abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206448615
Wij staan voor Juul ook op de wachtlijst, als het goed is mag ze in september starten.

Ik ken juist dat hele badjes gedoe niet, zo werkte dat bij B iig niet en waar Juul gaat zwemmen ook niet. Ik ben ook 1 van de weinige ouders die zwemles niet vervelend vond geloof ik. B zit op reddingszwemmen dus ik zit nog steeds elke week in het zwembad.
pi_206448635
S. is nu 1,5 jaar bezig en gaat waarschijnlijk in december zijn diploma halen.
ABC in 1 keer. Hij heeft nu wel al diploma diep, waarmee ze in de meeste zwembaden zelf mogen zwemmen.

Ik ben echt zó tevreden over de zwemles. Ze beginnen met 1 keer per week, krijgen ongeveer iedere 8 lessen een sticker, na 5 stickers wordt het 2 keer in de week zwemmen en sticker 12 is het afzwemmen. Voor iedere sticker is een les waarbij de zwemschooleigenaar kijkt en aantekeningen maakt.

Weet ook van een jongetje die er heel veel moeite mee had, die heeft een paar weken privéles gehad en zit nu bij S. in het groepje. Die heeft dadelijk niet eens zoveel vertraging gehad.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_206448658
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:19 schreef exode het volgende:
Wij staan voor Juul ook op de wachtlijst, als het goed is mag ze in september starten.

Ik ken juist dat hele badjes gedoe niet, zo werkte dat bij B iig niet en waar Juul gaat zwemmen ook niet. Ik ben ook 1 van de weinige ouders die zwemles niet vervelend vond geloof ik. B zit op reddingszwemmen dus ik zit nog steeds elke week in het zwembad.
Ik had vroeger badjes, maar de kinderen nu ook niet. Sterker nog, les 2 moest Mijm nu al bij de juf in de armen springen in het diepe bad. Meteen oefenen, niet te lang hangen in het ondiepe.
Kleding zwemmen is ook standaard eens in de maand voor alle niveaus. Per niveau verschilt het hoeveel kleding.
pi_206448705
Ik zie op m’n werk ook zo veel verschil in kinderen die hun a-diploma hebben. Ik schrik er soms echt van. En ouders die hun kind met net a helemaal vrij laten omdat ‘hij zo goed kan zwemmen’ terwijl hij amper boven blijft in de stroming. Dat vind ik zorgelijk. Het verschilt blijkbaar echt per zwemschool wat voldoende is.

De richtlijnen voor het a-diploma zijn de afgelopen jaren ook wat lager geworden, kinderen moeten nog wel de meters kunnen maken, maar het hoeft niet meer zo mooi. Terwijl dat laatste er juist voor zorgt dat een kind zoveel sterker is in het water.

(Maar goed ten opzichte van Belgische en Duitse kindjes zwemmen de Nederlandse kinderen een heel stuk beter, in die landen krijgen ze eerder een diploma waarop ouders dus vinden dat het voldoende is om geen drijfmiddelen meer aan te doen in glijbanen en dergelijke)

Hier werd overigens altijd aan de kinderen en ouders benadrukt dat de kinderen het echt tijdens het diploma zwemmen moesten laten zien, dat niet het proefzwemmen stiekem al het diploma zwemmen was.

Overigens vind ik het echt schandalig als kinderen tijdens diplomazwemmen zo aan de schandpaal genageld worden. Hier bij de oudste ook een jongetje (zoon en kleinzoon van de zwemschoolhouders) en inderdaad dat kind had een woede uitbarsting en heeft verschillende onderdelen gewoon niet gedaan. Maar om dat nou in volle glorie aan alle ouders bekend te maken (door oma, waarop moeder (ook een lesgever) dus boos weg liep). Uiteindelijk heeft het manneke een aantal onderdelen nog snel gedaan en toch z’n diploma gekregen (hij kon het ook wel hoor en ik snap dat ze hem moesten triggeren om het toch te doen, maar de manier waarop..)

Maar phaidra ik hoop dat ie het haalt morgen :)

[ Bericht 27% gewijzigd door hilliebillie op 25-10-2022 22:32:20 ]
pi_206448775
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik heb corona gewist, geloof ik :@
Zoon heeft net voor corona zn A gehaald en B en C hebben idd ook erg lang geduurd vanwege de lockdowns.
Ik lig er dus al ffies uit qua zwemmen en wachtlijsten.

Hebben jullie geen zwemschool in de buurt die turbolessen geeft? Scheelt echt in tijd als ze 1,5 uur zwemmen ipv 45 minuten. Bij dochter duurde het ook zo lang, vandaar dat ik voor turbo ben gaan kijken voor zoon :Y
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.
pi_206448892
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen. :X

En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
pi_206448935
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee *O*
pi_206448954
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee *O*
Oh, wat fijn! Ik hoop dat jullie snel iets vinden dat voor jullie werkt. Dat wachten is zó frustrerend en vermoeiend.
pi_206449022
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:22 schreef LeSage het volgende:
Kleding zwemmen is ook standaard eens in de maand voor alle niveaus. Per niveau verschilt het hoeveel kleding.
Dat is hier met ouder&kind zwemmen zelfs al.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.
Is er geen geldpotje voor medische indicatie? Er staat mij iets van bij dat er zoiets was voor mijn broertje al is daar uiteindelijk geen aanspraak op gemaakt want mijn vader of ik gingen met hem mee voor extra begeleiding.
pi_206449092
De wachtlijsten zijn wel verschillend hoor. Wij hebben vlak voor de zomervakantie de jongens ingeschreven onder het motto, dan staan ze op de lijst en we horen het wel wanneer er plek is. Ze hebben zaterdag op hun verjaardag hun eerste les!
pi_206449096
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:29 schreef SaskiaR het volgende:
Leuk Cactus O+

Bij ons is de selectieles voor het afzwemmen inderdaad het belangrijkst. Maar dat betekent dat je daar dus bij moet zijn, want blijkbaar kijken ze alleen daar wat een kind kan en hebben ze geen mogelijkheid om dat tussendoor bij te houden. N was er de vorige keer niet, omdat ze hechtingen had en dus niet mocht zwemmen. Dus moet ze nu nog 6 lessen extra (duuuur) en dan de volgende selectieles echt aanwezig zijn. Terwijl ze volgens mij alles voor C al kan :(
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!
pi_206449105
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.
Maar nu dus wel S. 2 keer per week en Mijm 1 keer per week…

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206449182
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:51 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!
Er was wel een alternatieve selectieles mogelijk, maar toen mocht N nog steeds niet zwemmen, dus het werd te krap. Gelukkig hebben ze elke maand afzwemmen tegenwoordig :)
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206449184
De oudste mocht net afzwemmen en toen kwam de eerste lock down. Toen in juni de zwemschool weer open ging moest hij (samen met nog een hele lading kinderen) een keer proefzwemmen voor het afzwemmen de dag erna. Ow durfde na 3 maanden niet zwemmen niet in het koude (dat was ook het grootste probleem) bad te springen en hoorde na 3 minuten al dat hij niet mocht afzwemmen. Zo ik was toen zo boos (hij had toen ook al 2,5 jaar zwemles waarvan een half jaar privé les, door zijn SI waren de prikkels en het koude water echt een ding), Ow en ik stonden daar samen te janken en ruzie te maken met de zwemleerkracht.
Uiteindelijk drie weken later privé zijn diploma gehaald, maar wel zonder feestje.

Js is nu 3,5 jaar bezig. Na het gedoe bij de oude zwemschool zijn we overgestapt naar een hele fijne zwemschool met kleine groepjes en een heel fijn en flexibel ruilbeleid. Alleen is deze zwemschool alleen tevreden met een 8 en dat haalt Js niet. Zijn motoriek is niet fantastisch en qua kracht zit hij in de “gevarenzone”. Hij zit nu in het laatste badje, maar we gaan na de kerstvakantie stoppen. Hij wil echt niet meer en hij gaat de laatste puntjes ook niet halen. Ik heb vertrouwen in dat hij goed genoeg kan zwemmen en hij wil geen diploma.. en heel eerlijk, er zitten echt al duizenden euro’s in de zwemles, mijn portemonnee vindt een jaartje zwemlesvrij ook wel fijn.

Want in januari 2024 start Li, wel bij deze zwemschool. De jongens zijn beide gestart met 4,5 jaar, Li is straks 5 jaar en 4 maanden. Ik begin wel expres dit keer later zodat ik hopelijk nu een meisje heb die straks wel het zwem abc kan halen binnen een jaar of 2 ;)

Oh en ¤15,- voor een half uur en nu voor 45 minuten.

[ Bericht 2% gewijzigd door Loj op 25-10-2022 23:07:55 ]
pi_206449192
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier 14 euro per les inmiddels :o
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_206449383
Ik vind het x3 echt al genoeg geld zo, haha.
Er is ook een zwemvereniging in het dorp, daar kost het geloof ik 45 euro per maand, maar dan heb je les van vrijwilligers en op onmogelijke tijden (van half 8 tot 8 ‘s avonds zijn de mijne niet meer op hun scherpst).
Daar doe je gemiddeld dus langer over je diploma. Ik vind het het geld dus ook wel waard, maar als ze zo even 160 euro afschrijven moet ik wel slikken :D
pi_206449476
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:45 schreef Elleska het volgende:
Is er geen geldpotje voor medische indicatie?
Niet dat ik weet, heb het bij de TOS-begeleiding ook eens gevraagd maar die hadden ook geen concrete tips. En Welpje heeft nog geen officiële diagnose (dat kan bij TOS pas vanaf circa 6 jaar, tot die tijd kan het ook nog 'gewoon' een fikse achterstand zijn) dus dat maakt dergelijke dingen aanvragen ook gecompliceerder.
pi_206449606
Die van mij zwemmen via de zwemvereniging. ¤32 per kind per maand voor 35 minuten per week, in groepjes van max 4 kinderen met 2 begeleiders per groepje. Ik vind het ideaal! Mijn zoon zwemt meestal met 2 anderen, en dochters zitten ook in een groepje van 3 totaal. Via het zwembad/de gemeente gaan ze nu ook stoppen met leszwemmen in grotere groepen en kun je alleen nog voor groepjes tot 6 kinderen kiezen a ¤15,50 per 40 minuten. Mijn schoonzusje betaalt straks ¤186 per maand voor 3 kinderen, dat is ruim het dubbele voor gemiddeld nog steeds grotere groepjes (met 1 leraar). Enige voordeel is idd gunstigere zwermtijden en mogelijkheid om lessen te ruilen/tegoed te krijgen bij niet zwemmen.

Ik ben wel benieuwd wat de inflatie en energiekosten met dit soort prijzen gaan doen…
pi_206449831
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:29 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.
Dan is 1,5 uur écht te lang. Nog ffies volhouden dan maar ;)

Ik keek net voor de prijzen en die zijn nog steeds hetzelfde als drie jaar geleden.
775,- voor 20 turbolessen A diploma met garantie, B is 330,- voor 6 lessen en C dito.
Zoon had dus al een jaar met school gezwommen en extra lessen (via de gemeente) gehad voor hij turbolessen kreeg. A heeft hij 20 lessen over gedaan, B 11 lessen en C 13 lessen.
Wat was ik blij dat hij die diploma garanties had :+
Diploma was wel apart, 25,- per keer. Totaal kwam dat op ff 1500 euro.
Zonder corona maar met vakanties zou hij er een jaar over gedaan hebben. Nu een stuk langer.

[ Bericht 3% gewijzigd door Mushanga71 op 26-10-2022 00:33:03 ]
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206450198
Nm

[ Bericht 52% gewijzigd door Adrian4 op 26-10-2022 04:36:14 ]
pi_206450381
quote:
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen. :X

En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
Met Sjaak ben ik kleinschalig begonnen, hij was toen 5,5 jaar oud (wachtlijst daar was een jaar voor Corona). We zijn deze zomer overgestapt en omdat hij 7,5 is, kwam hij gelijk bovenaan de wachtlijst. Dus dat kan je ook nog checken bij verschillende zwemscholen.
pi_206450407
quote:

Wij hebben Juul ingeschreven bij MnW in M'rsen. Misschien is dat ook wat voor welpje?
pi_206450427
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:

SPOILER
Hier betaal ik voor groepjes van 4 kinderen ¤24 per les van 30 min. Maar goed, in groepjes van 12 gooiden we het geld gewoon over de balk, want dan speelde hij alleen maar en leerde niks.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206450435
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Wat fijn! *O* Veel succes!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206450475
Wat een prijzen voor de zwemlessen. Wij hadden een A+B pakket voor 700 euro en een C pakket was 100 euro. Alsnog een boel geld x3 kinderen, maar ik vond het persoonlijk erg fijn om zo'n pakket te hebben, zodat ik me daarna nooit meer druk hoefde te maken als het qua voortgang een beetje langzaam ging. Inmiddels hebben ze alledrie hun ABC en na nog een jaartje zwemclub om extra uithoudingsvermogen te krijgen zijn we klaar met zwemles.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')