Die is er ook en staat al 2 topics in de opquote:Op zondag 24 juli 2022 08:42 schreef Jed1Gam het volgende:
Ze zouden eigenlijk een website met een metertje moeten maken waarop je kan zien hoe druk het is.
Dagmetertje heb je weinig aan, want op het ene moment is het heel druk ander moment kan je zo goed als doorlopen. "Veel langer en druk" als uitleg heb je ook weinig aan.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:59 schreef DX11 het volgende:
[..]
Die is er ook en staat al 2 topics in de op(laatste regel)
Geen idee? Het is in ieder geval mogelijk. Ik had zelf ook een dag van tevoren mijn koffer ingecheckt toen ik naar Curaēao vloog met KLM.quote:Op zondag 24 juli 2022 11:12 schreef Enawh het volgende:
[..]
Huh waar gaan die koffers al heen dan.. als iedereen dat doet dan staan al duizenden koffers te wachten voor in het vliegtuig te kunnen
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
quote:Op zondag 24 juli 2022 12:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.
Er zijn bufferzones in de bagagekelder waar koffers tijdelijk in stellingen kunnen worden bewaard (zie rond 1:42 in dit filmpje).quote:Op zondag 24 juli 2022 12:09 schreef britneycheers het volgende:
[..]
Geen idee? Het is in ieder geval mogelijk. Ik had zelf ook een dag van tevoren mijn koffer ingecheckt toen ik naar Curaēao vloog met KLM.
De sprong van 3 uur naar 6 uur gaat niet in enkele minuten heh.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
En dan verspringt de wachttijd ineens van 3 uur naar 6 uur terwijl je nog 4 uur hebt, nee daar heb je wat aan.
Schiphol heeft over het algemeen wel een strenge security check. Kost zeker meer tijd dan op zo'n vakantie eiland.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik het idee dat op Schiphol de security checks veel strenger zijn dan bijvoorbeeld Gran Canaria, ik stond in een rij met een man of 60 en binnen 5 minuten waren we daar door heen, hier moet iedereen in zo een scanner staan terwijl je daar gewoon door dat ding heen loopt, ook lijkt het me dat de handbagage veel sneller gechecked worden.
Aan de andere kant hoefde ik me op Schiphol helemaal niet te legitimeren, dat vind ik weer raar.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:20 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Schiphol heeft over het algemeen wel een strenge security check. Kost zeker meer tijd dan op zo'n vakantie eiland.
en dan? Dan kan je timen wanneer je in de rij gaat staan? Of wanneer je thuis weg moet? Voor velen is Schiphol niet naast de deur dus tegen de tijd dat je er bent, is die timer alweer heel anders.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:
Een meter die elke 30min geüpdate wordt met de actuele wachttijd op de half uur nauwkeurig.
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!quote:Op zondag 24 juli 2022 13:18 schreef raptorix het volgende:
Overigens heb ik het idee dat op Schiphol de security checks veel strenger zijn dan bijvoorbeeld Gran Canaria, ik stond in een rij met een man of 60 en binnen 5 minuten waren we daar door heen, hier moet iedereen in zo een scanner staan terwijl je daar gewoon door dat ding heen loopt, ook lijkt het me dat de handbagage veel sneller gechecked worden.
Toevallig had ik dit opgezocht voor de terugweg, maar volgens de regels is dit niet toegestaan.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!
Ik vind het wel heel raar dat dit NERGENS geadverteerd word!
Valt wel mee hoor. Op een dag kan het in de ochtenduren rustig zijn en in de loop van de middag druk. Maar goed nu komt iedereen al in de ochtendquote:Op zondag 24 juli 2022 13:29 schreef Jan_Lul het volgende:
[..]
en dan? Dan kan je timen wanneer je in de rij gaat staan? Of wanneer je thuis weg moet? Voor velen is Schiphol niet naast de deur dus tegen de tijd dat je er bent, is die timer alweer heel anders.
De terugweg naar Nederland niet nee, de scanners in het buitenland kunnen dit niet altijd.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef raptorix het volgende:
[..]
Toevallig had ik dit opgezocht voor de terugweg, maar volgens de regels is dit niet toegestaan.
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.quote:Op zondag 24 juli 2022 09:56 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ze hebben die data wel via een API beschikbaar, ik had nog een developer account maar deze heeft helaas daar geen toegang toe, ik weet dat Schiphol wat dat betreft behoorlijk highend is zijn maar weinig organisaties die dit zo goed voor elkaar hebben in Nederland.
Ze waren 3 a 4 jaar geleden heel ver met predicted models op basis van historische gegevens. Helaas zien we daar in de developers portaal nog niet veel van terugquote:Op zondag 24 juli 2022 12:03 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Dagmetertje heb je weinig aan, want op het ene moment is het heel druk ander moment kan je zo goed als doorlopen. "Veel langer en druk" als uitleg heb je ook weinig aan.
Maar geldt dat dan alleen als het drinken in je handbagage zit of ook als je het los vast hebt in je handen?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:34 schreef DX11 het volgende:
[..]
Weet je wat wel echt geniaal is, dat je tegenwoordig van Schiphol/Eindhoven/Rotterdam drinken mee mag nemen door de scanners! En niemand weet het, het staat nergens online, maar het is echt zo! Ze scannen je drinken gewoon tegenwoordig en zelfs al neem je 3 halve liter flesjes mee, geen enkel probleem!
Ik vind het wel heel raar dat dit NERGENS geadverteerd word!
2 jaar geleden had ik 1 flesje mee die ik vlak voor de check wilde gaan opdrinken, toen riepen ze nee dat hoef niet meer je mag hem gewoon meenemen tegenwoordig! Dus doen deed ik het in mijn tas.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:45 schreef Haags het volgende:
[..]
Maar geldt dat dan alleen als het drinken in je handbagage zit of ook als je het los vast hebt in je handen?
Ja ik stop het dan wel in mijn handbagage. Wel super chill. Zeker als je na de security nauwelijks meer tijd hebt om even wat te kopen omdat je meteen door moet naar de gate.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:48 schreef DX11 het volgende:
[..]
2 jaar geleden had ik 1 flesje mee die ik vlak voor de check wilde gaan opdrinken, toen riepen ze nee dat hoef niet meer je mag hem gewoon meenemen tegenwoordig! Dus doen deed ik het in mijn tas.
Vorig jaar had ik 2 volle flesjes in mijn tas, toen checkte ik nog even ik mag ze tegenwoordig meenemen toch? En dat was inderdaad zo.
In mijn hand houden heb ik nog niet geprobeerd.
Dat niet alleen maar op schiphol kost je flesje cola 4x meer dan in de supermarkt.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:57 schreef Haags het volgende:
[..]
Ja ik stop het dan wel in mijn handbagage. Wel super chill. Zeker als je na de security nauwelijks meer tijd hebt om even wat te kopen omdat je meteen door moet naar de gate.
Is dat zo? Dat valt me tegen omdat ze naar mijn weten de hele boel hebben volgehangen met sensors.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.
Ja maar die data mag niet publiekelijk worden gebruikt (hoop politiek speelt ook mee)quote:Op zondag 24 juli 2022 14:11 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat zo? Dat valt me tegen omdat ze naar mijn weten de hele boel hebben volgehangen met sensors.
Dat is vreemd omdat ze in Amsterdam de drukte sensoren wel gewoon als publieke API aanbieden.quote:Op zondag 24 juli 2022 14:18 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja maar die data mag niet publiekelijk worden gebruikt (hoop politiek speelt ook mee)
Dat zijn de wachtruimtes volgens mij en niet die bij security & marechausseequote:Op zondag 24 juli 2022 14:32 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat is vreemd omdat ze in Amsterdam de drukte sensoren wel gewoon als publieke API aanbieden.
Ook hier 4 uur wachten.quote:Op zondag 24 juli 2022 12:10 schreef maily het volgende:
@:britneycheers er staat nog een bagagevraag open uit het vorige topic.
Conducteur of machinist wat voor jou?quote:Op zondag 24 juli 2022 14:29 schreef mascara-klodder het volgende:
Ook bij de NS kunnen ze er wat van. Schandalig.
[ link | afbeelding ]
Gisteren reden alle treinen niet die van Vlissingen naar Amsterdam gingen op het halve uur.
Neequote:Op zondag 24 juli 2022 14:56 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Conducteur of machinist wat voor jou?
Zoiets?quote:Op zondag 24 juli 2022 13:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Die API is niet zo high-end hoor, is gewoon een formule op basis van wat variabelen die je niet zo makkelijk publiekelijk ook kan vinden (vertrektijd van de dag, verwachte inzet marechaussee) en een looproute berekening met gemiddelde afstand.
Die pagina gebruikt de Wayfinding APIquote:
Jij zou wel een hele leuke gezellige conductrice zijn.quote:Op zondag 24 juli 2022 16:32 schreef mascara-klodder het volgende:
[..]
Nee
Dat tweede wil je niet voor de veiligheid van alles en iedereen
En conductrice zijn lijkt me echt een vreselijk iets met al die agressieve mensen. Helemaal omdat ik plezier wil hebben als ik werk en heelhuids thuis wil komen.
Die agressieve en asociale mensen zouden voor mij de hele werkdag verpesten.
Verder doet het er ook niet toe want ik heb al leuk werk.
Het is de NS die ergens iets heeft verzaakt. Niet het personeel wat of weggebonjourd is tijdens corona of later zelf is opgestapt.
Dat verschilt per bestemming en operator, dus dat is niet te zeggen zonder meer informatie. Als je thuis kan inchecken, is dat inderdaad een optie.quote:Op maandag 25 juli 2022 01:04 schreef Enawh het volgende:
Kan ik thuis ook inchecken voor mijzelf en mijn partner en dan beide qr-code op mijn telefoon zetten ?
Als ik eenmaal op Schiphol ben kan ik gewoon rechtstreeks in de lange rij buiten wachten voor de security toch ?
Thuis inchecken en reis alleen met handbagage.
Helaas heb je denk ik in heel veel service-beroepen te maken met hufterige mensenquote:Op zondag 24 juli 2022 19:59 schreef Pisces29 het volgende:
Jij zou wel een hele leuke gezellige conductrice zijn.![]()
Maar idd, die hufterige mensen
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.quote:Op maandag 25 juli 2022 01:04 schreef Enawh het volgende:
Kan ik thuis ook inchecken voor mijzelf en mijn partner en dan beide qr-code op mijn telefoon zetten ?
Als ik eenmaal op Schiphol ben kan ik gewoon rechtstreeks in de lange rij buiten wachten voor de security toch ?
Thuis inchecken en reis alleen met handbagage.
Ik heb anders al 3 jaar gehad: online inchecken mislukt, ga naar de baliequote:Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:
Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.
Ik had het twee weken geleden nog. Het ligt aan je bestemming.quote:Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.
Kleine tip, zet de boardingpassen van beide op allebei de telefoons, mocht er dan wat met 1 van de telefoons aan de hand zijn kun je allebei toch door. Printen kan natuurlijk ook.
Wat een dramaquote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..
[ twitter ]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?quote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
Oh oh. Op Heathrow hebben ze ook wat probleempjes met de bagageafhandeling. Getuige dit filmpje..
[ twitter ]
Staat ook met borden bij de security dat je niet meer de hele handel eruit hoeft te halen.quote:Op zondag 24 juli 2022 13:35 schreef DX11 het volgende:
[..]
De terugweg naar Nederland niet nee, de scanners in het buitenland kunnen dit niet altijd.
Maar geloof me, als je vertrekt uit Nederland mag je al het drinken meenemen wat je wilt, het is mij nu al 2 jaar achter elkaar toegestaan.
WaNt Dan ZIjn wE alLeMaAl VERontWaRdigT!quote:Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?
Ze hebben daar vaker last van onafgehandelde bagage.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef recursief het volgende:
[..]
Ik geloof best dat het daar ook drama is, maar dit soort contextloze filmpjes zeggen me niet zoveel. Waar kijken we hier naar?
Maar drinken meenemen (meer dan 100ml per verpakking) is volgens mij wel vrij uniek voor Nederland.quote:Op maandag 25 juli 2022 09:49 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Staat ook met borden bij de security dat je niet meer de hele handel eruit hoeft te halen.
Dat zou geweldig zijn als we van het gezeur om drinken af zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 10:59 schreef DX11 het volgende:
[..]
Maar drinken meenemen (meer dan 100ml per verpakking) is volgens mij wel vrij uniek voor Nederland.
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel meequote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ik denk dat ik een tijdje zonder ruimtebagage ga proberen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee
Als wij in oktober naar Braziliė gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebeiquote:Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:
[..]
Wij stappen vanaf Düsseldorf over op Heathrow eind augustus. Ik ga er maar vanuit dat we minimaal 1 koffer kwijtraken, dan valt het misschien wel mee
Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?quote:Op maandag 25 juli 2022 08:17 schreef raptorix het volgende:
[..]
Voor vrijwel alle bestemmingen kan dat, volgens mij binnen Schengen sowieso. Ik heb eigenlijk nog nooit een vlucht gehad waarbij dit niet kon.
Kleine tip, zet de boardingpassen van beide op allebei de telefoons, mocht er dan wat met 1 van de telefoons aan de hand zijn kun je allebei toch door. Printen kan natuurlijk ook.
Ja dat kan.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?
Ben bang dat ik dat niet ga redden voor Miami inclusief cruise, anders had ik dat ook zeker gedaan.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik denk dat ik een tijdje zonder ruimtebagage ga proberen.
Doen wij ook sowieso en 1 of 2 setjes kleren in de handbagage zodat we niet helemaal zonder lege handen staan als de koffers niet meekomenquote:Op maandag 25 juli 2022 12:17 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als wij in oktober naar Braziliė gaan (vanaf Schiphol) gaan we denk ik maar een soort 'gekruist inpakken', zodat we allebei een koffer hebben met in elk geval kleding voor ons allebei
Je kunt sowieso even screenshot maken, dat naar je zelf mailen en dan printen.quote:Op maandag 25 juli 2022 12:18 schreef Enawh het volgende:
[..]
Ik dacht dat je alleen kon kiezen tussen op je telefoon zetten of uitprinten, maar kan ik het ook beide doen voor het geval dat ?
"Ja, hij staat daar"quote:Op maandag 25 juli 2022 09:22 schreef capricia het volgende:
[ twitter ]
Ja is dus al een jaar of 3 zo. Maar heel stom staat het nergens online.quote:Op maandag 25 juli 2022 11:01 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dat zou geweldig zijn als we van het gezeur om drinken af zijn.
Koop smarttags (of airtags) en je weet in ieder geval altijd in welk land je koffer isquote:Op maandag 25 juli 2022 12:13 schreef Bamba het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-corendon-vliegveldquote:Monstervertraging: boze passagiers weigerden Rotterdam Airport te verlaten
Zo'n 150 passagiers van wie de vlucht enorm vertraagd is, wilden eerder vandaag Rotterdam Airport niet verlaten. Ze zouden gisteravond naar Turkije vliegen, maar dat wordt pas dinsdagochtend. De luchthaven had hun gevraagd naar huis of een hotel te gaan. "Mensen zijn heel boos, de sfeer is grimmig."
In totaal zouden 170 mensen gisteren op een vlucht van Corendon stappen, naar Ankara. Maar dat vliegtuig vertrekt nu pas morgenochtend om 10.00 uur, bevestigt een woordvoerder van het vliegveld na een bericht van omroep Rijnmond.
De onfortuinlijke reizigers werd verzocht de luchthaven te verlaten, maar het overgrote deel weigerde dat. Volgens de woordvoerder wachtten ze op informatie over een hotelkamer, om de komende nacht te overbruggen.
Inmiddels zijn ze ondergebracht in hotels of terug naar huis gegaan.
'Heel vervelend'
Corendon is de partij die informatie moet geven, gaf het vliegveld vanochtend aan: "Het is lastig om contact te krijgen met Corendon, begrijp ik. Heel vervelend dat deze mensen zo lang geen informatie hebben gekregen."
Miniatuurvoorbeeld Lees meer:
Onzekerheid over chaos op Schiphol geen reden voor kosteloos annuleren
Het vliegtuig zou rond 21.00 uur vertrekken, maar dat ging niet door omdat het te laat was vertrokken van Ankara naar Rotterdam.
Na 23.00 uur mogen passagierstoestellen niet landen op Rotterdam The Hague Airport wegens geluidsoverlast. Een passagier zei tegen Rijnmond dat Corendon na veel protest een hotel wilde regelen voor mensen die niet in de buurt wonen.
Omroep Rijmond schrijft dat de vlucht aanvankelijk vanaf Schiphol zou opstijgen, maar vorige maand al werd verplaatst. Gisteren werd de reis eerst uitgesteld naar vanochtend. Om 06.00 uur moesten de reizigers die elders de nacht hadden doorgebracht terug zijn op de luchthaven. Maar daar bleek geen vliegtuig te staan.
Bord gesloopt
Een reiziger zegt tegen de lokale omroep:"Mensen zijn boos en binnen wordt er geschreeuwd. Wij gaan de ingang blokkeren en zorgen dat alle vluchten gecanceld worden. Alleen dan zullen ze ons echt horen en komen ze zelf in de problemen."
Ook zou een informatiebord bij de balie van Corendon kapot zijn gemaakt.
Boze reizigers zouden buiten bij de ingang staan. Anderen zouden de incheckbalie blokkeren.
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:18 schreef arvensis het volgende:
“Ik niet op vakantie, dan niemand niet”. Achterlijken. Net zo achterlijk als de boeren.
Tokkie galorequote:Op maandag 25 juli 2022 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-corendon-vliegveld
Want mensen gaan niet op vakantie naar Ankara? Of vanuit Ankara ergens anders heen op vakantie?quote:Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
Minder dan naar Antalya of Istanbul ja. En natuurlijk familiebezoek kun je ook als vakantie aanmerken. Daar zal het veelal om gaan. Maar ik bedoel het zullen op die vlucht niet de gemiddelde Truusje of Pietje zijn.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:56 schreef arvensis het volgende:
[..]
Want mensen gaan niet op vakantie naar Ankara? Of vanuit Ankara ergens anders heen op vakantie?
https://www.nu.nl/economi(...)ort-te-verlaten.htmlquote:Op maandag 25 juli 2022 14:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
https://www.rtlnieuws.nl/(...)g-corendon-vliegveld
Vlucht gecanceld door luchthaven regelementen en ook geen uitzondering mogelijk.quote:Een deel van de 170 passagiers die gestrand waren op Rotterdam The Hague Airport was woedend en wilde niet vertrekken. De luchthaven had de wachtende passagiers geadviseerd om te vertrekken. "We hebben ze gevraagd: ga naar huis of pak een hotel. Mensen zijn heel boos, de sfeer is grimmig", zei de woordvoerder maandagochtend.
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:25 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)ort-te-verlaten.html
[..]
Vlucht gecanceld door luchthaven regelementen en ook geen uitzondering mogelijk.
En dan is het de luchthaven die dus vraagt aan gestrande passagiers om op te rotten.
Mjah, denk je serieus dat je een fatsoenlijk antwoord krijgt? Right...
Het is de maatschappij die de alternatieven moet regelen. En het is zeker niet de luchthaven om de mensen vragen op te rotten. Dat moeten ze via de maatschappij doen, immers hebben die de passagiers op te vangen of van alternatieven te voorzien.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Corendon kennende zijn ze gewoon slecht of niet bereikbaar. Zeker savonds.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Het is de maatschappij die de alternatieven moet regelen. En het is zeker niet de luchthaven om de mensen vragen op te rotten. Dat moeten ze via de maatschappij doen, immers hebben die de passagiers op te vangen of van alternatieven te voorzien.
De maatschappij dodged die nogal vaak met 'overmacht' enzo. Maar in dit geval met 1 vlucht, moet dat de regelen zijn.
Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
Tuurlijk, dodgen. Maar dat weet je met dit soort maatschappijen.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Corendon kennende zijn ze gewoon slecht of niet bereikbaar. Zeker savonds.
Ankara moet je alleen heen willen als je er perse naartoe moet. Komt in de top 5 van meest saaie steden. Rotterdam op de gedeelde eerste plek.quote:Op maandag 25 juli 2022 14:20 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Het is een vlucht naar Ankara, niet naar een toeristenresort.
Wat een kneuterigheid.quote:Na 23.00 uur mogen passagierstoestellen niet landen op Rotterdam The Hague Airport wegens geluidsoverlast.
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hč, niet bij Schipholquote:Op maandag 25 juli 2022 15:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Corendon heeft nota bene nog een hotel staan naast Schiphol om ze naar toe te brengen, biedt ze dat aan.
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.quote:Op maandag 25 juli 2022 16:38 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Je weet dat ze bij Rotterdam The Hague Airport gestrand waren hč, niet bij Schiphol
Eén bus?quote:Op maandag 25 juli 2022 16:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Fuck it, dan regel je een bus. De a4 is leeg zondag avond.
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.quote:Op maandag 25 juli 2022 15:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik zou ook boos zijn. Heel boos.
Maar ja, wat doe je eraan.
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.quote:Op maandag 25 juli 2022 18:03 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hotel en vervoer zelf regelen en declareren. Dit is geen overmachtsituatie dus Corendon moet dokken.
Verzorging ook, dus lekker het er van nemen als Corendon zelf geen actie onderneemt.
In ieder geval heeft het weinig zin om te mokken op de luchthaven. Ze hadden al lekker aan de cocktails kunnen zitten in een hotelbar. Of mocktails voor de Turkse reizigers.
Begrijp die passiviteit nooit. Gelijk in actie komen als een maatschappij het laat afweten.
Als ze zelf niks aanbieden is er genoeg wettelijk geregeldquote:Op maandag 25 juli 2022 19:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik begrijp heel goed dat niet iedereen precies weet waar die recht op heeft.
Niet iedereen kent alle regels van declareren etc. En bovendien is er vaak ook nog een max bedrag. En andere voorwaarden.
I dont give a shit hoeveel. Regel het.quote:
Gouden tijden voor winkelsquote:Op zondag 24 juli 2022 14:59 schreef DX11 het volgende:
Smarttags ftw echt een geniale uitvinding. Kan geen vluchthaven medewerker mij vertellen dat de koffer ergens anders ligt wat ze denken maar eigenlijk niet waar is.
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo?quote:Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.
Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
De Samsung variant is gelukkig iets makkelijker te vinden, laatst in de aanbieding gekocht voor ¤18ps.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:50 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Gouden tijden voor winkels![]()
Werkelijk elke online grote winkel had de iTag dit weekend op uitverkocht staan. Gelukkig heb ik nog ergens een tweede kunnen bestellen.
Lijkt me wel flinke stress opleveren: het moment dat je na je landing driftig op je telefoon gaat kijken waar je koffer is
Toen ik het filmpje later nog een keer keek zag ik de reden: ze wilde haar eigen versie van QR tags verkopen voor een de koffer.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 10:51 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Is de gemiddelde Tiktokker ook niet 15 ofzo?
Natuurlijk is het nuttig inderdaad. Nee, je kunt er niet je koffer mee uit de stapel van 800 koffers trekken, daar kom je niet bij, maar het is natuurlijk wél erg nuttig om in elk geval te weten op welk vliegveld die koffer staat...quote:Op maandag 25 juli 2022 22:34 schreef DX11 het volgende:
Op tiktok zijn er nu mensen die zeggen dat trackers een dom idee zijn want je hebt er toch niks aan als je koffer niet bij je is.
Uhhh ja wel? Ik sta liever niet 4 uur onnodig naast de band te wachten als de koffer toch nog in een ander land is. Lijkt me logisch. Toch 4 uur extra in de zon? Zo moeilijk is het niet.
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval
Werkt dat ook buiten Europa gewoon?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 12:27 schreef Ericr het volgende:
[..]
Zou een echte gps tracker nemen. Heb er 1 met ingebouwde simkaart, kost rond de 30 euro en voor 1 maand 6,99 voor mobiele ontvangst.
Heb de PAJ Gps op Amazon gekocht. Met de app prima te zien waar je bagage is.
1 maands abonnement zou voldoende moeten zijn voor de meesten.
Wat voor telefoon heb je?quote:Op dinsdag 26 juli 2022 11:54 schreef heywoodu het volgende:
Daarover gesproken: wat is een beetje goede tip voor van die tags? Niks van Apple, in elk geval
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt danquote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:16 schreef DX11 het volgende:
[..]
Wat voor telefoon heb je?
Ik heb wat uitzoek werk gedaan. Alleen de airtag (apple) en de smarttag (samsung) zijn het waard. Werken allebei het zelfde, locatie word doorgegeven doordat andere mensen met dat merk telefoon in de buurt komen.
Alle andere tags zijn niet de moeite waard.
Als je niet 1 van die 2 telefoons hebt kan je inderdaad beter een gps tracker kopen, maar heb je een Samsung of Apple, dan zijn hun tags net zo goed en goedkoper/geen simkaart nodig.
Dan zijn de smarttags zeker een goede keuze. Soms zijn ze op amazon.nl of amazon.de 18ps, even in de gaten houden dus als je nog tijd hebt.quote:Op dinsdag 26 juli 2022 13:50 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik heb een Samsung, vriendin ook, dus dat helpt dan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |