Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven.quote:Op maandag 24 oktober 2022 12:58 schreef Aure het volgende:
Ik zie dit bij Ellaone Donna:
De morning-afterpil voorkomt de eisprong of stelt die uit. Zo is er geen eicel om te bevruchten wanneer de zaadcellen de eileiders bereiken en kan je dus niet zwanger worden. Door zo snel mogelijk na onbeschermde seks noodanticonceptie in te nemen, verklein je de kans op een eisprong. Als er een eisprong plaatsvindt tussen het moment van de onbeschermde seks en de inname van de morning-afterpil, zal de pil een eventuele zwangerschap niet voorkomen. Met ellaOne is er minder kans op een zwangerschap dan bij andere morning-afterpillen. ellaOne is een effectieve morning-afterpil want deze is zelfs effectief op de twee meest vruchtbare dagen (dit zijn de 2 dagen voor de ovulatie).
Same here. Heb nog nooit een gezinsshoot gehad ofzo. Misschien toch eens doen, wil ook wel eens mooi op de foto met ons allen.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling isquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:01 schreef Donna het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook gelezen. Als je dat dus zeker weet dat heeft het nemen dus geen zin meer. Zonde om er dan geld aan uit te geven.
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is
Wij maken ook relatief weinig foto’s met/van elkaar.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:00 schreef Aure het volgende:
Zowel mijn vriend als ik zijn niet zo van de foto's. Ergens ook wel jammer, want ik sta echt nooit op de foto met de kinderen
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.
Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doenquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:08 schreef Donna het volgende:
[..]
Haha. Er kan ook iets mis gaan natuurlijk.
Wij hebben wel eens een pakje condooms gehad waarvan er 2 na afloop flink gescheurd waren. Echt nooit eerder gebeurd in al die jaren condoom gebruik. De rest maar weggeflikkerd, voelde niet goed.
Haha. Ja dat is waar. Ik noem het maar gewoon in 1 adem, want als er iets mis gegaan is, blijkt het achteraf onbeschermd geweest te zijn haha.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:20 schreef Aure het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat kan altijd, maar dan had je wel de intentie om het beschermd te doen
Ja, dat is natuurlijk een verschil.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:15 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Maar die foto's vind ik ook nep. Wij hebben 'gewoon' met de kids door het bos gerend en gespeeld, paddestoelen gezocht, met blaadjes gegooid, enz. Het zijn oprecht spontane foto's. Duurde ook best lang en was oprecht gezellig.
De fotografe mag dus terugkomen om mijn 19-koppige familie op de foto te zetten in november.
Ik dacht altijd dat de map je menstruatie opwektequote:Op maandag 24 oktober 2022 12:54 schreef Donna het volgende:
Ik heb een vraagstuk over de MAP n.a.v. een discussie met een vriendin.
De morning afterpil; hij stelt je eisprong uit. Hier de info van de website die ik het snelste kon vinden.
Een morning after pil stelt de ovulatie uit. Zo kunnen de spermacellen geen eicel bevruchten en raak je niet zwanger. Het is geen abortus, want er wordt een zwangerschap voorkomen, niet afgebroken. Mocht je al zwanger zijn als je de morning-afterpil slikt dan blijf je dat.
Als je onbeschermde seks hebt gehad en niet zwanger wilt worden is er haast bij. Het is belangrijk zo snel mogelijk een morning-afterpil te slikken, zodat de ovulatie wordt uitgesteld. Heeft de ovulatie al plaatsgevonden, dan werkt de morning after pil niet meer. Slik de pil daarom bij voorkeur binnen 24 uur, maar zeker binnen drie dagen. De morning after pil kan je op elk moment in je cyclus nemen.
De discussie;
Als je precies onbeschermde seks hebt vlak voor of vlak na je eisprong en je neemt pas 24-48 uren later de MAP in, in ieder geval op een punt dat de eisprong zeker al geweest is, dan heeft die MAP toch geen zin meer? Hoezo staat dan op verschillende plekken dat je 'm op elk moment van je cyclus kan nemen. Ja KAN, maar na de eisprong werkt ie dus niet meer, dus heeft het geen nut toch? Tenzij je niet zeker bent van je cyclus of eisprong natuurlijk.
Maar dan heb je sowieso een eiquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:07 schreef Aure het volgende:
[..]
Nee, als je weet dat je hem net hebt gehad heeft het inderdaad geen nut. Maar als je dat weet ben je ook wel een ei als je dan onbeschermd seks hebt als een zwangerschap niet de bedoeling is
Haten niet perse maar ik zou het zelf niet gauw organiseren. Ik heb ook geen zwangerschap -en geboorteshoots gedaan.quote:Op maandag 24 oktober 2022 13:09 schreef amaranta het volgende:
Ik haat ze grondig. Fotoshoot. Vooral de gemaakt plezier fotos.
Op de grond naast elkaar of op elkaar. Doen alsof je rent. Ingehaakte benen.
Alles wat je op deze pagina ziet.
https://shootsandmore.nl/(...)d/familie-fotoshoot/
De horrorquote:Op maandag 24 oktober 2022 13:46 schreef amaranta het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk een verschil.
Mijn schoonmoeder heeft graag zulke foto’s in huis. En aangezien mijn ZWAGER elk jaar van partner wisselt, moeten we elk jaar opnieuw familie foto’s maken.
Hij heeft nu weer een nieuwe vriendin. Dus ik verwacht binnenkort de uitnodiging voor de nieuwe shoot.
De laatste was trouwens via een “gratis” Facebook fotograaf.
Wat het helemaal een feest maakt, is dat dochters hekel aan foto’s nog grondiger is dan dat van mij. En “doe het maar voor oma” gaat bij haar niet meer op.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |