abonnement bol.com Unibet Coolblue
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:55:24 #276
408813 crew  trein2000
pi_206291350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:51 schreef Hanca het volgende:
Maar sowieso is dat comfort oninteressant. Als de premier uit straalt dat hij een klein beetje comfort belangrijker vindt dan zijn eigen beleid, wie luistert er dan nog naar de politiek.

Dit is echt vergelijkbaar met Grapperhaus, vind jij ondermijning van het beleid van de regering door ministers dan echt zo onbelangrijk?
Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_206291354
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:52 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Als MP moet je je kapot schamen, je eigen beleid negeren
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Niet zelden ten nadele van de ministers zelf.
pi_206291373
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ze negeren zo vaak het eigen beleid. Bijv onbetaald overwerken. Zeur je daar ook over?
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijking
pi_206291392
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:54 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nou, dan kunnen we dus ook alle dienstauto’s wel vervangen door elektrische Volkswagen UP!’s. En ook zelf rijden dan, want wat doet comfort er immers toe?
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206291398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:55 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Nou ja in die zin is het niet oninteressant, in cattle class kun je niet werken. Dus stel dat dat de enige optie was dan is dat geen gelijkwaardig alternatief. Dan zouden de kaarten wel anders geschud zijn. Maar dat is niet aan de orde.
Dan was de dienstauto een prima optie die niet tegen beleid in ging.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_206291429
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:58 schreef Hanca het volgende:

[..]
Een elektrische ruime auto met chauffeur zou niet tegen het beleid in gaan. Dat is het verschil. Daar geef jij ook steeds geen antwoord op.
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.
pi_206291469
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:02 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Daar heb ik wel antwoord op gegeven. Namelijk door aan te geven dat ik het met je eens ben als je stelt dat dat hele wagenpark al elektrisch/hybride had moeten zijn. En ook dat ik het bij reizen van bijv Jetten/Schreinemacher al een ander verhaal vind. In het geval van de MP vind ik het echter maar gezeur. Maar goed, zoals gezegd gaan we het niet eens worden. Ik zou het prijzenswaardig vinden als Rutte met de trein zou gaan hoor, maar vind het zo klein/matig om hem erop af te zeiken. Die man werkt zich de ballen uit de broek voor ons, gun hem z’n comfort zou ik zeggen.
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.
pi_206291552
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik gun Rutte echt veel en heb echt wel respect voor hoe hard hij werkt (al mag hij wel weg, maar dat heeft niets met hoe hard hij werkt te maken), maar ik gunde de hardwerkende Grapperhaus ook wel een leuke bruiloft. Als iets je eigen beleid ondermijnt, moet je het als politicus gewoon niet doen.
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.
pi_206292258
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 22:10 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Maar de MP heeft toch gewoon een bijzondere positie? Anders had ie in coronatijd ook wel gewoon 100% vanuit huis kunnen werken bijv. Maar iedereen snapt dat dat ons land niet ten goede komt. Zo iemand moest, in tegenstelling tot de rest van Nederland op dat moment, wél gewoon kunnen reizen om collega’s te spreken en in de ogen te kunnen kijken.
Doodvermoeiend dit zeg, je zegt het niet eens te worden maar toch wil je even reageren om je gelijk te kunnen halen, nee geen uitzonderingen ook de MP niet dus
  woensdag 12 oktober 2022 @ 00:43:43 #285
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206292891
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2022 21:57 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Dat wordt niet aan de burgers opgelegd, je snap het echt niet met deze domme vergelijking
Dit ook niet, je eigen vergelijking zit al scheef.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:06:16 #286
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_206293389
https://www.telegraaf.nl/(...)werken-wordt-zinloos

werken loont niet meer en vriendje Hugo is druk om leegkomende woningen aan asielzoekers te geven , want dat is de taak van minister van wonen denkt ie

en ze gelijk erop wijzen dat ze hoertoeslag krijgen als ze onmiddelijk stoppen met werken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  woensdag 12 oktober 2022 @ 07:12:53 #287
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206293401
twitter
🐠 Only dead fish go with the flow.
  Moderator / Redactie FP + Sport woensdag 12 oktober 2022 @ 10:24:31 #288
408813 crew  trein2000
pi_206294378
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:26:16 #289
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_206294403
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2022 10:24 schreef trein2000 het volgende:
Wat is dit dan? Het Europees OM doet een inval bij de belastingdienst? https://www.telegraaf.nl/(...)utm_campaign=twitter
Blijkbaar is de toeslagenaffaire niet het enige dat ontspoort daar.
🐠 Only dead fish go with the flow.
  woensdag 12 oktober 2022 @ 10:39:48 #290
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_206294573
quote:
Hoe los je het probleem van zo'n verrotte organisatie op, als je tegelijkertijd continuïteit moet behouden en je dus niet de boel kan opheffen om opnieuw te beginnen? Ik zou ook niet weten waar te beginnen, bij alles wat je doet en wil ben je afhankelijk van de mensen die er al zitten en dus potentieel het probleem zijn.

Edit: Zelfs als het allemaal niet waar is nu, blijft deze vraag natuurlijk rullevant.

[ Bericht 4% gewijzigd door EinarBoe op 12-10-2022 10:46:09 ]
pi_206294597
quote:
Geen idee, de info is wel erg vaag (en nogal op z'n Telegraafs beschreven). Ben benieuwd of we er ooit meer van horen, als ze alleen informatie wilden hadden ze die wel gewoon opgevraagd neem ik aan. Maar wat het wel kan zijn is me een raadsel.

Edit: het is dus gewoon de belastingdienst die het Europees OM helpt: https://www.ad.nl/binnenl(...)strafzaak~ace021fd6/

quote:
Het gaat niet om een onderzoek naar de dienst zelf, maar naar gegevens die op het kantoor zijn opgeslagen. ,,Het gaat om een gerechtelijk onderzoek, waar de Belastingdienst ons bij helpt”, verklaart een woordvoerder van het EOM in Luxemburg.

De EOM stond vanmorgen met tientallen auto's voor het gebouw in Den Haag. Die stonden daar met toestemming van de FIOD, de opsporingsdienst van de Nederlandse belastingdienst.
Helemaal geen inval dus, het was gewoon afgesproken. Rode kaart voor de Telegraaf...
pi_206296655
De spreidingswet asiel komt dan toch naar de Kamer: https://nos.nl/artikel/24(...)gende-week-bij-kamer

Ben benieuwd of VVD dan hun eigen staatssecretaris gaat afvallen (nu is er met links+CDA wel een meerderheid voor, maar toch zou het wel heel opvallend zijn).
pi_206302343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2022 09:38 schreef Hanca het volgende:

[..]
Kunnen ze die website dan niet tot invoering van de omgevingswet (de komende 5 tot 10 jaar?) offline halen?
En de wet wordt weer uitgesteld, zo lijkt het: https://nos.nl/nieuwsuur/(...)vingswet-brokkelt-af

Ik snap het idee van de wet, maar een wet waarbij de uitvoering nog zo onaf is moet je gewoon nog niet naar buiten brengen.
pi_206306596
Het wordt zo wel dramatisch met die wet. bij ons in de gemeente zijn er allemaal voorbereidingsbesluiten die binnen kort in de raad komen.

Hoe vaak kan je iets uitstellen totdat je moet concluderen dat het helemaal een mislukking is geworden?
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_206306672
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 09:16 schreef DestroyerPiet het volgende:
Het wordt zo wel dramatisch met die wet. bij ons in de gemeente zijn er allemaal voorbereidingsbesluiten die binnen kort in de raad komen.

Hoe vaak kan je iets uitstellen totdat je moet concluderen dat het helemaal een mislukking is geworden?
Op zich is en blijft die wet een prima idee, ik zou zo'n gigantische wet ook niet zo maar overboord kieperen. Er had alleen al veel meer aandacht voor de uitvoering moeten zijn, voor ze de Tweede Kamer hadden laten stemmen (en sowieso is het natuurlijk ook een blunder dat de Tweede Kamer de wet niet heeft tegengehouden). Debat in de Kamer prima, maar dus niet ter stemming brengen zolang de ICT ontoereikend is.

Als de ICT er klaar voor is, is het invoeren van deze wet een heel goed idee. Maar dus wel in die volgorde.
pi_206306758
Is het probleem niet ook dat men de wet telkens een half jaar uitstelt. zou je er eigenlijk niet voor moeten kiezen om dat een vele langere periode te maken zodat iedereen ook echt de tijd krijgt om het op te lossen.

(voor dit soort dingen roep ik al langer dat het een minister van IT echt heel belangrijk is)
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_206306927
Op donderdag 14 juli 2022 11:43 schreef Caland het volgende:
Pietjepuk is mijn vriend
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:00:23 #299
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_206308723
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/enquetezaal

14:15, Rutte wordt verhoord voor het gasdossier.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  donderdag 13 oktober 2022 @ 13:03:10 #300
395076 Tlaloc
Tlamacazqui
pi_206308754
quote:
11s.gif Op donderdag 13 oktober 2022 13:00 schreef monkyyy het volgende:
https://www.tweedekamer.nl/vergaderingen/livedebat/enquetezaal

14:15, Rutte wordt verhoord voor het gasdossier.
Paling, snot, geen herinnering, kennis van nu en lessen voor de toekomst.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')