Ik begrijp dat je het daar graag over wilt hebben nu je erop gewezen bent dat ook wij niet vrij zijn om informatie vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:06 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
ok prima, we gaan even mee met je stelling dat VPN gemakkelijk te gebruiken is.
Wat er dan over blijft zijn de extreem milde mogelijke gevolgen van het gebruik er van. Hoe zit er daar mee? Want dat was de kern hier, hoe makkelijk je informatie tot je kan nemen.
Dit is in geen enkele vorm een antwoord op wat ik zeg.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:11 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik begrijp dat je het daar graag over wilt hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook hier niet vrij zijn om informatie vergaren.
hoe bedoel je dit!quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:12 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind dat bericht dat er geen commentaar mag worden gegeven op persoonlijke voorkeuren over deze oorlog trouwens wel wat ongelukkig gekozen..
Dat heeft toch niets met BNW te maken?
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:15 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dit is in geen enkele vorm een antwoord op wat ik zeg.
Ik vind eventuele consequenties wel horen bij het al dan niet vrij kunnen vergaren van informatie. Hier is dat een plaatje dat het niet mag. In Rusland raak je in het gunstige geval je baan kwijt. In het ergere geval wat meer.
En de grap is, als wij geen vrije informatie kunnen vergaren kunnen ze dat in Rusland al helemaal niet. Hoeveel VPN users er ook zijn.
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.quote:
daar ging het niet om, je blijft maar rookgordijn optrekken om niet op het punt in te gaan dat ik maak.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:18 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.
Dat je vervolgens noodgrepen maakt over hoe makkelijk deze censuur wel of niet te omzeilen is doet daar natuurlijk niets aan af.
ah zo, ja dat zou wel anders verwoord kunnen worden ja.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.
Als jij je voorkeur uitspreekt voor Rusland of Oekraine dan mag een ander daar toch wat van vinden? Gok dat de bedoeling wel goed is maar vind het niet goed geformuleerd. Ik mag je geen gore tyfushond noemen omdat je land A steunt en land B niet natuurlijk, maar toch wel benoemen waarom je steun aan het ene land wat mij betreft belachelijk is als je iets beweert bijv?
Natuurlijk gaat het daar wel om, je wilt het nu over gevolgen hebben omdat je anders toe moet geven dat ook wij niet vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
daar ging het niet om, je blijft maar rookgordijn optrekken om niet op het punt in te gaan dat ik maak.
Dit is zo flauw.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:18 schreef Grems het volgende:
[..]
Dat vind je omdat je anders uitgeluld bent in je stelling dat wij hier vrij informatie kunnen vergaren terwijl ook wij te maken hebben met overheidscensuur.
Dat je vervolgens noodgrepen maakt over hoe makkelijk deze censuur wel of niet te omzeilen is doet daar natuurlijk niets aan af.
Geweldig zeg, kritiek mogen hebben. Kan ik nu die websites bezoeken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit is zo flauw.
1 geblokkeerde Russische bron is niet te vergelijken met hoe het er in Rusland aan toe gaat. Bovendien is er genoeg kritiek geweest op die maatregel. Kritiek kan hier namelijk wel gewoon. Er zijn landen waar je moet vrezen voor je bestaan als je kritiek uit op de overheid.
Haha dit is lachwekkend. Ik stop er maar mee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:23 schreef Grems het volgende:
[..]
Geweldig zeg, kritiek mogen hebben. Kan ik nu die websites bezoeken?
ik heb dan ook niet gezegd dat we er 100% vrij in zijn, maar dat het tov rusland een stuk vrijer is. Daar hebben die evt gevolgen gewoon mee te maken, je denkt immers wel twee keer na als je je baan kwijt kan raken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:22 schreef Grems het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat het daar wel om, je wilt het nu over gevolgen hebben omdat je anders toe moet geven dat ook wij niet vrij zijn om informatie te vergaren.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
ik heb dan ook niet gezegd dat we er 100% vrij in zijn, maar dat het tov rusland een stuk vrijer is. Daar hebben die evt gevolgen gewoon mee te maken, je denkt immers wel twee keer na als je je baan kwijt kan raken.
quote:Op woensdag 12 oktober 2022 17:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hiermee zet je met een behoorlijke hyperbool de inwoners van Europa weg als debielen en zeg je feitelijk dat de mogelijkheid tot informatiegaring beperkt is.
Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen. En als je dat niet doet heeft dat geen consequenties. Ja misschien een boze post op een forum.
Dat klopt toch gewoon?quote:
Precies, net zoals in Rusland en China.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat klopt toch gewoon?
"je kan toch gewoon een VPN aanzetten?"
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Grems het volgende:
[..]
Precies, net zoals in Rusland en China.
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?
hahahahaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.
Russische propagandakanalen zijn niet vrij om hun ‘informatie’ over ons uit te storten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:32 schreef Grems het volgende:
[..]
Ik berijp dat je het daar nog steeds over wenst te hebben nu je erop gewezen bent dat wij ook in Nederland niet vrij zijn om informatie te vergaren.
Hoe vrij ben je als al het media wat je consumeert terug te leiden is naar de drie grote mega cooperaties ?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:30 schreef Straatcommando. het volgende:
En dan het ietsiepietsie verschil dat qwe hier nog vrije media heb, in Rusland niet.
Nee hoor, of wij vrijer zijn kunnen we het best over hebben maar niet als je blijft vasthouden aan het idee dat wij vrij zijn omdat je een VPN kunt aanzetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:35 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
hahahaha
Ja vanmiddag moest ik mijn telefoon nog aan de politie laten zien, want ze hadden het vermoeden dat ik heimelijk andere informatie tot me nam.
Je plaat blijft op het verkeerde stuk hangen
Dat is kleur/bias. En ik zal de laatste zijn die ontkent dat het erg ongezond is als dat zo geconcentreerd is.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:36 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Hoe vrij ben je als al het media wat je consumeert terug te leiden is naar de drie grote mega cooperaties ?
Heb het nu over nl voor alle duidelijkheid
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:35 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Russische propagandakanalen zijn niet vrij om hun ‘informatie’ over ons uit te storten.
Volgens mij is er nog niemand opgepakt voor het vergaren van die informatie in dit land, of wel?
nu is dat ineens geen manier meer om vrij informatie tot je te nemen? Que?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:37 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, of wij vrijer zijn kunnen we het best over hebben maar niet als je blijft vasthouden aan het idee dat wij vrij zijn omdat je een VPN kunt aanzetten.
Betaal VPN is voorquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
nu komen we ergens, heeft het gebruik van een VPN mogelijke gevolgen voor je welzijn, inkomen of erger in Nederland?
oh en jij had het over het verzetten van doelpalen toch? Jeetje.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.
Haha laffe discussietechniek dit. Je bekijkt het verder maarquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Westerse propagandakanalen zijn niet vrij om hun "informatie" over Russen/Chinezen/Noord-Koreanen uit te storten.
Doe eens een suggestie? Wel kort en bondig alsjeblieftquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:19 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dat staat als je iets wil posten boven het tekstvak.
Als jij je voorkeur uitspreekt voor Rusland of Oekraine dan mag een ander daar toch wat van vinden? Gok dat de bedoeling wel goed is maar vind het niet goed geformuleerd. Ik mag je geen gore tyfushond noemen omdat je land A steunt en land B niet natuurlijk, maar toch wel benoemen waarom je steun aan het ene land wat mij betreft belachelijk is als je iets beweert bijv?
fascinerend fenomeen wel. Zo'n gesloten loop aan zelf bevestigingen, dat het altijd weer aansluit bij je eigen denkbeelden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:40 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha laffe discussietechniek dit. Je bekijkt het verder maar
Doel je nu op dat segment van de NOS waarin ze doen alsof Poetin die journalist voorbij loopt?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:41 schreef Straatcommando. het volgende:
Zijn ze overigens wel, en dat doen ze ook. Althans voor zover ze kunnen want zoals je weet komt uit die landen vaak maar een gestuurd beeld. Je weet wel, het beeld dat ze graag willen uitdragen ipv de waarheid.
ik heb dat toentertijd als sturend ervaren. Zo vind ik de NOS ook niet neutraal.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Grems het volgende:
[..]
Doel je nu op dat segment van de NOS waarin ze doen alsof Poetin die journalist voorbij loopt?
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:45 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
fascinerend fenomeen wel. Zo'n gesloten loop aan zelf bevestigingen, dat het altijd weer aansluit bij je eigen denkbeelden.
En dit bedoel ik niet als flame oid. Want zo werken de menselijke hersenen nou eenmaal. Alleen een beetje gek als je jezelf dan als tegengeluid wil neerzetten terwijl je in feite aleen maar de tweede triangel speelt. Exact hetzelfde, maar een iets andere toonsoort.
Het is ook wel moeilijk hoor. Moet er ook even over denken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:43 schreef Jippie het volgende:
[..]
Doe eens een suggestie? Wel kort en bondig alsjeblieft
leuke stropop,. Maar nee.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.
Maar andere landen waar je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen zijn daar dan weer niet vrij in
Alles om de denkbeelden te bevestigen, zullen we maar zeggen.
Ok, een leuke challenge:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Aldus de persoon die vast blijft houden aan de notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren omdat je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen.
Maar andere landen waar je middels VPN overheidscensuur kunt omzeilen zijn daar dan weer niet vrij in
jnog maar een keer dan. VPN gebruik hier is veilig. Daar niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Grems het volgende:
[..]
Deze deflectie van het feit dat wij hier ook niet vrij zijn om informatie te vergaren is wel een beetje grijsgespeeld inmiddels.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
jnog maar een keer dan. VPN gebruik hier is veilig. Daar niet.
heb je meegekregen hoe stegeman een boete heeft gekregen voor zijn aflevering over slechte beveiliging op Schiphol?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ok, een leuke challenge:
Voor iedere Russische site die hier in Nederland geblokkeerd is die je noemt, noem ik 3 in Rusland geblokkeerde Westerse sites, deal?
En aangezien ik niet de beroerdste ben zal ik als bonus ook nog 3 vermoorde/gemartelde/verdwenen Russische journalisten noemen per site die jij noemt.
godsamme ventquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:58 schreef Grems het volgende:
[..]
Deze deflectie van het feit dat wij hier ook niet vrij zijn om informatie te vergaren is wel een beetje grijsgespeeld inmiddels.
Die consensus komt doordat er in Europa inderdaad de stellige overtuiging is dat deze oorlog zwart-wit kan worden bekeken, goed tegen slecht'. En hierbij wordt ook het beeld gecreerd alsof Oekrane eigenlijk bij het Westen hoort. Denk bijvoorbeeld aan de woorden van Ursula von der Leyen: 'Zij zijn n van ons'.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 18:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
dat is wel wat je insinueert.
En hoe zou het komen dat de concencus is zoals jij hem beschrijft? Omdat we in het westen met alle vrije informatie die beschikbaar is tot de conclusie zijn gekomen dat Oekrane - in de oorlog - het morele gelijk aan haar kant heeft.
Het is dan ook heel logisch dat de berichtgeving daar op aan sluit. Niet andersom. Confirmation bias zie ik persoonlijk meer bij de zgn kritische denkers dan de gemiddelde Jan met de Pet.
De beelden van massagraven bijvoorbeeld, of de aanvallen met kruisraketten op Kiev. Dat zijn beeld en meningbepalende beelden.
We kunnen het er prima over hebben, maar niet als je vast blijft houden aan de aantoonbaar onjuiste notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
heb je meegekregen hoe stegeman een boete heeft gekregen voor zijn aflevering over slechte beveiliging op Schiphol?
Gevaarlijk beroep dat journalist in Nederland zijn. Weet je wat de rechtbank er zelfs bij zei? Dat wat hij deed mocht, alleen niet met een nep bom!
Ja nee dan heb je het in Rusland beter. Daar wordt je gewoon uit het raam getieft als je iets rapporteert dat de fsb niet aan staat.
[..]
godsamme ventik ben er wel klaar mee. Letterlijk schoolplein niveau. Ja maar jij!
ik ben het hier grotendeels nog mee eens ook.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:02 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Die consensus komt doordat er in Europa inderdaad de stellige overtuiging is dat deze oorlog zwart-wit kan worden bekeken, goed tegen slecht'. En hierbij wordt ook het beeld gecreerd alsof Oekrane eigenlijk bij het Westen hoort. Denk bijvoorbeeld aan de woorden van Ursula von der Leyen: 'Zij zijn n van ons'.
Met dergelijke retoriek zet je meteen de toon. Maar is dit wel zo? Oekrane is namelijk ook een behoorlijk corrupt land dat in geen velden of wegen de Westerse normen en waarden draagt. Ook het hele idee dat Oekrane is een democratie is valt te betwijfelen, er zijn welgeteld n keer verkiezingen geweest die democratisch zijn verlopen. Voordien was het kommer en kwel.
Wat je qua berichtgeving ziet in Europa is vooral een beeldvorming waarin Oekrane als een heldhaftig slachtoffer wordt neergezet. Alles wat daarin wellicht het tegenovergestelde laat zien wordt afgedaan als Russische desinformatie of propaganda. Dat is dus geen objectieve berichtgeving maar berichtgeving vanuit vooringenomenheid.
Als je met een objectieve blik naar deze situatie kijkt kun je constateren dat deze oorlog het resultaat is van jaren conflict in het Oosten van Oekrane. Rusland is een corrupt land dat wordt bestuurd door een gevaarlijke en megalomane dictator, maar Oekrane is niet in principe niet heel veel beter. Het land is ook corrupt en heeft pas enkele stappen gezet naar verbetering. Het hele idee dat Oekrane 'n van ons' zou zijn klopt niet. Daarnaast heeft ook Oekrane de nodige twijfelachtige individuen en groeperingen in het land, waarvan opvallend genoeg de n van de meest discutabele Azovbataljon, in de Westerse pers geregeld als bron wordt geciteerd en op het schild wordt geheven.
Door dit alles zijn en genoeg mensen (waaronder ik) die hopen dat het tot een diplomatieke oplossing zal komen. Maar dat is eigenlijk al onacceptabel (zie de recente reacties op het voorstel van Elon Musk) om zo te denken, want enige vorm van neutraliteit en het opperen van diplomatie waarbij Rusland niet het verlies erkend of wordt verslagen is zogenaamd pro-Rusland zijn. Tenminste, dat stellen erg genoeg in dan in het Westen. Dat is veelzeggend te noemen.
Ga je m’n ‘challenge’ nog aan of blijf je duiken?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:03 schreef Grems het volgende:
[..]
We kunnen het er prima over hebben, maar niet als je vast blijft houden aan de aantoonbaar onjuiste notie dat wij hier vrij zijn om informatie te vergaren.
Heft die challenge overheidscensuur op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:09 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ga je m’n ‘challenge’ nog aan of blijf je duiken?
Blijkbaar zo'n 85%, niet slecht voor zo'n gigantisch land.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:18 schreef theguyver het volgende:
Alsof in Rusland overal internet beschikbaar is.
Veelal is de TV krant de enige bron van informatie.
En geloof me alleen positief nieuws over de speciale militaire operatie word daarin vermeld.
Dus de laatste tijd bar weinig.
Moet toegeven meer dan ik had verwacht.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Blijkbaar zo'n 85%, niet slecht voor zo'n gigantisch land.
Kijk, dat bedoel ikquote:Op woensdag 12 oktober 2022 19:52 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is ook wel moeilijk hoor. Moet er ook even over denken.
Na behalve kan toch prima iets zoals beledigend/aanvallend?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Ik snap je opmerking, ik denk ook nog even na
Dit slaat wederom nergens op.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:21 schreef Grems het volgende:
[..]
Heft die challenge overheidscensuur op?
Het voegde inderdaad niks toe en het was niks meer dan emotionele chantage wat vooral niet werkt bij mensen in bnw die dat soort tactieken doorzien en zich daar niet door laten leiden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:41 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kijk, dat bedoel ik. Ik snap je opmerking, ik denk ook nog even na
De mening/visie mag beledigd/aangevallen worden maar de user erachter niet. Dat moet nou net duidelijk zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:44 schreef Grems het volgende:
[..]
Na behalve kan toch prima iets zoals beledigend/aanvallend?
Ehhh.. de opmerking staat er nog steeds.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:48 schreef Summers het volgende:
[..]
Het voegde inderdaad niks toe en het was niks meer dan emotionele chantage wat vooral niet werkt bij mensen in bnw die dat soort tactieken doorzien en zich daar niet door laten leiden.
Ik bedoel de commentaar van de voorkeuren van de oorlog buiten de discussie houden , goede regelquote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ehhh.. de opmerking staat er nog steeds.
Zo is de regel niet bedoeld.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Ik bedoel de commentaar van de voorkeuren van de oorlog buiten de discussie houden , goede regel
Dan begrijp ik het verkeerdquote:
quote:Alle meningen zijn welkom, behalve commentaar op persoonlijke voorkeuren over deze oorlog.
Dat laatste hoeft niet. Ik ben het ook diep oneens met deze user, maar meh. Dat is niet heel netjes.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dit slaat wederom nergens op.
Zo moeilijk is het toch niet? Ik ben zelfs nog bereid om voor ieder voorbeeld dat je noemt 3 (+3 bonus) voorbeelden die mijn standpunt onderbouwen te benoemen.
Kom dan ook gewoon eens met die voorbeelden. Of hou anders gewoon je grote klep dicht.
Maar het heeft dus geen invloed op de overheidscensuur die we hier ondervinden?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zo moeilijk is het toch niet? Ik ben zelfs nog bereid om voor ieder voorbeeld dat je noemt 3 (+3 bonus) voorbeelden die mijn standpunt onderbouwen te benoemen.
Kom dan ook gewoon eens met die voorbeelden. Of hou anders gewoon je grote klep dicht.
Het was daarvoor al perfectquote:
Dit soort opmerkingen voegen niets toe aan de discussie.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:46 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar het is toch geen manier van discussiren? Ik bedoel niet dat hij/zij niets meer mag posten maar het is iemand die geen enkele intentie heeft om standpunten uit te wisselen. Maar goed, zeggen dat iemand zijn klep dicht moet houden is misschien inderdaad niet netjes.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 20:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat laatste hoeft niet. Ik ben het ook diep oneens met deze user, maar meh. Dat is niet heel netjes.
Eens.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:01 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen voegen niets toe aan de discussie.
Als Mod hoef ik niet aan factchecking te doen of het vermogen tot discussiren te beoordelen, dus zolang alles past in de FOK! policy ben ik tevreden.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Eens. Maar vind je dat de discussie eerlijk wordt gevoerd door anderen hier?
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:06 schreef Jippie het volgende:
[..]
Als Mod hoef ik niet aan factchecking te doen of het vermogen tot discussiren te beoordelen, dus zolang alles past in de FOK! policy ben ik tevreden.
Heb je ooit wel eens een abbo overwogen vanwege de negeer functie?
Welke leugens? Nederlandse providers passen geen censuur toe in opdracht van de overheid?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.
Quote me maar waar ik dat gezegd heb.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Welke leugens? Nederlandse providers passen geen censuur toe in opdracht van de overheid?
Top , ff kijken wat haar redenen waren om op te stappenquote:
Ik wilde alleen even weten of je het over mij had.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Quote me maar waar ik dat gezegd heb.
Of reageer gewoon eens op m’n verzoek. Zo moeilijk is het toch niet?
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.
Niet iedereen heeft dezelfde mening en niet iedereen discussieert op dezelfde manier. Ik snap dat het lastig is als iemand je vragen niet beantwoordt of ontwijkt, maar we kunnen niemand forceren tot antwoorden. Persoonlijk zou ik geen discussie aangaan met users die een andere kijk op discussiren hebben dan dat ik heb, scheelt een hoop ergernis.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiren.
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiren.
Leuk maar wat heb je er aan om naar CNN te gaan als je de letters al niet begrijpt of de taal niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
laten we, ook ik, het minder persoonlijk maken in ieder geval.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
Nee hoor, ik reageer op het volgende:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:11 schreef The_End het volgende:
Ik begrijp je punt echt niet @:grems Rusland en China zijn zo slecht niet, want in Europa is ook een RT website geblocked?
Het probleem is wel dat je wel een beetje met computers over weg moet kunnen om even vpn te kunnen opzetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon vervolgens feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.quote:Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Hoe weet je dat? Van je Westerse nieuwsbronnen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:23 schreef theguyver het volgende:
Telegram daarintegen is super populair in Rusland maar ook daar moet je maar net in een groep zitten wat ander nieuws verspreidt dan Russische propaganda.
Kijk naar bijvoorbeeld een Noord Korea die zijn vrijwel compleet afgesloten van de buiten wereld en veel hebben echt een flauw benul wat er buiten hun land afspeelt.
Dit geld ook voor Rusland maar dan in een veel minder mate dan Noord Korea maar toch..
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.
Lees maar eens wat NordVPN zelf over China zegt: https://nordvpn.com/nl/blog/vpn-for-china/
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:33 schreef Grems het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en Chinaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.
"The restrictions against Sputnik and Russia Today (together with their subsidiaries, such as RT English, RT Germany, RT France and RT Spanish) have been in place since 2 March 2022. The restrictions on the other three entities have been in place as of 4 June 2022.
They cover all means of transmission and distribution in or directed at the EU member states, including cable, satellite, Internet Protocol TV, platforms, websites and apps."
Maar over simpele censuur gesproken, twitter, facebook, youtube e.d. verwijderen ook heel veel berichten/video's die tegen overheid narratief ingaan. Dat is toch ook censuur? Of zie ik dingen verkeerd? Lijkt mij vreemd dat als mensen vraagtekens bij bepaalde zaken zetten op bijvoorbeeld YouTube die tegen bepaalde overheid richtlijnen ingaan verwijderd worden, we kunnen spreken van censuur toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China
rt.com en sputniknews.com zijn gewoon beschikbaar.
Van Russen en Rusland zelf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Van je Westerse Russische nieuwsbronnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |