abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 20:39:51 #1
382129 crew  Donna
pi_205465504
Welkom in de FOK-dieetclub!

De dieetclub is er voor mensen die graag af willen vallen of op gewicht willen blijven. Hier vind en geef je elkaar steun, tips en motivatie!

Probeer elkaar niet af te branden, en sta ook open voor tips en nieuwe inzichten. We streven allemaal naar een gezond(er) lichaam en leven en proberen dat op de voor ons meest aangename manier te bereiken. Er zijn tenslotte vele wegen die naar Rome leiden!

SPOILER: Veelgebruikte, awesome, gezonde recepten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_205466586
Beterschap, Donna!

In het kader van eerlijkheid enzo: er kwam een zakje Haribo kindermix bij mijn lijst. Snaaizin, lag bij de bouwmarkt bij kassa, meegenomen, en ja, dan moet t op.

Had ook nog wel wat ruimte op m'n lijst, dus is oke.
pi_205466706
Lijstje ging hier op de schop:
O: anderhalve hollandse nieuwe
L: tosti rauwe ham, geitenkaas, pesto.
T: bak aardbeien
S: vieze ranzige 5 rondes tabata ;(
T: shake
D: tomatenplaattaart
T: stukje beef jerky
Sterkheidsbaas van alles.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:12:42 #4
269689 crew  Viv
pi_205466934
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:00 schreef Lonaa het volgende:
S: vieze ranzige 5 rondes tabata ;(
Wat is dat :@
pi_205467006
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:12 schreef Viv het volgende:

[..]
Wat is dat :@
Een tabata is 8 intervallen van 1 oefening waarbij je 20 seconde alles geeft en dan 10 seconde rust hebt. 1 tabata duurt dus 4 minuten. :7
We deden er 5. Roeien, squats, pull ups, push ups en situps. Als "catch" had de coach bedacht dat alleen de laagste score van iedere tabata telde voor je "totaalscore".
Dus als je superhard van stapel ging en in je eerste 20 seconde push ups er 15 uitramt maar dan met lege schouders zit en je doet er in je tweede interval nog 6 en in je laatste 4, dan is je score 4. ;(
Maar als je te voorzichtig van start gaat en denkt "ik doe wel 10 squats" en je komt erachter dat je er eigenlijk wel meer had gekund, dan kun je dat dus niet corrigeren want de laagste score telt. :+

Mijn score was 7 - 15 - 6- 7- 11 = 46. :7

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonaa op 26-07-2022 22:34:16 ]
pi_205467201
Klinkt zwaar, maar ik begrijp er helemaal niets van :@
pi_205467228
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:30 schreef SilverEyes het volgende:
QFT.
20 seconden, 8 intervallen
Hoe dat op 4 seconden uitkomt, het is weer een raaaaadsel.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205467229
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:30 schreef SilverEyes het volgende:
Heb ik het zo onduidelijk opgeschreven? :')
pi_205467241
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:32 schreef Vanyel het volgende:

[..]
QFT.
20 seconden, 8 intervallen
Hoe dat op 4 seconden uitkomt, het is weer een raaaaadsel.
Oh, ja ik heb het dus zo onduidelijk opgeschreven.
Minuten jongens, minuten. 4 minuten.
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:35:46 #10
269689 crew  Viv
pi_205467270
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:32 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Oh, ja ik heb het dus zo onduidelijk opgeschreven.
Minuten jongens, minuten. 4 minuten.
Okay, en wat is dan het "vieze ranzige"? :@

Ik kende die hele term niet, dus ik dacht dat je ergens een slechte tapasbar gevonden had of zo. >:O
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:36:02 #11
236264 crew  capricia
pi_205467273
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:18 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Een tabata is 8 intervallen van 1 oefening waarbij je 20 seconde alles geeft en dan 10 seconde rust hebt. 1 tabata duurt dus 4 minuten. :7
We deden er 5. Roeien, squats, pull ups, push ups en situps. Als "catch" had de coach bedacht dat alleen de laagste score van iedere tabata telde voor je "totaalscore".
Dus als je superhard van stapel ging en in je eerste 20 seconde push ups er 15 uitramt maar dan met lege schouders zit en je doet er in je tweede interval nog 6 en in je laatste 4, dan is je score 4. ;(
Maar als je te voorzichtig van start gaat en denkt "ik doe wel 10 squats" en je komt erachter dat je er eigenlijk wel meer had gekund, dan kun je dat dus niet corrigeren want de laagste score telt. :+

Mijn score was 7 - 15 - 6- 7- 11 = 46. :7
Maar hoe belangrijk is die score dan eigenlijk voor je?
(Ja sorry. Klote vraag)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205467310
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:36 schreef capricia het volgende:

[..]
Maar hoe belangrijk is die score dan eigenlijk voor je?
(Ja sorry. Klote vraag)
Niet heel erg belangrijk. Het is tof om te zien wat jij en anderen kunnen. Wie waar goed in is. Iedereen zat wel ergens in de range 40-50.

De uitdaging zit hem dan meer in "constant presteren"/pacen en de uitdaging om iedere interval te pushen tot dezelfde score. Waar ik blij mee ben is dat ik redelijk heb leren pacen en dat mijn kunnen redelijk overeen komt met wat ik denk te kunnen. :+ Er zaten geen grote verschillen in mijn intervallen, dat betekend dat ik het goe gedaan heb.
De score log ik voor mezelf. Als we hem dan ooit weer doen, kan ik vergelijken.

Het is ook wel leuk om te zien dat je meer/sneller/zwaarder dingen gedaan hebt dan een ander, maar dat is echt 7% leuk van de 100%, zeg maar.
pi_205467335
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef Viv het volgende:

[..]

Ik kende die hele term niet, dus ik dacht dat je ergens een slechte tapasbar gevonden had of zo. >:O
Het sloopt je helemaal. Door de opbouw van oefeningen (roeien maakt je ademhaling kapot en je blaast je benen op en je schouders een beetje, daarna moet je squatten, dat is lastig als je ademhaling niet onder controle is en je hebt net je benen opgeblazen, dan doe je pull ups dus blaas je je schouders op, dan moet je nog de push ups maar dat gaat eigenlijk niet want je hebt net je schouders opgeblazen en dan moet je nog situps.)

En uiteindelijk sprint je gewoon 40 keer voor je leven. Dat is gewoon best wel zwaar en guur. De rust tussen de tabata's was overigens 1 minuut, dus je had ook niet echt tijd om bij te komen na een oefening. :+
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:48:14 #14
236264 crew  capricia
pi_205467404
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:40 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Niet heel erg belangrijk. Het is tof om te zien wat jij en anderen kunnen. Wie waar goed in is. Iedereen zat wel ergens in de range 40-50.

De uitdaging zit hem dan meer in "constant presteren"/pacen en de uitdaging om iedere interval te pushen tot dezelfde score. Waar ik blij mee ben is dat ik redelijk heb leren pacen en dat mijn kunnen redelijk overeen komt met wat ik denk te kunnen. :+ Er zaten geen grote verschillen in mijn intervallen, dat betekend dat ik het goe gedaan heb.
De score log ik voor mezelf. Als we hem dan ooit weer doen, kan ik vergelijken.

Het is ook wel leuk om te zien dat je meer/sneller/zwaarder dingen gedaan hebt dan een ander, maar dat is echt 7% leuk van de 100%, zeg maar.
Ik weet precies hoe het werkt.. opzwepend. Het maximale uit jezelf willen halen. En dat kan een heerlijk gevoel zijn♥️

Ik denk: zolang het je gewoon motiveert prima. Maar merkte bij mijzelf dat het af en toe wel dwangmatig werd, niet willen onderdoen voor een ander, mijn score heel belangrijk vinden, eten etc (CrossFit games qualifications die ik net niet RX kon doen).

Achteraf was ik er teveel mee bezig. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, natuurlijk :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205467453
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:48 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik weet precies hoe het werkt.. opzwepend. Het maximale uit jezelf willen halen. En dat kan een heerlijk gevoel zijn♥️

Ik denk: zolang het je gewoon motiveert prima. Maar merkte bij mijzelf dat het af en toe wel dwangmatig werd, niet willen onderdoen voor een ander, mijn score heel belangrijk vinden, eten etc (CrossFit games qualifications die ik net niet RX kon doen).

Achteraf was ik er teveel mee bezig. Maar dat kan voor jou heel anders zijn, natuurlijk :D
Ik zou liegen als ik zou zeggen dat CrossFit niet een heel belangrijk deel van mijn leven is, maar het beheerst mijn leven niet. Het is ook niet dwangmatig. Not every day is peak day. Zeker het afgelopen half jaar of misschien wel jaar heb ik enorm gewerkt aan "het is ok". Ik hoef ook niet beter te zijn dan een ander, ik wil vooral graag beter zijn dan dat ik was, maar dat kan niet morgen en ook niet iedere dag en dat is prima. De lijn is stijgend. Soms zijn er grote overwinningen, soms kleine, soms grote-kleine. :+
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 22:59:32 #16
382129 crew  Donna
pi_205467542
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:35 schreef Viv het volgende:

[..]

Hahahaha ik ook en ik werd bijna weer misselijk. :D
  Manager PR/Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 23:27:30 #17
269689 crew  Viv
pi_205467811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:59 schreef Donna het volgende:

[..]
Hahahaha ik ook en ik werd bijna weer misselijk. :D
*;
pi_205468535
Gister nog een bakje yoghurt gegeten en uiteindelijk geen moestuinbeweging want de oudste was de hele avond aan het spoken. Nu ben ik stikchagrijnig. Vandaag wordt iets als:

T: ijsje bij de snackbar
L: afbakbrood gezond
A: burritos met salade
B: moestuin. Hopelijk.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_205468926
Vandaag was de weegschaal eindelijk lief. Een maand lang hetzelfde gewicht (as in zelfde voor de komma) maar eindelijk eronder gedoken nu.

O: cottage cheese, appel met kaneel
L: omelet met salade, boterham met…(geen idee nog)
D: agv
T Griekse yoghurt en fruit

En zo door de test straat want kind met covid en heb koorts en keelpijn en algeheel ellendig. Thuis test blijft negatief.
Met een meidenkwartet
pi_205469191
Weegschaal zit weer vast op nieuwe lievelingsgetal.

O: 2 happen kwark. Geen honger, wel lege maag.
L: Ik denk roerei met groente en spek.
D: pasta met wortelsaus.

