Ik begrijp dat je het daar graag over wilt hebben nu je erop gewezen bent dat ook wij niet vrij zijn om informatie vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
ok prima, we gaan even mee met je stelling dat VPN gemakkelijk te gebruiken is.
Wat er dan over blijft zijn de extreem milde mogelijke gevolgen van het gebruik er van. Hoe zit er daar mee? Want dat was de kern hier, hoe makkelijk je informatie tot je kan nemen.
Dit is in geen enkele vorm een antwoord op wat ik zeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het daar graag over wilt hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook hier niet vrij zijn om informatie vergaren.
hoe bedoel je dit!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind dat bericht dat er geen commentaar mag worden gegeven op persoonlijke voorkeuren over deze oorlog trouwens wel wat ongelukkig gekozen..
Dat heeft toch niets met BNW te maken?
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is in geen enkele vorm een antwoord op wat ik zeg.
Ik vind eventuele consequenties wel horen bij het al dan niet vrij kunnen vergaren van informatie. Hier is dat een plaatje dat het niet mag. In Rusland raak je in het gunstige geval je baan kwijt. In het ergere geval wat meer.
En de grap is, als wij geen vrije informatie kunnen vergaren kunnen ze dat in Rusland al helemaal niet. Hoeveel VPN users er ook zijn.
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.quote:
daar ging het niet om, je blijft maar rookgordijn optrekken om niet op het punt in te gaan dat ik maak.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:18 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.
Dat je vervolgens noodgrepen maakt over hoe makkelijk deze censuur wel of niet te omzeilen is doet daar natuurlijk niets aan af.
ah zo, ja dat zou wel anders verwoord kunnen worden ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.
Als jij je voorkeur uitspreekt voor Rusland of Oekraine dan mag een ander daar toch wat van vinden? Gok dat de bedoeling wel goed is maar vind het niet goed geformuleerd. Ik mag je geen gore tyfushond noemen omdat je land A steunt en land B niet natuurlijk, maar toch wel benoemen waarom je steun aan het ene land wat mij betreft belachelijk is als je iets beweert bijv?
Natuurlijk gaat het daar wel om, je wilt het nu over gevolgen hebben omdat je anders toe moet geven dat ook wij niet vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
daar ging het niet om, je blijft maar rookgordijn optrekken om niet op het punt in te gaan dat ik maak.
Dit is zo flauw.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:18 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.
Dat je vervolgens noodgrepen maakt over hoe makkelijk deze censuur wel of niet te omzeilen is doet daar natuurlijk niets aan af.
Geweldig zeg, kritiek mogen hebben. Kan ik nu die websites bezoeken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit is zo flauw.
1 geblokkeerde Russische bron is niet te vergelijken met hoe het er in Rusland aan toe gaat. Bovendien is er genoeg kritiek geweest op die maatregel. Kritiek kan hier namelijk wel gewoon. Er zijn landen waar je moet vrezen voor je bestaan als je kritiek uit op de overheid.
Haha dit is lachwekkend. Ik stop er maar mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:23 schreef Grems het volgende:
[..]
Geweldig zeg, kritiek mogen hebben. Kan ik nu die websites bezoeken?
ik heb dan ook niet gezegd dat we er 100% vrij in zijn, maar dat het tov rusland een stuk vrijer is. Daar hebben die evt gevolgen gewoon mee te maken, je denkt immers wel twee keer na als je je baan kwijt kan raken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het daar wel om, je wilt het nu over gevolgen hebben omdat je anders toe moet geven dat ook wij niet vrij zijn om informatie te vergaren.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
ik heb dan ook niet gezegd dat we er 100% vrij in zijn, maar dat het tov rusland een stuk vrijer is. Daar hebben die evt gevolgen gewoon mee te maken, je denkt immers wel twee keer na als je je baan kwijt kan raken.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.
Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
Dat klopt toch gewoon?quote:
Precies, net zoals in Rusland en China.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt toch gewoon?
"je kan toch gewoon een VPN aanzetten?"
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Precies, net zoals in Rusland en China.
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?
hahahahaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.
Russische propagandakanalen zijn niet vrij om hun ‘informatie’ over ons uit te storten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.
Hoe vrij ben je als al het media wat je consumeert terug te leiden is naar de drie grote mega cooperaties ?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan het ietsiepietsie verschil dat qwe hier nog vrije media heb, in Rusland niet.
Nee hoor, of wij vrijer zijn kunnen we het best over hebben maar niet als je blijft vasthouden aan het idee dat wij vrij zijn omdat je een VPN kunt aanzetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hahahaha
Ja vanmiddag moest ik mijn telefoon nog aan de politie laten zien, want ze hadden het vermoeden dat ik heimelijk andere informatie tot me nam.
Je plaat blijft op het verkeerde stuk hangen
Dat is kleur/bias. En ik zal de laatste zijn die ontkent dat het erg ongezond is als dat zo geconcentreerd is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe vrij ben je als al het media wat je consumeert terug te leiden is naar de drie grote mega cooperaties ?
Heb het nu over nl voor alle duidelijkheid
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Russische propagandakanalen zijn niet vrij om hun ‘informatie’ over ons uit te storten.
Volgens mij is er nog niemand opgepakt voor het vergaren van die informatie in dit land, of wel?
nu is dat ineens geen manier meer om vrij informatie tot je te nemen? Que?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, of wij vrijer zijn kunnen we het best over hebben maar niet als je blijft vasthouden aan het idee dat wij vrij zijn omdat je een VPN kunt aanzetten.
Betaal VPN is voorquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?
oh en jij had het over het verzetten van doelpalen toch? Jeetje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.
Haha laffe discussietechniek dit. Je bekijkt het verder maarquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.
Doe eens een suggestie? Wel kort en bondig alsjeblieftquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.
Als jij je voorkeur uitspreekt voor Rusland of Oekraine dan mag een ander daar toch wat van vinden? Gok dat de bedoeling wel goed is maar vind het niet goed geformuleerd. Ik mag je geen gore tyfushond noemen omdat je land A steunt en land B niet natuurlijk, maar toch wel benoemen waarom je steun aan het ene land wat mij betreft belachelijk is als je iets beweert bijv?
fascinerend fenomeen wel. Zo'n gesloten loop aan zelf bevestigingen, dat het altijd weer aansluit bij je eigen denkbeelden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha laffe discussietechniek dit. Je bekijkt het verder maar
Doel je nu op dat segment van de NOS waarin ze doen alsof Poetin die journalist voorbij loopt?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn ze overigens wel, en dat doen ze ook. Althans voor zover ze kunnen want zoals je weet komt uit die landen vaak maar een gestuurd beeld. Je weet wel, het beeld dat ze graag willen uitdragen ipv de waarheid.
ik heb dat toentertijd als sturend ervaren. Zo vind ik de NOS ook niet neutraal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Doel je nu op dat segment van de NOS waarin ze doen alsof Poetin die journalist voorbij loopt?
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
fascinerend fenomeen wel. Zo'n gesloten loop aan zelf bevestigingen, dat het altijd weer aansluit bij je eigen denkbeelden.
En dit bedoel ik niet als flame oid. Want zo werken de menselijke hersenen nou eenmaal. Alleen een beetje gek als je jezelf dan als tegengeluid wil neerzetten terwijl je in feite aleen maar de tweede triangel speelt. Exact hetzelfde, maar een iets andere toonsoort.
Het is ook wel moeilijk hoor. Moet er ook even over denken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Doe eens een suggestie? Wel kort en bondig alsjeblieft
leuke stropop,. Maar nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.
Maar andere landen waar je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen zijn daar dan weer niet vrij in
Alles om de denkbeelden te bevestigen, zullen we maar zeggen.
Ok, een leuke challenge:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.
Maar andere landen waar je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen zijn daar dan weer niet vrij in
jnog maar een keer dan. VPN gebruik hier is veilig. Daar niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Deze deflectie van het feit dat wij hier ook niet vrij zijn om informatie te vergaren is wel een beetje grijsgespeeld inmiddels.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
jnog maar een keer dan. VPN gebruik hier is veilig. Daar niet.
heb je meegekregen hoe stegeman een boete heeft gekregen voor zijn aflevering over slechte beveiliging op Schiphol?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ok, een leuke challenge:
Voor iedere Russische site die hier in Nederland geblokkeerd is die je noemt, noem ik 3 in Rusland geblokkeerde Westerse sites, deal?
En aangezien ik niet de beroerdste ben zal ik als bonus ook nog 3 vermoorde/gemartelde/verdwenen Russische journalisten noemen per site die jij noemt.
godsamme ventquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Deze deflectie van het feit dat wij hier ook niet vrij zijn om informatie te vergaren is wel een beetje grijsgespeeld inmiddels.
Die consensus komt doordat er in Europa inderdaad de stellige overtuiging is dat deze oorlog zwart-wit kan worden bekeken, goed tegen slecht'. En hierbij wordt ook het beeld gecreerd alsof Oekrane eigenlijk bij het Westen hoort. Denk bijvoorbeeld aan de woorden van Ursula von der Leyen: 'Zij zijn n van ons'.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
dat is wel wat je insinueert.
En hoe zou het komen dat de concencus is zoals jij hem beschrijft? Omdat we in het westen met alle vrije informatie die beschikbaar is tot de conclusie zijn gekomen dat Oekrane - in de oorlog - het morele gelijk aan haar kant heeft.
Het is dan ook heel logisch dat de berichtgeving daar op aan sluit. Niet andersom. Confirmation bias zie ik persoonlijk meer bij de zgn kritische denkers dan de gemiddelde Jan met de Pet.
De beelden van massagraven bijvoorbeeld, of de aanvallen met kruisraketten op Kiev. Dat zijn beeld en meningbepalende beelden.
We kunnen het er prima over hebben, maar niet als je vast blijft houden aan de aantoonbaar onjuiste notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
heb je meegekregen hoe stegeman een boete heeft gekregen voor zijn aflevering over slechte beveiliging op Schiphol?
Gevaarlijk beroep dat journalist in Nederland zijn. Weet je wat de rechtbank er zelfs bij zei? Dat wat hij deed mocht, alleen niet met een nep bom!
Ja nee dan heb je het in Rusland beter. Daar wordt je gewoon uit het raam getieft als je iets rapporteert dat de fsb niet aan staat.
[..]
godsamme ventik ben er wel klaar mee. Letterlijk schoolplein niveau. Ja maar jij!
ik ben het hier grotendeels nog mee eens ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die consensus komt doordat er in Europa inderdaad de stellige overtuiging is dat deze oorlog zwart-wit kan worden bekeken, goed tegen slecht'. En hierbij wordt ook het beeld gecreerd alsof Oekrane eigenlijk bij het Westen hoort. Denk bijvoorbeeld aan de woorden van Ursula von der Leyen: 'Zij zijn n van ons'.
Met dergelijke retoriek zet je meteen de toon. Maar is dit wel zo? Oekrane is namelijk ook een behoorlijk corrupt land dat in geen velden of wegen de Westerse normen en waarden draagt. Ook het hele idee dat Oekrane is een democratie is valt te betwijfelen, er zijn welgeteld n keer verkiezingen geweest die democratisch zijn verlopen. Voordien was het kommer en kwel.
Wat je qua berichtgeving ziet in Europa is vooral een beeldvorming waarin Oekrane als een heldhaftig slachtoffer wordt neergezet. Alles wat daarin wellicht het tegenovergestelde laat zien wordt afgedaan als Russische desinformatie of propaganda. Dat is dus geen objectieve berichtgeving maar berichtgeving vanuit vooringenomenheid.
Als je met een objectieve blik naar deze situatie kijkt kun je constateren dat deze oorlog het resultaat is van jaren conflict in het Oosten van Oekrane. Rusland is een corrupt land dat wordt bestuurd door een gevaarlijke en megalomane dictator, maar Oekrane is niet in principe niet heel veel beter. Het land is ook corrupt en heeft pas enkele stappen gezet naar verbetering. Het hele idee dat Oekrane 'n van ons' zou zijn klopt niet. Daarnaast heeft ook Oekrane de nodige twijfelachtige individuen en groeperingen in het land, waarvan opvallend genoeg de n van de meest discutabele Azovbataljon, in de Westerse pers geregeld als bron wordt geciteerd en op het schild wordt geheven.
Door dit alles zijn en genoeg mensen (waaronder ik) die hopen dat het tot een diplomatieke oplossing zal komen. Maar dat is eigenlijk al onacceptabel (zie de recente reacties op het voorstel van Elon Musk) om zo te denken, want enige vorm van neutraliteit en het opperen van diplomatie waarbij Rusland niet het verlies erkend of wordt verslagen is zogenaamd pro-Rusland zijn. Tenminste, dat stellen erg genoeg in dan in het Westen. Dat is veelzeggend te noemen.
Ga je m’n ‘challenge’ nog aan of blijf je duiken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:03 schreef Grems het volgende:
[..]
We kunnen het er prima over hebben, maar niet als je vast blijft houden aan de aantoonbaar onjuiste notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren.
Heft die challenge overheidscensuur op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ga je m’n ‘challenge’ nog aan of blijf je duiken?
Blijkbaar zo'n 85%, niet slecht voor zo'n gigantisch land.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:18 schreef theguyver het volgende:
Alsof in Rusland overal internet beschikbaar is.
Veelal is de TV krant de enige bron van informatie.
En geloof me alleen positief nieuws over de speciale militaire operatie word daarin vermeld.
Dus de laatste tijd bar weinig.
Moet toegeven meer dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Blijkbaar zo'n 85%, niet slecht voor zo'n gigantisch land.
Kijk, dat bedoel ikquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is ook wel moeilijk hoor. Moet er ook even over denken.
Na behalve kan toch prima iets zoals beledigend/aanvallend?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Ik snap je opmerking, ik denk ook nog even na
Dit slaat wederom nergens op.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Heft die challenge overheidscensuur op?
Het voegde inderdaad niks toe en het was niks meer dan emotionele chantage wat vooral niet werkt bij mensen in bnw die dat soort tactieken doorzien en zich daar niet door laten leiden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Ik snap je opmerking, ik denk ook nog even na
De mening/visie mag beledigd/aangevallen worden maar de user erachter niet. Dat moet nou net duidelijk zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Na behalve kan toch prima iets zoals beledigend/aanvallend?
Ehhh.. de opmerking staat er nog steeds.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Het voegde inderdaad niks toe en het was niks meer dan emotionele chantage wat vooral niet werkt bij mensen in bnw die dat soort tactieken doorzien en zich daar niet door laten leiden.
Ik bedoel de commentaar van de voorkeuren van de oorlog buiten de discussie houden , goede regelquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ehhh.. de opmerking staat er nog steeds.
Zo is de regel niet bedoeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik bedoel de commentaar van de voorkeuren van de oorlog buiten de discussie houden , goede regel
Dan begrijp ik het verkeerdquote:
quote:Alle meningen zijn welkom, behalve commentaar op persoonlijke voorkeuren over deze oorlog.
Dat laatste hoeft niet. Ik ben het ook diep oneens met deze user, maar meh. Dat is niet heel netjes.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit slaat wederom nergens op.
Zo moeilijk is het toch niet? Ik ben zelfs nog bereid om voor ieder voorbeeld dat je noemt 3 (+3 bonus) voorbeelden die mijn standpunt onderbouwen te benoemen.
Kom dan ook gewoon eens met die voorbeelden. Of hou anders gewoon je grote klep dicht.
Maar het heeft dus geen invloed op de overheidscensuur die we hier ondervinden?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? Ik ben zelfs nog bereid om voor ieder voorbeeld dat je noemt 3 (+3 bonus) voorbeelden die mijn standpunt onderbouwen te benoemen.
Kom dan ook gewoon eens met die voorbeelden. Of hou anders gewoon je grote klep dicht.
Het was daarvoor al perfectquote:
Dit soort opmerkingen voegen niets toe aan de discussie.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar het is toch geen manier van discussiren? Ik bedoel niet dat hij/zij niets meer mag posten maar het is iemand die geen enkele intentie heeft om standpunten uit te wisselen. Maar goed, zeggen dat iemand zijn klep dicht moet houden is misschien inderdaad niet netjes.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet. Ik ben het ook diep oneens met deze user, maar meh. Dat is niet heel netjes.
Eens.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen voegen niets toe aan de discussie.
Als Mod hoef ik niet aan factchecking te doen of het vermogen tot discussiren te beoordelen, dus zolang alles past in de FOK! policy ben ik tevreden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Eens. Maar vind je dat de discussie eerlijk wordt gevoerd door anderen hier?
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als Mod hoef ik niet aan factchecking te doen of het vermogen tot discussiren te beoordelen, dus zolang alles past in de FOK! policy ben ik tevreden.
Heb je ooit wel eens een abbo overwogen vanwege de negeer functie?
Welke leugens? Nederlandse providers passen geen censuur toe in opdracht van de overheid?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.
Quote me maar waar ik dat gezegd heb.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Welke leugens? Nederlandse providers passen geen censuur toe in opdracht van de overheid?
Top , ff kijken wat haar redenen waren om op te stappenquote:
Ik wilde alleen even weten of je het over mij had.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Quote me maar waar ik dat gezegd heb.
Of reageer gewoon eens op m’n verzoek. Zo moeilijk is het toch niet?
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.
Niet iedereen heeft dezelfde mening en niet iedereen discussieert op dezelfde manier. Ik snap dat het lastig is als iemand je vragen niet beantwoordt of ontwijkt, maar we kunnen niemand forceren tot antwoorden. Persoonlijk zou ik geen discussie aangaan met users die een andere kijk op discussiren hebben dan dat ik heb, scheelt een hoop ergernis.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiren.
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiren.
Leuk maar wat heb je er aan om naar CNN te gaan als je de letters al niet begrijpt of de taal niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
laten we, ook ik, het minder persoonlijk maken in ieder geval.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
Nee hoor, ik reageer op het volgende:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:11 schreef The_End het volgende:
Ik begrijp je punt echt niet @:grems Rusland en China zijn zo slecht niet, want in Europa is ook een RT website geblocked?
Het probleem is wel dat je wel een beetje met computers over weg moet kunnen om even vpn te kunnen opzetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon vervolgens feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.quote:Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Hoe weet je dat? Van je Westerse nieuwsbronnen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:23 schreef theguyver het volgende:
Telegram daarintegen is super populair in Rusland maar ook daar moet je maar net in een groep zitten wat ander nieuws verspreidt dan Russische propaganda.
Kijk naar bijvoorbeeld een Noord Korea die zijn vrijwel compleet afgesloten van de buiten wereld en veel hebben echt een flauw benul wat er buiten hun land afspeelt.
Dit geld ook voor Rusland maar dan in een veel minder mate dan Noord Korea maar toch..
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.
Lees maar eens wat NordVPN zelf over China zegt: https://nordvpn.com/nl/blog/vpn-for-china/
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:33 schreef Grems het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en Chinaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.
"The restrictions against Sputnik and Russia Today (together with their subsidiaries, such as RT English, RT Germany, RT France and RT Spanish) have been in place since 2 March 2022. The restrictions on the other three entities have been in place as of 4 June 2022.
They cover all means of transmission and distribution in or directed at the EU member states, including cable, satellite, Internet Protocol TV, platforms, websites and apps."
Maar over simpele censuur gesproken, twitter, facebook, youtube e.d. verwijderen ook heel veel berichten/video's die tegen overheid narratief ingaan. Dat is toch ook censuur? Of zie ik dingen verkeerd? Lijkt mij vreemd dat als mensen vraagtekens bij bepaalde zaken zetten op bijvoorbeeld YouTube die tegen bepaalde overheid richtlijnen ingaan verwijderd worden, we kunnen spreken van censuur toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China
rt.com en sputniknews.com zijn gewoon beschikbaar.
Van Russen en Rusland zelf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Van je Westerse Russische nieuwsbronnen?
Dus als ik fuck Rutte onder een fuck Rutte bericht zou typen dan word deze verwijderd?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar over simpele censuur gesproken, twitter, facebook, youtube e.d. verwijderen ook heel veel berichten/video's die tegen overheid narratief ingaan. Dat is toch ook censuur? Of zie ik dingen verkeerd? Lijkt mij vreemd dat als mensen vraagtekens bij bepaalde zaken zetten op bijvoorbeeld YouTube die tegen bepaalde overheid richtlijnen ingaan verwijderd worden, we kunnen spreken van censuur toch?
Dat is geen freedom of speech meer toch?
Ik post hier geregeld berichten van RT kijk maar terug en dat zelf zonder VPNquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.
"The restrictions against Sputnik and Russia Today (together with their subsidiaries, such as RT English, RT Germany, RT France and RT Spanish) have been in place since 2 March 2022. The restrictions on the other three entities have been in place as of 4 June 2022.
They cover all means of transmission and distribution in or directed at the EU member states, including cable, satellite, Internet Protocol TV, platforms, websites and apps."
Klopt. Daarom is het raar dat hier buitenlandse zenders gecensureerd worden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:27 schreef theguyver het volgende:
[..]
Van Russen en Rusland zelf.
Als je wil weten hoe bepaalde zaken inelkaar steken moet je beide kanten bekijken en niet 1.
Jij begrijpt ook wat ik bedoel, probeer nou niet ff simpel te spelen vriendquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:29 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dus als ik fuck Rutte onder een fuck Rutte bericht zou typen dan word deze verwijderd?
Nog niks van gemerkt al komt er zat langs met kritiek over de overheid, zie ook hier op fok!
Omdat propaganda.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:32 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Klopt. Daarom is het raar dat hier buitenlandse zenders gecensureerd worden.
Dit voegt niets toe aan de discussie. Niet doen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jij begrijpt ook wat ik bedoel, probeer nou niet ff simpel te spelen vriend![]()
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals ik @theguyver ken en hij mij snapt hij wel hoe ik het bedoelquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:44 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit voegt niets toe aan de discussie. Niet doen.
Ah die Alex Jones wannebee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:34 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Jij begrijpt ook wat ik bedoel, probeer nou niet ff simpel te spelen vriend![]()
Ik zal als voorbeeldje geven, dit is wel uit het Covid shit gebeuren omdat ik me eerlijk gezegd met deze waanzinnigheid van een oorlog me niet teveel in wil verdiepen. Aangezien ik het echt nog steeds waanzin vind. Maar voorbeeldje: Vernon Coleman, de man heeft nooit opgeroepen tot haat, tot geweld of wat dan ook. Hij zegt alleen sinds het begin van de pandemie dat de pandemie onzin is en de prikken niks gaan uithalen. Resultaat, kanaal permanent verwijdert van YT. Lijkt mij een vorm van censuur niet?
Nergens oproepen tot geweld of haat of discriminatie, maar... "poef" weg account. Censuur? You tell me? Het lijkt erop dat het er is.
Nog steeds is dat niet het punt, op het moment dat ze hem verwijderden van YouTube waren de richtlijnen geen discriminatie, geen aanzetten tot haat en geweld. Dit heeft hij nooit gedaan. Later heeft YouTube de richtlijnen gewijzigd waarmee ze ook video's die tegen overheid narratief ingaan aangepast. Dat was op dat moment nog nietquote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah die Alex Jones wannebee.
Alex Jones is aangeklaagd omdat hij mensen opjutten tegen de ouders van Sandy Hook slachtoffers.
Alex Jones heeft verder zelf niemand aangevallen of iets maar wel mensen zo gebrainwashed dat ze de ouders van slachtoffers het leven zuur maakten.
Even gezocht naar de persoon.
Coleman's self-published books and blog have been reported as a major source of misinformation regarding the COVID-19 pandemic, cancer, HIV/AIDS, vaccines and human health.
In plaats van Alex Jones die dus mensen opjutten verspreid hij dus slechte en onjuiste informatie wat dus misschien wel veel mensen het leven heeft kunnen hebben gekost.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, in Nederland hadden we een actrice genaamd Sylvia Millecam, deze werd door Jomanda een of andere zelf ingenomen zieker afgeraden medicatie in te nemen toen ze ernstig ziek was dit leide uiteindelijk tot de doos van mevrouw Millecam.
Dus als jij iemand afraad medicatie in te nemen terwijl je dood ziek bent.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:54 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Nog steeds is dat niet het punt, op het moment dat ze hem verwijderden van YouTube waren de richtlijnen geen discriminatie, geen aanzetten tot haat en geweld. Dit heeft hij nooit gedaan. Later heeft YouTube de richtlijnen gewijzigd waarmee ze ook video's die tegen overheid narratief ingaan aangepast. Dat was op dat moment nog niet![]()
Of ik het overal mee eens ben? Nee, dat weet jij ook wel inmiddels. Maar dat er ook hier vormen van censuur zijn kun je toch niet ontkennen? Waarmee ik uiteraard de Russische zijde even buiten beschouwing laat want daar is het niet veel beter tot erger![]()
Maar het westen vrijwaren van censuur gaat mij wel echt te ver.
En to be fair, probably heb je ook wel posts van mij gelezen dat ik een Engel, Jones, Stew Peters en dergelijke ook liever ergens op een afgelegen eiland zie dan hier. Dat opjutten wat zij doen werkt compleet averechts.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:48 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah die Alex Jones wannebee.
Alex Jones is aangeklaagd omdat hij mensen opjutten tegen de ouders van Sandy Hook slachtoffers.
Alex Jones heeft verder zelf niemand aangevallen of iets maar wel mensen zo gebrainwashed dat ze de ouders van slachtoffers het leven zuur maakten.
Even gezocht naar de persoon.
Coleman's self-published books and blog have been reported as a major source of misinformation regarding the COVID-19 pandemic, cancer, HIV/AIDS, vaccines and human health.
In plaats van Alex Jones die dus mensen opjutten verspreid hij dus slechte en onjuiste informatie wat dus misschien wel veel mensen het leven heeft kunnen hebben gekost.
Als je niet begrijpt wat ik bedoel, in Nederland hadden we een actrice genaamd Sylvia Millecam, deze werd door Jomanda een of andere zelf ingenomen heler (ingestraald water) afgeraden medicatie in te nemen toen ze ernstig ziek was dit leide uiteindelijk tot de dood van mevrouw Millecam.
Ik heb het hier niet over de anderen waar jij het over hebt, ik heb het alleen over Coleman. En hij is geband van Youtube over zijn Covid mening en de prikken. Niet over andere zaken daarvoor, dat mocht toen allemaal wel. Dat is toch wel een beetje vreemd?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:59 schreef theguyver het volgende:
Zie stukje wat voor ziektes hij op de korrel neemt en mensen geloven hem en je neemt je medicatie niet in wat misschien kan leiden tot genezing of verlening van je leven noem je geen probleem?
Veroorzaken gezichtsmaskers kanker?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:06 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik heb het hier niet over de anderen waar jij het over hebt, ik heb het alleen over Coleman. En hij is geband van Youtube over zijn Covid mening en de prikken. Niet over andere zaken daarvoor, dat mocht toen allemaal wel. Dat is toch wel een beetje vreemd?
Dat hele Millecam verhaal, dat heb ik hoe lang geleden is het? 20 jaar? Ook meegekregen en ook dat vond ik maar vreemd. Maar goed ik vind loud mouths als Alex Jones en een Stew Peters ook maar vreemd. Maar dat was het punt niet.
Maar goed buddy, moet binnenkort toch ff tijd vinden die boeken voor je uit te zoekenHeb er al wat mooie gevonden maar het is echt fucking veel werk. Zit zoveel onzin ook bij, kost me echt ff tijd.
Ik begrijp het, maar net als dat voor mij niet duidelijk is zal dat voor anderen waarschijnlijk ook niet zijn. Dus laat her maar gewoon achterwege.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:45 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ik begrijp wat je bedoelt, maar zoals ik @:theguyver ken en hij mij snapt hij wel hoe ik het bedoel![]()
Daarom de smiley er ook achter.
Ligt eraan wat voor materiaal er gebruikt is, geloof best dat die Sywert deal van dusdanige kwaliteit geweest had kunnen zijn dat ze dat konden veroorzaken en ook mede daarom afgekeurd zijn. De goedkoopste troep uit China weet je echt niet wat erin zit. Keurmerk of niet, want die koop je gewoon als je handelt met China.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:10 schreef theguyver het volgende:
[..]
Veroorzaken gezichtsmaskers kanker?
Ah nee gewone gezonde discussie hier hoor.. niks aan handje.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar net als dat voor mij niet duidelijk is zal dat voor anderen waarschijnlijk ook niet zijn. Dus laat her maar gewoon achterwege.
Zal eraan denkenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:11 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik begrijp het, maar net als dat voor mij niet duidelijk is zal dat voor anderen waarschijnlijk ook niet zijn. Dus laat her maar gewoon achterwege.
Dat is namelijk een van de beweringen die hij heeft gemaakt.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:13 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Ligt eraan wat voor materiaal er gebruikt is, geloof best dat die Sywert deal van dusdanige kwaliteit geweest had kunnen zijn dat ze dat konden veroorzaken en ook mede daarom afgekeurd zijn. De goedkoopste troep uit China weet je echt niet wat erin zit. Keurmerk of niet, want die koop je gewoon als je handelt met China.
Maar normale goede maskers? Nee tuurlijk niet. Ben niet helemaal gek, klein beetje maar
Ik kan er ook niet wakker van liggen, maar het blijft een vorm van censuur. En dat is wel jammer, Coleman gaf alleen zijn mening en liet je zelf nadenken wat je ermee doet. Jones e.d. proberen het je op te dringen, en dat is fout. Net als een Hugo de prikken probeerde op te dringen. Maar goed maat, we dwalen nu wel erg af van het topic.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Dat is namelijk een van de beweringen die hij heeft gemaakt.
Oh en aids bestaat niet en zo zijn er nog tig dingen.
Ik kan er niet wakker om liggen dat zo iemand geschrapt word van YT.
Zelfde als dat we ook niks meer horen van Jomanda.
Die mensen hebben vaak ook nog andere platformen om hun FANS te kunnen bereiken en daarmee moeten ze het maar mee doen, zelfde als Alex Jones, maar hoe dom hem kon ik nog lachen die Coleman ken ik verder niet.
Fijn dat je er zo relaxed over denkt, maar ik oordeel daar liever zelf over. Sta ik het bij de n toe dan moet ik het ook bij de ander toestaan. Is overigens niet lullig bedoeld naar jullie.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:13 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ah nee gewone gezonde discussie hier hoor.. niks aan handje.
Je hebt ook gelijk hoor, en was gewoon niet doordacht van mij. Ik weet dat @theguyver dit wel kon hebben van mij. Maar had ook aan de rest die met elkaar in discussie gaat moeten denken. En dat was gewoon mijn foute inschatting.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 00:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Fijn dat je er zo relaxed over denkt, maar ik oordeel daar liever zelf over. Sta ik het bij de n toe dan moet ik het ook bij de ander toestaan. Is overigens niet lullig bedoeld naar jullie.
Daar is altijd verwarring over. 'Free Speech' (First Amendment) beschermt de burger (grondwettelijk) alleen tegen restricties die een regering ze wil opleggen (dus tegen de overheid) maar niet tegen de regels van priv-ondernemingen/ particuliere bedrijven en daar vallen de social media onder. Zij kunnen dus gewoon besluiten dat hun users zich moeten houden aan de opvattingen die de overheid heeft over COVID-vaccinaties op grond van wetenschappelijk onderzoek en complottheorieen daarover weren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Maar over simpele censuur gesproken, twitter, facebook, youtube e.d. verwijderen ook heel veel berichten/video's die tegen overheid narratief ingaan. Dat is toch ook censuur? Of zie ik dingen verkeerd? Lijkt mij vreemd dat als mensen vraagtekens bij bepaalde zaken zetten op bijvoorbeeld YouTube die tegen bepaalde overheid richtlijnen ingaan verwijderd worden, we kunnen spreken van censuur toch?
quote:The First Amendment prevents public institutions from compromising individuals' First Amendment freedoms by establishing a framework that defines critical rights and responsibilities regarding free expression and the freedom of belief. The First Amendment protects the right to exercise those freedoms, and it advocates respect for the right of others to do the same. Rather than engaging in censorship and repression to advance one's values and beliefs, Supreme Court Justice Louis Brandeis counsels persons living in the United States to resolve their differences in values and belief by resort to "more speech, not enforced silence."
By virtue of the Fourteenth Amendment, the First Amendment's constitutional right of free speech and intellectual freedom also applies to state and local governments. Government agencies and government officials are forbidden from regulating or restricting speech or other expression based on its content or viewpoint. Criticism of the government, political dissatisfaction, and advocacy of unpopular ideas that people may find distasteful or against public policy are nearly always protected by the First Amendment. Only that expression that is shown to belong to a few narrow categories of speech is not protected by the First Amendment. The categories of unprotected speech include obscenity, child pornography, defamatory speech, false advertising, true threats, and fighting words. Deciding what is and is not protected speech is reserved to courts of law.
The First Amendment only prevents government restrictions on speech. It does not prevent restrictions on speech imposed by private individuals or businesses. Facebook and other social media can regulate or restrict speech hosted on their platforms because they are private entities.
Bron
Te makkelijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 03:06 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Daar is altijd verwarring over. 'Free Speech' (First Amendment) beschermt de burger (grondwettelijk) alleen tegen restricties die een regering ze wil opleggen (dus tegen de overheid) maar niet tegen de regels van priv-ondernemingen/ particuliere bedrijven en daar vallen de social media onder. Zij kunnen dus gewoon besluiten dat hun users zich moeten houden aan de opvattingen die de overheid heeft over COVID-vaccinaties op grond van wetenschappelijk onderzoek en complottheorieen daarover weren.
Tenslotte hebben die bedrijven ook altijd nog een eigen verantwoordelijkheid tov de verspreiding van des- en misinformatie mbt COVID-vaccinaties wat gevolgen kan hebben voor de veilgheid en het welbevinden van andere burgers in de samenleving. Goed rentmeesterschap zeg maar. Als je het niet eens bent met de regels op zo'n platform moet je gewoon een ander platform zoeken of er zelf eentje beginnen zoals Trump bv deed.
[..]
quote:Geheim, gepland en grootschalig: NAVO houdt volgende week boven ons land jaarlijkse oefeningen in afwerpen van kernwapens
Gevechtsvliegtuigen uit zeker tien NAVO-landen zullen volgende week vanop de luchtmachtbasis in Kleine Brogel oefenen op het inzetten van kernwapens. Dat verklaren verschillende bronnen aan VRT NWS. Het gaat om de geplande, maar vertrouwelijke NAVO-oefening "Steadfast Noon", waarover officieel niemand iets kwijt wil. Ook Belgische F-16-gevechtstoestellen nemen deel. Rusland is op de hoogte van de jaarlijkse oefening. Tot nu toe werd nooit eerder op voorhand bericht over de oefening.
...
https://www.msn.com/nl-be(...)40c1d12a37ba76567284
De jaarlijkse oefening. Verder niets bijzonders.quote:
quote:Amerikaanse defensieminister herhaalt engagement voor collectieve verdediging
De Verenigde Staten houden vast aan hun engagement in het artikel 5 van het Noord-Atlantisch Verdrag voor de collectieve defensie van de NAVO-landen. Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie Lloyd Austin gezegd, op de hoofdzetel van de verdragsorganisatie in Brussel.
Het artikel bepaalt dat een aanval op een lidstaat wordt beschouwd als een aanval op alle lidstaten. "We zijn toegewijd om elke centimeter van het NAVO-grondgebied te verdedigen als en wanneer het zover komt", aldus Austin, aan de zijde van NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg.
De Amerikaanse defensieminister prees nog alle bondgenoten die hun steun aan Oekrane hebben opgevoerd en wapensystemen aan het land hebben geleverd. Dat toont volgens hem de sterkte van de verdragsorganisatie aan.
Austin en Stoltenberg schaarden zich beiden achter de beslissing van de Verenigde Naties om de Russische annexatie van bezette Oekraense gebieden te veroordelen. "De stemming in de VN was een duidelijke veroordeling van de illegale annexatie van Oekraense gebieden en een duidelijke oproep aan de Russische president Poetin om deze beslissingen om te draaien en de territoriale integriteit van Oekrane te respecteren", aldus Stoltenberg.
Op de hoofdzetel van de NAVO vergaderen vandaag de defensieministers van de 30 lidstaten en van Finland en Zweden. Die twee landen zijn formeel nog geen lid, maar hebben de status van genodigde.
https://www.msn.com/nl-be(...)46f4bf2573d54fae201a
Nee, als je de huisregels niet volgt dan kan zoiets gebeuren. Een mod op Fok is ook niet met censuur bezig.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:07 schreef loveyoulongtime het volgende:
[..]
Het is zo geheim dat ze het jaarlijks doen...quote:
Facebook en YouTube gingen wel iets verder.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:50 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nee, als je de huisregels niet volgt dan kan zoiets gebeuren. Een mod op Fok is ook niet met censuur bezig.
En misinformatie verspreiden is dan blijkbaar tegen de huisregels. Mogen ze zelf weten.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:54 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Facebook en YouTube gingen wel iets verder.
Als je een mening verkondigde die ze niet aan stond werd het afgedaan als fake news en verwijderd.
Het probleem is dat het geen fake news was.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 10:55 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
En misinformatie verspreiden is dan blijkbaar tegen de huisregels. Mogen ze zelf weten.
Als ik op Fok iets schrijf over een Duitse engnek tussen 1940 en 45 en ik zou stellen dat die man onbegrepen is en een genie was, dan loop ik het risico op een ban en wordt die comment verwijderd. Censuur? Het is gewoon een mening, toch? Nee, het is tegen de huisregels.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:00 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het probleem is dat het geen fake news was.
Maar gewoon een mening die ze niet aan stond.
Dat zal best maar je kan op fok wel schrijven dat de corona helemaal niet zo dodelijk is als de overheid beweert en dat we in de maling genomen worden.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:02 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Als ik op Fok iets schrijf over een Duitse engnek tussen 1940 en 45 en ik zou stellen dat die man onbegrepen is en een genie was, dan loop ik het risico op een ban en wordt die comment verwijderd. Censuur? Het is gewoon een mening, toch? Nee, het is tegen de huisregels.
Dat laatste is dan geen mening, maar een bewering. 'We worden in de maling genomen' tov 'ik vind dat we in de maling genomen worden'. Dan nog, een website hoeft helemaal geen reden op te geven voor verwijdering comment.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:07 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dat zal best maar je kan op fok wel schrijven dat de corona helemaal niet zo dodelijk is als de overheid beweert en dat we in de maling genomen worden.
Als een website dusdanig groot is om de publieke opinie te benvloeden wordt het wel gevaarlijk.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:40 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Dat laatste is dan geen mening, maar een bewering. 'We worden in de maling genomen' tov 'ik vind dat we in de maling genomen worden'. Dan nog, een website hoeft helemaal geen reden op te geven voor verwijdering comment.
Is dat zo? Wat zegt de wet daarover?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als een website dusdanig groot is om de publieke opinie te benvloeden wordt het wel gevaarlijk.
Geen idee, ik geef mijn mening ik citeer de wet niet.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:43 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Is dat zo? Wat zegt de wet daarover?
Dus fok! Mag eigenlijk al 22 jaar niet bestaan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 11:42 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Als een website dusdanig groot is om de publieke opinie te benvloeden wordt het wel gevaarlijk.
Schattig dat sommige mensen denken dat hier geen propaganda is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 23:41 schreef theguyver het volgende:
[..]
Omdat propaganda.
Totaal geen vrije pers, als je de app genstalleerd hebt geef me even een link naar kritiek op Poetin bijvoorbeeld.
Wie dan?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 12:37 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Schattig dat sommige mensen denken dat hier geen propaganda is.
Ik dacht jij. Vind jij dan dat Nederlandse kanalen die propaganda uitzenden verboden moeten worden?quote:
En ook al 100000x aangegeven dat de beelden van een of ander klimaatprotest ofzo waren en niets te maken hebben met de oorlog in Oekrane.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:06 schreef controlaltdelete het volgende:
Ik kwam deze nog tegen weliswaar van eventjes terug maar toch![]()
[ twitter ]
Ben je er mooi ingetuindquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Je zit fake news te verspreidenquote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:06 schreef controlaltdelete het volgende:
[ twitter ]
Wie is theyquote:
Dat is wel erg generiek. De VS had ik nog "begrepen".quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:19 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Westerse overheden en hun media.
Veel nieuws uit de VS wordt gewoon gekopieerd, via persbureaus als Reuters.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is wel erg generiek. De VS had ik nog "begrepen".
Ik zag het later, iets van ER inderdaad. Dank voor het melden maar dit verandert niets aan mijn mening.quote:
Dat hoeft ook nietquote:Op donderdag 13 oktober 2022 14:40 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Ik zag het later, iets van ER inderdaad. Dank voor het melden maar dit verandert niets aan mijn mening.
Ik?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:03 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ik dacht jij. Vind jij dan dat Nederlandse kanalen die propaganda uitzenden verboden moeten worden?
quote:Uit een intern document, gelekt door een klokkenluider, blijkt dat de regering in Berlijn een gestructureerde campagne voert om ‘desinformatie’ over de Oekrane-oorlog te bestrijden. Daarbij wordt samengewerkt met Amerikaanse en Britse organisaties, mediaconcern Axel Springer, Google, Youtube, Twitter, Facebook, Tiktok en Linkedin, en worden zelfs kinderprogramma’s en onderwijsinstellingen benvloed.
Hey een slimme professorquote:Waarom vrede in Oekrane niet van de VS zal komen: “Amerika wint bij de oorlog en wij betalen de factuur”
“De VS vecht om zijn positie als wereldleider te behouden”, zegt Tom Sauer, professor Internationale Politiek (UAntwerpen). De cijfers bevestigen dat. Want sinds februari pompte de VS al 52 miljard dollar in het ondersteunen van Oekrane in de oorlog tegen Rusland. Dat is ongezien. Wat is het eindspel van de VS? En welke belangen heeft de VS in Oekrane?
“Het belangrijkste doel van de Amerikaanse strategie blijft Rusland militair verzwakken. Dat zegt Amerikaans minister van Defensie Lloyd Austin letterlijk. Bovendien wil de VS ook de ideenstrijd winnen. Amerika moet en zal de nummer n blijven. En zal desnoods met geweld de liberale wereldorde van democratie en mensenrechten verdedigen.”
Poetin draaide de gaskraan dicht, dus worden we nu afhankelijk van Amerikaans schaliegas. Ook daar winnen de Amerikanen bij”,
“Ook bij ons draait de oorlogspropaganda op volle toeren. Alle politici zijn het er over eens dat er meer wapens nodig zijn, maar waar gaat dit heen? Want stel dat Poetin doorzet en kernwapens gebruikt, dan is het Europa wel dat ten onder gaat.”
…
https://www.hln.be/buiten(...)de-factuur~afafbb43/
Uhu …quote:“Er komt geen nucleaire wraak als Rusland kernbom inzet, maar we zullen hun leger dan wel vernietigen”
“Als Rusland een atoomwapen inzet tegen Oekrane zal het Westen niet nucleair terugslaan. De reactie zal echter wel zo hard zijn dat van het Russische leger niets zal overblijven.” Dat zei EU-buitenlandchef Josep Borrell tijdens een tussenkomst in het Europacollege in Brugge.
https://www.hln.be/buiten(...)ernietigen~a611dd6d/
Yeah right , misschien kunnen we weer wat miljarden sturen , naast de rakettenen en wat er over blijft naar de gelukzoekers in hun 5 sterren cruiseschip , laat opa en oma maar verhongeren en kou lijden WEER voor het grotere goedquote:
Hebben opa en oma daar ook zelf nog iets over te vertellen?quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Yeah right , misschien kunnen we weer wat miljarden sturen , naast de rakettenen en wat er over blijft naar de gelukzoekers in hun 5 sterren cruiseschip , laat opa en oma maar verhongeren en kou lijden WEER voor het grotere goed
En dat putin alleen in een hoekje zit is lichtelijk overdreven
[ twitter ]
Klopt 4 landen waren voor de annexatie van zijn regionen.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 20:16 schreef Summers het volgende:
[..]
Yeah right , misschien kunnen we weer wat miljarden sturen , naast de rakettenen en wat er over blijft naar de gelukzoekers in hun 5 sterren cruiseschip , laat opa en oma maar verhongeren en kou lijden WEER voor het grotere goed
En dat putin alleen in een hoekje zit is lichtelijk overdreven
[ twitter ]
quote:
Het was sabotage: Nord Stream-lekkages door explosieven veroorzaakt, zeggen experts
Het lijkt erop dat de lekkage in de Nord Stream-gasleidingen een gevolg is van sabotage. "Het onderzoek naar de plaats delict heeft de verdenking van grove sabotage bevestigd," aldus de Zweedse aanklager Mats Ljungqvist in een persbericht.
De lekkage is inmiddels gerepareerd en de barrires rond de lekken zijn opgeheven. Ljungqvist zegt echter dat "het onderzoek vertrouwelijk is en de zaak zeer gevoelig ligt."
Het Duitse Tagesschau-journaal meldt dat Rusland heeft laten weten ook mee te willen werken aan dit onderzoek. De drie deelnemende landen hebben dit echter afgewezen; iets dat het Kremlin "verbijsterd" heeft, aldus de Moscow Times.
De NAVO en de EU gaan ervan uit dat de lekken te wijten zijn aan sabotage. In een verklaring van de 30 NAVO-lidstaten staat dat alle momenteel beschikbare informatie wijst op "opzettelijke, roekeloze en onverantwoordelijke daden van sabotage."
en mogelijke verantwoordelijke wordt niet genoemd in de verklaring. NAVO-secretaris-generaal Jens Stoltenberg heeft benadrukt dat een opzettelijke aanval op de belangrijke infrastructuur van NAVO-leden en bondgenoten een gezamenlijk en vastberaden antwoord van de NAVO en de EU zal krijgen.
De Russische president Vladimir Poetin heeft de Nord Stream-lekken beschreven als "internationaal terrorisme." Het Kremlin deed speculaties over Russische betrokkenheid bij de sabotage af als "dom en absurd."
Volgens het Zweedse parket zijn er op de plaats delict onderdelen van de pijpleiding in beslag genomen die nu verder worden onderzocht. Of er later iemand vervolgd kan worden voor sabotage, moet nog blijken.
https://www.msn.com/nl-be(...)48c787c9924d9debea44
Rusland ontkent met klem dat het de pijpleiding heeft gesaboteerd. We weten nu dus 99% zeker dat Rusland erachter zit.quote:
Hebben ze daar een bende experts voor nodig om tot deze conclusie te komen ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:24 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Jij denkt dat het geen sabotage was, of?
Het is niet zo gek dat ze een land uitsluiten die continue onderzoeken dwarsboomt en leugens verspreid. (Zie bijvoorbeeld het prachtige 'onderzoek' naar de vrachtwagen die gebruikt is om de krim brug op te blazen.)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hebben ze daar een bende experts voor nodig om tot deze conclusie te komen ?
En wederom Rusland zomaar uitsluiten van het onderzoek ?
"het onderzoek is vertrouwelijk en de zaak ligt zeer gevoelig..."
Jaja dat geloof ik best.
Enkel nog een gepaste manier vinden om de "schuldige" aan te duiden.
Feit dat ze al zeggen dat de NAVO en EU een gezamenlijk en vastberaden antwoord zullen geven, zegt bij deze al voldoende.
Ze moeten het enkel nog wat inkleden, dus nog even geduld...
Niveautje, een fragment van 2 seconden waarin een bedrag wordt genoemd.quote:
Wacht ff het bezitten van de Sims 3 is verdacht?????quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is niet zo gek dat ze een land uitsluiten die continue onderzoeken dwarsboomt en leugens verspreid. (Zie bijvoorbeeld het prachtige 'onderzoek' naar de vrachtwagen die gebruikt is om de krim brug op te blazen.)
[ twitter ]
Overduidelijk nep toch? Vind je dat ook niet schandalig?
Deze tweet vat het anders aardig samenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:52 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom moeten die eigenlijk nog geld krijgen?
Ze zijn toch grandioos aan 't winnen?
Zooooooveel duiiiizenden km's heroverd, rus heeft geen munitie meer rus heeft alleen nog oud materiaal, alle russen lopen weg voor mobilisatie, russische economie is ei zo na dood...enz enz
Dus stop maar met geld en wapens te sturen. Niet de bedoeling dat EU geld stuurt waarmee oekr de wapen leningen aan de VS gaag terug betalen ...
Je denkt dat alleen zelensky momenteel wil praten met Rusland?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Deze tweet vat het anders aardig samen
[ twitter ]
Is de oorlog al voorbij?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 12:52 schreef UncleScorp het volgende:
En waarom moeten die eigenlijk nog geld krijgen?
Ze zijn toch grandioos aan 't winnen?
Zooooooveel duiiiizenden km's heroverd, rus heeft geen munitie meer rus heeft alleen nog oud materiaal, alle russen lopen weg voor mobilisatie, russische economie is ei zo na dood...enz enz
Dus stop maar met geld en wapens te sturen. Niet de bedoeling dat EU geld stuurt waarmee oekr de wapen leningen aan de VS gaag terug betalen ...
Nee beter niet praten en laten escaleren tot een nucleaire oorlog.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:11 schreef theguyver het volgende:
[..]
Je denkt dat alleen zelensky momenteel wil praten met Rusland?
Rusland zal met een eisen pakket komen denk je niet?
Ja weer een inhoudsloze aanval op de man.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Z's natte droomquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee beter niet praten en laten escaleren tot een nucleaire oorlog.
Eigenlijk triest dat het niet vanzelf sprekend meer is dat het geld van het volk naar de eigen bevolking gaatquote:
Dus de president van een land in oorlog doet zijn uiterste best om zijn troepen te bevoorraden. Door te vragen om geld en zich open te stellen voor westerse media en hun stomme foto momentjes.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Waarom zou dat zijn natte droom zijn? Wat wint hij daarmee?quote:
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 11:55 schreef The_End het volgende:
[..]
Het is niet zo gek dat ze een land uitsluiten die continue onderzoeken dwarsboomt en leugens verspreid. (Zie bijvoorbeeld het prachtige 'onderzoek' naar de vrachtwagen die gebruikt is om de krim brug op te blazen.)
[ twitter ]
Overduidelijk nep toch? Vind je dat ook niet schandalig?
Moeten wij hier gaan uitvogelen wat al zn belangen achter de schermen zijn?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou dat zijn natte droom zijn? Wat wint hij daarmee?
Onderhandelen, terwijl de Russen nog steeds je aanvallen is niets anders dan chantage.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:08 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
[ twitter ]
Vernietiging van Evil Russia, Zijn Grote Overwinningquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waarom zou dat zijn natte droom zijn? Wat wint hij daarmee?
Als je iemand ervan beschuldigt dat het zijn natte droom is dat er een nucleaire oorlog uitbreekt, neem ik aan dat je ook een idee hebt waarom iemand dat zou willen. Wat ie ermee te winnen heeft.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:25 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Moeten wij hier gaan uitvogelen wat al zn belangen achter de schermen zijn?
Dus Zelensky wil zo graag een nucleaire oorlog en om dat voor elkaar te krijgen heeft hij Poetin een oorlog laten starten.quote:
Hoezo wint hij als in zijn land een of meer kernwapens worden gedropt?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Vernietiging van Evil Russia, Zijn Grote Overwinning
Mss kan hij het nog es vragen?
Wsl proberen hun gefaalde beveiliging verdoezelen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:24 schreef The_End het volgende:
[..]
Wat vind je ervan dat Rusland liegt over die vrachtwagen?
Hij wekt niet de intentie dat hij wilt de-escaleren, eerder andersom. Wat de reden daar achter is weet niemand.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als je iemand ervan beschuldigt dat het zijn natte droom is dat er een nucleaire oorlog uitbreekt, neem ik aan dat je ook een idee hebt waarom iemand dat zou willen. Wat ie ermee te winnen heeft.
Dus wat heeft Zelensky te winnen bij een nucleaire oorlog waarbij de kans groot is dat zijn land het land is waar het/de eerste(n) nucleaire bom(men) valt/len?
Jaja maar hij wil natuurlijk dat UncleSam nukes op Rusland smijt voor zij dat kunnen doen bij hem.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoezo wint hij als in zijn land een of meer kernwapens worden gedropt?
Nogmaals, hoe kun je onderhandelen als je tegelijkertijd wordt aangevallen? 'Pleur op uit mijn land' is echt de enige eis die er te stellen valt. 'We hebben onze kernwapens al aan je gegeven, pleur op maffiahobbit'.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hij wekt niet de intentie dat hij wilt de-escaleren, eerder andersom. Wat de reden daar achter is weet niemand.
Mss ook beginnen noten?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ja weer een inhoudsloze aanval op de man.
Geef de pestkop wat hij wil is geen de-escalatie.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hij wekt niet de intentie dat hij wilt de-escaleren, eerder andersom. Wat de reden daar achter is weet niemand.
Ik probeer liever te sturen. Sowieso zoals bnw nu is (vrijwel modloos) probeer ik het allemaal een beetje met zachte hand te doen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:35 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Mss ook beginnen noten?
Net zoals we ban kunnen krijgen als we zijn naam niet correct schrijven...
Only in BNW natuurlijk
Als dat zo zou zijn dan waren heel veel oorlogen in de geschiedenis nooit geindigd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:34 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Nogmaals, hoe kun je onderhandelen als je tegelijkertijd wordt aangevallen?
Volgens mij wil hij zijn landsgrens gewoon respecteren?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Of een false flag operatie; net zoals die pijplijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:30 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Wsl proberen hun gefaalde beveiliging verdoezelen?
Of bedoel je dat ze het zelf gedaan hebben?
En de rus diezelfde dag het ontwerp voor postzegel doorgestuurd hebben zodat ze in oekr al konden juichen en selfies mee nemen.
Uhu
Het is hoopvol wachten op een bnw-minded mod, die zijn forum net zo hard verdedigt als jijquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik probeer liever te sturen. Sowieso zoals bnw nu is (vrijwel modloos) probeer ik het allemaal een beetje met zachte hand te doen.
Dat was verkeerd geknipt en geplakt om die indruk te wekken.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:32 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Jaja maar hij wil natuurlijk dat UncleSam nukes op Rusland smijt voor zij dat kunnen doen bij hem.
Dat niemand daar probleem van maakte dat hij zoiets durfde te vragen?
Ik verdedig heel Fok, ook bnwquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is hoopvol wachten op een bnw-minded mod, die zijn forum net zo hard verdedigt als jij
En bedankt voor de zachte hand, 1 overdreven schooljuf is voldoende
Truequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan waren heel veel oorlogen in de geschiedenis nooit geindigd.
Je roept steeds dat de NAVO en Oekrane graag willen escaleren, maar hoe verklaar je dan dat de NAVO artikel 5 niet al in 2014 heeft geactiveerd toen Rusland een dodelijke aanval in Tsjechi op een militair doelwit deed en tanks van Oekrane nooit richting Wit-Rusland of Moskou zijn gereden?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:31 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat is niet waar.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:39 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
True
Maar hier wordt volmondig gekozen voor vernietiging van een van beide partijen.
Nagelbijtend afwachten wie het wordt...
Ik vind em wel leuk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind de opmerking dat een nucleaire oorlog de natte droom van Zelensky is niet alleen ongepast, maar gewoon logischerwijs volledig uit de lucht gegrepen.
Ja, dat klinkt leuk, maar dat is absoluut niet altijd het geval. Bijvoorbeeld, denk je dat er te onderhandelen valt met IS? Met Hitler?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:36 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Als dat zo zou zijn dan waren heel veel oorlogen in de geschiedenis nooit geindigd.
Ik geloof ook niet dat het Putin's ultieme droom of doel is. Maar ik kan niet inschatten of hij er wraakzuchtig of gek genoeg voor is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind em wel leuk.
Zie er meer gepost worden over Putin btw
Misschien was er toen geen support van de bevolking? Hoe moet ik weten wat er tijdens de vergaderingen van NAVO wordt besproken?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je roept steeds dat de NAVO en Oekrane graag willen escaleren, maar hoe verklaar je dan dat de NAVO artikel 5 niet al in 2014 heeft geactiveerd toen Rusland een dodelijke aanval in Tsjechi op een militair doelwit deed en tanks van Oekrane nooit richting Wit-Rusland of Moskou zijn gereden?
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het is hoopvol wachten op een bnw-minded mod, die zijn forum net zo hard verdedigt als jij
Zou dat misschien komen omdat de beste man er zelf mee dreigt en dan zegt dat hij niet bluft hoor?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:41 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ik vind em wel leuk.
Zie er meer gepost worden over Putin btw
Mijn 1e op feiten gebaseerde BNW-postquote:
Als je in de toekomst weer eens smeekt om een ban voor de ander, omdat je echokamertje geen echokamertje meer is dan quote ik deze post.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat je met bepaalde politieke leiders niet kan onderhandelen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:42 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Ja, dat klinkt leuk, maar dat is absoluut niet altijd het geval. Bijvoorbeeld, denk je dat er te onderhandelen valt met IS? Met Hitler?
Omdat er de intentie moet zijn tot een oplossing te komen en niet om een land plat te bombarderen of voor totale uitroeiing te gaan. Zelfde als met MAD, IS zou kernwapens graag inzetten, ongeacht of ze daar zelf ook ten onder mee gaan. Die krijgen 72 maagden in het hiernamaals.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:51 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat je met bepaalde politieke leiders niet kan onderhandelen?
Geschiedenisles over oa Hitler bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:51 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet jij dat dat je met bepaalde politieke leiders niet kan onderhandelen?
Waren onderdeel van Warschau pakt toen de tijd.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:39 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je roept steeds dat de NAVO en Oekrane graag willen escaleren, maar hoe verklaar je dan dat de NAVO artikel 5 niet al in 2014 heeft geactiveerd toen Rusland een dodelijke aanval in Tsjechi op een militair doelwit deed en tanks van Oekrane nooit richting Wit-Rusland of Moskou zijn gereden?
Met Hitler kon wel onderhandelt worden hij brak alleen op gegeven moment zijn beloftes, niet aanvals verdrag Rusland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:54 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Geschiedenisles over oa Hitler bijvoorbeeld.
Beetje semantische discussie dit. Onderhandelen met een partij waarvan je zeker weet dat hij zijn woord gaat breken zou ik niet meer onderhandelen noemen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
Met Hitler kon wel onderhandelt worden hij brak alleen op gegeven moment zijn beloftes, niet aanvals verdrag Rusland.
En het verdrag van Mnchen.
Dus even hypothetisch: Rusland gaat kernbom gebruiken maar het westen gaat hem daar pakken door een grootscheepse conventionele aanval in te zetten tegen Rusland.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat was verkeerd geknipt en geplakt om die indruk te wekken.
Er is immers al duidelijk gezegd dat er sowieso geen nucleaire aanval komt vanuit het westen voor Rusland een dergelijke aanval pleegt. Maar zeer waarschijnlijk ook niet als Rusland wel een dergelijke aanval pleegt, want dan wordt er op andere manieren met Rusland afgerekend.
Dus met andere woorden: pas als Rusland een of meer nucleaire wapens gebruikt in Oekrane, komt er een grootscheepse conventionele aanval van het westen.
Ik vind de opmerking dat een nucleaire oorlog de natte droom van Zelensky is niet alleen ongepast, maar gewoon logischerwijs volledig uit de lucht gegrepen.
Het idee is dat ie daar de kans niet meer voor krijgt, omdat ie conventioneel compleet de moeder wordt gebombardeerd en er niets dan rokende puinhopen overblijven.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:39 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Dus even hypothetisch: Rusland gaat kernbom gebruiken maar het westen gaat hem daar pakken door een grootscheepse conventionele aanval in te zetten tegen Rusland.
Dan gaat hij toch alleen maar meer kernbommen gooien?
Klinkt leuk maar niet echt realistisch in mijn ogen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:42 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Het idee is dat ie daar de kans niet meer voor krijgt, omdat ie conventioneel compleet de moeder wordt gebombardeerd en er niets dan rokende puinhopen overblijven.
Van die onderzeers is natuurlijk ieder moment precies bekend waar ze zich bevinden, dus dat zijn de eersten die uitgeschakeld worden. En Rusland is groot, maar een groot gedeelte van dat land is totaal onbelangrijk. Je hoeft niet het gehele landoppervlak plat te bombarderen om Rusland uit te schakelen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar niet echt realistisch in mijn ogen.
Rusland is het grootste land ter wereld en heeft ook nog onderzeers die kernbommen kunnen afvuren.
Bij een klein land zou dat wel een optie zijn denk ik.
Laten we vooral hopen dat we daar nooit achter komenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:56 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van die onderzeers is natuurlijk ieder moment precies bekend waar ze zich bevinden, dus dat zijn de eersten die uitgeschakeld worden. En Rusland is groot, maar een groot gedeelte van dat land is totaal onbelangrijk. Je hoeft niet het gehele landoppervlak plat te bombarderen om Rusland uit te schakelen.
Natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:01 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Laten we vooral hopen dat we daar nooit achter komen
Staan ze niet op vesselfinder?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:59 schreef sp3c het volgende:
probleem met onderzeeboten is juist dat het niet superduidelijk is waar ze uithangen
daar zijn ze voor
Onderschat stoere NATO niet h.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:49 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Klinkt leuk maar niet echt realistisch in mijn ogen.
Rusland is het grootste land ter wereld en heeft ook nog onderzeers die kernbommen kunnen afvuren.
Bij een klein land zou dat wel een optie zijn denk ik.
Als ik iemand geen overdreven schooljuf vind is het Jippie welquote:
Misschien een fake nuclear oorlog die overal op TV te zien zou zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 14:14 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Nee beter niet praten en laten escaleren tot een nucleaire oorlog.
Altijd wel bijzonder om te lezen hoe de Rusland fans hun geluk halen aan de economische ondergang van hun eigen omgeving. - Knip-quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:05 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Onderschat stoere NATO niet h.
Als Rusland wacht tot de winter zit meer dan de helft van NATO economisch aan de grond. Hopelijk hebben ze dan nog brandstof over voor hun voertuigen, wapen en munitie productie zal niet veel meer van in huis komen, en groot deel hebben ze nu al uitgedeeld.
Gelukkig hebben we dan nog UncleSam die altijd te vinden is voor een potje oorlog
Bestaan er eigenlijk wel kernbommen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien een fake nuclear oorlog die overal op TV te zien zou zijn.
ECHTE nuclear oorlog gaat niet gebeuren.
misschien soms!quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:04 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Staan ze niet op vesselfinder?
Op jouw speelplaats mogen ze vechten a volonte.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik iemand geen overdreven schooljuf vind is het Jippie wel
Imo, niet nee, tis voor tachtig jaar als fear propaganda gebruikt.....maar die 'nuke hoax' al een topic heeft.jquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Bestaan er eigenlijk wel kernbommen?
Dat zou me niet verbazen. Zelfde shit als tijdens corona: we gaan allemaal doooddt!!! Daarna alien invasionquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:09 schreef Tingo het volgende:
[..]
Misschien een fake nuclear oorlog die overal op TV te zien zou zijn.
ECHTE nuclear oorlog gaat niet gebeuren.
Toch zou ik het niet uitsluiten. De prikken deden hun werk niet Depopulatie staat nog steeds op de agendaquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zou me niet verbazen. Zelfde shit als tijdens corona: we gaan allemaal doooddt!!! Daarna alien invasion![]()
En dat lul Elon Musk met zn spacex ships gaat alien life ontdekken of zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Dat zou me niet verbazen. Zelfde shit als tijdens corona: we gaan allemaal doooddt!!! Daarna alien invasion![]()
Is Spacex niet gewoon verzonnen omdat mensen de fakery van NASA begonnen te doorzienquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:43 schreef Tingo het volgende:
[..]
En dat lul Elon Musk met zn spacex ships gaat alien life ontdekken of zo.
Meeste mensen gaat het toch gewoon geloven.
Fuckin hilarious.
Sorry voor de off topic!
Leg het es uit dan ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Sancties steunen staat gelijk aan ellende toejuichen. - Knip-
Laat dat persoonlijke maar wegquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Altijd wel bijzonder om te lezen hoe de Rusland fans hun geluk halen aan de economische ondergang van hun eigen omgeving. Weet je ik vind jullie standpunten over Rusland al niet bijster gezond, maar blij worden van je eigen ellende zolang de zondaars ook getroffen worden is een duidelijk teken dat je in een sekte zit.
Laat dat persoonlijk maar wegquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:20 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Het echt grappige is dat jij de sancties steunt en dus je eigen ellende over jezelf en naasten toejuicht.
Dat is allesbehalve gezonde instelling.
En de sekte opmerking getuigt van weinig ...
Onnodige toevoegingquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 16:29 schreef Questular het volgende:
[..]
Sancties steunen staat gelijk aan ellende toejuichen. Alleen in BNW leer je elke dat wat bij.
Bij veel mensen leeft nog het idee dat de sancties werken...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik lees daar vooral een observatie van de feitelijke realiteit, op licht cynische toon.
Sancties toejuichen waar je vooral zelf last van hebt lijkt mij een teken van een zeer ongezonde mate van masochisme en/of Stockholm-syndroom.
Het is vrij duidelijk dat ze werken hoorquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:08 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Bij veel mensen leeft nog het idee dat de sancties werken...
[ afbeelding ]
Alleen niet zoals ze bedoeld waren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het is vrij duidelijk dat ze werken hoor
Jawel hoor. De Russische economie is gekrompen en krimpt nog steeds, ze kunnen geen chips en nauwelijks nog grondstoffen voor hun industrie krijgen.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alleen niet zoals ze bedoeld waren.
Zeggen ze ja, maar dat weten we ook niet zeker.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel hoor. De Russische economie is gekrompen en krimpt nog steeds, ze kunnen geen chips en nauwelijks nog grondstoffen voor hun industrie krijgen.
Een goed voorbeeld is dat Rusland nu t64 tanks van stal moet halen.
En ook een compleet en utter twat.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:27 schreef Kijkertje het volgende:
Ronald Reagan was trouwens ook een acteur.
Het was niet de bedoeling dat Europa economische zelfmoord pleegt door al die sancties. (Of misschien ook wel wie zal t zeggen)quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Jawel hoor. De Russische economie is gekrompen en krimpt nog steeds, ze kunnen geen chips en nauwelijks nog grondstoffen voor hun industrie krijgen.
Een goed voorbeeld is dat Rusland nu t64 tanks van stal moet halen.
Dat is achteraf.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 15:06 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Beetje semantische discussie dit. Onderhandelen met een partij waarvan je zeker weet dat hij zijn woord gaat breken zou ik niet meer onderhandelen noemen.
Idd... het westen sust zichzelf ermeequote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:40 schreef Tingo het volgende:
[..]
Zeggen ze ja, maar dat weten we ook niet zeker.
quote:Heeft Rusland nog voldoende raketten om dit spervuur vol te houden? Dit zeggen militaire experts
Toen Rusland deze week Oekrane bombardeerde, vroegen militaire waarnemers zich af hoeveel en welke soorten raketten Rusland nog in zijn arsenaal heeft. Met andere woorden, hoelang kan het Kremlin het spervuur nog volhouden?
...
https://www.hln.be/buiten(...)re-experts~adcc0f9b/
En dat is?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:35 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alleen niet zoals ze bedoeld waren.
Sure ze zullen vast nog wel wat hebben maar de issue dit m in de spare parts en mogelijkheden om eventueel nieuwe bij te produceren, daarom halen ze tanks uit wit-rusland weg en drones uit Iran, de rest van de wereld gaf amper of geen gehoor..quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Idd... het westen sust zichzelf ermee
Net als alweer de vraag of ze nog raketten hebben
[..]
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 17:06 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik lees daar vooral een observatie van de feitelijke realiteit, op licht cynische toon.
Sancties toejuichen waar je vooral zelf last van hebt lijkt mij een teken van een zeer ongezonde mate van masochisme en/of Stockholm-syndroom.
Alle informatie uit Rusland is propaganda, behalve als t ons goed uitkomt....quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Rusland had al lang failliet moeten zijn volgens de experts. Gevolg is dat de EU economische zelfmoord aan het plegen is.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:02 schreef theguyver het volgende:
[..]
En dat is?
Zoals ik afgelopen week al aangaf is dat Rusland op papier heel veel tanks heeft maar momenteel amper iets kan repareren of onderhouden onderdelen vervangen.
Wat doet men nu dus, met pakt de T62 tank en gaan die upgraden voor zover mogelijk.
Om maar even een voorbeeld te geven.
Leg mij nou eens uit wat dit bijdraagt aan deze discussie?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:05 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Alle informatie uit Rusland is propaganda, behalve als t ons goed uitkomt....
Volgens welke experts?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Rusland had al lang failliet moeten zijn volgens de experts. Gevolg is dat de EU economische zelfmoord aan het plegen is.
Ik kan me nog herinneren dat in het begin van de oorlog er geroepen werd door Oekraine dat Rusland deze oorlog tot max mei zou kunnen vol houden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Rusland had al lang failliet moeten zijn volgens de experts. Gevolg is dat de EU economische zelfmoord aan het plegen is.
De Russen hebben maar musketten en boogschutters.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:02 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
[..]
Kijk als het niet goedschiks gaat kan ik ook alle off-topic posts en persoonlijke aanvallen gelijk wegvegen. Zeg maar waar jullie voorkeur naar toe gaat.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:18 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ronald Reagan 40 jaar geleden en nu Joe Biden.
Ik zal kijken of ik het nog kan vinden.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:19 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kun je iets duidelijker zijn, zoveel tv kanalen en zoveel programma's.
Dat is toch gewoon een algemeen gebruikte termquote:
Militaire experts ? Wie zijn ze? Er staan geen namen in de krant ?quote:
Heeft Rusland nog voldoende raketten om dit spervuur vol te houden? Dit zeggen militaire experts
https://www.hln.be/buiten(...)re-experts~adcc0f9b/
Maar dat hij tekens ziet dat UncleScorp in een sekte zit blijft staan. Goed bezig weer, lekker neutraal.quote:
Welke experts?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 18:07 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Ja idd...ik dacht kzal maar al zwijgenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar dat hij tekens ziet dat UncleScorp in een sekte zit blijft staan. Goed bezig weer, lekker neutraal.
Het zal wel een doorverwijzing naar het FB-topic worden alwaar men vrijwel meteen zal laten weten dat ze niet in discussie gaanquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd...ik dacht kzal maar al zwijgen
Het was een vraag aan iemand anders, het tv programma wordt voor me opgezocht. Vanwaar deze opmerking?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:18 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Dat is toch gewoon een algemeen gebruikte term![]()
Vb:
[..]
Militaire experts ? Wie zijn ze? Er staan geen namen in de krant ?
Verder in het artikel :
- militaire waarnemers
- sommige analisten
- russische functionarissen
- sommige waarnemers
Niemand valt erover als de MSM zulke bewoordingen gebruikt.
Dus waarom die vraag?
Ik had daar al een opmerking over gemaakt en was in de veronderstelling dat ik de tekst ook had weggehaald, sorry heb dat nu alsnog gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Maar dat hij tekens ziet dat UncleScorp in een sekte zit blijft staan. Goed bezig weer, lekker neutraal.
Omdat je begint te muggeziften naar bnw'ers...quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het was een vraag aan iemand anders, het tv programma wordt voor me opgezocht. Vanwaar deze opmerking?
Kan het even niet vinden is al een paar maanden oud.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:35 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het was een vraag aan iemand anders, het tv programma wordt voor me opgezocht. Vanwaar deze opmerking?
Zoals je ziet is de opmerking waar je op doelt all eerder onderwerp van een opmerking geweest, maar was ik blijkbaar vergeten de opmerking zelf weg te knippen, heb dat net gedaan.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:31 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Ja idd...ik dacht kzal maar al zwijgen
Of ze pakken mijn knikkers nog af
Is vragen naar een opmerking muggeziften en nog wel specifiek naar Bnw'ers ook?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:38 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Omdat je begint te muggeziften naar bnw'ers...
Jammer, we worden doodgegooid met allerhande informatie vind het altijd wel fijn om een bron te hebben bij een bericht. En gebeurtenis, dan is het moeilijk om twee berichten in de media die exact hetzelfde zijn.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:45 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Kan het even niet vinden is al een paar maanden oud.
Is een bron trouwens wel vereist in BNW?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 19:58 schreef Jippie het volgende:
[..]
Jammer, we worden doodgegooid met allerhande informatie vind het altijd wel fijn om een bron te hebben bij een bericht. En gebeurtenis, dan is het moeilijk om twee berichten in de media die exact hetzelfde zijn.
Volgens mij niet, maar er is ook geen verbod om er uit interesse naar te vragen?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Is een bron trouwens wel vereist in BNW?
Klopt dat mag.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:09 schreef Jippie het volgende:
[..]
Volgens mij niet, maar er is ook geen verbod om er uit interesse naar te vragen?
Best lastig vaak vooral in deze oorlog de propaganda word over en weer gegooid.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
In principe niet, maar het liefste natuurlijk wel. Zeker als het een zware claim is. Onderbouwen is ook altijd gewenst.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 20:00 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 21:46 schreef Straatcommando. het volgende:
Een korte dump als "zelensky is een groene kabouter" of "putler moet gewoon z'n smoel houden" zien we liever niet.. Ik chargeer hier, maar neem aan dat de boodschap duidelijk is.
Hij leert snel.quote:
Dan zie ik de note wel weer verschijnenquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daar heb ik een andere mening over.
Kunnen we niet gewoon on-topic blijven ipv dit gekibbel over en weerquote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:07 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daar heb ik een andere mening over.
Ik denk zelf dat beide kanten het voorlopig laten sudderen tot ( hopelijk, voor alle kanten ) de winter straks goed op gang komt zodat men optimaal de Heilige CO2 reductiedoelen van 2030 kan forceren.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:09 schreef theguyver het volgende:
Russian President Vladimir Putin has said there is no need for more massive strikes on Ukraine, days after the heaviest bombardment of the country since the war began.
https://www.bbc.com/news/world-europe-63255617
Aangezien zo'n raket best duur is en het resultaat.. meh .. dan bedoel ik dus dat er veel afgeschoten is en veel burger doelen geraakt zijn, maar denk niet dat dit het gewenste effect was waar Rusland op hoopte.
Of ze zijn er bijna doorheen dat kan natuurlijk ook.
Wat zal de volgende stap zijn.
Er is namelijk weinig verandering geweest in het front de afgelopen week.
Daag hem nog es uit ?quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:24 schreef kale_gehaktbal het volgende:
https://www.ad.nl/buitenl(...)niet-nodig~aca9ef47/
De raketjes zijn op?
Eh weerstand bieden is al genoeg uitdaging dacht ik zo.quote:Op vrijdag 14 oktober 2022 22:27 schreef UncleScorp het volgende:
[..]
Daag hem nog es uit ?
Je zal het snel merken
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |