abonnement Unibet Coolblue
pi_205632401
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
We zitten zelf op de grootste gasbel van Europa.
Mochten we willen. ;)
Vakman pur sang
pi_205632407
Ondertussen wordt Noorwegen schatje hemeltje rijk.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elen-oorlog-oekraine
Vakman pur sang
pi_205632423
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen wordt Noorwegen schatje hemeltje rijk.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elen-oorlog-oekraine
Deze oorlog kent heel veel winnaars.

Er si dus weinig druk om te onderhandelen.
  Grootste filosoof 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 00:42:12 #5
442397 UitStraling
pi_205632438
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:34 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen wordt Noorwegen schatje hemeltje rijk.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)elen-oorlog-oekraine
Mwa, die krijgen hun portie ellende nog wel, de volgende Storrega aardverschuiving zal niet lang op zich laten wachten met het Noorse tempo van oppompen en ook al zeggen ze zelf van niet, het gasveld Ormen Lange kan dat weer een keer triggeren.
pi_205632441
Noorwegen heeft 2 keer meer gas dan Nederland.
Op de top deden wij 80 mm3 per dag, noorwegen doet 400mm3 per dag.

https://www.worldometers.info/gas/gas-reserves-by-country/
Vakman pur sang
pi_205632449
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mwa, die krijgen hun portie ellende nog wel, de volgende Storrega aardverschuiving zal niet lang op zich laten wachten met het Noorse tempo van oppompen en ook al zeggen ze zelf van niet, het gasveld Ormen Lange kan dat weer een keer triggeren.
Noren kennende drinken ze wat en veroeren geen wenkbrauw en gaan weer aan het werk.
Vakman pur sang
  Grootste filosoof 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 00:44:49 #8
442397 UitStraling
pi_205632456
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:44 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Noren kennende drinken ze wat en veroeren geen wenkbrauw en gaan weer aan het werk.
Ik weet niet hoe goed ze kunnen zwemmen daar.
pi_205632474
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Himars door de Russen vernietigd, dezelfde die de Dam heeft geraakt.

https://tass.com/defense/1493145
Op welke verdieping stond deze HIMARS dan?
pi_205632488
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:48 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Op welke verdieping stond deze HIMARS dan?
Kun je niet lezen zelf?
quote:
. Russian operational-tactical and army aviation aircraft, missile and artillery troops continue delivering strikes against military facilities in Ukraine, Defense Ministry Spokesman Lieutenant-General Igor Konashenkov reported
MOSCOW, August 13. /TASS/. Russian forces obliterated a HIMARS rocket launcher and a depot of its ammunition in their special military operation in Ukraine, Defense Ministry Spokesman Lieutenant-General Igor Konashenkov reported on Saturday.

"In the area of the community of Kramatorsk in the Donetsk People’s Republic, a HIMARS launcher and a depot of ammunition for it were obliterated," the spokesman said.

Russian operational-tactical and army aviation aircraft, missile and artillery troops continue delivering strikes against military facilities in Ukraine, Konashenkov reported.

"In the area of the settlement of Domanyovka in the Nikolayev Region, two Mi-24 helicopters of the Ukrainian Air Force were destroyed on a helipad. The strikes also eliminated four Ukrainian command posts, manpower and military equipment in 143 areas," Konashenkov reported.

HIMARS rocket system

The M142 HIMARS (High Mobility Artillery Rocket System) is a highly mobile multiple launch rocket system developed by the US-based defense technology corporation, Lockheed Martin. The launcher with six tubes of 227mm rockets or one ATACMS (Army Tactical Missile System) ballistic missile is mounted on a five-tonne six-wheel chassis of FMTV (Family of Medium Tactical Vehicle) transporters.

The launcher fires over 20 types of munitions with a strike range of 30 km to 80 km (for rockets) and 300 km and more (for a tactical missile). The system has been accepted for service in some countries, including the United States, Singapore, the UAE, Canada, Poland, Romania and Jordan.
Of het waar is is afwachten. Oekrane deelt elke week hun verliezen middels zo’n poster.
Vakman pur sang
pi_205632496
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 23:06 schreef riazop het volgende:

[..]
Al die Oekraiense doden kunnen jou niets schelen?
Ah, het zijn geen oekries meer?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205632497
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je niet lezen zelf?
[..]
Of het waar is is afwachten. Oekrane deelt elke week hun verliezen middels zo’n poster.
De laatste keer dat de Russen claimde dat ze een HIMARS hadden vernietig kwamen ze met een filmpje van een raket wat op de 2 de verdieping van een appartementencomplex insloeg. Dus ja ik neem alles wat de Russen zeggen met een nog grotere korrel zout dan wat de Oekrane zegt. Zolang er geen beelden zijn van een uitgebrande HIMARS is er geen enkele vernietigd.
pi_205632504
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De laatste keer dat de Russen claimde dat ze een HIMARS hadden vernietig kwamen ze met een filmpje van een raket wat op de 2 de verdieping van een appartementencomplex insloeg. Dus ja ik neem alles wat de Russen zeggen met een nog grotere korrel zout dan wat de Oekrane zegt. Zolang er geen beelden zijn van een uitgebrande HIMARS is er geen enkele vernietigd.
En als er beelden zijn kunnen die wel van een heel ander land komen enzo.
Dat moet je er wel even bijzetten hoor. ;)
Vakman pur sang
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:57:02 #14
236264 crew  capricia
pi_205632510
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De laatste keer dat de Russen claimde dat ze een HIMARS hadden vernietig kwamen ze met een filmpje van een raket wat op de 2 de verdieping van een appartementencomplex insloeg. Dus ja ik neem alles wat de Russen zeggen met een nog grotere korrel zout dan wat de Oekrane zegt. Zolang er geen beelden zijn van een uitgebrande HIMARS is er geen enkele vernietigd.
Er staat ook helemaal niet bij wanneer ze die HIMARS obliterated hebben in dat TASS artikel. Voor all I know hebben ze er ooit eentje vernietigd. En schrijven ze daar elke week over.
Het zijn er namelijk inmiddels bijzonder veel die vernietigd zijn. :')
Definitely not CIA
pi_205632513
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Er staat ook helemaal niet bij wanneer ze die HIMARS obliterated hebben in dat TASS artikel. Voor all I know hebben ze er ooit eentje vernietigd. En schrijven ze daar elke week over.
Het zijn er namelijk inmiddels bijzonder veel die vernietigd zijn. :')
Meer dan er geleverd zijn.
pi_205632522
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:53 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De laatste keer dat de Russen claimde dat ze een HIMARS hadden vernietig kwamen ze met een filmpje van een raket wat op de 2 de verdieping van een appartementencomplex insloeg. Dus ja ik neem alles wat de Russen zeggen met een nog grotere korrel zout dan wat de Oekrane zegt. Zolang er geen beelden zijn van een uitgebrande HIMARS is er geen enkele vernietigd.
Dan de claim dat er geen vliegtuigen beschadigd zouden zijn door de explosies bij de luchtmachtbasis op de Krim. De satelliet fotos een dag later leverden echter een heel ander beeld op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 14-08-2022 01:07:36 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205632529
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan de claim dat er geen vliegtuigen beschadigd zouden door de explosies bij de luchtmachtbasis op de Krim. De satelliet fotos een dag later leverden echter een heel ander beeld op.
Ja dat waren opblaasvliegtuigen. :)
Vakman pur sang
pi_205632532
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Er staat ook helemaal niet bij wanneer ze die HIMARS obliterated hebben in dat TASS artikel. Voor all I know hebben ze er ooit eentje vernietigd. En schrijven ze daar elke week over.
Het zijn er namelijk inmiddels bijzonder veel die vernietigd zijn. :')
De russen claimen zoveel. Ze hebben al het dubbel aantal vliegtuigen neergehaald dan Oekrane bezitten bijvoorbeeld. Toch zien we Oekrane nog steeds vliegen. Dat Oekrane ook verliezen heeft ontkent niemand. Ze hebben bijvoorbeeld bijna geen tanks meer. De VS stuurt geen tanks vanwege het onderhoud en onderdelen enzovoort. Daarom hebben ze nu al moeite om die Duitse mobile artillerie in de lucht te houden. Wel stuurt de VS oude armored personeel carriers onder het motto als ze kapot zijn zijn we er toch vanaf.
pi_205632539
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:38 schreef riazop het volgende:

[..]
Deze oorlog kent heel veel winnaars.

Er si dus weinig druk om te onderhandelen.
Waarom zou Noorwegen moeten onderhandelen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205632547
twitter

Lekker met een drankje erbij...
  zondag 14 augustus 2022 @ 01:36:17 #21
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205632606
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lekker met een drankje erbij...
Drinken ze het, of gebruiken ze het voor hun voertuigen?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205632613
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lekker met een drankje erbij...
Doet me denken aan toen ik voor mn studie in Rusland was. We hadden ook ethanol nodig. Waar je op een universiteit in Nederland gewoon genoeg flessen 96% ethanol hebt staan, was dat daar niet mogelijk, omdat het blijkbaar opgedronken zou worden :') Moesten we de hele stad door bij verschillende apotheken om ladingen kleine flesjes alcohol te kopen.
pi_205632614
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:36 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Drinken ze het, of gebruiken ze het voor hun voertuigen?
Ik hoop het 2de voor ze maar het drinken van dit soort spul is vaker gebeurt in het Russische leger. In de Sovjet-Unie tijdens de Afghanistan oorlog was koelvloeistof een populaire drank bij het Russische leger.
pi_205632617
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:38 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Doet me denken aan toen ik voor mn studie in Rusland was. We hadden ook ethanol nodig. Waar je op een universiteit in Nederland gewoon genoeg flessen 96% ethanol hebt staan, was dat daar niet mogelijk, omdat het blijkbaar opgedronken zou worden :') Moesten we de hele stad door bij verschillende apotheken om ladingen kleine flesjes alcohol te kopen.
Heb je toch een avontuur beleeft.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205632625
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:38 schreef Zwoerd het volgende:

[..]
Doet me denken aan toen ik voor mn studie in Rusland was. We hadden ook ethanol nodig. Waar je op een universiteit in Nederland gewoon genoeg flessen 96% ethanol hebt staan, was dat daar niet mogelijk, omdat het blijkbaar opgedronken zou worden :') Moesten we de hele stad door bij verschillende apotheken om ladingen kleine flesjes alcohol te kopen.
Jelle Brandt Corstius heeft een podcast over Rusland en 1 aflevering gaat over Alcohol in Rusland. Best geinig bier wordt gezien als frisdrank want het is maar 5%.
twitter

Kvas zal je dan ook wel kennen zit ook een paar procent alcohol in wordt daar ook heel veel gedronken.
pi_205632629
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
Waarom zou Noorwegen moeten onderhandelen?
Waarom reageer je op Adolf?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205632634
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:42 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Mwa, die krijgen hun portie ellende nog wel, de volgende Storrega aardverschuiving zal niet lang op zich laten wachten met het Noorse tempo van oppompen en ook al zeggen ze zelf van niet, het gasveld Ormen Lange kan dat weer een keer triggeren.
Blaaskaak.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 14 augustus 2022 @ 02:11:31 #28
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 augustus 2022 @ 02:16:02 #29
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205632703
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:03 schreef ipa84 het volgende:

[..]
De russen claimen zoveel. Ze hebben al het dubbel aantal vliegtuigen neergehaald dan Oekrane bezitten bijvoorbeeld. Toch zien we Oekrane nog steeds vliegen. Dat Oekrane ook verliezen heeft ontkent niemand. Ze hebben bijvoorbeeld bijna geen tanks meer. De VS stuurt geen tanks vanwege het onderhoud en onderdelen enzovoort. Daarom hebben ze nu al moeite om die Duitse mobile artillerie in de lucht te houden. Wel stuurt de VS oude armored personeel carriers onder het motto als ze kapot zijn zijn we er toch vanaf.
Dat was ook de reden dat ze de A10 wilde sturen, ze mogen die vanwege politieke redenen niet afschrijven en dumpen maar ze kosten veel geld in onderhoud. Dus wilden ze het doorschuiven naar Ukraine zodat ze er vanaf waren.

Maar A10s worden natuurlijk gelijk uit de lucht geschoten en Ukraine wilt ze niet. Die hebben liever de F18 maar krijgen nu de F16 waar 6x zoveel van geproduceerd zijn.
pi_205632733
Die F16's duurt nog ff. Ik neem aan dat op dit moment een aantal oekr piloten in opleiding zijn, maar dat kost tijd.
Maar voor de tussentijd, https://twitter.com/visegrad24/status/1558353124020174849
pi_205632798
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 02:16 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Dat was ook de reden dat ze de A10 wilde sturen, ze mogen die vanwege politieke redenen niet afschrijven en dumpen maar ze kosten veel geld in onderhoud. Dus wilden ze het doorschuiven naar Ukraine zodat ze er vanaf waren.

Maar A10s worden natuurlijk gelijk uit de lucht geschoten en Ukraine wilt ze niet. Die hebben liever de F18 maar krijgen nu de F16 waar 6x zoveel van geproduceerd zijn.
Vliegtuigen is gewoon een stuk lastiger dan tanks en voertuigen. Ik heb begrepen dat je echt bekent moet worden met de wapensystemen op dat soort vliegtuigen. Hoe moderner hoe lastiger het wordt. De Nederlandse piloten die nu de F35 vliegen zijn ook volgens mij eerst in training geweest in de VS bijvoorbeeld.

De VS gaat nu 200 M113 leveren aan Oekrane. Dat is een voertuig wat uit de jaren 60 komt bijvoorbeeld. Gewoon oude troep maar voor de VS nu handig om er vanaf te zijn. Maar in dit filmpje gaan ze er meer op in ook over onderhoud en waarom ze bijvoorbeeld geen Abraham tanks sturen. @AchJa heeft daar ook wel is wat over gepost hoe belangrijk onderhoud is en dat we lachen om de Russen dat het niet werkt en gek vinden dat de Oekrane er ook moeite mee heeft.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 03:06:57 #32
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205632858
M113 is gewoon een nuttig karretje

Geen cv90 maar troep zou ik het ook niet noemen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 augustus 2022 @ 08:09:16 #33
465142 PluggieOD
LAAG = RELATIEF
pi_205632996
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:51 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Kun je niet lezen zelf?
[..]
Of het waar is is afwachten. Oekrane deelt elke week hun verliezen middels zo’n poster.
Die poster slaat dan ook nergens op met hun "250 vliegtuigen" en "220 helikopters".

Het schijnt dat de Oekies in hun broek pissen van het lachen nu ze gehoord hebben dat er in NL mensen in zijn getrapt.
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:45 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Jelle Brandt Corstius heeft een podcast over Rusland en 1 aflevering gaat over Alcohol in Rusland. Best geinig bier wordt gezien als frisdrank want het is maar 5%.
[ twitter ]
In supermarkten gaat de bier afdeling gewoon op slot 's avonds.

Bij mij in het cafe hier vinden ze 5% ook frisdrank overigens.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 08:37:53 #34
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205633069
De Russen hebben het opblazen van de Krimbrug lastiger gemaakt ;(
twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205633139
quote:
84s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:37 schreef Starhopper het volgende:
De Russen hebben het opblazen van de Krimbrug lastiger gemaakt ;([ twitter ]
Strelkov was toch opgepakt?
pi_205633205
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lekker met een drankje erbij...
Als ze het drinken dan moet Oekrane gewoon zorgen dat er genoeg voorraad blijft :9 Misschien vragen of het westen dit onder het mom van humanitaire hulp kan schenken 8-) 8-)
pi_205633237
twitter

2 Russen blazen elkaar op.

Igor Girkin is trouwens pro Oekrane in zijn tweets.
Vakman pur sang
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 09:11:22 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205633250
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als ze het drinken dan moet Oekrane gewoon zorgen dat er genoeg voorraad blijft :9 Misschien vragen of het westen dit onder het mom van humanitaire hulp kan schenken 8-) 8-)
_O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205633262
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 01:10 schreef ipa84 het volgende:
[ twitter ]
Lekker met een drankje erbij...
Mooie sabotage aktie. Al die soldaten blind en zat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205633303
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Strelkov was toch opgepakt?
Hij twittert ondertussen vrolijk door. :?
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 09:21:00 #41
236264 crew  capricia
pi_205633313
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:07 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]
2 Russen blazen elkaar op.

Igor Girkin is trouwens pro Oekrane in zijn tweets.
Ik heb niet de indruk dat dit de 'echte' Girkin is. ;)
Definitely not CIA
pi_205633382
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:21 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik heb niet de indruk dat dit de 'echte' Girkin is. ;)
Dat bedoel ik. ;)
Vakman pur sang
pi_205633432
Het is wel jammer dat de Russen Strelkov te pakken hebben.

Maar ik denk wel dat hij beter in Nederland achter de deur had kunnen zitten dan in de strafkolonie in Siberi. Je kan niet altijd 6 gooien, Igor :')
pi_205633484
twitter


Het kost heel lang zoeken om te vinden dat Igor Girkin niet een echt account is.
Maar je vind enorm veel bronnen die “zijn” info gebruiken in msm berichten.
Vakman pur sang
pi_205633551
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]

Het kost heel lang zoeken om te vinden dat Igor Girkin niet een echt account is.
Maar je vind enorm veel bronnen die “zijn” info gebruiken in msm berichten.
Hou eens om met dat msm. Kansloze parapluterm en Baudetpraat. Noem gewoon de betreffende media bij naam.
pi_205633562
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:49 schreef Lospedrosa het volgende:
[ twitter ]

Het kost heel lang zoeken om te vinden dat Igor Girkin niet een echt account is.
Er staat dat het wel een echt account is.


quote:
Maar je vind enorm veel bronnen die “zijn” info gebruiken in msm berichten.
Bronnen die zijn info gebruiken.
Die zin klopt niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633609
twitter


Als de Russen niet terugtrekken kan dit wel een bloederige strijd worden. Het is te hopen dat ze daar veel strijdkrachten verliezen zodat Oekrane doorkan gaan met hun offensief.
pi_205633696
Hoe staat het er eigenlijk voor met die Russische generaals. Eerder sneuvelde er bijna elke dag wel 1 maar je hoort er niks meer over. Zijn ze allemaal dood inmiddels of zit de legertop gewoon niet meer aan het front?
pi_205633746

Putin..
Een man met vele talenten!
Kijk em hier goan.
pi_205633753
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe staat het er eigenlijk voor met die Russische generaals. Eerder sneuvelde er bijna elke dag wel 1 maar je hoort er niks meer over. Zijn ze allemaal dood inmiddels of zit de legertop gewoon niet meer aan het front?
Het zijn er in totaal 8 begrijp ik.

https://en.m.wikipedia.or(...)officers%20is%20rare.

Ik denk dat de generaals daar na 8 wel genoeg van hadden en de strategie hebben aangepast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205633763
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:28 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het zijn er in totaal 8 begrijp ik.

https://en.m.wikipedia.or(...)officers%20is%20rare.

Ik denk dat de generaals daar na 8 wel genoeg van hadden en de strategie hebben aangepast.
Ook gewoon niet zo slim natuurlijk. Die Gerasimov heeft niemand ooit nog gezien of wel? Kan er ook zo snel niks over vinden.
pi_205633776
Die generaals scheren hun gezichtshaar af en spelen verstoppertje.
pi_205633911
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe staat het er eigenlijk voor met die Russische generaals. Eerder sneuvelde er bijna elke dag wel 1 maar je hoort er niks meer over. Zijn ze allemaal dood inmiddels of zit de legertop gewoon niet meer aan het front?
Die hebben duizenden generaals, wij hebben er hier ook al 100 bijv.
Het is koud, het is guur....
pi_205634374
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 09:59 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hou eens om met dat msm. Kansloze parapluterm en Baudetpraat. Noem gewoon de betreffende media bij naam.
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:01 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er staat dat het wel een echt account is.
[..]
Bronnen die zijn info gebruiken.
Die zin klopt niet.
Man wat zeiken, bah zeikerds.

Zeg zelf ook eens iets inhoudelijks.

Veel media welke in nederland een goede naam hebben is een beetje langer dan msm, als er een andere afkorting is die wat minder baudesks is wil ik die best gebruiken hoor.
Vakman pur sang
pi_205634430
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:00 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
[..]
Man wat zeiken, bah zeikerds.

Zeg zelf ook eens iets inhoudelijks.

Veel media welke in nederland een goede naam hebben is een beetje langer dan msm, als er een andere afkorting is die wat minder baudesks is wil ik die best gebruiken hoor.
Oke.
pi_205634540
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 10:19 schreef Spablauw214 het volgende:
Hoe staat het er eigenlijk voor met die Russische generaals. Eerder sneuvelde er bijna elke dag wel 1 maar je hoort er niks meer over. Zijn ze allemaal dood inmiddels of zit de legertop gewoon niet meer aan het front?
Ik vraag me af in hoe ver Putin zich bemoeit met zijn speciale operatie. Geeft hij het bevel en laat hij het aan zijn generaals over of zit hij zelf alla Hitler dagelijks (niet s'ochtends) over de kaarten gebogen.
pi_205634699
Ukraine says it will target Russian soldiers at Zaporizhzhia nuclear power plant
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plant
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205634788
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:38 schreef Aether het volgende:
Ukraine says it will target Russian soldiers at Zaporizhzhia nuclear power plant
https://www.theguardian.c(...)-nuclear-power-plant
Kaliumjodide bij de hand houden dan maar
pi_205634830
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:21 schreef adam22 het volgende:

[..]
Ik vraag me af in hoe ver Putin zich bemoeit met zijn speciale operatie. Geeft hij het bevel en laat hij het aan zijn generaals over of zit hij zelf alla Hitler dagelijks (niet s'ochtends) over de kaarten gebogen.
Het lijkt redelijk om aan te nemen dat deze operatie vooral het idee van Poetin was. Die zal er dus bovenop zitten om zijn final solution voor het Oekrainse vraagstuk tot een goed einde te brengen. Dat zie je bij alle dictaturen, dat de dictator zich met dingen gaat bemoeien waar die geen verstand van heeft.
pi_205634840
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:21 schreef adam22 het volgende:

[..]
Ik vraag me af in hoe ver Putin zich bemoeit met zijn speciale operatie. Geeft hij het bevel en laat hij het aan zijn generaals over of zit hij zelf alla Hitler dagelijks (niet s'ochtends) over de kaarten gebogen.
Als dat zo is dan heeft hij in ieder geval weinig kaas gegeten van hoe je een militair apparaat aanstuurt :')
pi_205635575
@capricia Een mooie TT heb jij gemaakt.

+++++++++++++++++++++

Ikzelf ben de laatste anderhalve week gentrigeerd geraakt door de Patrisa Lumumby Street in Bachmoet.
Het is een vrij belangrijke toegangsweg vanuit het oosten.
Heeft Lumumba zo'n indruk gemaakt destijds in de Sovjet Unie van de jaren '60? Was het een stille hint om af te rekenen met de Stalinterreur? Lumumba was de eerste president van het bevrijde Congo. In Congo is de bevolking in de periode daarvoor voor tweederde deel uitgemoord onder koning Leopold !!. ik meende dat in Leopolds II tijd van een bevolking van 24 miljoen maar 8 miljoen overbleven. Bij de massamoordenaars van de laatste 150 jaar horen Stalin en Leopold !! tot de top vijf.

Het tweede wat mij opviel dat hij daar Lumumby genoemd wordt. Is dat omdat een achternaam eindigend op een 'a 'altijd aan een vrouw toebehoort?
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:20:56 #62
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205635618
De antonivsky brug was nog niet kapot genoeg.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205635645
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:20 schreef ExTec het volgende:
De antonivsky brug was nog niet kapot genoeg.

[ twitter ]
Zal vast artillerie zijn want de russen hebben alle Hi-mars toch al uitgeschakeld.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 14:26:16 #64
236264 crew  capricia
pi_205635671
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:16 schreef Idisrom het volgende:
@:capricia Een mooie TT heb jij gemaakt.

+++++++++++++++++++++

Ikzelf ben de laatste anderhalve week gentrigeerd geraakt door de Patrisa Lumumby Street in Bachmoet.
Het is een vrij belangrijke toegangsweg vanuit het oosten.
Heeft Lumumba zo'n indruk gemaakt destijds in de Sovjet Unie van de jaren '60? Was het een stille hint om af te rekenen met de Stalinterreur? Lumumba was de eerste president van het bevrijde Congo. In Congo is de bevolking in de periode daarvoor voor tweederde deel uitgemoord onder koning Leopold !!. ik meende dat in Leopolds II tijd van een bevolking van 24 miljoen maar 8 miljoen overbleven. Bij de massamoordenaars van de laatste 150 jaar horen Stalin en Leopold !! tot de top vijf.

Het tweede wat mij opviel dat hij daar Lumumby genoemd wordt. Is dat omdat een achternaam eindigend op een 'a 'altijd aan een vrouw toebehoort?
Dank je! O+
Ik houd van Russische literatuur. En Russische films. Vind ze vaak zo tragisch mooi.

Lumumba is vermoord door de Belgen, toch? Lichaam opgelost/kwijtgeraakt enzo. Gruwelijke geschiedenis.
Terecht dat er een straat naar hem vernoemd is.

[ Bericht 3% gewijzigd door capricia op 14-08-2022 14:36:51 ]
Definitely not CIA
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:41:34 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205635926
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 12:54 schreef Confetti het volgende:

[..]
Het lijkt redelijk om aan te nemen dat deze operatie vooral het idee van Poetin was. Die zal er dus bovenop zitten om zijn final solution voor het Oekrainse vraagstuk tot een goed einde te brengen. Dat zie je bij alle dictaturen, dat de dictator zich met dingen gaat bemoeien waar die geen verstand van heeft.
Ik zie het ook helemaal voor me: Putin zit te schuiven met eenheden die op papier de hele wereld aankunnen, en bij de eerste de beste scheet de witte vlag in ere houden. Soms kun je corruptie waarderen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:46:34 #67
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:48:37 #68
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205635967
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:16 schreef Idisrom het volgende:
@:capricia Een mooie TT heb jij gemaakt.

+++++++++++++++++++++

Ikzelf ben de laatste anderhalve week gentrigeerd geraakt door de Patrisa Lumumby Street in Bachmoet.
Het is een vrij belangrijke toegangsweg vanuit het oosten.
Heeft Lumumba zo'n indruk gemaakt destijds in de Sovjet Unie van de jaren '60? Was het een stille hint om af te rekenen met de Stalinterreur? Lumumba was de eerste president van het bevrijde Congo. In Congo is de bevolking in de periode daarvoor voor tweederde deel uitgemoord onder koning Leopold !!. ik meende dat in Leopolds II tijd van een bevolking van 24 miljoen maar 8 miljoen overbleven. Bij de massamoordenaars van de laatste 150 jaar horen Stalin en Leopold !! tot de top vijf.

Het tweede wat mij opviel dat hij daar Lumumby genoemd wordt. Is dat omdat een achternaam eindigend op een 'a 'altijd aan een vrouw toebehoort?
De Sovjet-Unie was natuurlijk op linkse leest geschoeid. De bevrijding van de derdewereldmens en de gelijkheid der rassen zijn altijd belangrijke linkse idealen geweest. Men haalde in de Sovjet-Unie ook veel Afrikanen, Indiers en ZO-Aziaten naar Moskou om de derdewereldelite van een goede opleiding te voorzien.
We have always been at war with Eastasia.
  zondag 14 augustus 2022 @ 14:56:42 #69
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_205636059
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:41 schreef slashdotter3 het volgende:
1000 drones, holy shit
Yeah no way dat ze berhaupt zoveel hebben.
Ik ga naar huis.
pi_205636128
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
De Sovjet-Unie was natuurlijk op linkse leest geschoeid. De bevrijding van de derdewereldmens en de gelijkheid der rassen zijn altijd belangrijke linkse idealen geweest. Men haalde in de Sovjet-Unie ook veel Afrikanen, Indiers en ZO-Aziaten naar Moskou om de derdewereldelite van een goede opleiding te voorzien.
Is geen populaire info hier. :{
Vakman pur sang
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 15:04:45 #71
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205636161
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is geen populaire info hier. :{
Hoezo? Dat zijn gewoon historische feiten.

Met de kanttekening dat de derdewereldmens dan alleen de leer van marxisme-leninsme mocht aanhangen, natuurlijk.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:05:41 #72
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636174
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:01 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Is geen populaire info hier. :{
Hoezo? Dit is redelijk bekend. De sovjet unie had tenminste nog wat ideologie.

Wat er nu is, is zakken vullen voor de happy few en de rest kan in de stront zakken.
&lt;signature here&gt;.
pi_205636175
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:41 schreef slashdotter3 het volgende:
1000 drones, holy shit

[ twitter ]
[ twitter ]
Elke keer doen de Russen iets, en vinden de westerlingen een antwoord.

De bestorming van Kiev werd onder andere dwarsgezeten met Javelins en Stingers.

De artilleriebeschietingen werden dwarsgezeten met artillerie van het westen en de HIMARS-achtige systemen.

Als het de nieuwe Russische stap is dat men met Iraanse drones komt, zal het westen ook wel weer een antwoord hebben. Bijvoorbeeld met het leveren van westerse vliegtuigen en drones, die natuurlijk superieur zijn aan de Russische en Iraanse varianten.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:09:31 #74
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636226
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Elke keer doen de Russen iets, en vinden de westerlingen een antwoord.

De bestorming van Kiev werd onder andere dwarsgezeten met Javelins en Stingers.

De artilleriebeschietingen werden dwarsgezeten met artillerie van het westen en de HIMARS-achtige systemen.

Als het de nieuwe Russische stap is dat men met Iraanse drones komt, zal het westen ook wel weer een antwoord hebben. Bijvoorbeeld met het leveren van westerse vliegtuigen en drones, die natuurlijk superieur zijn aan de Russische en Iraanse varianten.
Ik ben genteresseerd in welke mate die iraanse dingen westerse EW kunnen weerstaan. Aangezien iran al sinds mensenheugenis compleet kapot geboycot wordt, denk ik: totaal niet.

Wat je zegt; tot nader order levert het westen altijd JIT dat wat benodigd is. Dus we gaan het zien ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205636236
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 14:41 schreef slashdotter3 het volgende:
1000 drones, holy shit

[ twitter ]
[ twitter ]
Wat een afgang als de nummer 2 in de wereld moeten aankloppen bij Iran.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205636241
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Elke keer doen de Russen iets, en vinden de westerlingen een antwoord.

De bestorming van Kiev werd onder andere dwarsgezeten met Javelins en Stingers.

De artilleriebeschietingen werden dwarsgezeten met artillerie van het westen en de HIMARS-achtige systemen.

Als het de nieuwe Russische stap is dat men met Iraanse drones komt, zal het westen ook wel weer een antwoord hebben. Bijvoorbeeld met het leveren van westerse vliegtuigen en drones, die natuurlijk superieur zijn aan de Russische en Iraanse varianten.
Dan komen die Duitse gepards goed van pas. Sowieso hebben westerse landen daar eigenlijk geen alternatieven voor.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205636358
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef Aether het volgende:

[..]
Wat een afgang als de nummer 2 in de wereld moeten aankloppen bij Iran.
maar ze zijn dus duidelijk niet de nummer 2 in de wereld, dat was de sovjet unie, ik denk dat rusland misschien een top 10 notering heeft.

Maar we moeten stoppen met denken dat rusland de wereld status van de sovjet unie heeft kunnen behouden. Want alles wijst er op dat ze nog niet eens een fractie ervan hebben behouden.
Los van een kernWapens, want die zijn alleen ter verdediging interessant.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:19:03 #78
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205636412
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar ze zijn dus duidelijk niet de nummer 2 in de wereld, dat was de sovjet unie, ik denk dat rusland misschien een top 10 notering heeft.

Maar we moeten stoppen met denken dat rusland de wereld status van de sovjet unie heeft kunnen behouden. Want alles wijst er op dat ze nog niet eens een fractie ervan hebben behouden.
Los van een kernWapens, want die zijn alleen ter verdediging interessant.
Die illusie hielden ze graag in stand, o.a. in Georgi en Crimea.
Maar goed, nummer 2 in Oekrane dan.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205636431
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:20 schreef Aether het volgende:
Maar goed, nummer 2 in Oekrane dan.
:+
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:22:00 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205636432
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef ExTec het volgende:

Ik ben genteresseerd in welke mate die iraanse dingen westerse EW kunnen weerstaan. Aangezien iran al sinds mensenheugenis compleet kapot geboycot wordt, denk ik: totaal niet
Welke westerse EW precies?
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 15:22:11 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205636435
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef Aether het volgende:

[..]
Wat een afgang als de nummer 2 in de wereld moeten aankloppen bij Iran.
de VS koopt raketten van het nietige Noorwegen dus wat zegt dat nou?

als het werkt dan werkt het
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:22:13 #83
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636437
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Dan komen die Duitse gepards goed van pas. Sowieso hebben westerse landen daar eigenlijk geen alternatieven voor.
Levering van migs door Slowakije, ook. Zonder de boel te willen jinxen, horen we nu al tijdje niks meer van rus kruisraketten op steden. Worden door de UA luchtmacht gewoon uit de lucht geschoten. Grote drones, formaat reaper (en iran heeft min of meer neergeschoten VS drones ge-reverseengineerd) zijn leuk als je air superiority hebt. Maar dat heeft niemand daar.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:23:28 #84
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636458
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:22 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke westerse EW precies?
Geen idee. Ik ben een FOK'ker, geen wandelende wapens encyclopedie.
&lt;signature here&gt;.
pi_205636477
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:18 schreef Korenfok het volgende:

[..]
maar ze zijn dus duidelijk niet de nummer 2 in de wereld, dat was de sovjet unie, ik denk dat rusland misschien een top 10 notering heeft.

Maar we moeten stoppen met denken dat rusland de wereld status van de sovjet unie heeft kunnen behouden. Want alles wijst er op dat ze nog niet eens een fractie ervan hebben behouden.
Los van een kernWapens, want die zijn alleen ter verdediging interessant.
Het is eigenlijk wel heel jammer dat die flikkers 6000 kernkoppen hebben.
Vakman pur sang
pi_205636486
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Hoezo? Dat zijn gewoon historische feiten.

Met de kanttekening dat de derdewereldmens dan alleen de leer van marxisme-leninsme mocht aanhangen, natuurlijk.
En alleen als je dat natuurlijk wel precies zo aanhing dat het de Sovjets goed uitkwam, want als je je eigen plan daarin trok (zoals Joegoslavi en China na 1960) had je ook een kwaaie aan hen. Maar vreemd genoeg wordt dat dan door het gros van de planeet niet als imperialistisch gezien.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:25:41 #87
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:26:49 #88
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636516
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:09 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Sowieso hebben westerse landen daar eigenlijk geen alternatieven voor.
Die engelse starstreak, volgens mij.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 15:27:49 #89
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205636528
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men heeft vooralsnog totaal geen antwoord op drones.
Blijkbaar wel. Anders had iran er niet 1 neer kunnen halen, en kunnen reverse engineeren :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205636537
twitter
pi_205636955
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is eigenlijk wel heel jammer dat die flikkers 6000 kernkoppen hebben.
zegt dus helemaal niks 'iedereen' kan 'kernkoppen maken zo'n beetje, zegt dus niks over de kracht van je leger. Een wapen is zo sterk als het leger wat hem gebruikt.
pi_205636963
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men heeft vooralsnog totaal geen antwoord op drones.
dus wat gaat er nu gebeuren, als rusland dus 1000 drones krijgt, einde oekraine hun defensieve kracht?
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:12:40 #93
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205637040
https://www.telegraaf.nl/(...)delijke-stad-cherson


quote:
LIVE | 'Russisch leger in de problemen bij zuidelijke stad Cherson'
Door ONZE REDACTIE/ANP

Updated 4 min geleden
10 min geleden
in BUITENLAND
De oorlog in Oekrane duurt nu 172 dagen. Volg de laatste ontwikkelingen in Oekrane hie
quote:
Oekrane: Russen in de problemen bij zuidelijke stad Cherson
Volgens Oekrane komen de Russische bezetters steeds meer in de problemen bij Cherson, een grote stad in het zuiden die de Russen konden veroveren door de rivier Dnjepr over te steken.
Inmiddels zijn alle bruggen daar door de Oekraense strijdkrachten beschadigd. De Russen zijn als reactie hun commandocentra uit de stad naar de overkant van de rivier aan het verplaatsen, aldus Oekrane. De Russen kunnen zich dan makkelijker terugtrekken in bezet gebied, mocht dat nodig zijn.

De bruggen zijn nog wel te voet te gebruiken, maar de Russen zijn vooral aangewezen op pontons, melden Oekraense autoriteiten verder.
Cherson is een van de weinige plaatsen die de Russen hebben veroverd ten westen van de Dnjepr, die midden door Oekrane stroomt.

In de stad zouden zich nog ongeveer 20.000 Russische militairen bevinden.
De Russen namen Cherson vrij snel in na de invasie bijna zes maanden geleden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205637049
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Men heeft vooralsnog totaal geen antwoord op drones.
Israel zou hun nieuwe lasersysteem kunnen leveren. Kunnen ze die mooi uittesten tegen Iraanse drones.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:15:30 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:17:55 #96
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637093
5 times in history enemies shot down a US drone

Mag je er van mij 4 van maken, die 5de telt niet (WO2).

Maar er is zat te vinden hoor, over drones die daadwerkelijk neergehaald zijn.

Mij een raadsel waarom AchJa hier weer enorm z'n best doet om iraanse drones op te voeren als een wuwa.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:18:09 #97
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637096
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:05 schreef Korenfok het volgende:
dus wat gaat er nu gebeuren, als rusland dus 1000 drones krijgt, einde oekraine hun defensieve kracht?
Ze kunnen er hooguit kinetisch iets tegen doen met de luverd middelen die 7000+ meter hoog kunnen schieten, maar ja, tegen de tijd dat je er 1000 hebt uitgeschakeld.... Maar het hangt er ook vanaf wat de Russen met die dingen van plan zijn natuurlijk, als ze niet bewapend zijn en ze alleen maar voor verkenning gebruikt worden dan is het nog wel te overzien...
pi_205637102
Heb je aandelen in deze drones of zo
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:19:12 #99
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:20:40 #100
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637118
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:17 schreef ExTec het volgende:
5 times in history enemies shot down a US drone

Mag je er van mij 4 van maken, die 5de telt niet (WO2).

Maar er is zat te vinden hoor, over drones die daadwerkelijk neergehaald zijn.

Mij een raadsel waarom AchJa hier weer enorm z'n best doet om iraanse drones op te voeren als een wuwa.
Zucht... Ik voer niks op... Gepard, Starstreak, EOV en al dat soort dingen die jullie opvoeren gaan iig niks doen tegen deze drones en ook niet tegen een Predator of een Reaper oid...
pi_205637133
Israel's iron beam heeft al Iraanse drones uit de lucht gehaald. Maar blijkbaar willen ze dit systeem niet aan Oekrane leveren omdat ze Putin te vriend willen houden.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:23:12 #102
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637155
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zucht... Ik voer niks op... Gepard, Starstreak, EOV en al dat soort dingen die jullie opvoeren gaan iig niks doen tegen deze drones en ook niet tegen een Predator of een Reaper oid...
Gaat dit er wat tegen doen?

&lt;signature here&gt;.
pi_205637157
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:22 schreef Gehrman het volgende:
Israel's iron beam heeft al Iraanse drones uit de lucht gehaald. Maar blijkbaar willen ze dit systeem niet aan Oekrane leveren omdat ze Putin te vriend willen houden.
Ik weet niet of ze daar nog wel zo veel behoefte aan hebben als Rusland zo close met hun grote aartsvijand (Iran) wordt.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:27:45 #104
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637194
En 1000 van die dingen lijkt me wel erg veel, ook.

Productie capaciteit van die dingen zal niet stellar zijn, want te veel benodigde onderdelen moeten via grijze circuit, dat betekent dat je het niet per container kan bestellen, en dat zet een behoorlijk rem om je productie capaciteit.

Je zou haast geen denken dat kritisch zijn op tweets alleen van belang is als hetgeen gesteld positief is voor oekraine, en dat als het positief is voor rus, sommigen hier dat gewoon dan wel instant aannemen ;)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:29:14 #105
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637214
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:22 schreef Gehrman het volgende:
Israel's iron beam heeft al Iraanse drones uit de lucht gehaald. Maar blijkbaar willen ze dit systeem niet aan Oekrane leveren omdat ze Putin te vriend willen houden.
Is dat zo? Volgens mij waren ze in april nog aan het testen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:30:39 #106
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:39:44 #107
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637284
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:22 schreef Gehrman het volgende:
Israel's iron beam heeft al Iraanse drones uit de lucht gehaald. Maar blijkbaar willen ze dit systeem niet aan Oekrane leveren omdat ze Putin te vriend willen houden.
Ding wordt gemaakt in een joint venture met de VS. Denk dat productie tempo ze ook parten speelt. Dat de VS op zo'n ultra korte termijn 2 NASAMS op heeft kunnen snorren is al een wonder.

En behalve dat irom dome/beam dan wellicht goed is tegen drones is het niet geschikt voor bv kruisraketten. Dus helemaal niet zo nuttig voor oekraine als het lijkt.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:39:48 #108
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637285
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:27 schreef ExTec het volgende:
En 1000 van die dingen lijkt me wel erg veel, ook.

Productie capaciteit van die dingen zal niet stellar zijn, want te veel benodigde onderdelen moeten via grijze circuit, dat betekent dat je het niet per container kan bestellen, en dat zet een behoorlijk rem om je productie capaciteit.

Je zou haast geen denken dat kritisch zijn op tweets alleen van belang is als hetgeen gesteld positief is voor oekraine, en dat als het positief is voor rus, sommigen hier dat gewoon dan wel instant aannemen ;)
Ik val gewoon binnen en zie dat het over drones gaat... Ik reageer simpelweg met feiten dat een Starstreak, Gepard of Westerse EOV er iig niets tegen gaat en kan tegen doen vanwege A: de afstand want de Shahad 129 heeft een plafond van 7300 meter en de Gepard heeft een plafond van een kleine 3000 meter (en dan reken ik ruim) en de Starstreak is net als de Stinger een wapen wat je visueel moet richten waarbij de Starstreak niet eens fire and forget is, je moet je doel in het vizier houden, overigens ook met een plafond van een kilometer of 3... Maar die drones zie je helemaal niet als die op 5k+ meter hoogte vliegen...

En EOV is vanaf de grond ook redelijk kansloos want alle verbindingen gaan via de sat en de antennes zitten bovenop het syteem. Het enige wat over blijft zijn de grotere luchtverdedigingsmiddelen danwel dat lasersysteem van Israel, maar ook niet heeft een max range van 7000 meter.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:41:01 #109
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637291
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:15 schreef AchJa het volgende:

[..]
Ook niet, die Iraanse drones die besteld zijn vliegen te hoog...
Zijn de specs van die dingen bekend dan?
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:42:36 #110
13456 AchJa
Shut up!!!
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:43:09 #111
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637309
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:39 schreef AchJa het volgende:
Ik val gewoon binnen en zie dat het over drones gaat...
Ik reageerde ook niet perse op jou :P
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 16:57:58 #112
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205637443
Bizar geraaskal van een Rus om alles en iedereen kapot en dood te maken...

https://www.reddit.com/r/(...)_about_the_visas_he/
This Russian is very angry about the visas. He threatens to destroy the entire Baltics.
pi_205637543
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
7300 Meter volgens openbare bronnen.

Dit zijn drones van een totaal ander kaliber dan de Orlan-10 etc.
Is natuurlijk wel de vraag wat van die specs klopt. Vraag me af of de Iranirs dat zelf wel weten :+
pi_205637558
[quote]1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 15:24 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is eigenlijk wel heel jammer dat die flikkers 6000 kernkoppen hebben.
[Zonder dat was de speciale operatie allang voorbij, en had het de boeken in gegaan als mislukte operatie.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:19:35 #115
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637582
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:11 schreef BEFEM het volgende:

Is natuurlijk wel de vraag wat van die specs klopt. Vraag me af of de Iranirs dat zelf wel weten :+
Laat de helft wr van waar zijn dan halen de Gepard, Stinger en Starstreak het nog niet.
pi_205637608
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:19 schreef AchJa het volgende:

[..]
Laat de helft wr van waar zijn dan halen de Gepard, Stinger en Starstreak het nog niet.
Dus het zijn wapens om rekening mee te houden ?
pi_205637621
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:15 schreef adam22 het volgende:
quote:
Zonder dat was de speciale operatie allang voorbij, en had het de boeken in gegaan als mislukte operatie.
Dat is sterk te betwijfelen of NAVO dan wel volledig er in was gegaan, want had misschien ook voor china een verleidelijker geweest om zich bij rusland aan te sluiten en om de liberale wereldorde af te breken.
pi_205637672
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 14 augustus 2022 17:15 schreef adam22 het volgende:
[..]
Dat is sterk te betwijfelen of NAVO dan wel volledig er in was gegaan, want had misschien ook voor china een verleidelijker geweest om zich bij rusland aan te sluiten en om de liberale wereldorde af te breken.
Hoe zou China zich ooit bij Rusland kunnen voegen als er in Oekrane geknokt wordt tussen de NAVo en de Russen? Zou nooit een optie voor de Chinezen zijn geweest, laat staan dat ze het praktisch zouden kunnen.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:45:11 #119
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205637764
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:24 schreef adam22 het volgende:
Dus het zijn wapens om rekening mee te houden ?
Als ze bewapend worden wel ja... En zo lang ze maar uit de range van de relevante luchtverdediginssystemen blijven.
  Overall beste user 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 17:50:04 #120
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205637814
1000 drones maar liefst. Zouden er mobiele besturingsstations bijzitten gebaseerd op de T-14 tank?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:52:42 #121
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637839
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:45 schreef AchJa het volgende:
Als ze bewapend worden wel ja...
Ik neem aan dat daar geleide wapens op moeten? Geen domme bommen?

Geleide wapens lijkt rus niet te hebben. Anders vlogen ze wel consequent boven het bereik van manpads.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 17:53:39 #122
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205637845
De ratten lijken nog steeds niet klaar te zijn met het zinkende schip verlaten.

twitter
&lt;signature here&gt;.
pi_205638122
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:57 schreef slashdotter3 het volgende:
Bizar geraaskal van een Rus om alles en iedereen kapot en dood te maken...

https://www.reddit.com/r/(...)_about_the_visas_he/
This Russian is very angry about the visas. He threatens to destroy the entire Baltics.
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205638182
twitter
twitter
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205638335

Ah, Odessa kan zich dus alvast verder opmaken voor de strijd.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205638338
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:37 schreef Aether het volgende:
[ twitter ][
Is dat Ferd Grapperhaus?
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 19:04:22 #127
236264 crew  capricia
pi_205638377
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:25 schreef Korenfok het volgende:
[ afbeelding ] Op zondag 14 augustus 2022 17:15 schreef adam22 het volgende:
[..]
Dat is sterk te betwijfelen of NAVO dan wel volledig er in was gegaan, want had misschien ook voor china een verleidelijker geweest om zich bij rusland aan te sluiten en om de liberale wereldorde af te breken.
Even los van China. De meeste grootmachten houden dit conflict graag lokaal.
Definitely not CIA
pi_205638378
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:42 schreef AchJa het volgende:

[..]
7300 Meter volgens openbare bronnen.

Dit zijn drones van een totaal ander kaliber dan de Orlan-10 etc.
Ik ben wel benieuwd wat die openbare bronnen zijn.

Ik vermoed dat Iran geen grote hoeveelheden moderne drones kan maken. In ieder geval geen drones die in kwaliteit in de buurt komen van de Amerikaanse Sentinel of Reaper.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 19:05:53 #129
236264 crew  capricia
pi_205638386
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat die openbare bronnen zijn.

Ik vermoed dat Iran geen grote hoeveelheden moderne drones kan maken. In ieder geval geen drones die in kwaliteit in de buurt komen van de Amerikaanse Sentinel of Reaper.
Ik vraag me af hoe ze aan de componenten komen. De chips enzo.
Definitely not CIA
pi_205638388
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:29 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Nu er eindelijk een maatregel dat nazi volk rechtsreeks kan raken worden ze wel boos. Zoals verstandige mensen al dachten, het helpt geen ene flikker om peperdure jachtboten en oligarchen aan te pakken.

Je moet de economische oorlog verklaren aan de gewone Rus wil je het regime ten val brengen.
pi_205638400
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe ze aan de componenten komen. De chips enzo.
Dat lukt wel. Volgens mij had Rusland ook chips uit heel Europa inclusief Nederland ondanks de sancties.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 19:11:24 #132
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205638424
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat die openbare bronnen zijn.

Ik vermoed dat Iran geen grote hoeveelheden moderne drones kan maken. In ieder geval geen drones die in kwaliteit in de buurt komen van de Amerikaanse Sentinel of Reaper.
Heel de filosofie achter de Iraanse drones enzo is dat ze in zwermen aan moeten vallen toch

Ik zou hier niet heel gek van opkijken eerlijk gezegd want anders is het hele programma mislukt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:15:35 #133
8369 speknek
Another day another slay
pi_205638460
Wagner zat op te scheppen dat ze een mooie basis hadden met herleidbare foto's. Basis was binnen bereik van HIMARS.

twitter
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205638528
Wie is prigozhin? De chef van poetin?
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:25:36 #135
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205638551
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:11 schreef sp3c het volgende:

Heel de filosofie achter de Iraanse drones enzo is dat ze in zwermen aan moeten vallen toch
Ik zou hier niet heel gek van opkijken eerlijk gezegd want anders is het hele programma mislukt
Iran heeft nog niet laten zien dat ze swarm drones hebben. Alleen de VS, China en Israel hebben dat.
pi_205638576
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 16:20 schreef AchJa het volgende:

[..]
Zucht... Ik voer niks op... Gepard, Starstreak, EOV en al dat soort dingen die jullie opvoeren gaan iig niks doen tegen deze drones en ook niet tegen een Predator of een Reaper oid...
We weten nog niet eens welke drones er uit Iran zullen komen. En of er berhaupt drones komen.

De Volkskrant beschrijft twee soorten Iraanse drones, de simpele drones die een explosief bij zich hebben, en de modernere drones (nagemaakte Amerikaanse modellen).

https://www.volkskrant.nl(...)-gebruiken~be832150/
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:28:44 #137
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205638580
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe ze aan de componenten komen. De chips enzo.
China? Die hebben 2 jaar geleden nog een 400 miljard investering in Iran gedaan, dat is wel een hele goede bondgenoot. Hoeveel consumentenproducten koopt Iran van China waar ze verstopt in zouden kunnen zitten?
pi_205638582
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:11 schreef sp3c het volgende:

[..]
Heel de filosofie achter de Iraanse drones enzo is dat ze in zwermen aan moeten vallen toch

Ik zou hier niet heel gek van opkijken eerlijk gezegd want anders is het hele programma mislukt
Drone zwermen zijn de toekomst van oorlogsvoering heb ik het vermoeden. Mits het goedkoop te fabriceren drones zijn kan je op die manier een verdedigingssysteem volledig overbelasten en in de tussentijd doelen uitschakelen. Wordt dus ondertussen tijd voor Elon om dergelijke drones en masse te gaan produceren. Of hij daartoe bereid zal zijn weet ik niet.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205638630
Drone swarms heeft wel een heel sterke Terminator vibe :{
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:35:53 #140
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205638641
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:28 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Drone zwermen zijn de toekomst van oorlogsvoering heb ik het vermoeden. Mits het goedkoop te fabriceren drones zijn kan je op die manier een verdedigingssysteem volledig overbelasten en in de tussentijd doelen uitschakelen. Wordt dus ondertussen tijd voor Elon om dergelijke drones en masse te gaan produceren. Of hij daartoe bereid zal zijn weet ik niet.
Musk gaat zich niet met wapen productie associeren. Zoiets 'negatiefs' gaat hem nog decennia achtervolgen. Daar was ie zich 10 jaar geleden al van bewust. Jammer want ik had wel zo'n Tesla fighterjet drone willen zien.
twitter
pi_205638664
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:41:00 #142
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205638685
Fun fact: in 2018 werd een Russische basis in Syrie belaagd door een drone swarm. Het is nooit duidelijk geworden van wie (VS, Israel, Iran) het kwam.

https://www.militarytimes(...)bility-isnt-far-off/
pi_205638697
quote:
7s.gif Op zondag 14 augustus 2022 17:53 schreef ExTec het volgende:
De ratten lijken nog steeds niet klaar te zijn met het zinkende schip verlaten.

[ twitter ]
Goed om te zien dat de Russen zo veel vertrouwen hebben in de eindoverwinning van het vaderland.
pi_205638700
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:35 schreef slashdotter3 het volgende:

[..]
Musk gaat zich niet met wapen productie associeren. Zoiets 'negatiefs' gaat hem nog decennia achtervolgen. Daar was ie zich 10 jaar geleden al van bewust. Jammer want ik had wel zo'n Tesla fighterjet drone willen zien.
[ twitter ]
Dan heeft de VS een groot probleem. De huidige drones zijn duur en de wapenindustrie in de VS is niet echt ingesteld op en masse goedkoop produceren.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:45:01 #145
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205638718
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Ik ben wel benieuwd wat die openbare bronnen zijn.

Ik vermoed dat Iran geen grote hoeveelheden moderne drones kan maken. In ieder geval geen drones die in kwaliteit in de buurt komen van de Amerikaanse Sentinel of Reaper.
Bronnen waren wat ik snel kon zien: analyses van westerse denk tanks. Wat niet raar is, iran gaat niet de echte specs van deze wapens vrij geven.
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:45:27 #146
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205638758
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:29 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Ik zie niet in waarom wij Russen zouden moeten binnenlaten in de EU. Ik krijg steeds meer het idee dat veel Russen ook wel weten dat het een ranzige oorlog is, maar dat Putin relatieve stabiliteit brengt en zo lang dit deel van de bevolking relatief zorgeloos hun leventje kan leven, kijken ze weg.

We hoeven jullie niet, we hoeven jullie centen niet, gewoon optiefen.
pi_205638775
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:42 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Dan heeft de VS een groot probleem. De huidige drones zijn duur en de wapenindustrie in de VS is niet echt ingesteld op en masse goedkoop produceren.
Dan kunnen ze maar beter beginnen met een omschakeling, want de landen die in de toekomst onze veiligheid bedreigen zijn precies de landen met een economie die drijft op massaproductie van goedkope troep.
pi_205638785
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:50 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Dan kunnen ze maar beter beginnen met een omschakeling, want de landen die in de toekomst onze veiligheid bedreigen zijn precies de landen met een economie die drijft op massaproductie van goedkope troep.
Yep, ik hoop dat ze dit ook door hebben in de EU en de VS maar is vrees dat dit gevaar flink onderschat wordt.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205638793
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, ik hoop dat ze dit ook door hebben in de EU en de VS maar is vrees dat dit gevaar flink onderschat wordt.
Wij zijn hier vooral goed in gekwetst zijn, regenboogjes twitteren en “geen mens is illegaal” roepen, maar die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit gaat ons nog opbreken.
pi_205638799
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom wij Russen zouden moeten binnenlaten in de EU. Ik krijg steeds meer het idee dat veel Russen ook wel weten dat het een ranzige oorlog is, maar dat Putin relatieve stabiliteit brengt en zo lang dit deel van de bevolking relatief zorgeloos hun leventje kan leven, kijken ze weg.

We hoeven jullie niet, we hoeven jullie centen niet, gewoon optiefen.
Nee maar Afrikanen zijn meer dan welkom?
Alsof NL ook maar iets van vluchtelingen stromen kan tegenhouden. :P
Vakman pur sang
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:54:48 #152
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205638806
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Yep, ik hoop dat ze dit ook door hebben in de EU en de VS maar is vrees dat dit gevaar flink onderschat wordt.
Door deze oorlog is het erg duidelijk geworden dat de tijd van de tank wel voorbij is. Ook de inzet van drones is veel duidelijker geworden. Als elke boerenlul in een kringverjaardag dat al kan zien dan neem ik aan dat er wel meer wakker worden.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 14 augustus 2022 @ 19:55:46 #153
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205638816
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:23 schreef BEFEM het volgende:
Wie is prigozhin? De chef van poetin?
Kremlin insider, oa. de CEO van Wagner, en via zijn 'catering bedrijven' er voor verantwoordelijk dat de lunches in het rus leger ook echt van rus kwaliteit zijn.
&lt;signature here&gt;.
pi_205638819
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:54 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Nee maar Afrikanen zijn meer dan welkom?
Alsof NL ook maar iets van vluchtelingen stromen kan tegenhouden. :P
Dat zeg ik niet. Momenteel doen we helemaal niets om de immigratie te beperken. Het resultaat daarvan zie je in Ter Apel.

Maar dit is het Oekranetopic en niet het migratiecrisistopic.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 14 augustus 2022 @ 19:58:32 #155
408813 crew  trein2000
pi_205638837
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom wij Russen zouden moeten binnenlaten in de EU. Ik krijg steeds meer het idee dat veel Russen ook wel weten dat het een ranzige oorlog is, maar dat Putin relatieve stabiliteit brengt en zo lang dit deel van de bevolking relatief zorgeloos hun leventje kan leven, kijken ze weg.

We hoeven jullie niet, we hoeven jullie centen niet, gewoon optiefen.
Eens hoor, alleen humanitaire noodzaak en vluchtelingen zijn wat mij betreft wel uitzonderingen. We moeten ons niet verlagen tot het niveau Poetin.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_205638855
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]
Eens hoor, alleen humanitaire noodzaak en vluchtelingen zijn wat mij betreft wel uitzonderingen. We moeten ons niet verlagen tot het niveau Poetin.
Russen die dat willen kunnen een beroep doen op de bestaande asielregeling natuurlijk. Maar dat staat verder los van de uitgifte van Schengenvisa aan Russen. Daar kunnen we zo mee stoppen als daar draagvlak voor is in de EU.
pi_205638864
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij zijn hier vooral goed in gekwetst zijn, regenboogjes twitteren en “geen mens is illegaal” roepen, maar die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit gaat ons nog opbreken.
Die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit is al wat aan het opbreken. De gevestigde orde houdt niet erg van disruptieve veranderingen en dat is lastig te doorbreken. Uiteindelijk krijg je de vette rekening die volgt toch echt wel gepresenteerd zowel in mensenlevens als economisch.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:01:17 #158
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205638867
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:28 schreef Digi2 het volgende:
Wordt dus ondertussen tijd voor Elon om dergelijke drones en masse te gaan produceren. Of hij daartoe bereid zal zijn weet ik niet.
De USMC heeft daar dik op ingezet. Hebben zelfs al hun tanks daar voor opgeofferd.

Bron: https://www.washingtonpos(...)changing-force-role/
&lt;signature here&gt;.
pi_205638880
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit is al wat aan het opbreken. De gevestigde orde houdt niet erg van disruptieve veranderingen en dat is lastig te doorbreken. Uiteindelijk krijg je de vette rekening die volgt toch echt wel gepresenteerd zowel in mensenlevens als economisch.
Zo lang we ons nog druk kunnen maken over zaken als genderneutrale toiletten, gezanik over persoonlijk voornaamwoorden en ander inclusiviteitsgeneuzel, hebben we het hier in dit land gewoon prima voor elkaar imo.
pi_205638884
quote:
9s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:29 schreef Aether het volgende:

[..]
[ twitter ]
Grappig, ik dacht dat ze het westen zo enorm stom vonden. Misschien de volgende keer wat minder centjes steken in kernwapens en wat meer in de zorg?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205638886
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:00 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit is al wat aan het opbreken. De gevestigde orde houdt niet erg van disruptieve veranderingen en dat is lastig te doorbreken. Uiteindelijk krijg je de vette rekening die volgt toch echt wel gepresenteerd zowel in mensenlevens als economisch.
Goh eens.
Vakman pur sang
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:04:05 #162
8369 speknek
Another day another slay
pi_205638887
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij zijn hier vooral goed in gekwetst zijn, regenboogjes twitteren en “geen mens is illegaal” roepen, maar die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit gaat ons nog opbreken.
Laten we een voorbeeld aan Rusland nemen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205638896
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:00 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Russen die dat willen kunnen een beroep doen op de bestaande asielregeling natuurlijk. Maar dat staat verder los van de uitgifte van Schengenvisa aan Russen. Daar kunnen we zo mee stoppen als daar draagvlak voor is in de EU.
Maar krijg je daar consensus voor? Servie en Hongarije kunnen bijv. roet in het eten strooien. Scholz is ook (nog) tegen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205638904
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:04 schreef speknek het volgende:

[..]
Laten we een voorbeeld aan Rusland nemen.
Alsof er niks zit tussen naeve, wat linksgeorinteerde mensen of Putin en kornuiten :')
pi_205638907
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:03 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Zo lang we ons nog druk kunnen maken over zaken als genderneutrale toiletten, gezanik over persoonlijk voornaamwoorden en ander inclusiviteitsgeneuzel, hebben we het hier in dit land gewoon prima voor elkaar imo.
Ik heb wel een oorlog over voor het correct gebruik van het woordje 'me' trouwens.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205638908
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:05 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Maar krijg je daar consensus voor? Servie en Hongarije kunnen bijv. roet in het eten strooien. Scholz is ook (nog) tegen.
Servi is geen lid van de EU, Hongarije heeft niet zo veel te eisen. Duitsland valt hier wel flink door de mand.
pi_205638916
Putin is enorm woke en vooruitstrevend, hij maakt totaal geen verschil in mensen, van alle rassen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 20:11:41 #168
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205638938
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij zijn hier vooral goed in gekwetst zijn, regenboogjes twitteren en “geen mens is illegaal” roepen, maar die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit gaat ons nog opbreken.
Ja, en als goedkope imports niet beschikbaar zijn gaan degenen die daar niet aan meedoen juist weer gillen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:12:34 #169
8369 speknek
Another day another slay
pi_205638947
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:06 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Alsof er niks zit tussen naeve, wat linksgeorinteerde mensen of Putin en kornuiten :')
Je moet wat minder Russische propaganda kopiren voordat je het redelijke midden denkt te kunnen zijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205638969
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Je moet wat minder Russische propaganda kopiren voordat je het redelijke midden denkt te kunnen zijn.
Waar kopieer ik Russische propaganda dan?
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:15:21 #171
8369 speknek
Another day another slay
pi_205638982
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:13 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Waar kopieer ik Russische propaganda dan?
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:53 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wij zijn hier vooral goed in gekwetst zijn, regenboogjes twitteren en “geen mens is illegaal” roepen, maar die naeve wereldverbeteraarsmentaliteit gaat ons nog opbreken.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205639065
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

Vooral dat snel gekwetst of beledigd zijn, heb het idee dat die tenen steeds langer worden. Of dat nu russische propaganda is?

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205639129
The Sunday Read: ‘How One Restaurateur Transformed America’s Energy Industry’
Charif Souki’s long-shot bet on liquid natural gas paid off handsomely — and turned the United States into a leading fossil-fuel exporter

https://www.nytimes.com/2(...)energy-industry.html
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:31:14 #174
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205639138
Die Russen blijven maar rare hersenkronkels hebben. Een contract getekend onder dwang is niet geldig dus dit is zinloos om te doen.
twitter
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:34:29 #175
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205639208
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

Niet iedereen hoeft daar toch een voorstander van te zijn? Heeft niks met Russische propaganda te maken.
pi_205639212
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:15 schreef speknek het volgende:

[..]
[..]

Dat gaat erover dat ik vind dat we hier te druk zijn met allerlei futiliteiten. Heeft niks met Russische propaganda te maken. Rusland dient zsm op te rotten uit Oekrane en dat roep ik hier ook al een halfjaar.
pi_205639227
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:06 schreef Confetti het volgende:

[..]


Je moet de economische oorlog verklaren aan de gewone Rus wil je het regime ten val brengen.
De Russen denken het omgekeerde.

Je moet die Europese huishouden kapot laten gaan aan de energieprijzen, dan komen ze in opstand.
pi_205639245
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:43 schreef riazop het volgende:

[..]
De Russen denken het omgekeerde.

Je moet die Europese huishouden kapot laten gaan aan de energieprijzen, dan komen ze in opstand.
Zo ver gaat het niet komen. Uiteindelijk gaat Groningen gewoon weer open en gaan we het geld weghalen bij bedrijven die zich nu volvreten aan deze crisis.

De prijzen van veel zaken hebben helemaal niks meer te maken met de werkelijke waarde, maar zijn puur gebaseerd op wat mensen bereid zijn ervoor te betalen. Daar moet zsm een eind aan gemaakt worden.
pi_205639249
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:48 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik zie niet in waarom wij Russen zouden moeten binnenlaten in de EU. Ik krijg steeds meer het idee dat veel Russen ook wel weten dat het een ranzige oorlog is, maar dat Putin relatieve stabiliteit brengt en zo lang dit deel van de bevolking relatief zorgeloos hun leventje kan leven, kijken ze weg.

We hoeven jullie niet, we hoeven jullie centen niet, gewoon optiefen.
Er zitten nogal wat Russen uit de oppositie in Nederland.

Die wilde je wegsturen?
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:48:22 #181
8369 speknek
Another day another slay
pi_205639276
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:42 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Niet iedereen hoeft daar toch een voorstander van te zijn? Heeft niks met Russische propaganda te maken.
Je hoeft geen fan van mensenrechten te zijn (ik veroordeel je wel hard), maar de "westerse decadentie in rechten voor lgbtq" die "tot de ondergang van onze beschaving leidt" als standpunt van de alt-right is puur Russische inmenging. Dat jullie daar keihard voor gevallen zijn is iets waar je zelf eens introspectie voor zou moeten hebben en niet ons mee lastig moet vallen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 augustus 2022 @ 20:49:46 #182
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205639305
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Er zitten nogal wat Russen uit de oppositie in Nederland.

Die wilde je wegsturen?
Toerist =/= vluchteling
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205639350
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Er zitten nogal wat Russen uit de oppositie in Nederland.

Die wilde je wegsturen?
Die zitten in de asielprocedure en hebben geen toeristenvisum. Nogal een verschil he.

Het gaat om het weren van rijke Russen die in Zuid-Frankrijk, Spanje en dergelijke aan het strand liggen. Laat ze maar bloeden voor het walgelijke regime dat ze in stand houden.
pi_205639362
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:48 schreef speknek het volgende:

[..]
Je hoeft geen fan van mensenrechten te zijn (ik veroordeel je wel hard), maar de "westerse decadentie in rechten voor lgbtq" die "tot de ondergang van onze beschaving leidt" als standpunt van de alt-right is puur Russische inmenging. Dat jullie daar keihard voor gevallen zijn is iets waar je zelf eens introspectie voor zou moeten hebben en niet ons mee lastig moet vallen.
Wat is dit nou weer joh :')
pi_205639372
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 18:58 schreef Digi2 het volgende:

Ah, Odessa kan zich dus alvast verder opmaken voor de strijd.
Op zich logisch dat ruski gaat proberen Odessa in handen te krijgen en een corridor naar Transnistrie te realiseren
pi_205639383
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:52 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Die zitten in de asielprocedure en hebben geen toeristenvisum. Nogal een verschil he.


Meeste oppositie Russen zijn zelf al zeer rijk en zitten voorlopig gewoon op een toeristenvisum. Of hebben dubbele paspoorten zoals de Sauer zoons
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:14:01 #187
8369 speknek
Another day another slay
pi_205639579
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:54 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat is dit nou weer joh :')
Op de vooravond van de inval in Oekrane besteedde Putin in zijn speech een heel stuk over hoe het een strijd was tegen het decadente woke westen die geen moreel gezag heeft.

quote:
The myth that Russia has a divine mission in carrying the torch of true Christian civilization after the West’s plunge into ungodly materialism, secularism, and individualism dates back to at least sixteenth-century thinking of “Moscow as the Third Rome” and is prominent in the works of nineteenth-century novelists such as Dostoevsky. The contrasting of a supposedly godless, atomistic, mechanistic, and immoral West to a deeply religious, communitarian, spiritual, and moral Russia characterized nineteenth-century Slavophile thinking and was picked up by late-Soviet and post-Soviet religious nationalist writers.

Much has been written about Russian nationalism and its complex relationship to Europe—and to the form of “modernity” represented by the West. One important aspect with repercussions for sexual politics is an ambivalent relation to imperialism. One the one hand, Russia has pursued an imperial, “civilizing” mission against peoples seen as culturally and racially inferior, for example in the Caucasus and Central Asia. On the other hand, Russia is perceived as historically suffering under Western cultural, economic, military, and epistemological hegemony. This peculiar colonizer/colonized identity, characterized by decolonial and feminist scholar Madina Tlostanova as a “subaltern empire” narrative, has important repercussions for sexual politics.

These are not harmless skirmishes in the “culture wars” of late-stage capitalism: they are grave matters of life and death.

According to historian Dan Healey, discourses on gender and sexuality in Russia have been shaped by a “tripartite geography of perversion” where Russia is imagined as an in-between space of sexual morality and innocence, neither part of the “decadent” West or the “primitive” Orient. Such a moral mapping influenced the conservative gender politics of the 1930s Stalin regime, when the Communists reintroduced the ban on sodomy (which had been lifted after the 1917 revolution) and explicitly depicted homosexuality as a security threat in the form of underground, pro-Hitler networks of homosexuals—Healey calls the conservative turn under Stalin the “birth of modern Russian political homophobia.” In this way, Putin’s and Kirill’s framing of the war as tied to Russia’s brave resistance to Western sexual promiscuity and gender indoctrination of children draws on well-established narratives, familiar to most Russians.

https://bostonreview.net/articles/putins-anti-gay-war-on-ukraine/

Dus dat je hier termen gebruikt die de inval goed praten terwijl je zegt er tegen te zijn is vrij wrang.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:16:37 #188
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205639612
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:28 schreef luxerobots het volgende:
We weten nog niet eens welke drones er uit Iran zullen komen. En of er berhaupt drones komen.

De Volkskrant beschrijft twee soorten Iraanse drones, de simpele drones die een explosief bij zich hebben, en de modernere drones (nagemaakte Amerikaanse modellen).

https://www.volkskrant.nl(...)-gebruiken~be832150/
Oa de Shahed 129 volgens ISW:

quote:
Ukrainian officials confirmed that Russia is using Iranian-provided drones in Ukraine. Advisor to the Ukrainian President’s Office, Oleksiy Arestovych, stated on August 5 that Iran handed 46 drones over to Russia and that the Ukrainian government has already noted the use of these drones in combat in Ukraine. [1] At least a portion of the provided drones are older-generation “Shahed 129” heavy strike drones, which Russian forces may seek to use to attack US-provided HIMARS in Ukraine. [2] It is unclear whether the 46 drones represent all the drones that Tehran has agreed to send, or the number of Iranian drones that are currently operating in Ukraine.
pi_205639643
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:14 schreef speknek het volgende:

[..]
Op de vooravond van de inval in Oekrane besteedde Putin in zijn speech een heel stuk over hoe het een strijd was tegen het decadente woke westen die geen moreel gezag heeft.
[..]
https://bostonreview.net/articles/putins-anti-gay-war-on-ukraine/

Dus dat je hier termen gebruikt die de inval goed praten terwijl je zegt er tegen te zijn is vrij wrang.
Ik praat de inval helemaal nergens goed. Ik snap niet hoe je dat uit mijn post haalt. Ik heb hier zelfs vanavond nog geroepen dat die visumban voor Russen er moet komen en dat Rusland zsm moet optiefen uit UA. Dat roep ik al sinds februari trouwens.

Ik ben tegen dat woke-gezeik. Dat heeft helemaal niks met de inval te maken.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:22:17 #190
8369 speknek
Another day another slay
pi_205639662
Overigens worden veel van die fantasien van Rusland als Derde Roomse Rijk en blank christelijk gidsland gecombineerd met een mythologisch Hyperborea. Een stuk land alleen vir die blankes wat volgens Russische etnonationalisten in Siberi moet liggen, en Baudet heeft gedreven om het over een boreaal Europa te hebben die de ondergang van het avondland zou tegenhouden. Om maar aan te geven uit welke vaatjes hij put en waarom hij aan Putins kant staat.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:23:35 #191
8369 speknek
Another day another slay
pi_205639675
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:20 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ik praat de inval helemaal nergens goed. Ik snap niet hoe je dat uit mijn post haalt. Ik heb hier zelfs vanavond nog geroepen dat die visumban voor Russen er moet komen en dat Rusland zsm moet optiefen uit UA. Dat roep ik al sinds februari trouwens.

Ik ben tegen dat woke-gezeik. Dat heeft helemaal niks met de inval te maken.
Dat heeft alles met deze inval te maken, dus je kan dat beter voor je houden in dit topic.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:23:56 #192
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205639681
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:22 schreef speknek het volgende:
Om maar aan te geven uit welke vaatjes hij put en waarom hij aan Putins kant staat.
Dat noemen we waanbeelden door overmatig drugsgebruik.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205639685
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:22 schreef speknek het volgende:
Overigens worden veel van die fantasien van Rusland als Derde Roomse Rijk en blank christelijk gidsland gecombineerd met een mythologisch Hyperborea. Een stuk land alleen vir die blankes wat volgens Russische etnonationalisten in Siberi moet liggen, en Baudet heeft gedreven om het over een boreaal Europa te hebben die de ondergang van het avondland zou tegenhouden. Om maar aan te geven uit welke vaatjes hij put en waarom hij aan Putins kant staat.
Poetin is juist een geobsedeerde anti-racist.

Moskou is etnisch dan ook een stuk diverser als Amsterdam binnen de ring bv, waar alleen nog rijke witte mensen wonen.
pi_205639686
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat heeft alles met deze inval te maken, dus je kan dat beter voor je houden in dit topic.
Wat lul je nou? Iedereen die het niet eens is die de woke-beweging is een putinlover? Ga toch weg man, ik laat me door jou geen woorden in de mond leggen :')
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:25:17 #195
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205639692
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:11 schreef sp3c het volgende:
Heel de filosofie achter de Iraanse drones enzo is dat ze in zwermen aan moeten vallen toch

Ik zou hier niet heel gek van opkijken eerlijk gezegd want anders is het hele programma mislukt
Nou ja, dat zijn natuurlijk de kleine suicide dronetjes die swarmen maar dat zie ik ook niet gebeuren. Het gaat hier om oa de MALE achtige types vergelijkbaar met de MQ-9 ed.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:25:49 #196
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205639696
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:23 schreef speknek het volgende:

[..]
Dat heeft alles met deze inval te maken, dus je kan dat beter voor je houden in dit topic.
Ik ga uit van sarcasme, maar al het gewauwel over godsdienst, nationaliteit, cultuur, eer, en de rest is alleen maar een middel om mensen zo gek te krijgen om voor je te gaan vechten. Als er geen groepsgevoel is dan heb je geen motivatie.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205639699
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat lul je nou? Iedereen die het niet eens is die de woke-beweging is een putinlover? Ga toch weg man, ik laat me door jou geen woorden in de mond leggen :')
Racisme en pro-Oekraine zijn vertonen iha een sterke correlatie.

Zie het enthousiasme bij Nederlandse gemeenten voor witte Oekraiense vluchtelingen en de dichte deur van diezelfde gemeenten voor vluchtelingen uit Syrie of Afrika.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:28:06 #198
172669 Papierversnipperaar
Cafene is ook maar een drug.
pi_205639711
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:26 schreef riazop het volgende:

[..]
Racisme en pro-Oekraine zijn vertonen iha een sterke correlatie.

Zie het enthousiasme bij Nederlandse gemeenten voor witte Oekraiense vluchtelingen en de dichte deur van diezelfde gemeenten voor vluchtelingen uit Syrie of Afrika.
Ben jij een neger?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:30:56 #199
8369 speknek
Another day another slay
pi_205639731
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:25 schreef zalkc het volgende:

[..]
Ik ga uit van sarcasme, maar al het gewauwel over godsdienst, nationaliteit, cultuur, eer, en de rest is alleen maar een middel om mensen zo gek te krijgen om voor je te gaan vechten. Als er geen groepsgevoel is dan heb je geen motivatie.
Ik bedoel dat is gewauwel over godsdienst, nationaliteit, cultuur, eer, en de rest altijd. Godsdienst, nationaliteit en eer bestaan alleen om ingroups en outgroups te maken die met elkaar kunnen strijden (cultuur is technisch iets anders en ontstaat emergent, maar gewauwel erover is vaak weer nationalisme).

Maar Oekrane uit de westerse invloedsfeer halen is dat ook. Putin is weldegelijk bang dat streven naar zaken als vrijheid en mensenrechten Oekrane een ingroup van het Westen maakt, en dat heeft voor hem de inval mede noodzakelijk gemaakt.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205639765
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:30 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik bedoel dat is gewauwel over godsdienst, nationaliteit, cultuur, eer, en de rest altijd. Godsdienst, nationaliteit en eer bestaan alleen om ingroups en outgroups te maken die met elkaar kunnen strijden (cultuur is technisch iets anders en ontstaat emergent, maar gewauwel erover is vaak weer nationalisme).

Maar Oekrane uit de westerse invloedsfeer halen is dat ook. Putin is weldegelijk bang dat streven naar zaken als vrijheid en mensenrechten Oekrane een ingroup van het Westen maakt, en dat heeft voor hem de inval mede noodzakelijk gemaakt.
Het is heel overzichtelijk. Oekrane is een soevereine staat en mag zelf een buitenlandbeleid voeren. Als Rusland het daar niet mee eens is hebben ze pech. Historische banden zijn niet relevant. Wij hebben ons ook niet te bemoeien met het buitenlandbeleid van Indonesi of Suriname.

Rusland moet zsm opdonderen uit Oekrane, inclusief de Donbass en de Krim. Meer is het niet.
pi_205639833
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:34 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Het is heel overzichtelijk. Oekrane is een soevereine staat en mag zelf een buitenlandbeleid voeren. Als Rusland het daar niet mee eens is hebben ze pech. Historische banden zijn niet relevant. Wij hebben ons ook niet te bemoeien met het buitenlandbeleid van Indonesi of Suriname.

Rusland moet zsm opdonderen uit Oekrane, inclusief de Donbass en de Krim. Meer is het niet.
Dat vind het overgrote deel van het westen maar Rusland niet, gaan ze ook niet meer doen.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 21:41:33 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205639835
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou ja, dat zijn natuurlijk de kleine suicide dronetjes die swarmen maar dat zie ik ook niet gebeuren. Het gaat hier om oa de MALE achtige types vergelijkbaar met de MQ-9 ed.
daar gaan ze er toch geen 1000 van kunnen leveren?

schien 100 van de een en 900 van de ander ofzo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205639880
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind het overgrote deel van het westen maar Rusland niet, gaan ze ook niet meer doen.
Nee dus helpen we ze een handje dmv sancties en het bewapenen van UA.
  zondag 14 augustus 2022 @ 21:54:09 #204
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_205639957
Moscow warns of end to Russia-U.S. relations if assets seized, TASS reports
https://www.reuters.com/w(...)zed-tass-2022-08-13/
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205639969
Zal binnen een maand wel klaar wezen daaro
pi_205639997
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:24 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Wat lul je nou? Iedereen die het niet eens is die de woke-beweging is een putinlover? Ga toch weg man, ik laat me door jou geen woorden in de mond leggen :')
Volgens mij zit hij gewoon te trollen :')
pi_205640012
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
Zal binnen een maand wel klaar wezen daaro
Hoe kom je tot die conclusie?
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205640089
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:57 schreef etuiedelapiel het volgende:
Zal binnen een maand wel klaar wezen daaro
Waaro?
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 22:10:30 #210
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205640111
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:55 schreef riazop het volgende:

[..]
Op zich logisch dat ruski gaat proberen Odessa in handen te krijgen en een corridor naar Transnistrie te realiseren
Maar daarvoor heb je zware schepen nodig om landingen te dekken. En die liggen al op de bodem van de Zwarte Zee.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 14 augustus 2022 @ 22:12:15 #211
8369 speknek
Another day another slay
pi_205640135
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:00 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Volgens mij zit hij gewoon te trollen :')
Ik trol niet over mensenrechten. Ik ben geen achterlijke Rus.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_205640138
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:10 schreef Ulx het volgende:

[..]
Maar daarvoor heb je zware schepen nodig om landingen te dekken. En die liggen al op de bodem van de Zwarte Zee.
Ik denk niet dat die corridor erin zit inderdaad. Maar het is wel een feit dat de situatie in transnistrie de ontwikkeling van Moldavi in de weg staat. Vroeg of laat moet daar wel een oplossing voor komen.
pi_205640169
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:12 schreef speknek het volgende:

[..]
Ik trol niet over mensenrechten. Ik ben geen achterlijke Rus.
Ok
pi_205640179
Volgens mij is er wel een soort narratief in de Russische media dat pedofielen hier kunnen doen wat ze willen (dan doelen ze eigenlijk op homorechten etc, dat wordt gelijkgeschakeld).

En dat wordt uitvergroot om onze maatschappij als een soort sodom en gomorrah weg te zetten...zoals wel vaker gebeurt in enge kringen.

het westen bad, Russian good ....
dat idee...
pi_205640275
Gepensioneerd 3-sterren generaal Ben Hodges.

twitter
pi_205640333
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:16 schreef Hatseflats22 het volgende:
Volgens mij is er wel een soort narratief in de Russische media dat pedofielen hier kunnen doen wat ze willen (dan doelen ze eigenlijk op homorechten etc, dat wordt gelijkgeschakeld).

En dat wordt uitvergroot om onze maatschappij als een soort sodom en gomorrah weg te zetten...zoals wel vaker gebeurt in enge kringen.

het westen bad, Russian good ....
dat idee...
Ondertussen kunnen 2 mannen in Russische steden evengoed niet hand in hand over straat en worden mensen met een kleurtje ook met enige regelmaat kapotgeslagen.

Dat hele “hoeder van traditionele waarden” is gewoon onzin en heeft niks met het christendom te maken. Gewoon een kapstok om hun wereldbeeld aan op te hangen. Gelegenheidsreligie.
pi_205640455
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ondertussen kunnen 2 mannen in Russische steden evengoed niet hand in hand over straat en worden mensen met een kleurtje ook met enige regelmaat kapotgeslagen.

Dat hele “hoeder van traditionele waarden” is gewoon onzin en heeft niks met het christendom te maken. Gewoon een kapstok om hun wereldbeeld aan op te hangen. Gelegenheidsreligie.
Heb je het geprobeerd dan?
Vakman pur sang
pi_205640509
Reizen Waes naar transistrie en Abchazi op 3 nu.
Vakman pur sang
pi_205640553
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:16 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oa de Shahed 129 volgens ISW:
[..]

Er werd gesproken over 1000 drones.

Daarvan is het de vraag of ze wel echt komen, en wat de kwaliteit ervan is.
pi_205640557
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:42 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Heb je het geprobeerd dan?
Ik val niet op mannen en ik heb ook geen kleurtje.
pi_205640580
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Ondertussen kunnen 2 mannen in Russische steden evengoed niet hand in hand over straat en worden mensen met een kleurtje ook met enige regelmaat kapotgeslagen.

Dat hele “hoeder van traditionele waarden” is gewoon onzin en heeft niks met het christendom te maken. Gewoon een kapstok om hun wereldbeeld aan op te hangen. Gelegenheidsreligie.
Ik zag toevallig afgelopen week op YouTube 2 nieuwsartikelen met betrekking tot dit onderwerp, eentje van Oekrane, en eentje van persbureau TAS over Rusland.
Het eerste artikel ging over een wetsvoorstel in Oekrane om het homohuwelijk te legaliseren, het andere ging om nieuwe wetgeving in Rusland met als doel homoseksualiteit nog minder zichtbaar te maken in het openbare leven.

Een sterk contrast.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205640615
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dat vind het overgrote deel van het westen maar Rusland niet, gaan ze ook niet meer doen.
Tja, vandaar dat hun zonen met tienduizenden worden geofferd, terwijl de westerse wereld in alle macht probeert zich los te koppelen van Rusland...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205640647
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:24 schreef riazop het volgende:

[..]
Poetin is juist een geobsedeerde anti-racist.

Moskou is etnisch dan ook een stuk diverser als Amsterdam binnen de ring bv, waar alleen nog rijke witte mensen wonen.
Wel grappig dat je heel Moskou vergelijkt met een klein stukje Amsterdam...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:04:17 #224
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640688
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 20:45 schreef riazop het volgende:

[..]
Er zitten nogal wat Russen uit de oppositie in Nederland.

Bron? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205640691
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 22:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik zag toevallig afgelopen week op YouTube 2 nieuwsartikelen met betrekking tot dit onderwerp, eentje van Oekrane, en eentje van persbureau TAS over Rusland.
Het eerste artikel ging over een wetsvoorstel in Oekrane om het homohuwelijk te legaliseren, het andere ging om nieuwe wetgeving in Rusland met als doel homoseksualiteit nog minder zichtbaar te maken in het openbare leven.

Een sterk contrast.
Ik denk dat het vanuit Oekrane vooral een politieke actie is geweest richting het Westen toe om dat wetsvoorstel te maken. Ze hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd nu...
pi_205640692
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:26 schreef riazop het volgende:

[..]
Racisme en pro-Oekraine zijn vertonen iha een sterke correlatie.
Nope
quote:
Zie het enthousiasme bij Nederlandse gemeenten voor witte Oekraiense vluchtelingen en de dichte deur van diezelfde gemeenten voor vluchtelingen uit Syrie of Afrika.
Verschil is dat we een associatieverdrag hebben met Oekrane, waardoor Oekraeners zonder visum hier mogen verblijven, en er daarnaast een vluchtelingen verdrag is, sinds de oorlog in Joegoslavi, die stelt dat Europese vluchtelingen uit oorlogsgebied geen asiel hoeven aan te vragen.

Los van dat we in Nederland gewoon veel vluchtelingen hebben uit Syri, Eritrea, Somali, etc...
Ben benieuwd hoeveel vluchtelingen uit die landen in Rusland asiel hebben gekregen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:07:36 #227
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640721
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:24 schreef riazop het volgende:
Moskou is etnisch dan ook een stuk diverser als Amsterdam binnen de ring bv, waar alleen nog rijke witte mensen wonen.
Bron? :)
&lt;signature here&gt;.
pi_205640726
Iraanse drones zijn stront.

Bewijs.
Ethiopi gebruikte Iraanse drones bijna een jaar zonder resultaat tegen rebellen uit Tigray.
Vervolgens schaffen ze Turkse drones aan. 3 weken na de eerste inzet zijn de rebellen 300 km teruggedreven.

Ik zeg dit niet om Turkse drones te verheerlijken. Ik wil alleen laten zien dat Iraanse drones stront zijn en dat Oekrane niks te vrezen heeft.
pi_205640785
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 19:05 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik vraag me af hoe ze aan de componenten komen. De chips enzo.
De beste shit qua chips komt uit Taiwan, en Taiwan doet voor zover ik verstand van heb gewoon zaken met Iran. correct me when i'm wrong.
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:15:59 #230
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640806
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:26 schreef riazop het volgende:

[..]
Racisme en pro-Oekraine zijn vertonen iha een sterke correlatie.

Zie het enthousiasme bij Nederlandse gemeenten voor witte Oekraiense vluchtelingen en de dichte deur van diezelfde gemeenten voor vluchtelingen uit Syrie of Afrika.
Kan riazop dat ook nog staven met cijfers, maw: Bron? :)
&lt;signature here&gt;.
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:23:31 #231
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640891
Massacres, Executions, and Falsified Graves: The Wagner Group’s Mounting Humanitarian Cost in Mali

Voor als mensen, zich afvragen hoe "inclusief" moskou nou precies is... ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205640892
Is er een functie dat ik een bepaalde user compleet uit mijn beeld kan krijgen?
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:24:13 #233
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640900
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:23 schreef adam22 het volgende:
Is er een functie dat ik een bepaalde user compleet uit mijn beeld kan krijgen?
Abonnement nemen ;) dan kan dat.
&lt;signature here&gt;.
pi_205640917
quote:
14s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:24 schreef ExTec het volgende:

[..]
Abonnement nemen ;) dan kan dat.
Dat willen "Ze"
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:29:08 #235
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205640952
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:25 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat willen "Ze"
TANSTAAFL.
&lt;signature here&gt;.
pi_205640991
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:08 schreef polderturk het volgende:
Iraanse drones zijn stront.

Bewijs.
Ethiopi gebruikte Iraanse drones bijna een jaar zonder resultaat tegen rebellen uit Tigray.
Vervolgens schaffen ze Turkse drones aan. 3 weken na de eerste inzet zijn de rebellen 300 km teruggedreven.

Ik zeg dit niet om Turkse drones te verheerlijken. Ik wil alleen laten zien dat Iraanse drones stront zijn en dat Oekrane niks te vrezen heeft.
Dat zijn jouw woorden. Ethiopi gebruikte bij het verdrijven van de rebellen zowel Turkse, Iraanse als Chinese drones. Het is een combinatie van en niet alleen Erdogans drones.

Ethiopias drone wars: Iran, China and Turkey deliver the air power behind Abiys resurgence

Paxforpeace: "... The arrival of Iranian, Chinese and now Turkish armed drones seems to have turned the tide in favor of the Ethiopian government, putting the Tigrayans on the defensive and forcing them to the negotiating table. ..."
pi_205640993
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:25 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Dat willen "Ze"
maakt niet uit. ik breng niet veel in, maar lees alles. En als ik op dit moment voor een paar euro zo'n kut troll kan blokeren heb ik het voorover
pi_205641025
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:32 schreef adam22 het volgende:

[..]
maakt niet uit. ik breng niet veel in, maar lees alles. En als ik op dit moment voor een paar euro zo'n kut troll kan blokeren heb ik het voorover
Ik zie geen sterretjes O-)
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:37:03 #239
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641041
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:32 schreef Tobias19xx het volgende:

[..]
Dat zijn jouw woorden. Ethiopi gebruikte bij het verdrijven van de rebellen zowel Turkse, Iraanse als Chinese drones. Het is een combinatie van en niet alleen Erdogans drones.

Ik ben geneigd het met hem eens te zijn

Turkse drones zijn op dit punt "battle proven".

Iraans en chinees, moeten we maar geloven.

(En dat doen we niet :) )
&lt;signature here&gt;.
pi_205641082
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik ben geneigd het met hem eens te zijn

Turkse drones zijn op dit punt "battle proven".

Iraans en chinees, moeten we maar geloven.

(En dat doen we niet :) )
Jij bent met meerdere personen, cool
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  zondag 14 augustus 2022 @ 23:42:39 #241
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641101
quote:
6s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:41 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Jij bent met meerdere personen, cool
"Een schizofreen, is nooit alleen" ;)
&lt;signature here&gt;.
pi_205641287
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:04 schreef Wantie het volgende:


Verschil is dat we een associatieverdrag hebben met Oekrane, waardoor Oekraeners zonder visum hier mogen verblijven, en er daarnaast een vluchtelingen verdrag is, sinds de oorlog in Joegoslavi, die stelt dat Europese vluchtelingen uit oorlogsgebied geen asiel hoeven aan te vragen.

Los van dat we in Nederland gewoon veel vluchtelingen hebben uit Syri, Eritrea, Somali, etc...
Ben benieuwd hoeveel vluchtelingen uit die landen in Rusland asiel hebben gekregen.
Je staat hier racisme in ons vluchteliingenbeleid gewoon goed te praten dus.

Als je vergelijken wil: Duitsland heeft veel vluchtelingen, wij niet.
pi_205641288
https://www.reddit.com/r/(...)ian_bomb_from_drone/
D'r kunnen weer een paar Russen met verlof.
  maandag 15 augustus 2022 @ 00:16:28 #244
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641294
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:14 schreef riazop het volgende:

[..]
Je staat hier racisme in ons vluchteliingenbeleid gewoon goed te praten dus.

Als je vergelijken wil: Duitsland heeft veel vluchtelingen, wij niet.
Hey riazop

Ik snap dat het pijn doet, maar nogmaals:

quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:23 schreef ExTec het volgende:
Massacres, Executions, and Falsified Graves: The Wagner Group’s Mounting Humanitarian Cost in Mali

Voor als mensen, zich afvragen hoe "inclusief" moskou nou precies is... ;)
Dat is hoe moskou met 'zwartjes' omgaat.

:)
&lt;signature here&gt;.
  maandag 15 augustus 2022 @ 00:20:14 #245
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641312
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:14 schreef riazop het volgende:

[..]

En ik kijk,

Maar ik vind deze ultra roomblanke exercitie nu niet echt "inclusief". Gewoon niet 1 niet blanke te bekennen.

Jij met je praatjes dat het echt wel inclusiever is dan de binnenring :')

twitter
&lt;signature here&gt;.
  maandag 15 augustus 2022 @ 00:22:38 #246
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641319
Voor de swa's die zichzelf fabeltjes vertellen over hoe inclusief moskou precies is,

https://www.theguardian.c(...)an-massacres-in-mali
&lt;signature here&gt;.
pi_205641357
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:20 schreef ExTec het volgende:

[..]


Maar ik vind deze ultra roomblanke exercitie nu niet echt "inclusief". Gewoon niet 1 niet blanke te bekennen.


Ik had het over Poetin en Moskou. Begin jij ineens over Wagner.

Is AZOV voor jou ook hetzelfde als Oekraine en Zelenski?
  maandag 15 augustus 2022 @ 00:37:04 #248
6484 ExTec
<subtitle here>
pi_205641370
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:32 schreef riazop het volgende:

[..]
Ik had het over Poetin en Moskou. Begin jij ineens over Wagner.

Is AZOV voor jou ook hetzelfde als Oekraine en Zelenski?
Ik post een filmpjes over een festijn in st. petersburg.

Nog los van de wantoestanden in mali, die je natuurlijk maar negeert :)

En het valt mij op dat daar 0,0 PoC zijn.

Of ga je me nou vertellen dat die er in moskou volop zijn:

quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 21:24 schreef riazop het volgende:

Moskou is etnisch dan ook een stuk diverser als Amsterdam binnen de ring bv, waar alleen nog rijke witte mensen wonen.
Maar dat st. Petersburg, de 2de stad van rusland, dat die weer toevallig 100% roomblank is? :')
&lt;signature here&gt;.
pi_205641377
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:14 schreef Jemoederniet het volgende:
https://www.reddit.com/r/(...)ian_bomb_from_drone/
D'r kunnen weer een paar Russen met verlof.
Niet erg dat er weer een met een bonus naar huis mag, maar er zo'n infantiel muziekje onder zetten gaat imho een beetje ver.
pi_205641385
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:37 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik post een filmpjes over een festijn in st. petersburg.

Nog los van de wantoestanden in mali, die je natuurlijk maar negeert :)

En het valt mij op dat daar 0,0 PoC zijn.

Of ga je me nou vertellen dat die er in moskou volop zijn:
[..]
Maar dat st. Petersburg, de 2de stad van rusland, dat die weer toevallig 100% roomblank is? :')
Wat denk je te halen bij een gesprek met een meneer die een massamoordenaar niet alleen aan het verdedigen is, maar een voorbeeld wil laten zijn voor ons? Hij is of een beetje gek of trolololo
pi_205641415
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 00:51 schreef riazop het volgende:

[..]
Ik stel gewoonweg vast dat de Russen elke dag weer een beetje terreinwinst boeken.

Heel nuttig, want de argeloze lezer van deze draad zou anders bijna valselijk het idee kunnen krijgen dat Zelenski aan de winnende hand is.
In een oorlog spreekt men doorgaans niet over winnen.
  maandag 15 augustus 2022 @ 01:13:28 #252
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205641488
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-44253936

Flikker gewoon op met je Russische inclusiviteit.
pi_205641573
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 23:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Ik denk dat het vanuit Oekrane vooral een politieke actie is geweest richting het Westen toe om dat wetsvoorstel te maken. Ze hebben wel belangrijkere zaken aan hun hoofd nu...
Nee, schijnt een wet te zijn in Oekrane dat als een belangengroep voldoende handtekeningen weet te verzamelen, de regering een bepaald wetsvoorstel in behandeling moet nemen.
Dus kan nog alle kanten op met die wet, maar het feit dat er voldoende ondersteuning uit de samenleving komt om zo'n voorstel in te dienen wijst op een vooruitgang in de goede richting op dat gebied.
Dat merk je ook aan de Pride in Oekrane, die van zeer gewelddadig en onderdrukt in de beginjaren tot redelijk genormaliseerd bij de laatste keer plaats heeft gevonden.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205641858
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 05:56 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, schijnt een wet te zijn in Oekrane dat als een belangengroep voldoende handtekeningen weet te verzamelen, de regering een bepaald wetsvoorstel in behandeling moet nemen.
Dus kan nog alle kanten op met die wet, maar het feit dat er voldoende ondersteuning uit de samenleving komt om zo'n voorstel in te dienen wijst op een vooruitgang in de goede richting op dat gebied.
Dat merk je ook aan de Pride in Oekrane, die van zeer gewelddadig en onderdrukt in de beginjaren tot redelijk genormaliseerd bij de laatste keer plaats heeft gevonden.
Zo'n belangengroep is natuurlijk ook politirk bezig. Ik wil best geloven dat ze homo's wat minder eng zijn gaan vinden de afgelopen jaren maar dat het vooral een 'moetje' is vanuit de EU gezien.
pi_205642015
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 08:27 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Zo'n belangengroep is natuurlijk ook politirk bezig. Ik wil best geloven dat ze homo's wat minder eng zijn gaan vinden de afgelopen jaren maar dat het vooral een 'moetje' is vanuit de EU gezien.
Dat zal het ook best wel zijn, de homohaat is diepgeworteld in Oost Europa en zal niet zomaar binnen een korte tijd veranderen. De pride optochten hebben daar altijd een grote politiemacht nodig om er voor te zorgen dat ze niet gemolesteerd worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 09:33:58 #257
236264 crew  capricia
pi_205642239
Dit is toch ook weer een staaltje domheid.

Een Russische journalist post een foto van zichzelf bij een Wagner-hoofdkwartier in Oekrane. Op die foto is gewoon de straatnaam te lezen. :')
Waar denk je dat de HIMARS even later landen?

twitter
Definitely not CIA
pi_205642276
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:33 schreef capricia het volgende:
Dit is toch ook weer een staaltje domheid.

Een Russische journalist post een foto van zichzelf bij een Wagner-hoofdkwartier in Oekrane. Op die foto is gewoon de straatnaam te lezen. :')
Waar denk je dat de HIMARS even later landen?

[ twitter ]
_O-
pi_205642288
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:33 schreef capricia het volgende:
Dit is toch ook weer een staaltje domheid.

Een Russische journalist post een foto van zichzelf bij een Wagner-hoofdkwartier in Oekrane. Op die foto is gewoon de straatnaam te lezen. :')
Waar denk je dat de HIMARS even later landen?

[ twitter ]
_O-
pi_205642384
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:33 schreef capricia het volgende:
Dit is toch ook weer een staaltje domheid.

Een Russische journalist post een foto van zichzelf bij een Wagner-hoofdkwartier in Oekrane. Op die foto is gewoon de straatnaam te lezen. :')
Waar denk je dat de HIMARS even later landen?

[ twitter ]
Dit verhaal is niet bevestigd. Zou ook een mogelijke trollactie kunnen zijn.
pi_205642453
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit verhaal is niet bevestigd. Zou ook een mogelijke trollactie kunnen zijn.
Je moet sowieso alles op twitter met een flinke korrel zout nemen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 10:02:18 #262
236264 crew  capricia
pi_205642459
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 09:52 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Dit verhaal is niet bevestigd. Zou ook een mogelijke trollactie kunnen zijn.
Ik denk dat er van dit soort zaken erg weinig officieel bevestigd wordt.
Maar zelfs de VK Mariniers pagina van de Russen schrijven er over.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Definitely not CIA
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 10:06:03 #263
236264 crew  capricia
pi_205642481
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:01 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je moet sowieso alles op twitter met een flinke korrel zout nemen.
Meerdere bronnen (VK van Russische mariniers), Twitter, Telegram Russische kanalen.

https://m.vk.com/wall-93188324_133960
https://t.me/grey_zone

Maar geen officile kanalen idd.
twitter


Even wachten op de nieuwste sateliet-fotos of het bevestigd kan worden. :D

[ Bericht 22% gewijzigd door capricia op 15-08-2022 10:14:54 ]
Definitely not CIA
pi_205642939
Onrust in de Westerse landen die Oekraine steunden. Geen eenheid meer? Krijgen de oekries straks een mes in de rug?

In Germany, polling suggests up to 50% favour territorial concessions to Russia.

https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-west
pi_205642998
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
Onrust in de Westerse landen die Oekraine steunden. Geen eenheid meer? Krijgen de oekries straks een mes in de rug?

In Germany, polling suggests up to 50% favour territorial concessions to Russia.

https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-west
Dat mes in de rug hebben ze al gekregen van Rusland..

Waarbij jij lijkt te juichen bij elk moment dat dat mes er weer ietsje dieper in gaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205643010
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
Onrust in de Westerse landen die Oekraine steunden. Geen eenheid meer? Krijgen de oekries straks een mes in de rug?

In Germany, polling suggests up to 50% favour territorial concessions to Russia.

https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-west
Lees eerst ff de poll, de vraagstelling en antwoorden. Om vervolgens nog een keer te proberen ons te overtuigen dat 50% van de Duitsers wilt dat Oekraine - Rusland nieuwe landsgrenzen kent.

https://www.euronews.com/(...)lay-out-reveals-poll
pi_205643095
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
Onrust in de Westerse landen die Oekraine steunden. Geen eenheid meer? Krijgen de oekries straks een mes in de rug?

In Germany, polling suggests up to 50% favour territorial concessions to Russia.

https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-west
quote:
Get Putin. Take him down. Lock him up. That’s a strategic aim all could and should energetically pursue.
Hoe dan? Sorry hoor maar dit is gewoon lachwekkend. Poetin zal zich nooit laten pakken door Oekrane of het Westen. Dat is nou precies waar die kernwapens voor zijn. De enige hoop is dat zijn gezondheid hem in de steek laat of dat er intern een coup of iets dergelijks plaatsvindt.

quote:
Ukraine faces a brutal, years-long war of attrition – as does the west.
Rusland kan dit niet jarenlang volhouden. Ja ze hebben geld maar ze kunnen niet het materiaal maken of kopen wat ze echt nodig hebben. Daarnaast raken de manschappen steeds meer op, ze moeten zelfs al in Moskou recruiteren.

Dat de eenheid van Europa en de loyaliteit richting Oekrane op de proef gesteld gaat worden de komende winter dat is zeker waar.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_205643176
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:00 schreef Kidjuh het volgende:

[..]
Lees eerst ff de poll, de vraagstelling en antwoorden. Om vervolgens nog een keer te proberen ons te overtuigen dat 50% van de Duitsers wilt dat Oekraine - Rusland nieuwe landsgrenzen kent.

https://www.euronews.com/(...)lay-out-reveals-poll
Los van dat de poll in juni was...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205643369
ruski's voeren hun artilleriebeschietingen op

https://liveuamap.com/en/(...)overnight--more-than
pi_205643382
Sommige gebieden van de Donbas worden voor UA onhoudbaar.

https://censor.net/en/pho(...)acked_18_settlements
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:43:42 #271
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205643397
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 10:53 schreef riazop het volgende:
Onrust in de Westerse landen die Oekraine steunden. Geen eenheid meer? Krijgen de oekries straks een mes in de rug?

In Germany, polling suggests up to 50% favour territorial concessions to Russia.

https://www.theguardian.c(...)-europe-ukraine-west
Lijkt mij een prima oplossing. Daarna clown zelensky afzetten en weer het theater insturen waar die thuishoort.
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 15 augustus 2022 @ 11:43:47 #272
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205643398
Mooi spul dit _O_

twitter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205643412
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:41 schreef riazop het volgende:
Sommige gebieden van de Donbas worden voor UA onhoudbaar.

https://censor.net/en/pho(...)acked_18_settlements
Klopt, Rusland gaat gewoon door met het beschieten van burgerdoelen.
Dat houd je als burger niet vol natuurlijk.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205643437
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:41 schreef riazop het volgende:
Sommige gebieden van de Donbas worden voor UA onhoudbaar.

https://censor.net/en/pho(...)acked_18_settlements
Kwestie van meer wapens naar Oekrane sturen vanuit het Westen. Tot nu toe is het Westen veel te terughoudend geweest daarin.
pi_205643461
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:48 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Kwestie van meer wapens naar Oekrane sturen vanuit het Westen. Tot nu toe is het Westen veel te terughoudend geweest daarin.
Waar trek je de grens? Kernwapens?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:51:45 #276
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205643472
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:48 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Kwestie van meer wapens naar Oekrane sturen vanuit het Westen. Tot nu toe is het Westen veel te terughoudend geweest daarin.
Nee juist niks meer sturen. Kost veel te veel geld allemaal voor de burgers. We hebben hier al problemen zat.
pi_205643481
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:51 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Nee juist niks meer sturen. Kost veel te veel geld allemaal voor de burgers. We hebben hier al problemen zat.
Bron?

Het kost mij overigens niks hoor.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205643489
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Waar trek je de grens? Kernwapens?
Bedankt voor je zeeeer kritische post weer. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 15 augustus 2022 @ 11:55:01 #279
491169 cleanfreak
Houd van schoonmaken
pi_205643502
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?

Het kost mij overigens niks hoor.
Nee kost mij ook niks.

Totdat je volgend jaar weer de volgende belastingverhoging om de oren krijgt.

Dan weer klagen zeker :')
pi_205643507
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bedankt voor je zeeeer kritische post weer. :')
Ik stel gewoon een vraag, simpele ziel.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205643509
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Waar trek je de grens? Kernwapens?
Het cynische is dat Oekrane kernwapens had, maar opgegeven heeft in ruil voor veiligheidsgarantie van de VS en Rusland.
pi_205643514
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:51 schreef cleanfreak het volgende:

[..]
Nee juist niks meer sturen. Kost veel te veel geld allemaal voor de burgers. We hebben hier al problemen zat.
Onzin. Niks doen kost meer
pi_205643533
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Bron?

Het kost mij overigens niks hoor.
20% inflatie. Noem het maar niks.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205643536
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:55 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Ik stel gewoon een vraag, simpele ziel.
We kennen dat 'gewoon wat vragen stellen' onderhand wel ja.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205643542
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:58 schreef vosss het volgende:

[..]
20% inflatie. Noem het maar niks.
En dat komt door die paar wapens die we aan Oekrane hebben geleverd. Goed verhaal.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205643544
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:55 schreef grrrrg het volgende:

[..]
Het cynische is dat Oekrane kernwapens had, maar opgegeven heeft in ruil voor veiligheidsgarantie van de VS en Rusland.
Precies.

Zou herbewapenen na het huidige conflict een optie zijn? Eventueel als alternatief voor toetreding tot de NAVO?

Ergens zou het de ultieme middelvinger zijn om ze gewoon nu een paar nukes te doneren, het is alleen een beetje gevaarlijk en onvoorspelbaar.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_205643548
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
We kennen dat 'gewoon wat vragen stellen' onderhand wel ja.
Jeetje. Ruzie met de vrouw?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  maandag 15 augustus 2022 @ 12:00:45 #288
99379 fjs
Zo dat is ook weer gezegd.
pi_205643554
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:50 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Waar trek je de grens? Kernwapens?
Dat is een goed idee. Als we ze nu kernwapens geven en Oekrane gebruikt dezelfde code als Rusland. Als ons land wordt bedreigt in haar bestaan kunnen we het gebruiken. Top! Gewoon doen!
pi_205643557
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:58 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En dat komt door die paar wapens die we aan Oekrane hebben geleverd. Goed verhaal.
Nee dat komt door de sancties waarmee we onszelf vol in ons gezicht schieten.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_205643564
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:01 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee dat komt door de sancties waarmee we onszelf vol in ons gezicht schieten.
Voor 24-2-2022 was de inflatie immers verwaarloosbaar.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205643573
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:01 schreef vosss het volgende:

[..]
Nee dat komt door de sancties waarmee we onszelf vol in ons gezicht schieten.
Nee, het komt omdat men al enige tijddruk ongecontroleerd geld aan het bijdrukken is in de EU en de VS. De hoeveelheid handel met Rusland is erg beperkt, Rusland heeft maar een economie ter grootte van de Benelux
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_205643588
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2022 11:59 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Precies.

Zou herbewapenen na het huidige conflict een optie zijn? Eventueel als alternatief voor toetreding tot de NAVO?

Ergens zou het de ultieme middelvinger zijn om ze gewoon nu een paar nukes te doneren, het is alleen een beetje gevaarlijk en onvoorspelbaar.
Herbewapening tijdens dit conflict lijkt me beter.
Oekrane heeft artillerie, lange afstands raketten en gevechtsvliegtuigen nodig.
Geen enkel deel van de bezette gebieden zou veilig moeten zijn voor Oekranse bombardementen.
pi_205643789
Dat is waar Nederland doet veel meer voor blanken.
pi_205643802
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:26 schreef quirina het volgende:
Dat is waar Nederland doet veel meer voor blanken.
Noem eens een voorbeeld van waar een blanke Nederlander wel recht op heeft, maar een gekleurde Nederlander niet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  FOK!fotograaf maandag 15 augustus 2022 @ 12:29:45 #295
364681 over_hedge
pi_205643819
Kunnen jullie de nederland is racistisch discussie ergens anders houden? tnxs
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_205643869
Dicht
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')