abonnement Unibet Coolblue
pi_205565040
quote:
AMSTERDAM - De Canal Parade moet worden aangepast of zelfs afgeschaft. Dat vindt een meerderheid van de lhbti-gemeenschap, schrijft EenVandaag. De afsluiting van de jaarlijkse Pride-week moet minder commercieel, minder stigmatiserend en minder Amsterdams.

Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van EenVandaag onder duizenden lhbti’ers. Hoewel bijna driekwart (73 procent) van hen nog altijd overtuigd is van het belang van Pride-evenementen in Nederland, heeft een aanzienlijk deel (57 procent) felle kritiek op de Canal Parade zoals die nu wordt gehouden.

Geen identificatie met mensen op de boten
Verder kan een deel van de lhbti’ersdie voor aanpassing is zich niet identificeren met de mensen op de boten. De Parade is volgens hen te bloot, te extreem, te veel gericht op seks en wakkert alleen maar vooroordelen aan: „Bij vlagen is het een Parade van uitersten en losbandigheid, die a-typisch is voor mij en mijn vrienden. Ik ben zo niet en ik wil ook niet dat mensen uit mijn dagelijks leven denken dat ik zo ben”, schrijft iemand.

Anderen noemen de botenparade ’aapjes kijken’ en vinden het in verhouding grote aantal hetero’s bij de Canal Parade een heikel punt: „Van de 600.000 mensen die komen kijken, zijn het 450.000 hetero’s die zich vergapen aan alle extravagantie.” 39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers. Toch vindt het grootste deel (54 procent) dat iedereen welkom moet zijn, aldus EenVandaag.

Veel lhbti’ers hebben grote moeite met het groeiende aantal bedrijven dat zich zichtbaar wil verbinden aan de Parade. Ondervraagden noemen het ’rainbow capitalism’, ’pinkwashing’ of ’commerciële carnaval’. Ook noemen sommige ondervraagden de parade ’te Amsterdams’, het feestje zou bijvoorbeeld acceptatie buiten de Randstad niet vergroten.
Bron.

:')

En dan dit.

quote:
39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers.
Jarenlang klagen over discriminatie en dat je niet geaccepteerd wordt, word je geaccepteerd en ga je dit denken. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)elemaal-op~a7b2a456/
En blijkbaar te wit. Dus gaan we ook oordelen op huidkleur. Daar hebben wij tegenwoordig een heel bekend woord voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door HSG op 06-08-2022 16:18:09 ]
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205565111
Je wordt er wel echt mee dood gegooid, overal en alles is . Tja what ever.
pi_205565129
Het staat ze vrij een minder amsterdamse pride te organiseren in ermelo ofzo. Mogen ze t ook alleen toegankelijk maken voor lhbti'ers en zonder een bedrijf.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_205565130
Het is ook wel een beetje aandachttrekkerij geworden. In het dagelijks leven is bijna niemand zo. Als je niet wil dat mensen 'aapjes gaan kijken', ga dan niet halfnaakt met een roze boa en een dildo op je voorhoofd op een boot staan.

quote:
39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers.
Goed verhaal :') Praktisch uitvoerbaar ook, moet je dan je homopas tonen, kijken ze naar je loopje, hoe diep uitgesneden je v-hals is?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:29:59 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_205565146
Doe maar gewoon afschaffen. Samen met die hele pride maand. Het is van de zotte
pi_205565165
Zitten wat terechte punten tussen. Ik vraag me af wat al die bedrijven met hun regenbooglogo’s nu daadwerkelijk doen voor de betreffende gemeenschap. En hetero’s moet je goed in de gaten houden, die kunnen zo een heel feest kapen omdat ze zich buitengesloten voelen.
Op maandag 5 september 2016 23:16 schreef -Deluzion- het volgende:
En ik antwoord liever niet op Fascination. aka Alex Vause.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:38:38 #7
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_205565207
Dan huren ze toch lekker ergens een evenemententerrein waar ze alleen homo's toe kunnen laten.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_205565228
Haha deurbeleid op basis van je seksuele voorkeur, dat lijkt me een stap die de lhbti+ gemeenschap liever zou skippen?

Al hebben ze ook wel een punt hoor. Heel Amsterdam moet daar weer op de kade staan. Blij dat ik ff op vakantie ben.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_205565240
quote:
noemen de botenparade ’aapjes kijken’
Altijd nog beter dan aapjes pokken.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 16:43:47 #10
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205565247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:27 schreef Fleischmeister het volgende:
Het is ook wel een beetje aandachttrekkerij geworden. In het dagelijks leven is bijna niemand zo. Als je niet wil dat mensen 'aapjes gaan kijken', ga dan niet halfnaakt met een roze boa en een dildo op je voorhoofd op een boot staan.

Misschien is het wel een van de weinige momenten dat ze op die manier aan zelfexpressie kunnen doen, en is het theatrale onderdeel van hun persoon; maar gewoonlijk diep weggestopt.
  Leukste jonkie 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:26:05 #11
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_205565627
Oprotten met die Canal Parade :r

Gr gr een lhbt'er
Je maintiendrai -XOXO-
pi_205565666
Net bij m'n 92 jaar oude vader langs geweest. Hij had voor het eerst beelden van de parade gezien (duurde even voor ik snapte waar ie het over had, zoals gewoonlijk wanneer ie engelse woorden tracht uit te spreken), en vroeg me: "waarom doen de homo's dat?"

Heb gereageerd met een ¯\_(ツ)_/¯ gebaar. Ik kan wel min of meer bedenken hoe en waarom het ontstaan is, maar had geen zin om dat proberen uit te leggen.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_205565869
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:11 schreef HSG het volgende:

[..]
Bron.

:')

En dan dit.
[..]
Jarenlang klagen over discriminatie en dat je niet geaccepteerd wordt, word je geaccepteerd en ga je dit denken. :')

https://www.ad.nl/binnenl(...)elemaal-op~a7b2a456/
En blijkbaar te wit. Dus gaan we ook oordelen op huidkleur. Daar hebben wij tegenwoordig een heel bekend woord voor.
Racisistische schrijfdiarree van een DPG Media krant, schokkend.
pi_205565900
Zeikerds.
Ga maar met je pride vlag zwaaien in het Midden-Oosten.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_205565916
Wat is er mis met 'aapjes kijken'? Al dat corporate woke gedoe is heel irritant maar het evenement zelf, ach. Een beetje traditie is toch mooi, ook al is de originele bedoeling misschien niet meer van toepassing.

Dat de intersectionele extremisten elkaar de tent uitvechten is uiteraard helemaal geen verrassing, dat hoort nou eenmaal bij die ideologie. Het zou grappig zijn als die idioten niet zoveel invloed hadden in de maatschappij (en dan vooral de media) tegenwoordig.
pi_205565975
Aapjes kijken op de monkeypoxparade. *O*
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_205566077
Vanmiddag een half uurtje gekeken en ging vaak over acceptatie en gelijke behandeling. Maar als je dit zo lees kan je beter stoppen met de parade.
pi_205566236
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:32 schreef Fascination het volgende:
Zitten wat terechte punten tussen. Ik vraag me af wat al die bedrijven met hun regenbooglogo’s nu daadwerkelijk doen voor de betreffende gemeenschap. En hetero’s moet je goed in de gaten houden, die kunnen zo een heel feest kapen omdat ze zich buitengesloten voelen.
Zelfde zie je met underground feestjes die groter worden. Word vaak veel commerciëler en je raakt de orginele sfeer van eerder kwijt.

Zeg altijd maar zo, staat je vrij om zelf wat te organiseren.
pi_205566244
Was dat de Canal Parade vandaag? Dacht dat het de reclamekaravaan was van het skûtsjesilen. Een en al pinkwashing..
Mad "Mondhoek" Max aanhoudingscounter 2022: 4
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:21:44 #20
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205566369
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:59 schreef hunterrnl het volgende:
Vanmiddag een half uurtje gekeken en ging vaak over acceptatie en gelijke behandeling. Maar als je dit zo lees kan je beter stoppen met de parade.
In m'n omgeving keert het 'heb je ze weer, die idioten op die bootjes bij elkaar'-commentaar iig nog jaarlijks terug.

Het zal er wel toe doen dat dat ver van de Randstad vandaan is.
pi_205567005
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In m'n omgeving keert het 'heb je ze weer, die idioten op die bootjes bij elkaar'-commentaar iig nog jaarlijks terug.

Het zal er wel toe doen dat dat ver van de Randstad vandaan is.
Vreemd, woon zelf ver van de randstad en dit soort geluiden hoor ik niet. Eerder geen reactie, iedereen is gewoon met hun eigen leven bezig.

Maar kan zulke reacties wel begrijpen. Het is natuurlijk iets wat je niet gewend bent. Je ziet het gelijk de "overdreven" kant + word om je kop geslagen met allerlei termen wat je niks zegt.
pi_205567052
Weet iemand hoe ik voor 2023 aan valse homo-papieren kan komen?
-nee-
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 19:56:30 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205567123
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:39 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Vreemd, woon zelf ver van de randstad en dit soort geluiden hoor ik niet. Eerder geen reactie, iedereen is gewoon met hun eigen leven bezig.

Maar kan zulke reacties wel begrijpen. Het is natuurlijk iets wat je niet gewend bent. Je ziet het gelijk de "overdreven" kant + word om je kop geslagen met allerlei termen wat je niks zegt.
Ik sluit niet uit dat kerkelijke invloeden (in de familie sowieso een dingetje) er nog invloed op hebben. En bij een deel is sowieso al Randstad-haat te bespeuren.

Zowel het kerkelijke als de Randstad-haat heb ik iig niet.
pi_205567130
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 18:21 schreef Eightyone het volgende:

[..]
In m'n omgeving keert het 'heb je ze weer, die idioten op die bootjes bij elkaar'-commentaar iig nog jaarlijks terug.

Het zal er wel toe doen dat dat ver van de Randstad vandaan is.
Wat is erger? Dat er mensen zijn die denken "zucht daar heb je ze weer' of dat er mensen zeggen "die mogen geen toegang hebben want die zijn niet dit/dat/zus/zo".

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:56 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ik sluit niet uit dat kerkelijke invloeden (sowieso een dingetje in de familie) er nog invloed op hebben. En bij een deel is sowieso al Randstad-haat te bespeuren.

Zowel het kerkelijke als de Randstad-haat heb ik iig niet.
dat zal voor de groep in de randstad niet uitmaken want jij bent niet zoals hun dus hoor je er niet bij.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205567205
Die woke wappies moeten hun mond dichthouden, als ik als vrouw met mijn homovriend wil feesten tijdens de gayparade dan doe ik dat, net als zijn moeder en zus. Net als een vriendin met haar transgender dochter.

Dat doen wij al jaren dus wegwezen met dat culturele geclaim.
pi_205567211
"Verder kan een deel van de lhbti’ers die voor aanpassing is zich niet identificeren met de mensen op de boten."

Er staan ook verdomd veel hetero's op die boten. Ik zou ook moeite hebben om me daarmee te identificeren. Hoewel met dit warme weer de hel op aarde redelijk voorstelbaar is. ;)

Maar even zonder gekheid... niemand houdt je tegen om je identiteit op je eigen bootje te manifesteren... ook al is die nog zo burgertruttig ook.
pi_205567250
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:10 schreef Iwan1976 het volgende:

Maar even zonder gekheid... niemand houdt je tegen om je identiteit op je eigen bootje te manifesteren... ook al is die nog zo burgertruttig ook.
Net een stukje livestream gekeken, ik zag meer dan genoeg burgertruttigheid. 'Te bloot, te extreem'? Wat een preuts gedoe joh.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 20:46:51 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205567622
nou wij zijn ff langs geweest en het is vooral een heleboel mensen met witte tshirts op een boot en dan x80

lekker belangrijk, ik wil stringen met veren erin zien enzo

#nohommo
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205567655
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
nou wij zijn ff langs geweest en het is vooral een heleboel mensen met witte tshirts op een boot en dan x80

lekker belangrijk, ik wil stringen met veren erin zien enzo

#nohommo
Ja, als je 1 boot hebt gezien An heb je ze allemaal gezien 8-)

Verder valt er altijd wat te zeuren. Als iemand niets meer aan vindt aan de Pride, dan ga je toch niet?
Ik vind de sfeer dit weekend geweldig, en het is onvoorstelbaar druk in de hele stad. Straks het nachtleven in *O*
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205567690
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 19:46 schreef Marsenal het volgende:
Weet iemand hoe ik voor 2023 aan valse homo-papieren kan komen?
Gewoon je ID in een stuk stront dippen.
pi_205567769
quote:
Verder kan een deel van de lhbti’ersdie voor aanpassing is zich niet identificeren met de mensen op de boten. De Parade is volgens hen te bloot, te extreem, te veel gericht op seks en wakkert alleen maar vooroordelen aan
Nou, die zijn zeker 30 jaar geleden op de gay parade geweest, en hebben dat nog op hun netvlies staan.
Vrijwel elke boot was wat heen en weer bewegende mensen in een spijkerbroek en t-shirt.
Kortom, dit is een onderzoek van niets...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:03:05 #32
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205567778
Ik word zo moe van al die azijnzeikers, zon niet in het water niet kunnen zien schijners, bekrompenheid, moraalapostelij en zelfgerechtheid, net als al die homofobe zolderkamer autisten en incels hier die nodig uit de kast moeten komen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:16:15 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205567932
Het is wel ironisch eigenlijk dat de Gayparade eigenlijk een steeds burgerlijker imago krijgt door al die yuppen die het helemaal dolletjes vinden jaarlijks uit te kijken naar die "gekke extravagante types". Eigenlijk kun je dat juist een succes noemen. Maar ik begrijp ook wel dat dit het werkelijke doel en de boodschap wat in de verdrukking brengt. Al denk ik dat dit evenement een massieve olietanker is geworden die je niet meer gaat keren.

De homo's die er niet tevreden mee zijn kunnen beter iets nieuws bedenken.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:19:09 #34
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205567970
“Jullie moeten ons accepteren!”
“Oké jullie krijgen een eigen Pride met alles erop en eraan”
“Nee niet zo accepteren!”
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:22:15 #35
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_205568022
Who gives a flying fuck.

Ga dan gewoon niet mee doen of niet kijken.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:22:59 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205568030
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:17 schreef Naqin het volgende:

[..]
Net een stukje livestream gekeken, ik zag meer dan genoeg burgertruttigheid. 'Te bloot, te extreem'? Wat een preuts gedoe joh.
"Ja we willen geaccepteerd worden. Maar dan wel wij burgerlijke homo's alleen. Die extravagante flikkers daar wensen we niet bij te horen. In de doofpot met ze." :')
pi_205568129
Wat willen we nou eigenlijk??
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:31:00 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205568161
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:28 schreef Selenophilia het volgende:
Wat willen we nou eigenlijk??
Het is een verzameling van diverse kreten dus daar lijkt geen geheel uit te vormen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:32:38 #39
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205568184
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:16 schreef Hexagon het volgende:
De homo's die er niet tevreden mee zijn kunnen beter iets nieuws bedenken.
Ik heb er weinig mee, maar vind het verder prima, snap niet waarom men er zo over moet zeiken omdat men zich niet gerepresenteerd voelt. Ik voel mij ook niet gerepresenteerd in het hele ge-genderonzin, maar ze doen maar.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:33:54 #40
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205568200
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Ja we willen geaccepteerd worden. Maar dan wel wij burgerlijke homo's alleen. Die extravagante flikkers daar wensen we niet bij te horen. In de doofpot met ze." :')
Mensen die daar uitspraken doen, doen dat op persoonlijke titel, ze hebben verder geen enkel mandaat, hoewel ze dat wel menen te hebben.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:36:37 #41
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205568238
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:32 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik heb er weinig mee, maar vind het verder prima, snap niet waarom men er zo over moet zeiken omdat men zich niet gerepresenteerd voelt. Ik voel mij ook niet gerepresenteerd in het hele ge-genderonzin, maar ze doen maar.
Het probleem lijkt vooral dat de gayparade juist alle type gays wil representeren en enkele groepen daarin niet met elkaar geassocieerd wensen te worden.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:40:03 #42
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205568276
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het probleem lijkt vooral dat de gayparade juist alle type gays wil representeren en enkele groepen daarin niet met elkaar geassocieerd wensen te worden.
Zoals met alle activistische types, The only people we hate more than the Romans are the Judean Peoples Front
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 21:41:17 #43
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_205568291
:O
pi_205568950
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 17:30 schreef crystal_meth het volgende:
Heb gereageerd met een ¯\_(ツ)_/¯ gebaar. Ik kan wel min of meer bedenken hoe en waarom het ontstaan is, maar had geen zin om dat proberen uit te leggen.
Ah joh, zo'n simpele uitleg toch? Dat doen ze om te laten zien hoe normaal het is om lhbt(etc)'er te zijn. Dat had je toch kunnen uitleggen? Op z'n minst alleen al om dan die verbaasde blik op z'n gezicht te zien
pi_205568988
quote:
Ook noemen sommige ondervraagden de parade ’te Amsterdams’
_O-
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205569166
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:36 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Het probleem lijkt vooral dat de gayparade juist alle type gays wil representeren en enkele groepen daarin niet met elkaar geassocieerd wensen te worden.
Mja, als ik de boottocht van dit jaar bekeek, leek vooral veel hetero's, weinig lgtbi+ .
Wel thema boten, oa over de achteruitgang in acceptatie.

En verder: eenieder die zich wil vertegenwoordigen tijdens de parade kan toch zelf een boot optuigen en meedoen?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:50:01 #47
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205569169
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 21:22 schreef Hexagon het volgende:

[..]
"Ja we willen geaccepteerd worden. Maar dan wel wij burgerlijke homo's alleen. Die extravagante flikkers daar wensen we niet bij te horen. In de doofpot met ze." :')
Waarom moet een homo "geaccepteerd worden"? Door wie? Iedereen heeft gewoon haar of zijn geaardheid, daar heb je geen toestemming of "acceptatie" van een ander voor nodig. Het is gewoon wat het is.

Ik kan me best voorstellen dat je je als homo totaal niet associeert met al die extravagante roze types op een boot. Prima dat mensen dat willen doen hoor, alleen doen ze het wel onder de vlag van "homo zijn". Daarmee zet je dus (ik chargeer een beetje hier) een beeld neer dat homoseksualiteit inhoudt dat je graag in je leren jas met string en zweep elk weekend in de kettingen hangt in de darkroom. Ze maken er dus juist een freakshow van, waardoor bekrompen mensen denken dat dit stereotype is voor homo's. Dat draagt niet erg bij aan normalisering lijkt me.
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 22:50:39 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205569174
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:51 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja, als je 1 boot hebt gezien An heb je ze allemaal gezien 8-)
Niet allemaal maar meer dan 1

quote:
Verder valt er altijd wat te zeuren. Als iemand niets meer aan vindt aan de Pride, dan ga je toch niet?
Ik vind de sfeer dit weekend geweldig, en het is onvoorstelbaar druk in de hele stad. Straks het nachtleven in *O*
Sfeer langs de kant was meer dan prima idd, jammer dat de botenparade zo'n truttig kijk ons er ook bij zijn feestje is geworden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205569179
Ik heb de Canal Parade vandaag de hele dag gezien en het is helemaal niet meer extravagant. Jaren geleden was dat nog wel zo maar nu niet meer, Meesten staan gewoon in normale kleding op de boot afgezien van enkele fetishboten.
pi_205569247
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom moet een homo "geaccepteerd worden"? Door wie? Iedereen heeft gewoon haar of zijn geaardheid, daar heb je geen toestemming of "acceptatie" van een ander voor nodig. Het is gewoon wat het is.
Dat is acceptatie.

quote:
Ik kan me best voorstellen dat je je als homo totaal niet associeert met al die extravagante roze types op een boot. Prima dat mensen dat willen doen hoor, alleen doen ze het wel onder de vlag van "homo zijn". Daarmee zet je dus (ik chargeer een beetje hier) een beeld neer dat homoseksualiteit inhoudt dat je graag in je leren jas met string en zweep elk weekend in de kettingen hangt in de darkroom. Ze maken er dus juist een freakshow van, waardoor bekrompen mensen denken dat dit stereotype is voor homo's. Dat draagt niet erg bij aan normalisering lijkt me.
Grap is juist dat tijdens de parade er amper van dat soort extravagante te zien is.
Enkel de boot van MR B (leerwinkel), Easytoys en nog eentje was was wat stereotype, met leer en kettingen, maar verder was de doorsnee boot wat mensen in T-shirts die opeengepakt op een boot stonden te swingen, met wat gekleurde ballonnen en een verdwaalde drag queen.

Echt freakshow is het niet meer te noemen, en het publiek bestaat uit complete gezinnen met kinderwagentjes, plattelandsvrouwen, etc...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:03:08 #51
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205569349
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom moet een homo "geaccepteerd worden"? Door wie? Iedereen heeft gewoon haar of zijn geaardheid, daar heb je geen toestemming of "acceptatie" van een ander voor nodig. Het is gewoon wat het is.
Bij acceptatie hoort ook dat ze dus niet met aggressie of uitsluiting op basis van hun geaardheid te maken krijgen.

quote:
Ik kan me best voorstellen dat je je als homo totaal niet associeert met al die extravagante roze types op een boot. Prima dat mensen dat willen doen hoor, alleen doen ze het wel onder de vlag van "homo zijn". Daarmee zet je dus (ik chargeer een beetje hier) een beeld neer dat homoseksualiteit inhoudt dat je graag in je leren jas met string en zweep elk weekend in de kettingen hangt in de darkroom. Ze maken er dus juist een freakshow van, waardoor bekrompen mensen denken dat dit stereotype is voor homo's. Dat draagt niet erg bij aan normalisering lijkt me.
Nee, maar om de extravagante subculturen er niet bij te willen hebben want "wat moeten de bekrompen mensen wel niet denken!!!" is ook niet echt heel sterk. De leernichten horen er op die dag ook gewoon bij. En ook voor hen is het een legitiem streven dat ze hun uitingsvormen zonder ansgt voor uitsluiting daardoor kunnen etaleren.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:07:13 #52
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_205569406
Soberso, Amsterdam. :')
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 23:21:11 #53
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205569586
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is acceptatie.
Door wie? 'Acceptatie' impliceert wat mij betreft dat iemand goedkeuring van een bovenliggende partij krijgt.

Ik snap dat het in sommige kringen nog steeds een moeilijk onderwerp is en homo's daarmee worstelen, maar wat mij betreft hoeft niemand 'geaccepteerd' te worden om haar of zijn geaardheid. We 'accepteren' ook geen hetero's, beiden zijn gewoon wat het is.

quote:
Grap is juist dat tijdens de parade er amper van dat soort extravagante te zien is.
Enkel de boot van MR B (leerwinkel), Easytoys en nog eentje was was wat stereotype, met leer en kettingen, maar verder was de doorsnee boot wat mensen in T-shirts die opeengepakt op een boot stonden te swingen, met wat gekleurde ballonnen en een verdwaalde drag queen.

Echt freakshow is het niet meer te noemen, en het publiek bestaat uit complete gezinnen met kinderwagentjes, plattelandsvrouwen, etc...
Tja, toch schijnt er ook een groot deel van de gemeenschap (volgens het bericht althans) zich er totaal niet mee te identificeren. Maak er anders gewoon 'geaardheid'-dag van of iets dergelijks en hang het niet meer specifiek op aan homoseksualiteit. Kan iedereen die haar of zijn geaardheid wil vieren (homo, hetero, bi, weet ik veel wat er allemaal nog meer is) lekker op een bootje gaan staan. Kun je kiezen uit 'doorsnee'-boten en voor de extravagante types maak je dan sm-boten (hetero, homo, maakt niet uit), relnicht-boten, swingers-boten, etc.
pi_205569835
Ik ben hetero maar ik heb soms het idee dat de pride daar nog wat een relikwie is uit de extreem vrije en daardoor soms redelijk gore jaren '90 toen ook heteros bij de love parade en elders elkaar openlijk liep te bonken. Welliswaar is het niet meer zo erg maar het was meer voor personen die een kick kregen van bepaalde shock elementen.

Ik ben opzich niet tegen festivals met wat extravagante uitdossing, als dat is wat sommige een teken van vrije uiting vinden. Ik zou er niet naar willen kijken, maar mijn zege heb je om dat te kunnen doen.

Maar kan me voorstellen dat er onder alle voorkeuren mensen zitten die niet bepaald conservatief zijn maar zich ook niet als een halve clown op een bootje willen showen. Misschien tijd voor een wat intellectuelere viering.

[ Bericht 5% gewijzigd door Beathoven op 06-08-2022 23:50:50 ]
pi_205569878
Gezellig bericht weer. Voor mij is het inderdaad een Amsterdamse optocht waar ik enkel een lichte afkeer voor voel. Boten met debielen afgewisseld met bedrijven die heel erg durven te deugen in Nederland, maar er in het MO vaak een andere moraal op nahouden.

En die 39% uitsluiters vind ik echt schokkend als het waar is. Maar ik heb een sterk vermoeden van een klein beetje leidende vragen. Ben in een goede stemming vandaag.
  zondag 7 augustus 2022 @ 01:32:55 #56
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_205570391
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij acceptatie hoort ook dat ze dus niet met aggressie of uitsluiting op basis van hun geaardheid te maken krijgen.
Dit is voor hetero's natuurlijk niet anders. Wat ik probeer aan te geven, is dat er mijns inziens zo aan een beeld wordt vastgehouden dat heteroseksualiteit een vanzelfsprekendheid is en dat homoseksualiteit een vraagstuk is dat 'acceptatie' van hetero's behoeft.

Ik snap dat het allemaal nogal makkelijk klinkt als Nederlandse hetero die niet worstelt met die gevoelens of uit een gemeenschap komt waarin dit nog steeds moeilijke kwesties kunnnen zijn. Maar door over 'acceptatie' te blijven spreken en dat ook zo te benadrukken, blijft er mijns inziens een sfeer omheen hangen dat er iets 'aanvaard' zou moeten worden. Nogmaals: wat mij betreft heeft niemand goedkeuring nodig voor haar of zijn geaardheid. Het is wat het is, het zou geen issue moeten zijn en het zou je geen fuck moeten interesseren of iemand vindt 'dat je er mag zijn'.

Dat vind ik het denigrerende eraan. Dat je blij of dankbaar zou moeten zijn dat iemand 'goedkeurt' wie je bent.

quote:
Nee, maar om de extravagante subculturen er niet bij te willen hebben want "wat moeten de bekrompen mensen wel niet denken!!!" is ook niet echt heel sterk. De leernichten horen er op die dag ook gewoon bij. En ook voor hen is het een legitiem streven dat ze hun uitingsvormen zonder ansgt voor uitsluiting daardoor kunnen etaleren.
Eens, maar zoals ik eerder al aangaf: presenteer jezelf dan niet als uithangbord van de homogemeenschap in algemene zin. Alsof het een onlosmakelijk onderdeel van je geaardheid is, waar anderen dus ook ongevraagd mee geassocieerd worden. Geef wat mij betreft dan aan dat je je vooral een rel-/latexnicht/whatever voelt die elk weekend graag in de touwen hangt, als je je specifiek daartoe aangetrokken voelt.
pi_205570457
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:22 schreef christmastsunami het volgende:
Je wordt er wel echt mee dood gegooid, overal en alles is . Tja what ever.
Zolang je het nieuws amper volgt valt dat best mee. Ze mogen in 020 lekker doen wat ze moeten doen, dan hoeft dat buiten de grachtengordel iig niet.
pi_205570487
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
nou wij zijn ff langs geweest en het is vooral een heleboel mensen met witte tshirts op een boot en dan x80

lekker belangrijk, ik wil stringen met veren erin zien enzo

#nohommo
Ja sorry, je bent 10 jaar te laat, mag niet meer door de nieuwe garde.

Edit: vroeger kon je nog kussen met je homovriend. Lekker feesten en ook nog vrienden meenemen naar 020. Nu is dat helemaal fout.
pi_205570488
Ze zoeken het maar uit daar in 020, ik vind het prima.

Zeurneuzen…
  zondag 7 augustus 2022 @ 03:29:09 #60
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205570492
Wat ik jammer vind is dat de canal pride niet meer is wat het was.
Gewoon een eind feest na een week van allerlei meer serieuze zaken. Ja een uitspatting hier en daar, maar dat mag met een eind feestje.

Ik mis ook dat het een eindfeestje is. Mis de focus op het voorgaande van de pride week.
De focus ligt teveel die boten parade en het is idd teveel een aapjes kijken event geworden waar commercie is toegeslagen ipv dat eind feest waar wel iedereen welkom is, maar geen oh kom er eens kijken idee is, maar waar iedereen meedoet aan het feest.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 03:37:41 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205570493
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 03:07 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja sorry, je bent 10 jaar te laat, mag niet meer door de nieuwe garde.

Edit: vroeger kon je nog kussen met je homovriend. Lekker feesten en ook nog vrienden meenemen naar 020. Nu is dat helemaal fout.
Joh dat valt allemaal wel mee man

Lijkt misschien zo als je alleen heel kieskeurighet nieuws leest maar de stad zit er al een maand vol mee en vandaag ook, je kon je komt niet keren of er liep een dure in minirok op hoge hakken en niemand gaf er een fuck om

Die parade zelf was alleen matigjes
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 7 augustus 2022 @ 06:48:29 #62
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205570543
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 03:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat ik jammer vind is dat de canal pride niet meer is wat het was.
Gewoon een eind feest na een week van allerlei meer serieuze zaken. Ja een uitspatting hier en daar, maar dat mag met een eind feestje.

Ik mis ook dat het een eindfeestje is. Mis de focus op het voorgaande van de pride week.
De focus ligt teveel die boten parade en het is idd teveel een aapjes kijken event geworden waar commercie is toegeslagen ipv dat eind feest waar wel iedereen welkom is, maar geen oh kom er eens kijken idee is, maar waar iedereen meedoet aan het feest.
Ik heb echt drie keer je laatste zin moeten lezen voordat ik hem snapte.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205570583
Wat ik gelezen heb is dat men in Amsterdam vindt dat het veel meer een protestmars moet worden. Waarbij dan natuurlijk de Palestijnse zaak voorop moet staan.

Zou het iets te maken hebben met de banden die de Amsterdamse politiek heeft met radicaal linkse organisaties?
  zondag 7 augustus 2022 @ 07:48:31 #64
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205570597
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is voor hetero's natuurlijk niet anders. Wat ik probeer aan te geven, is dat er mijns inziens zo aan een beeld wordt vastgehouden dat heteroseksualiteit een vanzelfsprekendheid is en dat homoseksualiteit een vraagstuk is dat 'acceptatie' van hetero's behoeft.

Ik snap dat het allemaal nogal makkelijk klinkt als Nederlandse hetero die niet worstelt met die gevoelens of uit een gemeenschap komt waarin dit nog steeds moeilijke kwesties kunnnen zijn. Maar door over 'acceptatie' te blijven spreken en dat ook zo te benadrukken, blijft er mijns inziens een sfeer omheen hangen dat er iets 'aanvaard' zou moeten worden. Nogmaals: wat mij betreft heeft niemand goedkeuring nodig voor haar of zijn geaardheid. Het is wat het is, het zou geen issue moeten zijn en het zou je geen fuck moeten interesseren of iemand vindt 'dat je er mag zijn'.

Dat vind ik het denigrerende eraan. Dat je blij of dankbaar zou moeten zijn dat iemand 'goedkeurt' wie je bent.
Het is blijkbaar nog steeds niet de praktijk en daar hebben ze last van. Dus daar is de Gayparade van oorsprong een protestactie voor. Het is natuurlijk ook een evenement dat de homogemeenschap helpt te verbinden. Het idee om niet alleen te zijn is ook belangrijk.

En je mag gerust eem heteroparade organiseren als je dat wilt.

quote:
Eens, maar zoals ik eerder al aangaf: presenteer jezelf dan niet als uithangbord van de homogemeenschap in algemene zin. Alsof het een onlosmakelijk onderdeel van je geaardheid is, waar anderen dus ook ongevraagd mee geassocieerd worden. Geef wat mij betreft dan aan dat je je vooral een rel-/latexnicht/whatever voelt die elk weekend graag in de touwen hangt, als je je specifiek daartoe aangetrokken voelt.
Ze presenteren zich ook niet als uithangbord. Ze presenteren zich als onderdeel van. En kennelijk wordt dat ook steeds minder als ik de reacties zo mag geloven (ik ben er om eerlijk te zijn nooit geweest).
  zondag 7 augustus 2022 @ 09:04:19 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205570783
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 07:39 schreef VEM2012 het volgende:
Wat ik gelezen heb is dat men in Amsterdam vindt dat het veel meer een protestmars moet worden. Waarbij dan natuurlijk de Palestijnse zaak voorop moet staan
Waar heb je dat gelezen?
pi_205570818
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 03:29 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Wat ik jammer vind is dat de canal pride niet meer is wat het was.
Gewoon een eind feest na een week van allerlei meer serieuze zaken. Ja een uitspatting hier en daar, maar dat mag met een eind feestje.

Ik mis ook dat het een eindfeestje is. Mis de focus op het voorgaande van de pride week.
De focus ligt teveel die boten parade en het is idd teveel een aapjes kijken event geworden waar commercie is toegeslagen ipv dat eind feest waar wel iedereen welkom is, maar geen oh kom er eens kijken idee is, maar waar iedereen meedoet aan het feest.
Het eindfeest is vandaag.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205570854
Dit alles ten spijt is het evident dat deze gemeenschap nooit volledig zal worden geaccepteerd en dat het zelfs minder is dan 20 jaar geleden. De gewone man buiten de randstad-bubbel vindt het simpelweg niks.

Ze hebben hun hoogtijdagen van vrijheid al gehad, en zullen zich zo moeten aanpassen dat ze minder zichtbaar zijn. Dit is geen wens, de feiten spreken voor zich. Dit festival is dus ook een stuiptrekking.
pi_205570858
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 23:21 schreef Repentless het volgende:

[..]
Door wie? 'Acceptatie' impliceert wat mij betreft dat iemand goedkeuring van een bovenliggende partij krijgt.
Nou, stel dat ik jou accepteer; dat maakt mij toch geen bovenliggende partij?


quote:
Ik snap dat het in sommige kringen nog steeds een moeilijk onderwerp is en homo's daarmee worstelen, maar wat mij betreft hoeft niemand 'geaccepteerd' te worden om haar of zijn geaardheid. We 'accepteren' ook geen hetero's, beiden zijn gewoon wat het is.
[..]
Kortom, jij accepteert iedereen zoals hij is.
Helaas geldt dat nog altijd niet voor iedereen, en wereldwijd al helemaal niet. En daarvoor werd aandacht gevraagd tijdens de parade.

quote:
Tja, toch schijnt er ook een groot deel van de gemeenschap (volgens het bericht althans) zich er totaal niet mee te identificeren. Maak er anders gewoon 'geaardheid'-dag van of iets dergelijks en hang het niet meer specifiek op aan homoseksualiteit. Kan iedereen die haar of zijn geaardheid wil vieren (homo, hetero, bi, weet ik veel wat er allemaal nog meer is) lekker op een bootje gaan staan. Kun je kiezen uit 'doorsnee'-boten en voor de extravagante types maak je dan sm-boten (hetero, homo, maakt niet uit), relnicht-boten, swingers-boten, etc.
Vroeger was het de gaypride, vooral gericht op homo's.
Tegenwoordig is het de Pride, dus voor elke geaardheid, gender, etc.
Iedereen wordt dus in beginsel vertegenwoordigd, en als een bootje voor iemands niche ontbreekt, dan kan die er zelf een optuigen en meedoen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205570962
Homoseksueel is woekerend woke-gif KOTSBEU, schrijft vernietigende column

De eerste Nederlandse Gay Pride werd in 1977 in Amsterdam georganiseerd door de Internationale Lesbische Alliantie. Sindsdien is de positie van homo’s flink verbeterd, maar is de homo-emancipatie nog lang niet voltooid. Denk aan de homohaat bij studentenverenigingen (vooral de corporale), sportclubs (vooral voetbalclubs) en strenge christelijke kerken (vooral Pinkstergemeenten). Gelukkig zien we dat ook daar langzaam maar zeker de positie van homo’s verbetert. Helaas zien we ook een achteruitgang. In toenemende mate maakt de gemeenschap zich zorgen over de felle haat van immigranten uit gebieden waar homo’s vervolgd worden, zoals islamitische landen en delen van de Cariben en Afrika. Homo’s komen steeds vaker in conflict met moslims, vooral in de wijken en op de scholen waar moslims in de meerderheid zijn. De dreiging van aanslagen door fanatieke islamieten is groot.

Vorig jaar werd bekend dat een groep van zes moslimmannen uit Arnhem van plan was om met bomvesten, Kalasjnikovs en zelfs een autobom een aanslag te plegen op de Canal Parade. Dat heeft gevolgen. De gemeente Amsterdam is van mening dat de beveiliging van homo-evenementen te veel geld kost en staat daarom steeds minder homofestiviteiten toe.

Daarnaast dienen we ons te realiseren dat homorechten elke generatie opnieuw bevochten moeten worden. Anders verwateren die snel. De homobeweging zal nooit met pensioen kunnen gaan.

Een nieuwe bedreiging voor homo’s zien we sinds de opkomst van ‘woke’, een agressieve, extremistische beweging die is overgewaaid uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Woke is als een gevaarlijk virus, dat zich nestelt in de haarvaten van de samenleving, als het niet wordt bestreden.

Zo hebben woke activisten inmiddels de oorspronkelijke, vrolijke Gay Pride gekaapt. Zij hebben het lef gehad om nota bene onder de misleidende naam Reclaim Our Pridehun agenda op te leggen aan de Nederlandse homopopulatie. Hun agenda is heel breed, maar heeft niets te maken met de emancipatie van homoseksuelen.

Reclaim Our Pride is een bont clubje van extreem linkse activisten, illegaal in Nederland verblijvende gelukszoekers, radicale BlackLivesMatter activisten, AFA-fascisten, Jodenhaters, Trotskisten en Marxisten, daklozen, hoeren en trans-ideologen.

Ze zijn tégen Amerika, maar uiten zich steevast in steenkolenengels. Ze zijn gelieerd aan Sylvana Simons’ Bij1 en aan extremistische facties binnen GroenLinks. Ze zijn antiwesters en anti-blank. Ze schelden op ‘witte homomannen’ en ‘cisgender feministen’. Ze zijn idolaat van de islam en het communisme.

Ze zeggen dat ze opkomen voor homorechten, maar dat gelooft inmiddels niemand meer. Zo botst bijvoorbeeld de transgender-ideologie, een belangrijk onderdeel van woke, op essentiële punten met de belangen van homoseksuelen. Woke propageert fysieke inversietherapie voor minderjarige homo’s – geheel in lijn met de fatwa van ayatollah Khomeini, die homoseksuelen de keus gaf tussen verplichte transitie naar het andere geslacht of de doodstraf. Woke roept op tot de vernietiging van Israël – ook geheel in lijn met het gedachtengoed van de ayatollahs.

De agenda van woke houdt geen enkel verband met de missie van de oorspronkelijke homobeweging. Woke activisme heeft ervoor gezorgd dat de Gay Pride geen Gay Pride meer mocht heten en verwaterde tot een algemene Pride. Amsterdam Gay Pride werd in april 2021 formeel omgedoopt tot Pride Amsterdam. Een groeiend aantal homo’s voelt zich er niet meer thuis omdat de Amsterdam Pride niet meer representeert waar zij voor staan.

De overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s heeft totaal geen boodschap aan de woke ideologie. Homo’s zijn nu eenmaal niet allemaal extreem links, noch medestander van orthodoxe religies. De meeste homo’s in Nederland zijn liever oprecht dan ‘politiek correct’ – anders zaten ze immers nog steeds in de kast.

Gay en woke gaan niet samen. Homo’s hebben zelfspot. Woke mensen lachen nooit om zichzelf – al zijn ze nog zo ridicuul. Homo’s vormen een specifieke doelgroep, zullen altijd blijven bestaan en mogen heus wel eens, heel exclusief, in het zonnetje gezet worden op een eigen Pride.

Vorig jaar heeft onder meer de politieke partij D66 bij de organisatoren van Amsterdam Pride bezwaar gemaakt tegen het verstoren van de Pride Walk door de radicalen van Reclaim Our Pride. Dat mocht niet baten, want ook afgelopen week werd de Pride Walk weer overheerst door de zeer luidruchtige en opgefokte extremisten van Reclaim Our Pride.

Dit jaar horen we steviger protesten, vooral vanuit de homogemeenschap zelf. ‘De Pride is gekaapt door extremisten’ klinkt het overal. Deelnemers aan de Pride Walk willen niet geassocieerd worden met de antisemieten en extreem linkse communisten van Reclaim Our Pride. Homoseksuele deelnemers aan de Pride Walk klagen over de agressieve wijze waarop woke fanatiekelingen zich tegen hen keren, bijvoorbeeld omdat ze blank zijn, of Joods, of politieagent of ondernemer.

Het besef dringt door dat de huidige Amsterdam Pride de homo-emancipatie niet dient. Dat de oorspronkelijke boodschap is veralgemeniseerd en gedevalueerd, verwaterd en vervaagd, vertroebeld en vergiftigd. Dat de sfeer is verpest door de nadrukkelijke aanwezigheid van agressieve extremisten, die weinig of niets op hebben met homoseksualiteit. Dat de oorspronkelijke Gay Pride weer terug moet komen.

Het is tijd voor een herrijzenis van GAY Pride. Zónder antisemieten, anti-blanke racisten of pedofilie vergoelijkende queer ideologen. Zonder de opdringerige transgender-ideologie die zo contrair is aan de (zelf)acceptatie van zich tot homoseksuelen ontwikkelende pubers. En zonder mensen met opvattingen uit de tijd van de islamitische profeet Mohammed.

Homo’s hebben recht op hun eigen Pride, hun eigen doelen en symbolen. Laat niemand anders deze voor ons bepalen!

Kom in verzet tegen Amsterdam Pride! We hebben een jaar de tijd om een echte GAY Pride te organiseren voor LHB-ers. Het is evident dat GAY Pride terug moet komen. Want de overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s wil niks te maken hebben met de nare fanatiekelingen die de huidige Amsterdam Pride inmiddels volledig beheersen.


https://www.geenstijl.nl/(...)tigende-column/#more
pi_205571014
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 20:46 schreef sp3c het volgende:
nou wij zijn ff langs geweest en het is vooral een heleboel mensen met witte tshirts op een boot en dan x80

lekker belangrijk, ik wil stringen met veren erin zien enzo
Ja, dat had ik ook. Na de zoveelste boot met dezelfde soort mensen in dezelfde kleren en dezelfde muziek had ik het ook wel gezien en ben ik maar rond gaan lopen om een beetje sfeer te snuiven. Wat leuker dan tussen de mensenmassa staan om een halve glimp van de boten op te vangen.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 09:58:06 #71
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205571043
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:42 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Homoseksueel is woekerend woke-gif KOTSBEU, schrijft vernietigende column

De eerste Nederlandse Gay Pride werd in 1977 in Amsterdam georganiseerd door de Internationale Lesbische Alliantie. Sindsdien is de positie van homo’s flink verbeterd, maar is de homo-emancipatie nog lang niet voltooid. Denk aan de homohaat bij studentenverenigingen (vooral de corporale), sportclubs (vooral voetbalclubs) en strenge christelijke kerken (vooral Pinkstergemeenten). Gelukkig zien we dat ook daar langzaam maar zeker de positie van homo’s verbetert. Helaas zien we ook een achteruitgang. In toenemende mate maakt de gemeenschap zich zorgen over de felle haat van immigranten uit gebieden waar homo’s vervolgd worden, zoals islamitische landen en delen van de Cariben en Afrika. Homo’s komen steeds vaker in conflict met moslims, vooral in de wijken en op de scholen waar moslims in de meerderheid zijn. De dreiging van aanslagen door fanatieke islamieten is groot.

Vorig jaar werd bekend dat een groep van zes moslimmannen uit Arnhem van plan was om met bomvesten, Kalasjnikovs en zelfs een autobom een aanslag te plegen op de Canal Parade. Dat heeft gevolgen. De gemeente Amsterdam is van mening dat de beveiliging van homo-evenementen te veel geld kost en staat daarom steeds minder homofestiviteiten toe.

Daarnaast dienen we ons te realiseren dat homorechten elke generatie opnieuw bevochten moeten worden. Anders verwateren die snel. De homobeweging zal nooit met pensioen kunnen gaan.

Een nieuwe bedreiging voor homo’s zien we sinds de opkomst van ‘woke’, een agressieve, extremistische beweging die is overgewaaid uit de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Woke is als een gevaarlijk virus, dat zich nestelt in de haarvaten van de samenleving, als het niet wordt bestreden.

Zo hebben woke activisten inmiddels de oorspronkelijke, vrolijke Gay Pride gekaapt. Zij hebben het lef gehad om nota bene onder de misleidende naam Reclaim Our Pridehun agenda op te leggen aan de Nederlandse homopopulatie. Hun agenda is heel breed, maar heeft niets te maken met de emancipatie van homoseksuelen.

Reclaim Our Pride is een bont clubje van extreem linkse activisten, illegaal in Nederland verblijvende gelukszoekers, radicale BlackLivesMatter activisten, AFA-fascisten, Jodenhaters, Trotskisten en Marxisten, daklozen, hoeren en trans-ideologen.

Ze zijn tégen Amerika, maar uiten zich steevast in steenkolenengels. Ze zijn gelieerd aan Sylvana Simons’ Bij1 en aan extremistische facties binnen GroenLinks. Ze zijn antiwesters en anti-blank. Ze schelden op ‘witte homomannen’ en ‘cisgender feministen’. Ze zijn idolaat van de islam en het communisme.

Ze zeggen dat ze opkomen voor homorechten, maar dat gelooft inmiddels niemand meer. Zo botst bijvoorbeeld de transgender-ideologie, een belangrijk onderdeel van woke, op essentiële punten met de belangen van homoseksuelen. Woke propageert fysieke inversietherapie voor minderjarige homo’s – geheel in lijn met de fatwa van ayatollah Khomeini, die homoseksuelen de keus gaf tussen verplichte transitie naar het andere geslacht of de doodstraf. Woke roept op tot de vernietiging van Israël – ook geheel in lijn met het gedachtengoed van de ayatollahs.

De agenda van woke houdt geen enkel verband met de missie van de oorspronkelijke homobeweging. Woke activisme heeft ervoor gezorgd dat de Gay Pride geen Gay Pride meer mocht heten en verwaterde tot een algemene Pride. Amsterdam Gay Pride werd in april 2021 formeel omgedoopt tot Pride Amsterdam. Een groeiend aantal homo’s voelt zich er niet meer thuis omdat de Amsterdam Pride niet meer representeert waar zij voor staan.

De overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s heeft totaal geen boodschap aan de woke ideologie. Homo’s zijn nu eenmaal niet allemaal extreem links, noch medestander van orthodoxe religies. De meeste homo’s in Nederland zijn liever oprecht dan ‘politiek correct’ – anders zaten ze immers nog steeds in de kast.

Gay en woke gaan niet samen. Homo’s hebben zelfspot. Woke mensen lachen nooit om zichzelf – al zijn ze nog zo ridicuul. Homo’s vormen een specifieke doelgroep, zullen altijd blijven bestaan en mogen heus wel eens, heel exclusief, in het zonnetje gezet worden op een eigen Pride.

Vorig jaar heeft onder meer de politieke partij D66 bij de organisatoren van Amsterdam Pride bezwaar gemaakt tegen het verstoren van de Pride Walk door de radicalen van Reclaim Our Pride. Dat mocht niet baten, want ook afgelopen week werd de Pride Walk weer overheerst door de zeer luidruchtige en opgefokte extremisten van Reclaim Our Pride.

Dit jaar horen we steviger protesten, vooral vanuit de homogemeenschap zelf. ‘De Pride is gekaapt door extremisten’ klinkt het overal. Deelnemers aan de Pride Walk willen niet geassocieerd worden met de antisemieten en extreem linkse communisten van Reclaim Our Pride. Homoseksuele deelnemers aan de Pride Walk klagen over de agressieve wijze waarop woke fanatiekelingen zich tegen hen keren, bijvoorbeeld omdat ze blank zijn, of Joods, of politieagent of ondernemer.

Het besef dringt door dat de huidige Amsterdam Pride de homo-emancipatie niet dient. Dat de oorspronkelijke boodschap is veralgemeniseerd en gedevalueerd, verwaterd en vervaagd, vertroebeld en vergiftigd. Dat de sfeer is verpest door de nadrukkelijke aanwezigheid van agressieve extremisten, die weinig of niets op hebben met homoseksualiteit. Dat de oorspronkelijke Gay Pride weer terug moet komen.

Het is tijd voor een herrijzenis van GAY Pride. Zónder antisemieten, anti-blanke racisten of pedofilie vergoelijkende queer ideologen. Zonder de opdringerige transgender-ideologie die zo contrair is aan de (zelf)acceptatie van zich tot homoseksuelen ontwikkelende pubers. En zonder mensen met opvattingen uit de tijd van de islamitische profeet Mohammed.

Homo’s hebben recht op hun eigen Pride, hun eigen doelen en symbolen. Laat niemand anders deze voor ons bepalen!

Kom in verzet tegen Amsterdam Pride! We hebben een jaar de tijd om een echte GAY Pride te organiseren voor LHB-ers. Het is evident dat GAY Pride terug moet komen. Want de overgrote meerderheid van de Nederlandse homo’s wil niks te maken hebben met de nare fanatiekelingen die de huidige Amsterdam Pride inmiddels volledig beheersen.


https://www.geenstijl.nl/(...)tigende-column/#more
:') :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205571067
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:58 schreef Starhopper het volgende:

[..]
:') :')
Boos dat men door die woke/Bij1 onzin heen prikt?
  zondag 7 augustus 2022 @ 10:14:16 #73
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205571133
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:19 schreef Confetti het volgende:
Dit alles ten spijt is het evident dat deze gemeenschap nooit volledig zal worden geaccepteerd en dat het zelfs minder is dan 20 jaar geleden. De gewone man buiten de randstad-bubbel vindt het simpelweg niks.

Dat idee heb ik ook.

Sowieso lopen verschillende soorten mensen cq. denkwijzen minder door elkaar dan 20 jaar geleden. Daartussen ontstaan steeds meer denkbeeldige hoge schotten. Geen prettige ontwikkeling.

[ Bericht 8% gewijzigd door Eightyone op 07-08-2022 11:42:03 ]
pi_205571193
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:04 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Boos dat men door die woke/Bij1 onzin heen prikt?
Nee, gewoon :') naar een zure column op een website die al jaren niet meer relevant is, geschreven door iemand die in het verleden is blijven hangen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 10:28:18 #75
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205571241
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, gewoon :') naar een zure column op een website die al jaren niet meer relevant is, geschreven door iemand die in het verleden is blijven hangen...
Dit ja.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205571255
Je zal maar gewoon een leuke dorps-huis- tuin en keukenhomo zijn en dan gaat Starflopper op los internettos wel even zeggen wat kan en niet kan.
-nee-
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 10:38:18 #77
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205571322
quote:
14s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:29 schreef Marsenal het volgende:
Je zal maar gewoon een leuke dorps-huis- tuin en keukenhomo zijn en dan gaat Starflopper op los internettos wel even zeggen wat kan en niet kan.
Dat doe ik helemaal niet :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 augustus 2022 @ 10:38:19 #78
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205571323
GEKAAPT DOOR EXTREMISTEN!!!!!

50 extreem linkse figuren die daar rondlopen controleren kennelijk alles daar. :')
pi_205571588
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nou, stel dat ik jou accepteer; dat maakt mij toch geen bovenliggende partij?
[..]
Kortom, jij accepteert iedereen zoals hij is.
Helaas geldt dat nog altijd niet voor iedereen, en wereldwijd al helemaal niet. En daarvoor werd aandacht gevraagd tijdens de parade.
[..]
Vroeger was het de gaypride, vooral gericht op homo's.
Tegenwoordig is het de Pride, dus voor elke geaardheid, gender, etc.
Iedereen wordt dus in beginsel vertegenwoordigd, en als een bootje voor iemands niche ontbreekt, dan kan die er zelf een optuigen en meedoen.
Voor iedereen, tenzij je rechts stemt.
Tis een hypocriete extreem linkse woke beweging geworden.
  zondag 7 augustus 2022 @ 11:09:12 #80
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205571600
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Voor iedereen, tenzij je rechts stemt.
Tis een hypocriete extreem linkse woke beweging geworden.
De VVD heeft ook een boot dus totale klatschkuche.
pi_205571620
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:07 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Voor iedereen, tenzij je rechts stemt.
Tis een hypocriete extreem linkse woke beweging geworden.
Moet je gewoon je eigen boot regelen....

Verder kan ik me geen enkele boot herinneren die hypocriet extreem links was.
Kun je daarvan een voorbeeld geven?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205571659
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De VVD heeft ook een boot dus totale klatschkuche.
Geef het nog even en ze zijn ook niet meer welkom.
pi_205571704
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, gewoon :') naar een zure column op een website die al jaren niet meer relevant is, geschreven door iemand die in het verleden is blijven hangen...
Bedoel je Geenstijl?
  zondag 7 augustus 2022 @ 11:25:56 #84
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_205571748
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 09:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het eindfeest is vandaag.
Ik weet het. Het boten feestje is deel van de afsluiting. Zo is het beter gezegd.
Het is helemaal niet bedoeld om allerlei onderwerpen op de kaart te zetten en voor bedrijven om zich te profileren.

In de tijd ervoor, waar er lezingen gegeven worden, informatie gedeeld wordt e.d. is er meer ruimte voor verwante onderwerpen eromheen. Gaat het meer over acceptatie en begrip om te te kunnen zijn wie je bent.
Maar het boten festijn was altijd gewoonweg homo’s en lesbo’s die gewoon even zichtbaar voor iedereen zeiden kijk, ik ben homo, ik ben lesbo en zou niet anders willen zijn. De een deed dat als dolle mina met de bh in de hand, de ander als leernicht, de volgende weer als stelletje in dagelijkse kleding die lieten zien dat ze elkaars hand vasthielden, een we houden van elkaar uitdroegen.

Iedereen mocht eromheen eraan meedoen, maar het was gewoon homo/lesbo feestje. En niet meer dan dat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 11:26:30 #85
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205571749
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:11 schreef Wantie het volgende:

[..]
Moet je gewoon je eigen boot regelen....

Verder kan ik me geen enkele boot herinneren die hypocriet extreem links was.
Kun je daarvan een voorbeeld geven?
"Extreem"links doet overigens niet mee. Het is namelijk een feestje gekaapt door het kapitalisme. Kijk maar eens naar de hoeveelheid boten van grote bedrijven. Regenboogkapitalisme heet dat.

In Utrecht hebben ze ook een demonstratie tegen het kapitalisme georganiseerd tijdens de canalparade in juni. Al werden ze al binnen een paar minuten afgevoerd door de politie.

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205571791
Je weet dat je demonstratie of parade is gekaapt zodra je die Palestina vlaggen ziet.
  zondag 7 augustus 2022 @ 12:15:53 #87
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205572078
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:15 schreef ReplaR het volgende:

[..]
Geef het nog even en ze zijn ook niet meer welkom.
Wederom volledige onzin
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 12:41:36 #88
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572256
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
"Extreem"links doet overigens niet mee. Het is namelijk een feestje gekaapt door het kapitalisme. Kijk maar eens naar de hoeveelheid boten van grote bedrijven. Regenboogkapitalisme heet dat.

In Utrecht hebben ze ook een demonstratie tegen het kapitalisme georganiseerd tijdens de canalparade in juni. Al werden ze al binnen een paar minuten afgevoerd door de politie.

[ afbeelding ]
Daar was net zo weinig van te merken als van wokelinks
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 12:49:44 #89
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572326
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:41 schreef sp3c het volgende:

[..]
Daar was net zo weinig van te merken als van wokelinks
Dan heb je niet opgelet. Oa Amazon, Google, Deloitte, Philips, Heineken
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 12:53:15 #90
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572353
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je niet opgelet. Oa Amazon, Google, Deloitte, Philips, Heineken
Nog wel meer hoor (zal wel niet gratis zijn) maar er was net zo weinig van te merken als van wokelinks

Maar jij bent ook geweest begrijp ik?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205572358
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dan heb je niet opgelet. Oa Amazon, Google, Deloitte, Philips, Heineken
Ja en Rituals, Easytoys, Durex, vliegtuigje van Hunkemöller, Rabobank...
En MR B is in feite gewoon een winkel.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205572363
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:32 schreef Homey het volgende:
Je weet dat je demonstratie of parade is gekaapt zodra je die Palestina vlaggen ziet.
Oh, ga ik die aanschaffen ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 12:57:12 #93
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572383
quote:
88s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:53 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nog wel meer hoor (zal wel niet gratis zijn) maar er was net zo weinig van te merken als van wokelinks

Maar jij bent ook geweest begrijp ik?
Ja, zowat alles is van bedrijven. Deze en nog veel meer zitten er ook bij:

quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:53 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ja en Rituals, Easytoys, Durex, vliegtuigje van Hunkemöller, Rabobank...
En MR B is in feite gewoon een winkel.
Maar er is niets van kapitalisme te merken hoor _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 12:59:08 #94
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572399
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ja, zowat alles is van bedrijven. Deze en nog veel meer zitten er ook bij:
[..]
Maar er is niets van kapitalisme te merken hoor _O- _O- _O-
Net zo weinig als van wokelinks

En leg me geen woorden in de mond }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 12:59:57 #95
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572407
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Net zo weinig als van wokelinks
Jawel. Wat er te merken is zijn al die boten van het groot kapitaal. Ik heb geen boot van wokelinks gezien. Dus wat nou kapen?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 13:00:35 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572413
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:59 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jawel. Wat er te merken is zijn al die boten van het groot kapitaal. Ik heb geen boot van wokelinks gezien. Dus wat nou kapen?
Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:00:37 #97
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572414
quote:
88s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:59 schreef sp3c het volgende:

[..]
Net zo weinig als van wokelinks

En leg me geen woorden in de mond }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:| }:|
Ik leg je geen woorden in de mond?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:00:46 #98
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572417
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:00 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nope
Yep.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:01:57 #99
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572433
Jij zegt dat er niets van te merken is en als ik met voorbeelden kom, dan leg ik woorden in je mond? :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 13:02:01 #100
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572434
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:00 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik leg je geen woorden in de mond?
Je maakt van net zo weinig niets
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 13:12:43 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205572538
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:02 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je maakt van net zo weinig niets
Ik snap je niet.

Naja. Zal wel :') Ik ga weer ff wat anders doen. Ciao
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205572599
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Bedoel je Geenstijl?
Is niet hun column, zie website.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205572721
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is niet hun column, zie website.
Wist niet dat die andere site niet meer relevant is.
  zondag 7 augustus 2022 @ 13:41:30 #104
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_205572765
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:20 schreef Wantie het volgende:

[..]
Is niet hun column, zie website.
Geschreven door ene Nicky Bentford, ik vermoed de tweelingzus van Maaike van Charante.
We have always been at war with Eastasia.
pi_205572811
De canal parade is ook een beetje extreem als een van je voornaamste doelen is om als normaal gezien te worden. Denk dat de hele lhbti gemeenschap eerder volledig wordt geaccepteerd als op al die bootjes mensen staan die er precies zo uitzien als die je dagelijks in de trein of op kantoor ziet. Niet vreemd dat ook een deel van de lhbti gemeenschap zich eraan stoort.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:03:43 #106
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205572928
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik snap je niet.

Naja. Zal wel :') Ik ga weer ff wat anders doen. Ciao
Je zegt dat je niets van het kapitalisme merkt maar dat zeg ik niet, ik zeg dat je er net zo weinig van kon merken als van wokelinks

Het was er wel maar heel erg op de achtergrond

Ergo je merkte van beiden net zo weinig

Niet niets maar ook niet veel

Zo moeilijk kan het niet zijn hoor _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 14:26:30 #107
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205573098
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:03 schreef sp3c het volgende:

[..]
Je zegt dat je niets van het kapitalisme merkt maar dat zeg ik niet, ik zeg dat je er net zo weinig van kon merken als van wokelinks

Het was er wel maar heel erg op de achtergrond

Ergo je merkte van beiden net zo weinig

Niet niets maar ook niet veel

Zo moeilijk kan het niet zijn hoor _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Ik zeg juist dat je WEL veel van het kapitalisme merkt.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 7 augustus 2022 @ 14:28:12 #108
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205573115
Ik kan wel genieten van hoe woke nu op zichzelf aan het inhakken is
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:45:24 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205573245
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:26 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ik zeg juist dat je WEL veel van het kapitalisme merkt.
Ja en ik zeg dat je daar net zo wrinig van merkt als wokelinks

Jouw reactie:
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 12:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Maar er is niets van kapitalisme te merken hoor _O- _O- _O-
Dat zegt dus niemand hé o|O o|O o|O o|O
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 14:49:26 #110
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205573282
quote:
88s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:45 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja en ik zeg dat je daar net zo wrinig van merkt als wokelinks

Jouw reactie:
[..]
Dat zegt dus niemand hé o|O o|O o|O o|O
Dat bedoelde ik sarcastisch :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:51:20 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205573312
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:49 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dat bedoelde ik sarcastisch :')
Ja dat snap ik maar het slaat nergens op want niemand zegt dat het niet kapitalistisch is
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 14:53:42 #112
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205573339
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja dat snap ik maar het slaat nergens op want niemand zegt dat het niet kapitalistisch is
Users roepen dat extreemlinks de parade kaapt. Ik geef aan dat extreemlinks juist niets met de parade te maken wil hebben want te kapitalistisch.
Snappie?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 14:59:41 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205573402
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 14:53 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Users roepen dat extreemlinks de parade kaapt. Ik geef aan dat extreemlinks juist niets met de parade te maken wil hebben want te kapitalistisch.
Snappie?
ja en ik zeg dat je van beiden even weinig merkt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205573782
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 01:32 schreef Repentless het volgende:

[..]
Dit is voor hetero's natuurlijk niet anders. Wat ik probeer aan te geven, is dat er mijns inziens zo aan een beeld wordt vastgehouden dat heteroseksualiteit een vanzelfsprekendheid is en dat homoseksualiteit een vraagstuk is dat 'acceptatie' van hetero's behoeft.

Ik snap dat het allemaal nogal makkelijk klinkt als Nederlandse hetero die niet worstelt met die gevoelens of uit een gemeenschap komt waarin dit nog steeds moeilijke kwesties kunnnen zijn. Maar door over 'acceptatie' te blijven spreken en dat ook zo te benadrukken, blijft er mijns inziens een sfeer omheen hangen dat er iets 'aanvaard' zou moeten worden. Nogmaals: wat mij betreft heeft niemand goedkeuring nodig voor haar of zijn geaardheid. Het is wat het is, het zou geen issue moeten zijn en het zou je geen fuck moeten interesseren of iemand vindt 'dat je er mag zijn'.

Dat vind ik het denigrerende eraan. Dat je blij of dankbaar zou moeten zijn dat iemand 'goedkeurt' wie je bent.
Volgens mij heb je ergens iets verkeerd begrepen. Acceptatie heeft geen implicatie van dankbaarheid. Het gaat slechts over het accepteren van het feit dat dingen als homoseksualiteit geen issue zijn. Niet meer dan dat.

Dat er activistische types zijn die zelf dan weer allemaal andere problemen verzinnen is niet zo heel relevant.
pi_205574163
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De canal parade is ook een beetje extreem als een van je voornaamste doelen is om als normaal gezien te worden. Denk dat de hele lhbti gemeenschap eerder volledig wordt geaccepteerd als op al die bootjes mensen staan die er precies zo uitzien als die je dagelijks in de trein of op kantoor ziet. Niet vreemd dat ook een deel van de lhbti gemeenschap zich eraan stoort.
Waaruit blijkt dat je de parade van dit jaar niet hebt gezien.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 16:30:32 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205574314
in de trein zijn de rokjes een stuk korter met dit weer idd _O-
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205574631
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De canal parade is ook een beetje extreem als een van je voornaamste doelen is om als normaal gezien te worden. Denk dat de hele lhbti gemeenschap eerder volledig wordt geaccepteerd als op al die bootjes mensen staan die er precies zo uitzien als die je dagelijks in de trein of op kantoor ziet. Niet vreemd dat ook een deel van de lhbti gemeenschap zich eraan stoort.
Precies, ze willen dat de mensen abnormale seksuele relaties tussen mensen normaal gaan vinden.
pi_205574784
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 17:33 schreef torentje het volgende:

[..]
Precies, ze willen dat de mensen abnormale seksuele relaties tussen mensen normaal gaan vinden.
Yup, in plaats van het strafbaar maken en mensen ervoor opsluiten ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205574826
Typisch nichten gezeik waar je helemaal niks mee kunt, ik durf ook wel te stellen dat 99.5% van alle homo's helemaal niks heeft met dit soort gezeik, de Pride is gewoon een ludiek feestje niets meer niks minder.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205574834
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 13:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
De canal parade is ook een beetje extreem als een van je voornaamste doelen is om als normaal gezien te worden. Denk dat de hele lhbti gemeenschap eerder volledig wordt geaccepteerd als op al die bootjes mensen staan die er precies zo uitzien als die je dagelijks in de trein of op kantoor ziet. Niet vreemd dat ook een deel van de lhbti gemeenschap zich eraan stoort.
Wel eens gekeken? Ik denk dat Rotterdams Zomerfestival extremer is dan de Pride.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205574851
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 11:09 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De VVD heeft ook een boot dus totale klatschkuche.
VVD beschouw ik dan ook als behoorlijk links, maar goed dat komt omdat we in Nederland geen rechtse partijen hebben.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205575176
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:02 schreef Wantie het volgende:

[..]
Yup, in plaats van het strafbaar maken en mensen ervoor opsluiten ^O^
Het onderhouden van een abnormale seksuele relatie wordt toch nog niet bestraft?
pi_205575248
Benieuwd hoe het volgende week met de apengriep is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:12:20 #124
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575253
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
VVD beschouw ik dan ook als behoorlijk links, maar goed dat komt omdat we in Nederland geen rechtse partijen hebben.
Zou je kunnen onderbouwen waarom de VVD links is?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205575302
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:12 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zou je kunnen onderbouwen waarom de VVD links is?
Omdat als je een echt rechtse partij was geweest bijvoorbeeld de migratiestroom wel tot een halt had geroepen, of veel meer had gepleit voor vrije markt, VVD is vooral eens vals rechtse partij, ze doen net of ze rechts zijn, maar in de praktijk zijn ze dat helemaal niet, dat is ook niet zo vreemd, ergens begin jaren 90 ontstond er een linksere flank bij de VVD en die werd eigenlijk alsmaar dominanter en heeft uiteindelijk ook de overhand gekregen. Maar goed in Nederland kennen wij eigenlijk maar weinig echt Rechtse partijen eigenlijk alleen SGP, en wellicht JA21 hoewel de laatste nog te kort bestaat om er wat van te roepen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205575326
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:58 schreef torentje het volgende:

[..]
Het onderhouden van een abnormale seksuele relatie wordt toch nog niet bestraft?
Niet meer in Nederland, wel in andere landen, en in Nederland is het ook strafbaar geweest.

Verder is het feit dat het nu niet meer strafbaar is geen garantie dat die tijd niet meer terug komt, we zien elders in Europa en in Rusland en andere delen van de wereld dat wetgeving juist meer die richting op gaat.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:26:40 #127
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575361
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat als je een echt rechtse partij was geweest bijvoorbeeld de migratiestroom wel tot een halt had geroepen, of veel meer had gepleit voor vrije markt, VVD is vooral eens vals rechtse partij, ze doen net of ze rechts zijn, maar in de praktijk zijn ze dat helemaal niet, dat is ook niet zo vreemd, ergens begin jaren 90 ontstond er een linksere flank bij de VVD en die werd eigenlijk alsmaar dominanter en heeft uiteindelijk ook de overhand gekregen. Maar goed in Nederland kennen wij eigenlijk maar weinig echt Rechtse partijen eigenlijk alleen SGP, en wellicht JA21 hoewel de laatste nog te kort bestaat om er wat van te roepen.
Kijk eens naar het verkiezingsprogramma:
quote:
Asielbeleid.
Het huidige asielbeleid is niet meer vol te houden. Tussen de asielzoekers zitten te veel gelukszoekers die hier geen recht op asiel krijgen, maar wel de opvang vullen en de procedures onnodig lang maken. Europese samenlevingen kunnen de grote groepen migranten niet aan en vreemdelingenhaat ligt op de loer. De enige winnaars van dit systeem zijn de mensensmokkelaars.

Opvang in de regio
Voor ons staat voorop dat echte vluchtelingen recht hebben op veiligheid. Zij moeten dus worden opgevangen in het eerste veilige land waar ze aankomen. Dat hoeft niet in Europa te zijn. Wij willen bijdragen aan veilige havens in de regio zelf. Daardoor kunnen vluchtelingen veilig worden opgevangen en hoeven zij niet voor een enorm bedrag hun leven te wagen in een smokkelbootje op zee.

Wanneer veilige opvang in de regio geregeld is, hebben we geen asielloketten in Europa meer nodig. Wel kan Nederland vluchtelingen die in onze samenleving passen zelf uitnodigen. Dit doen we pas als de ongecontroleerde toestroom bijna helemaal is opgedroogd.

Buitengrenzen versterken
Daarnaast moeten we de buitengrenzen van de EU op orde krijgen. Alleen zo kunnen we het aantal asielaanvragen echt naar nul brengen en zelf een kleine groep mensen selecteren die passen in onze samenleving. Als dat niet met de hele EU lukt, willen we het met een kleiner groepje landen regelen.

Afgewezen asielzoekers moeten meteen terug naar het land van herkomst. Als die landen daar niet aan meewerken, willen wij dat de EU haar macht gebruikt. Bijvoorbeeld door die landen sancties op te leggen of te korten op ontwikkelingshulp. Statushouders die veroordeeld zijn voor ernstige misdrijven, moeten hun verblijfsvergunning verliezen. Asielzoekers die ernstige overlast veroorzaken, worden in een zeer zwaar regime opgevangen.

https://www.vvd.nl/standpunten/asielbeleid/
Wat is hier niet rechts aan?

En wat de vrije markt betreft. Die zie je juist heel goed. Daarom zijn wij als gewoon volk ook zwaar de lul en worden de grootkapitaal beloond.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 19:29:29 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205575379
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel eens gekeken? Ik denk dat Rotterdams Zomerfestival extremer is dan de Pride.
100%

En zelfs dat vond ik een beetje preuts vergeleken met wat het was

Is ook wel een wat ander feestje natuurlijk, enige overlap zit hem in al die figuren die er een mening over hebben zonder er geweest te zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:33:07 #129
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575406
@raptorix Ooh. En kijk ook eens goed naar de verkiezingsprogramma's van de andere rechtse partijen zoals JA21, BBB, etc. Die zijn er echt niet voor het gewone volk hoor. Die zijn er voor het grootkapitaal.

Heb je al eens naar de SP gekeken? Dat is een partij voor het volk. Ze zijn heel kritisch wat betreft de EU en immigratie.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205575414
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:33 schreef Starhopper het volgende:
@:Raptorix Ooh. En kijk ook eens goed naar de verkiezingsprogramma's van de andere rechtse partijen zoals JA21, BBB, etc. Die zijn er echt niet voor het gewone volk hoor. Die zijn er voor het grootkapitaal.

Heb je al eens naar de SP gekeken? Dat is een partij voor het volk. Ze zijn heel kritisch wat betreft de EU en immigratie.
Rechts en voor het gewone volk gaat niet echt samen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205575433
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:22 schreef Wantie het volgende:

[..]
Niet meer in Nederland, wel in andere landen, en in Nederland is het ook strafbaar geweest.

Verder is het feit dat het nu niet meer strafbaar is geen garantie dat die tijd niet meer terug komt, we zien elders in Europa en in Rusland en andere delen van de wereld dat wetgeving juist meer die richting op gaat.
Er wordt echter al tijden in de media veel reclame gemaakt om een abnormale seksuele relatie aan te gaan met andere mensen. Dat mag dus best wel wat minder worden.
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:37:15 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575434
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:34 schreef Wantie het volgende:

[..]
Rechts en voor het gewone volk gaat niet echt samen.
Yep. Daarom verbaas ik mij ook steeds dat het gewone volk daar wel op stemt.

Ze stemmen rechts want het is allemaal de schuld van GroenLinks die de afgelopen 12 jaar niet aan de macht is geweest :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 zondag 7 augustus 2022 @ 19:38:49 #133
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205575445
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:37 schreef torentje het volgende:

[..]
Er wordt echter al tijden in de media veel reclame gemaakt om een abnormale seksuele relatie aan te gaan met andere mensen. Dat mag dus best wel wat minder worden.
De reclames van secondlove bedoel je?
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205575446
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:33 schreef Starhopper het volgende:
@:Raptorix Ooh. En kijk ook eens goed naar de verkiezingsprogramma's van de andere rechtse partijen zoals JA21, BBB, etc. Die zijn er echt niet voor het gewone volk hoor. Die zijn er voor het grootkapitaal.

Heb je al eens naar de SP gekeken? Dat is een partij voor het volk. Ze zijn heel kritisch wat betreft de EU en immigratie.
Ik schaar ze dan ook niet onder rechts maar onder populistisch, je kunt wel iets roepen, maar als het op regeren aankomt zijn ze zo links als maar kan zijn, en neo libertarisme schaar ik niet onder rechts maar onder corrupt. Ik heb veel sympathie voor de SP echter wat me tegenstaat is dat ze altijd maar lopen zeiken op rijken, ik denk dat we prima de armen beter kunnen helpen maar dat dit niet ten koste hoeft te gaan via hogere belastingen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205575452
En wat the fuck is abnormale relaties/seks, bij mij begint het dan een beetje als er ponys in het spel komen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 19:42:23 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205575469
Ik denk dan meer dat je de uitlandpijp van je racewagen te grazen neemt ofzo

Das abnormale sex
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_205575489
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:40 schreef raptorix het volgende:
En wat the fuck is abnormale relaties/seks, bij mij begint het dan een beetje als er ponys in het spel komen.
Als er ponys bij betrokken zijn is het niet maar een beetje abnormaal _O-
  zondag 7 augustus 2022 @ 19:54:24 #138
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205575591
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:40 schreef raptorix het volgende:
En wat the fuck is abnormale relaties/seks, bij mij begint het dan een beetje als er ponys in het spel komen.
:?
Shetland, of IJslandse?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:35:45 #139
9859 crew  Karina
Woman
pi_205575910
quote:
Van de 600.000 mensen die komen kijken, zijn het 450.000 hetero’s die zich vergapen aan alle extravagantie.”
Ik ben er wezen kijken en dit is niet waar, de omstanders waren helemaal niet allemaal hetero's ik zag leernichten, travestieten, etc. veelal extravaganter gekleed dan de mensen op de boten. Wat ik op de boten zag was heel braaf. Ik heb nog foto's uit 2015, toen was het een stuk bloter ( en leuker!) allemaal op die boten.

Verder gewoon een gezellig feestje hoor. Beetje te druk waar wij stonden, dus wat geleerd, volgend jaar een ander plekje zoeken :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205575951
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:35 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik ben er wezen kijken en dit is niet waar, de omstanders waren helemaal niet allemaal hetero's ik zag leernichten, travestieten, etc. veelal extravaganter gekleed dan de mensen op de boten. Wat ik op de boten zag was heel braaf. Ik heb nog foto's uit 2015, toen was het een stuk bloter ( en leuker!) allemaal op die boten.

Verder gewoon een gezellig feestje hoor. Beetje te druk waar wij stonden, dus wat geleerd, volgend jaar een ander plekje zoeken :D
Aan het begin van de route was het rustigst. Hoe verder we liepen, des te drukker de route. We zijn op een gegeven moment terug gelopen en stonden na 12.00 vooraan op een plekje.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205575957
Als je ziet wat veel hetero's aan hebben op die boot komen ze om te neuken ipv voor het feest :')
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:43:09 #142
9859 crew  Karina
Woman
pi_205575960
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Aan het begin van de route was het rustigst. Hoe verder we liepen, des te drukker de route. We zijn op een gegeven moment terug gelopen en stonden na 12.00 vooraan op een plekje.
Wij stonden op de prinsengracht bij de vijzelstraat daar. Te laat weggegaan want het stierf van de mensen al :') Kan me herinneren dat het vroeger niet ZO druk was. Of misschien was ik toen wel op tijd.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:44:15 #143
9859 crew  Karina
Woman
pi_205575964
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:42 schreef Poepz0r het volgende:
Als je ziet wat veel hetero's aan hebben op die boot komen ze om te neuken ipv voor het feest :')
Nou de meeste op de boot waren in spijkerbroek met een shirtje. ik heb 1 persoon gezien met blote billen verder waren de meeste niet echt sexy gekleed of zo.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205575970
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:44 schreef Karina het volgende:

[..]
Nou de meeste op de boot waren in spijkerbroek met een shirtje. ik heb 1 persoon gezien met blote billen verder waren de meeste niet echt sexy gekleed of zo.
Dan moet je maar eens op Instagram kijken bijv Gwen van poorten haar boot. Die komen om te neuken
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:45:30 #145
9859 crew  Karina
Woman
pi_205575973
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan moet je maar eens op Instagram kijken bijv Gwen van poorten haar boot. Die komen om te neuken
Die heb ik dan gemist zeker. En wat dan nog :D
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205575980
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:45 schreef Karina het volgende:

[..]
Die heb ik dan gemist zeker. En wat dan nog :D
Grote act.
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 20:48:24 #147
9859 crew  Karina
Woman
pi_205575994
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:46 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Grote act.
Te weinig act wat mij betreft, wat ik zei: die ik heb gezien waren maar saai. Het is een feestje, verkleed je een beetje leuk.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_205576027
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:44 schreef Poepz0r het volgende:

[..]
Dan moet je maar eens op Instagram kijken bijv Gwen van poorten haar boot. Die komen om te neuken
Even gekeken, maar het is wel het toppunt van truttigheid als je daar een seksorgie in wording in ziet.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205576090
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Omdat als je een echt rechtse partij was geweest bijvoorbeeld de migratiestroom wel tot een halt had geroepen, of veel meer had gepleit voor vrije markt, VVD is vooral eens vals rechtse partij, ze doen net of ze rechts zijn, maar in de praktijk zijn ze dat helemaal niet, dat is ook niet zo vreemd, ergens begin jaren 90 ontstond er een linksere flank bij de VVD en die werd eigenlijk alsmaar dominanter en heeft uiteindelijk ook de overhand gekregen. Maar goed in Nederland kennen wij eigenlijk maar weinig echt Rechtse partijen eigenlijk alleen SGP, en wellicht JA21 hoewel de laatste nog te kort bestaat om er wat van te roepen.
Dat is natuurlijk onzin. De massa-immigratie is altijd van rechts gekomen en nergens anders vandaan. Linkse mensen die daar in meegaan zijn moreel corrupt, die doen alsof mensen zielig vinden gelijkstaat aan iets goeds doen. Maar ondertussen doen ze alleen maar kwaad met dat primair reageren op goedkoop sentiment.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205576292
quote:
99s.gif Op zondag 7 augustus 2022 20:35 schreef Karina het volgende:

[..]
Ik ben er wezen kijken en dit is niet waar, de omstanders waren helemaal niet allemaal hetero's ik zag leernichten, travestieten, etc. veelal extravaganter gekleed dan de mensen op de boten. Wat ik op de boten zag was heel braaf. Ik heb nog foto's uit 2015, toen was het een stuk bloter ( en leuker!) allemaal op die boten.

Verder gewoon een gezellig feestje hoor. Beetje te druk waar wij stonden, dus wat geleerd, volgend jaar een ander plekje zoeken :D
Leernichten lijkt me stug, die zijn allemaal gestorven tijdens aids pandemie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205576615
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 18:09 schreef raptorix het volgende:

[..]
Wel eens gekeken? Ik denk dat Rotterdams Zomerfestival extremer is dan de Pride.
Maar dat is gewoon een feest, niet een feest met een achterliggende gedachte dat men gelijkwaardig behandeld moet worden ofzo.
pi_205576904
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 22:22 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]
Maar dat is gewoon een feest, niet een feest met een achterliggende gedachte dat men gelijkwaardig behandeld moet worden ofzo.
Ah want achter de gaypride zit een enorme gedachte? Ik als homo heb helemaal geen gevoel bij die onzin sterker nog ik ben er niet eens geweest
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205576915
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 16:32 schreef Fascination het volgende:
Zitten wat terechte punten tussen. Ik vraag me af wat al die bedrijven met hun regenbooglogo’s nu daadwerkelijk doen voor de betreffende gemeenschap. En hetero’s moet je goed in de gaten houden, die kunnen zo een heel feest kapen omdat ze zich buitengesloten voelen.
Ik kwam vandaag een mooie term tegen:
twitter
Somebody that I used to know
pi_205577501
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:00 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ah want achter de gaypride zit een enorme gedachte? Ik als homo heb helemaal geen gevoel bij die onzin sterker nog ik ben er niet eens geweest
De meeste mensen kennen alleen de Canal Parade en de feesten in het weekend van de Pride, maar Pride duurt 9 dagen lang en bestaat uit allerlei activiteiten en lezingen.
Daar zit inderdaad een enorme gedachte achter.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205577506
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
De meeste mensen kennen alleen de Canal Parade en de feesten in het weekend van de Pride, maar Pride duurt 9 dagen lang en bestaat uit allerlei activiteiten en lezingen.
Daar zit inderdaad een enorme gedachte achter.
Mijn grootste probleem met de Pride en organisaties als het COC is dat ze doen alsof ze de hele homo gemeenschap vertegenwoordigen (en nog een hele hoop shit), ten eerste heeft 90% van de homos een hekel aan het COC en hebben ze ook vrij weinig met de "community", het is ongeveer het zelfde dat de F-Side de vertegenwoordiger zou zijn van alle Ajax fans. Daarnaast is het COC een ordinaire subsidiehoer die ook nog eens vrijwel al het geld ontvangt vanuit ontwikkelingshulp.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205577508
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:20 schreef raptorix het volgende:

[..]
Mijn grootste probleem met de Pride en organisaties als het COC is dat ze doen alsof ze de hele homo gemeenschap vertegenwoordigen (en nog een hele hoop shit), ten eerste heeft 90% van de homos een hekel aan het COC en hebben ze ook vrij weinig met de "community", het is ongeveer het zelfde dat de F-Side de vertegenwoordiger zou zijn van alle Ajax fans. Daarnaast is het COC een ordinaire subsidiehoer die ook nog eens vrijwel al het geld ontvangt vanuit ontwikkelingshulp.
Het mes snijdt aan twee kanten, die homo's die zich niet vertegenwoordigd voelen kunnen daar zelf ook iets aan doen, ipv vanaf de zijlijn lopen klagen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205577513
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:25 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het mes snijdt aan twee kanten, die homo's die zich niet vertegenwoordigd voelen kunnen daar zelf ook iets aan doen, ipv vanaf de zijlijn lopen klagen.
Ik klaag helemaal niet, ik geef alleen feitelijk weer hoe het zit, daarnaast heeft de grote groep helemaal geen vertegenwoordiging nodig omdat die prima voor hun zelf kunnen opkomen, ik heb ook wel eens te maken gehad met pesterij, maar in plaats van te janken kun je ook gewoon zelf actie ondernemen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205577532
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:30 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik klaag helemaal niet, ik geef alleen feitelijk weer hoe het zit, daarnaast heeft de grote groep helemaal geen vertegenwoordiging nodig omdat die prima voor hun zelf kunnen opkomen, ik heb ook wel eens te maken gehad met pesterij, maar in plaats van te janken kun je ook gewoon zelf actie ondernemen.
Dat is fijn voor je.
Maar wat doet dat af aan de legitimiteit van de Pride?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205577538
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:50 schreef Wantie het volgende:

[..]
Dat is fijn voor je.
Maar wat doet dat af aan de legitimiteit van de Pride?
Ze doen maar wat ze willen, zolang ze maar niet doen alsof het vertegenwoordiging is van iedereen die homo is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205577558
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 06:55 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze doen maar wat ze willen, zolang ze maar niet doen alsof het vertegenwoordiging is van iedereen die homo is.
Staat ook nergens.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205577564
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:14 schreef Wantie het volgende:

[..]
Staat ook nergens.
Om maar van het COC uit te gaan staan er allemaal uiterst overdreven zaken in: https://www.coc.nl/thema/jouw-belangen
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205577567
Daarnaast is volstrekt idioterie om genderproblematiek te associëren met seksualiteit.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205577673
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:18 schreef raptorix het volgende:

[..]
Om maar van het COC uit te gaan staan er allemaal uiterst overdreven zaken in: https://www.coc.nl/thema/jouw-belangen
Als ik kijk naar de situatie 30 jaar geleden en nu, dan is in Nederland flinke vordering gemaakt op het gebied van homo-acceptatie.
En daarin heeft het COC een grote rol gespeeld. En anno nu is het voor veel homo's totaal geen issue meer, maar in mijn tijd van coming out was het heel gebruikelijk dat je als kind het huis uit werd getrapt als je ouders er achter kwamen dat je gay was, en werd je op school stelselmatig in elkaar getrapt en gepest als je medeleerlingen er achter kwamen.

En dan kun je roepen dat die gewoon meer voor zichzelf moeten opkomen, maar niet iedereen heeft die kracht, en organisaties als COC helpen daarbij.
Met als gevolg dat bovenstaande in Nederland tot de uitzondering behoort.

En dan de genderidentiteit; de homo emancipatie is zo'n beetje afgerond, vrijwel geen kind hoeft meer zijn omgeving te vrezen als ze er achter komen dat hij of zij gay is. Dat deel vraagt enkel om onderhoud in Nederland om ervoor te zorgen dat dat zo blijft. Daardoor zie je bij de gay pride de verschuiving naar pride, waarbij ook andere groepen die dezelfde worsteling met zichzelf en de samenleving doormaken er aan zijn toegevoegd.
En op zich vind ik het raar dat een groep gays daar op tegen zijn, dat ze weigeren solidariteit te tonen en de groep die worstelt met genderidentiteit wil uitsluiten.
Je zou verwachten dat een groep die zelf heeft ervaren wat het is om uitgesloten te worden dat een andere groep niet aan zou willen doen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205578108
quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
De reclames van secondlove bedoel je?
Ik bedoel daarmee ook de foto's en films van schaars geklede jongere vrouwen
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 09:32:18 #165
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205578118
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:31 schreef torentje het volgende:

[..]
Ik bedoel daarmee ook de foto's en films van schaars geklede jongere vrouwen
Eng he, schaarse geklede vrouwen en mannen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  maandag 8 augustus 2022 @ 10:02:57 #166
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205578279
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ik kijk naar de situatie 30 jaar geleden en nu, dan is in Nederland flinke vordering gemaakt op het gebied van homo-acceptatie.
En daarin heeft het COC een grote rol gespeeld. En anno nu is het voor veel homo's totaal geen issue meer, maar in mijn tijd van coming out was het heel gebruikelijk dat je als kind het huis uit werd getrapt als je ouders er achter kwamen dat je gay was, en werd je op school stelselmatig in elkaar getrapt en gepest als je medeleerlingen er achter kwamen.

En dan kun je roepen dat die gewoon meer voor zichzelf moeten opkomen, maar niet iedereen heeft die kracht, en organisaties als COC helpen daarbij.
Met als gevolg dat bovenstaande in Nederland tot de uitzondering behoort.

En dan de genderidentiteit; de homo emancipatie is zo'n beetje afgerond, vrijwel geen kind hoeft meer zijn omgeving te vrezen als ze er achter komen dat hij of zij gay is. Dat deel vraagt enkel om onderhoud in Nederland om ervoor te zorgen dat dat zo blijft. Daardoor zie je bij de gay pride de verschuiving naar pride, waarbij ook andere groepen die dezelfde worsteling met zichzelf en de samenleving doormaken er aan zijn toegevoegd.
En op zich vind ik het raar dat een groep gays daar op tegen zijn, dat ze weigeren solidariteit te tonen en de groep die worstelt met genderidentiteit wil uitsluiten.
Je zou verwachten dat een groep die zelf heeft ervaren wat het is om uitgesloten te worden dat een andere groep niet aan zou willen doen.
Dat laatste stukje vind ik niet zo’n sterke redenatie van je om gender issues met ho-le-bi issues te mengen. Dan zou je alle groepen die een soort acceptatie strijd hebben erbij kunnen betrekken, dat verdunt de boodschap compleet
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator maandag 8 augustus 2022 @ 10:52:02 #167
375570 crew  Cyan9
pi_205578627
Ik hoor zoals elk jaar van heel wat mensen dat ze zich er uitstekend hebben vermaakt, dus het zal allemaal wel meevallen. Ik heb er zelf niet zo veel mee, maar mooi dat het er is.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205578852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 22:50 schreef Repentless het volgende:

[..]
Waarom moet een homo "geaccepteerd worden"? Door wie? Iedereen heeft gewoon haar of zijn geaardheid, daar heb je geen toestemming of "acceptatie" van een ander voor nodig. Het is gewoon wat het is.

Ik kan me best voorstellen dat je je als homo totaal niet associeert met al die extravagante roze types op een boot. Prima dat mensen dat willen doen hoor, alleen doen ze het wel onder de vlag van "homo zijn". Daarmee zet je dus (ik chargeer een beetje hier) een beeld neer dat homoseksualiteit inhoudt dat je graag in je leren jas met string en zweep elk weekend in de kettingen hangt in de darkroom. Ze maken er dus juist een freakshow van, waardoor bekrompen mensen denken dat dit stereotype is voor homo's. Dat draagt niet erg bij aan normalisering lijkt me.
Die normaliseringsdrang getuigt ook van een soort schijnacceptatie. Het is van het soort 'ik heb niks tegen homo's maar ze moeten wel normaal doen'. Alsof uitsluitend de seksuele voorkeur het verschil mag zijn en de homoseksualiteit verder preices de heteroseksualiteit volgt.

Bij gebrek aan vrouwen met hun getruezel en hechtingsissues ziet die seksualiteit er voor heel veel homomannen anders uit. En degenen die gewoon huisjeboompjebeestje doen doen dat vanuit een andere uitgangspositie. De seksueel losbandige hedonistische levensstijl is gewoon veel meer een optie. Dan zitter er ook nog veel bij die zich vrij hebben moeten vechten en vrijgevochten types zijn geworden, die op de onderdrukking geantwoord hebben met juist ermee te koop lopen. Dat is gewoon een aspect van de homogemeenschap geworden, hoe beperkt dat percentage ook mag zijn, het hoort er wel bij en tolerantie of acceptatie van homoseksualiteit houdt dus ook tolerantie dan wel acceptatie van dat extravagante in.

Het gaat op twee punten en in onderling verband fout. Eerst hebben we de misvatting dat iedereen maar normaal zou moeten zijn, geen paradijsvogels dus. Onzin, als je voor anderen op een onschadelijke manier abnormaal bent is dat prima. Maar vervolgens gaan dus mensen die het prima vinden doen alsof dus normaal is, en dat is het ook niet en dat kan wel schadelijk zijn voor anderen.

Niet normaal maken wat abnormaal is en niet onnodig moeilijk doen over wat abnormaal is.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 23:03 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Bij acceptatie hoort ook dat ze dus niet met aggressie of uitsluiting op basis van hun geaardheid te maken krijgen.
[..]
Nee, maar om de extravagante subculturen er niet bij te willen hebben want "wat moeten de bekrompen mensen wel niet denken!!!" is ook niet echt heel sterk. De leernichten horen er op die dag ook gewoon bij. En ook voor hen is het een legitiem streven dat ze hun uitingsvormen zonder ansgt voor uitsluiting daardoor kunnen etaleren.
Mwah, als ze met zijn dertigen voor een leernichtenkroeg buiten staan is anderen zich veilig laten voelen nou ook weer niet de hoogste prioriteit.

quote:
84s.gif Op zondag 7 augustus 2022 19:26 schreef Starhopper het volgende:

Kijk eens naar het verkiezingsprogramma:
Waarom? De verkiezingsprogramma's van de VVD zijn net zo oprecht als de makers van het paard van Troje.

quote:
Wat is hier niet rechts aan?
Kiezersbedrog om de massa-immigratie door te laten gaan. Knetterrechts dus.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_205578971
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ik kijk naar de situatie 30 jaar geleden en nu, dan is in Nederland flinke vordering gemaakt op het gebied van homo-acceptatie.
En daarin heeft het COC een grote rol gespeeld. En anno nu is het voor veel homo's totaal geen issue meer, maar in mijn tijd van coming out was het heel gebruikelijk dat je als kind het huis uit werd getrapt als je ouders er achter kwamen dat je gay was, en werd je op school stelselmatig in elkaar getrapt en gepest als je medeleerlingen er achter kwamen.

En dan kun je roepen dat die gewoon meer voor zichzelf moeten opkomen, maar niet iedereen heeft die kracht, en organisaties als COC helpen daarbij.
Met als gevolg dat bovenstaande in Nederland tot de uitzondering behoort.

En dan de genderidentiteit; de homo emancipatie is zo'n beetje afgerond, vrijwel geen kind hoeft meer zijn omgeving te vrezen als ze er achter komen dat hij of zij gay is. Dat deel vraagt enkel om onderhoud in Nederland om ervoor te zorgen dat dat zo blijft. Daardoor zie je bij de gay pride de verschuiving naar pride, waarbij ook andere groepen die dezelfde worsteling met zichzelf en de samenleving doormaken er aan zijn toegevoegd.
En op zich vind ik het raar dat een groep gays daar op tegen zijn, dat ze weigeren solidariteit te tonen en de groep die worstelt met genderidentiteit wil uitsluiten.
Je zou verwachten dat een groep die zelf heeft ervaren wat het is om uitgesloten te worden dat een andere groep niet aan zou willen doen.
Ik denk dat de rol van het COC beperkt is, ik denk eerder dat invloeden vanuit het buitenland belangrijker zijn geweest, en daarnaast dat een aantal prominenten openlijk gay waren. Mijn punt mbt van Pride of COC gaat niet over acceptatie maar over het feit dat je dan ook wel kunt stellen, dat ze belangenbehartiger van mensen met flaporen zijn, het slaat gewoon nergens op.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205579066
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ik denk dat de rol van het COC beperkt is, ik denk eerder dat invloeden vanuit het buitenland belangrijker zijn geweest, en daarnaast dat een aantal prominenten openlijk gay waren. Mijn punt mbt van Pride of COC gaat niet over acceptatie maar over het feit dat je dan ook wel kunt stellen, dat ze belangenbehartiger van mensen met flaporen zijn, het slaat gewoon nergens op.
Tja, ik vind het wat semantisch gerommel in de marge.
Pride is 9 dagen aandacht voor LGBTwhatever, waarbij het een paraplu is voor eenieder die zich daaronder wil scharen. Wie dat niet wil, soit.
Vriend van mij voelt zich ook niet vertegenwoordigd in de huidige Pride, maar hij en zijn vrienden hebben dat gewoon opgelost door een eigen boot te regelen en daarmee te varen tijdens de Pride. Daarvoor heb ik meer respect dan die zure artikelen en columns die hier in de chat langskomen.

Voelt een beetje als met het homohuwelijk, toen die er kwam kende ik ook gays die dat maar belachelijk vonden. Die gingen toch niet trouwen, dus waarom moest dat zonodig.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205579099
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 10:02 schreef nixxx het volgende:

[..]
Dat laatste stukje vind ik niet zo’n sterke redenatie van je om gender issues met ho-le-bi issues te mengen. Dan zou je alle groepen die een soort acceptatie strijd hebben erbij kunnen betrekken, dat verdunt de boodschap compleet
Nou, travestie, maar ook transgender heeft altijd wel een veilige haven gevonden in de gay scene. Die konden gewoon veilig op stap in gay kroegen, etc. Wat dat betreft is dat geen vreemde groep.
Plus dat de overeenkomst is dat je te maken hebt met een interne worsteling en acceptatie van je eigen identiteit, gevolgd door de worsteling voor acceptatie door je omgeving en de maatschappij.
Zo ver ligt dat niet uiteen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205579188
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:41 schreef Wantie het volgende:

[..]
Tja, ik vind het wat semantisch gerommel in de marge.
Pride is 9 dagen aandacht voor LGBTwhatever, waarbij het een paraplu is voor eenieder die zich daaronder wil scharen. Wie dat niet wil, soit.
Vriend van mij voelt zich ook niet vertegenwoordigd in de huidige Pride, maar hij en zijn vrienden hebben dat gewoon opgelost door een eigen boot te regelen en daarmee te varen tijdens de Pride. Daarvoor heb ik meer respect dan die zure artikelen en columns die hier in de chat langskomen.

Voelt een beetje als met het homohuwelijk, toen die er kwam kende ik ook gays die dat maar belachelijk vonden. Die gingen toch niet trouwen, dus waarom moest dat zonodig.
Maar dan is het veel simpeler om helemaal niet expliciet zaken te benoemen zoals LGBTIQ maar gewoon als algemeen thema gelijk(waardig)heid te nemen, met betrekking tot trouwen is dat voor mij principieel, aangezien ik ook gewoon belasting betaal dien ik de zelfde rechten te hebben als 1 ieder. Daarnaast heeft trouwen praktisch ook nu omdat dat internationaal word erkent, ik weet niet hoe dat zit met een Nederlands samenlevingscontract.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205579745
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 11:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Maar dan is het veel simpeler om helemaal niet expliciet zaken te benoemen zoals LGBTIQ maar gewoon als algemeen thema gelijk(waardig)heid te nemen, met betrekking tot trouwen is dat voor mij principieel, aangezien ik ook gewoon belasting betaal dien ik de zelfde rechten te hebben als 1 ieder. Daarnaast heeft trouwen praktisch ook nu omdat dat internationaal word erkent, ik weet niet hoe dat zit met een Nederlands samenlevingscontract.
Klopt, die ellenlange letterreeks en ook de toevoeging van meer kleuren aan de regenboogvlag toont van hokjesgedrag, terwijl het streven juist is om van al die hokjes met bijhorende stigmas af te komen.
Beetje paradoxaal, maar het blijven natuurlijk ook maar mensen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 17:48:10 #174
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205582002
Ik mag hopen dat die non-binaire 856 genders hysterie snel voorbij is.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 17:50:43 #175
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205582019
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik kwam vandaag een mooie term tegen:
[ twitter ]
Gaan zowel D66 als VVD nu met die vlag wapperen?

Zou wat zijn als ze gewoon de burger an sich eens gingen dienen
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205582055
quote:
84s.gif Op maandag 8 augustus 2022 09:32 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Eng he, schaarse geklede vrouwen en mannen.
Jongere vrouwen wel te verstaan, alsof een eerlijke oudere man daarmee een seksuele relatie zou willen.
pi_205582218
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Jongere vrouwen wel te verstaan, alsof een eerlijke oudere man daarmee een seksuele relatie zou willen.
Ik voel een onderdrukte groep aankomen...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 8 augustus 2022 @ 19:56:50 #178
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205583033
quote:
2s.gif Op zondag 7 augustus 2022 23:02 schreef Postbus100 het volgende:

[..]
Ik kwam vandaag een mooie term tegen:
[ twitter ]
Terwijl de VVD altijd vrij constistent pro-gay is geweest.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:03:29 #179
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205583076
Pro-gay is dan ook heel wat anders dan pro "ik ben vandaag waar ik zin in hebt en zo moet je me aanspreken anders ben je een bigot en nu ga ik met mijn lady penis de dameskleedkamer in".
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205583327
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:03 schreef HeatWave het volgende:
Pro-gay is dan ook heel wat anders dan pro "ik ben vandaag waar ik zin in hebt en zo moet je me aanspreken anders ben je een bigot en nu ga ik met mijn lady penis de dameskleedkamer in".
Het is vooral anti gay die er zo tegen aan kijkt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:41:48 #181
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205583447
quote:
6s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:03 schreef HeatWave het volgende:
Pro-gay is dan ook heel wat anders dan pro "ik ben vandaag waar ik zin in hebt en zo moet je me aanspreken anders ben je een bigot en nu ga ik met mijn lady penis de dameskleedkamer in".
Bedankt ome Harry, pak nog een borrel.
  maandag 8 augustus 2022 @ 20:42:33 #182
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205583459
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 17:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gaan zowel D66 als VVD nu met die vlag wapperen?

Zou wat zijn als ze gewoon de burger an sich eens gingen dienen
Dat doen ze. Ze dienen ook de burger die gay of transgender is.
  Beste debater 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 20:50:04 #183
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205583531
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat doen ze. Ze dienen ook de burger die gay of transgender is.
pak dan de Nederlandse vlag, die staat daar namelijk symbool voor en sluit niemand uit w/
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 8 augustus 2022 @ 20:52:40 #184
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205583561
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:30 schreef Wantie het volgende:

[..]
Het is vooral anti gay die er zo tegen aan kijkt.
Verre van anti gay, maar het alfabet is onderhand wel compleet, niet?

Kappen met dat gezwam over 35 genders en non-binariteit, al helemaal als je enerzijds jankt over inclusie en anderzijds er alles aan doet om je als heel anders en speciaal te manifesteren, en of iedereen daar ook even rekening mee wil houden. Gaan zeiken over een genderneutraal toilet of termen als man, vrouw, vader en moeder...

Trouwens, weer zo'n hersenscheet van een of andere D66'er: laten we 'vader' en 'moeder' vervangen in officiele documentatie door 'ouder 1' en 'ouder 2'. Vader- en moederdag op de bassischool? Afschaffen. Misschien allebei hanteren zodat men kan kiezen? Nee, meegaan in die woke hysterie.

Waanzin, decadentie.

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 08-08-2022 21:05:41 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205583624
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 18:23 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik voel een onderdrukte groep aankomen...
Waar voel jij dat dan?
pi_205583961
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:59 schreef torentje het volgende:

[..]
Waar voel jij dat dan?
Wil je even voelen dan :9
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:20:24 #187
375570 crew  Cyan9
pi_205587259
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 20:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Verre van anti gay, maar het alfabet is onderhand wel compleet, niet?

Kappen met dat gezwam over 35 genders en non-binariteit, al helemaal als je enerzijds jankt over inclusie en anderzijds er alles aan doet om je als heel anders en speciaal te manifesteren, en of iedereen daar ook even rekening mee wil houden. Gaan zeiken over een genderneutraal toilet of termen als man, vrouw, vader en moeder...

Trouwens, weer zo'n hersenscheet van een of andere D66'er: laten we 'vader' en 'moeder' vervangen in officiele documentatie door 'ouder 1' en 'ouder 2'. Vader- en moederdag op de bassischool? Afschaffen. Misschien allebei hanteren zodat men kan kiezen? Nee, meegaan in die woke hysterie.

Waanzin, decadentie.
Hoe heb je hier precies last van?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205587345
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:20 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Hoe heb je hier precies last van?
Denk dat die het gevoel heeft dat het opgedrongen word. Dat kan ik aan de ene kant wel begrijpen. Zit ook niet bepaald te wachten op al het pronouce gebeuren.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:32:12 #189
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205587359
Ik kan altijd wel genieten van woke-activiteiten die voor een deel van de mensen niet woke genoeg is :D Het lijkt wel niet anders te kunnen. Zelfs eigen activiteiten worden zo verneukt :D
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:46:38 #190
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205587479
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ik kan altijd wel genieten van woke-activiteiten die voor een deel van de mensen niet woke genoeg is :D Het lijkt wel niet anders te kunnen. Zelfs eigen activiteiten worden zo verneukt :D
Sinds wanneer is de gayparade een woke-activiteit?
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:04:31 #191
375570 crew  Cyan9
pi_205587630
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:30 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Denk dat die het gevoel heeft dat het opgedrongen word. Dat kan ik aan de ene kant wel begrijpen. Zit ook niet bepaald te wachten op al het pronouce gebeuren.
Ik vraag me dan alleen af wat het in de praktijk voor effect heeft op je leven. Ik merk er weinig tot niks van.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 12:27:08 #192
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205587779
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Sinds wanneer is de gayparade een woke-activiteit?
Sinds "traditionele" holebi mensen van Roze leeuw niet op de juiste manier LGBTQ+ zijn en dus niet meer welkom zijn :).

Je weet wel, inclusiviteit en diversiteit, maar absoluut niet op het gebied van meningen :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205587832
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:04 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik vraag me dan alleen af wat het in de praktijk voor effect heeft op je leven. Ik merk er weinig tot niks van.
Dat is ook zo. In Nederland nog niet echt veel, maar de kwam wel een poll langs tijdens de parade dat ze de Genderacceptatie nogal laag was in Nederland iets van 33%. Tuurlijk dat zegt niks, maar daar kunnen ze natuurlijk wel op gaan handelen.

Ik merk het wel met sommige Amerikanen via het web. Dat ze aardig pissig worden als je er niet aan meedoet. Maar dat zullen wel de extreme figuren zijn.

Heb er zelf niks op tegen. Alleen vind ik het aardig verwarrend worden alle hokjes en kastjes wat erbij komt.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:14:22 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205588256
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sinds "traditionele" holebi mensen van Roze leeuw niet op de juiste manier LGBTQ+ zijn en dus niet meer welkom zijn :).

Je weet wel, inclusiviteit en diversiteit, maar absoluut niet op het gebied van meningen :').
De Gayparade beweert dan ook nergens dat alle meningen welkom zijn. Anders zou Al Qaida ook wel mee kunnen lopen.

Het evenement wil graag de oplossingen die mensen kan verbinden promoten. Het willen aanpakken van homohaat door vreemdelingenhaat past niet in die missie. Dus die zijn terecht niet welkom.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:16:14 #195
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205588278
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Gayparade beweert dan ook nergens dat alle meningen welkom zijn. Anders zou Al Qaida ook wel mee kunnen lopen.

Het evenement wil graag de oplossingen die mensen kan verbinden promoten. Het willen aanpakken van homohaat door vreemdelingenhaat past niet in die missie. Dus die zijn terecht niet welkom.
Dat jij voorstander bent van het uitlsluiten van andersdenkenden is voor niemand een verrassing denk ik :).

En uiteraard is de tegenstander weer schuldig aan "haat". En daarom terecht, het is echt maatwerk elke keer.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:19:13 #196
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205588314
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:16 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat jij voorstander bent van het uitlsluiten van andersdenkenden is voor niemand een verrassing denk ik :).

Is de Taliban ook welkom volgens jou? Ook "andersdenkenden".
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:20:50 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205588328
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is de Taliban ook welkom volgens jou? Ook "andersdenkenden".
Onthoofdende en bommen plaatsende haatbaarden gelijkstellen aan homo's die geen zin hebben in woke LBGTQABCDEFG geneuzel. Sterk weer.

Zoekt laatstgenoemde club wegens die vrees van 'vreemdelingenhaat' wel verbinding met de Taliban? Zou me niet eens meer verbazen eigenlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_205588358
De Taliban heeft vorig jaar beloofd zich toleranter te gaan opstellen jongens, niet zo streng.
-nee-
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:24:58 #199
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205588360
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Onthoofdende en bommen plaatsende haatbaarden gelijkstellen aan homo's die geen zin hebben in woke LBGTQABCDEFG geneuzel. Sterk weer.

Zoekt laatstgenoemde club wegens die vrees van 'vreemdelingenhaat' wel verbinding met de Taliban? Zou me niet eens meer verbazen eigenlijk.
Volgens HeatWave moet iedereen welkomn zijn ongeacht wat ze vinden.
pi_205588369
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Is de Taliban ook welkom volgens jou? Ook "andersdenkenden".
Die zijn een paar jaar geleden geweigerd
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:27:53 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205588376
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens HeatWave moet iedereen welkomn zijn ongeacht wat ze vinden.
Nee, hij geeft mooi aan hoe die inclusie-riedel van woke progressief Nederland in wezen allesbehalve inclusief is. Logisch uitgangspunt van die club: inclusie, tolerantie, verbinding... totdat er mensen zijn wiens mening je niet zint. En om het dan toch maar weer recht te breien verwijt je de andere zijde gewoon 'vreemdelingenhaat'. Bekend patroon onderhand.

Een beetje zoals D66 met dat "IEDEREEN MAG ZIJN WIE HIJ/ZIJ/HEN/HET WIL ZIJN!"... en op diezelfde websitepagina lopen glunderen dat je weigerambtenaren 'laat afsterven', door die mensen die willen zijn wie ze willen zijn (op basis van religie, hetgeen wanneer het islam betreft weer geen probleem is) het werk onmogelijk te maken.

https://d66.nl/lhbti/

We maakten een einde aan 'weigerambtenaren' die geen paren van gelijk geslacht willen trouwen. Weigerambtenaren worden niet langer tot ambtenaar van de burgerlijke stand benoemd. Daarmee sterft de weigerambtenaar vanzelf uit.

Maar we zijn er nog niet. Daarom hebben wij plannen zodat jij in de toekomst overal jezelf kan zijn.

Behalve als christelijke ambtenaar :')

[ Bericht 10% gewijzigd door EttovanBelgie op 09-08-2022 13:36:15 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:28:54 #202
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205588384
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Volgens HeatWave moet iedereen welkomn zijn ongeacht wat ze vinden.
Ik geef afgekaderd aan wie die "andersdenkenden" zijn, nl Roze Leeuw. Dat jij er zelf weer vanalles bij wil verzinnen moet je zelf weten. Maar erg nuttig is het niet :').

Nee, de Taliban is niet welkom, heb je nu gewonnen? En hoe precies? Holebiérs zijn nog steeds niet welkom op hun eigen pride.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 13:42:21 #203
375570 crew  Cyan9
pi_205588459
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:32 schreef hunterrnl het volgende:

[..]
Dat is ook zo. In Nederland nog niet echt veel, maar de kwam wel een poll langs tijdens de parade dat ze de Genderacceptatie nogal laag was in Nederland iets van 33%. Tuurlijk dat zegt niks, maar daar kunnen ze natuurlijk wel op gaan handelen.

Ik merk het wel met sommige Amerikanen via het web. Dat ze aardig pissig worden als je er niet aan meedoet. Maar dat zullen wel de extreme figuren zijn.

Heb er zelf niks op tegen. Alleen vind ik het aardig verwarrend worden alle hokjes en kastjes wat erbij komt.
Het lijkt inderdaad redelijk verwarrend, ik geef zelf ook altijd eerlijk toe dat ik niet weet waar alles voor staat. Maar tot nu toe heeft deze onwetendheid nog nooit voor problemen gezorgd, dus het zal allemaal wel loslopen.

Ik kan me er echt niet druk over maken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205588623
quote:
39 procent van de lhbti’ers’ers vindt dat de Parade alleen toegankelijk moet zijn voor lhbti’ers.
39% heeft het allemaal niet zo goed begrepen :')
pi_205588874
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:42 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het lijkt inderdaad redelijk verwarrend, ik geef zelf ook altijd eerlijk toe dat ik niet weet waar alles voor staat. Maar tot nu toe heeft deze onwetendheid nog nooit voor problemen gezorgd, dus het zal allemaal wel loslopen.

Ik kan me er echt niet druk over maken.
Ignorance is absoluut bliss in dit geval :Y
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:08:27 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589234
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, hij geeft mooi aan hoe die inclusie-riedel van woke progressief Nederland in wezen allesbehalve inclusief is. Logisch uitgangspunt van die club: inclusie, tolerantie, verbinding... totdat er mensen zijn wiens mening je niet zint.
Als die mening duidelijk in strijd is met de uitgangspunten van de organisatie dan is het inderdaad logisch dat hun aanwezigheid onwenselijk is.

Het is alsof de FDF bij hun demonstraties een spreker van Wakker Dier welkom zou moeten heten.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:09:51 #207
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589239
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Als die mening duidelijk in strijd is met de uitgangspunten van de organisatie dan is het inderdaad logisch dat hun aanwezigheid onwenselijk is.

Het is alsof de FDF bij hun demonstraties een spreker van Wakker Dier welkom zou moeten heten.
FDF lult dan ook niet over over inclusie en diversiteit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:11:48 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589254
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:28 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ik geef afgekaderd aan wie die "andersdenkenden" zijn, nl Roze Leeuw. Dat jij er zelf weer vanalles bij wil verzinnen moet je zelf weten. Maar erg nuttig is het niet :').

Nee, de Taliban is niet welkom, heb je nu gewonnen? En hoe precies? Holebiérs zijn nog steeds niet welkom op hun eigen pride.
Dus "andersdenkenden" moeten erbij mogen zijn maar dat "anders denken" moet dan wel weer binnen jouw kadertje vallen?

En de Pride is niet van de Roze Leeuw. Het is een organisatie waarvan het bestuur bepaalde uitgangspunten heeft bepaald waar ze voor staan. En Roze Leeuw staat duidelijk voor iets heel anders.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:14:17 #209
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589276
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
FDF lult dan ook niet over over inclusie en diversiteit.
De Roze Leeuw ook niet, dus passen ze niet in de boodschap die de Pride wil uitdragen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:18:33 #210
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589316
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus "andersdenkenden" moeten erbij mogen zijn maar dat "anders denken" moet dan wel weer binnen jouw kadertje vallen?

En de Pride is niet van de Roze Leeuw. Het is een organisatie waarvan het bestuur bepaalde uitgangspunten heeft bepaald waar ze voor staan. En Roze Leeuw staat duidelijk voor iets heel anders.
De pride was anders wel van "Roze leeuw", het was namelijk de GAY pride, tot de (voorlopers van) woke er mee aan de haal gingen, de naam veranderden in Amsterdam Pride, uiteraard voor meer inclusiviteit en diversiteit.

En nu zijn de oorspronkelijke organisatoren, de holebi's, niet meer welkom. Zoooooooo inclusief O+.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:21:39 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589336
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Roze Leeuw ook niet, dus passen ze niet in de boodschap die de Pride wil uitdragen.
wat is die boodschap precies?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:23:17 #212
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589350
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:11 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dus "andersdenkenden" moeten erbij mogen zijn maar dat "anders denken" moet dan wel weer binnen jouw kadertje vallen?

En de Pride is niet van de Roze Leeuw. Het is een organisatie waarvan het bestuur bepaalde uitgangspunten heeft bepaald waar ze voor staan. En Roze Leeuw staat duidelijk voor iets heel anders.
Roze leeuw staat voor:

Stichting De Roze Leeuw is er voor gewone, nuchtere homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen. Mensen die in eerste instantie mens zijn, een gewoon leven leiden en niet van hun seksualiteit hun hele identiteit maken. Wij herkennen ons niet in het beeld dat nu door ”belangenorganisaties”, politieke partijen en media over ons wordt gecreëerd. Namelijk dat wij een onderdrukte minderheid zijn in een intolerant land. Integendeel. Wij zijn juist dankbaar voor het land waarin wij mogen leven en zien onszelf absoluut niet als slachtoffer. Daarom laten wij zien dat het ook anders kan. Dat doen wij door het organiseren van inhoudelijke evenementen, het lobbyen bij politieke partijen én het bereiken van fysieke en mentale weerbaarheid.

Vertel maar weer waar de 'haat' nu weer zit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:25:27 #213
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589374
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Roze leeuw staat voor:

Stichting De Roze Leeuw is er voor gewone, nuchtere homoseksuelen, lesbiennes en biseksuelen. Mensen die in eerste instantie mens zijn, een gewoon leven leiden en niet van hun seksualiteit hun hele identiteit maken. Wij herkennen ons niet in het beeld dat nu door ”belangenorganisaties”, politieke partijen en media over ons wordt gecreëerd. Namelijk dat wij een onderdrukte minderheid zijn in een intolerant land. Integendeel. Wij zijn juist dankbaar voor het land waarin wij mogen leven en zien onszelf absoluut niet als slachtoffer. Daarom laten wij zien dat het ook anders kan. Dat doen wij door het organiseren van inhoudelijke evenementen, het lobbyen bij politieke partijen én het bereiken van fysieke en mentale weerbaarheid.

Vertel maar weer waar de 'haat' nu weer zit.
Elke afwijking van doctrine is haat Etto, leer dat nou eens.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:29:18 #214
375570 crew  Cyan9
pi_205589404
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De pride was anders wel van "Roze leeuw", het was namelijk de GAY pride, tot de (voorlopers van) woke er mee aan de haal gingen, de naam veranderden in Amsterdam Pride, uiteraard voor meer inclusiviteit en diversiteit.

En nu zijn de oorspronkelijke organisatoren, de holebi's, niet meer welkom. Zoooooooo inclusief O+.
Ah, dus ik als gay was niet welkom in Amsterdam? En de tientallen gays die ik ken en waarvan ik weet dat ze bij de pride zijn geweest, waren daar dus eigenlijk illegaal?
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:32:31 #215
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589427
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:29 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ah, dus ik als gay was niet welkom in Amsterdam? En de tientallen gays die ik ken en waarvan ik weet dat ze bij de pride zijn geweest, waren daar dus eigenlijk illegaal?
Dat ligt er dus aan he? Roze leeuw homo's waren het blijkbaar niet iig. Ik ben niet van de organisatie, mij maakt het allemaal vrij weinig uit hoor :).

Ik vind het uitsluiten van homo's op een van oudsher gay pride, apart :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:35:02 #216
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589437
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]
De pride was anders wel van "Roze leeuw", het was namelijk de GAY pride, tot de (voorlopers van) woke er mee aan de haal gingen, de naam veranderden in Amsterdam Pride, uiteraard voor meer inclusiviteit en diversiteit.

En nu zijn de oorspronkelijke organisatoren, de holebi's, niet meer welkom. Zoooooooo inclusief O+.
Eh nee, he is niet dat iedere homo automatisch aandeelhouder is van de Pride. De initiatiefnemers hebben een bepaalde manier waarop ze hun doelen willen bereiken. En organisaties die daarmee in strijd handelen passen dus niet in hun manifestaties. Helemaal ongeacht welke geaardheid die mensen hebben.

Laat De Roze Leeuw kan lekker zijn eigen parade organiseren waar ze hun visie mogen uitdragen in plaats van in de voorspelbar slachtofferrol te wentelen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:35:20 #217
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589439
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:21 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
wat is die boodschap precies?
Dit zijn de uitgangspunten van de Pride
https://pride.amsterdam/w(...)rinciples-PA2021.pdf

En hier zeer duidelijk uiteengezet dat de uitingen van De Roze Leeuw daar zodanig mee in strijd zijn dat zeer niet in passen.
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
pi_205589444
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 12:27 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Sinds "traditionele" holebi mensen van Roze leeuw niet op de juiste manier LGBTQ+ zijn en dus niet meer welkom zijn :).

Je weet wel, inclusiviteit en diversiteit, maar absoluut niet op het gebied van meningen :').
Waarbij waren ze dan niet welkom?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:39:27 #219
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589461
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dit zijn de uitgangspunten van de Pride
https://pride.amsterdam/w(...)rinciples-PA2021.pdf

En hier zeer duidelijk uiteengezet dat de uitingen van De Roze Leeuw daar zodanig mee in strijd zijn dat zeer niet in passen.
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
Waar zit de haat precies, Hex?

Het enige dat ik zie is dat er een groep homo's is die geen zin heeft in woke gekloot in de marge, en vooral, dat seksualiteit DE identiteit wordt van een persoon. Dat samen met een gezonde afkeer van immigratie uit landen waar echte homohaat nogal diepgeworteld is.

O en lees puntje 4 nog even uit die pride declaratie :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:44:17 #220
375570 crew  Cyan9
pi_205589492
quote:
4s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat ligt er dus aan he? Roze leeuw homo's waren het blijkbaar niet iig. Ik ben niet van de organisatie, mij maakt het allemaal vrij weinig uit hoor :).

Ik vind het uitsluiten van homo's op een van oudsher gay pride, apart :).
De Roze Leeuw is een stichting, en lijkt niet te doen aan ledenwerving. Dat een stichting zonder leden door de organisatie van Amsterdam Pride wordt uitgesloten van officieel meevaren heeft weinig tot geen invloed op de aanwezigheid van gays bij het evenement.

Hoe jij tot de conclusie komt dat homo's worden uitgesloten vind ik ook vrij apart. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:47:55 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589518
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:44 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
De Roze Leeuw is een stichting, en lijkt niet te doen aan ledenwerving. Dat een stichting zonder leden door de organisatie van Amsterdam Pride wordt uitgesloten van officieel meevaren heeft weinig tot geen invloed op de aanwezigheid van gays bij het evenement.

Hoe jij tot de conclusie komt dat homo's worden uitgesloten vind ik ook vrij apart. :s)
Wel de gays van Roze leeuw. Maar ja, die hangen de woke-ideologie niet aan, en dan telt je homo-pas een stuk minder. Zeker in A'dam dien je wel volledig mee te gaan in die hysterie en is elk afwijkend (normaal) geluid extreem-rechts en xenofobisch intolerant tegen inclusie en diversiteit en samenleven en willen zijn wie je wil zijn #d66
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:49:19 #222
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589527
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Eh nee, he is niet dat iedere homo automatisch aandeelhouder is van de Pride. De initiatiefnemers hebben een bepaalde manier waarop ze hun doelen willen bereiken. En organisaties die daarmee in strijd handelen passen dus niet in hun manifestaties. Helemaal ongeacht welke geaardheid die mensen hebben.

Laat De Roze Leeuw kan lekker zijn eigen parade organiseren waar ze hun visie mogen uitdragen in plaats van in de voorspelbar slachtofferrol te wentelen.
:D _O- _O- _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:53:01 #223
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar zit de haat precies, Hex?

Het enige dat ik zie is dat er een groep homo's is die geen zin heeft in woke gekloot in de marge, en vooral, dat seksualiteit DE identiteit wordt van een persoon. Dat samen met een gezonde afkeer van immigratie uit landen waar echte homohaat nogal diepgeworteld is.
Zoals je zelf al uitlegt. Een immigrant uit een bepaald land is her per definitie niet welkom volgens hen. Los van wie die is of wat die doet.

Dus ook homo's uitdat soort landen mogen kennelijk in de stront zakken. Dat soort ideeen zijn in strijd met de visie van de Pride.

quote:
O en lees puntje 4 nog even uit die pride declaratie :')
Het is geen keuzemenu. Ze moeten aan alle uitgangspunten voldoen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:53:42 #224
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589557
Ze sluiten geen mensen uit, nou ja, ze sluiten wel mensen uit, maar het zijn mensen die anders denken dan ik en dan mag het wel.

Daar komt het elke keer op neer en elke keer sluit het net om die mensen heen tot ze zelf de andersdenkenden zijn een keer, en dan is het automagisch wel problematisch :).

Vertel jij een homo uit 1990 maar eens dat in de toekomst homo's die een andere mening hebben niet meer welkom zullen zijn op de Gay parade.

Woke will eat itself, zie hier het begin.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:53:52 #225
375570 crew  Cyan9
pi_205589559
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wel de gays van Roze leeuw. Maar ja, die hangen de woke-ideologie niet aan, en dan telt je homo-pas een stuk minder. Zeker in A'dam dien je wel volledig mee te gaan in die hysterie en is elk afwijkend (normaal) geluid extreem-rechts en xenofobisch intolerant tegen inclusie en diversiteit en samenleven en willen zijn wie je wil zijn #d66
Het staat de vijf bestuursleden van de Roze Leeuw vrij om de Amsterdam Pride te bezoeken, maar als stichting mochten ze niet officieel meevaren. Tja, daar kan een organisatie voor kiezen. Om aan de hand daarvan dan een tirade af te steken over de zogenaamde woke-ideologie en hysterie vind ik dan wel weer zwaar overtrokken.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:53:59 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589561
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zoals je zelf al uitlegt. Een immigrant uit een bepaald land is her per definitie niet welkom volgens hen. Los van wie die is of wat die doet.

Dus ook homo's uitdat soort landen mogen kennelijk in de stront zakken. Dat soort ideeen zijn in strijd met de visie van de Pride.
[..]
Het is geen keuzemenu. Ze moeten aan alle uitgangspunten voldoen.
Per definitie? Quote?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:54:24 #227
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589566
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:D _O- _O- _O-
Tja ze willen zelf allerlei mensen van van alles uitsluiten en gaan dan janken dat ze ergens niet meer welkom zijn. Iets anders dan slachtofferrol kun je het niet noemen.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:54:31 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589567
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:53 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het staat de vijf bestuursleden van de Roze Leeuw vrij om de Amsterdam Pride te bezoeken, maar als stichting mochten ze niet officieel meevaren. Tja, daar kan een organisatie voor kiezen. Om aan de hand daarvan dan een tirade af te steken over de zogenaamde woke-ideologie en hysterie vind ik dan wel weer zwaar overtrokken.
Zwaar overtrokken... dat hele gendergelul is zwaar overtrokken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:54:55 #229
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205589571
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

Het enige dat ik zie is dat er een groep homo's is die geen zin heeft in woke gekloot in de marge, en vooral, dat seksualiteit DE identiteit wordt van een persoon. Dat samen met een gezonde afkeer van immigratie uit landen waar echte homohaat nogal diepgeworteld is.

Werd ook een keer tijd dat daar wat van gezegd werd.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:55:04 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589572
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ze willen zelf allerlei mensen van van alles uitsluiten en gaan dan janken dat ze ergens niet meer welkom zijn. Iets anders dan slachtofferrol kun je het niet noemen.
Wie willen ze waarvan uitsluiten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:55:41 #231
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205589582
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ze willen zelf allerlei mensen van van alles uitsluiten en gaan dan janken dat ze ergens niet meer welkom zijn. Iets anders dan slachtofferrol kun je het niet noemen.
gelul, dat is Framing,
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:56:39 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589590
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:53 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Zoals je zelf al uitlegt. Een immigrant uit een bepaald land is her per definitie niet welkom volgens hen. Los van wie die is of wat die doet.

Dus ook homo's uitdat soort landen mogen kennelijk in de stront zakken. Dat soort ideeen zijn in strijd met de visie van de Pride.
[..]
Het is geen keuzemenu. Ze moeten aan alle uitgangspunten voldoen.
Aan welk puntje voldoen ze niet?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 15:58:52 #233
375570 crew  Cyan9
pi_205589603
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zwaar overtrokken... dat hele gendergelul is zwaar overtrokken.
Ik heb meegekregen dat dit jouw mening is, ja. De organisatie van Amsterdam Pride denkt er duidelijk anders over, waardoor de Roze Leeuw als stichting dus niet officieel mee mocht varen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:00:03 #234
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589608
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:58 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik heb meegekregen dat dit jouw mening is, ja. De organisatie van Amsterdam Pride denkt er duidelijk anders over, waardoor de Roze Leeuw als stichting dus niet officieel mee mocht varen.
Dus je geeft het toe, een andere mening, uitsluiting.

Dat was ons hele punt, thanks :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:00:36 #235
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589611
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wie willen ze waarvan uitsluiten?
Nou bijvoorbeeld homo's die in een ander land geboren zijn en hier niet zouden mogen zijn. Of Transgenders die ze niet op de Pride willen.

Dan wordt hun egen gedachtegoed zeer terecht op henzelf toegepast.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 09-08-2022 16:22:48 ]
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:02:45 #236
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589626
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Aan welk puntje voldoen ze niet?
Punje 1 al bijvoorbeeld. Niet iedereen mag zijn wie die wil van onze Roze Leeuw. En daaruit volgend ook puntje 11.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:03:09 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 15:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Tja ze willen zelf allerlei mensen van van alles uitsluiten en gaan dan janken dat ze ergens niet meer welkom zijn. Iets anders dan slachtofferrol kun je het niet noemen.
Slachtofferrol...

Omdat er termen als vader en moeder, man en vrouw bestaan: aanpassen, want kwetsend.

Eisen dat jan en alleman niet alleen je pronouns weet, maar deze ook gebruikt.

Vader- en moederdag aanpassen, want kwetsend.

Ouder 1 en Ouder 2 ipv Vader en Moeder, want kwetsend.

"Genderonderwijs" op school afdwingen, want anders kwetsend en uitsluitend.

M/V uit het paspoort, want kwetsend.

Genderneutrale kledingafdeling, want kwetsend en vooroordeelbevestigend.

Roze en blauw afschaffen, want kwetsend en vooroordeelbevestigend.

Jongens met poppen en meisjes met auto's in de sinterklaasfolder, want anders vooroordeelbevestigend. En kwetsend.

Slachtofferrol... zoals gewoonlijk zie je het grotere plaatje totaal niet. Nee, de vijfkoppige Roze Leeuw is met slachtofferschap bezig :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:03:41 #238
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589636
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nou bijvoorbeeld homo's die in een ander land geboren zijn en hier niet zouden mogen zijn. Of Transgenders die ze niet op de Pride willen.

Dan wordt hun egen gedachtegoed zeer terecht op henzef toegepast.
Waar kan ik dat teruglezen?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:05:09 #239
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589645
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Punje 1 al bijvoorbeeld. Niet iedereen mag zijn wie die wil van onze Roze Leeuw. En daaruit volgend ook puntje 11.
Quote?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:08:06 #240
375570 crew  Cyan9
pi_205589669
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:00 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dus je geeft het toe, een andere mening, uitsluiting.

Dat was ons hele punt, thanks :).
Als dit je hele punt is, waarom het dan in het extreme trekken dat de "originele organisatoren, de holebi's" niet meer welkom zijn op de Amsterdam Pride? Dat slaat echt nergens op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:09:11 #241
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589680
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als dit je hele punt is, waarom het dan in het extreme trekken dat de "originele organisatoren, de holebi's" niet meer welkom zijn op de Amsterdam Pride? Dat slaat echt nergens op.
Eens, het slaat nergens op, maar toch doen ze het :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205589683
Kunnen we niet gewoon kappen met al dat gejank |:(
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:12:56 #243
375570 crew  Cyan9
pi_205589712
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:09 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Eens, het slaat nergens op, maar toch doen ze het :).
Grappig, je weet best waar ik op doel. Maar vooruit: waarom trek jij het hier in dit topic in het extreme door te stellen dat de "originele organisatoren, de holebi's" niet meer welkom zijn op de Amsterdam Pride? Dat slaat echt nergens op.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:17:58 #244
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_205589746
quote:
17s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:09 schreef Speedfight het volgende:
Kunnen we niet gewoon kappen met al dat gejank |:(
Dat kan, maar dan moeten we de Pride wel verbieden.
pi_205589767
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:17 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dat kan, maar dan moeten we de Pride wel verbieden.
niet verbieden maar negeren, anders krijgen ze weer wat om over te janken
So rest assured I have the key to every opening
To every wishing well that's deep enough to dream
I want to show you just how fascinating kissing is
When earth collides with all the space between
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:23:49 #246
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589800
quote:
81s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:12 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Grappig, je weet best waar ik op doel. Maar vooruit: waarom trek jij het hier in dit topic in het extreme door te stellen dat de "originele organisatoren, de holebi's" niet meer welkom zijn op de Amsterdam Pride? Dat slaat echt nergens op.
Dat heb ik wel genoeg duidelijk gemaakt inmiddels, Roze leeuw is niet meer welkom. Dat jij het daar mee eens bent, en ja, dat mag gewoon, wil niet zeggen dat ik van mening verander.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:33:49 #247
375570 crew  Cyan9
pi_205589881
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:23 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat heb ik wel genoeg duidelijk gemaakt inmiddels, Roze leeuw is niet meer welkom. Dat jij het daar mee eens bent, en ja, dat mag gewoon, wil niet zeggen dat ik van mening verander.
Of je bij je mening blijft, of dat die verandert is niet echt relevant voor wat ik vraag. Maar goed, dit gebeurt ook niet voor het eerst. :s)
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:35:18 #248
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589893
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waar kan ik dat teruglezen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Quote?
Nou hier in een bijdrage van de voorzitter
https://www.dagelijksesta(...)nieuwe-wereldreligie

Transgenders horen daar kennelijk niet.

quote:
Georganiseerd door extreemlinkse LHBT+-activisten, is de PRIDE verworden tot een oversekst inclusiviteitsfeest. Mensen met genderdisforie, die volgens de medische wetenschap met een geestelijke aandoening te kampen hebben, behoren tegenwoordig ook tot de ‘LHBT+-community’. Dit terwijl transgenders met een veel groter probleem te kampen hebben, dat niet van sociaalmaatschappelijke, maar van psychomedische aard is. Niet iets om belachelijk te maken, maar wel van een totaal andere orde. De voormalige Gay Pride mag dan ook niet zo meer genoemd worden, omdat het niet inclusief genoeg zou zijn. Voor transgenders lost dit echter niets op.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:36:53 #249
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589904
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:08 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Als dit je hele punt is, waarom het dan in het extreme trekken dat de "originele organisatoren, de holebi's" niet meer welkom zijn op de Amsterdam Pride? Dat slaat echt nergens op.
Sowieso, De Roze Leeuw is niet de organisator van de Pride en nooit geweest. En hun gedachtegoed was ook al nooit welkom.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:37:38 #250
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205589909
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:33 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Of je bij je mening blijft, of dat die verandert is niet echt relevant voor wat ik vraag. Maar goed, dit gebeurt ook niet voor het eerst. :s)
Dat is het wel, ik heb je vraag netjes beantwoord, maar je accepteert het antwoord gewoon niet.

Deze "homo's" zijn niet welkom op de pride omdat ze een andere mening hebben, dat is gewoon een feit. Dat jij het rechtvaardig vindt staat daar los van. Ook al staat de organisatie in hun recht, dan nog is de uitkomst hetzelfde.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:39:10 #251
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589924
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:35 schreef Hexagon het volgende:

[..]
[..]
Nou hier in een bijdrage van de voorzitter
https://www.dagelijksesta(...)nieuwe-wereldreligie

Transgenders horen daar kennelijk niet.
[..]

Veelzeggend, dat kennelijk.

Verder is er geen woord aan gelogen dat gender geen moer te maken heeft met seksuele voorkeur. Dat woke en pride alles seksualiseert is iets anders, en precies datgene waar rl tegen ageert.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:39:27 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589928
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:37 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is het wel, ik heb je vraag netjes beantwoord, maar je accepteert het antwoord gewoon niet.

Deze "homo's" zijn niet welkom op de pride omdat ze een andere mening hebben, dat is gewoon een feit. Dat jij het rechtvaardig vindt staat daar los van. Ook al staat de organisatie in hun recht, dan nog is de uitkomst hetzelfde.
Inderdaad een "andere mening" die zeer in strijd is met de uitgangspunten van de organisatie. Ongeacht welke geaardheid ze hebben.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:40:52 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589938
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad een "andere mening" die zeer in strijd is met de uitgangspunten van de organisatie. Ongeacht welke geaardheid ze hebben.
Inclusiviteit zoals men het opdraagt en invult, aldus. Hypocrisie ten top
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:42:21 #254
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205589953
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Veelzeggend, dat kennelijk.

Verder is er geen woord aan gelogen dat gender geen moer te maken heeft met seksuele voorkeur. Dat woke en pride alles seksualiseert is iets anders, en precies datgene waar rl tegen ageert.
De Pride organisatie denkt er kennelijk heel anders over en het gros van de bezoekers ook. De Roze Leeuw is vrij om zijn eigen gayfeestje te organiseren waar transgenders niet welkom zijn.
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:47:44 #255
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205589985
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:42 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De Pride organisatie denkt er kennelijk heel anders over en het gros van de bezoekers ook. De Roze Leeuw is vrij om zijn eigen gayfeestje te organiseren waar transgenders niet welkom zijn.
RL stelt nochtans nergens dat mensen niet welkom zijn. Enkel dat het verworden is tot over geseksualiseerd circus waar thans ook zaken bij betrokken worden die niets met seksualiteit of voorkeur te maken hebben, vanuit die giftige woke agenda die sowieso seksualiteit tot allesbepalend identitair concept heeft verheven en maar alles bij elkaar flikkert om zo inclusief mogelijk naar buiten te treden. Afgezien natuurlijk van homo's (!) die een andere mening hebben dan de woke opperpaus van dat feest
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:50:29 #256
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590008
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
RL stelt nochtans nergens dat mensen niet welkom zijn. Enkel dat het verworden is tot over geseksualiseerd circus waar thans ook zaken bij betrokken worden die niets met seksualiteit of voorkeur te maken hebben, vanuit die giftige woke agenda die sowieso seksualiteit tot allesbepalend identitair concept heeft verheven en maar alles bij elkaar flikkert om zo inclusief mogelijk naar buiten te treden. Afgezien natuurlijk van homo's (!) die een andere mening hebben dan de woke opperpaus van dat feest
Ja daar kan dus enkel uit worden geconcludeerd dat die elementen er niet zouden moeten zijn op de Pride. Wat dus in strijd is met de uitgangspunten van de Pride.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:51:05 #257
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590013
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Inderdaad een "andere mening" die zeer in strijd is met de uitgangspunten van de organisatie. Ongeacht welke geaardheid ze hebben.
Ja, ik had al gelijk, je hoeft het niet te bevestigen :).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Beste debater 2022 dinsdag 9 augustus 2022 @ 16:51:30 #258
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205590018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:50 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja daar kan dus enkel uit worden geconcludeerd dat die elementen er niet zouden moeten zijn. Wat dus in strijd is met de uitgangspunten van de Pride.
Uhm nee, die verbinding wordt geheel niet gelegd enkel door naar transgenders te verwijzen, dat lees jij er weer in.

Maar vertel: wat heeft gender uberhaupt met seksualiteit te maken?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:02:26 #259
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590117
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:51 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Ja, ik had al gelijk, je hoeft het niet te bevestigen :).
En dank voor de bevestiging dat de uitgangspunten van RL volledig in strijd zijn met waar de Pride voor wil staan. Dus niet zo raar dat ze daarmee niet welkom zijn.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:03:37 #260
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590122
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:02 schreef Hexagon het volgende:

[..]
En dank voor de bevestiging dat de uitgangspunten van RL volledig in strijd zijn met waar de Pride voor wil staan. Dus niet zo raar dat ze daarmee niet welkom zijn.
Mooie overwinning hoor, je hebt homo's weten buiten te sluiten van de gay parade.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:11:12 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590181
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mooie overwinning hoor, je hebt homo's weten buiten te sluiten van de gay parade.
Nogal woke als mensen het recht hebben mee te doen aan een privaat evenement slechts op basis van hun geaardheid en niet op basis van de geschiktheid van wat ze uitkramen aldaar.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 17:27:22 #262
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205590282
Hexagon, om je eigen redenatie te gebruiken, waarom denk jij als hetero een mening te kunnen ventileren over een gay event? Is dat niet heel erg incorrect in jou wereldbeeld, is zoiets als een redneck die een mening ventileert over Emancipatie, toch?
:P :D
pi_205590480
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mooie overwinning hoor, je hebt homo's weten buiten te sluiten van de gay parade.
Welke gay parade?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205590487
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm nee, die verbinding wordt geheel niet gelegd enkel door naar transgenders te verwijzen, dat lees jij er weer in.

Maar vertel: wat heeft gender uberhaupt met seksualiteit te maken?
Alles
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205590618
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:55 schreef Wantie het volgende:

[..]
Alles
Hang er nogal vanaf. Als je zegt dat gender een ander woord voor sekse is dan ja. Als het om het Engelse woord gaat dan niet, dat is simpelweg een religie.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:13:34 #266
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 16:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Uhm nee, die verbinding wordt geheel niet gelegd enkel door naar transgenders te verwijzen, dat lees jij er weer in.

Maar vertel: wat heeft gender uberhaupt met seksualiteit te maken?
De gays achter de Pride ziet kennelijk een win-win situatie om de krachten te bundelen met Transgenders. Dat is verder aan hen om te onderbouwen want ik zit niet bij die organisatie. Maar het is duidelijk een belangrijke waarde van ze geworden.

Maar hoe je het ook draait of keert. Een organisatie heeft het recht om de bijdrage deelnemers aan hun waarden te toetsen en als ze daar niet aan voldoen ze een podium te weigeren.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:15:14 #267
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590632
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Hexagon, om je eigen redenatie te gebruiken, waarom denk jij als hetero een mening te kunnen ventileren over een gay event? Is dat niet heel erg incorrect in jou wereldbeeld, is zoiets als een redneck die een mening ventileert over Emancipatie, toch?
:P :D
Ik eis dan ook niet dat enige organisatie mij een podium geeft voor mijn meningen.
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:27:31 #268
375570 crew  Cyan9
pi_205590727
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 17:03 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Mooie overwinning hoor, je hebt homo's weten buiten te sluiten van de gay parade.
Ik denk dat de vijf bestuursleden hier wel weer bovenop komen.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:29:29 #269
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205590749
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:27 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Ik denk dat de vijf bestuursleden hier wel weer bovenop komen.
Oh vast, en ik ook wel hoor. Mijn acceptatiefeest is het niet.

Maar ik snap Roze leeuw wel in dit geval.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Moderator dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:32:49 #270
375570 crew  Cyan9
pi_205590777
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:29 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Oh vast, en ik ook wel hoor. Mijn acceptatiefeest is het niet.

Maar ik snap Roze leeuw wel in dit geval.
Ik snap de Roze Leeuw ook wel, als ze geen stelling nemen raken ze vast hun donateurs kwijt.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205590858
Roze Leeuw komt alleen op voor homo’s lesbiennes en bisexuelen. Je had ook een pro-Palestina groepje (je weet wel, waar ze homofielen het liefst aan hun ballen ophangen).

En op de gay parade is de eerste groep niet welkom.

Iedereen die dat verdedigt is gewoon knettergek.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 18:47:34 #272
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205590903
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:42 schreef VEM2012 het volgende:
Roze Leeuw komt alleen op voor homo’s lesbiennes en bisexuelen. Je had ook een pro-Palestina groepje (je weet wel, waar ze homofielen het liefst aan hun ballen ophangen).

En op de gay parade is de eerste groep niet welkom.

Iedereen die dat verdedigt is gewoon knettergek.
De tweede groep was ook niet welkom.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:19:39 #273
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205591251
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ik eis dan ook niet dat enige organisatie mij een podium geeft voor mijn meningen.
Maar je ventileert wel een mening over een discussie waar jij geen partij in bent.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:24:41 #274
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205591297
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar je ventileert wel een mening over een discussie waar jij geen partij in bent.
Dat is natuurlijk gewoon prima, dit is een discussieforum :P.

Ik ben ook geen LGBTQ+ lid, maar ik heb ook een mening en die geef ik dan gewoon. Welkom op FOK! B-).
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205591335
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk gewoon prima, dit is een discussieforum :P.

Ik ben ook geen LGBTQ+ lid, maar ik heb ook een mening en die geef ik dan gewoon. Welkom op FOK! B-).
Klopt, gelukkig geeft dit subforums geen bans als niet bij de club schijnt te horen, maar toch je mening geeft ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205591350
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Hang er nogal vanaf. Als je zegt dat gender een ander woord voor sekse is dan ja. Als het om het Engelse woord gaat dan niet, dat is simpelweg een religie.
Gender betekent sexe volgens Google translate...
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 19:48:09 #277
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205591509
quote:
10s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:24 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk gewoon prima, dit is een discussieforum :P.

Ik ben ook geen LGBTQ+ lid, maar ik heb ook een mening en die geef ik dan gewoon. Welkom op FOK! B-).
Het niet is dat hij van mij niet mag, maar eerder dat hij daarmee ingaat tegen zijn eigen Wokeheid
pi_205591939
Even in die roze leeuw gedoken...

Oprichter en voorzitter Lennart van Mil kennen we vooral van zijn tweet dat Alexander Pechtold een moordenaar is.

Secretaris Erik Havenaar richtte acht jaar gelden een pro-Russische actiegroep op. De Nederlanders hebben volgens Havenaar geen idee welke goede dingen Poetin in Rusland doet


Het bestuur wordt aangevuld door nog drie van deze types. Lars Drenth is steunfractielid bij een grote ouderenpartij in Zaanstad. Dan hebben we Jasper van Buul, een goedlachse oud-vrijwilliger van VNL – mocht u nog weten wat dat voor partij was – en ooit actievoerder voor referenda. Tot slot Olaf van der Steeg, een Forum-kandidaat voor de gemeenteraad van Oss, maar wel op een kansloze plek tien. Van dit bestuur is het alleen Drenth ooit gelukt een politieke rol te bemachtigen
WAAROM TOCH?
Vijf mannen die politiek nauwelijks aan de bak kwamen zijn hun eigen clubje begonnen. Er worden continu uitspraken gedaan die blijk geven van weerzin tegen de LHBTI-beweging. In De Andere Krant leest u onder andere een relativering van wetgeving die homo’s beschermt, een verkapt pleidooi tegen homo’s die kinderen opvoeden en afkeer van datingapp Grindr. Onthoud: dit is een organisatie voor homobelangen.




Tja...
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 20:54:05 #279
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205592382
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 19:19 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Maar je ventileert wel een mening over een discussie waar jij geen partij in bent.
Ja dat doe ik wel vaker inderdaad.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:18:13 #280
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205592816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ja dat doe ik wel vaker inderdaad.
Hoe past dat in je politiek correcte denken?
:P :D
Is dat geen culturele toe-eigening ?
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:22:36 #281
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205592889
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:32 schreef Wantie het volgende:
Even in die roze leeuw gedoken...

Oprichter en voorzitter Lennart van Mil kennen we vooral van zijn tweet dat Alexander Pechtold een moordenaar is.

Secretaris Erik Havenaar richtte acht jaar gelden een pro-Russische actiegroep op. De Nederlanders hebben volgens Havenaar geen idee welke goede dingen Poetin in Rusland doet



Tja...
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
Laten we eerlijk zijn, Putin heeft heel goede dingen gedaan voor Rusland, zoals wel meer mensen goede dingen deden voor hun land maar toch enorme Eikels, Hufters en criminelen waren,
Was in de vorige eeuw een figuur die loste massale werkloosheid op in zijn geadopteerde vaderland en legde snelwegen aan, dat die daarvoor niet herinnerd wordt, dat is een ander verhaal.
:o :o
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:23:32 #282
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205592905
Voor de duidelijkheid, dat was ravenzwart sarcasme.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 21:24:28 #283
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205592921
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:18 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Hoe past dat in je politiek correcte denken?
:P :D
Is dat geen culturele toe-eigening ?
Daar heb ik me werkelijk nog nooit druk om gemaakt.
pi_205593190
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:22 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Laten we eerlijk zijn, Putin heeft heel goede dingen gedaan voor Rusland, zoals wel meer mensen goede dingen deden voor hun land maar toch enorme Eikels, Hufters en criminelen waren,
Was in de vorige eeuw een figuur die loste massale werkloosheid op in zijn geadopteerde vaderland en legde snelwegen aan, dat die daarvoor niet herinnerd wordt, dat is een ander verhaal.
:o :o
Oh, die snelwegen waren al gepland voordat dat figuur aan de macht kwam.

Maar in topic: 8 jaar geleden annexeerde Rusland De Krim en startte de burgeroorlog in de Donbass.
Verder zijn de homorechten afgenomen in Rusland.
Beetje raar om daar een lofzang voor te zingen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205593454
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 18:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De tweede groep was ook niet welkom.
Maar ze liepen wel mee.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:10:13 #286
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_205593816
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:52 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Maar ze liepen wel mee.
Klopt, de Pride kan geen gebiedsverboden opleggen.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:26:06 #287
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205594234
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 21:37 schreef Wantie het volgende:

[..]
Oh, die snelwegen waren al gepland voordat dat figuur aan de macht kwam.

Maar in topic: 8 jaar geleden annexeerde Rusland De Krim en startte de burgeroorlog in de Donbass.
Verder zijn de homorechten afgenomen in Rusland.
Beetje raar om daar een lofzang voor te zingen.
Ik weet het en was in mijn post ook niet serieus.
pi_205594795
Is er eigenlijk ook een feest waar hetero’s halfnaakt op bootjes staan de dansen. :o
ROBODEMONS..................|:(
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 22:54:57 #289
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_205594831
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:52 schreef Morrigan het volgende:
Is er eigenlijk ook een feest waar hetero’s halfnaakt op bootjes staan de dansen. :o
Zo'n beetje elke "feestdag" in Amsterdam, vrijgezellenfeesten, toeristen in het algemeen, alles en iedereen als het boven de 20 graden is :P.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_205595087
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:54 schreef HeatWave het volgende:

[..]
Zo'n beetje elke "feestdag" in Amsterdam, vrijgezellenfeesten, toeristen in het algemeen, alles en iedereen als het boven de 20 graden is :P.
Hmm, misschien eens Amsterdam bezoeken als het warm weer is.🤔
ROBODEMONS..................|:(
pi_205595893
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:52 schreef Morrigan het volgende:
Is er eigenlijk ook een feest waar hetero’s halfnaakt op bootjes staan de dansen. :o
Nee, die hadden heel braaf T-shirts aan.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205595905
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 22:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Klopt, de Pride kan geen gebiedsverboden opleggen.
Roze leeuw had ook gewoon mee kunnen lopen, maar durfde zelf niet meer.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator woensdag 10 augustus 2022 @ 12:50:11 #293
375570 crew  Cyan9
pi_205598859
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:32 schreef Wantie het volgende:
Even in die roze leeuw gedoken...

Oprichter en voorzitter Lennart van Mil kennen we vooral van zijn tweet dat Alexander Pechtold een moordenaar is.

Secretaris Erik Havenaar richtte acht jaar gelden een pro-Russische actiegroep op. De Nederlanders hebben volgens Havenaar geen idee welke goede dingen Poetin in Rusland doet

Het bestuur wordt aangevuld door nog drie van deze types. Lars Drenth is steunfractielid bij een grote ouderenpartij in Zaanstad. Dan hebben we Jasper van Buul, een goedlachse oud-vrijwilliger van VNL – mocht u nog weten wat dat voor partij was – en ooit actievoerder voor referenda. Tot slot Olaf van der Steeg, een Forum-kandidaat voor de gemeenteraad van Oss, maar wel op een kansloze plek tien. Van dit bestuur is het alleen Drenth ooit gelukt een politieke rol te bemachtigen
WAAROM TOCH?
Vijf mannen die politiek nauwelijks aan de bak kwamen zijn hun eigen clubje begonnen. Er worden continu uitspraken gedaan die blijk geven van weerzin tegen de LHBTI-beweging. In De Andere Krant leest u onder andere een relativering van wetgeving die homo’s beschermt, een verkapt pleidooi tegen homo’s die kinderen opvoeden en afkeer van datingapp Grindr. Onthoud: dit is een organisatie voor homobelangen.



Tja...
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
Ik vind hun website heel bijzonder. :P
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_205599930
Canal Pride mag weg groetjes lbht’er
pi_205600125
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 14:47 schreef Azula2.0 het volgende:
Canal Pride mag weg groetjes lbht’er
Er is geen canal pride, dus dat scheelt weer ^O^
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205600227
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 20:32 schreef Wantie het volgende:
Even in die roze leeuw gedoken...

Oprichter en voorzitter Lennart van Mil kennen we vooral van zijn tweet dat Alexander Pechtold een moordenaar is.

Secretaris Erik Havenaar richtte acht jaar gelden een pro-Russische actiegroep op. De Nederlanders hebben volgens Havenaar geen idee welke goede dingen Poetin in Rusland doet

Het bestuur wordt aangevuld door nog drie van deze types. Lars Drenth is steunfractielid bij een grote ouderenpartij in Zaanstad. Dan hebben we Jasper van Buul, een goedlachse oud-vrijwilliger van VNL – mocht u nog weten wat dat voor partij was – en ooit actievoerder voor referenda. Tot slot Olaf van der Steeg, een Forum-kandidaat voor de gemeenteraad van Oss, maar wel op een kansloze plek tien. Van dit bestuur is het alleen Drenth ooit gelukt een politieke rol te bemachtigen
WAAROM TOCH?
Vijf mannen die politiek nauwelijks aan de bak kwamen zijn hun eigen clubje begonnen. Er worden continu uitspraken gedaan die blijk geven van weerzin tegen de LHBTI-beweging. In De Andere Krant leest u onder andere een relativering van wetgeving die homo’s beschermt, een verkapt pleidooi tegen homo’s die kinderen opvoeden en afkeer van datingapp Grindr. Onthoud: dit is een organisatie voor homobelangen.



Tja...
https://chrisaalberts.nl/(...)r-dan-lhbti-rechten/
Grappig terugkerend ding bij de FvD types. Overal complotten zien door globalisten of joden, maar zelf pro Rusland zijn zelfs als ze in dat lang naar een strafkamp zouden moeten. Alsof ze ooit zelf wat centjes hebben gekregen van buitenlanders met een hekel aan Nederland.
pi_205607579
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 15:10 schreef Wantie het volgende:

[..]
Er is geen canal pride, dus dat scheelt weer ^O^
Lekker belangrijk hoe het heet. Die aandachtshoertjes zetten normale mensen in een slecht daglicht.
pi_205608827
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 13:01 schreef Azula2.0 het volgende:

[..]
Lekker belangrijk hoe het heet. Die aandachtshoertjes zetten normale mensen in een slecht daglicht.
Op welke wijze?
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205608933
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2022 10:21 schreef Wantie het volgende:

[..]
Nee, gewoon :') naar een zure column op een website die al jaren niet meer relevant is, geschreven door iemand die in het verleden is blijven hangen...
Op welke manier heb je het idee dat deze column zuur is dan? Ik heb eerder het idee dat het een hele treffende column is, maar jij gewoon niet goed overweg kunt met de visie van deze columnist.
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 07:19 schreef raptorix het volgende:
Daarnaast is volstrekt idioterie om genderproblematiek te associëren met seksualiteit.
Dit heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken. Het blijft opvallend dat mensen met genderdysforie zich hebben weten aan te sluiten bij homo's, lesbiennes en biseksuelen. Sterker nog, deze groep heeft de afgelopen jaren alle aandacht op zich weten te eisen door hun eigen genderideologie flink bij de burger door de strot te douwen.
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2022 08:16 schreef Wantie het volgende:

[..]
Als ik kijk naar de situatie 30 jaar geleden en nu, dan is in Nederland flinke vordering gemaakt op het gebied van homo-acceptatie.
En daarin heeft het COC een grote rol gespeeld. En anno nu is het voor veel homo's totaal geen issue meer, maar in mijn tijd van coming out was het heel gebruikelijk dat je als kind het huis uit werd getrapt als je ouders er achter kwamen dat je gay was, en werd je op school stelselmatig in elkaar getrapt en gepest als je medeleerlingen er achter kwamen.

En dan kun je roepen dat die gewoon meer voor zichzelf moeten opkomen, maar niet iedereen heeft die kracht, en organisaties als COC helpen daarbij.
Met als gevolg dat bovenstaande in Nederland tot de uitzondering behoort.

En dan de genderidentiteit; de homo emancipatie is zo'n beetje afgerond, vrijwel geen kind hoeft meer zijn omgeving te vrezen als ze er achter komen dat hij of zij gay is. Dat deel vraagt enkel om onderhoud in Nederland om ervoor te zorgen dat dat zo blijft. Daardoor zie je bij de gay pride de verschuiving naar pride, waarbij ook andere groepen die dezelfde worsteling met zichzelf en de samenleving doormaken er aan zijn toegevoegd.
En op zich vind ik het raar dat een groep gays daar op tegen zijn, dat ze weigeren solidariteit te tonen en de groep die worstelt met genderidentiteit wil uitsluiten.
Je zou verwachten dat een groep die zelf heeft ervaren wat het is om uitgesloten te worden dat een andere groep niet aan zou willen doen.
Je zou dat verwachten, waarom? Het een is het ander niet. Homo of lesbisch zijn is normaal, denken dat je van een ander geslacht bent of zelfs het idee creëren dat je min of meer geen geslacht hebt en non-binair bent is gewoon belachelijk en iets dat objectief gezien ook helemaal niet kan. En dit mag gewoon worden benoemd.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_205609164
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2022 16:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Op welke manier heb je het idee dat deze column zuur is dan? Ik heb eerder het idee dat het een hele treffende column is, maar jij gewoon niet goed overweg kunt met de visie van deze columnist.
[..]
Dit heeft er inderdaad helemaal niets mee te maken. Het blijft opvallend dat mensen met genderdysforie zich hebben weten aan te sluiten bij homo's, lesbiennes en biseksuelen. Sterker nog, deze groep heeft de afgelopen jaren alle aandacht op zich weten te eisen door hun eigen genderideologie flink bij de burger door de strot te douwen.
[..]
Je zou dat verwachten, waarom? Het een is het ander niet. Homo of lesbisch zijn is normaal, denken dat je van een ander geslacht bent of zelfs het idee creëren dat je min of meer geen geslacht hebt en non-binair bent is gewoon belachelijk en iets dat objectief gezien ook helemaal niet kan. En dit mag gewoon worden benoemd.
Oh, ik kijk er niet van op dat jij het een heel treffende column vindt...


Homo of lesbisch zijn is normaal. Fijn dat je er zo over denkt. Maar waarom is dat normaal dan? Het is in Nederland niet altijd als normaal beschouwd, en wereldwijd ook lang niet overal. Daar is heteroseksualiteit de norm, homoseksualiteit vaak een ziekte of zondig, strafbaar.
Wat maakt voor jou dat homoseksualiteit normaal is?

[ Bericht 11% gewijzigd door Wantie op 11-08-2022 16:40:15 ]
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
pi_205609317
Dicht.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')