abonnement Unibet Coolblue
pi_205557837


quote:
Dit kun je vandaag verwachten van de boerenprotesten

Boeren die het niet eens zijn met het stikstofbeleid van het kabinet hebben voor vandaag acties door het hele land aangekondigd. Ze willen "Nederland platleggen", zo dreigen ze op sociale media. In ons liveblog lees je de stand van zaken, hieronder welke eventuele overlast die je kunt verwachten.

Om met de deur in huis te vallen: een deel van de verwachte chaos bestaat eruit dat niet precies bekend is wat er gaat gebeuren. En dus ook niet hoe groot de acties en overlast worden.

De boerenorganisatie Farmers Defence Force (FDF) zegt zelf geen cordinerende rol te spelen bij de actiedag. Hetzelfde geldt voor boerenactiegroep Agractie. De boeren worden opgeroepen de acties vanuit hun eigen regio's te organiseren.

Als de boeren hun dreigementen waarmaken, worden toegangswegen naar de luchthavens Schiphol, Eindhoven en Rotterdam geblokkeerd. Schiphol raadt reizigers aan om maandag met de trein naar het vliegveld te komen.

Volgens KLM kunnen de protesten mogelijk ook de vertrek- en aankomsttijden benvloeden. "Uw vlucht kan worden verstoord als u van, naar of via Schiphol reist", waarschuwt de luchtvaartmaatschappij.

Omdat boerenprotesten vaak bestaan uit het blokkeren van (snel)wegen, zullen maandag vermoedelijk ook automobilisten te maken krijgen met vertragingen, zo waarschuwt ook Rijkswaterstaat zondag. Het is nog niet bekend waar in Nederland maandag wegen afgesloten zullen zijn.

Boerenorganisaties hebben eerder opgeroepen om in ieder geval vluchtstroken vrij te laten. Mensen met haast voor bijvoorbeeld ziekenhuisbezoek zouden dan na overleg met de blokkerende boeren toch door kunnen rijden.

Als je boodschappen wilt doen of wacht op een pakketje, zou het kunnen dat je een leeg schap aantreft in de winkel of langer moet wachten op de bezorging. Er wordt namelijk opgeroepen distributiecentra voor levensmiddelen en de Rotterdamse haven als doelwit voor acties te kiezen. De oproep wordt gedaan via verschillende kanalen, waaronder op WhatsApp en Telegram.

Het grote logistiekbedrijf Jan de Rijk heeft klanten ervoor gewaarschuwd dat er maandag mogelijk sprake is van vertragingen bij ritten met vrachtwagens.

Albert Heijn, waarvoor dagelijks veel trucks in de weer zijn, betreurt de boerenacties waarvan klanten mogelijk hinder zullen ondervinden. De supermarktketen zegt er alles aan te doen om ervoor te zorgen dat alle producten "en zeker ook die van de boeren en telers" te koop blijven.

De politie heeft maandag de mogelijkheid om met materieel van Defensie trekkers weg te slepen. De capaciteit is wel relatief beperkt.

"Bij een of twee trekkers lukt het wel", zegt een politiewoordvoerder tegen NU.nl. "Maar bij hele grote aantallen door het hele land heeft ook defensie te weinig materieel beschikbaar."

https://www.nu.nl/binnenl(...)boerenprotesten.html
twitter


Deel van de aanleiding:


[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 08-08-2022 14:27:22 ]
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:21:59 #2
491163 Viesdik
pi_205557854
gaaf al die vlaggen overal
gaat een spannend najaar worden
Heeft iedereen al een gun gekocht?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:22:09 #3
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205557857
En heeft onze Remkes nog een stevige borrel gedronken met de boer?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:23:05 #4
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205557863
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef Viesdik het volgende:
gaaf al die vlaggen overal
gaat een spannend najaar worden
Heeft iedereen al een gun gekocht?
Mensen gunnen mij zo al vanalles dat hoef ik niet te kopen
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:27:40 #5
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205557903
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef Viesdik het volgende:
gaaf al die vlaggen overal
gaat een spannend najaar worden
Heeft iedereen al een gun gekocht?
Oh, een badass op Internet die het over een gun heeft, hoe gangsta.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205557904
Lapo nog even in de herhaling
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 15:22 schreef Zelva het volgende:

[..]
LTO gaat bepalen wat de overheid wel en niet mag zeggen. _O_ 8)7
Aka
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:29:53 #7
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205557925
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, een badass op Internet die het over een gun heeft, hoe gangsta.
pi_205557930
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:21 schreef Viesdik het volgende:
gaaf al die vlaggen overal
gaat een spannend najaar worden
Heeft iedereen al een gun gekocht?
Wel wat antitracktormijnen. Ik wens de boeren veel succes met hun trekkertjes.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 16:31:37 #9
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205557942
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Wel wat antitracktormijnen. Ik wens de boeren veel succes met hun trekkertjes.
Ik heb betonblokken voor het huis gezet. Helemaal klaar voor het najaar.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:02:18 #10
491163 Viesdik
pi_205558168
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Oh, een badass op Internet die het over een gun heeft, hoe gangsta.
In mijn tijd bestonden nog geen gangsta's gappie :')
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:04:16 #11
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205558185
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:02 schreef Viesdik het volgende:

[..]
In mijn tijd bestonden nog gangsta's gappie :')
In mijn tijd bestonden gangsta's helemaal niet. :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:04:57 #12
491163 Viesdik
pi_205558190
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:31 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Ik heb betonblokken voor het huis gezet. Helemaal klaar voor het najaar.
Lol.. de muur rondom je gevangenis betonblokken noemen :')
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:12:33 #13
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_205558257
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
In mijn tijd bestonden gangsta's helemaal niet. :P
Nog steeds niet eilk, maar dat heeft meer met het strikte beleid op guns te maken dan met het beleid van mensen die denken dat ze stoer zijn als deze in videos gebruiken volgensmij.
pi_205558439
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:22 schreef Rode_Wijn het volgende:
En heeft onze Remkes nog een stevige borrel gedronken met de boer?
Sjaak spuugt er ook niet in hoor.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:41:04 #15
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205558480


Het lijkt de protestante kerk wel, zoveel stromingen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 17:55:45 #16
499349 EinarBoe
Extreem mild
pi_205558612
twitter


Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
pi_205558625
quote:
‘Het onderhandelen is mislukt, ik denk dat het gaat escaleren’, zegt FDF-leider Mark van den Oever.
Is natuurlijk gewoon een oproep / opruiing, maar door de woordkeuze komt ie er mee weg :{w
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:03:05 #18
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205558659
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:17 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Allemaal leuk en aardig maar ze zullen toch een verhaal moeten hebben bij de rechter dat de depositie op kwetsbare natuur binnen de perken is als ze nog vergunningen willen afgeven die stand houden.

Eerste test bij de rechter: de bouwvrijstelling. Als die sneuvelt kan er voorlopig helemaal niets meer.
misschien zijn die zeldzame kruipertjes die hier 25 miljard waard zijn in het buitenland nog wel in leven

we kunnen toch niet die straatarme natuur terug willen die ze in spanje hebben of in Roemenie , is dat zo mooi dan >??/

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 05-08-2022 18:11:55 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205558703
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
die vd oever is echt pure aids. Wat een halve gare is dat zeg. Niet mee praten gewoon.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:13:26 #20
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205558750
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:41 schreef EinarBoe het volgende:
[ afbeelding ]

Het lijkt de protestante kerk wel, zoveel stromingen.
Het kabinet krijgt weer een soort machtsgevoel dat zich ook manifesteerde met de toeslagaffaire

wij machthebbers tegen de mensen met een buitenlandse naam
wij machthebbers, tegen domme boeren
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:14:53 #21
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205558765
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:04 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Lol.. de muur rondom je gevangenis betonblokken noemen :')
Qua comebacks is dit toch nog geen 2/10, hoor :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:18:00 #22
491163 Viesdik
pi_205558793
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
De beunhaas hier ben jij toch echt zelf.
Rutte bepaalt zelf met welke boer en organisatie hij gaat praten. FdF wordt volledig genegeerd.
De media gaat hier slinks op in.. en geven alleen boeren de aandacht die niets te vrezen hebben.
Hoppa.. de fik erin!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:18:20 #23
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_205558795
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
Grappig… want had niet begrepen dat zij aan tafel zaten en dat er berhaupt al onderhandelingen waren.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_205558922
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 16:09 schreef inslagenreuring het volgende:

[..]
Dit is altijd zo'n kulargument.

Jij ziet die "bakken Eu-geld" liever naar boeren in andere lidstaten gaan?

Nog los van het feit dat het overdreven is wat je stelt.
800 miljoen per jaar, en veruit de grootste portie van de Europese gelden die Nederland jaarlijks krijgt.

Dus hoe is het overdreven?

Verder is de plotse eensgezindheid wel bijzonder. Decennialang laten de boeren zich tegen elkaar uitspelen door Big Agro en de supermarkten. Want altijd was er wel een bier te vinden die het voor een kwartje minder leverde.

Ik zou liever zien dat die subsidies gebruikt worden om te switchen naar businessmodel wat wel houdbaar is IPV een race to the bottom in stand te houden. En sowieso op industrile wijze geproduceerd vlees bedoelt voor de export zou wel een stuk minder mogen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 18:32:45 #25
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205558926
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
als er onteigenen van toepassing is dan krijgt men de boekwaarde en het bedrijf is weg, het godsvermogen gaat dan naar advies clubjes
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205559074
Als de boeren een keer een statement willen maken kunnen ze aankomend weekend alle voetbalstadions blokkeren bij de start van het nieuwe voetbalseizoen.

Eens even kijken of ze dat ook durven ipv wat individuele politici/agenten bedreigen
pi_205559097
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De beunhaas hier ben jij toch echt zelf.
Rutte bepaalt zelf met welke boer en organisatie hij gaat praten. FdF wordt volledig genegeerd.
De media gaat hier slinks op in.. en geven alleen boeren de aandacht die niets te vrezen hebben.
Hoppa.. de fik erin!
FDF is een terroristisch clubje waar je helemaal niets van hoeft te accepteren. Hopelijk worden ze keihard aangepakt.
pi_205559146
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:59 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
FDF is een terroristisch clubje waar je helemaal niets van hoeft te accepteren. Hopelijk worden ze keihard aangepakt.
Het is vooral een melkkoe voor meneertje van den oever. Lekker merchandise verkopen en de opbrengst in eigen zak steken.
pi_205559193
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:56 schreef Raw85 het volgende:
Als de boeren een keer een statement willen maken kunnen ze aankomend weekend alle voetbalstadions blokkeren bij de start van het nieuwe voetbalseizoen.

Eens even kijken of ze dat ook durven ipv wat individuele politici/agenten bedreigen
Die gaan echt niks doen waar lef voor is hoor. Alles stiekem of met een grote groep. Boeren lijken of Finnen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559211
twitter


Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
pi_205559212
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
misschien zijn die zeldzame kruipertjes die hier 25 miljard waard zijn in het buitenland nog wel in leven

we kunnen toch niet die straatarme natuur terug willen die ze in spanje hebben of in Roemenie , is dat zo mooi dan >??/

Zolang jij niet weet wat het Fochtelorveen is, en je een ooievaar niet van een kraanvogel kan onderscheiden, moet je misschien je mond houden over natuurbeheer in Nederland.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:18:17 #32
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205559225
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zolang jij niet weet wat het Fochtelorveen is, en je een ooievaar niet van een kraanvogel kan onderscheiden, moet je misschien je mond houden over natuurbeheer in Nederland.
Weet jij het wel dan? :o
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:20:20 #33
5428 crew  miss_sly
pi_205559238
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
Als ik het goed heb, zat FDF er niet zelf, maar zat LTO er ook namens hen.


Maar goed, dit soort dreigementen zouden wat mij betreft echt de kop ingedrukt koeten worden, deze man stevig aangepakt en alle komende acties keihard afgestraft. De waanzin.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205559242
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:18 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Weet jij het wel dan? :o
Ik fiets er vaak. Jij schijnt er in de buurt te wonen, als ik me dat goed herinner.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205559244
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
Je ncellige mening in drievoud mededelen (inclusief pm) maakt het niet sterker. Maar het is wel aandoenlijk.
Sad.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:21:11 #36
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205559248
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:20 schreef OllieA het volgende:

[..]
Ik fiets er vaak. Jij schijnt er in de buurt te wonen, als ik me dat goed herinner.
Ah ok, en ja klopt :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205559265
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:20 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Als ik het goed heb, zat FDF er niet zelf, maar zat LTO er ook namens hen.
Dat klopt inderdaad maar dat was omdat FDF niet wilde komen. Ze waren wel uitgenodigd.
pi_205559266
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
Hij denkt terecht dat hij wat is, omdat de overheid en vooral in het bijzonder het OM nalaat om hem op te pakken. Ze durven het niet. Geen wonder dus dat het escaleert, de man waant zich onaantastbaar. En terecht.
pi_205559283
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:23 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dat klopt inderdaad maar dat was omdat FDF niet wilde komen. Ze waren wel uitgenodigd.
Kan die Vd Oever wel lezen? Ik vraag het me af.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:27:13 #40
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205559284
Als ik dan dit lees walg ik toch echt van de reactie van LTO en FDF

quote:
‘Binnenskamers ging het anders’
Bert van Ruitenbeek, die als directeur van de organisatie voor ‘biodynamische landbouw’ Stichting Demeter ook aanwezig was, vindt echter dat de LTO alleen voor de bhne doet alsof de uitkomst van de gesprekken te weinig is. Het gesprek ging er binnenskamers heel anders aan toe, aldus Van Ruitenbeek. ,,Er is echt ruimte om verder te kijken naar een aantal dingen en daar is de LTO ook mee akkoord gegaan”. Volgens Van Ruitenbeek hoort wat LTO doet ‘bij het spel’, maar houdt hij er zelf niet van. ,,Zij proberen alle partijen binnenboord te houden en dat snap ik wel, maar hun verklaring in de media is te negatief.”
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205559312
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:21 schreef R-woud93 het volgende:

[..]
Ah ok, en ja klopt :)
Nou, prachtig toch daar? Het Fochtelorveen gaan we toch geen arme natuur noemen die wel omgeploegd of bebouwd kan worden?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205559316
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
Pak hem maar op.
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:35:48 #43
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205559327
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
Ach ze zouden ook wel ff Schiphol plat leggen. Is ook niet gebeurd.

De Hollandse Osama bin laden
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:36:39 #44
351145 crew  R-woud93
Voorbeelduser
pi_205559329
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:31 schreef OllieA het volgende:

[..]
Nou, prachtig toch daar? Het Fochtelorveen gaan we toch geen arme natuur noemen die wel omgeploegd of bebouwd kan worden?
Daar ben ik het helemaal mee eens ja :)
~FEYENOORD~
*De donkerste nachten produceren de helderste sterren*
pi_205559353
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:17 schreef Ploplap het volgende:

[..]
Beheers je wappie. Straks ga je mij weer DM'en met ziektes. _O-
Ik geef je bij deze toestemming om al mijn DM's aan jou te openbaren.

Ik heb ze alvast voor jou in onderstaande spoiler gezet

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:46:56 #46
491163 Viesdik
pi_205559390
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:59 schreef kale_gehaktbal het volgende:

[..]
FDF is een terroristisch clubje waar je helemaal niets van hoeft te accepteren. Hopelijk worden ze keihard aangepakt.
Wat jij vindt boeit die boeren en mij niet zoveel. 🙂
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:47:44 #47
500074 Rode_Wijn
Kom laat ons vrolijk zijn
pi_205559392
Ik voel weinig sympathie met de boeren als ze dreigen met escaleren
pi_205559395
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat jij vindt boeit die boeren en mij niet zoveel. 🙂
Blijkbaar wel gelet op alle protesten..
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:48:20 #49
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205559398
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
Slappe mensen zeg, grote muilen en maar eisen. Ik zie ze graag overgaan tot de hardste acties ooit!!!!! En deze meneer gaat daar verantwoordelijk voor gehouden worden met zijn aankondigingen. Terrorist pur sang, tijd voor een reisje Guantnamo...
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205559406
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:46 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Wat jij vindt boeit die boeren en mij niet zoveel. 🙂
Totdat ze de verkeerde pakken. Dan gaan die boeren wel huilen dat niemand ze helpt.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559408
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:47 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Blijkbaar wel gelet op alle protesten..
En alle reacties :D :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:50:38 #52
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205559414
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 18:18 schreef Viesdik het volgende:

[..]
De beunhaas hier ben jij toch echt zelf.
Rutte bepaalt zelf met welke boer en organisatie hij gaat praten. FdF wordt volledig genegeerd.
De media gaat hier slinks op in.. en geven alleen boeren de aandacht die niets te vrezen hebben.
Hoppa.. de fik erin!
Nee, simpele, FDF heeft er zelf voor gekozen niet aan tafel te verschijnen. Dat je een mening hebt prima, maar liegen staat je niet netjes. En dat allemaal om per se je zin te krijgen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:51:04 #53
491163 Viesdik
pi_205559415
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]

Ik snap niet dat dit soort figuren berhaupt zijn uitgenodigd om mee te praten. Wie denkt deze gozer eigenlijk wel niet dat hij is? Wees blij dat je berhaupt bent uitgenodigd man, met je grote bek. Als je mee wil regeren richt je maar een eigen partij op. Verder heb je wat mij betreft weinig recht van spreken, en al helemaal niet na schandalige opmerking na schandalige opmerking van FDF.
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
pi_205559423
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
:')
pi_205559428
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
Droog je tranen, stop met huilen.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:52:58 #56
491163 Viesdik
pi_205559430
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:49 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Totdat ze de verkeerde pakken. Dan gaan die boeren wel huilen dat niemand ze helpt.
Hooguit wat Romeos. Maar de boeren hebben niets te vrezen voor internethelden.. Die blijven toch binnen zitten 😂😂
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:53:18 #57
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205559432
Je krijgt op deze manier steeds minder sympathie voor die 'Boeren'.
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205559434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
Hardop gelachen. Je weet denk ik niet half hoe goed je het hier hebt. :)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205559439
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Hooguit wat Romeos. Maar de boeren hebben niets te vrezen voor internethelden.. Die blijven toch binnen zitten 😂😂
Wappie gespot.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205559447
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:52 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Hooguit wat Romeos. Maar de boeren hebben niets te vrezen voor internethelden.. Die blijven toch binnen zitten 😂😂
Wat is een Romeo nou weer. Kan me niet voorstellen dat die zo laf zijn als boeren, dat kan haast niet.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559462
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat is een Romeo nou weer. Kan me niet voorstellen dat die zo laf zijn als boeren, dat kan haast niet.
Dat is wappie-jargon voor 'agent in burger'. In wappieland zijn ze er nogal verbolgen over dat dergelijke agenten bestaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:56:56 #62
491163 Viesdik
pi_205559465
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:53 schreef aloa het volgende:
Je krijgt op deze manier steeds minder sympathie voor die 'Boeren'.
Ik juist meer. Lekker die laffe graftakken dissen. Van die brave lulhannissen die hun sympathie verliezen als ze in de file zitten. Ahhh boeboe.. Wat een zwaar leven heb je toch :').
Heb je trouwens alweer je loyaliteitsvaccijntje genomen? 😂
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:57:53 #63
491163 Viesdik
pi_205559473
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:54 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Wat is een Romeo nou weer. Kan me niet voorstellen dat die zo laf zijn als boeren, dat kan haast niet.
Niet weten wat romeos zijn :')_____!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:58:19 #64
307331 aloa
Steeds harder, steeds sneller
pi_205559478
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:56 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik juist meer. Lekker die laffe graftakken dissen. Van die brave lulhannissen die hun sympathie verliezen als ze in de file zitten. Ahhh boeboe.. Wat een zwaar leven heb je toch :').
Heb je trouwens alweer je loyaliteitsvaccijntje genomen? 😂
Praat nu eens normaal :')
94257 - 478969
In my dreams I'm dying all the time
pi_205559480
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 17:55 schreef EinarBoe het volgende:
[ twitter ]

Deze twee dakhazen die niet eens op kwamen dagen vonden het gesprek teleurstellend en terroristenfrontman vdOever 'denkt dat het enorm gaat escaleren'.

Wanneer komt precies het moment dat de optie om een godsvermogen cadeau te doen aan een klein clubje etters en polderjihadisten van tafel gaat?
Dit schorem moet opgepakt worden en strafrechtelijk worden vervolgd voor hun terreur. Ook financieel volledig laten opdraaien voor de schade.
pi_205559484
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Niet weten wat romeos zijn :')_____!
Die zijn nogal een hot item h?
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 19:59:15 #67
491163 Viesdik
pi_205559488
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Je weet denk ik niet half hoe goed je het hier hebt. :)
:')
pi_205559506
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:57 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Niet weten wat romeos zijn :')_____!
Mijn Wappie woordenboek is niet up to date ;(
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:03:17 #69
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205559518
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:15 schreef OllieA het volgende:

[..]
Zolang jij niet weet wat het Fochtelorveen is, en je een ooievaar niet van een kraanvogel kan onderscheiden, moet je misschien je mond houden over natuurbeheer in Nederland.
kraanwogel en ooievaars die zijn uitgestorven door de boeren?/
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205559522
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:56 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Dat is wappie-jargon voor 'agent in burger'. In wappieland zijn ze er nogal verbolgen over dat dergelijke agenten bestaan.
Ik vond het al op Google maar kon me niet voorstellen dat daarop gedoeld werd. Wat een sneue, laffe bedoeling. Ongelooflijk dat er van die slakken zijn die alleen op een trekker wat durven.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559585
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205559610
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Mijn Wappie woordenboek is niet up to date ;(
Dacht dat dat polariseren middels wappie/schaapie niet meer werd toegestaan op FOK!.
pi_205559612
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Hij geeft wel toe dat FDF ze voert als ik het goed lees.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559624
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:15 schreef Nober het volgende:

[..]
Dacht dat dat polariseren middels wappie/schaapie niet meer werd toegestaan op FOK!.
Dan moeten ze geen wappie termen gebruiken :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559626
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hardop gelachen. Je weet denk ik niet half hoe goed je het hier hebt. :)
Jij bent op de hoogte van het regime in de kliniek waar @Viesdik verblijft?
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:18:45 #76
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205559637
twitter


Haha dit fragment
pi_205559646
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Haha dit fragment
Volledig filmpje op https://nos.nl/nieuwsuur/(...)keerde-vlaggendrager
  User die altijd boos en kwaad is 2022 vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:21:28 #78
491163 Viesdik
pi_205559666
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:25:54 #79
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205559705
quote:
10s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:18 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

Haha dit fragment
HAHAHA :')

Mevrouw is ZIEDEND. Meneer heeft zich er gewoon bij neergelegd
pi_205559706
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:21 schreef Viesdik het volgende:
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
@AIVD
pi_205559709
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:21 schreef Viesdik het volgende:
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
jeetje wat enorm gaaf zeg

hoop dat ik vanavond nog kan slapen na deze grote woorden
pi_205559728
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:21 schreef Viesdik het volgende:
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
En vanavond de deur dubbel op slot doen en met een nachtlampje aan angstig slapen. O-) truste vrind.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_205559748
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kraanwogel en ooievaars die zijn uitgestorven door de boeren?/
Je schrijft dus niet alleen erg slordig, maar je begrijpend lezen laat ook te wensen over.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_205559819
Ben wel klaar met die kut boeren. De veestapel moet gewoon kleiner, klaar.
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 20:44:49 #85
8781 crew  Frutsel
pi_205559893
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:38 schreef Pleun2011 het volgende:
Ben wel klaar met die kut boeren. De veestapel moet gewoon kleiner, klaar.
Ben ook wel klaar met bepaalde zaken in dit land maar als we dat gewoon uitvoeren is er bijv ineens geen woningnood meer.

Succes boeren!
pi_205559922
quote:
99s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:02 schreef bijdehand het volgende:

[..]
Mijn Wappie woordenboek is niet up to date ;(
Romeos & Julias.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205559982
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:44 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Ben ook wel klaar met bepaalde zaken in dit land maar als we dat gewoon uitvoeren is er bijv ineens geen woningnood meer.

Succes boeren!
Ik zou geen reden kunnen bedenken om pro boeren te zijn. Het is toch allang duidelijk dat de sector veel te groot is voor dit land. Ben die jankballen wel zat.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:01:43 #88
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_205560068
Als regering gelijk reageren op verdere escalatie. Strengere deadlines, halveren compensatie bij elke actie van Fdf
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:14:17 #89
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205560206
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:21 schreef Viesdik het volgende:
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
Want jij weet dat wel zeker, zo diep vanuit de wappiefuik dat je de realiteit volledig uit het oog verloren bent :') .
Huilen dan.
pi_205560367
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:11 schreef Aether het volgende:
[ twitter ]
Ik hoop dat de politie ook met de hardste acties ooit gaat komen. ME, waterkanon, traangas, honden, shovels... Zet het allemaal maar in. Of een opstand van normale burgers die deze trekkerterroristen inmiddels ook spuugzat zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:36:54 #91
2651 svann
night-hawk
pi_205560484
Stikstof...
En dan heb je nog de gewone stof- en stankoverlast van stallen, landbouwgif, anti'biotica.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 21:38:05 #92
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205560495
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik hoop dat de politie ook met de hardste acties ooit gaat komen. ME, waterkanon, traangas, honden, shovels... Zet het allemaal maar in.
Reken er maar niet op. Ze wachten gewoon tot de boeren terroristen klaar zijn met barbecuen hoor.
Huilen dan.
pi_205560599
Asbest op de weg pleuren, rubber banden in de fik steken, de kans op natuurbranden op zijn hoogst en gewoon hooibalen e.d. In de fik steken.
Nou nou nou, wat zijn die boeren begaan met de natuur. Echt leger inzetten en met scherp schieten. Het moet maar eens afgelopen zijn met die idioterie.
Juin uit Eigen Tuin!
pi_205560669
Gaat dit nog door?

twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205560798
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 20:21 schreef Viesdik het volgende:
Ahhh.. Al die angstige mensen hier die elkaars zieltjes proberen te temperen door elkaar valse complimentjes te geven en naar elkaars mond aan het praten zijn. Daarmee krijg je lekker het gevoel om bij een gebalanceerde meerderheid te horen.
Zoveel medelijden..
Ach kinders toch.. Jullie moesten eens weten hoeveel er nog op jullie pad gaat komen.
je bent hier uiteindelijk niet anoniem
pi_205560857
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:38 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Reken er maar niet op. Ze wachten gewoon tot de boeren terroristen klaar zijn met barbecuen hoor.
Ook de politie is het niet altijd eens met het beleid en hebben ook wel eens gedemonstreerd.
Gelukkig maar, anders zou de politie een soort knokploeg worden voor de overheid.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:28:54 #97
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205561005
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
Ah wel nog op anderen reageren, maar niet toegeven dat je net keihard aan het liegen was. FDF was gewoon uitgenodigd en die willen zelf niet. Dan kom jij huilen dat ze niet uitgenodigd zijn, Of je liegt, of je roept maar wat. In beide gevallen geeft het aan dat we al jou andere comments ook maar als onzin moeten bestempelen. Je zegt alleen maar iets om alles de schuld te geven, behalve de boeren.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:29:25 #98
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205561009
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Van mij mogen ze dit hele land in de fik steken... Dit hele systeem moet met huid en haar vernietigd worden
@AIVD
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:31:29 #99
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205561032
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 19:59 schreef Viesdik het volgende:

[..]
:')
Stoer hoor, misschien eens emigreren als het hier zo kut is dat alles vernietigd moet worden, Mo.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:34:48 #100
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205561078
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:14 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook de politie is het niet altijd eens met het beleid en hebben ook wel eens gedemonstreerd.
Gelukkig maar, anders zou de politie een soort knokploeg worden voor de overheid.
Wat is, volgens jou, de taak van de politie?
Huilen dan.
pi_205561121
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 21:27 schreef Nielsch het volgende:

[..]
Ik hoop dat de politie ook met de hardste acties ooit gaat komen. ME, waterkanon, traangas, honden, shovels... Zet het allemaal maar in. Of een opstand van normale burgers die deze trekkerterroristen inmiddels ook spuugzat zijn.
Amen. Boeren zijn tokkie volk.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:37:44 #102
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205561122
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is, volgens jou, de taak van de politie?
Moslims vangen.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205561184
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat is, volgens jou, de taak van de politie?
Ze hebben niet 1 taak maar meerdere taken.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 22:49:07 #104
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205561223
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:43 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ze hebben niet 1 taak maar meerdere taken.
Oh ok. En die taken hoeven ze niet meer uit te voeren wanneer ze daar simpelweg geen zin in hebben, of hoe werkt dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_205561279
quote:
7s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 22:49 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Oh ok. En die taken hoeven ze niet meer uit te voeren wanneer ze daar simpelweg geen zin in hebben, of hoe werkt dat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe dat precies zit weet ik ook niet.
Maar ze hebben wel bepaalde vrijheden.
Zo kreeg ik een keer een waarschuwing toen ik 200+ reed, bedankt nog lieve agent :)
Daarna eigenlijk niet meer zo hard gereden, zo veel mazzel heb je maar 1 keer.
pi_205561312
Zo de AIVD die terrorist Van den Oever al in de gaten houden eigenlijk?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:03:29 #107
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_205561320
https://nos.nl/artikel/24(...)-hardste-acties-ooit

quote:
Van Maanen las ook een verklaring voor namens de acht boerenorganisaties die woensdag een voorbespreking hielden. "We hebben een handreiking gedaan. Die heeft het kabinet niet aangepakt.
Handreiking? Heb ik iets volledig gemist?
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:19:45 #108
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205561415
Heeft iemand nou eigenlijk ooit eens kunnen verklaren waarom Flynn (of all people) aanwezig was bij de boerenprotesten om te spreken? Dat valt bijna gelijk met het probleem vals framen in de show van Tucker.

Het lijkt wel alsof daar wel een echte agenda achter zit, waarbij een bepaalde politieke stroming uit de USA in Europa steeds meer onvrede wil creren met het oog op aankomende gebeurtenissen en verkiezingen.

Maar hoe dan ook, waarom was Flynn hier? Misschien zie ik een simpel antwoord over het hoofd.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 23:22:55 #109
431496 girlnextdoor.
Could be mine, could be yours.
pi_205561434
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:03 schreef Zelva het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-hardste-acties-ooit
[..]
Handreiking? Heb ik iets volledig gemist?
Dan gaan ze helemaal sympathie verliezen. En mocht de overheid dan toch overstag gaan dan krijg je dat iedere debiele groep die iets wil bereiken idiote acties gaat uithalen. Dan is het hek compleet van de dam.
With love :*
pi_205561732
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:22 schreef girlnextdoor. het volgende:

[..]
Dan gaan ze helemaal sympathie verliezen. En mocht de overheid dan toch overstag gaan dan krijg je dat iedere debiele groep die iets wil bereiken idiote acties gaat uithalen. Dan is het hek compleet van de dam.
Het enge is nog het missen van verantwoordelijk. Fdf en agractie(of hoe spel je die schreeuwnaam) hebben aggressive toontjes, maar roepen tegelijkertijd dat ze de boel niet organiseren.
Het is wachten op een groot ongeluk of misdaad waarna alleen direct betrokkenen de Sjaak zijn.

De maatschappij zou meer op moeten staan tegen de idioterie die er vanuit de protesten uitgaat. Het lastige is dat een weerwoord vaak tegemoet gekomen wordt met agressiviteit en bedreigingen.
Ik zie ook steeds meer vlaggen komen te hangen die duidelijk telkens door dezelfden worden opgehangen.

Misschien moeten we onderscheid gaan maken:
Alles wat vooral schreeuwt en weinig voor rede vatbaar is kunnen we boeren blijven noemen. Alles waar enige redelijkheid in omgaat zouden we dan agrarirs kunnen gaan noemen. Onderscheid moet er immers zeker zijn!
pi_205561774
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:17 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Het enge is nog het missen van verantwoordelijk. Fdf en agractie(of hoe spel je die schreeuwnaam) hebben aggressive toontjes, maar roepen tegelijkertijd dat ze de boel niet organiseren.
Het is wachten op een groot ongeluk of misdaad waarna alleen direct betrokkenen de Sjaak zijn.
WE KOMEN MET ERGERE ACTIES! MAAR WE ORGANISEREN NIKS HOOR! _O- |:(

Ondertussen gaan we maar ff met trekkers op de snelweg spookrijden om een politieblokkade te ontwijken.... Stelletje imbecielen.
pi_205561788
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:28 schreef VelitoX het volgende:

[..]
WE KOMEN MET ERGERE ACTIES! MAAR WE ORGANISEREN NIKS HOOR! _O- |:(
Een beetje als kinderen vertellen waar de aanstekers liggen, benadrukken dat het koud is en vervolgens weglopen..
pi_205561797
Boeren spookrijden op snelweg A7 tussen Drachten en Heerenveen
https://www.telegraaf.nl/(...)achten-en-heerenveen

:R

Pak ze op dan die terroristen.
pi_205561808
Nou, 8700 euro aftikken dan maar.
pi_205561812
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:34 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, 8700 euro aftikken dan maar.
Die kunnen ze lijden, die rijontzegging vast minder..
pi_205561816
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:34 schreef Tocadisco het volgende:
Nou, 8700 euro aftikken dan maar.
en die mogelijke 8700 euro boete was ook al de schuld van de boeren met hun kutacties... hup aanklagen die hap.
pi_205561852
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:19 schreef Vis1980 het volgende:
Heeft iemand nou eigenlijk ooit eens kunnen verklaren waarom Flynn (of all people) aanwezig was bij de boerenprotesten om te spreken? Dat valt bijna gelijk met het probleem vals framen in de show van Tucker.

Het lijkt wel alsof daar wel een echte agenda achter zit, waarbij een bepaalde politieke stroming uit de USA in Europa steeds meer onvrede wil creren met het oog op aankomende gebeurtenissen en verkiezingen.

Maar hoe dan ook, waarom was Flynn hier? Misschien zie ik een simpel antwoord over het hoofd.
Pas op, of je wordt ook een complotwappie.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205561856
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:31 schreef VelitoX het volgende:
Boeren spookrijden op snelweg A7 tussen Drachten en Heerenveen
https://www.telegraaf.nl/(...)achten-en-heerenveen

:R

Pak ze op dan die terroristen.
Achterlijke teringlijers. Als ik het zo lees was er genoeg politie aanwezig. Hoe kunnen ze hier dan mee weg komen? Hou deze klootzakken gewoon met getrokken wapens aan.
Je zou er maar met je kinderen op de achterbank tegenop knallen :r
pi_205561876
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:31 schreef VelitoX het volgende:
Boeren spookrijden op snelweg A7 tussen Drachten en Heerenveen
https://www.telegraaf.nl/(...)achten-en-heerenveen

:R

Pak ze op dan die terroristen.
Wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben? De reden waarom je ze terrorist noemt? Best heavy.

Met de aanname dat we het beiden eens zijn dat maatschappij ontwrichtende acties niet kunnen.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205561888
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 00:55 schreef Montagui het volgende:
Wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben? De reden waarom je ze terrorist noemt? Best heavy.

Met de aanname dat we het beiden eens zijn dat maatschappij ontwrichtende acties niet kunnen.
Maatschappij ontwrichtende gewelddadige "acties" (en ja met trekkers op de snelweg, meuk dumpen op de snelweg, etc. vind ik gewelddadig genoeg) met als doel politieke veranderingen af te dwingen -> terrorisme. Niks "heavy" aan, tis gewoon terrorisme. Heeft helemaal niks meer met zogenaamd demonstreren te maken. En die FDF pipo met zn dreigen? Yep ook gewoon terrorisme.
pi_205561895
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:00 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Maatschappij ontwrichtende gewelddadige "acties" met als doel politieke veranderingen af te dwingen -> terrorisme. Niks "heavy" aan, tis gewoon terrorisme. Heeft helemaal niks meer met zogenaamd demonstreren te maken. En die FDF pipo met zn dreigen? Yep ook gewoon terrorisme.
Nogmaals, wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205561898
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:01 schreef Montagui het volgende:

[..]
Nogmaals, wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben?
Waar zeg ik dat ze "ongelijk hebben"? Yea right, nergens dus, dus je vraag is per definitie onzinnig en onrelevant, dus daar antwoord ik niet op. Dus als ik het ergens niet mee eens ben mag ik ook maar gewoon doen wat ik wil, zoals de boeren laten zien? Hou toch op man.
Heb ik het over de buitensporige achterlijkheid (en criminaliteit) van die "acties", maar neeee meneer het moet meteen weer gaan hebben over dat de boeren "gelijk hebben" (want zo frame je het duidelijk). Alsof dat die bullshit goedpraat.

Ga maar lekker een omgekeerd vlaggetje ophangen, je hebt duidelijk hart voor de zaak.

[ Bericht 8% gewijzigd door VelitoX op 06-08-2022 01:15:21 ]
pi_205561932
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:02 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat ze "ongelijk hebben"? Dus als ik het ergens niet mee eens ben mag ik ook maar gewoon doen wat ik wil? Hou toch op man.
Heb ik het over de buitensporige achterlijkheid (en criminaliteit) van die "acties", maar neeee meneer het moet meteen weer gaan hebben over dat de boeren "gelijk hebben" (want zo frame je het duidelijk). Alsof dat die bullshit goedpraat.

Ga maar lekker een omgekeerd vlaggetje ophangen, je hebt duidelijk hart voor de zaak.
Neuh, ik ben tegen het onzorgvuldig en niet gefundeerde {wij van D'66 WC-eend) stikstofplan. En als dat betekent dat ik pro boer ben dan zij het zij zo. En als ik dan door users zoals jij meteen in de extreme hoek geplaatst wordt is dat aan jouw en al die andere extreme users die dat ook zo zien. Ik zie mezelf als gematigd en open voor discussie. Ben benieuwd of jij dat ook bent?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205561967
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
Neuh, ik ben tegen het onzorgvuldig en niet gefundeerde {wij van D'66 WC-eend) stikstofplan. En als dat betekent dat ik pro boer ben dan zij het zij zo. En als ik dan door users zoals jij meteen in de extreme hoek geplaatst wordt is dat aan jouw en al die andere extreme users die dat ook zo zien. Ik zie mezelf als gematigd en open voor discussie. Ben benieuwd of jij dat ook bent?
Waarom zou ik in discussie gaan over iets waar ik totaal niks over zeg? Omdat jij toevallig dit wilt gaan doen? Het enige wat ik zeg is dat die boeren eens op moeten tiefen met hun terreur, maar je mot ut maar meteen gaan hebben over hoe slecht het stikstofplan wel niet is?

Daar gaat ut niet eens over in dit geval. Ik heb geen woord gerept over dat stikstofplan, maar dat moet dr toch maar weer bijgehaald worden door jou.
Die terreur gaan zitten goedpraten met "maar stikstofplan is kut" is namelijk totale onzin. Waarschijnlijk is dit niet je bedoeling (aangezien je zelf eerder zegt dat die ontwrichtende acties (terreur in mijn opvatting) ook niet ok zijn). Ik plaats je niet eens in "de extreme hoek", dat maak je dr zelf van.
Of ben je opeens extreem als je een vlaggetje omgekeerd ophangt. Alhoewel, als je vindt dat deze acties gerechtvaardigd zijn want "stikstofplan is kut", dan zit je wel in de extreme hoek, want dan praat je gewoon terrorisme goed. Niks gematigd in dat aspect. Maar daar ga ik dan maar ff niet van uit in jouw geval.

Het feit dat jij een "discussie" vanuit nergens begint met een vraag "wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben" op basis van mijn veroordelen van (illegale en criminele) boerenacties, en mij zelf een "extreme user" gaat zitten noemen, zegt al genoeg eigenlijk. Dat is niet in discussie gaan, dat is zelf proberen een discussie te starten om je eigen punt (zoals je al doet met je "wij van d66-eend" opmerking) maar weer eventjes te ventileren.

[ Bericht 1% gewijzigd door VelitoX op 06-08-2022 01:40:51 ]
pi_205561991
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:32 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Waarom zou ik in discussie gaan over iets waar ik totaal niks over zeg? Omdat jij toevallig dit wilt gaan doen? Het enige wat ik zeg is dat die boeren eens op moeten tiefen met hun terreur, maar je mot ut maar meteen gaan hebben over hoe slecht het stikstofplan wel niet is?

Daar gaat ut niet eens over in dit geval. Die terreur gaan zitten goedpraten met "maar stikstofplan is kut" is totale onzin. Ik plaats je niet eens in "de extreme hoek", dat maak je dr zelf van.
Of ben je opeens extreem als je een vlaggetje omgekeerd ophangt. Alhoewel, als je vindt dat deze acties gerechtvaardigd zijn want "stikstofplan is kut", dan zit je wel in de extreme hoek, want dan praat je gewoon terrorisme goed. Niks gematigd in dat aspect.

Het feit dat jij een "discussie" vanuit nergens begint met een vraag "wat is jouw reden dat de boeren ongelijk hebben" op basis van mijn veroordelen van (illegale en criminele) boerenacties, en mij zelf een "extreme user" gaat zitten noemen, zegt al genoeg eigenlijk. Dat is niet in discussie gaan, dat is zelf proberen een discussie te starten om je eigen punt (zoals je al doet met je "wij van d66-eend" opmerking) maar weer eventjes te ventileren. Ik heb geen woord gerept over dat stikstofplan, maar dat moet dr toch maar weer bijgehaald worden door jou.
Mooi he. De reactie van de boeren zou het issue zijn. 8)7

De reactie van de boeren is een reactie op het stiktofplan.

Laat ik het nou net over die basis willen hebben. Het stikstofplan. Deugt dat?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562019
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:41 schreef Montagui het volgende:
Mooi he. De reactie van de boeren zou het issue zijn. 8)7
Jup is het ook. Daar heb ik ut namelijk over.

quote:
De reactie van de boeren is een reactie op het stiktofplan.
Dus? Dat praat de daadwerkelijke reactie van de boeren goed? Nope.

quote:
Laat ik het nou net over die basis willen hebben. Het stikstofplan. Deugt dat?
Boeit me geen ene reet want daar heb ik het nie over. Sure dat stikstofplan staat aan de basis van de boerenonvrede, maar zoals ik al eerder zeg praat dat de reactie niet goed. Dan kan je namelijk elke vorm van geweld/terreur die iemand pleegt omdat ie ut ergens niet mee eens is, goedpraten.

Tis helemaal leuk dat je zelf het ergens anders over wilt gaan hebben, maar dat ga ik dus in ieder geval niet met je doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door VelitoX op 06-08-2022 02:11:48 ]
pi_205562040
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 01:51 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Jup is het ook.
[..]
Dus? Dat praat de daadwerkelijke reactie van de boeren goed? Nope.
[..]
Boeit me geen ene reet want daar heb ik het nie over. Sure dat stikstofplan staat aan de basis van de boerenonvrede, maar zoals ik al eerder zeg praat dat de reactie niet goed. Dan kan je namelijk elke vorm van geweld/terreur die iemand pleegt omdat ie ut ergens niet mee eens is goedpraten.

Tis helemaal leuk dat je zelf het ergens anders over wilt gaan hebben, maar dat gaan ik dus in ieder geval niet met je doen.
Serieus? DUS het IS zo? Waar is je kritische geest gebleven? Het stikstofplan deugt van geen kanten. Stel dat het jouw zou treffen, dat het jouw uit ie eigen huis zou willen plaatsen. Je toekomst willen kapot maken. Zou je dan toegeven, of ga je dan wel in verweer gaan?
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562046
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:02 schreef Montagui het volgende:

[..]
Serieus? DUS het IS zo? Waar is je kritische geest gebleven? Het stikstofplan deugt van geen kanten. Stel dat het jouw zou treffen, dat het jouw uit ie eigen huis zou willen plaatsen. Je toekomst willen kapot maken. Zou je dan toegeven, of ga je dan wel in verweer gaan?
Ik zou niet terreur gaan bedrijven in ieder geval. Maar blijkbaar is het voor jou dus alsnog allemaal toegestaan. Ik zeg helemaal niet dat de boeren niet mogen demonstreren, de manier waarop is echter compleet de verkeerde manier zoals ze het nu doen.

[ Bericht 7% gewijzigd door VelitoX op 06-08-2022 02:10:00 ]
pi_205562059
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:04 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Ik zou niet terreur gaan bedrijven in ieder geval. Maar blijkbaar is het voor jou dus alsnog allemaal toegestaan.
Wederom (en voor de zoveelste maal) ga je niet in op de vraag wat je zelf van het stikstofplan vindt.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562062
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:10 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wederom (en voor de zoveelste maal) ga je niet in op de vraag wat je zelf van het stikstofplan vindt.
Ik citeer uit eigen werk:
"Tis helemaal leuk dat je zelf het ergens anders over wilt gaan hebben, maar dat ga ik dus in ieder geval niet met je doen."
pi_205562076
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:10 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Ik citeer uit eigen werk:
"Tis helemaal leuk dat je zelf het ergens anders over wilt gaan hebben, maar dat gaan ik dus in ieder geval niet met je doen."
"ergens anders"??????

Fucking shit man. Het gaat in dit top[ic hierover! Jij wil er bljkbaar niet over discussieren. Dat maakt jouw een ' ontkenner van realisme'. Een tunnelvisie idealist.

Niettemin wil IK de discussie aangaan,
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562089
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:17 schreef Montagui het volgende:

[..]
"ergens anders"??????

Fucking shit man. Het gaat in dit top[ic hierover! Jij wil er bljkbaar niet over discussieren. Dat maakt jouw een ' ontkenner van realisme'. Een tunnelvisie idealist.

Niettemin wil IK de discussie aangaan,
Nah ik post wat over spookrijdende politie ontwijkende terreurboeren op de snelweg en jij wil meteen in detail over "het grote boze d66eend stikstofplan" praten. Heeft niks met ontkenning of tunnelvisie van mijn kant te maken. Goede nacht nog verder.
pi_205562103
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:26 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Nah ik post wat over spookrijdende politie ontwijkende terreurboeren op de snelweg en jij wil meteen in detail over "het grote boze d66eend stikstofplan" praten. Heeft niks met ontkenning of tunnelvisie van mijn kant te maken. Goede nacht nog verder.
"Het grote boze D'66 plan"? :')

Laat maar.

Welterusten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562104
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:30 schreef Montagui het volgende:

[..]
"Het grote boze D'66 plan"? :')

Laat maar.

Welterusten.
Jup, ik quote jou, je noemt ut toch echt zelf zo. Over tunnelvisie gesproken trouwens...
quote:
Neuh, ik ben tegen het onzorgvuldig en niet gefundeerde {wij van D'66 WC-eend) stikstofplan.
pi_205562115
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 02:32 schreef VelitoX het volgende:

[..]
Jup, ik quote jou, je noemt ut toch echt zelf zo. Over tunnelvisie gesproken trouwens...
[..]

Lezen is blijkbaar een kunst.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205562298
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 23:03 schreef Zelva het volgende:
https://nos.nl/artikel/24(...)-hardste-acties-ooit
[..]
Handreiking? Heb ik iets volledig gemist?
10 koeien minder ofzo. En 7 varkens.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_205562309
Het doel heiligt niet elk middel. Ik ben het met @VelitoX eens dat groepen zoals FDF terreur bezigen. Op het moment dat je dit soort dreigementen uit en je dit soort acties uitvoert, ga je veel te ver. Dan maakt de reden niet meer uit. Dus het is logisch dat de discussie nu ook over de acties zelf gaat, ongeacht het doel van de acties.

Je kan dus het dus prima met de boeren eens zijn, maar tegelijkertijd de acties van FDF bestempelen als te extreem en terreur.

Ik vind het bizar om te lezen dat users zoals @Montagui dit laatste niet los van elkaar kunnen zien. Dat zou betekenen dat je alles maar mag doen omdat t doel goed zou zijn. Nee, dat is niet hoe het werkt.
pi_205562335
Tegen de richting in rijden op een snelweg.
Die boeren moeten zo snel mogelijk opgepakt worden en voor hele lange tijd de gevangenis is.

Stel gevaarlijke gekken die de waarheid niet onder ogen willen zien.
pi_205562337
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:43 schreef DW457 het volgende:
Het doel heiligt niet elk middel. Ik ben het met @:VelitoX eens dat groepen zoals FDF terreur bezigen. Op het moment dat je dit soort dreigementen uit en je dit soort acties uitvoert, ga je veel te ver. Dan maakt de reden niet meer uit. Dus het is logisch dat de discussie nu ook over de acties zelf gaat, ongeacht het doel van de acties.

Je kan dus het dus prima met de boeren eens zijn, maar tegelijkertijd de acties van FDF bestempelen als te extreem en terreur.

Ik vind het bizar om te lezen dat users zoals @:Montagui dit laatste niet los van elkaar kunnen zien. Dat zou betekenen dat je alles maar mag doen omdat t doel goed zou zijn. Nee, dat is niet hoe het werkt.
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
pi_205562339
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:43 schreef DW457 het volgende:


Je kan dus het dus prima met de boeren eens zijn, maar tegelijkertijd de acties van FDF bestempelen als te extreem en terreur.

Omdat je de boeren niet hoort te steunen want de boeren zitten er in alles wat ze zeggen heel erg ver naast.

Daarnaast als je steun toont toon je dus ook steun voor alle terroristische acties in ons land die ze al weken doen.
Of je dat nou wil of niet.
pi_205562343
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
Jij ziet liever de hele aarde kapot gaan dan dat er een klein beetje aangepast wordt bij de boeren?

Volgens mij heb jij een steekje los.....

Echt serieus we raken niets aan eten kwijt. Maar onze planeet beschermen zouden we allemaal moeten willen.
pi_205562348
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Jij ziet liever de hele aarde kapot gaan dan dat er een klein beetje aangepast wordt bij de boeren?

Volgens mij heb jij een steekje los.....

Echt serieus we raken niets aan eten kwijt. Maar onze planeet beschermen zouden we allemaal moeten willen.
Ja natuurlijk joh, de agrarische sector sloopt de planeet en bij mij zit er een steekje los ^O^
pi_205562351
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
Dan ben je een enorm asociale flapdrol :r
pi_205562405
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:09 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dan ben je een enorm asociale flapdrol :r
Dat mag jij vinden ;)
In 2014 waren er wat Franse wijnboeren het niet eens met de nieuwere regelgeving en die hebben toen wat overheidsgebouwen onder de mest gespoten.
Ik hoop dat ze dat hier ook doen, laat ze maar merken dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen.
pi_205562438
Vreselijk verwende kleuters die boeren, geen groep die zo verwend wordt in Nederland. Ontzettend verwend. En maar met de fluwelen handschoen blijven behandelen. Man man man wat zijn die boeren verwend. Verwend en anders niks!

Oppakken en opsluiten die agraterroristen en wappieaanhangers en allerlei randfiguren. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden ofzo iets.
pi_205562451
Wauw, ik verbaas me werkelijk over de extremistische reacties hier in dit topic, beide kanten op. Deze manier van kortzichtigheid en rechtlijnigheid staat een goed dialoog, gesprek en discussie in de weg, waardoor je enkel geweld en extremisme overhoudt. Dat kan niet de bedoeling zijn, lijkt me.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2022 08:42:46 ]
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:42:38 #147
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562453
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:30 schreef Candymannetje het volgende:

laat ze maar merken dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen.
Precies. Het wordt hoog tijd dat de boeren gaan beseffen dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen. De afgelopen decennia is praktisch alles ondergeschikt geweest aan het faciliteren van gigantische productie voor de export, waar vooral de agrarische multinationals en de banken van hebben geprofiteerd maar waar we als samenleving niks aan hebben. We moeten erkennen dat een agrarische industrie in deze vorm onhoudbaar is.

We zien nu de stuiptrekkingen van een systeem dat al decennia ten dode opgeschreven is maar waar nu eindelijk de stekker uit wordt getrokken na jarenlang kunstmatig in leven gehouden te zijn. Even door de zure appel heen.
Huilen dan.
pi_205562465
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:42 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies. Het wordt hoog tijd dat de boeren gaan beseffen dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen. De afgelopen decennia is praktisch alles ondergeschikt geweest aan het faciliteren van gigantische productie voor de export, waar vooral de agrarische multinationals en de banken van hebben geprofiteerd maar waar we als samenleving niks aan hebben. We moeten erkennen dat een agrarische industrie in deze vorm onhoudbaar is.

We zien nu de stuiptrekkingen van een systeem dat al decennia ten dode opgeschreven is maar waar nu eindelijk de stekker uit wordt getrokken na jarenlang kunstmatig in leven gehouden te zijn. Even door de zure appel heen.
Wat is Dat toch met jouw type extremisten.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562468
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:30 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Dat mag jij vinden ;)
In 2014 waren er wat Franse wijnboeren het niet eens met de nieuwere regelgeving en die hebben toen wat overheidsgebouwen onder de mest gespoten.
Ik hoop dat ze dat hier ook doen, laat ze maar merken dat ze niet alles kunnen doen wat ze willen.
:')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:45:46 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:44 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat is Dat toch met jouw type extremisten.
Word je geconfronteerd met een ongemakkelijke waarheid, Ludo? Groeperingen zijn bezig doelbewust de samenleving te ontregelen om zo politieke besluitvorming te forceren, maar ik ben de extremist? Bijzonder.
Huilen dan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:48:54 #151
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205562484
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
En wat mij betreft mogen dat soort acties zwaar bestraft worden met minsten een paar maanden cel, tot een paar jaar in geval van afval dumpen op snelwegen etc.

Korte metten maken met zulke boeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205562485
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:42 schreef DW457 het volgende:
Wauw, ik verbaas me werkelijk over de extremistische reacties hier in dit topic, beide kanten op. Deze manier van kortzichtigheid en rechtlijnigheid staat een goed dialoog, gesprek en discussie in de weg, waardoor je enkel geweld en extremisme overhoudt. Dat kan niet de bedoeling zijn, lijkt me.
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:52:54 #153
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205562502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.
Daar kies je toch volksvertegenwoordigers voor?

En een meerderheid van de democratisch gekozen vertegenwoordiging vind het terecht dat de boeren worden aangepakt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205562509
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar kies je toch volksvertegenwoordigers voor?

En een meerderheid van de democratisch gekozen vertegenwoordiging vind het terecht dat de boeren worden aangepakt.
En welke van de democratisch gekozen vertegenwoordiging heeft uitkopen van de boeren in het verkiezingsprogramma staan?
Ze lopen heel de boel in de maling te nemen.
pi_205562513
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.


Tel je zegeningen dat je in Nederland woont man :') En maar janken overheid dit en dat overheid zus en zo. "Ze" dit en "Ze" dat gejank komt vaak van mensen die niet echt mee kunnen komen in de maatschappij en hun falerij op overheid projecteren en hier hun dagbesteding van maken. Vandaar dat dit boerenprotest ook weer allerlei randfiguren aantrekt. Met de zakdoek en het vlagje op de kop als ultieme jank/wappie symbolen.

Echt tel je zegeningen dat je in Nederland woont.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:57:57 #156
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562522
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En welke van de democratisch gekozen vertegenwoordiging heeft uitkopen van de boeren in het verkiezingsprogramma staan?
Ze lopen heel de boel in de maling te nemen.
Door zich aan de uitspraken van de Raad van State, de hoogste bestuursrechter van Nederland, te houden?

Juist ja.
Huilen dan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 08:58:52 #157
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562524
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En welke van de democratisch gekozen vertegenwoordiging heeft uitkopen van de boeren in het verkiezingsprogramma staan?
Ze lopen heel de boel in de maling te nemen.
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:00:27 #158
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205562528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:54 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
En welke van de democratisch gekozen vertegenwoordiging heeft uitkopen van de boeren in het verkiezingsprogramma staan?
Ze lopen heel de boel in de maling te nemen.
Niet alles hoeft in een verkiezingsprogramma te staan. Je kiest een algehele beleidslijn en visie op de wereld. Daarin speelt milieu terecht een belangrijke rol.

Mijn sector is de volgende die klappen gaat krijgen om die reden. Besteed mijn tijd dus vooral aan omscholing nu, ipv de slachtofferrol opzoeken en terreur plegen omdat ik het allemaal zo oneerlijk vindt (want dat is het niet).
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205562534
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:57 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Door zich aan de uitspraken van de Raad van State, de hoogste bestuursrechter van Nederland, te houden?

Juist ja.
Je haalt er weer allemaal nonsense bij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562536
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk joh, de agrarische sector sloopt de planeet en bij mij zit er een steekje los ^O^
Ze maken het er iig niet beter op en hebben ook de wil niet om er wat aan te doen.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562537
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
Het verkloten gaat gewoon door.
pi_205562539
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:00 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Niet alles hoeft in een verkiezingsprogramma te staan. Je kiest een algehele beleidslijn en visie op de wereld. Daarin speelt milieu terecht een belangrijke rol.

Mijn sector is de volgende die klappen gaat krijgen om die reden. Besteed mijn tijd dus vooral aan omscholing nu, ipv de slachtofferrol opzoeken en terreur plegen omdat ik het allemaal zo oneerlijk vindt (want dat is het niet).
Je bedrijf dat wordt afgefikt door de staat is wel oneerlijk.

Niks natuurlijk aan en nergens voor nodig.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:02:42 #163
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562540
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:02 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Het verkloten gaat gewoon door.
Dit is voor het eerst dat de regering eindelijk wat nuttigs doet voor het land.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:03:35 #164
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562543
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
het punt is dat nergens staat dat de stikstof de natuur zal verbeteren , zoals de opdracht van Brusselse ambtenaren is

De droogte heeft een enorme invloed op de slechte staat van de natuur
De sterfte van de fijnspar bossen in Noord Duitsland wilde men ook aan de stikstof wijten, nu geeft men toe dat het de droogte is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562544
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
Die moeten zich ook aan de wet houden hoor, mijn hemel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562545
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je haalt er weer allemaal nonsense bij.
Nee, dit is nou wat ze noemen een aantoonbaar feit.
pi_205562548
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:03 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nee, dit is nou wat ze noemen een aantoonbaar feit.
Wat precies!?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:04:26 #168
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562549
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:03 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
het punt is dat nergens staat dat de stikstof de natuur zal verbeteren , zoals de opdracht van Brusselse ambtenaren is
De droogte heeft een enorme invloed op de slechte staat van de natuur
De sterfte van de fijnspar bossen in Noord Duitsland wilde men ook aan de stikstof wijten, nu geeft men toe dat het de droogte is
Je punten zijn afgelopen weken door diverse users allemaal al weerlegd. Maar volgende dag kom je gewoon weer met zelfde punt. Hier ga ik dus niet op in.

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:03 schreef ludovico het volgende:

[..]
Die moeten zich ook aan de wet houden hoor, mijn hemel.
Maar dat doen ze juist?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:04:50 #169
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205562552
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bedrijf dat wordt afgefikt door de staat is wel oneerlijk.
Nee hoor. Ligt aan de redenen.

Je zal zien dat KLM, Tata Steel, Schiphol, etc de volgenden zijn.

Tijd dan om wat anders te gaan doen. Niks mis mee ook.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_205562554
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:04 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat precies!?
Lees je eigen quote nog maar even terug.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:05:33 #171
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562555
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:01 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je haalt er weer allemaal nonsense bij.
Blijf je stompzinnige oneliners posten en jezelf belachelijk maken, of ga je toch proberen inhoudelijk iets bij te dragen aan de discussie?
Huilen dan.
pi_205562556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:08 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ja natuurlijk joh, de agrarische sector sloopt de planeet en bij mij zit er een steekje los ^O^
Uhm ze zorgen voor verreweg de grootste depositie van stikstof, waardoor de natuur problemen heeft.
Dus wat is je probleem?

De boeren moeten er simpelweg iets aan doen, dat is overduidelijk. Daar mag geen enkele twijfel over bestaan.
Het gaat puur over aanpassingen en beetje inkrimpen.
pi_205562558
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:02 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze maken het er iig niet beter op en hebben ook de wil niet om er wat aan te doen.
De wil zal er vast wel zijn maar het moet ook rendabel zijn.
Er zijn zo veel bedrijven die meer voor het klimaat kunnen doen, zowel industrie als agrarisch, maar het is niet rendabel.
Dan is het aan de overheid om subsidie te geven.
pi_205562565
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nee hoor. Ligt aan de redenen.

Je zal zien dat KLM, Tata Steel, Schiphol, etc de volgenden zijn.

Tijd dan om wat anders te gaan doen. Niks mis mee ook.
Nergens een goede reden. Super drastisch, recht op eigendom is grondwettelijk en per Europees verdrag geregeld.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562573
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:05 schreef DW457 het volgende:

[..]
Lees je eigen quote nog maar even terug.
Nee. Waar heb je het over?

Invulling van beleid is aan de 2e kamer, daar heeft een rechter of raad van state niks mee te maken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.
Ze drukken helemaal niets door. Want Rutte stond daar gisteren niet uit vrije wil hoor. Hij zei wel keurig wij denken dat dit goed en nodig is voor de natuur. Maar hij staat er ook alleen omdat er een uitspraak ligt. En mij hebben ze trouwens wel wat gevraagd want een van de redenen dat ik PvdD stem is omdat het zo niet langer kan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm ze zorgen voor verreweg de grootste depositie van stikstof, waardoor de natuur problemen heeft.
Dus wat is je probleem?

De boeren moeten er simpelweg iets aan doen, dat is overduidelijk. Daar mag geen enkele twijfel over bestaan.
Het gaat puur over aanpassingen en beetje inkrimpen.
Allemaal onzinverhalen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:08:52 #178
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562578
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier heeft ze dus 100% gelijk, stikstof in een gebied stapelt op en wordt dus steeds meer.

En de rest van je onzinpost: ooit gehoord van drinkwater? Ja, dat is inmiddels zwaar vervuild doordat het grondwater doordrenkt is met nitraat, mest dus. Het injecteren in de grond is dus een enorm slecht idee.
ook gehoord dat men tijdens de 4 daagse van Urine drinkwater maakte ??

https://www.telegraaf.nl/(...)20kilo%20meststoffen.
quote:
Tijdens de Vierdaagsefeesten is urine ingezameld. Daarvan wordt kunstmest gemaakt. Bij een speciale toiletwagen liep een proefproject waarbij urine bewerkt werd tot schoon drinkwater en meststoffen. Daar is 23.100 liter urine veranderd in 22.050 liter schoon drinkwater en 183 kilo meststoffen.23 Jul 2022
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
Onteigening? Dat gaat nauwelijks plaatsvinden, en de boeren die wel uitgekocht willen worden. Die kunnen 130% van de martwaarde van hun bedrijf krijgen.
pi_205562584
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Blijf je stompzinnige oneliners posten en jezelf belachelijk maken, of ga je toch proberen inhoudelijk iets bij te dragen aan de discussie?
Zei de extremist. Wappie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562586
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De wil zal er vast wel zijn maar het moet ook rendabel zijn.
Er zijn zo veel bedrijven die meer voor het klimaat kunnen doen, zowel industrie als agrarisch, maar het is niet rendabel.
Dan is het aan de overheid om subsidie te geven.
De wil is er totaal niet, dat is wel duidelijk. En als iets niet rendabel is moet je innoveren, maar dat is voor vele boeren een vies woord.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:10:27 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205562587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tel je zegeningen dat je in Nederland woont man :') En maar janken overheid dit en dat overheid zus en zo. "Ze" dit en "Ze" dat gejank komt vaak van mensen die niet echt mee kunnen komen in de maatschappij en hun falerij op overheid projecteren en hier hun dagbesteding van maken. Vandaar dat dit boerenprotest ook weer allerlei randfiguren aantrekt. Met de zakdoek en het vlagje op de kop als ultieme jank/wappie symbolen.

Echt tel je zegeningen dat je in Nederland woont.
Dit is echt z’n dooddoener. Dit land kan gewoon zoveel beter. En hoeveel beter is het nu geworden onder Rutte?

De man is zeker kundig, maar zou je dezelfde beslissingen hebben gemaakt? Of zou je zelf wl je verantwoordelijkheid hebben genomen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205562588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
De prangende vraag blijf natuurlijk waarom studeerden de boeren niet zelf politiek of rechten? Moesten zij dan soms veel lezen en dus dagelijks veel uren stilzitten?
pi_205562590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze drukken helemaal niets door. Want Rutte stond daar gisteren niet uit vrije wil hoor. Hij zei wel keurig wij denken dat dit goed en nodig is voor de natuur. Maar hij staat er ook alleen omdat er een uitspraak ligt. En mij hebben ze trouwens wel wat gevraagd want een van de redenen dat ik PvdD stem is omdat het zo niet langer kan.
Rutte liegt dat hij barst, hij wilt gewoon de grond hebben en heeft schijt aan de natuur.
Dat gebruikt hij alleen maar als het hem goed uit komt.
pi_205562595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef torentje het volgende:

[..]
De prangende vraag blijf natuurlijk waarom studeerden de boeren niet zelf politiek of rechten? Moesten zij dan soms veel lezen en dus dagelijks veel uren stilzitten?
Veel mensen zijn te eerlijk om een politieke functie te bekleden.
pi_205562596
Soms wou ik dat er mensen waren opgestaan om onze vrijheid te verdedigen tijdens de coronaperiode zoals de boeren dat nu doen. Toen al onze vrijheden ingeperkt werden tijdens de lockdowns, is er eigenlijk niemand opgestaan met een serieus protest dat de media ook maar haalde. Nou waren de media ook bevooroordeeld, maar als je zoals de boeren met trekkers tegen het verkeer in gaat rijden, dan haal je zeker de media. Begrijp me niet verkeerd h, ik vind wat die boeren doen gestoord (hoewel ik het wel begrijp vanuit hun perspectief), maar soms had ik gewild dat iemand dat ook had gedaan voordat de overheid onze economie kapotmaakte tijdens corona.

In Canada hebben we natuurlijk wel vergelijkbare dingen gezien met die truckers.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205562597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Onteigening? Dat gaat nauwelijks plaatsvinden, en de boeren die wel uitgekocht willen worden. Die kunnen 130% van de martwaarde van hun bedrijf krijgen.
Bullcrap sowieso dat wie dan ook uitgekocht moet worden. Stikstofrechten gaat het om, niks meer niks minder.

En die zijn locatieafhankelijk maar een verschrikkelijk debiel en lomp instrumentarium, er is niks urgents aan de hand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562601
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nergens een goede reden. Super drastisch, recht op eigendom is grondwettelijk en per Europees verdrag geregeld.
Klimaat is idd totaal geen goede reden :') men wordt overigens uitgekocht, er wordt niks afgepakt.
pi_205562605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef Malavita het volgende:

[..]
De wil is er totaal niet, dat is wel duidelijk. En als iets niet rendabel is moet je innoveren, maar dat is voor vele boeren een vies woord.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bedrijf dat wordt afgefikt door de staat is wel oneerlijk.

Niks natuurlijk aan en nergens voor nodig.
Dat de boeren jarenlang op partijen als CDA en VVD stemde omdat er voor hun het meeste viel te halen bij die partijen maakt dat eerlijk ja. Boontje komt om zijn loontje. En we komen allemaal aan de beurt je kunt niet achteloos blijven consumeren daar te planeet mee schade toebrengen en dan vervolgens zeggen dat lost de generatie na ons maar op.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:09 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Onteigening? Dat gaat nauwelijks plaatsvinden, en de boeren die wel uitgekocht willen worden. Die kunnen 130% van de martwaarde van hun bedrijf krijgen.
Dat hoop ik maar. Dat zou nog sierlijk zijn.
pi_205562611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef Malavita het volgende:

[..]
Klimaat is idd totaal geen goede reden :') men wordt overigens uitgekocht, er wordt niks afgepakt.
Onteigenen is geen vrije overeenkomst.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is echt z’n dooddoener. Dit land kan gewoon zoveel beter. En hoeveel beter is het nu geworden onder Rutte?

De man is zeker kundig, maar zou je dezelfde beslissingen hebben gemaakt? Of zou je zelf wl je verantwoordelijkheid hebben genomen?
Rutte mag zeker wat anders gaan doen, denk dat de meesten dat na 12 jaar wel vinden :P

Het mooie van Nederland is dat problemen die zijn ontstaan oa toeslagenaffaire, Groningencompensatie. Uiteindelijk opgelost worden. In heel veel andere landen is het dan gewoon pech gehad en op naar de volgende debacles.
pi_205562628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef JohnDDD het volgende:soms had ik gewild dat iemand dat ook had gedaan voordat de overheid onze economie kapotmaakte tijdens corona.
Onze economie kapotgemaakt? Wat is er kapot dan?
pi_205562631
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef Malavita het volgende:

[..]
De wil is er totaal niet, dat is wel duidelijk. En als iets niet rendabel is moet je innoveren, maar dat is voor vele boeren een vies woord.
Ze doen al jaren niet anders.
pi_205562634
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
:') hoe krijg je het voor elkaar wederom geen inhoudelijke reactie te geven.
pi_205562637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Waar heb je het over?

Invulling van beleid is aan de 2e kamer, daar heeft een rechter of raad van state niks mee te maken.
Nooit van Trias Politica gehoord? Groot goed hier in Nederland. Daardoor kan de regering nou juist niet doen wat ze maar willen. Dat is hier mooi tot uiting gekomen en bewijst dat we geen...laten we het maar zeggen, dictatuur zijn.
pi_205562639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat de boeren jarenlang op partijen als CDA en VVD stemde omdat er voor hun het meeste viel te halen bij die partijen maakt dat eerlijk ja. Boontje komt om zijn loontje. En we komen allemaal aan de beurt je kunt niet achteloos blijven consumeren daar te planeet mee schade toebrengen en dan vervolgens zeggen dat lost de generatie na ons maar op.
Enge extremistische gedachtegoed. Mijn hemel wat ongezond. Waar haal je het toch vandaan!? Zulke indoctrinatie is doodeng.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562642
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De wil zal er vast wel zijn maar het moet ook rendabel zijn.
Er zijn zo veel bedrijven die meer voor het klimaat kunnen doen, zowel industrie als agrarisch, maar het is niet rendabel.
Dan is het aan de overheid om subsidie te geven.
Subsidies is nu net het probleem de schaalvergroting van de afgelopen 30 jaar is mede mogelijk gemaakt door subsidies. Ze deden allemaal mee naar de race naar de bodem en die hebben ze nu geraakt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
:') hoe krijg je het voor elkaar wederom geen inhoudelijke reactie te geven.
Daar is hij inderdaad heel sterk in. Wel blren, niets onderbouwen.
pi_205562649
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
:') hoe krijg je het voor elkaar wederom geen inhoudelijke reactie te geven.
?? Innovatie NL boeren ligt sky high. Je hebt geen flauw benul van het onderwerp. Met je inhoudelijke reactie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562653
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
?? Innovatie NL boeren ligt sky high. Je hebt geen flauw benul van het onderwerp. Met je inhoudelijke reactie.
Nou vertel. Waar blijkt dit uit? Onderbouw je verhaal eens.
pi_205562656
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:16 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nooit van Trias Politica gehoord? Groot goed hier in Nederland. Daardoor kan de regering nou juist niet doen wat ze maar willen. Dat is hier mooi tot uiting gekomen en bewijst dat we geen...laten we het maar zeggen, dictatuur zijn.
Anders ga je in op de inhoud ipv een ander onderwerp aansnijden waar ik niet om heb gevraagd.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562658
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
?? Innovatie NL boeren ligt sky high. Je hebt geen flauw benul van het onderwerp. Met je inhoudelijke reactie.
diegenen die innoveren hoor je niet, die terroristen van de fdf daarentegen...
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:19:30 #205
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205562661
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:14 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Rutte mag zeker wat anders gaan doen, denk dat de meesten dat na 12 jaar wel vinden :P

Het mooie van Nederland is dat problemen die zijn ontstaan oa toeslagenaffaire, Groningencompensatie. Uiteindelijk opgelost worden. In heel veel andere landen is het dan gewoon pech gehad en op naar de volgende debacles.
Het duurt lang, maar hier heb je zeker een punt.

Uiteindelijk is het ook weer aan de kiezer. De VVD-stemmer heeft Rutte weg laten komen met de toeslagenaffaire (en andere zaken).

Niet veel reden tot optimisme dus.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205562663
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:16 schreef vipergts het volgende:

[..]
Subsidies is nu net het probleem de schaalvergroting van de afgelopen 30 jaar is mede mogelijk gemaakt door subsidies. Ze deden allemaal mee naar de race naar de bodem en die hebben ze nu geraakt.
Nee dat komt door de banken.
Boeren moesten verduurzamen en gingen naar de bank voor een lening.
Die konden ze krijgen maar dan moest wel de omzet omhoog dus schaalvergroting.
Dus subsidies hebben niet voor schaalvergroting gezorgd, die hebben er voor gezorgd dat onze boeren nog een beetje konden concurreren met de boeren uit de arme landen.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:19:46 #207
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562664
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:09 schreef ludovico het volgende:

[..]
Zei de extremist. Wappie.
Duidelijk, ik weet waar ik aan toe ben: je bent simpelweg niet in staat om een gesprek op enig niveau te voeren :W .
Huilen dan.
pi_205562667
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:15 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Onze economie kapotgemaakt? Wat is er kapot dan?
Gast doe je ogen open. De inflatie, de recessie die eraan komt, het enorme personeelstekort waardoor sommige delen van de maatschappij minder functioneren ... denk je dat dat niet samenhangt met al die coronamaatregelen? Miljarden aan steun geven, geld bijdrukken etc., bedrijven in leven houden die anders allang failliet waren gegaan? Wat denk je?
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205562670
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
?? Innovatie NL boeren ligt sky high. Je hebt geen flauw benul van het onderwerp. Met je inhoudelijke reactie.
Precies, er zijn prachtige boerenbedrijven in Nederland. Maar laten dat nu net de boeren zijn die niet achter al deze boerenprotesten staan.

Het zijn vooral de kruimelboeren die de hoertje van de big agro zijn die protesteren voor hun pooiers (de big agro).
pi_205562679
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:18 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nou vertel. Waar blijkt dit uit? Onderbouw je verhaal eens.
Opbrengst voedsel per vierkante meter.

Universiteit Wageningen.

Afkijken buitenland.

Goedkopere productie dan elders. Etc etc etc.

Waar doen ze het beter dan hier?

Jij roeptoetert en ik moet het tegendeel bewijzen? Man, die kinderlijke naviteit gecombineerd met een veel te groot ego vanwege GroenLinks indoctrinatie is kotsmisselijk. Houdoe.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562684
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:18 schreef ludovico het volgende:

[..]
Anders ga je in op de inhoud ipv een ander onderwerp aansnijden waar ik niet om heb gevraagd.
Daar vroeg je wel om, maar dat gaat jouw inzicht te buiten, blijkbaar.
pi_205562687
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Duidelijk, ik weet waar ik aan toe ben: je bent simpelweg niet in staat om een gesprek op enig niveau te voeren :W .
Je bent een enge extremist. Dat er met jou niet te praten valt is mij al 2 jaar duidelijk. Misschien moet jij die conclusie ook eens trekken.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:22:45 #213
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562688
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 april 2022 09:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, en dat is dus zo slecht. Want op zoveel stikstof groeien alleen braam en brandnetel echt goed in de natuur. Hou je dus overal, in elk natuurgebied, alleen dat over. En al veel wateren zijn zo vervuild dat er geen groter leven in mogelijk is. En het is zo ook ongeschikt om drinkwater van te maken.
Op stikstof groeit ons Fruit, appels en Peren , en klein fruit , en voermais en kool en aardappels uitstekend

Stikstof is geen vergif , Stikstof is een Bemester om een goede opbrengst te krijgen en inderdaad ook Bramen ja
Ieder teler die strooit jaarlijks stikstof korrels
We willen hier dus graag een natuur hebben als in de natuur in Roemenie ??
Daar komt steeds meer woestijn , door de verdroging,, is dat wel goed , of is dat ook de schuld van de boeren

Nederland heeft een zeer vruchtbare delta, daar past geen straatarme natuur, dat gaat ook niet meer gebeuren , al ga je alle boeren uitroeien

https://www.vice.com/nl/article/9ke3nz/zuiden-roemenie-woestijn
quote:
Het zuiden van Roemeni verandert langzaam in een woestijn
De streek Olteni is door klimaatverandering zo droog geworden dat landbouw er vrijwel onmogelijk is.
Ioana Moldoveanu
Door Ioana Moldoveanu

In Olteni, een droge landstreek in het zuiden van Roemeni, liepen de temperaturen in september op tot 29 graden Celsius, twee drie graden warmer dan een halve eeuw geleden.
Sommige gebieden hebben al twee maanden geen druppeltje regen gevoeld.
De lucht is gortdroog en stoffig.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:22 schreef DW457 het volgende:

[..]
Daar vroeg je wel om, maar dat gaat jouw inzicht te buiten, blijkbaar.
Lol.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562694
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:21 schreef ludovico het volgende:

[..]
Opbrengst voedsel per vierkante meter.

Universiteit Wageningen.

Afkijken buitenland.

Goedkopere productie dan elders. Etc etc etc.

Waar doen ze het beter dan hier?

Jij roeptoetert en ik moet het tegendeel bewijzen? Man, die kinderlijke naviteit gecombineerd met een veel te groot ego vanwege GroenLinks indoctrinatie is kotsmisselijk. Houdoe.
Willekeurige steekwoorden roepen is geen onderbouwing :')
pi_205562695
jE mOeT rEsPeCt VoOr BoErEn HeBbEn11!!
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205562697
Maar blijf elkaar lekker in elkaars gelijk aftrekken, maar mijn hemel wat een gebrek aan kennis.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:23:50 #218
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562699
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:17 schreef ludovico het volgende:

[..]
?? Innovatie NL boeren ligt sky high. Je hebt geen flauw benul van het onderwerp. Met je inhoudelijke reactie.
Niemand ontkent dat. Wat is je punt?
Huilen dan.
pi_205562700
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bent een enge extremist. Dat er met jou niet te praten valt is mij al 2 jaar duidelijk. Misschien moet jij die conclusie ook eens trekken.
Dat jij de argumentatie niet snapt ligt niet aan hem he ;)
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:24:10 #220
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:23 schreef ludovico het volgende:
Maar blijf elkaar lekker in elkaars gelijk aftrekken, maar mijn hemel wat een gebrek aan kennis.
Ja, zelfkennis. Bij jou.
Huilen dan.
pi_205562703
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:23 schreef DW457 het volgende:

[..]
Willekeurige steekwoorden roepen is geen onderbouwing :')
Mijn hemel. Ben je echt zo dom? Prima.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562711
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:23 schreef ludovico het volgende:
Maar blijf elkaar lekker in elkaars gelijk aftrekken, maar mijn hemel wat een gebrek aan kennis.
Zelf de achtergrond niet begrijpen, zoals de positie van de RvS, en dan ons beschuldigen van een gebrek aan kennis _O-
pi_205562713
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:22 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Op stikstof groeit ons Fruit, appels en Peren , en klein fruit , en voermais en kool en aardappels uitstekend

Stikstof is geen vergif , Stikstof is een Bemester om een goede opbrengst te krijgen en inderdaad ook Bramen ja
Ieder teler die strooit jaarlijks stikstof korrels
We willen hier dus graag een natuur hebben als in de natuur in Roemenie ??
Daar komt steeds meer woestijn , door de verdroging,, is dat wel goed , of is dat ook de schuld van de boeren

Nederland heeft een zeer vruchtbare delta, daar past geen straatarme natuur, dat gaat ook niet meer gebeuren , al ga je alle boeren uitroeien
Hier waren we 90 topics terug eens begonnen en dat begrijpen ze nog steeds niet.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562716
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:24 schreef ludovico het volgende:

[..]
Mijn hemel. Ben je echt zo dom? Prima.
Hier heb je een spiegel, dan klopt je statement wel.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:25:52 #225
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562717
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:23 schreef ludovico het volgende:
Maar blijf elkaar lekker in elkaars gelijk aftrekken, maar mijn hemel wat een gebrek aan kennis.
Nee jij weet veel, napraten van de meute
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:26:06 #226
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562718
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:22 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bent een enge extremist.
Dat is al snel het geval wanneer iemand het niet met jou eens is h. Wanneer iedereen een extremist is, wat zegt dat dan over jou?

Doet me denken aan die spookrijder in Engeland die zegt: n spookrijder??? Ik zie er honderden!
Huilen dan.
pi_205562720
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:25 schreef DW457 het volgende:

[..]
Zelf de achtergrond niet begrijpen, zoals de positie van de RvS, en dan ons beschuldigen van een gebrek aan kennis _O-
Stikstof normen en invulling van beleid zijn geen RvS materiaal. Nogmaals.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562727
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:16 schreef ludovico het volgende:

[..]
Enge extremistische gedachtegoed. Mijn hemel wat ongezond. Waar haal je het toch vandaan!? Zulke indoctrinatie is doodeng.
Wat is hier extremistisch aan je moest gewoon bij de VVD en CDA zijn voor dat soort dingen. Ze hebben jarenlang gekregen waar ze voor lobbyden.. en nu is de koek op en krijgen ze dankzij de VVD en CDA een zak met geld. Bij partijen aan de linkerkant had het A niet zover gekomen en B dan had de vervuiler betaalt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562729
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:26 schreef ludovico het volgende:

[..]
Stikstof normen en invulling van beleid zijn geen RvS materiaal. Nogmaals.
In dit geval nou net wel. Niet om het beleid te maken, maar wel om op rechtmatigheid te toetsen en, in dit geval, af te keuren.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2022 09:27:59 ]
pi_205562734
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:26 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dat is al snel het geval wanneer iemand het niet met jou eens is h.
Neehoor, zijn er een handje van. Op dit forum.

Maar blijf vooral geloven dat het meer dan de 5 gebruikelijke users zijn waar jij er een van bent. Als dat je goed doet voelen.

Neemt niet weg dat je extremistisch denkt en je grondwetten overboord wilt gooien. Recht op eigendom is voor jou geen fuck waard en je praat het recht met kromme woorden, ingefluisterd door GroenLinks gekkies.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562738
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:27 schreef DW457 het volgende:

[..]
In dit geval nou net wel. Niet om het beleid te maken, maar wel om op rechtmatigheid te toetsen en, in dit geval, af te keuren.
Je eigen beleid en wetten niet naleven is idd niet legaal.

Dat is verder nvt op het maken van beleid en verzinnen van stikstof normen. Daar gaat die uitspraak niet over. Die conclusie is ook niet strikt juridisch en heeft dat orgaan niks over te zeggen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562744
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:29 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je eigen beleid en wetten niet naleven is idd niet legaal.

Dat is verder nvt op het maken van beleid en verzinnen van stikstof normen. Daar gaat die uitspraak niet over. Die conclusie is ook niet strikt juridisch en heeft dat orgaan niks over te zeggen.
Waarom niet, onderbouw dit eens?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:31:19 #233
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562746
Stikstofs is een bemester, dat zorgt voor groei , en dat willen we niet meer , we willen natuur hebben net als in roemenie

Straat arme natuur in een vruchtbare Delta 8)7 8)7 8)7 :W
In roemenie moeten boeren andersom werken
https://www.vice.com/nl/article/9ke3nz/zuiden-roemenie-woestijn

quote:
Volgens een EU-rapport uit 2009 is Roemeni een van de acht landen die het meest getroffen zal worden door droogte die aan de klimaatverandering te wijten is, samen met Spanje, Itali, Griekenland, Bulgarije, Cyprus, Malta en Hongarije.

Afgelopen maand zei Valeriu Tabara - het hoofd van de Academie voor Landbouw- en Bosbouwwetenschappen, en voormalig minister van Landbouw - dat 70 procent van het Roemeense landschap in woestijn aan het veranderen is, en riep hij boeren op om zich daarop voor te bereiden.
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562752
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:31 schreef DW457 het volgende:

[..]
Waarom niet, onderbouw dit eens?
Omdat de wetgever wetten maakt en niet het RvS.

RvS merkt op dat de wetgever zich aan zij eigen opgelegde speelruimte moet houden, hoe de wetgever daar invulling aan geeft is aan de wetgever zelf.

En eigen opgelegd kan ook aangepast.

En Europees opgelegd is ook ter interpretatie.

Die stikstof normen in andere landen dat veel hoger ligt laat alleen al zien hoe subjectief dat beleid op dat punt wel niet is.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:33:09 #235
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562757
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:28 schreef ludovico het volgende:

[..]
Neehoor, zijn er een handje van. Op dit forum.

Maar blijf vooral geloven dat het meer dan de 5 gebruikelijke users zijn waar jij er een van bent. Als dat je goed doet voelen.
Laten we iedereen maar even zijn eigen conclusie trekken over het waarheidsgehalte van deze uitspraak...

Ludo en extremisten: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extremistisch: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extreem: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

quote:
Neemt niet weg dat je extremistisch denkt en je grondwetten overboord wilt gooien. Recht op eigendom is voor jou geen fuck waard en je praat het recht met kromme woorden, ingefluisterd door GroenLinks gekkies.
Ziedend :D . RvS is natuurlijk ook een extremistisch orgaan, ingefluisterd door GroenLinks gekkies.
Huilen dan.
pi_205562765
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:31 schreef ludovico het volgende:

[..]
Omdat de wetgever wetten maakt en niet het RvS.
Klopt, maar ze toetsen op rechtmatigheid wel. En dat is hier gebeurt. Dat gebeurt gelukkig wel vaker.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:34:29 #237
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562767
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
Stikstofs is een bemester, dat zorgt voor groei , endat willen we niet meer , we willen natuur hebben net als in roemenie

Straat arme natuur in een vruchtbare Delta 8)7 8)7 8)7 :W

https://www.vice.com/nl/article/9ke3nz/zuiden-roemenie-woestijn
Gast. In artikel staat hoe droogte is veroorzaakt. Er staat geen enkel keer 'stikstof' in. Stop met onzin verspreiden.
pi_205562771
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier waren we 90 topics terug eens begonnen en dat begrijpen ze nog steeds niet.
Het gaat niet sec om stikstof maar vooral om de verbindingen die het aangaat. Volgens mij snappen jullie dat 90 topics lang al niet :P
pi_205562774
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laten we iedereen maar even zijn eigen conclusie trekken over het waarheidsgehalte van deze uitspraak...

Ludo en extremisten: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extremistisch: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extreem: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
[..]
Ziedend :D . RvS is natuurlijk ook een extremistisch orgaan, ingefluisterd door GroenLinks gekkies.
Wat wil je nou, dat men kan zien welke 5 users ik extremisten noem of hoe vaak ik gedachtes extreem of extremistisch vind?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:36:18 #240
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562778
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Gast. In artikel staat hoe droogte is veroorzaakt. Er staat geen enkel keer 'stikstof' in. Stop met onzin verspreiden.
Stiktof is ook niet de oorzaak dat de natuur slechter is geworden, dat komt door de droogte GAST
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:36:53 #241
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205562783
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:36 schreef ludovico het volgende:

[..]
Wat wil je nou, dat men kan zien welke 5 users ik extremisten noem of hoe vaak ik gedachtes extreem of extremistisch vind?
Ja.
Huilen dan.
pi_205562793
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:31 schreef michaelmoore het volgende:
Stikstofs is een bemester, dat zorgt voor groei , en dat willen we niet meer , we willen natuur hebben net als in roemenie

Straat arme natuur in een vruchtbare Delta 8)7 8)7 8)7 :W
In roemenie moeten boeren andersom werken
https://www.vice.com/nl/article/9ke3nz/zuiden-roemenie-woestijn
[..]

Daarom moeten we hier ook minder heide en meer bossen hebben om zulke dingen te voorkomen.
pi_205562804
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:18 schreef DW457 het volgende:

[..]
Nou vertel. Waar blijkt dit uit? Onderbouw je verhaal eens.
De agrosector in Nederland is echt wel innoverend, Lely die o.a. melkrobots maakt hoort echt tot de top. Dat we nu tegen een grens oplopen is zeker waar maar als je klimaatneutraal landbouw wil gaan bedrijven zou ik mijn geld op de Nederlandse agrosector zetten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562807
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom moeten we hier ook minder heide en meer bossen hebben om zulke dingen te voorkomen.
Oke ir. Candymannetje.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:40:40 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562809
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Stiktof is ook niet de oorzaak dat de natuur slechter is geworden, dat komt door de droogte GAST
Het is n n. Niet het een of ander.

Met watertekort en droogte zijn we ook bezig. Maar nu moet het grootste probleem stikstof getackeld worden.
pi_205562811
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Laten we iedereen maar even zijn eigen conclusie trekken over het waarheidsgehalte van deze uitspraak...

Ludo en extremisten: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extremistisch: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc

Ludo en extreem: https://mycroft.fok.nl/in(...)ortby=post_date_desc
[..]
Ziedend :D . RvS is natuurlijk ook een extremistisch orgaan, ingefluisterd door GroenLinks gekkies.
Er is hier wel weer iemand met gebalde vuisten op de toetsjes aan het rammen ja ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205562816
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:35 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Het gaat niet sec om stikstof maar vooral om de verbindingen die het aangaat. Volgens mij snappen jullie dat 90 topics lang al niet :P
Als we naar de Europese wetgeving kijken gaat het in juridische zin gewoon om natuurbehoud (van gebieden die we zelf hebben aangewezen(!!))

Dan komen wij met stikstof depositie normen ipv te kijken naar de natuur, want we weten uit het verleden dat veel stikstof slechte effecten kan hebben op bestaande natuur.

Dat zal allemaal zeker, prima, gaat al beter, verslechterd het nog? Hoe radicaal is het probleem? Andere oplossingen? Wat zijn de baten? Zijn de kosten wel echt zo hoog? Andere invulling? Gulden middenweg?

Nee extreem doorslaan op natuurbehoud, alsof het allemaal zo natuurlijk is dat wat wij een paar jaar terug hebben gecreerd.

En het vliegt vervolgens via Duitsland in even grote getalen gewoon het land in.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562832
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:40 schreef vipergts het volgende:

[..]
De agrosector in Nederland is echt wel innoverend, Lely die o.a. melkrobots maakt hoort echt tot de top. Dat we nu tegen een grens oplopen is zeker waar maar als je klimaatneutraal landbouw wil gaan bedrijven zou ik mijn geld op de Nederlandse agrosector zetten.
Grenzen?

Het wordt met de dag meer circulair. Met dezelfde output, niks grenzen.

De innovatie gaat gewoon door.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:49:45 #249
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562884
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:37 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Daarom moeten we hier ook minder heide en meer bossen hebben om zulke dingen te voorkomen.
Meer bossen dat ben ik met je eens en meer stikstof voor een goede groei
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:51:07 #250
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562899
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:40 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Het is n n. Niet het een of ander.

Met watertekort en droogte zijn we ook bezig. Maar nu moet het grootste probleem stikstof getackeld worden.
Nee, droogte is het grote probleem , Stikstof is een zeer noodzakelijke meststof , de landbouw kan niet zonder
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562900
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:41 schreef ludovico het volgende:

[..]
Als we naar de Europese wetgeving kijken gaat het in juridische zin gewoon om natuurbehoud.

Dan komen wij met stikstof depositie normen ipv te kijken naar de natuur, want we weten uit het verleden dat veel stikstof slechte effecten kan hebben op bestaande natuur.

Dat zal allemaal zeker, prima, gaat al beter, verslechterd het nog? Hoe radicaal is het probleem? Andere oplossingen? Wat zijn de baten? Zijn de kosten wel echt zo hoog? Andere invulling? Gulden middenweg?

Nee extreem doorslaan op natuurbehoud, alsof het allemaal zo natuurlijk is dat wat wij een paar jaar terug hebben gecreerd.

En het vliegt vervolgens via Duitsland in even grote getalen gewoon het land in.
Oh wat mij betreft zeker voor het poldermodel van praten en samen tot oplossingen komen. Niets is zwart/wit. En een deel van de Nederlandse agra is bereidwillig met de enorme zakgeld die nu klaarligt te gaan innoveren, te verduurzamen en een eerlijke prijs te gaan krijgen voor het landbouwproduct dat men maakt.

Dat men emotioneel wordt van zo'n stikstofreductie kaartje kan ik mij zeker voorstellen (totaal onhandig) en er mag ook ruimte zijn voor boerenprotesten. Hou je een keer een bbq op snelweg, prima. Maar terreur van afval dumpen en brandjes stichten, bewust gevaarlijk situaties creeeren. Keihard optreden.

Ik zou zeggen laat de extremen van beiden kant liggen en ga samen werken aan de oplossing. Dat is uiteindelijk waar Nederland groot mee is geworden, praten en een gulden middenweg kiezen. En ik ben er heilig van overtuigd dat dit van de overheid ook altijd de intentie is geweest als je ziet hoe schaamtelijk veel geld ze ervoor uittrekt ter compensatie.

Het is fijn dat er een generatie opstaat die niet alles down the rabbithole wil gooien en ook nadenkt over een duurzame planeet. Dat de mens een grote invloed heeft lijkt mij duidelijk. En uiteindelijk doen we dit voor onszelf, zodat de mens een toekomst heeft op de aarde. De natuur komt altijd wel weer terug, die redt zich wel. In the long run.
pi_205562901
Ik wil:

Minder boeren
Minder stikstof
Minder asielzoekers
Meer natuur
Meer woningen
Meer salaris
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:52:21 #253
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562905
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik wil:

Minder boeren
Minder stikstof
Minder asielzoekers
Meer natuur
Meer woningen
Meer salaris
Minder droogte , en meer stikstof
Minder Boeren en meer recreatie
Minder TATA staal en meer Noordzeekust

en inderdaad veel meer woningbouw , buiten het dorp
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562920
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:25 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hier waren we 90 topics terug eens begonnen en dat begrijpen ze nog steeds niet.
Stikstof is ook het probleem niet teveel is het probleem want op een gegeven moment heeft de plant genoeg en bij teveel krijg je dunne slecht groeiende planten.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562926
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:51 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik wil:

Minder boeren
Minder stikstof
Minder asielzoekers
Meer natuur
Meer woningen
Meer salaris
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Minder droogte , en meer stikstof
Minder Boeren en meer recreatie
Minder TATA staal en meer Noordzeekust
En zo willen we allemaal iets anders en zoeken we informatie die bij onze wensen past.
De overheid heeft dan nog het voordeel dat ze zelf informatie kunnen verzinnen en die voor hun eigen doeleinden kunnen inzetten.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:56:03 #256
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562931
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Stikstof is ook het probleem niet teveel is het probleem want op een gegeven moment heeft de plant genoeg en bij teveel krijg je dunne slecht groeiende planten.
en dat is niet het geval

loofbomen doen het uitstekend op veel stikstof ,maar zonder water kunen ze niet
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562932
Alle extremistische boeren op een lijstje, en die als eerste weg.

*O* :W
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:58:51 #258
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205562953
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:56 schreef probeer het volgende:
Alle extremistische boeren op een lijstje, en die als eerste weg.

*O* :W
Maak eens een lijstje waar de natuur erg achteruit gaat , en een overzicht met droogte over europa

dan zie je dat stikstof geen ene kloot met achteruitgang van natuur te maken heeft

En DAT bedoelen de boeren nu juist

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 12:31:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205562955
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:55 schreef vipergts het volgende:

[..]
Stikstof is ook het probleem niet teveel is het probleem want op een gegeven moment heeft de plant genoeg en bij teveel krijg je dunne slecht groeiende planten.
.. Leuke theorie maar hoe gaat het in de praktijk.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562970
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:58 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Maak eens en lijstje waar de natuur erg achteruit gaat en een overzicht met droogte over europa

dan zie je dat stikstof geen ene kloot met achteruitgang van natuur te maken heeft

En DAT bedoelen de boeren nu juist
Dat is natuurlijk niet waar. Een groot deel van de natuurlijke beplanting is geen fan van veel stikstof. Die worden onder de voet gelopen door stikstofminnende planten, met alle gevolgen van dien.
pi_205562998
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
en dat is niet het geval

loofbomen doen het uitstekend op veel stikstof ,maar zonder water kunen ze niet
Daarom stond er bij mij ook te voor veel ook een loofboom kun je teveel stikstof en dan gaat die boom echt slechter groeien dan zijn buurman die niet teveel krijgt.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205563007
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
.. Leuke theorie maar hoe gaat het in de praktijk.
In de praktijk gaan planten slechter groeien als je ze overbemest.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:06:27 #263
487228 Draak31
Een jonge frisse vent
pi_205563012
Die boeren worden gekker en gekker. Best interessant om te zien dit.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:07:45 #264
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563018
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:01 schreef mootie het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet waar. Een groot deel van de natuurlijke beplanting is geen fan van veel stikstof. Die worden onder de voet gelopen door stikstofminnende planten, met alle gevolgen van dien.
Ja dat kan zijn , en dat mag wel 25 miljard kosten
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:08:26 #265
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563025
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:04 schreef vipergts het volgende:

[..]
Daarom stond er bij mij ook te voor veel ook een loofboom kun je teveel stikstof en dan gaat die boom echt slechter groeien dan zijn buurman die niet teveel krijgt.
stikstof heeft een boom niet gauw teveel hoor
dat moet je wel erg veel mesten
De oorzaak van natuurverschraling is droogte, DROOGTE , niet stikstof, neem maar eens een bodemmonster

met teveel stikstof, dan strooi je kalk, of je mest een jaartje niet , dan spoelt het teveel gelijk weg


Men kan zich beter zorgen maken om de klimaatverandering , DAT is WEL een probleem

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 10:14:39 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205563171
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Minder droogte , en meer stikstof
Minder Boeren en meer recreatie
Minder TATA staal en meer Noordzeekust

en inderdaad veel meer woningbouw , buiten het dorp
Niet meer stikstof joh, ik zie daar bijna dagelijks wel de gevolgen van. Loop op een zomerdag op een willekeurige plek in de natuur en je ziet bijna steeds dezelfde vlinders..atalanta, kleine vos, witjes etc. Hoe komt dat..omdat de waardplant van deze vlinders de brandnetel is. En die groeit volop dankzij stikstof. Het is maar een klein voorbeeld. Als minder stikstof helpt om meer biodiversiteit te krijgen en bedreigde soorten te behouden, dan ben ik dus 100% voor inkrimping van de landbouwsector. Al die monotone strontweilanden..yak
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:32:52 #267
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_205563181
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:06 schreef Draak31 het volgende:
Die boeren worden gekker en gekker. Best interessant om te zien dit.
Logisch als ze er steeds mee weg komen. Oppakken, opsluiten en beboeten. Pak ze in de portemonnee.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:34:54 #268
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205563198
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:59 schreef ludovico het volgende:

[..]
.. Leuke theorie maar hoe gaat het in de praktijk.
Dat kan je nu buiten met eigen ogen aanschouwen.
Huilen dan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 10:44:26 #269
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563260
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 10:31 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]
Niet meer stikstof joh, ik zie daar bijna dagelijks wel de gevolgen van. Loop op een zomerdag op een willekeurige plek in de natuur en je ziet bijna steeds dezelfde vlinders..atalanta, kleine vos, witjes etc. Hoe komt dat..omdat de waardplant van deze vlinders de brandnetel is. En die groeit volop dankzij stikstof. Het is maar een klein voorbeeld. Als minder stikstof helpt om meer biodiversiteit te krijgen en bedreigde soorten te behouden, dan ben ik dus 100% voor inkrimping van de landbouwsector. Al die monotone strontweilanden..yak
Ik ben het wel met je eens dat er wel 30% minder weilanden mag zijn, en meer recreatie langs de rivieren, ebike snelwegen en woningbouw
Ruimte voor Nederlanders dus

IOverigens zijn kippen de grootste leveranciers van stikstof en daar hoor ik niemand over

maar droogte door klimaat verandering en onjuist waterbeheer is de oorzaak ,
stikstof vind ik geen probleem , plant veel meer loofbomen en gooi ze nu eens niet allemaal in de biomassa centrales

Natuur verandert altijd, en als er wat meer bramen en brandnetels komen, so what

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 10:51:49 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205563412
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.
Een boer (Henk Bleker) heeft nota bene het PAS in elkaar gedraaid en dan janken de boeren nu dat ze niet gehoord worden en dat alles maar wordt doorgedrukt. Toen er waardeloze wetgeving in hun eigen voordeel werd doorgevoerd hoorde ze je niet, maar nu de schade gerepareerd moet worden is de wereld te klein :')
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:12:04 #271
491163 Viesdik
pi_205563438
er komen veel antifa vegans hier
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:12:21 #272
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205563439
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
Een boer (Henk Bleker) heeft nota bene het PAS in elkaar gedraaid en dan janken de boeren nu dat ze niet gehoord worden en dat alles maar wordt doorgedrukt. Toen er waardeloze wetgeving in hun eigen voordeel werd doorgevoerd hoorde ze je niet, maar nu de schade gerepareerd moet worden is de wereld te klein :')
Ach ja. Dezelfde Henk Bleker is nu voorzitter van Nederlandse Melkveehouderij Vakbond... Zachte heelmeesters maken stinkende wonden
pi_205563442
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:05 schreef J.B. het volgende:

[..]
Een boer (Henk Bleker) heeft nota bene het PAS in elkaar gedraaid en dan janken de boeren nu dat ze niet gehoord worden en dat alles maar wordt doorgedrukt. Toen er waardeloze wetgeving in hun eigen voordeel werd doorgevoerd hoorde ze je niet, maar nu de schade gerepareerd moet worden is de wereld te klein :')
Ik zag Henk Bleker gister nog op het journaal afgeven op de politiek, schaamteloos is die man :')
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:21:05 #274
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563491
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:12 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Ik zag Henk Bleker gister nog op het journaal afgeven op de politiek, schaamteloos is die man :')
weet jij wel hoeveel subsidie hij opstrijkt , hij heeft landbouwgrond omgezet in natuur en laat er nu inplaats van koeien , konikpaarden op draven
konikpaarden zijn een soort heilig voor de Nederlandse politici , net als stikstof nu de duivel is

https://www.trouw.nl/nieu(...)ursubsidie~beec7953/
https://dvhn.nl/archief/S(...)bsidie-20656228.html

https://nos.nl/artikel/324310-bleker-ik-heb-niets-te-verbergen
quote:
Staatssecretaris Henk Bleker (natuur) ontvangt 170.000 euro aan natuursubsidie om zijn eigen erf in Vlagtwedde te herinrichten. Dat blijkt uit gegevens die dagblad Trouw in handen heeft.


quote:
De Tweede Kamer wil opheldering van het kabinet over de rol van Henk Bleker bij de komst van het Groningse natuurgebied Reiderwolde.
De staatssecretaris van Landbouw was als gedeputeerde in Groningen nauw betrokken bij het project.

Bleker vindt het onnodig dat er onderzoek gedaan wordt naar zijn werk bij het project.
Hij staat nog steeds achter de beslissingen die hij toen heeft genomen.

Volgens de Volkskrant heeft Bleker er als gedeputeerde voor gezorgd dat boeren met subsidie hun landbouwgrond konden omvormen tot natuurgebied.
Dit project Reiderwolde kostte uiteindelijk miljoenen euro's.
Ook zou Bleker ervoor gezorgd hebben, dat de boeren een kunstmatig verhoogde grondprijs vergoed kregen.
Reiderwolde is NU een Natura2000 gebied en aangelegd door Bleker en maakt nu deel uit van de PEEN een ander stokpaardje van Brussel

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2022 11:36:22 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:24:15 #275
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205563506
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:12 schreef Viesdik het volgende:
er komen veel antifa vegans hier
Die zijn in ieder geval meestal niet viesdik, dus dat is al winst toch?
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:25:52 #276
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205563516
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
weet jij wel hoeveel subsidie hij opstrijkt , hij heeft landbouwgrond omgezet in natuur en laat er nu inplaats van koeien , konikpaarden op draven
konikpaarden zijn een soort heilig voor de Nederlandse politici , net als stikstof nu de duivel is

https://www.trouw.nl/nieu(...)ursubsidie~beec7953/
https://dvhn.nl/archief/S(...)bsidie-20656228.html

https://nos.nl/artikel/324310-bleker-ik-heb-niets-te-verbergen
[..]
[ afbeelding ]
Echt geen touw aan vast te knopen, die reacties van jou.
Huilen dan.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:34:47 #277
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563569
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Echt geen touw aan vast te knopen, die reacties van jou.
IS dat ZO ?
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:40:26 #278
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205563605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nergens een goede reden. Super drastisch, recht op eigendom is grondwettelijk en per Europees verdrag geregeld.
Nou, dan is het toch zo opgelost als het per Europees verdrag geregeld is? Gewoon de normale
juridische routes volgens ipv terreur plegen.

En daarbij, van mij mogen ze hun eigendom best behouden. Ze mogen alleen niet meer boeren.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:40:39 #279
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_205563609
Ik vraag me af wat die boeren nu denken te bereiken met bijvoorbeeld dat spookrijden met trekkers.
(en hoe het in de koppen opkomt om dat te doen)

er moeten blijkbaar echt doden vallen.
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:43:33 #280
491163 Viesdik
pi_205563635
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:24 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Die zijn in ieder geval meestal niet viesdik, dus dat is al winst toch?
Ze stinken wel vaak
  Moderator zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:45:22 #281
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_205563645
quote:
2s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:40 schreef Gunner het volgende:
Ik vraag me af wat die boeren nu denken te bereiken met bijvoorbeeld dat spookrijden met trekkers.
(en hoe het in de koppen opkomt om dat te doen)

er moeten blijkbaar echt doden vallen.
En als er doden vallen dan is het de schuld van die automobilist natuurlijk. Toen die ene auto tegen dat puin botste 2 weken terug ofzo moest hij ook maar gewoon beter uitkijken.
pi_205563670
twitter

:D
pi_205563678
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:40 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Nou, dan is het toch zo opgelost als het per Europees verdrag geregeld is? Gewoon de normale
juridische routes volgens ipv terreur plegen.

En daarbij, van mij mogen ze hun eigendom best behouden. Ze mogen alleen niet meer boeren.
Zelfs doorgaan met boeren zou moeten kunnen maar laat ze hun stikstof lekker bij zich houden. Zet de koeien in de wei en geef ze normaal voedsel, dan kom je al een eind.
I'll give you something to do
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:51:07 #284
491163 Viesdik
pi_205563681
quote:
9s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:45 schreef Momo het volgende:

[..]
En als er doden vallen dan is het de schuld van die automobilist natuurlijk. Toen die ene auto tegen dat puin botste 2 weken terug ofzo moest hij ook maar gewoon beter uitkijken.
tja.. als een boer de file veroorzaakt en een automobilist belt achter het stuur met 160 km/h en botst.
Wie z'n schuld is dat dan?
  User die altijd boos en kwaad is 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 11:51:37 #285
491163 Viesdik
pi_205563686
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
:D
Gaaf! Trots op den boer
pi_205563696
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:51 schreef Viesdik het volgende:

[..]
tja.. als een boer de file veroorzaakt en een automobilist belt achter het stuur met 160 km/h en botst.
Wie z'n schuld is dat dan?
Nog steeds degene die willens en wetens de file veroorzaakt. Dat jij erbij verzint dat de automobilist met 160 zit te bellen is niet relevant.
pi_205563823
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 07:43 schreef DW457 het volgende:
Het doel heiligt niet elk middel. Ik ben het met @:VelitoX eens dat groepen zoals FDF terreur bezigen. Op het moment dat je dit soort dreigementen uit en je dit soort acties uitvoert, ga je veel te ver. Dan maakt de reden niet meer uit. Dus het is logisch dat de discussie nu ook over de acties zelf gaat, ongeacht het doel van de acties.

Je kan dus het dus prima met de boeren eens zijn, maar tegelijkertijd de acties van FDF bestempelen als te extreem en terreur.

Ik vind het bizar om te lezen dat users zoals @:Montagui dit laatste niet los van elkaar kunnen zien. Dat zou betekenen dat je alles maar mag doen omdat t doel goed zou zijn. Nee, dat is niet hoe het werkt.
En ik vind het bizar om te lezen dat er users zijn die geen enkel spoortje van empathie kunnen opbrengen voor mensen wiens leven, huis en haard (en dan ook nog volgens niet goed onderbouwde plannen) mogelijk GEDWONGEN afgenomen worden. Mensen die al decennialang aan de grillen van de diverse kabinetten proberen te voldoen, die innoveren etc (de NL boer is de meest innoverende boer op deze aardkloot, ook nog eens).

En als je goed gelezen hebt keur ik acties af die tegen de wet ingaan.

Jij (en andere users) noemen het 'terroristische' acties. Ik noem ze ongrondwettelijk acties. 9/11, Bataclan, Charlie Hebdo, Utoya. DAT zijn terrorristische acties. De acties van de boeren zijn bij lange na nog niet ' terroristisch'. Echt een walgelijke overdrijving.

En dat is mijn mening. Als jij ze ' terroristisch' wilt blijven benomen is dat je goed recht. We leven gelukkig in een vrij land waar je vrij bent om je mening te uiten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_205563852
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:52 schreef Drekkoning het volgende:

[..]
Daar kies je toch volksvertegenwoordigers voor?

En een meerderheid van de democratisch gekozen vertegenwoordiging vind het terecht dat de boeren worden aangepakt.
Volgens de peilingen staat de democratische gekozen vertegenwoordiging daarin alleen. Het volk staat in meerderheid niet achter DEZE stikstofplannen. Daarbij zit de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging er ook voor het volk, niet voor zichzelf. Maar luisteren zij naar hun werkgever/opdrachtgever? Nee.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:35:45 #289
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563891
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:26 schreef Montagui het volgende:

[..]
Volgens de peilingen staat de democratische gekozen vertegenwoordiging daarin alleen. Het volk staat in meerderheid niet achter DEZE stikstofplannen. Daarbij zit de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging er ook voor het volk, niet voor zichzelf. Maar luisteren zij naar hun werkgever/opdrachtgever? Nee.
Klopt

Om dat de stikstof verzonnen is door allerlei natuuridioten
de oorzaak is droogte,, Brussel vraagt ook helemaal niet om stikstof aanpak, Brussel vraagt om natuurbehoud

En natuurbehoud doe je door de droogte aan te pakken , het is de overheid die het waterbeheer helemaal verkeerd uitvoert , door al die straat- en trottoirputten en sloten en greppels en vaarten die perse open moeten blijven
Dat was uit de tijd dat er heel veel motregen viel , 40 jaar geleden

Als er nu een flinke bui valt dan spoelt alles in tijd van een uur de Rijn en dan de zee in
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205563933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:35 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Klopt

Om dat de stikstof verzonnen is door allerlei natuuridioten
de oorzaak is droogte,, Brussel vraagt ook helemaal niet om stikstof aanpak, Brussel vraagt om natuurbehoud

En natuurbehoud doe je door de droogte aan te pakken , het is de overheid die het waterbeheer helemaal verkeerd uitvoert , door al die straat- en trottoirputten en sloten en greppels en vaarten die perse open moeten blijven
Dat was uit de tijd dat er heel veel motregen viel , 40 jaar geleden

Als er nu een flinke bui valt dan spoelt alles in tijd van een uur de Rijn en dan de zee in
Natuur hebben we hier niet eens in Nederland.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 12:48:56 #291
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_205563955
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Natuur hebben we hier niet eens in Nederland.
Nou de Veluwe is oorspronkelijke natuur en de gelderse vallei , alhoewel je daar prima huizen kan bouwen en dat gebeurt ook

Maaar zelfs de hunnebedden zijn aangelegd ja
ook de natuur bij de blauwe stad en oostvaardersplassen

maar kennelijk is het allemaal zo bijzonder aangelegd dan de boeren eromheen nu weg moeten

De Europese commissie vraagt natuurbehoud, het stikstof probleem dat heeft de natuurelite hier zelf verzonnen, de oorzaak is de droogte .niet stikstof
als de boeren weg gaan , daar gaat de heide en bossen geen zak mee op vooruit
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_205563997
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 11:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
:D
Toont wel aan hoe de agrarisch beperkte medemens in het leven staat, hun eigen eigendomsrecht is absoluut maar ze mogen wel doen en laten wat ze willen met de eigendommen van anderen :').
pi_205564146
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toont wel aan hoe de agrarisch beperkte medemens in het leven staat, hun eigen eigendomsrecht is absoluut maar ze mogen wel doen en laten wat ze willen met de eigendommen van anderen :').
Totaal niet te vergelijken.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:46:19 #294
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:19 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Totaal niet te vergelijken.
Klopt, het ene is wettelijk geoorloofd, het andere is strafbaar.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205564286
https://www.nu.nl/binnenl(...)elweg-friesland.html

Ze reden allemaal een andere kan op :'(
pi_205564296
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:56 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Toont wel aan hoe de agrarisch beperkte medemens in het leven staat, hun eigen eigendomsrecht is absoluut maar ze mogen wel doen en laten wat ze willen met de eigendommen van anderen :').
Je draait het hier om. Het is niet de agrarisch (beperkte?) medemens, het is de stedelijke, hoogopgeleide medemens die zich verheven voelt boven de rest en denkt het alleenrecht te hebben de samenleving zo te kunnen inrichten als zij het willen. Zij zullen wel bepalen wat er even zal gebeuren met het bezit van anderen. Hier wordt juist nu verzet tegen geboden, al kun je je natuurlijk afvragen in hoeverre het omdraaien van een vlag veel zal bewerkstelligen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:50:37 #297
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_205564297
quote:
14s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Natuur hebben we hier niet eens in Nederland.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 12:48 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Nou de Veluwe is oorspronkelijke natuur en de gelderse vallei , alhoewel je daar prima huizen kan bouwen en dat gebeurt ook

Maaar zelfs de hunnebedden zijn aangelegd ja
ook de natuur bij de blauwe stad en oostvaardersplassen

maar kennelijk is het allemaal zo bijzonder aangelegd dan de boeren eromheen nu weg moeten

De Europese commissie vraagt natuurbehoud, het stikstof probleem dat heeft de natuurelite hier zelf verzonnen, de oorzaak is de droogte .niet stikstof
als de boeren weg gaan , daar gaat de heide en bossen geen zak mee op vooruit
Zijn jullie wel op de hoogte dat dit een idee was van minister Veerman en dat andere landen behoorlijk onder druk werden gezet...niet door Brussel...maar door Nederland? En al die tijd bleef Nederland het zelf uitstellen, maar nu ontkomen ze er niet meer aan. Eigen schuld dikke bult, je kunt geen afspraken gaan maken, daar andere constant op wijzen en dan zelf ineens moeilijk gaan doen.

Bron? Veerman zelf!

quote:
Veerman vindt wel dat de uitstoot van stikstof omlaag moet. ,,Sommige kleine gebiedjes zijn weliswaar waardevol, maar lastig te handhaven. Ook doordat Nederland steeds voller wordt. We moeten de vraag durven stellen of we nu nog steeds dezelfde natuurgebieden zouden aanwijzen. Al begrijp ik dat natuurorganisaties dan zeggen: weer een smoesje om de noodzakelijke maatregelen niet te nemen. Want we schuiven ingrepen al twintig jaar voor ons uit.’’

Gebakken peren
Als minister van Landbouw was Veerman destijds verantwoordelijk voor het aanwijzen van Natura2000-gebieden. De Europese richtlijnen schreven voor dat landen gebieden aanwezen waar soorten leefden die beschermd dienden te worden. ,,Natuurorganisaties en experts droegen die gebieden aan. Het ministerie heeft daarna de gebieden voorgedragen in Brussel om op de Natura2000-lijst te komen. Dat hebben we zelf gedaan, die gebieden zijn niet door Brussel aangewezen. We wilden toen vooral ons best doen.’’

Veerman erkent dat destijds geen rekening is gehouden met het stikstofprobleem. ,,We waren toen vooral bezig met de vraag; waar laten we alle stront? We keken naar fosfaten en nitraten in het oppervlaktewater en op het land. Niet naar schadelijke stoffen die via de lucht als nitraten en ammoniak in natuurgebieden neersloegen. Dat hebben we niet gezien en nu zitten we met de gebakken peren.’’
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
pi_205564298
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:48 schreef Zwoerd het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)elweg-friesland.html

Ze reden allemaal een andere kan op :'(
Het lijkt me wel een leuk experiment om te zien hoe snel ik van de weg gehaald word als ik ga spookrijden zonder kenteken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:51:10 #299
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564300
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:48 schreef Zwoerd het volgende:
https://www.nu.nl/binnenl(...)elweg-friesland.html

Ze reden allemaal een andere kan op :'(
Welke overtreding heeft u begaan?
1. Afval gedumpt
2. Spookrijden
3. Openbare orde verstoren
4. Intimidatie

Heeft u een tractor?
1. Ja —-> u gaat vrijuit
2. Nee —-> u krijgt een boete
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205564306
quote:
84s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 13:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Welke overtreding heeft u begaan?
1. Afval gedumpt
2. Spookrijden
3. Openbare orde verstoren
4. Intimidatie

Heeft u een tractor?
1. Ja —-> u gaat vrijuit
2. Nee —-> u krijgt een boete
T lachwekkende is dat mensen die aan spookrijden deden door de boerenblokkades, wel boetes kregen.... Ondertussen terreurboeren zonder kentekenplaat (nog een overtreding) mogen van alles..... leuk man. En dat onder de noemer "erger voorkomen". Ugh.
  Jaap van Dissel-award 2022 zaterdag 6 augustus 2022 @ 13:53:11 #301
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205564307
dicht
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')