Dat eerste gaat toch alleen om de maanden november en december nog (er ligt volgens mij een motie vandaag ter stemming om dat aan te passen, maar dat haalt het denk ik niet)?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:27 schreef papert het volgende:
Bovendien, zolang er miljarden uitgegeven wordt aan energie kosten compensatie (ook aan mensen die het niet nodig hebben) en uitkoop boeren...
Vaker is geen probleem, vliegen naar Luxemburg (hoe veel tijd win je daar nou mee, dat is maar 4 uurtjes met de auto, vliegen kost ook tijd en is van vliegveld tot vliegveld) en Parijs (we hebben een perfecte treinverbinding met Parijs) is het probleem. Zulke vluchten zouden gewoon niet gemaakt mogen worden, helemaal niet meer. Niet alleen voor de regering niet.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 11:04 schreef Raw85 het volgende:
Het is gewoon domme stemmingmakerij. ''HoEzO MiNdEr vLiEgEn!? Ministers pakken vaker het vliegtuig''..
..tja, misschien omdat er in de wereld momenteel ook even net wat meer speelt dan in 2019Maar daar hebben ze het dan weer niet over.
Ik vind niet dat het onterecht is dat de boeren een ruime compensatie krijgen, maar enorm slecht bestuur dat deze compensatie nodig is. Dat er eerst een uitspraak van de rechter nodig was, voordat er werd ingegrepen. Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat er vergunningen aan boeren rond natuurgebieden werden gegeven om uit te breiden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:10 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat eerste gaat toch alleen om de maanden november en december nog (er ligt volgens mij een motie vandaag ter stemming om dat aan te passen, maar dat haalt het denk ik niet)?
En dat laatste, wat is daar het probleem? Mogen boeren geen fatsoenlijke compensatie krijgen?
Belasting op winst op vermogen is momenteel niet uitvoerbaar voor de belastingdienst, helaas.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:29 schreef papert het volgende:
[..]
Ik vind niet dat het onterecht is dat de boeren een ruime compensatie krijgen, maar enorm slecht bestuur dat deze compensatie nodig is. Dat er eerst een uitspraak van de rechter nodig was, voordat er werd ingegrepen. Het is nog niet eens zo heel lang geleden dat er vergunningen aan boeren rond natuurgebieden werden gegeven om uit te breiden.
Ook daarna gaat het om een algemene compensatie. (Iedereen met een flexibel contract) Dus niet alleen de mensen die het echt nodig hebben. Ik snap ook dat dit niet anders kan, maar het was prima te verkopen geweest om deze maatregel te combineren met bijvoorbeeld een belasting op winst over vermogen. (Dat fictieve rendement waar belasting op geheven werd, en dat nu weer terug betaald moet worden vind ik ook een voorbeeld van slecht bestuur)
Bovendien vind ik het gewoon schrijnend als er daar miljarden aan uitgegeven worden, er ook mensen op straat moeten slapen. Dat zijn geen communicerende vaten, maar zegt wel iets over prioriteiten.
NWS / Ouwehand (PvdD) wegens overbelasting tijdelijk uit Kamerquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Esther Ouwehand is overbelast: https://nos.nl/artikel/24(...)-tijdelijk-uit-kamer
Eva Akerboom komt weer een tijdje als vervanger (ze was ooit al de vervanger van Femke Merel-Van Kooten).
Niks kinderachtig gezeur, hij moet het goede voorbeeld geven, maar dat doet deze aartsleugenaar niet, deze man is echt de pest voor de Nederlandse politiekquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:19 schreef Raw85 het volgende:
Ik vind het vooral in het geval van Rutte eigenlijk maar kinderachtig gezeur.
Ouwehont moet wat beter gaan eten. Krekels, planten daar zit geen energie in.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:38 schreef Hanca het volgende:
Esther Ouwehand is overbelast: https://nos.nl/artikel/24(...)-tijdelijk-uit-kamer
Eva Akerboom komt weer een tijdje als vervanger (ze was ooit al de vervanger van Femke Merel-Van Kooten).
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 12:13 schreef Hanca het volgende:
[..]
Vaker is geen probleem, vliegen naar Luxemburg (hoe veel tijd win je daar nou mee, dat is maar 4 uurtjes met de auto, vliegen kost ook tijd en is van vliegveld tot vliegveld) en Parijs (we hebben een perfecte treinverbinding met Parijs) is het probleem. Zulke vluchten zouden gewoon niet gemaakt mogen worden, helemaal niet meer. Niet alleen voor de regering niet.
Sowieso is het van een eng soort micromanagen om je hier druk om te gaan maken. De regering mag zelf bepalen hoe ze de uitvoerende kant van het regeren regelen. Natuurlijk kunnen ze een afspraak maken, zoals dat ze over een jaar genomen minder vervuilend bezig zijn of iets dergelijks, maar dat zegt niets over individuele beslissingen die genomen worden zoals wel/niet het vliegtuig nemen op tijdstip X.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.
Een Liesje Schreinemacher of Rob Jetten die naar een afspraak in het dichtbije buitenland gaan om wat te bespreken vind ik dat een ander verhaal. Dat moet wat makkelijker te regelen/beveiligen zijn dan Rutte.
Je overdrijft het beveiligen nogal, volgens mij. Er lopen misschien 1 of 2 man mee en dat is het dan ook wel weer. Rutte begeeft zich zeer regelmatig in zijn eentje in grote groepen en fietst ook gewoon alleen door Den Haag. Als dat kan, kun je ook gewoon in een internationale trein zitten.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:12 schreef Raw85 het volgende:
[..]
In het geval van Rutte is een vliegtuig toch veel handiger? Je kunt met de delegatie die mee gaat nog even wat bespreken, een oogje dicht doen, wat eten/opfrissen. De trein naar Parijs is goed te doen, ben er zelf onlangs nog mee op pad geweest (wel enorme vertraging), maar is toch helemaal niet handig als je bij Macron op de koffie gaat? Ik denk niet dat de Franse/Belgische veiligheidsdiensten er erg blij van worden als ze de treinen moeten beveiligen, het Gare du Nord half af moeten zetten omdat Rutte per se met de trein wil. Vliegen is zoveel makkelijker te beveiligen. Met de auto zou het nog kunnen, maar is ook niet ideaal.
Een Liesje Schreinemacher of Rob Jetten die naar een afspraak in het dichtbije buitenland gaan om wat te bespreken vind ik een ander verhaal. Dat moet wat makkelijker te regelen/beveiligen zijn dan Rutte.
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 13:26 schreef EinarBoe het volgende:
De regering mag zelf bepalen hoe ze de uitvoerende kant van het regeren regelen.
Geen regels maar dit staat letterlijk in het coalitieakkoordquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 10:45 schreef EinarBoe het volgende:
[..]
Welke regels heb je het dan precies over?
quote:Opmerkelijk, want in het in januari gepresenteerde coalitieakkoord stelt het kabinet het vliegen over korte afstanden te willen ontmoedigen om zo de uitstoot van CO2 door de luchtvaart te verminderen. 'De uitstoot terugdringen is nodig om de klimaatdoelen te kunnen halen, maar ook om de luchtkwaliteit te verbeteren', is in het akkoord te lezen.
Het is toch niet ‘doodleuk’ vaker? Er is nogal wat gaande in de wereld momenteel, volgens mij valt de toename van het aantal vluchten best te verantwoorden.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.
Het geeft gewoon nogal een slecht voorbeeld om de bevolking op te roepen minder te gaan vliegen omwille van het klimaat en het dan zelf doodleuk vaker te gaan doen.
Überhaupt de gedacht dat je geen (politiek) oordeel zou moeten hebben over de inrichting van de uitvoering van regeringsbeleid door het kabinet is onjuist.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 17:23 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat klopt, maar er zegt dan ook precies helemaal niemand dat ze dat niet zouden mogen.
Het geeft gewoon nogal een slecht voorbeeld om de bevolking op te roepen minder te gaan vliegen omwille van het klimaat en het dan zelf doodleuk vaker te gaan doen.
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 19:48 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het is toch niet ‘doodleuk’ vaker? Er is nogal wat gaande in de wereld momenteel, volgens mij valt de toename van het aantal vluchten best te verantwoorden.
En zo niet dan hadden ze ook in 2020 en 2021 moeten benoemen dat ze echt geweldig bezig zijn gelet op het vrij lage aantal vluchten zonder te vermelden dat dat waarschijnlijk te maken had corona.
Dat is wel de reden die buitenlandse zaken geeft dat hun bewindslieden wel de trein pakken. Maar volgens Rutte moeten we eigenlijk blij zijn dat we “op het wereldtoneel” aanwezig zijn. Een onzinredenatie natuurlijk want die aanwezigheid kan prima per trein bereikt wordenquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.
Wat een ridiculisering van een normaal onderwerp. De regering wil niet meer dat iemand korte afstanden vliegt, mogen we dan verwachten dat ze het zelf ook niet of in elk geval zo min mogelijk doen?quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:29 schreef Raw85 het volgende:
Zo beredeneerd kunnen we Rutte ook met z’n eigen Saab naar Parijs laten rijden en - laten we schappelijk zijn - een accommodatie voor hem betalen. Hooguit een bedje op een slaapzaal in een hostel natuurlijk, want daar kan je toch ook gewoon slapen? En laat hem zijn eigen boterhammen ook maar smeren, dat moet ik tenslotte ook!
Zelfs uit dat RTL-artikel vol stemmingmakerij blijkt ook gewoon dat het merendeel van de korte reizen wel gewoon met de auto/trein werd afgelegd.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:35 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat een ridiculisering van een normaal onderwerp. De regering wil niet meer dat iemand korte afstanden vliegt, mogen we dan verwachten dat ze het zelf ook niet of in elk geval zo min mogelijk doen?
Het zal vast sneller zijn dan de trein, omdat ik vermoed dat Rutte wel vrij soepel door de douane komt en niet eindeloos aan zo’n ronddraaiende band hoeft te wachten op zijn koffer. Maar het zou inderdaad het streven moeten voor dit soort ritjes de trein te nemen, en als dat onhandig is vanwege veiligheid of privacy, dan is de auto van deur tot deur ook nog geen slecht alternatief.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 20:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het aantal misschien wel, als ze steeds naar de VS oid moesten. Naar Parijs vliegen is echt belachelijk, waarschijnlijk zelfs trager dan met de trein.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |