abonnement Unibet Coolblue
pi_205632228
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:03 schreef capricia het volgende:

[..]
Het front staat al sinds april/mei zo goed als stil.
Boel retoriek van beide zijden, maar ik zie weinig gebeuren op de kaart.
Het is al heel knap dat ze de Russische opmars hebben weten te stoppen.
Een echte massale tegenaanval zal misschien pas volgend jaar komen.
Komende maanden zullen de Russen uitgeput worden en eindeloos veel raketten om hun oren krijgen.
  Grootste filosoof 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 00:08:48 #277
442397 UitStraling
pi_205632238
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:06 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het is al heel knap dat ze de Russische opmars hebben weten te stoppen.
Een echte massale tegenaanval zal misschien pas volgend jaar komen.
Komende maanden zullen de Russen uitgeput worden en eindeloos veel raketten om hun oren krijgen.
Ligt eraan of we de bevolking hier koest kunnen houden, als we straks 20 euro voor een tomaatje moeten betalen en onze huizen niet meer kunnen verwarmen mogen ze het toch echt zelf uitzoeken met hun kinderachtige piemelgevecht.
  zondag 14 augustus 2022 @ 00:08:49 #278
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205632239
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:02 schreef Lospedrosa het volgende:
Volgens de verslaggever van der Welt gebeurt er weinig.
[ twitter ]
Met de tactiek die men waarschijnlijk poogt te hanteren is dit ook logisch toch? Boel belegeren, toevoer afsluiten en uitputten. Kwestie van een lange adem hebben.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:09:21 #279
236264 crew  capricia
pi_205632244
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:06 schreef Jemoederniet het volgende:

[..]
Het is al heel knap dat ze de Russische opmars hebben weten te stoppen.
Een echte massale tegenaanval zal misschien pas volgend jaar komen.
Komende maanden zullen de Russen uitgeput worden en eindeloos veel raketten om hun oren krijgen.
Ik hoop voor Oekraïne dat ze met de partizanen achter het front een goede communicatie hebben.
Dan wordt het een vervelende herfst voor de bezetters.
Definitely not CIA
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:13:18 #280
236264 crew  capricia
pi_205632266
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ligt eraan of we de bevolking hier koest kunnen houden, als we straks 20 euro voor een tomaatje moeten betalen en onze huizen niet meer kunnen verwarmen mogen ze het toch echt zelf uitzoeken met hun kinderachtige piemelgevecht.
Definieer 'hier'? Denk niet dat NL veel invloed heeft op het verloop van deze oorlog.

Want volgens mij is het vooral de VS die er toe doet. En ik kan me overigens ook niet voorstellen dat die eindeloos blijven investeren in een locaal conflict.
Hun echte beef is met China. En het was voor de VS natuurlijk wel interessant om te zien dat Rusland zo'n verouderde slecht functionerende krijgsmacht heeft.
Definitely not CIA
pi_205632272
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:08 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Met de tactiek die men waarschijnlijk poogt te hanteren is dit ook logisch toch? Boel belegeren, toevoer afsluiten en uitputten. Kwestie van een lange adem hebben.
Volgens frontnieuws kan Oekraïne niks beginnen daar.
https://www.frontnieuws.c(...)sche-oorlogsvoering/

quote:
. Hoe het ook zij, het blijft een feit: de totale verliezen van Oekraïense zijde maken elke grootschalige onderneming voor haar onmogelijk. Ook Kiev geeft dit toe. Toch proberen sommige regeringsfunctionarissen daar hun gezicht te redden. Zo vertelde Michail Podoljak, adviseur van het hoofd van het presidentiële bureau van staatshoofd Zelensky, aan de BBC dat elk spreken over een tegenoffensief van meet af aan een speciale operatie van informatiepsychologische oorlogsvoering (IPSO) was:
Vakman pur sang
  zondag 14 augustus 2022 @ 00:15:07 #282
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205632277
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2022 22:58 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]
Ik benader Stalingrad eerlijk gezegd vanuit een westerse - dus in dit geval Duitse - blik; laat de Russen maar fijn "eingekesselt" en o.a. tot kiezen tussen kanibalisme of de hongerdood gedwongen worden. :Y
Serieuze vraag: denk je dat ze het zo ver zouden laten komen? De Tu-160 is nog weinig actief geweest in Oekraïne, voor zover ik kan nagaan. Zouden ze niet overgaan tot extreme bombardementen waarbij echt alles plat wordt gegooid, in plaats van zo'n uitputtingsslag te voeren zoals jij beschrijft?

Misschien is dat niet mogelijk en worden ze direct uit de lucht geknald boven Oekraïne, maar dat weet ik nu niet. Tot nu toe zijn ze binnen Russisch luchtruim gebleven om lange-afstandsraketten af te vuren, voor zover ik begrijp.
pi_205632280
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:14 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Volgens frontnieuws kan Oekraïne niks beginnen daar.
https://www.frontnieuws.c(...)sche-oorlogsvoering/
[..]

Frontnieuws :'). Hoe ver heen ben je wel niet als je dat als een serieuze bron ziet.
pi_205632281
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:08 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ligt eraan of we de bevolking hier koest kunnen houden, als we straks 20 euro voor een tomaatje moeten betalen en onze huizen niet meer kunnen verwarmen mogen ze het toch echt zelf uitzoeken met hun kinderachtige piemelgevecht.
De Russen zouden het spelletje "gaskraan open, gaskraan dicht" sowieso zijn gaan spelen, dus er is niets wat ons nog tegenhoudt om Oekraïne van zo veel mogelijk en zo zwaar mogelijke wapens te voorzien.
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  Grootste filosoof 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 00:16:25 #285
442397 UitStraling
pi_205632286
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Definieer 'hier'? Denk niet dat NL veel invloed heeft op het verloop van deze oorlog.

Want volgens mij is het vooral de VS die er toe doet. En ik kan me overigens ook niet voorstellen dat die eindeloos blijven investeren in een locaal conflict.
Hun echte beef is met China. En het was voor de VS natuurlijk wel interessant om te zien dat Rusland zo'n verouderde slecht functionerende krijgsmacht heeft.
Politiek gezien niet veel nee maar we kunnen de miljoentjes die we nu gebruiken om Oekraïne militair te steunen ook gebruiken voor het herstel van de koopkracht.
pi_205632299
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Politiek gezien niet veel nee maar we kunnen de miljoentjes die we nu gebruiken om Oekraïne militair te steunen ook gebruiken voor het herstel van de koopkracht.
Gatverdamme, nationalist, extreem rechts.
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205632300
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:15 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Frontnieuws :'). Hoe ver heen ben je wel niet als je dat als een serieuze bron ziet.
Het is geen serieuze bron natuurlijk. _O-
Maar hoever ben je heen als je allerlei mafketels op Twitter gaat geloven. ;)
Vakman pur sang
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:19:33 #288
236264 crew  capricia
pi_205632307
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:16 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Politiek gezien niet veel nee maar we kunnen de miljoentjes die we nu gebruiken om Oekraïne militair te steunen ook gebruiken voor het herstel van de koopkracht.
Misschien zelfs wel een gasdeal met Rusland?
Definitely not CIA
pi_205632308
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:17 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Het is geen serieuze bron natuurlijk. _O-
Maar hoever ben je heen als je allerlei mafketels op Twitter gaat geloven. ;)
Twitter is echt 8)7
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205632314
quote:
13s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:17 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Gatverdamme, nationalist, extreem rechts.
Wat is er mis met je eigen land een goede toekomst toebedingen tegenwoordig? :')
Vakman pur sang
pi_205632316
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien zelfs wel een gasdeal met Rusland?
Liever met autocraten die homo's willen stenigen toch?
  Grootste filosoof 2022 zondag 14 augustus 2022 @ 00:21:46 #292
442397 UitStraling
pi_205632329
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Misschien zelfs wel een gasdeal met Rusland?
Nee dat lijkt me niet verstandig, Merkel heeft haar boezem tien jaar lang in het gezicht van Poetin geduwd en hem een van de rijkste dictators ter wereld gemaakt, correct en met gezond verstand zaken doen is mij altijd geleerd.
pi_205632330
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:13 schreef capricia het volgende:

[..]
Definieer 'hier'? Denk niet dat NL veel invloed heeft op het verloop van deze oorlog.

Want volgens mij is het vooral de VS die er toe doet. En ik kan me overigens ook niet voorstellen dat die eindeloos blijven investeren in een locaal conflict.
Hun echte beef is met China. En het was voor de VS natuurlijk wel interessant om te zien dat Rusland zo'n verouderde slecht functionerende krijgsmacht heeft.
De VS zullen Oekraine niet snel laten vallen met name ook vanwege China. De kwestie Taiwan speelt daarbij een grote rol. De VS zal geen verkeerd precedent willen scheppen dat je met een invasie er met een bloedneus vanaf komt. Het economische belang van Taiwan voor de VS is erg groot, voor ons ook alleen de meeste burgers beseffen dat (nog) niet.

Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205632340
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:21 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Nee dat lijkt me niet verstandig, Merkel heeft haar boezem tien jaar lang in het gezicht van Poetin geduwd en hem een van de rijkste dictators ter wereld gemaakt, correct en met gezond verstand zaken doen is mij altijd geleerd.
Nou ja om de inwoners te ontlasten financieel is dat een goede mogelijkheid, maar wellicht niet verstandig.
Vakman pur sang
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:23:43 #295
236264 crew  capricia
pi_205632344
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:20 schreef riazop het volgende:

[..]
Liever met autocraten die homo's willen stenigen toch?
South stream I
Definitely not CIA
pi_205632345
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:21 schreef Digi2 het volgende:

[..]
De VS zullen Oekraine niet snel laten vallen met name ook vanwege China. De kwestie Taiwan speelt daarbij een grote rol. De VS zal geen verkeerd precedent willen scheppen dat je met een invasie er met een bloedneus vanaf komt. Het economische belang van Taiwan voor de VS is erg groot, voor ons ook alleen de meeste burgers beseffen dat (nog) niet.

De China VS oorlog wordt er eentje hoor.
Vakman pur sang
pi_205632347
Zat laatst te denken, kunnen we niet meer pijplijnen naar Noorwegen leggen en dat land leeg trekken?
Met “we” bedoel ik Duitsland uiteraard.
Vakman pur sang
pi_205632350
Wij hebben genoeg gas, zelfs Groningen wil gewoon open. Terwijl bouwen we kerncentrales en gooien we die vogelversnipperaars door de shredder en die zonnepanelen _O-
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 00:26:30 #299
236264 crew  capricia
pi_205632359
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Zat laatst te denken, kunnen we niet meer pijplijnen naar Noorwegen leggen en dat land leeg trekken?
Met “we” bedoel ik Duitsland uiteraard.
We zitten zelf op de grootste gasbel van Europa.
Definitely not CIA
pi_205632365
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 00:26 schreef capricia het volgende:

[..]
We zitten zelf op de grootste gasbel van Europa.
Sssst
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')