Maar deze ongedekte cheque krijgt keurig een kamermeerderheid. Dus dan is er niks aan de hand hè.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet eens duidelijk waar dit gaat eindigen.
De overheid gaat gewoon volledig short qua positie.
Vind het echt totaal onverantwoord.
(En nee. Ik heb niets tegen een oplopende staatsschuld an sich, maar dat bedrag is hier onbekend, wat het ons gaat kosten, kan wel het 10 voudige worden)
Ik ben niet persee bang voor een oplopende staatsschuld. Denk dat er een boom op te zetten is dat we zelfs te weinig schulden gemaakt hebben. Voor investeringen in ons land. Voor onderwijs. Etc.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar deze ongedekte cheque krijgt keurig een kamermeerderheid. Dus dan is er niks aan de hand hè.
De gemiddelde leeftijd van de stemgerechtigde bevolking wordt trouwens alleen maar hoger. Zie je ook in de ons omringende landen. Met overal beleid tot gevolg dat de gevestigde belangen beschermt, ten koste van de toekomstige generatie(s).
Het frustrerende is dat vrijwel niemand zegt dat er wat meer gematigd mag worden - de oppositie riep en roept en masse nog harder om steun dan de coalitie.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:45 schreef capricia het volgende:
[..]
Het is niet eens duidelijk waar dit gaat eindigen.
De overheid gaat gewoon volledig short qua positie.
Vind het echt totaal onverantwoord.
(En nee. Ik heb niets tegen een oplopende staatsschuld an sich, maar dat bedrag is hier onbekend, wat het ons gaat kosten, kan wel het 10 voudige worden)
Je hoeft ook niet te 'matigen'. Geld voor ondersteuning is er echt wel.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:53 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Het frustrerende is dat vrijwel niemand zegt dat er wat meer gematigd mag worden - de oppositie riep en roept en masse nog harder om steun dan de coalitie.
Toch denk ik dat het nog wel mee kan vallen, de gasprjizen zijn ook weer niet zó hoog momenteel, beetje een soepele winter en dan besparen we weer een vlotte 10 miljard op de 23 miljard die er voor geraamd wordt. Hoop leeft het langst.
Daarom eist de kamer elke maand een overzicht en gaan ze bij de voorjaarsnota (dan is er net 4 maand bezig) al controleren of er meer dekking nodig is. Maar een hogere prijs voor gas betekent meestal ook meer accijnsinkomsten, daar kunnen ze het al een heel eind mee dekken. Verder is een groot deel van de energieprijs, ook met dat plafond, nog altijd accijns en opslag duurzame energie. De kans dat dit over een jaar gezien meer gaat kosten dan het programma om de bedrijven overeind te houden met corona lijkt me eigenlijk vrij klein. We blijven ook met dit programma wel onder de 60% begrotingsschuld, zo lijkt het. Als enige EU land.quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet te 'matigen'. Geld voor ondersteuning is er echt wel.
Alleen de methode waarbij het onbekend is hoeveel het gaat kosten, zou ik niet gekozen hebben. Vind dat onverantwoord om met andermans geld te doen.
Is idd de omgevingswet, denk ik: https://iplo.nl/thema/rui(...)teigeningsprocedure/quote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:47 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Onteigening gaat via de civiele rechter. Maar de onteigeningswet is eigenlijk een hele rechtsgang op zichzelf die sterk gericht is op snelheid. (je kunt bijvoorbeeld niet in beroep, alleen in cassatie) Maar als je echt wil traineren dan kan dat uiteraard altijd, maar minder dan in andere procedures.
Wat jij bedoeld (denk ik) is de onteigeningsprocedure in de omgevingswet (maar dat enorme succesverhaal is nog niet in werking getreden).
Ja, helemaal bovenaan. “Deze informatie geldt na de inwerkingtreding van de omgevingswet’quote:Op woensdag 5 oktober 2022 23:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Is idd de omgevingswet, denk ik: https://iplo.nl/thema/rui(...)teigeningsprocedure/
Kunnen ze die website dan niet tot invoering van de omgevingswet (de komende 5 tot 10 jaar?) offline halen?quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:37 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ja, helemaal bovenaan. “Deze informatie geldt na de inwerkingtreding van de omgevingswet’
quote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen ze die website dan niet tot invoering van de omgevingswet (de komende 5 tot 10 jaar?) offline halen?
Over de Coronaschulden van 20 miljard riepen ze eerst dat een paar procent niet zou betalen. Nu is 30% die niet meer terugkomt. Plus er wordt weer gesproken over steun voor het MKB, voor dezelfde bedrijven die bij die 30% horen. Ook weer belastinguitstelquote:Op woensdag 5 oktober 2022 20:38 schreef Elan het volgende:
Even 40 miljard aan energiecompensatie, even duizenden boeren uitkopen. Ben benieuwd waar al dat geld vandaan moet komen na twee jaar corona.
Beschamend dat er in dit land een rechter nodig is, om dit af te dwingenquote:De Nederlandse Staat en het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) moeten van de rechter maatregelen nemen zodat de (crisis)noodopvang voor asielzoekers aan de internationale normen gaat voldoen.
Ja je moet deze regering echt dwingen om zich aan de minimale wettelijk vastgelegde regels rondom mens en milieu te houden.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:07 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nel-actie-ondernemen
[..]
Beschamend dat er in dit land een rechter nodig is, om dit af te dwingen
Hek van de dam is echt onzin:quote:Op donderdag 6 oktober 2022 10:24 schreef Confetti het volgende:
[..]
Over de Coronaschulden van 20 miljard riepen ze eerst dat een paar procent niet zou betalen. Nu is 30% die niet meer terugkomt. Plus er wordt weer gesproken over steun voor het MKB, voor dezelfde bedrijven die bij die 30% horen. Ook weer belastinguitstel
Dat komt dus nog bovenop deze 30-40 miljard euro.
Het hek is echt volstrekt van de dam.
Het is meer beschamend dat een rechter zich hier voor leent.quote:Op donderdag 6 oktober 2022 12:07 schreef alpeko het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)nel-actie-ondernemen
[..]
Beschamend dat er in dit land een rechter nodig is, om dit af te dwingen
Die moet je even uitleggen. De rechter had volgens jou zoiets moeten zeggen: "Ik deze zaak heb ik geen zin".quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:05 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is meer beschamend dat een rechter zich hier voor leent.
Nee, deze zaak is zinloos. Precies wat de landsadvocaat ook al zei.quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Die moet je even uitleggen. De rechter had volgens jou zoiets moeten zeggen: "Ik deze zaak heb ik geen zin".
Ja omdat de kabinetten Rutte heel makkelijk vonnissen naast zich neergelegd en gewoon op dezelfde voet verder gaat. In Nederland gelden de wetten en regels alleen voor het klootjesvolk. Wanneer je geld, macht en invloed hebt hoef je je daar niet druk over te maken. Ten nadele van mens, natuur en milieu. Zolang de aandeelhouders maar tevreden zijn natuurlijk...quote:Op vrijdag 7 oktober 2022 12:50 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, deze zaak is zinloos. Precies wat de landsadvocaat ook al zei.
Gewoon belachelijk dit, en Rutte en Hoekstra waarom verrast me dat niet die 2, Rutte moet echt oprottenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 09:14 schreef Janneke141 het volgende:
En dan ook nog niet eens een lijnvlucht pakken hè. Gewoon een privéjet met 1 of een handje vol mensen erin.
Welke regels heb je het dan precies over?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 08:56 schreef Aurelius het volgende:
[ twitter ]
Rules for thee, not for me.
Dat eerste gaat toch alleen om de maanden november en december nog (er ligt volgens mij een motie vandaag ter stemming om dat aan te passen, maar dat haalt het denk ik niet)?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:27 schreef papert het volgende:
Bovendien, zolang er miljarden uitgegeven wordt aan energie kosten compensatie (ook aan mensen die het niet nodig hebben) en uitkoop boeren...
Vaker is geen probleem, vliegen naar Luxemburg (hoe veel tijd win je daar nou mee, dat is maar 4 uurtjes met de auto, vliegen kost ook tijd en is van vliegveld tot vliegveld) en Parijs (we hebben een perfecte treinverbinding met Parijs) is het probleem. Zulke vluchten zouden gewoon niet gemaakt mogen worden, helemaal niet meer. Niet alleen voor de regering niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:04 schreef Raw85 het volgende:
Het is gewoon domme stemmingmakerij. ''HoEzO MiNdEr vLiEgEn!? Ministers pakken vaker het vliegtuig''..
..tja, misschien omdat er in de wereld momenteel ook even net wat meer speelt dan in 2019Maar daar hebben ze het dan weer niet over.
Ik vind niet dat het onterecht is dat de boeren een ruime compensatie krijgen, maar enorm slecht bestuur dat deze compensatie nodig is. Dat er eerst een uitspraak van de rechter nodig was, voordat er werd ingegrepen. Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat er vergunningen aan boeren rond natuurgebieden werden gegeven om uit te breiden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat eerste gaat toch alleen om de maanden november en december nog (er ligt volgens mij een motie vandaag ter stemming om dat aan te passen, maar dat haalt het denk ik niet)?
En dat laatste, wat is daar het probleem? Mogen boeren geen fatsoenlijke compensatie krijgen?
Belasting op winst op vermogen is momenteel niet uitvoerbaar voor de belastingdienst, helaas.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:29 schreef papert het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het onterecht is dat de boeren een ruime compensatie krijgen, maar enorm slecht bestuur dat deze compensatie nodig is. Dat er eerst een uitspraak van de rechter nodig was, voordat er werd ingegrepen. Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat er vergunningen aan boeren rond natuurgebieden werden gegeven om uit te breiden.
Ook daarna gaat het om een algemene compensatie. (Iedereen met een flexibel contract) Dus niet alleen de mensen die het echt nodig hebben. Ik snap ook dat dit niet anders kan, maar het was prima te verkopen geweest om deze maatregel te combineren met bijvoorbeeld een belasting op winst over vermogen. (Dat fictieve rendement waar belasting op geheven werd, en dat nu weer terug betaald moet worden vind ik ook een voorbeeld van slecht bestuur)
Bovendien vind ik het gewoon schrijnend als er daar miljarden aan uitgegeven worden, er ook mensen op straat moeten slapen. Dat zijn geen communicerende vaten, maar zegt wel iets over prioriteiten.
NWS / Ouwehand (PvdD) wegens overbelasting tijdelijk uit Kamerquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Esther Ouwehand is overbelast: https://nos.nl/artikel/24(...)-tijdelijk-uit-kamer
Eva Akerboom komt weer een tijdje als vervanger (ze was ooit al de vervanger van Femke Merel-Van Kooten).
Niks kinderachtig gezeur, hij moet het goede voorbeeld geven, maar dat doet deze aartsleugenaar niet, deze man is echt de pest voor de Nederlandse politiekquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:19 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind het vooral in het geval van Rutte eigenlijk maar kinderachtig gezeur.
Ouwehont moet wat beter gaan eten. Krekels, planten daar zit geen energie in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Esther Ouwehand is overbelast: https://nos.nl/artikel/24(...)-tijdelijk-uit-kamer
Eva Akerboom komt weer een tijdje als vervanger (ze was ooit al de vervanger van Femke Merel-Van Kooten).
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vaker is geen probleem, vliegen naar Luxemburg (hoe veel tijd win je daar nou mee, dat is maar 4 uurtjes met de auto, vliegen kost ook tijd en is van vliegveld tot vliegveld) en Parijs (we hebben een perfecte treinverbinding met Parijs) is het probleem. Zulke vluchten zouden gewoon niet gemaakt mogen worden, helemaal niet meer. Niet alleen voor de regering niet.
Sowieso is het van een eng soort micromanagen om je hier druk om te gaan maken. De regering mag zelf bepalen hoe ze de uitvoerende kant van het regeren regelen. Natuurlijk kunnen ze een afspraak maken, zoals dat ze over een jaar genomen minder vervuilend bezig zijn of iets dergelijks, maar dat zegt niets over individuele beslissingen die genomen worden zoals wel/niet het vliegtuig nemen op tijdstip X.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.
Een Liesje Schreinemacher of Rob Jetten die naar een afspraak in het dichtbije buitenland gaan om wat te bespreken vind ik dat een ander verhaal. Dat moet wat makkelijker te regelen/beveiligen zijn dan Rutte.
Je overdrijft het beveiligen nogal, volgens mij. Er lopen misschien 1 of 2 man mee en dat is het dan ook wel weer. Rutte begeeft zich zeer regelmatig in zijn eentje in grote groepen en fietst ook gewoon alleen door Den Haag. Als dat kan, kun je ook gewoon in een internationale trein zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.
Een Liesje Schreinemacher of Rob Jetten die naar een afspraak in het dichtbije buitenland gaan om wat te bespreken vind ik een ander verhaal. Dat moet wat makkelijker te regelen/beveiligen zijn dan Rutte.
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:26 schreef EinarBoe het volgende:
De regering mag zelf bepalen hoe ze de uitvoerende kant van het regeren regelen.
Geen regels maar dit staat letterlijk in het coalitieakkoordquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welke regels heb je het dan precies over?
quote:Opmerkelijk, want in het in januari gepresenteerde coalitieakkoord stelt het kabinet het vliegen over korte afstanden te willen ontmoedigen om zo de uitstoot van CO2 door de luchtvaart te verminderen. 'De uitstoot terugdringen is nodig om de klimaatdoelen te kunnen halen, maar ook om de luchtkwaliteit te verbeteren', is in het akkoord te lezen.
Het is toch niet ‘doodleuk’ vaker? Er is nogal wat gaande in de wereld momenteel, volgens mij valt de toename van het aantal vluchten best te verantwoorden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.
Het geeft gewoon nogal een slecht voorbeeld om de bevolking op te roepen minder te gaan vliegen omwille van het klimaat en het dan zelf doodleuk vaker te gaan doen.
Überhaupt de gedacht dat je geen (politiek) oordeel zou moeten hebben over de inrichting van de uitvoering van regeringsbeleid door het kabinet is onjuist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.
Het geeft gewoon nogal een slecht voorbeeld om de bevolking op te roepen minder te gaan vliegen omwille van het klimaat en het dan zelf doodleuk vaker te gaan doen.
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is toch niet ‘doodleuk’ vaker? Er is nogal wat gaande in de wereld momenteel, volgens mij valt de toename van het aantal vluchten best te verantwoorden.
En zo niet dan hadden ze ook in 2020 en 2021 moeten benoemen dat ze echt geweldig bezig zijn gelet op het vrij lage aantal vluchten zonder te vermelden dat dat waarschijnlijk te maken had corona.
Dat is wel de reden die buitenlandse zaken geeft dat hun bewindslieden wel de trein pakken. Maar volgens Rutte moeten we eigenlijk blij zijn dat we “op het wereldtoneel” aanwezig zijn. Een onzinredenatie natuurlijk want die aanwezigheid kan prima per trein bereikt wordenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.
Wat een ridiculisering van een normaal onderwerp. De regering wil niet meer dat iemand korte afstanden vliegt, mogen we dan verwachten dat ze het zelf ook niet of in elk geval zo min mogelijk doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:29 schreef Raw85 het volgende:
Zo beredeneerd kunnen we Rutte ook met z’n eigen Saab naar Parijs laten rijden en - laten we schappelijk zijn - een accommodatie voor hem betalen. Hooguit een bedje op een slaapzaal in een hostel natuurlijk, want daar kan je toch ook gewoon slapen? En laat hem zijn eigen boterhammen ook maar smeren, dat moet ik tenslotte ook!
Zelfs uit dat RTL-artikel vol stemmingmakerij blijkt ook gewoon dat het merendeel van de korte reizen wel gewoon met de auto/trein werd afgelegd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een ridiculisering van een normaal onderwerp. De regering wil niet meer dat iemand korte afstanden vliegt, mogen we dan verwachten dat ze het zelf ook niet of in elk geval zo min mogelijk doen?
Het zal vast sneller zijn dan de trein, omdat ik vermoed dat Rutte wel vrij soepel door de douane komt en niet eindeloos aan zo’n ronddraaiende band hoeft te wachten op zijn koffer. Maar het zou inderdaad het streven moeten voor dit soort ritjes de trein te nemen, en als dat onhandig is vanwege veiligheid of privacy, dan is de auto van deur tot deur ook nog geen slecht alternatief.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.
12 van de 36 per vliegtuig, nogal een extreem hoog percentage voor iets wat alleen zou moeten gebeuren als het echt niet anders kan. En inderdaad, ministers als Dijkgraaf en Harbers laten het goede voorbeeld zien en vliegen niet. Als Harbers het kan, kunnen Hoekstra en Rutte het ook. Binnenlandse Zaken zegt in dat artikel nota bene dat een treinreis makkelijker is qua organisatie en die gaan over de beveiliging van Rutte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zelfs uit dat RTL-artikel vol stemmingmakerij blijkt ook gewoon dat het merendeel van de korte reizen wel gewoon met de auto/trein werd afgelegd.
De reactie van Binnenlandse Zaken gaat over alle vliegreizen en niet specifiek over die van Rutte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
12 van de 36 per vliegtuig, nogal een extreem hoog percentage voor iets wat alleen zou moeten gebeuren als het echt niet anders kan. En inderdaad, ministers als Dijkgraaf en Harbers laten het goede voorbeeld zien en vliegen niet. Als Harbers het kan, kunnen Hoekstra en Rutte het ook. Binnenlandse Zaken zegt in dat artikel nota bene dat een treinreis makkelijker is qua organisatie en die gaan over de beveiliging van Rutte.
Ja, een dienstauto had ik nog begrepen. Maar vliegen over die afstand? Nee, echt geen begrip voor. Niet comfortabeler, niet makkelijker, niet sneller... geen enkele reden om het te doen. Zeker niet als het tegen je eigen regeerakkoord in gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De reactie van Binnenlandse Zaken gaat over alle vliegreizen en niet specifiek over die van Rutte.
En ze gaan nauwelijks over de beveiliging in het buitenland.
Vind het echt lachwekkend dat iemand die MP is in dit land, die beslist over weet ik veel hoeveel miljarden van ons allemaal, zo’n beetje iedere seconde dat hij/zij wakker is bezig is voor ons dan per se met de trein zou moeten reizen. Wat een gelul. Tenzij er hele coupes worden ingericht voor de MP kan hij of zij dus niet bellen, niet vergaderen, moet hij/zij extreem voorzichtig zijn met tassen met documenten etc. Gun iemand in zo’n belangrijke positie gewoon het comfort dat bij zo’n functie hoort. Dat levert ons allemaal eerder voordelen dan nadelen op.
Dan reis je waarschijnlijk nooit met de trein. Want de trein, en nee ook die naar Parijs niet, is heel vaak níet comfortabel. En zeker niet voor een MP die 3-4 uur heen en 3-4 uur terug dus niet of nauwelijks kan werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, een dienstauto had ik nog begrepen. Maar vliegen over die afstand? Nee, echt geen begrip voor. Niet comfortabeler, niet makkelijker, niet sneller... geen enkele reden om het te doen. Zeker niet als het tegen je eigen regeerakkoord in gaat.
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen. Kan hij ook internetten via zijn eigen zwaar beveiligde apparaten (daar zit de beveiliging, niet zo zeer in het netwerk, hij gebruikt namelijk zijn zwaar beveiligde mobiel gewoon op het 4g/5g netwerk). In zijn dienstauto kan hij dat ook allemaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan reis je waarschijnlijk nooit met de trein. Want de trein, en nee ook die naar Parijs niet, is heel vaak níet comfortabel. En zeker niet voor een MP die 3-4 uur heen en 3-4 uur terug dus niet of nauwelijks kan werken.
In tegenstelling tot het regeringstoestel, waar hij kan slapen, vertrouwelijk vergaderen, zwaar beveiligde internetverbinding is en een douche genomen kan worden aan boord. Dat lijkt me niet vergelijkbaar qua comfort..
Dat is Rutte zijn beleid, maar hij luistert zelf niet.quote:Ook de luchtvaart moet een bijdrage leveren aan het terugdringen van de CO2-emissies. We ontmoedigen het vliegen over korte afstanden, hetgeen leidt tot een daling van de CO2-emissies naast de emissiereducties die voortkomen uit het ‘Fit For 55’-beleidspakket.
Ik vind het gejank om niets.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen. Kan hij ook internetten via zijn eigen zwaar beveiligde apparaten (daar zit de beveiliging, niet zo zeer in het netwerk, hij gebruikt namelijk zijn zwaar beveiligde mobiel gewoon op het 4g/5g netwerk). In zin dienstauto kan hij dat ook allemaal.
Maar jij snapt blijkbaar niet dat als je in een regeerakkoord op neemt dat over korte afstanden vliegen niet logisch meer moet zijn, dat het dan normaal is dat de regering het goede voorbeeld geeft.
De regering had inderdaad allang elektrisch of minstens hybride moeten rijden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vind het gejank om niets. Natuurlijk wil het kabinet autogebruik verminderen en het OV stimuleren, maar we gaan ook de dienstauto’s van ministers niet afschaffen. Ze kunnen natuurlijk vrijwel overal prima komen met het OV, maar het is toch echt een penny wise, pound foolish manier van denken?
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen.
Daar ben ik het absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De regering had inderdaad allang elektrisch of minstens hybride moeten rijden.
Plus net zo prijzig als een weekje all inclusive in een resort.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..
Slaapplaatsen in de Thalys? Wat een onzin. Ik zat laatst in Thalys premium, zo comfortabel is zijn dienstauto niet. En dan zit er helemaal vooraan in de trein zelfs nog een soort kantoortje/vergaderruimte…quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..
De trein Amsterdam-Londen of de trein Amsterdam-Parijs zijn echt totaal anders en zeer comfortabel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..
Het ging over slaapplaatsen in internationale treinen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slaapplaatsen in de Thalys? Wat een onzin. Ik zat laatst in Thalys premium, zo comfortabel is zijn dienstauto niet. En dan zit er helemaal vooraan in de trein zelfs nog een soort kantoortje/vergaderruimte…
Het ging over reizen naar Parijs en Luxemburg, dan kom je helemaal niet aan slaaptreinen toe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het ging over slaapplaatsen in internationale treinen.
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging over reizen naar Parijs en Luxemburg, dan kom je helemaal niet aan slaaptreinen toe.
Eurostar Premier is ook wel echt een aanrader ja, daar begint je vakantie al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De trein Amsterdam-Londen of de trein Amsterdam-Parijs zijn echt totaal anders en zeer comfortabel.
Maar het gaat om het principe: als je wil dat de Nederlanders minder vliegen over korte afstanden (en dat is beleid, volgens het regeerakkoord dat ik voor je heb gequote), dan moet je zelf het goede voorbeeld geven. Dit is vergelijkbaar met Grapperhaus die een feestje geeft in coronatijd: totale ondermijning van je eigen beleid.
Natuurlijk wel. In die stoelen slaap je beter dan in je dienstauto hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.
Ik had het over de trein naar Parijs, daar kun je beter slapen dan in een vliegtuig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.
Als burger ja. Als MP zou ik daar weinig zin in hebbenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. In die stoelen slaap je beter dan in je dienstauto hoor.
Heb je het regeringstoestel weleens van binnen gezien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over de trein naar Parijs, daar kun je beter slapen dan in een vliegtuig.
Als MP moet je je kapot schamen, je eigen beleid negerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als burger ja. Als MP zou ik daar weinig zin in hebben
Nou, dan kunnen we dus ook alle dienstauto’s wel vervangen door elektrische Volkswagen UP!’s. En ook zelf rijden dan, want wat doet comfort er immers toe?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso is dat comfort oninteressant. Als de premier uit straalt dat hij een klein beetje comfort belangrijker vindt dan zijn eigen beleid, wie luistert er dan nog naar de politiek.
Dit is echt vergelijkbaar met Grapperhaus, vind jij ondermijning van het beleid van de regering door ministers dan echt zo onbelangrijk?
Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso is dat comfort oninteressant. Als de premier uit straalt dat hij een klein beetje comfort belangrijker vindt dan zijn eigen beleid, wie luistert er dan nog naar de politiek.
Dit is echt vergelijkbaar met Grapperhaus, vind jij ondermijning van het beleid van de regering door ministers dan echt zo onbelangrijk?
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Niet zelden ten nadele van de ministers zelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als MP moet je je kapot schamen, je eigen beleid negeren
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijkingquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Bijv onbetaald overwerken. Zeur je daar ook over?
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen we dus ook alle dienstauto’s wel vervangen door elektrische Volkswagen UP!’s. En ook zelf rijden dan, want wat doet comfort er immers toe?
Dan was de dienstauto een prima optie die niet tegen beleid in ging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.
Doodvermoeiend dit zeg, je zegt het niet eens te worden maar toch wil je even reageren om je gelijk te kunnen halen, nee geen uitzonderingen ook de MP niet dusquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.
Dit ook niet, je eigen vergelijking zit al scheef.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijking
Blijkbaar is de toeslagenaffaire niet het enige dat ontspoort daar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Hoe los je het probleem van zo'n verrotte organisatie op, als je tegelijkertijd continuïteit moet behouden en je dus niet de boel kan opheffen om opnieuw te beginnen? Ik zou ook niet weten waar te beginnen, bij alles wat je doet en wil ben je afhankelijk van de mensen die er al zitten en dus potentieel het probleem zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Geen idee, de info is wel erg vaag (en nogal op z'n Telegraafs beschreven). Ben benieuwd of we er ooit meer van horen, als ze alleen informatie wilden hadden ze die wel gewoon opgevraagd neem ik aan. Maar wat het wel kan zijn is me een raadsel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Helemaal geen inval dus, het was gewoon afgesproken. Rode kaart voor de Telegraaf...quote:Het gaat niet om een onderzoek naar de dienst zelf, maar naar gegevens die op het kantoor zijn opgeslagen. ,,Het gaat om een gerechtelijk onderzoek, waar de Belastingdienst ons bij helpt”, verklaart een woordvoerder van het EOM in Luxemburg.
De EOM stond vanmorgen met tientallen auto's voor het gebouw in Den Haag. Die stonden daar met toestemming van de FIOD, de opsporingsdienst van de Nederlandse belastingdienst.
En de wet wordt weer uitgesteld, zo lijkt het: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)vingswet-brokkelt-afquote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen ze die website dan niet tot invoering van de omgevingswet (de komende 5 tot 10 jaar?) offline halen?
Op zich is en blijft die wet een prima idee, ik zou zo'n gigantische wet ook niet zo maar overboord kieperen. Er had alleen al veel meer aandacht voor de uitvoering moeten zijn, voor ze de Tweede Kamer hadden laten stemmen (en sowieso is het natuurlijk ook een blunder dat de Tweede Kamer de wet niet heeft tegengehouden). Debat in de Kamer prima, maar dus niet ter stemming brengen zolang de ICT ontoereikend is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het wordt zo wel dramatisch met die wet. bij ons in de gemeente zijn er allemaal voorbereidingsbesluiten die binnen kort in de raad komen.
Hoe vaak kan je iets uitstellen totdat je moet concluderen dat het helemaal een mislukking is geworden?
Paling, snot, geen herinnering, kennis van nu en lessen voor de toekomst.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:00 schreef monkyyy het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/enquetezaal
14:15, Rutte wordt verhoord voor het gasdossier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |