Quote me maar waar ik dat gezegd heb.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:09 schreef Grems het volgende:
[..]
Welke leugens? Nederlandse providers passen geen censuur toe in opdracht van de overheid?
Top , ff kijken wat haar redenen waren om op te stappenquote:
Ik wilde alleen even weten of je het over mij had.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Quote me maar waar ik dat gezegd heb.
Of reageer gewoon eens op m’n verzoek. Zo moeilijk is het toch niet?
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:07 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik wil leugens niet negeren maar ze weerspreken.
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:14 schreef Jippie het volgende:
[..]
Dat is prima, maar wat voor jou leugens zijn kan voor iemand anders de ultieme waarheid zijn. Daardoor kan jouw goedbedoelde opmerking als kwetsend worden ervaren. Niemand wil voor leugenaar uitgemaakt worden (lijkt mij) en een mening weerspreken met respect voor de user erachter is prima. Maar niemand hoeft hier zendelingenwerk te doen om ' zieltjes te redden'. Als iemand jouw visie niet deelt, laat hem/haar.
Niet iedereen heeft dezelfde mening en niet iedereen discussieert op dezelfde manier. Ik snap dat het lastig is als iemand je vragen niet beantwoordt of ontwijkt, maar we kunnen niemand forceren tot antwoorden. Persoonlijk zou ik geen discussie aangaan met users die een andere kijk op discussiėren hebben dan dat ik heb, scheelt een hoop ergernis.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiėren.
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:18 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ja ik kan jou ook wel voor van alles uit maken. Dan is het voor jou misschien een leugen maar voor mij de ultieme waarheid. Dat slaat toch nergens op?
Ik vraag iemand gewoon met wat voorbeelden te komen. En schappelijk als ik ben geef ik ook nog aan dat ik voor ieder voorbeeld dat hij geeft drie keer zoveel tegenvoorbeelden te willen geven. Maar dan haakt meneer ineens af en gaat hij doelpalen verschuiven. Dat heeft niets maken met discussiėren.
Leuk maar wat heb je er aan om naar CNN te gaan als je de letters al niet begrijpt of de taal niet.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
laten we, ook ik, het minder persoonlijk maken in ieder geval.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 21:28 schreef Grems het volgende:
[..]
De grap is natuurlijk dat ik helemaal niet afhaak, er is simpelweg geen reden om die "challenge" aan te gaan mits we het erover eens zijn dat ook wij te maken hebben overheidscensuur ( ja, ook als je daar middels een VPN omheen kunt ).
Zodra dat duidelijk is zijn veel mensen het waarschijnlijk best eens met mijn standpunten over waar die censuur zwaarder is en waar de gevolgen voor het omzeilen ernstiger kunnen zijn.
Nee hoor, ik reageer op het volgende:quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:11 schreef The_End het volgende:
Ik begrijp je punt echt niet @:grems Rusland en China zijn zo slecht niet, want in Europa is ook een RT website geblocked?
Het probleem is wel dat je wel een beetje met computers over weg moet kunnen om even vpn te kunnen opzetten.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon vervolgens feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:17 schreef Grems het volgende:
[..]
Nee hoor, ik reageer op het volgende:
"Volgens mij heb je hier itt Rusland nog altijd de keuze welke informatie je tot je wil/kan nemen"
En toon feitelijk aan dat dit onjuist is. Dan krijg ik vervolgens als reactie "ja maar daar kun je met VPN omheen"
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.quote:Het gaat mij in deze om het feit dat veel mensen een soort blinde vlek lijken te hebben als het om onze eigen omgeving gaat.
Hoe weet je dat? Van je Westerse nieuwsbronnen?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:23 schreef theguyver het volgende:
Telegram daarintegen is super populair in Rusland maar ook daar moet je maar net in een groep zitten wat ander nieuws verspreidt dan Russische propaganda.
Kijk naar bijvoorbeeld een Noord Korea die zijn vrijwel compleet afgesloten van de buiten wereld en veel hebben echt een flauw benul wat er buiten hun land afspeelt.
Dit geld ook voor Rusland maar dan in een veel minder mate dan Noord Korea maar toch..
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:25 schreef The_End het volgende:
[..]
Je hebt dat niet aangetoond. Ik kan in Nederland zonder kans op vervolging RT bekijken. Het is alleen moeilijker gemaakt. In landen als China en Rusland is dat niet het geval. Daar is het gevaarlijk om 'niet goedgekeurde' informatie tot je te nemen.
Lees maar eens wat NordVPN zelf over China zegt: https://nordvpn.com/nl/blog/vpn-for-china/
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef Grems het volgende:
[..]
Je moet even gaan melden bij providers dat ze RT niet in opdracht van de overheid hoeven te blokkeren.
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:29 schreef The_End het volgende:
[..]
Overigens zijn rt.com en sputniknews.com gewoon beschikbaar.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China.
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:33 schreef Grems het volgende:
[..]
In bepaalde gevallen is het iets meer dan een vlek inderdaad.
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:35 schreef The_End het volgende:
[..]
Jammer dat je echt nergens op in gaat. Dit is een discussie forum.
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en Chinaquote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:38 schreef Grems het volgende:
[..]
Als je het beter meent te weten dan de Raad van Europa dan valt er weinig te bespreken verder.
"The restrictions against Sputnik and Russia Today (together with their subsidiaries, such as RT English, RT Germany, RT France and RT Spanish) have been in place since 2 March 2022. The restrictions on the other three entities have been in place as of 4 June 2022.
They cover all means of transmission and distribution in or directed at the EU member states, including cable, satellite, Internet Protocol TV, platforms, websites and apps."
Maar over simpele censuur gesproken, twitter, facebook, youtube e.d. verwijderen ook heel veel berichten/video's die tegen overheid narratief ingaan. Dat is toch ook censuur? Of zie ik dingen verkeerd? Lijkt mij vreemd dat als mensen vraagtekens bij bepaalde zaken zetten op bijvoorbeeld YouTube die tegen bepaalde overheid richtlijnen ingaan verwijderd worden, we kunnen spreken van censuur toch?quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:40 schreef The_End het volgende:
[..]
Mensen hebben geen blinde vlek. Jij bent enorm aan het overdrijven. De censuur in Europa als je daar al van kan spreken staat totaal niet in verhouding tot de daadwerkelijk gevaarlijke censuur in Rusland en China
rt.com en sputniknews.com zijn gewoon beschikbaar.
Van Russen en Rusland zelf.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 22:26 schreef weetjewel5 het volgende:
[..]
Hoe weet je dat? Van je Westerse Russische nieuwsbronnen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |