SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 09:54 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Logisch ook wel, aangezien Duitsland erg afhankelijk is van het gas. Als Duitsland meer actie zou ondernemen, knijpt Rusland gelijk de kraan verder dicht.
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.quote:Het Russische staatsgasbedrijf Gazprom schroeft vanaf woensdag de leveringen via de Nord Stream 1-gaspijpleiding terug naar 20 procent van de maximale capaciteit. Dat is zo'n 33 miljoen kubieke meter gas per dag.
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:11 schreef J.B. het volgende:
[..]
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:
Gazprom schroeft gaslevering aan Duitsland verder terug
https://nos.nl/l/2438302
[..]
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.
Laat ze beginnen met hun kernreactoren weer opstarten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:18 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.quote:
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.quote:
Fort Europa en laat ze de rest zelf uitzoeken. Zo ingewikkeld is het niet, je moet het alleen wel willen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.
Maar van mij mogen die afrikanen naar Rusland ipv naar de EU gaan.
22 leden:quote:
Ze mogen het westen haten, maar uiteindelijk stellen ze weinig voor omdat zij niet kunnen samenwerken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:03 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:15 schreef YStec het volgende:
[..]
22 leden:
• Algeria
• Bahrain
• Comoros
• Djibouti
• Egypt
• Iraq
• Jordan
• Kuwait
• Lebanon
• Libya
• Mauritania
• Morocco
• Oman
• Palestine
• Qatar
• Saudi Arabia
• Somalia
• Sudan
• Syria (geschorst)
• Tunisia
• United Arab Emirates
• Yemen
Samen goed voor 7,1 miljard dollar GDP (PPP) (bron).
Duitsland in z'n eentje is goed voor 5,2 miljard dollar (bron).
En nu komt het: Saoedie-Arabie is goed voor 2 miljard dollar... Dus de economie van Duitsland is net zo groot als de 21 (van de 22) Arab League-landen.
Met andere woorden: het is leuk, maar het stelt echt amper wat voor. Om nog maar niets te zeggen over de instabiltieit van de regio.
Nopequote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat een vieze honden. Kunnen er niet een paar HIMARS op het Kremlin geschoten worden?
Burgemeester Mykolajiv: opnieuw grote aanval op haven
Jammerquote:
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
Dit, de markt voor dergelijke olie en gas is beperkt. Ook Iran en Venezuela zitten al in die "zwarte" markt en beide landen hebben grote problemen enige noemenswaardige inkomsten daaruit te genereren. Nog een grote "zwarte" leverancier erbij zet de prijzen op die beperkte markt nog verder onder druk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:39 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:53 schreef YStec het volgende:
[..]
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.
Duitsland heeft Twee Wereldoorlogen gevoerd... en heeft nu alsnog n van de beste/grootste economien. Ik twijfel er absoluut niet aan dat Duitsland aan de top blijft, destemeer omdat Duitsland sterke vrienden heeft.
Voor alles is er wel een alternatief, het duurt alleen even voordat de infrastructuur in orde is. Ja, het klopt dat er op de korte termijn problemen ontstaan, maar deze worden wel opgelost voor de langere termijn, want daar verschilt het westen van de rest: samenwerken voor de langere termijn.
Bestaande kerncentrales lijken mij een prima tussenoplossing om de energietransitie genoeg tijd te geven. Nieuwe kerncentrales zijn daarvoor al een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind het echt bizar (zonder gehinderd te zijn door al te veel kennis over dit onderwerp) dat Duitsland zo vasthoudend blijft in het sluiten van die centrales.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.
Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
Contract is contract, maar tekorten opvangen (buiten het contract) is wel degelijk een discussiepuntje.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:03 schreef archito het volgende:
[..]
Zou dat ook als argument kunnen dienen van Nederland om geen contractueel gas op te pompen voor Duitsland? Omdat ze weigeren een redelijk alternatief in te zetten?
naja het kan wel maar je moet er rekening meehouden dat het feitelijk een vrachtwagen van 17 ton is, dan kun je ze in een C130 zetten en boven het kremlin naar buiten duwen maar dat is best link en niet superefficientquote:
Kerncentrales zijn inderdaad n van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.
Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzoquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:17 schreef YStec het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn inderdaad n van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.
En van de redenen waarom ik blij ben met de gevolgen van de sancties - ondanks ze financieel pijn doen - is dat ik hoop dat we hierdoor inderdaad inzien dat het zo niet verder kan en dat we zo snel mogelijk een transitie moeten maken naar iets beters.
Radicale veranderingen gebeuren alleen wanneer er abrupt behoefte naar is, en niet wanneer het allemaal lekker voortkabbelt en sluimert...
Ongevaccineerden (in elk geval zij die er een soort boze bedoeling in zien) zijn vaak veel erg van het "weg met ons"-gehalte, dus tegen het westen en westelijke autoriteiten als geheel. De VS is de grote boosdoener, Rusland is stiekem niet slecht bezig, etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.
En wat denken jullie dat hier de oorzaak van is?
[ twitter ]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en luchtquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzo
ik zeg doen
Past allemaal goed in het narratief van "wij tegen de globalistische elite", stond toevallig gisteravond nog een artikel over op de NOS hoe radicaal rechts al dat soort zaken (niet alleen de oorlog of vaccinatie maar bijvoorbeeld ook de boerenprotesten) daarin weet in te kapselen: https://nos.nl/artikel/24(...)icaal-rechtse-agendaquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.
En wat denken jullie dat hier de oorzaak van is?
[ twitter ]
About 96% of the global uranium reserves are found in these ten countries: Australia, Canada, Kazakhstan, South Africa, Brazil, Namibia, Uzbekistan, the United States, Niger, and Russia.[59] Out of those the main producers are Kazakhstan (39% of world production), Canada (22%) and Australia (10%) are the major producers.[10] In 1996, the world produced 39,000 tonnes of uranium,[60] and in 2005, the world produced a peak of 41,720 tonnes of uranium,[47]. In 2017 this had increased to 59,462 tonnes, 93% of the world demand.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht.
slava ukraina?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht.
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt. En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Minder en minder hoor. Wel blijven oplettenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.
Is dat zo? bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Minder en minder hoor. Wel blijven opletten
Australi, Canada, Namibi.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja h? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Jij denkt dat Rusland Georgi gaat binnenvallen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
En ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar hier komt-ie: Stel je je leven voor onder Russisch gezag.quote:De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja h? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienstquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienst
Je schrijft "WEF" verkeerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienst
De ene keer hoor ik dat Oekrane Rusland makkelijk kan verslaan en nu moet ik bang zijn dat Nederland (en de rest van de EU) overgenomen wordt door Rusland? Wat is het nou?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef YStec het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland Georgi gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane nogmaals gaat binnenvallen?
De kans dat Rusland een soevereine staat binnenvalt is groot.
Dus ja, ik denk dat de kans dat Rusland de EU gaat binnenvallen groter is dan dat ze niet gaan binnenvallen.
Waar doe je anders al deze moeite voor joh... Laat Oekrane gewoon vallen, geef Moldavi (of Transnistri) ook aan Rusland. Natuurlijk. Waar maak je je druk EU zijnde... Negeer de boel maar lekker, geef de regie uit handen, en ga pas ingrijpen wanneer het te laat is.
[..]
En ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar hier komt-ie: Stel je je leven voor onder Russisch gezag.
Stel je je vrijheid dan eens voor.
Welke vrijheden precies? Die om een stofzuiger met 9000 watt aan zuigkracht te kopen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Leuke hyperbool. Neemt niet weg dat elke keer dat de overheid of de EU weer een nutteloze wet invoert jouw vrijheid verder wordt ingeperkt.
Pas maar op, elke post hier wordt gecontroleerd door Europol.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja h? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.
Beide zijn gechargeerd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De ene keer hoor ik dat Oekrane Rusland makkelijk kan verslaan en nu moet ik bang zijn dat Nederland (en de rest van de EU) overgenomen wordt door Rusland? Wat is het nou?
Overigens ageert de EU hier al bijna 20 jaar tegen en willen ze een diverser energiebeleid.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik hoor ook weleens dingen. Verantwoord jij je daar eens voor.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De ene keer hoor ik dat Oekrane Rusland makkelijk kan verslaan en nu moet ik bang zijn dat Nederland (en de rest van de EU) overgenomen wordt door Rusland? Wat is het nou?
Er is een seizoen 3 die niet op netflix staat.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:10 schreef nixxx het volgende:
Ik heb net een coole serie op Netflix gekeken, waar het uitgangspunt de plank volledig misslaat als je de recente geschiedenis bekijkt.
Noorse serie, Okkupert of Occupied in het Engels.
Daar kondigt Noorwegen aan om de olie en gas winning te stoppen en zweert de eu samen met Rusland, Rusland bezet Noorwegen zo ongeveer om de fossiele brandstoffen weer te laten stromen.
Tusen takk!quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Er is een seizoen 3 die niet op netflix staat.
Ga je nu ontkennen dat hier al maanden wordt verkondigd dat Oekrane Rusland makkelijk gaat verslaan?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:18 schreef YStec het volgende:
[..]
Ik hoor ook weleens dingen. Verantwoord jij je daar eens voor.
...
Jij acht de kans klein, ik acht de kans groter dan klein. Dat is alles.
Er is hier niemand die zegt dat Oekraine makkelijk Rusland gaat verslaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ga je nu ontkennen dat hier al maanden wordt verkondigd dat Oekrane Rusland makkelijk gaat verslaan?
Ik durf dat te ontkennen. De algemene tendens hier is niet dat dat makkelijk zal gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ga je nu ontkennen dat hier al maanden wordt verkondigd dat Oekrane Rusland makkelijk gaat verslaan?
Oke misschien niet makkelijk maar Oekrane gaat Rusland verslaan is de tendens.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:27 schreef SillyWalks het volgende:
[..]
Ik durf dat te ontkennen. De algemene tendens hier is niet dat dat makkelijk zal gaan.
MITS het Westen niet verzaakt en Oekrane alle middelen geeft die ze nodig heeft om dat te bewerkstelligen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oke misschien niet makkelijk maar Oekrane gaat Rusland verslaan is de tendens.
Mensen hopen dat. Niet zo heel gek.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Oke misschien niet makkelijk maar Oekrane gaat Rusland verslaan is de tendens.
Waarom verwacht je van mij dat ik ga verdedigen/verantwoorden/watdanook wat anderen zeggen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit gegeven, hebben ze in het verleden ook vaak gasleveringen gestaakt of teruggedraaid? BVDquote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:11 schreef J.B. het volgende:
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet.
zorgen dat die granaat kan ontploffen als die ergens tegenaan gegooid wordtquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is hij aan het doen met de granaat?
[ twitter ]
En dan stel je voor om nog meer vrijheid in te leveren?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Gevaarlijk gokje, niet?quote:En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
Met de grote beer ruzie zoeken is niet verstandig nee, zeker als je daar ook nog van afhankelijk bent voor je energie.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dan stel je voor om nog meer vrijheid in te leveren?
[..]
Gevaarlijk gokje, niet?
Welke vrijheid hebben we niet meer dan? Ik ben reuze benieuwd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt. En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
De Russische beer zoekt (en heeft ruzie) met z'n buurland en is ook ruzie aan het maken met het westen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Met de grote beer ruzie zoeken is niet verstandig nee, zeker als je daar ook nog van afhankelijk bent voor je energie.
De grote beer:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Met de grote beer ruzie zoeken is niet verstandig nee, zeker als je daar ook nog van afhankelijk bent voor je energie.
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit gegeven, hebben ze in het verleden ook vaak gasleveringen gestaakt of teruggedraaid? BVD
Sommige mensen snappen niet dat in een samenleving absolute vrijheid niet bestaat en beginnen meteen fascisme dit en dictatuur dat te roepen zodra ze met dat feit geconfronteerd worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welke vrijheid hebben we niet meer dan? Ik ben reuze benieuwd.
Je zou Hitler ook geen geld sturen als je wist dat hij daar gas voor de concentratiekampen mee inkocht. Deze agressie is van zo'n ernstige kwaadaardigheid dat je wel een brute dictator moet zijn wil je denken dat beschaafde naties de economie en het militaire niet zouden mixen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Er waren toen ook economische sancties. Het verschil is het zittende poppetje. Die er nu zit is al een hele lange tijd aan het dreigen klieren en emmeren waardoor de prijs al tijden alle kanten, maar voornamelijk, omhoog gaat.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Ja, Oost-Europese landen hebben al vaker met dit bijltje mogen hakken. Daarom bestaat er ook Europese wetgeving voor:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:42 schreef Za het volgende:
[..]
Ik ben niet bekend met dit gegeven, hebben ze in het verleden ook vaak gasleveringen gestaakt of teruggedraaid? BVD
Het is echt geen nieuws dat Rusland gas afsluit wanneer het ze goeddunkt, het verschil met toen is alleen dat nu ook West-Europese landen de pineut zijn.quote:After the gas crises of 2006 and 2009, the EU reinforced its security of gas supply notably by adopting the first security of gas supply regulation in 2010.
Nou ja joh, wat een logische reactie van die gekke Russen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Heb al dingen opgenoemd. Hier nog een paar: steeds hogere belastingen en inflatie. Dus je hebt de vrijheid niet meer om dat deel van je geld uit te geven aan dingen die jij wilt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Welke vrijheid hebben we niet meer dan? Ik ben reuze benieuwd.
Het begrip vrijheid is ook wel aan een behoorlijke inflatie onderhevig als tegenwoordig al niet te maken hebben met monetaire inflatie er onder valt...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb al dingen opgenoemd. Hier nog een paar: steeds hogere belastingen en inflatie. Dus je hebt de vrijheid niet meer om dat deel van je geld uit te geven aan dingen die jij wilt.
Dit is in elk land zoquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Heb al dingen opgenoemd. Hier nog een paar: steeds hogere belastingen en inflatie. Dus je hebt de vrijheid niet meer om dat deel van je geld uit te geven aan dingen die jij wilt.
Vrijheid = geen belasting betalenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Zo kwaadaardig is hij dus, want hij was er van overtuigd dat we niets zouden doen. En hij is er nog steeds van overtuigd dat als we wel die kant op zouden gaan hij het langer uit zou zingen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:02 schreef Confetti het volgende:
[..]
Je zou Hitler ook geen geld sturen als je wist dat hij daar gas voor de concentratiekampen mee inkocht. Deze agressie is van zo'n ernstige kwaadaardigheid dat je wel een brute dictator moet zijn wil je denken dat beschaafde naties de economie en het militaire niet zouden mixen.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij waren de handelsstromen tussen die twee blokken sowieso al vrij beperkt. Maar het gas stroomde wel degelijk. Rechtstreeks de oorlogskas van een Stalin en Breznjev in - ook geen lieverdjes, zullen we maar zeggen. En die financierden ook de tegenstanders in proxy-oorlogen die het westen uitvocht. O.a. in Vietnam.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er waren toen ook economische sancties. Het verschil is het zittende poppetje. Die er nu zit is al een hele lange tijd aan het dreigen klieren en emmeren waardoor de prijs al tijden alle kanten, maar voornamelijk, omhoog gaat.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Nou jongen, de vrijheid die je in dit land nog wel hebt is om er eerwaardig -en met staats assistentie- een einde aan te maken. Moet je wel uitzichtloos lijden aan tonen. Maar ik denk dat als je wat je posts hier doorstuurt naar de dokter je in alle vrijheid aan de slag kunt. Als je zou willen dan h.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dus ipv normaal te reageren kom je met dit soort dooddoeners?quote:
De onzin die je uitkraamt is bepaald niet de waarheid.quote:
Enorm hard.quote:
Vandaar dat 1 op 3 de mensen niet meer rond kan komen. De levensstandaard is niet meer hetzelfde als in de jaren 90, dat snap je wel toch.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:20 schreef YStec het volgende:
[..]
Enorm hard.
Een land met een sociaal vangnet heeft hoge(re) belastingen.
Dat de levensstandaarden hoger zijn maakt verder niet uit en context is niet belangrijk.
Maar goed, ik ga even in een hoekje janken en stoppen met reageren op dit soort kolder.
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vandaar dat 1 op 3 de mensen niet meer rond kan komen. De levensstandaard is niet meer hetzelfde als in de jaren 90, dat snap je wel toch.
ontopic weer.
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:30 schreef Za het volgende:
[ twitter ]
Volgens eigen zeggen is hij er op vakantie, de speculatie is, dat hij er is om te onderhandelen vanwege de nog slechts 20% gas uit Nord Stream 1. Wat denkt men hier?
Thanks.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
OK thanks, dus tot op heden was het voor West Europa, een betrouwbaar leverancier, maar in het Oosten wegens ik neem aan onderlinge conflicten werden contracten soms niet nageleefd?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:03 schreef J.B. het volgende:
Ja, Oost-Europese landen hebben al vaker met dit bijltje mogen hakken. Daarom bestaat er ook Europese wetgeving voor:
New rules to secure gas supplies in Europe bring more solidarity
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_3203
Het is echt geen nieuws dat Rusland gas afsluit wanneer het ze goeddunkt, het verschil met toen is alleen dat nu ook West-Europese landen de pineut zijn.
Het is een feit dat mensen aanzienlijk meer geld moeten besteden aan eerste levensbehoeften zoals wonen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:28 schreef YStec het volgende:
[..]
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.
En bekijk deze mooie bevolkingspyramide eens, misschien dat dat een idee geeft wat er anders is tussen 1990 en 2022.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide.
Ik denk het ook, eigenlijk net als met Hongarije is de afhankelijkheid zo groot dat ze geen andere optie zien of hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.
Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.
Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
Februari dj vuquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:
Rusland wil een unconditional surrender van Oekrane. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken.![]()
[ twitter ]
Je hebt er geen fuck aan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?
Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
Wat is precies onwaar aan? Wat jij zegt en wat ik zeg sluiten elkaar helemaal niet uit. Zie ook een andere post van mijn hand:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.
Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekrane, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.
De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je hebt er geen fuck aan.
Maar heb wel het idee dat ik het scherper zie dan de massa.
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Nou dan had de EU vanaf 2021 al geen gas meer moeten kopen, Russisch gas konden we toch zonder?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Dit is pertinent niet waar.
Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekrane, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.
De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.quote:
Nostradamus has entered the chatquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Wacht, wat?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Huilen dan.
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Als landen in de EU dan..quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:06 schreef Za het volgende:
[..]
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.
Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Itali werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patinten opving.
Dat is het idee van een quotint, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.
Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:17 schreef archito het volgende:
[..]
Dat is het idee van een quotint, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...
Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
EU Importban kolen en olie ik aug/dec.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:15 schreef capricia het volgende:
Als landen in de EU dan..![]()
Want energie is geen officile EU aangelegenheid..landen bepalen dat zelf.
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:26 schreef Za het volgende:
[..]
EU Importban kolen en olie ik aug/dec.
Maar het shoppen voor gas gaat in tegen het gezamenlijk opleggen van sancties en zorgen voor verdeeldheid.
Tegelijkertijd is er op zo'n korte termijn geen andere oplossing voor handen.
Landen die dat niet doen zijn bijzonder naefquote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met z'n strakke groene broekquote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd of Duitsland gaat veranderen en meer gaat leveren aan Oekrane als ze toch geen gas meer krijgen. Wat hebben ze dan nog te verliezen?
Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
Meer dan lafjes. Ze verbranden hiermee 1 van hun grootste paradepaardjes en 'brug' in de ruimte industrie. iets waar Rusland een belangrijke speler in is.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:25 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.
Ik hoor ze bij SpaceX al wel in de handjes wrijven trouwens.
Oh jawel hoor, maar dat over jezelf zeggen als je daar verder vrij weinig blijk van geeft doet wel wenkbrauwen fronsen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk.
Itali is in elk geval goed op weg met het afbouwen van hun afhankelijkheid.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:34 schreef Za het volgende:
[..]
Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukrainequote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
Waarom zouden mensen dat moeten doen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:32 schreef Za het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)
Twee maanden geleden waren ze nog volop overal verkrijgbaar, nu bijna niet meer, en ik denk over pakweg 4 weken niks meer.
Een beetje zoals met de mondkapjes ooit.
In Duitsland zie ik er zelfs niet 1 meer te koop met beveiliging reviews etc.
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azi bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:33 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.
Die hebben zichzelf eruit geschopt dus?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Aether het volgende:
[..]
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukraine
https://spacenews.com/nas(...)invasion-of-ukraine/
Zwitserse Franken kopen dus.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
Zwitserland profiteert weer eens van een oorlog.
[ twitter ]
Zij waren slim om niet mee te doen met de Euro.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azi bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.
Tja, het is een soeverein land toch?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Niemand hoeft dat te doen.quote:
Hoezo is elektrisch verwarmen 6x goedkoper?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te doen.
Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-langer-openblijven"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:
Rusland wil een unconditional surrender van Oekrane. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken.![]()
[ twitter ]
Ik heb zo een afspraak, dus even geen tijd om links zoeken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Isdatzo het volgende:
Hoezo is elektrisch verwarmen 6x goedkoper?
Met een beetje CV-ketel haal je 8kWh aan warmte uit 1 kubieke meter gas. Een elektrisch kacheltje haalt 8kWh aan warmte uit 8kWh aan stroom.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Za het volgende:
[..]
Ik heb zo een afspraak, dus even geen tijd om links zoeken.
Indien het je interesse heeft is er veel over te lezen.
Fijne dag allen!
(excuses voor de O/T)
Kerstboodschap 2022 van de MP:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:29 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Landen die dat niet doen zijn bijzonder naef.
Doen ze al. Ze zijn al bezig om ons los te koppelen. Daarna heeft Rusland een probleem.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.
De Duitsers (en wij ook trouwens) zouden er verstandig aan doen om uit te gaan van het "geen gas uit Rusland" scenario en volgens dat scenario te handelen. Komt er wel gas uit Rusland dan heb je een meevaller, of een extra gevulde reserve, en anders is het ook goed.
Dan moet je NU al Groningen naar 80m-m3 gooien en een lagere marktprijs afdwingen en die reserves volpompen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.
De Duitsers (en wij ook trouwens) zouden er verstandig aan doen om uit te gaan van het "geen gas uit Rusland" scenario en volgens dat scenario te handelen. Komt er wel gas uit Rusland dan heb je een meevaller, of een extra gevulde reserve, en anders is het ook goed.
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd of Duitsland gaat veranderen en meer gaat leveren aan Oekrane als ze toch geen gas meer krijgen. Wat hebben ze dan nog te verliezen?
Dan mogen ze ook lekker soeverein secundaire sancties ondergaan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:
[..]
Tja, het is een soeverein land toch?
We betalen wat meer en doen het met Amerikaanse LNG.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moet je NU al Groningen naar 80m-m3 gooien en een lagere marktprijs afdwingen en die reserves volpompen.
Eh nee, verwarmen via elektriciteit is niet 6x goedkoper.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:
[..]
Niemand hoeft dat te doen.
Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap of bv gerichter.
BND (Duitse CIA) zou eigenlijk bovenop de SPD-afdeling-Moskau moeten zitten. Maar er is een belangenconflict:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:58 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Bundesnachrichtendienstquote:...Der BND ist die einzige dem Bundeskanzleramt unmittelbar nachgeordnete Bundesoberbehrde...Scholz is dus baas van Duitse CIA
Groninger laagcalorisch gas heeft nog maar een beperkte markt op europees niveau en je kan je daarom afvragen of dat de marktprijs van het hoogcalorisch gas significant kan beinvloeden. Veel reservoirs zullen met hoogcalorisch gevuld worden want er zal weinig onzekerheid zijn dat Nederland niet levert.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dan moet je NU al Groningen naar 80m-m3 gooien en een lagere marktprijs afdwingen en die reserves volpompen.
Is dat zo? Iss zal de Russen vooral wat kosten en die gaat toch al niet heel lang meer mee. Ondertussen gaan ze het brengen van amerikanen en Europeanen kwijtraken. Afzetmarkt hebben ze nog voldoende in Azi met al die landen die plannen hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Meer dan lafjes. Ze verbranden hiermee 1 van hun grootste paradepaardjes en 'brug' in de ruimte industrie. iets waar Rusland een belangrijke speler in is.
Dat betekend dat ze rekenen op verdere escalatie.
Het lijkt me dat je met moderne technieken laagcalorisch gas makkelijk tot hoogcalorisch gas moet kunnen raffineren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:08 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Groninger laagcalorisch gas heeft nog maar een beperkte markt op europees niveau en je kan je daarom afvragen of dat de marktprijs van het hoogcalorisch gas significant kan beinvloeden. Veel reservoirs zullen met hoogcalorisch gevuld worden want er zal weinig onzekerheid zijn dat Nederland niet levert.
LNG zit aan de Max transport capaciteit en gaat naar de hoogste bieder.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:03 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
We betalen wat meer en doen het met Amerikaanse LNG.
Nou dat hoeft niet want bijna alle apparatuur kan ook op laag calorisch draaien.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je met moderne technieken laagcalorisch gas makkelijk tot hoogcalorisch gas moet kunnen raffineren.
Buiten dat ligt er meer dan genoeg gas onder de Europese bodem, maar op de een of andere manier vertikken we het om het op te pompen.
Dat gebeurt andersom. Hoogcalorisch gas wordt omgezet naar laagcalorisch gas zodat het in het NL gasnet kan. Los van een aantal grote bedrijven en energiecentrales draait vrijwel alles in NL op laagcalorisch gas. Die omzetting kent zijn grenzen, omdat de installaties die dit doen een bepaalde capaciteit hebben.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Het lijkt me dat je met moderne technieken laagcalorisch gas makkelijk tot hoogcalorisch gas moet kunnen raffineren.
Buiten dat ligt er meer dan genoeg gas onder de Europese bodem, maar op de een of andere manier vertikken we het om het op te pompen.
Zowel methaan als stikstof zijn cryogeen dus het verwijderen van de stikstof uit laagcalorisch gas vergt cryogene destillatie. Kostbaar en energieverslindend. Het verarmen van hoogcalorisch gas met stikstof is daarentegen wel een veel gebruikte methode. Eind volgende maand komt als het goed is een nieuwe stikstoffabriek operationeel waardoor we steeds meer LNG kunnen verarmen en dus de gaswinning in Groningen verder terugschroeven zonder dat lopende contracten verbroken worden. Nieuwe langlopende contracten voor laagcalorisch gas worden al langere tijd niet meer afgesloten vanwege de gewenste sluiting van de aardgaswinning in Groningen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef thabit het volgende:
[..]
Het grootste probleem is dat we het nee ogen sluiten voor het feit dat we het L-gas nog zeker 5-10 jaar hard nodig zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:30 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zowel methaan als stikstof zijn cryogeen dus het verwijderen van de stikstof uit laagcalorisch gas vergt cryogene destillatie. Kostbaar en energieverslindend. Het verarmen van hoogcalorisch gas met stikstof is daarentegen wel een veel gebruikte methode. Eind volgende maand komt als het goed is een nieuwe stikstoffabriek operationeel waardoor we steeds meer LNG kunnen verarmen en dus de gaswinning in Groningen verder terugschroeven zonder dat lopende contracten verbroken worden. Nieuwe langlopende contracten voor laagcalorisch gas worden al langere tijd niet meer afgesloten vanwege de gewenste sluiting van de aardgaswinning in Groningen.
Genuanceerd en onderbouwd bericht van een legitiem en zeer geloofwaardig twitter account!quote:
Ja, maar ik lees net in die tweet dat we woke zijn ofzoquote:
Ah jij kent hem niet dus dan issie niet legitiem.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Genuanceerd en onderbouwd bericht van een legitiem en zeer geloofwaardig twitter account!
Asia powered by fossil fuels lol. China, Saudi Arabie, Dubai, etc. Allemaal zetten ze momenteel vol in op alternatieve energiebronnen. Zal wel het woke virus zijn dan.quote:
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en. Zonder fossiele energie leven gaat de komende 50 jaar niet gebeuren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Asia powered by fossil fuels lol. China, Saudi Arabie, Dubai, etc. Allemaal zetten ze momenteel vol in op alternatieve energiebronnen. Zal wel het woke virus zijn dan.
Op den duur zeker. Saudi Arabie en China hebben die plannen in ieder geval wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en.
Lekker fietsen tussen de uitlaatgassen. Heerlijk! sniff snif. Geniet ik nu ook altijd van bij de stoplichten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en. Zonder fossiele energie leven gaat de komende 50 jaar niet gebeuren.
[ twitter ]
Dan kan je die zwarte veeg een paar kilometer verderop opvangen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Lekker fietsen tussen de uitlaatgassen. Heerlijk! sniff snif. Geniet ik nu ook altijd van bij de stoplichten.
HMMMM LEKKER!
Nee dan liever ergens anders uitstoten. Zulke domme cartoons kan je beter niet posten als je jezelf niet belachelijk wil maken natuurlijk
Heb onlangs nog een tijdje langs de snelweg gewoond. Kan je elke dag met vinger over het raam gaan om een zwarte veeg te zien. Kan niet wachten tot dat gewoon allemaal elektrisch is.
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Ah jij kent hem niet dus dan issie niet legitiem.
Head of Research for Goldmoney. Educator for sound money and demystifying finance and economics. Background: stockbroker, banker and economist.
Grote website hoor Goldmoney.
Gelukkig zijn ze ook druk bezig met het aanleggen van windmolenparken en zie je overal zonnepanelenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan kan je die zwarte veeg een paar kilometer verderop opvangen.
Alvast RIP voor de vogels.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:02 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Gelukkig zijn ze ook druk bezig met het aanleggen van windmolenparken en zie je overal zonnepanelen
Vaak niet, want het meeste slaat neer in de directe omgeving (de straten ernaast). Mensen die langs snelwegen wonen hebben ook een veel grotere kans op bepaalde long klachten en kanker.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Dan kan je die zwarte veeg een paar kilometer verderop opvangen.
Wat een debiele tweet zeg. Levenscyclusanalyses laten zien dat EV's brandstofauto's mijlenver achter zich laten, zelfs wanneer ze met grotendeels grijze stroom gevoed worden. Niet zo gek ook, want met de ELEKTRICITEIT die het kost om n liter BRANDSTOF te raffineren kan je met een Tesla al bijna 10km rijden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en. Zonder fossiele energie leven gaat de komende 50 jaar niet gebeuren.
[ twitter ]
zucht, habdel met china is ingestort, en staat dus laagste niveau sinds heel lang. china heeft totaal geen relatie met rusland. Brics als economische eenheid is een russische fabel. Het zijn opkomende economieen thats it.quote:
oh dan staan ze alleen samen op de foto voor de fun? verder geen relatie. duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:31 schreef Korenfok het volgende:
[..]
zucht, habdel met china is ingestort, en staat dus laagste niveau sinds heel lang. china heeft totaal geen relatie met rusland. Brics als economische eenheid is een russische fabel. Het zijn opkomende economieen thats it.
Volgens die logica zou dit het bewijs moeten zijn van een innige relatie tussen de VS en Noord-Korea:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
oh dan staan ze alleen samen op de foto voor de fun? verder geen relatie. duidelijk.
Link?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:46 schreef havanagila het volgende:
Iemand anders dat stukje over "huurling Hendrik" gezien in de krant? Godsklolere zeg.
Telegraafquote:
Ah, zo'n kneusquote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:03 schreef havanagila het volgende:
[..]
Telegraaf
Een of andere B&B eigenaar die niet verwachte dat het Oekraense leger niet op hordes kerels zonder militaire ervaring zit te wachten. Dacht dat ie wel eventjes met de special forces mee mocht, en nu z'n beklaag doet. Tergend.
Ik ben benieuwd hoe een warmtepomp goedkoper kan verwarmen dan electrisch, als een warmtepomp alleen maar warmte van de ene plek naar de andere pompt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Die vlieger (goedkoper elektrisch verwarmen dan met gas) gaat pas op wanneer je met warmtepompen aan de slag gaat.
Dat was 15 jaar geleden zo. Nu is alleen India nog "opkomend"quote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:31 schreef Korenfok het volgende:
....... Het zijn waren opkomende economieen thats it.
Zo te zien is het op dit moment vooral Rusland die bezig is om ons los te koppelen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Ulx het volgende:
[..]
Doen ze al. Ze zijn al bezig om ons los te koppelen. Daarna heeft Rusland een probleem.
Een warmtepomp onttrekt energie (in theorie kan je tot het absolute nulpunt energie aan materie onttrekken) aan de buitenlucht en verplaatst die naar binnen. Of andersom, en dan noemt men het in de volksmond een airco.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe een warmtepomp goedkoper kan verwarmen dan electrisch, als een warmtepomp alleen maar warmte van de ene plek naar de andere pompt.
Iets moet die warmte toch in de eerste plaats creren?
En als je die eenmaal gecreerde warmte gaat rondpompen, dan treden er ook weer verliezen op omdat niks 100% gesoleerd kan zijn.
Je kunt verliezen beperken, maar ze zullen nooit 0 kunnen zijn met onze huidige technologie en onze huidige kennis van natuurkunde.
Maar alla, off-topic.
Rusland heeft geen pijpleiding capaciteit naar Zuid-Azie over. Wat willen ze doen om gas daar te krijgen? Ballonnen opvullen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo te zien is het op dit moment vooral Rusland die bezig is om ons los te koppelen.
En aangezien de wereld een heel stuk groter is dan de EU, zie ik niet bepaald hoe Rusland een probleem kan krijgen. Verkopen ze hun gas en olie toch aan een ander?
De problemen liggen imo alleen bij ons.
Via welke infrastructuur?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Zo te zien is het op dit moment vooral Rusland die bezig is om ons los te koppelen.
En aangezien de wereld een heel stuk groter is dan de EU, zie ik niet bepaald hoe Rusland een probleem kan krijgen. Verkopen ze hun gas en olie toch aan een ander?
De problemen liggen imo alleen bij ons.
rusland is een vallende economie, want opgekomen zijn ze nooit.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef kibo het volgende:
[..]
Dat was 15 jaar geleden zo. Nu is alleen India nog "opkomend"
Ik denk dat China best een paar miljard wil investeren in een paar pijpleidingen, als ze geld kunnen verdienen als middle-man. En die Chinezen smijten er gewoon een paar duizend werknemers tegenaan om die pijpleiding snel voor elkaar te krijgen. In theorie, in ieder geval.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft geen pijpleiding capaciteit naar Zuid-Azie over. Wat willen ze doen om gas daar te krijgen? Ballonnen opvullen?
En, misschien ook niet geheel onbelangrijk, wat moeten ze er daar mee? De vraag zal niet ineens vertienvoudigen van de ene op de andere dag en het maar meteen affakkelen zullen ze ook niet gaan doen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:27 schreef Ulx het volgende:
[..]
Rusland heeft geen pijpleiding capaciteit naar Zuid-Azie over. Wat willen ze doen om gas daar te krijgen? Ballonnen opvullen?
China heeft haar investeringen in Rusland juist heel hard teruggeschroefd.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat China best een paar miljard wil investeren in een paar pijpleidingen, als ze geld kunnen verdienen als middle-man. En die Chinezen smijten er gewoon een paar duizend werknemers tegenaan om die pijpleiding snel voor elkaar te krijgen. In theorie, in ieder geval.
Klinkt mij als een klein probleempje voor die Chinezen.
En als er problemen aan Russische zijde zijn die de Russen niet kunnen oplossen omdat hun oorlog hen te geld veel kost, dan zullen die Chinezen ook nog wel geld geven aan de Russen om die problemen op te lossen. Want de potentile winsten voor die Chinezen zijn heel groot.
Denk ik dan.
En dan nog, als ze hun olie gaan dumpen in niet-westerse landen ontstaat er overschot bij de overige olie-producenten .quote:
Op zich een goed argument. Maar er is ook een hele grote opportunity. In de EU zijn we nog niet zomaar klaar met onze energietransitie. Tot we volledig over zijn, zal onze productie inzakken. En dat levert heel veel opportuniteiten voor andere landen, zoals China zelf. Als ze maar snel zijn om de productie van de dingen die wij nu tijdelijk niet meer kunnen produceren op te schroeven, maar dat kunnen die Chinezen volgens mij wel.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:36 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
En, misschien ook niet geheel onbelangrijk, wat moeten ze er daar mee? De vraag zal niet ineens vertienvoudigen van de ene op de andere dag en het maar meteen affakkelen zullen ze ook niet gaan doen.
Hmm. Dat verbaast en verrast me. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Zij hebben geen beef met Rusland, toch? Wil China ook bij de NAVO?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:39 schreef capricia het volgende:
[..]
China heeft haar investeringen in Rusland juist heel hard teruggeschroefd.
0 euro nieuwe investeringen. Helemaal Nada, noppes.
[ twitter ]
Myth 3: Russia is making up for lost Western businesses and imports by replacing them with imports from Asia.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik denk dat China best een paar miljard wil investeren in een paar pijpleidingen, als ze geld kunnen verdienen als middle-man. En die Chinezen smijten er gewoon een paar duizend werknemers tegenaan om die pijpleiding snel voor elkaar te krijgen. In theorie, in ieder geval.
En als er problemen aan Russische zijde zijn die de Russen niet kunnen oplossen omdat hun oorlog hen te geld veel kost, dan zullen die Chinezen ook nog wel geld geven aan de Russen om die problemen op te lossen. Want de potentile winsten voor die Chinezen zijn heel groot.
Denk ik dan.
Wel opletten bij natuurkunde h.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoe een warmtepomp goedkoper kan verwarmen dan electrisch, als een warmtepomp alleen maar warmte van de ene plek naar de andere pompt.
Iets moet die warmte toch in de eerste plaats creren?
En als je die eenmaal gecreerde warmte gaat rondpompen, dan treden er ook weer verliezen op omdat niks 100% gesoleerd kan zijn.
Je kunt verliezen beperken, maar ze zullen nooit 0 kunnen zijn met onze huidige technologie en onze huidige kennis van natuurkunde.
Maar alla, off-topic.
Edit: ah, ik heb me wat beter ingelezen. Een warmtepomp is gewoon een omgekeerde koelkast.
In feite is het hetzelfde met een airco, met het verschil dat een airco twee warmtepompen ingebouwd heeft: eentje in de unit binnen en eentje in de unit buiten. En de warmte wordt dan tussen de units verplaatst met een vloeistof. Dus er zitten ook nog twee warmtewisselaars in het systeem.
Een warmtepomp is een stuk simpeler, en dat betekent meestal: minder verliezen. Maar nog steeds moet er energie in het systeem om energie ergens anders van te kunnen onttrekken. Energie ontstaat niet zomaar uit niets.
Je denkt dat er 'effe snel' een complete infrastructuur wordt opgezet? Dat duurt minstens een jaar of acht-tien voor die er staat. In de tussentijd verdient Rusland niks.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Denk ik dan.
Ok, dat klinkt dus totaal niet objectief, dus hoe moet ik dit nou geloven?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:43 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Myth 3: Russia is making up for lost Western businesses and imports by replacing them with imports from Asia.
Imports play an important role within Russia’s domestic economy, consisting of about 20 percent of Russian GDP, and, despite Putin’s bellicose delusions of total self-sufficiency,
Economisch opportunisme. Geen vertrouwen meer in de goede afloop van Putins avontuur.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Dat verbaast en verrast me. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Zij hebben geen beef met Rusland, toch? Wil China ook bij de NAVO?![]()
Extra onderbouwing van jou punt;quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:44 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt dat er 'effe snel' een complete infrastructuur wordt opgezet? Dat duurt minstens een jaar of acht-tien voor die er staat. In de tussentijd verdient Rusland niks.
Waarom moet China in Rusland investeren dan?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Hmm. Dat verbaast en verrast me. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Zij hebben geen beef met Rusland, toch? Wil China ook bij de NAVO?![]()
Nee, ze proberen beef te voorkomen met een partij handelspartners die ordes van grootte belangrijker voor ze zijn dan Rusland. Zelfs voor het uitbreken van de oorlog hadden die een economie van het formaat van de Benelux en dat zal er in de toekomst echt niet beter op worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
ik post het artikel erbij, daarin staan links naar de officiele cijfers. Verder, geloof vooral poetin, die heeft zo vaak gelijk had.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:45 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ok, dat klinkt dus totaal niet objectief, dus hoe moet ik dit nou geloven?
China heeft maar n bondgenoot: Chinaquote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad heel Chinees (geen discriminatie bedoeld).quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:46 schreef kibo het volgende:
[..]
Economisch opportunisme. Geen vertrouwen meer in de goede afloop van Putins avontuur.
Ja. Dat vergeten mensen wel eens.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nee, ze proberen beef te voorkomen met een partij handelspartners die ordes van grootte belangrijker voor ze zijn dan Rusland. Zelfs voor het uitbreken van de oorlog hadden die een economie van het formaat van de Benelux en dat zal er in de toekomst echt niet beter op worden.
Ik ben niet pro-Rusland, ik ben kritisch. Omdat het lijkt alsof alle anti-Rusland mensen dat totaal niet zijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:49 schreef Korenfok het volgende:
[..]
ik post het artikel erbij, daarin staan links naar de officiele cijfers. Verder, geloof vooral poetin, die heeft zo vaak gelijk had.
Hoe meer pro rusland trollen posten, hoezekerder ik ben dat het steeds slechter gaat. telkens is het tegen overgestelde aan de hand.
poetins trollen denken dat er een soort politieke alliantie is met china, maar dat is compleet onlogisch en heel erg tegen de culturele geschiedenis van China.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet China in Rusland investeren dan?
Echt 0 nieuwe investeringen.
Ze investeren nu liever in Saudi Arabi. En in groene energie. Ja ook zij zijn bezig met een transitie.
[ twitter ]
Wat daar in de RF in de bodem zit, loopt niet weg inderdaad.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad heel Chinees (geen discriminatie bedoeld).
Maar vooralsnog lijkt het er niet op dat wij Rusland zullen gaan vernietigen. En het lijkt er ook (nog) niet op dat Rusland zichzelf van binnenuit zal vernietigen (revolutie: al 100 keer voorspeld sinds het begin van deze oorlog, 0 keer gebeurd, nog niet eens aanstalten).
Dus vind ik het een beetje vergezocht. Rusland heeft nog steeds de olie- en gasreserves, ook als ze de oorlog verliezen. Als Rusland niet vernietigd wordt, dan blijven ze die olie- en gasreserves gewoon uitbaten. En zij hebben de kennis en de technologie daarvoor, dus waarom zou je als China Rusland gaan vernietigen? Beter is het om ze te beschermen en met hen samen te werken.
Maar goed, het kan ook zijn dat de Chinezen op een dag Rusland zullen gaan proberen te veroveren. Dat zal een groot spektakel worden.
Rusland heeft China nodig. Andersom not so much.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
poetins trollen denken dat er een soort politieke alliantie is met china, maar dat is compleet onlogisch en heel erg tegen de culturele geschiedenis van China.
iik heb jou nog nooit kritisch gezien naar de rusland bulshit propaganda, maar kan er naast zitten. Want alle prorusland of anti eu / anti westen gaat erin als zoete broodjesmquote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Rusland, ik ben kritisch. Omdat het lijkt alsof alle anti-Rusland mensen dat totaal niet zijn.
Maar dat willen de Chinezen dan wel in een verbond waar zij duidelijk de grotere speler zijn, dus zij hebben er niet eens echt last van als Rusland zichzelf nu flink aan het verzwakken is. Maakt ze alleen maar makkelijker te controleren voor Beijing later.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:52 schreef RetepV het volgende:
[..]
Dat klinkt inderdaad heel Chinees (geen discriminatie bedoeld).
Maar vooralsnog lijkt het er niet op dat wij Rusland zullen gaan vernietigen. En het lijkt er ook (nog) niet op dat Rusland zichzelf van binnenuit zal vernietigen (revolutie: al 100 keer voorspeld sinds het begin van deze oorlog, 0 keer gebeurd, nog niet eens aanstalten).
Dus vind ik het een beetje vergezocht. Rusland heeft nog steeds de olie- en gasreserves, ook als ze de oorlog verliezen. Als Rusland niet vernietigd wordt, dan blijven ze die olie- en gasreserves gewoon uitbaten. En zij hebben de kennis en de technologie daarvoor, dus waarom zou je als China Rusland gaan vernietigen? Beter is het om ze te beschermen en met hen samen te werken.
Maar goed, het kan ook zijn dat de Chinezen op een dag Rusland zullen gaan proberen te veroveren. Dat zal een groot spektakel worden.
Maar ze zijn wel directe buren en hebben beide baat bij stabiliteit van elkander. Anders eindigt het zoals het tussen Amerika en Mexico gaat. In plaats van dat ze miljarden aan elkaar verdienen, moeten ze dan miljarden gaan uitgeven om elkaar uit elkaar's achtertuin te houden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef Korenfok het volgende:
[..]
poetins trollen denken dat er een soort politieke alliantie is met china, maar dat is compleet onlogisch en heel erg tegen de culturele geschiedenis van China.
klopt, gaat ook meer om een beeld in het westen te scheppen met propaganda, dat het westen heel slap staat en rusland erg sterk met veel bondgenoten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Rusland heeft China nodig. Andersom not so much.
Je denkt heel kritisch dat China zonder dat het nodig is wel effe miljardeninvesteringen gaat doen in pijpleidingen door compleet Rusland en wel zo dat het met een paar maanden is geregeld?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik ben niet pro-Rusland, ik ben kritisch. Omdat het lijkt alsof alle anti-Rusland mensen dat totaal niet zijn.
zucht, dat is net zoiets als rusland en amerika buren noemen. echter woont er aan beide landsgrenzen geen hol en gbeeurt er niks aan de grenzen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:57 schreef RetepV het volgende:
[..]
Maar ze zijn wel directe buren en hebben beide baat bij stabiliteit van elkander. Anders eindigt het zoals het tussen Amerika en Mexico gaat. In plaats van dat ze miljarden aan elkaar verdienen, moeten ze dan miljarden gaan uitgeven om elkaar uit elkaar's achtertuin te houden.
Niemand voorspelde dat. Maar het ging door mijn gedachten als een mogelijkheid. Ik bedoelde niet vernietigen in de zin van dat heel Rusland platgegooid wordt, maar in de zin van dat iemand Rusland ontheft van zijn regering en er zijn eigen regering in de plaats zet en zo de olie en het gas voor zichzelf houdt. Vernietiging van de overheidsstructuur dus, niet van de mensen en het land zelf.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat daar in de RF in de bodem zit, loopt niet weg inderdaad.
Maar dat weten China en de EU ook.
En wie voorspelde dan hier dat Rusland vernietigd gaat worden?
Net als dat beeld dat Rusland omringd wordt door NATO grenzen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
klopt, gaat ook meer om een beeld in het westen te scheppen met propaganda, dat het westen heel slap staat en rusland erg sterk met veel bondgenoten.
Echter is zoals alles met de trollen laatste tijd, tegen overgstelde is waar.
Serieus, je bent geobsedeerd met 'trollen'. Je hebt het woord en de insinuatie nu 4 keer in een reply gezet. Hou gewoon op met de discussie te verzieken. Van ons allemaal ben jij de enige die partij aan het kiezen bent. Ik zeg er alleen maar op: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Geen goede eigenschap.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:
[..]
Echter is zoals alles met de trollen laatste tijd, tegen overgstelde is waar.
Hoeveel procent van de stroom in Nederland komt er nu uit kolencentrales? En hoe was dat in de 5 voorgaande jaren?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
[ twitter ]
Een paar miljard? De hele regio nabij de grens met China is nogal onherbergzaam, de enige pijpleiding die er vooralsnog ligt (Power of Siberia) heeft ongeveer $60 miljard gekost. Dan heb je een pijpleiding zo groot als Nord Stream 2, maar naar Europa liggen ook nog eens de Nord Stream 1, Yamal, Druzhba, Sojoez, Turkstream n Blue Stream. Zie dat maar eens te compenseren.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:35 schreef RetepV het volgende:
[..]
Denk ik dan.
Ah okay.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niemand voorspelde dat. Maar het ging door mijn gedachten als een mogelijkheid. Ik bedoelde niet vernietigen in de zin van dat heel Rusland platgegooid wordt, maar in de zin van dat iemand Rusland ontheft van zijn regering en er zijn eigen regering in de plaats zet en zo de olie en het gas voor zichzelf houdt. Vernietiging van de overheidsstructuur dus, niet van de mensen en het land zelf.
Het is prima om kritisch te zijn op het westen, ik heb vaak genoeg kritiek op het handelen van Amerika en Europa.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef RetepV het volgende:
[..]
Die zogenaamd voorspelde revolutie is ook nieuw voor mij. Ik weet wel dat we het hoopte maar hoop is iets anders dan voorspelling (zegt mijn moeder)quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:56 schreef capricia het volgende:
[..]
Wat daar in de RF in de bodem zit, loopt niet weg inderdaad.
Maar dat weten China en de EU ook.
En wie voorspelde dan hier dat Rusland vernietigd gaat worden?
Die lijnen liggen er al lang, check de kaartquote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:59 schreef Ulx het volgende:
[..]
Je denkt heel kritisch dat China zonder dat het nodig is wel effe miljardeninvesteringen gaat doen in pijpleidingen door compleet Rusland en wel zo dat het met een paar maanden is geregeld?
Je vindt de kool-aid echt lekker volgens mij.
Niet zo zwart/wit denken. Sorry, ik zal het nog eens verduidelijken. Ik ben niet kritisch op het Westen (tenminste... nu even niet). Ik ben kritisch op anti-Rusland adepten. Dat is niet hetzelfde.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:
[..]
Het is prima om kritisch te zijn op het westen, ik heb vaak genoeg kritiek op het handelen van Amerika en Europa.
Natuurlijk zie ik dat. Net zoals ik zie dat de regering van Oekrane vol met criminelen zit.quote:En ik ben het verdedigen of romantiseren van dat regime met hun landjepik moordpraktijken spuugzat. Het zijn criminelen. Als je dat niet ziet, ben je helemaal niet kritisch.
Aha, we moeten Oekrane niet met wapens steunen! Zeg dat dan knul. Dan vertellen wij jou nog een keer dat je daarmee de oorlogsmisdadiger Putin actief steunt en dan is het cirkeltje weer rond….quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:17 schreef RetepV het volgende:
Blablablabla
Ok, nu was ik dan toch even kritisch op de EU. Ik vind ze nogal naef.![]()
ik hou me bij feiten, en kan daardoor niet neutraal zijn ben anti poetin, maar hou me wel bij feiten. ten tweede, je hebt alleen maar kremlin Bullshit lopen trollen hier, nergens een feit. Dus nee jullie neutralen zijn allemaal pro poetin, anders kwam er wel eens een kritische noot over een kremlin georganiseerde verhaal lijn.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:03 schreef RetepV het volgende:
[..]
Serieus, je bent geobsedeerd met 'trollen'. Je hebt het woord en de insinuatie nu 4 keer in een reply gezet. Hou gewoon op met de discussie te verzieken. Van ons allemaal ben jij de enige die partij aan het kiezen bent. Ik zeg er alleen maar op: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Geen goede eigenschap.
je pleit dus voor poetin, daar de boel op orde stelt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:17 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niet zo zwart/wit denken. Sorry, ik zal het nog eens verduidelijken. Ik ben niet kritisch op het Westen (tenminste... nu even niet). Ik ben kritisch op anti-Rusland adepten. Dat is niet hetzelfde.
[..]
Natuurlijk zie ik dat. Net zoals ik zie dat de regering van Oekrane vol met criminelen zit.
En ik zie ook dat onze EU regering die criminelen steunt.
Wat ik ook zie is dat onze EU probeert de goeden in Oekrane te steunen, door Zelensky alle steun te geven die hij nodig heeft en misschien ook verdient. Maar ik zie ook dat de EU daarmee het kind met het badwater aan het weggooien is. Want Zelensky is niet in staat om de slechten in Oekrane te bestrijden (en dan bedoel ik niet de Russische invallers). En als de oorlog over is, zal Zelensky in een slechte positie zijn. Eentje waarbij hij het hoofd van een land met een aanzienlijke legermacht is, en een heleboel criminelen om hem heen die er wel wat moorden voor over hebben om zelf die macht in handen te krijgen. Ik ben benieuwd wat de EU doet (of zal doen) om dat te voorkomen.
Ok, nu was ik dan toch even kritisch op de EU. Ik vind ze nogal naef.![]()
Dat moeten we dan maar compenseren met minder stikstofdepositie rondom natuurgebiedenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 17:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Alvast RIP voor de vogels.
maar ontopic.
Ik kom hier om over de oorlog tussen Oekrane en Rusland en de gevolgen daarvan voor de wereld te praten, niet om mijn steun voor de n of de ander uit te spreken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Aha, we moeten Oekrane niet met wapens steunen! Zeg dat dan knul. Dan vertellen wij jou nog een keer dat je daarmee de oorlogsmisdadiger Putin actief steunt en dan is het cirkeltje weer rond….
we hadden dat raket schild gelijk moeten bouwen in 2006 en oekraine in 2008 vol moeten pompen met wapens en in de navo toelaten, had nu een hoop gezeik gescheeld.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kom hier om over de oorlog tussen Oekrane en Rusland en de gevolgen daarvan voor de wereld te praten, niet om mijn steun voor de n of de ander uit te spreken.
In China zelf zijn nu nogal wat financiele problemen en daarnaast ook in toenemende mate schuldenproblemen in landen waarin China heeft geinvesteerd, ja met name verergerd door de oorlog in Oekraine. Op deze wijze beschadigd het russische regime de chinese belangen. Ik heb een sterk vermoeden dat Xi door Putin is verteld dat de oorlog van korte duur zou zijn maar nu het lang gaat duren komen ook chinese belangen steeds meer onder druk te staan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef capricia het volgende:
[..]
Waarom moet China in Rusland investeren dan?
Echt 0 nieuwe investeringen.
Ze investeren nu liever in Saudi Arabi. En in groene energie. Ja ook zij zijn bezig met een transitie.
[ twitter ]
Ik heb in februati / maart artikel gelezen die speculeerde dat china de informant is geweest van de verenigde staten. Dat poetin xi heeft vertelt van de infasie, omdat het westen en navo nu zwak staat. maar dat china toch eieren voor zijn geld heeft gekozen en 'neutraal' is gebleven toen rusland door ging met zijn plan.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:41 schreef Digi2 het volgende:
[..]
In China zelf zijn nu nogal wat financiele problemen en daarnaast ook in toenemende mate schuldenproblemen in landen waarin China heeft geinvesteerd, ja met name verergerd door de oorlog in Oekraine. Op deze wijze beschadigd het russische regime de chinese belangen. Ik heb een sterk vermoeden dat Xi door Putin is verteld dat de oorlog van korte duur zou zijn maar nu het lang gaat duren komen ook chinese belangen steeds meer onder druk te staan.
Ik steun beide partijen omdat ik fundamenteel pro-oorlog ben. Te weinig oorlog en je krijgt een hoop andere shit. Oorlog hoort bij de soort mens evenals bij chimps en sommige mierensoorten.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Ik kom hier om over de oorlog tussen Oekrane en Rusland en de gevolgen daarvan voor de wereld te praten, niet om mijn steun voor de n of de ander uit te spreken.
Mooi man. Maar daarbij vind je het wel noodzakelijk om te vermelden dat militaire hulp aan Oekrane naef is.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:32 schreef RetepV het volgende:
[..]
Juist niet, maar de n gelooft dat je Oekrane moet steunen omdat Rusland anders niet stopt met hun agressie, en de ander gelooft dat Rusland die ambities niet heeft. Beide partijen zien het belang voor Nederland, de ene iets meer op operationeel niveau en de ander op strategisch.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro-NL, de partij die nog weleens vergeten word.
Maak je geen zorgen Nederland komt nog wel aan de beurt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Ik ben pro-NL, de partij die nog weleens vergeten word.
Ik keur oorlogsgeweld goed, houdt mij er even buiten graagquote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Er is niemand die het geweld goedkeurt en er is ook niemand die zegt dat het allemaal makkelijk gaat zijn.
En daarnaast is de pijn die we nu ervaren tijdelijk en creert het juist kansen en mogelijkheden. Dus daarom ben ik vr het uitschakelen van Rusland als potentieel gevaar voor de EU (niet perse militair, maar vooral door de wig die ze nu drijven tussen EU landen).quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:01 schreef zalkc het volgende:
[..]
Juist niet, maar de n gelooft dat je Oekrane moet steunen omdat Rusland anders niet stopt met hun agressie, en de ander gelooft dat Rusland die ambities niet heeft. Beide partijen zien het belang voor Nederland, de ene iets meer op operationeel niveau en de ander op strategisch.
Er is niemand die het geweld goedkeurt en er is ook niemand die zegt dat het allemaal makkelijk gaat zijn.
Nee die liggen er niet: de gasleidingen van de grootste velden in het noordwesten van Rusland lopen naar Europa. Wat ze maximaal aan gas kunnen leveren aan China is maar een fractie van wat er aan Europa geleverd wordt. Zie ook:quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Die lijnen liggen er al lang, check de kaart
quote:Op maandag 11 april 2022 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Verder nog wat informatie over het gas dat wel of niet naar Azi zou (kunnen) stromen als wij het niet meer willen hebben: https://fortune.com/2022/(...)ons-thane-gustafson/
Let’s start with oil. The primary Russia export route to China is the East Siberian pipeline (ESPO), which shipped about 700,000 barrels of oil a day in 2021. An additional 900,000 barrels of oil a day were shipped by tanker.
There’s little room for immediate expansion, given constraints in both pipeline capacity and marine terminals. In fact, sending oil by tanker could prove difficult, as traders and shippers shy away from Russian oil. If anything, Russian oil exports to China might even decline over the next year.
Russian gas exports to China have more room to grow. Unused capacity in the existing Power of Siberia 1 pipeline means there’s modest space —at least in theory—for Gazprom to increase its gas deliveries to northeast China over the next few years. But the problem is at the source: the gas resources of East Siberia are modest compared to West Siberia. Moreover, Gazprom is not going to be able to fully develop its two major East Siberian fields, Chayanda and Kovykta, until the mid-2020s at the earliest.
[...]
Adding everything up, Gazprom could probably supply an additional 28 billion cubic meters of gas to China by 2025—only a fraction of the 155 billion cubic meters Russia supplied to Europe in 2021.
[...]
Russia's energy infrastructure was built to supply markets in Europe, and required half a century to construct. As Europe turns away from Russian fossil fuels, both for reasons of climate and security, this vast system will now have to be pointed toward the east. But that goal can only be achieved at great cost in capital and time. It will not happen overnight.
Niet voor niets natuurlijk dat Poetin de kraan naar Europa nog niet dichtgedraaid heeft.
Rusland hoeft niet van een westerse marionettenregering voorzien te worden, interne onrust veroorzaken (zoals de Russen dat ook in het westen pogen te doen) is voldoende. Middels fake news, propaganda en psyops de verschillende etnische bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en tegelijkertijd een armoedeval in en van het land veroorzaken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 19:00 schreef RetepV het volgende:
[..]
Niemand voorspelde dat. Maar het ging door mijn gedachten als een mogelijkheid. Ik bedoelde niet vernietigen in de zin van dat heel Rusland platgegooid wordt, maar in de zin van dat iemand Rusland ontheft van zijn regering en er zijn eigen regering in de plaats zet en zo de olie en het gas voor zichzelf houdt. Vernietiging van de overheidsstructuur dus, niet van de mensen en het land zelf.
Geen beef, maar het zijn ook niet bepaald vrienden. Dat hebben de Russen onder Stalin aardig weten te verkloten en dat is nooit meer goed gekomen. De enige reden waarom het nu lijkt te boteren is omdat Xi een soort van crush schijnt te hebben op Putin. En het gevalletje "the enemy of my enemy is my friend" speelt ook mee.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:
[..]
Jawel die liggen er wel, de power of Siberia pipeline. Die kan Max 36 bcm p/y niet te vergelijken met de Europese import van 160-200 bcm. Maar ook steeds meer LNG gaat ernaartoe.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee die liggen er niet: de gasleidingen van de grootste velden in het noordwesten van Rusland lopen naar Europa. Wat ze maximaal aan gas kunnen leveren aan China is maar een fractie van wat er aan Europa geleverd wordt. Zie ook:
[..]
Tja wat maakt het uit wat Rusland kan leveren aan China. Het is veel belangrijker hoe wij meer zelfvoorzienend kunnen worden.Ook wij moeten nieuwe infra aanleggen. Dat is ook niet een twee drie gebeurd. En met die trage besluiten kan dat ook nog jaren duren. Zie alleen al de discussie mbt kerncentrales die we zonder Rusland hard nodig hebben. We moeten af van die afhankelijkheid mbt Rusland en China dat sowieso nooit had moeten gebeuren maar aangezien we nu eenmaal in de shit zitten mbt energie zal je ook een zeer hoge prijs gaan betalen. En uiteraard zal onze defensie behoorlijk opgetuigd moeten worden. En dat op EU niveau. De scheiding tussen West en Azi lijkt mij nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:11 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Nee die liggen er niet: de gasleidingen van de grootste velden in het noordwesten van Rusland lopen naar Europa. Wat ze maximaal aan gas kunnen leveren aan China is maar een fractie van wat er aan Europa geleverd wordt. Zie ook:
[..]
Om er een gevoel van proportie bij te krijgen: het totale gasgebruik in Nederland was in 2021 40 bcm, tijdens een relatief warmte winter. Dus met 1,5mld inwoners is die 36bcm helemaal niets.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel die liggen er wel, de power of Siberia pipeline. Die kan Max 36 bcm p/y niet te vergelijken met de Europese import van 160-200 bcm. Maar ook steeds meer LNG gaat ernaartoe.
Toe gegeven de Europese markt is niet zomaar daarmee te vervangen
https://www.csis.org/analysis/can-russia-execute-gas-pivot-asia
Toch doet China iets van 320 bcm, wat qua inwoner maar een fractie is van NL. En dat is groeiende.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:48 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Om er een gevoel van proportie bij te krijgen: het totale gasgebruik in Nederland was in 2021 40 bcm, tijdens een relatief warmte winter. Dus met 1,5mld inwoners is die 36bcm helemaal niets.
Welk de filmpje?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
Neues Spielzeug.
[ twitter ]
Check de filmpje.
De dronebeelden lijken heel wat, maar zijn duidelijk van n gebouw.quote:
Poetin is waarschijnlijk stiekem de rijkste man op aarde, meer dan Musk en Gates samen.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 20:44 schreef NgInE het volgende:
Misschien vind Putin het wel prima om de gaskraan dicht te draaien omdat hij er zelf nauwelijks last van heeft. Hij blijft toch wel rijk en het zou hem een worst wezen hoe het leven van de gemiddelde Rus er voor staat. Zolang Putin zijn droom van een groot Rusland maar kan waarmaken.
Als Poetin zou willen, kan hij zo hele delen van de Russische economie (bijvoorbeeld een Gazprom) leegzuigen en het geld in eigen zak steken.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Poetin is waarschijnlijk stiekem de rijkste man op aarde, meer dan Musk en Gates samen.
Bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:59 schreef Starhopper het volgende:
De Antanovsky brug in Kherson is opgeblazen
Hij heeft gewoon al die oligarchen in zijn zak.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 22:45 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als Poetin zou willen, kan hij zo hele delen van de Russische economie (bijvoorbeeld een Gazprom) leegzuigen en het geld in eigen zak steken.
quote:
Dank.quote:
Staat nog heel veel meer op twitter. Maar deze heefg het beste geluidquote:
Het was behoorlijk luid ja, ik heb heel snel aan mijn knoppen moet zitten anders sturen de buren de politie weer.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Staat nog heel veel meer op twitter. Maar deze heefg het beste geluid
Het is je achtertuin en je filmt het? Misschien bang voor represailles.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom zijn de beelden wazig gemaakt?
Die MARS II en PzH 2000 blijven indrukwekkend.quote:
Goeie beelden.quote:
Ik weet het, zag het al voorbij komen op twitter. Maar het zou me niks verwonderen als het nooit af gebouwd wordt of het bij 1 lullig gebouwtje blijft. Beetje propaganda maken en meer niet waarschijnlijk.quote:
Ja, want jij bent hier niet, draai het eens omquote:Op dinsdag 26 juli 2022 23:53 schreef Simmertje het volgende:
De Russische trollen zijn gearriveerd want het avondtarief is ingegaan.
Ben vandaag in de arena geweest en heb heel Oekraense kinderen gezien van deze oorlog. Doet best veel pijn vriend.quote:Op woensdag 27 juli 2022 00:46 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Ja, want jij bent hier niet, draai het eens om
Snap ik, maar de Russische slachtoffers worden even vergeten, want dat zijn de vijanden, toch? De enige vijanden zijn de elite die Call of Duty willen spelen, allebeiquote:Op woensdag 27 juli 2022 00:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Ben vandaag in de arena geweest en heb heel Oekraense kinderen gezien van deze oorlog. Doet best veel pijn vriend.
Eens, Russische kinderen die nu (hopelijk 18+) deze oorlog in gestuurd zijn en geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen. Maar was best heftig om al die kinderen te zien in de Arena vandaag.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik, maar de Russische slachtoffers worden even vergeten, want dat zijn de vijanden, toch? De enige vijanden zijn de elite die Call of Duty willen spelen, allebei
De Russische slachtoffers zijn wel volwassen soldaten die in het verkeerde land zijn.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:
[..]
Snap ik, maar de Russische slachtoffers worden even vergeten, want dat zijn de vijanden, toch? De enige vijanden zijn de elite die Call of Duty willen spelen, allebei
Het is verschrikkelijk, snap ikquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:04 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Eens, Russische kinderen die nu (hopelijk 18+) deze oorlog in gestuurd zijn en geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen. Maar was best heftig om al die kinderen te zien in de Arena vandaag.
Ok, alsof zij een keuze hebbenquote:Op woensdag 27 juli 2022 01:04 schreef zalkc het volgende:
[..]
De Russische slachtoffers zijn wel volwassen soldaten die in het verkeerde land zijn.
Als Rusland een beetje democratisch was geweest...quote:
Dat is dus niet zo, dus. Alsof wij nog democratisch zijn, zo is het gewoon.quote:Op woensdag 27 juli 2022 01:10 schreef zalkc het volgende:
[..]
Als Rusland een beetje democratisch was geweest...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |