abonnement Unibet Coolblue
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 20:39:51 #1
382129 crew  Donna
pi_205465504
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205466586
Beterschap, Donna!

In het kader van eerlijkheid enzo: er kwam een zakje Haribo kindermix bij mijn lijst. Snaaizin, lag bij de bouwmarkt bij kassa, meegenomen, en ja, dan moet t op.

Had ook nog wel wat ruimte op m'n lijst, dus is oke.
pi_205466706
Lijstje ging hier op de schop:
O: anderhalve hollandse nieuwe
L: tosti rauwe ham, geitenkaas, pesto.
T: bak aardbeien
S: vieze ranzige 5 rondes tabata ;(
T: shake
D: tomatenplaattaart
T: stukje beef jerky
Sterkheidsbaas van alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:42 #4
269689 crew  Viv
pi_205466934
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
S: vieze ranzige 5 rondes tabata ;(
Wat is dat :@
pi_205467006
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat is dat :@
Een tabata is 8 intervallen van 1 oefening waarbij je 20 seconde alles geeft en dan 10 seconde rust hebt. 1 tabata duurt dus 4 minuten. :7
We deden er 5. Roeien, squats, pull ups, push ups en situps. Als "catch" had de coach bedacht dat alleen de laagste score van iedere tabata telde voor je "totaalscore".
Dus als je superhard van stapel ging en in je eerste 20 seconde push ups er 15 uitramt maar dan met lege schouders zit en je doet er in je tweede interval nog 6 en in je laatste 4, dan is je score 4. ;(
Maar als je te voorzichtig van start gaat en denkt "ik doe wel 10 squats" en je komt erachter dat je er eigenlijk wel meer had gekund, dan kun je dat dus niet corrigeren want de laagste score telt. :+

Mijn score was 7 - 15 - 6- 7- 11 = 46. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonaa op 26-07-2022 22:34:16 ]
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205467201
Klinkt zwaar, maar ik begrijp er helemaal niets van :@
pi_205467228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:30 schreef SilverEyes het volgende:
Klinkt zwaar, maar ik begrijp er helemaal niets van :@
QFT.
20 seconden, 8 intervallen
Hoe dat op 4 seconden uitkomt, het is weer een raaaaadsel.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205467229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:30 schreef SilverEyes het volgende:
Klinkt zwaar, maar ik begrijp er helemaal niets van :@
Heb ik het zo onduidelijk opgeschreven? :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205467241
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
QFT.
20 seconden, 8 intervallen
Hoe dat op 4 seconden uitkomt, het is weer een raaaaadsel.
Oh, ja ik heb het dus zo onduidelijk opgeschreven.
Minuten jongens, minuten. 4 minuten.
Sterkheidsbaas van alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 22:35:46 #10
269689 crew  Viv
pi_205467270
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh, ja ik heb het dus zo onduidelijk opgeschreven.
Minuten jongens, minuten. 4 minuten.
Okay, en wat is dan het "vieze ranzige"? :@

Ik kende die hele term niet, dus ik dacht dat je ergens een slechte tapasbar gevonden had of zo. >:O
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:36:02 #11
236264 crew  capricia
pi_205467273
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Een tabata is 8 intervallen van 1 oefening waarbij je 20 seconde alles geeft en dan 10 seconde rust hebt. 1 tabata duurt dus 4 minuten. :7
We deden er 5. Roeien, squats, pull ups, push ups en situps. Als "catch" had de coach bedacht dat alleen de laagste score van iedere tabata telde voor je "totaalscore".
Dus als je superhard van stapel ging en in je eerste 20 seconde push ups er 15 uitramt maar dan met lege schouders zit en je doet er in je tweede interval nog 6 en in je laatste 4, dan is je score 4. ;(
Maar als je te voorzichtig van start gaat en denkt "ik doe wel 10 squats" en je komt erachter dat je er eigenlijk wel meer had gekund, dan kun je dat dus niet corrigeren want de laagste score telt. :+

Mijn score was 7 - 15 - 6- 7- 11 = 46. :7
Maar hoe belangrijk is die score dan eigenlijk voor je?
(Ja sorry. Klote vraag)
Definitely not CIA
pi_205467310
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar hoe belangrijk is die score dan eigenlijk voor je?
(Ja sorry. Klote vraag)
Niet heel erg belangrijk. Het is tof om te zien wat jij en anderen kunnen. Wie waar goed in is. Iedereen zat wel ergens in de range 40-50.

De uitdaging zit hem dan meer in "constant presteren"/pacen en de uitdaging om iedere interval te pushen tot dezelfde score. Waar ik blij mee ben is dat ik redelijk heb leren pacen en dat mijn kunnen redelijk overeen komt met wat ik denk te kunnen. :+ Er zaten geen grote verschillen in mijn intervallen, dat betekend dat ik het goe gedaan heb.
De score log ik voor mezelf. Als we hem dan ooit weer doen, kan ik vergelijken.

Het is ook wel leuk om te zien dat je meer/sneller/zwaarder dingen gedaan hebt dan een ander, maar dat is echt 7% leuk van de 100%, zeg maar.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205467335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, en wat is dan het "vieze ranzige"? :@

Ik kende die hele term niet, dus ik dacht dat je ergens een slechte tapasbar gevonden had of zo. >:O
Het sloopt je helemaal. Door de opbouw van oefeningen (roeien maakt je ademhaling kapot en je blaast je benen op en je schouders een beetje, daarna moet je squatten, dat is lastig als je ademhaling niet onder controle is en je hebt net je benen opgeblazen, dan doe je pull ups dus blaas je je schouders op, dan moet je nog de push ups maar dat gaat eigenlijk niet want je hebt net je schouders opgeblazen en dan moet je nog situps.)

En uiteindelijk sprint je gewoon 40 keer voor je leven. Dat is gewoon best wel zwaar en guur. De rust tussen de tabata's was overigens 1 minuut, dus je had ook niet echt tijd om bij te komen na een oefening. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:48:14 #14
236264 crew  capricia
pi_205467404
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Niet heel erg belangrijk. Het is tof om te zien wat jij en anderen kunnen. Wie waar goed in is. Iedereen zat wel ergens in de range 40-50.

De uitdaging zit hem dan meer in "constant presteren"/pacen en de uitdaging om iedere interval te pushen tot dezelfde score. Waar ik blij mee ben is dat ik redelijk heb leren pacen en dat mijn kunnen redelijk overeen komt met wat ik denk te kunnen. :+ Er zaten geen grote verschillen in mijn intervallen, dat betekend dat ik het goe gedaan heb.
De score log ik voor mezelf. Als we hem dan ooit weer doen, kan ik vergelijken.

Het is ook wel leuk om te zien dat je meer/sneller/zwaarder dingen gedaan hebt dan een ander, maar dat is echt 7% leuk van de 100%, zeg maar.
Ik weet precies hoe het werkt.. opzwepend. Het maximale uit jezelf willen halen. En dat kan een heerlijk gevoel zijn♥️

Ik denk: zolang het je gewoon motiveert prima. Maar merkte bij mijzelf dat het af en toe wel dwangmatig werd, niet willen onderdoen voor een ander, mijn score heel belangrijk vinden, eten etc (CrossFit games qualifications die ik net niet RX kon doen).

Achteraf was ik er teveel mee bezig. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, natuurlijk :D
Definitely not CIA
pi_205467453
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet precies hoe het werkt.. opzwepend. Het maximale uit jezelf willen halen. En dat kan een heerlijk gevoel zijn♥️

Ik denk: zolang het je gewoon motiveert prima. Maar merkte bij mijzelf dat het af en toe wel dwangmatig werd, niet willen onderdoen voor een ander, mijn score heel belangrijk vinden, eten etc (CrossFit games qualifications die ik net niet RX kon doen).

Achteraf was ik er teveel mee bezig. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, natuurlijk :D
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat CrossFit niet een heel belangrijk deel van mijn leven is, maar het beheerst mijn leven niet. Het is ook niet dwangmatig. Not every day is peak day. Zeker het afgelopen half jaar of misschien wel jaar heb ik enorm gewerkt aan "het is ok". Ik hoef ook niet beter te zijn dan een ander, ik wil vooral graag beter zijn dan dat ik was, maar dat kan niet morgen en ook niet iedere dag en dat is prima. De lijn is stijgend. Soms zijn er grote overwinningen, soms kleine, soms grote-kleine. :+
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:59:32 #16
382129 crew  Donna
pi_205467542
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef Viv het volgende:

[..]
Okay, en wat is dan het "vieze ranzige"? :@

Ik kende die hele term niet, dus ik dacht dat je ergens een slechte tapasbar gevonden had of zo. >:O
Hahahaha ik ook en ik werd bijna weer misselijk. :D
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 23:27:30 #17
269689 crew  Viv
pi_205467811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Hahahaha ik ook en ik werd bijna weer misselijk. :D
*;
pi_205468535
Gister nog een bakje yoghurt gegeten en uiteindelijk geen moestuinbeweging want de oudste was de hele avond aan het spoken. Nu ben ik stikchagrijnig. Vandaag wordt iets als:

T: ijsje bij de snackbar
L: afbakbrood gezond
A: burritos met salade
B: moestuin. Hopelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205468926
Vandaag was de weegschaal eindelijk lief. Een maand lang hetzelfde gewicht (as in zelfde voor de komma) maar eindelijk eronder gedoken nu.

O: cottage cheese, appel met kaneel
L: omelet met salade, boterham met…(geen idee nog)
D: agv
T Griekse yoghurt en fruit

En zo door de test straat want kind met covid en heb koorts en keelpijn en algeheel ellendig. Thuis test blijft negatief.
Met een meidenkwartet
pi_205469191
Weegschaal zit weer vast op nieuwe lievelingsgetal.

O: 2 happen kwark. Geen honger, wel lege maag.
L: Ik denk roerei met groente en spek.
D: pasta met wortelsaus.

Er moeten ook nog blauwe bessen op. Mogelijk ook nog trainen om 4 uur.
Sterkheidsbaas van alles.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 09:34:25 #21
382129 crew  Donna
pi_205469214
Weegschaal super lief, want buikgriepdinges, maar ben gelukkig weer bijna 100%
pi_205470256
Hier hopen dat de weegschaal snel een ander getal voor de komma laat zien :) maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Om een of andere domme reden heb ik een tijdje terug toegezegd aan een vriendin om vrijdag samen te gaan kaasfonduen. Ik heb haar veel te lang niet gezien, dus ik ga het niet afzeggen. Eens zien hoe ik dat ga doen...

Maar vandaag een keurig dagje. Nu al honger, dus mijn warme eten eet ik zo, staat nu te garen

O. 2 boterhammen, 1 sandwichspread en 1 kaas
L. pasta, prei, tomaten en kaas. 2 glazen melk
T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 12:06:37 #23
382129 crew  Donna
pi_205470316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier hopen dat de weegschaal snel een ander getal voor de komma laat zien :) maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Om een of andere domme reden heb ik een tijdje terug toegezegd aan een vriendin om vrijdag samen te gaan kaasfonduen. Ik heb haar veel te lang niet gezien, dus ik ga het niet afzeggen. Eens zien hoe ik dat ga doen...

Maar vandaag een keurig dagje. Nu al honger, dus mijn warme eten eet ik zo, staat nu te garen

O. 2 boterhammen, 1 sandwichspread en 1 kaas
L. pasta, prei, tomaten en kaas. 2 glazen melk
T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
Niet alles in de kaas dippen. :7
pi_205470350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Niet alles in de kaas dippen. :7
Dat is wel een goeie, wat dom dat ik daar niet aan gedacht had, paar stukjes brood in de kaas en de groente gewoon rauw eten.
Ik wil overdag wel gewoon eten (want dat is gezond en normaal), plus dat ik vier uur in de trein zit. Dat trek ik niet zonder een boterhammetje.

En verder misschien, dit heb ik nooit eerder gedaan, gewoon even een beetje genieten. Dus de bovenstaande tactiek en het niet te groot maken in mijn hoofd.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 12:12:15 #25
382129 crew  Donna
pi_205470353
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is wel een goeie, wat dom dat ik daar niet aan gedacht had, paar stukjes brood in de kaas en de groente gewoon rauw eten.
Ik wil overdag wel gewoon eten (want dat is gezond en normaal), plus dat ik vier uur in de trein zit. Dat trek ik niet zonder een boterhammetje.

En verder misschien, dit heb ik nooit eerder gedaan, gewoon even een beetje genieten. Dus de bovenstaande tactiek en het niet te groot maken in mijn hoofd.
Precies. ^O^ ^O^
pi_205470662
Hier was de weegschaal ook lief! Nu bijna twee maanden bezig en heb nu een tempo van -0.5 per week. Geen honger, eet ook nog wel eens pizza/patat oid en normaal erbij sporten. Heb nu goede hoop dat dit eindelijk een keer een duurzame manier gaat zijn.
pi_205470832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier hopen dat de weegschaal snel een ander getal voor de komma laat zien :) maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Om een of andere domme reden heb ik een tijdje terug toegezegd aan een vriendin om vrijdag samen te gaan kaasfonduen. Ik heb haar veel te lang niet gezien, dus ik ga het niet afzeggen. Eens zien hoe ik dat ga doen...

Maar vandaag een keurig dagje. Nu al honger, dus mijn warme eten eet ik zo, staat nu te garen

O. 2 boterhammen, 1 sandwichspread en 1 kaas
L. pasta, prei, tomaten en kaas. 2 glazen melk
T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
Ik weet niet hoe lekker je kaasfondue vindt; ik vind het superlekker. In zo'n geval pak ik het zo aan: ik eet overdag iets lichter (ik eet dus wel gewoon, maar misschien net een boterham minder of geen vier keer pindakaas met kaas als beleg maar twee keer vervangen door kipfilet ofzo). Ik probeer rustig aan te doen met het brood (want ik vind de groente net zo lekker of zelfs lekkerder) en eet wat langzamer zodat ik mn lijf de tijd geef het 'ik zit vol' signaal door te geven voordat ik alles al naar binnen heb gepropt. En verder geniet ik er met volle teugen van en eet ik ook niet minder kaas oid, dat vind ik juist het lekkerste deel :+ en dan de volgende dag gewoon weer verder waar ik gebleven was.

In theorie dan, hč, want op dit moment heb ik nog niet echt een vast schema ofzo.

Proefles personal training was fijn, leuke gast, goed verhaal, prima oefeningen, volgende week weer gepland. Denk dat ik eerste 2-3 weken kijk of ik 2x per week kan en dan nog 1x per week ernaast zelf, en dan daarna 1x per week en op gegeven moment om de week. Maar eerst even lekker in ritme komen weer. Heb vanaf volgende week 3 wk vakantie en hockey begint pas 23 augustus weer met trainen en half september met wedstrijd, dus ook fijn om daar fit aan te beginnen en dus voor dat begint wel al die 3x per week sporten te doen. En dan als hockey weer begint afbouwen en combinatie ervan maken.
pi_205474094
Bedankt voor de tips! Ik ga het allemaal toepassen en dan maandag pas weer wegen, dan zal het vast wel rechtgetrokken zijn. Het komt wel goed :) Ik durf ook een patatje op zijn tijd, om maar iets te noemen, dit is gewoon nieuw en daarom "eng"

Ook een paar leuke sportvideo's uitgezocht die gericht zijn op beginners en dikkertjes, die ga ik elke dag doen. Ze duren een half uur uurtje en elke een andere. Gewoon het lijstje afwerken en dan weer bij de eerste beginnen. Het is niet zo dat dit de eetstoornis triggert, maar wel lekker om te doen.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205474179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik ga het allemaal toepassen en dan maandag pas weer wegen, dan zal het vast wel rechtgetrokken zijn. Het komt wel goed :) Ik durf ook een patatje op zijn tijd, om maar iets te noemen, dit is gewoon nieuw en daarom "eng"

Ook een paar leuke sportvideo's uitgezocht die gericht zijn op beginners en dikkertjes, die ga ik elke dag doen. Ze duren een half uur uurtje en elke een andere. Gewoon het lijstje afwerken en dan weer bij de eerste beginnen. Het is niet zo dat dit de eetstoornis triggert, maar wel lekker om te doen.
Dat vind ik er dus ook zo chill aan. In mijn dagelijkse leven is elke dag een halfuur al een uitdaging, laat staan dat ik de tijd heb ik om echt uren in de week naar een sportschool te gaan. Dus die halfuurtjes zijn mijn redding qua sport. En het geeft een heerlijk gevoel na de tijd. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205474222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dat vind ik er dus ook zo chill aan. In mijn dagelijkse leven is elke dag een halfuur al een uitdaging, laat staan dat ik de tijd heb ik om echt uren in de week naar een sportschool te gaan. Dus die halfuurtjes zijn mijn redding qua sport. En het geeft een heerlijk gevoel na de tijd. :Y
Slim! Fijn dat het je een goed gevoel geeft! En het leuke is dat je allerlei intensiviteiten hebt. De sportschool is hem voor mij om twee redenen hem niet: a.) het triggert en b.) geen geld. Als ik dat op relaxt niveau blijf doen blijft het wel goed gaan
Dit is gratis.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205474871
Dat de sportschool kan triggeren begrijp ik goed, ik ben er ook gevoelig voor. Ik heb in het verleden wel meer dan een uur op de crosstrainer gestaan, steeds sneller, verder, zwaarder. Dat is niet te doen.
Nu ligt de focus op kracht en daarna doe ik 20 min. cardio. Daarna dwing ik mezelf ook te stoppen, juist om dat dwangmatige tegen te gaan.
pi_205474927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Dat de sportschool kan triggeren begrijp ik goed, ik ben er ook gevoelig voor. Ik heb in het verleden wel meer dan een uur op de crosstrainer gestaan, steeds sneller, verder, zwaarder. Dat is niet te doen.
Nu ligt de focus op kracht en daarna doe ik 20 min. cardio. Daarna dwing ik mezelf ook te stoppen, juist om dat dwangmatige tegen te gaan.
Dat dus! Op den duur sportte ik voor college twee uur en na college twee uur en ging na het eten nog anderhalf uur wandelen. Dat nooit meer. Maar beetje rond hupsen in de woonkamer is lekker. Beweeg dan, heb plezier en het is ook nog eens gezond
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205474954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Dat de sportschool kan triggeren begrijp ik goed, ik ben er ook gevoelig voor. Ik heb in het verleden wel meer dan een uur op de crosstrainer gestaan, steeds sneller, verder, zwaarder. Dat is niet te doen.
Nu ligt de focus op kracht en daarna doe ik 20 min. cardio. Daarna dwing ik mezelf ook te stoppen, juist om dat dwangmatige tegen te gaan.
Ik heb een tijdlang 2 groepslessen achter elkaar gedaan en dat 5 dagen per week :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 20:35:20 #34
269689 crew  Viv
pi_205474977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ook een paar leuke sportvideo's uitgezocht die gericht zijn op beginners en dikkertjes, die ga ik elke dag doen. Ze duren een half uur uurtje en elke een andere. Gewoon het lijstje afwerken en dan weer bij de eerste beginnen. Het is niet zo dat dit de eetstoornis triggert, maar wel lekker om te doen.
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dat vind ik er dus ook zo chill aan. In mijn dagelijkse leven is elke dag een halfuur al een uitdaging, laat staan dat ik de tijd heb ik om echt uren in de week naar een sportschool te gaan. Dus die halfuurtjes zijn mijn redding qua sport. En het geeft een heerlijk gevoel na de tijd. :Y
Hebben jullie nog aanraders qua YouTube-video's/kanalen? :Y)

Ik heb net met mijn dochter meegedaan met Just Dance, zo'n dansspel op de PlayStation. Ook leuk! *O*
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 20:37:32 #35
382129 crew  Donna
pi_205475001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hebben jullie nog aanraders qua YouTube-video's/kanalen? :Y)

Ik heb net met mijn dochter meegedaan met Just Dance, zo'n dansspel op de PlayStation. Ook leuk! *O*
Jaaaa dat is ook super leuk! Onze PS is kapot, helaas.

Had de hele dag nog niet zoveel gegeten en kreeg nu enorm veel zin in een tuna melt broodje van Domino's. Valt mee qua kcal, dus maar besteld. Het komt er zo aan. _O_ Beste recept na buikgriep is echt eten waar je zin in hebt (heb ook meteen throwback naar m'n zwangerschappen en er komt duidelijk geen derde, HORROR)

En ja dit is een beetje bijzonder. We wonen buitenaf dus er bezorgt hier bijna niks. Ben alleen thuis met kinderen dus heb weinig opties haha. :7
pi_205477807
Ik eet meer en langzaam maar zeker gaat de weegschaal omlaag. Dit maakt me zo blij

Vandaag
O. 2 boterhammen met sandwichspread
L. Spinazie, tomaat, vegading en of aardappels of pasta
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205477852
Goed, mijn uitdaging begint vandaag. De aanhang is weg tot maandag en in m'n eentje eten/voor mezelf zorgen is altijd een mild succes dus uh, ben benieuwd. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205478275
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Goed, mijn uitdaging begint vandaag. De aanhang is weg tot maandag en in m'n eentje eten/voor mezelf zorgen is altijd een mild succes dus uh, ben benieuwd. :+
Moeten we met zijn allen lijstjes voor je maken? })
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205478283
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Moeten we met zijn allen lijstjes voor je maken? })
Ik heb lijstjes, dat is niet het probleem. :')

Moet me er vooral uh, aan houden. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205478305
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb lijstjes, dat is niet het probleem. :')

Moet me er vooral uh, aan houden. :7
Of niet.
Vergelijk het met wat je had binnengeklapt als je wel naar Berlijn was gegaan *)
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205478357
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of niet.
Vergelijk het met wat je had binnengeklapt als je wel naar Berlijn was gegaan *)
OMG.

Bedankt. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205478383
Nou, het plan:
O: eiwitreep of kwark
L: boterham rosbief en roomkaas
D: panzanella of kaasschnitzel met broccoli.
T: blauwe bessen.

De waarschijnlijke uitvoering:
O: eiwitreep
D: bestelde poke bowl
T: bier.

:')
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:34 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_205478399
Geen chips? -O-
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:04:08 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_205478404
Want eiwitreep, pokebowl en bier past nog prima binnen de 1800 natuurlijk :7
disclaimer
pi_205478415
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:04 schreef SQ het volgende:
Want eiwitreep, pokebowl en bier past nog prima binnen de 1800 natuurlijk :7
Weet ik. Ik word ook niet per se dik van dit soort weekenden. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205478419
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:03 schreef SQ het volgende:
Geen chips? -O-
Nah. Ik zit op het moment niet in een chipsfase. Chips valt tegenwoordig altijd tegen. Also, dan moet ik naar de supermarkt.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205478548
T verse tomaatjes uit de tuin?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205478604
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:22 schreef Vanyel het volgende:
T verse tomaatjes uit de tuin?
Ja, sowieso. :Y
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:26:03 #49
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205479013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]
Hebben jullie nog aanraders qua YouTube-video's/kanalen? :Y)

Ik heb net met mijn dochter meegedaan met Just Dance, zo'n dansspel op de PlayStation. Ook leuk! *O*
Ik heb een crush op Dovydas O+ https://www.youtube.com/c/ZUMBAwithDovydas
Leuke zumba- en stepslessen.
Tijdens de lockdown heb ik een simpele step gekocht bij bol.com en hier heb ik toen veel plezier van gehad toen m'n stepslessen niet doorgingen.
pi_205479671
Ik krijg vanaf volgende week een deel van de medicijnen per injectie (voor mij gemakkelijker) alleen zit een maand op dubbele dosis (pillen en prikken) waardoor ik een maand ziek ben (en ik dubbel honger heb) dat wordt even doorzetten met mijn dieet, maar dat kan ik *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 28 juli 2022 @ 11:59:49 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_205479770
Waarom een maand dubbel?
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:47 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_205479782
Eetplan, laat ik me er vandaag eens aan houden :')

O: 3 boterhammen, kaas, pindakaas, kipfilet (minus enkele hapjes van mijn hongerige zoons). 3 koffie met suiker
L: 2 bietenwraps met avocado, light philadelphia en komkommer
T: appeltje
D: broodje homemade shoarma om mijn vega lunch te compenseren. :')
disclaimer
pi_205479798
Goed lijstje :9

Ik heb besloten om de dag goed te beginnen before it will all turn to shit anyway, dus ik nam kwark met een shitfuckton blauwe bessen en wat vlokken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205479820
Succes @Lonaa! Herken het gevoel wel (maar dan dus altijd als er niet iemand komt eten :+ )

Lijst gisteren werd:
S: uur proefles personal training. Roeien, 4 supersets squats en lat pulldown en 4 supersets walking lunges en dumbbell flat bench press. Toen was ik wel dood.
L: restje Griekse yoghurt, banaan, tasty basics muesli
L2: twee volkoren boterhammen, 100g gerookte zalm, beetje dille-mosterd saus
D: salade komkommer, tomaat, feta, gerookte kip
B: 1.5u hockeyen
T: klein zakje paprika chips

Planning vandaag:
L: Griekse yoghurt, banaan, tasty basics muesli
T: smoothie eiwitpoeder, skyr, diepvriesfruit
D: volkoren couscous, tomaat, komkommer, feta
T: bakje watermeloen
pi_205479832
O: griekse yoghurt gemengd met Optimel bosbes
L: shakshuka
D: Kipfilet vd bbq, boontjes en airfryer friet

En covid en voel me heel rot. Dus even kijken wat er van terecht komt.
Met een meidenkwartet
pi_205479844
Quote ipv edit
pi_205480097
Vandaag eet ik alles want mega ongesteld dus dat wordt iets als:

T: ontbijtkoek, plakje cake
L: 4 crackers met filet americain
T: appel en oploskoffie latte caramel
A: pasta bolognese met strooikaas
T: bier en chips :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205480225
Beterschap @Cathmar!
En @Nanuke ook sterkte met de ongesteldheid. Nog best oké lijstje toch voor zo'n dag :)
pi_205481979
Wat weinig mannen in het dieet-topic! Nou, dan post ik als eerste man van deze reeks maar eens wat :D. Ik ben niet op dieet, maar lees dit topic altijd met plezier mee :lijstje:
pi_205482187
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 11:59 schreef SQ het volgende:
Waarom een maand dubbel?
Omdat oraal en injectie net verschillende stofjes zijn, die dezelfde werking hebben, dus de ene spiegel moet opgebouwd worden en de ander afgebouwd.

En extra honger komt door hormonen die je dan aanmaakt
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:49:59 #61
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205482276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:15 schreef GoldRushFrog het volgende:
Wat weinig mannen in het dieet-topic! Nou, dan post ik als eerste man van deze reeks maar eens wat :D. Ik ben niet op dieet, maar lees dit topic altijd met plezier mee :lijstje:
Ik lees ook mee, heb alleen niet zoveel te melden. Mag ik vragen waarom sommigen hier die lijstjes plaatsen? Is dat een soort van accountability post, of inspiratie voor anderen, of heeft dat nog een andere reden?

Enkele maanden geleden begonnen met CrossFit, vanavond een eerste Yoga/Pilates combi proefles als aanvulling op de CrossFit.
pi_205482465
CrossFit O+

Voor sommige helpt het posten van lijstjes als een soort "stok achter de deur" om dat ook daadwerkelijk te doen en sommige posten inderdaad als "inspiratie" :)
Sterkheidsbaas van alles.
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:18:45 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_205482487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:15 schreef GoldRushFrog het volgende:
Wat weinig mannen in het dieet-topic! Nou, dan post ik als eerste man van deze reeks maar eens wat :D. Ik ben niet op dieet, maar lees dit topic altijd met plezier mee :lijstje:
Waarom lees je mee dan? :D
En er zijn hier wel vaker mannen (geweest) hoor, maar die voelen zich vaak elders beter thuis.
disclaimer
pi_205482499
Voor mij is het idd accountability. En als iemand wat opvalt aan m'n lijstjes (wel heel veel suiker/vet/eiwit of juist weinig fruit/groente oid) dan is dat ook fijn om te horen.

En ik lees andere lijstjes als inspiratie.

Ik had heeeel veel zin in sushi vandaag, maar in plaats daarvan braaf m'n volkoren couscous salade gemaakt. En die is toch eigenlijk ook wel lekker. :Y
pi_205482524
Hier ook als stok achter de deur. Met een lijstje beloof ik mezelf en anderen om goed te eten
En als er feedback is vind ik dat fijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205486432
JONGONS!
Ik at gisteren inderdaad: kwark met blauwe bessen, boterham rosbief en roomkaas en kaasschnitzels met broccoli.
Daarna ook nog een bakje chocoladedruppels want MAD zin in chocola en wat kaas. :7

Vandaag:
S: zware backsquats
O: iets met eiwitten.
L: champignons op toast
daarna wordt het ingewikkeld want ik ga om 16:00 de kroeg in voor een borrel. :7 De intentie is:
D: biertjes, wat snacks. Thuis een restje shortribstoof met groente.

Maar ja :')
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:52:54 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486490
Wij gaan onze derde en laatste vakantieweek in.

Laisje maar weer eens:
O: (10.00) yoghurt met een halve appel en granola
S: stuk trail in 33gr met net even te weinig water :')
L: (14.20) 2x 2 boterhammen met ham en kaas
D: Pizza

Waar de groente is? Ehm.. in een zak in de koelkast. Hij is kant en klaar, hoef alleen de dressing er nog door te roeren en toch te lui om te gaan maken. :') (Het is nu 23.00 mss ook een tikkie laat :+ )

Vakantie is suuuuuupertof maar heel ergens in het achterhoofd begint een klein stemmetje door te klinken die denkt 'Zo, en dan volgende week thuis weer lekker in het gareel en ritme en wat minder koolhydraten en wat meer groente.' En alles is hier echt BIZAR duur. :o 1 volkoren brood is gewoon $3,99 :o

En lopen, heeeeeel veel lopen. Mijn nieuwe pata's die ik in februari gekocht heb hebben gewoon slijtageplekken op de zolen van al die km's powerwalken en dus heb ik net online al even gekeken welke ik wil gaan kopen en daar ga ik mezelf bij thuiskomst eens op trakteren. :Y
***
pi_205486638
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:35 schreef Lonaa het volgende:
JONGONS!
Ik at gisteren inderdaad: kwark met blauwe bessen, boterham rosbief en roomkaas en kaasschnitzels met broccoli.
Daarna ook nog een bakje chocoladedruppels want MAD zin in chocola en wat kaas. :7

Vandaag:
S: zware backsquats
O: iets met eiwitten.
L: champignons op toast
daarna wordt het ingewikkeld want ik ga om 16:00 de kroeg in voor een borrel. :7 De intentie is:
D: biertjes, wat snacks. Thuis een restje shortribstoof met groente.

Maar ja :')
Gisteren goed doorgekomen dus _O_

Wáár ben je, BE? Dat is best duur voor een brood. Jeetje. Zoveel bewegen is goede compensatie voor het wat minder goed eten joh, maak je niet druk ;)

Ik zou willen dat ik zoveel kon lopen. Ik heb dinsdag 2x40 min gewandeld en heb er nog last van. Slijmbeursontsteking heup van november. November! Wat ik zo kan vinden is dat de 'zak' van de slijmbeurs door de ontsteking verdikt kan zijn. Maar ik vind dus nergens wat je daar tegen kan doen :') Websites hebben het over rust. En bewegen. Ja, wat is het nou. Rust lijkt me verder niet handig. Bewegen doet na een korte tijd al pijn :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205486646
Ik heb ook zo'n dikke zak. :7 In mijn knie. Al uh 8 jaar. Ofzo. ;( Geen pijn meer aan, ik kan tegenwoordig gewoon op m'n knieeen, hoewel de massa dan nog wel eens in de weg zit en dat is ongemakkelijk.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205486649
Dat is geen helpende post he, @Isabeau ;(
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205486662
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook zo'n dikke zak. :7 In mijn knie. Al uh 8 jaar. Ofzo. ;( Geen pijn meer aan, ik kan tegenwoordig gewoon op m'n knieeen, hoewel de massa dan nog wel eens in de weg zit en dat is ongemakkelijk.
Heeft jouw fysio ook nooit tips gegeven? Of in ieder geval gezegd dat dat eh 'slijt' of over gaat? Iets hoopvols?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205486671
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heeft jouw fysio ook nooit tips gegeven? Of in ieder geval gezegd dat dat eh 'slijt' of over gaat? Iets hoopvols?
Ik heb er een handvol artsen voor gezien en het is somewhat onduidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is. Ben er toen mokerhard op gevallen. Er zat enorm vocht in de slijmbeurs en dat hebben ze 2x afgetapt (a 250 ml :') ) maar dat hielp niks. Uiteindelijk is het vocht wel gewoon grotendeels vertrokken.

Nu is de zak "uitgerekt".
Sterkheidsbaas van alles.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:19 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486699
@Isabeau We zijn op roadtrip in de VS. Door de staten Oregon en Washington. O+ Supergaaf en nog veel mooier dan van te voren gedacht!
***
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:39 #74
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205486702
Uitgerekte zakken, hmm...

Ik zag van de week de 88 weer op de weegschaal, dus het schommelt in ieder geval de goede kant op. Dit weekend wordt weer crap, dus ik verwacht weinig drops. :+ (Twee verjaardagen en een vrijgezellenfeest. Al ben ik zaterdag de bob, dus dát scheelt alweer. Vrijgezellenfeest is toch alcoholloos.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205486707
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:37 schreef BE het volgende:
@:Isabeau We zijn op roadtrip in de VS. Door de staten Oregon en Washington. O+ Supergaaf en nog veel mooier dan van te voren gedacht!
Wat geweldig O+ Mijn nichtje woont in Oregon! Haar foto's van de meren, bergen en bossen zijn altijd fantastisch.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205486724
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb er een handvol artsen voor gezien en het is somewhat onduidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is. Ben er toen mokerhard op gevallen. Er zat enorm vocht in de slijmbeurs en dat hebben ze 2x afgetapt (a 250 ml :') ) maar dat hielp niks. Uiteindelijk is het vocht wel gewoon grotendeels vertrokken.

Nu is de zak "uitgerekt".
Ja. Ehm. Ok.

Ik (en mijn boeken) weet iets over spieren, pezen, banden....maar niets over zakken -O- Volgens mij is er weinig onderzoek naar de chronische situatie. Vooral over de ontstekingsfase.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:43:35 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat geweldig O+ Mijn nichtje woont in Oregon! Haar foto's van de meren, bergen en bossen zijn altijd fantastisch.
Ja, dat dus idd! Echt adembenemend mooi!
***
pi_205486996
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja. Ehm. Ok.

Ik (en mijn boeken) weet iets over spieren, pezen, banden....maar niets over zakken -O- Volgens mij is er weinig onderzoek naar de chronische situatie. Vooral over de ontstekingsfase.
De ene keer dat ik de moeite deed om voor een slijmbeursontsteking naar de huisarts te gaan werd ik op 10 dagen ibu gezet. Dat hielp wonderbaarlijk goed eifenlijk.
Inmiddels herken ik (of de fysio) de symptomen wel en bespaar ik me de moeite van een consult maar prop ik me gewoon weer anderhalve week lekker vol met roze pilletjes.
Gaat niet per se over over, maar wordt wel weer een hele tijd stukken minder gevoelig.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205487000
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:13 schreef Vanyel het volgende:

De ene keer dat ik de moeite deed om voor een slijmbeursontsteking naar de huisarts te gaan werd ik op 10 dagen ibu gezet. Dat hielp wonderbaarlijk goed eifenlijk.
Inmiddels herken ik (of de fysio) de symptomen wel en bespaar ik me de moeite van een consult maar prop ik me gewoon weer anderhalve week lekker vol met roze pilletjes.
Gaat niet per se over over, maar wordt wel weer een hele tijd stukken minder gevoelig.
Ik ben die ontstekingsfase al lang voorbij :{
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205487012
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205487029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben die ontstekingsfase al lang voorbij :{
Ooh, ik las het als er is vooral weinig onderzoek over de ontstekingsfase. Maar je bedoelt dat daar juist wel onderzoek naar is.

Ik heb geen idee welke fase wat en hoe, of wanneer iets chronisch wordt. Hier worden ook de al lang pijn doende onderdelen toch beter bij mijn periodieke ibutiendaagse. Onderzoek of geen onderzoek, ik ga maar gewoon voor effect.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205487032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
-O-
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205487827
Backsquats in de pocket. Voelde wel zwaarder dan gehoopt. Niet zwaarder dan verwacht. :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205489502
Vanochtend echt mega duizelig wakker geworden. Had toevallig een afspraak bij de huisarts, kwam goes uit, maar waarschijnlijk toch weer een combinatie van te weinig eten en te veel sporten.

Ik leer het ook nooit -O-
pi_205489629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
De nieuwste inzichten voor nierdonoren met betrekking tot NSAID: in overleg met huisarts is kortdurende behandeling mogelijk.
pi_205489669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:29 schreef Leintjeuh het volgende:

De nieuwste inzichten voor nierdonoren met betrekking tot NSAID: in overleg met huisarts is kortdurende behandeling mogelijk.
Dat is mooi. Er was anders niet heel veel keus in pijnstilling.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205490369
L: wrap met kruidenkaas en ham, plakje ontbijtkoek, koffie met suiker
T: ?
A: maiskoekjes met gehaktballetjes, roomsaus, cranbarrycompot en gekookte groente.
T: zelfgemaakte appeltaart met slagroom :9
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:16:38 #88
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205491301
Maaltijd voor vandaag:


Wat nog mist op de foto: twee bananen, een glas optimel drinkyoghurt en een multivitamine

Vanavond CrossFit, iets met situps en touwtje springen

(mogen foto's, of is dat onwenselijk?)

[ Bericht 5% gewijzigd door djv88 op 29-07-2022 16:43:19 ]
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:53:07 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_205491664
Zijn dat nou vier kipfilets met een eetlepel doperwtjesfiesta er onder? :D
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:55:17 #90
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205491690
Het is als het goed is 260 gram doperwten en worteltjes.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:56:53 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205491704
Maar wel vier kipfilets dus?
En ik maar mijn best doen om te minderen met vlees, ik gebruik meestal 1 kipfilet voor mijn gezin van 5 :') _O-
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:00:27 #92
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205491737
Ja, 4 kipfilets inderdaad. Zo kom ik aan ongeveer 90 gram eiwitten per dag, wat volgens mij nog aan de lage kant is.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:05:30 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_205491788
Voor 800 gram kip komt mijn berekening eerder tegen de 200-250 gram proteīnen. En bijna een kilo vlees joh, doe je dat elke dag :o er zijn echt wel andere voedingsmiddelen die proteīnen leveren :)
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:10:32 #94
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205491822
Jouw berekening klopt, I stand corrected. Dit is wat ik eet op de drie dagen in de week dat ik CrossFit. Dat is dan wel direct alles voor de hele dag.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:17:20 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_205491873
Maar dan eet je dus meer eiwit dan een professioneel bodybuilder nodig heeft. Ik denk dat het een beetje overkill is voor wat crossfit :+
disclaimer
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 29 juli 2022 @ 17:44:56 #96
269689 crew  Viv
pi_205492128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 17:10 schreef djv88 het volgende:
Jouw berekening klopt, I stand corrected. Dit is wat ik eet op de drie dagen in de week dat ik CrossFit. Dat is dan wel direct alles voor de hele dag.
Is het niet logischer om die extra eiwitten te eten op je rustdagen, wanneer je spieren aan het herstellen zijn en zo? Je gaat toch niet beter sporten van een kipfilet (of 4) in je maag? :@
pi_205492849
Ik let ook bewust op mijn eiwitten maar 4 is wel overkill. Voor fanatieke krachtsporters wordt 1.5 tot 2 kg lichaamsgewicht aangeraden. Meer dan dat heeft niet super veel meerwaarde.

Makkelijk lijstje vandaag want huis was leeg ivm nieuwe meubels die vandaag kwamen. Dus moest tafelloos voedsel zijn :P

O: kvarg
L: 2 worstenbroodjes
T: eiwitreep
D: pannekoekenen bij ouders
T: kersen/blauwe bessen
pi_205493937
Ik ging borrelen en uit eten met vriendinnen, maar eigenlijk best tevreden over lijst.

L: twee volkoren boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade (blikje tonijn en klodder yofresh met beetje zout en peper)
D: paar kleine stukjes breekbrood met verse pesto/kruidenboter, carpaccio, paar frietjes, paar cola zero

Niet zoveel beweging verder. Twijfel of ik zo nog even een krachttraining of uurtje rustig spinfietsen erin gooi of niet, nog wel wat spierpijn van woensdag. Maar wil eigenlijk maandag weer naar de pt dus met spierpijn is vandaag sporten dan wel handiger dan morgen. Moet ik alleen wel van de bank af komen :P
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:17:06 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_205494371
Ik heb vandaag zo'n 20 kilometer gewandeld, ben ik niet gewend maar ging echt super :7
disclaimer
pi_205494680
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:17 schreef SQ het volgende:
Ik heb vandaag zo'n 20 kilometer gewandeld, ben ik niet gewend maar ging echt super :7
Dat is nog best een end. Waar heb je gewandeld?
ROBODEMONS..................|:(
  vrijdag 29 juli 2022 @ 21:51:54 #101
149959 SQ
snelle trees
pi_205494724
quote:
14s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:47 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Dat is nog best een end. Waar heb je gewandeld?
Limburg :D we hebben het "smalste stukje Nederland" gedaan met een kleine omweg. En dus zowel Duitsland als België ff aangeraakt.

En een vlaai meegenomen.
disclaimer
pi_205494822
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Limburg :D we hebben het "smalste stukje Nederland" gedaan met een kleine omweg. En dus zowel Duitsland als België ff aangeraakt.

En een vlaai meegenomen.
Kersenvlaai? :9
pi_205494986
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:51 schreef SQ het volgende:

[..]
Limburg :D we hebben het "smalste stukje Nederland" gedaan met een kleine omweg. En dus zowel Duitsland als België ff aangeraakt.

En een vlaai meegenomen.
Dat klinkt wel heel erg tof. Sowieso is Limburg een prachtige provincie. Alleen een beetje ver weg voor mij. :{
ROBODEMONS..................|:(
pi_205495487
Vlaai :9~
En 20 km wandelen, wow! Lekker bezig.
Ik heb niet meer gesport vandaag, dus dat wordt morgenochtend toch maar aan de bak.
pi_205497093
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:01 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Kersenvlaai? :9
Kersen verkeerd :9~ :9~

Ik vroeg me gisterochtend al af waarom ik opeens zo zwaar was. De gierende migraine vannacht was het antwoord. Altijd duizend miljard vocht :'(
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 09:17:59 #106
382129 crew  Donna
pi_205497162
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kersen verkeerd :9~ :9~

Ik vroeg me gisterochtend al af waarom ik opeens zo zwaar was. De gierende migraine vannacht was het antwoord. Altijd duizend miljard vocht :'(
He jakkes. :*
  Moderator zaterdag 30 juli 2022 @ 09:19:18 #107
382129 crew  Donna
pi_205497178
Tevreden weegschaal vanochtend. Het gaat niet hard, maar het gaat wel en dat is het belangrijkste. Nu bijna 3 kilo kwijt. w/
  zaterdag 30 juli 2022 @ 10:50:02 #108
149959 SQ
snelle trees
pi_205497673
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 09:06 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Kersen verkeerd :9~ :9~

Ik vroeg me gisterochtend al af waarom ik opeens zo zwaar was. De gierende migraine vannacht was het antwoord. Altijd duizend miljard vocht :'(
:*

Ik kocht trouwens een half-om-half vlaai, want niet iedereen lustte kersen...
disclaimer
  zaterdag 30 juli 2022 @ 10:50:34 #109
149959 SQ
snelle trees
pi_205497677
Verder word ik alleen maar dik momenteel :(
disclaimer
pi_205497693
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:35 schreef Lonaa het volgende:
Vandaag:
S: zware backsquats
O: iets met eiwitten.
L: champignons op toast
daarna wordt het ingewikkeld want ik ga om 16:00 de kroeg in voor een borrel. De intentie is:
D: biertjes, wat snacks. Thuis een restje shortribstoof met groente.
Het werd bier. Geen snacks, geen avondeten. En nog wat bier, daarna. ;( :')

Vandaag:
2 afbakbroodjes, BBQ op een housewarming. Zonder bier want ben met de auto.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205497833
Ooohhhh vlaai. Perfecte reden om een dagtripje naar ergens in Limburg te gaan doen met de kinderen vd zomer. Ze hebben nog nooit vlaai op O+

Hier nu 10 kilo kwijt in 20 weken. Blij mee.
Met een meidenkwartet
pi_205497842
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef SQ het volgende:

[..]
:*

Ik kocht trouwens een half-om-half vlaai, want niet iedereen lustte kersen...
Zo zonde.
Ik lust ook geen kersen. Maar kersen verkeerd O+ O+ O+ Da's met knapperige bodem en de slagroom onder de kers zodat die niet oud kan worden en dan plots is het een godenvlaai.
Ze hebben daar waar mijne altijd vandaan komt ook banaan verkeerd en ananas verkeerd. Die wil ik om een of andere masochistische reden ook proeven, maar mijn ouders weigeren ze mee te nemen :'(

Vanmorgen dankzij migraine en uitgebreide :r sessies dus 1.6 lichter dan gister *)
Jammer wel dat gister 2,5 meer was dan waar ik vind dat ik had moeten zijn.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205497857
En alle smaak kwijt dus eten is matig interessant.

O twee eitjes. Schaaltje Optimel kwark
L zal een salade zijn denk ik
D lasagne
Met een meidenkwartet
pi_205497867
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 11:16 schreef Cathmar het volgende:
Ooohhhh vlaai. Perfecte reden om een dagtripje naar ergens in Limburg te gaan doen met de kinderen vd zomer. Ze hebben nog nooit vlaai op O+

Hier nu 10 kilo kwijt in 20 weken. Blij mee.
https://www.utbruedje.nl/(...)ersen-verkeerd-vlaai

Voor 8 augustus gaan.

En GEEN nonnevotten kopen daar. Dat kunnen ze niet. Naar het schijnt zijn ze ook slecht in brood.
Hun kokosmakrons daarentegen O+ :9~ O+ :9~
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205497882
Misschien kan ik dit soort dingen beter in de CULSC houden, volgens mij vervuil ik het topic :D
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_205498359
Gister werd sushi en bier want klote dag. Vandaag beter.

L: 2 boterhammen met kaas en gebakken ei, paar aardbeien
B: moestuin
A: spaghetti bolognese
T: appeltaart, koffie met suiker
B: sportprogramma

En go. *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205498477
Ik kende kersen verkeerd niet.
Ik ging Googlen...


c_/ :Y) O+


:')
pi_205499464
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 12:21 schreef Nanuke het volgende:
Gister werd sushi en bier want klote dus topdag. Vandaag beter.

L: 2 boterhammen met kaas en gebakken ei, paar aardbeien
B: moestuin
A: spaghetti bolognese
T: appeltaart, koffie met suiker
B: sportprogramma

En go. *O*
FTFY

SQ 20 km lopen rechtvaardigt wel vlaai toch O+

Vandaag een matige dag voel me ook een beetje meh :+ , en morgen een vastdag :7

Maandag word ik in de avond opgehaald door vriendinnen, ivm verjaardag woensdag :7 dus vasten is wel nodig _O-

Volgende week zaterdag op vakantie *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205499644
Na de sushi en het bier was het wel een topdag ja. :7
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205501780
En na deze logeerpartij gaan we zeggen: vanaf nu weer op dieet.
En een week niet wegen en dan zit het weer goed... geen stress
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205501840
Wij eten nu op vakantie tussendoor braaf snackgroentes en yoghurt/kwark en dat bevalt echt prima, lang leve de minibar op de hotelkamers waar we dat spul net in weten te proppen, ik voel me er ook veel fitter bij dan met alleen maar zoetigheid. Ik gok dat ik niet veel aankom deze week (hoogstens vocht vasthouden vanwege zout) mijn echtgenoot daarentegen :X
pi_205501978
Ik snap niks van de weegschaal... Ben een paar ons zwaarder...terwijl vandaag en gisteren bepaald niet volgens het boekje ging

Opgelucht.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205502019
Ik zou willen dat mij week net zo snel ging als die van jou, CotS.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205502183
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 18:16 schreef Nanuke het volgende:
Ik zou willen dat mij week net zo snel ging als die van jou, CotS.
Een week duurt toch vijf minuten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205502226
Mijn lijst is simpel vandaag.

B: grit strength lesje
L+D: sushi

Sushi kwam om 14.30, toen helft gegeten, en net andere helft (bijna) opgegeten. Verder moet ik eigenlijk nog wel even wandelen straks. Na sporten van 9.30-13.00 bij de buren gezeten en met de kindjes gespeeld. Hij was sporten en zij wilde naar de winkel maar de kindjes wilden niet mee, dus die waren bij mij komen vragen of ik niet met ze wilde spelen zodat ze thuis konden blijven O+ en verder op de bank gehangen, in coma gelegen na lunch en meer tv gekeken. Stappenteller staat op 1696 :')
pi_205505499
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 14:29 schreef tombolafan het volgende:

[..]
FTFY

SQ 20 km lopen rechtvaardigt wel vlaai toch O+

Vandaag een matige dag voel me ook een beetje meh :+ , en morgen een vastdag :7

Maandag word ik in de avond opgehaald door vriendinnen, ivm verjaardag woensdag :7 dus vasten is wel nodig _O-

Volgende week zaterdag op vakantie *O*
Potdorie, niet alleen een matige dag maar doordat ik me meh voelde net een berg mentos opgevroten :') En dan kan ik er niet maar 1 nemen ook he hahahahahaha

pfff. 8)7

Ik maak mezelf er niet heel druk om (zie het morgen wel op de weegschaal) maar ik vind het wel stom van mezelf.

@CotS, een week niet wegen is niet alsnog vandaag wegen he ;) Wel fijn dat het ondanks mindere dagen maar heel weinig scheelt *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205507866
I know... maar de nieuwsgierigheid ;) Voelde me huge

O. 2 boterhammen sandwichspread
L. 2 boterhammen kaas
T. Appel met kwark
D. Restjesmaaltijd
T. Appel met kwark

Melk is op
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205508006
B: zwemmen met de familie
L: waarschijnlijk patatjes en dan dus:
T: misschien hapjes tijdens de F1
A: groentesoep met gevuld stokbrood

En anders;
L: soep met gevuld stokbrood
A: hapjes tijdens F1
T: aardbeien

Zoiets. Weekenden zijn moeilijk. :s)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205509509
Weegschaal was weer erg positief. -0.7 tov vorige week, dus happy me. Vandaag weekend lijstje. Twijfel nog of ik wel of niet ga wandelen want ben lui en heb al gesport, maar wil ook mijn stappen streak niet verbreken...

O: proteīne chocomouse O+
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
L: ei tosti
T: kersen
D: friet met 2 snacks
  zondag 31 juli 2022 @ 12:08:24 #130
217702 Lonaa
Honger!
pi_205509759
Dik vandaag.
Plan:
O: eiwitreep
L: tosti rauwe ham, geitenkaas, pesto
D: restje shortrib met boontjes
T: blauwe bessen.
Sterkheidsbaas van alles.
  zondag 31 juli 2022 @ 13:46:32 #131
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_205510551
Weekenden zijn zeker stom :')

Vandaag mn vastdag met vooral kruidenthee, water en vanavond een complete maaltijdshake. Heb er nu al zin in :+

Morgen weer een gewone IF dag. Denk dat mn lijstje dan wordt:

L: Eiersalade (of tonijnsalade)
B: hometrainer 30 minuten
T: Proteīne pudding
D: Kipshoarma met sla

[ Bericht 2% gewijzigd door tombolafan op 31-07-2022 14:07:27 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_205517599
quote:
8s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 10:50 schreef SQ het volgende:
Verder word ik alleen maar dik momenteel :(
Een vierde kleintje? O-)

Wij hadden vandaag sushi en poke bowl. Ik had met zalm. Paar stukjes zalm gehad, smaakte vies. Rook ook heel erg naar vis. (ja, is vis, maar zo héél erg naar vis hoort toch niet?) Nu ben ik beroerd en meh en ik moet zo werken -O- Laatste keer dat ik daar bestel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 31 juli 2022 @ 22:04:25 #133
149959 SQ
snelle trees
pi_205517702
Ik insinueer toch ook geen zwangerschappen als jullie even wat minder lekker gaan? :@

Nee. Geen vierde kleintje.

En bedorven vis is wel echt nasty.

[ Bericht 11% gewijzigd door SQ op 31-07-2022 22:14:56 ]
disclaimer
  zondag 31 juli 2022 @ 22:16:05 #134
235382 tombolafan
-Miauw-fan
pi_205517820
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 22:04 schreef SQ het volgende:
Ik insinueer toch ook geen zwangerschappen als jullie even wat minder lekker gaan?

Nee. Geen vierde kleintje.

En bedorven vis is wel echt nasty.
:*

Als je je hele dag aantal aan calorieën eruit spuugt is het nuttig-nasty :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  zondag 31 juli 2022 @ 22:35:54 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_205518022
Je kunt prima afvallen door je eten uit te spugen hoor :D
Het is niet de meest raadzame methode though :')
disclaimer
pi_205518351
Ik zat nog steeds met de Dunkin donuts in m'n hoofd, dus toch maar gehaald zodat ik er voorlopig weer vanaf ben.

L: klein hapje van alle donuts. Lekkerste 3 donuts opgegeten.
Toen had ik genoeg :o
D: beetje saté met beetje rijst
T: lekkerste vd overgebleven donuts
B: huishouden, naar bouwmarkt, supermarkt en Action, spullen schuiven in slaapkamer, 2 lagen van 4 verschillende kleurtesters op de muur smeren incl tussendoor heen en weer lopen om bakjes schoon te maken enzo want ik had er maar twee en dus vier kleuren verf.

Laatste twee donuts weggegooid, want opzich wel lekker, maar niet heel erg lekker. Best trots op. Eerder zou ik die (al dan niet morgenochtend) opgegeten hebben want zonde. Nu vind ik het zonde om ze wel op te eten. En alles bij elkaar heb ik denk ik zelfs ongeveer evenveel verbrand als gegeten nu, dus dat is best wel acceptabel voor zo'n dag.

En ik heb nu zin in groente en fruit morgen en in sporten, en voorlopig niet meer in Dunkin donuts :+ dus dat is opzich ook positief.
pi_205519058
Pijn in m'n schouder. Er zit iets vast, kan m'n hoofd amper draaien. Wel beter dan gisteren maar ik sliep wel ruk.

S: push presses en hardlopen. En even uitgebreid foamrollen. ;(
O: skyr, whey, fruit
L: dat restje shortrib. Eindelijk. Anders gaat het de prullenbak in. :')
D: aspergesoep.

T's zijn in te vullen. Zal zo eens op de weegschaal kiekn hoe dik ik geworden ben.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205519341
Lijstje is hier zoals altijd :)
Dit is wel goed vol te houden voor mij
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205519370
@Lonaa Ai, dat klinkt niet goed.

Lijstje:
O: brood
T: meloen
L: brood
D: aspergesoep, pastasalade, vanillevla
pi_205519521
Lonaa voorzichtig maar met die schouder. Is dat een bekende blessure voor je?

O cottage cheese met appel en kaneel
L boterham ei, boterham schuddebuikjes
D nasi
En ergens nog Griekse yoghurt en aardbeien

Heb de afgelopen week nog veel meer water gedronken dan normaal en de weegschaal is er blij mee!
Met een meidenkwartet
  maandag 1 augustus 2022 @ 09:50:44 #141
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205519769
Weegschaal lachte me uit vanmorgen, maar ik had zaterdag heel veel snaai, sushi en bier, dus ik had 'm al verwacht c.q. ingecalculeerd. :+ De tweede verjaardag van het weekend ging niet door, dus dat scheelde wel weer snaai. Deze week weer echt binnen de lijntjes, want komend weekend festival en daarna verwacht ik ook geen blije weegschaal. |:)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 09:56:29 #142
382129 crew  Donna
pi_205519807
Weegschaal was best aardig na pizza en een chocolade pretzel gisteren. Nu wel weer even m'n best doen met meer water drinken. Dat ging echt slecht de afgelopen week.
pi_205520289
Nee, het kwam ook zomaar ineens. Mijn trap zit helemaal vast, ook langs m'n ruggegraat ofzo. Ben wel wezen trainen, maar waren dingen waarbij ik er niet echt last van had. Ook flink gestretcht en gerold met bal. Voelt nu wel goed warm dus er stroomt in ieder geval weer bloed doorheen.
Sterkheidsbaas van alles.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 augustus 2022 @ 11:18:44 #144
269689 crew  Viv
pi_205520398
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Ik zat nog steeds met de Dunkin donuts in m'n hoofd, dus toch maar gehaald zodat ik er voorlopig weer vanaf ben.

L: klein hapje van alle donuts. Lekkerste 3 donuts opgegeten.
Toen had ik genoeg :o
D: beetje saté met beetje rijst
T: lekkerste vd overgebleven donuts
B: huishouden, naar bouwmarkt, supermarkt en Action, spullen schuiven in slaapkamer, 2 lagen van 4 verschillende kleurtesters op de muur smeren incl tussendoor heen en weer lopen om bakjes schoon te maken enzo want ik had er maar twee en dus vier kleuren verf.

Laatste twee donuts weggegooid, want opzich wel lekker, maar niet heel erg lekker. Best trots op. Eerder zou ik die (al dan niet morgenochtend) opgegeten hebben want zonde. Nu vind ik het zonde om ze wel op te eten. En alles bij elkaar heb ik denk ik zelfs ongeveer evenveel verbrand als gegeten nu, dus dat is best wel acceptabel voor zo'n dag.

En ik heb nu zin in groente en fruit morgen en in sporten, en voorlopig niet meer in Dunkin donuts :+ dus dat is opzich ook positief.
Goed opgelost! En wat schattig, een hapje uit iedere donut. O+
  Moderator maandag 1 augustus 2022 @ 11:27:51 #145
382129 crew  Donna
pi_205520456
Een lijstje dan maar
O: - (niks want mondhygiënist en ik had voor de tijd geen tijd/zin om te eten)
T: Minder suiker ontbijtkoek met boter en een hot chocolate (ja, dat kan met dit weer)
L: Koude pasta salade met heel veel groente erin
T: Appeltje en misschien iets lekkers in de stad (moet naar de stad voor een retourtje)
D: Erwtensoep (ja dat kan ook gewoon met dit weer)
pi_205520550
Kan allemaal met dit weer. Heb ook wel zin in stamppot zuurkool.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205520905
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 11:18 schreef Viv het volgende:

[..]
Goed opgelost! En wat schattig, een hapje uit iedere donut. O+
Ja, ik wilde wel eerst weten hoe ze allemaal smaakten, zodat ik van lekkerst naar minder lekker kon eten *)

Balen @Lonaa dat je nog steeds zo'n last hebt. Hopelijk heeft stretchen en rollen nu wel wat geholpen en trekt het snel weg..

Ik was op de weegschaal +0.4 ten opzichte van zaterdag, wat ik gezien de sushi en donuts (en bijbehorende vocht) een prima score vind. Nog steeds -0.1 ten opzichte van woensdag :)

Vandaag weer sporten. Heb m'n schema nog niet, dus ga of lesje bodycombat doen of lesje bodypump. Woensdag dan mogelijk nog hockey (maar als het echt nog 27 graden is om 20u hier dan vertik ik te gaan rennen) en dan donderdag weer pt. Dan krijg ik ook m'n schema waar ook thuis-workouts in zitten.
pi_205521905
Op vakantie! Al een brownie, 100 kitkats, krentenbollen met roomboter gehad. Vanavond bier O+

Wel al 15000 stappen op fitbit

(Dat er 4000 zijn geteld toen ik m'n haren stond te wassen zijn details O-) )
pi_205522036
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 14:17 schreef SilverEyes het volgende:
(Dat er 4000 zijn geteld toen ik m'n haren stond te wassen zijn details O-) )
:D
pi_205524144
Vandaag wel traktatie van een collega genomen want deze was jammie!

O: kvarg
L: tomatensoepje, boterham met ei, pistolet kaas
T: citroen kokos cake
T: blauwe bessen
D: orzo met zelfgemaakte pastasaus
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 1 augustus 2022 @ 21:06:50 #151
269689 crew  Viv
pi_205524863
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 12:20 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ja, ik wilde wel eerst weten hoe ze allemaal smaakten, zodat ik van lekkerst naar minder lekker kon eten *)
Ja slim! En dit:
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 23:10 schreef vlindertje89 het volgende:
Eerder zou ik die (al dan niet morgenochtend) opgegeten hebben want zonde. Nu vind ik het zonde om ze wel op te eten.
Die omslag heb ik een tijdje terug ook gemaakt. :Y In plaats van zonde van het geld, voedselverspilling, of de kindjes in Afrika denk ik nu ook eerder: zonde van de calorieën.
pi_205526908
Ik heb tegenwoordig na boodschappen doen het trotse gevoel dat mijn koelkast tot de nok toe gevuld is met groente, fruit, en andere gezonde dingen. Voelt zo goed!

O. 2 boterhammen sandwichspread, glas melk
L. Risotto met bietjes en nootjes, likje crčme fraîse (of hoe je het ook schrijft)
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas en een glas melk
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205528178
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 09:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik heb tegenwoordig na boodschappen doen het trotse gevoel dat mijn koelkast tot de nok toe gevuld is met groente, fruit, en andere gezonde dingen. Voelt zo goed!

O. 2 boterhammen sandwichspread, glas melk
L. Risotto met bietjes en nootjes, likje crčme fraîse (of hoe je het ook schrijft)
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas en een glas melk
T. Appel
Die risotto klinkt erg lekker.
Ons voorgerecht gisteren in het hotel was ook met bietjes
pi_205528453
Nog steeds dik. Heb ook al 2 dagen trek dus eet flink. En zout. En warm.

Vandaag:
O: halve banaan
S: Squat cleans (incl. PR :7 ) en een korte sprint wod.
T: shake met whey, skyr, bessen.
L: roerei met groente en boterham.
D: panzanella met bavette.
T: blauwe bessen.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205529781
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 12:20 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Die risotto klinkt erg lekker.
Ons voorgerecht gisteren in het hotel was ook met bietjes
Is het ook! Beetje rucola erbij voor de pit is ook wel lekker trouwens, niet aan gedacht
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205530619
Kantoordag! *O*

T: kozak
L: 4 crackers met smeerkaas en een halve komkommer
A: broodje shoarma met salade
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205530986
Raar eetdagje want ik had indiase curry uit de diepvries maar die was kurkdroog en vies. En ik had geen zin om naar buiten te gaan of om iets te bestellen dus random diner.

O: kvarg
L: pokebowl met kip en mango, eitje
T: blauwe bessen
D: paar hapjes curry, 250 gram yoghurt, 2 time out koekjes
pi_205535566
Significant minder dik vandaag dan de afgelopen dagen. Good.

O: halve eiwitreep
S: 40 minuten (!!!!) intervaltraining met roeien en hardlopen. :{
T: de rest van de eiwitreep.
L: tosti rauwe ham, geitenkaas, pesto
D: wraps met falafel en groente
T: iets met eiwitten. Ik denk shake.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205535920
Weegschaal viel mee vanochtend na een week vakantie in Duitsland 74,8 (ik vertrok vorige week met 74,2). Regelmatig verstandige keuzes gemaakt, maar over het algemeen toch wel net teveel gegeten. Maar vanwege de warmte geen chocola gegeten en dat maakt in mijn geval toch wel het verschil.
Komende dagen afwachten of die 0,6 voornamelijk vocht is, ik gok van wel
pi_205536065
Lijstje vandaag:
O: brood met pindakaas
B: 4 km hardlopen
L: brood, kaneelbroodje
T: meloen
D: vegan kip krokant schnitzel, broccoli/bloemkool, aardappel
T: ijsje

Jammer dat de weegschaal nog hetzelfde zegt. En dat het te heet is voor de klussen die ik deze vakantie had willen doen :')
Oja, en de ingebouwde GPS in m'n Fitbit lijkt kapot. :(

[ Bericht 18% gewijzigd door Hupje op 03-08-2022 23:45:16 ]
pi_205536254
Een week niet wegen is voor mij echt onmogelijk, ik sta een beetje stil de laatste dagen :{ Dat maakt me onzeker, al weet ik dat ik maar sloom mag afvallen. Dus schouders eronder en gaan

O. 2 boterhammen sandwichspread met melk
L. zuurkool, met aardappel en vegaburger
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas met melk
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205536899
l: 2 bolletjes met kaas en sla
T: hapjes ijs, koffie met suiker
A: pasta met courgette-spinazie saus.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:56:43 #163
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205537777
Gisteren een baaldag, want een paar kledingstukken die ik eigenlijk mee wilde naar een festival zitten nu toch echt te krap. :') Enfin, daar valt nu geen fuck meer aan te doen en het houdt in dat ik iets minder wild kleding ga shoppen dan gepland daar. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205541019
Ik voel me een beetje hopeloos
Ik weet het... Geduld... Doorzetten... Moet veel afvallen en kost tijd... Maar het voelt eindeloos en verdrietig en een komt nooit meer goed.

We denderen gewoon door. Opgeven is geen optie... Maar pfffft
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205541592
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
en een komt nooit meer goed.
Je gaat nu juist hartstikke goed dus dit is zeker niet waar. En volhouden en geduld is het moeilijkste van afvallen. Maar wel uiteindelijk het enige wat resultaat gaat geven.

O: kvarg
L: tomatensoep, boterham ei, boterham Hagelslag
T: blauwe bessen
D: zalm, aardappeltjes, brocolli
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_205542408
Hoi,

Ik ben vorige maand begonnen met trainen (3x 1 uur, +- 50 minuten krachttrainig, +-10 high minuten intensity training) en flink terugschroeven van calorieën.

Resultaat -8kg

Ben er nog lang niet maar gaat vrij snel, hopelijk blijft het snel gaan.

Tot over 2 weken :W
pi_205542508
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
Hoi,

Ik ben vorige maand begonnen met trainen (3x 1 uur, +- 50 minuten krachttrainig, +-10 high minuten intensity training) en flink terugschroeven van calorieën.

Resultaat -8kg

Ben er nog lang niet maar gaat vrij snel, hopelijk blijft het snel gaan.

Tot over 2 weken :W
8 kg in een maand? :O
pi_205542771
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 21:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
8 kg in een maand? :O
Ja

Weinig koolhydraten, veel proteīne en goed trainen.
pi_205542892
Als je echt heel veel overgewicht hebt en net begint, en dan ook nog eens koolhydraatarm eet dan kan het op zich best, vooral het overgrote deel vocht… maar dan nog wel erg veel.

Zou wel uitkijken dat je niet meteen in een te groot calorietekort eer, beter slow but steady, anders schiet je jezelf alsnog straks in de voet.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
pi_205542963
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 19:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik voel me een beetje hopeloos
Ik weet het... Geduld... Doorzetten... Moet veel afvallen en kost tijd... Maar het voelt eindeloos en verdrietig en een komt nooit meer goed.

We denderen gewoon door. Opgeven is geen optie... Maar pfffft
Zie het niet als een korte afvalperiode, maar de start van een nieuwe begin. En elke dag dat je een gezond eetpatroon hebt gehouden is een overwinning. *O* :*
ROBODEMONS..................|:(
pi_205542993
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:29 schreef LuNaTiC het volgende:
Als je echt heel veel overgewicht hebt en net begint, en dan ook nog eens koolhydraatarm eet dan kan het op zich best, vooral het overgrote deel vocht… maar dan nog wel erg veel.

Zou wel uitkijken dat je niet meteen in een te groot calorietekort eer, beter slow but steady, anders schiet je jezelf alsnog straks in de voet.
:Y

Ik heb een personal trainer dus die houdt alles in de gaten. Die heeft een voedingsmenu voor mij gemaakt, regelt mijn trainingen en weegt mij dus ook elke 2 weken.
pi_205543636
Hm, checken van calorieën is toch wel weer even goed. Het kaneelbroodje wat ik at was echt veel meer kcal dan ik dacht. Dus de rest van de dag daar maar op aangepast.

@ChildoftheStars Lekker slapen en morgen met hopelijk ietsje meer goede moed weer door.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 00:56:18 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205543873
Mmmm, na 3 weken voor het eerst weer mijn lange broek aan en helaas... die viel niet spontaan magisch van mijn kont na al het lopen en hiken. -O- :+

Eerst het vliegvocht er straks af **spons** dus pas vrijdag wegen maar denk ik en dan de balans op maken.
***
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 07:37:38 #174
382129 crew  Donna
pi_205544176
Warmte vocht valt mee tot nu toe en ongesteld dus al met al valt het niet tegen. Duimen voor een goede drop dit weekend.
pi_205544275
Dank jullie wel :* vandaag voel ik me weer prima. Geduld geduld geduld

O. 2 boterhammen sandwichspread en glas melk
L. Restje risotto
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas of sandwichspread en glas melk
T. Appel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205544561
Goedzo, CotS. Heel logisch, dat het af en toe even zo voelt als gister, hoor. Maar ook goed als dat gevoel niet te lang blijft hangen.

Ik heb zo m'n tweede personal training afspraak. Daarna met m'n buurkindjes naar de speeltuin zodat de buren even rustig auto kunnen inpakken voor vakantie. Met beweging zit t vandaag dus wel goed.

Lijst weet ik nog niet. Ik fiets zo langs de Appie om even banaan te halen, en tegen de tijd dat ik weer thuis ben na sporten en speeltuin zal het wel zo'n beetje lunchtijd zijn, dus dan rest vd lijst maar even bedenken.

Vanochtend -0.5 ten opzichte van vorige week woensdag, dus dat is prima. Vandaag bij pt ook nulmeting, dus lekker met zo'n vetmeettang. En omtrek enzo. Ben benieuwd.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:53:38 #177
319308 Tink89
To live is to dance
pi_205544949
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 08:02 schreef ChildoftheStars het volgende:
Dank jullie wel :* vandaag voel ik me weer prima. Geduld geduld geduld

O. 2 boterhammen sandwichspread en glas melk
L. Restje risotto
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas of sandwichspread en glas melk
T. Appel
Een restje, is dat dan wel echt een maaltijd? Anders wat groente toevoegen? Klinkt als wat weinig...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_205545016
O: brood met schuddebuikjes
L: brood
D: paksoi, spekjes, rijst, ajam Pangang saus
T: meloen, ijsje
pi_205545026
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:53 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Een restje, is dat dan wel echt een maaltijd? Anders wat groente toevoegen? Klinkt als wat weinig...
Ja hoor. Had voor twee keer gekookt. Zit bietjes en ui doorheen. Nootjes erbij. Beetje creme fraîse. Een bordje vol
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205548743
Vandaag nieuw recept uitgeprobeerd. Zelf Lomo Saltado gemaakt en het was heerlijk! Dadelijk nog even 75 minuten sporten in de hitte...

O: kvarg
L: Ei tosti
D: Lomo saltado met aadappeltjes
S: 75 min boksen
T: Eiwitshake, aardbeien
pi_205549025
Ik vind het zo knap hé, 10 voor 6 al het eten gekookt en gegeten hebben. :o Ik ben amper 10 minuten thuis.

T: Weer (matig) gebak.
L: Maaltijdsalade van de Ah met gerookte kip.
A: Bier. Met waarschijnlijk een paar happen döner.
T: Nog meer bier.

Nee, niet het beste lijstje. Maar wel het beste wat erin zit voor vandaag en dat is dan maar zo.

*O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205549068
Onze vakantie loopt ten einde. Ik maak me geen illusies over de schade :P
Toch had het nog erger kunnen zijn, want door estafette-ziek van mijzelf, dochter en nu man, hebben we echt maar de helft van wat we normaal in onze mond stoppen weggewerkt :')
Wel een tikje jammer van de vakantie waar we zo naar uitkeken, maar we hebben het over all toch leuk gehad.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205549078
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:29 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het zo knap hé, 10 voor 6 al het eten gekookt en gegeten hebben.
Ik moet vanavond sporten en werkte vandaag thuis dus dan lekker optijd eten. Gisteren was ik half 7 thuis, moest toen nog koken en om 7 weer de deur uit :P
pi_205550343
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 18:29 schreef Nanuke het volgende:
Ik vind het zo knap hé, 10 voor 6 al het eten gekookt en gegeten hebben. :o Ik ben amper 10 minuten thuis.
Dat ligt natuurlijk wel aan je dagindeling, he. Op een werkdag lukt mij dat ook niet, nu heb ik vakantie dus kan dat prima. Als ik dat wil. ;)

Ik heb me aan mijn lijstje gehouden vandaag *O* het lijkt weer makkelijker te worden
pi_205550356
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:16 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat ligt natuurlijk wel aan je dagindeling, he. Op een werkdag lukt mij dat ook niet, nu heb ik vakantie dus kan dat prima. Als ik dat wil. ;)

Ik heb me aan mijn lijstje gehouden vandaag *O* het lijkt weer makkelijker te worden
Trots op jou!
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205550368
Ik eet altijd tussen vijf en zes ;) maar ik werk niet, dus speel vals. 'k Weet niet waarom zo vroeg, vind ik gewoon fijn
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205550936
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 20:16 schreef Hupje het volgende:

[..]
Dat ligt natuurlijk wel aan je dagindeling, he. Op een werkdag lukt mij dat ook niet, nu heb ik vakantie dus kan dat prima. Als ik dat wil. ;)

Ik heb me aan mijn lijstje gehouden vandaag *O* het lijkt weer makkelijker te worden
Dat is zeker zo. Op mijn vrije dagen eten we ook wel iets eerder, maar uiteindelijk is het vaak nog tussen half 6 en half 7. Of soms in het weekend om 4 uur en dan daarna niks meer. :P

En jeej voor het makkelijker worden! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205550991
Ik vind het persoonlijk juist prettig om rond 9 uur te eten. Maar ik ontbijt en lunch ook vrij laat. Zeker als ik thuis werk. Een dat is zo’n 4 dagen per week.
ROBODEMONS..................|:(
pi_205552745
Ik had vandaag beetje gekke (eet)dag. Sliep gisternacht 5.5 uur. Ontbeet met drie happen banaan voor de training, daar was ik wat te fanatiek en werd ik misselijk, daarvan zenuwachtig en van de zenuwen ging m'n buik over de zeik, en daarvan werd ik nog meer zenuwachtig. Top. Daarna nog twee oefeningen gedaan en toen gestopt. Op terugweg naar huis nog een banaan. Douchen en door naar de buren waar ik tot 13.30 heb gezeten, kindjes meegenomen naar speeltuin en broodjes gevoerd zodat de buren rustig auto konden inpakken voor vakantie. Daar een mini donut gegeten. Vervolgens thuis nog een banaan. Toen woonkamer opgeruimd en gestofzuigd, trap gestofzuigd en alle losse troep en schone was uit werkkamer gehaald en in mijn slaapkamer gezet, werkkamer gestofzuigd en daar campingbedje opgezet. Vervolgens uur geslapen, appel gegeten, en toen kwam om 16.30 vriendinnetje haar baby brengen voor een logeerpartij. Die lag om 20u te slapen, dus toen kon ik eten. Had niet zoveel makkelijks in huis, dus een bakje Griekse yoghurt met muesli gegeten. Net nog droomvoeding gegeven en nu lig ik ook in bed. Hele dag beetje misselijk gebleven. En ik kwam er net achter dat ik volgens mij een doorbraakbloeding heb, wat wel een beetje verklaart waarom ik me niet helemaal lekker voelde.

Nouja, nu tijd voor bed. Morgenochtend wordt baby weer opgehaald en komt de KPN monteur, en daarna ga ik naar de Lidl om wat fatsoenlijks te eten te halen. Eind vd middag ook nog een verjaardag op 45 min rijden, maar eens kijken of ik dat red of dat ik tegen die tijd in coma op de bank lig.
  vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:49:02 #190
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205553948
Vanmorgen op de weegschaal nagenoeg hetzelfde gewicht als voor 3 weken vakantie. *O*
Ik teken er voor!

En nu weer doorrrrrr!
***
  Moderator vrijdag 5 augustus 2022 @ 08:51:49 #191
5428 crew  miss_sly
pi_205553980
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 08:49 schreef BE het volgende:
Vanmorgen op de weegschaal nagenoeg hetzelfde gewicht als voor 3 weken vakantie. *O*
Ik teken er voor!

En nu weer doorrrrrr!
Dat is fijn!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205554116
O: brood met pindakaas
L: brood
D: andijviestamppot met worstje, kwark
T: meloen, waspeen, ijsje?

[ Bericht 20% gewijzigd door Hupje op 05-08-2022 21:09:21 ]
pi_205554814
Na 2 dagen thuis is het vakantievocht ook weer verdwenen, dus ik zit weer op 74,1. Nu eens kijken of het ritme van de vakantie met tussendoor wat vaker fruit, snackgroente en yoghurt er thuis ook weer in kan komen, ik grijp thuis te makkelijk naar chocola
pi_205555035
Gisterenochtend miraculeus licht. Vandaag gewoon weer dik. :')

Het wordt een lastig weekend want 2 dagen "werken" op een bierfestival. Dus ik voorzie uh, bier. En weinig groente. En meer koolhydraten. :W
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205555076
Gewoon vandaag negeren. Dat is mijn tactiek. Laagste getal telt. :7

Vandaag:
L: de döner van gisteren
A: rösti met kip en wortels uit de oven
T: yoghurt met fruit
B: hopelijk een rondje sportprogramma
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205555195
quote:
2s.gif Op vrijdag 5 augustus 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:
Gisterenochtend miraculeus licht. Vandaag gewoon weer dik. :')

Het wordt een lastig weekend want 2 dagen "werken" op een bierfestival. Dus ik voorzie uh, bier. En weinig groente. En meer koolhydraten. :W
Veel plezier
pi_205556076
Thanks. Voor vandaag in ieder geval:
Tosti ham kaas. Een gekookt ei. 150 gram blauwe bessen. Er gaat een eiwitreep mee in de tas.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205559928
Ik heb mijn T geruild voor 3 mercy-chocolaatjes. En ik zit nog zo vol van de A dat sporten geen goed idee is. Gelukkig heb ik al de hele middag met kind gesjouwd.

Morgen:
Iets van eten en een halve dag zwemmen.
:')

Weekenddagen zijn Alles is moeilijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205560163
De weegschaal was vandaag wat omlaag, he he. Het constant denken 'ik zou nu dit kunnen eten' begint af te nemen. Alleen rond kooktijd is het lastig. Dus knaag ik dan maar aan worteltjes :+
pi_205562822
Pff... ik weet dat afvallen niet lineair is en toch frustreert het me dat deze week exact hetzelfde is als vorige week ontdanks de goede week.
En ik weet ook wel dat je makkelijk eventjes stil kan staan, maar toch is het gevoel dan anders dan het hoofd.

Maar oke. We gaan gewoon verder. De aanhouder wint.
O: kwark
B: met hond naar bos
L: 2 worstenbroodjes
T: kersen
D: ?
pi_205563073
Brunch: 3 boterhammen sandwichspread met glas melk
T. Appel
D. Zuurkool met nuggets
T. Appel met glas melk

Beetje uitgeslapen en ik heb nog geen honger, duurt altijd even.
Douw er even brood in en lunch wat later. Beter even gewoon eten
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator zondag 7 augustus 2022 @ 18:00:50 #202
5428 crew  miss_sly
pi_205574773
In een opwelling afgelopen nacht naar huis gereden en lekker thuis geslapen O+

En vanochtend dan maar even gewogen en tussen mijn vingers gekeken…en dat viel me ontzettend mee. 300 gram minder dan bij vertrek :o Geen idee hoe ik dat voor elkaar gekregen heb, maar ik teken ervoor. Man was 2,5 kilo aangekomen, maar hij kan het beter hebben dan ik, dus ik vind het wel prima zo!

Morgen weer IF. Appie bezorgt tussen 10-12 en ik heb er in ieder geval een salade voor de lunch bij zitten en verder goede boodschappen voor vijf gezonde gerechten aankomende week.

Vanavond nog even Chinees om af te sluiten.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205575829
Ik moet na de vakantie ook weer in een ritme komen. Gelukkig heb ik tijdens de vakantie (in Zuid-Frankrijk ...) mijn hardlopen weer opgepakt, dus dat wil ik doorzetten. Ook wil ik aankomende week een wielrenfiets gaan kopen (ben al een tijdje aan het kijken en ben er bijna uit) en daarmee verder.

Dan staat op de planning (nog in te schrijven): singelloop 5k, startbaanrun 5k, 1/8 triathlon in juni 2023, 1/8 triathlon in september 2023.

Dit jaar ook meegedaan met de triathlon en nu moet het volgend jaar natuurlijk sneller :D en vooral op wielrennen hardlopen kan ik tijd winnen, dus daar zit de focus (en is makkelijker trainen dan zwemmen in natuurwater aangezien ik niet in de buurt woon van een plas of de zee)

Vandaag:
B: 7,71 km hardlopen
O: 4x cracker met 2x kaas/tomaat/komkommer/likje mayo, 1x pindakaas en 1x jam
T: blauwe bessen en mango
L: 4x cracker met 2x kaas/tomaat/komkommer/likje mayo, 2x tomaat American (vega filet American zeg maar)
T: heel klein stukje noga
D: wrap met gegrilde groente uit het kookboek Bad Manners - gekregen van een kennis uit Amerika waar het een hit was een jaar of wat geleden)
Ik moet beter gaan ontbijten en lunchen want die crackers zijn lekker maar vullen eigenlijk niet goed genoeg ...

Morgen planning:
O: havermout met appel, rozijnen en beetje agave siroop
T: appel en blauwe bessen
L: omelet met paprika, spinazie, ui en wat ik nog meer kan vinden in de koelkast
T: -
D: gebakken aardappels, kroketburger (vega), snijbonen
B: lopen of hardlopen
pi_205575888
Vandaag een dagje uit en even schijt aan mijn dieet gehad :6

Morgen weer normaal netjes doen hoor
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205575939
O: brood met pindakaas
L: brood met worst/kaas
D: gehaktschotel met sperziebonen en satésaus, gekookte aardappel, restje pasta
T: stuk appel, meloen, cornetto
pi_205576098
Vandaag:
T: liga
B: moestuin
L: 2 boterhammen kaas en tomaat, ei erbij
B: 2 uur rondsjokken in de stad
T: churros met poedersuiker
T: biertje
A: boontjes met gehaktbal en satésaus.

Morgen is het weekend weer voorbij. Dus:
T: yoghurt met blauwe bes en nootjes
L: 4 crackers met smeerkaas
A: restjes van gister met aardappeltjes erbij

Oh, en -0,2 en mijn nieuwe jurkje past. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205576231
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:03 schreef Nanuke het volgende:
Vandaag:
T: liga
B: moestuin
L: 2 boterhammen kaas en tomaat, ei erbij
B: 2 uur rondsjokken in de stad
T: churros met poedersuiker
T: biertje
A: boontjes met gehaktbal en satésaus.

Morgen is het weekend weer voorbij. Dus:
T: yoghurt met blauwe bes en nootjes
L: 4 crackers met smeerkaas
A: restjes van gister met aardappeltjes erbij

Oh, en -0,2 en mijn nieuwe jurkje past. O+
Wat fijn dat het jurkje past.
Ik heb weer wat broeken opgeruimd die te ruim zitten. Ik ben zo benieuwd of ik ooit nog in mijn oude spijkerbroeken ga passen, over een paar maanden maar weer eens proberen
pi_205576246
Jullie zijn echt super bezig *O*
Trots op jullie
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205577763
Niet zo dik al verwacht. Wel, alweer, ongesteld. Top.

S: pullups en sprint workout.
O: shake met skyr, whey, fruit.
L: restje falafel met groente
D: pizza met chorizo, ui, blauwe kaas.
T: moet ik nog even bedenken.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205579198
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2022 21:23 schreef ChildoftheStars het volgende:
Jullie zijn echt super bezig *O*
Trots op jullie
Absoluut! Ik ook :). Heel knap!
pi_205579967
Covid -O-
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205581996
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2022 13:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
Covid -O-
Beterschap :*
ROBODEMONS..................|:(
pi_205586050
Dik. }:|

O: halve banaan
S: 5x5 deadlift op 70%
T: skyr, whey, fruit
L: tosti met gegrilde courgette, tomaat, geitenkaas, rauwe ham.
D: kip cordon blue, broccoli, aardappeltjes
T: ?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205586233
O: afbakbroodje (is aan de datum, moet op)
L: afbakbroodje, brood
D: rösti, sperziebonen, varkensfilet
T: fruit, ijsje
pi_205586298
O: havermout met appel, rozijnen en agavesiroop
T: blauwe bessen
L: omelet
T: appel
D: AVG
B: hardlopen of fietsen op mijn nieuwe wielrenfiets als ik die idd ga kopen vanmiddag

Wel in 2 weken inmiddels alweer een kilo kwijt. Nu doorzetten.
pi_205586410
Hier ook dik vandaag. En ongesteld
Ik weet nog niet hoe ik het precies met eten ga doen. Vanavond soep iig met een tosti
De rest moet ik nog echt even zien. Voel me niet lekker, geen zin in eten, maar moet wel eten.

[ Bericht 3% gewijzigd door ChildoftheStars op 09-08-2022 09:37:42 ]
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205586412
Hier ook dik }:| but maybe someday...

O: kwark
L: pokebowl + eitje
T: kersen
D: lasagne
pi_205586676
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:59 schreef MeisPluis het volgende:
O: havermout met appel, rozijnen en agavesiroop
T: blauwe bessen
L: omelet
T: appel
D: AVG
B: hardlopen of fietsen op mijn nieuwe wielrenfiets als ik die idd ga kopen vanmiddag

Wel in 2 weken inmiddels alweer een kilo kwijt. Nu doorzetten.
Prima resultaat toch? Het begin is er
pi_205586792
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 09:23 schreef Pinuts het volgende:
Hier ook dik }:| but maybe someday...

O: kwark
L: pokebowl + eitje
T: kersen
D: lasagne
Wat bedoelen jullie met ''hier ook dik''? Dat je je dik voelt en niet lekker in je vel zit vandaag?
pi_205586925
Als ik roep dat ik dik ben vandaag betekend dat niks meer of minder dan dat ik zwaarder ben op de weegschaal dan gisteren/vorige week.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205586996
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:17 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Wat bedoelen jullie met ''hier ook dik''? Dat je je dik voelt en niet lekker in je vel zit vandaag?
Wat je zegt idd
maar ook dat ik driehonderd gram zwaarder was dan eergisteren
maar ongesteld & covid, dus vocht + niet lekker in mijn vel
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205587020
Bij mij zit er overigens geen (negatief) gevoel bij. Gewoon constatering. Neutraal. Ik zou ook kunnen zeggen "zwaarder dan laatst/gisteren/vorige week" maar da's meer typen.
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 10:46:26 #223
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205587023
quote:
2s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:33 schreef Lonaa het volgende:
Als ik roep dat ik dik ben vandaag betekend dat niks meer of minder dan dat ik zwaarder ben op de weegschaal dan gisteren/vorige week.
Dit ja, of bij een "nog steeds dik" staat de weegschaal stil tov de vorige weging.

Hier na het festival zo te zien nog steeds hetzelfde, dus win. Veel bier en onzinvoer, maar ook veel, heel veel beweging. Lopen, dansen en sjouwen met een wat grote tent voor een dag of drie. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205587049
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Wat je zegt idd
maar ook dat ik driehonderd gram zwaarder was dan eergisteren
maar ongesteld & covid, dus vocht + niet lekker in mijn vel
O ja, heel begrijpelijk! Sterkte! Die 300 gram zijn er vast zo dubbel en dwars weer af.
pi_205587059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:50 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
O ja, heel begrijpelijk! Sterkte! Die 300 gram zijn er vast zo dubbel en dwars weer af.
Ja en het gaat altijd met een schommeling. Ik schommel rustig omlaag. Een tijdje terug was dit gewicht nog een doel, dus niks te klagen. Het feit dat ik hierover klaag is alleen maar mooi, want dat betekent heel wat overwinningen
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205587152
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 10:46 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Dit ja, of bij een "nog steeds dik" staat de weegschaal stil tov de vorige weging.

Hier na het festival zo te zien nog steeds hetzelfde, dus win. Veel bier en onzinvoer, maar ook veel, heel veel beweging. Lopen, dansen en sjouwen met een wat grote tent voor een dag of drie. :')
Denk dat je dan uiteindelijk meer calorieën hebt verbruikt dan genuttigd :D
  dinsdag 9 augustus 2022 @ 11:13:58 #227
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205587229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:03 schreef GoldRushFrog het volgende:

[..]
Denk dat je dan uiteindelijk meer calorieën hebt verbruikt dan genuttigd :D
Mwah, onderschat de inname ook niet hoor. _O- Maar da's niet erg, die paar dagen gaan echt het verschil niet maken. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205587465
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 08:59 schreef MeisPluis het volgende:
O: havermout met appel, rozijnen en agavesiroop
T: blauwe bessen
L: omelet
T: appel
D: AVG
B: hardlopen of fietsen op mijn nieuwe wielrenfiets als ik die idd ga kopen vanmiddag

Wel in 2 weken inmiddels alweer een kilo kwijt. Nu doorzetten.
Welke fiets ga je kopen?
pi_205587488
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:44 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]
Welke fiets ga je kopen?
De Cube Axial WS Race of Sensa Firenze 105 disc … vandaag komt die eerste binnen en kan ik bepalen welk frame het beste bevalt want beide fietsframes (van de tweede niet helemaal het juiste model) staan dan bij de dealer :)
pi_205587634
Super gezond wordt het eten deze week niet
Mijn moeder heeft boodschappen gedaan en alles is een tandje luxer dan ik vroeg (appels werden aardbeien en abrikozen bijv.) en lekkere dingen (dadels en een Ritter sport). Ik heb het ver weg gestopt, voor als ik weer een snackdag he. Weer een goede training in "lekkere dingen in huis hebben, maar niet opeten"
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205588275
T: yoghurt met muesli
L: salade met een broodje
A: afbakbroodjes, fruit en andere restjes. :P
B: moestuin
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205590219
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 11:44 schreef r3gi3boy het volgende:

[..]
Welke fiets ga je kopen?
Het is de Cube geworden! Vanavond het eerste rondje!
pi_205591656
Meh deze week zin in veel en ongezond eten. En geen idee waarom eigenlijk want het is geen andere week dan normaal. Maar toch kan ik er maar moeilijk vanaf blijven. Dus ik probeer maar in kleine mate eraan toe te geven om te voorkomen dat er straks ineens een hele chocoladereep doorheen gaat. Maar toch...
pi_205593644
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 13:15 schreef Nanuke het volgende:
T: yoghurt met muesli
L: salade met een broodje
A: afbakbroodjes, fruit en andere restjes. :P broodje knakworst, broodje salami
B: moestuin
T: pakje sultana's
En nee dat is niet genoeg, maar nu te laat om nog wat fatsoenlijks te eten. Morgen even wat uitgebreider eten om te compenseren.

Plan:
L: 2 geroosterde boterhammen met 3 eieren, cherrytomaten, ui, salami, beetje geraspte kaas
T: ijsje denk ik
A: paella

[ Bericht 0% gewijzigd door Nanuke op 09-08-2022 22:06:20 ]
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205595370
Lijst vandaag:
T: bakje frambozen
L1: twee volkoren desem boterhammen met gerookte zalm en mosterd-dillesaus
L2: pokebowl: sushirijst, mango, edamameboontjes, avocado, zalm, wortel
T: restje barbecue chips
B: slaapkamermuur 2x verven, rondje action/bouwmarkt, fysio

Fysio was om 17u en daarna moest ik tweede verflaag nog doen, dus expres al eind vd middag m'n 'avondeten' gegeten.

Morgen is het plan:
O: half-half Griekse yoghurt en skyr met een banaan
B: personal training
L: twee boterhammen zelfgemaakte tonijnsalade
D: gemarineerde kipfilet met rijst en broccoli
pi_205596169
Ik heb al 3 dagen HONGER.

Vandaag:
O: halve banaan
S: shoulder presses en wat dooie puppy werk
T: shake met skyr, whey, fruit
L: ik denk tosti ham/kaas
D: gehaktballetjes met griekse salade en tzaziki. Misschien broodje erbij.
T: blauwe bessen. misschien eiwitreep.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205596246
Plan vandaag:
O: havermout met blauwe bessen
T: 2 crackers
L: 2 boterhammen met baba ganoush, tomaat, komkommer, avocado
T: iets van fruit
D: gebakken aardappels, tofu sate en rode kool
B: rondje fietsen op mijn nieuwe fiets!
pi_205596282
90.1kg na festival, kan ik mee leven. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205596333
quote:
2s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al 3 dagen HONGER.

Vandaag:
O: halve banaan
S: shoulder presses en wat dooie puppy werk
T: shake met skyr, whey, fruit
L: ik denk tosti ham/kaas
D: gehaktballetjes met griekse salade en tzaziki. Misschien broodje erbij.
T: blauwe bessen. misschien eiwitreep.
Dat heb ik dus ook!! Heb echt de afgelopen twee dagen meer moeten eten om me beter te voelen, vooral koolhydraten. Raar hoe dat dan werkt.
Met een meidenkwartet
pi_205596366
Mijn bmi is van 30.4 naar 26.8. Nog 5,5 kilo tot ik in de Gezond Gewicht categorie zit!
Met een meidenkwartet
pi_205596450
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Mijn bmi is van 30.4 naar 26.8. Nog 5,5 kilo tot ik in de Gezond Gewicht categorie zit!
Mooie progressie!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205596524
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Mijn bmi is van 30.4 naar 26.8. Nog 5,5 kilo tot ik in de Gezond Gewicht categorie zit!
Wauw, goed bezig! *O*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205596537
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Mijn bmi is van 30.4 naar 26.8. Nog 5,5 kilo tot ik in de Gezond Gewicht categorie zit!
Super! Lekker bezig! *O*
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205596766
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 09:01 schreef Cathmar het volgende:
Mijn bmi is van 30.4 naar 26.8. Nog 5,5 kilo tot ik in de Gezond Gewicht categorie zit!
Zo, daar zit vaart in
pi_205597106
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2022 08:57 schreef Cathmar het volgende:

[..]
Dat heb ik dus ook!! Heb echt de afgelopen twee dagen meer moeten eten om me beter te voelen, vooral koolhydraten. Raar hoe dat dan werkt.
Bij mij is het cyclus-gerelateerd. :+
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205598669
Hier ook. :Y
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205604643
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2022 23:26 schreef vlindertje89 het volgende:
Morgen is het plan:
O: half-half Griekse yoghurt en skyr met een banaan en een lepel pindakaas
B: personal training
L1 twee boterhammen met aardbeien
L2: twee boterhammen zelfgemaakte tonijnsalade
D: gemarineerde kipfilet met rijst en broccoli tosti waldkornbrood
tussendoor nog half bakje frambozen en half bakje blauwe bessen
Niet helemaal volgens planning, maar opzich oké, morgen wat extra groenten.

Plan:
L1: Pannenkoekjes met Griekse yoghurt en aardbeien
L2: twee volkoren boterhammen met 3 gekookte eitjes
D: gemarineerde kipfilet met rijst en veel broccoli
T: half bakje frambozen
pi_205604914
Bij mij was gisteren weer meer dan gepland/veel. Vandaag nieuwe ronde nieuwe kansen. Hoewel...

O: halve banaan
S: zware dingen tillen
T: shake, whey, dingen
L: tosti rauwe ham
D: gehaktballetjes, griekse salade
T: voetbal dus bier. :7
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205604957
Gisteren, dagje uit:
O: brood met hagelslag
T: brood met worst/kaas/hagelslag
D: uit eten, hoofdgerecht en dessert
T: 2 snoepjes

Vandaag:
O: brood
L: brood
D: rösti, sperziebonen, vlees, vanillevla
T: fruit
pi_205605203
Ik ben trots op mezelf. Gisteren ijs (een coup) weesten eten met 2 vriendinnen die ik een tijdje niet gezien had. En zaterdag is mijn broer jarig en gaan we uiteten.
Mijn eerste gedachte en insteek was, ach, dan maakt het niet zo veel uit wat ik vandaag en morgen eet dus prima ongezond en dan zondag weer normaal.
Maar heb mezelf streng toegesproken dat het juist belangrijk is dat ik ni meteen weer goed ga eten omdat juist mijn valkuil is dat er volgende week dan weer iets is waardoor ik niet gezond 'hoef' te eten. En daarom forever fat.
Soms moet je jezelf blijkbaar een schop onder je kont geven :')

Dus lijstje vandaag:
O: kwark
L: ei tosti
T: frambozen
D: orzo met groente en kipgehakt
S: 75 min boksen
pi_205605555
Kijk Pinuts, dat is de mindset die je verder gaat bregen! Goed bezig!

Hier de uitdaging vooral genoeg water te blijven drinken. Zit de komende dagen op het strand en dan gaat dat op de een of andere manier snel mis.
Met een meidenkwartet
pi_205615565
'Maar' 0.2 kg minder dan vorige week dus gevoel zegt meh maar hoofd zegt mini progress is ook progress.

O: kwark
L: ei tosti
T: frambozen
D: aardappeltjes, boontjes en gekruide kip
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
  Moderator vrijdag 12 augustus 2022 @ 10:49:22 #253
5428 crew  miss_sly
pi_205615632
Ik zat vanmorgen alweer bijna op mijn laagste gewicht sinds een tijd. Terug in het ritme komen gaat op het moment best goed. Aankomend weekend wordt minder, want we ijn voor het eerst in tien jaar een heel weekend kindloos en gaan in ieder geval uit eten morgenavond. Over de rest van het weekend heb ik nog geen idee, maar ik ga proberen genieten en een beetje opletten te combineren 8-)

Overigens bestaat mjin beweging momenteel vooral uit in de tuin werken en zeker in de hitte levert dat een behoorlijk calorieverbruik op!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205615788
Plan:

T: yoghurt met fruit en handje muesli
L: ?
A: shoarma met champignons en ui, beetje sla en een stuk Turks brood. En knoflooksaus.

Morgen:
T: kaneel broodjes :9
L: iets met tonijn?
A: BBQ
T: wijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205616532
Vandaag even uit de bocht gevlogen met chocolade. Voel me er rot over. Ook al was het erg lekker ... Echt irritant... Dus even de rest van de dag wat minder

O. Chocolade. Reep. Zucht
L. Meloen met wat ham
D. Puntpaprika's met twee eitjes
T. Druiven

Morgen weer normaal. Nu kom ik zo met kcal wel redelijk uit. Ik houd niet van mezelf op zulke dagen en dat is nog netjes gezegd.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205616645
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag even uit de bocht gevlogen met chocolade. Voel me er rot over. Ook al was het erg lekker ... Echt irritant... Dus even de rest van de dag wat minder

O. Chocolade. Reep. Zucht
L. Meloen met wat ham
D. Puntpaprika's met twee eitjes
T. Druiven

Morgen weer normaal. Nu kom ik zo met kcal wel redelijk uit. Ik houd niet van mezelf op zulke dagen en dat is nog netjes gezegd.
Dit is veel te weinig eten. Als je zo weinig, dan ga je later juist meer vreetbuien krijgen en trek hebben in ongezonde dingen, zoals die stuk chocola. En dat wil je juist niet.

De kunst is dus juist eten voordat je honger hebt en wel genoeg calorieën te eten :)

Dan zul je minder vergrijpen aan chocola en een gezonde stabiele leefstijl creëren en afvallen.

Een stuk chocola eten is trouwens echt niet erg op zijn tijd. Ik ben ook veel afgevallen terwijl ik weleens patat en hamburgers at :P
pi_205616683
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dit is veel te weinig eten. Als je zo weinig, dan ga je later juist meer vreetbuien krijgen en trek hebben in ongezonde dingen, zoals die stuk chocola. En dat wil je juist niet.

De kunst is dus juist eten voordat je honger hebt en wel genoeg calorieën te eten :)

Dan zul je minder vergrijpen aan chocola en een gezonde stabiele leefstijl creëren en afvallen.

Een stuk chocola eten is trouwens echt niet erg op zijn tijd. Ik ben ook veel afgevallen terwijl ik weleens patat en hamburgers at :P
Ga je ff met iemand anders bemoeien. Je hebt een punt hoor, maar eten etc is voor haar ingewikkeld, heel ingewikkeld
pi_205616706
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Vandaag even uit de bocht gevlogen met chocolade. Voel me er rot over. Ook al was het erg lekker ... Echt irritant... Dus even de rest van de dag wat minder

O. Chocolade. Reep. Zucht
L. Meloen met wat ham
D. Puntpaprika's met twee eitjes
T. Druiven

Morgen weer normaal. Nu kom ik zo met kcal wel redelijk uit. Ik houd niet van mezelf op zulke dagen en dat is nog netjes gezegd.
Kun je contact leggen met een begeleider en hier over praten? Dat lijkt me wel een goed idee nu
pi_205616711
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:33 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Dit is veel te weinig eten. Als je zo weinig, dan ga je later juist meer vreetbuien krijgen en trek hebben in ongezonde dingen, zoals die stuk chocola. En dat wil je juist niet.

De kunst is dus juist eten voordat je honger hebt en wel genoeg calorieën te eten :)

Dan zul je minder vergrijpen aan chocola en een gezonde stabiele leefstijl creëren en afvallen.

Een stuk chocola eten is trouwens echt niet erg op zijn tijd. Ik ben ook veel afgevallen terwijl ik weleens patat en hamburgers at :P
Naja... Meestal heb ik het niet in huis... Ooit wil ik zoiets in huis willen hebben en gewoon een stukje nemen.

Maar wat denk jij? Gewoon eetlijst verder volgen en teveel kcals vandaag hebben. Dus straks gewoon brood eten en vanavond couscoussalade?

En natuurlijk ook nog fruit
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205616723
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:39 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Kun je contact leggen met een begeleider en hier over praten? Dat lijkt me wel een goed idee nu
Ik zal eens bellen...

Dat mens wordt gek van me :')
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205616815
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

Maar wat denk jij? Gewoon eetlijst verder volgen en teveel kcals vandaag hebben. Dus straks gewoon brood eten en vanavond couscoussalade?

En natuurlijk ook nog fruit
Je vroeg het mij niet, maar ik zou je O inderdaad dan gewoon die reep laten zijn en de rest van de dag verder oppakken volgens de lijst. Een gezond eetpatroon kan en mag ook zijn: soms iets te veel. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205616820
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:42 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Ik zal eens bellen...

Dat mens wordt gek van me :')
Daar is dat mens voor dus vooral niet schuldig voelen :P
pi_205616822
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:36 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]
Ga je ff met iemand anders bemoeien. Je hebt een punt hoor, maar eten etc is voor haar ingewikkeld, heel ingewikkeld
Wat is dit :')

Ik geef goedbedoelde adviezen en ik kwets haar zo te zien er niet mee. Ze staat er juist enorm open voor, wat ik zelf ook zou hebben.

Ik denk bovendien dat ze wel volwassen genoeg is om haar eigen grenzen aan te geven en niet betutteld hoeft te worden :)
pi_205616979
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:40 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Naja... Meestal heb ik het niet in huis... Ooit wil ik zoiets in huis willen hebben en gewoon een stukje nemen.

Maar wat denk jij? Gewoon eetlijst verder volgen en teveel kcals vandaag hebben. Dus straks gewoon brood eten en vanavond couscoussalade?

En natuurlijk ook nog fruit
Wat bij mij werkt is om bij een neiging naar zoet een kleinere reep chocola te kopen, zoals één bounty, twix e.d. Die vind je vaak naast de kassa/ cassiëre :P Dan heb je wel iets van chocola, maar is het gewoon klein en kom je niet in de verleiding om de hele reep op te eten :Y

Ik zou inderdaad zeker dat brood eten én de couscous salade eten! Ik weet niet hoe lang je bent.. maar iedereen moet gemiddeld zeker minstens 1200 kcal per dag eten.

Bij minder functioneer je vaak toch minder goed en je valt gek genoeg moeilijker af, omdat je dan ook vaker last zult hebben van vreetbuien. Daarbij is het ook gewoon niet goed voor je lichaam. Zorg goed voor jezelf en je lichaam :)
pi_205617036
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:51 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Je vroeg het mij niet, maar ik zou je O inderdaad dan gewoon die reep laten zijn en de rest van de dag verder oppakken volgens de lijst. Een gezond eetpatroon kan en mag ook zijn: soms iets te veel. :*
Dan smeer ik dadelijk maar even twee boterhammetjes... Zei de diëtist ook, heb d'r even gebeld. Ze vroeg of het lekker was en of ik het vaak doe. Ja en nee, dus geen probleem. Morgen weer normaal

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 12:51 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Daar is dat mens voor dus vooral niet schuldig voelen :P
Hahahah true

quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:05 schreef Medusa666 het volgende:

[..]
Wat bij mij werkt is om bij een neiging naar zoet een kleinere reep chocola te kopen, zoals één bounty, twix e.d. Die vind je vaak naast de kassa/ cassiëre :P Dan heb je wel iets van chocola, maar is het gewoon klein en kom je niet in de verleiding om de hele reep op te eten :Y

Ik zou inderdaad zeker dat brood eten én de couscous salade eten! Ik weet niet hoe lang je bent.. maar iedereen moet gemiddeld zeker minstens 1200 kcal per dag eten.

Bij minder functioneer je vaak toch minder goed en je valt gek genoeg moeilijker af, omdat je dan ook vaker last zult hebben van vreetbuien. Daarbij is het ook gewoon niet goed voor je lichaam. Zorg goed voor jezelf en je lichaam :)
Normaal doe ik dat ook, alleen mijn moeder had boodschappen voor me gedaan en dat bij de boodschappen gevoegd en dat ging mis (covid, komende week doe ik weer zelf boodschappen en de rest was het een tas vol groente en luxe fruit :9 . Trouwens de chocolade was ook :9 , en zij heeft geen boodschap aan eetprobleempje).

Gelukkig heb ik niet vaak last van vreetbuien en eet ik 9 van de 10 keer genoeg, volgens de eetlijst. Alleen ik kan er niet tegen dat er buiten mijn planning gesnoept wordt. Snoep wel vaker wat, alleen dan heb ik het gepland en voel ik me niet schuldig, ook al eet ik dan wel normaal verder. Beetje een vreemde kronkel. Maar ik heb een eetkronkel.
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205617506
Ik snap dat wel een beetje hoor. Ik heb in de weekenden ook bewust meer ruimte voor onverwachte hapjes. Maar op werk onverwachts gebak of grote koeken, daar kan ik echt soms chagrijnig van worden. :@
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205617959
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 13:51 schreef Nanuke het volgende:
Ik snap dat wel een beetje hoor. Ik heb in de weekenden ook bewust meer ruimte voor onverwachte hapjes. Maar op werk onverwachts gebak of grote koeken, daar kan ik echt soms chagrijnig van worden. :@
Ja same. Vind het daarom ook heel fijn als een collega al aankondigt dat ie volgende week jarig is, want dan kan ik er rekening mee houden.
pi_205618731
Nou, hier gaat het lekker, gewicht niet in een rechte lijn omlaag (zou leuk zijn als het zo werkt), maar wel gestaag. Gister 72,0 .

Vandaag:
O: -
L: 2 boterhammen met crabsalade en gerookte zalm van Simonis (Den Haag) en 2 crackers
T: stroopwafel
D: champignon taart
T: zelfgemaakt stroopwafel ijs! (Had dus een stroopwafel over vanmiddag 😉)
B: 30 km gefietst (vanmorgen al)
En heeeel veel water / aanmaak 0% suiker gedronken

Dit weekend ga ik voor de eerste keer in mijn leven lange afstand lopen, 2 etappes van het trekvogelpad. 1 dag 22 km en de ander 18 km. Ben benieuwd hoe dat gaat. Samen met een vriendin die heel gezond eet dus dan ga ik daar automatisch in mee. Zijn maakt ook de lunch voor morgen :)
Qua eten zullen we verder wel zien, vooral veel drinken in doppers mee om onderweg bij te vullen!
pi_205619502
Het is geworden (en ik ben er trots op)

O. Chocolade
L. 2 boterhammen eiersalade
T. Abrikozen
D. Couscoussalade

Eventueel nog wat druifjes
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205619521
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2022 18:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is geworden (en ik ben er trots op)

O. Chocolade
L. 2 boterhammen eiersalade
T. Abrikozen
D. Couscoussalade

Eventueel nog wat druifjes
Goed bezig *O*
pi_205631168
O: brood en maiswafel met hagelslag
L: brood met kaas
D: schnitzel, aardappels, boontjes, kwark
T: 2 chocozoenen, paar snoepjes, stuk appel

Plan voor morgen:
O: brood met jam
L: wraps met ham en groente
D: gehakt, champignons, pastasaus, volkoren macaroni, kwark
T: appel, mueslireep, paar snoepjes
pi_205631393
Morgen:
Cottage cheese met appel en kaneel
Beschuit met muisjes op kraamvisite
Daarna bbq bij vrienden - kip, salade, stukje stokbrood. Of twee. Wijntje. Of twee.
Met een meidenkwartet
pi_205632498
Uitvoering van vandaag :')

B: in hete zon dierentuin doorwandelen
L: halve salade met tonijn, frietjes met mayo
T: ijsje, koffie met suiker
A: BBQ
T: wijn, m&ms.


Morgen:

L: tosti met tonijn, kaas, ui en tomaat
A: restjes van de week (hamburger, shoarma, salade, iets met courgette)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 01:30:58 #274
5428 crew  miss_sly
pi_205632593
Wij gingen vandaag uit eten. Met wijn en cocktails en nadien nog een biertje op het strand O+

Maar: we zijn op de fiets gegaan *O* 10 km heen en weer terug! Toch lekker kcal verbrand.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205633052
Klinkt heerlijk!
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  Moderator zondag 14 augustus 2022 @ 08:39:45 #276
382129 crew  Donna
pi_205633079
2 BBQs afgelopen week. Gisteren pizza. Vieswarm dus vocht, maar toch vanochtend op de weegschaal gaan staan.

Ben ik nog niet zo licht geweest als vanochtend! _O- _O-
pi_205633291
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2022 08:39 schreef Donna het volgende:
2 BBQs afgelopen week. Gisteren pizza. Vieswarm dus vocht, maar toch vanochtend op de weegschaal gaan staan.

Ben ik nog niet zo licht geweest als vanochtend! _O- _O-
Vaker doen zou ik zeggen _O-

Gisteren verjaardag gehad dus taart en daarna friet gegeten met zijn alle. Maar was gezellig dus was het waard.
Vandaag weer gezond.
O: kwark
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
L: ei tosti
T: aardbeien
D: gebakken aardappels, broccoli, knoflookgarnalen
pi_205634078
Ik ben echt een dikke opgezwolle ballon.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205636127
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2022 11:19 schreef Lonaa het volgende:
Ik ben echt een dikke opgezwolle ballon.

Boks. *)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205636177
Kopje koffie helpt. Drink het bijna nooit, nam gisteren een bakje, 1.5kg lichter. Dag vocht ;)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205642934
Was minder zwaar dan gedacht.
O: banaantje
S: dingen optillen, 15 minuten bikkelen.
T: shake met skyr, whey, blauwe bessen
L: afbakbroodje met rauwe ham, pesto, geitenkaas
D: tomatensoep en kaastosti.
T: iets met eiwitten.
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205643043
Mjah, m'n planning voor gisteren is jammerlijk mislukt door de warmte en frustraties :')
Vandaag dan maar weer een nieuwe dag.
O: boterham, maiswafel
L: broodje knakworst, brood
D: rijst, schnitzel, linzenprutje, kwark
T: fruit
pi_205643540
Vocht vasthouden dus zwaar. Hopelijk nu de temperatuur zakt ook het gewicht.

O: proteīne chocolademousse (aanrader!) (mijn kwark was op :P)
T: gele paprika
L: ei tosti
T: blauwe bessen
D: Marokkaanse couscous (verspakket) met kipfilet
S: 75 min boksen
T: eiwitshake
pi_205643722
ei tosti? Is tosti met ham-kaas-ei?
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205644297
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2022 12:20 schreef Lonaa het volgende:
ei tosti? Is tosti met ham-kaas-ei?
Ja eigenlijk wel. Ik bak dan een omelet waar ik twee boterhammen in leg, dan omdraaien, ham en wat kaas erop. Boterhammen op elkaar klappen en dan de boterham aan beide kanten nog even lekker krokant laten worden.
  maandag 15 augustus 2022 @ 13:18:41 #286
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205644332
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 13:15 schreef Pinuts het volgende:

[..]
Ja eigenlijk wel. Ik bak dan een omelet waar ik twee boterhammen in leg, dan omdraaien, ham en wat kaas erop. Boterhammen op elkaar klappen en dan de boterham aan beide kanten nog even lekker krokant laten worden.
:o Dat klinkt best briljant! :Y

Ik ga voor boterhammen met avocado en een gebakken eitje. :9
***
pi_205645034
Het is altijd fijn om te merken dat je van even afwijken niet aankomt. Beetje traag met afvallen op het moment... Maar kom iig niet aan. We gaan het meemaken
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator maandag 15 augustus 2022 @ 14:46:37 #288
5428 crew  miss_sly
pi_205645068
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:40 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het is altijd fijn om te merken dat je van even afwijken niet aankomt. Beetje traag met afvallen op het moment... Maar kom iig niet aan. We gaan het meemaken
Weet je, dat is ook al erg fijn om te ervaren, toch? Dat kunnen mensen je wel vertellen, maar nu zie je het zelf ook. Fijn is dat, he? Goed bezig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205645800
quote:
7s.gif Op maandag 15 augustus 2022 14:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Weet je, dat is ook al erg fijn om te ervaren, toch? Dat kunnen mensen je wel vertellen, maar nu zie je het zelf ook. Fijn is dat, he? Goed bezig.
Ja inderdaad! En ik snap wel hoe het werkt, maar dan is het toch fijn als het bewezen is. Ik ben erg streng voor mezelf, dit betekent dat ik af en toe (niet te vaak, maar heel soms) even wat gemakkelijker kan doen.
En dat is niet onbeperkt snoepen en snacken en dat soort nonsens, maar gewoon niet zo krampachtig als ik ben
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
pi_205649806
Mijn buik is helemaal opgezwollen van weet-ik-niet, en daar heb ik toch een partij moeite mee. Echt gewoon vreselijk. Ga maar snel slapen nu. Morgen hopelijk beter.

Eten ging volgens planning (op het ijsje na) dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Met een meidenkwartet
pi_205651094
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2022 22:26 schreef Cathmar het volgende:
Mijn buik is helemaal opgezwollen van weet-ik-niet, en daar heb ik toch een partij moeite mee. Echt gewoon vreselijk. Ga maar snel slapen nu. Morgen hopelijk beter.

Eten ging volgens planning (op het ijsje na) dus dat kan het eigenlijk niet zijn.
Ik heb hier last van gewoon van de warmte. Vinden m'n darmen toch niet zo heel leuk blijkbaar. En zag op Instagram dat meer mensen daar last van hebben.
Hopelijk vandaag idd wat beter?
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 08:52:19 #292
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205651282
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:30 schreef vlindertje89 het volgende:

[..]
Ik heb hier last van gewoon van de warmte. Vinden m'n darmen toch niet zo heel leuk blijkbaar. En zag op Instagram dat meer mensen daar last van hebben.
Hopelijk vandaag idd wat beter?
Zelfde hier ja. Nu merk ik dingen sowieso vaak als eerste aan m'n darmen, dus het is geen verrassing ofzo, maar irritant is het wel. :')

En ik heb een mooie stok achter de deur om écht braaf te gaan doen, want m'n eigen trouwerij is in zicht. :+
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205651434
Mijn buikpijn en dikke pens gooi ik ook maar op warmte. :+ Was even zwaar als gisteren.

Vandaag:
O: mini boterham smeerkaas, blauwe bessen.
L: dit moet ik nog even bedenken
S: zware dingen tillen
D: tomatensoep met gehakt en kaastosti
T: iets met eiwitten.

Dit weekend weer festival. Dus uh, snelle koolhydraten en pils. En eiwitrepen :') Wat ik wel geleerd heb van DTRH is meer vezels zodat ik tenminste 1x fatsoenlijk kan kakken in die 5 dagen, dus ik neem wat psylliumvezels mee die ik normaal aan de hond voer en die strooi ik dan wel over mijn gebakken ei in de ochtend :')
Sterkheidsbaas van alles.
pi_205651732
Vandaag gaat het iets beter. Ik kan het inderdaad goed verklaren, warmte en vocht en zo. Maar toch een signaal dat er wat werk aan de winkel is in mijn hoofd betreffende body image. Want er is 10 kilo af, en daar ben ik blij mee. Maar altijd denk ik meteen dat het MAAR 10 kilo is, en ik ben net op de helft. En ik vind mezelf nog net zo dik als 10 kilo geleden. Gek hoe dat werkt.
Met een meidenkwartet
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 09:45:22 #295
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205651755
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:05 schreef Lonaa het volgende:
Dit weekend weer festival. Dus uh, snelle koolhydraten en pils. En eiwitrepen :') Wat ik wel geleerd heb van DTRH is meer vezels zodat ik tenminste 1x fatsoenlijk kan kakken in die 5 dagen, dus ik neem wat psylliumvezels mee die ik normaal aan de hond voer en die strooi ik dan wel over mijn gebakken ei in de ochtend :')
Ehehehe, sterkte. :') Hier zit het "ergste" qua festivals er gelukkig weer op, het bier is één ding, maar het matige voer en rare ritme gooit er wel een flinke schep bovenop altijd. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205652397
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 09:45 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Ehehehe, sterkte. :') Hier zit het "ergste" qua festivals er gelukkig weer op, het bier is één ding, maar het matige voer en rare ritme gooit er wel een flinke schep bovenop altijd. :')
Ja. Ik voorzie wel heul weinig slaap. Ga wel zelf "koken" dit jaar, voor het eerst. Maar goed, dat beperkt zich ook tot gebakken eieren met spek, knakworsten en pannenkoeken. :')
Sterkheidsbaas van alles.
  dinsdag 16 augustus 2022 @ 11:41:51 #297
242690 IJsdraakje
Feliz Navidad
pi_205652763
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 10:59 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ja. Ik voorzie wel heul weinig slaap. Ga wel zelf "koken" dit jaar, voor het eerst. Maar goed, dat beperkt zich ook tot gebakken eieren met spek, knakworsten en pannenkoeken. :')
Wij hadden spul mee om zelf wat te kunnen koken, maar in praktijk hebben we de gaspit alleen gebruikt om koffie te zetten. Duitsers zetten nou eenmaal niet de beste koffie. :')

Wel stemmig zwarte pannenkoeken gegeten, dat was kek. En flink vega/vegan-aanbod, dat was ook top.

Goed, braaf doen dus. Ik had gisteren nog een vreet-alles-dag en vandaag zou weer binnen de lijntjes worden, maar ik weet niet wat m'n avondeten gaat zijn. Voordeel is wel dat ik plots een stukje fietsen extra heb (totaal zo'n 20km) en misschien nog wat plonzen in zee als we er toch zijn. :9
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205653419
Warm. Weegschaal is stom.

L: salade met tonijn, witte bonen en olijf
T: maiswafels
A: soep O+ met afbakbroodjes met nader te bepalen beleg.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205654467
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 08:52 schreef IJsdraakje het volgende:

[..]
Zelfde hier ja. Nu merk ik dingen sowieso vaak als eerste aan m'n darmen, dus het is geen verrassing ofzo, maar irritant is het wel. :')

En ik heb een mooie stok achter de deur om écht braaf te gaan doen, want m'n eigen trouwerij is in zicht. :+
Oh yes.

Ik zal binnenkort mijn trouwjurk nog eens een keertje aantrekken, hij zal inmiddels wel weer passen. En dan maar eens verkopen ofzo, ik wil ‘m eigenlijk niet meeverhuizen.
pi_205656273
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 14:35 schreef Doedezemaar het volgende:
Oh yes.

Ik zal binnenkort mijn trouwjurk nog eens een keertje aantrekken, hij zal inmiddels wel weer passen. En dan maar eens verkopen ofzo, ik wil ‘m eigenlijk niet meeverhuizen.
Toen mijn broer na de scheiding ging verhuizen liep ik nog 1x door het lege huis heen. Op zolder in een kast hing de trouwjurk van mijn ex-schzus. Ik vond dat iets heel treurigs om achter te laten voor het kersverse koppel dat het huis had gekocht.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205656635
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2022 18:20 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Toen mijn broer na de scheiding ging verhuizen liep ik nog 1x door het lege huis heen. Op zolder in een kast hing de trouwjurk van mijn ex-schzus. Ik vond dat iets heel treurigs om achter te laten voor het kersverse koppel dat het huis had gekocht.
Herkenbare situatie, achtergelaten jurk hebben we in een zak voor de kringloop gepropt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')