Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso is dat comfort oninteressant. Als de premier uit straalt dat hij een klein beetje comfort belangrijker vindt dan zijn eigen beleid, wie luistert er dan nog naar de politiek.
Dit is echt vergelijkbaar met Grapperhaus, vind jij ondermijning van het beleid van de regering door ministers dan echt zo onbelangrijk?
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Niet zelden ten nadele van de ministers zelf.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:52 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Als MP moet je je kapot schamen, je eigen beleid negeren
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijkingquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Bijv onbetaald overwerken. Zeur je daar ook over?
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:54 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nou, dan kunnen we dus ook alle dienstauto’s wel vervangen door elektrische Volkswagen UP!’s. En ook zelf rijden dan, want wat doet comfort er immers toe?
Dan was de dienstauto een prima optie die niet tegen beleid in ging.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:58 schreef Hanca het volgende:
[..]
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:02 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.
Doodvermoeiend dit zeg, je zegt het niet eens te worden maar toch wil je even reageren om je gelijk te kunnen halen, nee geen uitzonderingen ook de MP niet dusquote:Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.
Dit ook niet, je eigen vergelijking zit al scheef.quote:Op dinsdag 11 oktober 2022 21:57 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijking
Blijkbaar is de toeslagenaffaire niet het enige dat ontspoort daar.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Hoe los je het probleem van zo'n verrotte organisatie op, als je tegelijkertijd continuïteit moet behouden en je dus niet de boel kan opheffen om opnieuw te beginnen? Ik zou ook niet weten waar te beginnen, bij alles wat je doet en wil ben je afhankelijk van de mensen die er al zitten en dus potentieel het probleem zijn.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Geen idee, de info is wel erg vaag (en nogal op z'n Telegraafs beschreven). Ben benieuwd of we er ooit meer van horen, als ze alleen informatie wilden hadden ze die wel gewoon opgevraagd neem ik aan. Maar wat het wel kan zijn is me een raadsel.quote:Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Helemaal geen inval dus, het was gewoon afgesproken. Rode kaart voor de Telegraaf...quote:Het gaat niet om een onderzoek naar de dienst zelf, maar naar gegevens die op het kantoor zijn opgeslagen. ,,Het gaat om een gerechtelijk onderzoek, waar de Belastingdienst ons bij helpt”, verklaart een woordvoerder van het EOM in Luxemburg.
De EOM stond vanmorgen met tientallen auto's voor het gebouw in Den Haag. Die stonden daar met toestemming van de FIOD, de opsporingsdienst van de Nederlandse belastingdienst.
En de wet wordt weer uitgesteld, zo lijkt het: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)vingswet-brokkelt-afquote:Op donderdag 6 oktober 2022 09:38 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kunnen ze die website dan niet tot invoering van de omgevingswet (de komende 5 tot 10 jaar?) offline halen?
Op zich is en blijft die wet een prima idee, ik zou zo'n gigantische wet ook niet zo maar overboord kieperen. Er had alleen al veel meer aandacht voor de uitvoering moeten zijn, voor ze de Tweede Kamer hadden laten stemmen (en sowieso is het natuurlijk ook een blunder dat de Tweede Kamer de wet niet heeft tegengehouden). Debat in de Kamer prima, maar dus niet ter stemming brengen zolang de ICT ontoereikend is.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 09:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het wordt zo wel dramatisch met die wet. bij ons in de gemeente zijn er allemaal voorbereidingsbesluiten die binnen kort in de raad komen.
Hoe vaak kan je iets uitstellen totdat je moet concluderen dat het helemaal een mislukking is geworden?
Paling, snot, geen herinnering, kennis van nu en lessen voor de toekomst.quote:Op donderdag 13 oktober 2022 13:00 schreef monkyyy het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/enquetezaal
14:15, Rutte wordt verhoord voor het gasdossier.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |