We zijn het nu met z'n 2en aan het doen... lukt nog niet...quote:Op donderdag 27 oktober 2022 22:45 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Na een paar keer refreshen zat ik er ineens weer in en alle producten stonden nog in de winkelmand. Keep trying.
Een paar voor mezelf en een paar voor mijn jongste. Hij begon te piepen dat zijn eigenlijk net nieuwe schoenen te klein werden, dus dat kwam mooi uit. Nu voor ¤27,50, dat is tenminste betaalbaar!
Gister kreeg je er nog extra 20% bovenop met: VANS20OFF-B28MD-DG34Uquote:Op donderdag 27 oktober 2022 21:19 schreef littledrummergirl het volgende:
quote:Op vrijdag 28 oktober 2022 10:47 schreef Mushanga71 het volgende:
Er is nu een Halloween korting
https://www.vans.nl/
Misschien een pleister voor gister![]()
Ik heb 1 paar vans maar vind ze niet echt fijn zitten. Zoon wil ze niet, heeft een keer gepast en vond hetzelfde als ik![]()
Dochter draagt ze wel maar mag ze lekker zelf bestellen.
Oooh balen @:F_r![]()
En veel plezier @:LeSage!
Straks verraders Halloween kijken, het is nu licht buiten
Maar nu: Vikings![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |