SPOILER: Uitleg symbolen weerkaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.• Weeronline - begrippen (nederlands)
---
• WKN - Actueel weer in Nederland
• KNMI Daggegevens
• KNMI Geografische overzichten van het weer
• KNMI buienradar
---
• Klimaateffectatlas
• Nederland in de ban van de 'supercel'
• CAPE + Liftedindex
---
---
User locaties
Zo dat we ook nog weten wie waar ongeveer woont,
let op dit is een screenshot, klik op het kaartje of de link eronder voor live
DM (met plaats/stad naar); @kree of @Nattekat om erop toegevoegd te worden.
We gaan dit trouwens niet precies op GPS locatie toevoegen (tenzij op verzoek) plaats/stad lijkt me nauwkeurig genoeg voor dit doel![]()
quote:Op donderdag 11 augustus 2022 16:39 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
Heerlijk als je thuiskomt van een paar uur in de koude sneeuw lopen, de kachel aan en een warme chocomelk lekker voor een vuurtje naar buiten kijken hoe de sneeuwvlokjes naar beneden dwarrelen.
Doe komende winter maar even niet, dat gaat pijnlijk worden voor veel mensen met de absurde gasprijzenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Hadden we hier maar net zo vaak een koude winter als een warme zomer.
Echt he..quote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat zeker jaquote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:32 schreef noodgang het volgende:
[..]
Doe komende winter maar even niet, dat gaat pijnlijk worden voor veel mensen met de absurde gasprijzen
Het is niet benauwd nu nog. Wacht maar even tot maandag. Ik voorspel vies weer dan. Heet en vochtig. Tot nu toe was het wel aardig te doen. Hoewel wmb nog ff te heet zo in de zon als je moet werken.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:12 schreef Resistor het volgende:
Normaal heb ik snel last van de warmte, maar dit jaar nergens last van.
(ik ben meer iemand die nog in t-shirt loopt als het vriest)
Dan zit ik mooi in de Alpenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 21:50 schreef Jor_Dii het volgende:
Jep vanaf maandag dauwpunt naar 18-19 graden
Met 1,5 tot 2,5 euro per m3 gas denk ik dat we dit jaar wel weer even zo`n non-winter kunnen gebruiken. Laatste jaren was het ook niet heel denderend qua winterweer.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ok, dít jaar mag dan wel even een typisch Hollandse winter zijn om de gaskosten wat binnen de perken te houdenquote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Met 1,5 tot 2,5 euro per m3 gas denk ik dat we dit jaar wel weer even zo`n non-winter kunnen gebruiken. Laatste jaren was het ook niet heel denderend qua winterweer.
En dan zul je net dit jaar zien….. -25, sneeuw, recordaantal ijsdagen, alles![]()
Je bent Elfstedentocht nog vergeten.quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Met 1,5 tot 2,5 euro per m3 gas denk ik dat we dit jaar wel weer even zo`n non-winter kunnen gebruiken. Laatste jaren was het ook niet heel denderend qua winterweer.
En dan zul je net dit jaar zien….. -25, sneeuw, recordaantal ijsdagen, alles![]()
Heb nog 1 jaar van m'n vaste contract te gaan. betaal 76 centquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 05:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ok, dít jaar mag dan wel even een typisch Hollandse winter zijn om de gaskosten wat binnen de perken te houden
Ik zou willen dat ik er ook zo van overtuigd was dat het opgelost is met alleen dit jaar evenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 05:48 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nou ja, ok, dít jaar mag dan wel even een typisch Hollandse winter zijn om de gaskosten wat binnen de perken te houden
Yay echte winter!! We zijn helemaal van het gas af nu, laat maar komen!quote:Op donderdag 11 augustus 2022 23:11 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Over een jaar zien we wel weer waar we dan op mogen hopenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:14 schreef Zorro het volgende:
[..]
Ik zou willen dat ik er ook zo van overtuigd was dat het opgelost is met alleen dit jaar even
En dan er achter komen dat je warmte pomp het toch niet trekt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:14 schreef Lokfiets het volgende:
[..]
Yay echte winter!! We zijn helemaal van het gas af nu, laat maar komen!
Zul je net zien…quote:Op donderdag 11 augustus 2022 19:32 schreef noodgang het volgende:
[..]
Doe komende winter maar even niet, dat gaat pijnlijk worden voor veel mensen met de absurde gasprijzen
Mwahquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie alleen maar regen volgende week.
En onweer hoop ik.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:04 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie alleen maar regen volgende week.
Warm? Ik loop gewoon in lange broek en t-shirt hoor. Vind het prima uit te houdenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:23 schreef Bocaj het volgende:
We maken ons weer op voor een nieuwe warme dag...![]()
Voor zover ik zie duurt het nog wel tot midden volgende week voordat we weer onder de 25 graden komen...
Lekker veel drinken, heus niet alleen water, en ijsjes eten mensen!
Proost!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
Ik mis de plantenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Mijn achtertuin ziet er nu al zo uit:
[ afbeelding ]
Wat zit mijn weerapp dan voor onzin te verkondigenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:06 schreef Momo het volgende:
[..]
Mwah
[ afbeelding ]
Wordt nog niet heel enthousiast als je ziet waar de meeste lijnen heen gaan.
Je kan beter naar de weermodellen kijken dan naar een weerapp. Weerapps zijn gebaseerd op die modellen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat zit mijn weerapp dan voor onzin te verkondigen
Zullen wel lokale hoosbuien zijn. De pluim is maar een hele lage resolutie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:47 schreef Momo het volgende:
[..]
Je kan beter naar de weermodellen kijken dan naar een weerapp. Weerapps zijn gebaseerd op die modellen.
Die heeft half Nederland toch nietquote:
doen ze altijd, die weer appsquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat zit mijn weerapp dan voor onzin te verkondigen
Die beton tuinen zijn wel zo ontiegelijk saai en lelijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Die heeft half Nederland toch niet
Het is beter dan niets en een paar dagen minder verdamping.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 11:51 schreef Momo het volgende:
Zo te zien gaan er zeker buien vallen de komende week, maar dat is natuurlijk lokaal. Moet je net een beetje geluk hebben. En als ik de hoeveelheden zie een druppel op een gloeiende plaat qua tekorten.
Idd, beetje groen kan nooit kwaad, in mijn tuin groeien de broccoliplanten en paksoi als kool (huehue), mooi wat te vreten over twee maandenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:12 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die beton tuinen zijn wel zo ontiegelijk saai en lelijk
Nagenoeg onmogelijk maar heb split units als backup en de zon zorgt voor de rest. We wilden gewoon van gas af.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 08:26 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
En dan er achter komen dat je warmte pomp het toch niet trekt.
Het gras hier heeft nog een paar groene sprietjes over als je goed zoektquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:08 schreef Nattekat het volgende:
Het gras hier begint ook wel langzaam gele vlekken te vertonen.
Die hebben vast ook zo'n treurige omgekeerde vlag hangenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het gras hier heeft nog een paar groene sprietjes over als je goed zoekt
Het gras van de buren niet overigens, die flikkeren gewoon elke avond hun kutzwembad leeg daar
Nog nieuws na je dagelijkse ronde langs alle weerstations van Nederland?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die hebben vast ook zo'n treurige omgekeerde vlag hangen
Tis warmquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 15:19 schreef Neef_Wuppie het volgende:
[..]
Nog nieuws na je dagelijkse ronde langs alle weerstations van Nederland?
Die volgen het nieuws niet zeker?quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 14:54 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het gras hier heeft nog een paar groene sprietjes over als je goed zoekt
Het gras van de buren niet overigens, die flikkeren gewoon elke avond hun kutzwembad leeg daar
Ongehoord Nederlandquote:
Hier ook geen gras maar allerlei kleine soorten kruiden als bodembedekker. Naast dat ik het zelf mooier vind heeft het nu dus ook als voordeel dat het gewoon groen blijft als het wat droger is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 12:24 schreef Oriente het volgende:
[..]
Idd, beetje groen kan nooit kwaad, in mijn tuin groeien de broccoliplanten en paksoi als kool (huehue), mooi wat te vreten over twee maanden
Waar? Ik vlieg hier ter plekke in de hens zodra ik in de zon kom.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zonkracht 3.5.. We kunnen weer buiten spelen mensen.
Morgen en zondag uv 5... delen v.h. land zelfs 4.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:33 schreef Pvt.Webster het volgende:
Zonkracht 3.5.. We kunnen weer buiten spelen mensen.
Dan doe je iets fout, moet 90 zijn.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:45 schreef Sfancta het volgende:
Heb op een hoek op de gevel in het zuiden 57 gr gemeten vanmiddag
Gebouwd in de 80s, met pils op de steiger.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 16:47 schreef Oriente het volgende:
[..]
Dan doe je iets fout, moet 90 zijn.
Havana aan de Waal heeft uw gebeden gehoord:quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Gemeenten hebben het liever te druk met asielzoekers i.p.v. die jungle te maaien. @:de_boswachter @:neef_wuppie
https://nos.nl/artikel/24(...)en-en-niet-barbecuenquote:In Nijmegen worden op vijf plekken in de stad bermen en stukken gras gemaaid. Die liggen volgens de gemeente "direct naast natuurgebieden waar het risico op een natuurbrand groter is".
Onzin, echt gigantisch onweer gehad een tijdje geleden. En dat was heus niet heel lokaal.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:47 schreef YourCaptor het volgende:
Absoluut. Nog geen fatsoenlijk onweer gehad dit jaar. En vorig was het ook matig als ik het mij goed herinner.
Helaas is die jungle ook nodig omdat we door de bizar hoge stikstofdepositie eigenlijk al geen fatsoenlijke floragemeenschappen meer over hebben.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 18:29 schreef Zipportal het volgende:
[ twitter ]
Gemeenten hebben het liever te druk met asielzoekers i.p.v. die jungle te maaien. @:de_boswachter @:neef_wuppie
Boh ja. En dan liggen te schudden in bed. Heerlijkquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:45 schreef DemonRage het volgende:
Ojee... alle neerslag in de pluim wordt weer vakkundig weggepoetst.
Bij zomer hoort naast warmte ook onweer! Ik mis vooral die dagen waarbij de drukkende zomerhitte tot na middernacht blijft hangen en dat in het begin van de nacht met een actief onweerscomplex vanuit Frankrijk beantwoord wordt waarbij je urenlang van onweer kunt genieten.
Jazeker wel. Ik gok anderhalve maand geleden. Toen ging het echt gigantisch los 's nachts.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 20:47 schreef YourCaptor het volgende:
Absoluut. Nog geen fatsoenlijk onweer gehad dit jaar. En vorig was het ook matig als ik het mij goed herinner.
Lijkt op sommige plekken wat harder af te koelen dan de HARMONIE-run. Maar met name in zuiden zit het model er voor 22:00 uur goed op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 22:03 schreef Nattekat het volgende:
Warmte overdag prima hoor, maar het mag nu best even wat af gaan koelen
Het erge nog is dat het buiten echt heerlijk is, perfecte zomeravond. Het is binnen gewoon niet te koelenquote:Op vrijdag 12 augustus 2022 22:05 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Lijkt op sommige plekken wat harder af te koelen dan de HARMONIE-run. Maar met name in zuiden zit het model er voor 22:00 uur goed op.
Welnee, waterbom verdampt gewoon voor het op de grond komt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2022 22:40 schreef Haags het volgende:
Volgende week donderdag lijkt een complete waterbom los gelaten te worden boven Nederland.
Maar dat zal morgen ook wel weer verdampt zijn in de kaartjes.
Fijn is dat hequote:Op zaterdag 13 augustus 2022 07:04 schreef MissHobje het volgende:
Heerlijk koel nu ! Alles wappert door.
Ja echt ff bijkomen…de nacht begon warm…maar gaandeweg ook nog dekbed erbij gepakt .. echt ff chillen nu.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 07:07 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Fijn is dat he14 graden. Wel 80% luchtvochtigheid helaas maar toch haal je de koelte wel in huis nu.
Mooie oppepper voor je hele systeemquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 07:40 schreef heywoodu het volgende:
Gebeurt niet vaak dat ik strak om 7 uur voor de deur van de openende supermarkt sta, maar het was nu toch wel lekker om even in die frisse ochtendlucht naar buiten te gaan, wetende dat ik mij zometeen weer veilig binnen op kan sluiten tot het einde van de dag
Nou ja, de supermarkt is hier krap twee kilometer vandaan en ik had grofweg een fietstas vol nodig, dus dat ging natuurlijk gewoon op de fietsquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 07:44 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Mooie oppepper voor je hele systeem.. echt een soort reset vind ik altijd. En in de supermarkt is het ook altijd koel. Vervolgens airco, stoelventilatie en massagestand in de auto aan en een mens is als herboren
En het is een minder grote klap qua temperatuurverschil nu ipv dat je met 35 graden zo';n supermarkt van 18 graden binnengaatquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 07:40 schreef heywoodu het volgende:
Gebeurt niet vaak dat ik strak om 7 uur voor de deur van de openende supermarkt sta, maar het was nu toch wel lekker om even in die frisse ochtendlucht naar buiten te gaan, wetende dat ik mij zometeen weer veilig binnen op kan sluiten tot het einde van de dag
Dat ookquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 08:25 schreef LTVDK het volgende:
[..]
En het is een minder grote klap qua temperatuurverschil nu ipv dat je met 35 graden zo';n supermarkt van 18 graden binnengaat
Zo groot is Nunspeet op de Veluwe niet. Nog helemaal niks of niemand op straat, behalve in het dorp wat mensen die hun winkel klaar aan het maken waren voor de dag.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:39 schreef Bocaj het volgende:
Was vanmorgen ook al ff voor de warmte uit bij de super...
Dat was om 8 uur... Jij woont zeker in een grote stad/gemeente met je 7 uur... @:heywoodu
Lijkt Deelen welquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizarre gebeurtenis in Spanje vannacht. Het kwik steeg om 3 uur snachts opeens naar 40 graden
[ afbeelding ]
Resultaat waren enorm sterke winden die op een festival voor een dode en veel gewonden hebben gezorgd.
https://www.nu.nl/buitenl(...)evige-zandstorm.html
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Bizarre gebeurtenis in Spanje vannacht. Het kwik steeg om 3 uur snachts opeens naar 40 graden
[ afbeelding ]
Resultaat waren enorm sterke winden die op een festival voor een dode en veel gewonden hebben gezorgd.
Het is genot maat. Vroeg in de ochtend naar de gym in de airco, overdag thuiswerken in de airco, eten op het strand met een flesje rosé en een duikje nemen en daarna slapen in de airco. En straks voor de verandering eens bij iemand aan zijn zwembadje liggen met een kratje bier. Mag van mij het hele jaar zo zijn.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 11:43 schreef Bolasie het volgende:
De nachten zijn wel een hel nu, blij als de hitte voorbij is.
Helikopters denk ik. Ongeldig verklaren.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 09:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[ afbeelding ]
Veel plezier.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 12:57 schreef DemonRage het volgende:
* DemonRage heeft vanaf vandaag vakansjie
Het eerste wat ik straks ga doen is naar een festival. Vette muziek, tropische hitte, felle zon, bier, vrouwkes... alle ingrediënten voor een goeie zomerbeleving.Gewoon lekker in eigen land ipv dat je voor zoiets naar gehypte bestemmingen als Ibiza, Lloret, Mallorca of zelfs Miami moet afreizen.
https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_burstquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 13:16 schreef Anklaar het volgende:
[..]
Helikopters denk ik. Ongeldig verklaren.
Salty Caramel straks voor je partner?quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:36 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik zit gewoon en het zoute zweet loopt gewoon mijn ster in
daar had ik nog nooit van gehoord, wat zullen die mensen in Spanje bang geweest zijn!quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 14:35 schreef THEFXR het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/wiki/Heat_burst
Sierre-Zinal werd vandaag gelopen, mooie koers van 31 km, je begint op 560 meter hoogte, eerst klimmen tot 2424 meter en dan afdalen tot 1675 m.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 17:41 schreef INViCTuS het volgende:
25 graden hier op 1100 meter hoogte in de Alpen
lager dan 19 wordt het niet vannacht in Limburg.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:11 schreef heywoodu het volgende:
Hier worden we niet vrolijk van.
[ afbeelding ]
Mooie trailrun is datquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 18:26 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Sierre-Zinal werd vandaag gelopen, mooie koers van 31 km, je begint op 560 meter hoogte, eerst klimmen tot 2424 meter en dan afdalen tot 1675 m.
https://www.sierre-zinal.com/fr/parcours-70.html
Terrasje pakken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 19:44 schreef Kriegel het volgende:
Hoerenzooi, wéér de regen uit de kaarten! Moet alles hier dan perse kapot?
OPBOKKEN MET DIE KOUquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, de warmte haters zijn haast nog dramatischer dan de kou haters![]()
Warmtequote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:05 schreef dick_laurent het volgende:
Wauw, de warmte haters zijn haast nog dramatischer dan de kou haters![]()
Lijken weer een paar uur voor te lopen bij sommige stations.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:11 schreef heywoodu het volgende:
[ afbeelding ]
Warm en zweten heb je op de hometrainer ook (want geen rijwind), zonder dat je je erg moet inspannen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:52 schreef crystal_meth het volgende:
Ik zal het missen, fietsen in de stralende zon bij temperaturen boven de 30°. Misschien omdat het door de hitte en het zweten als een echte sportprestatie aanvoelde, zonder dat ik me erg had moeten inspannen.
Ik ook bij m'n Google vooruitzicht, en ook KNMI houdt het vooralsnog op onbestendig weer voor zo'n beetje de volledige komende week en verder. M'n reactie was eigenlijk alleen gebaseerd op Stephan's frontpagebericht: FOK! Wat een weer!: Benauwder, maar vrijwel droogquote:Op zaterdag 13 augustus 2022 21:11 schreef Nattekat het volgende:
Ik zie volgende week genoeg regen in de vooruitzichten
Toen ik dat las werd het me even te kwaad.quote:Er begint wat meer actie in de tent te komen op het Europese continent. De grote vraag is echter of wij er ook wat van gaan merken. In zekere mate wel, maar een einde aan de droogte zit er beslist niet in. De afgelopen dagen stonden er vanaf zondagavond een aantal regen- en onweersbuien op het programma. Helaas zijn er toch weer een aantal facturen die ervoor gaan zorgen dat de buien zowel in aantal als in activiteit beperkt blijven. Een echte storing zou rond woensdag en donderdag KUNNEN gaan passeren met echt wat regen van betekenis, maar ook dit was vanmorgen weer grotendeels uit de uitvoer geschrapt. Het merendeel lijkt bestemd te zijn voor Duitsland en de Alpen.
Maar het is al weer 25 gradenquote:Op zondag 14 augustus 2022 09:35 schreef VKV het volgende:
Echt, straks voelt 25 graden buiten aan als winter
Ja, en het voelt als winter!quote:Op zondag 14 augustus 2022 09:36 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Maar het is al weer 25 graden
[ afbeelding ]
Dan zit ik meestal niet in korte broek met alle ramen en deuren open hoorquote:
Wat zou ik dat nu graag doen met 5 graden ofzo buitenquote:Op zondag 14 augustus 2022 09:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Dan zit ik meestal niet in korte broek met alle ramen en deuren open hoor
Ja dat het huis binnen eens een beetje kan afkoelenquote:Op zondag 14 augustus 2022 09:40 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat zou ik dat nu graag doen met 5 graden ofzo buiten
quote:Op zondag 14 augustus 2022 10:15 schreef Haags het volgende:
Aan zee is het pas 24 graden. Zit gewoon te rillen van de kou.
levend gekookt buitenquote:Op zondag 14 augustus 2022 00:36 schreef Pvt.Webster het volgende:
https://www.buienradar.nl/weer/alba%C5%9Frah/iq/99532/14daagse
Blijft ook gewoon bizar. Hoe lang gaat dat door?
Zullen ze daar ook een code geel hebben uitgegeven?
zeg dat ja, die van mij stond op 18 graden, heerlijkquote:Op zondag 14 augustus 2022 10:31 schreef Drass het volgende:
Teamairco heeft vannacht gewonnen, sliep als een roos.
Het voelt vandaag inderdaad veel broeierigerquote:Op zondag 14 augustus 2022 10:32 schreef LTVDK het volgende:
Sluierbewolking incoming, de broeikas gaat aan
Is gewoon mogelijk met technologie maarjaquote:Op zondag 14 augustus 2022 10:13 schreef Nattekat het volgende:
Wat ik vooral zou willen is dat alle warmte nu gewoon opgeslagen kan worden voor de winter
Bodem mag lekker gaan atten. Zuipen zal 'iequote:Op zondag 14 augustus 2022 10:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
buienradar doet een beetje gek voor maandag.
woensdag gaat ernstig worden, de grond is gort en gort droog dat absorbeert nu helemaal niks.
Noodweer, maar zeer lokaal. Dus het zal Zeeland wel mijden, want die hebben nog niet genoeg last van de droogte, en in plaats daarvan valt het in Groningen oid.quote:Op zondag 14 augustus 2022 10:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
woensdag gaat ernstig worden, de grond is gort en gort droog dat absorbeert nu helemaal niks.
En dat op mijn verjaardag! Maar nee, ik verwacht hier weinig regen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 10:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 13 augustus 2022 20:56 schreef Momo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Grasvelden rond mijn appartement ondertussen.
Die vervloekte augustus 2018quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:10 schreef DemonRage het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gaan we het neerslagtekort van 2018 inhalen?
Idd.quote:
Ik heb gelukkig de neiging om heul vroeg in de zomer al op vakantie te gaan, dus ik was toen alweer keihard aan het werkquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:23 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Idd.Ik weet het nog goed, want ik neem eigenlijk altijd in augustus vakantie en dat bleek dan weer net na de omslag naar van dat oerhollandse net-niet zomerweer te zijn.
Oerhollands net-niet zomerweer = half bewolkt, vooral veel stapelwolken en soms een regenbui, W tot NW wind en temperaturen die in het binnenland maar net boven de 20°C uitsteken
Bij mij binnen (ook een appartement) is het 27,6°C, maar met 48% RV goed uit te houden.quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Godver
Gister doorgelucht tot 2 uur opgebleven, en de temp van 27 binnen naar 24 gekregen.
Alles dicht behalve het slaapkamerraam, slapen en vanmorgen was het binnen weer vrolijk 27 graden![]()
Ook is mijn vloer warm, woon in appartement met vloerverwarming.
Iemand zei me dat het is omdat het gebouw gewoon warm is, de verwarming staat uit, toch warme vloer.
Teringzooi, ben er nu wel klaar mee
Ja, als het er eenmaal in zit, zit het erin en kan je het vergetenquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Godver
Gister doorgelucht tot 2 uur opgebleven, en de temp van 27 binnen naar 24 gekregen.
Alles dicht behalve het slaapkamerraam, slapen en vanmorgen was het binnen weer vrolijk 27 graden![]()
Iemand zei me dat het is omdat het gebouw gewoon warm is, de verwarming staat uit, toch warme vloer.
Merk ik hier ook goed dat de warmte in het gebouw zit. Als je de koude kraan open zet dan komt er de eerste minuut warm water uit. Dus ik zet in de badkamer eerst de kraan een tijdje open voordat ik de wasmachine aan zet en die het warme water uit de leidingen pakt.quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, als het er eenmaal in zit, zit het erin en kan je het vergeten
Ik werd vast ook voor gek verklaard toen ik vorige week met die lage temperaturen (één avond zelfs 12) de airco aan had staan, maar daar heb ik tot gisteren heerlijk van geprofiteerd. Nu pas is de warmte voldoende doorgedrongen dat er niet echt een verschil meer is met de rest van het gebouw.
Dat water is wel mooi jaquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:35 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Merk ik hier ook goed dat de warmte in het gebouw zit. Als je de koude kraan open zet dan komt er de eerste minuut warm water uit. Dus ik zet in de badkamer eerst de kraan een tijdje open voordat ik de wasmachine aan zet en die het warme water uit de leidingen pakt.
Ik heb hier ook elke morgen de wekker om half 7 staan, vanwege De Kat kan ik niet zomaar alles open laten staan.quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:25 schreef summer2bird het volgende:
Godver
Wat (voor zover ik het begrepen heb) veroorzaakt wordt door "entrapment" van lucht in de grond en de afwezigheid van met water gevulde cappillairen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 10:53 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]
Heb ik in Zwitserland nooit gemerkt, daar leek het vaak alsof het water rechtstreeks van een gletsjer kwam.quote:Op zondag 14 augustus 2022 12:54 schreef dick_laurent het volgende:
Dat viel me op vakantie in Spanje ook op deze zomer. Het water uit de kraan bleef daar gewoon lauw. Ook al liet je het meer dan een minuut lopen... (maar 1x getest want ik weet dat je geen water moet verspillen daar)
Op naar de pepernoten en chocolade letters.quote:Op zondag 14 augustus 2022 13:49 schreef Dagoduck het volgende:
Eerste doos met kerstballen is zojuist hier bij het tuincentrum binnengekomen.
Pepernoten liggen er alquote:Op zondag 14 augustus 2022 14:46 schreef Wertha het volgende:
[..]
Op naar de pepernoten en chocolade letters.
Ben ontwerper van beroep en zit soms ook in de zomer alweer sneeuwvlokken en kerstballen te tekenen voor campagnes die dan live gaanquote:Op zondag 14 augustus 2022 13:49 schreef Dagoduck het volgende:
Eerste doos met kerstballen is zojuist hier bij het tuincentrum binnengekomen.
Het kan nog.quote:Op zondag 14 augustus 2022 15:23 schreef Dagoduck het volgende:
Nog geen 30er in Den Helder deze week. Vandaag 29,9
Onder de trampoline is het gras ook nog groen en is aardig gegroeid, in tegenstelling tot de rest van de tuinquote:Op zondag 14 augustus 2022 12:38 schreef ondeugend het volgende:
Alleen onder bomen is gras nog groen.
MEER BOMEN!![]()
![]()
30,3quote:
Komt door urine van hondenquote:Op zondag 14 augustus 2022 15:45 schreef Kriegel het volgende:
Gras is toch juist geler rond een boom omdat die al het water opzuipt?
De boom haalt vocht uit diepere lagen omhoog en daar hebben de dingen die daar omheen staan ook baat bij.quote:Op zondag 14 augustus 2022 15:45 schreef Kriegel het volgende:
Gras is toch juist geler rond een boom omdat die al het water opzuipt?
Het is vandaag net zo benauwd als afgelopen dagenquote:Op zondag 14 augustus 2022 17:43 schreef SilverEyes het volgende:
Sinds het middaguur ook voor het eerst dat het zweet bij de minste beweging van me af druipt. Afgelopen week nog geen enkele keer last van gehad.
Plaknachten incoming
Mensen beleven dingen andersquote:Op zondag 14 augustus 2022 17:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is vandaag net zo benauwd als afgelopen dagen
Bij jou misschienquote:Op zondag 14 augustus 2022 17:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is vandaag net zo benauwd als afgelopen dagen
"Ik vind"quote:Op zondag 14 augustus 2022 18:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nou ja, 'benauwd'. Ik vind het totaal niet benauwd.
En het is net zo benauwd als afgelopen dagen, want de luchtvochtigheid is hetzelfde (Zelfs lager).quote:
En toch kunnen mensen het anders ervaren. Zeker na meerdere van die bloedhete dagen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het is net zo benauwd als afgelopen dagen, want de luchtvochtigheid is hetzelfde (Zelfs lager).
Ik zal nog eens iemand gerust gaan stellenquote:Op zondag 14 augustus 2022 18:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En toch kunnen mensen het anders ervaren. Zeker na meerdere van die bloedhete dagen.
Hier is er wel degelijk verschil hoor, de afgelopen dagen was het overdag zo rond de 20/25% luchtvochtigheid en vandaag zit dat meer rond de 40%, zeker met de temperaturen en gedraaide wind van vandaag merk je dat goedquote:Op zondag 14 augustus 2022 18:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En het is net zo benauwd als afgelopen dagen, want de luchtvochtigheid is hetzelfde (Zelfs lager).
Weet de rest van het land ook meteen waar we in het westen al de hele week mee te maken hebbenquote:Op zondag 14 augustus 2022 18:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is er wel degelijk verschil hoor, de afgelopen dagen was het overdag zo rond de 20/25% luchtvochtigheid en vandaag zit dat meer rond de 40%, zeker met de temperaturen en gedraaide wind van vandaag merk je dat goed
Jij zit aan de kust met 26 graden, ik zit meer bij Gilze met 32 gradenquote:Op zondag 14 augustus 2022 18:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Weet de rest van het land ook meteen waar we in het westen al de hele week mee te maken hebben
Hier is het ook 32 geweest vandaagquote:Op zondag 14 augustus 2022 19:01 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Jij zit aan de kust met 26 graden, ik zit meer bij Gilze met 32 graden
Ik merk het nu zeker, wow. Zelfde temperatuur binnen als gisteren maar toen ging het prima, nu zit ik opeens te puffen.quote:Op zondag 14 augustus 2022 18:58 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Hier is er wel degelijk verschil hoor, de afgelopen dagen was het overdag zo rond de 20/25% luchtvochtigheid en vandaag zit dat meer rond de 40%, zeker met de temperaturen en gedraaide wind van vandaag merk je dat goed
quote:Op zondag 14 augustus 2022 19:18 schreef INViCTuS het volgende:
Hier in de bergen is het echt lekker aangenaam
Scheelt dat het daar geen week blijft regenenquote:Op zondag 14 augustus 2022 19:21 schreef Djeez het volgende:
Manmanman, voor de eerste keer naar Zuid-Frankrijk om de regen in Drenthe te ontvluchten, is het in Assen 30 graden en refent her hier sinds vandaag pijpenstelen met 19 graden. En nog een week regen in het vooruitzicht. Wel goed voor de mensen hier, de bosbranden zijn rap uutgedoofd
Met name die wind aubquote:
Ja NU! Ik ga dood, niet nog zo'n walgelijke nacht.quote:
Bijzonder wel, echt net zo'n klein flutje in Drenthequote:
Nu inderdaad, of morgen pas. Niet vannachtquote:Op zondag 14 augustus 2022 19:42 schreef josja het volgende:
[..]
Ja NU! Ik ga dood, niet nog zo'n walgelijke nacht.
Stuur het even naar Zwolle toe!quote:Op zondag 14 augustus 2022 19:38 schreef ondeugend het volgende:
Ohhh ik zie een bui recht op mijn Assen koersen!
Regen maakt het nu alleen maar erger.quote:Op zondag 14 augustus 2022 19:42 schreef josja het volgende:
[..]
Ja NU! Ik ga dood, niet nog zo'n walgelijke nacht.
De zon is hier ook al een poosje weg maar het voelt benauwder dan gisteren. Doe geen fuck en het zweet druipt van me af bleergh. Ik denk dat ik de balkondeur maar open gooi en hoop op een fris briesje.quote:Op zondag 14 augustus 2022 19:51 schreef BlackLining het volgende:
Ik vind het wel lekker nu hoor buiten. Licht briesje, geen zon, prima zo.
Wel zuurstofin tegenstelling tot binnen
Bewolking houdt warmte beter vast. Je hebt liever dat de bewolking 's ochtend opduikt voor de zon alles opwarmt.quote:Op zondag 14 augustus 2022 19:56 schreef josja het volgende:
[..]
De zon is hier ook al een poosje weg maar het voelt benauwder dan gisteren. Doe geen fuck en het zweet druipt van me af bleergh. Ik denk dat ik de balkondeur maar open gooi en hoop op een fris briesje.
Lekker op een badhanddoek slapen weer, dat ligt zó veel minder plakkerig dan normaal beddengoedquote:
Dit ga ik ook proberenquote:Op zondag 14 augustus 2022 20:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker op een badhanddoek slapen weer, dat ligt zó veel minder plakkerig dan normaal beddengoed
Zou dat werken ja?quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Lekker op een badhanddoek slapen weer, dat ligt zó veel minder plakkerig dan normaal beddengoed
Werkt dat ja? Ik moet zo helaas naar bed want wekker om half 5, dus dat wordt de hel. Ga nu een handdoek nat maken.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik doe het sinds twee jaar ofzo denk ik bij dit soort weer. Het is niet zo dat het ineens lekker ligt of iets, want het blijft warm, maar ik vind het in elk geval véél minder plakkerig en warm aanvoelen op het tere lijf.quote:
Ik maak 'm niet nat, maar niks mis mee om het te proberenquote:Op zondag 14 augustus 2022 20:16 schreef josja het volgende:
[..]
Werkt dat ja? Ik moet zo helaas naar bed want wekker om half 5, dus dat wordt de hel. Ga nu een handdoek nat maken.
Als je niet uitadement valt dat wel mee denk ik.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:12 schreef Nattekat het volgende:
Het liefst gooi ik nu alles hermetisch dicht voor de benauwdheid ook hier is, maar ik ben bang dat het dan warm én benauwd wordt binnen.
Met een beetje creativiteit moet dat wel lukken.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je niet uitadement valt dat wel mee denk ik.
Meerquote:
Ik ook, maar er begint een klein probleempje te ontstaan betreffende de manier waarop wij in Nederland woningen bouwen. Het gaat heel hard als de warmte eenmaal doorgedrongen is.quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ik raak er wel meer aan gewend al.
Als je denkt dat dat een verschil maakt, heb je het echt goed voor elkaar. Die van mij haalt op de volle 100% 24 niet eens meer.quote:
Makkelijk praten in Frankrijk, we begonnen hier de dag met onweer en het heeft gegoten. Het is hier nu best fris. De bossen zijn alweer zover afgekoeld dat ze niet meer « stomen ».quote:
Regen, waar?quote:Op zondag 14 augustus 2022 20:35 schreef Nizno het volgende:
hier net een regenbuitje gehad... waarom dat precies moest toen ik op de fiets zat vraag ik me af, Het voelt minder warm aan, ondanks dat de temperatuur niet echt is afgenomen.
even de hitte van de ramen af door de regen en het feit dat er geen zon op staat dus blijft nog wel ff lekker nattig op dat doek.
Eerder warmte en niet meer zo lastig heet. Langere nachten al, dus gewoon prima weer welquote:
8min rondom groningenquote:
De bui was al opquote:Op zondag 14 augustus 2022 19:47 schreef beantherio het volgende:
[..]
Stuur het even naar Zwolle toe!
We hebben niets gehad.quote:Op zondag 14 augustus 2022 21:32 schreef beantherio het volgende:
[..]
Hadden jullie niet wat kunnen bewaren voor ons?
Nee joh, Death Valley is veel aangenamer dan dit geplak hoorquote:Op zondag 14 augustus 2022 22:36 schreef TLC het volgende:
Het is net de Death Valley hier, alleen dan zonder de rotsen, Bassie&Adriaan en zulks.
Gezelligquote:Op zondag 14 augustus 2022 23:02 schreef ACT-F het volgende:
Slaapkamerraam wijd openKomt er een vleermuis een paar rondjes doen
Mijn ideequote:Op zondag 14 augustus 2022 23:16 schreef MissHobje het volgende:
[..]
Gezelligbeter dan een zwerm muggen toch
De F16's zijn weer terug met de naverbrander voluit.quote:Op zondag 14 augustus 2022 23:19 schreef Nattekat het volgende:
In Twente heeft iemand een vrachtwagen naast het weerstation gezet volgens mij
Heat Burstquote:Op zondag 14 augustus 2022 23:19 schreef Nattekat het volgende:
In Twente heeft iemand een vrachtwagen naast het weerstation gezet volgens mij
Zou er ook een negatieve windkracht bestaan ? windkracht -1 of zo ?quote:Op zondag 14 augustus 2022 22:49 schreef LTVDK het volgende:
Ook wel bijzonder, gewoon een paar weerstation met een windkracht 0, wist niet eens dat dat kon
[ afbeelding ]
Een zwart gat bij een meetstationquote:Op zondag 14 augustus 2022 23:46 schreef TLC het volgende:
[..]
Zou er ook een negatieve windkracht bestaan ? windkracht -1 of zo ?
Die groeit flink alquote:Op maandag 15 augustus 2022 00:00 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie omweer in de richting van Enschede
Bij mij binnen is het ook nog steeds 27 graden, ook al heb ik alles tegen elkaar open staanquote:Op maandag 15 augustus 2022 01:11 schreef Dagoduck het volgende:
Nog steeds 23,6 graden in Den Helder. Sterker nog, afgelopen uur zelfs een stijging in temperatuur.
Omweer?quote:Op maandag 15 augustus 2022 00:00 schreef ACT-F het volgende:
Ik zie omweer in de richting van Enschede
Slaapkamer is 29.quote:Op maandag 15 augustus 2022 01:47 schreef DJMO het volgende:
[..]
Bij mij binnen is het ook nog steeds 27 graden, ook al heb ik alles tegen elkaar open staan
Ik lag van ellende om half acht in bed geloof ik. Nu even wakker en zo maar weer terug naar bed. Hoop op afkoeling heb ik momenteel niet.quote:Op maandag 15 augustus 2022 01:54 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Slaapkamer is 29.
Kan nu echt niet slapen. Woonkamer gelukkig ‘slechts’ 26. Nu even de tuindeuren open en hopen dat het afkoelt. Heb nog wel hoop op een beetje regen. Er lijkt een klein buitje over Utrecht te komen rond 03:00.
Ik ga net een nieuwe poging doen om te slapen. Ik ga behoorlijk stuk op deze warmte.quote:
Succes. Hopelijk de laatste nacht van deze zomer dat het zo warm is.quote:Op maandag 15 augustus 2022 02:39 schreef DJMO het volgende:
[..]
Ik ga net een nieuwe poging doen om te slapen. Ik ga behoorlijk stuk op deze warmte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |