abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 12:48:27 #1
382129 crew  Donna
pi_206432004
En hier weer verder!
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 12:54:33 #2
382129 crew  Donna
pi_206432082
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.

De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.

Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.

De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
pi_206432118
Niemand beats onze shoot met de schoonfamilie (remember, zwager met enorme hoed en zonnebril op).

Ik hou niet van gemaakte foto's, geposeerd. De leukste foto's zijn degene vind ik degene die zo heerlijk spontaan zijn en wellicht zelfs mislukt. We hadden net na de geboorte van Juul had een fotoshoot in huis maar dan zeg maar iemand die rondloopt en random foto's maakt. Dat vond ik wel leuk.
Maar goed, heel spontaan is dat ook niet.

Dus jullie hebben niets aan mijn bijdrage ;)

De deuren zitten er al in hoor. Ze hebben alleen moeite met afstellen vanwege de nogal scheve gevel....maar ze lachen nog dus ik ga er vanuit dat het goedkomt.
pi_206432145
Ik zie dit bij Ellaone Donna:

De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).

(Dus het heeft op een bepaald moment in je cyclus inderdaad geen zin :P )
pi_206432168
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen :P
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:01:28 #6
382129 crew  Donna
pi_206432182
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:58 schreef Aure het volgende:
Ik zie dit bij Ellaone Donna:

De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven. :D
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:01:55 #7
382129 crew  Donna
pi_206432188
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen :P
Same here. Heb nog nooit een gezinsshoot gehad ofzo. Misschien toch eens doen, wil ook wel eens mooi op de foto met ons allen. *;
pi_206432234
Wij hadden een paar weken geleden een soort van shoot met mijn familie omdat mijn moeder 75 werd. Mijn zwager maakte de foto's want ze wilden graag foto's van alle kleinkinderen.

De leukste foto's zijn er 1 dat de kleinkinderen allemaal breedlachend in de lens kijken en mijn moeder kijkt gewoon de verkeerde kant op. En 1 van mijn moeder, mijn zus, broer en moi. We liggen nogal dubbel op die foto en dat is echt mijn lievelings.

En reminder, wij moeten nog even wat foto's uitzoeken voor onze Ixxi, daar hangen nogal oude foto's. We gaan een rij toevoegen en wat foto's vervangen.
pi_206432252
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven. :D
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is :D
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:08:54 #10
382129 crew  Donna
pi_206432275
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:

[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is :D
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.

Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
pi_206432277
Ik sta nooit leuk op foto's. Ogen dicht of nep lach. Dus sla ik meestal over

Tink :* ik snap wat je bedoelt. Mijn buik blijft wat dik. En ook mijn bovenbenen zijn fors. Veel kleding trekt daar. Staat dus niet mooi vind ik.
pi_206432279
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Wij maken ook relatief weinig foto’s met/van elkaar.
Wel van de kinderen maar als gezin of als partners vrijwel niet. Ook niet met opa’s, oma’s etc. Zit niet in ons systeem.
Althans: vooral niet in mijn systeem en die van mijn familie.
Ik was laatst met mijn broertje in de Efteling en achteraf heb ik spijt dat ik daar alleen maar een foto van mijn broertje heb gemaakt. Niet van ons samen.
Zelfde met mijn ouders.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:09:26 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432280
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.

Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:12:29 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432317
Mijn dochter wilde kaartjes kopen voor Lovejoy (ik ken ze verder ook niet). Was binnen 3 minuten uitverkocht. Voor zowel Amsterdam als Antwerpen

Ik keek op Twitter. En daar werden ze al aangeboden.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:15:53 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206432357
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:

Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.

De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206432418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.

Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen :P
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:28:27 #17
382129 crew  Donna
pi_206432523
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:20 schreef Aure het volgende:

[..]
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen :P
Haha. Ja dat is waar. Ik noem het maar gewoon in 1 adem, want als er iets mis gegaan is, blijkt het achteraf onbeschermd geweest te zijn haha. :7
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:46:13 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432712
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.

De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
Ja, dat is natuurlijk een verschil.

Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
pi_206432853
*O* *O* *O* De deuren zijn geplaaaaaatst.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:09 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_206433021
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.

De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.

Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.

De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwekte :@ Als het alleen maar de eisprong uitstelt, waarom krijg je dan van die enorme krampen en een menstruatie waar je normaal gesproken drie maanden mee kan doen zeg maar?
Of zijn die dingen tegenwoordig anders :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:52 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_206433029
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:

[..]
Maar dan heb je sowieso een ei (8>
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206433072
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:

Haten niet perse maar ik zou het zelf niet gauw organiseren. Ik heb ook geen zwangerschap -en geboorteshoots gedaan.
Mijn moeder wilde het een paar jaar terug met het gezin + aanhang. Z. was net 4 maanden oud.
Die sliep de halve shoot. :')
Ik vind mezelf ook niet mooi op die foto’s staan maar het is wat het is.
pi_206433111
Een oud klasgenoot van mij is tegelijk jarig met haar jongere zusje. Allebei ruim 30 jaar.
Die deden samen zo’n verjaardagshoot met taart enzo.
Ik vond het resultaat echt afgrijselijk kinderachtig. :')
Ik moet er zelf niet aan denken.
pi_206433171
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, dat is natuurlijk een verschil.

Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
De horror :o Dit is denk ik de reden dat mijn schoonouders alle vorm van aanhang op familiefoto's altijd hebben geweigerd. Het familieportret dat er hangt is al 10 jaar oud en ik verwacht niet dat deze ooit vervangen zal worden waardoor de helft van de familie (inclusief kleinkinderen) er nooit op zal komen :')
pi_206433222
Ik sta altijd raar op foto’s, dus ik heb er een hekel aan om gefotografeerd te worden. Zo erg zelfs dat we bij ons huwelijk geen bruidsfotograaf hadden… We hadden twee vrienden die van fotograferen houden gevraagd om foto’s te maken van wat er allemaal gebeurde. Superleuk geworden O+
Maar we hebben verder niets met de foto’s gedaan, die staan gewoon ergens op mijn computer. Geen behoefte aan een album ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:39:43 #26
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206433381
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:21 schreef Schanu het volgende:

[..]
De horror :o Dit is denk ik de reden dat mijn schoonouders alle vorm van aanhang op familiefoto's altijd hebben geweigerd. Het familieportret dat er hangt is al 10 jaar oud en ik verwacht niet dat deze ooit vervangen zal worden waardoor de helft van de familie (inclusief kleinkinderen) er nooit op zal komen :')
Echt? Geen enkele aanhang? Dat zou ik wel echt stom vinden...

Wij maken wel altijd op bruiloften enzo foto's met en zonder aanhang, maar met familiefoto's mag iedereen erop. Scheelt ook wel dat alle aanhang ook vader of moeder van een of meerdere kleinkinderen is, dus familie blijft het dan toch altijd...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:42:29 #27
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_206433407
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:21 schreef Schanu het volgende:

[..]
Die mensen kunnen niet omgaan met het heden of het verleden :')
Zielig wel.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 15:07:29 #28
382129 crew  Donna
pi_206433659
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:07 schreef Troel het volgende:

[..]
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwekte :@ Als het alleen maar de eisprong uitstelt, waarom krijg je dan van die enorme krampen en een menstruatie waar je normaal gesproken drie maanden mee kan doen zeg maar?
Of zijn die dingen tegenwoordig anders :o
Geen idee. Ik dacht ook dat het per definitie je hele cyclus in de war brengt, maar als ik die sites moet geloven is dat juist meestal niet zo. Maar de laatste keer dat ik er info over opzocht is minstens 16 jaar geleden als het niet langer is.

Anyway. De huisarts zegt ook dat het idd zo werkt als ik dacht en het dus nu geen zin meer heeft.
To be continued, over een kleine 2 weken. :X
pi_206433682
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 14:39 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Echt? Geen enkele aanhang? Dat zou ik wel echt stom vinden...

Wij maken wel altijd op bruiloften enzo foto's met en zonder aanhang, maar met familiefoto's mag iedereen erop. Scheelt ook wel dat alle aanhang ook vader of moeder van een of meerdere kleinkinderen is, dus familie blijft het dan toch altijd...
Oh nee ik vind het wel prima, ik ben geen fan van statige familieportretten dus ik ben er niet rouwig om >:)
pi_206433839
Mijn ouders hadden een aantal jaar zo'n MEGA XXL fotoshootportret in de woonkamer hangen. Met de nadruk op MEGA. Van mij en mijn zus. Tikje gênant wel...... vooral als je dates mee naar huis neemt....

Mijn schoonouders hebben een klassieker portret hangen van een jaar of 10 terug. Ik was alleen even niet op de hoogte dat iedereen in het paars/zwart ging. Dus ik zit er in een groen jurkje bij. Ook een beetje op een vreemde afstand (er waren wat dat betreft betere foto's, maar daar keek dan weer net iemand de verkeerde kant op enzo..)

Dus ... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Candaasje op 24-10-2022 15:37:40 ]
pi_206433920
Bij die fotoshoot met mijn ouders zit ook een foto waarbij ik mijn baby een kus geef. Die foto is van de zijkant en ik heb echt een flinke haakneus. :')
Kijk, die neus accepteer ik inmiddels prima maar zo PONTIFICAAL in beeld, hoeft dan weer niet. :')
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 15:38:26 #32
382129 crew  Donna
pi_206433974
Wij hebben 1x een fotoshoot gehad met m'n oom zijn gezin, dat was dan voor mijn oma.
Kwam iedereen in het rood opdagen. Toevallig. :X
  maandag 24 oktober 2022 @ 15:55:57 #33
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206434150
Haha Amaranta, die voorbeelden van fotoshoots vind ik ook erg fout ja. En die pose met die in elkaar gehaakte benen kende ik nog niet eens. Wat het probleem van je zwager betreft: misschien een iets hogere drempel opwerpen voor de vriendin van de zwager ook op de foto mag (bijv. als voorwaarde stellen dat ze minimaal 2 jaar verkering moeten hebben o.i.d.). Dan hoef je in elk geval wat minder vaak. :)

Donna, spannend! Ik wist dat eigenlijk ook niet, dat de MAP alleen maar de ei-sprong uitstelde. Hopelijk krijg je over een paar weken geruststellend nieuws.
in de haak.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 24 oktober 2022 @ 16:08:14 #34
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_206434255
foto's... die waarbij we 4 weken na de bevalling op staan met de kleine, god wat zag ik er uit als een geest :') . iets met veel bloedverlies, welke ophangt bij mn ouders aan de muur
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 24 oktober 2022 @ 16:20:21 #35
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206434380
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:07 schreef Donna het volgende:

[..]
Geen idee. Ik dacht ook dat het per definitie je hele cyclus in de war brengt, maar als ik die sites moet geloven is dat juist meestal niet zo. Maar de laatste keer dat ik er info over opzocht is minstens 16 jaar geleden als het niet langer is.

Anyway. De huisarts zegt ook dat het idd zo werkt als ik dacht en het dus nu geen zin meer heeft.
Spannende weken wel :*
  maandag 24 oktober 2022 @ 16:27:51 #36
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206434445
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:55 schreef trui het volgende:
Haha Amaranta, die voorbeelden van fotoshoots vind ik ook erg fout ja. En die pose met die in elkaar gehaakte benen kende ik nog niet eens. Wat het probleem van je zwager betreft: misschien een iets hogere drempel opwerpen voor de vriendin van de zwager ook op de foto mag (bijv. als voorwaarde stellen dat ze minimaal 2 jaar verkering moeten hebben o.i.d.). Dan hoef je in elk geval wat minder vaak. :)

Donna, spannend! Ik wist dat eigenlijk ook niet, dat de MAP alleen maar de ei-sprong uitstelde. Hopelijk krijg je over een paar weken geruststellend nieuws.
2 jaar. :')
Helen goeden garp trui.

Ik was even de revue aan het passeren in mijn hoofd. En dit zijn dan de dames die voorgesteld zijn aan o.a. zijn kinderen.
Ik denk dat hij nu ong 13 jaar bij de moeder van z’n kinderen weg is.
Ik kan me er op dit moment 7 actief herinneren, maar ik weet dat het er meer waren.
pi_206434525
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:27 schreef amaranta het volgende:

[..]
2 jaar. :')
Helen goeden garp trui.

Ik was even de revue aan het passeren in mijn hoofd. En dit zijn dan de dames die voorgesteld zijn aan o.a. zijn kinderen.
Ik denk dat hij nu ong 13 jaar bij de moeder van z’n kinderen weg is.
Ik kan me er op dit moment 7 actief herinneren, maar ik weet dat het er meer waren.
:X
Lijkt me heerlijk stabiel voor de kinderen…
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 24 oktober 2022 @ 16:51:29 #38
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206434655
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:35 schreef LeSage het volgende:

[..]
:X
Lijkt me heerlijk stabiel voor de kinderen…
Die zijn inmiddels 17 en 16 en hebben daar indd weinig behoefte aan.
pi_206434716
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 15:07 schreef Donna het volgende:

[..]

Ik had altijd bedacht dat het gewoon een soort "leegvegen" was met die MAP, maar niet dus.
Weer wat geleerd...
Spannende 2 weken :*
Fake it till you make it...
pi_206434739
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 16:51 schreef amaranta het volgende:

[..]
Die zijn inmiddels 17 en 16 en hebben daar indd weinig behoefte aan.
Voor tieners lijkt het me niet wenselijk, maar voor jonge kindjes ook niet. Maar ja, om daar dan óók nog rekening mee te moeten houden :O
  maandag 24 oktober 2022 @ 17:11:53 #41
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206434829
Even een schot voor de boeg: kent iemand een winkel waar je top-down-plissé gordijnen met een breedte van 200cm uit voorraad kunt meenemen? Wil er best een eindje voor rijden. In bouwmarkten enzo gaat alles tot 180cm |:(
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 17:15:43 #42
382129 crew  Donna
pi_206434856
Ja spannend wel. Beide keren is het goed hoor. Op zich willen we waarschijnlijk wel een derde in de toekomst, maar ik wil liever niet nog een keer zwanger zijn (miskramen, HG, zwangerschapsdiabetes en ga maar door) dus het is een beetje dubbel. |:)
Ik wist ook niet of ik wel een MAP wilde nemen hoor, maar bij opzoeken van de info bleek dat dus ook geen nut meer te hebben. Een een vriendin was er van overtuigd van wel want je kan 'm op elk moment in je cyclus nemen staat overal. :7
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:32:10 #43
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206435445
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:00 schreef LeSage het volgende:

[..]
Voor tieners lijkt het me niet wenselijk, maar voor jonge kindjes ook niet. Maar ja, om daar dan óók nog rekening mee te moeten houden :O
Nee, stel je voor. :{w
  maandag 24 oktober 2022 @ 18:32:46 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206435451
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:11 schreef Quoi het volgende:
Even een schot voor de boeg: kent iemand een winkel waar je top-down-plissé gordijnen met een breedte van 200cm uit voorraad kunt meenemen? Wil er best een eindje voor rijden. In bouwmarkten enzo gaat alles tot 180cm |:(
Ik heb ze destijds online besteld.
pi_206435473
quote:
JYSK :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_206435503
Oudste dochter test net ook positief. Precies in de vakantie.
pi_206435525
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:38 schreef F_r het volgende:
:{
pi_206435659
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 17:15 schreef Donna het volgende:
Ja spannend wel. Beide keren is het goed hoor. Op zich willen we waarschijnlijk wel een derde in de toekomst, maar ik wil liever niet nog een keer zwanger zijn (miskramen, HG, zwangerschapsdiabetes en ga maar door) dus het is een beetje dubbel. |:)
Ik wist ook niet of ik wel een MAP wilde nemen hoor, maar bij opzoeken van de info bleek dat dus ook geen nut meer te hebben. Een een vriendin was er van overtuigd van wel want je kan 'm op elk moment in je cyclus nemen staat overal. :7
Je kunt ook binnen 5 dagen na het onbeschermde contact een koperspiraal laten plaatsen. Lees ook hier op thuisarts.nl.
  maandag 24 oktober 2022 @ 19:07:23 #49
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206435861
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:35 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwarte zeker? :+

Thanks voor dit linkje. Ik had deze nog niet gezien.
pi_206435982
quote:
wij hebben ze van een bouwmarkt (grijzige) volgens mij de praxis (maar kan ook een andere zijn :') )
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 24 oktober 2022 @ 19:32:27 #51
35189 Troel
scherp en bot
pi_206436172
quote:
Hier de oudste ook gisteren. Net NA de vakantie.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 19:34:31 #52
382129 crew  Donna
pi_206436202
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:52 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]
Je kunt ook binnen 5 dagen na het onbeschermde contact een koperspiraal laten plaatsen. Lees ook hier op thuisarts.nl.
Ja dat had ik ook gelezen, maar dat zie ik sowieso helemaal niet zitten. Toch bedankt. ^O^ ^O^
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 19:35:12 #53
382129 crew  Donna
pi_206436219
quote:
Grrr. :')
pi_206436494
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:12 schreef amaranta het volgende:
Mijn dochter wilde kaartjes kopen voor Lovejoy (ik ken ze verder ook niet). Was binnen 3 minuten uitverkocht. Voor zowel Amsterdam als Antwerpen

Ik keek op Twitter. En daar werden ze al aangeboden.
Wij zaten met zijn 2en klaar vanochtend om 11 uur! Alles in 1x weg. Diep verdriet.
Met een meidenkwartet
  maandag 24 oktober 2022 @ 20:30:11 #55
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_206437349
Idioterie hè, met die concertkaartjes, zo zat ik 1.5 maand geleden met 2 telefoons, 1 laptop, 1 desktop en een tablet klaar voor Rammstein. Uiteindelijk is het me wel gelukt :)

Sterkte voor de positief getesten :{
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_206437411
Zo jammer dat die tickets allemaal gekocht worden om duurder door te verkopen. Daar zou toch iets op bedacht moeten worden -O-
pi_206437423
Ik ga morgen met de jongens en mijn moeder naar Geofort, ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Mama kon een uitje kiezen met een loterij en dit klonk goed, vooral ook omdat dit nog op een prima afstand was :)
pi_206437477
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:36 schreef LeSage het volgende:
Ik ga morgen met de jongens en mijn moeder naar Geofort, ben heel benieuwd hoe ze het gaan vinden!
Mama kon een uitje kiezen met een loterij en dit klonk goed, vooral ook omdat dit nog op een prima afstand was :)
Zijn wij ook geweest is leuk
pi_206437768
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 18:35 schreef MorganLeFay het volgende:

[..]

Oooooooh >:) _O-
  Licht Ontvlambaar maandag 24 oktober 2022 @ 21:17:42 #60
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_206437948
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 20:35 schreef LeSage het volgende:
Zo jammer dat die tickets allemaal gekocht worden om duurder door te verkopen. Daar zou toch iets op bedacht moeten worden -O-
Stom is dat hè -O-

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjeen op 24-10-2022 21:18:18 (Verkeerde smiley ) ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_206438012
quote:
Sjaak vond Geofort mwoh, maar de magische tafel met zand vond hij echt helemaal geweldig. Daar hebben we verreweg de meeste tijd doorgebracht.

Wij gaan morgen naar Lego House! Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe dat is.
pi_206438156
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sjaak vond Geofort mwoh, maar de magische tafel met zand vond hij echt helemaal geweldig. Daar hebben we verreweg de meeste tijd doorgebracht.

Wij gaan morgen naar Lego House! Ik ben echt heel erg benieuwd naar hoe dat is.
Ooooooh leuk!
Als het tafereel met de elfjes er nog staat, wil je dan foto's maken? Legohouse heeft er alleen een filmpje van geplaatst.
  maandag 24 oktober 2022 @ 21:41:15 #63
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_206438198
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:04 schreef Amsel het volgende:

[..]
Oooooooh >:) _O-
Wij waren dus bij o.a. die winkel en fietsten daarna naar Mooie Boules (voor IEDEREEN een aanrader trouwens O+ ) en kregen toen de NL alert :o
pi_206438334
quote:
7s.gif Op maandag 24 oktober 2022 19:32 schreef Troel het volgende:

[..]
Hier de oudste ook gisteren. Net NA de vakantie.
Beterschap ook
pi_206438468
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 21:37 schreef exode het volgende:

[..]
Ooooooh leuk!
Als het tafereel met de elfjes er nog staat, wil je dan foto's maken? Legohouse heeft er alleen een filmpje van geplaatst.
Ik ga mijn best doen om te onthouden.
pi_206438540
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 22:05 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Ik ga mijn best doen om te onthouden.
Vooral lekker genieten, wij houden van Lego House :)
pi_206440016
quote:
Veel plezier!
Wij vonden geofort erg leuk, maar tijdens de grootste lockdown toen net de terrassen open mochten was het daar buiten ook open en het was ons eerste uitje, dus misschien waren de omstandigheden iets anders ;)
Wij waren vooral fan van de zalmdoolhof

Met dezelfde loterij zijn mijn jongens en ik met mijn moeder naar het openluchtmuseum geweest. Dat vind ik zo’n fijne plek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Adrian4 op 25-10-2022 08:23:21 ]
pi_206442057
Iemand nog tips om met een 5-jarige kleuter ergens een hapje te eten op / rond Scheveningen (einde middag/begin avond)?
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:00:16 #69
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206442083
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 11:57 schreef TolstoiFan het volgende:
Iemand nog tips om met een 5-jarige kleuter ergens een hapje te eten op / rond Scheveningen (einde middag/begin avond)?
ik vind het pannenkoekenhuisje daar wel leuk!
in de haak.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 12:05:00 #70
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_206442137
En Geofort is harststikke leuk vind ik! We hebben daar een keer een verjaardagsfeestje gehouden, was een groot succes. Maar ook gewoon om eens door te lopen zeker de moeite waard. Er zijn in de loop van de tijd ook steeds meer dingen bij gekomen.
in de haak.
pi_206443500
Mijn dochter en ik denken eraan om onze museumkaart weer eens nieuw leven in te blazen. Tijdens corona hebben we niet verlengd omdat we met al die maatregelen een museumbezoek niet echt zagen zitten, maar inmiddels kan het weer prima.

Ik kreeg net goed nieuws. Onze bank die we in juni al hebben gekocht wordt volgende week woensdag eindelijk geleverd. *O*
pi_206444458
Geofort vonden we allemaal erg leuk. Maar als het echt slecht weer is, valt een deel wel af en dat is jammer.

Mag ik even hysterisch juichen? De jongste mag morgen afzwemmen *O* *G* *O* !!!! En ik vind het alsnog spannend, hij heeft eigenlijk net niet alle onderdelen op groen staan en afgelopen week heeft hij de les gemist omdat we een weekend weg waren. Ik hoop echt dat het een succes wordt, hij kan negatieve ervaringen nu ff niet gebruiken (hij denkt al snel dat hij iets niet kan)…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206444707
Is afzwemmen bij jullie dan echt nog erop of eronder @Phaidra? Hier is het alleen een formaliteit, tijdens de laatste zwemles voor het afzwemmen wordt alles al beoordeeld (zonder dat de kinderen het door hebben) en je gaat dus alleen afzwemmen als je het eigenlijk al hebt gehaald. Die wetenschap hielp mijn kinderen heel erg, want ik had het "grote geheim" aan ze verklapt: je diploma ligt gewoon al klaar en zolang je maar in het zwembad springt en laat zien dat je enigszins kan zwemmen komt het wel goed.
pi_206444813
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef Amsel het volgende:
Is afzwemmen bij jullie dan echt nog erop of eronder @:Phaidra? Hier is het alleen een formaliteit, tijdens de laatste zwemles voor het afzwemmen wordt alles al beoordeeld (zonder dat de kinderen het door hebben) en je gaat dus alleen afzwemmen als je het eigenlijk al hebt gehaald. Die wetenschap hielp mijn kinderen heel erg, want ik had het "grote geheim" aan ze verklapt: je diploma ligt gewoon al klaar en zolang je maar in het zwembad springt en laat zien dat je enigszins kan zwemmen komt het wel goed.
Dat ligt er maar net aan of er controle is van de bond natuurlijk. Als een kindje niet goed genoeg zwemt en er zit iemand van de bond, dan mag dat kindje geen diploma krijgen.

Phaidra, wat fijn! Heel veel succes!

@exode Ik heb geen elfjes gezien, alles was in Halloween-stijl in het Lego House O+ Wat was het gaaf!
pi_206444913
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 16:59 schreef Amsel het volgende:
Is afzwemmen bij jullie dan echt nog erop of eronder @:Phaidra? Hier is het alleen een formaliteit, tijdens de laatste zwemles voor het afzwemmen wordt alles al beoordeeld (zonder dat de kinderen het door hebben) en je gaat dus alleen afzwemmen als je het eigenlijk al hebt gehaald. Die wetenschap hielp mijn kinderen heel erg, want ik had het "grote geheim" aan ze verklapt: je diploma ligt gewoon al klaar en zolang je maar in het zwembad springt en laat zien dat je enigszins kan zwemmen komt het wel goed.
Met de oudste hebben we het helaas meegemaakt. Ik weet niet zeker of er iemand van de bond bij was, maar de oudste is toen publiekelijk te kijk gezet. Echt door de microfoon: “Heeft iedereen zijn B-diploma? Nouuuuu iedereen behalve 1, die moet nog een keer door het gat!” En dat was dus onze zoon. Hij was toen zo boos en verdrietig dat het bijna echt niet meer lukte (terwijl hij normaal nooit moeite had met het gat). Uiteindelijk toch gered, maar hij had zijn diploma echt niet gekregen anders. En wij hadden hem ook verteld dat het alleen voor de ouders was, dat iedereen sowieso het diploma kreeg. Dus nu maak ik die fout niet nog eens…
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206444956
En ik had dit dus nog even willen aankaarten of navragen als we bij de laatste zwemles zouden horen dat hij kon afzwemmen. Maar nu was hij er niet de laatste les en werden we door de receptie gebeld en die wist het niet. Weet je, hij zwemt niet voor niets in een groepje van 4 waar we al 3 jaar een godsvermogen aan spenderen. Ik wil zo graag dat het afzwemmen een succeservaring wordt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206444980
@Phaidra wat moeten jullie je machteloos en boos gevoeld hebben op dat moment. ;(

Ik hoop dat het morgen gewoon een formaliteit wordt. Dat was het hier vorige week toen mijn nichtje op mocht voor A wel. Er kwam een meisje 10 minuten te laat binnen. Die heeft de helft van de zwemmeters niet afgelegd en toch een diploma gekregen. Gelukkig maar, want ik had echt met het meiske te doen. Ze kreeg wel het hardste applaus ever toen ze door het gat gegaan was. O+
pi_206445024
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:31 schreef _NIKKI_ het volgende:
@:Phaidra wat moeten jullie je machteloos en boos gevoeld hebben op dat moment. ;(

Ik hoop dat het morgen gewoon een formaliteit wordt. Dat was het hier vorige week toen mijn nichtje op mocht voor A wel. Er kwam een meisje 10 minuten te laat binnen. Die heeft de helft van de zwemmeters niet afgelegd en toch een diploma gekregen. Gelukkig maar, want ik had echt met het meiske te doen. Ze kreeg wel het hardste applaus ever toen ze door het gat gegaan was. O+
Behoorlijk. Zijn eigen juf gaf er nog een leuke draai aan dat ze extra trots was omdat hij niet opgaf, maar de manier waarop was gewoon niet netjes. Dat had anders gekund. Als dit zwembad niet zo verrekte handig was geweest ivm planning van de trainingen van de oudste (die turnt in de zaal naast het zwembad), had ik voor de jongste een andere zwemschool gezocht. Maar de zwemjuf die de jongste nu heeft, is wel goud waard. Ik heb ook een bloemetje gekocht voor haar, het is geweldig wat zij voor elkaar heeft gekregen O+.

En dat arme meisje, wat zal ze overstuur zijn geweest. Gelukkig kreeg ze haar diploma!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206445044
Hier was de les voor afzwemmen het proefzwemmen. Als een kind dat had gehaald, mocht het afzwemmen. Dat was ook idd meer een formaliteit. Kwam je niet door het proefzwemmen, dan ook écht geen afzwemmen.
Had voor zoon een pakket met slagingsgarantie. Was na schoolzwemmen dus hij kon al iets. Stonden gemiddeld 20 lessen van 1,5 uur voor het A-diploma. Meneer heeft er langer over gedaan :')
B stonden 6 lessen voor maar werden er 13 en C ging prima behalve de koprol. Na les tig heb ik gevraagd of hij dan een certificaat kon krijgen waarop stond: C diploma zonder koprol. En dat hebben ze toen gedaan :Y Alles ging ook hartstikke goed, maar die kutkoprol... }:|
En wat was ik blij met die pakketten. Betaalde wel een smak geld, maar meer zou het niet worden. Losse lessen betaal je je de rambam voor :X

Succes @Phaidra ik zal duimen ^O^
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_206445078
Die koprol, daar is mijn nichtje ook op afgehaakt. Jammer is dat hè -O-. Maar zij zit inmiddels al een paar jaar op reddingszwemmen en heeft zwemvaardigheid 1, 2 en 3 gehaald, dus lekker puh naar het zwem-ABC :+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206445143
MevrC, wat gaaf! Stond het strand er nog wel? Heb je bij het Brick restaurant gegeten?
Nu wil ik oooook!
Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hadden.
pi_206445195
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:43 schreef Phaidra het volgende:
Die koprol, daar is mijn nichtje ook op afgehaakt. Jammer is dat hè -O-. Maar zij zit inmiddels al een paar jaar op reddingszwemmen en heeft zwemvaardigheid 1, 2 en 3 gehaald, dus lekker puh naar het zwem-ABC :+
Je nichtje heeft het prima goedgemaakt :D
Nut van de koprol is me uitgelegd maar ben het kwijt. Was ook zo belangrijk :')
Heb zelf voor dat certificaat gevraagd, anders was ie nu nog aant zwemmen, 1,5 jaar later :+
If they say
pi_206445199
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:53 schreef exode het volgende:
MevrC, wat gaaf! Stond het strand er nog wel? Heb je bij het Brick restaurant gegeten?
Nu wil ik oooook!
Goed om te lezen dat jullie het zo leuk hadden.
Niet bij het restaurant gegeten (gewoon zelf broodjes meegenomen) en strand hebben we volgens mij wel gezien. Sjaak vond de Mood Mixers het leukst. Ik ook, overigens.
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:24:05 #84
35189 Troel
scherp en bot
pi_206445415
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 17:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Met de oudste hebben we het helaas meegemaakt. Ik weet niet zeker of er iemand van de bond bij was, maar de oudste is toen publiekelijk te kijk gezet. Echt door de microfoon: “Heeft iedereen zijn B-diploma? Nouuuuu iedereen behalve 1, die moet nog een keer door het gat!” En dat was dus onze zoon. Hij was toen zo boos en verdrietig dat het bijna echt niet meer lukte (terwijl hij normaal nooit moeite had met het gat). Uiteindelijk toch gered, maar hij had zijn diploma echt niet gekregen anders. En wij hadden hem ook verteld dat het alleen voor de ouders was, dat iedereen sowieso het diploma kreeg. Dus nu maak ik die fout niet nog eens…
Maat dit is toch gewoon pesten? Zo ga je toch niet met kinderen om? :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206445469
Leuk Cactus O+

Bij ons is de selectieles voor het afzwemmen inderdaad het belangrijkst. Maar dat betekent dat je daar dus bij moet zijn, want blijkbaar kijken ze alleen daar wat een kind kan en hebben ze geen mogelijkheid om dat tussendoor bij te houden. N was er de vorige keer niet, omdat ze hechtingen had en dus niet mocht zwemmen. Dus moet ze nu nog 6 lessen extra (duuuur) en dan de volgende selectieles echt aanwezig zijn. Terwijl ze volgens mij alles voor C al kan :(

Je moet dan wel op het afzwemmen echt alles laten zien. Vorige keer durfde een jongetje niet door het gat, maar toen heeft het hele zwembad hem aangemoedigd en heel hard gejuicht O+
  dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:55:14 #86
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206445755
Ik heb het ook meegemaakt dat een kind wat niet door het gat ging geen diploma kreeg.
Ik geloof niet dat ze het hebben omgeroepen, maar het was wel ook zonder omroepen duidelijk.

Best lullig. Maar ik snap ook wel dat ze streng moeten zijn daarin. Alleen de manier hoe kan natuurlijk anders.
pi_206445993
quote:
7s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 18:24 schreef Troel het volgende:

[..]
Maat dit is toch gewoon pesten? Zo ga je toch niet met kinderen om? :(
Ik ga er niet vanuit dat het bewust ging. Maar niet iedereen is pedagogisch onderlegd en dan krijg je dit :{.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206446025
Ik heb ook wel eens gezien dat er een kind niet door het gat ging, die werd ingefluisterd dat hij nog een keer door het gat moest, voordat iedereen het door had was het kind alweer het water in en zwom door het gat.
pi_206446345
Bij onze zwemclub kijken we al weken of een kind de vaardigheden beheerst, maar ze moeten het op het examen ook echt nog laten zien. Gaat het wat minder goed, dan is het niet zo erg, maar als het echt onvoldoende is, kun je niet slagen. Het is ook geen show met microfoon enzo.
pi_206447207
Voel toch de behoefte om even een kleine toelichten te geven: zwemscholen hebben ook te maken met (veiligheids)regels omtrent het uitgeven van diploma's. Ja, er wordt tijdens meerdere lessen gekeken wat een kind kan, maar het kind moet het volledige programma wel een paar keer volledig kunnen afleggen. Daarom wordt er in het laatste groepje ook een aantal keren met kleding geoefend en is er een proefzwemmoment.
Het is zelfs zo dat er soms (geheime) bezoeken zijn van het nationale zwemABC en de zwembond om mee te kijken tijdens deze momenten, om te voorkomen dat er malafide zwemschooltjes de kop op steken die diploma's uitdelen zonder voldoende kwaliteit. Als je kwaliteit onvoldoende is, gaat je zwemschool over de kop.
En dat er vaste momenten zijn om proef- en af te zwemmen snap ik wel. Zuur als je het mist, maar niet alles kan aangepast worden op elk individu :)

Bovenstaande staat natuurlijk los van de hierboven genoemde niet-pedagogische aanpak.
pi_206447455
Heel logisch hoor, ik snap het en wil ook vooral dat mijn kinderen goed kunnen zwemmen. Met of zonder diploma, dat maakt me niet eens zoveel uit.

Ik zag de afgelopen keren echt flinke vooruitgang bij A, en ik moet vertrouwen op de juf dat hij er klaar voor is. De kinderen in de kleine groepjes zitten daar vaak met een reden en ik hoop dat ze ze daarom niet lichtvaardig op laten gaan.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206447508
Maar er zijn toch 3 verschillende instanties voor zwemdiploma's ofzo? Die zullen dus ook wel allemaal net andere regels hebben. Mijn kinderen zwommen bijvoorbeeld standaard elke les met kleren aan, niet pas de laatste paar lessen.
pi_206447546
Hier was vanaf B elke les het eerste half uur ofzo, met kleding en schoenen zwemmen en vanaf C kleding, schoenen én regenjas. Elke zwemles dus met naar chloor stinkende kleding mee terug naar huis :r
En om de zoveel weken proefzwemmen. Had kind nog niet alles goed onder de knie, werd er níet proefgezwommen, dan werd er de volgende keer gekeken of het wel zover was.
Met turbozwemmen zijn er dus wat sneller afzwem momenten.
Mag toch hopen dat zwemscholen weten hoe het werkt en niet random diploma's uitdelen😳
If they say
pi_206447605
Er zit echt heel veel verschil in vaardigheid van kinderen die mogen afzwemmen bij verschillende zwemscholen. Ik vind het heel goed dat er steekproeven gedaan worden bij het examen.
De eisen van verschillende bonden/organisaties zijn wel verschillend, maar overal moet je basis techniek op orde zijn, zeg maar.
pi_206447634
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:03 schreef Hupje het volgende:
Er zit echt heel veel verschil in vaardigheid van kinderen die mogen afzwemmen bij verschillende zwemscholen. Ik vind het heel goed dat er steekproeven gedaan worden bij het examen.
De eisen van verschillende bonden/organisaties zijn wel verschillend, maar overal moet je basis techniek op orde zijn, zeg maar.
Oh, absoluut prima dat er steekproeven gedaan worden. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat ermee gesjoemeld zou kunnen worden.
If they say
pi_206447691
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:05 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Oh, absoluut prima dat er steekproeven gedaan worden. Ik heb er nooit zo bij stilgestaan dat ermee gesjoemeld zou kunnen worden.
Er zijn wachtlijsten van meer dan een jaar, dus dat is wel een goede reden om kinderen vlotjes te laten afzwemmen. Wij merkten dat vooral bij wisseling van badjes. Als het dan te lang duurde dan mochten ze toch vast door ‘want dan konden er ook weer andere kinderen starten’.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_206447784
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:12 schreef Phaidra het volgende:

[..]
Er zijn wachtlijsten van meer dan een jaar, dus dat is wel een goede reden om kinderen vlotjes te laten afzwemmen. Wij merkten dat vooral bij wisseling van badjes. Als het dan te lang duurde dan mochten ze toch vast door ‘want dan konden er ook weer andere kinderen starten’.
Op die manier. Alvast naar een badje verder is op zich niet erg als ze dan alsnog leren wat ze moeten weten. Maar om eerder te laten afzwemmen om wachtlijsten te verminderen, daar schrik ik van. Gaat toch om veilig en goed te kunnen zwemmen?
Men weet ook overal geld mee te verdienen :{
Hier toen geen wachtlijst, maar das al 3 jaar geleden.
If they say
pi_206447826
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:21 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Op die manier. Alvast naar een badje verder is op zich niet erg als ze dan alsnog leren wat ze moeten weten. Maar om eerder te laten afzwemmen om wachtlijsten te verminderen, daar schrik ik van. Gaat toch om veilig en goed te kunnen zwemmen?
Men weet ook overal geld mee te verdienen :{
Hier toen geen wachtlijst, maar das al 3 jaar geleden.
Sinds Corona zijn de wachtlijsten enorm. Het zwembad heeft in de afgelopen 2 jaar in totaal een half jaar moeten sluiten, volgens mij. Sjaaks zwemjuf had ook nog eens lang Corona, dus hij heeft 7/8 maanden gemist in de 2 jaar dat hij nu bezig is. En hij heeft nog lang geen A-diploma.
pi_206448070
Ook enorm personeelstekort. Hier zijn zelfs 2 dagen helemaal weggevallen. De kinderen die op maandag en dinsdag les hadden, zijn verdeeld over de andere dagen. Voor sommige was geen plek en die staan nu dus opnieuw op de wachtlijst, terwijl ze al begonnen waren. Wachten tot er weer een plekje vrij is :{

Maar dat geldt alleen voor de A-lessen, B en C gelukkig niet.
pi_206448071
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2022 21:24 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]
Sinds Corona zijn de wachtlijsten enorm. Het zwembad heeft in de afgelopen 2 jaar in totaal een half jaar moeten sluiten, volgens mij. Sjaaks zwemjuf had ook nog eens lang Corona, dus hij heeft 7/8 maanden gemist in de 2 jaar dat hij nu bezig is. En hij heeft nog lang geen A-diploma.
Ik heb corona gewist, geloof ik :@
Zoon heeft net voor corona zn A gehaald en B en C hebben idd ook erg lang geduurd vanwege de lockdowns.
Ik lig er dus al ffies uit qua zwemmen en wachtlijsten.

Hebben jullie geen zwemschool in de buurt die turbolessen geeft? Scheelt echt in tijd als ze 1,5 uur zwemmen ipv 45 minuten. Bij dochter duurde het ook zo lang, vandaar dat ik voor turbo ben gaan kijken voor zoon :Y
If they say
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')