abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 12:48:27 #1
382129 crew  Donna
pi_206432004
En hier weer verder!
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 12:54:33 #2
382129 crew  Donna
pi_206432082
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.

De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.

Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.

De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
pi_206432118
Niemand beats onze shoot met de schoonfamilie (remember, zwager met enorme hoed en zonnebril op).

Ik hou niet van gemaakte foto's, geposeerd. De leukste foto's zijn degene vind ik degene die zo heerlijk spontaan zijn en wellicht zelfs mislukt. We hadden net na de geboorte van Juul had een fotoshoot in huis maar dan zeg maar iemand die rondloopt en random foto's maakt. Dat vond ik wel leuk.
Maar goed, heel spontaan is dat ook niet.

Dus jullie hebben niets aan mijn bijdrage ;)

De deuren zitten er al in hoor. Ze hebben alleen moeite met afstellen vanwege de nogal scheve gevel....maar ze lachen nog dus ik ga er vanuit dat het goedkomt.
pi_206432145
Ik zie dit bij Ellaone Donna:

De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).

(Dus het heeft op een bepaald moment in je cyclus inderdaad geen zin :P )
pi_206432168
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen :P
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:01:28 #6
382129 crew  Donna
pi_206432182
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:58 schreef Aure het volgende:
Ik zie dit bij Ellaone Donna:

De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven. :D
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:01:55 #7
382129 crew  Donna
pi_206432188
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen :P
Same here. Heb nog nooit een gezinsshoot gehad ofzo. Misschien toch eens doen, wil ook wel eens mooi op de foto met ons allen. *;
pi_206432234
Wij hadden een paar weken geleden een soort van shoot met mijn familie omdat mijn moeder 75 werd. Mijn zwager maakte de foto's want ze wilden graag foto's van alle kleinkinderen.

De leukste foto's zijn er 1 dat de kleinkinderen allemaal breedlachend in de lens kijken en mijn moeder kijkt gewoon de verkeerde kant op. En 1 van mijn moeder, mijn zus, broer en moi. We liggen nogal dubbel op die foto en dat is echt mijn lievelings.

En reminder, wij moeten nog even wat foto's uitzoeken voor onze Ixxi, daar hangen nogal oude foto's. We gaan een rij toevoegen en wat foto's vervangen.
pi_206432252
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:01 schreef Donna het volgende:

[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven. :D
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is :D
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:08:54 #10
382129 crew  Donna
pi_206432275
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:

[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is :D
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.

Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
pi_206432277
Ik sta nooit leuk op foto's. Ogen dicht of nep lach. Dus sla ik meestal over

Tink :* ik snap wat je bedoelt. Mijn buik blijft wat dik. En ook mijn bovenbenen zijn fors. Veel kleding trekt daar. Staat dus niet mooi vind ik.
pi_206432279
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Wij maken ook relatief weinig foto’s met/van elkaar.
Wel van de kinderen maar als gezin of als partners vrijwel niet. Ook niet met opa’s, oma’s etc. Zit niet in ons systeem.
Althans: vooral niet in mijn systeem en die van mijn familie.
Ik was laatst met mijn broertje in de Efteling en achteraf heb ik spijt dat ik daar alleen maar een foto van mijn broertje heb gemaakt. Niet van ons samen.
Zelfde met mijn ouders.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:09:26 #13
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432280
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.

Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:12:29 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432317
Mijn dochter wilde kaartjes kopen voor Lovejoy (ik ken ze verder ook niet). Was binnen 3 minuten uitverkocht. Voor zowel Amsterdam als Antwerpen

Ik keek op Twitter. En daar werden ze al aangeboden.
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:15:53 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_206432357
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:

Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.

De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_206432418
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:08 schreef Donna het volgende:

[..]
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.

Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen :P
  Moderator maandag 24 oktober 2022 @ 13:28:27 #17
382129 crew  Donna
pi_206432523
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:20 schreef Aure het volgende:

[..]
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen :P
Haha. Ja dat is waar. Ik noem het maar gewoon in 1 adem, want als er iets mis gegaan is, blijkt het achteraf onbeschermd geweest te zijn haha. :7
  maandag 24 oktober 2022 @ 13:46:13 #18
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_206432712
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:15 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.

De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
Ja, dat is natuurlijk een verschil.

Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
pi_206432853
*O* *O* *O* De deuren zijn geplaaaaaatst.
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:09 #20
35189 Troel
scherp en bot
pi_206433021
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 12:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.

De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.

Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.

De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwekte :@ Als het alleen maar de eisprong uitstelt, waarom krijg je dan van die enorme krampen en een menstruatie waar je normaal gesproken drie maanden mee kan doen zeg maar?
Of zijn die dingen tegenwoordig anders :o
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  maandag 24 oktober 2022 @ 14:07:52 #21
35189 Troel
scherp en bot
pi_206433029
quote:
0s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:

[..]
Maar dan heb je sowieso een ei (8>
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_206433072
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:

Haten niet perse maar ik zou het zelf niet gauw organiseren. Ik heb ook geen zwangerschap -en geboorteshoots gedaan.
Mijn moeder wilde het een paar jaar terug met het gezin + aanhang. Z. was net 4 maanden oud.
Die sliep de halve shoot. :')
Ik vind mezelf ook niet mooi op die foto’s staan maar het is wat het is.
pi_206433111
Een oud klasgenoot van mij is tegelijk jarig met haar jongere zusje. Allebei ruim 30 jaar.
Die deden samen zo’n verjaardagshoot met taart enzo.
Ik vond het resultaat echt afgrijselijk kinderachtig. :')
Ik moet er zelf niet aan denken.
pi_206433171
quote:
1s.gif Op maandag 24 oktober 2022 13:46 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ja, dat is natuurlijk een verschil.

Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
De horror :o Dit is denk ik de reden dat mijn schoonouders alle vorm van aanhang op familiefoto's altijd hebben geweigerd. Het familieportret dat er hangt is al 10 jaar oud en ik verwacht niet dat deze ooit vervangen zal worden waardoor de helft van de familie (inclusief kleinkinderen) er nooit op zal komen :')
pi_206433222
Ik sta altijd raar op foto’s, dus ik heb er een hekel aan om gefotografeerd te worden. Zo erg zelfs dat we bij ons huwelijk geen bruidsfotograaf hadden… We hadden twee vrienden die van fotograferen houden gevraagd om foto’s te maken van wat er allemaal gebeurde. Superleuk geworden O+
Maar we hebben verder niets met de foto’s gedaan, die staan gewoon ergens op mijn computer. Geen behoefte aan een album ofzo.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')