abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205630462
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Himars door de Russen vernietigd, dezelfde die de Dam heeft geraakt.

https://tass.com/defense/1493145
En zijn er ook nog andere bronnen, dan het kremlin? :)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 21:40:45 #227
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205630470
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 20:49 schreef Lospedrosa het volgende:
Himars door de Russen vernietigd, dezelfde die de Dam heeft geraakt.

https://tass.com/defense/1493145
De Russen hebben inmiddels meer HIMARS kapot geschoten dan er ooit geleverd zijn :')
pi_205630514
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:36 schreef Discombobulate het volgende:
Als al die filmpjes van Oekraïne een realistisch beeld waren had Oekraïne allang alles terug veroverd. Laten we wel realistisch zijn, een gigantisch groot gedeelte is nog onder bezetting van Rusland.
Om en nabij de 20%, vraag maar aan riazop.

Ik weet niet of jij dat 'gigantisch veel' vind, maar ik niet ;)
While unconventional, this decision would fundamentally reshape infantry tactics, logistics, and battlefield doctrine.
pi_205630541
quote:
84s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:40 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De Russen hebben inmiddels meer HIMARS kapot geschoten dan er ooit geleverd zijn :')
Geen wonder, je vergeet de vele inflatable exemplaren die de oekrainers ondertussen gebruiken als lokaas.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_205630571
Andere invalshoek.... ;)

twitter
pi_205630593
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Het zijn wel delen waar zich erg veel aardolie en aardgas bevindt of die verbinding hebben met de zwarte zee voor grootschalig transport. Als Odessa nog wegvalt is Oekraine landlocked en dat is economisch echt wel substantieel.
pi_205630696
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:10 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik begreep van riazop juist dat de 'oekries' continue terrein aan het verliezen waren.

Verwarrend dit.
Dat komt doordat wij alleen de jubelstemming van msm lezen...
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205630743
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:39 schreef ExTec het volgende:

[..]
En zijn er ook nog andere bronnen, dan het kremlin? :)
Best ironisch en hilarisch dat jij dit post, het ontbreekt je duidelijk aan zelfreflectie. Zelf breng je alleen maar eenzijdig nieuws of twitterberichtjes die bij nader onderzoek vaak aantoonbaar niet kloppen of geen bronnen hebben en dan post je dit? Wat een trol gedrag.
pi_205630752
quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:44 schreef ExTec het volgende:

[..]

Weet je hoe groot Oekraïne is?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_205630807
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 21:52 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Het zijn wel delen waar zich erg veel aardolie en aardgas bevindt of die verbinding hebben met de zwarte zee voor grootschalig transport. Als Odessa nog wegvalt is Oekraine landlocked en dat is economisch echt wel substantieel.
Ontwikkelen van die gebieden, is een utopie, als westerse oliemaatschappijen niet meedoen.

Ook gaan die scenario's er van uit dat Oekraïne accepteert dat ze van rus zijn, en dus geen militaire acties die kant op gaan ontplooien.

Nee dus ;)
pi_205630810
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Slechts 3,5% van het oppervlak van Rusland... en toch heeft Rusland na ruim 6 maand oorlog voeren maar 20% veroverd.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:13:24 #237
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205630842
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:10 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Slechts 3,5% van het oppervlak van Rusland... en toch heeft Rusland na ruim 6 maand oorlog voeren maar 20% veroverd.
20%? Veel minder. De Krim telt niet mee he ;)
pi_205630892
Ja over de Krim is eerlijk gestemd. ( kuch)
pi_205630993
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:04 schreef Tobias19xx het volgende:
vaak aantoonbaar niet kloppen
Vertel?

(Vaak is niet 1 keer)

Ik wacht :)
pi_205631019
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:17 schreef quirina het volgende:
Ja over de Krim is eerlijk gestemd. ( kuch)
Klopt, maar in feite gaat het nu over het gebied dat ze ingenomen hebben sinds februari dit jaar.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205631024
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:05 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Da's een gevalletje van comfortabel het verschil tussen absoluut en relatief negeren, maar,

Duidelijk ;)
pi_205631115
quote:
10s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:04 schreef Tobias19xx het volgende:
het ontbreekt je duidelijk aan zelfreflectie.
Is dit projectie? ;)
pi_205631228
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:00 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat komt doordat wij alleen de jubelstemming van msm lezen...
Mensen die de gevestigde nieuwsmedia “msm” noemen zijn doorgaans sowieso maar matig serieus te nemen.

Net zoiets als “alternatieve feiten”. De rest van Nederland noemt dat gewoon onwaarheden of leugens :')
pi_205631262
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 19:02 schreef slashdotter3 het volgende:
Met 2 lullige pontoon ferry's moeten ze 20k Russen bevoorraden. Dat wordt niets

[ afbeelding ]
Hopelijk wordt het een Stalingrad scenario voor de Russen en geen Duinkerke scenario.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205631312
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:10 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ontwikkelen van die gebieden, is een utopie, als westerse oliemaatschappijen niet meedoen.

Ook gaan die scenario's er van uit dat Oekraïne accepteert dat ze van rus zijn, en dus geen militaire acties die kant op gaan ontplooien.

Nee dus ;)
Zolang de oorlog doorgaat kan daar sowieso geen winning van start gaan. Die onbeschikbaarheid is vooral in het voordeel van het russische regime. Rusland beschikt over veel aardgas en het regime ziet niet graag grote concurrenten toetreden.
  zaterdag 13 augustus 2022 @ 22:50:35 #246
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205631384
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:43 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Hopelijk wordt het een Stalingrad scenario voor de Russen en geen Duinkerke scenario.
Stalingrad... waar de Russen met de moed der wanhoop alles uit de kast hebben getrokken om de westelijke oever te blijven bevoorraden en zodoende het aanvallende leger hebben laten doodlopen in hun weerstand.

Ik ga liever voor Duinkerken. Kherson terug = Russen aan de goede kant van de Dnjepr, en je raakt het niet snel meer kwijt.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205631390
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:46 schreef Digi2 het volgende:
Die onbeschikbaarheid is vooral in het voordeel van het russische regime.
Da's een kwestie van of jij het glas half vol of half leeg vind.. ;)

Het glas is imho halfvol omdat oekraine never nooit niet gaat sign-off'en aan dat die velden van rus zijn.
pi_205631481
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:50 schreef zalkc het volgende:

[..]
Stalingrad... waar de Russen met de moed der wanhoop alles uit de kast hebben getrokken om de westelijke oever te blijven bevoorraden en zodoende het aanvallende leger hebben laten doodlopen in hun weerstand.

Ik ga liever voor Duinkerken. Kherson terug = Russen aan de goede kant van de Dnjepr, en je raakt het niet snel meer kwijt.
Ik benader Stalingrad eerlijk gezegd vanuit een westerse - dus in dit geval Duitse - blik; laat de Russen maar fijn "eingekesselt" en o.a. tot kiezen tussen kanibalisme of de hongerdood gedwongen worden. :Y
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_205631517
quote:
12s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:50 schreef ExTec het volgende:

[..]
Da's een kwestie van of jij het glas half vol of half leeg vind.. ;)

Het glas is imho halfvol omdat oekraine never nooit niet gaat sign-off'en aan dat die velden van rus zijn.
Gaat het russische regime never nooit niet sign-off'en aan dat die velden van Oekraine zijn?
pi_205631663
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 17:46 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is ook een kwestie van de lange adem...
[..]
Tja, de prijs die Rusland daarvoor betaalt, daar gaat het om.
Al die Oekraiense doden kunnen jou niets schelen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')