abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205562574
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:49 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Maar valt er nog te praten met de overheid?
Ze drukken toch gewoon alles door wat ze willen en vragen niks aan de burgers.
Ze drukken helemaal niets door. Want Rutte stond daar gisteren niet uit vrije wil hoor. Hij zei wel keurig wij denken dat dit goed en nodig is voor de natuur. Maar hij staat er ook alleen omdat er een uitspraak ligt. En mij hebben ze trouwens wel wat gevraagd want een van de redenen dat ik PvdD stem is omdat het zo niet langer kan.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_205562575
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:05 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhm ze zorgen voor verreweg de grootste depositie van stikstof, waardoor de natuur problemen heeft.
Dus wat is je probleem?

De boeren moeten er simpelweg iets aan doen, dat is overduidelijk. Daar mag geen enkele twijfel over bestaan.
Het gaat puur over aanpassingen en beetje inkrimpen.
Allemaal onzinverhalen
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:08:52 #178
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_205562578
quote:
1s.gif Op maandag 25 april 2022 17:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hier heeft ze dus 100% gelijk, stikstof in een gebied stapelt op en wordt dus steeds meer.

En de rest van je onzinpost: ooit gehoord van drinkwater? Ja, dat is inmiddels zwaar vervuild doordat het grondwater doordrenkt is met nitraat, mest dus. Het injecteren in de grond is dus een enorm slecht idee.
ook gehoord dat men tijdens de 4 daagse van Urine drinkwater maakte ??

https://www.telegraaf.nl/(...)20kilo%20meststoffen.
quote:
Tijdens de Vierdaagsefeesten is urine ingezameld. Daarvan wordt kunstmest gemaakt. Bij een speciale toiletwagen liep een proefproject waarbij urine bewerkt werd tot schoon drinkwater en meststoffen. Daar is 23.100 liter urine veranderd in 22.050 liter schoon drinkwater en 183 kilo meststoffen.23 Jul 2022
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:08:56 #179
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205562580
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:58 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]
Dan kunnen de democratisch gekozen volksvertegenwoordiging daar tegen ageren in Tweede Kamer. Er is dus gewoon een meerderheid die voor onteigening is. Je hebt ook geen ander keus als je zoiets rigoureus moet doen.

Dat het kabinet afgelopen 20 jaar alles heeft verkloot, akkoord. Maar dat neemt niet weg dat dit moet gebeuren.
Onteigening? Dat gaat nauwelijks plaatsvinden, en de boeren die wel uitgekocht willen worden. Die kunnen 130% van de martwaarde van hun bedrijf krijgen.
pi_205562584
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Blijf je stompzinnige oneliners posten en jezelf belachelijk maken, of ga je toch proberen inhoudelijk iets bij te dragen aan de discussie?
Zei de extremist. Wappie.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562586
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De wil zal er vast wel zijn maar het moet ook rendabel zijn.
Er zijn zo veel bedrijven die meer voor het klimaat kunnen doen, zowel industrie als agrarisch, maar het is niet rendabel.
Dan is het aan de overheid om subsidie te geven.
De wil is er totaal niet, dat is wel duidelijk. En als iets niet rendabel is moet je innoveren, maar dat is voor vele boeren een vies woord.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:10:27 #182
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_205562587
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:55 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Tel je zegeningen dat je in Nederland woont man :') En maar janken overheid dit en dat overheid zus en zo. "Ze" dit en "Ze" dat gejank komt vaak van mensen die niet echt mee kunnen komen in de maatschappij en hun falerij op overheid projecteren en hier hun dagbesteding van maken. Vandaar dat dit boerenprotest ook weer allerlei randfiguren aantrekt. Met de zakdoek en het vlagje op de kop als ultieme jank/wappie symbolen.

Echt tel je zegeningen dat je in Nederland woont.
Dit is echt zó’n dooddoener. Dit land kan gewoon zoveel beter. En hoeveel beter is het nu geworden onder Rutte?

De man is zeker kundig, maar zou je dezelfde beslissingen hebben gemaakt? Of zou je zelf wél je verantwoordelijkheid hebben genomen?
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_205562588
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 08:04 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ook in het buitenland zijn er berichten dat ze de veestapel willen inkrimpen.
Wat mij betreft mogen ze het met een giertank het binnenhof oprijden en hetzelfde bij de ministers thuis doen.
De boeren zorgen voor eten en de politici voor ellende.
De prangende vraag blijf natuurlijk waarom studeerden de boeren niet zelf politiek of rechten? Moesten zij dan soms veel lezen en dus dagelijks veel uren stilzitten?
pi_205562590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef vipergts het volgende:

[..]
Ze drukken helemaal niets door. Want Rutte stond daar gisteren niet uit vrije wil hoor. Hij zei wel keurig wij denken dat dit goed en nodig is voor de natuur. Maar hij staat er ook alleen omdat er een uitspraak ligt. En mij hebben ze trouwens wel wat gevraagd want een van de redenen dat ik PvdD stem is omdat het zo niet langer kan.
Rutte liegt dat hij barst, hij wilt gewoon de grond hebben en heeft schijt aan de natuur.
Dat gebruikt hij alleen maar als het hem goed uit komt.
pi_205562595
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef torentje het volgende:

[..]
De prangende vraag blijf natuurlijk waarom studeerden de boeren niet zelf politiek of rechten? Moesten zij dan soms veel lezen en dus dagelijks veel uren stilzitten?
Veel mensen zijn te eerlijk om een politieke functie te bekleden.
pi_205562596
Soms wou ik dat er mensen waren opgestaan om onze vrijheid te verdedigen tijdens de coronaperiode zoals de boeren dat nu doen. Toen al onze vrijheden ingeperkt werden tijdens de lockdowns, is er eigenlijk niemand opgestaan met een serieus protest dat de media ook maar haalde. Nou waren de media ook bevooroordeeld, maar als je zoals de boeren met trekkers tegen het verkeer in gaat rijden, dan haal je zeker de media. Begrijp me niet verkeerd hè, ik vind wat die boeren doen gestoord (hoewel ik het wel begrijp vanuit hun perspectief), maar soms had ik gewild dat iemand dat ook had gedaan voordat de overheid onze economie kapotmaakte tijdens corona.

In Canada hebben we natuurlijk wel vergelijkbare dingen gezien met die truckers.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_205562597
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Onteigening? Dat gaat nauwelijks plaatsvinden, en de boeren die wel uitgekocht willen worden. Die kunnen 130% van de martwaarde van hun bedrijf krijgen.
Bullcrap sowieso dat wie dan ook uitgekocht moet worden. Stikstofrechten gaat het om, niks meer niks minder.

En die zijn locatieafhankelijk maar een verschrikkelijk debiel en lomp instrumentarium, er is niks urgents aan de hand.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_205562601
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nergens een goede reden. Super drastisch, recht op eigendom is grondwettelijk en per Europees verdrag geregeld.
Klimaat is idd totaal geen goede reden :') men wordt overigens uitgekocht, er wordt niks afgepakt.
pi_205562605
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef Malavita het volgende:

[..]
De wil is er totaal niet, dat is wel duidelijk. En als iets niet rendabel is moet je innoveren, maar dat is voor vele boeren een vies woord.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
pi_205562606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:02 schreef ludovico het volgende:

[..]
Je bedrijf dat wordt afgefikt door de staat is wel oneerlijk.

Niks natuurlijk aan en nergens voor nodig.
Dat de boeren jarenlang op partijen als CDA en VVD stemde omdat er voor hun het meeste viel te halen bij die partijen maakt dat eerlijk ja. Boontje komt om zijn loontje. En we komen allemaal aan de beurt je kunt niet achteloos blijven consumeren daar te planeet mee schade toebrengen en dan vervolgens zeggen dat lost de generatie na ons maar op.
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:13:09 #191
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_205562607
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Dat hoop ik maar. Dat zou nog sierlijk zijn.
pi_205562611
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef Malavita het volgende:

[..]
Klimaat is idd totaal geen goede reden :') men wordt overigens uitgekocht, er wordt niks afgepakt.
Onteigenen is geen vrije overeenkomst.
  zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:14:07 #193
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205562618
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Dit is echt zó’n dooddoener. Dit land kan gewoon zoveel beter. En hoeveel beter is het nu geworden onder Rutte?

De man is zeker kundig, maar zou je dezelfde beslissingen hebben gemaakt? Of zou je zelf wél je verantwoordelijkheid hebben genomen?
Rutte mag zeker wat anders gaan doen, denk dat de meesten dat na 12 jaar wel vinden :P

Het mooie van Nederland is dat problemen die zijn ontstaan oa toeslagenaffaire, Groningencompensatie. Uiteindelijk opgelost worden. In heel veel andere landen is het dan gewoon pech gehad en op naar de volgende debacles.
pi_205562628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef JohnDDD het volgende:soms had ik gewild dat iemand dat ook had gedaan voordat de overheid onze economie kapotmaakte tijdens corona.
Onze economie kapotgemaakt? Wat is er kapot dan?
pi_205562631
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:10 schreef Malavita het volgende:

[..]
Ze doen al jaren niet anders.
pi_205562634
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:12 schreef ludovico het volgende:

[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
:') hoe krijg je het voor elkaar wederom geen inhoudelijke reactie te geven.
pi_205562637
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:08 schreef ludovico het volgende:

[..]
Nee. Waar heb je het over?

Invulling van beleid is aan de 2e kamer, daar heeft een rechter of raad van state niks mee te maken.
Nooit van Trias Politica gehoord? Groot goed hier in Nederland. Daardoor kan de regering nou juist niet doen wat ze maar willen. Dat is hier mooi tot uiting gekomen en bewijst dat we geen...laten we het maar zeggen, dictatuur zijn.
pi_205562639
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:13 schreef vipergts het volgende:

[..]
Dat de boeren jarenlang op partijen als CDA en VVD stemde omdat er voor hun het meeste viel te halen bij die partijen maakt dat eerlijk ja. Boontje komt om zijn loontje. En we komen allemaal aan de beurt je kunt niet achteloos blijven consumeren daar te planeet mee schade toebrengen en dan vervolgens zeggen dat lost de generatie na ons maar op.
Enge extremistische gedachtegoed. Mijn hemel wat ongezond. Waar haal je het toch vandaan!? Zulke indoctrinatie is doodeng.
pi_205562642
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:06 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
De wil zal er vast wel zijn maar het moet ook rendabel zijn.
Er zijn zo veel bedrijven die meer voor het klimaat kunnen doen, zowel industrie als agrarisch, maar het is niet rendabel.
Dan is het aan de overheid om subsidie te geven.
Subsidies is nu net het probleem de schaalvergroting van de afgelopen 30 jaar is mede mogelijk gemaakt door subsidies. Ze deden allemaal mee naar de race naar de bodem en die hebben ze nu geraakt.
pi_205562644
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 augustus 2022 09:15 schreef Malavita het volgende:

[..]
:') hoe krijg je het voor elkaar wederom geen inhoudelijke reactie te geven.
Daar is hij inderdaad heel sterk in. Wel blèren, niets onderbouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')