Er moeten ook nog blauwe bessen op. Mogelijk ook nog trainen om 4 uur.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 09:34:25 #21
382129 crew  Donna
pi_205469214
Weegschaal super lief, want buikgriepdinges, maar ben gelukkig weer bijna 100%
pi_205470256
Hier hopen dat de weegschaal snel een ander getal voor de komma laat zien :) maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Om een of andere domme reden heb ik een tijdje terug toegezegd aan een vriendin om vrijdag samen te gaan kaasfonduen. Ik heb haar veel te lang niet gezien, dus ik ga het niet afzeggen. Eens zien hoe ik dat ga doen...

Maar vandaag een keurig dagje. Nu al honger, dus mijn warme eten eet ik zo, staat nu te garen

O. 2 boterhammen, 1 sandwichspread en 1 kaas
L. pasta, prei, tomaten en kaas. 2 glazen melk
T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 12:06:37 #23
382129 crew  Donna
pi_205470316
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier hopen dat de weegschaal snel een ander getal voor de komma laat zien :) maar dat zal voorlopig niet gebeuren. Om een of andere domme reden heb ik een tijdje terug toegezegd aan een vriendin om vrijdag samen te gaan kaasfonduen. Ik heb haar veel te lang niet gezien, dus ik ga het niet afzeggen. Eens zien hoe ik dat ga doen...

Maar vandaag een keurig dagje. Nu al honger, dus mijn warme eten eet ik zo, staat nu te garen

T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
Niet alles in de kaas dippen. :7
pi_205470350
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:06 schreef Donna het volgende:

[..]
Niet alles in de kaas dippen. :7
Dat is wel een goeie, wat dom dat ik daar niet aan gedacht had, paar stukjes brood in de kaas en de groente gewoon rauw eten.
Ik wil overdag wel gewoon eten (want dat is gezond en normaal), plus dat ik vier uur in de trein zit. Dat trek ik niet zonder een boterhammetje.

En verder misschien, dit heb ik nooit eerder gedaan, gewoon even een beetje genieten. Dus de bovenstaande tactiek en het niet te groot maken in mijn hoofd.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 12:12:15 #25
382129 crew  Donna
pi_205470353
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]
Dat is wel een goeie, wat dom dat ik daar niet aan gedacht had, paar stukjes brood in de kaas en de groente gewoon rauw eten.
Ik wil overdag wel gewoon eten (want dat is gezond en normaal), plus dat ik vier uur in de trein zit. Dat trek ik niet zonder een boterhammetje.

En verder misschien, dit heb ik nooit eerder gedaan, gewoon even een beetje genieten. Dus de bovenstaande tactiek en het niet te groot maken in mijn hoofd.
Precies. ^O^ ^O^
pi_205470662
Hier was de weegschaal ook lief! Nu bijna twee maanden bezig en heb nu een tempo van -0.5 per week. Geen honger, eet ook nog wel eens pizza/patat oid en normaal erbij sporten. Heb nu goede hoop dat dit eindelijk een keer een duurzame manier gaat zijn.
pi_205470832
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 12:01 schreef ChildoftheStars het volgende:

T. appel
D. zie ontbijt
T. Appel
Ik weet niet hoe lekker je kaasfondue vindt; ik vind het superlekker. In zo'n geval pak ik het zo aan: ik eet overdag iets lichter (ik eet dus wel gewoon, maar misschien net een boterham minder of geen vier keer pindakaas met kaas als beleg maar twee keer vervangen door kipfilet ofzo). Ik probeer rustig aan te doen met het brood (want ik vind de groente net zo lekker of zelfs lekkerder) en eet wat langzamer zodat ik mn lijf de tijd geef het 'ik zit vol' signaal door te geven voordat ik alles al naar binnen heb gepropt. En verder geniet ik er met volle teugen van en eet ik ook niet minder kaas oid, dat vind ik juist het lekkerste deel :+ en dan de volgende dag gewoon weer verder waar ik gebleven was.

In theorie dan, hè, want op dit moment heb ik nog niet echt een vast schema ofzo.

Proefles personal training was fijn, leuke gast, goed verhaal, prima oefeningen, volgende week weer gepland. Denk dat ik eerste 2-3 weken kijk of ik 2x per week kan en dan nog 1x per week ernaast zelf, en dan daarna 1x per week en op gegeven moment om de week. Maar eerst even lekker in ritme komen weer. Heb vanaf volgende week 3 wk vakantie en hockey begint pas 23 augustus weer met trainen en half september met wedstrijd, dus ook fijn om daar fit aan te beginnen en dus voor dat begint wel al die 3x per week sporten te doen. En dan als hockey weer begint afbouwen en combinatie ervan maken.
pi_205474094
Bedankt voor de tips! Ik ga het allemaal toepassen en dan maandag pas weer wegen, dan zal het vast wel rechtgetrokken zijn. Het komt wel goed :) Ik durf ook een patatje op zijn tijd, om maar iets te noemen, dit is gewoon nieuw en daarom "eng"

Ook een paar leuke sportvideo's uitgezocht die gericht zijn op beginners en dikkertjes, die ga ik elke dag doen. Ze duren een half uur uurtje en elke een andere. Gewoon het lijstje afwerken en dan weer bij de eerste beginnen. Het is niet zo dat dit de eetstoornis triggert, maar wel lekker om te doen.
pi_205474179
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:
Bedankt voor de tips! Ik ga het allemaal toepassen en dan maandag pas weer wegen, dan zal het vast wel rechtgetrokken zijn. Het komt wel goed :) Ik durf ook een patatje op zijn tijd, om maar iets te noemen, dit is gewoon nieuw en daarom "eng"

Ook een paar leuke sportvideo's uitgezocht die gericht zijn op beginners en dikkertjes, die ga ik elke dag doen. Ze duren een half uur uurtje en elke een andere. Gewoon het lijstje afwerken en dan weer bij de eerste beginnen. Het is niet zo dat dit de eetstoornis triggert, maar wel lekker om te doen.
Dat vind ik er dus ook zo chill aan. In mijn dagelijkse leven is elke dag een halfuur al een uitdaging, laat staan dat ik de tijd heb ik om echt uren in de week naar een sportschool te gaan. Dus die halfuurtjes zijn mijn redding qua sport. En het geeft een heerlijk gevoel na de tijd. :Y
pi_205474222
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Dat vind ik er dus ook zo chill aan. In mijn dagelijkse leven is elke dag een halfuur al een uitdaging, laat staan dat ik de tijd heb ik om echt uren in de week naar een sportschool te gaan. Dus die halfuurtjes zijn mijn redding qua sport. En het geeft een heerlijk gevoel na de tijd. :Y
Slim! Fijn dat het je een goed gevoel geeft! En het leuke is dat je allerlei intensiviteiten hebt. De sportschool is hem voor mij om twee redenen hem niet: a.) het triggert en b.) geen geld. Als ik dat op relaxt niveau blijf doen blijft het wel goed gaan
Dit is gratis.
pi_205474871
Dat de sportschool kan triggeren begrijp ik goed, ik ben er ook gevoelig voor. Ik heb in het verleden wel meer dan een uur op de crosstrainer gestaan, steeds sneller, verder, zwaarder. Dat is niet te doen.
Nu ligt de focus op kracht en daarna doe ik 20 min. cardio. Daarna dwing ik mezelf ook te stoppen, juist om dat dwangmatige tegen te gaan.
pi_205474927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Dat de sportschool kan triggeren begrijp ik goed, ik ben er ook gevoelig voor. Ik heb in het verleden wel meer dan een uur op de crosstrainer gestaan, steeds sneller, verder, zwaarder. Dat is niet te doen.
Nu ligt de focus op kracht en daarna doe ik 20 min. cardio. Daarna dwing ik mezelf ook te stoppen, juist om dat dwangmatige tegen te gaan.
Dat dus! Op den duur sportte ik voor college twee uur en na college twee uur en ging na het eten nog anderhalf uur wandelen. Dat nooit meer. Maar beetje rond hupsen in de woonkamer is lekker. Beweeg dan, heb plezier en het is ook nog eens gezond
pi_205474954
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:28 schreef SilverEyes het volgende:
Ik heb een tijdlang 2 groepslessen achter elkaar gedaan en dat 5 dagen per week :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Manager PR/Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 20:35:20 #34
269689 crew  Viv
pi_205474977
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:11 schreef ChildoftheStars het volgende:

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:21 schreef Nanuke het volgende:

[..]
Hebben jullie nog aanraders qua YouTube-video's/kanalen? :Y)

Ik heb net met mijn dochter meegedaan met Just Dance, zo'n dansspel op de PlayStation. Ook leuk! *O*
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 20:37:32 #35
382129 crew  Donna
pi_205475001
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]

Ik heb net met mijn dochter meegedaan met Just Dance, zo'n dansspel op de PlayStation. Ook leuk! *O*
Jaaaa dat is ook super leuk! Onze PS is kapot, helaas.

Had de hele dag nog niet zoveel gegeten en kreeg nu enorm veel zin in een tuna melt broodje van Domino's. Valt mee qua kcal, dus maar besteld. Het komt er zo aan. _O_ Beste recept na buikgriep is echt eten waar je zin in hebt (heb ook meteen throwback naar m'n zwangerschappen en er komt duidelijk geen derde, HORROR)

En ja dit is een beetje bijzonder. We wonen buitenaf dus er bezorgt hier bijna niks. Ben alleen thuis met kinderen dus heb weinig opties haha. :7
pi_205477807
Ik eet meer en langzaam maar zeker gaat de weegschaal omlaag. Dit maakt me zo blij

Vandaag
O. 2 boterhammen met sandwichspread
L. Spinazie, tomaat, vegading en of aardappels of pasta
T. Appel
D. 2 boterhammen kaas
T. Appel
pi_205477852
Goed, mijn uitdaging begint vandaag. De aanhang is weg tot maandag en in m'n eentje eten/voor mezelf zorgen is altijd een mild succes dus uh, ben benieuwd. :+
pi_205478275
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2022 07:12 schreef Lonaa het volgende:
Goed, mijn uitdaging begint vandaag. De aanhang is weg tot maandag en in m'n eentje eten/voor mezelf zorgen is altijd een mild succes dus uh, ben benieuwd. :+
Moeten we met zijn allen lijstjes voor je maken? })
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_205478283
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:47 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Moeten we met zijn allen lijstjes voor je maken? })
Ik heb lijstjes, dat is niet het probleem. :')

Moet me er vooral uh, aan houden. :7
pi_205478305
quote:
2s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:48 schreef Lonaa het volgende:

[..]
Ik heb lijstjes, dat is niet het probleem. :')

Moet me er vooral uh, aan houden. :7
Of niet.
Vergelijk het met wat je had binnengeklapt als je wel naar Berlijn was gegaan *)
pi_205478357
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 08:51 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Of niet.
Vergelijk het met wat je had binnengeklapt als je wel naar Berlijn was gegaan *)
OMG.

Bedankt. :7
pi_205478383
Nou, het plan:
O: eiwitreep of kwark
L: boterham rosbief en roomkaas
D: panzanella of kaasschnitzel met broccoli.
T: blauwe bessen.

De waarschijnlijke uitvoering:
O: eiwitreep
D: bestelde poke bowl
T: bier.

:')
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:03:34 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_205478399
Geen chips? -O-
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 09:04:08 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_205478404
Want eiwitreep, pokebowl en bier past nog prima binnen de 1800 natuurlijk :7
disclaimer
pi_205478415
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:04 schreef SQ het volgende:
Want eiwitreep, pokebowl en bier past nog prima binnen de 1800 natuurlijk :7
Weet ik. Ik word ook niet per se dik van dit soort weekenden. :')
pi_205478419
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:03 schreef SQ het volgende:
Geen chips? -O-
Nah. Ik zit op het moment niet in een chipsfase. Chips valt tegenwoordig altijd tegen. Also, dan moet ik naar de supermarkt.
pi_205478548
T verse tomaatjes uit de tuin?
pi_205478604
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 09:22 schreef Vanyel het volgende:
T verse tomaatjes uit de tuin?
Ja, sowieso. :Y
  donderdag 28 juli 2022 @ 10:26:03 #49
500473 Morgane89
Omnomnomnivoor
pi_205479013
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:35 schreef Viv het volgende:

[..]
[..]

Ik heb een crush op Dovydas O+ https://www.youtube.com/c/ZUMBAwithDovydas
Leuke zumba- en stepslessen.
Tijdens de lockdown heb ik een simpele step gekocht bij bol.com en hier heb ik toen veel plezier van gehad toen m'n stepslessen niet doorgingen.
pi_205479671
Ik krijg vanaf volgende week een deel van de medicijnen per injectie (voor mij gemakkelijker) alleen zit een maand op dubbele dosis (pillen en prikken) waardoor ik een maand ziek ben (en ik dubbel honger heb) dat wordt even doorzetten met mijn dieet, maar dat kan ik *O*
  donderdag 28 juli 2022 @ 11:59:49 #51
149959 SQ
snelle trees
pi_205479770
Waarom een maand dubbel?
disclaimer
  donderdag 28 juli 2022 @ 12:01:47 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_205479782
Eetplan, laat ik me er vandaag eens aan houden :')

O: 3 boterhammen, kaas, pindakaas, kipfilet (minus enkele hapjes van mijn hongerige zoons). 3 koffie met suiker
L: 2 bietenwraps met avocado, light philadelphia en komkommer
T: appeltje
D: broodje homemade shoarma om mijn vega lunch te compenseren. :')
disclaimer
pi_205479798
Goed lijstje :9

Ik heb besloten om de dag goed te beginnen before it will all turn to shit anyway, dus ik nam kwark met een shitfuckton blauwe bessen en wat vlokken.
pi_205479820
Succes @Lonaa! Herken het gevoel wel (maar dan dus altijd als er niet iemand komt eten :+ )

Lijst gisteren werd:
S: uur proefles personal training. Roeien, 4 supersets squats en lat pulldown en 4 supersets walking lunges en dumbbell flat bench press. Toen was ik wel dood.
L: restje Griekse yoghurt, banaan, tasty basics muesli
L2: twee volkoren boterhammen, 100g gerookte zalm, beetje dille-mosterd saus
D: salade komkommer, tomaat, feta, gerookte kip
B: 1.5u hockeyen
T: klein zakje paprika chips

Planning vandaag:
L: Griekse yoghurt, banaan, tasty basics muesli
T: smoothie eiwitpoeder, skyr, diepvriesfruit
D: volkoren couscous, tomaat, komkommer, feta
T: bakje watermeloen
pi_205479832
O: griekse yoghurt gemengd met Optimel bosbes
L: shakshuka
D: Kipfilet vd bbq, boontjes en airfryer friet

En covid en voel me heel rot. Dus even kijken wat er van terecht komt.
Met een meidenkwartet
pi_205479844
Quote ipv edit
pi_205480097
Vandaag eet ik alles want mega ongesteld dus dat wordt iets als:

T: ontbijtkoek, plakje cake
L: 4 crackers met filet americain
T: appel en oploskoffie latte caramel
A: pasta bolognese met strooikaas
T: bier en chips :+
pi_205480225
Beterschap @Cathmar!
En @Nanuke ook sterkte met de ongesteldheid. Nog best oké lijstje toch voor zo'n dag :)
pi_205481979
Wat weinig mannen in het dieet-topic! Nou, dan post ik als eerste man van deze reeks maar eens wat :D. Ik ben niet op dieet, maar lees dit topic altijd met plezier mee :lijstje:
pi_205482187
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 11:59 schreef SQ het volgende:
Waarom een maand dubbel?
Omdat oraal en injectie net verschillende stofjes zijn, die dezelfde werking hebben, dus de ene spiegel moet opgebouwd worden en de ander afgebouwd.

En extra honger komt door hormonen die je dan aanmaakt
  donderdag 28 juli 2022 @ 16:49:59 #61
500609 djv88
Hold on, let me overthink this
pi_205482276
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:15 schreef GoldRushFrog het volgende:
Wat weinig mannen in het dieet-topic! Nou, dan post ik als eerste man van deze reeks maar eens wat :D. Ik ben niet op dieet, maar lees dit topic altijd met plezier mee :lijstje:
Ik lees ook mee, heb alleen niet zoveel te melden. Mag ik vragen waarom sommigen hier die lijstjes plaatsen? Is dat een soort van accountability post, of inspiratie voor anderen, of heeft dat nog een andere reden?

Enkele maanden geleden begonnen met CrossFit, vanavond een eerste Yoga/Pilates combi proefles als aanvulling op de CrossFit.
pi_205482465
CrossFit O+

Voor sommige helpt het posten van lijstjes als een soort "stok achter de deur" om dat ook daadwerkelijk te doen en sommige posten inderdaad als "inspiratie" :)
  donderdag 28 juli 2022 @ 17:18:45 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_205482487
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 16:15 schreef GoldRushFrog het volgende:
Waarom lees je mee dan? :D
En er zijn hier wel vaker mannen (geweest) hoor, maar die voelen zich vaak elders beter thuis.
disclaimer
pi_205482499
Voor mij is het idd accountability. En als iemand wat opvalt aan m'n lijstjes (wel heel veel suiker/vet/eiwit of juist weinig fruit/groente oid) dan is dat ook fijn om te horen.

En ik lees andere lijstjes als inspiratie.

Ik had heeeel veel zin in sushi vandaag, maar in plaats daarvan braaf m'n volkoren couscous salade gemaakt. En die is toch eigenlijk ook wel lekker. :Y
pi_205482524
Hier ook als stok achter de deur. Met een lijstje beloof ik mezelf en anderen om goed te eten
En als er feedback is vind ik dat fijn
pi_205486432
JONGONS!
Ik at gisteren inderdaad: kwark met blauwe bessen, boterham rosbief en roomkaas en kaasschnitzels met broccoli.
Daarna ook nog een bakje chocoladedruppels want MAD zin in chocola en wat kaas. :7

Vandaag:
S: zware backsquats
O: iets met eiwitten.
L: champignons op toast
daarna wordt het ingewikkeld want ik ga om 16:00 de kroeg in voor een borrel. :7 De intentie is:
D: biertjes, wat snacks. Thuis een restje shortribstoof met groente.

Maar ja :')
  vrijdag 29 juli 2022 @ 07:52:54 #67
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486490
Wij gaan onze derde en laatste vakantieweek in.

Laisje maar weer eens:
O: (10.00) yoghurt met een halve appel en granola
S: stuk trail in 33gr met net even te weinig water :')
L: (14.20) 2x 2 boterhammen met ham en kaas
D: Pizza

Waar de groente is? Ehm.. in een zak in de koelkast. Hij is kant en klaar, hoef alleen de dressing er nog door te roeren en toch te lui om te gaan maken. :') (Het is nu 23.00 mss ook een tikkie laat :+ )

Vakantie is suuuuuupertof maar heel ergens in het achterhoofd begint een klein stemmetje door te klinken die denkt 'Zo, en dan volgende week thuis weer lekker in het gareel en ritme en wat minder koolhydraten en wat meer groente.' En alles is hier echt BIZAR duur. :o 1 volkoren brood is gewoon $3,99 :o

En lopen, heeeeeel veel lopen. Mijn nieuwe pata's die ik in februari gekocht heb hebben gewoon slijtageplekken op de zolen van al die km's powerwalken en dus heb ik net online al even gekeken welke ik wil gaan kopen en daar ga ik mezelf bij thuiskomst eens op trakteren. :Y
pi_205486638
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 07:35 schreef Lonaa het volgende:
JONGONS!
Ik at gisteren inderdaad: kwark met blauwe bessen, boterham rosbief en roomkaas en kaasschnitzels met broccoli.
Daarna ook nog een bakje chocoladedruppels want MAD zin in chocola en wat kaas. :7

Vandaag:
S: zware backsquats
O: iets met eiwitten.
L: champignons op toast
daarna wordt het ingewikkeld want ik ga om 16:00 de kroeg in voor een borrel. :7 De intentie is:
D: biertjes, wat snacks. Thuis een restje shortribstoof met groente.

Maar ja :')
Gisteren goed doorgekomen dus _O_

Wáár ben je, BE? Dat is best duur voor een brood. Jeetje. Zoveel bewegen is goede compensatie voor het wat minder goed eten joh, maak je niet druk ;)

Ik zou willen dat ik zoveel kon lopen. Ik heb dinsdag 2x40 min gewandeld en heb er nog last van. Slijmbeursontsteking heup van november. November! Wat ik zo kan vinden is dat de 'zak' van de slijmbeurs door de ontsteking verdikt kan zijn. Maar ik vind dus nergens wat je daar tegen kan doen :') Websites hebben het over rust. En bewegen. Ja, wat is het nou. Rust lijkt me verder niet handig. Bewegen doet na een korte tijd al pijn :')
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205486646
Ik heb ook zo'n dikke zak. :7 In mijn knie. Al uh 8 jaar. Ofzo. ;( Geen pijn meer aan, ik kan tegenwoordig gewoon op m'n knieeen, hoewel de massa dan nog wel eens in de weg zit en dat is ongemakkelijk.
pi_205486649
Dat is geen helpende post he, @Isabeau ;(
pi_205486662
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb ook zo'n dikke zak. :7 In mijn knie. Al uh 8 jaar. Ofzo. ;( Geen pijn meer aan, ik kan tegenwoordig gewoon op m'n knieeen, hoewel de massa dan nog wel eens in de weg zit en dat is ongemakkelijk.
Heeft jouw fysio ook nooit tips gegeven? Of in ieder geval gezegd dat dat eh 'slijt' of over gaat? Iets hoopvols?
pi_205486671
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:29 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Heeft jouw fysio ook nooit tips gegeven? Of in ieder geval gezegd dat dat eh 'slijt' of over gaat? Iets hoopvols?
Ik heb er een handvol artsen voor gezien en het is somewhat onduidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is. Ben er toen mokerhard op gevallen. Er zat enorm vocht in de slijmbeurs en dat hebben ze 2x afgetapt (a 250 ml :') ) maar dat hielp niks. Uiteindelijk is het vocht wel gewoon grotendeels vertrokken.

Nu is de zak "uitgerekt".
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:19 #73
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486699
@Isabeau We zijn op roadtrip in de VS. Door de staten Oregon en Washington. O+ Supergaaf en nog veel mooier dan van te voren gedacht!
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:37:39 #74
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_205486702
Uitgerekte zakken, hmm...

Ik zag van de week de 88 weer op de weegschaal, dus het schommelt in ieder geval de goede kant op. Dit weekend wordt weer crap, dus ik verwacht weinig drops. :+ (Twee verjaardagen en een vrijgezellenfeest. Al ben ik zaterdag de bob, dus dát scheelt alweer. Vrijgezellenfeest is toch alcoholloos.)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_205486707
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:37 schreef BE het volgende:
@:Isabeau We zijn op roadtrip in de VS. Door de staten Oregon en Washington. O+ Supergaaf en nog veel mooier dan van te voren gedacht!
Wat geweldig O+ Mijn nichtje woont in Oregon! Haar foto's van de meren, bergen en bossen zijn altijd fantastisch.
pi_205486724
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:32 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb er een handvol artsen voor gezien en het is somewhat onduidelijk wat er nu eigenlijk aan de hand is. Ben er toen mokerhard op gevallen. Er zat enorm vocht in de slijmbeurs en dat hebben ze 2x afgetapt (a 250 ml :') ) maar dat hielp niks. Uiteindelijk is het vocht wel gewoon grotendeels vertrokken.

Nu is de zak "uitgerekt".
Ja. Ehm. Ok.

Ik (en mijn boeken) weet iets over spieren, pezen, banden....maar niets over zakken -O- Volgens mij is er weinig onderzoek naar de chronische situatie. Vooral over de ontstekingsfase.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:43:35 #77
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205486745
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:38 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Wat geweldig O+ Mijn nichtje woont in Oregon! Haar foto's van de meren, bergen en bossen zijn altijd fantastisch.
Ja, dat dus idd! Echt adembenemend mooi!
pi_205486996
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:40 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ja. Ehm. Ok.

Ik (en mijn boeken) weet iets over spieren, pezen, banden....maar niets over zakken -O- Volgens mij is er weinig onderzoek naar de chronische situatie. Vooral over de ontstekingsfase.
De ene keer dat ik de moeite deed om voor een slijmbeursontsteking naar de huisarts te gaan werd ik op 10 dagen ibu gezet. Dat hielp wonderbaarlijk goed eifenlijk.
Inmiddels herken ik (of de fysio) de symptomen wel en bespaar ik me de moeite van een consult maar prop ik me gewoon weer anderhalve week lekker vol met roze pilletjes.
Gaat niet per se over over, maar wordt wel weer een hele tijd stukken minder gevoelig.
pi_205487000
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:13 schreef Vanyel het volgende:

De ene keer dat ik de moeite deed om voor een slijmbeursontsteking naar de huisarts te gaan werd ik op 10 dagen ibu gezet. Dat hielp wonderbaarlijk goed eifenlijk.
Inmiddels herken ik (of de fysio) de symptomen wel en bespaar ik me de moeite van een consult maar prop ik me gewoon weer anderhalve week lekker vol met roze pilletjes.
Gaat niet per se over over, maar wordt wel weer een hele tijd stukken minder gevoelig.
Ik ben die ontstekingsfase al lang voorbij :{
pi_205487012
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
pi_205487029
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]
Ik ben die ontstekingsfase al lang voorbij :{
Ooh, ik las het als er is vooral weinig onderzoek over de ontstekingsfase. Maar je bedoelt dat daar juist wel onderzoek naar is.

Ik heb geen idee welke fase wat en hoe, of wanneer iets chronisch wordt. Hier worden ook de al lang pijn doende onderdelen toch beter bij mijn periodieke ibutiendaagse. Onderzoek of geen onderzoek, ik ga maar gewoon voor effect.
pi_205487032
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
-O-
pi_205487827
Backsquats in de pocket. Voelde wel zwaarder dan gehoopt. Niet zwaarder dan verwacht. :')
pi_205489502
Vanochtend echt mega duizelig wakker geworden. Had toevallig een afspraak bij de huisarts, kwam goes uit, maar waarschijnlijk toch weer een combinatie van te weinig eten en te veel sporten.

Ik leer het ook nooit -O-
pi_205489629
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:16 schreef Isabeau het volgende:
En ik mag geen nsaid.
Eén nier.
De nieuwste inzichten voor nierdonoren met betrekking tot NSAID: in overleg met huisarts is kortdurende behandeling mogelijk.
pi_205489669
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 13:29 schreef Leintjeuh het volgende:

De nieuwste inzichten voor nierdonoren met betrekking tot NSAID: in overleg met huisarts is kortdurende behandeling mogelijk.
Dat is mooi. Er was anders niet heel veel keus in pijnstilling.
pi_205490369
L: wrap met kruidenkaas en ham, plakje ontbijtkoek, koffie met suiker
T: ?
A: maiskoekjes met gehaktballetjes, roomsaus, cranbarrycompot en gekookte groente.
T: zelfgemaakte appeltaart met slagroom :9
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:16:38 #88
500609 djv88
pi_205491301
Maaltijd voor vandaag:

Wat nog mist op de foto: twee bananen, een glas optimel drinkyoghurt en een multivitamine

Vanavond CrossFit, iets met situps en touwtje springen

(mogen foto's, of is dat onwenselijk?)

[ Bericht 5% gewijzigd door djv88 op 29-07-2022 16:43:19 ]
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:53:07 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_205491664
Zijn dat nou vier kipfilets met een eetlepel doperwtjesfiesta er onder? :D
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:55:17 #90
500609 djv88
pi_205491690
Het is als het goed is 260 gram doperwten en worteltjes.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 16:56:53 #91
149959 SQ
snelle trees
pi_205491704
Maar wel vier kipfilets dus?
En ik maar mijn best doen om te minderen met vlees, ik gebruik meestal 1 kipfilet voor mijn gezin van 5 :') _O-
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:00:27 #92
500609 djv88
pi_205491737
Ja, 4 kipfilets inderdaad. Zo kom ik aan ongeveer 90 gram eiwitten per dag, wat volgens mij nog aan de lage kant is.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:05:30 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_205491788
Voor 800 gram kip komt mijn berekening eerder tegen de 200-250 gram proteïnen. En bijna een kilo vlees joh, doe je dat elke dag :o er zijn echt wel andere voedingsmiddelen die proteïnen leveren :)
disclaimer
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:10:32 #94
500609 djv88
pi_205491822
Jouw berekening klopt, I stand corrected. Dit is wat ik eet op de drie dagen in de week dat ik CrossFit. Dat is dan wel direct alles voor de hele dag.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:17:20 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_205491873
Maar dan eet je dus meer eiwit dan een professioneel bodybuilder nodig heeft. Ik denk dat het een beetje overkill is voor wat crossfit :+
disclaimer
  Manager PR/Moderator vrijdag 29 juli 2022 @ 17:44:56 #96
269689 crew  Viv
pi_205492128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 17:10 schreef djv88 het volgende:
Jouw berekening klopt, I stand corrected. Dit is wat ik eet op de drie dagen in de week dat ik CrossFit. Dat is dan wel direct alles voor de hele dag.
Is het niet logischer om die extra eiwitten te eten op je rustdagen, wanneer je spieren aan het herstellen zijn en zo? Je gaat toch niet beter sporten van een kipfilet (of 4) in je maag? :@
pi_205492849
Ik let ook bewust op mijn eiwitten maar 4 is wel overkill. Voor fanatieke krachtsporters wordt 1.5 tot 2 kg lichaamsgewicht aangeraden. Meer dan dat heeft niet super veel meerwaarde.

Makkelijk lijstje vandaag want huis was leeg ivm nieuwe meubels die vandaag kwamen. Dus moest tafelloos voedsel zijn :P

O: kvarg
L: 2 worstenbroodjes
T: eiwitreep
D: pannekoekenen bij ouders
T: kersen/blauwe bessen
pi_205493937
Ik ging borrelen en uit eten met vriendinnen, maar eigenlijk best tevreden over lijst.

L: twee volkoren boterhammen met zelfgemaakte tonijnsalade (blikje tonijn en klodder yofresh met beetje zout en peper)
D: paar kleine stukjes breekbrood met verse pesto/kruidenboter, carpaccio, paar frietjes, paar cola zero

Niet zoveel beweging verder. Twijfel of ik zo nog even een krachttraining of uurtje rustig spinfietsen erin gooi of niet, nog wel wat spierpijn van woensdag. Maar wil eigenlijk maandag weer naar de pt dus met spierpijn is vandaag sporten dan wel handiger dan morgen. Moet ik alleen wel van de bank af komen :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')