abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_206299513
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]. En veel mensen in het Westen slikken veel van die propaganda als zoete koek omdat men erg goedgelovig is als het aankomt op narratieven uit de media. Dat creëert een grote gevoeligheid voor psy-ops, dat blijkt keer op keer. Vooral een bepaald type mens lijkt hier heel vatbaar voor.
Dat vind ik ook. Heel veel mensen trappen in de grote hoeveelheid Russische propaganda.
pi_206299533
Ronald Reagan was trouwens ook een acteur.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
  woensdag 12 oktober 2022 @ 17:29:29 #253
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_206299553
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik heb eigenlijk wel respect voor Zelenskyy. Maar natuurlijk heeft deze man ook zijn theatrale kanten. Ik denk dat hij ook wel de nodige instructies krijgt hoe de (social) media te bespelen. En veel mensen in het Westen slikken veel van die propaganda als zoete koek omdat men erg goedgelovig is als het aankomt op narratieven uit de media. Dat creëert een grote gevoeligheid voor psy-ops, dat blijkt keer op keer. Vooral een bepaald type mens lijkt hier heel vatbaar voor.
Op zich, als je kijkt wat hij ff op zijn bord kreeg.

Ik zeg absoluut niet dat alles wat hij doet geweldig is.
Maar de manier waarop hij bepaalde dingen oppakt heb ik best respect voor.

Poetin daarintegen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat respect van mij verloren en een Jeltsin een Gorbatsjov en Khrushchev waren op zich een stuk beter. Beetje niveau Trump, en Trump is voor mij de 2 na slechtste president van de VS..
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_206299560
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:25 schreef The_End het volgende:

[..]
Dat vind ik ook. Heel veel mensen trappen in de grote hoeveelheid Russische propaganda.
Aandoenlijke poging, maar ik had het over de informatieverstrekking in het Westen, niet vanuit Rusland. De narratieven in de Westerse media zijn sterk pro-Oekraïne georiënteerd. En doordat velen dit consumeren worden zij ook steeds meer op basis van emotie in deze oorlog meegesleept, en dit natuurlijk vóór Oekraïne en tegen Rusland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_206299664
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Aandoenlijke poging, maar ik had het over de informatieverstrekking in het Westen, niet vanuit Rusland. De narratieven in de Westerse media zijn sterk pro-Oekraïne georiënteerd. En doordat velen dit consumeren worden zij ook steeds meer op basis van emotie in deze oorlog meegesleept, en dit natuurlijk vóór Oekraïne en tegen Rusland.
Europa is jaren geleden al deze oorlog ingesleept, mede dankzij Mutti Merkel die kinderlijk naief met Putin de koffer in dook en een Russische asset vermomd als clown in het Witte Huis.
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 17:46:22 #256
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_206299736
quote:

[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.

Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_206299737
quote:

[..]
Als je niet normaal kan praten, kunnen we snel ophouden met discussiëren. Jouw mening is niet de waarheid. Dus je hoeft niet te doen alsof jij weet hoe het echt zit.
pi_206299832
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:29 schreef theguyver het volgende:

[..]
Op zich, als je kijkt wat hij ff op zijn bord kreeg.

Ik zeg absoluut niet dat alles wat hij doet geweldig is.
Maar de manier waarop hij bepaalde dingen oppakt heb ik best respect voor.

Poetin daarintegen heeft in de loop der jaren behoorlijk wat respect van mij verloren en een Jeltsin een Gorbatsjov en Khrushchev waren op zich een stuk beter. Beetje niveau Trump, en Trump is voor mij de 2 na slechtste president van de VS..
Ik vind Poetin een hele enge man, die spoort oprecht niet. Jeltsin heb ik niet bewust meegemaakt en Gorbatsjov was voor mijn tijd. Trump heeft het verder niet slecht gedaan in de VS, behalve dan natuurlijk al die krijsende en hysterische Linksen die het niet konden hebben dat hij in het Witte Huis zat. Dus die vergelijking snap ik niet.
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.

Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
Dat zeg ik niet. Je verdraait nu mijn woorden. Nergens staat dat ik voor álle inwoners in Europa spreek, en ook zeg ik niet dat de mogelijkheid tot informatie hier beperkt is.

Wel geef ik aan dat veel mensen zich hebben laten meeslepen in bepaalde narratieven over de oorlog. En dat klopt ook, want ondanks de diversiteit aan media in Europa heb je veelal hetzelfde geluid: Oekraïne goed, Rusland slecht.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef The_End het volgende:

[..]
Als je niet normaal kan praten, kunnen we snel ophouden met discussiëren. Jouw mening is niet de waarheid. Dus je hoeft niet te doen alsof jij weet hoe het echt zit.
Mijn post betreft een hele normale post. Ik zeg ook niet dat mijn mening de waarheid is, hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik benadruk slechts een culturele tendens die merkbaar is sinds het uitbreken van de oorlog.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 18:11:07 #259
pi_206299961
quote:
14s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik vind Poetin een hele enge man, die spoort oprecht niet. Jeltsin heb ik niet bewust meegemaakt en Gorbatsjov was voor mijn tijd. Trump heeft het verder niet slecht gedaan in de VS, behalve dan natuurlijk al die krijsende en hysterische Linksen die het niet konden hebben dat hij in het Witte Huis zat. Dus die vergelijking snap ik niet.
[..]
Dat zeg ik niet. Je verdraait nu mijn woorden. Nergens staat dat ik voor álle inwoners in Europa spreek, en ook zeg ik niet dat de mogelijkheid tot informatie hier beperkt is.

Wel geef ik aan dat veel mensen zich hebben laten meeslepen in bepaalde narratieven over de oorlog. En dat klopt ook, want ondanks de diversiteit aan media in Europa heb je veelal hetzelfde geluid: Oekraïne goed, Rusland slecht.
[..]
Mijn post betreft een hele normale post. Ik zeg ook niet dat mijn mening de waarheid is, hoe kom je daar eigenlijk bij? Ik benadruk slechts een culturele tendens die merkbaar is sinds het uitbreken van de oorlog.
dat is wel wat je insinueert.

En hoe zou het komen dat de concencus is zoals jij hem beschrijft? Omdat we in het westen met alle vrije informatie die beschikbaar is tot de conclusie zijn gekomen dat Oekraïne - in de oorlog - het morele gelijk aan haar kant heeft.

Het is dan ook heel logisch dat de berichtgeving daar op aan sluit. Niet andersom. Confirmation bias zie ik persoonlijk meer bij de zgn kritische denkers dan de gemiddelde Jan met de Pet.

De beelden van massagraven bijvoorbeeld, of de aanvallen met kruisraketten op Kiev. Dat zijn beeld en meningbepalende beelden.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  woensdag 12 oktober 2022 @ 18:28:01 #260
451005 Grems
Clown World
pi_206300158
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Daarnaast bepalen hier natuurlijk ook slechts een klein groepje redacties en factcheckers wat de gemiddelde persoon wel en niet te zien/horen krijgt.
pi_206300234
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:28 schreef Grems het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Daarnaast bepalen hier natuurlijk ook slechts een klein groepje redacties en factcheckers wat de gemiddelde persoon wel en niet te zien/horen krijgt.
Haha altijd diezelfde ene, en hier toch in Nederland vrij stevig bekritiseerde (zie bijv.: https://www.nvj.nl/nieuws/vragen-over-blokkade-rtsputnik), maatregel weer. Het is echt op geen enkele manier te vergelijken.
pi_206300293
quote:

[..]
Misschien moet je dan eens ophouden met dingen zeggen als 'aandoenlijke poging'.
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 18:35:47 #263
pi_206300301
quote:

[..]
[ afbeelding ]

en dat is simpel te omzeilen, het staat ook helemaal niet in verhouding tot de staatscensuur van Rusland.

Bovendien, zoals @Raw85 al aangaf is dat een zeer omstreden maatregel geweest. Weet je hoe men het noemde? Russische praktijken. Zegt nogal wat.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 18:38:46 #264
451005 Grems
Clown World
pi_206300358
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:35 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
en dat is simpel te omzeilen, het staat ook helemaal niet in verhouding tot de staatscensuur van Rusland.
Die van Rusland en China ook.
pi_206300397
quote:
Ik denk dat er vooral een groep is die zich heeft laten meeslepen door de Russische propaganda en nu daar zo diep in zitten, dat ze de werkelijkheid niet meer onder ogen durven komen. Ze zijn zo ver opgeschoven dat ze opeens aan de kant staan van een moordende dictator. En dat moet rechtgepraat worden. Putin is zo slecht niet, het westen is slecht, de oekrainers zijn slecht. enz enz enz.
pi_206300415
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:38 schreef Grems het volgende:
Schandalig he, dat Rusland en China censuur toepassen.
pi_206300416
quote:

[..]
Te omzeilen? Vraag dat eens aan een Derk Sauer die met zijn redactie heeft moeten vluchten.
  Forum Admin woensdag 12 oktober 2022 @ 18:41:48 #268
pi_206300417
quote:

[..]
Dat is en niet waar en als je het al weet te doen zet je zaken als je carrière op het spel.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 18:42:32 #269
451005 Grems
Clown World
pi_206300433
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:41 schreef The_End het volgende:

[..]
Schandalig he, dat Rusland en China censuur toepassen.
Het gaat momenteel over censuur in Europa/Nederland.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 18:43:43 #270
451005 Grems
Clown World
pi_206300456
quote:
7s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat is en niet waar en als je het al weet te doen zet je zaken als je carrière op het spel.
Natuurlijk is dat wel waar, Russen, Europeanen en Chinezen kunnen allemaal gebruik maken van onder andere VPN diensten om overheidscensuur te omzeilen.
pi_206300471
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:42 schreef Grems het volgende:

[..]
Het gaat momenteel over censuur in Europa/Nederland.
Waarom betrek je Rusland en China er dan in? :? Topic gaat trouwens over Rusland/Ukraine oorlog.
pi_206300488
quote:

[..]
[ afbeelding ]

Als wij censuur toepassen is het niet erg :D
pi_206300491
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:43 schreef Grems het volgende:

[..]
Natuurlijk is dat wel waar, Russen, Europeanen en Chinezen kunnen allemaal gebruik maken van onder andere VPN diensten om overheidscensuur te omzeilen.
Dan moeten er nog wel stukjes getikt worden om via een VPN te kunnen lezen. Volgens mij zijn er voorbeelden te over waaruit blijkt dat dat in Rusland niet zelden actief verhinderd wordt. En dan druk ik mij voorzichtig uit.
  Moderator woensdag 12 oktober 2022 @ 18:46:32 #274
5428 crew  miss_sly
pi_206300505
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:43 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Sommige mensen moeten werken ;)
Dan wacht ik je antwoord graag af.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 12 oktober 2022 @ 18:46:46 #275
451005 Grems
Clown World
pi_206300513
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 18:44 schreef The_End het volgende:

[..]
Waarom betrek je Rusland en China er dan in? :? Topic gaat trouwens over Rusland/Ukraine oorlog.
-Niet nodig-

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 12-10-2022 19:27:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')