abonnement Unibet Coolblue
pi_205441415
SCHIPHOL - De problemen op Schiphol zijn, met de zomervakantie steeds dichter aan de horizon, nog altijd verre van verholpen. Zondag kwam het tot knokpartijen, maandag tot urenlange rijen. Tot overmaat van ramp kan Schiphol de aanvragen voor Privium, een peperdure nooddeur, ook niet meer aan.



Schiphol waarschuwt inmiddels onomwonden dat het de komende weken tot urenlange rijen kan komen. Dat gebeurde ook maandag, aldus een woordvoerder. Soms stonden er rijen van vijf uur. „Er was minder personeel dan gepland en het was wel een erg drukke dag. De komende tijd is het ongeveer net zo druk als tijdens de meivakantie. Het aantal passagiers ligt echter nog onder het niveau van 2019, maar omdat er niet genoeg handjes zijn bij de bagagecontrole, zijn niet alle controleposten bemand. Daardoor stroopt het op in de terminals, en tot daarbuiten.

Hij vervolgt: „Elke dag is het een kwestie van vraag en aanbod, waar we zo goed mogelijk op inspelen. Maar op piekmomenten kunnen er langere wachttijden ontstaan.”

Overvolle vetrekhallen
Op social media gaan foto’s rond van overvolle vertrekhallen en bronnen melden aan De Telegraaf dat sommige vluchten met drie uur vertraging zijn vertrokken. ’Nog stonden er passagiers bij de bagagecontrole”, meldt een direct betrokkene. Luchtvaartmaatschappij KLM bevestigt de urenlange rijen. Al weken zijn de luchtvaartmaatschappijen in gesprek om tot een oplossing te komen, maar KLM zegt dat er nog geen uitkomst is.

Tot overmaat van ramp zit nu ook op een dure ontsnappingsroute een slot. Schiphol ontving talloze aanvragen voor Privium, een abonnementsservice waarmee je de lange rijen goeddeels ontloopt. „Veel mensen willen na corona heractiveren en we hebben ook erg veel nieuwe aanvragen. Door personeelstekort kunnen we maar een beperkt aantal aanvragen per dag verwerken. Dat is een heel proces, dus er zijn wachttijden.”

Of dat een kwestie van weken of maanden is, kan de woordvoerder niet zeggen. Voor reizigers die de komende tijd op vakantie willen, is het echter een bittere pil. De meivakantie ontaardde ruim een maand geleden in een ongekende puinhoop op de luchthaven. Ondanks tijdige waarschuwingen vanuit de reissector, luchtvaart en vakbonden was Schiphol er niet in geslaagd om genoeg personeel aan te trekken. Met name bij de security ging het helemaal mis, waardoor mensen hun vluchten misten, hun vakantie in het water zagen vallen of zelfs onwel werden.

Chaos en ’grimmige omstandigheden’
Dat laatste gebeurde ook maandag weer, erkent de Koninklijke Marechausee. „We hadden te maken met enkele onwelwordingen”, aldus een woordvoerder. Een brief van beveiligingsbedrijf CTSN Group maakte maandag melding van ’een zeer gevaarlijke situatie’ op zondag, waardoor er een risico ontstond van ’massale doorlopers’. De beveiligingsmedewerkers wisten de chaos en ’grimmige omstandigheden’ onder controle te krijgen, zo meldt general manager Adan Morik, in de brief die is ingezien door De Telegraaf. CTSN was ondanks meerdere verzoeken niet bereikbaar voor commentaar.

https://www.telegraaf.nl/(...)er-gevaarlijke-chaos




Check hier de actuele verwachte drukte van de komende 2 weken per dag.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205441418
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 08:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zouden eigenlijk een website met een metertje moeten maken waarop je kan zien hoe druk het is.
Die is er ook en staat al 2 topics in de op :D (laatste regel)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205441456
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:59 schreef DX11 het volgende:

[..]
Die is er ook en staat al 2 topics in de op :D (laatste regel)
Dagmetertje heb je weinig aan, want op het ene moment is het heel druk ander moment kan je zo goed als doorlopen. "Veel langer en druk" als uitleg heb je ook weinig aan.

Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
  zondag 24 juli 2022 @ 12:09:39 #4
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205441518
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 11:12 schreef Enawh het volgende:

[..]
Huh waar gaan die koffers al heen dan.. als iedereen dat doet dan staan al duizenden koffers te wachten voor in het vliegtuig te kunnen
Geen idee? Het is in ieder geval mogelijk. Ik had zelf ook een dag van tevoren mijn koffer ingecheckt toen ik naar Curaçao vloog met KLM.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  Spellchecker zondag 24 juli 2022 @ 12:10:08 #5
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205441521
@britneycheers er staat nog een bagagevraag open uit het vorige topic.
pi_205441703
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205441789
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:35 schreef DX11 het volgende:

[..]
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205441816
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:09 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Geen idee? Het is in ieder geval mogelijk. Ik had zelf ook een dag van tevoren mijn koffer ingecheckt toen ik naar Curaçao vloog met KLM.
Er zijn bufferzones in de bagagekelder waar koffers tijdelijk in stellingen kunnen worden bewaard (zie rond 1:42 in dit filmpje).


Alleen is daar maar plek voor een aantal duizend koffers, dus niet ongelimiteerd.

Meer info:
https://mechatronicamachi(...)en-koffers-per-jaar/
pi_205441961
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:35 schreef DX11 het volgende:

[..]
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.
De sprong van 3 uur naar 6 uur gaat niet in enkele minuten heh.

Heb je meer aan dan het is druk of het is een piekdag. Moet je dan 3 uur of 6 uur van te voren komen? Problemen worden juist groter omdat iedereen 4 uur van te voren komt, terwijl misschien sochtends de wachttijd 2 uur is en savonds 5 uur.
pi_205442012
Overigens heb ik het idee dat op Schiphol de security checks veel strenger zijn dan bijvoorbeeld Gran Canaria, ik stond in een rij met een man of 60 en binnen 5 minuten waren we daar door heen, hier moet iedereen in zo een scanner staan terwijl je daar gewoon door dat ding heen loopt, ook lijkt het me dat de handbagage veel sneller gechecked worden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205442035
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik het idee dat op Schiphol de security checks veel strenger zijn dan bijvoorbeeld Gran Canaria, ik stond in een rij met een man of 60 en binnen 5 minuten waren we daar door heen, hier moet iedereen in zo een scanner staan terwijl je daar gewoon door dat ding heen loopt, ook lijkt het me dat de handbagage veel sneller gechecked worden.
Schiphol heeft over het algemeen wel een strenge security check. Kost zeker meer tijd dan op zo'n vakantie eiland.
pi_205442047
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:20 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Schiphol heeft over het algemeen wel een strenge security check. Kost zeker meer tijd dan op zo'n vakantie eiland.
Aan de andere kant hoefde ik me op Schiphol helemaal niet te legitimeren, dat vind ik weer raar.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 juli 2022 @ 13:29:04 #13
272296 Jan_Lul
Ik zit hier niet voor
pi_205442118
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:

Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
en dan? Dan kan je timen wanneer je in de rij gaat staan? Of wanneer je thuis weg moet? Voor velen is Schiphol niet naast de deur dus tegen de tijd dat je er bent, is die timer alweer heel anders.
pi_205442159
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik het idee dat op Schiphol de security checks veel strenger zijn dan bijvoorbeeld Gran Canaria, ik stond in een rij met een man of 60 en binnen 5 minuten waren we daar door heen, hier moet iedereen in zo een scanner staan terwijl je daar gewoon door dat ding heen loopt, ook lijkt het me dat de handbagage veel sneller gechecked worden.
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!

Ik vind het wel heel raar dat dit NERGENS geadverteerd word!
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205442162
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef DX11 het volgende:

[..]
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!

Ik vind het wel heel raar dat dit NERGENS geadverteerd word!
Toevallig had ik dit opgezocht voor de terugweg, maar volgens de regels is dit niet toegestaan.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205442167
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:29 schreef Jan_Lul het volgende:

[..]
en dan? Dan kan je timen wanneer je in de rij gaat staan? Of wanneer je thuis weg moet? Voor velen is Schiphol niet naast de deur dus tegen de tijd dat je er bent, is die timer alweer heel anders.
Valt wel mee hoor. Op een dag kan het in de ochtenduren rustig zijn en in de loop van de middag druk. Maar goed nu komt iedereen al in de ochtend :') of je nu om 1200 of 1800 vliegt.
En als je het echt goed doet kan je bij een meting ook een verwachting voor het komend uur er aan vast plakken.
pi_205442174
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Toevallig had ik dit opgezocht voor de terugweg, maar volgens de regels is dit niet toegestaan.
De terugweg naar Nederland niet nee, de scanners in het buitenland kunnen dit niet altijd.
Maar geloof me, als je vertrekt uit Nederland mag je al het drinken meenemen wat je wilt, het is mij nu al 2 jaar achter elkaar toegestaan.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  zondag 24 juli 2022 @ 13:36:38 #18
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205442184
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 09:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Ze hebben die data wel via een API beschikbaar, ik had nog een developer account maar deze heeft helaas daar geen toegang toe, ik weet dat Schiphol wat dat betreft behoorlijk highend is zijn maar weinig organisaties die dit zo goed voor elkaar hebben in Nederland.
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 24 juli 2022 @ 13:39:01 #19
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205442205
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]
Dagmetertje heb je weinig aan, want op het ene moment is het heel druk ander moment kan je zo goed als doorlopen. "Veel langer en druk" als uitleg heb je ook weinig aan.

Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
Ze waren 3 a 4 jaar geleden heel ver met predicted models op basis van historische gegevens. Helaas zien we daar in de developers portaal nog niet veel van terug
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 juli 2022 @ 13:45:52 #20
186611 Haags
pi_205442256
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef DX11 het volgende:

[..]
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!

Ik vind het wel heel raar dat dit NERGENS geadverteerd word!
Maar geldt dat dan alleen als het drinken in je handbagage zit of ook als je het los vast hebt in je handen?
Zonder wrijving geen glans
pi_205442280
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:45 schreef Haags het volgende:

[..]
Maar geldt dat dan alleen als het drinken in je handbagage zit of ook als je het los vast hebt in je handen?
2 jaar geleden had ik 1 flesje mee die ik vlak voor de check wilde gaan opdrinken, toen riepen ze nee dat hoef niet meer je mag hem gewoon meenemen tegenwoordig! Dus doen deed ik het in mijn tas.
Vorig jaar had ik 2 volle flesjes in mijn tas, toen checkte ik nog even ik mag ze tegenwoordig meenemen toch? En dat was inderdaad zo.

In mijn hand houden heb ik nog niet geprobeerd.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die overal opduikt 2022 zondag 24 juli 2022 @ 13:57:23 #22
186611 Haags
pi_205442343
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:48 schreef DX11 het volgende:

[..]
2 jaar geleden had ik 1 flesje mee die ik vlak voor de check wilde gaan opdrinken, toen riepen ze nee dat hoef niet meer je mag hem gewoon meenemen tegenwoordig! Dus doen deed ik het in mijn tas.
Vorig jaar had ik 2 volle flesjes in mijn tas, toen checkte ik nog even ik mag ze tegenwoordig meenemen toch? En dat was inderdaad zo.

In mijn hand houden heb ik nog niet geprobeerd.
Ja ik stop het dan wel in mijn handbagage. Wel super chill. Zeker als je na de security nauwelijks meer tijd hebt om even wat te kopen omdat je meteen door moet naar de gate. ^O^
Zonder wrijving geen glans
pi_205442385
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:57 schreef Haags het volgende:

[..]
Ja ik stop het dan wel in mijn handbagage. Wel super chill. Zeker als je na de security nauwelijks meer tijd hebt om even wat te kopen omdat je meteen door moet naar de gate. ^O^
Dat niet alleen maar op schiphol kost je flesje cola 4x meer dan in de supermarkt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205442436
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.
Is dat zo? Dat valt me tegen omdat ze naar mijn weten de hele boel hebben volgehangen met sensors.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 juli 2022 @ 14:18:49 #25
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205442500
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:11 schreef raptorix het volgende:

[..]
Is dat zo? Dat valt me tegen omdat ze naar mijn weten de hele boel hebben volgehangen met sensors.
Ja maar die data mag niet publiekelijk worden gebruikt (hoop politiek speelt ook mee)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205442616
Ook bij de NS kunnen ze er wat van. Schandalig.


Gisteren reden alle treinen niet die van Vlissingen naar Amsterdam gingen op het halve uur.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205442653
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ja maar die data mag niet publiekelijk worden gebruikt (hoop politiek speelt ook mee)
Dat is vreemd omdat ze in Amsterdam de drukte sensoren wel gewoon als publieke API aanbieden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zondag 24 juli 2022 @ 14:45:03 #28
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205442826
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:32 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat is vreemd omdat ze in Amsterdam de drukte sensoren wel gewoon als publieke API aanbieden.
Dat zijn de wachtruimtes volgens mij en niet die bij security & marechaussee
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205442977
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 12:10 schreef maily het volgende:
@:britneycheers er staat nog een bagagevraag open uit het vorige topic.
Ook hier 4 uur wachten.
pi_205442995
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook bij de NS kunnen ze er wat van. Schandalig.
[ link | afbeelding ]

Gisteren reden alle treinen niet die van Vlissingen naar Amsterdam gingen op het halve uur.
Conducteur of machinist wat voor jou?
  Spellchecker zondag 24 juli 2022 @ 14:57:01 #31
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205442999
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:55 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Ook hier 4 uur wachten.
Volgens mij had ze die vraag net vóór mijn post beantwoord :@
pi_205443042
Smarttags ftw echt een geniale uitvinding. Kan geen vluchthaven medewerker mij vertellen dat de koffer ergens anders ligt wat ze denken maar eigenlijk niet waar is.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205444839
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:56 schreef potjecreme het volgende:

[..]
Conducteur of machinist wat voor jou?
Nee :')

Dat tweede wil je niet voor de veiligheid van alles en iedereen :D

En conductrice zijn lijkt me echt een vreselijk iets met al die agressieve mensen. Helemaal omdat ik plezier wil hebben als ik werk en heelhuids thuis wil komen.
Die agressieve en asociale mensen zouden voor mij de hele werkdag verpesten.

Verder doet het er ook niet toe want ik heb al leuk werk.

Het is de NS die ergens iets heeft verzaakt. Niet het personeel wat of weggebonjourd is tijdens corona of later zelf is opgestapt.
Op woensdag 25 oktober 2023 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Ben je in een pot met sarcasme gevallen als kind ofzo?
pi_205445763
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:36 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.
Zoiets?

Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  zondag 24 juli 2022 @ 17:26:54 #35
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205445788
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:25 schreef recursief het volgende:

[..]
Zoiets?

[ afbeelding ]
Die pagina gebruikt de Wayfinding API ;)
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205445802
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 17:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Die pagina gebruikt de Wayfinding API ;)
Dat weet ik 😄
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205447863
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2022 16:32 schreef mascara-klodder het volgende:

[..]
Nee :')

Dat tweede wil je niet voor de veiligheid van alles en iedereen :D

En conductrice zijn lijkt me echt een vreselijk iets met al die agressieve mensen. Helemaal omdat ik plezier wil hebben als ik werk en heelhuids thuis wil komen.
Die agressieve en asociale mensen zouden voor mij de hele werkdag verpesten.

Verder doet het er ook niet toe want ik heb al leuk werk.

Het is de NS die ergens iets heeft verzaakt. Niet het personeel wat of weggebonjourd is tijdens corona of later zelf is opgestapt.
Jij zou wel een hele leuke gezellige conductrice zijn. O+
Maar idd, die hufterige mensen ;(
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205450977
Kan ik thuis ook inchecken voor mijzelf en mijn partner en dan beide qr-code op mijn telefoon zetten ?

Als ik eenmaal op Schiphol ben kan ik gewoon rechtstreeks in de lange rij buiten wachten voor de security toch ?

Thuis inchecken en reis alleen met handbagage.
pi_205451185
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 01:04 schreef Enawh het volgende:
Kan ik thuis ook inchecken voor mijzelf en mijn partner en dan beide qr-code op mijn telefoon zetten ?

Als ik eenmaal op Schiphol ben kan ik gewoon rechtstreeks in de lange rij buiten wachten voor de security toch ?

Thuis inchecken en reis alleen met handbagage.
Dat verschilt per bestemming en operator, dus dat is niet te zeggen zonder meer informatie. Als je thuis kan inchecken, is dat inderdaad een optie.
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
pi_205451190
Bij de NS hebben ze allerlei redenen.
Als het warm is vallen er treinen uit.
Als er blaadjes op t spoor liggen.
Als er sneeuw ligt.
pi_205451198
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 19:59 schreef Pisces29 het volgende:

Jij zou wel een hele leuke gezellige conductrice zijn. O+
Maar idd, die hufterige mensen ;(
Helaas heb je denk ik in heel veel service-beroepen te maken met hufterige mensen -O- Dat zou mij ook weerhouden te solliciteren op zoiets. De baan is dan vaak best leuk, maar het omgaan met agressieve mensen en "Karens" een hel. Als conductrice ben je ook nog meestal alleen. Ik zie ze vaak zwartrijders een korte reprimande geven zo van 'niet weer doen hè' - en dat is het dan wel. Ik begrijp dat wel :X
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_205451440
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 01:04 schreef Enawh het volgende:
Kan ik thuis ook inchecken voor mijzelf en mijn partner en dan beide qr-code op mijn telefoon zetten ?

Als ik eenmaal op Schiphol ben kan ik gewoon rechtstreeks in de lange rij buiten wachten voor de security toch ?

Thuis inchecken en reis alleen met handbagage.
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.

Kleine tip, zet de boardingpassen van beide op allebei de telefoons, mocht er dan wat met 1 van de telefoons aan de hand zijn kun je allebei toch door. Printen kan natuurlijk ook.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_205451553
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.
Ik heb anders al 3 jaar gehad: online inchecken mislukt, ga naar de balie :')

(maar kan zijn dat dat komt door mijn achternaam met speciaal teken er in)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 juli 2022 @ 08:40:58 #44
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205451571
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.

Kleine tip, zet de boardingpassen van beide op allebei de telefoons, mocht er dan wat met 1 van de telefoons aan de hand zijn kun je allebei toch door. Printen kan natuurlijk ook.

Ik had het twee weken geleden nog. Het ligt aan je bestemming.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 09:22:54 #45
236264 crew  capricia
pi_205451791
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..

twitter
Definitely not CIA
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 09:23:49 #46
5428 crew  miss_sly
pi_205451797
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..

[ twitter ]
Wat een drama :X
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_205451975
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..

[ twitter ]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_205451978
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 13:35 schreef DX11 het volgende:

[..]
De terugweg naar Nederland niet nee, de scanners in het buitenland kunnen dit niet altijd.
Maar geloof me, als je vertrekt uit Nederland mag je al het drinken meenemen wat je wilt, het is mij nu al 2 jaar achter elkaar toegestaan.
Staat ook met borden bij de security dat je niet meer de hele handel eruit hoeft te halen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205452019
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?
WaNt Dan ZIjn wE alLeMaAl VERontWaRdigT!
DAT DIT KAN IN NEDERLAND HEATHROW!
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 09:58:34 #50
236264 crew  capricia
pi_205452049
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?
Ze hebben daar vaker last van onafgehandelde bagage.
Dit was in juni:

The "enormous luggage carpet" was pictured at Heathrow Airport Terminal 2. Picture: Stuart Dempster

https://www.lbc.co.uk/news/luggage-chaos-heathrow-airport/
Definitely not CIA
pi_205452539
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Staat ook met borden bij de security dat je niet meer de hele handel eruit hoeft te halen.
Maar drinken meenemen (meer dan 100ml per verpakking) is volgens mij wel vrij uniek voor Nederland.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205452550
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef DX11 het volgende:

[..]
Maar drinken meenemen (meer dan 100ml per verpakking) is volgens mij wel vrij uniek voor Nederland.
Dat zou geweldig zijn als we van het gezeur om drinken af zijn. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205453188
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..

[ twitter ]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee :')
And so the lion fell in love with the lamb
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 12:17:20 #54
236264 crew  capricia
pi_205453212
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:

[..]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee :')
Ik denk dat ik een tijdje zonder ruimtebagage ga proberen.
Definitely not CIA
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 25 juli 2022 @ 12:17:49 #55
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205453215
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:

[..]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee :')
Als wij in oktober naar Brazilië gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebei :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_205453220
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:

[..]
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.

Kleine tip, zet de boardingpassen van beide op allebei de telefoons, mocht er dan wat met 1 van de telefoons aan de hand zijn kun je allebei toch door. Printen kan natuurlijk ook.

Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?
  maandag 25 juli 2022 @ 12:23:14 #57
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205453266
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?
Ja dat kan.
pi_205453278
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik denk dat ik een tijdje zonder ruimtebagage ga proberen.
Ben bang dat ik dat niet ga redden voor Miami inclusief cruise, anders had ik dat ook zeker gedaan.

quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als wij in oktober naar Brazilië gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebei :P
Doen wij ook sowieso en 1 of 2 setjes kleren in de handbagage zodat we niet helemaal zonder lege handen staan als de koffers niet meekomen :')
And so the lion fell in love with the lamb
pi_205453314
Ik zou als eenling nog wel via Schiphol willen reizen, maar met een gezin sla ik dat liever over.
pi_205453530
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef Enawh het volgende:

[..]
Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?
Je kunt sowieso even screenshot maken, dat naar je zelf mailen en dan printen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 25 juli 2022 @ 13:00:42 #61
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205453577
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..

[ twitter ]
"Ja, hij staat daar"
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205453603
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Dat zou geweldig zijn als we van het gezeur om drinken af zijn. :)
Ja is dus al een jaar of 3 zo. Maar heel stom staat het nergens online.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205453628
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:

[..]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee :')
Koop smarttags (of airtags) en je weet in ieder geval altijd in welk land je koffer is :P
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 juli 2022 @ 14:17:14 #64
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205454231
quote:
Monstervertraging: boze passagiers weigerden Rotterdam Airport te verlaten

Zo'n 150 passagiers van wie de vlucht enorm vertraagd is, wilden eerder vandaag Rotterdam Airport niet verlaten. Ze zouden gisteravond naar Turkije vliegen, maar dat wordt pas dinsdagochtend. De luchthaven had hun gevraagd naar huis of een hotel te gaan. "Mensen zijn heel boos, de sfeer is grimmig."

In totaal zouden 170 mensen gisteren op een vlucht van Corendon stappen, naar Ankara. Maar dat vliegtuig vertrekt nu pas morgenochtend om 10.00 uur, bevestigt een woordvoerder van het vliegveld na een bericht van omroep Rijnmond.

De onfortuinlijke reizigers werd verzocht de luchthaven te verlaten, maar het overgrote deel weigerde dat. Volgens de woordvoerder wachtten ze op informatie over een hotelkamer, om de komende nacht te overbruggen.

Inmiddels zijn ze ondergebracht in hotels of terug naar huis gegaan.

'Heel vervelend'

Corendon is de partij die informatie moet geven, gaf het vliegveld vanochtend aan: "Het is lastig om contact te krijgen met Corendon, begrijp ik. Heel vervelend dat deze mensen zo lang geen informatie hebben gekregen."

Miniatuurvoorbeeld Lees meer:
Onzekerheid over chaos op Schiphol geen reden voor kosteloos annuleren
Het vliegtuig zou rond 21.00 uur vertrekken, maar dat ging niet door omdat het te laat was vertrokken van Ankara naar Rotterdam.

Na 23.00 uur mogen passagierstoestellen niet landen op Rotterdam The Hague Airport wegens geluidsoverlast. Een passagier zei tegen Rijnmond dat Corendon na veel protest een hotel wilde regelen voor mensen die niet in de buurt wonen.

Omroep Rijmond schrijft dat de vlucht aanvankelijk vanaf Schiphol zou opstijgen, maar vorige maand al werd verplaatst. Gisteren werd de reis eerst uitgesteld naar vanochtend. Om 06.00 uur moesten de reizigers die elders de nacht hadden doorgebracht terug zijn op de luchthaven. Maar daar bleek geen vliegtuig te staan.

Bord gesloopt

Een reiziger zegt tegen de lokale omroep:"Mensen zijn boos en binnen wordt er geschreeuwd. Wij gaan de ingang blokkeren en zorgen dat alle vluchten gecanceld worden. Alleen dan zullen ze ons echt horen en komen ze zelf in de problemen."

Ook zou een informatiebord bij de balie van Corendon kapot zijn gemaakt.

Boze reizigers zouden buiten bij de ingang staan. Anderen zouden de incheckbalie blokkeren.

https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-corendon-vliegveld
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:18:55 #65
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205454238
“Ik niet op vakantie, dan niemand niet”. Achterlijken. Net zo achterlijk als de boeren.
Protège moi de mes désirs.
pi_205454248
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:18 schreef arvensis het volgende:
“Ik niet op vakantie, dan niemand niet”. Achterlijken. Net zo achterlijk als de boeren.
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
  maandag 25 juli 2022 @ 14:24:51 #67
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_205454263
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Beste debater 2022 maandag 25 juli 2022 @ 14:33:18 #68
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_205454310
even he... hoeveel van die koffers en dergelijke raakt verloren? kan toch nooit goed gaan dit...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 25 juli 2022 @ 14:56:09 #69
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205454444
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
Want mensen gaan niet op vakantie naar Ankara? Of vanuit Ankara ergens anders heen op vakantie?
Protège moi de mes désirs.
pi_205454538
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:56 schreef arvensis het volgende:

[..]
Want mensen gaan niet op vakantie naar Ankara? Of vanuit Ankara ergens anders heen op vakantie?
Minder dan naar Antalya of Istanbul ja. En natuurlijk familiebezoek kun je ook als vakantie aanmerken. Daar zal het veelal om gaan. Maar ik bedoel het zullen op die vlucht niet de gemiddelde Truusje of Pietje zijn.
  maandag 25 juli 2022 @ 15:25:32 #71
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205454615
quote:
https://www.nu.nl/economi(...)ort-te-verlaten.html
quote:
Een deel van de 170 passagiers die gestrand waren op Rotterdam The Hague Airport was woedend en wilde niet vertrekken. De luchthaven had de wachtende passagiers geadviseerd om te vertrekken. "We hebben ze gevraagd: ga naar huis of pak een hotel. Mensen zijn heel boos, de sfeer is grimmig", zei de woordvoerder maandagochtend.
Vlucht gecanceld door luchthaven regelementen en ook geen uitzondering mogelijk.
En dan is het de luchthaven die dus vraagt aan gestrande passagiers om op te rotten.

Mjah, denk je serieus dat je een fatsoenlijk antwoord krijgt? Right...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 15:28:26 #72
236264 crew  capricia
pi_205454645
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:25 schreef Red_85 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)ort-te-verlaten.html
[..]
Vlucht gecanceld door luchthaven regelementen en ook geen uitzondering mogelijk.
En dan is het de luchthaven die dus vraagt aan gestrande passagiers om op te rotten.

Mjah, denk je serieus dat je een fatsoenlijk antwoord krijgt? Right...
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Definitely not CIA
  maandag 25 juli 2022 @ 15:31:25 #73
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205454666
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Het is de maatschappij die de alternatieven moet regelen. En het is zeker niet de luchthaven om de mensen vragen op te rotten. Dat moeten ze via de maatschappij doen, immers hebben die de passagiers op te vangen of van alternatieven te voorzien.

De maatschappij dodged die nogal vaak met 'overmacht' enzo. Maar in dit geval met 1 vlucht, moet dat de regelen zijn.
Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 15:43:10 #74
236264 crew  capricia
pi_205454775
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Het is de maatschappij die de alternatieven moet regelen. En het is zeker niet de luchthaven om de mensen vragen op te rotten. Dat moeten ze via de maatschappij doen, immers hebben die de passagiers op te vangen of van alternatieven te voorzien.

De maatschappij dodged die nogal vaak met 'overmacht' enzo. Maar in dit geval met 1 vlucht, moet dat de regelen zijn.
Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
Corendon kennende zijn ze gewoon slecht of niet bereikbaar. Zeker savonds.
Definitely not CIA
  maandag 25 juli 2022 @ 15:52:17 #75
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205454901
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Corendon kennende zijn ze gewoon slecht of niet bereikbaar. Zeker savonds.
Tuurlijk, dodgen. Maar dat weet je met dit soort maatschappijen.
En als je dan toch je eigen plan trekt en een terechte claim neerlegt krijg je te horen: 'zijn niet onze suppliers, doen we niks mee'.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205455072
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
Ankara moet je alleen heen willen als je er perse naartoe moet. Komt in de top 5 van meest saaie steden. Rotterdam op de gedeelde eerste plek.
pi_205455317
quote:
Na 23.00 uur mogen passagierstoestellen niet landen op Rotterdam The Hague Airport wegens geluidsoverlast.
Wat een kneuterigheid. :') Lopen ze nog tegen zoiets aan ook.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205455346
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hè, niet bij Schiphol
Op donderdag 21 mei 2015 19:22 schreef Vasion het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
Op zondag 7 december 2014 22:59 schreef GGMM het volgende:
Vanaf nu ben jij mijn favoriete user.
  maandag 25 juli 2022 @ 16:40:43 #79
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205455358
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:38 schreef Bombvis het volgende:

[..]
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hè, niet bij Schiphol
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205455830
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 16:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.
Eén bus?
  maandag 25 juli 2022 @ 18:03:57 #81
40566 Ericr
Livewrong
pi_205455854
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.

Verzorging ook, dus lekker het er van nemen als Corendon zelf geen actie onderneemt.

In ieder geval heeft het weinig zin om te mokken op de luchthaven. Ze hadden al lekker aan de cocktails kunnen zitten in een hotelbar. Of mocktails voor de Turkse reizigers.

Begrijp die passiviteit nooit. Gelijk in actie komen als een maatschappij het laat afweten.
  Moderator maandag 25 juli 2022 @ 19:06:14 #82
236264 crew  capricia
pi_205456406
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:03 schreef Ericr het volgende:

[..]
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.

Verzorging ook, dus lekker het er van nemen als Corendon zelf geen actie onderneemt.

In ieder geval heeft het weinig zin om te mokken op de luchthaven. Ze hadden al lekker aan de cocktails kunnen zitten in een hotelbar. Of mocktails voor de Turkse reizigers.

Begrijp die passiviteit nooit. Gelijk in actie komen als een maatschappij het laat afweten.
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.
Niet iedereen kent alle regels van declareren etc. En bovendien is er vaak ook nog een max bedrag. En andere voorwaarden.
Definitely not CIA
pi_205456445
Dat klopt. soms bieden ze je een zogenaamde compensatie maar wel met de regel dat je van verdere claims afziet als je deze accepteert.
Vooral even goed alle voorwaarden lezen als je aan je cocktail zit.
  maandag 25 juli 2022 @ 19:35:40 #84
40566 Ericr
Livewrong
pi_205456636
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef capricia het volgende:

[..]
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.
Niet iedereen kent alle regels van declareren etc. En bovendien is er vaak ook nog een max bedrag. En andere voorwaarden.
Als ze zelf niks aanbieden is er genoeg wettelijk geregeld

https://www.rijksoverheid(...)3A%20%E2%82%AC%20600.

Natuurlijk zullen ze er proberen onderuit te komen maar dit vliegtuig was er nog niet eens. Moeten ze van goede huize komen willen ze het op overmacht kunnen gooien.

Bij vertraagde bagage heb je ook recht op ruime vergoedingen. Kreeg vier jaar terug van medewerker Transavia advies om ruim er gebruik van te maken. Zolang je maar de bonnetjes bewaart.

Hebben het nog enigszins netjes gehouden maar ga dan geen goedkope zonnebril aanschaffen als in de bagage een merkbril aanwezig is. Zeker niet als het eigenlijk handbagage was maar op advies van de maatschappij het ruim in ging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ericr op 25-07-2022 19:46:28 ]
  maandag 25 juli 2022 @ 19:59:23 #85
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205456764
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Eén bus?
I dont give a shit hoeveel. Regel het.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 25 juli 2022 @ 22:32:49 #86
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205458271
twitter


^O^ _O_ _O_
pi_205458282
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.

Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 25 juli 2022 @ 22:35:44 #88
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205458286
twitter
pi_205460340
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2022 14:59 schreef DX11 het volgende:
Smarttags ftw echt een geniale uitvinding. Kan geen vluchthaven medewerker mij vertellen dat de koffer ergens anders ligt wat ze denken maar eigenlijk niet waar is.
Gouden tijden voor winkels :)
Werkelijk elke online grote winkel had de iTag dit weekend op uitverkocht staan. Gelukkig heb ik nog ergens een tweede kunnen bestellen.
Lijkt me wel flinke stress opleveren: het moment dat je na je landing driftig op je telefoon gaat kijken waar je koffer is _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205460347
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.

Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo? :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205460847
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:50 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Gouden tijden voor winkels :)
Werkelijk elke online grote winkel had de iTag dit weekend op uitverkocht staan. Gelukkig heb ik nog ergens een tweede kunnen bestellen.
Lijkt me wel flinke stress opleveren: het moment dat je na je landing driftig op je telefoon gaat kijken waar je koffer is _O-
De Samsung variant is gelukkig iets makkelijker te vinden, laatst in de aanbieding gekocht voor ¤18ps.

quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 10:51 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo? :+
Toen ik het filmpje later nog een keer keek zag ik de reden: ze wilde haar eigen versie van QR tags verkopen voor een de koffer.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 11:53:16 #92
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205460900
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.

Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
Natuurlijk is het nuttig inderdaad. Nee, je kunt er niet je koffer mee uit de stapel van 800 koffers trekken, daar kom je niet bij, maar het is natuurlijk wél erg nuttig om in elk geval te weten op welk vliegveld die koffer staat...

Als wij straks in São Paulo aankomen en een koffer zou ontbreken, dan wil ik toch wel erg graag weten of die op Schiphol, São Paulo of ergens in Timboektoe staat.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 11:54:07 #93
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205460905
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:27:30 #94
40566 Ericr
Livewrong
pi_205461256
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval :P
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.

Heb de PAJ Gps op Amazon gekocht. Met de app prima te zien waar je bagage is.

1 maands abonnement zou voldoende moeten zijn voor de meesten.
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 12:38:29 #95
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205461353
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:27 schreef Ericr het volgende:

[..]
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.

Heb de PAJ Gps op Amazon gekocht. Met de app prima te zien waar je bagage is.

1 maands abonnement zou voldoende moeten zijn voor de meesten.
Werkt dat ook buiten Europa gewoon? :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 juli 2022 @ 12:48:06 #96
40566 Ericr
Livewrong
pi_205461442
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 12:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Werkt dat ook buiten Europa gewoon? :P
Groot deel van de wereld. Brazilië helaas niet.
pi_205461664
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval :P
Wat voor telefoon heb je?
Ik heb wat uitzoek werk gedaan. Alleen de airtag (apple) en de smarttag (samsung) zijn het waard. Werken allebei het zelfde, locatie word doorgegeven doordat andere mensen met dat merk telefoon in de buurt komen.

Alle andere tags zijn niet de moeite waard.

Als je niet 1 van die 2 telefoons hebt kan je inderdaad beter een gps tracker kopen, maar heb je een Samsung of Apple, dan zijn hun tags net zo goed en goedkoper/geen simkaart nodig.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 26 juli 2022 @ 13:50:25 #98
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205461948
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:16 schreef DX11 het volgende:

[..]
Wat voor telefoon heb je?
Ik heb wat uitzoek werk gedaan. Alleen de airtag (apple) en de smarttag (samsung) zijn het waard. Werken allebei het zelfde, locatie word doorgegeven doordat andere mensen met dat merk telefoon in de buurt komen.

Alle andere tags zijn niet de moeite waard.

Als je niet 1 van die 2 telefoons hebt kan je inderdaad beter een gps tracker kopen, maar heb je een Samsung of Apple, dan zijn hun tags net zo goed en goedkoper/geen simkaart nodig.
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt dan :P
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 26 juli 2022 @ 14:16:54 #99
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_205462141
Ook bij onze oosterburen gaat het niet helemaal lekker:

https://nos.nl/artikel/24(...)-reizigers-getroffen
pi_205462786
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt dan :P
Dan zijn de smarttags zeker een goede keuze. Soms zijn ze op amazon.nl of amazon.de 18ps, even in de gaten houden dus als je nog tijd hebt.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 19:54:06 #101
186611 Haags
pi_205465024
Zie via Transavia dat ik de koffers al op kan laten halen via Luggo (maximaal 24 uur vantevoren).

Iemand ervaring mee?
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:15:29 #102
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205465227
Mark Harbers :') heeft de oplossing gevonden :B

'Harbers wil af van overstappers: ’Sloopkogel voor KLM-netwerk’

https://www.telegraaf.nl/(...)gel-voor-klm-netwerk

Slim zeg dat had niet iemand 20 jaar eerder bedacht O-)
  dinsdag 26 juli 2022 @ 20:36:51 #103
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205465458
twitter


:P
pi_205465780
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 19:54 schreef Haags het volgende:
Zie via Transavia dat ik de koffers al op kan laten halen via Luggo (maximaal 24 uur vantevoren).

Iemand ervaring mee?
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.
het hele probleem zit juist in de medewerkers die de koffers in het vliegtuig moeten inladen. andere mensen mogen daar niet komen vanwege de veiligheid.

ik lees op twitter al klachten over Luggo. Er komt niemand de koffer ophalen. De telefoon nemen ze niet op, een oneindig bandje.

twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 21:00:54 #105
186611 Haags
pi_205465806
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.
het hele probleem zit juist in de medewerkers die de koffers in het vliegtuig moeten inladen. andere mensen mogen daar niet komen vanwege de veiligheid.

ik lees op twitter al klachten over Luggo. Er komt niemand de koffer ophalen. De telefoon nemen ze niet op, een oneindig bandje.

[ twitter ]
Ah ja, ik zat net ook op recensies te googlen. Beetje 50/50 met hele negatieve maar ook hele positieve.

Enfin, ik ga de gok maar niet wagen. :P
Zonder wrijving geen glans
pi_205465827
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Apart concept. Ze halen je koffer thuis op en de koffer gaat alsnog met jouw vlucht mee.
het hele probleem zit juist in de medewerkers die de koffers in het vliegtuig moeten inladen. andere mensen mogen daar niet komen vanwege de veiligheid.

ik lees op twitter al klachten over Luggo. Er komt niemand de koffer ophalen. De telefoon nemen ze niet op, een oneindig bandje.

[ twitter ]
Dan kan je toch beter meet en assist boeken tenzij je beperkt bent oid.
pi_205465834
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:00 schreef Haags het volgende:

[..]
Ah ja, ik zat net ook op recensies te googlen. Beetje 50/50 met hele negatieve maar ook hele positieve.

Enfin, ik ga de gok maar niet wagen. :P
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?
ik begrijp dat sommige mensen dat al doen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  User die overal opduikt 2022 dinsdag 26 juli 2022 @ 21:04:47 #108
186611 Haags
pi_205465851
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?
ik begrijp dat sommige mensen dat al doen.
_O-

Zou hem meteen afzender retour sturen in ieder geval.
Zonder wrijving geen glans
  dinsdag 26 juli 2022 @ 21:08:29 #109
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205465896
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?
ik begrijp dat sommige mensen dat al doen.
Kan me voorstellen dat een 5 sterren hotel daar nu eventueel aan meewerkt als je het van tevoren aangeeft.
  dinsdag 26 juli 2022 @ 21:20:24 #110
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_205466040
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:03 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
zou een hotel je koffer aannemen als je 'm per pakketpost opstuurt?
ik begrijp dat sommige mensen dat al doen.
Is dit echt? :D
Protège moi de mes désirs.
pi_205466166
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Is dit echt? :D

Ja. Uiteraard na overleg met het hotel of appartementencomplex.
DHL bied de optie overigens ook. Je stuurt je koffer naar een DHL servicestation bij je vakantieadres, waar je hem afhaalt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_205466214
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Is dit echt? :D

Zo gek is dat eigenlijk niet.

Zelfs goedkoper dan bagage kopen bij low cost/crappy airlines zoals klm/transavia/easyjet enz
pi_205467105
Maar vanaf maandag gaat alles beter worden las ik.
pi_205467314
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:24 schreef quirina het volgende:
Maar vanaf maandag gaat alles beter worden las ik.
En anders over 2 weken, of daarna 2 weken, enz.. :D
pi_205467414
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 22:24 schreef quirina het volgende:
Maar vanaf maandag gaat alles beter worden las ik.
Dat is mooi, ik vlieg maandag.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205467718
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Is dit echt? :D

Je kan ook hele supermarkt bestellingen laten droppen bij je hotel en pakketjes dus waarom koffer niet?
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_205468322
Ik kom vrijdagochtend weer terug van vakantie. Zal een updaten geven hoe erg het op Schiphol is ;)
  woensdag 27 juli 2022 @ 09:23:57 #118
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205469150
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 02:54 schreef Drass het volgende:
Ik kom vrijdagochtend weer terug van vakantie. Zal een updaten geven hoe erg het op Schiphol is ;)
POLL
pi_205469467
quote:
6s.gif Op woensdag 27 juli 2022 09:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]
[poll=4275]
'2 weken thuis op wachten' zou ik voor tekenen. :D Kleding genoeg thuis. :+
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205470201
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als wij in oktober naar Brazilië gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebei :P
Dank voor deze tip @heywoodu ^O^

Normaliter gaat hier alles al een beetje door elkaar omdat de ene koffer soms zwaarder is dan de andere. Maar nu dus specifiek in elke koffer outfits voor als een koffer niet aankomt. Erg goeie tip. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 13:04:15 #121
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205470820
De Lufthansa is aan het staken, clusterfuck.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 14:11:41 #122
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205471408
Ik heb het besluit genomen zonder ruimbagage te gaan vliegen. Ik ga volgende week 10 dagen naar Rhodos. Meer dan wat ondergoed, slippers, T-shirtjes, korte broeken en een zwembroek heb ik daar niet nodig.

Eigenlijk zie ik het nu wel met vertrouwen tegemoet.
Online inchecken
Geen wachtrij om mijn koffer af te gooien.
Enkel een wachtrij bij de security. Omdat ik vroeg vlieg ben ik midden in de nacht al op Schiphol. Ik verwacht dan niet zulke lange rijen omdat er op Schiphol toch niet veel met passagiers gevlogen mag worden.

@Haags
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 27 juli 2022 @ 15:26:59 #123
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472122
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 14:11 schreef onlogisch het volgende:
Ik heb het besluit genomen zonder ruimbagage te gaan vliegen. Ik ga volgende week 10 dagen naar Rhodos. Meer dan wat ondergoed, slippers, T-shirtjes, korte broeken en een zwembroek heb ik daar niet nodig.

Eigenlijk zie ik het nu wel met vertrouwen tegemoet.
Online inchecken
Geen wachtrij om mijn koffer af te gooien.
Enkel een wachtrij bij de security. Omdat ik vroeg vlieg ben ik midden in de nacht al op Schiphol. Ik verwacht dan niet zulke lange rijen omdat er op Schiphol toch niet veel met passagiers gevlogen mag worden.

@:haags
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.

Gister kreeg ik een update van mijn werkgever dat steeds minder mensen hun vlucht missen afgelopen week en vanochtend een bericht dat er extreme drukte is bij de security vandaag bij de ica doorgang.

Kortom het is gewoon hopen op het beste.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205472167
Vanochtend ingechecked zonder ruimbagage.
14.00 vliegen en denk dat ik om 10.00 daar aan zal komen.

4 uurtjes alleen in de rij is toch wel ruim voldoende neem ik aan
pi_205472437
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:26 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.

Gister kreeg ik een update van mijn werkgever dat steeds minder mensen hun vlucht missen afgelopen week en vanochtend een bericht dat er extreme drukte is bij de security vandaag bij de ica doorgang.

Kortom het is gewoon hopen op het beste.
Wat is de ica?
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205472449
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:26 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Dit valt helaas niet te voorspellen. De meeste vakantiecharters vertrekken namelijk vroeg. Ik begon vorige week mijn dienst om 06.00 en er stonden al rijen buiten van meer dan een kilometer.

Kappen nou :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205472471
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:31 schreef Enawh het volgende:
Vanochtend ingechecked zonder ruimbagage.
14.00 vliegen en denk dat ik om 10.00 daar aan zal komen.

4 uurtjes alleen in de rij is toch wel ruim voldoende neem ik aan
Ik zou denken dat 4 dan wel genoeg is.
Hopelijk geen versperrende boeren onderweg :')
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:26:14 #128
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472676
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:03 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Wat is de ica?
Intercontinentaal
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 16:26:54 #129
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205472686
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Kappen nou :D
Het verschilt per dag en moment.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205473144
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 16:04 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Kappen nou :D
Humor als de anwb ook deze file gaan noemen in de berichtgeving :)
pi_205473620
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.

Geen gedoe met koffers. :)
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 27 juli 2022 @ 18:10:11 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205473631
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.

Geen gedoe met koffers. :)
Hopelijk ook geen gedoe met uren wachten voor de security

Ik moet in september naar Zwitserland, overweeg toch echt steeds sterker de trein
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205473634
Ik stond laatst beneden met de bus bij Plaza. Ik keek omhoog naar het dek. Een hele rij met tenten _O- Ik dacht toen echt "WTF!" :D
  Spellchecker woensdag 27 juli 2022 @ 18:11:57 #134
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205473640
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.

Geen gedoe met koffers. :)
Al die bagage rol je toch in je kilt? Dichtmaken met een sluitspeld en gaan!
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:03:39 #135
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474031
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:08 schreef HSG het volgende:
Ik ga in september met een maat een paar dagen naar Schotland. Wij nemen alleen maar een rugtasje met een extra setje kleding, ondergoed, wat andere benodigde dingetjes en een tablet met oplader.

Geen gedoe met koffers. :)
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205474097
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Trolley en rugzak mag gewoon, mits de juiste afmetingen en gewicht. Daarnaast mag je na de security nog winkelen dat mag ook mee. Dan moet het nog wel in de cabine passen, anders gaat het idd het ruim in en sta je bij de bagageband alsnog 1,5 uur te wachten als het tegen zit :+
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:14:15 #137
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205474118
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de troll :D

Business class en zulks kan sowieso meerdere stuks handbagage in verschillende vormen zijn dus daar heb jij helemaal geen inzage of zeggenschap over ;)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:14:59 #138
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205474124
Schotland trouwens O+
Heerlijk

Veel plezier alvast @HSG
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205474126
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is. :{
Zelfs zonder deze situatie heb je vaak mensen die dit doen. Triest.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Spellchecker woensdag 27 juli 2022 @ 19:19:44 #140
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_205474163
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is. :{
Zelfs zonder deze situatie heb je vaak mensen die dit doen. Triest.
En dan een medewerker die daar niks van zegt.
pi_205474184
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is. :{
Zelfs zonder deze situatie heb je vaak mensen die dit doen. Triest.
Altijd leuk ja, of ik mijn rugzak bij mijn voeten wil zetten zodat er een trolley in de bagagebak kan. "Nee".
pi_205474185
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:19 schreef maily het volgende:

[..]
En dan een medewerker die daar niks van zegt.
Dat ja.

Of de domme stewardessen drukken je rugzak dan tot moes of zetten hem 3 bakken verder.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  User die overal opduikt 2022 woensdag 27 juli 2022 @ 19:22:43 #143
186611 Haags
pi_205474195
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de troll :D

Business class en zulks kan sowieso meerdere stuks handbagage in verschillende vormen zijn dus daar heb jij helemaal geen inzage of zeggenschap over ;)
Valt er eentje GRUWELIJK door de mand hier. _O_

@onlogisch
Zonder wrijving geen glans
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:22:43 #144
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474196
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Molo het volgende:

[..]
Dat zit helemaal niet in jouw check bevoegdheid mevrouw de troll :D

Business class en zulks kan sowieso meerdere stuks handbagage in verschillende vormen zijn dus daar heb jij helemaal geen inzage of zeggenschap over ;)
Als ik een melding krijg dan word alle handbagage gewoon ingenomen. Business class of niet. Het is of handbagage in het ruim of je gaat niet mee op de vlucht. We hebben omdraai tijd van 40 minuten dus er valt niet te onderhandelen.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:25:17 #145
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474233
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:15 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
Leuk voor de mensen met één toegestane rugzak waar dan geen plek voor is. :{
Zelfs zonder deze situatie heb je vaak mensen die dit doen. Triest.
Ik heb mensen met 6 jassen aan (!) boord zien gaan omdat ze niet bij wilde betalen voor overbagage :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:26:58 #146
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205474247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:25 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen met 6 jassen aan (!) boord zien gaan omdat ze niet bij wilde betalen voor overbagage :')
Wie gaat er nou met 6 jassen op vakantie.

En hoe trek je 6 jassen over elkaar aan?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:28:28 #147
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474258
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:12 schreef Rianne84 het volgende:

[..]
Trolley en rugzak mag gewoon, mits de juiste afmetingen en gewicht. Daarnaast mag je na de security nog winkelen dat mag ook mee. Dan moet het nog wel in de cabine passen, anders gaat het idd het ruim in en sta je bij de bagageband alsnog 1,5 uur te wachten als het tegen zit :+
Er zit ook een grens aan wat je shopt en mee kan nemen in de cabine. Grote apparatuur past bijvoorbeeld niet in de overhead bin. Ik heb het over mensen die bewust 4 grote boodschappen tassen meenemen vol met kleding en schoenen zodat ze niet hoeven te betalen voor een extra koffer.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:29:25 #148
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474266
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:26 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wie gaat er nou met 6 jassen op vakantie.

En hoe trek je 6 jassen over elkaar aan?
Vaak zijn dit reizigers uit Israel die vertikken te betalen :')
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:30:40 #149
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205474280
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:29 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Vaak zijn dit reizigers uit Israel die vertikken te betalen :')
Wat heeft hun land er mee te maken?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  Moderator woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:13 #150
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_205474296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat heeft hun land er mee te maken?


Gvd. Ik ben gek :D
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:37 #151
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_205474302
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:32 schreef onlogisch het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Gvd. Ik ben gek :D
Dat staat daar nog maar 10 jaar :P
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:32:59 #152
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205474307
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:22 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Als ik een melding krijg dan word alle handbagage gewoon ingenomen. Business class of niet. Het is of handbagage in het ruim of je gaat niet mee op de vlucht. We hebben omdraai tijd van 40 minuten dus er valt niet te onderhandelen.
Sure :D

Goeie act wel
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:34:26 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205474324
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat heeft hun land er mee te maken?
Altijd weer die joden, I guess?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 juli 2022 @ 19:36:33 #154
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205474348
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:30 schreef kanovinnie het volgende:

[..]
Wat heeft hun land er mee te maken?
Typerend gedrag voor mensen met deze nationaliteit.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  woensdag 27 juli 2022 @ 20:33:28 #155
40566 Ericr
Livewrong
pi_205474962
De koffer chaos zelf kunnen aanschouwen vandaag. In de gangen staan nog redelijk wat koffers en oversized bagage. Meeste is inmiddels met schermen afgebakend en een deel staat al in andere hallen blijkbaar. Gaan ze nog hele kluif aan krijgen om dat weer bij de rechtmatige eigenaar te krijgen.

Zelf binnen 40 minuten de koffers op de band. Wel eens erger meegemaakt in ieder geval.
pi_205474994
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Dan hebben ze vast en zeker extra voor handbagage betaald. ;)
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_205475080
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:14 schreef Molo het volgende:
Schotland trouwens O+
Heerlijk

Veel plezier alvast @:HSG
Dankjewel. O+

Hopelijk hebben wij ook mazzel met het weer. :D
Ô mon citoyens vous serez unis.
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:20:57 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205476415
quote:
7s.gif Op woensdag 27 juli 2022 20:43 schreef HSG het volgende:

[..]
Dankjewel. O+

Hopelijk hebben wij ook mazzel met het weer. :D
Haggis and a wee dram O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 juli 2022 @ 22:55:49 #159
6941 APK
Factual, I think.
pi_205476948
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:32 schreef Molo het volgende:

Sure :D

Goeie act wel
Is volgens mij geen act hoor, ik heb zelf ook ooit mensen ingecheckt en ze zegt niet echt rare dingen. (Over bagage dan).
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:00:10 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205476995
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:55 schreef APK het volgende:

[..]
Is volgens mij geen act hoor, ik heb zelf ook ooit mensen ingecheckt en ze zegt niet echt rare dingen. (Over bagage dan).
Check de pohi maar
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 27 juli 2022 @ 23:03:10 #161
6941 APK
Factual, I think.
pi_205477027
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:00 schreef Molo het volgende:

[..]
Check de pohi maar
Komt wel ongeveer overeen met het soort mensen waar ik toen mee samen moest werken :D
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_205477167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 22:55 schreef APK het volgende:

[..]
Is volgens mij geen act hoor, ik heb zelf ook ooit mensen ingecheckt en ze zegt niet echt rare dingen. (Over bagage dan).
Zat je ook met een sjaaltje achter zo’n desk? :D
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 00:03:10 #163
6941 APK
Factual, I think.
pi_205477417
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:19 schreef Pisces29 het volgende:

Zat je ook met een sjaaltje achter zo’n desk? :D
:D Geen sjaaltje, maar ik herken haar ervaringen wel, bijvoorbeeld mbt nette kleding en een begeleidster die nog ergens een overgeslagen haartje op mijn gezicht ontdekte.
Zelf moest ik na enige tijd 'training' mijn 'gilletje' ( :r ) ophalen.
Nog nooit zo'n hekel aan een woord gehad, ik word er eigenlijk nu nog onpasselijk van :r :')
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_205480191
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 15:31 schreef Enawh het volgende:
Vanochtend ingechecked zonder ruimbagage.
14.00 vliegen en denk dat ik om 10.00 daar aan zal komen.

4 uurtjes alleen in de rij is toch wel ruim voldoende neem ik aan
Het viel uiteindelijk alles wel mee als je zonder ruimbagage op reis gaat.

Stond 45m wachttijd. Om 11u was ik door de security.

Er stond ook geen rij buiten.
pi_205480792
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:31 schreef xminator het volgende:

[..]
Zo gek is dat eigenlijk niet.

Zelfs goedkoper dan bagage kopen bij low cost/crappy airlines zoals klm/transavia/easyjet enz
nooit over nagedacht maar wel een oplossing binnen Shengen idd. En je loopt niet te zeulen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205481100
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 00:03 schreef APK het volgende:

[..]
:D Geen sjaaltje, maar ik herken haar ervaringen wel, bijvoorbeeld mbt nette kleding en een begeleidster die nog ergens een overgeslagen haartje op mijn gezicht ontdekte.
Zelf moest ik na enige tijd 'training' mijn 'gilletje' ( :r ) ophalen.
Nog nooit zo'n hekel aan een woord gehad, ik word er eigenlijk nu nog onpasselijk van :r :')
Wat is een gilletje?
pi_205481106
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 juli 2022 21:20 schreef arvensis het volgende:

[..]
Is dit echt? :D

Is een hele business zelfs. https://www.bagagekoerier.nl/hoe-werkt-het
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205481327
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat is een gilletje?
De broer van Het Sjaaltje *; @APK @Nine.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 19:04:50 #169
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_205483360
Het is dan ook echt niet te geloven wat mensen nu mee naar binnen proberen te slepen als handbagage. Ik snap het volledig, maar dit loopt echt uit de hand. Complete koffers, rolkarretjes etc gaan mee naar binnen en moeten dan allemaal in die bakken gepropt worden.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_205484051
Dallas 10min security en baggage controle.. In Nederland kunnen we echt niks he.
pi_205484070
Beter geen eten stoppen in je baggage https://www.msn.com/en-us(...)472bfd46d52d16af4763
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:32:45 #172
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205484149
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:26 schreef RipCity het volgende:
Beter geen eten stoppen in je baggage https://www.msn.com/en-us(...)472bfd46d52d16af4763
Gadverdamme :'( ;( :r _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:51:15 #173
6941 APK
Factual, I think.
pi_205484329
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 14:29 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Wat is een gilletje?


Brrrrr.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_205484340
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:26 schreef RipCity het volgende:
Beter geen eten stoppen in je baggage https://www.msn.com/en-us(...)472bfd46d52d16af4763
En toch geloof ik de “koffers worden weggegooid” echt niet.
Maar de clickbaits gaan zo lekker.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  donderdag 28 juli 2022 @ 20:55:43 #175
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205484370
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:52 schreef Pisces29 het volgende:

[..]
En toch geloof ik de “koffers worden weggegooid” echt niet.
Maar de clickbaits gaan zo lekker.
Als ze een gezondheidsrisico worden, denk ik dat ze zeker weggetieft worden eigenlijk

Het idee, zo'n Indonesiër of Chinees die zes kilo kippenklauwen of natte durians meeneemt :r
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205484381
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:55 schreef Molo het volgende:

[..]
Als ze een gezondheidsrisico worden, denk ik dat ze zeker weggetieft worden eigenlijk

Het idee, zo'n Indonesiër of Chinees die zes kilo kippenklauwen of natte durians meeneemt :r
:'( :D

Ja nee met die reden dan wel

Vleermuizen uit Azië _O-
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_205484703
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 19:04 schreef karr-1 het volgende:
Het is dan ook echt niet te geloven wat mensen nu mee naar binnen proberen te slepen als handbagage. Ik snap het volledig, maar dit loopt echt uit de hand. Complete koffers, rolkarretjes etc gaan mee naar binnen en moeten dan allemaal in die bakken gepropt worden.....
Dit soort mensen dragen bij aan de chaos op vliegvelden.
pi_205486031
quote:
9s.gif Op donderdag 28 juli 2022 20:51 schreef APK het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Brrrrr.
Oh haha, natuurlijk. Ja die zijn heel eng. Ik las het als een kleine gil. Dat je daar iets mee moest doen
pi_205486315
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh haha, natuurlijk. Ja die zijn heel eng. Ik las het als een kleine gil. Dat je daar iets mee moest doen
Het is geen auditie voor Meiland.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205486631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 00:18 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]
Oh haha, natuurlijk. Ja die zijn heel eng. Ik las het als een kleine gil. Dat je daar iets mee moest doen
Ik zag ook al zo'n groepje stewards in training voor me. Naast elkaar zittend op iets te kleine krukjes, één voor één hun gilletje moeten doen _O-

Fuck dat kledingstuk. Ik houd dit beeld vast.
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:38:16 #181
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205486706
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:22 schreef BlackLining het volgende:

[..]
Ik zag ook al zo'n groepje stewards in training voor me. Naast elkaar zittend op iets te kleine krukjes, één voor één hun gilletje moeten doen _O-
*Handjes wapper met gebroken polsjes*
  vrijdag 29 juli 2022 @ 08:48:39 #182
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205486779
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2022 21:23 schreef Prego het volgende:

[..]
Dit soort mensen dragen bij aan de chaos op vliegvelden.
Ja nu hebben de reizigers het gedaan, mooi verhaal :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205487043
Voor het te hoge salaris wat ze krijgen, voor zulk simplistisch werk mogen ze best een gilletje dragen wmb.
pi_205487161
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 09:20 schreef xminator het volgende:
Voor het te hoge salaris wat ze krijgen, voor zulk simplistisch werk mogen ze best een gilletje dragen wmb.
Oké Dick :o
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
pi_205487769
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 08:48 schreef Molo het volgende:

[..]
Ja nu hebben de reizigers het gedaan, mooi verhaal :D
Puike post wanneer je het woordje « bijdragen » niet eens begrijpt :W
pi_205488910
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:22 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Als ik een melding krijg dan word alle handbagage gewoon ingenomen. Business class of niet. Het is of handbagage in het ruim of je gaat niet mee op de vlucht. We hebben omdraai tijd van 40 minuten dus er valt niet te onderhandelen.
Haha, sure. Mijn handbagage wordt echt niet ingenomen als ik business class vlieg. En als jouw prutsmaatschappijtje steeds koffers kwijtraakt, vind ik het ook niet raar dat mensen er niet op zittne te wachten dat hun handbagage het ruim in gaat.
pi_205489881
Karen gespot.
pi_205490008
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2022 18:00 schreef Sodemieters het volgende:

[..]
Eén bus?
Een paar bussen dan. Die mensen hebben op het vliegveld niks meer te zoeken.
pi_205490147
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 19:03 schreef britneycheers het volgende:

[..]
Ik heb mensen aan boord zien gaan met 4 grote boodschappen tassen als “handbagage” en daarnaast nog een trolley en een rugtas :')

Tja ik zeg daar niks van atm omdat ik het wel begrijp. Maar het is echt niet toegestaan. Het is wel slim want als ze aan de gate je handbagage in nemen, weet je zeker dat je bagage aan boord zit.
Ja en je hoeft niet te wachten tot de check-in balie open gaat en kunt dus sneller door de security heen.
pi_205490434
Privium kun je in elk geval tot 1 september niet aanvragen. :')
pi_205490505
Hoe is de situatie nu? Ik vertrek morgen.

Kan ik beter online inchecken? Ik moet ook bagage afgeven.

Hoeveel uur moet ik van tevoren daar zijn?
pi_205490548
Terug vanuit us naar Schiphol. 10min door de douane, omdat Eu controle een zeer korte rij was. Bagage een kleine 40min, omdat 3 vluchten tegelijk op de band gingen en de koffers niet snel genoeg van de band werden gepakt..

Liep nog door vertrekhal 3. Rijen vielen best mee. Allemaal binnen en de tenten stonden er werkloos bij in het zonnetje.

Dit alles om 1015 tm 1130.

Ohja best nog wel veel koffers opgeslagen overal en nergens achter zwarte schermen of stapels in de gangen. Zag er een paar van 13-6... Dat is toch wel pijnlijk. 8 weken wachten op je koffer.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 15:43:29 #193
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205491006
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2022 23:03 schreef APK het volgende:

[..]
Komt wel ongeveer overeen met het soort mensen waar ik toen mee samen moest werken :D
Had jij ook collega’s die stiekem naar de leidinggevende gingen omdat je de verkeerde kleur nagellak op had?
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205491218
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 14:48 schreef polderturk het volgende:
Hoe is de situatie nu? Ik vertrek morgen.

Kan ik beter online inchecken? Ik moet ook bagage afgeven.

Hoeveel uur moet ik van tevoren daar zijn?
Je kunt sowieso het beste online inchecken en kijken of je via zo'n self service geval je bagage af kunt geven. Als het even kan, alles meenemen als handbagage. Geen koffer in hoeven te checken, scheelt sowieso.

Verder niks van te zeggen natuurlijk. Ik was er de laatste keer in een paar minuten doorheen, maar was buiten Schengen, heel vroeg op de ochtend en had geen ruimbagage.
pi_205492153
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 16:08 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt sowieso het beste online inchecken en kijken of je via zo'n self service geval je bagage af kunt geven. Als het even kan, alles meenemen als handbagage. Geen koffer in hoeven te checken, scheelt sowieso.

Verder niks van te zeggen natuurlijk. Ik was er de laatste keer in een paar minuten doorheen, maar was buiten Schengen, heel vroeg op de ochtend en had geen ruimbagage.

Helaas gaat er een koffer mee. Maakt online inchecken dan nog wat uit?
Ik heb zo een self service geval nog niet eerder gezien.
Volgens de website is het morgen niet extreem druk op schiphol. Ik wil daar 6 uur van te voren zijn.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 17:56:59 #196
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205492235
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Hopelijk ook geen gedoe met uren wachten voor de security

Ik moet in september naar Zwitserland, overweeg toch echt steeds sterker de trein
Wat moet jij in september in Zwitserland?
Ik ook :D

Denk dat het dan wel een beetje beter te behappen is. Grote toeristengekte weer weg.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205492302
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 17:47 schreef polderturk het volgende:

[..]
Helaas gaat er een koffer mee. Maakt online inchecken dan nog wat uit?
Ik heb zo een self service geval nog niet eerder gezien.
Volgens de website is het morgen niet extreem druk op schiphol. Ik wil daar 6 uur van te voren zijn.
Je kunt dan je koffer afgooien bij zo'n self service geval. Wat wel sneller is dan een normale incheckbalie.

Hoe laat gaat je vlucht?

Ben zelf geweest op een "extreem drukke dag". Maar was er heel vroeg. Kon overal zo doorheen. Zag wel mensen in rijen staan voor gesloten incheckbalies. Dan kun je er 20 uur vantevoren zijn, maar als je daar voor een gesloten balie staat...
  vrijdag 29 juli 2022 @ 18:04:57 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205492312
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 17:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Wat moet jij in september in Zwitserland?
Ik ook :D

Denk dat het dan wel een beetje beter te behappen is. Grote toeristengekte weer weg.
Werkshizzle :P
En vrienden wonen, maar deze keer voor werkshizzle

Swiss O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2022 @ 18:20:03 #199
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205492467
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Hopelijk ook geen gedoe met uren wachten voor de security

Ik moet in september naar Zwitserland, overweeg toch echt steeds sterker de trein
Ik zou zeker met de trein gaan, ICE vanaf Arnhem, Utrecht of Amsterdam, overstappen in Mannheim en dan direct naar Zurich, Vanaf Arnhem 69,90 tweede klas, iets minder dan 7 uur onderweg. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik denk dat als je gaat vliegen meer tijd kwijt bent met naar schiphol, daar wachten, inchecken, wachten, vliegen, op bagage wachten, van Vliegveld naar de stad.

Naar Basel iets meer dan 6 Uur
  vrijdag 29 juli 2022 @ 18:25:48 #200
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_205492527
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2022 18:10 schreef Molo het volgende:

[..]
Hopelijk ook geen gedoe met uren wachten voor de security

Ik moet in september naar Zwitserland, overweeg toch echt steeds sterker de trein
Of huurauto?

En tijd voor een c_/ dan? ;)
pi_205492570
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zou zeker met de trein gaan, ICE vanaf Arnhem, Utrecht of Amsterdam, overstappen in Mannheim en dan direct naar Zurich, Vanaf Arnhem 69,90 tweede klas, iets minder dan 7 uur onderweg. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik denk dat als je gaat vliegen meer tijd kwijt bent met naar schiphol, daar wachten, inchecken, wachten, vliegen, op bagage wachten, van Vliegveld naar de stad.

Naar Basel iets meer dan 6 Uur
Ja, duizend punten.

Denk dat je met de auto al bijna sneller bent. :+

Vanaf hier naar Schiphol, dan zit ik al zo ongeveer in Frankfurt. En dan nog de tijd dat je daar staat te wachten, vluchttijd, tijd die je kwijt bent vanaf dat je bent geland...

En scheelt je 'n huurauto, want je hebt je eigen auto bij je.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:27:35 #202
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205493205
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:30 schreef Halcon het volgende:

[..]
Ja, duizend punten.

Denk dat je met de auto al bijna sneller bent. :+

Vanaf hier naar Schiphol, dan zit ik al zo ongeveer in Frankfurt. En dan nog de tijd dat je daar staat te wachten, vluchttijd, tijd die je kwijt bent vanaf dat je bent geland...

En scheelt je 'n huurauto, want je hebt je eigen auto bij je.
Ik ga in September naar Flensburg, geen zin om te rijden, ga eerste klas met de trein,
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:36:43 #203
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205493305
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:20 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik zou zeker met de trein gaan, ICE vanaf Arnhem, Utrecht of Amsterdam, overstappen in Mannheim en dan direct naar Zurich, Vanaf Arnhem 69,90 tweede klas, iets minder dan 7 uur onderweg. Ik weet niet waar je vandaan komt, maar ik denk dat als je gaat vliegen meer tijd kwijt bent met naar schiphol, daar wachten, inchecken, wachten, vliegen, op bagage wachten, van Vliegveld naar de stad.

Naar Basel iets meer dan 6 Uur
Ik moet niet naar Zürich toe, dus ook binnen Zwitserland nog reizen. En vanuit Westland ook niet direct een aansluiting, maarrrrr, trein is momenteel wel meest handige ja.
Dat wachten is zo'n drama nu met vliegen, dat liever liever liever niet.

Mijn man opperde om met een camper te gaan met mijn collega samen, maar dat gaat me even een beeeetje te ver _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2022 @ 19:37:43 #204
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205493315
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:25 schreef kwiwi het volgende:

[..]
Of huurauto?

En tijd voor een c_/ dan? ;)
Ik heb een eigen auto naar ben niet gewend aan lang rijden en moet daar allemaal presentaties doen dus liever lamballen onderweg en gereden worden

Ik ga je even DM-en, want.... Zou het er dan toch eens van komen? *;
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2022 @ 20:15:43 #205
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205493668
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:36 schreef Molo het volgende:

[..]
Ik moet niet naar Zürich toe, dus ook binnen Zwitserland nog reizen. En vanuit Westland ook niet direct een aansluiting, maarrrrr, trein is momenteel wel meest handige ja.
Dat wachten is zo'n drama nu met vliegen, dat liever liever liever niet.

Mijn man opperde om met een camper te gaan met mijn collega samen, maar dat gaat me even een beeeetje te ver _O-
op www.bahn.de kan je internationale treinreizen perfect plannen, en boeken
  vrijdag 29 juli 2022 @ 20:23:00 #206
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205493718
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:04 schreef Molo het volgende:

[..]
Werkshizzle :P
En vrienden wonen, maar deze keer voor werkshizzle

Swiss O+
Hier ook, werkshizzlemanizzl
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205493729
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 19:27 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Ik ga in September naar Flensburg, geen zin om te rijden, ga eerste klas met de trein,
Dat kan ook. Flensburg zou vliegen sowieso al niet heel efficiënt zijn volgens mij.

Ben er 'n keer met de auto geweest. Best een eindje rijden en een vrij saai stuk vond ik.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 20:37:31 #208
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_205493905
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 20:23 schreef Halcon het volgende:

[..]
Dat kan ook. Flensburg zou vliegen sowieso al niet heel efficiënt zijn volgens mij.

Ben er 'n keer met de auto geweest. Best een eindje rijden en een vrij saai stuk vond ik.
Was er in mei met de auto, Hamburg is ellende.
pi_205494381
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 20:37 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Was er in mei met de auto, Hamburg is ellende.
Vliegen op Hamburg zal vanuit NL ook al niet meevallen. Volgens mij vooral een luchthaven om Oostblokkers af te droppen.

Flensburg ook zat krotten gezien die volgepropt waren met allerlei zigeuners uit Roemenië en Bulgarije.
pi_205494460
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 18:04 schreef Halcon het volgende:

[..]
Je kunt dan je koffer afgooien bij zo'n self service geval. Wat wel sneller is dan een normale incheckbalie.

Hoe laat gaat je vlucht?

Ben zelf geweest op een "extreem drukke dag". Maar was er heel vroeg. Kon overal zo doorheen. Zag wel mensen in rijen staan voor gesloten incheckbalies. Dan kun je er 20 uur vantevoren zijn, maar als je daar voor een gesloten balie staat...
Laat in de avond.
Is 6 uur van te voren dan een probleem? Dan ben ik laat in de middag daar.
pi_205494565
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
Laat in de avond.
Is 6 uur van te voren dan een probleem? Dan ben ik laat in de middag daar.
Nee. Waarschijnlijk sta je dan toch wel overal in de rij, voor de check-in balie, security... Zou zelf dan ook wel eerder dan 4 uur vooraf gaan.
pi_205494706
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:35 schreef Halcon het volgende:

[..]
Nee. Waarschijnlijk sta je dan toch wel overal in de rij, voor de check-in balie, security... Zou zelf dan ook wel eerder dan 4 uur vooraf gaan.
^O^

Als ik mijn vliegtuig mis dan geef ik jou de schuld _O-
pi_205494770
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:50 schreef polderturk het volgende:

[..]
^O^

Als ik mijn vliegtuig mis dan geef ik jou de schuld _O-
Als je 'm met 6 uur vooraf nog mist, dan was er toch niet veel aan te doen. 20 uur vooraf of zo, heb je toch weinig te zoeken bij de incheckbalie.

Met alleen handbagage kun je nog wel op zeker spelen en daar voor 5 uur 's ochtends aan komen kakken om dan in de lounge of desnoods het hotel wat te slapen.

Persoonlijk zit ik liever 8 uur in een lounge of hotel dan dat ik 4 uur in een rij sta te stressen en te doen.
  vrijdag 29 juli 2022 @ 22:45:10 #214
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205495330
Voor de mensen die door de privium ingang willen en snel willen inchecken is de aanschaf van een american express card wel interessant

quote:
Als hoofdkaarthouder kunt u ontspannen en comfortabel reizen via Schiphol met Privium Plus t.w.v. ¤ 260. U profiteert van snelle security-en grenspassage m.b.v. irisscan, u parkeert altijd vooraan en krijgt toegang tot de Privium Excellence garage. Ook kunt u heerlijk ontspannen in een van de Privium Lounges en kunt u Business class inchecken bij diverse luchtvaartmaatschappijen.

Nieuw: nu kan ook de houder van de extra Platinum Card - zonder extra kosten - genieten van het Privium Partner lidmaatschap met snelle grenspassage op Schiphol t.w.v. ¤ 110. Reist u samen? Dan heeft u bovendien beiden toegang tot de Privium Lounges.

Om platinum kaarthouder te zijn betaal je 65 euro p.m
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205495626
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 22:45 schreef britneycheers het volgende:
Voor de mensen die door de privium ingang willen en snel willen inchecken is de aanschaf van een american express card wel interessant
[..]
Om platinum kaarthouder te zijn betaal je 65 euro p.m
Is al uitgezocht, werkt niet, ook dan word je privium aanmelding op de normale manier verwerkt, dus na september. (je cc gaat al eerder in maar privium begint dus gewoon later)
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205495955
Vandaag gevlogen. Alleen security erg druk op Schiphol, maar geen rijen in tenten gezien. :)
Wel drukker op Schiphol dan welke vlucht dan ook in 3 jaar tijd. Covid is duidelijk passé.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 29 juli 2022 @ 23:43:21 #217
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205495959
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 21:26 schreef polderturk het volgende:

[..]
Laat in de avond.
Is 6 uur van te voren dan een probleem? Dan ben ik laat in de middag daar.
Laat in de avond zijn er geen rijen. Die nemen vanaf een uur of 18 snel af. Vind het de laatste week sowieso erg rustig. Zelfs op spitstijden waren er amper rijen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205495972
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Laat in de avond zijn er geen rijen. Die nemen vanaf een uur of 18 snel af. Vind het de laatste week sowieso erg rustig. Zelfs op spitstijden waren er amper rijen
Heel vroeg in de ochtend ook niet. Dame bij de security vertelde me 2 weken geleden dat het vanaf 'n uur of 5-6 enorm druk wordt.
  Knapste mannelijke user 2022 vrijdag 29 juli 2022 @ 23:49:13 #219
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205496000
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heel vroeg in de ochtend ook niet. Dame bij de security vertelde me 2 weken geleden dat het vanaf 'n uur of 5-6 enorm druk wordt.
De echte rijen beginnen vanaf een uur of 10. Zeg maar via de tent buiten tot de A-pier
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_205496008
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:45 schreef Halcon het volgende:

[..]
Heel vroeg in de ochtend ook niet. Dame bij de security vertelde me 2 weken geleden dat het vanaf 'n uur of 5-6 enorm druk wordt.
Dus als ik om 7:30 vlieg en 03:30 binnen kom lopen moet het in principe makkelijk goed komen?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205496077
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:50 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dus als ik om 7:30 vlieg en 03:30 binnen kom lopen moet het in principe makkelijk goed komen?
Die dag dat ik er was, makkelijk. Voor de vertrekhal stond geen rij. Voor de check-in balie wel, maar als je alleen handbagage hebt, kun je zo door. Security stond ook wel een rij (voor Schengen), maar 4 uur lijkt me dan echt wel ruim genoeg.

Dag dat ik er was was volgens het plaatje van Schiphol een extreem drukke dag.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:45:07 #222
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205497398
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:10 schreef DX11 het volgende:

[..]
Is al uitgezocht, werkt niet, ook dan word je privium aanmelding op de normale manier verwerkt, dus na september. (je cc gaat al eerder in maar privium begint dus gewoon later)
Dan heb je er vrij weinig aan in deze periode.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
  zaterdag 30 juli 2022 @ 09:48:28 #223
389558 britneycheers
It's Britney Bitch
pi_205497416
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:50 schreef DX11 het volgende:

[..]
Dus als ik om 7:30 vlieg en 03:30 binnen kom lopen moet het in principe makkelijk goed komen?
Mocht je binnen 60 minuten vliegen terwijl je nog in de rij staat, dan kan je het personeel vragen of ze je doorverwijzen naar de fastlane.

Je mag daar alleen gebruik van maken als je nog maar 60 min de tijd heb. Fastlane zitten in vertrekhal 1 ter hoogte van balierij 3/4.
If you're easy to get, you are probably easy to forget.
pi_205498469
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2022 23:43 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Laat in de avond zijn er geen rijen. Die nemen vanaf een uur of 18 snel af. Vind het de laatste week sowieso erg rustig. Zelfs op spitstijden waren er amper rijen
Werk jij daar?
  User die overal opduikt 2022 zaterdag 30 juli 2022 @ 19:24:22 #225
186611 Haags
pi_205502681
Was vannacht best te doen op Schiphol. Zat een lekkere vaart in de rijtjes maar die stonden ook niet tot buiten.

Stond in de goede rij bleek de bagageband een storing te hebben en moest toen naar een andere rij. :') Ben in totaal 2 uur kwijt geweest om de koffers kwijt raken.

Bij de security duurde het ongeveer 55 minuten. Dus al met al viel het mee.
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 30 juli 2022 @ 19:26:47 #226
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205502716
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2022 19:24 schreef Haags het volgende:
Was vannacht best te doen op Schiphol. Zat een lekkere vaart in de rijtjes maar die stonden ook niet tot buiten.

Stond in de goede rij bleek de bagageband een storing te hebben en moest toen naar een andere rij. :') Ben in totaal 2 uur kwijt geweest om de koffers kwijt raken.

Bij de security duurde het ongeveer 55 minuten. Dus al met al viel het mee.
Mooi zo, ouwe Hagenees! Dat valt enorm mee gelukkig

Nu lekker vakantie vieren. Enjoy!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2022 @ 10:59:08 #227
1234 HiZ
Istanbullu
pi_205509075
Ik ben naar Turkije gereden, omdat ik met twee honden reis en het risico van de chaos op Schiphol niet wilde gaan lopen met die beesten erbij.
pi_205509338
Chaos valt mee.
pi_205512053
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2022 11:25 schreef potjecreme het volgende:
Chaos valt mee.
Ja? Welk tijdstip vloog je? En had je nog ruimbagage wat afgegeven moest worden?

Ik vlieg aanstaande woensdagochtend om 6:00. Ik begreep van meerdere mensen dat dat een gunstig tijdstip is wat betreft drukte.
  zondag 31 juli 2022 @ 18:21:44 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205514918
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 15:35 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Ja? Welk tijdstip vloog je? En had je nog ruimbagage wat afgegeven moest worden?

Ik vlieg aanstaande woensdagochtend om 6:00. Ik begreep van meerdere mensen dat dat een gunstig tijdstip is wat betreft drukte.
Gebaseerd op ons vertrek 2,5wk geleden is dat idd een hele gunstige tijd. Dan zou ik 4u van te voren wel aan durven. :Y
***
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 juli 2022 @ 18:35:22 #231
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205515071
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 15:35 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Ja? Welk tijdstip vloog je? En had je nog ruimbagage wat afgegeven moest worden?

Ik vlieg aanstaande woensdagochtend om 6:00. Ik begreep van meerdere mensen dat dat een gunstig tijdstip is wat betreft drukte.
Als de drukte enigzins vergelijkbaar is met wat ik begin juli had, kan je zelfs 3 uur van tevoren komen en heel veel tijd over hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_205516450
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Als de drukte enigzins vergelijkbaar is met wat ik begin juli had, kan je zelfs 3 uur van tevoren komen en heel veel tijd over hebben.
Schiphol adviseert 4 uur volgens de schipholapp. De taxi is ook al besteld. Ik verwacht om 1:30 op schiphol te zijn. 3 uur vantevoren durf ik niet te riskeren. Zou ik alleen reizen dan zou ik dat wel aandurven maar met gezin en meerdere koffers niet.
  Moderator / Redactie Sport zondag 31 juli 2022 @ 20:43:31 #233
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_205516775
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:23 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Schiphol adviseert 4 uur volgens de schipholapp. De taxi is ook al besteld. Ik verwacht om 1:30 op schiphol te zijn. 3 uur vantevoren durf ik niet te riskeren. Zou ik alleen reizen dan zou ik dat wel aandurven maar met gezin en meerdere koffers niet.
Dat het kan betekent niet meteen dat het verstandig is :P

Maar ik was echt ruim voor 4:00 al door de security terwijl ik om 3:00 nog niet eens in de vertrekhal stond (met koffer).
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  maandag 1 augustus 2022 @ 00:24:59 #234
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205518715
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2022 20:23 schreef Bloem75 het volgende:

[..]
Schiphol adviseert 4 uur volgens de schipholapp. De taxi is ook al besteld. Ik verwacht om 1:30 op schiphol te zijn. 3 uur vantevoren durf ik niet te riskeren. Zou ik alleen reizen dan zou ik dat wel aandurven maar met gezin en meerdere koffers niet.
Wij hebben de gok ook niet genomen. :N Liever tijd over dan stress. Het maakt uiteindelijk natuurlijk ook niks meer uit of je een uur eerder of later van huis gaat.
***
pi_205518986
Nou, op naar Schiphol, ben benieuwd.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  maandag 1 augustus 2022 @ 06:28:26 #236
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205518987
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 06:27 schreef nostra het volgende:
Nou, op naar Schiphol, ben benieuwd.
Succes
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205519275
Het is maandag dus ze zouden de boel op orde hebben.
pi_205519654
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2022 08:41 schreef quirina het volgende:
Het is maandag dus ze zouden de boel op orde hebben.
Uh huh.

Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205519758
Lange rijen is geen chaos.
pi_205520041
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Uh huh.

[ afbeelding ]
Hoe lang sta/stond je totaal in de rij?
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  maandag 1 augustus 2022 @ 10:43:01 #241
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205520175
quote:
10s.gif Op maandag 1 augustus 2022 09:37 schreef nostra het volgende:

[..]
Uh huh.

[ afbeelding ]
F
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205520498
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 10:24 schreef DX11 het volgende:

[..]
Hoe lang sta/stond je totaal in de rij?
8 uur aangekomen, nu langs security.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_205520736
Mijn koffer is inmiddels blijkbaar gevonden. Net klaar met het invullen van alle verzekeringspapieren, kijk ik online zie ik dat mijn koffer blijkbaar is gevonden :') Het is inmiddels 27 dagen geleden en na 21 dagen gaat KLM van vermiste bagage er pas vanuit dat het kwijt is.

Nu maar hopen dat ik het een beetje snel krijg.
  maandag 1 augustus 2022 @ 12:16:10 #244
40566 Ericr
Livewrong
pi_205520880
https://www.dumpert.nl/item/100037540_bb406131


Niet echt om vrolijk van te worden. Het blijft een loterij qua rijlengte.
pi_205524104
Vanmorgen ook 4 uur over de security gedaan. Thuis al ingecheckt en alleen handbagage mee. Wij waren er 4,5 uur van te voren, dus geen stress gehad, maar er stonden aardig wat mensen te stressen en ook schaamteloos voordringen, zeer sneu.
pi_205524313
Ik werd afgelopen dinsdagmiddag naar de verkeerde lange rij buiten de terminal gestuurd door een medewerkster. Na zo'n 10 minuten mee gelopen te hebben liep er een andere medewerker langs de rij die vroeg of er ook reizigers voor UK bestemmingen waren. Ik vloog die middag vanaf D6 naar Heathrow en mocht de rij verlaten en naar vertrekhal 3 gaan. Als ik meteen naar de juiste vertrekhal was gestuurd, was ik binnen 3 kwartier door security geweest.
pi_205524478
4 uur :o :o
  maandag 1 augustus 2022 @ 22:34:30 #249
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205525774
'Lange rijen op Schiphol ondanks extra capaciteit: nieuw probleem voor reizigers dreigt'

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-reizigers-dreigt

:') :') _O-
  maandag 1 augustus 2022 @ 22:39:44 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205525817
quote:
6s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:34 schreef ikweethetookniet het volgende:
'Lange rijen op Schiphol ondanks extra capaciteit: nieuw probleem voor reizigers dreigt'

https://www.telegraaf.nl/(...)oor-reizigers-dreigt

:') :') _O-
Wat is die nieuwe dreiging? Is paywall namelijk
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205525820
Het is de Telegraaf hè. Die maken altijd meer sensatie.
pi_205525829
De smarttags werken fantastisch trouwens wij hebben ze nu tijdelijk in de auto's gelegd (koffer nog niet nodig) en je krijgt zo'n 5 locatie updates van onbekende mensen per dag. Dus super fijn als je koffer kwijt is (of als je auto gejat word).
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_205525843
nog minder zin om volgende week vrijdag te vliegen
Gino ♥
pi_205526205
Misschien hadden ze niet meteen alle vluchten moeten uitbreidden..
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 08:15:50 #255
168739 Red_85
'echt wel'
pi_205526664
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 00:05 schreef xminator het volgende:
Misschien hadden ze niet meteen alle vluchten moeten uitbreidden..
De bedrijven op schiphol hadden met coronaloonsteunsubsidie veel volk kunnen betalen. Maar ze kozen ervoor om ze naar huis sturen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_205527716
Iemand ervaring met "drive-inchecken" op P3? Ik ben een beetje huiverig omdat het weer een extra plek is waar het mis kan gaan met baggage.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:03:56 #257
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205528086
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:
nog minder zin om volgende week vrijdag te vliegen
:? Raar hoor :+

Schiphol vindt situatie weer beheersbaar na drukte maandag :') _O-
De situatie op Schiphol is dinsdag weer "beheersbaar", nadat passagiers maandag toch weer te maken kregen met extreem lange wachtrijen, stelt de luchthaven. Sommige reizigers misten door de drukte hun vlucht.

Volgens een woordvoerder is het nu veel minder druk dan maandag. "Bij vertrekhal 1 staan wel reizigers buiten in de rij, tot aan de helft van de tent, maar die rij loopt gewoon door. Het is niet zo'n extreem lange rij zoals we gisteren hebben gezien", aldus de zegsman.

Schiphol krijgt dinsdag 162.000 reizigers te verwerken. "Voor vandaag, woensdag, donderdag en vrijdag hebben we een beheersbare operatie. Het is nog te vroeg om iets over het weekend te zeggen", stelt de woordvoerder. Maandagen zijn volgens hem doorgaans extreem druk.

https://www.msn.com/nl-nl(...)4361a65d544eac1252ed

Ik ben helemaal gerustgesteld :+ :')
  Eindredactie Sport / Forummod dinsdag 2 augustus 2022 @ 12:06:05 #258
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_205528103
Hoera, ook in oktober nog problemen dus zo te zien. Wat voor vluchten worden er de afgelopen tijd vooral omgeboekt, zijn dat vooral intercontinentale vluchten, vluchten naar van die typische vakantieresortoorden of van alles wat?
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 19:23:41 #259
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205531518
Persbericht want Dick zelf heeft schijt aan jullie is op vakantie heeft geen zin in verantwoording afleggen

Ook in september en oktober maximum aantal reizigers per dag op Schiphol :')

Voor de maanden september en oktober stelt Schiphol ook een maximum aantal reizigers per dag vast, na overleg met luchtvaartmaatschappijen. In september geldt er een maximum van 67.500 lokaal vertrekkende reizigers per dag. Op de meeste dagen in die maand is de capaciteit van de luchthaven ongeveer in lijn met het verwachte aanbod. Het maximum aantal lokaal vertrekkende reizigers ligt in oktober weer hoger, namelijk op 69.500 per dag. In deze periode valt ook de herfstvakantie. Schiphol heeft luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties laten weten dat er in en rond de twee weken van de herfstvakantie per dag gemiddeld 3500 lokaal vertrekkende passagiers teveel verwacht worden.

Het doel van het stellen van een maximum is het borgen van de veiligheid voor reizigers en medewerkers en het creëren van een betrouwbaar proces op de luchthaven. :') :') Alle inspanningen zijn erop gericht om de gevolgen voor reizigers zo klein mogelijk te houden. Op basis van door de Schiphol beschikbaar gestelde capaciteit gaat de onafhankelijke slotcoördinator (ACNL) in overleg met alle luchtvaartmaatschappijen.

Meer beveiligers, seizoenseffect speelt rol
Het aantal beveiligers dat inzetbaar is, neemt verder toe. Al eerder werd bekend dat vanaf augustus ongeveer 200 nieuwe beveiligers instromen, vanaf oktober komen daar naar verwachting nog eens 80 beveiligers bij. Ook de inzet van de zogenoemde ‘securitycoaches’ helpt bij het optimaliseren van de doorstroming in de terminal. Toch is het maximum aantal reizigers per dag iets lager dan in augustus. Dat komt door het zogeheten seizoenseffect: reizigers gebruiken na de zomer meer bakken bij de securitycontrole, omdat ze meer kleding dragen, zoals jassen, bergschoenen en vesten. Daardoor duurt het iets langer voordat alle handbagage en de reiziger zijn gecontroleerd.

Operationele wijzigingen beter opvangen
Het vasthouden aan een maximaal aantal vertrekkende reizigers helpt ook bij het opvangen van operationele wijzigingen, zoals het vertraagd binnenkomen of uitgaan van een vlucht. Vrijwel alle partijen op de luchthaven hebben een krappe personele bezetting en elke onverwachte wijziging kan resulteren in vertragingen in het hele luchthavenproces op Schiphol.

Advies aan reizigers
Het advies aan reizigers blijft om naar Schiphol te komen op het tijdstip dat de luchtvaartmaatschappij aangeeft, maar maximaal vier uur voor vertrek van het vliegtuig. Reizigers die eerder komen, wachten onnodig lang, omdat incheckbalies of bagage-afgiftepunten nog niet open zijn. Bovendien wordt de rij op momenten extra lang als reizigers veel vroeger in de rij gaan staan. Schiphol heeft sinds 25 juli de controle op de vier-uurs regel geïntensiveerd. Meer tips voor reizigers zijn hier te vinden: Schiphol | Ga goed voorbereid op reis

https://nieuws.schiphol.n(...)per-dag-op-schiphol/
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:06:07 #260
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205531876
Schiphol kan momenteel mooi even de tering krijgen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:07:58 #261
206731 Mortaxx
Doomer
pi_205531899
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:06 schreef Molo het volgende:
Schiphol kan momenteel mooi even de tering krijgen
Nou nou, niet zo over onze nationale trots
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:19:43 #262
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205532092
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:07 schreef Mortaxx het volgende:

[..]
Nou nou, niet zo over onze nationale trots
Als dat onze nationale trots is.... Dan... Huilennn ;( :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 20:36:09 #263
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205532399
quote:
10s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 20:06 schreef Molo het volgende:
Schiphol kan momenteel mooi even de tering krijgen
En Dick Benschop een enorme schop onder zijn hol *O* *O*
pi_205534408
Gister om 23:00 geland op Schiphol. Ging goed. Alleen op de aansluiting van de slurf op het toestel moesten we nog half uurtje wachten. Wat wel heel erg opvalt is dat je onderweg naar de bagagebanden vele "eilandjes" tegenkomt ongeveer zo groot als Rottumerplaat gemaakt van.. bagage. :) Koffers, rolstoelen, rollators, surfplanken, muziekinstrumenten. Gewoon unreal. Meters hoog ook. Ze hebben er kamerschermen omheen gezet. Je kunt zonder problemen een extra koffer of contrabas in kist meenemen aldaar als je daar behoefte aan hebt. Zal ook wel gebeuren. :)

Het lijkt me een onmogelijke operatie om al die tienduizenden stuks bagage bij de eigenaar af te leveren. Dus wat daarmee gaat gebeuren is een raadsel. Is ook iets om je dood te schamen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bart2002 op 02-08-2022 22:48:12 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:47:56 #265
40566 Ericr
Livewrong
pi_205534501
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:39 schreef Bart2002 het volgende:
Gister om 23:00 geland op Schiphol. Ging goed. Alleen op de aansluiting van de slurf op het toestel moesten we nog half uurtje wachten. Wat wel heel erg opvalt is dat je onderweg naar de bagagebanden vele "eilandjes" tegenkomt ongeveer zo groot als Rottumerplaat gemaakt van.. bagage. :) Koffers, rolstoelen, rollators, surfplanken, muziekinstrumenten. Gewoon unreal. Meters hoog ook. Ze hebben er kamerschermen omheen gezet. Je kunt zonder problemen een extra koffer of contrabas in kist meenemen aldaar als je daar behoefte aan hebt. Zal ook wel gebeuren. :)
Waarschijnlijk wel maar zag vorige week de marechaussee een wazig figuur met een volle trolley tegenhouden. Misschien had hij terecht al die zooi bij zich maar leek er op dat hij gegrild werd over zijn reisdoel en zijn overmatige hoeveelheid aan bagage.

Heb het niet kunnen volgen omdat ik zelf mijn bagage ging ophalen maar douane en marechaussee waren rond die tijd wel waakzaam.
pi_205534527
Om 23:30 geen enkele official gezien. Althans ik kreeg niet het idee dat de spullen veilig waren. Ongekend.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:54:12 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205534577
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:49 schreef Bart2002 het volgende:
Om 23:30 geen enkele official gezien. Althans ik kreeg niet het idee dat de spullen veilig waren. Ongekend.
Camera's op Schiphol zien wel erg veel, vrij onzichtbaar. Of daar ook wat mee gebeurd, who knows. Zeker gezien de koffers niet echt lekker meer op persoon te traceren zijn want sommigen staan er al weken.

Denk alleen dat het grondpersoneel ook wel weet waar de blinde vlekken zitten en gezien de enorme massa's koffers, vrij makkelijk van alles eruit kunnen halen wat van waarde is.

Je hoort trouwens in Nederland weinig over stinkende/rottende ruimbagage die op de luchthaven staat te meuren. Mag wel meer berichtgeving over komen :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 22:54:55 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205534582
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:49 schreef Bart2002 het volgende:
Om 23:30 geen enkele official gezien. Althans ik kreeg niet het idee dat de spullen veilig waren. Ongekend.
En dan op je airtag zien dat je koffer ergens in de bijlmermeer beland _O- _O- _O-
  dinsdag 2 augustus 2022 @ 23:01:13 #269
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_205534641
Ik neem deze mee naar Diemen Zuid, mee naar Diemen Zuid, mee naar Diemen Zuid, want die koffer is mijn buit :7
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_205534753
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:
nog minder zin om volgende week vrijdag te vliegen
Dan doe je het toch niet?
pi_205534769
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 22:54 schreef Molo het volgende:
Je hoort trouwens in Nederland weinig over stinkende/rottende ruimbagage die op de luchthaven staat te meuren. Mag wel meer berichtgeving over komen
Daar hebben ze tot nu toe geluk mee denk ik. Geen nare luchtjes geroken.

Maar dit als fenomeen.. Nog niet eerder in de geschiedenis der commerciële luchtvaart vertoond (dacht ik). De ophef daarover is inderdaad niet heel groot gek genoeg. Ik herkende het als het definitief falen van het systeem zoals we dat tot nu toe kenden. Een symbolisch tijdsbeeld. Daarna kan het alleen maar beter gaan. Of het wordt de nieuwe standaard en dus nog veel erger. Het zijn rare verwarrende tijden wat dat betreft.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_205535007
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 23:17 schreef Prego het volgende:

[..]
Dan doe je het toch niet?
ik zou wel graag mijn schoonfamilie zien en mijn vriendin ook wel graag haar familie
Gino ♥
pi_205535263
Op schiphol nu. Drukte valt enorm mee. Vier uur vantevoren aanwezig zoals geadviseerd door schiphol (om 2:00 op schiphol en we vliegen om 6:00). In 10 minuten de bagage ingechecked en 50 minuten voordat we door de security waren.
Drukte valt snachts dus erg mee.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 04:31:05 #274
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205535267
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 03:38 schreef Bloem75 het volgende:
Op schiphol nu. Drukte valt enorm mee. Vier uur vantevoren aanwezig zoals geadviseerd door schiphol (om 2:00 op schiphol en we vliegen om 6:00). In 10 minuten de bagage ingechecked en 50 minuten voordat we door de security waren.
Drukte valt snachts dus erg mee.
^O^ Fijne vakantie!
***
  woensdag 3 augustus 2022 @ 07:26:14 #275
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205535393
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2022 22:44 schreef Tjacka het volgende:
nog minder zin om volgende week vrijdag te vliegen
Ik moet dan ook vliegen, hou mijn hart vast
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 08:25:00 #276
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205535598
Woede en verbijstering om aanhoudende rijen Schiphol: ’Regel wat en los die chaos op’

https://www.telegraaf.nl/(...)-en-los-die-chaos-op

Eindelijk pikken ze het niet meer ^O^ Nu Dick met een enorme schop onder zijn hol :W
pi_205535696
quote:
1s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 00:03 schreef Tjacka het volgende:

[..]
ik zou wel graag mijn schoonfamilie zien en mijn vriendin ook wel graag haar familie
Ok, dat is jullie keuze.
pi_205535726
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 augustus 2022 11:19 schreef arj1o1 het volgende:
Iemand ervaring met "drive-inchecken" op P3? Ik ben een beetje huiverig omdat het weer een extra plek is waar het mis kan gaan met baggage.
Ja, hier. Werkt heerlijk, parkeren op P3 , inchecken bij t gebouwtje en zonder koffers en met boarding pass de bus in. Ideaal! Kan alleen met Transavia en KLM dacht ik.
  woensdag 3 augustus 2022 @ 11:37:03 #279
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205537011
Schiphol-chaos tot na kerst :D

https://www.telegraaf.nl/(...)e-oplossing-denkbaar

Goed bezig :|W
pi_205537091
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol-chaos tot na kerst :D

https://www.telegraaf.nl/(...)e-oplossing-denkbaar

Goed bezig :|W
Ah nu kerst al. Eerst zou het in juli opgelost zijn. Gaan ze nu eindelijk wel iets doen aan het nasturen van die koffers?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_205537197
quote:
6s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:37 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol-chaos tot na kerst :D

https://www.telegraaf.nl/(...)e-oplossing-denkbaar

Goed bezig :|W
:')
Uitvinder van de biersmiley.
pi_205537271
Mijn zus was vannacht in 5 minuten door de security heen en zelfs alle koffers, ok het was er maar 1, zijn aangekomen. :)
Het is koud, het is guur....
  woensdag 3 augustus 2022 @ 12:40:38 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205537604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 12:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Mijn zus was vannacht in 5 minuten door de security heen en zelfs alle koffers, ok het was er maar 1, zijn aangekomen. :)
En wat voor speciale dingen heeft ze daar voor moeten doen :+ O-)
pi_205537892
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 08:46 schreef Anoniem83832 het volgende:

[..]
Ja, hier. Werkt heerlijk, parkeren op P3 , inchecken bij t gebouwtje en zonder koffers en met boarding pass de bus in. Ideaal! Kan alleen met Transavia en KLM dacht ik.
Thanks! Was dit tijdens de huidige chaos of in andere jaren?
  woensdag 3 augustus 2022 @ 22:08:41 #285
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205542689
WOII-veteranen niet naar herdenking oorlog door Schiphol-chaos en corona :o :')

Dat bevestigt een woordvoerster van de stichting Best Defense Foundation, vanuit Washington. ,,We hebben inderdaad besloten ze niet te laten afreizen”, meldt ze De Telegraaf. ,,De chaos op de luchthaven in Amsterdam willen we deze mensen niet aandoen. Het is te veel voor ze.”

https://www.telegraaf.nl/(...)phol-chaos-en-corona

Dick wees er maar trots op :( :r
pi_205542719
Je kan trouwens VIP-service aanvragen. vrienden van mij hebben dit gedaan. Ben je supersnel overal doorheen.
  Moderator woensdag 3 augustus 2022 @ 22:30:11 #287
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_205542900
27 augustus, vliegtuig gaat om 10:40 .. toch ook maar 4u van te voren? Gaan gewoon met handbagage. Ben huiverig om mn vlucht te missen. We gaan al overnachten met een sleep, parc and fly.
Mocht dit geneuzel er niet zijn waren we waarschijnlijk gewoon rechtstreeks vanuit huis gegaan. Stom gezeik.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 4 augustus 2022 @ 08:56:39 #288
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_205544562
Stelling: Woede reiswereld om Schiphol-chaos is terecht

Wie hoopte de drukte op Schiphol te vermijden door een vliegvakantie in de herfst te plannen komt bedrogen uit. De chaos is dan nog verre van voorbij. Schiphol kondigde afgelopen dinsdag aan dat de luchthaven ook in de herfstvakantie onderbezet zal zijn.

Vakantiegangers moeten zich wederom voorbereiden op lange wachttijden. Ook stelt Schiphol in september en oktober opnieuw een maximumaantal reizigers in. Ondertussen loopt de financiële schade op bij luchtvaartmaatschappijen en reisorganisaties, die steeds minder begrip tonen. Terecht?

https://www.telegraaf.nl/(...)hol-chaos-is-terecht
pi_205544695
Je weet dat die tekorten er zijn dus dat een reis boeken in een schoolvakantie een reëel risico is.

Daarentegen zijn er bar weinig alternatieven voor sommige mensen. Ik zit nu bij familie in Spanje die graag een paar keer hun kleinkinderen willen zien. Maar heb zitten kijken naar de trein als alternatief en dat is nauwelijks te doen met tig overstappen en 24 uur reistijd.

Mijns inziens zou de EU er goed aan doen om de regie eens te nemen voor een Europees treinnetwerk zodat je alle Europese hoofdsteden met hoge snelheidslijnen zonder overstap met elkaar verbindt.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:17:36 #290
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205544702
quote:
8s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:30 schreef Rene het volgende:
27 augustus, vliegtuig gaat om 10:40 .. toch ook maar 4u van te voren? Gaan gewoon met handbagage. Ben huiverig om mn vlucht te missen. We gaan al overnachten met een sleep, parc and fly.
Mocht dit geneuzel er niet zijn waren we waarschijnlijk gewoon rechtstreeks vanuit huis gegaan. Stom gezeik.
Je zit in de eerste golf, succes …
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 09:18:38 #291
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205544712
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 22:12 schreef quirina het volgende:
Je kan trouwens VIP-service aanvragen. vrienden van mij hebben dit gedaan. Ben je supersnel overal doorheen.
?
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_205544772
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 11:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Ah nu kerst al. Eerst zou het in juli opgelost zijn. Gaan ze nu eindelijk wel iets doen aan het nasturen van die koffers?
Ook volgend jaar is de chaos niet voorbij hoor!
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_205546254
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:16 schreef zatoichi het volgende:
Je weet dat die tekorten er zijn dus dat een reis boeken in een schoolvakantie een reëel risico is.

Daarentegen zijn er bar weinig alternatieven voor sommige mensen. Ik zit nu bij familie in Spanje die graag een paar keer hun kleinkinderen willen zien. Maar heb zitten kijken naar de trein als alternatief en dat is nauwelijks te doen met tig overstappen en 24 uur reistijd.

Mijns inziens zou de EU er goed aan doen om de regie eens te nemen voor een Europees treinnetwerk zodat je alle Europese hoofdsteden met hoge snelheidslijnen zonder overstap met elkaar verbindt.
Daar wordt aan gewerkt en de EU wil dat wel maar de regeringsleiders blokkeren dat elke keer.
Zie dit:
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 4 augustus 2022 @ 13:10:55 #294
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_205546703
50 minuten tussen landen en in de auto zitten mét allebei de koffers. :7 *O*
Beetje jammer van de airtags! 😅
***
pi_205546782
quote:
0s.gif Op woensdag 3 augustus 2022 13:10 schreef arj1o1 het volgende:

[..]
Thanks! Was dit tijdens de huidige chaos of in andere jaren?
2 weken terug ;-)
pi_205547252
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 09:18 schreef Scorpie het volgende:

[..]
?
Service voor als je bekende Nederlander bent of gewoon iemand die er het geld voor over heeft natuurlijk.
Je kan meteen je koffer kwijt als je gaat parkeren en daarna apart door de security heen en daarna relaxen in de vip ruimte en vervolgens wordt je met voorrang het vliegtuig in begeleid.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 14:34:16 #297
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_205547271
quote:
1s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:31 schreef quirina het volgende:

[..]
Service voor als je bekende Nederlander bent of gewoon iemand die er het geld voor over heeft natuurlijk.
Je kan meteen je koffer kwijt als je gaat parkeren en daarna apart door de security heen en daarna relaxen in de vip ruimte en vervolgens wordt je met voorrang het vliegtuig in begeleid.
Ik dacht dat dat een scam was.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  Moderator donderdag 4 augustus 2022 @ 15:06:08 #298
54278 crew  Tijger_m
42
pi_205547431
quote:
7s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 14:34 schreef Scorpie het volgende:

[..]
Ik dacht dat dat een scam was.
Nou ja, het bestaat echt als dienst van Schiphol, of het een scam is mag jij zelf bepalen :D

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/

En dan de relevante informatie, de tarieven:

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vip-service-tarieven/

Kortom, met zijn tweetjes is het 700 euro per vertrek of aankomst.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_205547463
Ze bieden ook Meet and Assist aan, dat is weer betaalbaarder en dan ontwijk je ook de lange rijen. Zal vast en zeker niet zo snel gaan als de VIP natuurlijk.
  donderdag 4 augustus 2022 @ 18:50:25 #300
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_205549215
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, het bestaat echt als dienst van Schiphol, of het een scam is mag jij zelf bepalen :D

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/

En dan de relevante informatie, de tarieven:

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vip-service-tarieven/

Kortom, met zijn tweetjes is het 700 euro per vertrek of aankomst.
Het moet ook niet te goedkoop zijn hè. Als iedere O o Cherso-vakantievierder het kan betalen werkt het ook niet meer.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_205549570
quote:
0s.gif Op donderdag 4 augustus 2022 15:06 schreef Tijger_m het volgende:

[..]
Nou ja, het bestaat echt als dienst van Schiphol, of het een scam is mag jij zelf bepalen :D

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/schiphol-vip-service/

En dan de relevante informatie, de tarieven:

https://www.schiphol.nl/nl/pagina/vip-service-tarieven/

Kortom, met zijn tweetjes is het 700 euro per vertrek of aankomst.
Goeiemorgen! Dat is niet bepaald gratis. Je zou afhankelijk van de bestemming kunnen overwegen met alleen handbagage te reizen en dit bedrag als budget te gebruiken om op de bestemming nog wat missende spullen te kopen.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')