Contract is contract, maar tekorten opvangen (buiten het contract) is wel degelijk een discussiepuntje.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:03 schreef archito het volgende:
[..]
Zou dat ook als argument kunnen dienen van Nederland om geen contractueel gas op te pompen voor Duitsland? Omdat ze weigeren een redelijk alternatief in te zetten?
naja het kan wel maar je moet er rekening meehouden dat het feitelijk een vrachtwagen van 17 ton is, dan kun je ze in een C130 zetten en boven het kremlin naar buiten duwen maar dat is best link en niet superefficientquote:
Kerncentrales zijn inderdaad één van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:58 schreef zalkc het volgende:
[..]
Over 5 jaar is de afhankelijkheid van fossiele brandstoffen al een stuk lager, grote kans dat het over 15 jaar zelfs onafhankelijk kan zijn. Het is nog nooit zo duidelijk geweest hoe kwetsbaar we als Europa zijn op dit gebied.
Maar ik denk dat Duitsland op korte termijn er voor moet kiezen dat een aantal kerncentrales nog een paar jaar door moeten, wat mijn betreft voordat we als Nederland gas uit Slochteren oppompen, het kan niet zo zijn dat we de Groningers een offer laten brengen omdat de Duitsers hun kerncentrales willen uitzetten.
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzoquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:17 schreef YStec het volgende:
[..]
Kerncentrales zijn inderdaad één van de oplossingen om snel onafhankelijker te worden.
Eén van de redenen waarom ik blij ben met de gevolgen van de sancties - ondanks ze financieel pijn doen - is dat ik hoop dat we hierdoor inderdaad inzien dat het zo niet verder kan en dat we zo snel mogelijk een transitie moeten maken naar iets beters.
Radicale veranderingen gebeuren alleen wanneer er abrupt behoefte naar is, en niet wanneer het allemaal lekker voortkabbelt en sluimert...
Ongevaccineerden (in elk geval zij die er een soort boze bedoeling in zien) zijn vaak veel erg van het "weg met ons"-gehalte, dus tegen het westen en westelijke autoriteiten als geheel. De VS is de grote boosdoener, Rusland is stiekem niet slecht bezig, etc.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.
En wat denken jullie dat hier de oorzaak van is?
[ twitter ]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en luchtquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:19 schreef sp3c het volgende:
[..]
kan er ook gelijk een dikke middelvinger naar Saoudi Arabie enzo
ik zeg doen
Past allemaal goed in het narratief van "wij tegen de globalistische elite", stond toevallig gisteravond nog een artikel over op de NOS hoe radicaal rechts al dat soort zaken (niet alleen de oorlog of vaccinatie maar bijvoorbeeld ook de boerenprotesten) daarin weet in te kapselen: https://nos.nl/artikel/24(...)icaal-rechtse-agendaquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:36 schreef capricia het volgende:
Zeggen jullie het maar..zien we dit op fok ook? Dat ongevaccineerden de schuld vaker neerleggen bij de NATO, de VS of de EU dan gevaccineerden? Gevaccineerden leggen de schuld meer bij Rusland.
En wat denken jullie dat hier de oorzaak van is?
[ twitter ]
About 96% of the global uranium reserves are found in these ten countries: Australia, Canada, Kazakhstan, South Africa, Brazil, Namibia, Uzbekistan, the United States, Niger, and Russia.[59] Out of those the main producers are Kazakhstan (39% of world production), Canada (22%) and Australia (10%) are the major producers.[10] In 1996, the world produced 39,000 tonnes of uranium,[60] and in 2005, the world produced a peak of 41,720 tonnes of uranium,[47]. In 2017 this had increased to 59,462 tonnes, 93% of the world demand.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht.
slava ukraina?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Vraag is, waar komt uranium vandaan? Want dat is in the end ook maar gewoon een grondstof. Niet iets wat we creeeren met water en lucht.
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt. En veiligheid? Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe 'goedkoop' zijn die Russische fossiele brandstoffen wanneer je daarvoor moet betalen met je veiligheid en vrijheid?
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Minder en minder hoor. Wel blijven oplettenquote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:49 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Voornamelijk Kazachstan geloof ik? Vriendje van Rusland.
Is dat zo? bron?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Minder en minder hoor. Wel blijven opletten
Australië, Canada, Namibië.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:43 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ja hè? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Jij denkt dat Rusland Georgië gaat binnenvallen?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:48 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Jij denkt dat Rusland de EU gaat binnen vallen, ik denk dat het wel meevalt. We zullen zien.
En ik kan niet geloven dat ik dit zeg, maar hier komt-ie: Stel je je leven voor onder Russisch gezag.quote:De EU en de Nederlandse overheid zijn degenen die de meeste vrijheid van mensen afneemt.
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:01 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Ja hè? Fucking fascisten. Ik twitterde laatst iets over Joden, moest ik naar de goelag. En mijn broer zei iets over stikstof en nu zijn hij en zijn vrouw dood gevonden in huis. Nederland en Europa zijn de meest repressieve plekken op aarde. Ik verhuis snel naar Noord-Korea.
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienstquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Weet je zeker dat dat niet door de vaccinaties komt?
quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:08 schreef zuchtje het volgende:
[..]
Echt eng hoe iedereen gedwongen werd om die vaccinaties te accepteren. En raar dat je helemaal geen tegengeluid hoorde. Iedereen accepteerde het gewoon! Vast omdat ze anders zouden verdwijnen door de geheime dienst
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |