12 van de 36 per vliegtuig, nogal een extreem hoog percentage voor iets wat alleen zou moeten gebeuren als het echt niet anders kan. En inderdaad, ministers als Dijkgraaf en Harbers laten het goede voorbeeld zien en vliegen niet. Als Harbers het kan, kunnen Hoekstra en Rutte het ook. Binnenlandse Zaken zegt in dat artikel nota bene dat een treinreis makkelijker is qua organisatie en die gaan over de beveiliging van Rutte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:51 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Zelfs uit dat RTL-artikel vol stemmingmakerij blijkt ook gewoon dat het merendeel van de korte reizen wel gewoon met de auto/trein werd afgelegd.
De reactie van Binnenlandse Zaken gaat over alle vliegreizen en niet specifiek over die van Rutte.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
12 van de 36 per vliegtuig, nogal een extreem hoog percentage voor iets wat alleen zou moeten gebeuren als het echt niet anders kan. En inderdaad, ministers als Dijkgraaf en Harbers laten het goede voorbeeld zien en vliegen niet. Als Harbers het kan, kunnen Hoekstra en Rutte het ook. Binnenlandse Zaken zegt in dat artikel nota bene dat een treinreis makkelijker is qua organisatie en die gaan over de beveiliging van Rutte.
Ja, een dienstauto had ik nog begrepen. Maar vliegen over die afstand? Nee, echt geen begrip voor. Niet comfortabeler, niet makkelijker, niet sneller... geen enkele reden om het te doen. Zeker niet als het tegen je eigen regeerakkoord in gaat.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:11 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De reactie van Binnenlandse Zaken gaat over alle vliegreizen en niet specifiek over die van Rutte.
En ze gaan nauwelijks over de beveiliging in het buitenland.
Vind het echt lachwekkend dat iemand die MP is in dit land, die beslist over weet ik veel hoeveel miljarden van ons allemaal, zo’n beetje iedere seconde dat hij/zij wakker is bezig is voor ons dan per se met de trein zou moeten reizen. Wat een gelul. Tenzij er hele coupes worden ingericht voor de MP kan hij of zij dus niet bellen, niet vergaderen, moet hij/zij extreem voorzichtig zijn met tassen met documenten etc. Gun iemand in zo’n belangrijke positie gewoon het comfort dat bij zo’n functie hoort. Dat levert ons allemaal eerder voordelen dan nadelen op.
Dan reis je waarschijnlijk nooit met de trein. Want de trein, en nee ook die naar Parijs niet, is heel vaak níet comfortabel. En zeker niet voor een MP die 3-4 uur heen en 3-4 uur terug dus niet of nauwelijks kan werken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, een dienstauto had ik nog begrepen. Maar vliegen over die afstand? Nee, echt geen begrip voor. Niet comfortabeler, niet makkelijker, niet sneller... geen enkele reden om het te doen. Zeker niet als het tegen je eigen regeerakkoord in gaat.
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen. Kan hij ook internetten via zijn eigen zwaar beveiligde apparaten (daar zit de beveiliging, niet zo zeer in het netwerk, hij gebruikt namelijk zijn zwaar beveiligde mobiel gewoon op het 4g/5g netwerk). In zijn dienstauto kan hij dat ook allemaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:17 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dan reis je waarschijnlijk nooit met de trein. Want de trein, en nee ook die naar Parijs niet, is heel vaak níet comfortabel. En zeker niet voor een MP die 3-4 uur heen en 3-4 uur terug dus niet of nauwelijks kan werken.
In tegenstelling tot het regeringstoestel, waar hij kan slapen, vertrouwelijk vergaderen, zwaar beveiligde internetverbinding is en een douche genomen kan worden aan boord. Dat lijkt me niet vergelijkbaar qua comfort..
Dat is Rutte zijn beleid, maar hij luistert zelf niet.quote:Ook de luchtvaart moet een bijdrage leveren aan het terugdringen van de CO2-emissies. We ontmoedigen het vliegen over korte afstanden, hetgeen leidt tot een daling van de CO2-emissies naast de emissiereducties die voortkomen uit het ‘Fit For 55’-beleidspakket.
Ik vind het gejank om niets.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen. Kan hij ook internetten via zijn eigen zwaar beveiligde apparaten (daar zit de beveiliging, niet zo zeer in het netwerk, hij gebruikt namelijk zijn zwaar beveiligde mobiel gewoon op het 4g/5g netwerk). In zin dienstauto kan hij dat ook allemaal.
Maar jij snapt blijkbaar niet dat als je in een regeerakkoord op neemt dat over korte afstanden vliegen niet logisch meer moet zijn, dat het dan normaal is dat de regering het goede voorbeeld geeft.
De regering had inderdaad allang elektrisch of minstens hybride moeten rijden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:27 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ik vind het gejank om niets. Natuurlijk wil het kabinet autogebruik verminderen en het OV stimuleren, maar we gaan ook de dienstauto’s van ministers niet afschaffen. Ze kunnen natuurlijk vrijwel overal prima komen met het OV, maar het is toch echt een penny wise, pound foolish manier van denken?
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:21 schreef Hanca het volgende:
[..]
Internationale treinen zijn zeer comfortabel, kun je gewoon een coupé afhuren, kun je gewoon in slapen.
Daar ben ik het absoluut mee eens.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:30 schreef Hanca het volgende:
[..]
De regering had inderdaad allang elektrisch of minstens hybride moeten rijden.
Plus net zo prijzig als een weekje all inclusive in een resort.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..
Slaapplaatsen in de Thalys? Wat een onzin. Ik zat laatst in Thalys premium, zo comfortabel is zijn dienstauto niet. En dan zit er helemaal vooraan in de trein zelfs nog een soort kantoortje/vergaderruimte…quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Haha je hebt overduidelijk niet met de trein door Europa gereisd als je dit zegt. Ik doe het regelmatig maar de slaapplaatsen (ook het hogere segment) zijn waardeloos, vaak is het niet veel meer dan een plank met een laken eromheen, de wc’s zijn goor, het rijdt vaak niet of niet op tijd..
De trein Amsterdam-Londen of de trein Amsterdam-Parijs zijn echt totaal anders en zeer comfortabel.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:32 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het ging over slaapplaatsen in internationale treinen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Slaapplaatsen in de Thalys? Wat een onzin. Ik zat laatst in Thalys premium, zo comfortabel is zijn dienstauto niet. En dan zit er helemaal vooraan in de trein zelfs nog een soort kantoortje/vergaderruimte…
Het ging over reizen naar Parijs en Luxemburg, dan kom je helemaal niet aan slaaptreinen toe.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:45 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het ging over slaapplaatsen in internationale treinen.
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:46 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het ging over reizen naar Parijs en Luxemburg, dan kom je helemaal niet aan slaaptreinen toe.
Eurostar Premier is ook wel echt een aanrader ja, daar begint je vakantie al.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:45 schreef Hanca het volgende:
[..]
De trein Amsterdam-Londen of de trein Amsterdam-Parijs zijn echt totaal anders en zeer comfortabel.
Maar het gaat om het principe: als je wil dat de Nederlanders minder vliegen over korte afstanden (en dat is beleid, volgens het regeerakkoord dat ik voor je heb gequote), dan moet je zelf het goede voorbeeld geven. Dit is vergelijkbaar met Grapperhaus die een feestje geeft in coronatijd: totale ondermijning van je eigen beleid.
Natuurlijk wel. In die stoelen slaap je beter dan in je dienstauto hoor.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.
Ik had het over de trein naar Parijs, daar kun je beter slapen dan in een vliegtuig.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:47 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Hanca zei dat internationale treinen heel comfortabel zijn en dat je daar prima kunt slapen. Dat is niet zo.
Als burger ja. Als MP zou ik daar weinig zin in hebbenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. In die stoelen slaap je beter dan in je dienstauto hoor.
Heb je het regeringstoestel weleens van binnen gezien?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik had het over de trein naar Parijs, daar kun je beter slapen dan in een vliegtuig.
Als MP moet je je kapot schamen, je eigen beleid negerenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Als burger ja. Als MP zou ik daar weinig zin in hebben
Nou, dan kunnen we dus ook alle dienstauto’s wel vervangen door elektrische Volkswagen UP!’s. En ook zelf rijden dan, want wat doet comfort er immers toe?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso is dat comfort oninteressant. Als de premier uit straalt dat hij een klein beetje comfort belangrijker vindt dan zijn eigen beleid, wie luistert er dan nog naar de politiek.
Dit is echt vergelijkbaar met Grapperhaus, vind jij ondermijning van het beleid van de regering door ministers dan echt zo onbelangrijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |