abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_205459970
twitter
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:04:17 #3
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205459982
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:02 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Schurkenstaten united.
Huilen dan.
pi_205460033
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 09:54 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Logisch ook wel, aangezien Duitsland erg afhankelijk is van het gas. Als Duitsland meer actie zou ondernemen, knijpt Rusland gelijk de kraan verder dicht.
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:

Gazprom schroeft gaslevering aan Duitsland verder terug
https://nos.nl/l/2438302

quote:
Het Russische staatsgasbedrijf Gazprom schroeft vanaf woensdag de leveringen via de Nord Stream 1-gaspijpleiding terug naar 20 procent van de maximale capaciteit. Dat is zo'n 33 miljoen kubieke meter gas per dag.
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.
pi_205460077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:11 schreef J.B. het volgende:

[..]
Dan is er nu alle reden om Oekrane volledig te ondersteunen, want ondanks het weifelend optreden van de Duitsers draait Gazprom alsnog de kraan dicht:

Gazprom schroeft gaslevering aan Duitsland verder terug
https://nos.nl/l/2438302
[..]
Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet. Dat Gazprom een half jaar na dato force majeure ingeroepen heeft (dus met terugwerkende kracht) vergt ook wel een zeldzaam niveau van hersengymnastiek.
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:30:36 #6
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205460173
Oud bericht uit 2018 maar wel interessant
https://www.wired.co.uk/a(...)ebook-twitter-google
This is why Russia's attempts to block Telegram have failed

In 2020 hebben ze het opgegeven
https://www.reuters.com/a(...)am-ban-idUSKBN23P2FT
Russia lifts ban on Telegram messaging app after failing to block it
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:53:17 #7
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205460369
Ze zijn niet echt positief over de situatie...

https://ishgal.com/a-chance-to-kill-some-russians/
“I have a chance to kill some Russians.” Interviews with foreign volunteers in Ukraine

more than half the injuries are friendly fire
====================
"Steel plates [in lieu of armored plates capable of repelling gunfire] were being given to front line troops who had three days' of training. They were sent out with one rifle between a few guys and given 120 rounds of ammunition. Their commander and I begged the upper command not to ship the guys out, especially with that gear, but they didn't listen. I've trained over 2,000 Ukrainian soldiers, and I'd guess at least half are dead."
====================
"Absolutely everything--Javelin missiles, other missiles, vehicles, rifles, ammunition, grenades--all of it has been stolen. And it's happening on both sides of the border. Lots of it is stolen in Poland, but it absolutely happens when it reaches Ukraine, too."
====================
My group is purchasing our weapons from large volunteer group. That volunteer group, which is not from a Western country, stole the weapons that it's selling to us and other groups from the military aid coming into Ukraine."
====================

[ Bericht 62% gewijzigd door slashdotter3 op 26-07-2022 11:01:10 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 10:59:53 #8
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205460418
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:18 schreef Fietsenrek het volgende:

[..]
Ja zeker mee eens, maar dat is wel een lastige kwestie voor Duitsland, ze moeten natuurlijk wel een alternatief hebben dat aan hun huidige consumptie kan voldoen.
Laat ze beginnen met hun kernreactoren weer opstarten.

Ik ben geen fan van kernenergie op de manier waarop de huidige centrales werken, en ik ben tegen nieuwe centrales, maar reeds gebouwde kerncentrales werkloos laten staan, dat is echt enorm zonde.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:03:18 #9
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205460439
quote:
[ twitter ]
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.
pi_205460453
quote:
[ twitter ]
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.
Maar van mij mogen die afrikanen naar Rusland ipv naar de EU gaan.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205460496
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:04 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Totdat ze weer geld en eten nodig hebben.
Maar van mij mogen die afrikanen naar Rusland ipv naar de EU gaan.
Fort Europa en laat ze de rest zelf uitzoeken. Zo ingewikkeld is het niet, je moet het alleen wel willen.
pi_205460536
quote:
[ twitter ]
22 leden:
• Algeria
• Bahrain
• Comoros
• Djibouti
• Egypt
• Iraq
• Jordan
• Kuwait
• Lebanon
• Libya
• Mauritania
• Morocco
• Oman
• Palestine
• Qatar
• Saudi Arabia
• Somalia
• Sudan
• Syria (geschorst)
• Tunisia
• United Arab Emirates
• Yemen

Samen goed voor 7,1 biljoen dollar GDP (PPP) (bron).

Duitsland in z'n eentje is goed voor 5,2 biljoen dollar (bron).

En nu komt het: Saoedie-Arabie is goed voor 2 biljoen dollar... Dus de economie van Duitsland is net zo groot als de 21 (van de 22) Arab League-landen.

Met andere woorden: het is leuk, maar het stelt echt amper wat voor. Om nog maar niets te zeggen over de instabiltieit van de regio.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 11:42:39 ]
pi_205460598
Burgemeester Mykolajiv: opnieuw grote aanval op haven
https://nos.nl/artikel/24(...)rote-aanval-op-haven
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_205460600
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:03 schreef RamboDirk het volgende:

[..]
Ik denk dat we niet moeten onderschatten hoe gehaat het westen is in andere delen van de wereld. Uiteindelijk is het nu verworden tot een proxy oorlog tussen het westen en Rusland. En veel niet westerse mensen hopen dat het westen dan natuurlijk faalt.
Ze mogen het westen haten, maar uiteindelijk stellen ze weinig voor omdat zij niet kunnen samenwerken.

Als de Arabieren samen konden werken, waren ze koningkeizeradmiraal van deze planeet, vele malen machtiger dan de VS ooit is geweest.

Kijk, de Afrikaanse landen hebben nog de smoes dat ze zijn uitgehold door het westen en dat ze daar de gevolgen nog van voelen. Maar de Arabische landen - vooral de olierijke - denken alleen maar aan zichzelf en zullen daarom nooit boven het westen stijgen.

Je kunt alles zeggen over het westen, maar het is ons hier wel gelukt om samen te leven, zonder elkaar te willen saboteren.
pi_205460643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:15 schreef YStec het volgende:

[..]
22 leden:
• Algeria
• Bahrain
• Comoros
• Djibouti
• Egypt
• Iraq
• Jordan
• Kuwait
• Lebanon
• Libya
• Mauritania
• Morocco
• Oman
• Palestine
• Qatar
• Saudi Arabia
• Somalia
• Sudan
• Syria (geschorst)
• Tunisia
• United Arab Emirates
• Yemen

Samen goed voor 7,1 miljard dollar GDP (PPP) (bron).

Duitsland in z'n eentje is goed voor 5,2 miljard dollar (bron).

En nu komt het: Saoedie-Arabie is goed voor 2 miljard dollar... Dus de economie van Duitsland is net zo groot als de 21 (van de 22) Arab League-landen.

Met andere woorden: het is leuk, maar het stelt echt amper wat voor. Om nog maar niets te zeggen over de instabiltieit van de regio.
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:36:20 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205460741
Wat een vieze honden. Kunnen er niet een paar HIMARS op het Kremlin geschoten worden?

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 11:37:42 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205460753
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:36 schreef Starhopper het volgende:
Wat een vieze honden. Kunnen er niet een paar HIMARS op het Kremlin geschoten worden?

Nope
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:38:56 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205460763
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:37 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nope
Jammer
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_205460770
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Het gaat niet alleen om GDP maar om wie de olie en gas heeft, Europa heeft niet veel. Hoe groot zal de economie van Duitsland zijn als ze geen goedkope energie meer hebben? Ik denk geen 5,2 miljard (biljoen bedoel je denk ik).
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:45:39 #20
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205460832
quote:

[..]
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?
Huilen dan.
pi_205460855
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:39 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
En aan wie gaan ze dat gas en die olie dan allemaal verkopen buiten Europa?
Dit, de markt voor dergelijke olie en gas is beperkt. Ook Iran en Venezuela zitten al in die "zwarte" markt en beide landen hebben grote problemen enige noemenswaardige inkomsten daaruit te genereren. Nog een grote "zwarte" leverancier erbij zet de prijzen op die beperkte markt nog verder onder druk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Digi2 op 26-07-2022 11:53:19 ]
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_205460898
quote:

[..]
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.

Duitsland heeft Twee Wereldoorlogen gevoerd... en heeft nu alsnog n van de beste/grootste economien. Ik twijfel er absoluut niet aan dat Duitsland aan de top blijft, destemeer omdat Duitsland sterke vrienden heeft.

Voor alles is er wel een alternatief, het duurt alleen even voordat de infrastructuur in orde is. Ja, het klopt dat er op de korte termijn problemen ontstaan, maar deze worden wel opgelost voor de langere termijn, want daar verschilt het westen van de rest: samenwerken voor de langere termijn.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 11:58:57 #23
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205460944
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:53 schreef YStec het volgende:

[..]
Biljoen inderdaad, dus ik heb mijn post net aangepast.

Duitsland heeft Twee Wereldoorlogen gevoerd... en heeft nu alsnog n van de beste/grootste economien. Ik twijfel er absoluut niet aan dat Duitsland aan de top blijft, destemeer omdat Duitsland sterke vrienden heeft.

Voor alles is er wel een alternatief, het duurt alleen even voordat de infrastructuur in orde is. Ja, het klopt dat er op de korte termijn problemen ontstaan, maar deze worden wel opgelost voor de langere termijn, want daar verschilt het westen van de rest: samenwerken voor de langere termijn.
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.

Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_205460969
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:

[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.

Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
Bestaande kerncentrales lijken mij een prima tussenoplossing om de energietransitie genoeg tijd te geven. Nieuwe kerncentrales zijn daarvoor al een stuk minder aantrekkelijk. Ik vind het echt bizar (zonder gehinderd te zijn door al te veel kennis over dit onderwerp) dat Duitsland zo vasthoudend blijft in het sluiten van die centrales.

Zou dat ook als argument kunnen dienen van Nederland om geen contractueel gas op te pompen voor Duitsland? Omdat ze weigeren een redelijk alternatief in te zetten?
pi_205460990
Ik zeg overigens niet dat we onze zwakke kanten ook niet hebben. Er zijn veel dingen die hier in Europa echt beter kunnen.

Maar problemen die ons allemaal (of een groot deel van ons) raken, proberen we op te lossen als een collectief. En dat maakt het westen zo sterk, we staan er niet alleen voor.

Rusland heeft China en India die nu meer olie en gas importeren, wel zo fijn voor Rusland nu de EU-markt weg dreigt te vallen. Maar die landen doen dat niet om Rusland te steunen, ze doen het vooral omdat ze er zelf belang bij hebben aangezien ze het goedkoper kunnen inslaan. Het is geen steunen of samenwerken, het komt de kanten toevallig allebei goed uit.

EU heeft niet alleen de afzonderlijke lidstaten om op te steunen, maar ook de lidstaten van de NAVO. En natuurlijk, we helpen elkaar niet omdat we elkaar zo lief vinden, maar omdat we weten dat we door samen te werken (ook al moet je wat inleveren) we er allemaal baat bij hebben.

En ik wil het beeld niet romantiseren dus. Er zijn genoeg zaken die niet vlekkeloos verlopen, maar de basis - het fundament - is sterk... Veel sterker.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:10:01 #26
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205461045
Ik heb net een coole serie op Netflix gekeken, waar het uitgangspunt de plank volledig misslaat als je de recente geschiedenis bekijkt.

Noorse serie, Okkupert of Occupied in het Engels.

Daar kondigt Noorwegen aan om de olie en gas winning te stoppen en zweert de eu samen met Rusland, Rusland bezet Noorwegen zo ongeveer om de fossiele brandstoffen weer te laten stromen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:10:50 #27
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205461051
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:03 schreef archito het volgende:

[..]

Zou dat ook als argument kunnen dienen van Nederland om geen contractueel gas op te pompen voor Duitsland? Omdat ze weigeren een redelijk alternatief in te zetten?
Contract is contract, maar tekorten opvangen (buiten het contract) is wel degelijk een discussiepuntje.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 12:14:37 #28
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205461083
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:38 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Jammer
naja het kan wel maar je moet er rekening meehouden dat het feitelijk een vrachtwagen van 17 ton is, dan kun je ze in een C130 zetten en boven het kremlin naar buiten duwen maar dat is best link en niet superefficient

je kunt beter die raketten afschieten
pi_205461121
quote:

[..]

Kerncentrales zijn inderdaad n van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.

En van de redenen waarom ik blij ben met de gevolgen van de sancties - ondanks ze financieel pijn doen - is dat ik hoop dat we hierdoor inderdaad inzien dat het zo niet verder kan en dat we zo snel mogelijk een transitie moeten maken naar iets beters.

Radicale veranderingen gebeuren alleen wanneer er abrupt behoefte naar is, en niet wanneer het allemaal lekker voortkabbelt en sluimert...

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 12:18:04 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 12:19:38 #30
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205461153
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:17 schreef YStec het volgende:

[..]
Kerncentrales zijn inderdaad n van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.

En van de redenen waarom ik blij ben met de gevolgen van de sancties - ondanks ze financieel pijn doen - is dat ik hoop dat we hierdoor inderdaad inzien dat het zo niet verder kan en dat we zo snel mogelijk een transitie moeten maken naar iets beters.

Radicale veranderingen gebeuren alleen wanneer er abrupt behoefte naar is, en niet wanneer het allemaal lekker voortkabbelt en sluimert...
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzo

ik zeg doen
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 12:36:41 #31
236264 crew  capricia
pi_205461338
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.

En wat denken jullie dat hier de oorzaak van is?

twitter
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 12:41:08 #32
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_205461369
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.

[ twitter ]
Ongevaccineerden (in elk geval zij die er een soort boze bedoeling in zien) zijn vaak veel erg van het "weg met ons"-gehalte, dus tegen het westen en westelijke autoriteiten als geheel. De VS is de grote boosdoener, Rusland is stiekem niet slecht bezig, etc.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 12:41:52 #33
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205461377
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:43:46 #34
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_205461399
quote:
88s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:

[..]
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzo

ik zeg doen
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht ;) .
pi_205461408
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
Past allemaal goed in het narratief van "wij tegen de globalistische elite", stond toevallig gisteravond nog een artikel over op de NOS hoe radicaal rechts al dat soort zaken (niet alleen de oorlog of vaccinatie maar bijvoorbeeld ook de boerenprotesten) daarin weet in te kapselen: https://nos.nl/artikel/24(...)icaal-rechtse-agenda
pi_205461417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht ;) .
About 96% of the global uranium reserves are found in these ten countries: Australia, Canada, Kazakhstan, South Africa, Brazil, Namibia, Uzbekistan, the United States, Niger, and Russia.[59] Out of those the main producers are Kazakhstan (39% of world production), Canada (22%) and Australia (10%) are the major producers.[10] In 1996, the world produced 39,000 tonnes of uranium,[60] and in 2005, the world produced a peak of 41,720 tonnes of uranium,[47]. In 2017 this had increased to 59,462 tonnes, 93% of the world demand.

Various agencies have tried to estimate how long these primary resources will last, assuming a once-through cycle. The European Commission said in 2001 that at the current level of uranium consumption, known uranium resources would last 42 years. When added to military and secondary sources, the resources could be stretched to 72 years. Yet this rate of usage assumes that nuclear power continues to provide only a fraction of the world's energy supply. If electric capacity were increased six-fold, then the 72-year supply would last just 12 years.[61] The world's present measured resources of uranium, economically recoverable at a price of US$130/kg according to the industry groups Organisation for Economic Co-operation and Development (OECD), Nuclear Energy Agency (NEA) and International Atomic Energy Agency (IAEA), are enough to last for "at least a century" at current consumption rates.[62][63] According to the World Nuclear Association, yet another industry group, assuming the world's current rate of consumption at 66,500 tonnes of uranium per year and the world's present measured resources of uranium (4.7–5.5 Mt)[62] are enough to last for some 70–80 years
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 12:47:40 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205461439
quote:

[..]
slava ukraina?
pi_205461452
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt. En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
pi_205461459
quote:

[..]
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.
pi_205461481
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.
Minder en minder hoor. Wel blijven opletten ;)
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_205461487
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:51 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Minder en minder hoor. Wel blijven opletten ;)
Is dat zo? bron?
pi_205461488
quote:

[..]
Australi, Canada, Namibi.
pi_205461497
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Is dat zo? bron?
Bijvoorbeeld:
https://thediplomat.com/2(...)elations-on-display/
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:01:32 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205461541
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Ja h? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_205461542
quote:

[..]
Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
Jij denkt dat Rusland Georgi gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane nogmaals gaat binnenvallen?

De kans dat Rusland een soevereine staat binnenvalt is groot.

Dus ja, ik denk dat de kans dat Rusland de EU gaat binnenvallen groter is dan dat ze niet gaan binnenvallen.

Waar doe je anders al deze moeite voor joh... Laat Oekrane gewoon vallen, geef Moldavi (of Transnistri) ook aan Rusland. Natuurlijk. Waar maak je je druk EU zijnde... Negeer de boel maar lekker, geef de regie uit handen, en ga pas ingrijpen wanneer het te laat is.

quote:
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
En ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar hier komt-ie: Stel je je leven voor onder Russisch gezag.

Stel je je vrijheid dan eens voor.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:02:56 #47
307622 Perox
(niet de echte)
pi_205461550
pi_205461551
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ja h? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?
pi_205461579
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:03 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienst
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 13:10:33 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_205461601
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:08 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienst
_O-
pi_205461624
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:08 schreef zuchtje het volgende:

[..]
Je schrijft "WEF" verkeerd.
pi_205461643
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef YStec het volgende:

[..]
Jij denkt dat Rusland Georgi gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane gaat binnenvallen?
Jij denkt dat Rusland Oekrane nogmaals gaat binnenvallen?

De kans dat Rusland een soevereine staat binnenvalt is groot.

Dus ja, ik denk dat de kans dat Rusland de EU gaat binnenvallen groter is dan dat ze niet gaan binnenvallen.

Waar doe je anders al deze moeite voor joh... Laat Oekrane gewoon vallen, geef Moldavi (of Transnistri) ook aan Rusland. Natuurlijk. Waar maak je je druk EU zijnde... Negeer de boel maar lekker, geef de regie uit handen, en ga pas ingrijpen wanneer het te laat is.
[..]
En ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar hier komt-ie: Stel je je leven voor onder Russisch gezag.

Stel je je vrijheid dan eens voor.
De ene keer hoor ik dat Oekrane Rusland makkelijk kan verslaan en nu moet ik bang zijn dat Nederland (en de rest van de EU) overgenomen wordt door Rusland? Wat is het nou?
pi_205461650
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:11 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Leuke hyperbool. Neemt niet weg dat elke keer dat de overheid of de EU weer een nutteloze wet invoert jouw vrijheid verder wordt ingeperkt.
Welke vrijheden precies? Die om een stofzuiger met 9000 watt aan zuigkracht te kopen?
pi_205461655
quote:
9s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Pas maar op, elke post hier wordt gecontroleerd door Europol.
pi_205461667
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De ene keer hoor ik dat Oekrane Rusland makkelijk kan verslaan en nu moet ik bang zijn dat Nederland (en de rest van de EU) overgenomen wordt door Rusland? Wat is het nou?
Beide zijn gechargeerd.

Los van of Oekraene dit gaat winnen, de situatie nu is vreselijk, en als Rusland bijvoorbeeld over enkele jaren Estland binnenvalt user sprake van een invasie in de EU, maar dat wil niet zeggen dat Rusland heel de EU gaat innemen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_205461684
quote:

[..]

Overigens ageert de EU hier al bijna 20 jaar tegen en willen ze een diverser energiebeleid.
Dat was echter altijd te duur volgens de lidstaten.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
pi_205461690
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ik hoor ook weleens dingen. Verantwoord jij je daar eens voor.

...

Jij acht de kans klein, ik acht de kans groter dan klein. Dat is alles.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 13:19:42 ]
pi_205461699
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:10 schreef nixxx het volgende:
Ik heb net een coole serie op Netflix gekeken, waar het uitgangspunt de plank volledig misslaat als je de recente geschiedenis bekijkt.

Noorse serie, Okkupert of Occupied in het Engels.

Daar kondigt Noorwegen aan om de olie en gas winning te stoppen en zweert de eu samen met Rusland, Rusland bezet Noorwegen zo ongeveer om de fossiele brandstoffen weer te laten stromen.
Er is een seizoen 3 die niet op netflix staat.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:25:12 #59
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_205461752
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:19 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Er is een seizoen 3 die niet op netflix staat.
Tusen takk!

Ahoy me mateys!!!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 13:25:12 #60
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_205461753
Ga nou niet elke keer in op dat bewust ontsporen van het topic jongons.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_205461760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:18 schreef YStec het volgende:

[..]
Ik hoor ook weleens dingen. Verantwoord jij je daar eens voor.

...

Jij acht de kans klein, ik acht de kans groter dan klein. Dat is alles.
Ga je nu ontkennen dat hier al maanden wordt verkondigd dat Oekrane Rusland makkelijk gaat verslaan?
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 13:27:15 #62
pi_205461767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:26 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ga je nu ontkennen dat hier al maanden wordt verkondigd dat Oekrane Rusland makkelijk gaat verslaan?
Er is hier niemand die zegt dat Oekraine makkelijk Rusland gaat verslaan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:27:28 #63
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205461770
quote:

[..]
Ik durf dat te ontkennen. De algemene tendens hier is niet dat dat makkelijk zal gaan.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_205461774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:27 schreef SillyWalks het volgende:

[..]
Ik durf dat te ontkennen. De algemene tendens hier is niet dat dat makkelijk zal gaan.
Oke misschien niet makkelijk maar Oekrane gaat Rusland verslaan is de tendens.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:28:48 #65
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205461781
https://www.telegraaf.nl/(...)-martelen-deserteurs

’Russen executeren en martelen deserteurs’

Amsterdam - Russische soldaten die weigeren te vechten in het zuiden van Oekrane worden met geweld naar het front teruggestuurd. Er zijn berichten dat officieren weigerachtige soldaten martelen in zelf gegraven martelkuilen, en hen dreigen te executeren en in een aantal gevallen zelfs verkrachten.

’Glorie aan de helden’ staat er op dit bord met een Russische soldaat in Moskou. Een aantal van die ’helden’ zou deserteurs in Oekrane martelen.

Het gaat daarbij ook om rekruten die waren verteld dat ze nadat hun contract van drie maanden was afgelopen naar huis zouden mogen gaan. Volgens de vader van een Russische soldaat werd zijn zoon die op die basis naar Oekrane was vertrokken vastgehouden in een complex in de plaats Brianka nabij Luhansk dat is volgepropt met lotgenoten die weigeren nog verder te vechten.

Vanuit de stad Melitopol, eveneens in het zuiden van Oekrane, bericht een plaatselijke krant Ria Melitopol over Russische soldaten die zijn opgenomen in het plaatselijke ziekenhuis omdat ze zichzelf hebben verwond om maar niet meer naar het front terug te hoeven gaan. Er was zelfs een soldaat die in het hospitaal stierf omdat hij zichzelf door het hoofd had geschoten omdat hij weigerde nog langer te dienen.

De beruchte Wagner Groep, een groep huurlingen die gezien wordt als een privlegertje van Poetin, zou jacht maken op Russische deserteurs in de regio. Een Russische overloper vertelde dat in een gefilmd interview aan de Oekraense geheime dienst.

De berichten konden niet door onafhankelijke bronnen worden bevestigd.

Dat geldt wel voor verhalen over verdwijningen en martelingen door Russische troepen in het bezette zuiden. Mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch heeft 71 mensen gesproken in de regio rond Cherson en Zaporizja waarvan velen werden gedwongen te vertrekken, werden gemarteld of zonder redenen gevangen werden genomen. Het doel was informatie inwinnen en angst aanjagen, zo meldt HRW. De genterviewden vertelden lang te zijn geslagen en elektrische schokken te hebben gekregen. Ook werden ze gedwongen toe te kijken bij de martelingen. Een drietal gevangen genomen leden van het Oekraense leger werd gemarteld en gedood. Het lichaam van een van hen werd gevonden in de baai van Cherson.

Grote zorgen zijn er ook over het lot van de verdedigers van de Azovstal-staalfabriek in Marioepol. Die kregen een maand geleden te horen vanuit Kiev dat ze zich moesten overgeven aan de Russen om te voorkomen dat ze allen gedood zouden worden. Ze zouden onderdeel worden van een gevangenruil, maar daar is nog niets van gekomen. Rond de 2500 strijders werden overgebracht naar de zelfverklaarde volksrepubliek Donetsk waar een pro-Russisch zelfbestuur zetelt. Er gaan geruchten dat een aantal leiders van het verzet van de staalfabriek is overgebracht naar Rusland.

Familieleden zijn doodongerust. De 25-jarige Hanna Naumenko vertelt dat ze sinds de dag dat haar partner vertrok uit het massale staalcomplex ze niets meer van hem had gehoord.

Het hoofd van het Azov-regiment, Denis Prokopenko, sprak 30 seconden met zijn vrouw, Katerina, waarbij hij vertelde goed te zijn behandeld, maar ze wist niet of hij vrijuit kon spreken.

Het Internationale Rode Kruis en andere organisaties zijn bezig met een eventuele gevangenenruil, maar daarover is verder niets bekend. ,,Het is een zeer delicate zaak, die we niet willen laten verstoren”, zegt Oleksi Danilov van het ministerie van Nationale Veiligheid.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:28:57 #66
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_205461783
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
MITS het Westen niet verzaakt en Oekrane alle middelen geeft die ze nodig heeft om dat te bewerkstelligen.

En dat is een grote mits.
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 13:29:29 #67
pi_205461787
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:28 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Mensen hopen dat. Niet zo heel gek.
pi_205461852
quote:

[..]
Waarom verwacht je van mij dat ik ga verdedigen/verantwoorden/watdanook wat anderen zeggen?

Hoe raar is het om op een persoonlijke tekst van mij te reageren met wat anderen allemaal wel of niet zeggen?

Weet ik veel wat anderen allemaal zeggen, en waarom ze het zeggen. Je gaat toch niet willekeurige posts van willekeurige mensen in een discussie betrekken en dan denken dat dat nuttig is voor de lopende discussie?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:39:04 #69
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_205461880
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:11 schreef J.B. het volgende:

Rusland is een notoir onbetrouwbare leverancier waar Europa gewoonweg vanaf moet.
Ik ben niet bekend met dit gegeven, hebben ze in het verleden ook vaak gasleveringen gestaakt of teruggedraaid? BVD
pi_205461913
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:39 schreef slashdotter3 het volgende:
Wat is hij aan het doen met de granaat?
[ twitter ]
zorgen dat die granaat kan ontploffen als die ergens tegenaan gegooid wordt
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:50:36 #72
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205461950
quote:

[..]
En dan stel je voor om nog meer vrijheid in te leveren?

quote:
En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
Gevaarlijk gokje, niet?
Huilen dan.
pi_205461965
https://www.theguardian.c(...)-russia-supply-fears

Wel weer typisch dat die Hongaarse puppet van Poetin tegenstemde. Veel beslissingen moeten nog met unanimiteit worden aangenomen. Orban is Poetins grootste troefkaart. Echte harde sancties zijn dus onmogelijk.
pi_205461979
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En dan stel je voor om nog meer vrijheid in te leveren?
[..]
Gevaarlijk gokje, niet?
Met de grote beer ruzie zoeken is niet verstandig nee, zeker als je daar ook nog van afhankelijk bent voor je energie.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:06 #75
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205461986
quote:

[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt. En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
Welke vrijheid hebben we niet meer dan? Ik ben reuze benieuwd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 13:55:18 #76
pi_205461987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Met de grote beer ruzie zoeken is niet verstandig nee, zeker als je daar ook nog van afhankelijk bent voor je energie.
De Russische beer zoekt (en heeft ruzie) met z'n buurland en is ook ruzie aan het maken met het westen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:57:05 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462001
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:54 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
De grote beer:

Maar ik ben wel heel groot en gevaarlijk hoor en ik ga jullie allemaal kapotslopen als jullie niet luisteren!!111
Huilen dan.
pi_205462005
De Russische beer.

_O-

En we laten het aan de waan van de dag of het tandeloze beer is of niet.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  dinsdag 26 juli 2022 @ 13:58:07 #79
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462007
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
Ik ben niet bekend met dit gegeven, hebben ze in het verleden ook vaak gasleveringen gestaakt of teruggedraaid? BVD
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.

dinsdag 26 juli 2022 @ 14:02:14 #80
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462026
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Sommige mensen snappen niet dat in een samenleving absolute vrijheid niet bestaat en beginnen meteen fascisme dit en dictatuur dat te roepen zodra ze met dat feit geconfronteerd worden.

Opmerkelijk genoeg zijn dat vaak figuren die daadwerkelijk dictatoriale leiders haast adoreren...
Huilen dan.
pi_205462027
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:58 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Nee, helemaal niet. Zelfs in de koude oorlog liepen die leveringen gewoon door. Het economische werd gescheiden van het militaire. Dat wilden de Russen dit conflict ook (weer) doen, maar in reactie op de economische sancties vanuit het westen zijn zij dit keer wel over gegaan op economische tegenacties.
Je zou Hitler ook geen geld sturen als je wist dat hij daar gas voor de concentratiekampen mee inkocht. Deze agressie is van zo'n ernstige kwaadaardigheid dat je wel een brute dictator moet zijn wil je denken dat beschaafde naties de economie en het militaire niet zouden mixen.
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 14:02:19 #82
pi_205462028
quote:

[..]
Er waren toen ook economische sancties. Het verschil is het zittende poppetje. Die er nu zit is al een hele lange tijd aan het dreigen klieren en emmeren waardoor de prijs al tijden alle kanten, maar voornamelijk, omhoog gaat.

Achteraf kijk je een koe in de kont maar op die manier hebben we jaren lang de pot gespekt voor deze oorlog. Daarom zijn de economische sancties nu en zwaarder en breder.
pi_205462032
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:42 schreef Za het volgende:

[..]
Ja, Oost-Europese landen hebben al vaker met dit bijltje mogen hakken. Daarom bestaat er ook Europese wetgeving voor:

New rules to secure gas supplies in Europe bring more solidarity
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_3203

quote:
After the gas crises of 2006 and 2009, the EU reinforced its security of gas supply notably by adopting the first security of gas supply regulation in 2010.
Het is echt geen nieuws dat Rusland gas afsluit wanneer het ze goeddunkt, het verschil met toen is alleen dat nu ook West-Europese landen de pineut zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 14:05:38 ]
pi_205462036
quote:

[..]
Nou ja joh, wat een logische reactie van die gekke Russen.

En dan toch van die koppen lezen als: 'Rusland gebruikt energie als wapen!' Tenenkrommend kortzichtig.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
pi_205462046
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:55 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Heb al dingen opgenoemd. Hier nog een paar: steeds hogere belastingen en inflatie. Dus je hebt de vrijheid niet meer om dat deel van je geld uit te geven aan dingen die jij wilt.
pi_205462064
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:05 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Heb al dingen opgenoemd. Hier nog een paar: steeds hogere belastingen en inflatie. Dus je hebt de vrijheid niet meer om dat deel van je geld uit te geven aan dingen die jij wilt.
Het begrip vrijheid is ook wel aan een behoorlijke inflatie onderhevig als tegenwoordig al niet te maken hebben met monetaire inflatie er onder valt...
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 14:08:12 #87
364681 over_hedge
pi_205462071
quote:

[..]
Dit is in elk land zo :') Dus je bent in geen 1 land vrij? Oke
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:09:47 #88
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462085
quote:

[..]
Vrijheid = geen belasting betalen
Vrijheid = zelf bepalen hoeveel je geld waard is

Ja ja, ik leer elke dag bij hier. Gelukkig betaal je in een vrij land als Rusland geen belasting en wordt je geld daar steeds meer waard. Wanneer vertrek je?
Huilen dan.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:09:56 #89
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462088
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:02 schreef Confetti het volgende:

[..]
Je zou Hitler ook geen geld sturen als je wist dat hij daar gas voor de concentratiekampen mee inkocht. Deze agressie is van zo'n ernstige kwaadaardigheid dat je wel een brute dictator moet zijn wil je denken dat beschaafde naties de economie en het militaire niet zouden mixen.
Zo kwaadaardig is hij dus, want hij was er van overtuigd dat we niets zouden doen. En hij is er nog steeds van overtuigd dat als we wel die kant op zouden gaan hij het langer uit zou zingen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Er waren toen ook economische sancties. Het verschil is het zittende poppetje. Die er nu zit is al een hele lange tijd aan het dreigen klieren en emmeren waardoor de prijs al tijden alle kanten, maar voornamelijk, omhoog gaat.
Pin me er niet op vast, maar volgens mij waren de handelsstromen tussen die twee blokken sowieso al vrij beperkt. Maar het gas stroomde wel degelijk. Rechtstreeks de oorlogskas van een Stalin en Breznjev in - ook geen lieverdjes, zullen we maar zeggen. En die financierden ook de tegenstanders in proxy-oorlogen die het westen uitvocht. O.a. in Vietnam.

Dus de huidige reactie van het westen door wl sancties te nemen is gezien de historie uniek. Dat was ook de reden waarom Putin berhaupt dacht dat we economisch niets zouden doen. Economisch niets doen deden we min of meer al decennia.

dinsdag 26 juli 2022 @ 14:10:48 #90
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205462092
quote:

[..]
:')

Kolere. _O- _O- _O-
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:12:58 #91
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462104
quote:

[..]
Nou jongen, de vrijheid die je in dit land nog wel hebt is om er eerwaardig -en met staats assistentie- een einde aan te maken. Moet je wel uitzichtloos lijden aan tonen. Maar ik denk dat als je wat je posts hier doorstuurt naar de dokter je in alle vrijheid aan de slag kunt. Als je zou willen dan h.

pi_205462118
De waarheid is hard merk ik :) :W
  FOK!fotograaf dinsdag 26 juli 2022 @ 14:14:32 #93
364681 over_hedge
pi_205462121
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:13 schreef NeeOfTochJA het volgende:
Dus ipv normaal te reageren kom je met dit soort dooddoeners? |:(
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:18:29 #94
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_205462155
quote:
De onzin die je uitkraamt is bepaald niet de waarheid. :')
pi_205462164
quote:
Enorm hard.

Een land met een sociaal vangnet heeft hoge(re) belastingen.

Dat de levensstandaarden hoger zijn maakt verder niet uit en context is niet belangrijk.

Maar goed, ik ga even in een hoekje janken en stoppen met reageren op dit soort kolder.
pi_205462207
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:20 schreef YStec het volgende:

[..]
Enorm hard.

Een land met een sociaal vangnet heeft hoge(re) belastingen.

Dat de levensstandaarden hoger zijn maakt verder niet uit en context is niet belangrijk.

Maar goed, ik ga even in een hoekje janken en stoppen met reageren op dit soort kolder.
Vandaar dat 1 op 3 de mensen niet meer rond kan komen. De levensstandaard is niet meer hetzelfde als in de jaren 90, dat snap je wel toch.

ontopic weer.
pi_205462226
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:24 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Vandaar dat 1 op 3 de mensen niet meer rond kan komen. De levensstandaard is niet meer hetzelfde als in de jaren 90, dat snap je wel toch.

ontopic weer.
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.

En bekijk deze mooie bevolkingspyramide eens, misschien dat dat een idee geeft wat er anders is tussen 1990 en 2022.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide.
pi_205462238
twitter

Volgens eigen zeggen is hij er op vakantie, de speculatie is, dat hij er is om te onderhandelen vanwege de nog slechts 20% gas uit Nord Stream 1. Wat denkt men hier?
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 14:34:05 #99
pi_205462263
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:30 schreef Za het volgende:
[ twitter ]

Volgens eigen zeggen is hij er op vakantie, de speculatie is, dat hij er is om te onderhandelen vanwege de nog slechts 20% gas uit Nord Stream 1. Wat denkt men hier?
Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.

Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
pi_205462268
quote:

Thanks.

quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:03 schreef J.B. het volgende:

Ja, Oost-Europese landen hebben al vaker met dit bijltje mogen hakken. Daarom bestaat er ook Europese wetgeving voor:

New rules to secure gas supplies in Europe bring more solidarity
https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/en/IP_17_3203

Het is echt geen nieuws dat Rusland gas afsluit wanneer het ze goeddunkt, het verschil met toen is alleen dat nu ook West-Europese landen de pineut zijn.
OK thanks, dus tot op heden was het voor West Europa, een betrouwbaar leverancier, maar in het Oosten wegens ik neem aan onderlinge conflicten werden contracten soms niet nageleefd?
pi_205462278
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:28 schreef YStec het volgende:

[..]
Levensstandaarden vs. andere landen, niet vs. eerdere jaren.

En bekijk deze mooie bevolkingspyramide eens, misschien dat dat een idee geeft wat er anders is tussen 1990 en 2022.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)g/bevolkingspiramide.
Het is een feit dat mensen aanzienlijk meer geld moeten besteden aan eerste levensbehoeften zoals wonen.

Waar dat in 1970 nog krap 10% was is dat nu ruim 30% of meer.

Meer dan 50% kwijt zijn aan vaste lasten in totaal is normaal, dat was het vroeger niet.
[..]
pi_205462284
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

Ik denk dat laatste. Duitsland laat zich niet van z'n beste kant zien.. Maar dat is wel gebaseerd op de informatie die wij te zien krijgen.

Dat ze daar de plank mis hebben geslagen met energiebehoeftes en opwekking/afhankelijkheid is wel duidelijk.
Ik denk het ook, eigenlijk net als met Hongarije is de afhankelijkheid zo groot dat ze geen andere optie zien of hebben.
pi_205462307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:34 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:41:13 #104
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_205462315
quote:

[..]
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 14:42:09 #105
236264 crew  capricia
pi_205462321
Rusland wil een unconditional surrender van Oekrane. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken. :')

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462340
quote:

[..]
Dit is pertinent niet waar.

Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekrane, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.

De economische sancties zijn een reactie op de inval ver daarna.
pi_205462371
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:39 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Paar jaar geleden ging Merkel de kerncentrales sluiten. Ik zei in een topic dat het dom zou zijn.
Je wil wil niet weten hoeveel drek ik toen over me heen kreeg.
Nou dat was de algehele opinie toen.
Mensen kunnen niet goed nadenken.
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?

Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
[..]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:50:03 #108
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462382
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Nee want ze waren hier al jaren van te voren mee bezig. O.A. door zich de controle te verschaffen over de gasreserves van Duitsland en Nederland. En ook dor die al een jaar lang leeg te laten staan.
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.

pi_205462387
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:
Rusland wil een unconditional surrender van Oekrane. Het is geen probleem om food, heat, lighting of gas als wapen naar het westen te gebruiken. :')

[ twitter ]
Februari dj vu :o
pi_205462398
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:48 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het gaat wennen hoor, altijd pas jaren later je gelijk krijgen is beter dan niet toch?

Credits zul je er niet meer voor krijgen maar daar doen we het niet voor.
Je hebt er geen fuck aan.
Maar heb wel het idee dat ik het scherper zie dan de massa.
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:52:39 #111
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462407
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Rusland heeft met de bekende leugens al vanaf 2021, dus in aanloop naar de inval in Oekrane, bewust de gasleveringen afgeknepen, om het westen te verdelen en te ontwrichten.

Wat is precies onwaar aan? Wat jij zegt en wat ik zeg sluiten elkaar helemaal niet uit. Zie ook een andere post van mijn hand:

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ze hebben zich uitstekend voorbereid op eventuele reacties uit het westen, zeker. Maar uit de Russische retoriek in het begin van het conflict bleek wel dat ze dit af wilden doen als een lokaal militair conflict. Dat was ze mogelijk gelukt als Kiev inderdaad binnen 3 dagen was gevallen.

pi_205462413
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:52 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Op dit soort gebieden sowieso omdat ik er ook veel kijk op heb. Dan is het wel irritant om het precies elke keer fout te zien gaan door de verkeerde keuzes.
_O-
pi_205462417
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:45 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]

Nou dan had de EU vanaf 2021 al geen gas meer moeten kopen, Russisch gas konden we toch zonder?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 14:54:18 #114
236264 crew  capricia
pi_205462421
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:50 schreef Aether het volgende:

[..]
Februari dj vu :o
Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462424
Gerhard Schrder, is paid almost $1 million a year by Russian-controlled energy companies

April 23, 2022
HANOVER, Germany — On the evening of Dec. 9, 2005, 17 days after Gerhard Schrder left office as chancellor of Germany, he got a call on his cellphone. It was his friend President Vladimir V. Putin of Russia.

Mr. Putin was pressing Mr. Schrder to accept an offer to lead the shareholder committee of Nord Stream, the Russian-controlled company in charge of building the first undersea gas pipeline directly connecting Russia and Germany.

“Are you afraid to work for us?” Mr. Putin had joked. Mr. Schrder might well have been, given the appearance of possible impropriety — the pipeline he was now being asked to head had been agreed to in the final weeks of his chancellorship, with his strong support.

He took the job anyway.

https://www.nytimes.com/2(...)aine-war-energy.html

Oud nieuws, maar ik wist dit niet, en verklaard wat meer.

(Ik heb de eerste zin en de rest van het artikel wat ingekort omdat het me er om ging dat hij dus de leider van het aandeelhouders commitee van Nord Stream 1 is (en dus invloedrijk) op verzoek van Putin al 17 jaar lang, en hiervoor een miljoen per jaar vangt.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Za op 26-07-2022 15:08:41 ]
pi_205462426
quote:

[..]
Nostradamus has entered the chat :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 14:55:35 ]
pi_205462523
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:

Krijg dus de indruk dat we ons als EU moeten voorbereiden op een winter met 0 Russisch gas. En alles wat ze wel leveren is meegenomen.
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.

Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Itali werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patinten opving.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:08:39 #118
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462549
quote:

[..]
Wacht, wat?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Huilen dan.
pi_205462575
quote:

[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.

Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
[..]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:15:19 #120
236264 crew  capricia
pi_205462608
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:06 schreef Za het volgende:

[..]
Eerder problemen binnen de EU, omdat sommige lidstaten voor hun eigen hachje gaan.

Tijdens de coronacrisis was er ook al weinig samenwerking (Itali werd imo aan zijn lot overgelaten), afgezien van Duitsland die Nederlandse patinten opving.
Als landen in de EU dan.. :D
Want energie is geen officile EU aangelegenheid..landen bepalen dat zelf.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462629
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:11 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
De 'massa' is ook gewoon niet al te snugger.

Ik bedoel, het gemiddelde IQ is 100! Ik ben mijn verwachtingen gaan temperen in de loop der jaren.
Dat is het idee van een quotint, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...

Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 15:19:16 #122
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_205462647
Als Rusland de gaskraan dichtdraait kunnen de EU-landen probleemloos meer hulp gaan bieden aan Oekraine. En Rusland heeft grotere problemen dan de EU, dus die zullen eerder met hun ogen knipperen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_205462655
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:17 schreef archito het volgende:

[..]
Dat is het idee van een quotint, dat het een relatief getal is t.o.v. een gemiddelde. 100 is dus per definitie het gemiddelde...

Het probleem in Nederland is dat de meerderheid van de mensen zich aan de hogere kant van die 100 indeelt. Lospedrosa ook blijkbaar lees ik in zijn post.
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk. :(
[..]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:21:42 #124
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205462663
Breaking? Rusland verlaat officieel het ISS (programma) in 2024.... wtf
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_205462694
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.

Ik hoor ze bij SpaceX al wel in de handjes wrijven trouwens. ;)
pi_205462704
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:15 schreef capricia het volgende:

Als landen in de EU dan.. :D
Want energie is geen officile EU aangelegenheid..landen bepalen dat zelf.
EU Importban kolen en olie ik aug/dec.

Maar het shoppen voor gas gaat in tegen het gezamenlijk opleggen van sancties en zorgen voor verdeeldheid.

Tegelijkertijd is er op zo'n korte termijn geen andere oplossing voor handen.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:28:27 #127
236264 crew  capricia
pi_205462723
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:26 schreef Za het volgende:

[..]
EU Importban kolen en olie ik aug/dec.

Maar het shoppen voor gas gaat in tegen het gezamenlijk opleggen van sancties en zorgen voor verdeeldheid.

Tegelijkertijd is er op zo'n korte termijn geen andere oplossing voor handen.
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:29:37 #128
36431 bleiblei
pi_205462735
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Daarom is het beter als de EU- landen zich klaarmaken voor een winter met 0 Russisch gas. Kan het alleen maar meevallen.
Landen die dat niet doen zijn bijzonder naef :X .
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:30:17 #129
236264 crew  capricia
pi_205462740
Ben wel benieuwd of Duitsland gaat veranderen en meer gaat leveren aan Oekrane als ze toch geen gas meer krijgen. Wat hebben ze dan nog te verliezen?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462746
quote:

[..]
Nostradamus, Nostradamus, Nostradamus met z'n strakke groene broek

Dat stond 'em goed!
pi_205462760
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:54 schreef capricia het volgende:

Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)

Twee maanden geleden waren ze nog volop overal verkrijgbaar, nu bijna niet meer, en ik denk over pakweg 4 weken niks meer.

Een beetje zoals met de mondkapjes ooit.
In Duitsland zie ik er zelfs niet 1 meer te koop met beveiliging reviews etc.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:33:09 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462761
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
Ben wel benieuwd of Duitsland gaat veranderen en meer gaat leveren aan Oekrane als ze toch geen gas meer krijgen. Wat hebben ze dan nog te verliezen?
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.

pi_205462770
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:

Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:35:26 #134
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205462779
quote:
13s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:25 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Beetje lafjes van de Russen om zelfs wetenschap te willen politiseren.

Ik hoor ze bij SpaceX al wel in de handjes wrijven trouwens. ;)
Meer dan lafjes. Ze verbranden hiermee 1 van hun grootste paradepaardjes en 'brug' in de ruimte industrie. iets waar Rusland een belangrijke speler in is.

Dat betekend dat ze rekenen op verdere escalatie.
pi_205462793
Tja, logisch toch. Beetje vreemd om tegelijk nog wel ruimteroomies te spelen.

Het 'westen' is teveel gewend dat iedereen vooral erg graag vriendjes wilt blijven. De wereld is aan het verschuiven, deal with it.
[..]
pi_205462794
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:20 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Het probleem in Nederland is dat je nooit je hoofd boven het maaiveld mag uitsteken. Stel je voor dat je ergens een goede of zelfs betere kijk op hebt. Dat kan zomaar niet natuurlijk. :(
Oh jawel hoor, maar dat over jezelf zeggen als je daar verder vrij weinig blijk van geeft doet wel wenkbrauwen fronsen.
De 'hoofd boven het maaiveld' discussie is overigens een andere dan het feit dat de meeste Nederlanders zichzelf bovengemiddeld intelligent inschatten.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:39:11 #137
236264 crew  capricia
pi_205462802
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:34 schreef Za het volgende:

[..]
Daarvoor is de voorbereiding te kort. Het is niet te doen.
Itali is in elk geval goed op weg met het afbouwen van hun afhankelijkheid.
Was het in 2021 nog 40% wat ze qua gas van Rusland afnamen, dat schroeven ze voor 2022 al bewust terug naar 25%. Draghi is daarvoor bij Algerije op bezoek geweest.

Hoe zit het eigenlijk met die Duitse kerncentrales, kunnen die eventueel weer langzaamaan opgestart worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:39:19 #138
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205462804
Zwitserland profiteert weer eens van een oorlog.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205462806
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:21 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukraine :W
https://spacenews.com/nas(...)invasion-of-ukraine/
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:39:57 #140
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462808
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:32 schreef Za het volgende:

[..]
Ik weet niet of ik iemand hier een plezier mee doe qua tip, maar op dit moment kun je voor een paar tientjes nog convector kachels kopen. (van die staande die je kunt zetten waar je wilt met een rooster van boven)

Twee maanden geleden waren ze nog volop overal verkrijgbaar, nu bijna niet meer, en ik denk over pakweg 4 weken niks meer.

Een beetje zoals met de mondkapjes ooit.
In Duitsland zie ik er zelfs niet 1 meer te koop met beveiliging reviews etc.
Waarom zouden mensen dat moeten doen?
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 15:40:05 #141
3928 Ulx
pi_205462811
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:33 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Het probleem is dat ze wel een paar jaar nodig hebben om om te bouwen. Tot die tijd blijven ze kwetsbaar. Dat gas moet ergens vandaan komen, en zal tot die tijd duur gekocht moeten worden.
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azi bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:40:52 #142
236264 crew  capricia
pi_205462816
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Aether het volgende:

[..]
NASA criticizes Russia for using space station to promote invasion of Ukraine :W
https://spacenews.com/nas(...)invasion-of-ukraine/
Die hebben zichzelf eruit geschopt dus?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205462820
quote:
18s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Perrin het volgende:
[ twitter ]
Zwitserse Franken kopen dus.
pi_205462829
quote:
[ twitter ]
Zij waren slim om niet mee te doen met de Euro.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:42:42 #145
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205462835
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:40 schreef Ulx het volgende:

[..]
Het probleem voor Rusland is dat wanneer de kraan dichtgaat deze de komende jaren ook niet meer open gaat. Leidingen naar Zuid-Azi bouwen doe je niet zo maar even. Zeker niet als je af bent gesloten van de kapitaalmarkt.
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.

De Duitsers (en wij ook trouwens) zouden er verstandig aan doen om uit te gaan van het "geen gas uit Rusland" scenario en volgens dat scenario te handelen. Komt er wel gas uit Rusland dan heb je een meevaller, of een extra gevulde reserve, en anders is het ook goed.

pi_205462836
quote:
[ twitter ]
Tja, het is een soeverein land toch? ;)
[..]
pi_205462843
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:39 schreef Isdatzo het volgende:

Waarom zouden mensen dat moeten doen?
Niemand hoeft dat te doen.

Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap of bv gerichter.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:43:53 #148
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462849
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:

[..]

Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap.
Hoezo is elektrisch verwarmen 6x goedkoper?
Huilen dan.
pi_205462856
whatyearisthis.jpg

twitter
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 15:45:16 #150
236264 crew  capricia
pi_205462861
Oh kijk. Duitsland kan gewoon de kerncentrales openhouden. Als ze willen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.bnr.nl/nieuws(...)n-langer-openblijven
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:46:01 #151
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205462868
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 14:42 schreef capricia het volgende:

[ twitter ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_205462888
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Isdatzo het volgende:

Hoezo is elektrisch verwarmen 6x goedkoper?
Ik heb zo een afspraak, dus even geen tijd om links zoeken.
Indien het je interesse heeft is er veel over te lezen.

Fijne dag allen!

(excuses voor de O/T)
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:48:41 #153
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205462895
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Za het volgende:

[..]
Ik heb zo een afspraak, dus even geen tijd om links zoeken.
Indien het je interesse heeft is er veel over te lezen.

Fijne dag allen!

(excuses voor de O/T)
Met een beetje CV-ketel haal je 8kWh aan warmte uit 1 kubieke meter gas. Een elektrisch kacheltje haalt 8kWh aan warmte uit 8kWh aan stroom.

Gasprijs 2.50/m3-> 1 kWh warmte: 0.31
kWh kost 0.60 -> 1kWh warmte: 0.60

Die vlieger (goedkoper elektrisch verwarmen dan met gas) gaat pas op wanneer je met warmtepompen aan de slag gaat.
Huilen dan.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 15:49:32 #154
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205462906
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:29 schreef bleiblei het volgende:

[..]
Landen die dat niet doen zijn bijzonder naef :X .
Kerstboodschap 2022 van de MP:
"Ik heb geen actieve herinnering."
"En BTW; ik was met vakantie zonder bereik."

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 26-07-2022 15:59:49 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 15:57:03 #155
3928 Ulx
pi_205462965
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
De Russen hebben baat bij de situatie zoals die nu is. Beetje spelen met de kraan; dan weer wat meer, dan weer wat minder. Volkomen onvoorspelbaar voor het westen en de mogelijkheid om de prijs op te drijven als zij dat nodig hebben.

De Duitsers (en wij ook trouwens) zouden er verstandig aan doen om uit te gaan van het "geen gas uit Rusland" scenario en volgens dat scenario te handelen. Komt er wel gas uit Rusland dan heb je een meevaller, of een extra gevulde reserve, en anders is het ook goed.
Doen ze al. Ze zijn al bezig om ons los te koppelen. Daarna heeft Rusland een probleem.
pi_205462972
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dan moet je NU al Groningen naar 80m-m3 gooien en een lagere marktprijs afdwingen en die reserves volpompen.
Vakman pur sang
pi_205462983
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:30 schreef capricia het volgende:
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.
pi_205462998
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:42 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]
Tja, het is een soeverein land toch? ;)
Dan mogen ze ook lekker soeverein secundaire sancties ondergaan.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:03:23 #159
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205463033
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Dan moet je NU al Groningen naar 80m-m3 gooien en een lagere marktprijs afdwingen en die reserves volpompen.
We betalen wat meer en doen het met Amerikaanse LNG.

pi_205463049
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:43 schreef Za het volgende:

[..]

Maar verwarmen via electriciteit is ongeveer 6x goedkoper, en ook heel rap of bv gerichter.
Eh nee, verwarmen via elektriciteit is niet 6x goedkoper.

Uit 1m3 aardgas haal je 9,77kWh energie, in de praktijk zo'n 8kWh warmte met een CV-ketel.
Uit 1kWh stroom haal je 1kWh warmte met een elektrische kachel.

Een m3 aardgas kost op dit moment zo'n 2,40 en een kWh stroom zo'n 0,51

Met gas betaal je 2,40 / 8 = 0,30 per kWh warmte
Met stroom betaal je 0,51 per kWh warmte

Uitzondering hierop die de verhouding kunnen verschuiven:
- je hebt zonnepanelen, een fors overschot en je kan salderen
- je hebt een airco waarmee je de kosten naar 0,15 tot 0,18 per kWh warmte kan krijgen
- je hebt een warmtepomp waarmee je de kosten naar 0,12 tot 0,15 per kWh warmte kan krijgen
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:07:29 #161
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205463077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:58 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Binnen de SPD gelederen broeit het. FDP en de groenen van de coalitie willen meer en vooral snellere wapenleveringen. Het vermoeden is dat binnen de gelederen van de SPD nogal wat Putin aanhangers zitten.
BND (Duitse CIA) zou eigenlijk bovenop de SPD-afdeling-Moskau moeten zitten. Maar er is een belangenconflict:
quote:
...Der BND ist die einzige dem Bundeskanzleramt unmittelbar nachgeordnete Bundesoberbehrde...Scholz is dus baas van Duitse CIA
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Bundesnachrichtendienst

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 26-07-2022 16:14:03 ]
pi_205463083
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Groninger laagcalorisch gas heeft nog maar een beperkte markt op europees niveau en je kan je daarom afvragen of dat de marktprijs van het hoogcalorisch gas significant kan beinvloeden. Veel reservoirs zullen met hoogcalorisch gevuld worden want er zal weinig onzekerheid zijn dat Nederland niet levert.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:11:02 #163
300862 Nebelwerfer
Werfs Nebel !
pi_205463099
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:35 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Meer dan lafjes. Ze verbranden hiermee 1 van hun grootste paradepaardjes en 'brug' in de ruimte industrie. iets waar Rusland een belangrijke speler in is.

Dat betekend dat ze rekenen op verdere escalatie.
Is dat zo? Iss zal de Russen vooral wat kosten en die gaat toch al niet heel lang meer mee. Ondertussen gaan ze het brengen van amerikanen en Europeanen kwijtraken. Afzetmarkt hebben ze nog voldoende in Azi met al die landen die plannen hebben.

Of mis ik iets?
pi_205463124
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:08 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Groninger laagcalorisch gas heeft nog maar een beperkte markt op europees niveau en je kan je daarom afvragen of dat de marktprijs van het hoogcalorisch gas significant kan beinvloeden. Veel reservoirs zullen met hoogcalorisch gevuld worden want er zal weinig onzekerheid zijn dat Nederland niet levert.
Het lijkt me dat je met moderne technieken laagcalorisch gas makkelijk tot hoogcalorisch gas moet kunnen raffineren.

Buiten dat ligt er meer dan genoeg gas onder de Europese bodem, maar op de een of andere manier vertikken we het om het op te pompen.
pi_205463132
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:03 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
We betalen wat meer en doen het met Amerikaanse LNG.
LNG zit aan de Max transport capaciteit en gaat naar de hoogste bieder.
Noors gas misschien?
Die pijpleidingen pijlsnel uitbreiden met 3-4 parallel leidingen.
Vakman pur sang
pi_205463137
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:14 schreef thabit het volgende:

[..]
Het lijkt me dat je met moderne technieken laagcalorisch gas makkelijk tot hoogcalorisch gas moet kunnen raffineren.

Buiten dat ligt er meer dan genoeg gas onder de Europese bodem, maar op de een of andere manier vertikken we het om het op te pompen.
Nou dat hoeft niet want bijna alle apparatuur kan ook op laag calorisch draaien.

G20 H of G25 L het verschil is niet verschrikkelijk hoog.
https://www.kwa.nl/nieuws(...)lorisch-gas-mogelijk

[ Bericht 15% gewijzigd door Lospedrosa op 26-07-2022 16:23:31 ]
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:21:06 #167
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205463177
quote:

[..]

Dat gebeurt andersom. Hoogcalorisch gas wordt omgezet naar laagcalorisch gas zodat het in het NL gasnet kan. Los van een aantal grote bedrijven en energiecentrales draait vrijwel alles in NL op laagcalorisch gas. Die omzetting kent zijn grenzen, omdat de installaties die dit doen een bepaalde capaciteit hebben.

pi_205463275
quote:

[..]

Zowel methaan als stikstof zijn cryogeen dus het verwijderen van de stikstof uit laagcalorisch gas vergt cryogene destillatie. Kostbaar en energieverslindend. Het verarmen van hoogcalorisch gas met stikstof is daarentegen wel een veel gebruikte methode. Eind volgende maand komt als het goed is een nieuwe stikstoffabriek operationeel waardoor we steeds meer LNG kunnen verarmen en dus de gaswinning in Groningen verder terugschroeven zonder dat lopende contracten verbroken worden. Nieuwe langlopende contracten voor laagcalorisch gas worden al langere tijd niet meer afgesloten vanwege de gewenste sluiting van de aardgaswinning in Groningen.
pi_205463350
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:30 schreef Digi2 het volgende:

[..]
Zowel methaan als stikstof zijn cryogeen dus het verwijderen van de stikstof uit laagcalorisch gas vergt cryogene destillatie. Kostbaar en energieverslindend. Het verarmen van hoogcalorisch gas met stikstof is daarentegen wel een veel gebruikte methode. Eind volgende maand komt als het goed is een nieuwe stikstoffabriek operationeel waardoor we steeds meer LNG kunnen verarmen en dus de gaswinning in Groningen verder terugschroeven zonder dat lopende contracten verbroken worden. Nieuwe langlopende contracten voor laagcalorisch gas worden al langere tijd niet meer afgesloten vanwege de gewenste sluiting van de aardgaswinning in Groningen.
Het grootste probleem is dat we het nee ogen sluiten voor het feit dat we het L-gas nog zeker 5-10 jaar hard nodig zijn.
Gewoon vingers in de oren roepen minder verbruiken en heel hard lalalallalalala roepen is nu de tactiek.
Vakman pur sang
pi_205463354
twitter
  Forum Admin dinsdag 26 juli 2022 @ 16:46:22 #171
pi_205463397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:39 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[ twitter ]
Genuanceerd en onderbouwd bericht van een legitiem en zeer geloofwaardig twitter account!
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 16:46:28 #172
3928 Ulx
pi_205463400
Prima, we moeten toch van die troep af.
pi_205463416
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:46 schreef Ulx het volgende:
Prima, we moeten toch van die troep af.
Ja, maar ik lees net in die tweet dat we woke zijn ofzo -O-
pi_205463426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:46 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Genuanceerd en onderbouwd bericht van een legitiem en zeer geloofwaardig twitter account!
Ah jij kent hem niet dus dan issie niet legitiem.

Head of Research for Goldmoney. Educator for sound money and demystifying finance and economics. Background: stockbroker, banker and economist.
Grote website hoor Goldmoney.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 16:50:25 #175
3928 Ulx
pi_205463429
Ja, whatever
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:50:33 #176
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205463430
quote:
[ twitter ]
Asia powered by fossil fuels lol. China, Saudi Arabie, Dubai, etc. Allemaal zetten ze momenteel vol in op alternatieve energiebronnen. Zal wel het woke virus zijn dan.
pi_205463436
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:50 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Asia powered by fossil fuels lol. China, Saudi Arabie, Dubai, etc. Allemaal zetten ze momenteel vol in op alternatieve energiebronnen. Zal wel het woke virus zijn dan.
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en. Zonder fossiele energie leven gaat de komende 50 jaar niet gebeuren.

twitter
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:52:54 #178
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205463447
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:51 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en.
Op den duur zeker. Saudi Arabie en China hebben die plannen in ieder geval wel.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:53:49 #179
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205463456
quote:

[..]
En jij denkt dat ze die fossiele energie dan weg doen? Het is en en. Zonder fossiele energie leven gaat de komende 50 jaar niet gebeuren.

[ twitter ]
Lekker fietsen tussen de uitlaatgassen. Heerlijk! sniff snif. Geniet ik nu ook altijd van bij de stoplichten.

HMMMM LEKKER!

Nee dan liever ergens anders uitstoten. Zulke domme cartoons kan je beter niet posten als je jezelf niet belachelijk wil maken natuurlijk :)

Heb onlangs nog een tijdje langs de snelweg gewoond. Kan je elke dag met vinger over het raam gaan om een zwarte veeg te zien. Kan niet wachten tot dat gewoon allemaal elektrisch is.
pi_205463485
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]
Lekker fietsen tussen de uitlaatgassen. Heerlijk! sniff snif. Geniet ik nu ook altijd van bij de stoplichten.

HMMMM LEKKER!

Nee dan liever ergens anders uitstoten. Zulke domme cartoons kan je beter niet posten als je jezelf niet belachelijk wil maken natuurlijk :)

Heb onlangs nog een tijdje langs de snelweg gewoond. Kan je elke dag met vinger over het raam gaan om een zwarte veeg te zien. Kan niet wachten tot dat gewoon allemaal elektrisch is.
Dan kan je die zwarte veeg een paar kilometer verderop opvangen. 8}
  dinsdag 26 juli 2022 @ 16:59:54 #181
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205463491
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:50 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Ah jij kent hem niet dus dan issie niet legitiem.

Head of Research for Goldmoney. Educator for sound money and demystifying finance and economics. Background: stockbroker, banker and economist.
Grote website hoor Goldmoney.
pi_205463505
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Gelukkig zijn ze ook druk bezig met het aanleggen van windmolenparken en zie je overal zonnepanelen :)
pi_205463510
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:02 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Gelukkig zijn ze ook druk bezig met het aanleggen van windmolenparken en zie je overal zonnepanelen :)
Alvast RIP voor de vogels.

maar ontopic.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 17:04:39 #184
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_205463515
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 16:59 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Vaak niet, want het meeste slaat neer in de directe omgeving (de straten ernaast). Mensen die langs snelwegen wonen hebben ook een veel grotere kans op bepaalde long klachten en kanker.

Als auto's voor het meerendeel elektrisch zijn kan er ook veel meer gebouwd worden langs snelwegen (is nu vaak lastig vanwege regelgeving). Dus het is ook gunstig voor het woningtekort.

Net zoals klimaatsverandering zijn al die zaken al jaren bekend bij Shell en dergelijke, maar wordt er flink gelobbied om dat onder het tapijt te vegen steeds.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 17:15:43 #185
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205463577
quote:

[..]

[ twitter ]
Wat een debiele tweet zeg. Levenscyclusanalyses laten zien dat EV's brandstofauto's mijlenver achter zich laten, zelfs wanneer ze met grotendeels grijze stroom gevoed worden. Niet zo gek ook, want met de ELEKTRICITEIT die het kost om n liter BRANDSTOF te raffineren kan je met een Tesla al bijna 10km rijden.
Huilen dan.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 17:17:26 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_205463591
Hoge doorloopsnelheid wat betreft werknemers, dat Wagner.
twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_205463592
twitter
pi_205463691
quote:
[ twitter ]
zucht, habdel met china is ingestort, en staat dus laagste niveau sinds heel lang. china heeft totaal geen relatie met rusland. Brics als economische eenheid is een russische fabel. Het zijn opkomende economieen thats it.
pi_205463717
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]
zucht, habdel met china is ingestort, en staat dus laagste niveau sinds heel lang. china heeft totaal geen relatie met rusland. Brics als economische eenheid is een russische fabel. Het zijn opkomende economieen thats it.
oh dan staan ze alleen samen op de foto voor de fun? verder geen relatie. duidelijk.
pi_205463780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:33 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
oh dan staan ze alleen samen op de foto voor de fun? verder geen relatie. duidelijk.
Volgens die logica zou dit het bewijs moeten zijn van een innige relatie tussen de VS en Noord-Korea:

pi_205463834
Iemand anders dat stukje over "huurling Hendrik" gezien in de krant? Godsklolere zeg.
pi_205463840
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:46 schreef havanagila het volgende:
Iemand anders dat stukje over "huurling Hendrik" gezien in de krant? Godsklolere zeg.
Link?
pi_205463980
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:46 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Link?
Telegraaf

Een of andere B&B eigenaar die niet verwachte dat het Oekraense leger niet op hordes kerels zonder militaire ervaring zit te wachten. Dacht dat ie wel eventjes met de special forces mee mocht :') , en nu z'n beklaag doet. Tergend.
pi_205464037
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:03 schreef havanagila het volgende:

[..]
Telegraaf

Een of andere B&B eigenaar die niet verwachte dat het Oekraense leger niet op hordes kerels zonder militaire ervaring zit te wachten. Dacht dat ie wel eventjes met de special forces mee mocht :') , en nu z'n beklaag doet. Tergend.
Ah, zo'n kneus :')
pi_205464116
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Die vlieger (goedkoper elektrisch verwarmen dan met gas) gaat pas op wanneer je met warmtepompen aan de slag gaat.
Ik ben benieuwd hoe een warmtepomp goedkoper kan verwarmen dan electrisch, als een warmtepomp alleen maar warmte van de ene plek naar de andere pompt.

Iets moet die warmte toch in de eerste plaats creren?

En als je die eenmaal gecreerde warmte gaat rondpompen, dan treden er ook weer verliezen op omdat niks 100% gesoleerd kan zijn.

Je kunt verliezen beperken, maar ze zullen nooit 0 kunnen zijn met onze huidige technologie en onze huidige kennis van natuurkunde.

Maar alla, off-topic.

Edit: ah, ik heb me wat beter ingelezen. Een warmtepomp is gewoon een omgekeerde koelkast.

In feite is het hetzelfde met een airco, met het verschil dat een airco twee warmtepompen ingebouwd heeft: eentje in de unit binnen en eentje in de unit buiten. En de warmte wordt dan tussen de units verplaatst met een vloeistof. Dus er zitten ook nog twee warmtewisselaars in het systeem.

Een warmtepomp is een stuk simpeler, en dat betekent meestal: minder verliezen. Maar nog steeds moet er energie in het systeem om energie ergens anders van te kunnen onttrekken. Energie ontstaat niet zomaar uit niets.

[ Bericht 22% gewijzigd door RetepV op 26-07-2022 18:32:29 ]
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:20:44 #196
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205464119
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:31 schreef Korenfok het volgende:
....... Het zijn waren opkomende economieen thats it.
Dat was 15 jaar geleden zo. Nu is alleen India nog "opkomend"
pi_205464133
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 15:57 schreef Ulx het volgende:

[..]

Doen ze al. Ze zijn al bezig om ons los te koppelen. Daarna heeft Rusland een probleem.
Zo te zien is het op dit moment vooral Rusland die bezig is om ons los te koppelen.

En aangezien de wereld een heel stuk groter is dan de EU, zie ik niet bepaald hoe Rusland een probleem kan krijgen. Verkopen ze hun gas en olie toch aan een ander?

De problemen liggen imo alleen bij ons.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:26:32 #198
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205464168
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd hoe een warmtepomp goedkoper kan verwarmen dan electrisch, als een warmtepomp alleen maar warmte van de ene plek naar de andere pompt.

En als je die eenmaal gecreerde warmte gaat rondpompen, dan treden er ook weer verliezen op omdat niks 100% gesoleerd kan zijn.

Je kunt verliezen beperken, maar ze zullen nooit 0 kunnen zijn met onze huidige technologie en onze huidige kennis van natuurkunde.

Maar alla, off-topic.
Een warmtepomp onttrekt energie (in theorie kan je tot het absolute nulpunt energie aan materie onttrekken) aan de buitenlucht en verplaatst die naar binnen. Of andersom, en dan noemt men het in de volksmond een airco.

Rendementen in de orde van grootte 400%.
Huilen dan.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 18:27:16 #199
3928 Ulx
pi_205464178
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:22 schreef RetepV het volgende:

[..]
Zo te zien is het op dit moment vooral Rusland die bezig is om ons los te koppelen.

En aangezien de wereld een heel stuk groter is dan de EU, zie ik niet bepaald hoe Rusland een probleem kan krijgen. Verkopen ze hun gas en olie toch aan een ander?

Rusland heeft geen pijpleiding capaciteit naar Zuid-Azie over. Wat willen ze doen om gas daar te krijgen? Ballonnen opvullen?
pi_205464198
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:22 schreef RetepV het volgende:

[..]

Via welke infrastructuur?
pi_205464199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef kibo het volgende:

[..]
Dat was 15 jaar geleden zo. Nu is alleen India nog "opkomend"
rusland is een vallende economie, want opgekomen zijn ze nooit.
pi_205464236
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
Rusland heeft geen pijpleiding capaciteit naar Zuid-Azie over. Wat willen ze doen om gas daar te krijgen? Ballonnen opvullen?
Ik denk dat China best een paar miljard wil investeren in een paar pijpleidingen, als ze geld kunnen verdienen als middle-man. En die Chinezen smijten er gewoon een paar duizend werknemers tegenaan om die pijpleiding snel voor elkaar te krijgen. In theorie, in ieder geval.

Klinkt mij als een klein probleempje voor die Chinezen.

En als er problemen aan Russische zijde zijn die de Russen niet kunnen oplossen omdat hun oorlog hen te geld veel kost, dan zullen die Chinezen ook nog wel geld geven aan de Russen om die problemen op te lossen. Want de potentile winsten voor die Chinezen zijn heel groot.

Denk ik dan.
pi_205464237
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:27 schreef Ulx het volgende:

[..]
En, misschien ook niet geheel onbelangrijk, wat moeten ze er daar mee? De vraag zal niet ineens vertienvoudigen van de ene op de andere dag en het maar meteen affakkelen zullen ze ook niet gaan doen.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 18:39:10 #204
236264 crew  capricia
pi_205464251
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:35 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik denk dat China best een paar miljard wil investeren in een paar pijpleidingen, als ze geld kunnen verdienen als middle-man. En die Chinezen smijten er gewoon een paar duizend werknemers tegenaan om die pijpleiding snel voor elkaar te krijgen. In theorie, in ieder geval.

En als er problemen aan Russische zijde zijn die de Russen niet kunnen oplossen omdat hun oorlog hen te geld veel kost, dan zullen die Chinezen ook nog wel geld geven aan de Russen om die problemen op te lossen. Want de potentile winsten voor die Chinezen zijn heel groot.

Denk ik dan.
China heeft haar investeringen in Rusland juist heel hard teruggeschroefd.
0 euro nieuwe investeringen. Helemaal Nada, noppes.

twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:39:11 #205
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205464252
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:30 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Via welke infrastructuur?
En dan nog, als ze hun olie gaan dumpen in niet-westerse landen ontstaat er overschot bij de overige olie-producenten .
pi_205464253
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:36 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

En, misschien ook niet geheel onbelangrijk, wat moeten ze er daar mee? De vraag zal niet ineens vertienvoudigen van de ene op de andere dag en het maar meteen affakkelen zullen ze ook niet gaan doen.
Op zich een goed argument. Maar er is ook een hele grote opportunity. In de EU zijn we nog niet zomaar klaar met onze energietransitie. Tot we volledig over zijn, zal onze productie inzakken. En dat levert heel veel opportuniteiten voor andere landen, zoals China zelf. Als ze maar snel zijn om de productie van de dingen die wij nu tijdelijk niet meer kunnen produceren op te schroeven, maar dat kunnen die Chinezen volgens mij wel.

Ik praat hier overigens niet over aardgas voor verwarming/energie doeleinden, maar voor productiedoeleinden.
pi_205464271
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:39 schreef capricia het volgende:

[..]
China heeft haar investeringen in Rusland juist heel hard teruggeschroefd.
0 euro nieuwe investeringen. Helemaal Nada, noppes.

[ twitter ]
Hmm. Dat verbaast en verrast me. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Zij hebben geen beef met Rusland, toch? Wil China ook bij de NAVO? :)
pi_205464279
quote:

[..]

Denk ik dan.
Myth 3: Russia is making up for lost Western businesses and imports by replacing them with imports from Asia.

Imports play an important role within Russia’s domestic economy, consisting of about 20 percent of Russian GDP, and, despite Putin’s bellicose delusions of total self-sufficiency, the country needs crucial inputs, parts, and technology from hesitant trade partners. Despite some lingering supply chain leakiness, Russian imports have collapsed by over 50 percent in recent months.

China has not moved into the Russian market to the extent that many feared; in fact, according to the most recent monthly releases from the Chinese General Administration of Customs, Chinese exports to Russia plummeted by more than 50 percent from the start of the year to April, falling from over $8.1 billion monthly to $3.8 billion. Considering China exports seven times as much to the United States than Russia, it appears that even Chinese companies are more concerned about running afoul of U.S. sanctions than of losing marginal positions in the Russian market, reflecting Russia’s weak economic hand with its global trade partners.

Actually, the Russian Economy Is Imploding
Nine myths about the effects of sanctions and business retreats, debunked.
pi_205464286
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:20 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar alla, off-topic.

Edit: ah, ik heb me wat beter ingelezen. Een warmtepomp is gewoon een omgekeerde koelkast.

In feite is het hetzelfde met een airco, met het verschil dat een airco twee warmtepompen ingebouwd heeft: eentje in de unit binnen en eentje in de unit buiten. En de warmte wordt dan tussen de units verplaatst met een vloeistof. Dus er zitten ook nog twee warmtewisselaars in het systeem.

Een warmtepomp is een stuk simpeler, en dat betekent meestal: minder verliezen. Maar nog steeds moet er energie in het systeem om energie ergens anders van te kunnen onttrekken. Energie ontstaat niet zomaar uit niets.
Wel opletten bij natuurkunde h.
Vakman pur sang
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 18:44:12 #210
3928 Ulx
pi_205464287
quote:

[..]

Denk ik dan.
Je denkt dat er 'effe snel' een complete infrastructuur wordt opgezet? Dat duurt minstens een jaar of acht-tien voor die er staat. In de tussentijd verdient Rusland niks.
pi_205464293
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:43 schreef Korenfok het volgende:

[..]
Myth 3: Russia is making up for lost Western businesses and imports by replacing them with imports from Asia.

Imports play an important role within Russia’s domestic economy, consisting of about 20 percent of Russian GDP, and, despite Putin’s bellicose delusions of total self-sufficiency,
Ok, dat klinkt dus totaal niet objectief, dus hoe moet ik dit nou geloven?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 18:46:04 #212
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_205464300
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:42 schreef RetepV het volgende:

[..]
Hmm. Dat verbaast en verrast me. Waarom zouden de Chinezen dat doen? Zij hebben geen beef met Rusland, toch? Wil China ook bij de NAVO? :)
Economisch opportunisme. Geen vertrouwen meer in de goede afloop van Putins avontuur.
pi_205464310
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:44 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je denkt dat er 'effe snel' een complete infrastructuur wordt opgezet? Dat duurt minstens een jaar of acht-tien voor die er staat. In de tussentijd verdient Rusland niks.
Extra onderbouwing van jou punt;

Myth 1: Russia can redirect its gas exports and sell to Asia in lieu of Europe.

This is one of Putin’s favorite and most misleading talking points, doubling down on a much-hyped pivot to the east. But natural gas is not a fungible export for Russia. Less than 10 percent of Russia’s gas capacity is liquefied natural gas, so Russian gas exports remain reliant on a system of fixed pipelines carrying piped gas. The vast majority of Russia’s pipelines flow toward Europe; those pipelines, which originate in western Russia, are not connectable to a separate nascent network of pipelines that link Eastern Siberia to Asia, which contains only 10 percent of the capacity of the European pipeline network. Indeed, the 16.5 billion cubic meters of gas exported by Russia to China last year represented less than 10 percent of the 170 billion cubic meters of natural gas sent by Russia to Europe.

Long-planned Asian pipeline projects currently under construction are still years away from becoming operational, much less hastily initiated new projects, and financing of these costly gas pipeline projects also now puts Russia at a significant disadvantage.Overall, Russia needs world markets far more than the world needs Russian supplies; Europe received 83 percent of Russian gas exports but drew only 46 percent of its own supply from Russia in 2021. With limited pipeline connectivity to Asia, more Russian gas stays in the ground; indeed, the Russian state energy company Gazprom’s published data shows production is already down more than 35 percent year-on-year this month. For all Putin’s energy blackmail of Europe, he is doing so at significant financial cost to his own coffers

(in het bron artikel ook links om de boel met officiele cijfers te beargumenteren).
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 18:48:29 #214
236264 crew  capricia
pi_205464332
quote:

[..]
Waarom moet China in Rusland investeren dan?

Echt 0 nieuwe investeringen.

Ze investeren nu liever in Saudi Arabi. En in groene energie. Ja ook zij zijn bezig met een transitie.
twitter
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205464337
quote:

[..]
Nee, ze proberen beef te voorkomen met een partij handelspartners die ordes van grootte belangrijker voor ze zijn dan Rusland. Zelfs voor het uitbreken van de oorlog hadden die een economie van het formaat van de Benelux en dat zal er in de toekomst echt niet beter op worden.
pi_205464347
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:45 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ok, dat klinkt dus totaal niet objectief, dus hoe moet ik dit nou geloven?
ik post het artikel erbij, daarin staan links naar de officiele cijfers. Verder, geloof vooral poetin, die heeft zo vaak gelijk had.

Hoe meer pro rusland trollen posten, hoezekerder ik ben dat het steeds slechter gaat. telkens is het tegen overgestelde aan de hand.
pi_205464368
quote:

[..]
China heeft maar n bondgenoot: China
Nieuw is niet altijd beter.
pi_205464377
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:46 schreef kibo het volgende:

[..]

Economisch opportunisme. Geen vertrouwen meer in de goede afloop van Putins avontuur.
Dat klinkt inderdaad heel Chinees (geen discriminatie bedoeld).

Maar vooralsnog lijkt het er niet op dat wij Rusland zullen gaan vernietigen. En het lijkt er ook (nog) niet op dat Rusland zichzelf van binnenuit zal vernietigen (revolutie: al 100 keer voorspeld sinds het begin van deze oorlog, 0 keer gebeurd, nog niet eens aanstalten).

Dus vind ik het een beetje vergezocht. Rusland heeft nog steeds de olie- en gasreserves, ook als ze de oorlog verliezen. Als Rusland niet vernietigd wordt, dan blijven ze die olie- en gasreserves gewoon uitbaten. En zij hebben de kennis en de technologie daarvoor, dus waarom zou je als China Rusland gaan vernietigen? Beter is het om ze te beschermen en met hen samen te werken.

Maar goed, het kan ook zijn dat de Chinezen op een dag Rusland zullen gaan proberen te veroveren. Dat zal een groot spektakel worden.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 18:53:31 #219
236264 crew  capricia
pi_205464393
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef Tocadisco het volgende:

[..]
Nee, ze proberen beef te voorkomen met een partij handelspartners die ordes van grootte belangrijker voor ze zijn dan Rusland. Zelfs voor het uitbreken van de oorlog hadden die een economie van het formaat van de Benelux en dat zal er in de toekomst echt niet beter op worden.
Ja. Dat vergeten mensen wel eens.
Rusland heeft een kleine economie. En voor die economie is China (en de EU) belangrijker dan zij voor China zijn.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205464402
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:49 schreef Korenfok het volgende:

[..]
ik post het artikel erbij, daarin staan links naar de officiele cijfers. Verder, geloof vooral poetin, die heeft zo vaak gelijk had.

Hoe meer pro rusland trollen posten, hoezekerder ik ben dat het steeds slechter gaat. telkens is het tegen overgestelde aan de hand.
Ik ben niet pro-Rusland, ik ben kritisch. Omdat het lijkt alsof alle anti-Rusland mensen dat totaal niet zijn.
pi_205464403
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef capricia het volgende:

[..]

Ze investeren nu liever in Saudi Arabi. En in groene energie. Ja ook zij zijn bezig met een transitie.
[ twitter ]
poetins trollen denken dat er een soort politieke alliantie is met china, maar dat is compleet onlogisch en heel erg tegen de culturele geschiedenis van China.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:04 #222
236264 crew  capricia
pi_205464422
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar vooralsnog lijkt het er niet op dat wij Rusland zullen gaan vernietigen. En het lijkt er ook (nog) niet op dat Rusland zichzelf van binnenuit zal vernietigen (revolutie: al 100 keer voorspeld sinds het begin van deze oorlog, 0 keer gebeurd, nog niet eens aanstalten).

Dus vind ik het een beetje vergezocht. Rusland heeft nog steeds de olie- en gasreserves, ook als ze de oorlog verliezen. Als Rusland niet vernietigd wordt, dan blijven ze die olie- en gasreserves gewoon uitbaten. En zij hebben de kennis en de technologie daarvoor, dus waarom zou je als China Rusland gaan vernietigen? Beter is het om ze te beschermen en met hen samen te werken.

Maar goed, het kan ook zijn dat de Chinezen op een dag Rusland zullen gaan proberen te veroveren. Dat zal een groot spektakel worden.
Wat daar in de RF in de bodem zit, loopt niet weg inderdaad.
Maar dat weten China en de EU ook.

En wie voorspelde dan hier dat Rusland vernietigd gaat worden?
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 18:56:39 #223
236264 crew  capricia
pi_205464430
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]
poetins trollen denken dat er een soort politieke alliantie is met china, maar dat is compleet onlogisch en heel erg tegen de culturele geschiedenis van China.
Rusland heeft China nodig. Andersom not so much.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205464431
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik ben niet pro-Rusland, ik ben kritisch. Omdat het lijkt alsof alle anti-Rusland mensen dat totaal niet zijn.
iik heb jou nog nooit kritisch gezien naar de rusland bulshit propaganda, maar kan er naast zitten. Want alle prorusland of anti eu / anti westen gaat erin als zoete broodjesm

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 26-07-2022 19:02:38 ]
pi_205464433
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:52 schreef RetepV het volgende:

[..]

Maar dat willen de Chinezen dan wel in een verbond waar zij duidelijk de grotere speler zijn, dus zij hebben er niet eens echt last van als Rusland zichzelf nu flink aan het verzwakken is. Maakt ze alleen maar makkelijker te controleren voor Beijing later.
pi_205464446
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:54 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel directe buren en hebben beide baat bij stabiliteit van elkander. Anders eindigt het zoals het tussen Amerika en Mexico gaat. In plaats van dat ze miljarden aan elkaar verdienen, moeten ze dan miljarden gaan uitgeven om elkaar uit elkaar's achtertuin te houden.
pi_205464452
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:56 schreef capricia het volgende:

[..]
Rusland heeft China nodig. Andersom not so much.
klopt, gaat ook meer om een beeld in het westen te scheppen met propaganda, dat het westen heel slap staat en rusland erg sterk met veel bondgenoten.

Echter is zoals alles met de trollen laatste tijd, tegen overgstelde is waar.
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 18:59:57 #228
3928 Ulx
pi_205464468
quote:

[..]
Je denkt heel kritisch dat China zonder dat het nodig is wel effe miljardeninvesteringen gaat doen in pijpleidingen door compleet Rusland en wel zo dat het met een paar maanden is geregeld?

Je vindt de kool-aid echt lekker volgens mij.
pi_205464469
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:57 schreef RetepV het volgende:

[..]
Maar ze zijn wel directe buren en hebben beide baat bij stabiliteit van elkander. Anders eindigt het zoals het tussen Amerika en Mexico gaat. In plaats van dat ze miljarden aan elkaar verdienen, moeten ze dan miljarden gaan uitgeven om elkaar uit elkaar's achtertuin te houden.
zucht, dat is net zoiets als rusland en amerika buren noemen. echter woont er aan beide landsgrenzen geen hol en gbeeurt er niks aan de grenzen.
pi_205464475
quote:

[..]

Niemand voorspelde dat. Maar het ging door mijn gedachten als een mogelijkheid. Ik bedoelde niet vernietigen in de zin van dat heel Rusland platgegooid wordt, maar in de zin van dat iemand Rusland ontheft van zijn regering en er zijn eigen regering in de plaats zet en zo de olie en het gas voor zichzelf houdt. Vernietiging van de overheidsstructuur dus, niet van de mensen en het land zelf.
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 19:01:14 #231
236264 crew  capricia
pi_205464483
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]
klopt, gaat ook meer om een beeld in het westen te scheppen met propaganda, dat het westen heel slap staat en rusland erg sterk met veel bondgenoten.

Net als dat beeld dat Rusland omringd wordt door NATO grenzen. :')
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205464500
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:58 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Serieus, je bent geobsedeerd met 'trollen'. Je hebt het woord en de insinuatie nu 4 keer in een reply gezet. Hou gewoon op met de discussie te verzieken. Van ons allemaal ben jij de enige die partij aan het kiezen bent. Ik zeg er alleen maar op: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Geen goede eigenschap.
pi_205464514
quote:

[..]

[ twitter ]
Hoeveel procent van de stroom in Nederland komt er nu uit kolencentrales? En hoe was dat in de 5 voorgaande jaren?
pi_205464522
quote:

[..]

Denk ik dan.
Een paar miljard? De hele regio nabij de grens met China is nogal onherbergzaam, de enige pijpleiding die er vooralsnog ligt (Power of Siberia) heeft ongeveer $60 miljard gekost. Dan heb je een pijpleiding zo groot als Nord Stream 2, maar naar Europa liggen ook nog eens de Nord Stream 1, Yamal, Druzhba, Sojoez, Turkstream n Blue Stream. Zie dat maar eens te compenseren.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-07-2022 19:10:37 ]
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 19:06:36 #235
236264 crew  capricia
pi_205464530
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
Niemand voorspelde dat. Maar het ging door mijn gedachten als een mogelijkheid. Ik bedoelde niet vernietigen in de zin van dat heel Rusland platgegooid wordt, maar in de zin van dat iemand Rusland ontheft van zijn regering en er zijn eigen regering in de plaats zet en zo de olie en het gas voor zichzelf houdt. Vernietiging van de overheidsstructuur dus, niet van de mensen en het land zelf.
Ah okay.
Nou ik denk dat als Putin gewipt wordt, er een nieuwe Putin voor in de plaats komt. Die hele structuur, economie en al die propagandisten zijn daarop gent.

Wel denk ik dat de RF problemen kan gaan krijgen met afvallige regio's. Die hun jonge mannen nu en masse dood zien gaan. En daarbij het feit dat de strijdkracht van de RF steeds minder wordt. Van mij hoeft dat niet, chaos en burgeroorlogen in die regio's. Maar echt een sterke indruk maakt Rusland nu niet.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205464551
quote:

[..]
Het is prima om kritisch te zijn op het westen, ik heb vaak genoeg kritiek op het handelen van Amerika en Europa.

Maar ten aanzien van Poetin ben ik het stadium van kritisch al lang voorbij, ik ben ronduit wantrouwend door de aanhoudende leugens en gewelddadige acties van dat regime.

En ik ben het verdedigen of romantiseren van dat regime met hun landjepik moordpraktijken spuugzat. Het zijn criminelen. Als je dat niet ziet, ben je helemaal niet kritisch.
pi_205464569
quote:

[..]

Die zogenaamd voorspelde revolutie is ook nieuw voor mij. Ik weet wel dat we het hoopte maar hoop is iets anders dan voorspelling (zegt mijn moeder)
pi_205464625
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:59 schreef Ulx het volgende:

[..]
Je denkt heel kritisch dat China zonder dat het nodig is wel effe miljardeninvesteringen gaat doen in pijpleidingen door compleet Rusland en wel zo dat het met een paar maanden is geregeld?

Je vindt de kool-aid echt lekker volgens mij.
Die lijnen liggen er al lang, check de kaart
Vakman pur sang
pi_205464635
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:08 schreef Hatseflats22 het volgende:

[..]
Het is prima om kritisch te zijn op het westen, ik heb vaak genoeg kritiek op het handelen van Amerika en Europa.
Niet zo zwart/wit denken. Sorry, ik zal het nog eens verduidelijken. Ik ben niet kritisch op het Westen (tenminste... nu even niet). Ik ben kritisch op anti-Rusland adepten. Dat is niet hetzelfde.

quote:
En ik ben het verdedigen of romantiseren van dat regime met hun landjepik moordpraktijken spuugzat. Het zijn criminelen. Als je dat niet ziet, ben je helemaal niet kritisch.
Natuurlijk zie ik dat. Net zoals ik zie dat de regering van Oekrane vol met criminelen zit.

En ik zie ook dat onze EU regering die criminelen steunt.

Wat ik ook zie is dat onze EU probeert de goeden in Oekrane te steunen, door Zelensky alle steun te geven die hij nodig heeft en misschien ook verdient. Maar ik zie ook dat de EU daarmee het kind met het badwater aan het weggooien is. Want Zelensky is niet in staat om de slechten in Oekrane te bestrijden (en dan bedoel ik niet de Russische invallers). En als de oorlog over is, zal Zelensky in een slechte positie zijn. Eentje waarbij hij het hoofd van een land met een aanzienlijke legermacht is, en een heleboel criminelen om hem heen die er wel wat moorden voor over hebben om zelf die macht in handen te krijgen. Ik ben benieuwd wat de EU doet (of zal doen) om dat te voorkomen.

Ok, nu was ik dan toch even kritisch op de EU. Ik vind ze nogal naef. :)
  Overall beste user 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 19:21:01 #240
3928 Ulx
pi_205464676
Definieer 'de slechten' eens. Concreet.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 19:21:47 #241
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205464687
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:17 schreef RetepV het volgende:

Blablablabla

Aha, we moeten Oekrane niet met wapens steunen! Zeg dat dan knul. Dan vertellen wij jou nog een keer dat je daarmee de oorlogsmisdadiger Putin actief steunt en dan is het cirkeltje weer rond….
pi_205464722
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:03 schreef RetepV het volgende:

[..]
Serieus, je bent geobsedeerd met 'trollen'. Je hebt het woord en de insinuatie nu 4 keer in een reply gezet. Hou gewoon op met de discussie te verzieken. Van ons allemaal ben jij de enige die partij aan het kiezen bent. Ik zeg er alleen maar op: zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Geen goede eigenschap.
ik hou me bij feiten, en kan daardoor niet neutraal zijn ben anti poetin, maar hou me wel bij feiten. ten tweede, je hebt alleen maar kremlin Bullshit lopen trollen hier, nergens een feit. Dus nee jullie neutralen zijn allemaal pro poetin, anders kwam er wel eens een kritische noot over een kremlin georganiseerde verhaal lijn.

maar nu ga jij lopen bakkeleien over dat ik niet neutraal ben en daardoor geen feiten zie.
pi_205464754
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:17 schreef RetepV het volgende:

[..]
Niet zo zwart/wit denken. Sorry, ik zal het nog eens verduidelijken. Ik ben niet kritisch op het Westen (tenminste... nu even niet). Ik ben kritisch op anti-Rusland adepten. Dat is niet hetzelfde.
[..]
Natuurlijk zie ik dat. Net zoals ik zie dat de regering van Oekrane vol met criminelen zit.

En ik zie ook dat onze EU regering die criminelen steunt.

Wat ik ook zie is dat onze EU probeert de goeden in Oekrane te steunen, door Zelensky alle steun te geven die hij nodig heeft en misschien ook verdient. Maar ik zie ook dat de EU daarmee het kind met het badwater aan het weggooien is. Want Zelensky is niet in staat om de slechten in Oekrane te bestrijden (en dan bedoel ik niet de Russische invallers). En als de oorlog over is, zal Zelensky in een slechte positie zijn. Eentje waarbij hij het hoofd van een land met een aanzienlijke legermacht is, en een heleboel criminelen om hem heen die er wel wat moorden voor over hebben om zelf die macht in handen te krijgen. Ik ben benieuwd wat de EU doet (of zal doen) om dat te voorkomen.

je pleit dus voor poetin, daar de boel op orde stelt.

vraagje: vind je dat oekraine recht heeft op hun eigen grond gebied en is het beste voor het westen om dit te steunen of is het beter om poetin te steunen door hem niks in de weg te leggen?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 19:29:06 #244
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205464767
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 17:03 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]
Alvast RIP voor de vogels.

maar ontopic.
Dat moeten we dan maar compenseren met minder stikstofdepositie rondom natuurgebieden :)
pi_205464808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:21 schreef mcmlxiv het volgende:

[..]
Aha, we moeten Oekrane niet met wapens steunen! Zeg dat dan knul. Dan vertellen wij jou nog een keer dat je daarmee de oorlogsmisdadiger Putin actief steunt en dan is het cirkeltje weer rond….
Ik kom hier om over de oorlog tussen Oekrane en Rusland en de gevolgen daarvan voor de wereld te praten, niet om mijn steun voor de n of de ander uit te spreken.
pi_205464862
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:32 schreef RetepV het volgende:

[..]
Ik kom hier om over de oorlog tussen Oekrane en Rusland en de gevolgen daarvan voor de wereld te praten, niet om mijn steun voor de n of de ander uit te spreken.
we hadden dat raket schild gelijk moeten bouwen in 2006 en oekraine in 2008 vol moeten pompen met wapens en in de navo toelaten, had nu een hoop gezeik gescheeld.
pi_205464889
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 18:48 schreef capricia het volgende:

[..]

[ twitter ]
In China zelf zijn nu nogal wat financiele problemen en daarnaast ook in toenemende mate schuldenproblemen in landen waarin China heeft geinvesteerd, ja met name verergerd door de oorlog in Oekraine. Op deze wijze beschadigd het russische regime de chinese belangen. Ik heb een sterk vermoeden dat Xi door Putin is verteld dat de oorlog van korte duur zou zijn maar nu het lang gaat duren komen ook chinese belangen steeds meer onder druk te staan.

pi_205464932
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:41 schreef Digi2 het volgende:

[..]
In China zelf zijn nu nogal wat financiele problemen en daarnaast ook in toenemende mate schuldenproblemen in landen waarin China heeft geinvesteerd, ja met name verergerd door de oorlog in Oekraine. Op deze wijze beschadigd het russische regime de chinese belangen. Ik heb een sterk vermoeden dat Xi door Putin is verteld dat de oorlog van korte duur zou zijn maar nu het lang gaat duren komen ook chinese belangen steeds meer onder druk te staan.

Ik heb in februati / maart artikel gelezen die speculeerde dat china de informant is geweest van de verenigde staten. Dat poetin xi heeft vertelt van de infasie, omdat het westen en navo nu zwak staat. maar dat china toch eieren voor zijn geld heeft gekozen en 'neutraal' is gebleven toen rusland door ging met zijn plan.

(zal eens kijken of ik het nog kan vinden).

Een ding is duidelijk een aantal voor ons niet bekende factoren spelen mee, of kremlin is echt in zijn eigen fakenews en propaganda campagne gaan geloven, door het brexit en trump succesje.
pi_205465019
quote:

[..]
Ik steun beide partijen omdat ik fundamenteel pro-oorlog ben. Te weinig oorlog en je krijgt een hoop andere shit. Oorlog hoort bij de soort mens evenals bij chimps en sommige mierensoorten.

[ Bericht 28% gewijzigd door Digi2 op 26-07-2022 20:13:58 ]
pi_205465049
Ik ben pro-NL, de partij die nog weleens vergeten word.
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 19:56:51 #251
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_205465059
quote:

[..]
Mooi man. Maar daarbij vind je het wel noodzakelijk om te vermelden dat militaire hulp aan Oekrane naef is.

Het alternatief zwijg je dan over in alle toonaarden in al je “objectiviteit”
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:01:07 #252
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205465101
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Juist niet, maar de n gelooft dat je Oekrane moet steunen omdat Rusland anders niet stopt met hun agressie, en de ander gelooft dat Rusland die ambities niet heeft. Beide partijen zien het belang voor Nederland, de ene iets meer op operationeel niveau en de ander op strategisch.

Er is niemand die het geweld goedkeurt en er is ook niemand die zegt dat het allemaal makkelijk gaat zijn.
pi_205465110
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:55 schreef Lospedrosa het volgende:
Maak je geen zorgen Nederland komt nog wel aan de beurt.
pi_205465123
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Er is niemand die het geweld goedkeurt en er is ook niemand die zegt dat het allemaal makkelijk gaat zijn.
Ik keur oorlogsgeweld goed, houdt mij er even buiten graag :{w
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:11:33 #255
36431 bleiblei
pi_205465188
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:01 schreef zalkc het volgende:

[..]
Juist niet, maar de n gelooft dat je Oekrane moet steunen omdat Rusland anders niet stopt met hun agressie, en de ander gelooft dat Rusland die ambities niet heeft. Beide partijen zien het belang voor Nederland, de ene iets meer op operationeel niveau en de ander op strategisch.

En daarnaast is de pijn die we nu ervaren tijdelijk en creert het juist kansen en mogelijkheden. Dus daarom ben ik vr het uitschakelen van Rusland als potentieel gevaar voor de EU (niet perse militair, maar vooral door de wig die ze nu drijven tussen EU landen).
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:11:55 #256
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_205465193
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:16 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Die lijnen liggen er al lang, check de kaart
Nee die liggen er niet: de gasleidingen van de grootste velden in het noordwesten van Rusland lopen naar Europa. Wat ze maximaal aan gas kunnen leveren aan China is maar een fractie van wat er aan Europa geleverd wordt. Zie ook:

quote:
2s.gif Op maandag 11 april 2022 22:34 schreef Isdatzo het volgende:
Verder nog wat informatie over het gas dat wel of niet naar Azi zou (kunnen) stromen als wij het niet meer willen hebben: https://fortune.com/2022/(...)ons-thane-gustafson/

Let’s start with oil. The primary Russia export route to China is the East Siberian pipeline (ESPO), which shipped about 700,000 barrels of oil a day in 2021. An additional 900,000 barrels of oil a day were shipped by tanker.

There’s little room for immediate expansion, given constraints in both pipeline capacity and marine terminals. In fact, sending oil by tanker could prove difficult, as traders and shippers shy away from Russian oil. If anything, Russian oil exports to China might even decline over the next year.

Russian gas exports to China have more room to grow. Unused capacity in the existing Power of Siberia 1 pipeline means there’s modest space —at least in theory—for Gazprom to increase its gas deliveries to northeast China over the next few years. But the problem is at the source: the gas resources of East Siberia are modest compared to West Siberia. Moreover, Gazprom is not going to be able to fully develop its two major East Siberian fields, Chayanda and Kovykta, until the mid-2020s at the earliest.

[...]

Adding everything up, Gazprom could probably supply an additional 28 billion cubic meters of gas to China by 2025—only a fraction of the 155 billion cubic meters Russia supplied to Europe in 2021.

[...]

Russia's energy infrastructure was built to supply markets in Europe, and required half a century to construct. As Europe turns away from Russian fossil fuels, both for reasons of climate and security, this vast system will now have to be pointed toward the east. But that goal can only be achieved at great cost in capital and time. It will not happen overnight.

Niet voor niets natuurlijk dat Poetin de kraan naar Europa nog niet dichtgedraaid heeft.
Huilen dan.
pi_205465344
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:00 schreef RetepV het volgende:

[..]
Rusland hoeft niet van een westerse marionettenregering voorzien te worden, interne onrust veroorzaken (zoals de Russen dat ook in het westen pogen te doen) is voldoende. Middels fake news, propaganda en psyops de verschillende etnische bevolkingsgroepen tegen elkaar opzetten en tegelijkertijd een armoedeval in en van het land veroorzaken.

Het droomscenario zou natuurlijk het uiteenvallen van de Russische federatie zijn door het uitroepen van de onafhankelijkheid van verschillende deelrepublieken, waardoor ook op dat vlak exact het tegenovergestelde gebeurt als wat het Poetin regime voor ogen had. (herstel van het Russisch rijk)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:38:52 #258
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205465487
quote:

[..]
Geen beef, maar het zijn ook niet bepaald vrienden. Dat hebben de Russen onder Stalin aardig weten te verkloten en dat is nooit meer goed gekomen. De enige reden waarom het nu lijkt te boteren is omdat Xi een soort van crush schijnt te hebben op Putin. En het gevalletje "the enemy of my enemy is my friend" speelt ook mee.

pi_205465510
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nee die liggen er niet: de gasleidingen van de grootste velden in het noordwesten van Rusland lopen naar Europa. Wat ze maximaal aan gas kunnen leveren aan China is maar een fractie van wat er aan Europa geleverd wordt. Zie ook:
[..]

Jawel die liggen er wel, de power of Siberia pipeline. Die kan Max 36 bcm p/y niet te vergelijken met de Europese import van 160-200 bcm. Maar ook steeds meer LNG gaat ernaartoe.
Toe gegeven de Europese markt is niet zomaar daarmee te vervangen
https://www.csis.org/analysis/can-russia-execute-gas-pivot-asia
Vakman pur sang
pi_205465572
Misschien vind Putin het wel prima om de gaskraan dicht te draaien omdat hij er zelf nauwelijks last van heeft. Hij blijft toch wel rijk en het zou hem een worst wezen hoe het leven van de gemiddelde Rus er voor staat. Zolang Putin zijn droom van een groot Rusland maar kan waarmaken.
Hoeveel jonko's moeten we smoken, voordat we vrij zijn, van dit regime?
pi_205465604
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:11 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]

Tja wat maakt het uit wat Rusland kan leveren aan China. Het is veel belangrijker hoe wij meer zelfvoorzienend kunnen worden.Ook wij moeten nieuwe infra aanleggen. Dat is ook niet een twee drie gebeurd. En met die trage besluiten kan dat ook nog jaren duren. Zie alleen al de discussie mbt kerncentrales die we zonder Rusland hard nodig hebben. We moeten af van die afhankelijkheid mbt Rusland en China dat sowieso nooit had moeten gebeuren maar aangezien we nu eenmaal in de shit zitten mbt energie zal je ook een zeer hoge prijs gaan betalen. En uiteraard zal onze defensie behoorlijk opgetuigd moeten worden. En dat op EU niveau. De scheiding tussen West en Azi lijkt mij nu wel duidelijk.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:48:05 #262
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_205465627
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:40 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]
Jawel die liggen er wel, de power of Siberia pipeline. Die kan Max 36 bcm p/y niet te vergelijken met de Europese import van 160-200 bcm. Maar ook steeds meer LNG gaat ernaartoe.
Toe gegeven de Europese markt is niet zomaar daarmee te vervangen
https://www.csis.org/analysis/can-russia-execute-gas-pivot-asia
Om er een gevoel van proportie bij te krijgen: het totale gasgebruik in Nederland was in 2021 40 bcm, tijdens een relatief warmte winter. Dus met 1,5mld inwoners is die 36bcm helemaal niets.

dinsdag 26 juli 2022 @ 21:02:27 #263
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_205465822
Neues Spielzeug. *O*

twitter

Check de filmpje.
pi_205465974
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:48 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Om er een gevoel van proportie bij te krijgen: het totale gasgebruik in Nederland was in 2021 40 bcm, tijdens een relatief warmte winter. Dus met 1,5mld inwoners is die 36bcm helemaal niets.
Toch doet China iets van 320 bcm, wat qua inwoner maar een fractie is van NL. En dat is groeiende.

In proportie gezien als China per inwoner net zoveel gasverbruikt komen ze op 4000 bcm
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 26 juli 2022 @ 21:17:13 #265
236264 crew  capricia
pi_205465996
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:02 schreef Hyperdude het volgende:
Neues Spielzeug. *O*

[ twitter ]

Check de filmpje.
Welk de filmpje?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_205466156
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Welk de filmpje?
Denk deze.
twitter
pi_205466197
Finland's main parties back suspension of tourist visas for Russians
The four largest parliamentary groups say that Finland should stop issuing new visas to Russian tourists.

https://yle.fi/news/3-12550194
pi_205466481
twitter
pi_205466551
twitter
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:26:15 #270
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_205467242
quote:
De dronebeelden lijken heel wat, maar zijn duidelijk van n gebouw.

Als het al klopt, is het eigenlijk helemaal niet spectaculair. Ze hebben immers duizenden gebouwen verwoest.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:42:23 #272
117098 Hathor
Effe niet
pi_205467324
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:44 schreef NgInE het volgende:
Misschien vind Putin het wel prima om de gaskraan dicht te draaien omdat hij er zelf nauwelijks last van heeft. Hij blijft toch wel rijk en het zou hem een worst wezen hoe het leven van de gemiddelde Rus er voor staat. Zolang Putin zijn droom van een groot Rusland maar kan waarmaken.
Poetin is waarschijnlijk stiekem de rijkste man op aarde, meer dan Musk en Gates samen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_205467373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:42 schreef Hathor het volgende:

[..]
Poetin is waarschijnlijk stiekem de rijkste man op aarde, meer dan Musk en Gates samen.
Als Poetin zou willen, kan hij zo hele delen van de Russische economie (bijvoorbeeld een Gazprom) leegzuigen en het geld in eigen zak steken.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 22:59:05 #274
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205467537
De Antanovsky brug in Kherson is opgeblazen _O_
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:08:38 #275
117098 Hathor
Effe niet
pi_205467635
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:59 schreef Starhopper het volgende:
De Antanovsky brug in Kherson is opgeblazen _O_
Bron?
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:09:31 #276
117098 Hathor
Effe niet
pi_205467644
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Als Poetin zou willen, kan hij zo hele delen van de Russische economie (bijvoorbeeld een Gazprom) leegzuigen en het geld in eigen zak steken.
Hij heeft gewoon al die oligarchen in zijn zak.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:13:03 #277
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205467670
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:08 schreef Hathor het volgende:

[..]
Bron?
twitter
pi_205467676
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:13 schreef Starhopper het volgende:

[..]
[ twitter ]
*O* *O*
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:14:31 #279
117098 Hathor
Effe niet
pi_205467682
quote:

[..]
[ twitter ]
Dank. ^O^
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:16:00 #280
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_205467704
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:14 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dank. ^O^
Staat nog heel veel meer op twitter. Maar deze heefg het beste geluid :T
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:16:58 #281
117098 Hathor
Effe niet
pi_205467711
quote:
84s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:16 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Staat nog heel veel meer op twitter. Maar deze heefg het beste geluid :T
Het was behoorlijk luid ja, ik heb heel snel aan mijn knoppen moet zitten anders sturen de buren de politie weer. :(
pi_205467732
Uit dat filmpje blijkt niet dat de brug is opgeblazen.
pi_205467737
quote:

[..]
[ twitter ]
Waarom zijn de beelden wazig gemaakt?
pi_205467760
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:20 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Waarom zijn de beelden wazig gemaakt?
Het is je achtertuin en je filmt het? Misschien bang voor represailles.
pi_205467816
Hoe kun je zien dat die brug is opgeblazen?
pi_205467917
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:27 schreef ipa84 het volgende:

[..]
Denk deze.
[ twitter ]
Die MARS II en PzH 2000 blijven indrukwekkend.

Wat betreft die gepards, vraag ik me af of die tegenwoordig nog veel luchtdoelen raken.
pi_205467926
quote:

[..]
[ twitter ]
Haha :')
Vakman pur sang
  dinsdag 26 juli 2022 @ 23:46:56 #288
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_205467981
quote:

[..]
[ twitter ]
Goeie beelden.

Jammer dat het gefilmd is met een raboscanner
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_205468125
Wiki is er erg snel bij:

On 26 July 2022 approx 22:55, the bridge sustained damage by Ukrainian rocket fire, allegedly using HIMARS rockets supplied by the United States. Current reports and video footage shows that the bridge has been structurally damaged. Ukrainian forces report 18 explosions to the structure from 3 Himars cassettes. TASS reported that their air defence systems had intercepted the projectiles, however, Ukrainian forces dispute this.
pi_205468198
quote:
Ik weet het, zag het al voorbij komen op twitter. Maar het zou me niks verwonderen als het nooit af gebouwd wordt of het bij 1 lullig gebouwtje blijft. Beetje propaganda maken en meer niet waarschijnlijk.
pi_205468203
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 23:53 schreef Simmertje het volgende:
De Russische trollen zijn gearriveerd want het avondtarief is ingegaan.
Ja, want jij bent hier niet, draai het eens om
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205468212
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 00:46 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ja, want jij bent hier niet, draai het eens om
Ben vandaag in de arena geweest en heb heel Oekraense kinderen gezien van deze oorlog. Doet best veel pijn vriend.
pi_205468237
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 00:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Ben vandaag in de arena geweest en heb heel Oekraense kinderen gezien van deze oorlog. Doet best veel pijn vriend.
Snap ik, maar de Russische slachtoffers worden even vergeten, want dat zijn de vijanden, toch? De enige vijanden zijn de elite die Call of Duty willen spelen, allebei
Nowadays you have to boil people before you can sleep with them. *General's Daughter
pi_205468244
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Snap ik, maar de Russische slachtoffers worden even vergeten, want dat zijn de vijanden, toch? De enige vijanden zijn de elite die Call of Duty willen spelen, allebei
Eens, Russische kinderen die nu (hopelijk 18+) deze oorlog in gestuurd zijn en geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen. Maar was best heftig om al die kinderen te zien in de Arena vandaag.
  woensdag 27 juli 2022 @ 01:04:49 #295
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205468245
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:00 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
De Russische slachtoffers zijn wel volwassen soldaten die in het verkeerde land zijn.
pi_205468248
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Eens, Russische kinderen die nu (hopelijk 18+) deze oorlog in gestuurd zijn en geen idee hebben waar ze in terecht zijn gekomen. Maar was best heftig om al die kinderen te zien in de Arena vandaag.
Het is verschrikkelijk, snap ik
pi_205468251
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:04 schreef zalkc het volgende:

[..]
De Russische slachtoffers zijn wel volwassen soldaten die in het verkeerde land zijn.
Ok, alsof zij een keuze hebben
pi_205468255
Het is letterlijk extreem treurig dat we weer een oorlog zoals dit hebben op het Europese continent.
  woensdag 27 juli 2022 @ 01:10:26 #299
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_205468257
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:07 schreef Pokkehandtas het volgende:

[..]
Ok, alsof zij een keuze hebben
Als Rusland een beetje democratisch was geweest...
pi_205468265
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 01:10 schreef zalkc het volgende:

[..]
Als Rusland een beetje democratisch was geweest...
Dat is dus niet zo, dus. Alsof wij nog democratisch zijn, zo is het gewoon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')