Ik had vroeger badjes, maar de kinderen nu ook niet. Sterker nog, les 2 moest Mijm nu al bij de juf in de armen springen in het diepe bad. Meteen oefenen, niet te lang hangen in het ondiepe.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:19 schreef exode het volgende:
Wij staan voor Juul ook op de wachtlijst, als het goed is mag ze in september starten.
Ik ken juist dat hele badjes gedoe niet, zo werkte dat bij B iig niet en waar Juul gaat zwemmen ook niet. Ik ben ook 1 van de weinige ouders die zwemles niet vervelend vond geloof ik. B zit op reddingszwemmen dus ik zit nog steeds elke week in het zwembad.
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 21:42 schreef Mushanga71 het volgende:
[..]
Ik heb corona gewist, geloof ik![]()
Zoon heeft net voor corona zn A gehaald en B en C hebben idd ook erg lang geduurd vanwege de lockdowns.
Ik lig er dus al ffies uit qua zwemmen en wachtlijsten.
Hebben jullie geen zwemschool in de buurt die turbolessen geeft? Scheelt echt in tijd als ze 1,5 uur zwemmen ipv 45 minuten. Bij dochter duurde het ook zo lang, vandaar dat ik voor turbo ben gaan kijken voor zoon
Oh, wat fijn! Ik hoop dat jullie snel iets vinden dat voor jullie werkt. Dat wachten is zó frustrerend en vermoeiend.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee
Dat is hier met ouder&kind zwemmen zelfs al.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:22 schreef LeSage het volgende:
Kleding zwemmen is ook standaard eens in de maand voor alle niveaus. Per niveau verschilt het hoeveel kleding.
Is er geen geldpotje voor medische indicatie? Er staat mij iets van bij dat er zoiets was voor mijn broertje al is daar uiteindelijk geen aanspraak op gemaakt want mijn vader of ik gingen met hem mee voor extra begeleiding.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 18:29 schreef SaskiaR het volgende:
Leuk Cactus![]()
Bij ons is de selectieles voor het afzwemmen inderdaad het belangrijkst. Maar dat betekent dat je daar dus bij moet zijn, want blijkbaar kijken ze alleen daar wat een kind kan en hebben ze geen mogelijkheid om dat tussendoor bij te houden. N was er de vorige keer niet, omdat ze hechtingen had en dus niet mocht zwemmen. Dus moet ze nu nog 6 lessen extra (duuuur) en dan de volgende selectieles echt aanwezig zijn. Terwijl ze volgens mij alles voor C al kan![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
Er was wel een alternatieve selectieles mogelijk, maar toen mocht N nog steeds niet zwemmen, dus het werd te krap. Gelukkig hebben ze elke maand afzwemmen tegenwoordigquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:51 schreef MorganLeFay het volgende:
[..]
Kan daarover niet overgelegd worden in het zwembad? Volgens mij zijn ze in "ons" zwembad best relaxed als iemand alles al kan. Ze vinken elke les het lijstje af voor alle kinderen, dus je kan ook navragen waar nog een rood kruisje staat!
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.
Maar nu dus wel S. 2 keer per week en Mijm 1 keer per week…Hier 14 euro per les inmiddelsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
Niet dat ik weet, heb het bij de TOS-begeleiding ook eens gevraagd maar die hadden ook geen concrete tips. En Welpje heeft nog geen officiële diagnose (dat kan bij TOS pas vanaf circa 6 jaar, tot die tijd kan het ook nog 'gewoon' een fikse achterstand zijn) dus dat maakt dergelijke dingen aanvragen ook gecompliceerder.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:45 schreef Elleska het volgende:
Is er geen geldpotje voor medische indicatie?
Dan is 1,5 uur écht te lang. Nog ffies volhouden dan maarquote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:29 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak heeft al tijden 30 minuten per week privéles, dat is voor hem al bijna te lang. 1,5 uur is dus helemaal niet te doen. Dus we zitten het maar uit.
Met Sjaak ben ik kleinschalig begonnen, hij was toen 5,5 jaar oud (wachtlijst daar was een jaar voor Corona). We zijn deze zomer overgestapt en omdat hij 7,5 is, kwam hij gelijk bovenaan de wachtlijst. Dus dat kan je ook nog checken bij verschillende zwemscholen.quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.![]()
En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
Wij hebben Juul ingeschreven bij MnW in M'rsen. Misschien is dat ook wat voor welpje?quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:35 schreef lunapuella het volgende:
Ik twijfel heel erg wat voor Welpje slim is qua zwemles. Hij is vorige maand 4 geworden en mijn plan was hem meteen in te schrijven ivm de wachtlijsten. Maar hij heeft ook een waarschijnlijke TOS en soms moeite met prikkelverwerking, en zo'n zwembad kan nogal een prikkelhel zijn natuurlijk. Dus ik twijfel of inschrijven bij het reguliere zwembad wel slim is nu. Er zijn kleinschaligere opties natuurlijk, maar OEF die prijzen.![]()
En door alle wachtlijsten ben ik ook huiverig om eerst maar wat te proberen, maak liever meteen de goede keuze (dit laatste is waarschijnlijk niet heel realistisch haha).
quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:52 schreef LeSage het volgende:
Ik moet wel zeggen dat deze zwemles inderdaad wat duurder is dan de andere varianten met grotere groepjes en andere aanpak. Maar ik voel me hier wel goed bij qua zwemvaardigheden.
Maar nu dus wel S. 2 keer per week en Mijm 1 keer per week…Hier betaal ik voor groepjes van 4 kinderen ¤24 per les van 30 min. Maar goed, in groepjes van 12 gooiden we het geld gewoon over de balk, want dan speelde hij alleen maar en leerde niks.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Venus in pocketformaat
© loveli
Wat fijn!quote:Op dinsdag 25 oktober 2022 22:38 schreef Amsel het volgende:
Over wachtlijsten gesproken: we kunnen binnenkort ein-de-lijk bij de psycholoog terecht met onze überdrukke zoon van wie we vermoeden dat hij ADHD heeft. Eindelijk hulp, hoezee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |